• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06 22:45
Nog even een tip voor de mensen die het gevoel hebben dat HOMM III toch het allerallerbeste was; de Ipad-versie (ROE) is na de augustus patch in mijn ogen heel goed speelbaar. Het is zelfs mogelijk om via iTunes niet-officiële H3M-scenario's te downloaden.
Zelf speel ik het al tijden en heb nog geen crash gehad, uitgezonderd enige foute gedownloade mappen.

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 23:41
Pfff ik speel nu enkele dagen de Heroes 3 HD versie. Met name de campaigns op 100% difficulty. Maar echt ik kom er niet uit. Ik speel echt vier uur een potje en dan verlies ik. Ik speel nooit dit soort turn base spellen.
Iemand tips. Graag Nederlandstalig.

Het team van de vijand heeft veel grotere aantallen van mannetjes en bezitten intens grote powers. Die mij in 1 veeg weg vagen. Ik zal binnenkort de scenario's spelen.

Ik probeerde vandaag het level waar ik moeite mee had op Youtube te kijken. Maar de handelingen van deze persoon is zo snel dat ik amper zie wat hij doet :)

Moet ook erbij vertellen dat ik de gevechten automatisch laat afspelen.

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-06 14:54
Ik heb gister via GOG homm 3 gekocht met alle expansions voor €2,60 ofzo. De heroes 3 HD versie had namelijk geen uitbreidingen zag ik ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 16:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Nee HD is erg beperkt helaas. Beetje een obscuur verhaal dat ze de originele afbeeldingen niet meer hadden van de expansies en daarom alleen maar een beperkte HD is uitgebracht.... 8)7

@noud Het probleem met de auto battle is dat je meestal net te veel manschappen verliest dat betekend dat je op de lange termijn met een bijna leeg leger tegen de super eindbaas met vol leger moet, dus de eerste tip speel de slagen zelf en probeer de verliezen te beperken. Leg de nadruk op overleven van zoveel mogelijk hogere level units, level 1 spul is canonfodder. En probeer altijd te upgraden als je het kan veroorloven.

Qua strategie helpt het om je level 1 popjes te splitsen zodat je één grote stack hebt en een paar stacks van 1 mannetje die het één en ander blokkeren zodat je schutters mooi de rest van een afstand weg kunnen maaien. Ook kunnen deze 1 persoon stacks de eerste retaliation oppakken zodat de rest ongegeneerd en onbeschadigd de vijand weg kunnen slachten, goed je verliest er één popje mee, maar de rest blijft heel.

Tweede tip: als de vijand niet bij jou kan komen, kunnen ze je ook niet makkelijk raken. Mass slow is vaak erg sterk en investeer in goede schutters, ook drijfzand kan een goede oplossing zijn, al is dit meer random.

En tot slot, zelf vind ik de wake of god (wog) mod leuker dan het origineel, dus die speel ik meer.
Er is ook een HD mod die je op een grotere scherm resolutie laat spelen, de plaatjes worden er niet beter op maar je hebt wel meer overzicht.

Mocht je er niet uit komen of tegen specifieke problemen aanlopen, moet je het maar even melden, ik heb ook de normale HD versie op steam, dus ik kan een missie nalopen om te kijken hoe ik iets specifiek op los.

[ Voor 9% gewijzigd door rockhopper op 22-08-2019 17:53 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-06 19:27
Wat je (in alle HOMM games trouwens) ook zeker moet doen is in het begin agressief en optimaal expanden.
Je sterkste helden rond sturen om stacks van zwervende monsters te doden en dan met de zwakkere helden die er achteraan huppelen de mijnen en grondstoffen oppikken ipv movement points van je sterkere helden daaraan te verspillen.

Nog een kleine tip die kan helpen (want tijd is in feite alles in dit spel): een ketting van lage heroes binnen wandelafstand van elkaar instellen van je kasteel tot (ik neem meestal) 5 heroes verder. Je laat dan de hero in je kasteel met verse troepen naar de 1ste hero lopen, troepen overzetten waarna die verderloopt naar hero 2 en weer hetzefde doet. etc etc.
Zo win je aardig wat tijd en kan je je sterkere heroes aan het front sneller versterken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

En bij HOMM III zijn de twee sterkste spreuken home portal (earth expertise) en dimension door (air expertise), omdat deze je main hero over de hele map stuurt. Om dezelfde reden is ook logistics en pathfinding aan te raden. Meer stappen in je beurt is altijd beter.
En altijd proberen te bouwen in een beurt, meestal doet een tier 7 eenheid het beter dan 100 level 1 eenheden.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 23:41
tnx voor de tips. Was eigenlijk net klaar met dit spel. Misschien nog 1 allerlaatste kans geven.
Het vechten an sich vind ik niet heel boeiend, maar het bouwen en lopen en verzamelen vind ik leuker.

Over de schutters gesproken. Meestal pak ik er 2 en zet dze aan de uiteinde van de hoek. Maar echt veel damage geven zij niet.

Maak het nog uit hoe ik iemand aanval. Van achteren, boven of onder?
En maak het uit of ik iemand eerst aanval of mij laat 'slaan'?

[ Voor 41% gewijzigd door noud op 28-08-2019 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Nee je hebt in dit oude spel nog geen positioning. Er zijn uitzonderingen zoals de cavalier (ridder te paard) die doet extra damage naar mate die verder rent voordat hij aanvalt.

Voor mij is het vooral defensive werk dat ik doe, maar dat is mijn persoonlijke stijl. Het is handig om eerst de vijand te laten lopen zodat ze je hopelijk net niet raken en daarmee hun beurt "verspillen". Verder is het strike first > damage & kills > retaliate. Deze berekening is niet simultaan, dus als je met je enkele Crusader 10 imps aanvalt en je dood er meteen 9 met je eerste klap, krijg je alleen retaliation damage van de overgebleven enkele imp. Voor de duidelijkheid: retaliation en variaties daarop is de terug-aanval van de geslagen partij nadat een unit een andere unit mept.

Dit heeft natuurlijk verregaande gevolgen naarmate je stack groter wordt. Met 30 archangels mep je zo'n beetje iedere stack in 1 hit van de kaart zonder daarbij retaliation damage op te lopen. Verder zijn specifieke units die nooit een retaliation oplopen, en units die vaker dan 1x kunnen retaliaten.

Tja bouwen en lopen is maar een klein deel van het spel, voor mij zit de replay value toch in de battles. Misschien eens King's Bounty proberen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• suuk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-11-2024
Nog geen nieuwsbericht gezien op Tweakers en dat is jammer, want HoMM is toch een klassieker!

Bij deze!

Een nieuwe HoMM in 2025 Q2!

https://news.ubisoft.com/...-era-unveiled-at-gamescom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

suuk schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:21:
Nog geen nieuwsbericht gezien op Tweakers en dat is jammer, want HoMM is toch een klassieker!

Bij deze!

Een nieuwe HoMM in 2025 Q2!

https://news.ubisoft.com/...-era-unveiled-at-gamescom
Kijk dit zijn de berichten die ik graag lees! (overigens net terwijl ik zoals zo vaak HOMM III aan het spelen ben)

Nog niks van meegekregen maar op papier klinkt het goed. De laatste "homm" esque game die me kon boeien was king's bounty met de vele remakes/themas maar dat ligt al weer 10 jaar stil. King's bounty 2 was overigens wel vermakelijk, in de ramsj meegepakt, maar niet echt een opvolger. Je kon alleen zien dat de lore er was, een paar verwijzingen naar homm, een paar naar het originele king's bounty (deel 1, niet dat hele oude spel pre-homm).

Maar ook KB2 ligt op zijn gat na de studio overname. Wel ergens jammer, want het eindigt in een cliffhanger qua verhaal.

Dingen die het nodig zal hebben: de random map generator, geen spartaanse kopieerbeveiliging, focus op spel en AI in plaats van mooi uiterlijk.

=edit even het hele verhaal gelezen=
Klinkt alsof ze de belangrijkste dingen wel meegenomen hebben. Zeker de randomness of spells is wel een issue tijdens Multiplay, net zoals randomness of skills (of de nutteloosheid van sommige). Ik las zo snel niet iets over doorlevellen van je creatures (een van de leukere dingen bij de Wake of God mod die ik meestal speel) en ook kan ik nog niet meedoen/aanmelden voor ealy access. Maar dit zal waarschijnlijk wel een must buy worden voor mij.

[ Voor 16% gewijzigd door rockhopper op 23-08-2024 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:40
Ooit als klein jongetje op een verjaardag eens de homm2 demo gespeeld op een verjaardag van een neef. Inmiddels 25(?) jaar later pak ik zo afentoe nog steeds de laptop erbij voor een potje homm3, delen 4 en 5 nog wel een keer geprobeert maar die modernere varianten deden het niet voor me.

Wat leuk om te zien dat ze nu weer terug lijken te gaan naar de stijl van homm3 met een frisse look. Wat mij betreft de beste uit de serie!

Afgelopen jaar ook regelmatig gezocht naar een homm-esque game voor op de switch, helaas nog geen game tegengekomen die de welbekende boxes tickt.

[ Voor 14% gewijzigd door Racing-Paradise op 23-08-2024 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20:54
Racing-Paradise schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:43:
Ooit als klein jongetje op een verjaardag eens de homm2 demo gespeeld op een verjaardag van een neef. Inmiddels 25(?) jaar later pak ik zo afentoe nog steeds de laptop erbij voor een potje homm3, delen 4 en 5 nog wel een keer geprobeert maar die modernere varianten deden het niet voor me.

Wat leuk om te zien dat ze nu weer terug lijken te gaan naar de stijl van homm3 met een frisse look. Wat mij betreft de beste uit de serie!

Afgelopen jaar ook regelmatig gezocht naar een homm-esque game voor op de switch, helaas nog geen game tegengekomen die de welbekende boxes tickt.
Ik ben zelf op gegroeit met 5, ik en vondt erg wennen aan de vorige delen, maar dat is waarschijnlijk dat ik pas vanaf 6 de vorige delen een keer ging

Weet niet of je al een keer had gekeken naar Songs of Conquest is redelijk het zelfde als HOMM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik ben met III begonnen en vooral de expansions maakten het spel nog veel beter. De delen erna zijn allemaal grafisch beter, maar het spel zelf was bij alles hit & miss, sommige dingen leuk en goed geïmplementeerd, andere dingen waren onaf. Of als je eindelijk een ultimate built hebt is je spel alweer klaar zodat je er alsnog niets aan hebt (al is dat met III ook het geval).

Ik ben ook geen fan van de level limits, al is het bij een campagne wel weer begrijpelijk.

Misschien is het nostalgie, maar ik kan me nog altijd prima vermaken met deeltje III.

Bedankt voor de songs of conquest tip. Ziet er interessant uit. Mocht je nog meer tips hebben. Zelf was ik dus behoorlijk fan van de king's bounty serie maar die is niet op de switch (wel deel 2 maar dat is niet helemaal hetzelfde, ik vond het trouwens niet een slecht spel en de turn based battles zijn behoorlijk geslaagd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
rockhopper schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:20:
Ik ben met III begonnen en vooral de expansions maakten het spel nog veel beter. De delen erna zijn allemaal grafisch beter, maar het spel zelf was bij alles hit & miss, sommige dingen leuk en goed geïmplementeerd, andere dingen waren onaf. Of als je eindelijk een ultimate built hebt is je spel alweer klaar zodat je er alsnog niets aan hebt (al is dat met III ook het geval).

Ik ben ook geen fan van de level limits, al is het bij een campagne wel weer begrijpelijk.

Misschien is het nostalgie, maar ik kan me nog altijd prima vermaken met deeltje III.

Bedankt voor de songs of conquest tip. Ziet er interessant uit. Mocht je nog meer tips hebben. Zelf was ik dus behoorlijk fan van de king's bounty serie maar die is niet op de switch (wel deel 2 maar dat is niet helemaal hetzelfde, ik vond het trouwens niet een slecht spel en de turn based battles zijn behoorlijk geslaagd)
king's bounty heb ik ook gespeeld, ook al geef ik eerlijk toe dat ik daar wel moeite meehad. maar denk omdat ik hem vroeg gespeeld had toen ik jonger was en nog niet de game ervaring had die ik nu heb ;)

Ik vond alleen de nieuwe king's bounty 2 niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
Denk dat nostalgie best wel veel goed kan maken qua oude games.
Soms speel ik wat oudere spellen uit mij jeugd op de computer.

De level limit vindt ik voor de campaign wel begrijpelijk, omdat in Homm een level verschil zoms al verschil is tussen winnen en verliezen

Misschien moet ik Homm3 weer eens proberen op GOG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik vond de graphics van KB2 echt tegenvallen, het ziet er houterig uit en ook de spelwereld is verre van smooth, je blijft regelmatig overal haken. Maar eenmaal door de proloog heen als je de rest van de wereld ziet is het al wat beter (al blijft het houterig uit zien qua npc interactie). De units zijn niet super divers maar je kan een redelijk legertje samenstellen waarbij je rekening moet houden met de fracties. De tactical battles zijn wel goed uitgewerkt en er zit ook een redelijk lastige "seer" battle quest in (waarbij je iedere keer een vast legertje krijgt om een battle te winnen)

Maar geef mij toch maar het origineel. Helaas zullen we waarschijnlijk nooit meer een vervolg op 1 of 2 gaan krijgen door diverse overnames in de spel studio wereld.

Bij homm heb je natuurlijk een flink aantal factoren die doorslag kunnen geven. Juiste relic, of de juiste strike first unit, wel of geen beperking voor het maken van een stack of doom. Een level kan helpen al heb ik dat zelf nog nooit zo ervaren. Maar ik leg mezelf vaak beperkingen op zoals "no-loss" of "no-castle units"

Wat meer on topic, ik kan eigenlijk nergens zien -wanneer- ze de early access in willen laten gaan. En ook niet wat de game gaat kosten. De "ons bin zuunig" in me zegt dat ik beter kan wachten op een sale, die bij ubisoft gegarandeerd is, maar de fan in me gaat waarschijnlijk gewoon het volle pond betalen. Ik hoop wel dat de ondersteuning wat langer blijft bestaan, want dat is bij ubi vaak na twee jaar al foetsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:34
Ik heb na jaren weer eens HoMM opgepakt en ik vermaak me er prima mee. De visuele stijl is heel anders dan Heroes III en lijkt voor een groot deel op Warhammer Fantasy geïnspireerd, maar daar heb ik geen erg in.

@suuk Leuk om te lezen dat er ook nog een nieuw deel aan komt. Nu maar hopen dat het goed wordt en dat Ubisoft niet kopje onder gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andru123
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:10
Lukt het iemand om Heroes2 op Windows 11 te spelen? Heroes 2 speelt goed op Windows 10, ik speel in een window op Surface 7 tablet (aanraakscherm zonder kb en mouse).
Maar op Windows 11 lukt dat niet. De window opent, maar na een tijd krijg ik een message box “CD drive error”.

Update: Het is toch gelukt op Surface met windows 11. Problem was dat er moet een D: drive bestaan met Heroes. Op een of andere manier denkt het spel dat D: drive is een CD drive.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eyQ-3XSUpliy-K7j33K27_4xF0E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GFbDhnyLqEpZmQHHp7gRGcPg.png?f=fotoalbum_large

Maar het is wel geen fijne oplossing met zo’n dongle rond te lopen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IyxDtvpol204onP92gnKajyNsWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6zXCB8qVmumTdcFw2kgW5Zoj.jpg?f=fotoalbum_large
Update: en nu werkt het ook zonder dongle. Geen idee waarom, heb ik wel paar registry aanpassingen gedaan. Alleen de originele campaign werkt niet (crasht).

[ Voor 73% gewijzigd door andru123 op 04-05-2025 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Gebruik je de versie van gog? Of ben je met de originele cdrom aan het mcguyveren gegaan? Volgens gog zou het onder 11 moeten werken (gold edition).

Ik zou het verder niet weten, ik ben nog niet over op 11 en speelde I & II nooit. (III ftw!)

Je kan je inmiddels trouwens opgeven als testspeler voor de HOMM Olden era game die eerder in het topic is besproken. Release is nog altijd een niet nader bepaald moment in Q2 2025. Dat lijkt me optimistisch gezien ze nog moeten beta testen.

[ Voor 33% gewijzigd door rockhopper op 04-05-2025 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andru123
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:10
@rockhopper weet ik niet meer, ik heb de originele gekochte versie ook, maar die vereist een aparte dosbox etc.en werkte niet. Deze versie is een van de gepatche versies denk ik die op de web rondlopen.
Heroes 3 moet ik nog proberen, is het zo leuk als 2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

andru123 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 23:01:
@rockhopper weet ik niet meer, ik heb de originele gekochte versie ook, maar die vereist een aparte dosbox etc.en werkte niet. Deze versie is een van de gepatche versies denk ik die op de web rondlopen.
Heroes 3 moet ik nog proberen, is het zo leuk als 2?
Dat is lastig om een eerlijk oordeel over te geven omdat ik dus 1 en 2 nooit gespeeld heb. 3 is van alle delen (3 t/m 7) verreweg mijn favoriet. Ik gebruik daarbij de HD mod en speel zelf meestal de WoG (wake of gods) mod versie. Dat is niet de meest populaire versie als ik verder lees op de homm3 subfora van reddit, maar omdat ik altijd solo potjes speel (vs AI) wegens onregelmatige tijden en onderbrekingen maakt me dat niet zoveel uit.

3 heeft de beste AI, de beste muziek en de minste graphics. 4 5 6 en 7 hebben allemaal zo hun voor en nadelen, maar ze voelen stroperig en geknutseld aan. Je kan merken dat ze het af hebben moeten raffelen. 3 heeft gewoon 2 volwaardige expansions waarbij shadow of death (2e expansion) het meeste toevoegt. Maar je haalt gewoon de complete version. De HD mod moet je apart downloaden, koop niet de HD versie van het spel want die vergroot je speelveld niet. De HD mod laat je in hogere resolutie spelen (waarbij de graphs kleiner worden)

Mocht je ze nog een keer officieel in een bieb willen hebben koop de GoG versie, blijf weg van steam. De steam versie is incompleet wat betreft homm III. (ik heb ze allebei omdat ik hem gewoon op steam wilde hebben maar gebruik 'm daar niet) Tijdens een sale gaan ze voor een zacht prijsje weg, het is immers stokoud inmiddels ;)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste