Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:54
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oCfdK3og1hHc1tLzyk0s9LWh/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KukPHmLwbWGtB01YwSWsAKWG/full.png
Heroes of Might and Magic is een turn-based game gebaseerd op fantasy en mythologie. Het is bij Heroes (of HoMM) de bedoeling om met jouw hero het hele speelveld te veroveren. Per beurt kun je een aantal stappen zetten met jouw hero gebaseerd op verschillende factoren, daarnaast kun je jouw kingdom (wanneer beschikbaar) ook aanbouwen.

Wanneer je vijanden of een andere hero tegenkomt kun je daartegen vechten. Ook dit is turn-based. Naast vechten kun je ook gebruik maken van magie of bepaalde skills.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jJtNPDKbph2I0a8yZdVKL1wZ/full.png
Heroes I was het eerste spel in de franchise gemaakt door 3DO en New World Computing (zoals elk spel tot V). In dit spel had je nog maar vier classes, namelijk: Knight, Barbarian, Sorceress en Warlock. Het spel had maar een licht verhaal en de gameplay was nog niet helemaal lekker uitgewerkt.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YyhnzVS1GaXA3pb37CYrXPDs/full.png
In Heroes II was het spel een stuk beter uitgewerkt waardoor het ook een stuk lekkerder speelde. Het was onder andere nu mogelijk om speciale abillities te krijgen en skills te leren. Ook kun je in Heroes II units gemakkelijker en beter upgraden. Verder waren de graphics een stuk beter en was het campaign en verhaal beter uitgewerkt.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SpoLWz8rbykQi7Z2gf4F2RKE/full.png
Heroes III kwam met vooral verbeterde graphics en breidde het aantal classes (of in dit deel towns) uit tot 9. In Heroes III werd er vooral gefocused op het verhaal en was network play ook verder uitgewerkt.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/64nrOYcAe1KxqhuzOJ8K4pAn/full.png
Heroes IV heeft uiteindelijk nog meer veranderingen doorgevoerd in het spel waaronder verschillende grootten van units in het spel, skills zijn helemaal omgegooid en minder unit upgrades. Deze Heroes wordt door fans ook wel als een vreemde eend in de bijt gezien :P.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gpidpAsNZyLZKwxz2sTuMBRD/full.png
Heroes V werd niet meer door 3DO en New World Computing ontwikkeld, maar door Ubisoft. Heroes V ging weer terug naar de gameplay stijl van Heroes III, wat door fans gewaardeerd werd. Graphics werden flink (!) opgepoetst ten opzichte van Heroes 3 of IV en er werden zes campaigns toegevoegd tezamen met multiplayer. Genoeg replay value dus.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Q8b1mQDaurrSjqnsxbSKN6Pz/full.png
Heroes VI is het nieuwe spel in de serie en wordt ook ontwikkeld door Ubisoft. Op de Tweakers voorpagina is momenteel een preview te vinden van het spel waarbij het ook mogelijk is om een beta-key aan te vragen en de beta te downloaden.

In dit spel zijn nog 'maar' vijf factions terug te vinden in tegenstelling tot de eerdere afleveringen in de serie.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ErOwQYEfMsPdxZ1wYlT4Hs2g/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yMtLjIMWTRFloSjv65K1teEO/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BF7LaBZ8ZH2frKi6f9vGuAUR/full.png
  • Eerste opzet topic (13-07-2011)
  • Aanvullingen mogen altijd via DM! (of in het topic) (een eventuele mede TS wordt gewaardeerd!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
[Gereserveerd]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Gisteren de demo geinstalleerd voor nr VI
Is een leuk spel maar volgens mij wel redelijk hetzelfde als de voorgaande versies. Maar dat hoeft geen probleem te zijn.

Heb wel een (technische vraag). Ik zie in mijn linkeronderhoek een geheugencijfer oplopen tot rond de 750MB Hoger dan dit gaat hij blijkbaar niet. Weet iemand wat dit is en of ik dat hoger kan zetten? Heb alle settings op max staan en videokaart is een 5850 1GB. Heb er 8GB aan intern geheugen inzitten.
Graphics vond ik btw niet echt spectaculair voor een spel anno 2011. Alles is vrij statisch dus wat dat betreft zou ik wel verwachten dat daar meer mee gedaan kan worden.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-06 08:22

HaX0r

n00b

thewizard2006 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:22:
Gisteren de demo geinstalleerd voor nr VI
Is een leuk spel maar volgens mij wel redelijk hetzelfde als de voorgaande versies. Maar dat hoeft geen probleem te zijn.

Heb wel een (technische vraag). Ik zie in mijn linkeronderhoek een geheugencijfer oplopen tot rond de 750MB Hoger dan dit gaat hij blijkbaar niet. Weet iemand wat dit is en of ik dat hoger kan zetten? Heb alle settings op max staan en videokaart is een 5850 1GB. Heb er 8GB aan intern geheugen inzitten.
Graphics vond ik btw niet echt spectaculair voor een spel anno 2011. Alles is vrij statisch dus wat dat betreft zou ik wel verwachten dat daar meer mee gedaan kan worden.
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar je kan met windows gewoon aangeven hoeveel prioriteit een programma heeft. Zet hem in realtime en dan zou hij op max moeten lopen volgens mij.

Windows task messenger -> processen

Maar waarschijnlijk verbruikt het spel gewoon niet meer?

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
GOd die nieuwe drek, de laatste delen HoMM waren zo slecht dat homm 5 niet eens heel slecht leek(was het wel). Gezien de kansloze promotie die ik overal voor deel 6 zie, ook hier op tweakers, wordt dit gewoon slecht. Ik blijf lekker HoMM 3 doen, das de bomb.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Ik weet dus niet hoeveel het spel mag/kan verbruiken. Echter, gezien de grafische beperkingen van het spelheb ik niet het idee dat ik met mijn 5850 1GB tekort kom en een 2GB variant moet aanschaffen.

topic loopt trouwens niet echt storm. Had wel meer verwacht zo met het uitdelen van de beta keys :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
thewizard2006 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:26:
Ik weet dus niet hoeveel het spel mag/kan verbruiken. Echter, gezien de grafische beperkingen van het spelheb ik niet het idee dat ik met mijn 5850 1GB tekort kom en een 2GB variant moet aanschaffen.

topic loopt trouwens niet echt storm. Had wel meer verwacht zo met het uitdelen van de beta keys :)
Zelf had ik het spel op 1080p staan in combinatie met mijn 5770, maar ik heb constant last van tearing en slowdowns in het spel, echt ontzettend irritant. Daarnaast heb ik een Core i7-2600 en 6GB RAM heb, moet volgens mij ruim genoeg zijn, maar toch 8)7.

Verder vind ik HoMM6 weer redelijk spelen zoals 2 en 3, minimalistischer en daardoor ook lekkerder :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

thewizard2006 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:26:

Iedereen is natuurlijk gewoon aan het gamen dus. :P
Maar ja, de serie is niet meer wat het ooit geweest is. Moet bekennen dat ik de afgelopen 2 dan ook heb overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-03 19:53

Nazanir

Is pappa!

Woot, bedankt voor de topic!

Voor mij is HOMM 3 nog altijd de beste, 2 volgt op de voet. Niet zozeer omdat HOMM 3 de beste graphics had ofzo (nog altijd niet slecht, het ziet er namelijk nog steeds goed verzorgd uit), maar omdat de gameplay gewoon klopte. Het was lekker uitgebreid, maar je zou nooit het overzicht kwijt raken. Je kon je poppetjes met veel meer schillende items uitrusten, interesante nieuwe spreuken, het unit upgrade systeem werkte ook heel netjes.

Maar mijn hemel, wat ik heb ik veel gebruik gemaakt van de network play zeg. Maar ook heel veel ge-hotseat. Gewoon lekker met zn 2en achter 1 pc, samen werken tegen de CPU. Het was ook niet zo, dat monster van ras 2 een 1 op 1 kopie was van monster van ras 3 ofzo. Verschillende units met verschillende kenmerken.

En wat ik me nog altijd zou herinneren: Skirmishje tegen de computer, dag 1, day of the unicorn, meteen 3 packs unicorns om de uitgang van mijn kasteel, daar geraak je never nooit niet uit :-(

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
alex3305 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:10:
[...]

Zelf had ik het spel op 1080p staan in combinatie met mijn 5770, maar ik heb constant last van tearing en slowdowns in het spel, echt ontzettend irritant. Daarnaast heb ik een Core i7-2600 en 6GB RAM heb, moet volgens mij ruim genoeg zijn, maar toch 8)7.

Verder vind ik HoMM6 weer redelijk spelen zoals 2 en 3, minimalistischer en daardoor ook lekkerder :).
Het is Video Memory Usages. Als ik game zie ik dit zeg maar op 738/750 staan. Tijdens filmpjes zie ik wel eens 805/750 Dan zie ik de poppetjes wat stotteren. Erg vreemd want zo bijzonder ziet het er niet uit. Sterker nog ik vind het vrij achterhaald imo. Dus volgens mij is er gebruik gemaakt van een sterk staaltje bagger programmeren :)

De single player missies (2 toch?) heb ik gedaan en was eigenlijk vrij makkelijk te doen (op easy uiteraard...). Moet het spel toch een beetje verkennen en doorkrijgen. Zitten leuke dingetjes bij maar gaat redelijk traag. Maar dat is niet echt belangrijk want het is immers de "tutorial".

Daarna eens een potje gedaan tegen de pc, op easy. En ik snap er de ballen van. ik ging best wel lekker. Overal resources pakken, won mijn potjes, verloor weinig units, kon mijn gebouwtjes redelijk bouwen. Kwam ik na een half uurtje spelen mijn computer tegenstander tegen, ga ik het gevecht aan en heeft hij echt letterlijk van alle units 3x zoveel én hij heeft 3 paardjes rondlopen waar ik er 1 heb. Wat doe ik fout :S
Heb niet het idee dat ik veel sneller ga als ik er een hero bij neem omdat ik dan mijn units moet splitsen en de belangrijke gebouwtjes die zorgen dat je meer units kan produceren zijn best goed beschermd. Die krijg ik niet neer met de helf van mijn leger (laat staan met mijn volle leger). Wat ik nog niet ben tegen gekomen is dat units mij willen joinen als ik ze aanval. Is dat misschien een probleem? Ik snap er daadwerkelijk niets meer van. Speel op easy en hij is 5 a 6x verder dan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:21
Ik heb alle HoMM's gespeeld, vanaf HoMM1 tot en met de beta van HoMM6 nu. 4 en 5 waren inderdaad ruk maar 6 gaat weer lekker terug naar de roots. Misschien zelfs iets te minimalistisch, zo heb je nu alleen nog maar wood, iron, crystal en gold als resources. Op zich was het zo erg nog niet om ook sulfur, mercury en gems erbij te hebben als resource. Ik blijf de beta nog even spelen in ieder geval.

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Om even antwoord te geven op mijn eigen vraag mbt easy tegenstanders die te sterk zijn. Heb even het forum doorgenomen van HMM zelf en daar lijkt het op een combinatie van bugs, verkeerde balance en een slechte IA. Andere melden weer nl dat het tegen 6 hard opponents een walk in the park is. Nog de nodige tweaking nodig dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Kan dit topic niet beter onder Strategy Games staan?
thewizard2006 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:23:
[...]
Daarna eens een potje gedaan tegen de pc, op easy. En ik snap er de ballen van. ik ging best wel lekker. Overal resources pakken, won mijn potjes, verloor weinig units, kon mijn gebouwtjes redelijk bouwen. Kwam ik na een half uurtje spelen mijn computer tegenstander tegen, ga ik het gevecht aan en heeft hij echt letterlijk van alle units 3x zoveel én hij heeft 3 paardjes rondlopen waar ik er 1 heb. Wat doe ik fout :S
Heb niet het idee dat ik veel sneller ga als ik er een hero bij neem omdat ik dan mijn units moet splitsen en de belangrijke gebouwtjes die zorgen dat je meer units kan produceren zijn best goed beschermd. Die krijg ik niet neer met de helf van mijn leger (laat staan met mijn volle leger). Wat ik nog niet ben tegen gekomen is dat units mij willen joinen als ik ze aanval. Is dat misschien een probleem? Ik snap er daadwerkelijk niets meer van. Speel op easy en hij is 5 a 6x verder dan mij.
Het kan ook aan de map liggen. Ik dacht dat er in de map description iets over staat dat tijd van belang is.

Wat kan helpen is om vanaf het begin van de map met twee heroes rond te lopen. Je main hero geef je al je troepen en doet alle gevechten, de andere loopt er achteraan om alle resources en mines te pakken. Dit scheelt je behoorlijk wat movement points op je main, die daardoor meer kan vechten en sneller levels krijgt, meer resources vrijspeelt die je achtervolger kan oppikken, waardoor je weer meer kunt bouwen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Net mijn beta key weggegeven aan een mede tweaker. Hoop dat hij er veel plezier aan beleeft!

Zijn er eigenlijk ooit goede mods gemaakt voor HOM&M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-06 22:35
Zo, dat brengt herinneringen terug :)

Ik heb het tot 3 gespeeld, volgens mij 4 nog wel gekocht, maar zeker niet actief gespeeld. Jammer dat ik te laat ben voor een key.
Wel erg leuk dat ze nog verder gaan met dit spel..

Onder de grote rots, naast die kleine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
HaX0r schreef op zondag 17 juli 2011 @ 09:33:
Net mijn beta key weggegeven aan een mede tweaker. Hoop dat hij er veel plezier aan beleeft!

Zijn er eigenlijk ooit goede mods gemaakt voor HOM&M?
WoG is een vrij populaire mod voor Heroes 3. Voor Heroes 4 is er Equilibris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Ziet er goed uit die eerste. Ga binnenkort is lekker nostalgisch gamen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
http://www.celestialheavens.com/

De plek voor HOmm stuff. Het is groot dus even wennen, de forums zijn een aanrader. Alle mods staan er ook op WoG is min of meer de beste voor HoMM 3(er is nog een hele community voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Ik ben uitgespeeld. Verschillende moeilijkheids graden geprobeerd en de ene keer ging het veel beter dan andere keer (makkelijker op hard of lastiger op easy). Er zitten nog erg veel unbalanced zaken in het spel. Daarnaast veel bugs en logische dingetjes die er gewoon niet inzitten. Was leuk als demo maar ben er nu klaar mee. Maar daar is de Beta uiteraard voor. Afwachten tot de gehele game uitkomt en alles is gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Postius schreef op maandag 18 juli 2011 @ 03:24:
http://www.celestialheavens.com/

De plek voor HOmm stuff. Het is groot dus even wennen, de forums zijn een aanrader. Alle mods staan er ook op WoG is min of meer de beste voor HoMM 3(er is nog een hele community voor)
Naast Celestial Heavens is er ook nog Age of Heroes (http://www.heroesofmightandmagic.com/). Dat zijn de twee grootste (Engelstalige) fansites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05-2022
Nu wil ik de beta opnieuw downloaden maar kan ik de download link niet vinden.
De link die in het mailtje met je beta key staat werkt niet, op de hommk6 of ubisoft site kom ik ook niet veel verder.
Iemand die stiekem kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Als je eerst inlogt op UPlay en daarna naar de downloadpagina van Heroes gaat kun je de Beta gewoon opnieuw downloaden. Althans ik kan dat hier wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05-2022
Ah heb hem weer.
"BETA" werkte niet in de url maar "beta" wel :S
Naja het zou wel, hij is aan het downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Snap niet waarom iedereen HOMMV zo slecht vond. Oké, hij was niet zo goed als III, maar toch zeker niet slecht. Heb me er aardig mee kunnen vermaken. IV daarentegen was compleet bezopen, die hadden ze nooit uit mogen brengen.

Beta heb ik gedownload en even gespeeld. Expres niet lang want ik wil niets verpesten door voorkennis als ie uitkomt. Maar hij draaide nog niet heel lekker inderdaad. Maar het is natuurlijk nog een beta dus het zal allemaal nog geoptimaliseerd worden.

Waar ik trouwens echt niets van begrijp, is waarom het opeens Might & Magic: Heroes VI heet, in plaats van Heroes of Might & Magic VI 8)7.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
Bart ® schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:02:
Snap niet waarom iedereen HOMMV zo slecht vond. Oké, hij was niet zo goed als III, maar toch zeker niet slecht. Heb me er aardig mee kunnen vermaken. IV daarentegen was compleet bezopen, die hadden ze nooit uit mogen brengen.
Snap niet waarom iedereen HOMM IV zo slecht vond. Oké, hij was lang niet zo goed als III, maar toch zeker niet heel slecht. Heb me er aardig mee kunnen vermaken.
Waar ik trouwens echt niets van begrijp, is waarom het opeens Might & Magic: Heroes VI heet, in plaats van Heroes of Might & Magic VI 8)7.
Uniformiteit. Alle nieuwe titels komen in het formaat Might & Magic: Achtervoegsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-04 06:03

White Dust

PlaneScape: Torment

Even een kleine notitie (lees: mierenneukerij :P) op de openingspost.... Heroes of Might and Magic uit '95 was niet het begin van de franchise. Dat was Might and Magic (1) uit 1986, developed door New World Computing (in '96 over gegaan in 3DO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

the Virtual schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 14:34:
[...]

Snap niet waarom iedereen HOMM IV zo slecht vond. Oké, hij was lang niet zo goed als III, maar toch zeker niet heel slecht. Heb me er aardig mee kunnen vermaken.
Oke, vier was misschien geen slechte game, maar wel een slechte HOMM. Het paste totaal niet in de lijn qua gameplay.
[...]
Uniformiteit. Alle nieuwe titels komen in het formaat Might & Magic: Achtervoegsel.
Matig.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
White Dust schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 14:48:
Even een kleine notitie (lees: mierenneukerij :P) op de openingspost.... Heroes of Might and Magic uit '95 was niet het begin van de franchise. Dat was Might and Magic (1) uit 1986, developed door New World Computing (in '96 over gegaan in 3DO)
King's bounty? :+
(voor de goede orde, eigelijk is king's bounty de eerste. HoMM 1 is hier weer van afgeleid, king's bounty is het allerallereerste "spirituele" begin met de HoMM reeks)

En HoMM5 was om een legio redenen heel slecht. Het komt er voor mij eigelijk op neer dat sinds HoMM 3 nooit meer de magische sfeer is gehaald met verslavende gameplay. Het is allemaal te voorspel, te cliche geworden, het speelt ook niet echt meer lekker. Het is gewoon als reeks afgezakt naar een 6je als cijfer. Das niet erg maar wel erg jammer want 2 en 3 waren veel en veel beter voor hun tijd dan 4,5, en 6(6 wordt ook ruk want mijn god...deel 5 met die uitbreidingen is echt hopeloos).

[ Voor 9% gewijzigd door Postius op 23-07-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-06 01:47
Ben ik de enige die Heroes II het meest leuke vond? =) (1 nooit gespeeld) Ik speel het nu soms nog steeds op mijn netbookje als ik me verveel!

Overgens kijk ik wel uit naar VI, nooit gehad bij vorige versies. V viel inderdaad een beetje tegen. Is het trouwens een closed beta, of een open?

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMaert
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-08-2023
Heb me eerlijk gezegd toch wel erg vermaakt met V. Had alleen maar het basisspel maar ben daar toch wel weken mee bezig geweest om uiteindelijk bij de laatste campaign te blijven hangen.. wizzard geloof ik.

Moet er wel bij zeggen dat ik alles op heroic difficulty speel en dat ik regelmatig een map opnieuw heb moeten beginnen :)

Uiteraard ook begonnen met de Beta van IV, ziet er goed uit .. alleen is bij mij grafisch niet alles in orde. Er lijkt iets mis te zijn met de layers en daardoor zie ik vaak rotsen op de voorgrond terwijl er ander terrein overheen zou moeten liggen, die rotsen flikkeren ook nog eens wat het er niet mooier op maakt. Eng detail, de oogleden van de heroes vallen ook achter de oogbollen in de filmpjes.. ziet er niet smakelijk uit ;)

Nieuwe ATI drivers, windowed mode, low graphic settings lijken allemaal niet te werken terwijl mn setup (X4 955 - 8GB - ATI 4890) het wel zou moeten trekken.

[ Voor 48% gewijzigd door TweakerMaert op 25-07-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
ToasterxD schreef op zondag 24 juli 2011 @ 10:20:
Ben ik de enige die Heroes II het meest leuke vond? =) (1 nooit gespeeld) Ik speel het nu soms nog steeds op mijn netbookje als ik me verveel!

Overgens kijk ik wel uit naar VI, nooit gehad bij vorige versies. V viel inderdaad een beetje tegen. Is het trouwens een closed beta, of een open?
Jawel 2 kapot gespeeld! Maar ik speel tegenwoordig deel 3, betere ondersteuning. Mooie graphics(ik ben gewoon een fan van mooie 2d graphics), hogere resoluties, betere ondersteuning en goede mods. Deel 2 was voor vroeger want deel drie is letterlijk deel 2 eigenlijk alleen dan zowat iets gebalanceerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-04 06:03

White Dust

PlaneScape: Torment

Postius schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 14:04:
[...]

King's bounty? :+
(voor de goede orde, eigelijk is king's bounty de eerste. HoMM 1 is hier weer van afgeleid, king's bounty is het allerallereerste "spirituele" begin met de HoMM reeks)
Wat ik bedoel is dat de Franchise begone met Might and Magic.... dat Heroes 1, King's Bounty (1990) in de Might and Magic wereld is neemt niet weg dat Might and Magic (1986) het begin is van de franchise :)

On a seccond note, neemt ook niet weg dat dit topic naar de strategy fora moet :P

[ Voor 40% gewijzigd door White Dust op 25-07-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het voornamelijk een turn-based strategy is even verplaatst naar Strategy Games.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
White Dust schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 14:48:
De TS is dan ook vrij vlug opgezet, mocht er nog iemand mede-TS willen worden, dan hoor ik dat ook graag :)

psychoclown schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:28:
Gezien het voornamelijk een turn-based strategy is even verplaatst naar Strategy Games.
Bedankt!'

Zelf heb ik overigens ook nog Heroes 2 werkend gekregen op Windows 7 door middel van DOSBox. Dus het is wel mogelijk om het op een hedendaagse PC te spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-06 22:18
Hmm heb voor de vriending de beta van HMM VI geïnstalleerd omdat ze er vroeger gek op was. Nu had ze de launcher gedeïnstalleerd (handig!), maar niet het spel of iets dergelijks. Ze heeft de launcher weer opnieuw geïnstalleerd maar krijgt nu een foutmelding bij het verbinden naar de 'conflux':

Connection failed!
Unspecified network error 0x80050002

Ik heb zelf weinig verstand van dit spel of van wat ze gedaan heeft, maar misschien heeft iemand een tip?

P.S. Had zelf al de tips uit het onderstaande topic geprobeerd, maar gaan succes helaas:
http://forums.ubi.com/eve...f/8611048239/m/6051041639

P.P.S. Ah, ik lees nu op het forum dat de beta gewoon over is en dat het daardoor komt :)

[ Voor 22% gewijzigd door Morrar op 29-07-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
Hoe kunnen jullie V nou slecht vinden en III heel goed? Ik vond V juist vet, het is gewoon 1:1 copy van III (qua gameplay) met 3D graphics en uitgebreidere heroes skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

WaWaWiiiiWa schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 18:29:
Hoe kunnen jullie V nou slecht vinden en III heel goed? Ik vond V juist vet, het is gewoon 1:1 copy van III (qua gameplay) met 3D graphics en uitgebreidere heroes skills.
QFT, ik snap het ook niet helemaal. Maar goed, smaken verschillen blijkbaar :P.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanksenior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 04:10
alex3305 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:56:
[...]

De TS is dan ook vrij vlug opgezet, mocht er nog iemand mede-TS willen worden, dan hoor ik dat ook graag :)

[...]

Bedankt!'

Zelf heb ik overigens ook nog Heroes 2 werkend gekregen op Windows 7 door middel van DOSBox. Dus het is wel mogelijk om het op een hedendaagse PC te spelen :D
Hm vreemd. Had zelf geen enkele moeite met H2 werkend te krijgen(W7 64 bit), speelt gewoon prima met windows 95 compatability mode enabled.

Oh en nog even een toevoeging aan eerder in het topic:

http://heroescommunity.com/

Dit is voor zover ik weet toch wel de actiefste homm site/community die er te vinden is op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-06 22:52
WaWaWiiiiWa schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 18:29:
kopie qua gameplay? sorry maar dat ben ik toch zeker niet met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 12:06
Dit topic zou moeten bruisen van leven! De demo van Heroes 6 is uit en de beta is in volle gang. Release in oktober. Ik zelf ben erg benieuwd naar de vernieuwingen.

Op dit moment lees ik zowel positieve als negatieve dingen over de nieuwe game. Kritiek wordt geuit op vooral de bugs die nog in de beta zitten, de balansproblemen (bepaalde units erg sterk, healing overpowered) en volgens sommigen de interface. Anderen zijn positief over de graphics, de units en de gameplay in het algemeen.

Bepaalde delen van de Heroes-formule gaan behoorlijk op de schop. Zo kun je resources en gebouwen automatisch overnemen door de bijbehorende Town te veroveren. Dit klinkt voor mij als een erg leuk idee, voorkomt een hoop heen-en-weer rennen en logistieke ellende.

Verder wordt de speler een beetje geholpen in het rekenwerk: Je krijgt bij het aanvallen meer informatie in tooltips over hoeveel monsters je gaat verslaan met die beurt enzo. Klinkt voor mij ook wel goed, zolang ze de strategie en het denkwerk niet te ver versimpelen.

De animaties en geluiden / muziek schijnen in elk geval tof te zijn, dus qua presentatie komt het vast wel goed. Maar de Heroes-liefhebbers zijn veeleisende fans, en het is maar de vraag of deze nieuwe versie hen gaat bekoren.

Iemand ervaringen met de demo en / of de beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Bart ® schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 20:59:
[...]

QFT, ik snap het ook niet helemaal. Maar goed, smaken verschillen blijkbaar :P.
Betere graphics maakt niet per defenitie een betere game. De sfeer van III was gewoon ronduit fantastisch, en het resource management was lekker uitgebreid, wat toch ook een hele tactische feel mee gaf, want je had dus veel meer resource punten op de map en moesten wel van bescherming voorzien worden. Het spel steekt ook gewoon goed in elkaar, ik kan er alleen niet gewoon 1 woordje aan toeschrijven. Veel rassen, veel verschillende units, maar ook units die "free" waren (of te wel niet aan rassen toe behoorde) en een geweldige campaign.

Smaken verschillende inderdaad, maar het is wat kort door de bocht om spel Y beter te bestempelen dan spel X, omdat die betere graphics had. Ik werd gewoon veel meer in III meegezogen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-04 20:11
De beta van HOMM VI is bij mij amper speelbaar. Na 15 min krijg je een disconnect melding en vervolgens sluit het spel zich af. Ook splinter cell maakt gebruik van uplay en ook dat spel heeft vaak een disconnect (maar sluit daarom niet af). yay for always online DRM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Punkie schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:57:
De beta van HOMM VI is bij mij amper speelbaar. Na 15 min krijg je een disconnect melding en vervolgens sluit het spel zich af. Ook splinter cell maakt gebruik van uplay en ook dat spel heeft vaak een disconnect (maar sluit daarom niet af). yay for always online DRM?
Ik denk dat het always online concept alleen maar groter gaat worden, totdat zelfs singleplayer games toch deels "connected" zijn. Op zich vind ik het wel een interessante ontwikkeling, als het maar echt goed werkt en het nut heeft. Disconnects zijn natuurlijk uit denk boze. Hopen dat de release-versie er geen last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

geert1 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:14:
[...]

Ik denk dat het always online concept alleen maar groter gaat worden, totdat zelfs singleplayer games toch deels "connected" zijn. Op zich vind ik het wel een interessante ontwikkeling, als het maar echt goed werkt en het nut heeft. Disconnects zijn natuurlijk uit denk boze. Hopen dat de release-versie er geen last van heeft.
Ik deel deze mening totaal niet. Het punt van singleplayer games, is dat je ze toch lekker op je gemak kan spelen? Nu ben ik afhankelijk van wanneer Ubisoft en mijn ISP (ze zijn wel dus indirect verantwoordelijk of ik kan spelen of niet) of ik mijn spelletje kan spelen. Daarnaast, ik kan dus niet even mijn laptop mee nemen op vakantie en daar verder spelen. Daarnaast, wie garandeert mij, dat als de game out is, of Ubisoft failliet zou gaan, dat ik mijn aankopen kan blijven gebruiken? Zal de DRM er dan uit gehaald worden, of blijft hij zitten?

Met Settlers 7 heb ik nou ook niet echt geweldige ervaringen gehad, evenals met Assassin's Creed 2. Je moet mij toch eens uitleggen, waarom ik als nette betalende klant, gestraft word voor het legaal aanschaffen van dat product. Onzin als always online DRM, wekrt JUIST piraterij in de hand. De piraat kan namelijk altijd en overal spelen, is niet afhankelijk van de servers van Ubisoft, en hoeft zich geen zorgen te maken om de toekomst.

DRM is zijn doel compleet voorbij geschoten.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Ik heb de demo heel even geprobeerd. Het lijkt iets beter te zijn dan deel 5. Maar haalt het bij lange na niet bij deel 3. Of zelfs deel 2.

De kracht van 3 is dat het gewoon veel vlotter speelt, veel overzichtelijker is, veer sfeervollere graphics heeft (zelfs nu nog), oneindige gameplay dankzij random maps en dat het eindspel goed uitgewerkt is. Dankzij expert townportal en dimension door kon je overal makkelijker komen en hoefde je niet eeuwig te lopen of je tegenstander achterna te rennen. Hierdoor waren XL maps gewoon goed te doen. Dit spel kan alleen leuk zijn op kleinere maps denk ik. Ook 3 heeft zijn nadelen zoals slechte ai, of opgezadeld worden met slechte skills. Maar dat zijn maar kleine puntjes eigenlijk.

Maar het leuke van 3 was voornamelijk het spelen met een vriend tegen 6 computer tegenstanders. Gewoon op een random map en dan ontdekken wat je allemaal tegenkomt. Stiekem speel je ook een competitie tegen je vriend om het grootste leger te krijgen, wat het toch een soort wedstrijdje van maakt. En dan proberen dankzij diplomacy het grootste leger bij elkaar te krijgen.

Na 3 zijn ze met de heroes reeks al een heel andere weg ingegaan. Meer multiplayer gefocussed en minder het echte adventure gevoel. Ook leuk, maar niet echt mijn ding. Daarom greep King's Bounty mij wel. Dat spel is ook overzictelijk net als heroes 3 en het speelt heel vlot.

Maar goed, misschien is deze versie van heroes niet mijn type spel meer.

Einde dramatisch geklaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Nazanir schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:35:
[...]
Ik deel deze mening totaal niet. Het punt van singleplayer games, is dat je ze toch lekker op je gemak kan spelen? Nu ben ik afhankelijk van wanneer Ubisoft en mijn ISP (ze zijn wel dus indirect verantwoordelijk of ik kan spelen of niet) of ik mijn spelletje kan spelen. Daarnaast, ik kan dus niet even mijn laptop mee nemen op vakantie en daar verder spelen. Daarnaast, wie garandeert mij, dat als de game out is, of Ubisoft failliet zou gaan, dat ik mijn aankopen kan blijven gebruiken? Zal de DRM er dan uit gehaald worden, of blijft hij zitten?

Met Settlers 7 heb ik nou ook niet echt geweldige ervaringen gehad, evenals met Assassin's Creed 2. Je moet mij toch eens uitleggen, waarom ik als nette betalende klant, gestraft word voor het legaal aanschaffen van dat product. Onzin als always online DRM, wekrt JUIST piraterij in de hand. De piraat kan namelijk altijd en overal spelen, is niet afhankelijk van de servers van Ubisoft, en hoeft zich geen zorgen te maken om de toekomst.

DRM is zijn doel compleet voorbij geschoten.
Ik ben ook geen voorstander van DRM, maar ik probeerde meer aan te geven dat het "always online"-concept naar mijn verwachting niet meer tegen te houden is. In sommige gevallen kan het ook best leuk werken, zoals een Auction House in Diablo 3 in je singleplayer game bijvoorbeeld. Dan voegt het naar mijn mening daadwerkelijk iets toe.

In de meeste gevallen is het inderdaad niets meer dan een kopieerbeveiliging die niet werkt, terwijl je ook nog wordt geconfronteerd met social media en andere zooi tijdens je singleplayer game. En als het dan technisch ook nog slecht in elkaar zit, je telkens opnieuw in moet loggen of disconnects krijgt, dan is het natuurlijk dikke fail. Voor een groot deel ben ik het dus met je eens, maar het concept op zich is niet in alle gevallen bij voorbaat kansloos naar mijn idee.

Daarnaast zal een Ubisoft altijd de spellen vrij geven wanneer ze failliet gaan, dat staat buiten kijf. Dat je niet kunt spelen in het vliegtuig en dergelijke, is zwaar irritant en een groot nadeel aan deze systemen. Daarom misschien beter om het optioneel te maken: Als je online gaat, kunnen bepaalde aspecten van het spel worden bijgewerkt of worden voorzien van online features. En kies je er niet voor, dan niet. Zou een veel beter systeem zijn.

Hopen dat deze "always online DRM" bij Heroes 6 niet al teveel in de weg staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
geert1 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:18:
[...]

Ik ben ook geen voorstander van DRM, maar ik probeerde meer aan te geven dat het "always online"-concept naar mijn verwachting niet meer tegen te houden is. In sommige gevallen kan het ook best leuk werken, zoals een Auction House in Diablo 3 in je singleplayer game bijvoorbeeld. Dan voegt het naar mijn mening daadwerkelijk iets toe.

In de meeste gevallen is het inderdaad niets meer dan een kopieerbeveiliging die niet werkt, terwijl je ook nog wordt geconfronteerd met social media en andere zooi tijdens je singleplayer game. En als het dan technisch ook nog slecht in elkaar zit, je telkens opnieuw in moet loggen of disconnects krijgt, dan is het natuurlijk dikke fail. Voor een groot deel ben ik het dus met je eens, maar het concept op zich is niet in alle gevallen bij voorbaat kansloos naar mijn idee.

Daarnaast zal een Ubisoft altijd de spellen vrij geven wanneer ze failliet gaan, dat staat buiten kijf. Dat je niet kunt spelen in het vliegtuig en dergelijke, is zwaar irritant en een groot nadeel aan deze systemen. Daarom misschien beter om het optioneel te maken: Als je online gaat, kunnen bepaalde aspecten van het spel worden bijgewerkt of worden voorzien van online features. En kies je er niet voor, dan niet. Zou een veel beter systeem zijn.

Hopen dat deze "always online DRM" bij Heroes 6 niet al teveel in de weg staat.
Die DRM van ubisoft is voor mij de reden geweest geen enkele game meer te kopen van Ubisoft na Assasin's creed 1. En nee ik heb ze niet gedownload, maar het isgewoon belachelijk als je spellen illegaal makkelijker en sneller kan instaleren en spelen dan legaal. Dan ben je echt heel erg fout bezig en je doel aan het voorbij schieten.(er waren best wat ubisoft games die ik wilde spelen maar ik ga mijn geld niet aan zo'n bedrijf geven. Ik heb nog wel is bij wat andere games ze gekocht, om de gedownloade versie te spelen omdat de makkelijker was....)

En waarom deel 3 van HomM zoveel beter was dan deel 5? Dan ben je te jong denk ik om echt de oude HoMMs te hebben gespeeld, deel 2 en 3 van HoMM behoren allround mischien wel tot de betere games gemaakt. Deel 5 was echt heel slecht, qua verhaal, qua sfeer, qua units, qua opbouw, qua pacing, de zogeheten xfactor. Iedere moderne schieter is ook niet hetzelfde als Call of Duty, er is toch iets wat CoD nou net dat heel veel beetje beter en populairder maakt.

Deel 6 verder ziet eruit als een heel middelmatige game. Een middelmatige turn based game dan. Niks gezien wat echt nieuws is of iets. Ze zijn HoMM helemaal aan het uitmelken met allemaal gekke spin offs maar er is al jaren geen goeie HoMM titel meer geweest, niet zoals deel 2 en 3.

[ Voor 4% gewijzigd door Postius op 24-08-2011 13:46 ]

• geert1
Postius schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:45:
[...]

Die DRM van ubisoft is voor mij de reden geweest geen enkele game meer te kopen van Ubisoft na Assasin's creed 1. En nee ik heb ze niet gedownload, maar het isgewoon belachelijk als je spellen illegaal makkelijker en sneller kan instaleren en spelen dan legaal. Dan ben je echt heel erg fout bezig en je doel aan het voorbij schieten.(er waren best wat ubisoft games die ik wilde spelen maar ik ga mijn geld niet aan zo'n bedrijf geven. Ik heb nog wel is bij wat andere games ze gekocht, om de gedownloade versie te spelen omdat de makkelijker was....)

En waarom deel 3 van HomM zoveel beter was dan deel 5? Dan ben je te jong denk ik om echt de oude HoMMs te hebben gespeeld, deel 2 en 3 van HoMM behoren allround mischien wel tot de betere games gemaakt. Deel 5 was echt heel slecht, qua verhaal, qua sfeer, qua units, qua opbouw, qua pacing, de zogeheten xfactor. Iedere moderne schieter is ook niet hetzelfde als Call of Duty, er is toch iets wat CoD nou net dat heel veel beetje beter en populairder maakt.

Deel 6 verder ziet eruit als een heel middelmatige game. Een middelmatige turn based game dan. Niks gezien wat echt nieuws is of iets. Ze zijn HoMM helemaal aan het uitmelken met allemaal gekke spin offs maar er is al jaren geen goeie HoMM titel meer geweest, niet zoals deel 2 en 3.
Nogmaals, ik ben het met je eens wat betreft deze DRM. Zei alleen maar dat het concept van "always online" in sommige gevallen wel goed benut kan worden. In geval van Ubisoft schijnt het dus slecht te werken. Ik heb er geen ervaring mee.

En over Heroes 3 vs. 5: Iedereen die daar een betoog over houdt, vergeet altijd het verschil tussen mening en feit. Snobbistisch geraas alsof er geen andere mening mogelijk is. Persoonlijk vind ik Heroes 3 ook de beste, maar deel 5 en zelfs 4 hebben me ook veel plezier bezorgt. Heroes 6 wordt nu ook al bij voorbaat afgebrand, en ik vind de Heroes-fans veel te zwart-wit. Als alles hetzelfde is als deel 3, dan is er niet genoeg vernieuwing. En als er iets wordt vernieuwd, dan wordt er over godslastering gesproken. Als je relativeert, kun je hooguit zeggen dat Heroes 3 bijvoorbeeld een 9.5 is, en Heroes 5 een 8. Hoeft niet gelijk totaal kut te zijn toch? Ach, ieder z'n mening, maar verkondig die dan ook als mening.

• Postius
Vernieuwing hoeft niet maar als je 3 kopieert dan moet je wel alle goeie dingen mee pakken. En naar mijn idee hebben ze met 5 (ik weet niet of je de uitbreidingen hebt gespeeld, maar die waren objectief slecht te noemen) voornamelijk alles verkracht wat 3 leuk maakte. Het lijkt hetzelfde maar het is het gewoon niet, het zijn 100den van die kleine puntjes die net wat mooier afgewerkt waren. Ik heb me kort met 5 vermaakt, maar de serie heeft gewoon niet meer de kwalitiet.

Wat ze er verder mee doen of iets maakt me niet. Maar het hele 3d heeft maar weinig voordeel bv in mijn ogen ten opzichte van de goeie 2d. Voor mijn gevoel halen ze maar 40% uit de HomM reeks die erin zit, Het magische is er vanaf.

En ik ben het met je eens idd dat het voor developers lastig is. Ik zou zeggen dat deel 3 een 9 is en deel 5 een 6,5. Toen het uitkwam een 5,5 want het zat onder de bugs en game crashes. Zelfde voor de uitbreiding trouwens. Ik blijf erbij dat ook objectief naast mijn persoonlijke smaak, deel 3 voor zijn tijd echt kwalitatief veel beter was en leuker om te spelen dan deel 5. De HomM die ik ook nog speel is 3 aan 5 is het gewoon echt moeilijk plezier beleven. Zeker met Wrath of The Gods is 3 brilliant(er).

En oke het is wat te zwart wit. Maar ik vind het zo zonde, want ze hebben van een uitmuntende unieke reeks iets veel meer generics middelmatigs gemaakt. Ik weet niet hoe 6 gaat zijn maar wat ik ervan zag is het voornamelijk tweaken van deel 5. En deel 5 was gewoon kwalitatief minder. Ik vind het gewoon zo zonde om zo'n mooie oude game reeks kapot te zien gaan(of in kwaliteit achteruit gaan).

[ Voor 14% gewijzigd door Postius op 25-08-2011 13:38 ]

Anoniem: 414885

Ik vind het typisch te zien dat nog niemand zich in positieve zin heeft geuit over de extreem veel snellere turn-wisselingen in HOMM6! Ik vind dit bij verre en wege de grootste verbetering ten opzichte van het zelfs op mijn SATA600 SSD trage HOMM5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417061

Heroes of Might & Magic II heeft een speciale plek in mijn hart en zal dat altijd blijven houden. Ik heb 3 helemaal grijs gespeeld en laten we zeggen 4 was in mijn ogen een dikke faal. 5 was beter dan 4 maar das dan ook niet moeilijk. Ze hadden perfectie in hun klauwen met 3 maar ja je hebt altijd van die kloothommels die willens en wetens het wiel weer motten uitvinden. Enfin 6 moet een heleboel fouten fixen. Of ze dat gaan lukken mij een vraag. Ik zou tegen ze willen zeggen: ga terug naar je roots, Laat het verhaal zichzelf verkopen Gameplay is key to a good game en fuck die graphics. Ga terug naar school. Je weet wel die oude school... Old school style!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Tja, ben deel 3 al weer een tijdje opnieuw aan het spelen, maar dat spel is echt niet perfect hoor. Het is een erg goed spel, maar er zitten ook dingen in die echt niet meer kunnen. Vooral het levellen van je hero is te simpel uitgewerkt, je hebt maar twee skill-keuzes bij elke level up. Je kunt dit zelf wel een beetje sturen, maar je hebt toch snel een aantal skills die je eigenlijk niet wilde. Daarnaast vind ik het zelf vrij irritant dat je zoveel tijd kwijt bent aan travellen / transport in het algemeen, en aan het overnemen van resources en gebouwtjes. Die worden dan vervolgens snel weer afgejat en dan kun je weer een secundairy hero de hele map over sturen. Het nieuwe systeem in deel 6 (dat gebouwen automatisch van jou worden als je de nabije town overneemt) klinkt daarom een stuk beter.

Deel 6 (de beta zit nu op patch 1.4) schijnt nog de nodige problemen te hebben, fans zijn nog niet onverdeeld enthousiast, maar de previews van gaming-sites die ik lees zijn wel voorzichtig positief. Qua problemen lees ik vooral over balans-issues, een paar grafische bugs en de camera die niet altijd perfect meewerkt. Daarnaast worden de meeste vernieuwingen en de algemene richting van het spel wel aardig goed ontvangen. Er zitten leuke ideeën in qua creature abilities, faction-eigen mogelijkheden, enz. Ik hoop enorm op weer een goede Heroes-game (vond deel 5 ook leuk), maar het wordt afwachten. Aangezien de release in oktober is, zal de game in september al gold moeten gaan, wat erg weinig tijd overlaat voor verdere afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
geert1 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:47:
Tja, ben deel 3 al weer een tijdje opnieuw aan het spelen, maar dat spel is echt niet perfect hoor. Het is een erg goed spel, maar er zitten ook dingen in die echt niet meer kunnen. Vooral het levellen van je hero is te simpel uitgewerkt, je hebt maar twee skill-keuzes bij elke level up. Je kunt dit zelf wel een beetje sturen, maar je hebt toch snel een aantal skills die je eigenlijk niet wilde. Daarnaast vind ik het zelf vrij irritant dat je zoveel tijd kwijt bent aan travellen / transport in het algemeen, en aan het overnemen van resources en gebouwtjes. Die worden dan vervolgens snel weer afgejat en dan kun je weer een secundairy hero de hele map over sturen. Het nieuwe systeem in deel 6 (dat gebouwen automatisch van jou worden als je de nabije town overneemt) klinkt daarom een stuk beter.

Deel 6 (de beta zit nu op patch 1.4) schijnt nog de nodige problemen te hebben, fans zijn nog niet onverdeeld enthousiast, maar de previews van gaming-sites die ik lees zijn wel voorzichtig positief. Qua problemen lees ik vooral over balans-issues, een paar grafische bugs en de camera die niet altijd perfect meewerkt. Daarnaast worden de meeste vernieuwingen en de algemene richting van het spel wel aardig goed ontvangen. Er zitten leuke ideeën in qua creature abilities, faction-eigen mogelijkheden, enz. Ik hoop enorm op weer een goede Heroes-game (vond deel 5 ook leuk), maar het wordt afwachten. Aangezien de release in oktober is, zal de game in september al gold moeten gaan, wat erg weinig tijd overlaat voor verdere afwerking.
Je kan units achterlaten om je mines te guarden. EN als je daar last van hebt heb je niet alle goeie skills gekozen. Je moet altijd de logistics skill of pathfinding hebben. ANders heb je echt te weinig hitpoints. Probeer anders eens wrath of the gods te instaleren. Overigens ga ik er vannuit dat je HomM3 standaard met alle uitbreidingen speelt. EN dat gebouwen automatisch van jou worden als je een stad in neemt vindt ik nog een heel goed voorbeeld hoe het spel dommer gemaakt wordt. Minder keuzes, minder vrijheid. Klinkt daarom nog weer slechter dan deel 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 10-06 14:56

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik ben bezig met de demo, maar ik lees dat er mensen problemen hebben met het 'online' gedeelte. Ik zie zelf nergens hoe/waar ik online KAN komen met het spel.

Over de game zelf: de level-up opties zijn een stuk beter uitgewerkt dan bij HOMM5. De "area-control" functie is wel aardig, moet nog even zien hoe nuttig het is. Het geeft je in ieder geval wel een flinke stimulans om direct het fort/town/castle aan te vallen, want als je deze hebt, control je het hele gebied. Het heen en weer geren naar mijnen is nooit zo heel nuttig geweest.

Verder vraag ik me af in hoeverre het "convert town" etc alles tot 1 factie het speel gaat beïnvloeden. Het was altijd wel leuk om een beetje te mixen en dergelijke al dan niet met morale penalties, daar zie ik momenteel nog niet zoveel van terug.

Wat me in ieder geval wel bevalt is dat er een duidelijkere aftekening komt in "might" heroes en in "magic" heroes. Ook de blood/tear invloeden die tijdens je spel / acties veranderen lijken me een leuke optie.
En er is support voor m'n G19 keyboard display _/-\o_

Wat me minder bevalt is de toch vrij simpele veld layout in vierkantjes, had hier ook graat meer de hexagonale indeling gezien zoals bij Civ5

Voorlopig denk ik dat het een flinke vooruitgang is tov deel5 die me toch niet echt kon trekken. wat dat betreft is HOMM III en dan met name de wake of gods mod nog steeds mijn favoriet.
-edit: wat extra info toegevoegd-

[ Voor 3% gewijzigd door rockhopper op 31-08-2011 21:39 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
rockhopper schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:43:
Verder vraag ik me af in hoeverre het "convert town" etc alles tot 1 factie het speel gaat beïnvloeden. Het was altijd wel leuk om een beetje te mixen en dergelijke al dan niet met morale penalties, daar zie ik momenteel nog niet zoveel van terug.
Dit gaat inderdaad interessant worden. Ik heb begrepen dat in de beta inmiddels is verwerkt dat het converten naar je eigen faction meer geld kost naarmate er meer in de stad gebouwd is. Vraag me af of je dan na de conversie ook gelijk monsters kunt maken van hetzelfde level als in de oude stad het geval was, of dat de hele stad leeg is en je vanaf scratch moet beginnen. Ik vermoed het eerste, want in dat laatste geval zou je een stad van de vijand kunnen overnemen en 'em resetten, dat kost je vijand dan 20 dagen en duizenden goudstukken om het weer terug te krijgen. Zou nogal een vreemde feature zijn op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52038

de nieuwe heroes zou nu zo ongeveer uit meoten komen toch? heeft iemand hem al? zoek reviews maar er is maar bar weinig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Anoniem: 52038 schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:47:
de nieuwe heroes zou nu zo ongeveer uit meoten komen toch? heeft iemand hem al? zoek reviews maar er is maar bar weinig te vinden.
http://might-and-magic.ub...:21-21565&ct=tcm:6-231-32

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

geert1 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:19:
[...]

Dit gaat inderdaad interessant worden. Ik heb begrepen dat in de beta inmiddels is verwerkt dat het converten naar je eigen faction meer geld kost naarmate er meer in de stad gebouwd is. Vraag me af of je dan na de conversie ook gelijk monsters kunt maken van hetzelfde level als in de oude stad het geval was, of dat de hele stad leeg is en je vanaf scratch moet beginnen. Ik vermoed het eerste, want in dat laatste geval zou je een stad van de vijand kunnen overnemen en 'em resetten, dat kost je vijand dan 20 dagen en duizenden goudstukken om het weer terug te krijgen. Zou nogal een vreemde feature zijn op die manier.
Inmiddels een goede 70 uur ofzo in de demo zitten spelen. Geen beta toegang helaas dus daar kan ik niks over kwijt. Heb tot nu toe met 4 facties gespeeld, de traditionele 'castle' (angels), water (met die draken), necropolis, en inferno. Denk dat de balans nog wel wat werk nodig heeft, hopelijk wordt dit in de beta goed verwerkt.
Vooral de AI laat het wel eens afweten, met name sterke heroes die buiten hun fort wachten terwijl de stad verdedigd wordt door een lvl 2 "hulpje"
De "town conversion" is in de demo: des te verder de town is, des te duurder. De conversion kost je een "bouwdag" maar na conversion zijn alle creature dwellings beschikbaar en indien van toepassing ook al geupgrade. Overigens kun je in je ability tree bij een level 5 hero een punt spenderen aan "architecture" waarbij je conversion 20% goedkoper is. Helpt flink bij mid-end game bij grote maps.
Voorlopig denk ik dat de game lekker wegspeelt en ik kijk uit naar de release op 13 oktober.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
rockhopper schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:25:
[...]
Vooral de AI laat het wel eens afweten, met name sterke heroes die buiten hun fort wachten terwijl de stad verdedigd wordt door een lvl 2 "hulpje".
[...]
Hier hoorde ik ook nog wat slecht nieuws over inderdaad, hopelijk wordt dat in de beta nog aangepast. Het schijnt ook dat een AI hero wel eens de neiging heeft om te vluchten uit een gevecht ook al zouden ze dik kunnen winnen. Waarschijnlijk op lagere moeilijkheidsgraad, maar alsnog vind ik dat echt niet kunnen.

De AI is een enorm belangrijk aspect van een HOMM game, en de beta is waarschijnlijk zowat ten einde, dus ik hoop echt dat het goedkomt. En met de balans ook. Ben erg benieuwd. Not much longer now :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ja met de AI staat of valt deze game. Ik heb al het een en ander over rebalance gelezen, dus hopelijk komt het goed. Maar ik ga er sowieso vanuit dat het wel tot de eerste expansie duurt voordat de AI op niveau is (heb niet zoveel vertrouwen zeg maar).
Wat me wel duidelijk is, is dat de AI goed z'n best doet de forten en towns te veroveren rond dag 6/7 wat inderdaad wel belangrijk is om op dag 1 je leger te vergroten. Ik heb alleen nog maar op 'normal' getest, dus ik weet niet hoe 'easy' en 'hard' AI is. Bij deel 5 was 'hard' meestal dat je tegenstander gewoon een 4x zo groot leger had, niet echt tof, voelde niet als 'hard' aan maar als 'de AI cheat'.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Er is inmiddels wat nieuws gepost op de celestial heavens website met een lang filmpje waarin een en ander beantwoord wordt.

Met een tijdlijn voor de mensen die het niet allemaal willen zien:
Game support: (03:14)
de Random Map Generator: (05:59)
Online vs. off-line speelbaar: (06:35)
Resources: (08:34)
Town trees: (11:11)
Art design: (13:56)
Reputation system (16:32)
AI issues (18:04)
Patches (18:35)
"Is Ashan and the so-called "old universe" part of comprehensive whole?": (21:00)
Difficulty level: (23:10)
Begin er langzaam echt naar uit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 16:43
Huzzah! Morgen is het eindelijk zo ver Heroes komt binnen en kan zo weer lekker starten met de single player :) enorm veel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 21:30
Zit er ook op te wachten. heb de demo nu helemaal van voor naar achter gespeeld. Maar hij komt donderdag toch pas uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Ik kreeg vandaag van de Free Record Shop een melding dat ie verzonden was (rond half 6). Daarom verwacht ik dat ie morgen binnen is aangezien hun normale policy ook is voor 19:00 besteld (in mijn geval ergens begin Maart zelfs al :P) morgen in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:15
is al ergens te halen..of moet ik toch echt nog een dag geduld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik ga zo es bij de MM kijken, ik vrees echter dat het echt nog een dagje wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52038

ik heb hem net gehaald bij de e-plaza. gewoon uit de schappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 22:19

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Iemand meer de CE besteld? Ik heb hem bij game.co.uk besteld maar krijg net een mail dat hij gecancelled is. Vervolgens kan ik hem ook nergens anders meer vinden :(
Kan er verder geen nieuws over vinden. Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Nee, vandaag geen tijd meer gehad om te kijken, maar ik ben ook op zoek naar de CE. Lekker van game.co.uk dat je pas op het laatste moment zo'n cancellation te horen krijgt. Daar zou ik niet zo snel meer terugkomen om zaken mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ik ben normaal heel erg te spreken over Game.co.uk. Gezien het feit dat de game echt letterlijk nergens te koop is en er ook geen chatter te vinden is (behalve dat een paar maanden terug bekend werd dat de CE niet in US zou uitkomen) heb ik lichtelijk het idee dat de hele CE gewoon de nek om is gedraaid op het laatste moment.

Een uur of 2 geleden stond er op de officiele site ook nog gewoon een plaatje van de CE met een link naar de Ubi shop (die dood liep). Bah, de CE zag er echt heel mooi uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ja ik heb ook al een hoop links gezien, maar ik heb geen zin in 'onzekerheden'. Dus ik wacht waarschijnlijk of tot ik 'm in de winkel fysiek zie liggen. Of dat ik 'm zeker zie staan 'op voorraad' bij een webwinkel die een fatsoenlijke reputatie heeft. Dit is een van de weinige spellen waar ik echt een fysiek exemplaar van wil hebben.

Maar goed officiële release is vandaag, dus hopelijk vind ik 'm ergens voordat het weekend is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Ik heb gisteren mijn CE in ontvangst mogen nemen! :) Zal vanmiddag wel ff een foto schieten. Mooi artbook zit er ook weer bij. ook maar weer ff de tutorial gedaan en ff kijken of ik vanmiddag een custom mapje kan afmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Jaguar645 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 09:40:
Ik heb gisteren mijn CE in ontvangst mogen nemen! :) Zal vanmiddag wel ff een foto schieten. Mooi artbook zit er ook weer bij. ook maar weer ff de tutorial gedaan en ff kijken of ik vanmiddag een custom mapje kan afmaken :)
Kun je aangeven waar je hem gekocht hebt?

@MrOleo, al die shops hebben hem niet op voorraad (met statussen die gewoon erg lijken op 'we hebben hem gewoon niet').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06 22:45
Heb 'm woensdag 12-10 gewoon bij de free record Shop op station Leiden opgepikt na m'n werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veck
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-04-2020
Je kan hem nu ook gewoon via steam kopen :
http://store.steampowered.com/app/48220/?snr=1_4_4__13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-06 19:49

TheNephilim

Wtfuzzle

Mooie trailers, het verhaal lijkt me wel tof! Heb verder nog nooit HoMaM gespeeld :P Wie weet ga ik het eens proberen XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
IceStorm schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:14:
[...]

Kun je aangeven waar je hem gekocht hebt?

@MrOleo, al die shops hebben hem niet op voorraad (met statussen die gewoon erg lijken op 'we hebben hem gewoon niet').
Ik heb hem in maart toen besteld bij de Free Record Shop en hij is ook niet meer leverbaar op de site....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-06 18:16
Inderdaad, ga ook gewoon voor de fysieke schijf ipv downloaden via steam.
Straks eens kijken of ik tijd kan vinden om hem ergens te kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Jaguar645 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:31:Ik heb hem in maart toen besteld bij de Free Record Shop en hij is ook niet meer leverbaar op de site....
Helaas, in de stad nergens te krijgen. Heb hem nu maar bij Wehkamp besteld in de hoop dat die er nog wat hebben/krijgen. Zou het echt eeuwig zonde vinden als ik deze CE moet missen (ja het is maar een spelletje, maar toch ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Kan iemand die het spel heeft gekocht commentaar geven op de DRM? De reviews die ik tot nu toe heb gezien slaan dit belangrijke onderdeel volledig over.

- Is tijdens installeren internetverbinding nodig?
- Klopt het dat je om het volledige spel te kunnen spelen verbinding moet maken met Ubisoft servers?
- Wordt je net als in andere Ubisoft spellen zonder pardon uit het spel gegooid als je verbinding problemen durft te geven?
- Klopt het dat je na gebruikmaken van de online DRM-only functionaliteit je niet meer zonder kan? Met andere woorden, is de "offline mode" onbruikbaar om saves verder te kunnen spelen als je ooit eens zonder verbinding zit (of zodra Ubisoft besluit de DRM servers te sluiten)?

Ik heb alle voorgaande delen van HOMM gekocht, normaal had ik zo vroeg als mogelijk een pre-order gedaan van het nieuwe deel, maar Ubisoft heeft te vaak bewezen niet te vertrouwen te zijn. Tot en met liegen over de beveiliging in aanloop naar release, vandaar mijn interesse naar de werkelijke ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb de CE vandaag kunnen kopen bij de Saturn "the Wall" in Utrecht. *O*

Lag daar voor €49,99 (net als de gewone versie, you do the math ;) ) Zag wel maar één exemplaar liggen (die nu dus van mij is). Kan niks zeggen over andere saturns, of MM, wel zag ik dat de FRS het spel nog niet in de schappen had (en dus ook geen CE)

Over de DRM wordt het een en ander gezegd in het filmpje wat ik eerder gepost heb. Maar ik ben ook wel benieuwd naar de bevindingen van anderen. Ik zal morgen m'n eigen bevindingen posten. Denk niet dat ik vanavond veel tijd heb helaas.

toevoeging: Er staat op de doos: Een éénmalige online aanmelding voor je gaat spelen is noodzakelijk. en Frans Une connection Internet est requise au premier lancement du jeu
Het lijkt er dus op dat je na eenmalige verificatie gewoon altijd offline kan spelen, of m'n Frans is echt waardeloos.

[ Voor 25% gewijzigd door rockhopper op 13-10-2011 20:45 . Reden: extra info van doos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Net zoals bij de beta is een Ubi account verplicht om uberhaupt de game te kunnen starten. Daarna wordt om je product key gevraagd

Slim, je kunt het spel dus ook niet (meer) door of terug verkopen. Houd hier dus bij een eventuele aanschaf rekening mee!

In de launcher zit een offline mode ingebakken, je moet minimaal één keer online het spel starten en vervolgens kun je dus ook offline gaan (of hier een timebomb in zit, dus als je naar verloop van tijd verplicht bent om je nogmaals online te melden weet ik niet)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-06 21:36
Aangeschaft via g2play.net voor 20 euro (een vriend en ik hebben er beiden 1 gekocht) Dat is toch wel een leuke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

mindcrash schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:19:
Net zoals bij de beta is een Ubi account verplicht om uberhaupt de game te kunnen starten. Daarna wordt om je product key gevraagd

Slim, je kunt het spel dus ook niet (meer) door of terug verkopen. Houd hier dus bij een eventuele aanschaf rekening mee!
Met andere woorden, als je ooit het spel wilt doorverkopen maak dan een aparte account aan voor deze game alleen gekoppeld aan die key. Bij doorverkoop verkoop je account & game. Het zal wel niet helemaal volgens de regels zijn van ubisoft, maar ik geloof nou eenmaal in tweedehands doorverkoop.

