• dura
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 11-11 18:07
Nog even een tip voor de mensen die het gevoel hebben dat HOMM III toch het allerallerbeste was; de Ipad-versie (ROE) is na de augustus patch in mijn ogen heel goed speelbaar. Het is zelfs mogelijk om via iTunes niet-officiële H3M-scenario's te downloaden.
Zelf speel ik het al tijden en heb nog geen crash gehad, uitgezonderd enige foute gedownloade mappen.

• noud
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 23:00
Pfff ik speel nu enkele dagen de Heroes 3 HD versie. Met name de campaigns op 100% difficulty. Maar echt ik kom er niet uit. Ik speel echt vier uur een potje en dan verlies ik. Ik speel nooit dit soort turn base spellen.
Iemand tips. Graag Nederlandstalig.

Het team van de vijand heeft veel grotere aantallen van mannetjes en bezitten intens grote powers. Die mij in 1 veeg weg vagen. Ik zal binnenkort de scenario's spelen.

Ik probeerde vandaag het level waar ik moeite mee had op Youtube te kijken. Maar de handelingen van deze persoon is zo snel dat ik amper zie wat hij doet :)

Moet ook erbij vertellen dat ik de gevechten automatisch laat afspelen.

• Odysseus87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 08-12 18:25
Ik heb gister via GOG homm 3 gekocht met alle expansions voor €2,60 ofzo. De heroes 3 HD versie had namelijk geen uitbreidingen zag ik ?

• rockhopper
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 08-12 15:28

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Nee HD is erg beperkt helaas. Beetje een obscuur verhaal dat ze de originele afbeeldingen niet meer hadden van de expansies en daarom alleen maar een beperkte HD is uitgebracht.... 8)7

@noud Het probleem met de auto battle is dat je meestal net te veel manschappen verliest dat betekend dat je op de lange termijn met een bijna leeg leger tegen de super eindbaas met vol leger moet, dus de eerste tip speel de slagen zelf en probeer de verliezen te beperken. Leg de nadruk op overleven van zoveel mogelijk hogere level units, level 1 spul is canonfodder. En probeer altijd te upgraden als je het kan veroorloven.

Qua strategie helpt het om je level 1 popjes te splitsen zodat je één grote stack hebt en een paar stacks van 1 mannetje die het één en ander blokkeren zodat je schutters mooi de rest van een afstand weg kunnen maaien. Ook kunnen deze 1 persoon stacks de eerste retaliation oppakken zodat de rest ongegeneerd en onbeschadigd de vijand weg kunnen slachten, goed je verliest er één popje mee, maar de rest blijft heel.

Tweede tip: als de vijand niet bij jou kan komen, kunnen ze je ook niet makkelijk raken. Mass slow is vaak erg sterk en investeer in goede schutters, ook drijfzand kan een goede oplossing zijn, al is dit meer random.

En tot slot, zelf vind ik de wake of god (wog) mod leuker dan het origineel, dus die speel ik meer.
Er is ook een HD mod die je op een grotere scherm resolutie laat spelen, de plaatjes worden er niet beter op maar je hebt wel meer overzicht.

Mocht je er niet uit komen of tegen specifieke problemen aanlopen, moet je het maar even melden, ik heb ook de normale HD versie op steam, dus ik kan een missie nalopen om te kijken hoe ik iets specifiek op los.

[Voor 9% gewijzigd door rockhopper op 22-08-2019 17:53]

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• rouchken11
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 08-12 09:39
Wat je (in alle HOMM games trouwens) ook zeker moet doen is in het begin agressief en optimaal expanden.
Je sterkste helden rond sturen om stacks van zwervende monsters te doden en dan met de zwakkere helden die er achteraan huppelen de mijnen en grondstoffen oppikken ipv movement points van je sterkere helden daaraan te verspillen.

Nog een kleine tip die kan helpen (want tijd is in feite alles in dit spel): een ketting van lage heroes binnen wandelafstand van elkaar instellen van je kasteel tot (ik neem meestal) 5 heroes verder. Je laat dan de hero in je kasteel met verse troepen naar de 1ste hero lopen, troepen overzetten waarna die verderloopt naar hero 2 en weer hetzefde doet. etc etc.
Zo win je aardig wat tijd en kan je je sterkere heroes aan het front sneller versterken

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

En bij HOMM III zijn de twee sterkste spreuken home portal (earth expertise) en dimension door (air expertise), omdat deze je main hero over de hele map stuurt. Om dezelfde reden is ook logistics en pathfinding aan te raden. Meer stappen in je beurt is altijd beter.
En altijd proberen te bouwen in een beurt, meestal doet een tier 7 eenheid het beter dan 100 level 1 eenheden.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• noud
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 23:00
tnx voor de tips. Was eigenlijk net klaar met dit spel. Misschien nog 1 allerlaatste kans geven.
Het vechten an sich vind ik niet heel boeiend, maar het bouwen en lopen en verzamelen vind ik leuker.

Over de schutters gesproken. Meestal pak ik er 2 en zet dze aan de uiteinde van de hoek. Maar echt veel damage geven zij niet.

Maak het nog uit hoe ik iemand aanval. Van achteren, boven of onder?
En maak het uit of ik iemand eerst aanval of mij laat 'slaan'?

[Voor 41% gewijzigd door noud op 28-08-2019 13:47]

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Nee je hebt in dit oude spel nog geen positioning. Er zijn uitzonderingen zoals de cavalier (ridder te paard) die doet extra damage naar mate die verder rent voordat hij aanvalt.

Voor mij is het vooral defensive werk dat ik doe, maar dat is mijn persoonlijke stijl. Het is handig om eerst de vijand te laten lopen zodat ze je hopelijk net niet raken en daarmee hun beurt "verspillen". Verder is het strike first > damage & kills > retaliate. Deze berekening is niet simultaan, dus als je met je enkele Crusader 10 imps aanvalt en je dood er meteen 9 met je eerste klap, krijg je alleen retaliation damage van de overgebleven enkele imp. Voor de duidelijkheid: retaliation en variaties daarop is de terug-aanval van de geslagen partij nadat een unit een andere unit mept.

Dit heeft natuurlijk verregaande gevolgen naarmate je stack groter wordt. Met 30 archangels mep je zo'n beetje iedere stack in 1 hit van de kaart zonder daarbij retaliation damage op te lopen. Verder zijn specifieke units die nooit een retaliation oplopen, en units die vaker dan 1x kunnen retaliaten.

Tja bouwen en lopen is maar een klein deel van het spel, voor mij zit de replay value toch in de battles. Misschien eens King's Bounty proberen?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee