This too shall pass
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Ik vind het prima. Je moet sowieso een week of 2 van tevoren een topic openen om te kijken wie mee wil doen. Misschien in overleg met de mods in een ander subforum want hier komen niet zoveel mensen geloof ik.Pixeltje schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 06:36:
Ik zit zelf midden in een verbouwing/verhuizing dus heb niet heel veel tijd nu, als er iets komt doe ik graag mee en anders wil ik over een maandje of 2 wel een balletje opgooien?
This too shall pass
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
The Flying Dutchman
Hij heeft in feite al twee keer beloofd om een nieuwe serie te starten, ik denk dat het van twee kanten moet komen.Nomad schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 18:44:
trancesetter is nog regelmatig online. Vraag hem eens of die het niet gewoon vergeten is?
This too shall pass
The birds turned into The Flying Dutchmen!
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Moest van Karel V...
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Anoniem: 218471
Misschien ook een idee om een link naar het nieuwe topic in het F&V media forum te zetten? Misschien een weekje als sticky ofzo...
Ik heb het idee dat daar veel mensen zitten die nooit in F&V workflow kijken, maar het toch heel leuk zouden vinden om mee te doen.
[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 218471 op 01-09-2014 21:24 ]
ora et labora
is mij allemaal te vaag, "geinspireerd" kan ook gewoon een totaal random foto zijn van een totaal random onderwerp,Ik maak de eerste foto.
Mijn foto stuur ik voor 12:00 's middags naar persoon 2 op de lijst.
Persoon 2 heeft 48 uur de tijd een nieuwe foto te maken. Die foto dient geïnspireerd te zijn op foto 1. Dit mag het thema zijn (wat je er dan ook in ziet), de stijl, kleurgebruik, vormen. Als je je maar laat inspireren en als hij maar duidelijk te linken is aan de foto die je hebt ontvangen.
Persoon 2 stuurt zijn foto voor 12:00 's middags (dus maximaal 48 uur later) door naar persoon 3, die weer hetzelfde doet als persoon 2 deed. Wash, rinse repeat.
ora et labora
Zulk soort vage opdrachten zijn juist erg vruchtbaar voor creatief en kunstzinnig werk.
Ik wil ook wel meedoen, overigens!
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Maar uit ervaring met de DPZ-kettingbrieven kan ik vertellen dat de leukste kettingen degene zijn waarin iemand niet probeert compleet origineel te zijn, maar doorgaat met het onderwerp van zijn voorganger vanuit een ander perspectief. Moet je natuurlijk er wel in slagen 'het onderwerp' te achterhalen uit de foto die je krijgt
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Er zijn in het verleden foto's gemaakt, gewoon thuis, maar ook in bossen, stations, studio's. etc. Je kan écht alles doen wat je zelf wilt, maar het mooiste is wel als iedereen er een verhaal van probeert te maken. Zeker het stuk begeleidende tekst die je wél naar de organisator stuurt, maar niet naar de opvolger maakt dat het voor iedereen een verassing is wat de foto vóór je nou betekende, of dat je dus goed had, of dat je het anders geïnterpreteerd hebt. Ik zal snel eens een nieuw topic starten met datum planner, zodat iedereen aan kan geven wanneer hij/zij kan.
?TranceSetter schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 17:18:
Het is nog altijd 24 uur geweest.
"Persoon 2 heeft 48 uur de tijd een nieuwe foto te maken."
dus 1 iemand start met een foto die hij publiceert en dat de andere deelnemer dan binnen 48 hr ook een foto daarop volgend moeten maken. Na die 48 hr worden alle inzendingen geplaatst.
Daar kan je ook nog een verkiezing aan vast plakken en dat de "winnaar" dan weer de volgende foto mag plaatsen waarna het weer overnieuw begint.
Voordeel is dat de resultaten redelijk snel zichtbaar zijn en iedereen net zoveel tijd heeft. Want als je dag in een weekend bv valt heb je voordeel boven iemand die die dag moet werken.
Als je dit start op een vrijdag zijn zondagavond de resultaten beschikbaar.
Verder ben ik het met Nomad eens dat de datums voor iedereen vast moeten liggen, en er ook totaal geen wedstrijd element aan vast moet zitten. Iedereen moet mee kunnen doen, van beginners tot gevorderden, gewoon iedereen die het leuk lijkt. Als dan iedereen zijn best doet om een goede foto te maken dan heb je uiteindelijk een heel leuk resultaat.
Je kunt zelf je dag kiezen. Niet iedereen werkt fulltime doordeweeks.Barrycade schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 10:50:
Voordeel is dat de resultaten redelijk snel zichtbaar zijn en iedereen net zoveel tijd heeft. Want als je dag in een weekend bv valt heb je voordeel boven iemand die die dag moet werken.
Als je dit start op een vrijdag zijn zondagavond de resultaten beschikbaar.
Als het toch gepland is, heb je neem ik aan ook tijd die dag. Daarnaast is het spontane juist leuk bij zo'n opdracht.Sjekster schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 12:37:
Wat TranceSetter zegt. Het niet weten wat de rest doet maakt dit nu juist zo leuk. Maar 24u lijkt mij persoonlijk erg kort, dan heb ik liever 48u. En ik denk niet dat we ons hier zorgen hoeven te maken over teveel aanmeldingen volgens mij
.
Het klopt dat niet iedereen in fulltime werkt ma tot vr, maar het gros toch wel, gok ik zo.Universal Creations schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 12:39:
Je kunt zelf je dag kiezen. Niet iedereen werkt fulltime doordeweeks.
Nou, dan heb ik alleen in het weekend echt tijdUniversal Creations schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 12:39:
Als het toch gepland is, heb je neem ik aan ook tijd die dag. Daarnaast is het spontane juist leuk bij zo'n opdracht.
[ Voor 57% gewijzigd door Sjekster op 06-09-2014 12:44 ]
Maar heb je wel een weekend om het uit te voeren. Maar zoals ik het nu terug lees is het meer een weekendopdracht. En die werkten idd niet zo goed.
Van de vorige keren weet ik nog, dat sommige er toch tussenuit vallen en dan krijg je een heel gehakketak om het weer vlot te krijgen.
Maar ik denk dat we wel een serieuze FG kern hebben om het te laten lukken.
Helaas werken de vorige foto's niet meer. Ben wel een beetje nieuwsgierig naar de resultaten, ideeën en wat ik mij hierbij moet voorstellen.
Als er iemand tussenuit valt, dan weet in principe alleen de organisator en de opvolgende persoon dit. De datums worden dan niet verplaatst, de organisator stuurt dan gewoon de vorige foto naar de volgende persoon op de dag dat hij deze verwacht.Barrycade schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 13:59:
Van de vorige keren weet ik nog, dat sommige er toch tussenuit vallen en dan krijg je een heel gehakketak om het weer vlot te krijgen.
Ja dat had ik nou ook.. Heeft de Ts nog de mogelijkheid om een vorige kettingbrief te tonen?NeutraleTeun schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 14:42:
Hé grappig!
Helaas werken de vorige foto's niet meer. Ben wel een beetje nieuwsgierig naar de resultaten, ideeën en wat ik mij hierbij moet voorstellen.
Kettingbrief #1 - Resultaten
Kettingbrief #2 - Resultaten
Dat was een jaartje (of twee) geleden..moozzuzz schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:34:
In de SP staat er 23 juli, maar het lijkt erop dat deze data niet kloppen, right? Ik doe graag ook mee namelijk
Ik kom altijd wat te laat, misschien toch niet zo'n goed idee om dan aan een foto ketting mee te doenPixeltje schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:02:
[...]
Dat was een jaartje (of twee) geleden..
Er zit ook een poll in voor de 24/48-uur discussie. Ben benieuwd wie er allemaal mee gaan doen.