(Foto-)Kettingbrief - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-05 21:10

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
Iemand interesse om weer een kettingbrief te organiseren? Van TranceSetter hoeven we niets te verwachten blijkbaar.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:19

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik zit zelf midden in een verbouwing/verhuizing dus heb niet heel veel tijd nu, als er iets komt doe ik graag mee en anders wil ik over een maandje of 2 wel een balletje opgooien?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 12:13
Geen tijd om te organiseren maar lijkt me wel leuk om mee te doen. Dacht er toevallig nog aan in de auto vanmorgen dat er eerder zo'n 2 wekelijks thema(wedstrijd?) was op GoT, maar dit is ook leuk zo'n kettingbrief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 04:30
Lijkt me ook wel leuk om mee te doen :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
Pixeltje schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 06:36:
Ik zit zelf midden in een verbouwing/verhuizing dus heb niet heel veel tijd nu, als er iets komt doe ik graag mee en anders wil ik over een maandje of 2 wel een balletje opgooien?
Ik vind het prima. Je moet sowieso een week of 2 van tevoren een topic openen om te kijken wie mee wil doen. Misschien in overleg met de mods in een ander subforum want hier komen niet zoveel mensen geloof ik.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 15:34
Reclame maken via het communitytopic is ook een mogelijkheid.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:41
Wil ook best mee doen, maar dan ook liever graag over 2 maanden. Vriendin is hoogzwanger, dus ik kan zomaar ff geen tijd hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-05 20:15
Lijkt me leuk om mee te doen. Ga dit topic/forum in de gaten houden.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:20

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

trancesetter is nog regelmatig online. Vraag hem eens of die het niet gewoon vergeten is :) ?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
Nomad schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 18:44:
trancesetter is nog regelmatig online. Vraag hem eens of die het niet gewoon vergeten is :) ?
Hij heeft in feite al twee keer beloofd om een nieuwe serie te starten, ik denk dat het van twee kanten moet komen.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:05
Oh wow, ja deze ben ik inderdaad vergeten? Weer een heel goed idee als er genoeg animo voor is. Misschien goed om even te weten wanneer iedereen zoal tijd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

heb Trancesetter deze kant op gestuurd, hij zal hier als goed is zelf even reageren. Dan is meteen duidelijk hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik hou het even in de gaten, maar heb het altijd erg leuk gevonden dus doe graag mee :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Goed bezig Trancesetter! Ik ben de komende maand erg druk, maar daarna plenty's of time (hoop ik). Meteen mooie moment voor een herfst-thema ? ;)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Leuk idee, count me in! :) Mijn voorkeur gaat uit naar elke periode vóór de kerstvakantie, dus daar moet wel rekening mee te houden zijn :P

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 14:42
Ik wil ook best meedoen. Ik ben zelf tussen 12 sept en 6 okt op vakantie, dus ervoor of erna komt mij het beste uit. Maar als ik van tevoren weet op welke datum ik een foto krijg, kan ik daar best rekening mee houden. Je krijgt dan alleen geen oerhollandse foto terug :+

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
Yes, mij lijkt het ook wel leuk om een keer aan zoiets mee te doen!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:34

Grozno

acts without consequence!

* Grozno meldt zich!

Moest van Karel V... :+

Advocatus ineptias | Free Speech Online

• inquestos
Misschien is het een idee dat de orga bij aanvang wat tijdsslots neerzet waar je je op kan inschrijven?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• TranceSetter
We gaan snel een nieuw topic maken voor Kettingbrief deel 6 en dan zullen we inderdaad de timeslots gaan neerzetten. Zien we ook meteen wanneer de meeste animo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218471

Het lijkt mij ook leuk om mee te doen! :D
Misschien ook een idee om een link naar het nieuwe topic in het F&V media forum te zetten? Misschien een weekje als sticky ofzo...
Ik heb het idee dat daar veel mensen zitten die nooit in F&V workflow kijken, maar het toch heel leuk zouden vinden om mee te doen.

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 218471 op 01-09-2014 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:11

mrc4nl

Procrastinatie expert

wat moet ik mij er nu bij voorstellen? ik zie in deze thread geen plaatjes alleen een "ik heb wat ontvangen" berichten

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De OP al doorgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:11

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik maak de eerste foto.
Mijn foto stuur ik voor 12:00 's middags naar persoon 2 op de lijst.
Persoon 2 heeft 48 uur de tijd een nieuwe foto te maken. Die foto dient geïnspireerd te zijn op foto 1. Dit mag het thema zijn (wat je er dan ook in ziet), de stijl, kleurgebruik, vormen. Als je je maar laat inspireren en als hij maar duidelijk te linken is aan de foto die je hebt ontvangen.
Persoon 2 stuurt zijn foto voor 12:00 's middags (dus maximaal 48 uur later) door naar persoon 3, die weer hetzelfde doet als persoon 2 deed. Wash, rinse repeat.
is mij allemaal te vaag, "geinspireerd" kan ook gewoon een totaal random foto zijn van een totaal random onderwerp,

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:35
Je kan het als fotograaf toch zo concreet maken als je zelf wilt? De een kiest ervoor om exact hetzelfde onderwerp te nemen als zijn voorganger, de ander focust op één element van de foto.

Zulk soort vage opdrachten zijn juist erg vruchtbaar voor creatief en kunstzinnig werk.

Ik wil ook wel meedoen, overigens!

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
De foto's uit de vorige kettingbrieven doen het niet meer.

Maar uit ervaring met de DPZ-kettingbrieven kan ik vertellen dat de leukste kettingen degene zijn waarin iemand niet probeert compleet origineel te zijn, maar doorgaat met het onderwerp van zijn voorganger vanuit een ander perspectief. Moet je natuurlijk er wel in slagen 'het onderwerp' te achterhalen uit de foto die je krijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Maar er is vantevoren wel bekend wanneer je een foto krijgt? Of loopt dat al snel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
De tijd waarop jij je foto krijgt en weer moet inleveren staat vast (als het weer hetzelfde gaat als de vorige keer). Als je te laat bent met het inleveren van je foto zal degene na jou de foto van je voorganger krijgen doorgestuurd. Uitlopen kan dan niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Je moet je foto ontvangen vóór 12 uur op de dag dat is afgesproken. Jij moet dan je foto weer doorsturen vóór 12 uur de volgende dag. Zo krijgt iedereen precies evenveel tijd (24 uur) en is dat ook het eerlijkst voor iedereen. Mocht het zo zijn dat je de foto te laat doorstuurt, dan krijgt je opvolger de foto van je voorganger en gaat jouw foto dus verloren met inderdaad de hele simpele reden dat iedereen er op telt dat de foto dan en dan komt, en dus daarmee aan de slag wilt.

Er zijn in het verleden foto's gemaakt, gewoon thuis, maar ook in bossen, stations, studio's. etc. Je kan écht alles doen wat je zelf wilt, maar het mooiste is wel als iedereen er een verhaal van probeert te maken. Zeker het stuk begeleidende tekst die je wél naar de organisator stuurt, maar niet naar de opvolger maakt dat het voor iedereen een verassing is wat de foto vóór je nou betekende, of dat je dus goed had, of dat je het anders geïnterpreteerd hebt. Ik zal snel eens een nieuw topic starten met datum planner, zodat iedereen aan kan geven wanneer hij/zij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:09

Barrycade

Through the...

Ik hoop dat ik je topic niet mis, lijkt me weer eens leuk om daar aan mee te doen. Heb 'm hier over bij DPZ ook eens gedaan en vond het leuk om met een "opdracht" op pad te gaan. Was ook leuk om alle opvolgende foto's op een rij te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik zal hier natuurlijk een link plaatsen naar het nieuwe topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
24 uur of 48 uur? 24 uur is wel wat krap wanneer je wilt nadenken, erop uittrekken, bewerken, opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Het is nog altijd 24 uur geweest. Juist om het niet te lang te laten duren. Als je met een man of 20 bent, dan zit je al aan 3 weken. Je wil niet dat dat 6 weken gaat duren lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
?
"Persoon 2 heeft 48 uur de tijd een nieuwe foto te maken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ah, dan is dat dus deel 1 t/m 3 geweest. Naja, gooien we daar ook wel een poll voor open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Doen we toch maximaal 48 hr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Vaste data, dus niet werken met max 48uur, want dan loopt het schema in de soep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
24u is wat kort, vooral als je moet werken etc. Effectief heb je dan een avondje de tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Je kan wellicht ook nog voor een andere variant kiezen:
dus 1 iemand start met een foto die hij publiceert en dat de andere deelnemer dan binnen 48 hr ook een foto daarop volgend moeten maken. Na die 48 hr worden alle inzendingen geplaatst.

Daar kan je ook nog een verkiezing aan vast plakken en dat de "winnaar" dan weer de volgende foto mag plaatsen waarna het weer overnieuw begint.

Voordeel is dat de resultaten redelijk snel zichtbaar zijn en iedereen net zoveel tijd heeft. Want als je dag in een weekend bv valt heb je voordeel boven iemand die die dag moet werken.
Als je dit start op een vrijdag zijn zondagavond de resultaten beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Barry, dat lijkt me niet overzichtelijker voor de deelnemers. Van te voren je datum weten en dan aan de slag moeten is het meest duidelijk en het makkelijkst inplanbaar voor iedereen. En het is een systeem dat goed te repareren is wanneer er iemand tussenuit valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Barry, Ik snap je hele setup niet. Het is juist het leuke dat je moet afwachten hoe het uiteindelijke verhaal gaat lopen, en hoe iedereen de foto geïnterpreteerd heeft. Dat jij als 5e een foto moet maken, en geen idee hebt hoe het verhaal verder gaat.

Verder ben ik het met Nomad eens dat de datums voor iedereen vast moeten liggen, en er ook totaal geen wedstrijd element aan vast moet zitten. Iedereen moet mee kunnen doen, van beginners tot gevorderden, gewoon iedereen die het leuk lijkt. Als dan iedereen zijn best doet om een goede foto te maken dan heb je uiteindelijk een heel leuk resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Wat TranceSetter zegt. Het niet weten wat de rest doet maakt dit nu juist zo leuk :). Maar 24u lijkt mij persoonlijk erg kort, dan heb ik liever 48u. En ik denk niet dat we ons hier zorgen hoeven te maken over teveel aanmeldingen volgens mij ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Barrycade schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 10:50:
Voordeel is dat de resultaten redelijk snel zichtbaar zijn en iedereen net zoveel tijd heeft. Want als je dag in een weekend bv valt heb je voordeel boven iemand die die dag moet werken.
Als je dit start op een vrijdag zijn zondagavond de resultaten beschikbaar.
Je kunt zelf je dag kiezen. Niet iedereen werkt fulltime doordeweeks.
Sjekster schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 12:37:
Wat TranceSetter zegt. Het niet weten wat de rest doet maakt dit nu juist zo leuk :). Maar 24u lijkt mij persoonlijk erg kort, dan heb ik liever 48u. En ik denk niet dat we ons hier zorgen hoeven te maken over teveel aanmeldingen volgens mij ;).
Als het toch gepland is, heb je neem ik aan ook tijd die dag. Daarnaast is het spontane juist leuk bij zo'n opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Universal Creations schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 12:39:
Je kunt zelf je dag kiezen. Niet iedereen werkt fulltime doordeweeks.
Het klopt dat niet iedereen in fulltime werkt ma tot vr, maar het gros toch wel, gok ik zo.
Universal Creations schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 12:39:
Als het toch gepland is, heb je neem ik aan ook tijd die dag. Daarnaast is het spontane juist leuk bij zo'n opdracht.
Nou, dan heb ik alleen in het weekend echt tijd :+ Spontaan is iets anders dan haasten :). Maar goed, 24u gaat in mijn vakantie niet werken, dus ik wacht wel even af of ik in de planning ga passen.

[ Voor 57% gewijzigd door Sjekster op 06-09-2014 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:40
Lijkt me best een leuk project, ik wil ik ook mee doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Ik ben gewoon ongeduldig :) Met mijn manier is het geen kettingbrief maar dan zie je hoe anderen iets hebben geintepreteerd.

Maar heb je wel een weekend om het uit te voeren. Maar zoals ik het nu terug lees is het meer een weekendopdracht. En die werkten idd niet zo goed.

Van de vorige keren weet ik nog, dat sommige er toch tussenuit vallen en dan krijg je een heel gehakketak om het weer vlot te krijgen.

Maar ik denk dat we wel een serieuze FG kern hebben om het te laten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:26
Hé grappig!
Helaas werken de vorige foto's niet meer. Ben wel een beetje nieuwsgierig naar de resultaten, ideeën en wat ik mij hierbij moet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Barrycade schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 13:59:
Van de vorige keren weet ik nog, dat sommige er toch tussenuit vallen en dan krijg je een heel gehakketak om het weer vlot te krijgen.
Als er iemand tussenuit valt, dan weet in principe alleen de organisator en de opvolgende persoon dit. De datums worden dan niet verplaatst, de organisator stuurt dan gewoon de vorige foto naar de volgende persoon op de dag dat hij deze verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
NeutraleTeun schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 14:42:
Hé grappig!
Helaas werken de vorige foto's niet meer. Ben wel een beetje nieuwsgierig naar de resultaten, ideeën en wat ik mij hierbij moet voorstellen.
Ja dat had ik nou ook.. Heeft de Ts nog de mogelijkheid om een vorige kettingbrief te tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Voor degenen die de foto's missen, van v1 en v2 werken de foto's nog wél:
Kettingbrief #1 - Resultaten
Kettingbrief #2 - Resultaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Oeps, ik keek zeker met mijn neus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik vond de 24u van deel 5 meer dan genoeg. Ik heb zelf een vrij drukke baan (aka, lange dagen) maar omdat ik wist op welke dag ik een foto zou krijgen heb ik de avond vrijgehouden, in de namiddag of avond kun je prima een leuke plaat schieten die aansluit op zo goed als alle thema's.. 48 uur geeft je inderdaad meer ruimte maar dan duurt de hele ketting wel twee keer zo lang natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
In de SP staat er 23 juli, maar het lijkt erop dat deze data niet kloppen, right? Ik doe graag ook mee namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

moozzuzz schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:34:
In de SP staat er 23 juli, maar het lijkt erop dat deze data niet kloppen, right? Ik doe graag ook mee namelijk :)
Dat was een jaartje (of twee) geleden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Pixeltje schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:02:
[...]

Dat was een jaartje (of twee) geleden..
Ik kom altijd wat te laat, misschien toch niet zo'n goed idee om dan aan een foto ketting mee te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Bij deze dus het nieuwe topic, te vinden hier: De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 6

Er zit ook een poll in voor de 24/48-uur discussie. Ben benieuwd wie er allemaal mee gaan doen.
Pagina: 1 2 Laatste