Augustus/September 2011
Deze maand de muur achter de bank voorzien van pijp om de kabels van de achterspeakers en lampen doorheen te leiden. De muur is daarna voorzien van een nieuw behangetje.
Verder is 2 weken geleden de versterker van mijn SVS PB13 overleden (een 750 watt BASH amp). Gelukkig kun je een losse vervangingsversterker kopen via lsound. Dit is dan 'helaas' wel de nieuwe 1000 watt sledge DSP amp... Deze heb ik er eergister ingebouwd. Ben nu aan het kijken of ik de subwoofer in 16hz of 20hz tune ga gebruiken.
Hier wat foto's van de muur achter de bank, na het behangen:
Hier een foto van de oude/kapotte BASH amp naast de nieuwe Sledge amp:
Hier zie je de nieuwe Sledge amp ingebouwd in de SVS PB13 Ultra:
Juli 2011
Ik heb een weekje geleden mijn Klipsch + rear speakers vervangen. Vooral om dat de Klipsch speakers behoorlijk groot zijn en omdat ik 5 matchende speakers wilde. Omdat ik met een subwoofer heb hoeven de andere speakers maar tot 80 hz te gaan. Ben vanwege al deze redenen voor Axiom Bookshelf speaker gegaan.
Zo zag het er voor de upgrade uit:
[img=640,478]http://lh6.ggpht.com/_4qr5guiqEqY/S7OhsfVt-5I/AAAAAAAAAGs/NoPsE-f3J4I/s640/SDC11942.JPG"[/img]
En de rear speakers:
April 2011
Vorige week een Auralex Great Gramma gekocht voor onder de subwoofer. Dit zorgt ervoor dat de subwoofer vrijwel geen trillingen aan de vloer doorgeeft. Dit heeft als voordeel dat er op die manier geen geluid weglekt zodat de buren minder last hebben van het geluid en dit zorgt er ook voor dat het geluid van de subwoofer strakker wordt (doordat de vloer/muur/kasten niet mee gaan trillen). Omdat je het geluid van het trillen van de vloer/muur/kasten etc mist moest het volume van de subwoofer ook aardig wat omhoog.
Al en met al een aardige upgrade voor niet al teveel geld...
Huidige setup
•Denon 2309 reciever (DTS-MA, HD-Dobly Digital, Audyssey multEQ) via HDMI aangesloten op de TV
•
Klipsch F3 front speakers Axiom M3 v3 op Norstone Stylum 3 standaards (gevuld met zilverzand)
•
Klipsch C2 center speaker Axiom VP100 v3
•
Eltax Silverstone rear speakers Axiom QS4 v3
•Popcorn A200 via HDMI
•Playstation 3 slim 160 GB via HMDI
•SVS PB13 Ultra subwoofer (20 hz tune) met
750watt BASH amp 1000 watt Sledge DSP amp
•Auralex Great Gramma subwoofer isolator
•Anti-mode 8033 (subwoofer equaliser)
•42" panasonic plasma TV (full hd)
•Harmony One (oplader zie je rechts onderin de kast staan, naast de Popcorn A200)
Dit alles ziet er nu als volgt uit (de linker stand lijkt op de foto niet helemaal recht te staan, dit komt door de camera (= groothoeklens)):
Van de zijkant af gezien:
De bank met daarboven de Axiom QS4 speakers (SVS PB 13 subwoofer op auralex plateau staat links naast de bank).
De kabels worden binnenkort weggewerkt door sleuven in de muur te maken waar de kabels doorheen lopen:
Hier nog een closeup van de rear speakers. De 2 tweeters stralen schuin naar voren en onder- en bovenop zitten nog 2 woofers:
[
Voor 19% gewijzigd door
Da_Vinz op 23-09-2011 11:41
]