Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

edm

janesh schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:26:
Nu echt een grotere batterij, ik ben niet onder de indruk van genoemde getallen, iets meer dan 3.5 uur op wifi haal ik nu ook wel met mijn novo8.

http://www.chinadigitalco...4348b52d2611a135efc7bdd66
Wat ik begreep is dat er nog behoorlijk getweaked zou kunnen worden met de zendsterkte, ik heb echter geen idee hoeveel verbetering dat op zou kunnen leveren. Leg jij je novo8 weg met wifi uit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
MrDummy schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 00:16:
Dat was even zweten. Mijn Novo8 was even gebricked door foute update proces. Maar na lezen van recovery instructies is het gelukt. Wel zijn er opvallende zaken ontdekt tijdens de upgrade proces.
Heb het vandaag ook binnen gekregen en heb het alweer gebricked lijkt het. :F Scrollball licht op, maar krijg nergens beeld. Het hangt nu aan de lader en zal straks even weer proberen.

[edit]
Werkt alweer. Wat wel handig is om eerst een image te maken van je microsd en dan die novotools image erheen te schrijven. Kan je het later weer herstellen in originele staat. :P

[ Voor 72% gewijzigd door Vagabonding op 27-07-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edm

edm

Ik heb agenda sync werkend, ik heb een set met apks van htc geinstalleerd wat kennelijk genoeg was om dat aan de praat te krijgen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
AcoLyte! schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:10:
[...]
Hier staat overigens een beschrijving om AC3 support toe te voegen. Ik zal dit vanavond eens proberen en hier terugkoppeling geven. Ben benieuwd. Bovenstaande methode werkt overigens prima.
Confirmed :)
AC3 geluid werkt nu wel goed. Dat is mooie stap vooruit.
Dezelfde firmware upgrade proces net als met update.zip, maar deze keer doe je niet update stappen. Zodra de keuze menu verschijnt na opstarten voor update, zie je onderaan audio licentie optie. Kies deze en het is voltooid. Reboot daarna je Novo8. Je moet de licentie bestand wel alvast op sd kaart zetten in de root.

Hoewel, ik heb ook die custom firmware erop gedaan, en dat start prima op.
Blijft wel verbazen waarom AC3 niet standaard ingeschakeld is, als je zo ziet hoe snel geregeld is via de update menu. Moet je zien hoeveel mensen klagen dat AC3 niet werkt, maar Novo8 heeft er geen moeite mee... alle players geven gewoon AC3 geluid weer in MKV.

Bedankt voor opletten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edm

edm

MrDummy schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 23:51:
[...]

Confirmed :)
AC3 geluid werkt nu wel goed. Dat is mooie stap vooruit.
Dezelfde firmware upgrade proces net als met update.zip, maar deze keer doe je niet update stappen. Zodra de keuze menu verschijnt na opstarten voor update, zie je onderaan audio licentie optie. Kies deze en het is voltooid. Reboot daarna je Novo8. Je moet de licentie bestand wel alvast op sd kaart zetten in de root.

Hoewel, ik heb ook die custom firmware erop gedaan, en dat start prima op.
Blijft wel verbazen waarom AC3 niet standaard ingeschakeld is, als je zo ziet hoe snel geregeld is via de update menu. Moet je zien hoeveel mensen klagen dat AC3 niet werkt, maar Novo8 heeft er geen moeite mee... alle players geven gewoon AC3 geluid weer in MKV.

Bedankt voor opletten :)
Weer een mooie voor de startpost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Is het misschien de moeite waard om het topic te transformeren naar een Ainol Novo tablet topic? ;) Ik verwacht spoedig mn Novo5 te ontvangen, en ik zag ook dat er een Novo7 aan zit te komen (tot nu toe pas 1 Chinese shop gevonden) met zelfde specs als Novo8 maar dan 7 inch met 800x480 voor omgerekend rond de 100 euro.. Maar het kan net zo goed zijn dat die Novo7 samen met de Novo4 geschrapt is.

[ Voor 10% gewijzigd door Cooler_King op 28-07-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:22

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Als er voldoende animo voor is mag je ook gerust een eigen topic starten voor de Novo5, geen probleem. Kijk dan ook gerust bij andere TS-en voor inspiratie, gebruik dan de "view" knop/oogje om te zien welke code er is gebruikt. Kom je er niet uit, vraag dan om een mede auteur die je wil helpen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Novo5 en Novo8 hebben aardig grote verschillen zodat samen in 1 topic bespreken niet zo goed idee is. Het is dan ook beter om een nieuwe topic te maken. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:33

AcoLyte!

*evil grin*

Anytime ;)
Kan het inmiddels ook bevestigen, groot voordeel dat AC3 nu gewoon 'native' wordt ondersteund. M'n Novo8 bevalt me steeds beter.

@MrDummy: merk je een wezenlijk verschil met die custom rom? Oftewel; is het aan te raden?

don't mistake lack of talent for genius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
AcoLyte! schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 20:11:
[...]
Anytime ;)
Kan het inmiddels ook bevestigen, groot voordeel dat AC3 nu gewoon 'native' wordt ondersteund. M'n Novo8 bevalt me steeds beter.

@MrDummy: merk je een wezenlijk verschil met die custom rom? Oftewel; is het aan te raden?
Voor zover ik kan zeggen heeft custom rom wat meer "ondersteuning" erbij voor b.v. USB netwerkstekker, enkele merken 3G kaart en iets meer stabiliteit volgens de changelog tekst. Bluetooth is nog niet aanwezig, maar ik merk wel op dat er al meer community ontstaat omdat Novo8 veel verkocht wordt. Het zal dus niet lang duren voordat BT werkt. We zitten dus in elk geval goed. Ainol heeft zelf al goede reputatie opgebouwd.

Flash in de browser is niet direct aanwezig in custom rom. Bij Youtube wordt er een player opgestart.
Wel moet ik zeggen dat HD videos van Youtube mooi scherp erop komen. Kleine letters zijn nog te lezen. Bijvoorbeeld de ingame video's. Zou je dat op lagere resoluties kijken zoals 1024x600 of 840x480, dan zal je zeker wat details missen en dat is beetje balen. Achteraf ben ik dus wel blij met scherpe scherm van 1280x768.

Er is wel hele lichte waas te zien door de touchscreen laag wat dus niet helemaal helder beeld maakt. Gelukkig is de scherpte nog ruim voldoende aanwezig in de beeld. Als je eenmaal aan went zal je geen moeite mee hebben.

Helaas is niet elke programma goed op erg hoge resolutie. Ze blijven nog steken op veel gebruikte 800x480 of 1024x600. Soms werkt het nog niet lekker. Maar nu we meer tablets krijgen op hoge resolutie zal dat steeds meer aangepast worden.

En als je b.v. case met keyboard hebt gekocht en ermee wil werken, zal je al snel ontdekken dat knoppen vooraan Novo8 ook voordeel hebben. Je hoeft niet langs de randen zoeken voor knopjes. Het bedient daardoor ook sneller. De trackball is een leuke aanvulling in sommige programma's. Eigenlijk is trackball een speciale joystick dat op druk reageert. Er zit ook klik in als je in midden drukt. Verder is trackball ook tegelijk powerled zodat je kan zien dat ie aan is.

In weekend ga ik proberen openmaken en batterij ruimte nameten. En als het open is, ga ik ook meteen stroommetingen doen zodat ik weet hoe lang ie kan werken.

De andere unieke kant van Novo8 is op afstand bedienen als je via HDMI aansluit. En als je geen remote bij de hand hebt, werkt het scherm van Novo8 als een grote mousepad. En natuurlijk helpen de front buttons ook mee. De remote is wel aardig klein, opletten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Heeft iemand inmiddels al een goede sleeve gevonden voor de Novo8?

ps. Weet niet of ik dit mag vermelden, maar zag net dat iemand een zwarte novo8 bij V&A heeft gezet, dus misschien nog handig voor mensen die geen wit willen en niet willen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:09
Er staat een Novo8 (zwart, zogenaamd exclusief) in V&A voor 200 euro.. Beetje duur lijkt mij of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Tja.. 150 euro + 20-25 euro heffing bij webshops en dan paar weken wachten, dus misschien hebben mensen het er wel voor over.. het klopt wel een beetje dat hij exclusief is, want de zwarte zijn voorlopig nog niet op voorraad.

[ Voor 20% gewijzigd door Cooler_King op 29-07-2011 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
@camiel: Voor dat geld heb je hem nieuw met een hoes + keyboard.
Ik heb er gisteren een besteld: tables + hoes met kb + verzendkosten, totaal: 185 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
vDorst schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:39:
@camiel: Voor dat geld heb je hem nieuw met een hoes + keyboard.
Ik heb er gisteren een besteld: tables + hoes met kb + verzendkosten, totaal: 185 euro.
En TNT gooit er nog wel wat overheen, dus 200 is een nette prijs om geen risico te lopen en m snel in handen te hebben.

Wat moet er eigenlijk allemaal gebeuren voordat honeycomb erop geplaatst kan worden? De code is beschikbaar, dus alleen compilen? of zijn er ook andere drivers ed nodig?

Mogen we hier trouwens linkjes naar APKs plaatsen? Dan kunnen we een hoop standaardapps in de openingspost zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
MrDummy schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:44:
[...]

In weekend ga ik proberen openmaken en batterij ruimte nameten. En als het open is, ga ik ook meteen stroommetingen doen zodat ik weet hoe lang ie kan werken.
Wil je wat fot'os maken van het proces en de onderdelen? Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edm

edm

arjandijk162 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:59:
[...]

of zijn er ook andere drivers ed nodig?
Je geeft zelf het antwoord al... Ik heb tot op heden geen cyanogenmod pogingen gezien voor de novo8, ik heb zelf wel al gekeken wat je allemaal moet doen. Voor mij nog wat teveel uitzoekwerk met relatief hoog risico. Ik wil de novo8 ook werk gerelateerd gaan gebruiken..

@mrdummy je kende deze link
mp4nation battery dimensions

[ Voor 12% gewijzigd door edm op 29-07-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:22

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

[...]

*knipje*

Mogen we hier trouwens linkjes naar APKs plaatsen? Dan kunnen we een hoop standaardapps in de openingspost zetten.
Gezien er standaard geen Android Market op dit apparaatje staat is dat prima. Je zou echter ook kunnen overwegen om zowel een market link als een directe link naar de .APK op te nemen :)

[ Voor 39% gewijzigd door BastiaanN op 29-07-2011 15:38 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:45
Heeft iemand de sources voor de kernel al ergens voorbij zien komen?

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edm

edm

ScorpionNL schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:03:
Heeft iemand de sources voor de kernel al ergens voorbij zien komen?
Nope ik meende wel dat ik ergens gezien had dat er een ander platform grotendeels compatibel zou zijn voor wat betreft de modules. (china-dinges-forum kan er even niet opkomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Bruikbare apps linken kan, en als het wel aanwezig is in alternatieve market, dan wordt er ook gelinkt daarheen.
Heb al APK gevonden van officiele Google Maps, en die werkt prima. De scherpte van de scherm laat weer mooi details zien. :)

En ik ontdek een speciaal programma: Tether GPS. Deze programma lost het probleem van Novo8 deels op door GPS data te halen van je mobiele foon. Je telefoon geeft dan via WiFi de data door naar Novo8.
Er is Lite versie van, die kan ik even kijken of het werkt met behulp van Google Maps. Op de mobiel draait een server deel en op Novo8 een client deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Bij HOD is de witte Novo in de aanbieding (zal wel komen omdat het nog van de oude batch is), en ze bieden ook een Mofo case aan voor 3 dollar extra.

[ Voor 95% gewijzigd door Cooler_King op 29-07-2011 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Cooler_King schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 17:18:
Bij HOD is de witte Novo in de aanbieding (zal wel komen omdat het nog van de oude batch is), en ze bieden ook een Mofo case aan voor 3 dollar extra.
Actie afgelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik ben aan het diggen over USB tethering mogelijkheid tussen Desire Z en Novo8. Via USB heb ik maar 1 adapter nodig en Desire Z kan opgeladen worden via Novo8 eigen USB. Die levert dus voldoende stroom.

Hoe werkt de USB tethering tussen ene android toestel en android tablet? Meeste informatie gaan over Windows / Mac OSX. Er is niet veel info over androids. Heeft iemand misschien een idee?
Dit is ook nodig voor Tether GPS, die gebruikt ip voor overbrengen gegevens.

Ik ontdek een bedrijf die diverse LiPo accu's verkoopt. Een 3000 mAh accu behoort tot de mogelijkheid, zodat werktijd van 1800 mAh (~3,5 uur) bijna verdubbeld kan worden naar 5,8 uur en zelfs hoger zonder WiFi.

Iemand heeft dus al batterij ruimte opgemeten. Maar ik ga nog nauwkeuriger doen met een stukje klei (uit speelgoedwinkel) en stroom meet ik ook na zodat ik weet welke eigenschappen accu moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Ik lees wel dat de accu 7,4 volt moet zijn. dus 2x accu van 3.7 volt in serie is ook een mogelijkheden.
Op de website, http://bbs.imp3.net/thread-10319136-1-1.html, halen ze de Novo 8 helemaal open.
Daar is te zien dat ze 2 accu's gebruiken.
Op dit forum hebben ze het ook over aanpassen van de accu. http://www.chinadigitalco...ery-for-novo8-t10584.html

Wat de bluetooth betreft. Hier is de datasheet er van. http://wenku.baidu.com/view/92e0efc79ec3d5bbfd0a74e3.html
De bluetooth heeft een eigen digitale poort op de chip. Als deze niet aan gesloten is op de CPU dan zal het niet mogelijk zijn om deze te gebruiken.

Hier nog een uitgebreide chineese review met veel details. http://bbs.imp3.net/thread-10315006-1-1.html

Is de HDMI aansluiting een normale of een mini versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
vDorst schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:40:
Is de HDMI aansluiting een normale of een mini versie?
7,4 volt is correct. Twee cellen zitten erin van 1800 mAh (oud model) en nieuwe model moet ik nog zien.
HDMI aansluiting is een mini versie. Kabel is niet in de doos, maar het is niet moeilijk te bestellen, omdat heel veel tablets ook mini HDMI hebben.

En deze: http://www.thefind.com/el...zip-linq-9v-phone-charger
Dit zou laden met USB mogelijk maken, alleen het zal langzaam gaan met 380 mA stroom uit 9V.

[ Voor 17% gewijzigd door MrDummy op 29-07-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
MrDummy schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:43:
[...]
En deze: http://www.thefind.com/el...zip-linq-9v-phone-charger
Dit zou laden met USB mogelijk maken, alleen het zal langzaam gaan met 380 mA stroom uit 9V.
Het zal standaard zo niet werken.
Uitgaande dat het ICtje geen intelligentie heeft, zal de laadstroom op maximaal ingesteld via weerstanden.
Wil je een minder krachtige lader gebruiken, dan moet je het laadcircuit modificeren zodat de laadstroom minder wordt als je dit apparaatje aansluit.

[ Voor 27% gewijzigd door vDorst op 29-07-2011 20:58 . Reden: Betere omschrijving ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik heb zelf regelbare voeding, dus kan ermee stimuleren hoe het opladen verloopt en of het inderdaad harder trekt of werkt met gelimiteerde 250 mA / 9V. Morgen weet ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastercard
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 19:46
MrDummy schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 00:16:
Ik was in de war omdat er niet duidelijk uitgelegd is. Daardoor ben ik even gebricked.
Gebeurt dat wel, dan moet je novo8 tools bestand downloaden.
Zoek nu een kleine 1 GB sdkaart op om ermee te schrijven. Er zit een image bestand in. Download programma Win32DiskImager (dus versie 0.2r32) en laat het een image bestand schrijven naar de sdkaart. Na schrijven kun je die in Novo8 doen. Mocht de volume + en powerknop niet werken, dan even resetknop indrukken en doe het nog eens. Hou ook ingedrukt en het zal opstarten.
Zoals verwacht zal het meteen update.zip installeren.
Na herstart moet het weer normaal werken.
Kan je dit proces misschien iets duidelijker proberen uit te leggen? Ik heb namelijk dezelfde fout gemaakt bij het updaten. Nu heb ik echter met win32diskimager het bestand in de novotools zip op een sd kaart gezet. Vervolgens volume/power inhouden en kreeg wit scherm, waarna de tablet automatisch ging updaten. Er kwamen echter wel (o.a. mount) errors voorbij. Na het updaten boot de tablet succesvol android in. Echter als ik de tablet uitschakel wil die vervolgens niet weer aan :'( totdat ik weer opnieuw firmware flash :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Ik zocht eigenlijk de datasheet van de CPU.
Toen kwam in de openlinux site tegen van de CPU maker.
Met verschillende developmenttools en linuxkernels, handig als je zelf een rom wil maken.
http://openlinux.amlogic.com/wiki/index.php/Arm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Probeer powerknop ingedrukt te houden als je na flashen aan wil zetten. Hij moet dan verder booten nadat je de logo (met cortex A9) ziet verschijnen.

Als het niet lukt herhaal je de flashen proces nog een keer. Indien nodig even reset knop indrukken, die zet 'm ook volledig uit en dan voer je de update stappen uit.

Als ie toch snel weer uitgaat moet je stekker van adapter even indoen. Volume + indrukken en daarna powerknop tegelijk samen ingedrukt houden. Dit is hetzelfde voor update proces. Voor aanzetten is alleen powerknop ingedrukt houden totdat logo verschijnt (dus niet na vibratie, korte flash en led aan van trackball)

Er zit wel batterijmeter bug in. Stel dat je op 60% gaat opladen, en laat je nachtje staan. De volgende dag zie je nog steeds dat ie niet "vol" is, nog steeds op 60% of iets hoger getal.
Trek stroomstekker uit, zet 'm dan uit voor de standby mode, maar wacht wel tot trackball led uit is. Na aanzetten gaat ie ineens op 100% springen. Lekker verwarrend. Ik ga verder kijken hoe ernstig de bug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb een iPad gekregen bij mijn auto, maar dat ding doet niet aan Java en Flash weergeven. Kan deze dat wel op de juiste manier? Bijvoorbeeld de www.formula1.com website met Live Timing doet het niet, omdat er Java voor nodig is. Kan iemand dat testen voor mij?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastercard
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 19:46
MrDummy schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 10:33:
Probeer powerknop ingedrukt te houden als je na flashen aan wil zetten. Hij moet dan verder booten nadat je de logo (met cortex A9) ziet verschijnen.

Als het niet lukt herhaal je de flashen proces nog een keer. Indien nodig even reset knop indrukken, die zet 'm ook volledig uit en dan voer je de update stappen uit.

Als ie toch snel weer uitgaat moet je stekker van adapter even indoen. Volume + indrukken en daarna powerknop tegelijk samen ingedrukt houden. Dit is hetzelfde voor update proces. Voor aanzetten is alleen powerknop ingedrukt houden totdat logo verschijnt (dus niet na vibratie, korte flash en led aan van trackball)

Er zit wel batterijmeter bug in. Stel dat je op 60% gaat opladen, en laat je nachtje staan. De volgende dag zie je nog steeds dat ie niet "vol" is, nog steeds op 60% of iets hoger getal.
Trek stroomstekker uit, zet 'm dan uit voor de standby mode, maar wacht wel tot trackball led uit is. Na aanzetten gaat ie ineens op 100% springen. Lekker verwarrend. Ik ga verder kijken hoe ernstig de bug is.
OMG na een nachtje slapen en de power knop iets langer in te houden doet ie het gewoon.. Thanks! :D

hebben meer mensen trouwens aan de onderkant van het scherm in landscape best wel veel light bleeding? het stoort me niet zozeer maar het is vrij duidelijk aanwezig bij een zwarte achtergrond

[ Voor 7% gewijzigd door mastercard op 30-07-2011 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
mastercard schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 10:41:
hebben meer mensen trouwens aan de onderkant van het scherm in landscape best wel veel light bleeding? het stoort me niet zozeer maar het is vrij duidelijk aanwezig bij een zwarte achtergrond
Er is wel bleeding te zien in de scherm, maar niet sterk bij mij. Hij is acceptabel voor de gebruikte TN scherm. En tijdens praktijk zal het niet storen en let ik ook niet al te veel op. Het is immers geen IPS scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
[...]

En TNT gooit er nog wel wat overheen, dus 200 is een nette prijs om geen risico te lopen en m snel in handen te hebben.
Dat leek mij ook, maar hij staat er nog altijd (wel lagere prijs van 175 nu). En mn eigen Novo5 op V&A heeft ook nog geen interesse gegenereerd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Goed... ik heb mijn Novo8 even uit elkaar gehaald en batterij afmetingen bekeken.
De uiterste breedte wordt beperkt door de antenne kabel. Hierdoor kom ik op 6,7 cm, anders kan het 7,3 worden als antenne kabel even hersoldeerd wordt en omgeleid wordt.
De lengte komt op 10 cm.

De dikte van LiPo zelf is 5mm. De uiterste hoogte die ik kan nameten met behulp van de boetseerklei is 5,6~5,7 mm. Dat is weinig ruimte. Zo is de LCD echt tegenaan.

Maar zodra ik gereed wil maken om stroommetingen te doen merk ik op dat mijn Novo8 niet meer werkt.
Hij gaat wel in begin aan met bekende flash en vibrator getril, maar het boot niet meer op.
Het lijkt wel alsof Novo8 alles vergeten heeft, want ik heb al poosje de LiPo eraf gehaald en dus zonder stroom.

Ik weet niet of het echt defect is, want als ik recovery mode wil uitvoeren lukt het ook niet. Na lang drukken gebeurt er nog niks. Ik hoop dat ik niks heb beschadigd, want ik heb alles zorgvuldig teruggezet en voorzichtig gesoldeerd. Vervelend dat het zo gegaan is.
Moet eens natrekken of losmaken van LiPo gevolgen heeft voor de geheugen of niet op China forums. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
MrDummy schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 21:42:
Ik weet niet of het echt defect is, want als ik recovery mode wil uitvoeren lukt het ook niet. Na lang drukken gebeurt er nog niks. Ik hoop dat ik niks heb beschadigd, want ik heb alles zorgvuldig teruggezet en voorzichtig gesoldeerd. Vervelend dat het zo gegaan is.
Moet eens natrekken of losmaken van LiPo gevolgen heeft voor de geheugen of niet op China forums. :'(
Mogelijk ESD?, ik hoop het niet voor je.
Ik zie dat er een seriele poort op de PCB zit. tussen Audio Codec en de koptelefoonplug zitten 3 pads (GND, RXD en TXD). Het zou goed kunnen dat daar de debug uart opzit. De vraag alleen is of signaal niveau nog TTL is of al netjes omgezet naar RS232. Door koste besparing vermoedt ik dat het gewoon TTL is.
Hier is nog een DATASHEET AmlogicLinux_StartGuide paragraaf 1.3.2 staan wat seriele instellingen.
Hier plaatje van PCB

Succes er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Ik krijg bij het bellen met skypeout het commentaar dat het echoot. Kan ik een headset met microfoon gebruiken of een software noise cancelation installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
arjandijk162 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 23:44:
Ik krijg bij het bellen met skypeout het commentaar dat het echoot. Kan ik een headset met microfoon gebruiken of een software noise cancelation installeren?
Voorkeur is toch een headset te gebruiken. Dat werkt toch altijd het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Maar er zit toch geen microfoon aansluiting op de jackplug? Of bedoel je dat je de Mic van de tablet moet gebruiken icm met een koptelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Zo ver ik weet, is het alleen maar een koptelefoon aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Wat je natuurlijk wel kunt gebruiken is zo'n bluetooth headsetje ;)

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik krijg indruk dat mijne aardig beschadigd is dat het niet meer op normale recovery kan doen. Erg vervelend.
De UART methode komt dus later voor analyse.
Ik zal dus nieuwe moeten kopen. Dat wordt een witte versie met nieuwe batterij in. De zwarte is pas midden aug te krijgen, maar ik heb al zwarte behuizing van defecte Novo8 hier. Daar kan ik wel overzetten en tegelijk nieuwe batterij bekijken. Deze keer zal ik batterij niet loskoppelen.

Witte besteld, kost iets meer door DHL Express. Dat komt in een week aan. ~168 Euro. Met soft case, HDMI kabel en EU stekker.

[ Voor 12% gewijzigd door MrDummy op 01-08-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Erg vervelend voor je MrDummy, ik zou bijna een collecte voor je willen houden zoals op slatedroid voor een arme Israelier, erg actief op het mid816 topic, en waarvan de mid 816 was gestolen bij een inbraak in zijn huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
janesh schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:39:
Erg vervelend voor je MrDummy, ik zou bijna een collecte voor je willen houden zoals op slatedroid voor een arme Israelier, erg actief op het mid816 topic, en waarvan de mid 816 was gestolen bij een inbraak in zijn huis.
Dank je, de onderzoek naar batterij afmetingen zorgen ervoor dat ik accu eraf moet halen zodat scherm goed kan sluiten. Hoewel ik alles zorgvuldig heb gedaan start ie toch niet op. De verlies is dus voorlopig 150 Euro, een kleine donatie om pijn te verzachten zou fijn zijn. Ik heb paypal account op gjkeizer_apestaartje_xs4all_nl (strepen en zelf punt erin en je weet al welke ik heb) voor donatie mogelijkheid.

Hoe dan ook, ik heb hopelijk witte versie met nieuwe accu. Daar kan ik verder kijken wat er veranderd is aan capaciteit. Bij witte zal ik extra goed opletten maar eerst kijken wat witte behuizing doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcoLyte!

AcoLyte!

*evil grin*

MrDummy schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 23:31:
[...]

Dank je, de onderzoek naar batterij afmetingen zorgen ervoor dat ik accu eraf moet halen zodat scherm goed kan sluiten. Hoewel ik alles zorgvuldig heb gedaan start ie toch niet op. De verlies is dus voorlopig 150 Euro, een kleine donatie om pijn te verzachten zou fijn zijn. Ik heb paypal account op gjkeizer_apestaartje_xs4all_nl (strepen en zelf punt erin en je weet al welke ik heb) voor donatie mogelijkheid.

Hoe dan ook, ik heb hopelijk witte versie met nieuwe accu. Daar kan ik verder kijken wat er veranderd is aan capaciteit. Bij witte zal ik extra goed opletten maar eerst kijken wat witte behuizing doet.
De eerste € 2,00 is overgemaakt :>
Iets met alle kleine beetjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

En ik ben de volgende, wie volgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Mr Dummy, waar heb je nu die witte besteld met extra capaciteit besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
forzav schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:38:
Mr Dummy, waar heb je nu die witte besteld met extra capaciteit besteld?
Nog steeds HOD, maar ik laat daar goed checken op extra batterij, om misverstanden uit te sluiten.
Heeft iemand wat gegevens over wat nieuwe batch zou kunnen zijn? Meestal is gewicht iets hoger door grotere batterij, andere nieuwere seriele nummer maar verder weet ik niet.

Gelukkig is email reactie goed genoeg, heb al antwoord terug van HOD.
Ik laat je weten wanneer er confirm is op nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
mp4nation verkoopt iig al de nieuwe versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Cooler_King schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:07:
mp4nation verkoopt iig al de nieuwe versie
Vrijwel elke shop die nieuwe batch krijgen, zullen over nieuwe accu beschikken. Maar op dit moment wel even navragen om niet oude "restant" te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik kom achter dat er weinig aanwijzingen welke nieuwe batch zou zijn. Heeft iemand wat aanwijzingen over welke Novo8 nieuwe en grotere batterij heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
Voor de mensen die alles wat te klein vinden is er sinds de laatste update (0719) een optie om de user interface groter te maken. Dit kun je vinden onder Weergave -> LCD Display. Nadat je de instelling veranderd hebt moet je opnieuw opstarten (hij ging bij mij automatisch uit).

Ook zag ik op een ander forum de tip om de heapsize te veranderen van 192MB naar 40MB waardoor er minder haperingen zouden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Er komen steeds meer verhalen dat je Novo8 toch kan opladen via .... USB.
Deze thread praat er over omdat in handleiding van Novo8 over USB laden gaat.
Ik weet dat op 9V maar 250-300 mA is, wat inderdaad op 8 uur laden komt.

Het is verrassend nieuws dat je kunt opladen via USB, maar je moet wel scherm en wifi uitschakelen, wil het beetje vlotten. Het is al heel langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
Heeft iemand hier al quadrant geprobeerd op zijn Novo8? Hier lopen de grafische tests echt beroerd. Ik haal totaal dus nog niet eens 1000 punten, terwijl ik ook verhalen lees van 2000+. Angry Birds Rio loopt wel gewoon perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Het is een leuke optie als het kan. Handig als nood optie. Maar zoals je al aangeeft duurt het mega lang.

Ik snap eigenlijk niet dat de bluetooth niet is aangesloten.Kleine moeite veel plezier.
Ik vermoed dat de chip zonder bluetooth slecht leverbaar is, waardoor ze chips met bluetooth hebben gebruikt om toch maar te kunnen leveren.

Ik zit nog steeds te wachten op mijn Novo 8. Hij is nu wel verzonden. Hopen dat tie over 1 week binnen is.
Ook is het niet duidelijk of mijn versie al een grotere batterij heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door vDorst op 04-08-2011 15:51 . Reden: Verzend status. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Kent iemand goede shop waar je ook juiste accessoires erbij kan doen?
HOD heeft nog niet juiste witte in stock (met nieuwe batterij versie) en MP4Nation is duurder en daar kan ik geen goede beschermzak kiezen, EU stekker erbij en HDMI kabel bestellen, dus niet handig en makkelijk. HOD is wel makkelijk en iets goedkoper.

Anders wacht ik wel langer tot HOD weet dat ze juiste witte hebben.
Ik moet witte dus hebben, geen zwarte. Dat heb ik hier al als behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Bij Samenkopen kan je alles krijgen wat je wil.
Als je een witte wil moet je dat bij de bestelling als commentaar erbij zetten.
Ik weet nog steeds niet of dit al een nieuwe batch is.
Ondanks dat ik daar al een email over heb gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik heb bestelling geplaatst en staat klaar, wacht nog even op de confim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11468
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:33
Tijdens mijn vakantie naar China heb ik ook een Ainol Novo8 meegenomen. Leuk speelgoed tot nu toe!

Waar ik alleen tegen aan loop is het bereik van de WIFI adapter. Zo is het bij mij thuis niet mogelijk om op de eerste verdieping te internetten, terwijl de kamer praktisch boven de kamer met de router ligt. Met mijn MacBook is het geen enkel probleem om op deze kamer te internetten?

Zou het mogelijk zijn om het vermogen van de WIFI adapter te verhogen? Zou dit een software matige tweak kunnen zijn of moet de hardware hiervoor aangepast worden?

MRTN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Vakantie naar China nog wel :)
Er komen wel meer tweaks, want Novo8 wordt aardig verkocht en dus kent meer userbase. Er zijn al wat custom roms verschenen. Het wachten is ook nog op 2.3

Ik merk op dat er weinig bewijs is op nieuwe batterijen. Aantal verkopers van MIDs kunnen niet met zekerheid bevestigen en dat is best frustrerend. Ik wacht nog steeds op bevestigde verhalen op nieuwe batterij. Het is wel bekend gemaakt, maar welke Novo8 heeft dat ook echt in hun shops?

HOD kan nog niet bevestigen welke, MP4Nation zegt dat ze nieuwe batch hebben - wat nieuwe zou hebben - maar geen echte proof. Er zijn geen goede details bekend wat aanduidt dat het nieuwe batterij heeft. Er is nog niet ontdekt welke seriele nummer het heeft. Dat is gebleken op hun forum.
Op Samenkopen moet Kiddynl ook nog natrekken want in distributiekanalen zijn nog geen bevestigde berichten gevonden. Ook dat is niet prettig om te horen.

Ik moet dus nog even wachten op mijn witte Novo8. Het staat wel vast dat zwarte versie eerder nieuwe batterij krijgen omdat het snel uitverkocht is, dus voorraden worden sneller ververst dan witte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11468
Niet alleen vakantie, het was gecombineerd met familie bezoek in China. Een gouden combinatie!

Het is inderdaad goed vast te stellen dat de Novo8 goed wordt opgevangen in de tweakers scene. Zo wordt het een leuk speeltje voor de zondagmiddag ;)

@MrDummy Woon jij zelf in China?

Hopelijk wordt er snel meer bekend over een nieuwe batterij, en of wij een soortgelijke batterij in onze Novo8 kunnen plaatsen.

MRTN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Laatst online: 22-08 15:44
Na lange wachten had ik gisterenavond dan eindelijk de Novo8 binnen :)
Besteld op website: 26 juli
Voorgemeld Hong Kong Post: 30 juli
Vertrokken uit HK richting NL volgens Hong Kong Post: 3 augustus
Ontvangen: 4 augustus
Invoerrechten/btw: geen

Er stond een declaratieformulier op met een Digital Photoframe HK$40 en verstuurd als Gift :)
En nu hopen dat ik niet na afloop alsnog een briefje van TNT krijg.

Hotmid levert er netjes een HK > EU stekker bij maar van deze mag je niet veel voorstellen. Eerste poging om deze in het stopcontact te duwen zorgde er al voor dat de pinnetjes van de converter verbogen. Dus 1 van stapel eigen converters maar gebruikt die ik eerder via DealExtreme gehaald had.

Anyway na uitpakken meteen even mee gespeeld. Het is de Novo8 met de oude batterij nog helaas. En oude firmware. Ben daarom meteen aan de slag gegaan en instructies hier en op vele andere fora gevolgd. Helaas lukte het me super goed om de Novo8 te bricken binnen een uur yay! Na vele pogingen unbricked en de juiste firmware er alsnog op gekregen. AC3 geluid werkt goed, 720p series werken goed streamend via WiFi. 1080p lijkt nog behoorlijk te haperen en te vaak streaming media afspelen resulteert in algeheel gehaper van OS. Vanavond verder kijken. Dan zal ik ook die heapsize setting eens testen. En ben behoorlijk benieuwd of het inderdaad opgeladen kan worden via USB, zou ideaal zijn. Dat hij trager oplaadt is niet zo heel boeiend, vind het belangrijker dat de usage time langer wordt als hij bijv. tijdens reizen (auto) aangesloten is aan een USB stroom bron.

Heeft iemand trouwens een tip welke sleeve goed past voor deze Novo8 en waar deze cheap te halen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Minder dan 2 weken is hartstikke snel joh!

Ik zit ook nog te wachten op een bevestiging van 1 van de webshops over de nieuwste versie maar tot op heden nog geen bewijs. Sterker nog, ik heb zelfs vragen terug gekregen over waaraan dit te zien is...

Raar besluit overigens om slechts weken na de release met een nieuwere versie te komen waardoor de oude stock waardeloos is geworden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11468
Ik heb de Novo8 versie met 8gb ingebouwd geheugen, wat ook netjes gebruikt kan worden voor opslag, maar waarbij veel applicaties toch niet verplicht vragen om een SD card om software data weg te schrijven.

Ook kan de, naar mijn idee beste music player, DoubleTwist geen muziek categoriseren die op het interne geheugen staat geschreven omdat deze standaard de sd kaart uitleest.

Is hier wat aan te doen, zodat het interne geheugen aangesproken kan worden door alle applicaties?

MRTN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AirtjE schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:14:
Na lange wachten had ik gisterenavond dan eindelijk de Novo8 binnen :)
Besteld op website: 26 juli
Voorgemeld Hong Kong Post: 30 juli
Vertrokken uit HK richting NL volgens Hong Kong Post: 3 augustus
Ontvangen: 4 augustus
Invoerrechten/btw: geen

Er stond een declaratieformulier op met een Digital Photoframe HK$40 en verstuurd als Gift :)
En nu hopen dat ik niet na afloop alsnog een briefje van TNT krijg.

Hotmid levert er netjes een HK > EU stekker bij maar van deze mag je niet veel voorstellen. Eerste poging om deze in het stopcontact te duwen zorgde er al voor dat de pinnetjes van de converter verbogen. Dus 1 van stapel eigen converters maar gebruikt die ik eerder via DealExtreme gehaald had.

Anyway na uitpakken meteen even mee gespeeld. Het is de Novo8 met de oude batterij nog helaas. En oude firmware. Ben daarom meteen aan de slag gegaan en instructies hier en op vele andere fora gevolgd. Helaas lukte het me super goed om de Novo8 te bricken binnen een uur yay! Na vele pogingen unbricked en de juiste firmware er alsnog op gekregen. AC3 geluid werkt goed, 720p series werken goed streamend via WiFi. 1080p lijkt nog behoorlijk te haperen en te vaak streaming media afspelen resulteert in algeheel gehaper van OS. Vanavond verder kijken. Dan zal ik ook die heapsize setting eens testen. En ben behoorlijk benieuwd of het inderdaad opgeladen kan worden via USB, zou ideaal zijn. Dat hij trager oplaadt is niet zo heel boeiend, vind het belangrijker dat de usage time langer wordt als hij bijv. tijdens reizen (auto) aangesloten is aan een USB stroom bron.

Heeft iemand trouwens een tip welke sleeve goed past voor deze Novo8 en waar deze cheap te halen is?
Ik hen op samenkopen.net een hoes met ingebouwd keyboard besteld bij Kydyl, incl. verz 22,-
Vanmorgen binnengekregen, werkt leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

c70070540 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 10:39:
Ik heb een iPad gekregen bij mijn auto, maar dat ding doet niet aan Java en Flash weergeven. Kan deze dat wel op de juiste manier? Bijvoorbeeld de www.formula1.com website met Live Timing doet het niet, omdat er Java voor nodig is. Kan iemand dat testen voor mij?
Kan iemand al een uitspraak over Java sites doen?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkokoro
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-12-2012
c70070540 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 16:27:
[...]

Kan iemand al een uitspraak over Java sites doen?
Even snel gekeken op formula1.com, maar die site lijkt te werken op mijn Novo8 (ik zie tellertjes aftellen 019 Days ...) Moet iets specifieks werken?

wk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Het gaat me vooral om de Live Timings, daar worden de rondetijden tijdens een race weergegeven. Waar het me vooral om gaat is of sites waar de lokale Java voor nodig is.
Dit is dus niet Javascript.
Sommige spellen vereisen ook de lokale Java cliënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
c70070540 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 18:57:
Het gaat me vooral om de Live Timings, daar worden de rondetijden tijdens een race weergegeven. Waar het me vooral om gaat is of sites waar de lokale Java voor nodig is.
Dit is dus niet Javascript.
Sommige spellen vereisen ook de lokale Java cliënt.
Voor Live Timings moet je registeren. Dat krijg je niet zomaar te zien als normale bezoeker vandaar.
Gelukkig zijn er meer websites met live feed, zoals site voor beurskoersen. Het hoeft niet per sé formula1 zijn.

Als ik witte in huis heb, ben ik 1 van de weinigen die beide kleuren in huis heb :-) Wel jammer van zwarte, die is nog steeds dood. Dat kost me wat geld (donaties zijn dus welkom, dank voor eerste giften!) Bewaar ik wel als reserve voor het geval scherm barst of zo, maar ook voor foto's maken van beiden. Ook beoordeel ik beide kleuren op vingers en zichtbaarheid knoppen.
Er zit echt glas overheen, dat is goed. Maar dat betekent ook dat je beter niet laat vallen, een barst is niet leuk met ding uit China en scherm is geen zomaar ding die je kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Laatst online: 22-08 15:44
ScorpionNL schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:47:Ook zag ik op een ander forum de tip om de heapsize te veranderen van 192MB naar 40MB waardoor er minder haperingen zouden moeten zijn.
Yup dat had ik ook gelezen en getest. Werkt een stuk stabieler, apps crashen heel stuk minder (amper nog crashes of rare dingen gehad sindsdien).
MrDummy schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:56:
<...>
Het is verrassend nieuws dat je kunt opladen via USB, maar je moet wel scherm en wifi uitschakelen, wil het beetje vlotten. Het is al heel langzaam.
Ik heb het getest en kan bevestigen dat het inderdaad werkt: als ik hem gebruik en aan USB power charger hang (1.0A of meer), dan blijft hij hangen rond dezelfde batterij percentage bij niets doen of beetje surfen. Spelen van games tijdens laden via USB trekt hij niet, draint dan de accu. Zet ik echter display uit, half uur later weer aan, dan zie ik dat de batterij percentage iets gestegen is. Gaat dus erg traag en de 8 uur als indicatie kan aardig kloppen. Overigens raadt ik het wel af - hier is het scherm onnauwkeuriger en flikkert leuk tijdens muziek afspelen als hij aan het opladen is via Mini USB. Kan nooit goed zijn voor het apparaatje denk ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11468
Op internet kwam ik verscheidene filmpjes tegen waarbij er Tegra2 dedicated games worden gespeeld op de Novo8 terwijl deze een Mali 400 GPU aan boord heeft.

Na even zoeken kwam ik er achter dat het mogelijk is om de Tegra2 te emuleren door een aangepaste driver te installeren. Hiervoor moet je tablet al wel geroot zijn.

Kort stappenplan:
1. Once you are ready with your device rooted, download the Chainfire 3D from android market and install it on your phone.

2. Download the complete plugin packages which are essential for Chainfire 3d to enable tegrazone games on your android phone. (link)

3. Extract the downloaded files and copy libGLEMU_NVIDIA.zip file to your device’s SD card. And make you copy it to SD card as it is without extracting the file contents.

4. Now open chainfire 3D on your phone and select CF3D driver and install it. As soon as the installation completes your device reboots.

After rebooting launch the chainfire 3D app again and select the option install the plugin.
The app will automatically scans your SD card for plugins which you copied. Select libGLEMU_NVIDIA from the menu.

5.Now Go back to the main menu and select DEFAULT OPEN GL SETTINGS > > > USE PLUGIN > > NVIDIA.
Hierna werkt Samuri II: Vengeance, een Tegra2 dedicated game, als een zonnetje!

MRTN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcoLyte!

AcoLyte!

*evil grin*

spuit 11

[ Voor 133% gewijzigd door AcoLyte! op 08-08-2011 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Hier in China is het nog steeds lastig om informatie te krijgen van de batterij. Die is nergens in de specs te noemen en het is ook in het belang van alle distributie kanalen om dit feit niet duidelijk te maken. Wel hebben de tablets nu standaard de 0719 firmware er op staan wat duidt op een nieuwe batch waar de vorige vaak op 0603 bleef steken.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 23:30

wij

Ik type dit nu vanaf mijn Novo8. De tablet bevalt veel beter dan ik had verwacht. Android reageert vrij snel en stabiel. Het scherm is best mooi. Bouwkwaliteit is goed. Ik moet wel even wennen aan Froyo als os voor op een tablet, beetje het idee van een opgeblazen mobiel. Het woord "telefoon" kom je ook regelmatig tegen in de menus. Gelukkig heb ik de Dolphin HD browser erop gezet zodat er ook tabladen zijn. Helaas lukte het me niet om dit programma in de market te vinden dus heb ik even de losse apk geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
kiddyl schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:24:
Hier in China is het nog steeds lastig om informatie te krijgen van de batterij. Die is nergens in de specs te noemen en het is ook in het belang van alle distributie kanalen om dit feit niet duidelijk te maken. Wel hebben de tablets nu standaard de 0719 firmware er op staan wat duidt op een nieuwe batch waar de vorige vaak op 0603 bleef steken.
Shops blijven oude waarden melden (3600 in plaats van 4000 b.v.) en dus traag.
Firmware versie geven inderdaad batches aan, want dan kunnen ze in fabriek nog geflashed worden.
Heb dus voor je bestelling maar gelijk geld overgemaakt.

Laat maar komen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Novo8 gisteren binnen gekregen en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben tot nu toe! Het is alleen wachten tot er een nieuwere Android dan 2.2.1 op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 23:30

wij

Ik heb mijn novo8 ook al redelijk ingericht. Alleen de market laat nog steeds niet alles zien (Dolphin HD bijvoorbeeld niet.). Dit heb ik wel opgelost door de APK's zelf te downloaden en met dropbox over te zenden. Ik vind Thumb Keyboard een heel handig programma, dan kan je makkelijk met twee duimen typen. De Dolphin browser werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnyke
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-04-2024
Weet iemand hoe je kunt kalibreren? Vind dit niet direct terug in de instellingen.
Voor de rest een zeer leuk speeltje die novo8

[ Voor 21% gewijzigd door Vinnyke op 10-08-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Via MP4Nation is laatste batch Novo8 opengemaakt. De nieuwe batterijen zijn inderdaad stuk groter, maar niet zo spannend: 100 mA meer energie per cel. Dat is ongeveer half uur tot 1 uur meer speeltijd.
De batterijen zouden van betere kwaliteit zijn.

En dat was het.

Ik wacht nog op nieuwe Novo8. Dan kan ik jullie verder helpen.

• vDorst
  • Niet online
Ik heb me Novo8 binnen met de standaard nieuwe firmware 19-07.
Helaas kan je bijna niks met de market. Daarvoor moet je hem eerst aanpassen :(.
Zoals skype en google maps kan ik nu niet zo uit de market halen.

• ScorpionNL
Hebben er nog meer mensen last van het niet kunnen afspelen van alle Youtube filmpjes via de Youtube app? Ik krijg bij sommige filmpjes een force close. Kan er iemand op Armin van Buuren zoeken en dan het bovenste filmpje (In and Out of Love) afspelen en kijken of dat werkt?

Verwijderd

Ik heb de novo8 ook. En nu wilde ik via de website die ScorpionNL gaf een update downloaden.

Echter is mijn chinees niet zo goed, en als ik een update (.zip file) via me tablet wil downloaden zegt hij telkens mislukt. Hoe downloaden jullie deze update?

Verder een prima tablet!

• wkokoro
ScorpionNL schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:54:
Hebben er nog meer mensen last van het niet kunnen afspelen van alle Youtube filmpjes via de Youtube app? Ik krijg bij sommige filmpjes een force close. Kan er iemand op Armin van Buuren zoeken en dan het bovenste filmpje (In and Out of Love) afspelen en kijken of dat werkt?
Same crash here ;w [0719 ROM]

Dezelfde versie 2.1.6 werkt wel op mijn HTC flyer met android 2.3 ....

wk

[ Voor 7% gewijzigd door wkokoro op 11-08-2011 19:45 ]

• AcoLyte!

AcoLyte!

*evil grin*

ScorpionNL schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:54:
Via de officiele Youtube app crasht ie inderdaad. Als ik em via bijv. DolphinHD open, werkt het filmpje prima.
Wellicht een redelijke work-around.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
iemand de market al helemaal aan de praat met 0719 ROM? ik heb wel geprobeerd de fingerprint te verandere. Maar zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
vDorst schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:39:
iemand de market al helemaal aan de praat met 0719 ROM? ik heb wel geprobeerd de fingerprint te verandere. Maar zonder succes.
Ik heb het idee dat je een hoop applicaties niet ziet omdat ze onze schermresolutie niet ondersteunen. Wat niet betekent dat de meeste applicaties wel gewoon werken als je ze op een andere manier dan de market installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkokoro
vDorst schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:39:
Welk device zou het beste "passen" bij de Novo8? De S2 (Mali400), Tab (Android 2.2)? Op zijn minst zouden we een fingerprint moeten vinden die apps zoals Dolphin HD wel laten zien. Liever te veel in market dan te weinig.

wk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan_Ny
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-04-2016
Misschien leuk om te weten bij Merimobiles (http://www.merimobiles.co...ex_A9_HDMI_p/meri0673.htm) is ook een 16 Gb versie beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Zou iemand voor mij willen kijken of deze stream ook goed wordt afgespeeld door de novo8?

http://webtv.atv.com.tr/w...si-cazibe-410599259510/51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik hoor dat witte novo8 binnen is via DHL, morgen komt ie eraan.
Kan ik weer verder uitproberen en jullie vragen beantwoorden :)

16 GB is inderdaad net verschenen.... maar alleen als witte. De zwarte komt wellicht veel later.
Maar 8 GB is genoeg, omdat je ook tot 32 GB microsd erin kan doen. Dus in feite maakt het niet zoveel uit.

[ Voor 44% gewijzigd door MrDummy op 16-08-2011 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcoLyte!

AcoLyte!

*evil grin*

B0MBACI schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 06:19:
Zou iemand voor mij willen kijken of deze stream ook goed wordt afgespeeld door de novo8?

http://webtv.atv.com.tr/w...si-cazibe-410599259510/51
Zojuist de link geopend, de video wordt niet afgespeeld. Nu heb ik me er niet bepaald in verdiept, enkel de link geopend. Misschien is het toevoegen van een codec voldoende, niet zoals de AC3 ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

AcoLyte! schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:13:
[...]

Zojuist de link geopend, de video wordt niet afgespeeld. Nu heb ik me er niet bepaald in verdiept, enkel de link geopend. Misschien is het toevoegen van een codec voldoende, niet zoals de AC3 ondersteuning.
Bedankt voor het uitproberen!

Het is een flash film, maar als ik nu op de link klik doet ie het ook niet, kan zijn dat de link verlopen is :)

http://webtv.atv.com.tr/webtv/videoizle/yahsi-cazibe/42 hier nog een andere link zou je er weer naar willen kijken, je krijgt eerst een stukje reclame van 5 sec daarna begint pas de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
B0MBACI schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:09:
[...]

Bedankt voor het uitproberen!

Het is een flash film, maar als ik nu op de link klik doet ie het ook niet, kan zijn dat de link verlopen is :)

http://webtv.atv.com.tr/webtv/videoizle/yahsi-cazibe/42 hier nog een andere link zou je er weer naar willen kijken, je krijgt eerst een stukje reclame van 5 sec daarna begint pas de serie.
Werkt niet bij mij. Hij gaat de video laden en het lijkt er ook op dat hij afspeelt, maar het beeld blijft zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatje
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
De filmpjes van de link die bombaci postte werken inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatje
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik kom trouwens onder 'batterij gebruik' tegen dat 'mobiel standby' het meeste accu gebruikt. Nu lees ik op fora dat je dit uit kan schakelen door bijvoorbeeld in de /system folder de phone.apk kan renamen waardoor Android deze applicatie niet meer kan aanspreken en hierdoor dus geen accu meer gebruikt voor 'mobiel standby'.

Zijn er al mensen die dit geprobeerd hebben? Of hier iets meer vanaf weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

bedankt voor het uitproberen!!! jammer dat het niet werkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Mijn witte Novo8 heeft batchdatum van 110808, dus heel nieuw.
Met $60 op nota moet ik bijna 30 Euro betalen. BTW volgens DHL.
Blijkt dat ze ook eigen inklaringkosten hebben, maar dat zie je niet.

TNT vermeldt wel aparte kosten op de papier, maar DHL niet. Ze hebben wel dergelijk eigen verborgen kosten erbij gedaan, want $60 is ongeveer 40 Euro, en als pure BTW is dat 8 Euro.
Zo zie je maar dat DHL en TNT eigen kosten hebben naast BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Iemand al bezig geweest met het compileren van kernel modules?
Ik ben wel een poging aan het wagen.
Ik wil namelijk bluetooth, usb-serial adapters en cifs modules maken.
Van de Amlogic site heb ik de kernelsource 2.6.34 gedownload.
Eigenlijk zou ik de .config file willen hebben van de huidige kernel.
Heeft iemand die al gevonden?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste