Dan is dit wel iets voor jou
ik heb gisteren een 2000mAh samsung accu besteld.
Is vandaag ook verzonden, maar moet vanuit korea komen, dus zal wel ff duren.
meer batterij duur is altijd lekker.
en voor 35 euro kan je je ook niet gaan ergeren aan de orginele accu imo
Nu alleen me GS2 nog terug ontvangen van reparatie, die apen van gls kwamen natuurlijk net toen ik niet thuis was en nu zit het weekend er tussen.. dus maandag eind van de dag kan ik em pas op pikken
Is vandaag ook verzonden, maar moet vanuit korea komen, dus zal wel ff duren.
meer batterij duur is altijd lekker.
en voor 35 euro kan je je ook niet gaan ergeren aan de orginele accu imo
Nu alleen me GS2 nog terug ontvangen van reparatie, die apen van gls kwamen natuurlijk net toen ik niet thuis was en nu zit het weekend er tussen.. dus maandag eind van de dag kan ik em pas op pikken

[ Voor 30% gewijzigd door MexxT op 21-10-2011 20:20 ]
Audi S3
Ik heb sinds donderdag ook de S2, maar de cpu trekt hem helemaal leeg.
Ik heb de laatste update 2.3.4 er op gezet en me accu houdt het max 16 uur vol en dan moet ik hem niet gebruiken!
Synchronisatie staat uit, ik doe alles handmatig bijwerken, scherm op automatische helderheid. Met mijn oude motorola milestone 1 kan ik met deze instellingen 2 dagen halen in gebruik. bij de S2 +/- 12 uur.
Als ik dit niet opgelost krijg gaat hij binnen 7 dagen terug, ik heb niks aan een telefoon die het niet langer vol houd dan een halve dag.
Ik hoop dat dit werkt want ik vind de s2 voor de rest wel een fijne telefoon.
Ik heb de laatste update 2.3.4 er op gezet en me accu houdt het max 16 uur vol en dan moet ik hem niet gebruiken!
Synchronisatie staat uit, ik doe alles handmatig bijwerken, scherm op automatische helderheid. Met mijn oude motorola milestone 1 kan ik met deze instellingen 2 dagen halen in gebruik. bij de S2 +/- 12 uur.
Als ik dit niet opgelost krijg gaat hij binnen 7 dagen terug, ik heb niks aan een telefoon die het niet langer vol houd dan een halve dag.
Ik ga dit eens proberen, na alle andere optie op het rooten na geprobeerd te hebben.AzzKickah schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:39:
[...]
Interesting
En dit is nog veel interessanter:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1135033
Het is dus vooral een kwestie van goed instellen (zoals ik al wel eens gezegd had) alhoewel bepaalde dingen toch niet nodig zouden moeten hoeven zijn. Hoezo veel werkwoorden achter elkaar?
En wat hij aanhaalt, dat ie op een andere telefoon met lagere Android-versies geen last heeft van de battery drain, dus dat de bug misschien meer in de Samsung-laag zit, zou best eens heel goed kunnen.
Ik had op mijn X10 met eerst 2.1 en daarna 2.3 ook geen last van raar batterij-verlies.
Ik hoop dat dit werkt want ik vind de s2 voor de rest wel een fijne telefoon.
[ Voor 45% gewijzigd door REDSD op 22-10-2011 19:56 ]
Ik heb nu alle widgets uitgeschakeld en de accu drain lijkt bijna verdwenen. ik hoop dat dit de oplossing is.
Ook als het helpt is het natuurlijk geen oplossing. Je koopt een Android-toestel omdat je van dit soort mogelijkheden gebruik wilt maken. De widgets zijn een van dé onderscheidende punten t.o.v. iOS.REDSD schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:23:
Ik heb nu alle widgets uitgeschakeld en de accu drain lijkt bijna verdwenen. ik hoop dat dit de oplossing is.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
True, maar als het probleem door 1 widget wordt veroorzaakt dan is er een goede oplossing.yohan schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 23:42:
[...]
Ook als het helpt is het natuurlijk geen oplossing. Je koopt een Android-toestel omdat je van dit soort mogelijkheden gebruik wilt maken. De widgets zijn een van dé onderscheidende punten t.o.v. iOS.
Ik baal wel dat dit het zoveelste android toestel is wat ik tegen kom waarbij ik zelf eerst moet tweaken voordat het goed draait. Beetje jammer, want dit geeft android absoluut geen goede naam.
Ligt natuurlijk niet persé aan Android maar meer aan die ene (?) widget die de boel vergaart. Een "goed" werkende widget zal heus niet je accu leegtrekken. Je kan er gewoon meerdere draaien met een normale drain.REDSD schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:25:
Ik baal wel dat dit het zoveelste android toestel is wat ik tegen kom waarbij ik zelf eerst moet tweaken voordat het goed draait. Beetje jammer, want dit geeft android absoluut geen goede naam.
Nickname does not reflect reality
Hij heeft wel gelijk dat het android een slechte naam geeft. Moet om de haverklap mn vriendin/zusje/vrienden helpen met hun telefoon. Het gros van de mensen wil gewoon een out of the box, niet moeilijk doende app. .
Zelfde soort mensen als die 102 toolbars hebben in hun IE zeker? Als je wil kan je vrijwel elk systeem vergaren.lazwa schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:27:
Hij heeft wel gelijk dat het android een slechte naam geeft. Moet om de haverklap mn vriendin/zusje/vrienden helpen met hun telefoon. Het gros van de mensen wil gewoon een out of the box, niet moeilijk doende app. .
Ben je helderziend of wat? Ze zijn gewoon niet allemaal beta op de wereld. En toch is dat de grootste groep consumenten, de non-beta mensen. dus als je het succesvol wil laten worden, moet dit veranderen bij android. Let's see wat ICS brengt, neem aan dat google dat wel in de gaten heeft.
"Android" draait hier bij mij gewoon helemaal prima. Super snel, super stabiel, echt geen centje pijn, niéts.lazwa schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 23:54:
Let's see wat ICS brengt, neem aan dat google dat wel in de gaten heeft.
En voor mensen die gewoon willen dat het "allemaal werkt" out of the box én goede accuduur hebben én én én moeten gewoon een iPhone nemen en verder niets rommelen. Dat systeem is voor n00bs gewoon het beste.
Dat is idd wat ik ook zeg tegen noobs. En dat is het gros van de mensen, dus zal android deze doelgroep voorlopig niet aanspreken. Klant heeft altijd gelijk in mijn optiek
"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise"lazwa schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:42:
Dat is idd wat ik ook zeg tegen noobs. En dat is het gros van de mensen, dus zal android deze doelgroep voorlopig niet aanspreken. Klant heeft altijd gelijk in mijn optiek
Op een gegeven moment houdt het simpel maken van een geavanceerd apparaatje naar mijn mening op en moet het gros van de mensen maar eens wat verder denken dan 1 knop induwen. Binnenkort zijn die apparaatjes slimmer dan de gebruiker zelf... Wat heeft dit overigens te maken met beta mensen.
Een paar familieleden overigens, die ik dan ook maar gewoon even zo hup bij het gros reken, kunnen zich goed vinden met hun budget Android toestellen hoor. Ze houden me in ieder geval niet in hysterische paniek wakker tot diep in de nacht omdat hun iPhone 4 tijdens het updaten is gecrasht en ze te lomp zijn voor woorden om 1 lijntje uit hun hosts file te wijzigen.
Moet dan altijd denken aan Carl.
Sinds een aantal dagen heb ik problemen met mijn batterij.
Normaal gaat mijn batterij ongeveer 3 dagen mee met ongeveer 3u scherm aan. Dit is dan vooral internetten via wifi, 3G of edge.
Nu heb ik dus het probleem dat hij vandaag slechts 12u van de lader af is en zo goed als leeg is. Scherm heeft een klein uurtje aan gestaan en dit was gewoon wat internetten.
Ik draai 2.3.4 en ik heb de recentst geinstalleerde widgets al verwijderd.
Edit: Android-systeem heeft 85% van de batterij gebruikt.
Normaal gaat mijn batterij ongeveer 3 dagen mee met ongeveer 3u scherm aan. Dit is dan vooral internetten via wifi, 3G of edge.
Nu heb ik dus het probleem dat hij vandaag slechts 12u van de lader af is en zo goed als leeg is. Scherm heeft een klein uurtje aan gestaan en dit was gewoon wat internetten.
[ Voor 6% gewijzigd door OsiriX op 24-10-2011 21:44 ]
same here, ik had gehoopt dat het verwijderen van de widgets had geholpen.... maar helaas niet
nu 15 uur van de lader af en nog 30% over.
Ik heb het volgende geprobeerd om de accu duur te verlengen:
- Widgets verwijderd van alle schermen
- Alle push en update sync uitgezet van alle applicaties
- donkere background met auto brightness
- google sync van me calender en mail uitgezet
Ik heb me telefoon vandaag bijna niet aangeraakt, maar ik heb nog 30% over na 15 uur.
Ik denk dat ik niet anders kan dan hem retour zender te sturen, hoe jammer ik het ook vind...
nu 15 uur van de lader af en nog 30% over.
Ik heb het volgende geprobeerd om de accu duur te verlengen:
- Widgets verwijderd van alle schermen
- Alle push en update sync uitgezet van alle applicaties
- donkere background met auto brightness
- google sync van me calender en mail uitgezet
Ik heb me telefoon vandaag bijna niet aangeraakt, maar ik heb nog 30% over na 15 uur.
Ik denk dat ik niet anders kan dan hem retour zender te sturen, hoe jammer ik het ook vind...
Ik kwam op het XDA forum tegen dat het te maken kan hebben met d-link routers.
Nou heb ik die toevallig en als ik naar de accu grafiek kijk dan gaat mijn batterij thuis een stuk sneller leeg dan op werk (allebei via wifi).
Het schijnt dat juice defender wel aardig helpt om wat van de drain te stoppen.
Ik heb ook nog een andere router staan, ik zal eens kijken wat er dan met de batterij gebeurt.
Nou heb ik die toevallig en als ik naar de accu grafiek kijk dan gaat mijn batterij thuis een stuk sneller leeg dan op werk (allebei via wifi).
Het schijnt dat juice defender wel aardig helpt om wat van de drain te stoppen.
Ik heb ook nog een andere router staan, ik zal eens kijken wat er dan met de batterij gebeurt.
probeer betterbatterystats eens. dan kan je zien wat je tel wakker maakt tijdens de deep sleep. en anders moet je een iphone nemen volgens de gasten hierboven.
Heb BetterBatteryStats (2 euro) eens geprobeerd.
Dankzij dat programma kwam ik erachter dat in de Facebookwidget de chat actief was.
Als je daar naartoe gaat en je de chat afmeldt, zal ie weer een stuk langer met de accu meegaan.
Vond het al zo vreemd dat ineens de accu zo snel leeg was 's nachts...
Dankzij dat programma kwam ik erachter dat in de Facebookwidget de chat actief was.
Als je daar naartoe gaat en je de chat afmeldt, zal ie weer een stuk langer met de accu meegaan.
Vond het al zo vreemd dat ineens de accu zo snel leeg was 's nachts...
Gadgets FTW!
Ik zal hem eens downloaden.
Ik heb nu sinds gister juice defender draaien en het lijkt er op dat die aardig helpt in het managen van de wifi verbinding met als resultaat dat het verbruik van mijn telefoon nu 11% over 7,5 uur is.
Ik heb niet bijster veel gedaan, af en toe facebook app geopend en wat berichtjes verstuurd via facebook en gmail.
Ik heb nu sinds gister juice defender draaien en het lijkt er op dat die aardig helpt in het managen van de wifi verbinding met als resultaat dat het verbruik van mijn telefoon nu 11% over 7,5 uur is.
Ik heb niet bijster veel gedaan, af en toe facebook app geopend en wat berichtjes verstuurd via facebook en gmail.
Om hem eventueel even tussendoor te gebruiken/testen kan je hem ook hier vandaan halen.REDSD schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:31:
Ik zal hem eens downloaden.
Juicedefender leek mij niets meer te doen dan de instellingen die standaard al door android geboden wordt.
Mijn wifi gaat in slaapstand als het scherm uit gaat en hij niet wordt gebruikt. Display is al automatisch en verder synct ie niet zo frequent.
Vond het zelf interessanter om de oorzaak van de drain te achterhalen.
Denk niet dat juicedefender de facebook chat leak had gevonden of beperkt.
Mijn wifi gaat in slaapstand als het scherm uit gaat en hij niet wordt gebruikt. Display is al automatisch en verder synct ie niet zo frequent.
Gadgets FTW!
Die wifi instelling kun je ook vinden in de standaard wifi instellingen van je sgs2. Bij mij gebruikt wiki nagenoeg niks.Ursamajor schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:10:
Juicedefender leek mij niets meer te doen dan de instellingen die standaard al door android geboden wordt.
Als je een nieuwe app hebt geinstalleerd heb ik de dag erna veel meer drain. Wat helpt is een keer opnieuw opstarten. Dan kan ik 2 dagen op 1 lading bij zakelijk gebruik.
Tot nu toe zie ik geen voordelen in 2.3.4 dus blijf lekker op 2.3.3 draaien
Nu een dag of 10 de extend batterij 2000mah in gebruik en hij bevalt prima.
Gisteren na een dag best intensief gebruik, nog 40% over, dit was met de standaard batterij amper 10%.
Batterymonitor widget pro meet nu trouwens 2074mah, vorige week was dit 1989mah, geen idee of dit normaal is, maar vind het wel grappig.
Me happy.
Gisteren na een dag best intensief gebruik, nog 40% over, dit was met de standaard batterij amper 10%.
Batterymonitor widget pro meet nu trouwens 2074mah, vorige week was dit 1989mah, geen idee of dit normaal is, maar vind het wel grappig.
Me happy.
Lees dat ook vaak, zelfs voornamelijk met de router die ik zelf ook heb (655). Heb echter geen last van een (overmatige) drain. Vannacht in 7 uur is er 4% accu van af gegaan. Is uiteraard niet "nul" drain maar gewoon normaal naar mijn mening. Dat is dan met "alles" aan, mail, Whatsapp, etc. Veel minder wordt het toch niet.REDSD schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 23:50:
Ik kwam op het XDA forum tegen dat het te maken kan hebben met d-link routers.
Terwijl je er op beide locaties echt helemaal niéts mee doet?Nou heb ik die toevallig en als ik naar de accu grafiek kijk dan gaat mijn batterij thuis een stuk sneller leeg dan op werk (allebei via wifi).
Ja als je al je data uit zet gaat je accu inderdaad wel langer mee. Vind dat zelf niet echt smartphone-likeHet schijnt dat juice defender wel aardig helpt om wat van de drain te stoppen.
En..?Ik heb ook nog een andere router staan, ik zal eens kijken wat er dan met de batterij gebeurt.
Anoniem: 21979
Dat heb ik dus nu ineens ook. Loopt nu binnen 8 uur leeg bij normaal gebruik.OsiriX schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:41:
Sinds een aantal dagen heb ik problemen met mijn batterij.
Heb hem al maanden vanaf introductie en nooit problemen mee gehad.
Voorheen gebruikte het display de meeste stroom en nu android-systeem 62%, display 24%.
Vreemd... 2.3.4...
Heb ook een dir655, gaat op wifi behoorlijk rap leeg idd. Had het nog niet aan de router geweten, maar zou toch best kunnen dan.Brad Pitt schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 08:34:
[...]
Lees dat ook vaak, zelfs voornamemelijk met de router die ik zelf ook heb (655). Heb echter geen last van een (overmatige) drain. Vannacht in 7 uur is er 4% accu van af gegaan. Is uiteraard niet "nul" drain maar gewoon normaal naar mijn mening. Dat is dan met "alles" aan, mail, Whatsapp, etc. Veel minder wordt het toch niet.
Mijn batterij drain is trouwens behoorlijk onder controle. Maps naar de oude versie terugzetten en lattitude uit maakte echt dag en nacht verschil. Voorheen ging mijn telefoon naar ongeveer 30% in een werkdag in mijn broekzak zittend. Nu naar ongeveer 75%. Duidelijk te zien ook met betterbatterystats dat de partial wakelocks door maps.network.locator zijn verdwenen. Toch wel iets om te proberen als je drain hebt, is om remove updates te doen voor google maps!
Als ik wifi gebruik dan loopt mijn batterij zeer snel leeg. Als ik 's ochtends wifi inschakel dan is hij tegen de avond leeg (als in volledig leeg, 0%, telefoon gaat uit). Waarschijnlijk komt het ook door de afstand, ik zit hier op het 2de verdiep terwijl mijn AP op het gelijksvloers staat, maar het stroomverbruik blijft zowiezo erg hoog als ik wifi gebruik op andere plaatsen ook. (Niet dat ik klaag ofzo - ik denk dat het zelf normaal is dat wifi zoveel stroom slurpt, het werd daar ook niet echt voor ontworpen...)
[ Voor 15% gewijzigd door RedShift op 29-10-2011 14:29 ]
Kan iemand me trouwens uitleggen hoe het zit met die spaarstanden?
Ik heb een custom- en een systemspaarstand optie, en als ik bij die 2e kijk staat er onder andere:
"Dual core max".
Nu ben ik geen wizard, maar zou de dual cores op max laten draaien juist niet VEEL MEER stroom vreten?
Anyone?
Ik heb een custom- en een systemspaarstand optie, en als ik bij die 2e kijk staat er onder andere:
"Dual core max".
Nu ben ik geen wizard, maar zou de dual cores op max laten draaien juist niet VEEL MEER stroom vreten?
Anyone?
It's always DNS...
Ja op beide locaties deed ik ongeveer even veel.Brad Pitt schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 08:34:
[...]
Lees dat ook vaak, zelfs voornamelijk met de router die ik zelf ook heb (655). Heb echter geen last van een (overmatige) drain. Vannacht in 7 uur is er 4% accu van af gegaan. Is uiteraard niet "nul" drain maar gewoon normaal naar mijn mening. Dat is dan met "alles" aan, mail, Whatsapp, etc. Veel minder wordt het toch niet.
[...]
Terwijl je er op beide locaties echt helemaal niéts mee doet?
[...]
Ja als je al je data uit zet gaat je accu inderdaad wel langer mee. Vind dat zelf niet echt smartphone-like
[...]
En..?
Ik had nog een andere d-link router de 2064 geloof ik(een ADSL router). Mijn accu gaat in combinatie met deze router een stuk langer mee. Juice defender heb ik weer uitgezet en ik had gister na 12 uur ongeveer 80% over.
Daarbij gebruikte af en toe wat apps(niet meer dan een uur in het totaal), en had ik 10 foto's geupload naar picassa.
[ Voor 6% gewijzigd door REDSD op 01-11-2011 12:32 ]
Ik heb nog steeds de stock software erop. Heb snachts als ik ie op standby staat een verlies van 3-4 procent. Houd het vaak met normaal gebruik een kleine dag uit. Is dit normaal?
Wat is de beste optie qua flash software ivm batterij vermogen...
Wat is de beste optie qua flash software ivm batterij vermogen...
PSN: libbes1979
Voor degenen die het nog niet wisten: sinds vanochtend is 2.3.5 beschikbaar via Kies voor non-branded toestellen. Ik ga het batterijverbruik de komende dagen weer eens nauwgezet volgen, al ben ik er de laatste tijd sowieso wel tevreden over (zit aan het eind van de dag rond de 25%).
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Anoniem: 105188
Nou had ik al lange tijd het vermoeden dat Wifi aanzienlijk minder energie gebruikt dan 3G/HSDPA en ik heb het al een paar keer in het tech topic gezegd maar daar werd meestal niet naar geluisterd. Ik heb nu eindelijk eens de moeite genomen om er op te letten en fatsoenlijke screenshots te maken die dit bewijzen.

