Voor als men een keer fun wil hebben presenteer ik jungle janna:
Haar ganks zijn zeer sterk, met red, haar slow, knockup en daarboven op nog flash ult. Ze is niet supersnel qua jungletimes, maar ze is ook niet traag, je kunt makkelijk gelijk level blijven als de solo lanes.
Summoners:
Smite (obvious, anders ben je te traag en wordt het moeilijk de red en blue te doden)
Flash (voor die flash ult combinaties, je kunt ook exaust voor extra harde ganks, of mss clairvoyance als dat nodig is)
Runes:
Masteries:
Zorg ervoor dat je met de runes en masteries samen 12 armor pen hebt en de rest attackspeed om de jungle te versnellen. Het maakt niet precies uit hoe je aan die 12 armor pen komt. Je kunt eventueel nog 1/15/14 gaan voor wat meer hp, armor, mr, sneller lopen en lagere flash cooldown. Ik gebruik zelf 21/0/9 omdat die jungletimes veel sneller zijn.
Route:
- Start met Long Sword en 1 potion en je shield skill.
- Smite blue wraith, put je shield up, clear wraiths.
- Gebruik potion terwijl je naar wolves loopt.
- Clear wolves met shield, zodra je lvl 2 wordt skill je tornado en zet je tornado aan, laat hem helemaal opladen. Je tornado helemaal opgeladen doet 140 dmg, dus autoattack de andere wolf zodra de ene onder 140 hp komt.
- Clear de kleine golems, gebruik 1 tornado en de rest van je mana voor shield, smite de eerste golem, je zult de 2de golem een beetje moeten kiten om hem dood te krijgen zonder zelf dood te gaan

- Bluepill naar base en koop Cloth Armor en 2 potions
- Doe nu de blue golem (smite), wolves, wraiths, red golem (smite), golems
- Gebruik je potions zodra je iets meer dan 200 hp mist, maar zorg ervoor dat je geen potion heal verspilt in combinatie met je shield en natural hp regen.
- Hierna moet je blue pillen.
- Je hebt nu 2 keuzes: boots kopen en ganken, of als er geen gank mogelijk is, koop razor en jungle verder.
Skills:
1 Shield, 2 tornado, 3 shield, 4 tornado, 5 zephyr (slow voor ganks)
Daarna prioriteer je ult, shield, slow, tornado.
(Je zou zelfs alleen lvl 6 ult kunnen halen en daarna pas weer op lvl17, want alleen de heal scaled, en de mana wordt steeds duurder en die heal is toch al niks waard, kun je beter wat lifestealen. Ik gebruik hem eigenlijk alleen voor de knockback.)
Noodzakelijke items:
Wriggles,
Berzerker boots, als je heel erg bang bent voor cc (zoals een veigar) koop dan merc threads, maar zorg dan wel voor een early zeal om je jungle up te speeden
Items die ik verder zou kopen als AD janna (gewoon ad carry eigenlijk):
Bloodthirster
Phantomdancer
Last whisper (als je alleen de tank kan targetten in teamfights)
Banshees Veil / Infinity Edge / Guardian Angel / Randuins Omen
Je zou misschien ook nog support janna kunnen gaan na wriggles en berzerkers, maar heb het zelf nog niet geporbeerd. Items als eagis of the legion, shurelias reverie, banshees, soul shroud, frozen heart denk ik dan aan.
Speelstijl:
Je bent erg squishy, je hebt heel weinig armor en magic res, dus zorg er absoluut voor dat je nooit gepakt wordt door de tegenstander. Gelukkig kan janna kiten als een eindbaas met red + haar slow en al die andere cc. Mensen moeten ook niet van je weg proberen te rennen, want dankzij red en zephyr komen ze gewoon niet weg en gaan ze dood. Ik heb persoonlijk een superfed renekton helemaal gesloopt op deze manier
Ik probeer altijd teamfights te baiten met ad janna, omdat de tegenstanders meestal denken dat je makkelijk te pakken bent. Als ze de bait pakken en je pogen aan te vallen gooi je gewoon je hele CC kit eruit, jouw team gaat erin, en jij gaat lekker van veraf alles kapot raggen, net als een AD carry. Je cooldowns op tornado en zyphyr zijn laag genoeg om meerdere keren per teamfight te gebruiken. Shield kan je op jezelf doen voor extra damage, of je kunt proberen teammates die gefocussed worden te helpen. Ondanks dat je geen ap bent is je shield redelijk sterk. Ik heb zelf een twisted fate gered van een lux ult met shield, daarna kreeg ik meteen bedankjes in chat voor de save
In die laatste game was ik zelfs sterker dan onze ad carry ashe, ik had meer farm, betere score, dus probeer het eens uit, het is super leuk, en verassend goed. Pas er wel op: je zult troll genoemd worden, en als de game niet zo goed gaat zullen ze jou de schuld geven, maar als het goed gaat zijn ze verrast hoe goed janna jungle is

Laat je niet tegenhouden door die bittere mensen die creativiteit afstraffen met hun troll geroep
P.s.: Ik ga binnenkort experimenteren met 1 of 2 ad red runes, omdat je in het begin bij het clearen van de camps minions met 3 hp over hebt, en dan een hele autoattack moet wachten om hem dood te krijgen, geldt vooral voor wraiths en wolves, misschien is de jungle time wel te versnellen met 1 of 2 ad red runes.