Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Hij valt niet echt vaak uit,alleen lijkt het wel dat UPc vaak updates verstuurd.En audio die wegvalt hebben wij alleen met bepaalde zenders,bv nat geo HDbartva schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 21:31:
[...]
Valt de jouwe ook wel eens uit? Heb de ontvanger nu een aantal weken en met regelmaat stopt deze er out of the blue mee. Ook valt regelmatig de audio weg en als je de ontvanger dan uit wil zetten, loopt het beeld vast. Handmatig aan en uit zetten is bij beiden steeds de enige oplossing.
Ik ga er sowieso nog mee terug naar de winkel, want zoiets hoort niet
Op de philips site staat een mooi promo filmpje,die laat het goed zien hoe het werkt.EMDB schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 23:46:
[...]
Hoe werkt dat nou met tv kijken op zo'n 21:9? Het lijkt alsof de tv uitzending daar beeldvullend is met niets afgesneden, dan moet het toch enorm opgerekt worden?
Met een full hd film is alles normaal,alleen bepaalde zenders op tv is er enige vervorming,net zoals in het begin bij breedbeeld tv's,maar dat is niet storend.
Als ik het niet vergeet zal ik vandaag wel een foto maken.Anoniem: 318162 schreef op zondag 11 september 2011 @ 01:22:
[...]
Dit is voor mij ook de eerste keer. Misschien kun je nog wat meer foto's maken ook met eventueel een film draaiend.ben ik wel benieuwd naar hoe dat er uit ziet. is dat trouwens led??
En hoe bedoel je met led?De tv zelf of ambilight?Want beide is nl led.
Het was even wennen met kijken,we hadden echt het idee dat we van links naar rechts zaten te kijken omdat het ineens zo breed is,en eigenlijk klopt dat ook wel.Maar qua ervaring is het echt geweldig,jammer dat ik nog geen 3d blu rayspeler heb,ik heb er al 1 op mijn verlanglijst staan iig,de philips bdp-9600,volgens testen is deze op dit moment 1 van de beste die er is.audiojunk schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:21:
[...]
Ik dacht ook dat je bij 16:9 uitzendingen zwarte balken aan de zijkant had maar dit ziet er wel goed uit.
Ik heb (voorlopig) geen aparte subwoofer. Geluidskwaliteit is zoals ik het wil, upfront, transparant en energiek. Hoe goed iets klinkt, is afhankelijk van de bron, maar ik vind m'n LP's alvast heel lekker klinkenTjapie1 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 12:04:
@ sidewindergo
Mooie setup, vooral die Diamond 10.2's! Die wil ik misschien ook halen voor een toekomstige setup, maar je ziet ze helaas niet veel voorbij komen. Bevallen ze goed? Ook een mooie bass aanwezig, of heb je daar toch echt een losse sub voor nodig? Die stands heb je ook mooi op maat gemaakt

In dit forum kwam ik enige tijd geleden een post tegen van iemand met witte speakers. Sindsdien heb ik daar ook mijn zinnen op gezet en na wat offertes te hebben aangevraagd om mijn "oude" zwarte speakers te laten omkleuren (te duur& te veel werk) hebben mijn vriendin en ik de overstap gewaagd naar een geheel nieuwe speaker.
Nog geen seconde hebben we hoeven wennen aan het design en het geluid is formidabel. Wat B&W uit deze relatief kleine speakers weet te krijgen is geweldig. De combinatie met Marantz vinden we heerlijk klinken.
Daarnaast ook een andere tv (van Sony 40w4500) naar Samsung UE55D6500. Supertv (en ik ben best een pietje precies qua judder/framedrops etc..)
Maar goed, het gaat om de foto's dus bij deze:
Overzicht:
Close up bovenkant:
Helemaal:
Zitplaats:
De kamer:
U ziet:
Fronts: B&W CM8 in Satin White
Center: Mission M3C2 (de CM center is in bestelling)
Rears: Mordaunt Short (De rears vervang ik niet, daar komt relatief weinig geluid uit bij films)
Sub: Mordaunt Short 907W (staat linksachter de bank)
Versterker: Marantz SR7002
Samsung UE55d6500
Poes
U ziet niet:
XboX 360 (250GB/Slim) origineel
XboX 360 (60 GB) niet origineel
PS3 (Phat model) deze wil ik tzt nog eens vervangen voor zijn lagere stroomverbruik broertje de slim
Wii (vrijwel ongebruikt)
Asrock Ion 330 HT (die icm XBMC en XBMC commander) alles zonder framedrops/judder streamt)
In de toekomst wil ik de tv gaan ophangen, maar het liefst zo laag mogelijk. Ik zit dan alleen te dubben wat ik met de center moet doen. Als ik hem op het tv meubel leg, hangt de tv (vind ik) weer te hoog. Eronder is weer een beetje zonde...
En dat was het dan wel weer; opmerkingen altijd welkom.
[Voor 4% gewijzigd door OcNewB op 14-09-2011 13:10. Reden: Pics werden niet weergegeven.]

[Voor 4% gewijzigd door Beempje op 14-09-2011 12:46]
Ik zie het op mijn andere pc, alleen bij mij wel omdat ik denk ik nog ingelogd sta in dropbox. Even de links aanpassen...
Moet werken nu..

[Voor 4% gewijzigd door OcNewB op 14-09-2011 13:11]
PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
Ik zou denk ik je center op de kast leggen ,maar ligt een beetje aan de hoogte van de CM center en er eerder voor kiezen om de receiver op de grond te zetten.

Erg mooie nette set.
Paar slechte foto's van mijn nog niet af inrichting... (zeggen ze toch altijd je huis nooit echt af is )
- Speakers Hepta Spring
- Console Xbox360
- TV LG47LX9500 Infinia Full LED
- Marantz PM5004 versterker
- Bluray LG BX 580 3D Bluray Speler
- HTPC Nexus Spile met Fusion AMD 4GB en 40GB SSD
- Synology DS411j 4x2TB = 8TB Met opslag / films.
- Kat - Sterre
[Voor 109% gewijzigd door Mektheb op 14-09-2011 13:56]
De vorige speakers waren zwart. Deze nieuwe witte vallen grotendeels weg in het interieur, waardoor alles wat "opener" oogt.. Als je haar dat erbij vertelt, is ze vast omHenkie schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:34:
Nu weet ik inderdaad ook wel heel zeker dat ik witte speakers neem, zeker als mij vriendin deze foto's te zien krijgt! Wat een plaatjes!

Mooi! Specs?Mektheb schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:43:
./respect.
Erg mooie nette set.
Paar slechte foto's van mijn nog niet af inrichting... (zeggen ze toch altijd je huis nooit echt af is )
[afbeelding]
[afbeelding]
Laat me zwager binnenkort wel is wat schieten met zijn camera ( die is een stuk beter als de mijne )
Oops

- Speakers Hepta Spring
- Console Xbox360
- Kat - Sterre
Damn wat mooiOcNewB schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:31:
.....

Naja dan maar lekker dromen he

Ik vroeg me af hoe breed is je woonkamer? of hoe ver zit je van de tv af (3,5 - 4m)?
Ja ze is juist de persoon die witte speakers 'eist'! maar nu weet ik wel zeker dat het er gewoon goed/fantastisch uitziet, al liggen die van jouw wat boven budgetOcNewB schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:50:
[...]
De vorige speakers waren zwart. Deze nieuwe witte vallen grotendeels weg in het interieur, waardoor alles wat "opener" oogt.. Als je haar dat erbij vertelt, is ze vast om

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
Van muur tot muur is exact 350 cm. Daar zal zon 20 a 30 cm vanaf gaan omdat mijn hoofd niet tegen de muur rust als ik naar de tv kijk. Ik moet er wel bij vertellen dat ik vrijwel geen standaard tv kijk. Filmliefhebber. Voor de rest kijk ik eigenlijk alleen journaal. En 1080p is prima te pruimen op deze afstand. De meeste mensen die de eerste keer een film komen kijken moeten 2 minuten wennen en dan kijken ze ook comfortabel..Andyk125 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:06:
[...]
Damn wat mooiben momenteel bezig met mijn eigen huis, er zitten veel dingen tussen die ook op mijn lijstje stonden maar door me vriendin enigsinds aangepast moesten worden
![]()
Naja dan maar lekker dromen he![]()
Ik vroeg me af hoe breed is je woonkamer? of hoe ver zit je van de tv af (3,5 - 4m)?
Maar in elk geval liever grote witte kasten dan kleine zwarte melkpakjes. :-))
Heel mooi die setup met de witte B&W's!
Ik heb ze ooit gehoord en vond ze heel goed, maar omdat ik nadien een heel goed aanbod kreeg voor de KEF IQ90 ben ik daar voor gezwicht.
Als je WAF ook zwart aanvaardt, dan kunnen we misschien eens ruilen.
Het zijn lichtgrijze frontjes die magnetisch vastklikken. Daarom zitten er ook geen gaatjes a.d. voorkant van de luidsprekers. Maar je verbergt er wel een hoop moois mee. Vandaar dat ik ze eraf laat.Henkie schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:41:
[...]
Ja ze is juist de persoon die witte speakers 'eist'! maar nu weet ik wel zeker dat het er gewoon goed/fantastisch uitziet, al liggen die van jouw wat boven budget. wat voor roosters zitten erbij? witte of zwarte? (of geen) en heb je daar eventueel ook nog een foto van?
U vraagt, u krijgt:
De B&W's bedoel je denk ikFietsbel schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:01:
Prachtig zijn die witte Mission's!

HahahaMektheb schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:43:
[...]
Dat voelde als vloeken he ?haha, met doek ziet het er ook goed uit moet ik zeggen

Ook zo tevreden over je Hepta's? de spring is echt een hele mooie slanke erg goed klinkende speaker die ook weer niet opvalt.Mektheb schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:55:
[...]
Oops
- Speakers Hepta Spring
- Console Xbox360
- Kat - Sterre
Een vriend van mij had ze als rear staan en als front fourtune's,deze waren wat moeilijker qua speaker.
Heb er zelf ooit nog over gedacht om de expertise flagship te kopen,maar mijn vrouw vond 3500 euro voor een set teveel.Dus bij boon hifi,door een marktplaatsadvertentie,een setje van Chris Rutgers jr zelf gekocht,scheelde op mijn hepta three set 600 euro,dus ipv 900 p/s werd het 600 en heb er geen moment spijt van!
Wat voor merk/type TV meubel is dat?OcNewB schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:31:
<heleboel moois>
If it ain't broken, tweak it!
Ja ben er zeer tevreden over, ik ben zelfs van plan om misschien de set uit te breiden met een Hepta Ace Center en een Sub erbij.Corona schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:25:
[...]
Ook zo tevreden over je Hepta's? de spring is echt een hele mooie slanke erg goed klinkende speaker die ook weer niet opvalt.
Een vriend van mij had ze als rear staan en als front fourtune's,deze waren wat moeilijker qua speaker.
Heb er zelf ooit nog over gedacht om de expertise flagship te kopen,maar mijn vrouw vond 3500 euro voor een set teveel.Dus bij boon hifi,door een marktplaatsadvertentie,een setje van Chris Rutgers jr zelf gekocht,scheelde op mijn hepta three set 600 euro,dus ipv 900 p/s werd het 600 en heb er geen moment spijt van!
m'n vriendin een stofdoek gevenSaN schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:23:
Nadat ik mijn speakers heb laten car wrappen in matzwart vind ik ze mooier zonder stofkappen. Dit heeft helaas wel tot gevolg dat er snel stof op de drivers komt (duh). Hoe stoffen jullie je speakers af?

Nee, ik heb altijd de doeken ervoor, de gele drivers van de B&W CM serie zijn me iets te opzichtig in mijn setup. Maar eens per week de microvezeldoek erover + tv meubel + sub en het is weer spik en span

Allereerst, prachtig hoor, die witte speakers. Ik vind 't wel wat hebbenOcNewB schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:31:
In de toekomst wil ik de tv gaan ophangen, maar het liefst zo laag mogelijk. Ik zit dan alleen te dubben wat ik met de center moet doen. Als ik hem op het tv meubel leg, hangt de tv (vind ik) weer te hoog. Eronder is weer een beetje zonde...

En de center, wat dacht je van _in_ de kast? Of past hij niet? Heb dezelfde kast (Friel

Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Past niet, of ik moet gaan zagen...Abbadon schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:48:
[...]
Allereerst, prachtig hoor, die witte speakers. Ik vind 't wel wat hebben
En de center, wat dacht je van _in_ de kast? Of past hij niet? Heb dezelfde kast (Friel) en daar heb ik mijn center ook in. Moet alleen de klep open doen als ik film kijk.

- FeaR
- Registratie: Maart 2007
- Laatst online: 02:06
:strip_icc():strip_exif()/u/214236/Spongebob.jpg?f=community)
Probleem opgelost. Heerlijke subwoofer en nieuw eigenlijk geen geld voor dat model. Alleen zal Stassen hem niet in komen regelen bij je thuis wat een officiële dealer wel doet. Maar dat is de meerprijs niet waardJordy van e schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:34:
Net reactie gehad van Stassen over mijn Sunfire HRS8...ook de nieuwe sub die ik kosteloos van Stassen kreeg opgestuurd (klasse service) bromt.... Ik ga van de week bij ze langs met twee subs onde de arm, om het te laten horen en aan een oplossing te werken. Als ik ga lezen op diverse fora, hebben veel Sunfire modellen last van een brom. Hopelijk komen we eruit

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

- FeaR
De 800 en 1000 heb ik nooit gehoord, dus daar kan ik geen oordeel over geven. Maar voor de prijs van de 800 hoef je het niet te laten (zeker niet als ik de prijs van de Sunfire er naast zet).Jordy van e schreef op donderdag 15 september 2011 @ 07:54:
Haha, ja FeaR. Dat zou een oplossing zijn (al lijkt me de 800 al zat voor mij). Echter klinkt de Sunfire echt enorm goed, ook op muziek. Maar ik ga het zeker overleggen
Ik ga hem zeker beluisteren. Ik denk dat 12 inch overkill is in mijn relatief kleine woonkamer en vaak klinken de kleinere woofers iets strakker.FeaR schreef op donderdag 15 september 2011 @ 08:14:
[...]
De 800 en 1000 heb ik nooit gehoord, dus daar kan ik geen oordeel over geven. Maar voor de prijs van de 800 hoef je het niet te laten (zeker niet als ik de prijs van de Sunfire er naast zet).
Ik hoop even geld vrij te maken voor de laatste upgrade dit jaar: een setje A23 voor achter.
Omdat we een nieuwe bewoner hebben moet ik ze wel ophangen, dus even kijken naar een mooie oplossing.
K to the KillaZ
- FeaR
Ik weet alleen dat er een SPL-1500 te koop staat, verder ben ik al redelijk lang niet meer op HT Forum geweest. Maar de 1500 is de voorloper van de SPL-1200 Ultra en naar het schijnt is de SPL-1200 Ultra toch net wat strakker.KillaZ schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:48:
@Fear: De subs in de markt van het htforum gezien? Wat een overload, als ik het budget had, zou ik er zo 1tje nemen.
Waar kun je deze kast kopen? Google helpt mij naar IKEA (.pdf alert), maar niet naar de Nederlandse.Abbadon schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:48:
[...]
Allereerst, prachtig hoor, die witte speakers. Ik vind 't wel wat hebben
En de center, wat dacht je van _in_ de kast? Of past hij niet? Heb dezelfde kast (Friel) en daar heb ik mijn center ook in. Moet alleen de klep open doen als ik film kijk.
Wat je ziet:
Philips 32PFL5405H
Onkyo 608
Bose Acoustimass 5.1 setje
Cisco interactieve tv ding
Siemens foon
Wii sensor bar
Boom
Hond
Wat je niet ziet:
Playstation 3 phat
Nintendo Wii
Eminent 7080
Blu ray collectie
Er staat nu ook een SPL-1200 Ultra van 3-4 weken oud te koop voor €1200,- Lijkt me een hele mooie optie mocht je voor dat budget nu een sub zoeken. Dat is toch de geen die jij hebt?FeaR schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:05:
[...]
Ik weet alleen dat er een SPL-1500 te koop staat, verder ben ik al redelijk lang niet meer op HT Forum geweest. Maar de 1500 is de voorloper van de SPL-1200 Ultra en naar het schijnt is de SPL-1200 Ultra toch net wat strakker.
@ die witte CM8's hierboven: echt ontzettend mooi, past perfect in de inrichting

- FeaR
Dat is inderdaad geen geld voor een exemplaar van 3 - 4 weken oud, zal ook wel zo weg zijn. Ik heb inderdaad ook een SPL-1200 Ultra, alleen ik heb er nog minder voor betaald. Zat geloof ik op €775,- (inclusief 6 meter QED subwooferkabel) maar dat was ook echt een koopje.Martijn1990 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:20:
[...]
Er staat nu ook een SPL-1200 Ultra van 3-4 weken oud te koop voor €1200,- Lijkt me een hele mooie optie mocht je voor dat budget nu een sub zoeken. Dat is toch de geen die jij hebt?
Probeer dan voor de super center te gaan,die kan je vast wel vinden 2e hands,heeft net wat meer power.Mektheb schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:03:
[...]
Ja ben er zeer tevreden over, ik ben zelfs van plan om misschien de set uit te breiden met een Hepta Ace Center en een Sub erbij.
Ikzelf heb de ace surrounds,mooie kleine slanke speakers.
Wat ik jammer vind is dat ik de bariton sub van hepta nooit heb kunnen vinden,al zei chris rutgers dat hij er ook niet veel van gemaakt heeft,ik geloof een paar honderd ofzo,en dat heel veel versterker problemen hadden.
Als ik echt genoeg geld zou hebben zou ik voor een REL Studio 3 gaan
Wat een mooi tv kastje heb je, vast gehaald bij de gamma

Baal alleen dat er zo weinig ruimte is in het kastje voor mijn apparatuur..
Mijn situatie: Ik laat een boekenkast/av meubel (~4 meter breed, 2,50 hoog) maken waarvan de onderste ~55cm een ladenkast wordt. Hierin passen 10 laden: 5 naast elkaar en 2 boven elkaar. De middelste 2 krijgen een klepje ipv lade: voor m'n av apparatuur (onkyo 509 en een media speler), midden hierboven komt m'n flatscreen te hangen.
Het was m'n bedoeling om onder de flatscreen de center te leggen (dus eigenlijk bovenop het gedeelte met de laden).
Nou heb ik gisteren eindelijk een center speaker gekocht (mordaunt short mezzo 5) maar nu ik 'm thuis heb liggen vinden we 'm toch best groot en opzichtig.... dus ik zou 'm eigenlijk liever in de kast leggen. (zonder deurtje/klepje ervoor). Onderin staat dan de receiver + mediaplayer, bovenin de center.
Hij krijgt dan een vak van ~80cm breed, 25 hoog en 50 diep. Is er ook mooi nog wat plek over om afstandsbedieningen enz in te pleuren

Dit zie ik in dit topic wel vaker, maar heeft dat geen nadelen voor 't geluid? Iedereen zet z'n speakers op stands zodat ze genoeg ruimte aan alle kanten hebben om af te stralen, dan lijkt 't me ook niet zo goed om 'n center 'in te pakken'. Wat zijn de meningen hierover?
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Uiteraard wist ik hoe ik alles moest bedienen, maar nu druk je op 1 knop en gaat alles automatisch. Het gaat een stuk sneller dan wanneer ik het zelf doe. Je moet namelijk altijd de afstandsbedieningen pakken en even nadenken op welke input het apparaat moet. Dit gaat veel sneller. Toppertje!
4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect
Haha inderdaad, DAT ZEG IK....Andyk125 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 08:58:
[...]
Wat een mooi tv kastje heb je, vast gehaald bij de gammaWij hebben namelijk precies dezelfde
![]()
Baal alleen dat er zo weinig ruimte is in het kastje voor mijn apparatuur..
Na veel meegluren, inspiratie opdoen en me schamen voor mijn magere setup (destijds). Heb ik nu een setup die ik waardig genoeg vindt om met u allen te delen.
Kleine opmerking vooraf: Alle goede tips voor kabel management achter het meubel zijn welkom

Wat je ziet:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Sony Bravia KDL-37EX500 | € 668,98 | € 668,98 |
1 | Microsoft Xbox 360 Elite Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Sony PlayStation 3 Slim 160GB Zwart | € 219,- | € 219,- |
1 | Yamaha RX-V667 (Zwart) | € 336,- | € 336,- |
1 | JBL SCS 200.5 Zwart | € 148,88 | € 148,88 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.372,86 |
PC Als server + XBMC:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Highpoint RocketRAID 2680 | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB | € 56,99 | € 56,99 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 41,- | € 41,- |
3 | Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB | € 60,90 | € 182,70 |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 17,50 | € 17,50 |
1 | Cooler Master Silencio 550 | € 68,05 | € 68,05 |
1 | Scythe Mugen 3 | € 37,05 | € 37,05 |
1 | Scythe Slip Stream SY1212SL12M , 120mm | € 7,55 | € 7,55 |
1 | Recom Power Engine 550 Watt RC-PE550TC | € 0,- | € 0,- |
1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G | € 43,99 | € 43,99 |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Gigabyte GA-990XA-UD3 | € 90,50 | € 90,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 635,23 |
Beroeps brabander
- FeaR
Zo'n overzicht heb ik laatst ook gemaakt van mijn set. Dat was toch wel even schrikken, daar had ik een hele leuke motor van kunnen kopenVuurvoske schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:06:
Wat je ziet:
# Product Prijs Subtotaal 1 Sony Bravia KDL-37EX500 € 668,98 € 668,98 1 Microsoft Xbox 360 Elite Zwart € 0,- € 0,- 1 Sony PlayStation 3 Slim 160GB Zwart € 219,- € 219,- 1 Yamaha RX-V667 (Zwart) € 336,- € 336,- 1 JBL SCS 200.5 Zwart € 148,88 € 148,88 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.372,86

alleen ze platenspeler was al mijn hele HT thuis

Leuke setupVuurvoske schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:06:
Beste collegae,
Na veel meegluren, inspiratie opdoen en me schamen voor mijn magere setup (destijds). Heb ik nu een setup die ik waardig genoeg vindt om met u allen te delen.
Kleine opmerking vooraf: Alle goede tips voor kabel management achter het meubel zijn welkom

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.
Dat heb ik ook. Gelukkig heb je het door langzaam upgraden minder in de gaten.FeaR schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:52:
[...]
Zo'n overzicht heb ik laatst ook gemaakt van mijn set. Dat was toch wel even schrikken, daar had ik een hele leuke motor van kunnen kopen

Denk dat dat voor bijna iedereen in dit topic wel geld. Het is gewoon een hele dure hobbyLuPo schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:34:
[...]
Dat heb ik ook. Gelukkig heb je het door langzaam upgraden minder in de gaten.

Ik wil er niet eens over nadenken, volgens mij is het zelfs met tweedehandsprijzen nog absurd veel geld.FeaR schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:52:
[...]
Zo'n overzicht heb ik laatst ook gemaakt van mijn set. Dat was toch wel even schrikken, daar had ik een hele leuke motor van kunnen kopen
Hee, nog een mezzo gebruikerabrakadaver schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:15:
Een vraagje over de center speaker in combinatie met tv meubel....
Mijn situatie: Ik laat een boekenkast/av meubel (~4 meter breed, 2,50 hoog) maken waarvan de onderste ~55cm een ladenkast wordt. Hierin passen 10 laden: 5 naast elkaar en 2 boven elkaar. De middelste 2 krijgen een klepje ipv lade: voor m'n av apparatuur (onkyo 509 en een media speler), midden hierboven komt m'n flatscreen te hangen.
Het was m'n bedoeling om onder de flatscreen de center te leggen (dus eigenlijk bovenop het gedeelte met de laden).
Nou heb ik gisteren eindelijk een center speaker gekocht (mordaunt short mezzo 5) maar nu ik 'm thuis heb liggen vinden we 'm toch best groot en opzichtig.... dus ik zou 'm eigenlijk liever in de kast leggen. (zonder deurtje/klepje ervoor). Onderin staat dan de receiver + mediaplayer, bovenin de center.
Hij krijgt dan een vak van ~80cm breed, 25 hoog en 50 diep. Is er ook mooi nog wat plek over om afstandsbedieningen enz in te pleuren
Dit zie ik in dit topic wel vaker, maar heeft dat geen nadelen voor 't geluid? Iedereen zet z'n speakers op stands zodat ze genoeg ruimte aan alle kanten hebben om af te stralen, dan lijkt 't me ook niet zo goed om 'n center 'in te pakken'. Wat zijn de meningen hierover?

Ja die 5 is een flink bakbeest. Het heeft mij ook hoofdbrekens gekost om een passende oplossing te vinden.
Oude foto van mijn setupje
De kast is 50 centimeter hoog 1meter 90 breed, de plank met de center heeft 24 cm ruimte, en de afstand tussen HTPC (links) en de receiver (rechts) is 80 cm.
Omdat de center van achter dicht is zal het in een kast plaatsen vrij weinig effect hebben, ook omdat er aan beide kanten nog een kleine 20 cm vrij blijft. Het is mij in ieder geval nooit opgevallen.
Om het lijstje even compleet te maken:
TV: Samsung 46", 7000 serie
Receiver: Yamaha RX-V1065
BluRay: Yamaha BD-S1065
Front: Mordaunt-Short Mezzo 6
Center: Mordaunt-Short Mezzo 5
Achter: Mordaunt-Short Mezzo 2
Sub: Tannoy Shadow
[Voor 0% gewijzigd door Marc H op 17-09-2011 00:50. Reden: tv vergeten]
- FeaR
Ik kwam over de 10K uit. Maar dat is wel met alles er op en eraan, dus ook de dingen als de banaanpluggen en accessoires als de Auralex Subdude HD. Ach, het is een hobby dan mag hetConZito schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 00:03:
[...]
Ik wil er niet eens over nadenken, volgens mij is het zelfs met tweedehandsprijzen nog absurd veel geld.

WTF 10K?!?!?!?FeaR schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 01:43:
[...]
Ik kwam over de 10K uit. Maar dat is wel met alles er op en eraan, dus ook de dingen als de banaanpluggen en accessoires als de Auralex Subdude HD. Ach, het is een hobby dan mag het

Dure hobby.
Kom ik aan met een Onkyo 508 en een setje Jamo S506

Die Jamo;s kan ik misschien verkopen voor een leuk prijsje en opstappen naar de S606 van Jamo die ik dan van iemand anders over kan nemen nieuw in de doos.
Net 1 modelletje hoger met een minimale uitgave (lees: 1 avondje rustig aan in de kroeg)

Ow lol, dan valt mijne nog mee. Ik zit tegen de 3K. Maar heb dan ook geen werk (ja, sinds 2 weken een bijbaantje maar nog geen salaris ontvangen).FeaR schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 01:43:
[...]
Ik kwam over de 10K uit. Maar dat is wel met alles er op en eraan, dus ook de dingen als de banaanpluggen en accessoires als de Auralex Subdude HD. Ach, het is een hobby dan mag het

Ik ben eigenlijk pas recentelijk begonnen met de "hobby", ambitie om een mooie HT neer te zetten met een beamer, maar daar is momenteel het budget niet voor, dus begonnen met simpele stereo setup (Marantz PM6003 & 2x Focal Chorus 706v). Afkomend van logitech setjes is dit sowieso al een hele verbetering, maar kan eerlijk gezegd niet wachten tot er zuilen zijn.

Learn something new every day.

Heb je de desbetreffende zuilen al gehoord? Zuilen zijn namelijk niet altijd een verbetering t.o.v. boekenplank modellen.Bal0n schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 09:52:
En FeaR woont nog thuis, dat scheelt ook nogal veel.
Ik ben eigenlijk pas recentelijk begonnen met de "hobby", ambitie om een mooie HT neer te zetten met een beamer, maar daar is momenteel het budget niet voor, dus begonnen met simpele stereo setup (Marantz PM6003 & 2x Focal Chorus 706v). Afkomend van logitech setjes is dit sowieso al een hele verbetering, maar kan eerlijk gezegd niet wachten tot er zuilen zijn.

- FeaR
Dat is ook juist de reden dat ik nu het grootste deel al klaar wil hebben. Als ik op mezelf zit dan wordt het een stuk lastiger. Ik heb nog "maar" iets van 3 - 4 K nodig om het compleet te maken. Enige wat ik nog mis is een 50" Panasonic Plasma en twee keer een Focal Chorus zuil als rear.Bal0n schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 09:52:
En FeaR woont nog thuis, dat scheelt ook nogal veel.
Ah dat is goed om te horen.Marc H schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 00:49:
[...]
Omdat de center van achter dicht is zal het in een kast plaatsen vrij weinig effect hebben, ook omdat er aan beide kanten nog een kleine 20 cm vrij blijft. Het is mij in ieder geval nooit opgevallen.
Mooie setup heb je btw! Ik heb jouw 'satellietjes' als fronts

Wanneer m'n kast klaar is zal ik ook eens wat fototjes plaatsen.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Nog niet, maar ik denk dat het pas halverwege 2012 gaat worden. Dus tegen die tijd ook maar eens zien wat er allemaal op de markt is en, hoop ik, tegen die tijd ben ik vast wat meer ervaren met alle HiFi-poespas die er is.Martijn1990 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 10:39:
10K kom ik gelukkig ook lange na niet aan, dan ging ik op mijn leeftijd toch even twijfelen of ik mijn prioriteiten wel goed heb gesteld
[...]
Heb je de desbetreffende zuilen al gehoord? Zuilen zijn namelijk niet altijd een verbetering t.o.v. boekenplank modellen.

Jep, same for me, ik woon momenteel antikraak, dus nu is het geld er om mooie spullen te kopen (Dell UltraSharp U2711, nieuwe wielrenfiets, beginnen met HiFi, etc).FeaR schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 12:15:
[...]
Dat is ook juist de reden dat ik nu het grootste deel al klaar wil hebben. Als ik op mezelf zit dan wordt het een stuk lastiger. Ik heb nog "maar" iets van 3 - 4 K nodig om het compleet te maken. Enige wat ik nog mis is een 50" Panasonic Plasma en twee keer een Focal Chorus zuil als rear.

Learn something new every day.
Anoniem: 423126
Laat ik me eerst voorstellen, ben Robin 26 jaar oud en al tijden bezig met audio en alles wat ermee te maken heeft. Inmiddels, naar mijn eigen idee, een aardige set opgebouwd maar is nog niet helemaal naar mijn wens. Het kan immers altijd beter

Om te beginnen de:
TV:
Philips 40PFL7605, niet de top of the bill maar de eerste in lijn full hd LED tv met ambilight die er fatsoenlijk uitziet.
Afstandsbediening:
Logitech harmony 900, op radiofrequentie en dus door heel het huis bedienbaar ongeacht muren. Hij lijkt op de Harmony one, maar is het niet. De Harmony one gaat niet door muren heen, enkel IR.
Versterker:
avr3803, een oudje maar krachtig en prima voor dual zone gebruik (5.1 woonkamergebruik & 2.0 werkkamer aansturing). Op mijn verlanglijstje staat een Marantz (type SR8002, maar zover is het nog niet, geduld is een schone zaak

voorkant:
achterkant:
Mediaspeler:
popcorn C-200, enige aanpassing die nog moet gebeuren is een blu ray speler erin. Ik houd van 'veel voor weinig' en ben er nog niet een tegen gekomen (met SATA aansluiting), wie er 1 heeft liggen, mag me mailen:).
SPEAKERS
Front speakers:
CM7
Prima luidsprekers, voor completering kijk ik nogsteeds naar een mogelijkheid om ze eens te ruilen met iemand die CM9 te groot vindt... Alleen nog niet gevonden

Center speaker:
CMC2
grote maar zeer krachtige center speaker. Volstaat prima maar af en toe staat hij mijn vriendin 'nogal in de weg'

Rear speakers:
De CM1 speakers had ik eerst als front speakers alvorens ik bedacht 'meer' te willen. Deze hebben de EISA award gewonnen voor beste boekenplank speaker en volstaan prima. Echter kon ik de set compleet maken met de overige 'CM-speakers' dus heb ik dit gedaan en zijn ze gebombardeerd tot rear speakers.
Subwoofer:
CM10ASW
Er bestaat wat discussie over de noodzaak van deze subwoofer in combinatie met de CM7 luidsprekers. De een zegt dat het een must is, ik persoonlijk vind het meer een wenselijke aanvulling. Ik had er 2*, heb er 1 weer verkocht en ben tevreden zo.
*ten tijde dat ik de CM1 als front had, vond ik bij toeval iemand die zijn set: 2x CM7, 2x CM10ASW en een CMC2 van de hand deed. Alles slechts 1 maand oud, incl. bon en garantie! ik heb alles gehouden behalve de 2e subwoofer, die is gelijk verkocht.
Naar mijn idee keurig weggewerkt en mooi geregeld. Mijn speakers en TV staan in mijn woonkamer, de apparatuur en bekabeling onder het bureau in mijn werkkamer. Waar ook mijn oude tv hangt (27lcdb03, 27 inch LCD Thomson). Alles bedienbaar via de Logitech harmony 900 (frequentie, dus door muren heen).
Foto's die ik op mijn pc heb staan van mijn set zelf, kan ik niet uploaden.. dus als iemand me dat even uitlegt dan voeg ik die ook toe.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!!
Groet,
Robin
Niets aan op te merken...maar ja...het zijn dan ook alleen maar pics van het internet. Probeer hier eens je eigen foto's te uploaden http://imageshack.us/Anoniem: 423126 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 15:28:
Dit is dan mijn set, na eerst eens dit forum gelezen te hebben.
Laat ik me eerst voorstellen, ben Robin 26 jaar oud en al tijden bezig met audio en alles wat ermee te maken heeft. Inmiddels, naar mijn eigen idee, een aardige set opgebouwd maar is nog niet helemaal naar mijn wens. Het kan immers altijd beter![]()
.
Foto's die ik op mijn pc heb staan van mijn set zelf, kan ik niet uploaden.. dus als iemand me dat even uitlegt dan voeg ik die ook toe.
Groet,
Robin
Ik sluit me aan bij Jordy , Eigen foto's zeggen meer dan Google pictures.Anoniem: 423126 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 15:28:
Dit is dan mijn set, na eerst eens dit forum gelezen te hebben.
Laat ik me eerst voorstellen, ben Robin 26 jaar oud en al tijden bezig met audio en alles wat ermee te maken heeft. Inmiddels, naar mijn eigen idee, een aardige set opgebouwd maar is nog niet helemaal naar mijn wens. Het kan immers altijd beter![]()
.
Groet,
Robin
Ben benieuwd!
Woonkamer:
Subwoofer:
Rear:
Werkkamer:
Sorry voor de mindere kwaliteit foto's, moest met mijn telefoon:(.
Ben alsnog benieuwd naar jullie reacties

Plus meteen die tv wat lager dan. Al wordt dat lastig, met die planken die er reeds zijnJordy van e schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:05:
Center op die plank zetten en tv met beugel aan de muur hangen

Nickname does not reflect reality
Die center op de plank gaat niet werken, aangezien:
-de speaker te diep is (280mm)
-de center speaker 18,7 kilo weegt... iets te veel voor een 2 punts bevestigd (niet chemisch verankerd) plankje.
Tv verlagen, hebben we overwogen, enkel komen dan die 2 planken heel laag te hangen, of moet je ze dichter bij elkaar plaatsen en zou ook niet mooi zijn.
Hij hangt (hij hangt dus wel... als is het wel strak op de plank..) nu eigenlijk prima, stoort ons niet. Iets wat ik jammer vind, is dat de tv niet in het midden hangt.....
Maarja, vrouwen?!?!???
[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 423126 op 17-09-2011 16:20]
Wat is er mis met de TV gewoon in het midden en links een vaasje en rechts 1 of 2 vaasjes? Dit is gewoon raar en zonde.Anoniem: 423126 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:18:
Iets wat ik jammer vind, is dat de tv niet in het midden hangt.....
Maarja, vrouwen?!?!???
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Wow dude! Hoe kom jij aan 10k met twee fronts, een sub, avr en tv? Is die subdude van kevlar en goud gemaakt?FeaR schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 01:43:
[...]
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Dit topic is leuk om je spullen en opstelling te showen. Het zou zonde zijn als het een wedstrijdjje ver pissen wordt over wie de duurste spullen heeft.Póg mo Thóin schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:24:
Wow dude! Hoe kom jij aan 10k met twee fronts, een sub, avr en tv? Is die subdude van kevlar en goud gemaakt?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
AK-141 speakers blijven gewoon de bom

Zoek alleen nog een goedkope tuner om radio mee te ontvangen, alleen de gene die ik vind zijn allen honderden euros.. Iemand ideeën?
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Daarvoor hebben we deze site http://my.hifi.nl/index.php?site=allsets&o=priceExirion schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:47:
[...]
Dit topic is leuk om je spullen en opstelling te showen. Het zou zonde zijn als het een wedstrijdjje ver pissen wordt over wie de duurste spullen heeft.

Ik was vergeten een leuke smiley achter te laten! Maar het was wel serieus bedoeldExirion schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:47:
[...]
Dit topic is leuk om je spullen en opstelling te showen. Het zou zonde zijn als het een wedstrijdjje ver pissen wordt over wie de duurste spullen heeft.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
- FeaR
Lees mijn post nog eens, dat is heel mijn home cinema dus dat gaat wat verder dan twee fronts, subwoofer en TV. Dus ook met dingen als banaanpluggen, bronnen (zoek de nieuwprijs van DVD 2500BT maar eens op, dat is al 10% van de 10K), kabels en wat al niet meer voor accessoires. Kabels is overigens geen groot deel, want de interlinks zijn geleende exemplaren.Póg mo Thóin schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:24:
[...]
Wow dude! Hoe kom jij aan 10k met twee fronts, een sub, avr en tv? Is die subdude van kevlar en goud gemaakt?
Maar goed, aan de TR's te lezen was die eerdere opmerking over budget offtopic dus dan houden we er bij deze ook maar mee op

Twee stukken draadeind in de muur, vastgezet met een chemisch anker en die center zweeft. Kennis van me heeft het ook op die manier gedaan en het ziet er erg goed uit. Netter en strakker dan met plankjes gaan werken. Enige nadeel is dat je soms wel een flink stuk de muur in moet als de center een reflexpoort aan de achterzijde heeft en dus ook nog eens een stuk van de muur af moet komen.Anoniem: 423126 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:18:
-de center speaker 18,7 kilo weegt... iets te veel voor een 2 punts bevestigd (niet chemisch verankerd) plankje.
[Voor 36% gewijzigd door FeaR op 17-09-2011 18:14]
Zonde dat de schoonheid van je speakers door de frontjes nu niet zichtbaar zijn, mijn CM8's zijn echt de eye catchers van mijn woonkamer.Anoniem: 423126 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 15:41:
Hierbij dan ook de foto's van de opstelling:
Ben alsnog benieuwd naar jullie reacties.

Al enkele maanden kon ik enkel nog films kijken met m'n Bluray speler in stereo. M'n NAD receiver mixte het 5.1 dolby en DTS signaal naar stereo. Heel vervelend en ik vond maar niet hoe het kwam.
Geprobeerd:
- updaten van firmware Bluray speler (misschien was het door een nieuwe versie te installeren fout gegaan?)
- instellingen resetten Bluray speler
- instellingen receiver controleren
- andere speler geprobeerd (die werkte ook niet, dus het moest wel aan de receiver liggen)
Tot ik het vandaag beu was en ging zoeken tot ik het gevonden had. Weer veel dingen zitten proberen (andere coax input, speaker instellingen aanpassen,...).
Tot mijn oog plots hierop viel:

Deze zat in m'n receiver zonder hoofdtelefoon. Zat erin om gemakkelijk mijn hoofdtelefoon te kunnen aansluiten die een kleine aansluiting heeft. Even die adapter eruit halen en jawel... terug surround...
het moet wel in je kamer passen he.....Chills schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 18:27:
[...]
Zonde dat de schoonheid van je speakers door de frontjes nu niet zichtbaar zijn, mijn CM8's zijn echt de eye catchers van mijn woonkamer.
wij hebben wit-grijs-zwart als basiskleuren en rood als accent.
Geel van de kevlar, staat dan niet echt heeeeeel netjes

En mijn koffie apparaat is fel rood.

Ben het eens met Mister Bennio, ook ik vind die gele woofers te opzichtig in mijn woonkamer.Chills schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 18:41:
Vind je ?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hierbij nog eens mijn opstelling:
Streaming: Apple TV2 met XBMC
Bluray: Pioneer LX71
DTV: UPC Cisco DVR
Receiver: Pioneer LX72
Fronts: B&W CM1 met Norstone Esse stands
Sub: Sunfire HRS8 (tijdelijk twee stuks

TV: Samsung 32A656
Maar mijn mening is dat het kermisgehalte nogal stijgt door overmatig kleurgebruik (lees: door geel kevlar, wat nergens in terugkomt). En uiteraard zijn de speakers mooi afgewerkt maar die zilveren ringen vertonen mij ook een iets te hoog high tech 'NASA'-gehalte. Vind ik niet heel passen/wenselijk.
Maargoed... ieder zijn ding

p.s. Dank jordy van e

Dat is de reden waarom ze er covers bijleverenAnoniem: 423126 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 20:34:
Laten we voorop stellen dat dit een kwestie van smaak is.
Maar mijn mening is dat het kermisgehalte nogal stijgt door overmatig kleurgebruik (lees: door geel kevlar, wat nergens in terugkomt). En uiteraard zijn de speakers mooi afgewerkt maar die zilveren ringen vertonen mij ook een iets te hoog high tech 'NASA'-gehalte. Vind ik niet heel passen/wenselijk.
Maargoed... ieder zijn ding.
p.s. Dank jordy van e. Ook mooie opstelling trouwens, zijn neem ik aan CM1 of toch CM5?

gewoon nee.
Zeer mooi. Ook in het zwart. Net de witte cm8's gekocht. Ook erg blij mee! Daarnaast eveneens zonder frontjes te bewonderen. Eyecatchers indeed!Chills schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 18:41:
Vind je ?
Is erg persoonlijk. Zelf vind ik die glimmende ringen juist een hoog blinggehalte hebben

It is nice to be important, but more important to be nice.

Eindelijk m'n tv kunnen ophangen met een beugel! Dat wou ik al lang, maar had er gewoon de mogelijkheid niet toe. Heb 1 cover van de speakers gehaald om te tonen hoe ze er naakt uitzien. Op zich zien ze er erg goed uit, maar zonder cover vind ik het in z'n geheel veel te druk.
Op de foto:
- Philips 42PFL7662D/12 (42" LCD TV)
- Yamaha RX-V667 midrange receiver
- Heco Aleva 500 front speakers, Heco Aleva Center2
- SVS SB12-NSD subwoofer
- Popcorn Hour C-200
- Philips CD-692
- PS3 slim
- iPod Touch 4g 32GB in Yamaha dock
- Logitech Harmony One
De SVS SB12-NSD van dichtbij:

En sinds vorige week heb ook een mooie speaker upgrade gedaan in m'n bureau: een setje KRK RP6 G2

Nee, ik gebruik de PS3 amper om films te kijken dus het is me de investering niet waard.LuPo schreef op zondag 18 september 2011 @ 14:18:
Mooi hoor! Heb je geen adapter voor je Logitech Harmony One om je PS3 te besturen?
De keren dat het toch gebeurt, heb ik er geen probleem mee om de controller te gebruiken

Ik denk dat het bij mij ook wel zoiets zal zijn en dan neem ik alleen de speakers, de TV en de apparatuur. HTPC, kabels en consoles doen niet mee. Maarja, dat zijn nieuwprijzen, niet dat ik het wil verkopen ofzo, zeker nietFeaR schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 01:43:
[...]

Dit topic is gesloten.
Let op!
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.
- Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.
- Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.
- Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.