Godfather Bodybuilding topic reeks
Ik heb nog last van een AI die geen handelingen verricht (in een tijdens 1.1 gestarte map) en een missend dynasty weapon. De kans bestaat dat deze problemen niet zouden optreden wanneer ik van begin af aan met patch 1.2 had gespeeld. Er schijnt een gigantische bug te zitten wanneer je je achievements vergelijkt met die van iemand anders, achievements zullen mij echter een worst zijn.MrJ schreef op zondag 01 januari 2012 @ 23:37:
En is de game nu sinds deze patch er goed genoeg op vooruit gegaan om iedereen te pleasen?
Daarnaast nog geen grote problemen kunnen vinden, enkel redelijk wat kleine. Moet dus wel herhalen dat spelen zeer regelmatig volledig onmogelijk is doordat de Ubisoft DRM servers er om de haverklap uitliggen, heel veel kans om tegen bugs aan te lopen heb ik nog niet gehad.
-Edit: De grote bug waarin de AI zijn leger opsplitst, de helft plaatst in een fort/town en er zelf dom voor blijft wachten met de andere helft zit er nog steeds in. Elk moeilijk gevecht is eenvoudig wanneer je 2x 50% van een leger moet verstaan... Na het lezen van de patchnotes had ik verwacht dat dit zou zijn opgelost.
[ Voor 15% gewijzigd door uqrax op 02-01-2012 20:30 ]

Zo had ik na patch 1.2.0 mijn verdwenen Iron Feather niet terug ondanks dat ik de quest ervoor al lang gedaan had (in tegenstelling tot de patchnotes dus). Nu heb ik hem wel in mijn inventory... Maar bijvoorbeeld ook het Sword of the Wolf, terwijl ik nog geen Stronghold level gestart heb.
Beetje jammer, het is leuker om de wapens zelf te verdienen. Aan de andere kant, liever dit dan dat ik de quests opnieuw moet doen.
Voor mij de meest vervelende bugs op dit moment: De faction ability Necromancy werkt een beetje half (rank 1 werkt, rank 2 niet, 3 en 4 weer wel) en de spells regeneration en mass regeneration werken ook niet meer sinds een tijdje. Deze bugs doen zich alleen voor tijdens de necro campaign en het schijnt veroorzaakt te worden door de arena-gevechten die je kunt doen in twee van de maps. Gelukkig zijn deze abilities niet onmisbaar, maar ze zijn wel enorm handig om je verliezen te beperken. Op normal difficulty valt het alsnog allemaal erg goed bol te werken trouwens, ik zit haast te denken om de moeilijkheidsgraad ietsje op te schroeven.
Verder zijn niet alle spells en abilities even interessant, maar dat hou je toch een beetje. Nog een patch of twee erbij voor verdere afwerking is wenselijk, maar het spel is nu al wel een pareltje naar mijn mening.
[ Voor 4% gewijzigd door geert1 op 22-01-2012 18:40 ]
Wat ik doe is veel punten stoppen in regeneratie en in healing. Die vind ik erg prettig werken om verliezen te beperken. Meestal heb ik 1 erg sterke hero die bijna nooit verliezen lijd (heb het idee dat ik dan beter wat mannetjes kan opsplitsen in mijn tweede of derde hero). Na 1.5 a 2 weken maak ik meestal een extra hero. Talents stop ik vaak in movement talents en die van extra dwellings en resources. Later heb ik die niet echt meer nodig en mis ik daar wat vitale talents. Dus die ga ik de volgende keer anders doen. Soms doe ik ook heel snel een hero maken en die laat ik met mijn main mee lopen om de mijnen en resources te pakken.
Recent heb ik "uitgevonden" dat ik gewoon in elke stad een hero moet/kan zetten met de talents van extra marktplaats en extra dwelling.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Je vraagt om tips, en geeft er vervolgens zelf een flink aantal, dat zie ik graagthewizard2006 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:29:
Ik ben wel benieuwd naar wat tips en trucs. Ben nu inmiddels bezig met de naga campaign en heb mij tot nu toe al erg vermaakt. Ik speel op easy maar merk dat het soms gewoon erg snel lastig gaat worden. Ik durf mij dan ook niet aan normal te wagen.
Wat ik doe is veel punten stoppen in regeneratie en in healing. Die vind ik erg prettig werken om verliezen te beperken. Meestal heb ik 1 erg sterke hero die bijna nooit verliezen lijd (heb het idee dat ik dan beter wat mannetjes kan opsplitsen in mijn tweede of derde hero). Na 1.5 a 2 weken maak ik meestal een extra hero. Talents stop ik vaak in movement talents en die van extra dwellings en resources. Later heb ik die niet echt meer nodig en mis ik daar wat vitale talents. Dus die ga ik de volgende keer anders doen. Soms doe ik ook heel snel een hero maken en die laat ik met mijn main mee lopen om de mijnen en resources te pakken.
Recent heb ik "uitgevonden" dat ik gewoon in elke stad een hero moet/kan zetten met de talents van extra marktplaats en extra dwelling.
Wat ik je aan kan raden, is om je held te levellen met een combi van vaardigheden: Ik kies het grootste deel op basis van wat ik tijdens gevechten nodig heb, en daarnaast een aantal voor het overstijgende (creature growth, economische dingen, enz). Een aantal sterke spreuken (regeneration, time stasis, lightning bolt / implosion, weakness, stoneskin, enz) en een hoge might / magic power / defence helpen enorm, net als een aantal might abilities zoals reinforcements, rush, en alles wat extra aanvals- of verdedigingskracht (of health) geeft aan je units. Verder uiteraard de special abilities van je units optimaal gebruiken en zoals je aangeeft je verliezen beperken (liefst tot nul).
Denk eraan dat je vroeg in elke map jezelf niet bottlenecked qua gold en resources (doe ik zelf nog veel te vaak). Dus zorg dat je eerst een aantal mijnen krijgt, en je stad verstandig uitbreidt qua economie. Andere neutral creatures in de omgeving kun je soms beter wat later afmaken, als die toch geen resources prijsgeven. Later in een map heb je vaak weer teveel geld en resources, daarom geef ik mijn main hero meestal weinig tot geen economische skillups. Secundaire helden in steden zetten voor extra creature growth en gold is inderdaad handig.
Waar ik zelf altijd moeite mee heb (sinds HOMM3 al) is het verdelen van mijn units over meerdere helden. Ik heb, net als jij aangeeft, altijd liever al mijn units bij elkaar zodat elk gevecht zo efficient mogelijk verloopt. Daardoor wordt ik vaak voorbij gelopen door de secundaire helden van anderen. En als ik mijn units dan wel eens verdeel, wordt er toevallig weer één van beide afgemaakt en ben ik mijn halve leger kwijt. Ik denk trouwens wel dat de town portal functionaliteit van deel 6 enorm kan helpen om je helden te transporteren en in veiligheid te brengen wanneer nodig.
[ Voor 4% gewijzigd door geert1 op 23-01-2012 15:45 ]
De hoeveelheid creatures die je als speler per week kan huren neemt namelijk explosief toe voor aggressieve spelers. Verover meer towns --> huur meer creatures --> verover nog meer towns --> huur nog meer creatures... Opsplitsen van je leger is weinig nodig omdat je toch als een gestoorde kan teleporten als je wordt aangevallen.
Dat splitsen niet verstandig is, geldt niet voor de verschillende creature stacks binnen je main hero! Vaak is het nuttig om je creature stacks op te splitsen als je nog geen vol leger hebt. Meerdere keren aan kunnen vallen met ranged attacks kan heel erg nuttig zijn. Maar de abilities ook! Hierboven werd sanctuary genoemd. Splits je Coral Priestesses in twee (of drie, vier, vijf...) stacks. En plotseling heb je een meervoud aan regeneration spells ter beschikking. Je kunt meerdere vijandelijke stacks aanvallen per beurt, goed voor de sancuary faction ability. Hele kleine stacks kan je weer gebruiken om vijandige creatures te blokkeren met minimale slachtoffers. Etc, etc.
In veel campaign mappen start je met een secundary hero. Laat die onmiddellijk al zijn troepen aan je main geven. Laat die secondary vervolgens verkennen, resources ophalen, troepen transporteren. Je main hero moet onmiddellijk op zoek gaan naar de ore en wood mines die in de buurt liggen. Tenzij je die niet kunt bereiken zonder grote verliezen te lijden. Sowieso moet je belangrijke gevechten (mines, towns, 'hekkensluiters' voor nieuwe area's) weinig uit de weg gaan. Ideaal verlies je geen troepen, een paar verliezen is niet erg als het je helpt bij het huren van extra creatures. De vuistregel is als je main hero niets aan het doen is, dan heb je meestal iets verkeerd gedaan!
De AI haat overigens bepaalde creatures in je leger en probeert die zoveel mogelijk aan te vallen. Vaak creatures met laag HP als cerebri (?). Als je eenmaal weet om welke creatures het gaat, speel daar op in. Cast reinforcements zodat ze niet permanent doodgaan, regeneration, etc.
Ik heb op geen enkele van mijn campaign main hero's support skills gekozen (creature growth, resources). Dat is zonde, daar zijn secondary heroes voor! (reskillen is mij tenminste nog nooit gelukt, bug of feature?) Zeker laat in de campaign kan je might heroes van level 15+ kopen, en die onmiddellijk alle support skills laten kopen. Je main hero kan zich concentreren op de meer krachtige skills. Retaliation, cleave, reinforcements voor might heroes. Voor magic heroes crowd control als stasis, blind, alles wat die gevaarlijke stacks uit het gevecht houdt in het begin van een gevecht, en zorgen dat je in alle rust je creatures kan genezen aan het eind van een gevecht. Toen ik laatst een magic hero speelde was meditation nog gigantisch kapot en zorgde ervoor dat je 2x je current mana terugkreeg in plaats van wat in de beschrijving stond. Met andere woorden, als je op de helft van je mana of hoger zit bij gebruiken van meditation, krijg je al je mana terug.
Pressed attack is overigens erg krachtig voor might heroes, alhoewel dit pas echt merkbaar wordt op hogere levels. Met pressed attack valt jouw hero een stack aan, op het moment dat het creature waarop je de skill hebt gebruikt aanvalt. Dat is vooral in de campaign erg krachtig, waar je hero steeds sterker wordt maar ook 3x een nieuwe map met nieuwe slappe creatures start! Vaak mag jij een paar keer aanvallen voordat je tegenstander aan de beurt is. In dat geval, probeer dan pressed attack pas te gebruiken als een creature high morale heeft. 2x je hero laten aanvallen (of 3x, met cleave), en mogelijk je special ability vol laten lopen, is erg krachtig. Destemeer omdat, raad het maar, pressed attack buggy is en meer damage doet dan een normale hero attack.
Koop zo snel mogelijk de skill fanatic met je credits of hoe het ook heet. Erg krachtig. Ik raad aan de inferno campaign pas te beginnen als je die skill hebt. Alhoewel inferno tegenwoordig mogelijk wat makkelijker is nu critical hits daadwerkelijk iets doen.
Niet echt een tip om het spel makkelijker te maken, maar hopelijk wel nuttig: De default skills die je heroes in de campaign krijgen zijn naar mijn mening meestal SAAI SAAI SAAI. Probeer eens te kijken wat de custom heros van je factie allemaal kunnen krijgen, wellicht zit daar wat leukers tussen. Ik ben vooral fan van abilities die je creatures verbeteren. Extra AOE range voor tormentors, movement voor harpies, dat soort zaken. Ik raad wel aan het type van de default hero aan te houden. Als die might was, blijf dan might met je custom hero.
Hopelijk zaten hier wat nuttige tips tussen.
Mooie samenvatting. De meeste tips maak ik ook gebruik van. En inderdaad nooit je main hero economics geven maar altijd offensief / nuttig.uqrax schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:01:
Ik heb op geen enkele van mijn campaign main hero's support skills gekozen (creature growth, resources). Dat is zonde, daar zijn secondary heroes voor! (reskillen is mij tenminste nog nooit gelukt, bug of feature?) Zeker laat in de campaign kan je might heroes van level 15+ kopen, en die onmiddellijk alle support skills laten kopen. Je main hero kan zich concentreren op de meer krachtige skills. Retaliation, cleave, reinforcements voor might heroes.
Hopelijk zaten hier wat nuttige tips tussen.
En verder speel ik meestal met het idee "zorg dat de vijand bezig is met loze acties" ik hou er dus van om spul te summonen waar de vijand mee bezig is, ten eerste neemt je summoned (earth elemental bijvoorbeeld) creature de retaliation weg zodat je eigen troepen niets verliezen, en met een beetje geluk houdt het ook de vijand op afstand. Je kan schutters blokkeren met zo'n troep, immers als de vijand naast je staat is ranged attack disabled, afhankelijk van de creature is er ook "petrified spreuk" of "freeze" spreuk (water elemental) beschikbaar. Dit is natuurlijk alleen mogelijk met een mage gezien die elementals pas lvl 15+ zijn. Je kan natuurlijk ook 1 enkele creature die veel movement heeft ervoor gebruiken, maar dan offer je ze dus wel op, en je hebt kans dat de enemy hero ze dan 'one-shot'.
Wat betreft die reskill optie, daar heb je precies 2 momenten voor: De eerste keer als je blood of tears kiest bij 250 punten, en je raad het al, de tweede keer als je de 1000 punten variant kiest van blood of tears. Dat eerst moment kan wel handig zijn aangezien het meestal eind eerste map / begin tweede map zit. Het tweede moment komt mijns inziens weer redelijk laat. Liever had ik gezien dat je meer kan reskillen met een goud prijs, die hoger is naar mate je meer skillpunten hebt.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Wat ik me afvraag: Hebben jullie dezelfde bugs ondervonden tijdens de necro campaign, met het onbeschikbaar worden van bepaalde spells? Het schijnt veroorzaakt te worden door de arena's die je kunt bezoeken (waar je een gevecht moet winnen in ruil voor +2 might power / defence). Daarna (soms direct, soms een paar beurten later) is ineens een spell niet meer beschikbaar. In mijn geval zijn mass life steal, regeneration en necromancy II hierdoor uitgeschakeld, hoewel ik mass life steal nog terug heb kunnen halen door een oudere savegame. Herkennen jullie dit?
Ik heb nu nog een aantal arena's gevonden op de eilanden van map 3 van de necro campaign, maar ben nogal huiverig om deze te gaan bezoeken. Ik loop liever een paar stat points mis, dan dat ik opnieuw abilities kwijt raak. Echt veruit de meest vervelende bug die ik tot nu toe ben tegen gekomen, met voor zover ik weet geen echte fix of work around.
Zal ik nu alsnog die arena's bezoeken, of toch maar niet? Of met een secundaire held misschien?
[ Voor 4% gewijzigd door geert1 op 24-01-2012 15:54 ]
Necro campaign is voor mij wat lang geleden. Ik kan me bugs herinneren met necromancy, de details weet ik niet goed meer. Bugs waardoor ik spells niet kon casten kan ik me echter totaal niet herinneren toen ik necro speelde voordat patch 1.2 uitkwam.geert1 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:11:
Een hoop goede tips hier!
Wat ik me afvraag: Hebben jullie dezelfde bugs ondervonden tijdens de necro campaign, met het onbeschikbaar worden van bepaalde spells? Het schijnt veroorzaakt te worden door de arena's die je kunt bezoeken (waar je een gevecht moet winnen in ruil voor +2 might power / defence). Daarna (soms direct, soms een paar beurten later) is ineens een spell niet meer beschikbaar. In mijn geval zijn mass life steal, regeneration en necromancy II hierdoor uitgeschakeld, hoewel ik mass life steal nog terug heb kunnen halen door een oudere savegame. Herkennen jullie dit?
Uiteraard heeft HoMM 6 ook weer last van deze problemen.
Ook merk ik dat zodra is die phoenix kan summonen het begin erg makkelijk wordt. Ik neem wel vaak de talents dat je +3 movement points hebt en 50% reduction on rough terrain en meer movement op zee. Hierdoor kan je meer aanvallen en resources pakken + het help wel heel erg icm je townportals. De AI lijkt precies te kunnen zien wat voor units etc je hebt dus hij gaat je vaak uit de weg terwijl ik liever heb dat hij mij gewoon aanval
Weet iemand toevallig hoe het zit met de items die je collect. Vaak zit ik helemaal vol met items maar als ik dan het volgende veld ga doen heb ik er een hoop verloren blijkbaar. Ik dacht eerst dat ik de epics (paars) zou houden maar dat is niet het geval.
[ Voor 13% gewijzigd door thewizard2006 op 10-02-2012 14:28 ]
Enkel items die onderdeel van een set zijn kan je meenemen naar de volgende map. Dat, en dat moon disc ding dat je krijgt bij het zoeken naar de Tear of Asha.thewizard2006 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:25:
Weet iemand toevallig hoe het zit met de items die je collect. Vaak zit ik helemaal vol met items maar als ik dan het volgende veld ga doen heb ik er een hoop verloren blijkbaar. Ik dacht eerst dat ik de epics (paars) zou houden maar dat is niet het geval.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Vanmiddag maar beginnen aan de laatste campaign. Ben benieuwd
Het is wel redelijk makkelijk nu (op easy) aangezien mijn spreuken zoals bijv chain lightning vaak het hele leger gelijk plat leggen
Edit: Ben al wat verder en gaat nu wel lastiger worde. Mijn redding is nu voornamelijk mass regeneration + mass life drain + healing van de racial gauge (healing) + healing van mijn spectres die mij er goed doorheen krijgt. Wel jammer dat je niet meer kan levelen in het laatste level als je in de campaign daarvoor dus al level 30 was geworden. Had best nog wel wat leuke puntjes weten te verdelen en dat maakt het wat nuttiger om packs aan te vallen die verder weinig tot geen resources verdedigen.
[ Voor 47% gewijzigd door thewizard2006 op 15-02-2012 10:05 ]
Anoniem: 443537
Veel succes met het ubi-shop drama, ik heb er ook veel slechte dingen over gehoord, dus ik ben benieuwd wat ze doen voor je.
Het Duitse Limbic Entertainment werkt nu verder aan dit deel van de serie. Details, evenals de volledige patchnotes voor patch 1.3, zijn hier te vinden. Het is zo te zien een kleine patch gebleven, ik wacht weer een paar maanden langer voor ik opnieuw de laatste campaign missies probeer.
Een uitbreiding zou nog steeds kunnen, maar dat zal dan door Limbic Entertainment moeten zijn. Ik verwacht dat al dit gedoe er de oorzaak van is dat we niet al tonnen aan DLC hebben gezien (zou ook een zegen kunnen zijn...)rockhopper schreef op woensdag 18 april 2012 @ 03:01:
Oei dat is wel schokkend nieuws, en ik dacht nog wel een gerucht gelezen te hebben ergens dat er een expansie (add on) in de maak was.
Ik ben echt niet te beroerd om voor DLC te betalen, maar fan ben ik er zeker niet van. En gezien het tempo en de bugs van 6 zou ik toch de kat uit de boom kijken.
Interessante opmerkingen:
- De town screens zijn nog in ontwikkeling, en zullen 2D worden en op die van Heroes 3 lijken. Ze worden interactief en alle gebouwen en upgrades zullen erin verwerkt worden! 2D had ik eigenlijk al verwacht, de 3D town screens uit Heroes V zijn legendarisch maar schijnen ontzettend veel gekost te hebben. 2D is wat mij betreft prima.
- Blijkbaar wordt er gekeken naar differentiatie tussen rassen en onderling Might en Magic heroes. Hoera! Als dit niet in een patch kan, wat mij betreft is een add-on prima.
- De focus ligt voornamelijk op singleplayer, niet multiplayer. Jammer voor de multiplayer liefhebbers onder ons, wat mij betreft prima. Turn-based multiplayer is niets voor mij.
[ Voor 15% gewijzigd door uqrax op 04-05-2012 19:48 ]
- Added the Custom Map Exchange feature, allowing players to download missing maps in the lobby, from the host.
- Added the Archipelago map, previously available only during the Christmas event, in Skirmish mode (solo and multiplayer)
- Added features in the map editor:
o Help Files: Added tutorials in the Map Editor
o Initial Map Setup: Set a trigger to set up the initial structure allowing to save a map right after creation
o Unified Object Behavior: Implemented unified behavior for all affected objects (e.g.: object selection, scaling, rotation handling, etc.)
o Mini map: Removed the non-functional mini map from the Map Editor
Wat mij betreft een grote who cares, zeker gezien de Diablo 3 launch gisteren.
Heroes VI: Q&A, Heroic Corner
1. The situation about Black Hole’s departure was quite controversial. It’s great that we have Limbic to continue the improvement of Heroes VI, but the fans are still concerned whether or not the whole story will be repeated, or whether the development will get painfully longer. We would be glad to hear some assurance.
Limbic and Ubisoft have worked together on past projects and we always had a great relationship with them. We are glad of our current collaboration as well: Limbic had to get used to the code of the game and did it pretty quickly. The 1.3 & 1.4 patches released by Limbic proved their ability to build upon the existing features and improve the state of the game while expanding its scope.
But we need to keep in mind that they are a relatively small studio which is not geared up to produce full scale content, so our objectives remain reasonable, with a clear focus on quality and on-time delivery. For the moment everything is happening as planned, so no reason to get worried about anything.
2. We know that the devs from Limbic have a huge experience in game development, having worked on the Anno games and many others. But how familiar are they with MM Heroes games? What are their favorites?
Alexander Frey, Producer at Limbic on Heroes VI, is answering:
“Many of us (including me) have played MMH (which was HoMM back in the days) from the first part on back in 1995 and have never missed a part. I was instantly hooked on the slow-paced strategical gameplay, the tactical turn based combat system and the richness of the world. Overall the series is a reference title (to the question: “What are you playing?” or “What games do you like?”) and we consider it a great honor to be developing on this IP.
My personal favorite is the 3rd part (which was the last one that was fully 2D). I like that part the most, because it was the most epic and complex part of the series. Especially the community efforts were worth mentioning; they provided players with large amounts of new maps/campaigns. Some of them in epic proportions and superior quality. This part has been a true evergreen – we have played it at least for 5 or 6 years! Even now it is installed on my “not so powerful”-laptop and played occasionally when travelling (great game to kill travel-time).
The option to play in hot-seat was also much welcomed. I remember many relaxed matches with roomates/friends/girlfriends on rainy weekends (or during boring travels). Actually this is maybe also a thing to mention: this series has always been very female-friendly/gender neutral. I think I don’t know any other game that had so many fans amongst females. I even know a few “hardcore-non-players” who became addicted to Heroes.”
3. What do you think is the best feature you’ve done and the worst mistake? Which choices lead to failure and which had success?
One feature we’re especially satisfied with is the Area of Control system that really allows you to focus on your overall strategy and the most exciting parts of the game (siege battles for instance) rather than tedious micromanagement (endless re-capture of individual resource buildings with “mule” heroes).
Other features, such as the Reputation system, were cool on paper but not so interesting in the end. We wanted the Reputation to influence your heroes in every possible way: story (unique quests, dialogues and companions), gameplay (unique abilities), visual (unique appearance). As a result, the concept got diluted and less impactful. A more reasonable focus would have served the game better.
The skill system is probably our biggest disappointment. There’s really a huge gap between our original intention and the actual ingame implementation. We wanted specialized factions, distinctive heroes, cool and powerful abilities, and all that presented in an attractive, user-friendly package… Then came the negotiations, compromises, conflicting feedbacks, re-ordering of production priorities, and finally, the end result.
However, we feel that while not perfect, many of the new features of Heroes VI were necessary steps for the Heroes series. We really wanted to try and innovate in several areas. We may have pushed the limits of the game to undesirable areas, but we have learned valuable lessons in the process and we sincerely think that in a couple of years from now, when we look back at the “vanilla” Heroes VI, we will smile and whisper: “this is when it all started…”
4. Similarly, what are your thoughts about the Conflux? Where did it succeed and where did it fail? While the social side may have potential, fans are critical about the DRM component; any words on that?
There were two main reasons for the Conflux to be an important part of Heroes VI.
The first is that in 2011-2012, we are all connected. And Ubisoft as a whole is striding (if not leaping) into this connected space. The Heroes series could simply not just be left behind. We wanted the Might & Magic fans to be connected with each others, with ourselves, the developers and publishers of the game, and with the Might & Magic universe as a whole.
The second reason is that we wanted to bring to the fans something they had been requesting for years: a persistent reward for playing the game. Being able to carry over some kind of gameplay benefit from one campaign to another, from the single player game to the multiplayer, from the core game to its extensions, or even to its next installment.
This is also what the Conflux, with its Dynasty system, is all about.
But we agree that as of today, the Conflux has mostly been an interesting potential. We’re working hard to make it real, and as cool as its promise. And by “we”, we mean all the online teams at Ubisoft, not just the producers and developers of the Might & Magic games.
5. We’re happy to know that the townscreens are in development. It’s good to have interactivity and to finally see all the buildings, but will there be some additional environment effects (like weather) or animations for buildings to make the scene look lively?
At the release of Heroes VI (and even a bit before during the various Beta tests) we’ve got a lot of your feedback pointing out that a critical “must have” in a Heroes series is integration of beautiful, immersive and functional townscreens. Being a major ingame change, including creation of town art, rework of interface and balance of features/eye candy effects, it was one of our priorities to bring them to Heroes VI.
The work is nearing its end, so we would suggest you to keep a close eye on our official channels and community sites for more news.
While the town screens will be 2D (our benchmark are the Heroes III town screens), they will be animated. There will indeed be atmospheric and visual effects such as creatures flying, particles and other stuff that will add a touch of life to these grandiose vistas.
6. Heroes VI is said to be the flagship of the series. Does it mean that the upcoming games will be closely tied to its story? And the ones who would like to see some different time periods (like after Heroes 5) should wait? Also, what period of Ashan history would the team members like to explore?
The upcoming titles of the Might & Magic series are all tied to Heroes VI, either because they take place in the same time period, or because the events they depict are linked to things that took place during H6. In a way, H6 opens the second big story arc of the Ashan universe (the Dark Messiah arc being the first).
There are many time periods in the history of Ashan that would be interesting to explore: the Shantiri era, the succession wars after the end of the Falcon line, the civil war in the Seven Cities... Maybe someday we’ll even be able to tell what happens after Dark Messiah.
7. Since the delay in delivering patch 1.3 crossed your previous patching plan, are you going to make a new one or you will be releasing the patch info when you’ll have complete confidence of what will be done and when?
Releasing new patches on existing tech with a new developer is always a challenge, and brings it own issues. So yes, it is true that our patch planning was a bit modified, but we plan on keeping improving and adding stuff for Heroes VI for the next few months.
This week we will communicate about the patch 1.5 (don’t miss this information on all of our official channels). As you’ll see, it’s a big one: it will bring balance changes, compatibility of on-line/off-line changes and more. We’ll give you the full list at the release of the patch. We will indeed make sure before announcement that we will be able to respect our engagement.
8. How far can you currently go in balance and when can we expect changes? Should we continue giving feedback or you already have a large list of things to think about?
We have completed the first balancing pass and we are quite satisfied with the results so far. We plan to make the modified .orc file available as a pre-release for eager players in the next few days, and the same modifications will see officially the light with patch 1.5, early July along with other improvements.
Of course, once patch 1.5 is released into the wild, we will keep a close eye on the players’ feedbacks and stand ready to return to the workbench.
9. So far we’ve heard the plans for balancing the core units, magic damage and healing. Do you have any ideas for elite and champion tiers yet? Their relatively low damage and high health values take their part in overall sluggish pace of battles and often lead to frustration. Statistically the champions don’t seem powerful like level 7 creatures, which may hinder player enjoyment of playing with a small but mighty squad (or the choice of such playstyle). Similarly, many of the creature abilities are considered lacking and could be amplified to further differentiate them and improve the combat experience. And, since every choice on the battlefield counts, could you improve the defense action so it could also be a meaningful choice sometimes and not just something that one usually presses when there’s nothing to do?
You will indulge us for a not-so straight answer but we plan to release this first balance patch and then think later on. Some of the changes you are talking about are quite important code and design wise, and we could not delve too deeply regarding some of them with the time and resources we have on our hands right now. But as said before, we keep a close eye on players’ feedback.
10. And the final one: anything else you would like to say to the fans?
Once more, we wish to thank our fans for their enduring dedication, support and understanding.
We’ve already said it several times, the Might & Magic fans are always at the heart of our discussions concerning Heroes VI. Now more than ever.
There’s not a single fan feedback that stays unnoticed by our team, and we sincerely hope that in the upcoming months we will demonstrate our own commitment to answer your wildest dreams… One at a time.
Volgende patch 1.5 pas in juli (gokje dat dat nog wel eens eind juli gaat worden)
Ze geven min of meer toe dat ze te weinig mankracht en resources krijgen om dit spel goed door te ontwikkelen, en het heeft er dan ook veel schijn naar dat een expansion nog wel even op zich laat wachten (als die überhaupt nog komt)
Voor mij is dit een treurige Q&A, het heeft er alle schijn naar dat de RMG (random map generator) er niet gaat komen, en met het falen van de community zie ik niet veel hoop voor dit spel op de korte termijn. Wat me ook tegenstaat is dat ze de DRM / always online min of meer goedpraten terwijl het echt een draak is. Natuurlijk is iedereen meestal online, maar dat betekend niet dat we serverafhankelijk willen zijn....
Ik ben overigens veel vaker online dan de servers van Ubisoftrockhopper schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:48: Natuurlijk is iedereen meestal online, maar dat betekend niet dat we serverafhankelijk willen zijn....

In het kort komt patch 1.5 eraan en de eerste add-on met het thema "Piraten" is officieel aangekondigd!
De add-on heet "Pirates of the Savage Sea" en brengt Crag Haig terug (met ooglap!) die bekend is van de voorgaande delen. Ook zullen er meer artefacten en een nieuw dynamis wapen toegevoegd gaan worden. Het verhaal werd geschreven door een nieuwe schrijver: Julien Pirou (aka. "Marzhin" van de celestialheavens.com fora). Hopelijk verbeterd dit de kwaliteit van het campaign verhaal.
In de patch komt het langverwachte "townscreen" wat eigenlijk al bekend was.
De add-on, meer een DLC als je het mij vraagt, gaat 10€ kosten, moet ongeveer 10+ speeluur toevoegen en is op 12 juli beschikbaar.

Misschien ook wat om in de start-post te zetten (hoewel dit topic nou niet bepaald overloopt van activiteit
[ Voor 34% gewijzigd door rockhopper op 19-06-2012 02:14 ]
Cunning linguist.
Zo te zien maar goed dat ik niet van plan was de DLC te kopen. Deze set is net zo fantasieloos als veel van de reguliere artifacts. Een beetje + power, + defense en + initiative voor het voltooien van de volledige set. Bah. Daar is geen 5 minuten tijd aan besteed.
Start ik vanavond het spel opnieuw, zijn al mijn saves van vandaag verdwenen en vervangen door saves uit 2011. Dit is gewoon belachelijk, na bijna een jaar worstelen met bugs blijkt het spel nog steeds in beta te zitten. Ik ben altijd een fan geweest van HoMM, maar ik ben er nu echt helemaal klaar mee.
Alles bij elkaar een frusterend middagje, het maakt allemaal niet bepaald een goeie indruk, vooral niet omdat ik kwam van het tot in de puntjes verzorgde Diablo 3.
Jammer, HOMM is toch de spelreeks die ik meer gespeeld heb dan wat dan ook.
Het spel schijnt nu in versie 1.5.1 wel een stuk verbeterd te zijn. Vooral de balans-issues en een aantal bugs zijn aangepakt, en town screens zijn toegevoegd. Het vervelende is alleen dat slechts 1 of 2 irritante bugs je hele spelervaring kunnen verpesten. Het spel is nog steeds verre van perfect, en de AI is ook niet bijzonder sterk. Alsnog heb ik me al vermaakt met het spel (MMH6 heeft juist ook veel sterke punten naar mijn mening) en heb nu gewacht tot meer patches. Binnenkort begin ik weer. Ik hoop nog op een 1.5.2 die nog een paar crashes enzo fixt, en dan is het verder een kwestie van accepteren ben ik bang. Het is wel begrijpelijk dat ze anno nu geen 150 miljoen euro investeren in deze franchise, zoals bij Diablo of Call of Duty wel wordt gedaan voor slechts één spel. Het is geen AAA-franchise (meer). Misschien dat verdere patches en expansions het spel alsnog op niveau brengen, en anders kunnen we opnieuw gaan hopen voor Heroes 7. En dan wellicht opnieuw teleurgesteld wordendura schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:06:
Gisteren ook maar weer eens HOMM6 opgestart na een half jaar; ben tijden bezig geweestm et opstarten, dan laadt ie één patch, en als ik dan eruit ga en het weer opstat werd de volgende geladen. Na een uurtje (wil je dit dl-en,wil je dit programma toestaan etc. etc.) was ik eindelijk bij. Toen kreeg ik een fout bi jhet inloggen, nieuw password aangevaraagd maar later bleek dat de Ubi-server offline was. Toen maar offline gespeeld, wat custom game scenarios; sommige dingen zoals de resurrection dinges in het necromancer kasteel leken niet te werekn, nog steeds viel de controle met de lettetotsen regelmatig weg en een aantal keren achter elkaar dat het spel bevroor en niet voorbij een bepaalde turn kwam zodat ik het scenario noodgedwongen moest afbreken.
Alles bij elkaar een frusterend middagje, het maakt allemaal niet bepaald een goeie indruk, vooral niet omdat ik kwam van het tot in de puntjes verzorgde Diablo 3.
Jammer, HOMM is toch de spelreeks die ik meer gespeeld heb dan wat dan ook.
[ Voor 6% gewijzigd door geert1 op 20-07-2012 18:16 ]
Ik heb de DL Pirates of the Savage Seas oid gekocht, dat was echt zonde van het geld; %8,- voor een campagne van slechts 2 niet al te beste mappen; er schijnen ook wat artefacten bijgekomen te zijn, maar al met al vind ik wat Ubisoft hier vertoont weinig verheffend.
Jammer, ik heb meer tijd in de HOMM reeks zitten dan in alle andere spellen tesamen, maar de lol is er nu we l af.
Patch 1.5.2 is weer een stapje in de goede richting, maar ik vrees dat er gewoon niet genoeg talent, geld en aandacht wordt geïnvesteerd om het spel echt af te maken. De Bulgaarse ontwikkelaar (Black Hole) kon het niet aan om het spel van genoeg kwaliteit te voorzien. Misschien door de invloed van Ubisoft, of omdat ze gewoon niet genoeg talent en ervaring bezaten. Die studio is inmiddels failliet verklaard als direct gevolg van Heroes 6. Nu werkt een andere studio eraan verder, maar die lijkt eerst de gemakkelijke fixes door te voeren (balance changes). Misschien is de game code wel een niet te onderhouden codesoep, wat zou verklaren waarom sommige bugs nog steeds niet zijn opgelost.
Ik blijf wachten. Kijken wat patch 1.6 doet. Als het over een paar maand nog steeds brak is, dan speel ik de campagnes wel uit en laat het spel verder achter me. Vele anderen spelen het ook al niet meer, of zijn aan het wachten net als ik. Inmiddels verliezen de ontwikkelaar + uitgever veel geld, omdat mensen elkaar afraden het spel (en de DLC) te kopen vanwege deze aanhoudende problemen. Ik blijf hopen dat de franchise hier weer helemaal bovenop komt, is het niet met H6, dan misschien met deeltje 7.
Zijn er meer mensen met dit probleem en heeft er al iemand een fix gevonden?
De support van Ubi is zwaar bagger.
Dat maakt het wel erg makkelijk. Ik weet niet wat de exacte omstandigheden moeten zijn hiervoor maar is me regelmatig gebeurd de laatste uren.
Dat verpest het spel definitief, of in ieder geval tot het weer eens gepatched is.
[ Voor 3% gewijzigd door dura op 14-08-2012 22:09 ]
Anoniem: 442579
Ik zit hier ook mee, maar ik zie dat ze met een Patch komen.lverstoep schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:59:
Ik heb het spel een aantal weken terug aangeschaft voor een budgetprijs. Desalniettemin ben ik hevig teleurgesteld door een nogal hardnekkige bug waardoor al mijn multiplayer games 'out of sync' gaan. Maakt niet uit met welke pc of laptop ik het speel.
Zijn er meer mensen met dit probleem en heeft er al iemand een fix gevonden?
De support van Ubi is zwaar bagger.
http://might-and-magic.ub...125%26ct%3Dtcm%3A6-231-32
Pre-release Patch Notes
A new patch will soon be available ! This patch is going to involve a reset of player profiles (no more save, dynasty level reset to 0, ...). Hereby you can find all the corrections made :
Updates
• Specific leveling curve has been created for Skirmish/Multiplayer.
• Experience multiplier changed to x1 (Normal), x1.5 (Fast), x2 (Fastest)
• The temporary 2 players limit in multiplayer is removed. Now up to 6 players can join the same game.
• Chat channel is automatically generated for players in Multiplayer.
• Surrendering (white flag) enabled in Duel
• Auto-combat disabled in Duel mode
• Default animation speed increased on both the Adventure and Combat maps
• Visual effect is displayed above creatures behind covers (feature still in progress)
• Performance optimizing
• Few interface tweaks
• Several bug fixes (out of synch issues, abilities, overall stability…)
Balance changes
General Changes:
• Defend action increases Might and Magic Defense by +15 instead of +20
• Creature dwellings give more creatures when built (all equals to 1 week basic growth)
• Tree of plenty: building ships doesn’t require resources anymore
Ability stat balance and changes:
• All damage and healing hero ability powers have been increased by approximately 13.5% (percent based abilities are not affected)
• Sanctuary’s racial gauge filling has been increased from 50 to 80 per honorable attacks
• Stronghold’s racial gauge filling has been decreased from 30 to 20 per friendly attacks
• Haven’s racial gauge filling has been increased by 50% when suffering casualties (Morale gives the same)
Creature stat balance
Necropolis:
• Skeleton and Skeletal Spearman:
o Health reduced by 1
• Ghost and Spectre:
o Health reduced by 1
o Charges of the Wail of the Netherworld ability reduced to 2 (from 3)
Haven:
• Sentinel and Praetorian:
o Health reduced by 3
• Crossbowman and Marksman:
o Health reduced by 2
• Sister and Vestal
o Health reduced by 2
Sanctuary:
• Pearl and Coral Priestess:
o Health reduced by 2
• Kappa and Kappa Shoya:
o Health reduced by 2
Stronghold:
• Goblin and Goblin Hunter
o Health reduced by 2
• Blood Eyed Cyclops
o Mighty Slam now deals 100% damage (instead of 150%)
Inferno
• Hell Hound
o Magic defense increased to 7 (from 2)
o Health reduced by 2
• Cerberus
o Magic Defense increased to 8 (from 3)
o Health reduced by 2
• Succubus and Lilim
o Health reduced by 2
Er schijnt een 2e expansie gereleased te zijn, en de gold edition is live gegaan.
Meer info valt hierzo te lezen. (link opent rar file, bron official ubi forum, official admin post)
Mocht je alleen het forum willen lezen kan je hier verder kijken.
Ik heb deze week een nieuwe pc aangeschaft dus zodoende kwam ik er bij de reinstall achter dat we opeens naar 1.7 (en 1.7.1) gingen. Moet zelf nog even kijken wat er allemaal veranderd is. Ik zie in het game menu wel een optie voor 'unlock content' nu
[ Voor 4% gewijzigd door rockhopper op 22-09-2012 21:32 ]
Ik mocht gisteren van 1.0 via 12 patches ofzo naar 1.7.1 gaan. Te bizar voor woorden eigenlijk. Wat dan weer wel oké is, is dat ik het spel via ubi's website gewoon kon installeren zonder dat ik daarbij m'n dvd nodig had.IceStorm schreef op zondag 23 september 2012 @ 12:22:
Misschien moeten ze bij Ubisoft eens leren om patches te cumuleren want ik moet nu van 1.5.1 stapje voor stapje naar 1.7.1 gaan
Er is een hele waslijst aan fixes die in dit document vanaf pagina 27 tot pagina 44 valt te lezen. Echt te veel om op te noemen. Uiteraard merkwaardig dat het allemaal zo lang duurt, maar het is hoopvol te zien dat er onder nieuwe regie toch nog steeds gewerkt wordt aan dit kindje. De save-game issue is natuurlijk apart, maar ja je kan gewoon de map herstarten.
Fixes zijn er in zo'n beetje alle categorieën:
• Bug fixes
o Campaign/Scenarios
o Dynasty Weapons/Traits/Pets
o Achievements
o Abilities/Creatures abilites
o Localization/Text fixes
o Miscellaneous
• Community Bug fixes
o Artifact
o Miscellaneous
• Complete balancing list
o Building costs
o Town Dwelling conversion cost
o External Dwellings Production (eigenlijk allemaal fors minder *gimp alert!*)
o Abilities
o Creature Abilities (eindelijk een optie om strike-return creatures niet te laten terug keren op de plek maar juist naast een shooter te kunnen parkeren tijdens een aanval)
o Duel Mode armies have been modified to match the new creature growth values and to propose 1 Might army and 1 Magic army
o Creatures characteristics (minder luck in inferno creatures, minder kirins, wat damage modifiers)
Verder is er een nog titelloze expansion aangekondigd, niet te verwarren met de 2 DLC's die inmiddels live zijn, maar nog niet beide te koop in de ubi-shop

Ik hoop dat de expansion een RMG (random map generator) heeft en een nieuwe factie, dan is het nog wel de moeite waard. Beide DLC's heb ik nog niet aangeschaft, te weinig interesse voor de huidige prijs en zoveel voegen ze niet toe helaas.
[ Voor 9% gewijzigd door rockhopper op 14-10-2012 14:26 . Reden: save game waarschuwing toegevoegd ]
Ik heb vanaf deeltje 3 alle delen met veel plezier gespeeld. Ook volgens mij nog minstens 30 'kleine' uurtjes in deze gestopt vlak na de release.
Toentertijd door een aantal, voor mij, gamebreaking-bugs ermee gestopt. Zo waren er o.a. problemen met luck, waardoor inferno onspeelbaar was, en miste ik een aantal dynasty weapons terwijl ik die wel had gehaald (de 'achievements' iig).
Mijn vraag: heeft er al iemand gespeeld met de nieuwe patches en is het spel inmiddels sterk verbeterd?
Op dit moment is Heroes 6 voor mij toch een teleurstelling gebleken
Butt-kicking! For goodness!
Cunning linguist.
Ik ga vanavond weer verder de inferno campaign afmaken in 1.8 en ik ga eens kijken wat er nu weer allemaal stuk is. Het blijft natuurlijk lastig dat het developer team vervangen is en men in feite het wiel opnieuw moet uitvinden. Ik had denk ik verder gegaan met HOMM VII en dit maar als verloren beschouwd. Uiteraard ben ik wel blij dat ze verder gaan, maar je merkt wel dat er steeds minder 'die-hard community' feel overblijft.
Er is inmiddels een officiele HOMM portal live gegaan (onder een naam die ik alweer kwijt ben)
En voor de echte fans is er een aankondiging gedaan voor een Expansion! Geen DLC meuk maar een echte standalone expansion. De naam is Shades of Darkness SoD (hommIII anyone?) en zal een nieuwe factie bevatten die zoals het er nu naar uitziet 'dungeon' zal zijn.
Meer nieuws hierover hier.
Er schijnt dan ook een 'complete edition' uit te komen met alle maps en bonus items (en DLC), dit alles 28e februari. Het heeft er dan ook alle schijn van weg dat dit de enige expansion gaat worden, anders zou ik niet denken dat ze een complete edition uitbrengen. Geen nieuws over details zoals een random-map-generator of vriendelijke editors voor het zelf maken van maps helaas.
Ik denk dat ik de complete edition in 2014 uit de budget bak grabbel, €5 voor alle items en zooi is het me wel waard. Dankzij een headsup in het koopjes-topic vorige maand heb ik gratis een kopie van Dance Macabre DLC kunnen meenemen, en inderdaad, deze DLC is echt geen 10€ waard, eerder €2,50. Je speelt het in een paar uur uit, en is eigenlijk niet veel meer dan 2 maps en wat nieuwe beestjes en wat items.
Heb het denk ik al een klein jaartje niet meer gespeeld en hoop dat er veel gebalanced is, aan het topic te lezen wel.
Cunning linguist.
Ik heb het al een tijd niet meer aangeraakt, ik wacht op de "complete edition" in de budget bak voordat ik er weer mee verder ga. Ik heb via een actie/foutje? op uplay gratis één van de DLC kunnen meepakken, en dat viel tegen wat betreft prijs / inhoud. Ik zal niet klagen omdat het gratis is, maar als ik daar een tientje voor had neergeteld had ik me net zo beroofd gevoelt als na het zien van Indiana Jones 4. Inmiddels moet er een volle expansion uit zijn, daar ben ik wel benieuwd naar tzt.
Ik kan dus niet zoveel zeggen over welke bugs er wel en niet in zitten. En verder: inderdaad HOMM3 met WOTG mod en HD patch is nog steeds een genot om te spelen zelfs in 2013.
[ Voor 21% gewijzigd door rockhopper op 01-08-2013 14:35 ]
En zoals je het beschrijft lijkt me deze versie dan makkelijker dan deel 3. Als je overal dezelfde monsters kan creëren wordt het hebben van veel kastelen alleen maar extra noodzakelijk, en helemaal in combinatie met de grondstofmijnen die aan het kasteel samenhangen! De tactiek die je volgt zal daardoor ook wel veranderen.
Denk dat ik dan ook maar wacht tot een complete versie van dit spel.
Jeetje, ik wist helemaal niet dat er een hd patch was. Thx, dat wil ik wel even proberen. Al vind ik het zoals het nu is ook nog steeds goed uit zien voor zo´n oud spel.rockhopper schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:32:
Nee, de gameplay is toch wel wat anders dan homm3, daarbij is het bouw en vernietig terwijl je zo'n groot mogelijk leger probeert te krijgen. 6 is wat meer op "zone controle" gericht. Oftewel bezit het fort / kasteel en je hebt het hele gebied onder controle. Een ander groot verschil is dat je min of meer vast zit aan één type monster en dat je deze overal kan recruiten.
Ik heb het al een tijd niet meer aangeraakt, ik wacht op de "complete edition" in de budget bak voordat ik er weer mee verder ga. Ik heb via een actie/foutje? op uplay gratis één van de DLC kunnen meepakken, en dat viel tegen wat betreft prijs / inhoud. Ik zal niet klagen omdat het gratis is, maar als ik daar een tientje voor had neergeteld had ik me net zo beroofd gevoelt als na het zien van Indiana Jones 4. Inmiddels moet er een volle expansion uit zijn, daar ben ik wel benieuwd naar tzt.
Ik kan dus niet zoveel zeggen over welke bugs er wel en niet in zitten. En verder: inderdaad HOMM3 met WOTG mod en HD patch is nog steeds een genot om te spelen zelfs in 2013.
Ik ben sinds een tijdje Heroes Chronicles aan het spelen. Die had ik nooit gedaan vroeger. Wel weer gaaf om te spelen.
Niet iedereen vind het even leuk, maar ik vind de standaard hommIII inmiddels saai
Ik weet niet of 6 makkelijker is, de AI speelt vals met extra grote legers / onbeperkte voorraad. In het kort betekend het eigenlijk dat je tactisch versneld moet aanvallen anders wordt je omver gelopen. Dat de hele zone aan één gebouw gekoppeld is, is wel weer fijn, ik ben nooit zo'n fan om langs al die mijnen te lopen.
Er zitten verder bij 6 ook wat artefacts gekoppeld aan je (uplay) account die ook sterker worder naar mate ze meer ervaring opgedaan hebben (ja de artefact krijgt xp) deze kunnen ook een grote invloed uitoefenen op de gameplay waardoor het weer makkelijker wordt. Ik heb niet zo'n zin om steeds veel te betalen om in feite beta-tester te zijn bij 6. Ik heb de Collector's Edition gekocht bij aanvang en ik krijg nergens korting op bij nieuwe releases of compensatie dat er straks een "ultimate edition" komt met alle inhoud. Dus vandaar mijn keuze. Het spel was pre-expansion al goed speelbaar, maar het is nog wel een eind voordat het richting echt af gaat.
Mja het heet HD maar de tekeningen blijven hetzelfde. Het laat je alleen spelen op hogere resolutie, in mijn geval 2560x1440. Dat geeft je een veel beter overzicht bij de maps, zeker op de XL maps die ik eigenlijk altijd speel. De HD patch werkt overigens ook met WoG.Mr_Knight schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 16:45:
[...]
Jeetje, ik wist helemaal niet dat er een hd patch was. Thx, dat wil ik wel even proberen. Al vind ik het zoals het nu is ook nog steeds goed uit zien voor zo´n oud spel.
[ Voor 18% gewijzigd door rockhopper op 01-08-2013 16:49 ]
Ik heb een tijdje via hamachi homm3 gespeeld maar dat werkt helaas (bij mij?) niet meer.
De mijnen aflopen is idd niet zo fijn maar aan de andere kant kan je weer mijnen innemen zonder de kastelen te hebben. Als 6 ultimate edition uitkomt ga ik die toch maar opsnorren
Wotg = Wake of the gods / Wake of Gods (ook bekend als WoG)p2w schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:42:
Die HD patch ken ik ook nog niet... zal hem proberen te vinden (en HOMM3 weer een keer installeren) Wat is trouwens de WOTG mod?
Ik heb een tijdje via hamachi homm3 gespeeld maar dat werkt helaas (bij mij?) niet meer.
De mijnen aflopen is idd niet zo fijn maar aan de andere kant kan je weer mijnen innemen zonder de kastelen te hebben. Als 6 ultimate edition uitkomt ga ik die toch maar opsnorren
Volgens mij de populairste mod van HOMM-III, belangrijkste toevoegingen zijn xp en vaardigheden voor de creatures, wat extra artefacts en ook map aanpassingen en toevoeging van commanders.
De game zelf valt volgens mij regelmatig voor een habbekrats te halen bij GoG.com tijdens acties. Ik gebruik zelf gewoon nog de schijfjes van HOMM5 Collector's edition, de originele van '99 deden het niet meer bij mij.
De HD staat hier geloof ik, hoewel dit weer een oudere link kan zijn, men ontwikkeld deze patch nog steeds door.
HD zal ik thuis opzoeken (kan ik hier op het werk niet doen). Wel erg goed om te horen dat de community nog steeds tijd investeerd in dit spel!
Verder kan je wel gewoon de basic game starten zonder wog. Ik kan het niet kaal voor je testen maar de HD-launcher heeft de optie voor starten met 'wog' en starten 'standaard' (je kan ook voor beide varianten een desktop icoontje aanmaken) Ik speel eigenlijk exclusief wog, maar hij doet gewoon de eerste de beste campagne starten voor mij, dus dat moet geen probleem zijn. Je kan er dus voor kiezen om een wog-variant van een campagne te doen, of de kale variant. Ik zou ze zelf niet simultaan naast elkaar spelen, met andere woorden maak eerst een kale versie spel af voordat je weer gaat wog-en en omgekeerd.
Zoals bij iedere first install, maak een goede backup van je huidige settings en saved games mocht het niet bevallen. (wat ik me niet voor kan stellen)
Er zijn ook nieuwe gebouwen en dergelijke in wog en je kan opties aan en uitzetten voor spellbooks/spells die er wel en niet mogen zijn, en welke artifacts er wel en niet mogen zijn. Je zult begrijpen dat zonder town portal en dimension door het spel heel anders speelt.
Verder zit er een nieuwe resource in "mythril" waar je weer aparte dingen mee kan doen, speciale upgrades of je inkomen spekken of artifacts via een speciaal gebouw binnenhengelen.
Ik weet niet goed of het een hele grote community is, het meerendeel wordt allemaal in Rusland gemaakt. Maar ik heb respect voor ieder spel dat na bijna 15 jaar nog steeds kan boeien, en zelfs ondersteuning houdt in de community, terwijl de uitgever/makers al lang op de fles zijn. In Rusland leeft strategy veel meer dan hier, maar niet alle sites zijn even kosjer en Engels kennen ze meestal niet.
[ Voor 6% gewijzigd door rockhopper op 12-08-2013 17:20 ]
Wat doe ik fout?
Henk
Heb je toevallig al geprobeerd het programma te installeren onder windows xp / 98 compatibiliteit? (eigenlijk zou dat niet hoeven). En welke versie van het spel heb je? Origineel uit vorig millenium of een van de vele pretpakketen, zo ja welke?
De verschillende compatibiliteiten heb ik al geprobeerd.
Ik heb de originele versie uit het vorige millenium.
Ik heb de gog versie nu en die werkt perfect. Ik heb ook orginele schijfjes maar die liggen ergens in de kast te verstoffen. Ik vind het fijn dat ik gewoon bij gog kan inloggen en meteen kan installeren.
En dat sommige maps wel werkten en andere niet kan misschien te maken hebben dat je voor de 1 een uitbreiding nodig hebt en de ander niet. Ik weet niet of je alleen het basis spel heb, maar ook Armageddons blade en/of Shadow of Death?
En mocht de dvd het niet meer doen kan je ook heroes complete bij bv bol.com vrij goedkoop vinden (inclusief HOMM4)
[ Voor 58% gewijzigd door p2w op 28-08-2013 16:01 ]
Persoonlijk gebruik ik altijd de Random Map Generator en speel dan een XL map met boven en ondergrond, lekker simpel kill 'm all.
Iedereen, dank voor de tips.
Maar hulde voor je waakzaamheid, gepaste voorzichtigheid is altijd goed. Ik heb voornamelijk maps geprobeerd van celestialheavens.com (kies bij het dropdown menu eerst hommIII, standaard staat deze op V) maar ik blijf de RMG maps toch leuker vinden, soms heb je echt bagger, soms denk je 'wow' zoveel towns en dan weer zit je opgescheept met een super open map met wel 5 verschillende toegangspunten (portals included)
Ons advies in deze thread was dan ook om een digitale distributie te proberen, zoals gog.comHenk W schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:06:
Zo, nieuwe ssd geplaatst, nieuwe homm3 complete, via Bol.com. Maar het werkt niet.
Je hebt immers al een fysiek exemplaar wat het om onbekende redenen niet meer doet / niet wil werken. Je kan jezelf natuurlijk troosten met de gedachte dat je in ieder geval je pc een plezier hebt gedaan met een ssd
Het is nogal lastig om te zien wat er mis gaat zonder dat we je hele pc kennen. Ik neem aan dat de ssd ook een nieuwe installatie van win7 met zich meedroeg? Of heb je het hele oude register en windows 1 op 1 overgezet (dat zou namelijk niets oplossen)
Zonder extra info (en ik weet niet goed welke info zou kunnen helpen) wordt het lastig om het voor je op te lossen.
Laat even weten als je hem hebt gebruikt.
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
registered!
Battletag Vakasha#2284
Bij mij duurden de AI beurten geen 10 minuten, maar het duurde inderdaad zeker 1 a 2 minuten voor de overige 2 spelers om hun beurt te doen.Snoz Lombardo schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:36:
Wie speelt de beta van HoMM7? Duren de AI beurten bij jullie ook zo achterlijk lang? Speel een potje tegen 3 AI's maar vanaf beurt 1 al duren de AI beurten al erg lang, in totaal zo'n 8-10 minuten aan het wachten op mijn beurt.
Volgens mij maken de AI spelers ook direct meerdere heroes aan om aan te sturen en vandaar dat het mogelijk langer duurt. Maar dit is iets wat duidelijk sneller moet kunnen.
Al met al twijfel ik of ik m direct aan ga schaffen.
[ Voor 8% gewijzigd door rockhopper op 24-09-2015 18:56 ]
Het goede nieuws is dat de ontwikkelaar meldt dat er sinds de tweede beta nog veel is verbeterd en afgewerkt. Tot in hoeverre dat afdoende is, is afwachten, maar de ontwikkelaar zegt ook toe om het spel te blijven verbeteren na de release. Mijn schatting is dat er wel enkele patches nodig zullen zijn om het spel af te werken, zoals ook het geval was bij de vorige delen.
Het kernprobleem met de Heroes-reeks is dat de doelgroep eigenlijk wat te klein is om een groot genoeg budget te rechtvaardigen. Voor een echte topper van een Heroes-game zou een wat beter ontwikkelteam nodig zijn dan de laatste delen hebben gekregen, en een wat groter budget voor iteratie, afwerking, een echt slimme AI en algeheel goede kwaliteit. Maar omdat er meestal slechts enkele honderdduizenden exemplaren verkocht worden, kan Ubisoft niet hoog genoeg inzetten op deze franchise. Deels heeft de reeks gewoon niet voldoende aantrekkingskracht op het huidige publiek om genoeg te verkopen, en deels is het een zichzelf versterkend fenomeen: Zodra een deel in de reeks gebrekkig is, verlaagt dat de interesse voor de volgende game en zo blijft het allemaal net ondermaats. Misschien zou Ubisoft de licentie moeten verkopen aan een gedegen indie-team dat meer kan bereiken met minder geld.
Maar goed, misschien blijkt Heroes 7 toch echt eens een grotendeels probleemvrije ervaring. Is het niet bij release, dan misschien enkele weken / maanden na de release. Ik ben benieuwd naar de reviews en meningen, maar ik ga 't spel pas halen wanneer ik er vertrouwen in heb.
Helaas zit je nog altijd vast aan die gore ubisoft client uplay ook al haal je het via steam.
Ik ben benieuwd wat ze aanpakken, mij lijkt dat die lange AI laadtijden niet zo makkelijk op te lossen zijn. AI aanpassen lijkt me een moeilijk iets en als iets lang duurt zal het wel matig gescripts zijn. Maar ik heb er verder geen verstand van dus ik baseer dit niet op enige kennis van zaken, slechts een mening.
http://www.metacritic.com/game/pc/might-magic-heroes-vii
De algemene indruk van recensenten is vrij goed, hoewel zij waarschijnlijk wat oppervlakkiger naar de game kijken dan een die-hard fan doet (een goede Heroes-game komt op de details aan naar mijn mening). Ik blijf me zorgen maken over de AI. Op Heroes Community lees ik dat die niet bijzonder snugger is, en dat kan het hele tactische deel van het spel ondermijnen. Ik hoop dat het meevalt, of dat enkele tweaks via patches verbetering geven. De posters op Heroes Community zijn vaak verstokte, cynische fans van Heroes 1-3, dus zij zijn soms bizar negatief.
Edit: even een link naar de recensies op Steam erbij. Deze hebben nog beperkte waarde, want mensen hebben nog maar een paar uurtjes gespeeld, maar de meningen zijn niet heel positief helaas:
http://store.steampowered.com/app/321960/
Ik ben net begonnen met Dragon Age: Inquisition en daarna ga ik voor Stasis, dus ik wacht mooi op meer reacties en hopelijk een patch of twee. Dan maar 's kijken of ik tot aankoop overga. Toch lijkt het spel een hoop goed te doen, dus goede kans dat dit een waardig deel in de reeks is / wordt.
[ Voor 17% gewijzigd door geert1 op 30-09-2015 11:44 ]
Ik heb niet echt lang gespeeld nog maar ben nog niet wild enthousiast. Al 2 crashes gehad (1 bij start, 1 bij afsluiten), de graphics (en stijl) zijn matig en hoewel het verhaal me geen zak interesseert vind ik dat je er niet mee weg kan komen om in je cutscenes een camera over een 2d tekening te laten bewegen en daar wat stemmen overheen te plakken.
Komende week lekker vakantie, dan gaan we er eens goed voor zitten. Ik hoop dat het gewoon een leuk speelbare game is. Ben niet meer zo die hard als ten tijde van deel 3.
Ik kom er op terug als ik wat meer van de gameplay weet (en dat is uiteindelijk het enige dat telt).
Ze kunnen beter zoals Microsoft doet met age of empires en uitbreidingen maken op de klassieke delen. Heroes 3 hd op de ipad speel ik nog iedere dag.
Dit deel laat ik lekker voor wat het is.
De bugs gaan in elk geval aangepakt worden. Er komt een grote patch aan met 120+ oplossingen, die met een beetje geluk volgende week zou moeten uitkomen (in elk geval binnenkort). Daarna zullen vast nog een paar patches volgen, evenals DLC op z'n tijd. Maar zullen de ontwikkelaars iets kunnen doen aan de gebrekkige AI? In voorgaande delen (en veel andere games) bleek dat de AI niet werd aangepakt in patches. Misschien is dit te complex, is er geen budget of krijgen andere zaken prioriteit.
Ik hoop dat het spel over 2, of 6, of 12 maanden toch een flinke stap omhoog heeft gemaakt zodat ik er alsnog van kan genieten. Ik ben bereid te wachten. Maar mijn vertrouwen in deze al langer gebrekkige reeks wordt er niet beter op zo. Fan zijn van deze reeks wordt hoe langer, hoe pijnlijker
Anoniem: 700862
maar wat een domper. Enorme laad tijden. Eenmaal in het spel loopt het wel soepel, Maar wat een afknapper om het spel op te starten en tussen de beurten door.
gister dan eindelijk een patch. het downloaden ging nog redelijk,
vol verwachting dan het spel opgestart, maar helaas doet hij het helemaal niet meer!!!!!!!
Ubisoft bedankt!!! ik had die 50 euro beter naar de kroeg kunnen brengen
Dus je hebt de game blind gekocht, terwijl het a) Ubisoft is en b) een Heroes-game? Natuurlijk zou Ubi het beter moeten doen en de schuld ligt bij hen, maar tegelijk ben je naïef geweest. Ubisoft lanceert meer games met problemen dan zonder, en de vorige Heroes was ook al een puinhoop bij release.Anoniem: 700862 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 07:01:
al de hele zomer wacht ik op het nieuwe deel van HOMAM. eindelijk is het dan 29 september en ligt het spel in de bus. Downloaden via steam, Helaas, hij doet het niet. Ubisoft aangeschreven. Uiterlijk binnen 48 uur antwoord. Helaas tot op heden niks gehoord. Via andere wegen wel gelukt om spel draaiende te krijgen.
maar wat een domper. Enorme laad tijden. Eenmaal in het spel loopt het wel soepel, Maar wat een afknapper om het spel op te starten en tussen de beurten door.
vol verwachting dan het spel opgestart, maar helaas doet hij het helemaal niet meer!!!!!!!
De patch lost een hoop dingen op, maar creëert nieuwe problemen. Ik ga na de gehele patch-cyclus pas kijken of het spel dan de moeite waard is. Het internet staat vol met problemen op allerlei gebieden.
Ik raad je aan om geen games te pre-orderen, tenzij je echt niets geeft om je geld. Slechts van enkele franchises en developers kun je zeker genoeg zijn van succes om te pre-orderen; daarbuiten is afwachten veruit het beste.
In het geval van een Steam digitale download had je nog een refund kunnen doen.
Fool me once ...
[ Voor 26% gewijzigd door Ketho op 17-10-2015 13:33 ]
Games van Ubi kopen heb ik allang afgeleerd.Anoniem: 700862 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 07:01:
al de hele zomer wacht ik op het nieuwe deel van HOMAM. eindelijk is het dan 29 september en ligt het spel in de bus. Downloaden via steam, Helaas, hij doet het niet. Ubisoft aangeschreven. Uiterlijk binnen 48 uur antwoord. Helaas tot op heden niks gehoord. Via andere wegen wel gelukt om spel draaiende te krijgen.
Cunning linguist.
Anoniem: 700862
ik vind het toch knap dat je mij naief kunt vinden zonder mij te kennen,geert1 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:39:
[...]
Dus je hebt de game blind gekocht, terwijl het a) Ubisoft is en b) een Heroes-game? Natuurlijk zou Ubi het beter moeten doen en de schuld ligt bij hen, maar tegelijk ben je naïef geweest.
tot op heden heb ik namelijk helemaal geen problemen gehad met ubi of de heroes serie!!
Tot zover het goede nieuws, want er blijft nog een hoop werk aan de winkel. Ook na de meest recente patch (1.5) staan er nog een hoop issues open. Het verschuift wel steeds meer van grote game-breakers naar kleinere balansproblemen en specifieke foutjes. Het lijkt de goede kant op te gaan met dit spel, en ik hoop enorm dat nog een patch of drie ervoor zorgt dat het spel zich kan meten met deel 3 en 5. Zoals altijd wordt er weer heel veel gevraagd van het geduld van de fans (dit spel had eigenlijk nog 6 maanden extra ontwikkeltijd nodig gehad), maar wie weet kan ik me in de loop van 2016 toch gaan vermaken met een goed afgewerkte Heroes-game.
Klinkt goed. Toch wacht ik nog eventjes, heb momenteel nog genoeg te spelen.
Is het urenlange wachten tussen beurten opgelost?