Dit is vanaf de avond van vrijdag op zaterdag tot en met nu kort geleden (dus maandag middag 12 uur). Zoals te zien is heeft Wifi de hele tijd aangestaan en zoals ook te zien is heeft Wifi maar 2% van de accu gebruikt tegenover de 9% (3G en HSDPA worden uitgeschakeld als er een Wifi verbinding is dus zonder wifi zal dit hoger zijn) van het mobiele modem.
Als je de bovenste graph bekijkt dan zie je ineens een steile val ergens wat zaterdagmiddag voor moet stellen. Dit klopt want ik was vanaf +/- 11 uur s' ochtends tot +/- 5 uur s' middags weg, dus geen wifi. Verder was ik zondag thuis en het is heel kort fietsen naar mijn werk dus maandagochtend heb ik heel even geen Wifi gehad maar nu weer wel. Het enige wat de aanzienlijke verhoging in energieverbruik kan verklaren is dat er geen wifi verbinding was en dus alles over HSDPA liep.
Verder heb ik geen speciale instellingen, mijn toestel is niet geroot en ik let ook niet echt op welke app wat gebruikt. Alles staat op full push, gmail, facebook, twitter, whatsapp, etc. Verder gebruik ik de mobiele browser nogal vaak en doe ik veel wordfued. In de 2 1/2 dagen heb ik ook geen extra moeite gedaan om energie te bezuinigen.
Tevens moet ik zeggen dat ik de I9100XWKJ1 firmware met Android 2.3.5 en een CSC van LUX gebruik. Deze firmware heeft een aanzienlijk verbetering in accutijden. Ik weet dit omdat ik er op let elke keer als ik een nieuwe firmware flash. Waar ik met eerdere firmwares 2 dagen haalde haal ik met deze 2 1/2 dagen.
Ik hoop dat iedereen nu definitief kan zien dat Wifi aanzienlijk minder gebruikt dan het mobiele modem. Je kan Wifi het beste constant aan laten staan (zoals ik) en ervoor zorgen dat je zoveel mogelijk Wifi verbindingen hebt waar je bent. Misschien is dit ook een verklaring waarom sommige mensen (zoals ik) claimen dat ze de 2 dagen halen met hun accu terwijl andere mensen amper de dag.

Dit is vanaf de avond van vrijdag op zaterdag tot en met nu kort geleden (dus maandag middag 12 uur). Zoals te zien is heeft Wifi de hele tijd aangestaan en zoals ook te zien is heeft Wifi maar 2% van de accu gebruikt tegenover de 9% (3G en HSDPA worden uitgeschakeld als er een Wifi verbinding is dus zonder wifi zal dit hoger zijn) van het mobiele modem.
Als je de bovenste graph bekijkt dan zie je ineens een steile val ergens wat zaterdagmiddag voor moet stellen. Dit klopt want ik was vanaf +/- 11 uur s' ochtends tot +/- 5 uur s' middags weg, dus geen wifi. Verder was ik zondag thuis en het is heel kort fietsen naar mijn werk dus maandagochtend heb ik heel even geen Wifi gehad maar nu weer wel. Het enige wat de aanzienlijke verhoging in energieverbruik kan verklaren is dat er geen wifi verbinding was en dus alles over HSDPA liep.
Verder heb ik geen speciale instellingen, mijn toestel is niet geroot en ik let ook niet echt op welke app wat gebruikt. Alles staat op full push, gmail, facebook, twitter, whatsapp, etc. Verder gebruik ik de mobiele browser nogal vaak en doe ik veel wordfued. In de 2 1/2 dagen heb ik ook geen extra moeite gedaan om energie te bezuinigen.
Tevens moet ik zeggen dat ik de I9100XWKJ1 firmware met Android 2.3.5 en een CSC van LUX gebruik. Deze firmware heeft een aanzienlijk verbetering in accutijden. Ik weet dit omdat ik er op let elke keer als ik een nieuwe firmware flash. Waar ik met eerdere firmwares 2 dagen haalde haal ik met deze 2 1/2 dagen.
Ik hoop dat iedereen nu definitief kan zien dat Wifi aanzienlijk minder gebruikt dan het mobiele modem. Je kan Wifi het beste constant aan laten staan (zoals ik) en ervoor zorgen dat je zoveel mogelijk Wifi verbindingen hebt waar je bent. Misschien is dit ook een verklaring waarom sommige mensen (zoals ik) claimen dat ze de 2 dagen halen met hun accu terwijl andere mensen amper de dag.
Ik heb zelf ook gemerkt dat sinds ik de wifi-netwerken heb ingeprogrammeerd voor thuis, school en op m'n werk de accu aanzienlijk langer meegaat. Overigens is je 'bewijs' niet helemaal waterdicht in die zin, dat ook de kwaliteit van het wifi-signaal (afstand tot de router, muren etc.) het batterijverbruik beïnvloedt.Anoniem: 105188 schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:07:
Dat ja, en als je gewoon onderweg bent en Wifi aan laat staan zodat 'ie constant aan het zoeken is is dat ook niet bijzonder gunstig voor de accuduur. Eenmaal weer ergens met verbinding en het is weer okay.yohan schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:39:
Overigens is je 'bewijs' niet helemaal waterdicht in die zin, dat ook de kwaliteit van het wifi-signaal (afstand tot de router, muren etc.) het batterijverbruik beïnvloedt.
Ik gebruik de app battery saver. Die zet automatisch wifi aan of uit als hij bij een bekend wifi adres is.Brad Pitt schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:42:
[...]
Dat ja, en als je gewoon onderweg bent en Wifi aan laat staan zodat 'ie constant aan het zoeken is is dat ook niet bijzonder gunstig voor de accuduur. Eenmaal weer ergens met verbinding en het is weer okay.
Burp
Het verbruikt, incl. dat hij 6 uur lang geen Wifi verbinding had (dus zoekende was in een massa van AP's), is nog steeds maar 2%.Brad Pitt schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:42:
[...]
Dat ja, en als je gewoon onderweg bent en Wifi aan laat staan zodat 'ie constant aan het zoeken is is dat ook niet bijzonder gunstig voor de accuduur. Eenmaal weer ergens met verbinding en het is weer okay.
De enige manier waarop dat kan werken is via GPS lijkt me? Dat vreet toch ook weer accu?Wii4all schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:46:
[...]
Ik gebruik de app battery saver. Die zet automatisch wifi aan of uit als hij bij een bekend wifi adres is.
Of zoals llama dat doet; aan de hand van de Cell-ID (de GSM-mast) waar je mee verbonden bent. Met deze app stel je een profiel op die je weer aan een locatie kan koppelen (1 of meerdere Cell-ID's).yohan schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:35:
[...]
De enige manier waarop dat kan werken is via GPS lijkt me? Dat vreet toch ook weer accu?
