Dat Twitterde Jon Murphy: allereerst "Demos will be announced today folks" en daarna "Announcement about the demos will be 2pm CET" (ik dacht eerst 1u, maar dat was UK time, dus bij ons 2u).
Ah kijk, duidelijkHwKok schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:19:
Dat Twitterde Jon Murphy: allereerst "Demos will be announced today folks" en daarna "Announcement about the demos will be 2pm CET" (ik dacht eerst 1u, maar dat was UK time, dus bij ons 2u).
Nieuwste video vlak voor het demo-nieuws: diagonal runs.
Niet echt iets nieuws, je zag het al voorbij komen in de vorige video's over de nieuwe gameplay. Maar toch
Of hadden ze die al uitgebracht? Ik weet het niet meer. Hoe dan ook, altijd leuk om even het geheugen op te frissen!
Niet echt iets nieuws, je zag het al voorbij komen in de vorige video's over de nieuwe gameplay. Maar toch
Of hadden ze die al uitgebracht? Ik weet het niet meer. Hoe dan ook, altijd leuk om even het geheugen op te frissen!
[ Voor 37% gewijzigd door HwKok op 22-08-2011 13:36 ]
And here we go: woensdag de demo!
http://winningelevenblog....12-demo-coming-wednesday/
Enkele belangrijke punten:
* Teams: Manchester United, AC Milan, FC Porto, S.S.C Napoli, Santos FC, and C.A. Panarol
* 10-minuten wedstrijden
* Inclusief wat training-challenges in de demo
Demo 2, welke wordt gereleased half september zal de volgende teams hebben: Tottenham Hotspur, FC Bayern Munich, FC Internazionale Milano, Rangers FC, Club America and Sport Club Internacional.
Aftellen dus tot woensdag!!!
http://winningelevenblog....12-demo-coming-wednesday/
Enkele belangrijke punten:
* Teams: Manchester United, AC Milan, FC Porto, S.S.C Napoli, Santos FC, and C.A. Panarol
* 10-minuten wedstrijden
* Inclusief wat training-challenges in de demo
Demo 2, welke wordt gereleased half september zal de volgende teams hebben: Tottenham Hotspur, FC Bayern Munich, FC Internazionale Milano, Rangers FC, Club America and Sport Club Internacional.
Aftellen dus tot woensdag!!!
[ Voor 68% gewijzigd door HwKok op 22-08-2011 14:02 ]
Wow dat zijn echt hele goede specs voor een demo. 10-min spelen is echt nog nooit voorgekomen volgens mij.
Heb er zin in
Heb er zin in

Zekers, vette teams ook man. Milan, Napoli en Porto zijn toch wel personal fav's. Verfrissend dat er een keer geen Barca of RM bij zit. Ben ook blij dat er geen PSplus onzin bij gehaald wordt. Gewoon iedereen die demo, zin in!
PSN: Geengrenzuh
Zeker, en dat een maand voor FIFA. Heel slim.
Ik zeg: Konami - EA Sports: 1-0.
EDIT: Meer nieuws:
* Stadions zijn Estadio Escorpiao and San Siro.
* Weer en dagdeel (dag/avond/etc.) zijn random
* 3 camera's, waaronder de nieuwe pitch-side cam
* Geen video die je elke keer na een wedstrijdje hoeft te kijken, alleen 1 die je moet kijken voor de demo opstart...eenmalig
Ik zeg: Konami - EA Sports: 1-0.
EDIT: Meer nieuws:
* Stadions zijn Estadio Escorpiao and San Siro.
* Weer en dagdeel (dag/avond/etc.) zijn random
* 3 camera's, waaronder de nieuwe pitch-side cam
* Geen video die je elke keer na een wedstrijdje hoeft te kijken, alleen 1 die je moet kijken voor de demo opstart...eenmalig
[ Voor 65% gewijzigd door HwKok op 22-08-2011 15:42 ]
Nice! Dat scheelt weer constant exitten naar XMB en de demo opnieuw starten. Wel een royale demo als ik het zo hoor. Konami heeft wat goed te maken dus hopelijk speelt het lekker weg. Vond de demo van vorig jaar beter dan de uiteindelijke retail versie. Heel raar ik weet het.HwKok schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:34:
Ben het met je eens, ik vond de demo ook beter. Heb dit jaar weinig plezier aan beleefd aan PES.
Ik mis het schieten van afstand en de dribbels. PES4,5 en 6, 2008 en 2009 hadden dit beter voor elkaar.
Zeg het al jaren, realisme is oké, maar het moet niet ten koste gaan van de gameplay.
Ik mis het schieten van afstand en de dribbels. PES4,5 en 6, 2008 en 2009 hadden dit beter voor elkaar.
Zeg het al jaren, realisme is oké, maar het moet niet ten koste gaan van de gameplay.
** GOED NIEUWS GOED NIEUWS GOED NIEUWS **
Adam Bhatti op Twitter:

EDIT: Winning Eleven gaat de link niet posten, ze hebben er nu al problemen mee.
Maar psssst....probeer deze link eens
Niet iedereen lukt het om hem hiervandaan te halen, maar bij mij loopt hij met ca. 100-120 kb/s. Ik weet niet in hoeverre het allemaal klopt, maar gezien de heisa rondom de link, kan dit wel eens zijn waar we op zitten te wachten.
At least it's worth the try.
Succes!
Adam Bhatti op Twitter:
Oftewel: de demo is bijna downloadbaar via www.winningelevenblog.comGuys PC download link for #PES2012 demo has leaked! Just spoke with Konami, I'll post up the link ASAP on WENB!
EDIT: Winning Eleven gaat de link niet posten, ze hebben er nu al problemen mee.
Maar psssst....probeer deze link eens
Niet iedereen lukt het om hem hiervandaan te halen, maar bij mij loopt hij met ca. 100-120 kb/s. Ik weet niet in hoeverre het allemaal klopt, maar gezien de heisa rondom de link, kan dit wel eens zijn waar we op zitten te wachten.
Succes!
[ Voor 48% gewijzigd door HwKok op 22-08-2011 17:33 ]
Hier gaat hij vrij snel, binnen 6 minuten binnen. Wil best sharen op een host, heb er alleen geen 
edit; nevermind, snelheid dropt alweer
edit; nevermind, snelheid dropt alweer
[ Voor 17% gewijzigd door kaos001 op 22-08-2011 17:47 ]
Is dat nou nog altijd aan de gang? Daar had ik in 2008 of 2009 al last van. Lachwekkende lag gewoon, onspeelbaar was het online....Harribo schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:59:
Laten ze in godsnaam eens wat doen aan dat online. De meeste verbindingen in MLO zijn echt te traag. Spelers reageren veel te laat op knoppen. Heel slecht.
2011 is de laatste versie die ik heb gekocht en die heb ik heel weinig gespeeld.
Held! Ik haal hem ook gemiddeld met 100 kb/s naar binnen. Ondertussen ben ik al wel de warez websites aan het afzoeken of er nog een snellere link te vinden is.HwKok schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 17:24:
** GOED NIEUWS GOED NIEUWS GOED NIEUWS **
Adam Bhatti op Twitter:
[...]
Oftewel: de demo is bijna downloadbaar via www.winningelevenblog.com
![]()
Maar psssst....probeer deze link eens![]()
Succes!
Ik ben zelf erg fan van PES, maar de laatste jaren heeft Fifa de strijd toch wel gewonnen.
Voor nu ga ik eerst van beide games de Demo spelen en van daaruit beslis ik welke ik ga kopen. Heb iig speciaal voor de footie games een 360 receiver aangeschaft, zodat ik de controller op me pc kan gebruiken
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Het is wel zeker de demo, jammer dat het downloaden tergend langzaam gaat.

Idd zeg, hij begon vrij hard hier, maar 100k/sec schiet niet echt op. Vind 1GB+ ook best veel, maarja ik speelde vroeger dan ook games van een 1,4MB discKw4kje schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:12:
Het is wel zeker de demo, jammer dat het downloaden tergend langzaam gaat.
Bij ons was door kortsluiting de stroom eruit geknald, dus ik ontplofte lichtelijk aangezien de link (dacht ik) niet meer werkte.
Toch maar even opnieuw geprobeerd en wat blijkt: de download gaat nu als een speer (1130 kb/s) en binnen een kwartier moet hij binnen zijn.
Toch blij dat de stroom eraf gegaan is
EDIT: Helaas dropt de snelheid na verloop van tijd toch nog, ik zit nu op 515mb met een snelheid van nog maar 440 kb/s en elke seconde gaat er weer een kb/s snelheid af. Nou ja, geduld is een schone zaak!
Heeft iemand hier hem al bijna binnen?
Toch maar even opnieuw geprobeerd en wat blijkt: de download gaat nu als een speer (1130 kb/s) en binnen een kwartier moet hij binnen zijn.
Toch blij dat de stroom eraf gegaan is
EDIT: Helaas dropt de snelheid na verloop van tijd toch nog, ik zit nu op 515mb met een snelheid van nog maar 440 kb/s en elke seconde gaat er weer een kb/s snelheid af. Nou ja, geduld is een schone zaak!
Heeft iemand hier hem al bijna binnen?
[ Voor 28% gewijzigd door HwKok op 22-08-2011 19:02 ]
Hij gaat idd iets sneller. Nu zorgen dat mijn vader zijn downloads nog even eraf gooit, zodat ik de volledige bandbreedte kan gebruiken
Ik ben erg benieuwd hoe de Demo speelt
Via de torrent ging het inderdaad beter, nog 8 minuten 
EDIT: BINNEN!
EDIT: BINNEN!
[ Voor 17% gewijzigd door HwKok op 22-08-2011 19:41 ]
Men, eerst een filmpje van half uur kijken voordat je mag beginnen. Althans ik kan geen knop vinden, waarmee ik het kan overslaan:S
Dat was al genoemd hoor.
Na dit filmpje kan je het gewoon blijven spelen zonder een filmpje tussendoor te hoeven zien, dus dan vind ik dit niet zo erg. Gewoon PES opstarten en ondertussen wat drinken gaan pakken o.i.d.
Heb net 1 potje gespeeld met ManU tegen AC Milan op top player, maar ik werd even van het kastje naar de muur gestuurd door Ibacadabra en Pato. Vooral de 0-4 van Pato was een echte Italiaanse countergoal: hij speelde vanaf z'n eigen helft 2 man van mij op snelheid uit en eenmaal bij de keeper aangekomen liep hij met een schijnbeweging om hem heen.
Eindstand 0-4. En dan te bedenken dat er dit jaar ook weer een hoger niveau (superstar) bij gekomen is *snif*.
Hoe dan ook speelt het lekker weg, al vind ik wel dat de bal erg dichtbij de spelers blijft 'plakken'. Misschien fixen ze dit nog. Vooralsnog een goeie verbetering t.o.v. PES 2011.
Ook leuk: de trainingen. Vooral het verdedigen is lastig. Maar gelukkig kan je onbeperkt opnieuw beginnen en leer je vanzelf hoe het werkt
Na dit filmpje kan je het gewoon blijven spelen zonder een filmpje tussendoor te hoeven zien, dus dan vind ik dit niet zo erg. Gewoon PES opstarten en ondertussen wat drinken gaan pakken o.i.d.
Heb net 1 potje gespeeld met ManU tegen AC Milan op top player, maar ik werd even van het kastje naar de muur gestuurd door Ibacadabra en Pato. Vooral de 0-4 van Pato was een echte Italiaanse countergoal: hij speelde vanaf z'n eigen helft 2 man van mij op snelheid uit en eenmaal bij de keeper aangekomen liep hij met een schijnbeweging om hem heen.
Eindstand 0-4. En dan te bedenken dat er dit jaar ook weer een hoger niveau (superstar) bij gekomen is *snif*.
Hoe dan ook speelt het lekker weg, al vind ik wel dat de bal erg dichtbij de spelers blijft 'plakken'. Misschien fixen ze dit nog. Vooralsnog een goeie verbetering t.o.v. PES 2011.
Ook leuk: de trainingen. Vooral het verdedigen is lastig. Maar gelukkig kan je onbeperkt opnieuw beginnen en leer je vanzelf hoe het werkt
Dit is inderdaad wel heel matig ja.hupske schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:16:
Men, eerst een filmpje van half uur kijken voordat je mag beginnen. Althans ik kan geen knop vinden, waarmee ik het kan overslaan:S
Eerste indruk (PC): het spel loopt soepeler. Ik zie nog wel kleine foutjes en een keeper die toch nog wel veel ballen loslaat maar het spel ziet er een stuk solider uit dan PES 2011. Ook wat gekluns heb ik weer kunnen zien, maar een stuk minder dan in PES 2011.
Het spel oogt ook trager, evenals de schoten. Toch komt dit de gameplay wel ten goede is mijn mening.
Schieten hebben ze ook minder gevoelig gemaakt, iets wat ze al jaren eerder hadden moeten doen, het is een verademing.
Verder zie ik spelers nog nét soms een bal binnenhouden, ook heel fijn.
Heb ook door hoe de strategie werkt. Je kunt bij controllerinstellingen kiezen voor LS en/of D-pad om je mannetje te besturen.
Kies je alleen LS (linkerstick/pook) dan kan je met de D-pad de strategien veranderen tijdens het spel.
D-pad besturing:
- Links, naar boven en naar beneden -> verander strategie (eerder waren dit de gekleurde rondjes X Y A
- Rechts (of Dpad indrukken) -> Kies 1 van de vooraf ingestelde speelstijlen
Verder heb ik nog niet door hoe je een medespeler de opdracht geeft om de ruimte in te lopen, dus wie o wie?
Schijnt dat je de movie kunt skippen door onderstaande:
- you can skip the intro by delete this file pes12pv.sfd
Weet niet of dit werkt, ben hem nog aan het installen
Het werktVlassie1980 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:23:
[ Voor 91% gewijzigd door Kw4kje op 22-08-2011 21:25 ]
Nice, nu nog achterhalen hoe ik iemand de diepte in kan sturen.Vlassie1980 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:23:
Ik vind het spel wel lekker spelen, maar voor mijn gevoel mis ik toch wel iets. Denk dat het een bepaald sfeertje is. Je speelt je wedstrijd af in San Siro, maar het lijkt alsof je op Woudensteijn aan het spelen bent. Maar toch is dat ook al iets verbeterd tegenover 2011. Voor de rest voelen de spelers nog wel wat houterig in hun bewegingen en bak ik er helemaal niks van met verdedigen heb ik er toch wel plezier in en voelt hij echt beter als zijn voorganger.
Ben benieuwd of die de strijd gaat winnen van Fifa.
Het verdedigen is vrij lastig ja, is dit nu een kwestie van beter timen? Krijg nu vaak een vrijetrap tegen.
Maar die mensen de diepte insturen zie ik ook nog niet...
Net als verdedigend, dat je nu elk mannetje op elk moment kan selecteren, ben daar ook nog niet uit,.
Net als verdedigend, dat je nu elk mannetje op elk moment kan selecteren, ben daar ook nog niet uit,.
Ik vind het wat soepeler en iets minder gehaast spelen als PES 2011, helaas hapert mijn pc soms een beetje ingame omdat hij ook al wat ouder is.
Ik schiet heel vaak de bal over omdat ik de schiet knop te lang ingedrukt hou, verder is het wennen met mijn X360 controller want ik speel normaal altijd footies op mijn PS3.
Voor het eerst sinds 2001 twijfel ik nu echt of ik bij de release voor PES of voor FIFA ga, het was vroeger altijd blindelings voor PES kiezen en zo ver mogelijk van FIFA vandaan blijven maar de laatste anderhalf jaar ben ik tot de conclusie gekomen dat FIFA ook heel goed is opgeleefd in vergelijking met de voorgaande jaren, daarbij telt ook de meer soepelere manier van online gamen want dat start gewoon veel sneller op en draait ook zonder lag op mijn PS3.
Maar PES heeft de ML natuurlijk, en de Manager Mode in FIFA is leuk maar heeft ook weer nadelen.
Ik wacht nog maar even de FIFA 12 demo af en download de PES 2012 demo ook nog maar ff op mijn PS3 om het daar verder te vergelijken want ik speel footies altijd op mijn PS3.
Dilemma, dilemma..... Het voelt toch een beetje als verraad.
Ik schiet heel vaak de bal over omdat ik de schiet knop te lang ingedrukt hou, verder is het wennen met mijn X360 controller want ik speel normaal altijd footies op mijn PS3.
Voor het eerst sinds 2001 twijfel ik nu echt of ik bij de release voor PES of voor FIFA ga, het was vroeger altijd blindelings voor PES kiezen en zo ver mogelijk van FIFA vandaan blijven maar de laatste anderhalf jaar ben ik tot de conclusie gekomen dat FIFA ook heel goed is opgeleefd in vergelijking met de voorgaande jaren, daarbij telt ook de meer soepelere manier van online gamen want dat start gewoon veel sneller op en draait ook zonder lag op mijn PS3.
Maar PES heeft de ML natuurlijk, en de Manager Mode in FIFA is leuk maar heeft ook weer nadelen.
Ik wacht nog maar even de FIFA 12 demo af en download de PES 2012 demo ook nog maar ff op mijn PS3 om het daar verder te vergelijken want ik speel footies altijd op mijn PS3.
Demo is dus geleaked voor de pc. Mijn laptop gaat echt niet meer trekken dus ik ben woensdag pas aan de beurt. De rest: veel plezier en drop even wat impressies hier!
En harribo: werd niet in één van die filmpjes uitgelegd dat je de rechterstick moest clicken/indrukken en dan een richting in moet voeren met de rechter stick? Staat me iets van bij..
En harribo: werd niet in één van die filmpjes uitgelegd dat je de rechterstick moest clicken/indrukken en dan een richting in moet voeren met de rechter stick? Staat me iets van bij..
Wel bijzonder, dit jaar zijn juist de eerste berichten over PES vrijwel unaniem positief. Na drie magere jaren. Voor mij juist reden om dit jaar waarschijnlijk weer terug te gaan naar PES (ik had het 'verraad' al in 2009 gepleegd, na 11 jaar PES en voorlopers!). Wat ik tot nu toe heb gezien van PES 2012 maakt me in ieder geval erg blij!Vlassie1980 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:32:
Enige wat mijn terugkeer nog wel eens in de weg zou kunnen staan is wanneer ze online nog altijd niet hebben gefixt!

Ik heb het gezeur op de gameplay van PES nooit echt begrepen. Die is onovertroffen en lijkt elk jaar beter te worden.
PES fans zullen beamen dat Fifa niets meer dan een arcade versie van voetbal biedt, terwijl PES tegen een simulatie aan zit. Tuurlijk is Fifa sneller en flitsender en scoor je makkelijker mooie goals. Maar dat onderscheidt imo de (digitale) voetballers van de voetbalfans
De laatste groep denkt dat voetbal niets meer is dan met zn 22en achter een bal aanrennen en proberen te scoren. PES geeft het echte voetbalgevoel...frusteert soms, maar dat hoort er juist bij. Dat dingen niet gaan zoals je zou willen.
/end of rant
Anyway, mijn grootste probleem is altijd het gezeik met de servers van Konami geweest waardoor voor mij het online gedeelte verpest was. En ik dus ook geen zin had om er geld aan uit te geven. Dan maar af en toe met vrienden IRL de game spelen ipv elke dag online. Indien de problemen dit jaar zijn opgelost, wil ik em wel weer halen.
PES fans zullen beamen dat Fifa niets meer dan een arcade versie van voetbal biedt, terwijl PES tegen een simulatie aan zit. Tuurlijk is Fifa sneller en flitsender en scoor je makkelijker mooie goals. Maar dat onderscheidt imo de (digitale) voetballers van de voetbalfans
De laatste groep denkt dat voetbal niets meer is dan met zn 22en achter een bal aanrennen en proberen te scoren. PES geeft het echte voetbalgevoel...frusteert soms, maar dat hoort er juist bij. Dat dingen niet gaan zoals je zou willen.
/end of rant
Anyway, mijn grootste probleem is altijd het gezeik met de servers van Konami geweest waardoor voor mij het online gedeelte verpest was. En ik dus ook geen zin had om er geld aan uit te geven. Dan maar af en toe met vrienden IRL de game spelen ipv elke dag online. Indien de problemen dit jaar zijn opgelost, wil ik em wel weer halen.
Asus Premium Vista // E6600@3,6GHz // PNY nVidia 295GTX // 4GB Kingston HyperX@800Mhz DDR2 // OCZ Vertex Turbo 32 GB // Logitech G35 // Thermalright AXP-140 // Coolermaster M620 // Antec Skeleton
Anoniem: 315662
ik ben het toch niet helemaal met je eens dat PES onovertroffen is. Ik ben zelf een groot PES fan en zal ook altijd PES boven Fifa kiezen, het is gewoon op veel punten beter (besturing bijvoorbeeld). Maar de laatste paar edities vond ik erg tegenvallen tegenover fifa. Ik hoop dat ze het gat met 2012 weer wat groter makenFlashwin schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:51:
Ik heb het gezeur op de gameplay van PES nooit echt begrepen. Die is onovertroffen en lijkt elk jaar beter te worden.
PES fans zullen beamen dat Fifa niets meer dan een arcade versie van voetbal biedt, terwijl PES tegen een simulatie aan zit. Tuurlijk is Fifa sneller en flitsender en scoor je makkelijker mooie goals. Maar dat onderscheidt imo de (digitale) voetballers van de voetbalfans![]()
/end of rant
Sorry, maar ik ben het niet met je eens. Je zegt dat de gameplay van PES onovertroffen is maar vooral PES 2008 en 2009 waren voor mij drama. Ik ben zelf ook nog steeds een PES fan maar als je zegt dat FIFA een arcade game is tegenwoordig dan heb je hem echt al meerdere jaren niet gespeeld want dat is al lang niet meer zo. FIFA en PES zijn nu zeer aan elkaar gewaagd, vandaar dus ook mijn dilemma.Flashwin schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:51:
PES fans zullen beamen dat Fifa niets meer dan een arcade versie van voetbal biedt, terwijl PES tegen een simulatie aan zit. Tuurlijk is Fifa sneller en flitsender en scoor je makkelijker mooie goals. Maar dat onderscheidt imo de (digitale) voetballers van de voetbalfans![]()
/end of rant
PES Fan van het eerste uur maar de laatste vijf jaar is het gewoon allemaal zeer matig wat je voorgeschoteld krijgt. Deze demo trekt die lijn voort. Niks geeft mij het gevoel dat ze terug aan het gaan zijn naar het niveau waar ze in 2005 gebleven waren. FIFA is goed bezig de laatste jaren alleen voelt iedere wedstrijd bijna hetzelfde aan ongeacht de uitslag. Bij PES is iedere wedstrijd uniek. Dat en Konami's Gamemodi zijn de reden waarom ik PES nog speel naast FIFA. Maar twee voetbalgames tegelijk spelen begint op een bepaald moment te irriteren.
Waarom is Man U in de demo trouwens zo veel slechter in vergelijking met AC Milan? Bij Milan heel veel A ranking en bij Man U heel veel B ranking.
Volgens mij stond Man U toch echt laatst in de CL finale en zijn ze kampioen geworden, wel goed je huiswerk doen Konami!
Volgens mij stond Man U toch echt laatst in de CL finale en zijn ze kampioen geworden, wel goed je huiswerk doen Konami!
Ik heb nu 3 potjes gedaan en moet zeggen dat het me steeds beter begint te bevallen! Dribbelen gaat heerlijk, de passes hebben de juiste snelheid (vooral door de lucht) en het is niet meer zo voorspelbaar als PES2011. Toen wist je bij een lange bal eigenlijk al voor wie hij was.
Het is ook een stuk moelijker geworden, heb nog niet van de CPU gewonnen in ieder geval.
Verdedigen werkt anders, nu moet je je stick 'van de speler met de bal af' houden en 'happen/toeslaan' met kruisje, waarmee je voorheen non-stop druk kon zetten. Net als in het echt is happen op het verkeerde moment dus dodelijk.
Ook mooi trouwens dat spelers niet meer zo snel liggen te rollen maar na een tikkie gewoon lekker door proberen te spelen. Scheelt een hoop frustratie!
Het vergt wat oefening, maar ik denk dat het best een wapen kan zijn als je er goed in wordt.
Succes!
Het is ook een stuk moelijker geworden, heb nog niet van de CPU gewonnen in ieder geval.
Verdedigen werkt anders, nu moet je je stick 'van de speler met de bal af' houden en 'happen/toeslaan' met kruisje, waarmee je voorheen non-stop druk kon zetten. Net als in het echt is happen op het verkeerde moment dus dodelijk.
Ook mooi trouwens dat spelers niet meer zo snel liggen te rollen maar na een tikkie gewoon lekker door proberen te spelen. Scheelt een hoop frustratie!
Dat doe je door R3 in te drukken. Maar het ligt er wel aan wat je ingesteld hebt. Bij je persoonlijke 'profiel' wat je kan veranderen bij het controllerselectie-scherm, kan je het opzoeken. Hier staat dat je teamgenoot standaard 'met hulp' gaat lopen bij een R3-klik. Dan rent hij kaarsrecht vooruit. Wil je hem zelf besturen zoals je zag in de demo-videos van Jon Murphy, dan moet je die hulp uitzetten. Bij een R3-klik kan je dan je rechterstik bewegen om dat mannetje te laten lopen waar je wil. Laat je R3 los, dan neemt de CPU het weer over.Harribo schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:43:
Maar die mensen de diepte insturen zie ik ook nog niet...
Het vergt wat oefening, maar ik denk dat het best een wapen kan zijn als je er goed in wordt.
Succes!
Even wat impressies en mooie momenten van de demo die ik tot nog toe voorbij heb zien komen:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=0J3fsNfT08o&feature=player_embedded]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RiAvqMj7zvg&feature=player_embedded]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=0J3fsNfT08o&feature=player_embedded]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RiAvqMj7zvg&feature=player_embedded]
Ehh, dat vind ik juist hét nadeel van FIFA. Dat de goals altijd erg standaard zijn. Bij PES heb je nog wel eens een goal die je op wil slaan, zo vet. Maar dat heb ik na twee jaar FIFA nog bijna nooit gehad.Flashwin schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:51:
... Tuurlijk is Fifa sneller en flitsender en scoor je makkelijker mooie goals ...
Bedankt! Nu alleen nog ff uitzoeken wat dan R3 is. Ik mag toch hopen dat dat niet het indrukken van de rechterpook beslaat. Want als ik die tegelijkertijd moet vasthouden en dan ook nog dezelfde pook moet besturen......:S....moeilijkHwKok schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:11:
Dat doe je door R3 in te drukken. Maar het ligt er wel aan wat je ingesteld hebt. Bij je persoonlijke 'profiel' wat je kan veranderen bij het controllerselectie-scherm, kan je het opzoeken. Hier staat dat je teamgenoot standaard 'met hulp' gaat lopen bij een R3-klik. Dan rent hij kaarsrecht vooruit. Wil je hem zelf besturen zoals je zag in de demo-videos van Jon Murphy, dan moet je die hulp uitzetten. Bij een R3-klik kan je dan je rechterstik bewegen om dat mannetje te laten lopen waar je wil. Laat je R3 los, dan neemt de CPU het weer over.
Dat is dus WEL het indrukken van dat pookje terwijl je richt naar de speler die je wilt 'overnemen'.
Dus: stel je staat met je mid-mid aan de bal en je wilt je linkshalf wegsturen. Dan richt je met je rechterstick naar die speler, klik je eenmalig op de stick en daarna kan je die speler vrij bewegen. Je hoeft hem dus niet ingedrukt te houden.
Dus: stel je staat met je mid-mid aan de bal en je wilt je linkshalf wegsturen. Dan richt je met je rechterstick naar die speler, klik je eenmalig op de stick en daarna kan je die speler vrij bewegen. Je hoeft hem dus niet ingedrukt te houden.
Ben er inderdaad achter maar als ik die speler bestuur en even niets doe dan is meteen die 2e cursor boven hem weg, waardoor hij niet meer te besturen is. Jammer, dit had echt beter gekund.HwKok schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:38:
Dat is dus WEL het indrukken van dat pookje terwijl je richt naar de speler die je wilt 'overnemen'.
Daar komt bij dat, als je met het 1e mannetje naar het 2e mannetjes wilt passen, je nog steeds zélf goed moet richten met de linkerstick. Hierdoor wordt het erg moeilijk. Ik zag liever dat meteen de pass, ongeacht welke richting je hem meegaf, méteen naar dat 2e mannetje ging. Daarvoor selecteer en laat je juist dat 2e mannetje toch rennen de diepte in?
Nu Met Hulp ook geprobeerd, dat gaat wat beter. Denk dat het misschien ook veel oefenen is dan...hoop ik maar.
edit: waarom R3 indrukken? Ik zie liever een andere knop hiervoor, zal kijken of het nog te veranderen is.
[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 23-08-2011 11:01 ]
Je kan bij instellingen de spelsnelheid ook op -2 zetten, op deze manier lijkt het nog realistischer. Mijn eerste indrukken van de demo zijn tot nu toe erg postief.
Wij zetten em standaard op +2, arcade shit babyDeruxian schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:49:
Je kan bij instellingen de spelsnelheid ook op -2 zetten, op deze manier lijkt het nog realistischer. Mijn eerste indrukken van de demo zijn tot nu toe erg postief.
Lol, beetje rare dingen gebeuren er af en toe
Ik vind het zelf toch wat minder soepel spelen als Fifa, ik kan mijn vinger er niet helemaal opleggen. Maar de mannetjes bewegen nogal raar soms. Eerste wedstrijd wel met 3-0 gewonnen op prof. Wel met Milan tegen Napoli, die natuurlijk wat minder is.
Ik ga hem nog wel de tijd geven natuurlijk, misschien is het gewoon weer even wennen na een hele tijd Fifa gespeeld te hebben.
Ik vind het zelf toch wat minder soepel spelen als Fifa, ik kan mijn vinger er niet helemaal opleggen. Maar de mannetjes bewegen nogal raar soms. Eerste wedstrijd wel met 3-0 gewonnen op prof. Wel met Milan tegen Napoli, die natuurlijk wat minder is.
Ik ga hem nog wel de tijd geven natuurlijk, misschien is het gewoon weer even wennen na een hele tijd Fifa gespeeld te hebben.
Ik hoop dat ze eindelijk eens iets doen aan de multiplayer. In 2011/2012 mag je toch wel verwachten dat het mogelijk is een spel zonder lag te kunnen spelen.
Is er een tijd bekend hoe laat de demo online komt voor de 360 ?
FILMPJES TIJD :
BAM 1 :
BAM 2 (haha wat een goal) :
BAM 3 :
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Q7EiZv7fEeA]
Penalty zoals het moet :
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4ouJ3a6BynU]
BAM 1 :
BAM 2 (haha wat een goal) :
BAM 3 :
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Q7EiZv7fEeA]
Penalty zoals het moet :
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4ouJ3a6BynU]
[ Voor 32% gewijzigd door kaos001 op 24-08-2011 09:17 ]
Nou het heeft natuurlijk ook te maken of mensen tegelijkertijd bijv. aan het downloaden zijn met bijv. torrents oid.nuker schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:33:
Ik hoop dat ze eindelijk eens iets doen aan de multiplayer. In 2011/2012 mag je toch wel verwachten dat het mogelijk is een spel zonder lag te kunnen spelen.
Die mafkezen heb je nog steeds.
Maar al met al vermoed ik wel dat het grootste probleem hierin bij Konami zelf ligt. Ze moeten dat echt eens gaan verbeteren, heb me het afgelopen jaar doodgeërgerd aan alle vertragingen.
Ja klopt. Ik heb de demo gespeeld en die speelt echt heerlijk. Krijg zelfs weer een beetje het PES6 gevoel. Ik ga PES2012 alvast pre-orderen.
Damn, als je zegt dat je het PES6 gevoel krijgt kan ik al helemaal niet meer wachten! Deze dag mag snel voorbij gaan, ben benieuwd hoe laat de demo online staat (PS3).nuker schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:12:
Ja klopt. Ik heb de demo gespeeld en die speelt echt heerlijk. Krijg zelfs weer een beetje het PES6 gevoel. Ik ga PES2012 alvast pre-orderen.
Ik wacht vol ongeduld op de PS3 demo na de reacties hier op het forum gelezen te hebben!
Dingen die ik wel absoluut veranderd wil zien in de full game:
1/ Breng de Konami Cup terug, zo niet is pes onspeelbaar tijdens game avondjes met vrienden
2/ Mogelijkheid om herhalingen uit te schakelen tijdens wedstrijden moet er zijn, zonder iedere keer op start te moeten drukken
1/ Breng de Konami Cup terug, zo niet is pes onspeelbaar tijdens game avondjes met vrienden
2/ Mogelijkheid om herhalingen uit te schakelen tijdens wedstrijden moet er zijn, zonder iedere keer op start te moeten drukken
Die problemen liggen toch echt bij Konami, ik speel de laatste anderhalf jaar ook vaak FIFA online en dat draait ten eerste vrijwel altijd zonder lag en je kunt via de menu's ook veel sneller een online potje starten. Ik vind dat dit bij PES 2011 veel langer en minder makkelijk gaat.Harribo schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:01:
[...]
Nou het heeft natuurlijk ook te maken of mensen tegelijkertijd bijv. aan het downloaden zijn met bijv. torrents oid.
Die mafkezen heb je nog steeds.
Maar al met al vermoed ik wel dat het grootste probleem hierin bij Konami zelf ligt. Ze moeten dat echt eens gaan verbeteren, heb me het afgelopen jaar doodgeërgerd aan alle vertragingen.
Verklaar "de Konami" ? Over de herhalingen ben ik het compleet met je eens. Erger me daar al jaren aan.Frederik82 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:24:
Ik wacht vol ongeduld op de PS3 demo na de reacties hier op het forum gelezen te hebben!
1/ Breng de Konami terug, zo niet is pes onspeelbaar tijdens game avondjes met vrienden
Sorry foutje, bedoelde Konami Cup, waarbij het mogelijk is om controllers toe te wijzen aan alle teams tijdens het selecteren van de teams in het pauzemenu. De community mode schiet hierin tekort, want daar kan ieder enkel met zijn eigen team spelen die hij gekozen heeft en dus niet de plaats van de CPU teams gaan innemen. Dit was vroeger allemaal mogelijk met de Konami Cup, maar om een onverklaarbare reden hebben ze dit er sinds PES 2010 uit gehaaldkaos- schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:12:
[...]
Verklaar "de Konami" ? Over de herhalingen ben ik het compleet met je eens. Erger me daar al jaren aan.
[ Voor 29% gewijzigd door Frederik82 op 24-08-2011 12:17 ]
Dat idee heb ik dus ook als ik FIFA speel. Konami moet zich gewoon doodschamen na al die jaren.Vlassie1980 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:00:
[...]Die problemen liggen toch echt bij Konami, ik speel de laatste anderhalf jaar ook vaak FIFA online en dat draait ten eerste vrijwel altijd zonder lag en je kunt via de menu's ook veel sneller een online potje starten. Ik vind dat dit bij PES 2011 veel langer en minder makkelijk gaat.
Heb niet het idee dat ze er dit jaar ook maar iets aan gaan doen. Ze zullen, als ze gevraagd worden, wel antwoorden dat er naar gekeken wordt oid, maar ik geloof ze niet meer: ze beloven het elk jaar maar het blijft bagger online.
En wat mij dan het meest ergert online is dan het feit dat ík weinig controle heb en mijn tegenstander kan kappen en draaien naar hartelust. Die oneerlijkheid baal ik nog het meest van. Enfin, al genoeg geopperd
Pfff ik werd net even aardig hard 'gedist' door de CPU. Ik was met Milan tegen het Porto van de CPU. Het was de 75e minuut en ik stond 3-2 achter. De bal komt bij Hulk, die stil gaat staan. Dus ik was met mijn verdediger wat afwachtend om toe te happen. Wat gebeurt er? Begint die Hulk een 3 dubbele schaar te doen recht voor m'n neus! Ik werd dus even voor lul gezet, wat ik me met de ouwe Nesta natuurlijk niet kon permitteren. Dus ik stap op hem af om de bal af te pakken, is hij me weer net te snel af --> bal naar speler op rand 16 --> tikkie de 16 in --> Falcao rond af: 4-2.
Normaal gebeuren dat soort dingen als je tegen een andere speler speelt, maar niet tegen de CPU!!
Overigens ben ik er wel achter dat dit een nieuwe feature is van PES 2012: als je met een speler zoals Hulk, Neymar, Robinho etc. stil gaat staan (dus echt stil), dan gaat ie zelf zitten truuken zonder dat je wat hoeft te doen
Normaal gebeuren dat soort dingen als je tegen een andere speler speelt, maar niet tegen de CPU!!
Overigens ben ik er wel achter dat dit een nieuwe feature is van PES 2012: als je met een speler zoals Hulk, Neymar, Robinho etc. stil gaat staan (dus echt stil), dan gaat ie zelf zitten truuken zonder dat je wat hoeft te doen
Vnvnd staat er een uitgebreide demo-sessie op de agenda met een mede-pesser. Ben benieuwd! Iemand de ps3 demo al gedownload?
Vwb de Konami cup: helemaal mee eens. Was altijd vet om zo toernooitjes te doen. Vreemd dat, dat eruit is gehaald.
Vwb de Konami cup: helemaal mee eens. Was altijd vet om zo toernooitjes te doen. Vreemd dat, dat eruit is gehaald.
Porto ervaar ik in deze demo als een slimme counter ploeg.HwKok schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:13:
Pfff ik werd net even aardig hard 'gedist' door de CPU. Ik was met Milan tegen het Porto van de CPU.
Heb net gekeken bij EU en USA store, maar zag de demo nog niet staan.Geengrenzuh schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:12:
Vnvnd staat er een uitgebreide demo-sessie op de agenda met een mede-pesser. Ben benieuwd! Iemand de ps3 demo al gedownload?
Heb de demo nog niet kunnen zowel op xbox marketplace, als psn usa, uk, NL, stores.
Zal wel ergens vanavond of morgen ochtend zijn, vroeger was het met xbox marketplace altijd rond 10 uur sochtends
Ben nu die torrent van de demo maar aan het downen en hoop dat de failtop van me het trekt op alles zo laag mogelijk hehe:P
Is over 1 min binnen
best lekker met 3,4mb/s downen
Zal wel ergens vanavond of morgen ochtend zijn, vroeger was het met xbox marketplace altijd rond 10 uur sochtends
Ben nu die torrent van de demo maar aan het downen en hoop dat de failtop van me het trekt op alles zo laag mogelijk hehe:P
Is over 1 min binnen
[ Voor 31% gewijzigd door v8power67 op 24-08-2011 14:31 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Er is inderdaad verwarring over de Xbox 360 demo, op de facebook pagina staat dat hij vandaag uitgebracht wordt, maar Konami geeft vooralsnog geen gehoor. Ik denk niet dat het september wordt, maar misschien een paar dagen vertraging.ratsja schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:45:
http://game2gether.de/wor...tion-3-und-pc-erhaltlich/
kan toch niet waar zijn, pas in sept ???
zie ineens pes 2011 als newest staan bij de demo's ?
In de Japanse store is ie sinds vanochtend te vinden, alleen niet in het Engels.v8power67 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:23:
Heb de demo nog niet kunnen zowel op xbox marketplace, als psn usa, uk, NL, stores.
Helaas ratsja, ik moet terugkomen op wat ik net zei.
Xbox 360 demo will be released in September, confirmed by Konami. #PES2012
En dan de reden...Xbox demo isn't coming, PSN JAP is up, Europe coming soon and PC out since Monday. So proves PC's are most powerful, and 360 is shit...#riot
I'm hearing the #PES2012 demo didn't get approved by Microsofts quality testing team...
Mij valt overigens op dat ik in de demo niet 360 graden kan draaien. Heb ik iets gemist of word dit niet ondersteund?
Ben hem nu aan het downloaden op de ps3 , ben benieuwd
Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)
terr wat doe je manTerrestra schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:55:
Ben hem nu aan het downloaden op de ps3 , ben benieuwd
Burp
ha, even kijken bij de voetbalbuurman 
Tijd overbruggen tot 13 sept / 29 sept
Tijd overbruggen tot 13 sept / 29 sept
Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)
Ik ben om. Heb de demo nu een paar keer gespeeld en dit is echt een grote verbetering van het vorige deel. Je kan weer ouderwets dribbelen en schieten. Ball physics zijn ook dik in orde. Dit wordt sowieso weer een instant-buy voor mij.
Dat verdedigen...dat is wel moeilijk zeg....Ibra en Robinho dribbelen er zo doorheen.
Dat laten lopen van een medespeler is heel fijn. Vind wel dat spelers wat "dweilen" over het veld.
En assistentie bij het geven van een pass zet ik helemaal uit. PES probeert dat voor jou, maar dat gaat vaak mis. Gewoon zelf handmatig passen, gebeuren er ook geen gekke dingen.
Rooney is ijzersterk, heb al een paar mooie goals gemaakt.
Dat laten lopen van een medespeler is heel fijn. Vind wel dat spelers wat "dweilen" over het veld.
En assistentie bij het geven van een pass zet ik helemaal uit. PES probeert dat voor jou, maar dat gaat vaak mis. Gewoon zelf handmatig passen, gebeuren er ook geen gekke dingen.
Rooney is ijzersterk, heb al een paar mooie goals gemaakt.
[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 24-08-2011 23:14 ]
Na een 7 maanden PES2011 boycot, door de schandelijke online performance (MLO verdient gewoon een stabiele online omgeving), heb ik vol moed de PES12 demo gedownload. Hoewel ik over online dus nog totaal geen bal kan zeggen, kan er wel duidelijk gesteld worden dat PES zeker weer de richting opgaat waar het heen moet. Het speelt heerlijk soepel, schieten voelt ook weer goed aan en wat is het geven van een steekpass weer lekker zeg! Had het gehoopt, maar stiekem toch niet verwacht.
Wat nadelen vind ik inderdaad ook die replay's; moet je gewoon kunnen uitzetten. En ik weet niet wat al die spelers geslikt hebben, maar ze zijn (lees:kijken) een potje agressief!
Voor de rest nog weinig te melden, want heb de demo net 3x gespeeld. Gaat zeker meer worden!!
Wat nadelen vind ik inderdaad ook die replay's; moet je gewoon kunnen uitzetten. En ik weet niet wat al die spelers geslikt hebben, maar ze zijn (lees:kijken) een potje agressief!
Voor de rest nog weinig te melden, want heb de demo net 3x gespeeld. Gaat zeker meer worden!!
verdedigen is juist makkelijk
Dit is inderdaad anders dan de vorige versies.
Hoop dat ik het snel kan spelen op de XBOX, nu maar eerst vermaken met de pc.
Hoop dat ik het snel kan spelen op de XBOX, nu maar eerst vermaken met de pc.
Ik vind het jammer dat je niet duidelijk ziet waar een scheidsrechter voor fluit.
Tuurlijk je weet dat je buitenspel staat, maar ik wil dat altijd wel even zien. Of voor een overtreding, je ziet het nu niet goed.
Tuurlijk je weet dat je buitenspel staat, maar ik wil dat altijd wel even zien. Of voor een overtreding, je ziet het nu niet goed.
Burp
Ik word op Professional elke wedstrijd afgedroogd met 3-0 of 4-0. Counters zijn veel gevaarlijker geworden en zoals Harribo zegt lopen aanvallers veel gemakklijker door je verdediging heen. Je moet nu veel meer gefocust verdedigen en goed timen.
Mijn schoten gaan soms wel heel erg over of naast, in sommige gevallen schieten spelers de bal compleet verkeerd, dat is nou ook wel weer een beetje teveel van het goede
Mijn schoten gaan soms wel heel erg over of naast, in sommige gevallen schieten spelers de bal compleet verkeerd, dat is nou ook wel weer een beetje teveel van het goede
Gisteravond tot veel te laat 1vs1 gespeeld met een mede pesveteraan. De eerste paar potjes was het zoeken, maar het kwartje begon steeds meer te vallen. Veel activiteit van je AI medespelers. Vrijlopen, gaten trekken, terugvallen. In het begin veel grote uitslagen omdat we het verdedigen nog niet helemaal doorhadden, maar toen dat beter ging was het echt wel weer ouderwets! Scrimmages, misperen, pegels op de lat en, heel kenmerkend voor oldschool PES, véél onverwachte momenten en wendingen over de loop van de avond.
Ohja, waar ik heel blij mee ben is dat de shot-feint is weer terug is op pes5 niveau (dwz niet meer compleet nutteloos) en levert weer oldschool 'ik stuur je verdedigers het bos in' situaties op. R2 dribbel is ook weer terug. Vet dat je met technisch vaardige spelers zoals Robinho, Neymar en Nani weer lekker kan pingelen en niet zomaar van de bal gelopen wordt. Ook veel nieuwe animaties gezien. Het geheel oogt zeker soepeler. Als ze de keepers verbeteren voor de final versie en verder niet te veel veranderen komt het helemaal goed dit jaar!
Ohja, waar ik heel blij mee ben is dat de shot-feint is weer terug is op pes5 niveau (dwz niet meer compleet nutteloos) en levert weer oldschool 'ik stuur je verdedigers het bos in' situaties op. R2 dribbel is ook weer terug. Vet dat je met technisch vaardige spelers zoals Robinho, Neymar en Nani weer lekker kan pingelen en niet zomaar van de bal gelopen wordt. Ook veel nieuwe animaties gezien. Het geheel oogt zeker soepeler. Als ze de keepers verbeteren voor de final versie en verder niet te veel veranderen komt het helemaal goed dit jaar!
Op de PS3 vond ik trouwens het hele gebeuren erg donker in San Siro omdat je dan in de namiddag speelt en er heel veel schaduw is in het stadion.
Mee eens. Is dit het enige stadion in de demo trouwens?Vlassie1980 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:42:
Op de PS3 vond ik trouwens het hele gebeuren erg donker in San Siro omdat je dan in de namiddag speelt en er heel veel schaduw is in het stadion.
Nee, je kunt ook in het Estadio de Escorpião spelen, volgens mij is dat het Maracana stadion in Rio de Janeiro.kaos- schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:44:
[...]
Mee eens. Is dit het enige stadion in de demo trouwens?
Maar dan moet je wel Copa Santander Libertadores spelen waarbij je alleen Santos en Penarol kan kiezen. Krijg je wel lekkere samba muziek bij
Edit: Had nog nooit van Penarol gehoord, blijkt een club uit Uruguay te zijn en de grote concurrent van Nacional.
[ Voor 11% gewijzigd door Vlassie1980 op 25-08-2011 09:50 ]
Gisteravond heb ik ook een paar matches in de middag gehad in San Siro btw.Vlassie1980 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:42:
Vanavond speel ik met mijn vaste PES-groepje van 6 tot 11 (ongeveer
). Daarna zal ik even mijn complete oordeel vellen over de demo
Wat betreft de verbeteringen: Konami leest mee via het Winning Eleven Blog, waar diverse figuren zitten met korte lijntjes naar Konami. Er wordt daar dus ook opgeroepen om de bugs en onvolkomenheden op het forum te zetten, wanneer mogelijk met filmpjes.
Die punten pakken ze dan zo veel mogelijk aan, vooral de punten waar het meest over 'geklaagd' wordt natuurlijk.
Een overzichtje:
- Keepers, hier wordt door Konami al aan gewerkt
- Passing, voor de meesten is unassisted passing toch nog teveel assisted
- Rennen, de bal voor je uit spelen door snel op R1 te drukken zit niet in de demo. Nu moet je dit doen door op R1+R2 te doen, zoals je voorheen de bal voor je uit speelde.
- Schieten, met name de halve omhalen van buiten de 16. Maar ook wordt gezegd dat de schoten wat te 'floaty' zijn.
Hier het topic: http://kitanamedia.com/forums/viewtopic.php?f=9&t=5170
Die punten pakken ze dan zo veel mogelijk aan, vooral de punten waar het meest over 'geklaagd' wordt natuurlijk.
Een overzichtje:
- Keepers, hier wordt door Konami al aan gewerkt
- Passing, voor de meesten is unassisted passing toch nog teveel assisted
- Rennen, de bal voor je uit spelen door snel op R1 te drukken zit niet in de demo. Nu moet je dit doen door op R1+R2 te doen, zoals je voorheen de bal voor je uit speelde.
- Schieten, met name de halve omhalen van buiten de 16. Maar ook wordt gezegd dat de schoten wat te 'floaty' zijn.
Hier het topic: http://kitanamedia.com/forums/viewtopic.php?f=9&t=5170
Net even de demo gespeeld. Passingspel gaat wel lekker, maar, zoals Harribo al zei, verdedigen is zeer moeilijk. Vooral man tegen man. De goals gaan er wel in als ketellapper. Over en weer. Eerste match, welliswaar maar op proffessional, 5-4 voor mij. Da's nogal een verschil met pes2011. Alleen vind ik toch beetje teveel goals. onrealistisch zelfs, zeker omdat de andere wedstrijden ook veel teveel goals hadden.
Zelfs bij even scwitchen naar total defend, en dus weinig pressing, waar je verwacht dat de verdedigingslinie beetje op hun positie blijft, lijkt de verdediging nog als los zand. En doordat man tegen man, de aanval in het voordeel lijkt, blijft het dus goals over en weer regenen.
Klopt het dat je enkel preset tactics kunt selecteren, en zelf de sliders niet kunt wijzigen? k zou toch eens willen zien of met nog minder pressing de verdediging beetje een blok kan vormen.
Een zeer slecht punt is de keeper! Deze vind ik bij momenten vrij dramatisch.
Al met al zijn er nog punten voor verbetering. Voornamelijk de keeper. en het enorme voordeel bij balbezit van de aanval, wat er voor zorgt dat verdedigen vrij moeilijk is.
Zelfs bij even scwitchen naar total defend, en dus weinig pressing, waar je verwacht dat de verdedigingslinie beetje op hun positie blijft, lijkt de verdediging nog als los zand. En doordat man tegen man, de aanval in het voordeel lijkt, blijft het dus goals over en weer regenen.
Klopt het dat je enkel preset tactics kunt selecteren, en zelf de sliders niet kunt wijzigen? k zou toch eens willen zien of met nog minder pressing de verdediging beetje een blok kan vormen.
Een zeer slecht punt is de keeper! Deze vind ik bij momenten vrij dramatisch.
Al met al zijn er nog punten voor verbetering. Voornamelijk de keeper. en het enorme voordeel bij balbezit van de aanval, wat er voor zorgt dat verdedigen vrij moeilijk is.
delete account
Moet je in het scherm van een preset, de preset zelf op 'Standaard' zetten, dan kan je alle sliders volledig gebruiken. De rest zijn voorgedefinieerde presets.denPes schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:03:
Klopt het dat je enkel preset tactics kunt selecteren, en zelf de sliders niet kunt wijzigen?
Verdedigen schijnt een kwestie van oefenen te zijn zoals ik hier boven las. Iemand die nog wat tips kan geven mbt verdedigen?...en het enorme voordeel bij balbezit van de aanval, wat er voor zorgt dat verdedigen vrij moeilijk is.
Vind het juist goed dat verdedigen zo moeilijk is, krijg je tenminste lekker veel kansen en maakt het spel een stuk leuker
Vond PES 2011 echt zo'n middenveld spel. Maar een paar kansen per wedstrijd, zonde.
Gisteren 1 wedstrijdje gespeeld op de PS3 demo.
Wat me opviel was dat de bal wel heel licht aanvoelt en heel traag door de lucht zweeft. Die hadden ze voor mij ietsje zwaarder/sneller mogen maken.
Voor de rest speelt hij heel goed, vooral de looplijnen van AI spelers zijn sterk verbeterd. Het spel speelt nu al gewoon heel soepel dus ben er vrij zeker van dat alles goed komt voor de finale versie.
Wat me opviel was dat de bal wel heel licht aanvoelt en heel traag door de lucht zweeft. Die hadden ze voor mij ietsje zwaarder/sneller mogen maken.
Voor de rest speelt hij heel goed, vooral de looplijnen van AI spelers zijn sterk verbeterd. Het spel speelt nu al gewoon heel soepel dus ben er vrij zeker van dat alles goed komt voor de finale versie.
Hoop eigenlijk dat ie vandaag nog komt voor de XBOX, ben wel benieuwd.
Ik moet nog wel erg wennen aan het gebruik van de andere spelers met het rechterstickje. Wat vinden jullie het prettigst spelen? Half-hulp? Of hulp helemaal uitgeschakeld? Of Volldige hulp? Ik kan nog niet zeggen wat ik het prettigst vindt! Ik heb de demo dan ook nog maar een paar keer gedaan, maar ik hoor graag jullie mening hierover!
Ik moet er enorm aan wennen, helemaal lekker vind ik het nog niet werken. Ik heb hem ook op Hulp staan, zonder hulp valt het niet mee om 2 mannetjes te besturen en daarna dan nog een zuivere pass te sturen...wordt me nu even net wat teveel.MadMoody schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:33:
Ik moet nog wel erg wennen aan het gebruik van de andere spelers met het rechterstickje. Wat vinden jullie het prettigst spelen? Half-hulp? Of hulp helemaal uitgeschakeld? Of Volldige hulp? Ik kan nog niet zeggen wat ik het prettigst vindt! Ik heb de demo dan ook nog maar een paar keer gedaan, maar ik hoor graag jullie mening hierover!
Vind het idee op zich wel heel goed, nu staan ze niet alleen maar toe te kijken.
Thx voor je reactie, maar je kan toch ook instellen dat je 'half' geholpen wordt? Of is dat ook geen succes?
september toch was de laatst bekende status.tiswat schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:29:
Hoop eigenlijk dat ie vandaag nog komt voor de XBOX, ben wel benieuwd.
Burp
Bij mij is de demo onspeelbaar alles gaat super snel meerderen mensen hier last van?
PC versie ? Zo ja, dan moet je even V-sync aanzetten bij je grafische instellingen.goosche schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:46:
Bij mij is de demo onspeelbaar alles gaat super snel meerderen mensen hier last van?
Oh ...ik praatte over mannetjes de diepte insturen.MadMoody schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:41:
Thx voor je reactie, maar je kan toch ook instellen dat je 'half' geholpen wordt? Of is dat ook geen succes?
Wat betreft jouw vraag : ik heb hem op half geholpen staan (elk jaar weer:) .
Wel irritant zo'n demo, voor elke pot moet ik opnieuw alles instellen. Zelfs al wijzig ik het ook in mijn profiel.
Ik ben al opzoek geweest naar wat extenders voor de Demo en heb er iig al 1 gevonden.
Nu kan ik met Barca spelen in Camp Nou in plaats van Napoli. Dat maakt het nog een stukje leuker.
En nu ik verder zoek vind ik nog meer.
http://www.pes-patch.com/category/pes-2012-demo-patches Of het allemaal werkt is nog maar de vraag
Nu kan ik met Barca spelen in Camp Nou in plaats van Napoli. Dat maakt het nog een stukje leuker.
En nu ik verder zoek vind ik nog meer.
http://www.pes-patch.com/category/pes-2012-demo-patches Of het allemaal werkt is nog maar de vraag
[ Voor 29% gewijzigd door Hupske op 25-08-2011 15:37 ]
Wat je maar leuk vindt..hupske schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:32:
Ik ben al opzoek geweest naar wat extenders voor de Demo en heb er iig al 1 gevonden.
Doe mij maar gewoon lekker clubjes zoals Napoli, Fulham, Atletico Madrid etc. De subtoppers/middenmoters zeg maar.
Over dat verdedigen: wanneer je met je verdediger R2 inhoudt, zie je al dat hij zich verdedigend en afwachtend opstelt tegenover de aanvaller. Je kan dan toehappen wanneer je wil met kruisje!
Echte mannen plaatsen die onverbiddelijke slidings! Heeft me gisteren wel een aantal rode kaarten opgeleverd. De scheids is een stuk strikter dit jaar.HwKok schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:43:
[...]
Over dat verdedigen: wanneer je met je verdediger R2 inhoudt, zie je al dat hij zich verdedigend en afwachtend opstelt tegenover de aanvaller. Je kan dan toehappen wanneer je wil met kruisje!
True... Al ben ik allang blij dat je niet iedere keer dat unskippable filmpje op het eind krijgt!Harribo schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:45:
Wel irritant zo'n demo, voor elke pot moet ik opnieuw alles instellen. Zelfs al wijzig ik het ook in mijn profiel.
[ Voor 24% gewijzigd door Geengrenzuh op 25-08-2011 15:59 ]
Dit topic is gesloten.