@maartend da's wel een strakke prijs :)

[ Voor 3% gewijzigd door rockhopper op 13-10-2011 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-06 22:42

Infinchible

Woef!

maartend schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:47:
Aangeschaft via g2play.net voor 20 euro (een vriend en ik hebben er beiden 1 gekocht) Dat is toch wel een leuke prijs.
Let er wel op dat Ubisoft hier achter kan komen en de key kan blokkeren. Dat is mij gebeurt met Settlers 7. Dit had ik gemeld bij Ubi en die zeiden dat ze niet deden aan het verkopen van losse keys. Daarna had ik dat gemeld bij G2play en die hadden wel heel netjes mijn geld teruggegeven, nou ja korting met dezelfde waarde. Maar dat was wel netjes na een jaar ofzo. Maar dat je in ieder geval niet raar opkijkt als ineens je key geblokkeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Infinchible schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 23:22:
[...]

Let er wel op dat Ubisoft hier achter kan komen en de key kan blokkeren. Dat is mij gebeurt met Settlers 7. Dit had ik gemeld bij Ubi en die zeiden dat ze niet deden aan het verkopen van losse keys. Daarna had ik dat gemeld bij G2play en die hadden wel heel netjes mijn geld teruggegeven, nou ja korting met dezelfde waarde. Maar dat was wel netjes na een jaar ofzo. Maar dat je in ieder geval niet raar opkijkt als ineens je key geblokkeerd is.
pfffff gewoon via bol. com, inderdaad de 49 no wat euro's , tevens een boek erbij besteld, dus vezendkosten compleet vrij,
Morgen binnen, ben benieuwd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Toch nog een late speelsessie. Ben morgen ochtend vrij dus dat scheelt. Over het DRM nog wat feedback.
Om het spel legaal te activeren moet je inderdaad een ubisoft uplay account hebben of aanmaken, je product key wordt aan dit account gekoppeld. Je kan daarna altijd offline spelen.
MAAR
Er is een 'dynastie' feature en 'awards / achievements' die je kan vrijspelen via je uplay account, daarvoor denk ik dat je wel online moet zijn / moet blijven. Dus het lijkt erop om de volledige functionaliteit van het spel te kunnen gebruiken je inderdaad non-stop online moet zijn. Wat ik uit de demo (waarbij ik geen gebruik kon maken van de dynasty / online features) kon opmaken is het spel zonder in ieder geval ook leuk.

En m'n G19 keyboard wordt prachtig ondersteund in dit spel, met nieuwsberichten en in game stats. Zeer netjes. Overige eerste indrukken:
Art book is weer een geweldig mooi illustratief werk, helaas niet heel veel tekst en uitleg. Ter vergelijking Ik vond het boekwerk van de 'complete edition' (witte editie collectors uitgave van alle voorgaande delen gebundeld (homm I t/m V met expansies) iets mooier, meer details, mooiere layout en meer tekst en uitleg)

De ring die bij de CE is wel grappig, past me toevallig perfect, en heeft het opschrift 'Lux Dominatoris'
De soundtrack heb ik nog niet geluisterd, maar de game soundtrack is altijd wel leuk van wat ik tot nu toe gehoord heb in het spel zelf.
Het T-shirt is een maat L (vermoed te klein voor mij, maar nog niet uitgepakt)
En een 2-zijdige poster met op een kant de eenheden van de vijf facties (geen neutral die wel in het boek staat) en op de andere kant de engel Michael.
Verder is er géén manual included, alleen afleesbaar vanaf de dvd in pdf formaat (da's toch wel een klein minpuntje)

Zo en nu is tijd om de campaign the starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veck
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-04-2020
Vind de campaign voorlopig veel beter uitgewerkt dan in de vorige delen. Leuke intermezzo's en de dialogen zijn voor de verandering ook de moeite om te volgen. Zit wel nog niet gek ver in de campaign maar tot nog toe kan het me zeker bekoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Oke, grote problemen met de keys.

Alle keys die met WP2 beginnen geven een error.
Ze worden wel goedgekeurd door het spel, maar bij inloggen op de Conflux krijg je een Invalid Key error.
Ubi doet er nix aan, je kunt geen nieuwe key invullen. Enige oplossing, nieuwe key krijgen (begint geloof ik met 3HP of zoiets) en dan moet je op zijn jandoedels een nieuw Ubi account gaan aanmaken. Nee dat is een oplossing.
En Ubi laat nix, maar dan ook nix horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@ maartend klinkt alsof het oude gezegde op gaat: "if it's too good to be true, it usually is"
't was ook wel verdacht goedkoop op dag 1. Dat maakt het natuurlijk wel vervelend, ik hoop dat ubi nog een reactie geeft want het is natuurlijk wel een poging tot legitieme aankoop.
Ik kan zeggen dat mijn keys wel dezelfde drie letters hadden in het begin, maar in een andere volgorde.
Ik bedank je wel voor je vlotte waarschuwing, want ik wilde jouw tip al promoten bij wat vrienden, maar ik zal zeggen dat ze beter nog even wachten.

@Veck: ik ben nog bezig met de campaign die ik in de 'demo' ook al had gespeeld. Beetje herhaling nog tot zo ver, maar het speelt wel lekker. En inderdaad is de storyline goed uitgewerkt.
De diverse 'awards & achievements" waarvoor je kan spelen maken het ook wel leuker, hoewel ik me nog afvraag hoe die altar of wishes nou precies werkt. Zal denk ik eens de manual door gaan lezen voor ik verder speel vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
rockhopper schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:08:
@ maartend klinkt alsof het oude gezegde op gaat: "if it's too good to be true, it usually is"
't was ook wel verdacht goedkoop op dag 1. Dat maakt het natuurlijk wel vervelend, ik hoop dat ubi nog een reactie geeft want het is natuurlijk wel een poging tot legitieme aankoop.
Ik kan zeggen dat mijn keys wel dezelfde drie letters hadden in het begin, maar in een andere volgorde.
Ik bedank je wel voor je vlotte waarschuwing, want ik wilde jouw tip al promoten bij wat vrienden, maar ik zal zeggen dat ze beter nog even wachten.
Heb al eerder bij G2play besteld, dus dat zal wel in orde komen. Het gaat gewoon om bijna alle russiche resellers, dit is echt groter dan enkel g2play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:35

Bezulba

Formerly known as Eendje

domme vraag, maar hoe kan ik makkelijk en snel zien of er units te koop zijn in een stad? Nu moet ik telkens alle dorpjes/steden/castles langs, dat moet makkelijker kunnen

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Eindelijk binnen, meteen maar installeren en zometeen ook maar eens de avond volmaken met de game !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/6/211135.jpg

Ik krijg de game niet geinstalleerd ! Krijg dit constant in beeld.
Account aangemaakt en geregistreerd, vervolgens installeren en op het eind... alles voor niks.
Iemand enig idee ?

Aanvulling: Installatiepad al aangepast...

[ Voor 6% gewijzigd door baasandre op 14-10-2011 16:55 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
baasandre schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:51:
[afbeelding]

Ik krijg de game niet geinstalleerd ! Krijg dit constant in beeld.
Account aangemaakt en geregistreerd, vervolgens installeren en op het eind... alles voor niks.
Iemand enig idee ?

Aanvulling: Installatiepad al aangepast...
Windows Vista? Daar was idd een probleem mee, maar kijk even op de Ubisoft fora voor een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Nee gewoon xp, had ook al gekeken op ubisoft fora, als het niet lukt stuur ik wel een mail naar de technische support van ubisoft.

http://forums.ubi.com/eve...f/4611096804/m/5571032849 dat had ik al gelezen.....

Mischien toch nog steeds conflict met de andere Homm, anders gaan die eerst er af.
Nog genoeg opties open....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
baasandre schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:05:
Nee gewoon xp, had ook al gekeken op ubisoft fora, als het niet lukt stuur ik wel een mail naar de technische support van ubisoft.

http://forums.ubi.com/eve...f/4611096804/m/5571032849 dat had ik al gelezen.....

Mischien toch nog steeds conflict met de andere Homm, anders gaan die eerst er af.
Ik heb ook 5 erop staan en tot het gelazer met de key geen probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
baasandre schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:05:

Speel je soms op een laptop? Alhoewel, daar zit een andere error achter dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
3e keer installeert de game uiteindelijk wel...
Ik heb ook een 2wp code en geen probleem!
Tijd om te spelen, intro film. .....Tof! !
Pagina: 1 2 3 4 Laatste