Ik heb een Ainol Novo 8 en zocht een geschikte adapter om hem ook in de auto te laden.
Het vinden van de juiste powertip is de uitdaging. Ik heb een oplossing gevonden en onderstaande info is om jullie in de juiste richting te wijzen (maar niet helemaal helaas
De powertip van de Ainol heb ik gemeten met een digitale schuifmaat:
Ainol 220v adapter: Buitendiameter: 2,41 mm, binnendiameter 0,79 mm
Zoeken op het Internet leverde een Vivanco 12 volt lader met 9 volt uitgang en een powertip maat erbij van:
Vivanco CPA 1: Volgens specs: buitendiameter 2,35 mm (2,25), binnendiameter 0,75 mm (0,70), tussen haakjes de gemeten diameter.
Helaas die paste niet, de 0,70 mm is te klein.
Gelukkig vond ik een zeer oude powertip in mijn rommeldoos (zonder merk of type) die paste op het Vivanco snoer(!) met de volgende diameters: buiten 2,3 mm, binnen 1,33 mm.
Laden in de auto ging hiermee prima!
Een complete oplossing heb ik dus niet voor jullie behalve de tip dat 2,35/0,75 mm powertips die redelijk ruim verkrijgbaar zijn niet werken.
De uitdaging is nu een powertip vinden die een buitendiameter rond de 2,3-2,4 mm heeft en binnen rond de 0,79 - 1,33 mm.
Het uitboren van de iets te kleine 2,35/0,75 tip was geen succes, de 1mm boor was blijkbaar te dik: kortsluiting :-)
Misschien dat iemand het met een 0,7mm boortje kan proberen.
Even rondkijken bij Conrad bij de 220V adapters leverde helaas geen powertip op die paste.
De Vivanco CPA 1 levert max 1,2 A volgens de specs en de originele Ainol adapter 2 A. De CPA 1 zal dan ook wel langzamer laden dan de originele adapter. Voor mij geen probleem.
Hopelijk kan iemand anders de puzzel compleet maken of weet in 1x de juiste adapter die past.
Groet.
PS: Ik heb ook een Herotab C8 / Dropad A8 liggen. De oplader is uitwisselbaar met die van Ainol dus ook dezelfde problemen om een autolader te vinden.
Groet.