Hierdoor schakelt WiFi in als ik thuis kom of bij m'n (schoon-) ouders ben, geluid uit @ work, etc.
Ideale app!
MEEHH!!!!
Ja dus? Anders was het misschien nóg lager geweest. Spreek je toch niet tegen of zo? Wifi < 3G qua accu ja.Anoniem: 105188 schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:01:
Het verbruikt, incl. dat hij 6 uur lang geen Wifi verbinding had (dus zoekende was in een massa van AP's), is nog steeds maar 2%.
Planet Android: Android 2.3.5 voor de Samsung Galaxy S II nu beschikbaar http://android.to/rqvfeR
Burp
Und?! Draai die al tijden. Doet niks voor je accuduur hoorWii4all schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:43:
Planet Android: Android 2.3.5 voor de Samsung Galaxy S II nu beschikbaar http://android.to/rqvfeR
verkeerde topicWii4all schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:43:

Burp
Maar dan heb je ook verder niets met je telefoon gedaan?Anoniem: 105188 schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:07:
Nou had ik al lange tijd het vermoeden dat Wifi aanzienlijk minder energie gebruikt dan 3G/HSDPA en ik heb het al een paar keer in het tech topic gezegd maar daar werd meestal niet naar geluisterd. Ik heb nu eindelijk
Gadgets FTW!
Zoals je kan lezen, verder dan dat ik hem aanzet, niks.Ursamajor schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:31:
[...]
Maar dan heb je ook verder niets met je telefoon gedaan?
Gaat inderdaad beter nu. Lookout Mobile security is/was bij mij een grote boosdoender. Nadat die de Backup van Contacts of een Full Scan heeft gedraaid blijft de telefoon wakker, en is hij binnen de kortste keren leeg. Alleen afschieten en herstarten van Lookout lost dit op. Heb nu Backup en Full Scan uitgezet.Brad Pitt schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:12:
[...]
Nee, BetterBatteryStats en dan kijken naar de (partial) wakelocks.
Een andere die nogal wat pakt zijn Agenda meldingen. Moet nog even uitzoeken waar hem dat precies in zit, maar ik vermoed dat die power pakken zolang ze in je Notification bar staan.
Cheers,
Raz.
[ Voor 0% gewijzigd door dmrazor op 09-11-2011 10:49 . Reden: typo ]
Je merkt trouwens ook goed dat de batterij nog 'in' moet komen bij een nieuwe telefoon.
Vriendin had hem sochtends voor het eerst uit de lader gehaald nadat ik hem gefijntuned had. Eerste dag ging hij van 8 tot 18:00 mee. Was niet bijzonder veel mee gedaan.
Nu 2e dag staat ie naar een uur of 10 nog steeds op 90% terwijl er niks meer aan de instellingen gewijzigd is.
Vriendin had hem sochtends voor het eerst uit de lader gehaald nadat ik hem gefijntuned had. Eerste dag ging hij van 8 tot 18:00 mee. Was niet bijzonder veel mee gedaan.
Nu 2e dag staat ie naar een uur of 10 nog steeds op 90% terwijl er niks meer aan de instellingen gewijzigd is.
Burp
Idem hier. Heb die van mijn nu 2 weken. Gisterenavond vol opgeladen om 2100 uur uit het stopcontact gehaald. Niets meer mee gedaan en vanmorgen om 800 uur was 1/4 verbruikt. Nu om 13 uur (1 sms verstuurd) helemaal leeg. Hoop dat de accu inderdaad "ingewerkt" moet wordenWii4all schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:57:
Je merkt trouwens ook goed dat de batterij nog 'in' moet komen bij een nieuwe telefoon.
dat vind ik wel veel.Biatch schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:01:
[...]
Idem hier. Heb die van mijn nu 2 weken. Gisterenavond vol opgeladen om 2100 uur uit het stopcontact gehaald. Niets meer mee gedaan en vanmorgen om 800 uur was 1/4 verbruikt. Nu om 13 uur (1 sms verstuurd) helemaal leeg. Hoop dat de accu inderdaad "ingewerkt" moet worden
In een nachtje verbruikt mijn gs2 misschien maar 3 a 4 procent.
Wifi staat aan, en ook sync blijft aan staan.
Burp
Anders ik wel.Wii4all schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:05:
[...]
dat vind ik wel veel.
In een nachtje verbruikt mijn gs2 misschien maar 3 a 4 procent.
Wifi staat aan, en ook sync blijft aan staan.
Is ook pas sinds de laatste 2 oplaadbeurten. Snap ik niets van. Wellicht dat een update helpt. Draai wel go launcher en een locker. Wel onhandig want hij is nu dus echt helemaal leeg
Moet zeggen dat sinds de upgrade van 2.3.4 naar 2.3.5 de batterij langer meegaat. Ik zit ineens op 1 dag en 2 uur zonder bijladen en nog 28% over.
Heb toch best wat mee geïnternet, pdf lezen, muziek geluisterd enz.
Heb toch best wat mee geïnternet, pdf lezen, muziek geluisterd enz.
Gadgets FTW!
Dat was een hele fijne tip, thanks!Aragornwj schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:37:
[...]
Of zoals llama dat doet; aan de hand van de Cell-ID (de GSM-mast) waar je mee verbonden bent. Met deze app stel je een profiel op die je weer aan een locatie kan koppelen (1 of meerdere Cell-ID's).
Hierdoor schakelt WiFi in als ik thuis kom of bij m'n (schoon-) ouders ben, geluid uit @ work, etc.
Ideale app!
oeps, verkeerde Sii topic
[ Voor 84% gewijzigd door steveman op 16-11-2011 20:39 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Zojuist mijn 2000 mAh batterij geinstalleerd met het nieuwe kapje. Ietsje zwaarder en ietsje dikker, dat valt als eerste op. Nu maar eens zien hoelang de batterij mee zal gaan 
Mocht iemand detailfoto's willen, roept u maar
[ Voor 12% gewijzigd door Wom op 19-11-2011 13:00 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
@ Wom,
Hoe vind je het gewicht en de dikte met de nieuwe batterij? Vind je het fijner dat hij nu over de hele lengte even dik is als het speaker gedeelte of stoort de dikte?
Foto's lijken me wel interessant! Waar heb je de nieuwe batterij trouwens gekocht en voor hoeveel?
Hoe vind je het gewicht en de dikte met de nieuwe batterij? Vind je het fijner dat hij nu over de hele lengte even dik is als het speaker gedeelte of stoort de dikte?
Foto's lijken me wel interessant! Waar heb je de nieuwe batterij trouwens gekocht en voor hoeveel?
Had hem beter even stofvrij gemaakt zie ik, haha. Dikte en gewicht stoort absoluut niet. Het pakt ietsje minder fijn vast, maar dat is meer de gewenning dan dat het stoort. Voelt alsof je weer een nieuwe telefoon hebt eigenlijkTk55 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 15:11:
@ Wom,

Had hem eerst via ebay gekocht, maar die weer doorverkocht. Heb hem nu via http://tweakers.net/shopreview/8365/4allshop.html
Zojuist mn extended battery 2000mAh binnen gekregen inclusief nieuwe backcover. Ziet er erg strak uit moet ik zeggen. Dit hadden ze bij samsung vanaf het begin af aan al mogen doen. Nu ben ik wel benieuwd naar de resultaten op het gebied van 'de battery. Het zou voor +/- 21% verbetering moeten zorgen. Meer mensen ervaring met deze battery?
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
vind het extra gewicht juist heerlijk! Nu voelt het iig als een telefoon ipv een plastic speelgoeddingWom schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 12:59:
Zojuist mijn 2000 mAh batterij geinstalleerd met het nieuwe kapje. Ietsje zwaarder en ietsje dikker, dat valt als eerste op. Nu maar eens zien hoelang de batterij mee zal gaan
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ben beniewd naar de resultaten
Laat het ons weten!
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Sinds zaterdag met de nieuwe batterij onderweg en merk nog steeds een verbetering in de batterijduur. Waar ik eerder nét niet een hele dag toekwam (met zwaar gebruik) haal ik dat nu wel. Dus het praktisch nut heeft zich in ieder geval al bewezen
Ik heb ook de 2000mAh batterij een week of twee in gebruik. Met normaal whatsapp/wordfeut/af en toe iets googlen haal ik twee dagen gemakkelijk. Verder vind ik hem ook prettig aanvoelen met de zwaardere batterij, en vind ik het ook erg fijn dat hij niet op de camera rust als hij op tafel ligt.
Kun je een link plaatsen waar je die batterij kunt bestellen?
http://www.4allshop.nl/EB%2DK1A2EBEGSTDracinfo schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:31:
Kun je een link plaatsen waar je die batterij kunt bestellen?
@kadett. misschien een link waar ze em ook kunnen leveren?
Ik zag 'm toevallig hier staan: http://www.mediamarkt.nl/...2,10259,32013,207853.htmllazwa schreef op donderdag 24 november 2011 @ 23:37:
@kadett. misschien een link waar ze em ook kunnen leveren?
18,99 + 1.80 bezorgkosten en er staat dat hij op voorraad is.
Nu helaas niet meer...
Hier zeggen ze dat ze 'm binnen 1-3 werkdagen kunnen leveren: http://smacc.nl/samsungmo...ded-battery-pack-batterij
Is die batterij dikker?Grumsel schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:42:
[...]
Hier zeggen ze dat ze 'm binnen 1-3 werkdagen kunnen leveren: http://smacc.nl/samsungmo...ded-battery-pack-batterij
Jazeker, zie Wom's post voor Foto's
De batterij is ongeveer de helft dikker inderdaad. Maar dankzij het nieuwe achterkantje lijkt het alsof het precies zo hoort. Design lijkt meer te kloppen nu, ondanks de extra dikte.
Overigens nog steeds zeer te spreken over de nieuwe batterij. Kan het iedereen aanraden iig
Overigens nog steeds zeer te spreken over de nieuwe batterij. Kan het iedereen aanraden iig
Vandaag is 2.3.6 vrijgegeven via Kies. De eerste reacties m.b.t. de accuduur uit het S2-topic zijn wel positief
Dat soort opmerkingen lees ik bij vrijwel elke nieuwe Rom/kernel. Zegt allemaal niet zo heel veel c.g. niéts.yohan schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:30:
De eerste reacties m.b.t. de accuduur uit het S2-topic zijn wel positief
Je zou er bijna cynisch van wordenBrad Pitt schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:53:
[...]
Dat soort opmerkingen lees ik bij vrijwel elke nieuwe Rom/kernel. Zegt allemaal niet zo heel veel c.g. niéts.
Maar omdat we weten dat bepaalde custom rom's wél goed scoren qua accuduur blijf ik verwachten dat Samsung ook met een goeie versie komt.
zet auto synchro uit, moet je eens zien wat dat scheelt ... bij mij niet uren maar dagen op 2.3.4!
dus alleen je email checken als je opent en niet automatisch (push op 3g zoog de accu met 9 emailboxen op push binnen 7 uur leeg). Nu uitgevinkt en standaardaccu gaat zo 3 dagen mee.
dus alleen je email checken als je opent en niet automatisch (push op 3g zoog de accu met 9 emailboxen op push binnen 7 uur leeg). Nu uitgevinkt en standaardaccu gaat zo 3 dagen mee.
[ Voor 24% gewijzigd door danda op 30-11-2011 23:32 ]
Enige dat de accuduur (echt) kan beïnvloeden is de kernel en de instellingen daarvan (governor, frequenties, etc.). De Rom zelf heeft er verder vrij weinig mee te maken.yohan schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:12:
Maar omdat we weten dat bepaalde custom rom's wél goed scoren qua accuduur blijf ik verwachten dat Samsung ook met een goeie versie komt.
Ben benieuwd waarom Android-System boven aan staat bij het batterijverbruik.
Of dit moet Idle voorstellen?
Zit nu met 13:15 uur op 2% batterij. Android-System 4:50 uur CPU-totaal en het scherm 2:45 uur.
Verder bijzonder weinig op de achtergrond, alleen Facebook en Twitter elk uur, en Gmail op Push.
2.3.6 staat er pas sinds gisteren avond op, en heb de hele telefoon gereset dus een verse start. Zal nog een week afwachten totdat ik mijn echte conclusie trek, maar dit is 'redelijk'. In ieder geval beter als mijn Sensation of Bold 9900..
na het verwijderen van de batterij widget gaat de batterij veel langer mee, na 3 uur nog op 97 procent met een beetje Twitter facebook en WhatsApp.
Of dit moet Idle voorstellen?
Zit nu met 13:15 uur op 2% batterij. Android-System 4:50 uur CPU-totaal en het scherm 2:45 uur.
Verder bijzonder weinig op de achtergrond, alleen Facebook en Twitter elk uur, en Gmail op Push.
2.3.6 staat er pas sinds gisteren avond op, en heb de hele telefoon gereset dus een verse start. Zal nog een week afwachten totdat ik mijn echte conclusie trek, maar dit is 'redelijk'. In ieder geval beter als mijn Sensation of Bold 9900..
na het verwijderen van de batterij widget gaat de batterij veel langer mee, na 3 uur nog op 97 procent met een beetje Twitter facebook en WhatsApp.
[ Voor 12% gewijzigd door SgtElPotato op 03-12-2011 11:12 ]
Zucht...
Dank voor de foto's, heb 'm zojuist besteld bij mediamarkt. Ben benieuwd...Wom schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 15:48:
[...]
Had hem beter even stofvrij gemaakt zie ik, haha. Dikte en gewicht stoort absoluut niet. Het pakt ietsje minder fijn vast, maar dat is meer de gewenning dan dat het stoort. Voelt alsof je weer een nieuwe telefoon hebt eigenlijk
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Had hem eerst via ebay gekocht, maar die weer doorverkocht. Heb hem nu via http://tweakers.net/shopreview/8365/4allshop.html
Bij mij lijkt het dat ik na 2.3.6 minder batterijtijd heb. Na 10 uur op batterij en 1u50m scherm aan(52%). Heb ik nog 18% batterij. Is dit goed of slecht vergeleken met jullie?
Ik verbeeld me dat het bij mij juist een stukje beter is geworden. Zat nog boven de 50% gisteravond na twaalf uur normaal gebruik.NeutraleGast schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 23:32:
Bij mij lijkt het dat ik na 2.3.6 minder batterijtijd heb. Na 10 uur op batterij en 1u50m scherm aan(52%). Heb ik nog 18% batterij. Is dit goed of slecht vergeleken met jullie?
Ik ben er niet op uit om je theory de grond in te stampen ofzo, maar dit is dus wat ik heb:

(Nog 26% over)
Nou zei jij een paar posts later dat je er eigenlijk niks mee gedaan had. Zoals je kan zien heeft WIFI bij mij bijna niet aangestaan. Mijn vriendin heeft er redelijk lang een spel op gespeeld (Bunny Shooter) en deze haalt ads op, ik heb zelf nog wat SMS'jes verstuurt en heb 2 hotmail accounts om het uur staan en g-mail.
Als jij eigenlijk niks met je telefoon gedaan hebt vind ik het redelijk tegenvallen, je hebt 10uur meer dat klopt. Maar ik denk dat het heel persoonlijk is of het nou echt zoveel uitmaakt als sommige mensen zeggen.
Wifi constant aan, autosync uit. helderheid auto. Hoe is dit vergeleken met jullie?
Bij mij is het sinds de update naar 2.3.6 enorm achteruit gegaan met de batterij... Gisterenavond om 21h was ie opgeladen. vandemorgen stond ie nog op 18%, dus s'nachts er NIKS mee gedaan.
Ik zie wel dat bij mij het Android-Systeem 81% verbruikt tegenover sommigen hier van 18 a 20...
Ik zie wel dat bij mij het Android-Systeem 81% verbruikt tegenover sommigen hier van 18 a 20...
Ik ervaar het zelfde, eerst kon ik met gemak 24 uur op 1 acculading door, met regelmatig internet / mail / sms / whatsapp, nu haal ik net 8 uur.Bartje147 schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:35:
Bij mij is het sinds de update naar 2.3.6 enorm achteruit gegaan met de batterij... Gisterenavond om 21h was ie opgeladen. vandemorgen stond ie nog op 18%, dus s'nachts er NIKS mee gedaan.
Same here ja. KK5 is er binnen een dag weer af gegaan wegens (voor mij) niet verklaarbare accu drain. Er waren geen lopende rogue apps, BBS gaf niets vreemds aan en toch liep de accu (te) snel leeg. Terug naar KJ1.Bman59 schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:45:
Ik ervaar het zelfde, eerst kon ik met gemak 24 uur op 1 acculading door, met regelmatig internet / mail / sms / whatsapp, nu haal ik net 8 uur.
Wat is eigenlijk de verklaring voor de toename in percentage die je soms ziet?
Ik ging bijv slapen met 36% lading over. 's Nachts is dat even opgelopen naar 38% en tegen de tijd dat ik wakker werd was het weer 36%..
Dat zie ik wel vaker terug in de grafiek. Iemand een verklaring?
Ik ging bijv slapen met 36% lading over. 's Nachts is dat even opgelopen naar 38% en tegen de tijd dat ik wakker werd was het weer 36%..
Dat zie ik wel vaker terug in de grafiek. Iemand een verklaring?
Heb nu op 2.3.6 een tijdje de gsm niet gebruikt, en heb nu na 5 uur 15% van de accu af. Dus 3% per uur, dat is niet veel lijkt me, maar wat me wel opvalt is dat ik mijn gsm veel wakker is. Er zijn de streepjes die perfect horen met de scherm aan tijd, maar ook hele blokken die verschijnen bij wakker die niet te verklaren zijn met gebruik.
Het gekke is dat tijdens de grote blokken wakker, de drain niet erg groot is. Is dit gewoon weer een software bug in deze versie? Had namelijk bij 2.3.3. nergens last van.
Edit: Zie nu dat ik een awake heb van 2 uur en 23 min en een screen on van maar 32 minuten heb. Der klopt dus iets niet
Het gekke is dat tijdens de grote blokken wakker, de drain niet erg groot is. Is dit gewoon weer een software bug in deze versie? Had namelijk bij 2.3.3. nergens last van.
Edit: Zie nu dat ik een awake heb van 2 uur en 23 min en een screen on van maar 32 minuten heb. Der klopt dus iets niet

[ Voor 10% gewijzigd door ninc op 06-12-2011 21:11 ]

ff screen cap gemaakt.. zat nu op 91% is dit ok?
Enige wat ik doe is whatsapp af en toe facebook. ( soms spelletjes als ik verveel op stage freet batterij natuurlijk vandaag nog niet gedaan)
En ik zit constant op wifi hier en thuis ook..
Btw 1 van de eerste keren dat ik in dit topic kijk, BetterBattery app? wat heb je hier precies aan? kan je bepaalde functies mee uitschakelen voor meer batterij life..?
Edit, hoe post je fatsoenlijk hier een plaatje -.- geen link dus..
[ Voor 43% gewijzigd door Pannekoek_NL op 07-12-2011 10:45 ]
Tussen [ img ] [ /img] tags plaatsen. Maar ziet er goed uit, ieg veel beter dan bij mij waar ik continu android-systeem op 80% heb terwijl mn apps bijna niets doen. Betterbattery stats geeft precies aan welke apps je mobiel wakker maken en hoevaak ze dat doen. Kun je dus mee onderzoeken welke app de boosdoener is.Sjoerdiee schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:42:
[afbeelding]
ff screen cap gemaakt.. zat nu op 91% is dit ok?
Enige wat ik doe is whatsapp af en toe facebook. ( soms spelletjes als ik verveel op stage freet batterij natuurlijk vandaag nog niet gedaan)
En ik zit constant op wifi hier en thuis ook..
Btw 1 van de eerste keren dat ik in dit topic kijk, BetterBattery app? wat heb je hier precies aan? kan je bepaalde functies mee uitschakelen voor meer batterij life..?
Edit, hoe post je fatsoenlijk hier een plaatje -.- geen link dus..
Helaas bij mij lijkt het gewoon de android drain bug te zijn... achja.
Hmm oke, ik heb mijn telefoon ook al eventjes niet geupdate.. ( heb em ook pas iets langer dan een maandje geloof ik dus.. )ninc schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:15:
[...]
Tussen [ img ] [ /img] tags plaatsen. Maar ziet er goed uit, ieg veel beter dan bij mij waar ik continu android-systeem op 80% heb terwijl mn apps bijna niets doen. Betterbattery stats geeft precies aan welke apps je mobiel wakker maken en hoevaak ze dat doen. Kun je dus mee onderzoeken welke app de boosdoener is.
Helaas bij mij lijkt het gewoon de android drain bug te zijn... achja.
Zometeen even downloaden dan denk ik..
EDIT: Gezocht op Better Battery Stats maar kan niet echt vinden welke je precies moet hebben, iemand linkje?
Beetje off-topic: Mijn vriendin heeft de Galaxy S, en haar batterij is snachts van 100% naar 30% ofzo gegaan zonder dat er wat aan stond. Is hier misschien ook een bug/android drain aan de gang?
[ Voor 6% gewijzigd door Pannekoek_NL op 07-12-2011 11:52 ]
Weet je niet. Als ze ook constant Facebook, Hyves, Twitter en dat soort andere social media meuk aan het syncen is op de achtergrond kan het soms hard gaan met je batterij ja.Sjoerdiee schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:49:
Beetje off-topic: Mijn vriendin heeft de Galaxy S, en haar batterij is snachts van 100% naar 30% ofzo gegaan zonder dat er wat aan stond. Is hier misschien ook een bug/android drain aan de gang?
Mm ik zal van de week wel is ff haar telefoon onder de loep nemen kijken of dat allemaal aan staat ( ze zit alleen op facebook btw.. en zoiezo ff Advanced task killer installeren zeggen dat ze dat regelmatig moet gebruikenBrad Pitt schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:20:
[...]
Weet je niet. Als ze ook constant Facebook, Hyves, Twitter en dat soort andere social media meuk aan het syncen is op de achtergrond kan het soms hard gaan met je batterij ja.
Op een normaal geïnstalleerde telefoon zou dat niet nodig moeten zijn hoor. Kan ook veel kwaad doen btw.Sjoerdiee schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:27:
en zoiezo ff Advanced task killer installeren zeggen dat ze dat regelmatig moet gebruiken
Mm.. oke en wat zou er volgens jou ''fout kunnen gaan dan'' ik gebruik het redelijk vaak en heb zero problemen..Brad Pitt schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:30:
[...]
Op een normaal geïnstalleerde telefoon zou dat niet nodig moeten zijn hoor. Kan ook veel kwaad doen btw.
Daar zijn denk ik zesduizend topics van volgeschreven en is bovendien hier geheel off-topic helaas...Sjoerdiee schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:38:
Mm.. oke en wat zou er volgens jou ''fout kunnen gaan dan'' ik gebruik het redelijk vaak en heb zero problemen..
Zojuist gezien dat ik op versie 2.3.5 zit. Geen problemen qua battery drain beter nog maar niet updaten dan..
Als je wifi, data en (autom) syncen geheel uitschakelt zakt het stroom verbruik tot minder dan 7 mA. Met sweet dreams kun je dat volautomatisch doen bijv. tijdens de nachtelijke slaap uurtjes; dat scheelt meteen een flinke slok op een borrel. Maar ja, zoals al gemeld door Brad Pitt wanneer je al je sociale contacten van seconde tot seconde wil volgen dan kun je het beste een heel lang verlengsnoer kopen wanneer je veel buitenshuis gaat.Brad Pitt schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:20:
[...]
Weet je niet. Als ze ook constant Facebook, Hyves, Twitter en dat soort andere social media meuk aan het syncen is op de achtergrond kan het soms hard gaan met je batterij ja.
Gisteren merkte is dat mijn SGS2 (met 2.3.4) constant wakker bleef en dus mijn batterij aan het leegzuigen was. M.b.v. BetterBatteryStats vond ik de boosdoeners, het bleken "Samsung Push Service" en StartingAlertService te zijn. Samsung Push Service kreeg ik als update aangeboden toen ik Samsung Apps opende (en heb ik toen geaccepteerd) en StartingAlertService toont blijkbaar reminders van agenda items.
Die push service kon ik gelukkig via applicaties beheren verwijderen. Alles blijft gewoon werken als je de service verwijdert, als je Samsung apps start krijg je 'm opnieuw als update aangeboden maar je kunt die weigeren en dan lijkt Samsung apps gewoon te werken. Ik heb alleen nog niet geprobeerd om iets via Samsung apps te installeren.
SamsungAlertService is echter iets waar ik niet zo snel een oplossing voor kon vinden. Op Xda hebben ze wel een oplossing (zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1383929) maar ik heb die nog niet geprobeerd. Voorlopig klik ik reminders van agenda items zo snel mogelijk weg.
Die push service kon ik gelukkig via applicaties beheren verwijderen. Alles blijft gewoon werken als je de service verwijdert, als je Samsung apps start krijg je 'm opnieuw als update aangeboden maar je kunt die weigeren en dan lijkt Samsung apps gewoon te werken. Ik heb alleen nog niet geprobeerd om iets via Samsung apps te installeren.
SamsungAlertService is echter iets waar ik niet zo snel een oplossing voor kon vinden. Op Xda hebben ze wel een oplossing (zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1383929) maar ik heb die nog niet geprobeerd. Voorlopig klik ik reminders van agenda items zo snel mogelijk weg.
Ben de laatste tijd met 2.3.6 best tevreden over de accuduur eigenlijk.
Zit nu bijv. op 75% na 8 uur normaal gebruik
Zit nu bijv. op 75% na 8 uur normaal gebruik
Hier exact hetzelfde probleem. Android-Systeem (cpu-totaal) 80 procent van de totale use !Bartje147 schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:35:
Weet niet wat ik hiermee moet...
Heb de facebook app es uitgezet met synchroniseren, en wat minder op wifi gezeten. Heb het gisteren met 4 uur en 3 minuten schermtijd uitgezongen, en dan had ik nog 28% over! Eerst veel te klagen gehad, en nu ineens gaat alles goed.
Achja.
Achja.
Vandaag via e-Bay de 3500 mAh batterij besteld; voor die 20 € wil ik hem weleens proberen. Er zit ook een mooie nieuwe vloeiende achterkant bij die naar waarschijnlijkheid wat beter grip op de foon biedt tijdens het fotograferen,filmen en bellen. Waar op e-Bay? Zoek op i9100 en 3500