Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:47
baasandre schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:54:
3e keer installeert de game uiteindelijk wel...
Ik heb ook een 2wp code en geen probleem!
Tijd om te spelen, intro film. .....Tof! !
Aha, ik vond dit nog ;
An update, I did manage to get the game to install. After looking at the various tips I got here, I noticed the one thing I hadn't done was to eliminate the \Ubisoft directory when installing so I just used C:\Program Files\Might & Magic Heroes VI and bam it installed no problem.

En het zal wel werken, maar mijn sleutel is al gebruikt door mij en daarmee invalid lijkt het wel. Heb er nog 2 (van vrienden) maar die durf ik niet te gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door maartend op 14-10-2011 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:48
Bezulba schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:59:
domme vraag, maar hoe kan ik makkelijk en snel zien of er units te koop zijn in een stad? Nu moet ik telkens alle dorpjes/steden/castles langs, dat moet makkelijker kunnen
Al je units zijn in een grote pool overal te koop waar het juiste gebouw is gebouwd. Als je in een stad kijkt dan zie je daar van alle types die je in die stad kan recruiten het totaal beschikbare aantal over je hele rijk. De meeste info vind je dus in je hoogst geupgrade stad...geloof ik... ;)

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 12:55

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

MrOleo schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:26:
[...]
Al je units zijn in een grote pool overal te koop waar het juiste gebouw is gebouwd. Als je in een stad kijkt dan zie je daar van alle types die je in die stad kan recruiten het totaal beschikbare aantal over je hele rijk. De meeste info vind je dus in je hoogst geupgrade stad...geloof ik... ;)
Nee je kan zelfs al je units in een simpel fort kopen, echter wil je je units in 'upgrade' vorm kopen, dan moet er op de plaats van aankoop ook een upgraded building zijn. (En dat is dus vaak je beste stad). Verder klopt wat MrOleo zegt: de units zijn dus gepooled en om ze aan te schaffen moet er in ieder geval een gebouw van die creatures staan op de plek van aanschaf. Zijn ze eenmaal ergens uitverkocht dan zijn ze meteen overal uitverkocht.
Alléén de markets werken onafhankelijk, dus alle upgraded markets, verkopen verschillende artifacts van elkaar, en dit aanbod wisselt per week (soms ook per reload).

Op zich bevalt me dit systeem wel, minder heen en weer geren om je units op één plaats te krijgen. Wat natuurlijk wel jammer is dat je niet effe snel op dag 1 van de week een stad kan verover voor extra units van de vijand (zoals dat eerst kon). Nu krijg je juist dat de vijand vaak z'n pijlen richt op een onbeheerd fort op dag 7 en zo wat units van jou wegkaapt.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
uqrax schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:33:
Kan iemand die het spel heeft gekocht commentaar geven op de DRM? De reviews die ik tot nu toe heb gezien slaan dit belangrijke onderdeel volledig over.

- Is tijdens installeren internetverbinding nodig?
geen idee
- Klopt het dat je om het volledige spel te kunnen spelen verbinding moet maken met Ubisoft servers?
Volgens mij klopt dat niet, je kan vrij makkelijk offline spelen, je mist dan echter wat ingame opties, achievements, wellicht wat dynasty-dingen etc. Wellicht moet je echter wel per se registreren en eenmalig verbinding maken, dat weet ik niet. Ik heb nog niet lang genoeg gespeeld om dit helemaal zeker te weten.
- Wordt je net als in andere Ubisoft spellen zonder pardon uit het spel gegooid als je verbinding problemen durft te geven?
Ik heb net ff mijn wifi eruitgegooid tijdens de campaign, er gebeurde niks, ik kon gewoon doorspelen
Edit: en niet lang genoeg gewacht, je wordt inderdaad bruut gekickt en kan niet verder met je saves...
- Klopt het dat je na gebruikmaken van de online DRM-only functionaliteit je niet meer zonder kan? Met andere woorden, is de "offline mode" onbruikbaar om saves verder te kunnen spelen als je ooit eens zonder verbinding zit (of zodra Ubisoft besluit de DRM servers te sluiten)?
Volgens mij kan je er altijd ervoor kiezen om offline te spelen, je zal wellicht je saves even op de juiste plek moeten hebben. Dit is nog een beetje onduidelijk, ik ben nu uiteraard aan het gamen, en niet zo zeer aan het kijken hoe het offline/online precies werkt :)
Ik kon in offline mode niet verder met mijn saves van toen ik online was, dus die lijken online te staan, echter kan ik mij uit de beta herinneren dat het mogelijk is om ze in de uplay launcher offline te zetten, waarna je er wel mee verder kan. Het kan dus inderdaad waarschijnlijk problemen geven als je een keer geen verbinding hebt en de saves zijn niet lokaal beschikbaar.
Het is zeker wel goed mogelijk om offline te spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door MrOleo op 15-10-2011 13:38 ]

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
1ste maal opstarten moet je absoluut contact hebben via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik heb het spel inmiddels zelf, maar je wordt er echt keihard uit gegooid zodra je eventjes geen internetverbinding hebt. Geen autosave of waarschuwing, gewoon hoppa naar het main menu zonder toegang tot je saves tot je weer verbinding hebt. Ik schaam me eerlijk gezegd dat ik deze praktijken direct gesteund heb door dit het spel te kopen.

Town windows had ik nog niet gezien maar wel veel over gelezen. Zelfs al wist ik dat de oude mooie town screens niet geimplementeerd zijn, het blijft een teleurstelling. Hoe hebben ze dit toch kunnen verzinnen, HOMM 1 uit 1995 zag er nog mooier uit! Ze hebben aangegeven dit te fixen, hopelijk kunnen we deze versie snel vergeten... Maar eerst zien, dan geloven.

De moeilijkheidsgraad lijkt vooralsnog wel goed geregeld te zijn. De AI moeilijkheid en resource bonus/penalty zijn zo te zien van elkaar los getrokken en vrij te kiezen. Erg mooi, veel spellen koppelen dit om onbegrijpelijke redenen. Ook de hoeveelheid neutral creatures is apart in te stellen, zelfs in de tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 14:27

Camulos

Stampert

Hier ook een MMVI speler :) Gewoon via steam.. en dus ook 2x de Beta van MM6 gespeeld ^^ (ja er zijn 2 beta's geweest :| )

Eerste indrukken t.o.v. de beta's:
- veel minder bugs en glitches.. zeker in de tutorial kun je dit merken.
- In de eerste beta was alles gericht op healing en magic, waardoor je als might-player echt ongenadig kapot ging. Inmiddels hebben ze meer balans hierin gevonden, door minder te focussen op healing-powers.
- Verhaal is aardig OK.. cut-scenes zien er een stuk beter uit
- Achievements!! :D vind ik leuk ^^

Tips om gameplay te bevorderen:
- Ik kan iedereen aanraden om de snelheid van je eigen speler en die van de vijand helemaal omhoog te schroeven, dit zorgt ervoor dat de gameplay op de normale map een stuk sneller verloopt
- Zet de cut-scenes in battlescenes uit (anders krijg je een cutscene elke keer als je unit geluk heeft of een zeer succesvolle aanval heeft.. en dat is nogal vaak :) )

Zelf aan de slag gegaan met de Sanctuary campaign, welke goed aanvoelt.
De tactiek die ik gebruik: 2 stacks van Coral Priestess + 1 Stack Kenshi.. hiermee heb ik vaak geen losses (coral priestess = healing.. kenshi = zeer goede melee unit met veel HP's).

Soms heb je het niet door.. maar je Hero kan zelf ook elke beurt aanvallen/spells doen! En daarnaast heb je nog een zeer krachtige faction/dynasty ability die je zo ongeveer elke beurt kunt inzetten. (bij je Haven campaign kun je een unit on-aanvalbaar maken... bij Sanctuary krijgen alle stacks +7 defense).

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 20:29
Camulos schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 08:48:

Tips om gameplay te bevorderen:
- Ik kan iedereen aanraden om de snelheid van je eigen speler en die van de vijand helemaal omhoog te schroeven, dit zorgt ervoor dat de gameplay op de normale map een stuk sneller verloopt
- Zet de cut-scenes in battlescenes uit (anders krijg je een cutscene elke keer als je unit geluk heeft of een zeer succesvolle aanval heeft.. en dat is nogal vaak :) )

Soms heb je het niet door.. maar je Hero kan zelf ook elke beurt aanvallen/spells doen!
Snelheid omhoog gooien is inderdaad een must...
De cut scenes laat ik eerst nog aanstaan, vindt het op dit moment nog wel leuk.

Inderdaad over je Hero, ik ben daar standaard mijn beurt mee, anders vergeet je het te makkelijk.

Heb de beta's bewust niet gespeeld, met een frisse blik het spel in.
Valt me nog niet tegen, alleen het town screen vindt ik mager tov de vorige Homm.
Gisteren eerst even op easy gespeeld ( tuitorial map), dat was dus niks aan, te makkelijk.
Maar goed dat was 2 uur van alles proberen.

Wat me wel opviel: op het moment dat je een battle hebt en je gebruikt de AI knop om uit laten vechten, je veel meer loss hebt dan als je zelf de battle doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Dat van die snelheid heb ik nog niet gezien / gebruik van gemaakt. Zal ik eens doen.
Zelf vind ik de cutscenes mid-battle wel leuk.

Ik zag zelfs dat m'n sentinels opeens z'n zwaard en shield opzij wierpen en spontaan een korte jig begonnen te dansen! (weet niet waardoor het getriggered werd maar wel lachen)

De tutorial inmiddels gespeeld en het is inderdaad een stuk gelikter ten opzichte van de demo. Er lijken wat extra CS toegevoegd (of m'n geheugen laat me in de steek) en de achievements / awards en het dynastie gebeuren lijkt goed te werken en wel wat toe te voegen.
Tip als je een review leest zonder melding van dynastie heb je met een fake reviewer te maken die alleen kort de demo heeft gespeeld.

Wat betreft de DRM, ik heb nooit problemen met online zijn, dus nog geen ervaring van 'eruit vliegen' mid game. Ik verwacht wel dat het gebeurt, want je werkt of altijd aan je online ranking, of je speelt offline.
Dus ik denk dat als je offline wilt spelen, je ook offline moet starten. Ik heb nog niet geprobeerd om offline het spel te starten, maar ik denk dat het deze draconische middenweg is geworden. Gezien de achievements en awards en unlock content allemaal online is, zie ik eigenlijk geen reden om niet online te zijn, maar het zou fijn zijn als je inderdaad *zelf* die keuze zou hebben.

De townscreen moet inderdaad verbeterd worden en dat zou dan in een toekomstige patch komen. Mja het is minder eye-candy, maar het maakt het voor mij niet minder leuk, zie liever betere AI / game balance en focus daarop dan dat ik een supermooi town screen zie. Vooralsnog ben ik blij dat de developers zo goed naar de community hebben geluisterd. Ik hoop dan ook dat er snel een expansion wordt aangekondigd met de geliefde RandomMapGenerator!

En dat je op automatische piloot meer losses hebt is al vanaf hommIII zo (heb I en II niet gespeeld)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06 22:45
Zo, heb m'n eerste 10-15 uur erop zitten (ook ik heb de beta vermeden, ik wil alleen bugs zien als iki ervoor betaald wordt ;-) ) en het zal ongetwijfeld slechter zijn dan al die H&M uit de oertijd (ik heb ze gespeeld, ooit) want vroegâh was alles beter, maar de afgelopen jaren heb ik vooral deel 5 met plezier gespeeld en ik moet zeggen dat 6 een stuk lekkerder speelt, veel spelersvriendelijker, veel zaken die niets toevoegden aan de gameplay maar je als speler wel veel werk bezorgen zijn genadeloos geschrapt, ik ben blij met deze uitbreding van de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Kan iemand uitleggen hoe het zit met die dynasty of een link geven waar dit wordt uitgelegd? Een handleiding heb ik nog niet gevonden.

Zojuist even op de "Altar of Wishes" knop geklikt omdat ik me afvroeg wat ik daar kon doen. Blijkbaar kan ik daar "dynasty seals" besteden aan heroes en bonussen. Maar wat die precies voor effect hebben of waar je ze kan gebruiken wordt niet uitgelegd. Voor de grap een bonus gekocht maar het lijkt gelijk een permanente keuze te zijn voor mijn profiel die niet terug te draaien is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Wat ik tot nu toe gezien heb is dat je bepaalde 'dynastie' weapon kan krijgen / unlocken. Deze plaats je in het weapon slot van je main hero, en deze heeft ook xp nodig om beter te worden. In de tutorial krijg je het 'griffin' sword, en deze geeft een bonus van 3 leadership, na 100,000 xp wordt het lvl 2 en krijg je bonus 'griffin heart' (wat dat ook moge doen) na zoveel meer xp wordt het lvl 3 en zo verder tot lvl 5.
Het zijn geen baanbrekende bonussen, maar het is wel een kleine boost.

Verder kan je bepaalde dynastie seals > bonussen die je hebt gekocht (zoals start het spel met 2,500 gold extra, of krijg 200 gold/dag extra, krijg 5 destiny in de volgende battle nadat je een artifact oppakt etc) koppelen aan je dynastie wapen.

Op level 1 is er maar 1 slot die je kan invullen, aangezien er 5 slots zijn afgebeeld ga ik ervanuit dat ze op de hogere levels meer bonussen kan invullen. Verder kan je ook meer spul unlocken als je zelf vanuit iron naar het volgende level promoveert (platinum is het hoogste geloof ik).
Via je uplay account kan je ook een extra dynastie wapen kopen (niet voor geld maar voor vrijgespeelde credits) Daarvoor moet je eerst wat missies afmaken ofzo.

Het is me zelf ook nog niet helemaal duidelijk, maar dit is wat ik er tot nu toe van kan brouwen. Als iemand anders meer weet hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
rockhopper schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:49:
Wat ik tot nu toe gezien heb is dat je bepaalde 'dynastie' weapon kan krijgen / unlocken. Deze plaats je in het weapon slot van je main hero, en deze heeft ook xp nodig om beter te worden. In de tutorial krijg je het 'griffin' sword, en deze geeft een bonus van 3 leadership, na 100,000 xp wordt het lvl 2 en krijg je bonus 'griffin heart' (wat dat ook moge doen) na zoveel meer xp wordt het lvl 3 en zo verder tot lvl 5.
Het zijn geen baanbrekende bonussen, maar het is wel een kleine boost.

Verder kan je bepaalde dynastie seals > bonussen die je hebt gekocht (zoals start het spel met 2,500 gold extra, of krijg 200 gold/dag extra, krijg 5 destiny in de volgende battle nadat je een artifact oppakt etc) koppelen aan je dynastie wapen.

Op level 1 is er maar 1 slot die je kan invullen, aangezien er 5 slots zijn afgebeeld ga ik ervanuit dat ze op de hogere levels meer bonussen kan invullen. Verder kan je ook meer spul unlocken als je zelf vanuit iron naar het volgende level promoveert (platinum is het hoogste geloof ik).
Via je uplay account kan je ook een extra dynastie wapen kopen (niet voor geld maar voor vrijgespeelde credits) Daarvoor moet je eerst wat missies afmaken ofzo.

Het is me zelf ook nog niet helemaal duidelijk, maar dit is wat ik er tot nu toe van kan brouwen. Als iemand anders meer weet hoor ik het graag.
Ben nu ook een tijdje aan het spelen geweest, klopt volgens mij helemaal wat je zegt over dynastie.
Inderdaad lijkt het mij dat je zodra je hoger in de game zit, meer bonussen vanaf het begin kan meenemen.

Op dit moment kies vooralsnog vaak voor wood/ ore :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Dat van die bonussen lijkt min of meer zo te werken. Zo te zien zijn ze niet gekoppeld aan je wapen en moet je zelf extra slots kopen. Alhoewel ik in de campaign ook al voor bonussen kan kiezen die ik niet gekocht heb. Maar je kan ook heroes en zelfs creatures kopen, ik kan me daar nog moeillijk een doel bij voorstellen.

Oh, al die heroes en creatures zijn enkel portretten. Niet echt boeiend dus.

[ Voor 26% gewijzigd door uqrax op 16-10-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

uqrax schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 10:18:
Dat van die bonussen lijkt min of meer zo te werken. Zo te zien zijn ze niet gekoppeld aan je wapen en moet je zelf extra slots kopen.
Oh die extra slots kopen heb ik nog niet ontdekt, ik ging er min of meer van uit dat het toch per dynastie level wapen gaat.
Overigens kan je altijd voor iedere main hero van dynastie weapon wisselen. Ze zijn gebonden aan might of aan magic, dus je magiër gaat niet opeens als koene ridder met een sword aan de slag, net zo min dat je wannabe lancelot ridder opeens een staf op kan pakken.

Overigens worden die bonussen op het gold en platinum tier wel een stuk handiger "indien je een held een andere held ontdekt uit de fog of war krijgt hij 50% van z'n movement points terug" of "planeswalker: je held gebruikt minder movement points voor de portal spells"

Ben vandaag begonnen aan de main campaign (duurde effe voor ik doorhad dat de tutorial inderdaad maar 2 maps zijn (had ik dus net zo goed overkunnen slaan) en ben nu maar met de necromancy begonnen. Unedited main is daar magic, dus ik kon al meteen kiezen uit m'n 2 CE bonus dynastie weapons. En dankzij het uitspelen van de eerste 2 maps had ik ook al een weapon unlocked via uplay "The Oblivion".

Voorlopig krijg ik de indruk dat je in ieder geval extra gemotiveerd wordt om langer te spelen en zodoende ook genoeg xp op je dynastie weapons te krijgen. Is denk ik wel een goed iets. In de mod "Wake of Gods (WoG)" van HOMMIII kregen je units ook xp, en dat vergrootte voor mij het spelplezier enorm.

[ Voor 9% gewijzigd door rockhopper op 16-10-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 18:15
Ik zit dus ook met die failed to register into game explorer, maar alle opties tot nu toe geprobeerd en nog geen enkele werkt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
bangkirai: ook al gekeken op het forum van ubisoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 18:15
Ja, alle opties al geprobeerd, heb al 10 a 20 posts van het topic gelezen en opties geprobeerd.

-verschillende run as admin, met verschillende compatibileits opties.
-process afbreken via taskbeheer van setup.exe als de fout op scherm komt, maar daar heb je niks aan, want dan heb je wel geinstalleerde directory, maar niks is geregistreerd, dus de .exe files willen dan ook niet werken.
-op verschillende schijven geprobeerd te installeren, met en zonder program files of ubisoft, zoals ze het zeiden.
-er staat ergens je moet de beta of demo eerst uninstallen, maar ja, die heb ik nooit geinstalleerd.

Zit nu in de tijdelijke directory van gamersgate te kijken, maar het setup bestand is qua opties erg klein en daar zit ik ook niks bijzonder in.

EDIT: ik denk trouwens, dat probleem meer ligt bij het installeren van de ubisoftgamelauncher, dan bij installatie van spel. Geen idee, als je die gamelauncher ook op andere manier geinstalleerd kan krijgen.

Nouja, ik geef het op, op dit moment, teveel opties geprobeerd zonder enig resultaat.

[ Voor 16% gewijzigd door bangkirai op 16-10-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Dat synchronising savegames na afsluiten duurt soms minuten lang. Erg eng, ik maak me zorgen over wat er gebeurt als de Ubisoft DRM servers weer eens storing hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos

Camulos

Stampert

@uqrax: en dat kun je dus gewoon uitzetten :D
Ubisoft Game Launcer -> Settings (rechts boven) -> vinkje weghalen bij save game synching

Heb gister nog weer een paar uurtjes gespeeld.. nu de Necromancer Campaign. Ziet er ook goed uit en combat is goed. Ik vind wel dat het niveau op "normal" erg hoog ligt? Waarbij vooral de gevechten tegen andere heroes toch wel ERG pittig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 08:23
uqrax schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 23:11:
Dat synchronising savegames na afsluiten duurt soms minuten lang. Erg eng, ik maak me zorgen over wat er gebeurt als de Ubisoft DRM servers weer eens storing hebben...
Dit kun je uitzetten in setting van uplay/ubisoft starter. (vondt het persoonlijk te lang duren)
uqrax schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:39:
Kan iemand uitleggen hoe het zit met die dynasty of een link geven waar dit wordt uitgelegd? Een handleiding heb ik nog niet gevonden.

Zojuist even op de "Altar of Wishes" knop geklikt omdat ik me afvroeg wat ik daar kon doen. Blijkbaar kan ik daar "dynasty seals" besteden aan heroes en bonussen. Maar wat die precies voor effect hebben of waar je ze kan gebruiken wordt niet uitgelegd. Voor de grap een bonus gekocht maar het lijkt gelijk een permanente keuze te zijn voor mijn profiel die niet terug te draaien is...?
In spel zelf krijgt je account ook xp (hoe dit precies verhoud weet ik niet)

level 0 bronze
level 10 iron
level 20 silver
level 30 gold
level 40 Platinum

Voor bijna alle (een paar geven uplay points) achievment in game krijg je Dynasty seals
welke je weer kan gebruiken bij kopen van:
- Titles
- Bonuses
- Heroes (Of zijn alleen game faces)

Zover ik gezien heb kun je maximaal tot 3 bonusen kiezen. (silver dynasty). hogere ranks verkopen geen extra slots dus hoe je die dan weer krijgt geen idee.

Ik heb alles bij brons gekocht omdat niet door had dat je ook voor iron en de rest apart moest kiezen :'(
dus hoop dat nog genoeg punten overhou voor leukere Platinum spul.
Vraag me ook af of wel genoeg punten te halen zijn om alles te kunnen kopen.
(een reset zou nu wel gewenst zijn)

nu nog uitzoeken hoe je van blood <-> tears komt (ook een achievment)

[ Voor 7% gewijzigd door Teunis op 17-10-2011 08:43 ]

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veck
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-04-2020
Iemand een idee waar je kan zien hoeveel troepen je precies per week bijkrijgt? Bedoel je hebt een aantal gebouwen die je growth boosten van bv je core troepen of een hero skill die ook zoiets doet. Bij het bouwen van je fort of het upgraden van je troepen staat dan ook telkens bij van growth + zoveel. Maar vind precies nergens terug hoeveel ik er nu net per week bijkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapti
  • Laatst online: 09-02 17:18
Is het iemand anders opgevallen dat de stemmen van de haven units bij een gevecht versneld afspelen? Of hoort het zo dat ze als smurfen klinken :p (ik heb de gamespeed nog niet aangepast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos

Camulos

Stampert

@Baccy :: hahaha was mij ook al opgevallen... dit is ook het geval bij Necro + Sanctuary units. Een vreugde dansje van wel een halve seconde (inclusief bijbehorend snel afgespeeld geluidje). Zal denk ik nog wel gepatched worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:25
Baccy schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:10:
Is het iemand anders opgevallen dat de stemmen van de haven units bij een gevecht versneld afspelen? Of hoort het zo dat ze als smurfen klinken :p (ik heb de gamespeed nog niet aangepast)
Viel mij ook al op. Ik dacht dat het kwam omdat ik de game op zijn hoogste snelheid speel. Niet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Teunis schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 08:36:
[...]

- Heroes (Of zijn alleen game faces)

Zover ik gezien heb kun je maximaal tot 3 bonusen kiezen. (silver dynasty). hogere ranks verkopen geen extra slots dus hoe je die dan weer krijgt geen idee.

nu nog uitzoeken hoe je van blood <-> tears komt (ook een achievment)
Zijn alleen portretten ja, je kan 1 extra hero vrijspelen in het uplay launcer scherm voor 40 u-punten

Ik heb zelf nog niet ontdekt hoe ik extra slots krijg op m'n dynastie wapen. Ik zie ook niet het 'bronze' level, ik start al meteen op level 'iron' :?

Blood <-> tears niet zo moeilijk, het zijn 2 tiers, dus kies je eerste tier de ene kant, en later de tweede tier andere kant. (duurt dus wel véél langer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Teunis schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 08:36:

Dit kun je uitzetten in setting van uplay/ubisoft starter. (vondt het persoonlijk te lang duren)
Oh, ik zie de optie, wist niet dat het uitgezet kon worden. Wel vaag, ik dacht dat mijn saves sowieso online stonden met al dat DRM gedoe, offline kan ik ze niet gebruiken.

Het chipmunk probleem kan ik me eigenlijk niet herinneren, volgens mij heb ik daar geen last van. Doet me wel sterk herinneren aan een bug lang geleden in Mafia, had te maken met onboard geluidskaarten. Mocht het probleem in HOMM optreden op XP, open dan voor de grap eens dxdiag, tab sound, en zet hardware acceleratie voor geluid volledig uit. Dat was destijds namelijk de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Er is net een nieuwe patch uitgekomen, dit zouden de wijzigingen moeten zijn:

• Hot fix on default setting video option detection at start-up causing possible dead locks on laptops
• Blinking cursor fix
• Fixing a version number issue

Mooi, die blinking cursor was flink irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
Op deze Russische site is een hele uitgebreide handleiding van Homm6 te vinden.
(Ook in het Engels gelukkig...) http://spammmods.narod.ru/
Ik heb deze handleiding gevonden via het forum van homm6.com.

Wat ik alleen nergens echt kan vinden is wat sommige stats nou doen. Bijvoorbeeld destiny. Dat zou allemaal nog wel wat duidelijker mogen.

Wat ik erg onhandig vind in de campaign, op Normal, is dat alle neutrals zo ontzettend meegroeien. Ik zie bijvoorbeeld dat de threat hoog is, dus ik bouw meer units. Daarna ga je terug naar die neutrals en zijn ze ook doodleuk weer een stuk hoger geworden. Op het laatst had ik vijanden met stacks van over de 10.000 units. Er is geen doorkomen meer aan dan, zeker niet als het champions zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
sander_dr schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 00:14:
[...]
Wat ik alleen nergens echt kan vinden is wat sommige stats nou doen. Bijvoorbeeld destiny. Dat zou allemaal nog wel wat duidelijker mogen.
[...]
Ik weet vrij zeker dat destiny gewoon een nieuwe naam is voor luck.

Over wat je dynasty inhoudt:

Voor elke achievement die je haalt, krijg je dynasty seals. (Een paar geven Uplay points, daarmee kun je momenteel vier dingen kopen.) Die dynasty seals kun je in de Altar of Wishes uitgeven aan verscheidene dingen:
  • dynasty traits (equivalent aan de starting bonus uit vorige delen)
  • portraits (je account gebruikt standaard die van Duke Slava, daarnaast krijg je die van één vrouwelijke en één mannelijke hero per faction er al bij)
  • titles (bijvoorbeeld 'accountnaam, the Mighty')
  • dynasty weapons (hierover zo meer)
  • miscellaneous (momenteel alleen extra trait slots, zodat je zou kunnen beginnen met extra wood & ore én een tarot deck)
In het begin kun je alleen items kopen waar je een Iron rank voor nodig hebt. De experience die je in-game verdient komt ook bij je dynasty. Als je genoeg experience hebt verzameld wordt je dynasty een level hoger. Nieuwe ranks krijg je op levels 10, 20, 30 en 40.

Voor de rest is je dynasty min of meer hetzelfde als wat in een ander spel je profile is. Wel heb je nog je dynasty heroes; hier kun je zelf je starting hero maken, waarbij je beslist wat betreft de faction, class, gender, portrait, specialty en de keuze tussen blood en tears. Dit kun je later niet meer wijzigen, dan zul je een nieuwe hero moeten aanmaken met de juiste specificaties. Vervolgens kun je je hero een dynasty weapon toewijzen, één of mogelijk meerdere dynasty traits selecteren en 30 ability points spenderen. Deze dingen kun je later wel nog aanpassen. Als je een normale game speelt, begint je hero echter op level 1 zonder die 30 abilities en zonder tear/blood points; die twee selecties voor je hero zijn alleen van invloed op de duel mode, voor zover ik weet.

Wat betreft de dynasty weapons:

In eerste instantie zijn dynasty weapons hetzelfde als gewone artifacts, die je in je weapon slot doet. Might heroes kunnen alleen might weapons gebruiken, hetzelfde voor magic. Wat ze echter uniek maakt, is dat ze, net zoals je dynasty, ook zelf experience krijgen als je hero die krijgt. Met genoeg experience gaat je weapon een level omhoog, waardoor ze extra bonussen opleveren. Zo geeft de 'Staff of Asha's Eightfold' (die bij de collector's edition zit) op level 2 +30 max mana, op level 4 +10 mana regen en op level 5 'Focus Magic'. Als je niet weet wat zo'n ability inhoudt, kun je je cursor er even boven houden, dan krijg je een pop-up met het effect. Ook blijven je weapons bewaard in je dynasty; mocht je in de campaign een weapon tot level 5 hebben gebracht, dan kunnen al je andere heroes op een andere map datzelfde maxed-out weapon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
Veck schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 09:03:
Iemand een idee waar je kan zien hoeveel troepen je precies per week bijkrijgt?
Rechter muis inhouden op Creature (in bouw tabblad) of aantal een totaal is of dat je zelf nog bij elkaar moet tellen weet niet zeker.

Kwam er ook gister achter dat de monsters/creatures geshared zijn op alle zelfde soort Towns, erg fijn alles in de verkeerde gekocht.
rockhopper schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 18:39:
Blood <-> tears niet zo moeilijk, het zijn 2 tiers, dus kies je eerste tier de ene kant, en later de tweede tier andere kant. (duurt dus wel véél langer)
Dacht dat achievment 2 Blood naar 2 tears was, maar het is dus 1 Blood naar 2 Tear, en 1 Tear naar 2 Blood.
(het zijn zijn weer punten voor spullen te kopen dus boeiend als wat langer duurt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:12

Ulti23

Quality Time

Heb deze game ook aangeschaft en vind het een welkome verademing, qua gameplay is het echt iets heel anders dan wat ik gewend ben. Nog nooit een Might of Magic game gespeeld, maar vond deze er in previews wel interessant uit zien en daarom aangeschaft, om mezelf er eens goed in te verdiepen.

Nu zit ik in de prologue en heb ongeveer 3/4 van de map vrijgespeeld, en ik ben beland in die grot. Hier wordt het allemaal best wel pittig. Ik verlies toch best wel wat units per gevecht en nu ik daar twee battles heb gedaan kan ik wel verder maar de vijand komt ook met meer units. Ik heb de city op deze map natuurlijk wel veroverd, maar ik kan hier maar 9 units per week produceren.

Wat is nou de algemene tactiek waar je je aan vast moet houden in dit soort games? Per battle eerst defense verhogen voordat je gaat aanvallen om zo units te besparen? Ik weet wel dat die vrouwelijke units anderen kunnen healen, maar die zijn helaas afgeslacht in een vorige battle...

Ik denk dat ik nog veel moet leren in deze game, maar de stijl en diepgang bevalt me zeer goed. Hebben de doorgewinterde fans nog goeie tactieken voor een beginner als ik 8)

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Algemene tactiek is probeer zo min mogelijk losses te krijgen. Immers als je met 600 units 30 units aanvalt, krijg je geen retaliation (en no losses) als je dit met 60 units tegen 30 doet lijdt je wel verlies.
De units die andere units kunnen genezen moet je uiteraard ook koesteren. Ik zou de battle overdoen zodat ze niet geslacht worden, het helpt om er sentinels naast te zetten deze bufferen een deel van de schade die ze oplopen weg. Verder heeft je faction een 'immunity' schild die je op de sisters kan zetten om ze te sparen, hoewel het vaak handiger is deze te gebruiken op je grote stapel sentinels zodat ze geen retaliation krijgen in vijandig gebied.

Of je nou voor defense gaat of voor attack, dat is iets persoonlijks, en maakt ook deel uit van de tactiek. Zelf geloof ik in een sterke aanval waarbij "first blood" van mijn kant een substantieel deel van de vijand moet wegvagen. Maar met goede defense units kan je ook ver komen omdat je minder verlies lijdt. Je moet gewoon een beetje experimenteren met zowel units als je abilities, verdeel de stacks ook maar eens zodat je bijvoorbeeld 3 stacks van sisters hebt, je kan dan opeens 6x healen per battle, en met verschillende spells. Met veel archers kan je investeren in extra ranged dmg, je kan spreuken gebruiken die de vijand vertragen of verzwakken.

Dingen die hierbij helpen zijn verder spells "heal" (lees: resurrect) en "regeneration" (lees: resurrect over time) en de immer populaire "life drain" (geneest en resurrects units per damage die je uitdeelt, meer damage = betere genezing)
Verder zorg dat je je ranged units beschermt (zet er 3 single sentinels omheen en je houdt melee units in ieder geval één extra beurt op afstand met minimale loss), en maai de vijand neer vanaf een afstand. En zorg ervoor dat je held óók iedere beurt iets doet.

Soms is het ook verstandig om de vijand eerst te laten handelen, immers als zij al bewogen hebben, kunnen ze niet meer aanvallen, alleen nog maar retaliation uitvoeren. En iedere units (op een paar uitzondering na) kan maar één keer retaliation uitvoeren, dus vaak handig om ze per stack af te werken.

Je kan je monsters per week boosten dmv extra heroes. Er is een optie die ervoor zorgt dat er 1 extra 'core' creature bij komt per week (per hero met die ability) en je moet natuurlijk wel alle gebouwen 'converten' naar je eigen factie, want als jij op haven speelt en je gebouwen staan op necropolis, krijg je niks.

@sander_dr thx voor de link naar de fan-made manual. Altijd nuttig om te zien wat sommige dingen doen, de bijgeleverde manual is nogal summier.

[ Voor 14% gewijzigd door rockhopper op 18-10-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 02:42

BiLo

PSN: toiletcleaner

Ik kom er niet meer uit..

Dit zijn mijn stats nu:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/346vkmp.png

Ik moet deze dude afmaken (eerste campagin necropolis):
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2zp4ghj.png

Ik heb alles voor de rest al maar ik krijg geen poppetjes meer? er staat dat ik -188741 creatures kan kopen, maar het aantal staat in de min dus dat gaat niet werken, als ik vervolgens een weekje door "klik" verandert er niets aan het aantal; ik kan dus geen creatures meer kopen

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/5nkhup.png

Ideeën iemand?

[ Voor 85% gewijzigd door BiLo op 18-10-2011 18:22 ]

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Mischien via de autosave, een paar turns eerder weer laden.
Legers al kopen en kijken of het zo opgelost kan worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos

Camulos

Stampert

@Rockhopper: goede omschrijving van tactiek! Ik gebruik inderdaad hetzelfde tactieken (stack voor stack afwerken // en first blow). Verder afhankelijk van de factie-eigenschappen gebruik ik die ELKE beurt (haven: on-aanvalbare unit ; Necro: Ressurect ; Sanctuary: Defense +7). Spells zijn afhankelijk van de factie.. maar regeneration // ice-bolt horen bij mijn favo's.

@DylanE: Dit heb ik ook gehad tijdens mijn sanctuary campaign.. Ik heb toen hele game afgesloten (PC opnieuw opgestart) en toen de save-game geladen, daarbij waren de creature growths weer normaal geworden. Maar vaak is het beter om een (auto) save-game te laden, waarbji het probleem nog niet was opgetreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Ulti23 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:02:

Ik denk dat ik nog veel moet leren in deze game, maar de stijl en diepgang bevalt me zeer goed. Hebben de doorgewinterde fans nog goeie tactieken voor een beginner als ik 8)
Ik sluit me aan bij het commentaar over wachten van rockhopper. Mogelijk maak je hier al veel gebruik van, maar gebruikmaken van Wait (w) is verschrikkelijk nuttig. Voor de duidelijkheid, wachten zorgt ervoor dat je creature aan het einde van de ronde mag bewegen in plaats van aan het begin. Creatures met veel initiative komen juist als laatst aan de beurt na wachten, maar vaak is dat precies wat je wilt.

Stel zowel jij als je tegenstander hebben een melee creature die de helft van de map kunnen oversteken maar niet snel genoeg zijn om elkaar rechtstreeks te bereiken. Als jij als eerste aan de beurt bent en de helft oversteekt, is de tegenstander vervolgens aan zet, en doet flinke schade aan jouw creature. Beter wacht je eerst. Als je tegenstander vervolgens het veld oversteekt kan je hem als eerste aanvallen. Mogelijk zelfs met meer dan een creature, als jouw initiative hoger is voor meerdere creatures. Vervolgens is het jouw beurt, en als je creatures meer initiative hebben, mag je zelfs weer aanvallen. Zo kan je snel veel schade doen zonder veel averij op te lopen.

Het kan ook nuttig zijn om je creatures op te splitsen, als je daar genoeg ruimte voor hebt. Bijvoorbeeld als je een stack hebt van veel maar zwakke creatures, maak een paar stacks van 1. Die kleine stacks zou je kunnen gebruiken om een retailiation af te dwingen waar je maximaal 1 sterfgeval kan riskeren. En dan de beuk erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb veel potjes gewonnen in 'early game' waarbij ik meestal iets in deze trend had:

(in de hoek xx archers) met daaromheen 5 stacks van 1 melee unit (bijvoorbeeld ghoul of sentinel) en als laatste stack de rest van de sentintels. Beetje geluk met moraal of luck en je kan zelfs al met minimale losses draken of andere grote units uitschakelen, grote units kan je makkelijker blokkeren. Je raakt je single stacks wel kwijt, maar zolang je je archers lekker laat schieten zonder penalty hakt het er goed in. Offer je 1 single unit op zodat je de retaliation al gebruikt is, en de andere schuif je weer op de plaats waar ze nodig zijn.

Tip voor tijdens de necropolis campagne: als je een town veroverd, niet meteen converteren, kijk eerst of je nog een paar leuke artifacts op de kop kan tikken in de 'advanced market' kan een hoop verschil maken. Necropolis heeft deze market niet helaas.

@DylanE wat een boel units! Ik speel op normal maar ik heb echt maar 400 of 500 units tegen het einde van een map en m'n town krijgt er dan ook maar zo'n 50 tot 100 per week bij. Vreemde error, ik zou inderdaad het advies van 'reload' gebruiken.
Of zoals iemand ooit tegen me zei tijdens een hommIII sessie: De krachtigste toverspreuk in heel de HOMM serie is "reload saved game"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veck
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-04-2020
Die toverspreuk gebruik ik ook het meeste ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo

BiLo

Heeft iemand enig idee of de optie creature growth bij campaign opties van invloed is op jou speler of ook die van de tegenstander?

Ik had de campaign (gezien mijn problemen) op Easy (ipv Normal) gezet en creature growth op high, maar dat was nog onmogelijker dan eerst.. en als ik dit dan lees vraag ik me af of het aan mij ligt..

http://forums.ubi.com/eve...f/5861060878/m/7391016359

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
De Creature Growth slaat volgens mij op alle neutrale monsters, dus langer je wacht des de moeilijker wordt om voorbij monsters te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:27
Veck schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 09:03:
Iemand een idee waar je kan zien hoeveel troepen je precies per week bijkrijgt? Bedoel je hebt een aantal gebouwen die je growth boosten van bv je core troepen of een hero skill die ook zoiets doet. Bij het bouwen van je fort of het upgraden van je troepen staat dan ook telkens bij van growth + zoveel. Maar vind precies nergens terug hoeveel ik er nu net per week bijkrijg.
Teunis schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:46:
Rechter muis inhouden op Creature (in bouw tabblad) of aantal een totaal is of dat je zelf nog bij elkaar moet tellen weet niet zeker.
Ik las dat de gebouwen die je creature growth verhogen, op dit moment niet werken. Is een bug die gerapporteerd werd althans, niet zelf ervaren. Maar zou best eens kunnen kloppen, aangezien het ook vrij onduidelijk is wat nu je daadwerkelijke groei is per creature / week.

Mijn exemplaar is nog onderweg uit Engeland, maar ik laat 'em misschien nog wel een maandje liggen. Een patch of twee extra zal dit spel veel goed doen, en volgens mij kan het dan één van de beste delen in de reeks worden. Ik lees er nu al veel goede dingen over, maar ben toch bang dat de bugs en balans-issues me parten gaan spelen.

[ Voor 27% gewijzigd door geert1 op 20-10-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo

BiLo

geert1 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:13:
[...]

[...]

Ik las dat de gebouwen die je creature growth verhogen, op dit moment niet werken. Is een bug die gerapporteerd werd althans, niet zelf ervaren. Maar zou best eens kunnen kloppen, aangezien het ook vrij onduidelijk is wat nu je daadwerkelijke groei is per creature / week.

Mijn exemplaar is nog onderweg uit Engeland, maar ik laat 'em misschien nog wel een maandje liggen. Een patch of twee extra zal dit spel veel goed doen, en volgens mij kan het dan één van de beste delen in de reeks worden. Ik lees er nu al veel goede dingen over, maar ben toch bang dat de bugs en balans-issues me parten gaan spelen.
waarom koop je niet gewoon een key? ik heb die van mij voor €17.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Da's geen gekke prijs! Ik heb altijd wel mijn twijfels bij die webshops die keys verkopen, vraag me ook af of het legaal verkregen keys zijn waar de ontwikkelaars geld van zien. Ben wel benieuwd welke site je hebt gebruikt, voor eventuele toekomstige aankopen altijd leuk om even te checken. Beetje offtopic dit trouwens, hier is wel een ander topic voor. Hoe dan ook heb ik het spel in elk geval een stukje goedkoper dan bij de grote Nederlandse ketens.

[ Voor 12% gewijzigd door geert1 op 20-10-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo

BiLo

geert1 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:43:
Da's geen gekke prijs! Ik heb altijd wel mijn twijfels bij die webshops die keys verkopen, vraag me ook af of het legaal verkregen keys zijn waar de ontwikkelaars geld van zien. Ben wel benieuwd welke site je hebt gebruikt, voor eventuele toekomstige aankopen altijd leuk om even te checken. Beetje offtopic dit trouwens, hier is wel een ander topic voor. Hoe dan ook heb ik het spel in elk geval een stukje goedkoper dan bij de grote Nederlandse ketens.
Ik heb die van mij bij Elitekeys.com gekocht.. binnen 5 min had ik mijn key op een zaterdag..! Paypal of CC vereist.. dat wel :) je dient dan wel de iso van M&M6 te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

geert1 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:13:
[...]

[...]

Heb het zelf nog niet gemerkt, niet dat het me heel veel uitmaakt in de huidige necropolis campaign. Het zal dan wel om externe (aan fort gerelateerde) gebouwen moeten gaan, de echte towns doen het zoals ze moeten in ieder geval in de necropolis. (ik vermoed dat de mensen die klagen hun creature boosters niet geconverteerd hebben naar hun eigen factie)

Overigens voor degene die een hardcopy willen, zag dat de MM in Utrecht het spel deze week voor €33 heeft (geldig van 17/10 tot 30/10)

Heb ook m'n eerste 'bug' gevonden. Inmiddels bronze dynamis rank vrijgespeeld en ik kan nog niks met de seals kopen op level 10. Na wat speurwerk schijnt het bekend te zijn en de workaround is netjes doorspelen tot level 11 waarna het normaal zou moeten werken. Ik hou jullie op de hoogte als ik er eenmaal ben.
===toevoeging===
Inmiddels level 11, en het werkt nu weer zoals het moet. Eindelijk nuttige dingen om m'n seals aan te spenderen 8)

[ Voor 19% gewijzigd door rockhopper op 20-10-2011 19:01 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Trouwens de lightchain spreuk is ook wel heerlijk op level 15.
Oftewel net begonnen met de 3e kaart in necropolis. Buurt van het kasteel aan het schoonvegen, kijken wat de sterkte van de tegenstander is...deadly.
Whahaha, eerst chain lightning erover heen, 90% gedood

Hoezo deadly ? Ja, ik ben dodelijk voor ze...... lachen hoor !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik speel HoMM vanaf deeltje 3 (als zo velen denk ik). Heb me eigenlijk altijd prima vermaakt, vond alleen IV persoonlijk ietsjes minder.
Als vanouds toch maar weer het nieuwe deel aangeschaft, dat ik trouwens met mijn oude pc nog maar net kan draaien...

Ik ben positief verrast!

Ik vind de campaign op normal eigenlijk nog best uitdagend - and me is liking that! Tot nu toe lukt het me allemaal prima en haal ik minimaal veteran en meestal hero bij de campaigns, maar ik kan me voorstellen dat het misschien iets té uitdagend voor mensen die niet eerder HoMM hebben gespeeld.
Misschien hebben ze daar easy voor uitgevonden..

Wel is het spel nog zo vol met bugs (voelt soms als een halve beta), dat ik twijfel of ik niet even moet wachten tot de volgende patch (er is al een hotfix geweest) om verder te spelen.
Die bug dat ge-upgrade griffins niet werken irriteert me ook best wel. Dat mijn Dynasty Weapons verdwijnen is ook zeker niet de bedoeling, wat mij betreft :/.

Komt denk ik wel goed, maar dit spel had Ubisoft beter nog veel meer kunnen polishen en testen. Vóór de release...

Butt-kicking! For goodness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
Oh nee he...
Dit meen je niet....

Boss battles....... |:( :'(

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
MrOleo schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:19:
Oh nee he...
Dit meen je niet....

Boss battles....... |:( :'(
Dat is altijd al eigenlijk geweest. Laatste slag is altijd tegen de laatste "held" met een behoorlijk sterk leger.
Dat is ook een deel van de strategie, zo sterk mogelijk worden om alles en iedereen te kunnen verslaan.
Hoe sneller je de laatste held verslaat, hoe minder creatures hij zal hebben.
Maar dat betekent hetzelfde voor jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
baasandre schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:29:
[...]

Dat is altijd al eigenlijk geweest. Laatste slag is altijd tegen de laatste "held" met een behoorlijk sterk leger.
Dat is ook een deel van de strategie, zo sterk mogelijk worden om alles en iedereen te kunnen verslaan.
Hoe sneller je de laatste held verslaat, hoe minder creatures hij zal hebben.
Maar dat betekent hetzelfde voor jou ;)
Ik heb ze allemaal (alle heroesgames) gespeeld en hele sterke heroes als laatste battle -> geen probleem. Letterlijke bossbattles met units met 1000+ hitpoints en een boss met 100000+. Nee dank je.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ubisoft is met deze game dus ver over de grenzen aan het gaan. En dan bedoel ik de puinhoop die ze er van maken.

Situatie;
Net zoals bij velen is mijn key revoked.En Ubisoft weigert er iets aan te doen. Ik heb gewoon de game legaal en kan hem dus niet spelen. Ze stellen gewoon dat ik de game niet heb.

Wat doet dit met mij. Me heel boos maken.

En dus speel ik vanaf dit moment een pirated versie. Ben ik daar trots op? Nee, dit zal mijn eerste pirated versie zijn in heel erg jaren. Maar ja, als ik betaal en niet krijg, dan heb ik wel een keus en maak ik deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Hmmz heel vervelend natuurlijk voor je, ik heb de game gewoon in Ned aangeschaft, misschien te duur.... betaalde 50 euro ervoor.
Maar goed een avond gamen en niet op stap in het weekend en de game is terug verdiend...

Ken je situatie niet en wil ook niet oordelen daarover, maar als ik lees game voor 20 euro, dan denk ik gefeliciteerd !! Je hebt 30 euro bespaart op wat ik heb aangeschaft !
Als ik later lees de problemen, dan ben ik stiekem weer blij dat ik dat niet heb

Och en nzb en games, de mooie games koop ik gewoon
- Civ 5 gekocht bij uitgave
- Homm6 gekocht bij uitgave

Bij civ 5 vaak lopen denken, met al die patches.... ik wacht eerst wel een paar maanden ( scheelt je ook zo weer een euro of 30 na een jaar), maar goed blood kruipt toch waar het gaat
Dus de game gekocht, nog geen seconde spijt van gehad, via bol.com...

Piratede versie van dit spelen ? Nee geen seconde dat ik daaraan denk !! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
baasandre schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:31:

Piratede versie van dit spelen ? Nee geen seconde dat ik daaraan denk !! _/-\o_
Snap je, jou versie werkt, de mijne niet. Vandaar dat ik pirated ga en vanaf nu zal doen als het een ubisoft game is.
Zoals gezegd, ik ben woest. Je moet eens zien wat support me schrijft ;

Thank you for contacting Ubisoft Technical Support regarding Heroes of Might and Magic VI. In order to respond to this email, please update this incident (Please do not create a new incident) Unfortunately I can not support you. Ubisoft does not sell keys without games, and games without keys. The retailer you bought the key from, did not sell you the game to go with it. I would like to advise you to return to your retailer for information and options. If you have any further queries or issues please do not hesitate to contact us again

Ik heb de game en ik heb keys.

En oja, ik kan mijn geld terug krijgen, dat is het probleem niet. Maar ik wil gewoon dat ubisoft de puinhoop oplost die ze hebben gemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 21-10-2011 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Ha... staat er volgens mij duidelijk : The retailer you bought the key from, did not sell you the game to go with it

Dan kun je alles natuurlijk richting ubisoft gooien, maar volgens mij moet je je pijlen richten op de verkopende partij, dat betekend dat je je klachten moet richten op de verkoper van de game. Die moet het oplossen voor jou, en als dat niet lukt in contact treden met ubisoft om het voor jou op te lossen.
Vrij normaal in product aankoop......

Zoals ik het lees/ zie. ligt het probleem niet bij ubisoft maar bij jou verkoop partij.
Die hebben jou iets verkocht............... staat er toch duidelijk, gewoon retourneren, want het klopt niet... staat gewoon in de email van ubisoft

ps: ha, lol, heb geen aandelen bij ubisoft hoor....

[ Voor 3% gewijzigd door baasandre op 22-10-2011 00:08 . Reden: ps.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
baasandre schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 00:07:
Ha... staat er volgens mij duidelijk : The retailer you bought the key from, did not sell you the game to go with it
Digitale aanschaf.

Maar oke, dit was allemaal even frustratie droppen, nu weer ontopic ajb. Hoewel ik dan nix te zeggen heb, kan niet spelen :)

[ Voor 20% gewijzigd door maartend op 22-10-2011 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:01

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb de game nu ook een week en ik moet zeggen, ik ben er erg blij mee. Ben van 'oorsprong' een HoMM III-speler. Deel IV deed me niks en deel V heb ik wegens omstandigheden gewoon niet zo gespeeld.
Maar dit deel speelt HEERLIJK. Het is weer even inkomen en ik moet zeggen dat de campaigns op 'normal' veel moeilijker zijn dan ze in vorige delen waren imho maar het spel gaat lekker terug naar de HoMM III-tijd wmb.

Spel ziet er goed uit, campaign vind ik tot nu toe prima om te spelen, het speelt allemaal soepel en de aanpassingen zoals minder resources doen me weinig (je had toch altijd maar max 1 resource te weinig). Het kunnen converten van steden is ideaal.
Enige minpuntje voor mij zijn al die dynasty options, misschien wordt ik daar gewoon te oud voor ;)

Nu eerst maar eens wat campaigns doorrammen en dan voor het eerst in jaren weer eens gaan numbercrunchen op een game denk ik om alle stats te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Erg ver in het spel ben ik nog niet, dus wellicht verander ik mijn mening nog. Ik ben halverwege de Haven campaign, dus Necro uitgespeeld. Maar het converten van towns lijkt steeds meer een ongewenste wijziging te worden ten opzichte van eerdere delen.

Mijn ervaring is tot nu toe dat je vrijwel nooit een gelijk opgaand gevecht in kan gaan. Mocht je een stack of hero tegenkomen die moeilijk te verslaan lijkt, is wachten van een enkele week vaak genoeg om je leger dermate uit te breiden dat van een uitdaging geen sprake meer is. De hoeveelheid troepen die je kan huren is met meerdere towns zo snel zo groot.

De combinatie van overal je troepen kunnen huren + town portals + town conversie lijkt er meer dan ooit voor te zorgen dat het spel neerkomt op smijten van al je creatures in het leger van je enkele Hero of Doom. Dus wel degelijk een versimpeling, en een stuk fundamenteler dan bijvoorbeeld het terugdringen van de verschillende resources.

Tot nu toe lijkt het enkel nuttig te zijn om andere heroes in te zetten om vrije resources op te pakken, om goedkoper te kunnen bouwen met de architect skills en om je leger 50/50 op te splitsen als je toch al aan het winnen bent. Dat moet echt getweaked worden, en ik vermoed/hoop dat het ook niet de bedoeling was het spel zo te versimpelen.

Ik denk dat Black Hole (nog) meer had moeten afkijken bij King's Bounty en een wat aangepaste vorm van het leadership systeem als daar gebruikt had moeten implementeren. Leadership in King's Bounty bepaalt namelijk de maximale hoeveelheid troepen die je kan inhuren, wat de diversiteit qua heroes en hun creatures zou kunnen helpen in HoMM. En dat zou gelijk de boss battles wat zinniger kan maken, want het lijkt er nu op dat je simpelweg een aantal weken langer kan wachten om boss battles slapend te kunnen winnen. Daarnaast moet town conversie veel duurder zijn, bijvoorbeeld een factor 5, en een aantal dagen duren (afhankelijk van de grootte) met verplicht een hero aanwezig tijdens die periode. Het caravan systeem moet terug, waarbij huren van troepen een aantal dagen duurt wanneer deze van ver komen, en onmogelijk wordt als de route geblokkeerd is. En gebruik van town portals moet beperkt worden tot 1 per week per hero.

n.b.: Ik vermoed dat de town conversie en daaruit voortkomende tweaks als snelle groei van stacks is waarom sommige mensen het lastig hebben in de campaign. Tip: Ga onmiddellijk snel en agressief op pad met je main hero, en probeer zo snel mogelijk andere towns te veroveren. Je hoeft vrijwel niet bang te zijn om zelf aangevallen te worden, zodra een tegenstander in de buurt komt kan je town portals gebruiken (of zelfs even snel bouwen en dan gebruiken). Geen 'gekke' dingen doen als je leger opsplitsen en verdediging achterlaten in je towns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

uqrax schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:07:
Mijn ervaring is tot nu toe dat je vrijwel nooit een gelijk opgaand gevecht in kan gaan. Mocht je een stack of hero tegenkomen die moeilijk te verslaan lijkt, is wachten van een enkele week vaak genoeg om je leger dermate uit te breiden dat van een uitdaging geen sprake meer is. De hoeveelheid troepen die je kan huren is met meerdere towns zo snel zo groot.

De combinatie van overal je troepen kunnen huren + town portals + town conversie lijkt er meer dan ooit voor te zorgen dat het spel neerkomt op smijten van al je creatures in het leger van je enkele Hero of Doom. Dus wel degelijk een versimpeling, en een stuk fundamenteler dan bijvoorbeeld het terugdringen van de verschillende resources.

Tot nu toe lijkt het enkel nuttig te zijn om andere heroes in te zetten om vrije resources op te pakken, om goedkoper te kunnen bouwen met de architect skills en om je leger 50/50 op te splitsen als je toch al aan het winnen bent. Dat moet echt getweaked worden, en ik vermoed/hoop dat het ook niet de bedoeling was het spel zo te versimpelen.

Ik denk dat Black Hole (nog) meer had moeten afkijken bij King's Bounty en een wat aangepaste vorm van het leadership systeem als daar gebruikt had moeten implementeren. Leadership in King's Bounty bepaalt namelijk de maximale hoeveelheid troepen die je kan inhuren, wat de diversiteit qua heroes en hun creatures zou kunnen helpen in HoMM. En dat zou gelijk de boss battles wat zinniger kan maken, want het lijkt er nu op dat je simpelweg een aantal weken langer kan wachten om boss battles slapend te kunnen winnen. Daarnaast moet town conversie veel duurder zijn, bijvoorbeeld een factor 5, en een aantal dagen duren (afhankelijk van de grootte) met verplicht een hero aanwezig tijdens die periode. Het caravan systeem moet terug, waarbij huren van troepen een aantal dagen duurt wanneer deze van ver komen, en onmogelijk wordt als de route geblokkeerd is. En gebruik van town portals moet beperkt worden tot 1 per week per hero.
Ik ben het met een aantal punten eens, maar ook weer niet. Het leadership-systeem van King's Bounty kan het spel wel wat interessanter maken. Maar het is natuurlijk altijd historisch zo geweest dat een legioen monsters het makkelijk wint in de homm serie.
Het probleem ditmaal is dat je wat makkelijk alles kan converteren. De prijs is nogal laag, en een 'conversion cooldown' van één week zou het al wat leuker maken.
Het caravaan systeem zie ik niet zo zitten. Het was wel aardig in deel 4, waarbij er eigenlijk iedere dag nieuwe monsters zijn. Maar het punt van dit huidige deel is juist zo min mogelijk micro-management, en juist meer focus op de battles.

Het is momenteel wel erg makkelijk al je units te recruiten, en er is geen echte penalty als je je town 'midweek' verliest, je hebt nog steeds net zoveel units die je kan kopen als voordat je het kasteel verliest. Dit mag wat mij betreft wel wat minder, het leuke van het vechten om chokepoints / forten / towns is dat ze niet maar één dag in de week belangrijk zijn, maar het liefst altijd.

En town portal, mja op zich is het huidige systeem wel oke. Eén per week zou wel weinig zijn en je betaald nu al een vrij heftige movement prijs. Het is natuurlijk ook strategisch om heen en weer te porten. Maar het mag wel wat tweaks gebruiken, zoals hogere prijs voor hogere level of sterker leger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
Heb (Haven en Stronghold) campain uitgespeelt met eigen gemaakte hero, als nu in eind campain wil starten crashed mijn spel
heeft iemand anders dit ook al meegemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Teunis schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 16:29:
Heb (Haven en Stronghold) campain uitgespeelt met eigen gemaakte hero, als nu in eind campain wil starten crashed mijn spel
heeft iemand anders dit ook al meegemaakt ?
Zelf nog niet geprobeerd een eind campaign te starten omdat ik eerst alle gewone campaigns wil afronden, maar het verbaast me niets dat daar ook bugs in zitten. Volgens mij is er geen aspect van het spel dat niet vol zit met grote bugs. Zojuist is weer een dynasty weapon in het niets verdwenen. En als mijn ogen me zojuist niet bedrogen hebben lijkt het spel bij openen van een savegame altijd een autosave te maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 14:13
Ik vind het nu al een schijt spel en wel om 1 reden. DRM! Zit je te spelen krijg je disconnected from conflux.. en dat gewoon nu al 2 uur achter mekaar. Daar word je dus echt niet vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
Dynasty weapons is mij dus ook overkomen vandaar dat nu met eigen heroes de campains weer door ren.
Beste voor nieuwe dynasty weapons is ze even in 1 van je toons te equipen.

Zelfde dat je geen Achiefment krijgt voor een campain op Normal/Hard uit te spelen.

En ja dat de game automatische een auto save maakt bij laden van een spel is inderdaad wel irritant, bij nieuw spel maakt me niet zo veel uit maar ook bij laden is beetje te veel van goede.
Het zoeken van de juiste auto-save is op deze manier soms vrij lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:34

Sjonny

Fratser

Ik heb het nou een poosje zitten spelen (erm, uren al, gaat ouderwets hard met de tijd :)) .. maar ik weet nog niet goed wat ik nou van alle veranderingen tenopzichte van 5 moet vinden, die ik vroeger veel gespeeld heb.

Ik mis nogal de weekly spawns van enemies op de adventure map .. hoe moet ik nou de rest van mijn heroes beginnen met levelen? die bonus structures op de map zijn niet echt genoeg, en hoe verder op de map hoe erger je enemies groepen zijn die je niet meer met een laffe hero kan verslaan, dus ik geef altijd maar alle armies aan mijn main hero, en kan dus alleenmaar beetje los heen en weer rennen met mijn sidekicks. beetje raar.

En is het een bug dat je camera terug schiet naar het middel na roteren met ctrl -> <- ? Want op een battle map blijft ie wel gewoon staan.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imafishlol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-06 17:48
Heb nu ook een paar uur HOMM erop zitten, vind het lekker wegspelen en ik vind dat het verhaal beter vertelt wordt dan in de andere delen (waar het me eerlijk gezegd ook nooit echt boeide) dmv cutscenes en dat alles ingesproken is. Ik heb alleen een klein probleem (zoals er nog best veel in het spel zitten).

Het spel loopt willekeurig vast, gewoon een windows error "application has stopped working". Soms duurt het uren voordat ik het krijg soms na 5 minuten spelen. Iemand anders hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Sjonny schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:32:
Ik heb het nou een poosje zitten spelen (erm, uren al, gaat ouderwets hard met de tijd :)) .. maar ik weet nog niet goed wat ik nou van alle veranderingen tenopzichte van 5 moet vinden, die ik vroeger veel gespeeld heb.

Ik mis nogal de weekly spawns van enemies op de adventure map .. hoe moet ik nou de rest van mijn heroes beginnen met levelen? die bonus structures op de map zijn niet echt genoeg, en hoe verder op de map hoe erger je enemies groepen zijn die je niet meer met een laffe hero kan verslaan, dus ik geef altijd maar alle armies aan mijn main hero, en kan dus alleenmaar beetje los heen en weer rennen met mijn sidekicks. beetje raar.

En is het een bug dat je camera terug schiet naar het middel na roteren met ctrl -> <- ? Want op een battle map blijft ie wel gewoon staan.
Bekend gevoel. Tijd gaat hard als je eenmaal bezig bent met een map ;)

Weekly spawns zijn er nog niet, maar je "backup" helden krijgen een hogere level in de "tavern" (hall of the heroes of hoe die plek ook precies heet). Je kan dit zelf 'custom' zetten op dezelfde level als 'main hero' maar default is 5 levels lager dan je main hero.

Het is overigens wel verstandig er 2 legers op na te houden, eentje voor defense (lang leve town portal) en eentje om het veld te veroveren.

Die camera hoort zo, het is ontworpen dat je alles kan zien op de default camera positie (campaign and official maps dus) en daarom gaat de camera ook weer naar terug.
terrorgroesland schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:05:
Heb nu ook een paar uur HOMM erop zitten, vind het lekker wegspelen en ik vind dat het verhaal beter vertelt wordt dan in de andere delen (waar het me eerlijk gezegd ook nooit echt boeide) dmv cutscenes en dat alles ingesproken is. Ik heb alleen een klein probleem (zoals er nog best veel in het spel zitten).

Het spel loopt willekeurig vast, gewoon een windows error "application has stopped working". Soms duurt het uren voordat ik het krijg soms na 5 minuten spelen. Iemand anders hier ook problemen mee?
Heb er net m'n eerste complete campaign op zitten. Ben in de 20+ uur dat ik bezig ben geweest nergens problemen tegengekomen mbt vastlopers of andere errors.

Problemen die ik wel heb: knipperende cursor (patch 1.1.1 helpt niet), en het gevoel dat je (we allemaal) bent voorgelogen met de drm. Dynamis weapons hebben toch wel een redelijke impact op het spel, dus je moet eigenlijk gewoon altijd online zijn a-la drm. Je kan wel een nerf variant offline spelen, maar dat is toch minder.

Verder duurt het soms erg lang om de games 'online' te syncen. En mja 10 savegames is niet echt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
als het een optie is dan zijn weekly spawns in de skyrimsh/online wel een leuke toevoeging.

syncen is gewoon onzin als niet op meer dan 1 plek speelt -> gewoon even bij je uplay settings uitzetten (helaas is het dan wel voor al je uplay spellen)
heb zelf een tijdje aangehad maar zat al snel op +5 min en dat met 1Mbit up :S

enige plek waar mijn spel nu vast loopt, is als bij eind campain een hero wil kiezen. (dit is ook pas sinds ik de campains met eigen heroes heb uitgespeelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 09:57
Heb nu met een vriend de eerste hot-seat game erop zitten en ben toch een aantal bugs tegengekomen.

Als ik wordt aangevallen in m'n kasteel kan ik de optie 'flee' gebruiken. Je krijgt dan weer de map te zien maar hetzelfde gevecht begint dan direct opnieuw met hetzelfde aantal units.

Tevens had ik in dat gevecht in mijn kasteel geen hero staan. De opties voor de hero attack en spells zijn uitgeschakeld maar ik kan wel op de special attack knop klikken. Buiten dat het de special attack van de tegenstander betreft en niet van mijn factie, resulteert het klikken op die knop in een crash van de game.

De speciale aanval van de Imperial Griffin werkt niet. Doet geen damage, wel animatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Zucht. Verbinding met de DRM servers faalt weer eens midden in een potje singleplayer, gooit het spel op slot en mijn voortgang sinds de laatste save weg. Is er een bedrijf werkzaam in de gamewereld dat zijn klanten nog meer haat dan Ubisoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 09:57
Verbinding met Conflux vloog er tijdens de hot-seat game ook twee keer uit. Na verbinding hersteld te hebben konden we gelukkig met een autosave weer verder met verlies van max één turn. Maar irritant is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
Heb mijn bug met 2de hero maar op ubisoft forum geplaatst.

Gisteren voor eerst ook even probleem met conflux gehad.
wow echt alles ingame is daar mee verbonden. je progress, save games.
DRM tot daar aan toe, maar dit gaat wel erg ver.

Mocht je bugs tegen komen zou zegen check even hun forum
http://forums.ubi.com/eve/forums/a/frm/f/5861060878
er staat een behoorlijke was lijst met bugs etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Is ook ergens bekend wat de verschillen zijn tussen AI op normal en AI op hard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

uqrax schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:39:
Is ook ergens bekend wat de verschillen zijn tussen AI op normal en AI op hard?
Op hard 'cheat' de AI meer, krijgt een voorsprong met betrekking op resources. "cheat" is een beetje vage omschrijving, maar ik heb er uit begrepen dat er flink meer (gratis?) troops zijn voor de AI army en deze ook makkelijker kan refreshen. Lees: enemy AI hero dood, volgende dag weer opnieuw 'gekocht' en leger weer op volle sterkte.
En jezelf begint met veel minder (geen?) resources.

Ik heb niet het idee dat de AI briljantere dingen uitvoert bij hogere AI, hoewel er meer neiging is tot Area-of-effect / massive damage indien mogelijk.

Vraag me overigens af wanneer er weer een patch komt. Zou toch wel graag zien dat die cursor nu echt verholpen wordt, griffins die wel behoorlijk werken, en nog wel wat andere minor bugs. Het blijft erg stil aan het ubi-front.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
De AI is in alle delen van HOMM al een probleem geweest. Meestal komt het erop neer dat ze de vijanden niet slim genoeg kunnen maken, en dus beginnen te compenseren via cheating. Tot op zeker hoogte gebeurt dat in heel veel games, en ik hoop dat het in deze game goed genoeg werkt.

Heb het spel al een week liggen, maar ik ga 'em nog niet spelen. Dit kan volgens mij één van de beste delen in de reeks worden, zodra het spel een beetje afgewerkt wordt. Ik wacht dus wel op patch 1.2 of nog langer. Heb toch altijd 1000 dingen te doen en wil dit spel in optima forma spelen. Op dit moment teveel bugs, te weinig balans en er missen toch een hoop details en afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
Ik ben er achter gekomen dat het DRM gebeuren ook wel handig kan zijn.
Mijn harde schijf was gecrasht. Maar doordat alle savegames bij Ubisoft stonden was ik die tenminste niet kwijt.

Wel waren mijn aanpassingen weg aan de profiledata file. Omdat die voor anderen misschien ook handig zijn:

- zoek in de map: mijndocumenten -> might and magic heroes 6 -> <jouw naam> het bestand profiledata. Openen met Wordpad ofzo.

- Om de conversiefilmpjes weg te halen verander je:
<adv_ConversionScene>true</adv_ConversionScene> naar false zetten.
Hierdoor heb je niet meer die filmpjes als je een stad of keep converteert.

- Om het introfilmpje over te slaan:
<SkipOpening>false</SkipOpening> op true zetten.

Je kunt hier ook bijvoorbeeld "press a key" op het laadscherm uitzetten. Oh en vals spelen kan er ook.

Uiteraard eerst een backupje maken van het bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
geert1 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:26:
De AI is in alle delen van HOMM al een probleem geweest. Meestal komt het erop neer dat ze de vijanden niet slim genoeg kunnen maken, en dus beginnen te compenseren via cheating. Tot op zeker hoogte gebeurt dat in heel veel games, en ik hoop dat het in deze game goed genoeg werkt.

Heb het spel al een week liggen, maar ik ga 'em nog niet spelen. Dit kan volgens mij één van de beste delen in de reeks worden, zodra het spel een beetje afgewerkt wordt. Ik wacht dus wel op patch 1.2 of nog langer. Heb toch altijd 1000 dingen te doen en wil dit spel in optima forma spelen. Op dit moment teveel bugs, te weinig balans en er missen toch een hoop details en afwerking.
Het zou me niet logisch lijken dat een moeilijkere AI meer cheat qua resources omdat deze variabele los van de AI moeilijkheid in te stellen is. Alhoewel dit gezien de staat van het spel ook niet onvoorstelbaar is... Cheatende AI op hogere AI moelijkheidsgraad is wel de reden dat ik deze nog niet hoger gezet hebt. Alle instellingen op normal vind ik gewoon te makkelijk, maar als het enige verschil in moeilijkheid een cheatende AI is, kan ik net zo goed de helft van mijn creatures deleten in plaats van de AI hoger zetten. Tada!! Heb ik ook de moelijkheid verhoogd.

--- Hmm, de Ubisoft launcher heeft zojuist HOMM 6 gepatched voor mij. Geen release notes of aankondiging te vinden op de website, in de launcher of op Steam, de communicatie mag wel wat beter.
  • Bug met dynasty skills levels gefixed. Op level 40 kan je nu gewoon platinum skills kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door uqrax op 01-11-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Er is inmiddels gemeld dat er gewerkt wordt aan een vrij omvangrijke patch, waarschijnlijk 1.2, die nu in het testproces schijnt te zitten en binnenkot uitkomt. Volgens Black Hole hebben ze ervoor gekozen om veel in één keer te doen, in plaats van wekelijkse patch-rondes. Ik wacht deze zeker weten nog af voordat ik begin te spelen, en misschien zelfs 1.3 :)

Het is wel vrij duidelijk te merken dat Black Hole een relatief onervaren studio is met iets minder mensen, maar volgens mij wordt er wel keihard gewerkt. Naar wat ik lees zit de game in principe ook goed in elkaar, afgezien van de vele bugs. Dus het gaat vast nog helemaal goed komen :)

[ Voor 28% gewijzigd door geert1 op 06-11-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

HOMM heeft altijd een vrij fanatieke community gehad, met name in Rusland zijn echt hardcore fans die ook vele leuke maps & mods maken. Ik denk dat het helpt om zo software ontwikkelaars te stimuleren. Het is fantastisch om te zien dat er op dag 1 al een hele mooie fanmade manual is gemaakt.

Ik las inderdaad ook dat er een grote 1.2 patch in de pipeline zit. En dat er niemand officiële bevestigingen over mag maken op dit punt. Ik ben benieuwd wat ze allemaal gaan aanpakken. En ik ben ook benieuwd of/wanneer de volgende expansion aangekondigd gaat worden.

Mij bevalt het spel prima, maar ik kijk nog steeds uit naar de patch want de bugs mogen er wat mij betreft zo snel mogelijk uit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:34

Sjonny

Fratser

uqrax schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:34:
--- Hmm, de Ubisoft launcher heeft zojuist HOMM 6 gepatched voor mij. Geen release notes of aankondiging te vinden op de website, in de launcher of op Steam, de communicatie mag wel wat beter.
Voor zover ik doorhad wat ie gedownload heeft is alleen voor de launcher, niet het spel zelf.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Sjonny schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:45:
[...]

Voor zover ik doorhad wat ie gedownload heeft is alleen voor de launcher, niet het spel zelf.
Volgens mij klopt dat, ik heb zelfs meerdere "patches" moeten downloaden die geen effect leken te hebben. Wellicht dat het platinum level als enige wel al correct werkte?

Als ik overigens zie hoe soepel het spel lijkt te lopen en hoe weinig het crasht voor de meeste mensen, en dit vergelijk met de gigantische hoeveelheid eenvoudig te fixen openstaande bugs... Het lijkt me duidelijk dat Black Hole zich op bepaalde zaken heeft geconcentreerd en hogere prioriteit heeft gegeven. Het feit dat vrijwel geen enkele skill in het spel correct lijkt te werken lijkt naar mijn mening op een budget probleem, en daarvoor moeten we naar Ubisoft kijken, niet Black Hole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Mijn 'versie' heet ook niet 1.1 als ik het spel draaiende heb maar 1.1.31785
De launcher patched zichzelf vaker inderdaad maar die is dan ook nodig voor andere spellen omdat hun 'uplay' rewards cross-platform/cross-spellen zijn. (je kan je heroes rewards ook verdienen met settler 7)

Ik heb zelf ook nog geen crashes gehad. Het draait vrij stabiel. Ik heb niet het idee dat alle skills niet correct werken. Wat de boel een beetje vertekend is dat de 'voorspelling' van damage altijd 'default' is, als je dan een skill of andere dingen toepast dan is de echte damage die je uitvoert veel hoger (die klopt dan dus wel)
Ik kan alleen nog maar goed spreken over de necro en haven abilities. Ik speel niet zo snel en ik maak meestal de hele map compleet af voordat ik verder ga. De andere campaigns heb ik nog niet gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
rockhopper schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:59:

Ik heb zelf ook nog geen crashes gehad. Het draait vrij stabiel. Ik heb niet het idee dat alle skills niet correct werken. Wat de boel een beetje vertekend is dat de 'voorspelling' van damage altijd 'default' is, als je dan een skill of andere dingen toepast dan is de echte damage die je uitvoert veel hoger (die klopt dan dus wel)
Ik kan alleen nog maar goed spreken over de necro en haven abilities. Ik speel niet zo snel en ik maak meestal de hele map compleet af voordat ik verder ga. De andere campaigns heb ik nog niet gespeeld.
Haven is alweer een tijdje geleden voor mij, en moet zeggen dat ik weinig aandacht besteed heb aan de bugs door de grote hoeveelheid. Maar off the top of my head: Duur van faction ability is inconsistent, de faction ability beschermt in sommige gevallen niet tegen damage, Imperial Griffin dive ability werkt simpelweg niet, het wacht commando uitvoeren + normal griffin dive ability levert een gratis extra zet op, sentinels ondervinden 50% van geblokkeerde beschadiging i.p.v. 37.5%, een van de Haven faction gebouwen leek niets te doen... En nog wat zaken die ik vergeten ben. En dat is zonder te zoeken naar problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Op het Ubisoft M&M forum staan 57 pagina's aan bugs, dus ze zijn er zeker. Het lijkt me niet nuttig om ze hier te gaan opsommen. Daarnaast: De recensies van het spel zitten nu al in de 7-8.5 range, dus het spel is blijkbaar redelijk speelbaar. Het zijn natuurlijk wel vooral de fans die de bugs opmerken en zich eraan storen. Vandaar dat ik hoop op goede support. Dat het wat langer duurt valt voor nu nog te accepteren. Het gebrek aan communicatie is wel storend, we moeten het doen met een absoluut minimum aan updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

geert1 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:54:
Het gebrek aan communicatie is wel storend, we moeten het doen met een absoluut minimum aan updates.
Ik ben vooral 'communicatie' van Square Enix gewend (die is non-existent) dus ik vind het daarom wel meevallen. Maar als je inderdaad er vanuit gaat dat het de eerste maand is na 'release' had ik inderdaad wel wat meer feedback verwacht.
Het plan om een grote update te maken is natuurlijk erg ambitieus, en ik zet zelf m'n vraagtekens in hoeverre dat goed gaat komen. Er zijn immers altijd dingen die toch wel fout gaan na zo'n grote patch en als het daarom juist in het begin van het spel erg lang op zich laat wachten......

Een strategy game als dit is vooral leuk door met die kleine settings en opties te experimenteren. Dat ze buggy zijn is daarom natuurlijk wel een redelijk grote flaw. Ik heb echter wel vertrouwen dat het allemaal wel goed komt, en zo niet zal er wel een "Wake of God" achtig mod-team uit Rusland opstaan die het spel oppoetst tot het niveau waar we allemaal van hopen. Having said that, het spel speelt toch wel lekker en het ziet er mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06 22:45
Ik ben het helemaal eens over het betaan van de talrijke bugs, waarvan ik degenen die hierboven zijn genoemd ook herken en nog heel wat anderen heb gezien waarvoor 'minor fault' niet de juiste omschrijving zou zijn.
Het zou beslist mooi zijn als dat zsm gepatched werd maar aan de andere kant:
het spel is toch goed speelbaar en maakt op mij een geweldige indruk; de campagnes zijn lekker episch met maps die goed zijn voor urenlang spelplezier en een leuk verhaal en ook de inbattlegameplay had wellicht beter gekund maar mag er toch best zijn.
Al et al is het spel voor mij belist geen teleurstelling.

• Garion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik heb me de eerste week na release best goed vermaakt. Heb toen de Haven Campaign afgemaakt en ben daarna gestart met Sanctuary.

Omdat ik toch tegen, naar mijn eigen smaak, te veel bugs aanliep heb ik toen Heroes VI even terug op de 'Steam-plank' gelegd.

Zoals ik al zei, vind het echt wel een goede game, maar het spel bevind zich nog zo wat in de beta-fase.

Ik speel het liever als bijvoorbeeld fundamentele dingen als het triggeren van luck (destiny) werkt zoals bedoeld. Aangezien je zo veel uren in dit spel stopt, zie ik mezelf de campaign niet heel snel meerdere keren spelen. Daarom wil ik de Campaign het liefste spelen, als het spel een beetje werkt als zou moeten.

We wachten de patch af (duuuuurt lang)...

Butt-kicking! For goodness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
"Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!"

Dat zegt wel genoeg. Ik weet niet wat ze van plan zijn in die patch te stoppen, maar het mag wel bijzonder zijn gezien de duur en ernst van sommige openstaande bugs. Door het gebrek aan communicatie heb ik er weinig vertrouwen in. Als er iets te melden viel zou je verwachten dat dit al vol trots gedaan zou zijn. Wel ironisch dat de support tot nu toe zo slecht is, gezien het feit dat Homm 5 patch 3.2 al door onze neus werd geboord toen Ubisoft Nival de bons gaf in het voordeel van Black Hole. De lonen in Rusland waren zeker teveel gestegen sinds 2003.

Maar wie weet valt het mee, ik heb begrepen dat op enkele Russische en/of Oost-Europese sites wel het een en ander gelekt is over een patch. |:(

Inmiddels ben ik van HOMM overgestapt naar Skyrim, en daarvan alweer naar LA Noire. Ik ben vast niet de enige, de fora en topics over HOMM 6 die ik bezocht bloeden dood (of zijn al doodgebloed). Zelf had ik me een tijd geleden voorgenomen om terug te keren na de patch. Tenminste, als de heren uitgevers en ontwikkelaars zo vriendelijk zijn om het zo onderhand uberhaupt mogelijk te maken om het spel uit te kunnen spelen, misschien hopelijk zou best wel geinig zijn. Maar het moet niet lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Beviel skyrim niet? Ik wacht zelf dat deze in prijs daalt, hij zat helaas niet bij de steam-sale van afgelopen weekend, en ik ben niet zo'n fan van die serie als van homm.

Ik ben zelf ook teleurgesteld in het trage tempo van patches. Eerst geven ze met veel bombarie een day-one patch, en vervolgens staat het alweer anderhalve maand stil. Het spel is nog steeds redelijk tot goed speelbaar, maar de fouten moeten er echt uit. Zeker de erg obvious ones zoals abilities en units die niet werken zoals bedoeld. Ik kan alleen hopen dat ze de hele game rebalancen, en misschien tegelijk wat extra maps toevoegen bij de volgende patch.

Of misschien willen ze wel een RMG (random map generator) *drool* toevoegen. Daar wil ik nog wel een extra maandje op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
rockhopper schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:28:
Beviel skyrim niet? Ik wacht zelf dat deze in prijs daalt, hij zat helaas niet bij de steam-sale van afgelopen weekend, en ik ben niet zo'n fan van die serie als van homm.
Ik heb eigenlijk nog nooit een TES spel gespeeld. Skyrim is wel leuk, heb er nu 42 uur in zitten. Ben op een gegeven moment verveeld geraakt in een random dungeon. Al dat vrije avontuur gedoe is wel leuk, maar zonder diepgang in gameplay of verhaal gaat dat vervelen. Ik ben van plan om nog een keer verder te spelen maar dan wat meer gefocust op grote quests.

Behalve het feit dat de bugs in HOMM erg irritant en frustrerend zijn (had je een dynasty weapon willen gebruiken? HA, ik laat ze verdwijnen uit je profiel!) zijn kan ik de laatste campaigns simpelweg niet spelen, dus de keuze om niet verder te spelen is makkelijk gemaakt. Die day-one patch had overigens ook al erg beknopte patchnotes, en volgens mij hebben ze daar ook lang aan gewerkt sinds de laatste beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-06 09:43

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik heb het spel dit weekend gekocht, en nog maar 1 keer gespeeld in de vorm van een multiplayer met een vriend. Persoonlijk vind ik het spel wel wat hebben. Naar mijn idee de eerste in de serie die net zo leuk speelbaar is als HOMM3. In eerste instantie waren er geen bugs waarneembaar voor mij. Tot ik mijn laatste seconde liep en in een battle wilde, en er kwam te staan "out of sync". Game ge-reload door die vriend van me en konden helemaal niets meer, niet meer lopen of in kasteel oid. Bug maar even gereport bij UBI en accepteren dat er 3 uur van mijn leven weg is.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Er is eindelijk een semi officiële mededeling geplaatst!
hello heroes!

we can definitely see that you are losing patience regarding the coming patch: some of you are very bothered with bugs and you are challenging us to release the patch as soon as possible. We are often asked at least to communicate about the content and the date. The point is we don't want to speculate with this information by promising things if we are not sure it will be available. That is why we are taking our time to make an official announcement.
On the other hand, we are currently running technical tests, so we are waiting for the confirmation that everything is OK and the patch 1.2 will solve issues and won't create new ones. We will make an official announcement very shortly as it is obvious for us that it is important to you. Sorry for the delay, guys ...

While waiting, please, take into account that we are checking out your feedback on our official forums, facebook, twitter and community forums. The Customer support is providing us with a detailed report of bugs received from the community. This service is very important to us. So, don't hesitate to contact your CS and report bugs.

We'd like to thank you for your support and also your patience. I'll try to get back to you with more news in the coming days.

Kind regards,

Ubi_Irina
Het blijft in mijn ogen nog steeds een beetje in de trend van 'too little too late'. Eigenlijk is dit een soort van non-post onder het motto van 'blijf klagen, we lezen de klachten maar we doen er voorlopig nog niks mee, en we weten nog niet hoelang de oplossing gaat duren'.

Hoewel ik blij ben dat ze in ieder geval nagaan dat de patch geen nieuwe problemen veroorzaakt, denk ik toch dat dit niet te voorkomen zal zijn en er meteen doorgewerkt kan gaan worden aan een nieuwe patch. Verder teleurstelling dat er denk ik nog geen nieuwe townscreens komen. De grote vraag van mijn kant blijft, waarom duurt het zolang? Is het halve team ontslagen? Zijn ze al bezig aan de expansion? Gaat de stekker eruit?

Nog wat meer info zonder duidelijke bron:
Check out below the pre-release notes for the coming patch. Keep in mind that the list is not definitive yet:

Major bug fixes (Week of the Plague, Dynasty weapons, unit abilities, scripts, localization)

Skirmish AI tweaks:

- Tries to defend all owned town (previously the AI focused on its starting town)
- Previously if a hero stronger then the AI's hero threatened a town, the AI hero let that town undefended. Now the AI calculates all of its nearby hero's army and creature growth and defends the town if it finds it possible
- Always defends the last owned town if it can causes reasonable losses to the attacker hero
- Huge speed improvement, AI thinking is approximately 2-3 times faster than in the previous version
- Further improvement of cooperation among primary and secondary heroes
- Improved exploration and target priority
- Pre-calculated army contraction. The AI calculates how many creatures can the target collect (including possible creature growth) before the AI's hero can reach it and calculates if it is worth to chase it.
- Further improvement of Town portal usage
- In case of an FFA the AI tries to attack and capture towns from a weaker player
- FIXED: Sometimes the AI attacked a much stronger hero than itself
- FIXED: Sometimes without reason the AI split its army into 2 and lost against a stronger hero
- FIXED: Sometimes the AI miscalculated the cost of a town portal and spent too much points before trying to use it (resulting an undefended town)
- FIXED: The AI ignored some neutral buildings
- FIXED: Several smaller bug fixes

Combat AI tweaks:
- General target choice improvement for the units
- Improved ability usage
- Improved racial ability usage
- Improved ability selection and different builds for Magic/Might, Tears/Blood heroes
- Improved creature ability usage

Gameplay improvements:
- The unit setup after using the Tactics ability is remembered from battle to battle

Intel support:
- Fog calculation
- Variance shadow mapping vs. hardware shadow mapping

Balance tweaks:
- Rage II-IV gives +10 Might Attack instead of +15
- Rage points generated by attacks reduced to 16(friendly)/8(enemy) (from 20/10)
- Guardian Angel: Good moral gives 70 racial points (instead of 100)
- Retribution aura cooldown increased to 5 instead of 3
- Haste initiative bonus increased to 12 (from 10)
- Slow initiative reduction increased to 12 (from 10)
- Mass Haste initiative bonus increased to 6 (from 5)
- Mass Slow initiative reduction increased to 6 (from 5)
- Father Sky damage increased to 380 (from 353)
- Idol of Air damage increased to 276/318/366 (from 240/277/319)
- Martyr Might Resistance and Health bonus reduced to +10.8%/12.4%/14.3% (from +21.6%,24.9%,28.6% Might Resistance, +13%,15%,17% Health)
- Hour of Judgement bonus damage increased to 31% (from 21%)
- Hell Hound Might Defense increased to 5 (from 4)
- Cerberus Might Defense increased to 6 (from 4)
- Kirin and Sacred Kirin movement reduced to 6 (from 7)
- Kirin Magic Defense increased to 33 (from 32)
- Sacred Kirin Might Defense reduced to 31 (from 33)
- Sacred Kirin Magic Defense reduced to 33 (from 35)

Best regards,

the M&M team
Lijkt er dus op dat ze zeer ambitieus niet alleen de bugs eruit halen, maar ook meteen de AI aanpakken. Verklaart wel waarom het zolang duurt, maar niet de beste strategie om de klanten tevreden te houden. En zeker niet om nieuwe klanten aan je te binden. Maar goed we wachten af of de patch nog voor kerst beschikbaar komt.

[ Voor 57% gewijzigd door rockhopper op 01-12-2011 16:15 . Reden: extra info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben al jaren fan van Heroes of Might and Magic. Ik heb de beta gespeeld van 6 en beviel me goed. Door weinig tijd, nog niet aangeschaft. Als ik de berichten zo lees heeft het spel te maken met nogal wat bugs? Misschien verstandig om even de patch af te wachten voor ik het koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
mystie schreef op donderdag 01 december 2011 @ 19:24:
Ik ben al jaren fan van Heroes of Might and Magic. Ik heb de beta gespeeld van 6 en beviel me goed. Door weinig tijd, nog niet aangeschaft. Als ik de berichten zo lees heeft het spel te maken met nogal wat bugs? Misschien verstandig om even de patch af te wachten voor ik het koop?
Ik raad zeker aan te wachten op de patch. En dan eerst naar de ervaringen te luisteren. De basis van het spel is leuk, maar op dit moment is het nog een puinhoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

De bugs zijn nogal wisselend. Het is zeker speelbaar, en zelf heb ik bijvoorbeeld nog geen last gehad van 'verdwijnende dynamis wapens'. Ook is het zeker stabiel, spel is er nog nooit uitgeknald bij mij.

Aan de andere kant is er een mate van onbalans omdat er een aantal abilities en moves niet goed werken, en omdat de AI soms onnodige dingen doet (leeg kasteel anyone?).
Dus onspeelbaar is het niet, en ik heb er zeker nu al plezier van, maar de punten die in m'n lijst staan onder de koppen 'major bug fixes' 'AI skirmish tweaks' en 'combat AI tweaks' zijn echt dingen die hard nodig zijn om aangepakt te worden. De rest van de lijst is minder belangrijk, meer puntjes op de i.
Omdat de game toch al anderhalve maand uit is nu zou ik lekker wachten tot ie onder de 20€ duikt (zal wel niet zo lang meer duren) en na de patch lekker gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
We wachten inderdaad dan maar even op de patch. Voorlopig, gezien mijn drukke werkschema zal het er toch niet meteen van komen, dat ik hem aanschaf. Zal wel ergens tegen januari worden. Misschien is dan de prijs ook wel weer gezakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het hoge woord is eruit!
Er gaat 20 december een patch komen. :9~

Overzichtje van de fixes:
Major bug fixes (Week of the Plague, Dynasty weapons, unit abilities, scripts, localization)
Skirmish AI tweaks:
  • Tries to defend all owned town (previously the AI focused on its starting town)
  • Previously if a hero stronger then the AI's hero threatened a town, the AI hero let that town undefended. Now the AI calculates all of its nearby hero's army and creature growth and defends the town if it finds it possible
  • Always defends the last owned town if it can causes reasonable losses to the attacker hero
  • Huge speed improvement, AI thinking is approximately 2-3 times faster than in the previous version
  • Further improvement of cooperation among primary and secondary heroes
  • Improved exploration and target priority
  • Pre-calculated army contraction. The AI calculates how many creatures can the target collect (including possible creature growth) before the AI's hero can reach it and calculates if it is worth to chase it.
  • Further improvement of Town portal usage
  • In case of an FFA the AI tries to attack and capture towns from a weaker player
  • FIXED: Sometimes the AI attacked a much stronger hero than itself
  • FIXED: Sometimes without reason the AI split its army into 2 and lost against a stronger hero
  • FIXED: Sometimes the AI miscalculated the cost of a town portal and spent too much points before trying to use it (resulting an undefended town)
  • FIXED: The AI ignored some neutral buildings
  • FIXED: Several smaller bug fixes
• Combat AI tweaks:
  • General target choice improvement for the units
  • Improved ability usage
  • Improved racial ability usage
  • Improved ability selection and different builds for Magic/Might, Tears/Blood heroes
  • Improved creature ability usage
• Gameplay improvements:
  • The unit setup after using the Tactics ability is remembered from battle to battle
• Intel support:
  • Fog calculation
  • Variance shadow mapping vs. hardware shadow mapping
• Balance tweaks:
  • Rage II-IV gives +10 Might Attack instead of +15
  • Rage points generated by attacks reduced to 16(friendly)/8(enemy) (from 20/10)
  • Guardian Angel: Good moral gives 70 racial points (instead of 100)
  • Retribution aura cooldown increased to 5 instead of 3
  • Haste initiative bonus increased to 12 (from 10)
  • Slow initiative reduction increased to 12 (from 10)
  • Mass Haste initiative bonus increased to 6 (from 5)
  • Mass Slow initiative reduction increased to 6 (from 5)
  • Father Sky damage increased to 380 (from 353)
  • Idol of Air damage increased to 276/318/366 (from 240/277/319)
  • Martyr Might Resistance and Health bonus reduced to +10.8%/12.4%/14.3% (from +21.6%,24.9%,28.6% Might Resistance, +13%,15%,17% Health)
  • Hour of Judgement bonus damage increased to 31% (from 21%)
  • Hell Hound Might Defense increased to 5 (from 4)
  • Cerberus Might Defense increased to 6 (from 4)
  • Kirin and Sacred Kirin movement reduced to 6 (from 7)
  • Kirin Magic Defense increased to 33 (from 32)
  • Sacred Kirin Might Defense reduced to 31 (from 33)
  • Sacred Kirin Magic Defense reduced to 33 (from 35)
Lijkt erop dat m'n eerdere info redelijk accuraat was. Het ziet er dus naar uit dat er deze kerst verder wordt gegaan met HOMM VI 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:01

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ah mooi, heb eigenlijk nog geen tijd gehad voor Heroes VI maar dan is 2e kerstdag bij deze een mooi moment om daar eens verandering in te brengen ;).

Puntje dat me verbaast, "AI thinking is approximately 2-3 times faster". Ik vond in Heroes VI de snelheid al VEEL beter dan in voorgaande versies. In HoMM III zat ik in een grotere map regelmatig echt te wachten en dat vond ik in VI (in de campaign iig) wel meevallen. Nooit weg natuurlijk maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
De patch is inmiddels live. Patchnotes zijn niet gewijzigd ten opzichte van de eerder geposte lijst. Ik ben benieuwd of het eindelijk mogelijk is om de campaign af te maken. Zou ruim twee maanden na release op zijn zachtst gezegd toch wel eens tijd worden...

Edit: Een forumpost geeft andere release notes, er zijn dus meerdere definitieve lijsten om omloop 8)7 Geeft al veel vertrouwen voor de bugfixes. Zie http://forums.ubi.com/eve...f/5861060878/m/4731021179

[ Voor 29% gewijzigd door uqrax op 20-12-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

In feite is die forumpost geen officiële lijst maar meer een opsomming. Zo te zien staat er alleen wat extras en voor de rest zie eerdere post:

Unit abilities fixes
  • Sun Raider’s Charge not awarding damage increase
  • Imperial Griffin’s Dive Assault not dealing any damage
  • Fire Elemental’s Cremation not dealing any damage
Dynasty weapon fixes
  • Vanishing’ Dynasty bug fixed and missing weapons are awarded.
  • Various Weapon abilities
  • Dynasty Weapons now gain XP when equipped by secondary Heroes
Ability fixes
  • Water Magic ability now affects the Ice Bolt ability normally
  • Pain Mirror now has a damage limit
  • Duck and Cover now works normally
  • The Terror ability does not cause damage anymore
  • Retribution Aura III now deals less damage
General fixes
  • Critical Hits triggered by Luck not doing the extra damage
  • Week of plague
  • Town and mine income
  • Tactics phase setup is now remembered from one battle to another.
Map fixes
  • Stronghold 2 message is now clickable by the users that upgraded their avatars on Stronghold
  • Custom heroes can be properly selected at the final campaign screen.
Ik ben zelf blij met de 'remember last setup from tactics' Ik had een enorme hekel aan het steeds weer opnieuw neerzetten van units. Ik ben dankzij de steam wintersale nog niet toegekomen aan de patch en het spel zelf, zal wel weekend worden. Dan kan ik eindelijk de main campaign afmaken. :*)

Ik verwacht dat er nog wel een paar patches nodig zijn voordat de game echt goed in balans is. Gezien het lange wachten op deze patch denk ik dat ze beter de release nog 2 maanden hadden kunnen uitstellen. Ik wacht nog steeds op de aankondiging van een Random Map Generator en/of expansie.....

[ Voor 3% gewijzigd door rockhopper op 21-12-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
En natuurlijk, vanavond weer eens van plan om te spelen en de nieuwe patch uit te proberen. "A service is unavailable". Zucht. Heerlijk die DRM. Nooit meer Ubisoft voor mij.

-Edit: Vandaag weer vrijwel de hele dag offline. Maar gelukkig werkt Ubisoft hard aan het probleem, onder andere door negatieve posts op Facebook te verwijderen en kritische gebruikers te blokkeren. Morgen zal het forum wel aan de beurt zijn...

[ Voor 41% gewijzigd door uqrax op 01-01-2012 22:08 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste