caspervc schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:23:
Ik heb totaal geen last van drain oid
Het probleem is dan ook push. Met per uur/twee uur/half uur/whatever checken is er geen drain nee.

Nickname does not reflect reality

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:00
Ik heb mijn telefoon sinds juni en heb vannacht de beroemde battery drain voor het eerst gehad. En dat terwijl ik de telefoon op de vliegtuigstand zet. Ik zag dat de telefoon de hele nacht "wakker" was. Ik ging naar bed met nog 75% en vanochtend was het al 40%. Toen dacht ik laat ik de telefoon even rebooten. Na de reboot was er nog maar 16% over. Zo zag het eruit:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/27ytwjk.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door -Edwin- op 01-09-2011 17:41 ]

Anoniem: 403706

Anoniem: 403706 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:33:
[afbeelding]

Nou, even getest hoeveel de batterij nu aankon en dit is het ongeveer. Op het einde was het scherm veel aan, dus vandaar de batterij drain daar.

Wifi aan, 3G uit, auto-sync aan. Heb m de hele tijd in huis laten liggen.
Dit lukte dus een paar dagen geleden nog, maar nu lukt het niet om 20 uur de telefoon aan te houden zonder dat ie leeg raakt. Overigens verbruikt 'Cell-standby' meer dan m'n display, terwijl ik m'n scherm toch wel een uur aan heb gehad. Het is een raar mobieltje :(

• -Edwin-
Is het normaal dat mijn telefoon, wanneer het scherm uit is, onder "wakker" veel blauwe lijntjes vertoont? Het ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2qwikvd.jpg

Ik heb het idee dat het door die Exchange mail komt. Maar spelen met vernieuwen om de 15 minuten of Push maakt ook geen verschil. Naar mijn weten had ik dit vroeger niet.

• -Edwin-
Hehe. Push lijkt weer eindelijk als "vroeger" te werken. Mail gebruikt veel minder batterij en de telefoon is nu ook niet meer wakker. Er zijn ook geen blauwe streepjes meer zoals in me vorige post. De grafiek loopt nu ook weer bijna horizontaal als ik niks doe. Hopen dat het zo blijft. Zou het toch door een fout oid in Exchange zijn gebeurd?
-Edwin- schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:52:
Zou het toch door een fout oid in Exchange zijn gebeurd?
Check wakelocks/rogue apps. Weet je wat meer denk ik.

• -Edwin-
Brad Pitt schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:18:
[...]

Check wakelocks/rogue apps. Weet je wat meer denk ik.
Ik zal eens kijken. Maar heb toch te vroeg gejuicht. Nu weer hetzelfde verhaal met steeds korte wake-ups. Mail verbruikt nu 12% en dat is meer dan het display op dit moment. Na 3 uur en een kwartier is er echter 11% af gegaan. Ik kan het er nu wel mee redden dus. Als het maar niet erger wordt.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:15
-Edwin- schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:29:
[...]

Ik zal eens kijken. Maar heb toch te vroeg gejuicht. Nu weer hetzelfde verhaal met steeds korte wake-ups. Mail verbruikt nu 12% en dat is meer dan het display op dit moment. Na 3 uur en een kwartier is er echter 11% af gegaan. Ik kan het er nu wel mee redden dus. Als het maar niet erger wordt.
Hmm.. Hou ons ff op de hoogte! :)

• -Edwin-
AzzKickah schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:36:
[...]

Hmm.. Hou ons ff op de hoogte! :)
Wat ik er nu weer van kan zeggen is dat e-mail weer meer begint te verbruiken. Waar het eerst 8% was, is het nu weer 15%. En dat zonder de telefoon te hebben aangeraakt. Ook begint het grafiekje weer sneller omlaag te lopen. Wat ik er nu dus van begrijp is dat op het ene moment meer verbinding oid wordt gevraagd. Ik zeg ook maar wat, zou iemand weten of dat mogelijk is bij push? Dat de servers op een bepaald moment meer belasten? Of is dat echt grote onzin 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:02
De afgelopen week wilt mijn batterij niet meer een dag mee gaan.
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2qlbj29.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/fjq36e.jpg
Het is niet dat ik de afgelopen dagen nieuwe apps gedownload heb of iets dergelijks, terwijl ik hem daarvoor vrij makkelijk 2 dagen niet aan de lader hoefde te doen.
Wat ideeen? Er staat geen custom rom of iets dergelijks op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Gebruik je toevallig exchange mail met push?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
Gebruik soms het ingebouwde email programma, maar Controlefrequentie mail staat op nooit. Voor de rest gebruik ik geen email op mijn telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fist schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:47:
Gebruik soms het ingebouwde email programma, maar Controlefrequentie mail staat op nooit. Voor de rest gebruik ik geen email op mijn telefoon
Dan gewoon maar even controleren welke app/service voor de immense drain zorgt n'est pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-04 15:59
Die blauwe lijntjes duiden erop dat je "partial wakelocks" hebt.
Deze houden je telefoon wakker. Ik heb mijn sensation van 12 uur batterijduur naar 32 uur met medium gebruik kunnen brengen. zoek eens op de app Betterbatterystats.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Kan iemand even kijken of het verschil maakt om bij Exchange om de 15 minuten vernieuwen of push te kiezen. Bij mij blijft de grafiek recht omlaag gaan, tenzij ik vernieuwen op handmatig zet. Dus het ligt niet specifiek aan Push bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Edwin- schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:18:
Dus het ligt niet specifiek aan Push bij mij.
Wat schiet jij daar mee op dan met zo'n test? Kijk eerst zelf gewoon "even" waar het probleem ligt. Verwijder die hele Exchange account.

Accu drain er nog steeds? Even kijken welke app/service dat veroorzaakt. Ligt het i.i.g. niet aan je mail.

Accu drain weg? Mooi, maar ook weer niet. Dan moet je dus een andere manier van mail checken gaan zoeken die voor jou werkt. Andere app, andere instellingen, weet ik het. Maar éérst zoeken wáár die drain vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Brad Pitt schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 17:00:
[...]

Wat schiet jij daar mee op dan met zo'n test? Kijk eerst zelf gewoon "even" waar het probleem ligt. Verwijder die hele Exchange account.

Accu drain er nog steeds? Even kijken welke app/service dat veroorzaakt. Ligt het i.i.g. niet aan je mail.

Accu drain weg? Mooi, maar ook weer niet. Dan moet je dus een andere manier van mail checken gaan zoeken die voor jou werkt. Andere app, andere instellingen, weet ik het. Maar éérst zoeken wáár die drain vandaan komt.
Die drain komt dus wel door de mail. Want, zoals ik al zei, als ik vernieuwen op "handmatig" zet dan loopt het grafiekje onmiddellijk veel minder steil. Die "partial wake-ups" verdwijnen ook alleen op handmatig. Als ik mail om de 15 minuten zet blijven die gewoon voorkomen. En ze komen echt veel vaker voor dan om de 15 minuten.

[ Voor 10% gewijzigd door -Edwin- op 02-09-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
Brad Pitt schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:50:
[...]

Dan gewoon maar even controleren welke app/service voor de immense drain zorgt n'est pas?
Dat kon via de app BetterBatteryStats he? Dan ga ik morgen even kijken wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Deze link heeft mij geholpen voor het Exchange battery drain probleem: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1071358

Ik heb agenda uitgeschakeld en e-mail gebruikt nu nog maar 4% van de batterij (eerste uur stond agenda sync nog aan, anders misschien wel minder). Verder is er afgelopen uur maar 2% batterij afgegaan. De instellingen staan gewoon op Push verder. Het ziet er dus naar uit dat er een onnodige verbinding tot stand wordt gehouden als agenda synchroniseren aan staat. Ik denk dat we het voorlopig zullen moeten doen met handmatig de agenda synchroniseren.

Nu is mijn vraag, waarvandaan zal een oplossing hiervoor moeten komen? Vanuit Microsoft (Exchange), of Google/Samsung?

[ Voor 3% gewijzigd door -Edwin- op 02-09-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:15
Ik had agenda al die tijd al uit staan maar smiddags om 3 uur is er nog maar 20% over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
AzzKickah schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 22:39:
Ik had agenda al die tijd al uit staan maar smiddags om 3 uur is er nog maar 20% over...
Dan werkt het dus niet bij iedereen. Bij mij was het probleem inderdaad opgetreden nadat ik synchronisatie van de agenda had ingeschakeld. Nu het uit staat lijkt alles weer goed. Wel heel hinderlijk dat ik nu handmatig zal moeten synchroniseren door zo'n bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
Ik vermoed dat dit plaatje de enige relevante is:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/23sz0wy.jpg
Hoort dit of is dit waar het probleem is?
Deze drain is trouwens snachts gebeurd, savonds was hij helemaal geladen en in de ochtend was hij zo goed als leeg

[ Voor 28% gewijzigd door Fist op 03-09-2011 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fist schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 11:40:
Hoort dit of is dit waar het probleem is?
Dit hoort uiteraard niet nee. Je telefoon zou eigenlijk alleen/voornamelijk awake moeten zijn als *jij* er iets mee doet. Je hebt dus overduidelijk een app/service die dat triggert. Wat staat er bij je wakelocks dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
Brad Pitt schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 13:05:
[...]

Dit hoort uiteraard niet nee. Je telefoon zou eigenlijk alleen/voornamelijk awake moeten zijn als *jij* er iets mee doet. Je hebt dus overduidelijk een app/service die dat triggert. Wat staat er bij je wakelocks dan?
Volgens mij kan ik dat niet meer zien omdat ik mijn telefoon in de lader heb gedaan. Ik zal anders morgen ochtend een screenshot posten van de Partial Wakelocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Cool Samsung gaat een 2000 mah batterij uitbrengen.
Zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1239719

Hij is volgens mij in een aantal landen beschikbaar.

Zal dit verschil merkbaar zijn?

[ Voor 17% gewijzigd door Strunkie op 03-09-2011 20:02 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kiwie2 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 19:54:
Cool Samsung gaat een 2000 mah batterij uitbrengen.
Past ie niet meer in m'n hoesje :-( Laad hem wel gewoon elke avond op, is ook niet echt een probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Brad Pitt schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 21:03:
[...]

Past ie niet meer in m'n hoesje :-( Laad hem wel gewoon elke avond op, is ook niet echt een probleem :)
De telefoon wordt met die batterij en kapje aan de achterkant even dik.
Ik heb vanaf het begin dat ik de telefoon heb al gezegd dat de achterkant wel gelijk mag lopen dus voor mij is dit de uitkomst design technisch en batterij technisch :).

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kiwie2 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 21:20:
De telefoon wordt met die batterij en kapje aan de achterkant even dik.
Precies. Dus past ie denk ik niet meer in de meeste (enigszins harde) hoesjes. Maar misschien ook wel :P

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-eB1x8f0FkSU/Tl0KF4rJ51I/AAAAAAAAANQ/SymdyzULrRw/s800/2011-08-30%25252018.01.53.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 03-09-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik heb nog iets ontdekt over dat Exchange gebeuren met agenda sync. Ik heb twee Exchange accounts. 1 van me universiteit en 1 hotmail exchange. Die battery drain en partial wakeups komen alleen voor bij calendar sync met Hotmail Exchange. Bij die van mijn universiteit kan ik het gewoon aan laten zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:41
Wat ik nou echt niet kan vinden bij die nieuwe batterij: is die nou net zo groot als de oude? Want ik heb een erg mooi hoesje, maar ik ben bang dat die t niet echt meer doet als de batterij veel dikker is geworden.

edit: nvm, ik ziet het al. Nouja, als hij egale dikte heeft: de onderkant is er doorheen gekomen dus het zou moeten lukken.

[ Voor 22% gewijzigd door KillerZero86 op 03-09-2011 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
Brad Pitt schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 13:05:
[...]

Ineens is mijn batter wel weer normaal. Geen idee waarom want ik heb niets aangepast maar goed. Ik ben allang tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:16
Fist schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 18:26:
[...]

Dat kon via de app BetterBatteryStats he? Dan ga ik morgen even kijken wat het probleem is.
Ik kan deze in de Market niet vinden?

Overigens lijkt de data-stand me ook behoorlijk debet aan de drain: ik heb 'em nu uitgezet en na 2 uur zit ik nog op 100%. Maar goed, daar heb je geen smartphone voor.

[ Voor 5% gewijzigd door yohan op 05-09-2011 10:57 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-03 21:06
ik kan het niet zo direct vinden, de spaarstand, staat nu bij mij op 30%. Die van jullie staat op 70%?

Van velen staat hun systeem als hoogste verbruiker, ik heb echter mijn scherm. auto brightness staat niet aan, en helderheid staat net niet helemaal dicht, in spaarstand bluetooth, syncen, gps uit.
timeout 15sec, nix gesynct, bij mijn weten toch niet.

[ Voor 55% gewijzigd door Kenny1001 op 05-09-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik heb een vraagje omtrent Wi-Fi gebruik. Ik reis zo'n 60 minuten tussen mijn huis en studie. Op beide locaties gebruik ik Wi-Fi. Is het dan nodig dat ik in die tussentijd wifi uitzet of gaat de SGS2 hier zuinig mee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:59
-Edwin- schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:06:
Ik heb een vraagje omtrent Wi-Fi gebruik. Ik reis zo'n 60 minuten tussen mijn huis en studie. Op beide locaties gebruik ik Wi-Fi. Is het dan nodig dat ik in die tussentijd wifi uitzet of gaat de SGS2 hier zuinig mee om?
De één beweert van wel, de ander van niet. Wat ik het meest lees is dat het uit- en weer inschakelen van WiFi in een korte periode meer batterij kost, dan het aan laten er van. Al weet ik niet hoe dat zit met niet-beschikbare netwerken. Bij mij bleef hij eens de hele nacht zoeken naar het WiFi-punt dat ik gebruikte en dat trok de batterij aardig leeg :)

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:50

Saven

Administrator

Brad Pitt schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 22:21:
[...]

Precies. Dus past ie denk ik niet meer in de meeste (enigszins harde) hoesjes. Maar misschien ook wel :P

[afbeelding]
In de siliconen/plastic cases past ie helaas niet meer. had toevallig gister ofz zo'n softplasic case/bumper ding gekocht. Achteraf beetje jammer gezien de nieuwe accu :P Maar goed, ik weet niet of ik de grotere accu ga halen, en waarschijnlijk wordt het erg lastig om cases te krijgen die speciaal zijn gemaakt voor de dikkere versie.

en ik ga nu ruim een dag of 2 mee met mn accu bij matig gebruik af en toe bellen/smsen/whatsappen/facebook/browsen

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:03
http://www.4allshop.nl/EB-K1A2EBEGSTD

staat die batterij voor nog geen €20

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-05-2024
Mijn Galaxy S II is relatief nieuw dus de batterijduur zal nog wel iets verbeteren, maar hij gaat alsnog wel héél snel leeg. Hij is unbranded, simlock vrij, etc, 2.3.3, niet geroot.

Zo had ik toen hij uit de lader kwam 100% batterij, nog geen 45m idle time daarna had ik nog maar 96%. Android-systeem neemt telkens rond de 70-75% usage in, waarbij het CPU-totaal bijna gelijk is aan de totale uptime van de telefoon.

Widgets gebruik ik eigenlijk niet, alleen Minimalistic Text, de standaard weer widget van de SGS2 en Simple Calendar widget.

Inmiddels zit ik op 88% batterij na 1u20m uit de lader, waarvan ik 6 minuten heb gebeld en verder alleen heel even heb geWhatsApped. :( Display aan tijd is 17m, en is 10% battery usage. Bah. Is dit de fameuze 'battery drain bug' ? :')

-edit-
Even screenshot genomen @ 86% batterij:
Afbeeldingslocatie: http://shiz.demonation.net/2011-09/SC20110911-173509.jpeg
Met 20m scherm aan-tijd. Android neemt 71%... Dit kan toch niet goed zijn ;( Ik ben nu het topic aan het doorspitten, maar iemand enig idee?

-edit2-
Hmm, volgens een eerder gepostete link, deze, zou tijd zonder signaal >50% en de 3G verbinding de dader kunnen zijn. Bij mij staat tijd zonder signaal op 75% :') Ik heb in mijn huis vaak wel erg slecht signaal en mijn verbindingstype staat atm ingesteld op 'Alleen GSM' (3G dus uit). Mobiel standby staat ook op 3% battery usage.. Dat laat me dus weer twijfelen of het daardoor komt.

[ Voor 33% gewijzigd door xandje op 11-09-2011 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
hoe kan ik de synchsnelheid afzonderlijk instellen van mail, agenda en contacten?
en hoe kun je agenda / contacten handmatig synchen als ik die 2 uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:12
Mij valt het op in je plaatje dat je telefoon heel veel wakker is, en dus bijna altijd actief. Heb je ergens apps draaien die dingen monitoren ofzo? (process analyse, google latitude etc?)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-06 11:45
Weet iemand hier hoe ik een batterij calibratie kan uitvoeren? Ik heb op XDA wel wat kunnen vinden, maar het "hoe" dan weer niet. Hier staat bijvoorbeeld een stappenlijstje. Daarnaast heb ik dit nog gevonden maar met wat ik op XDA lees is dit of fout of een klein gedeelte van alles wat er moet gebeuren.

Ik heb de Galaxy S2 nu 2 week maar ik zie af en toe in de batterij-grafiek dat ik er 'stroom bij krijg'. Gisteravond stond mijn batterij bijvoorbeeld op 30%, vanochtend op 33%.

Ik heb de app "Battery Monitor Widget" waar wordt aangegeven dat ik de telefoon van 100% naar 0% en dan weer naar 100% batterij-lading moet doen. Dit heb ik gedaan (de laatste 8% gingen echt enorm lang mee) maar dat heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-08-2022

CoB

Dus. Gisteravond ding helemaal opgeladen. Daarna gaan slapen, weet zeker dat ik 'm gelockt heb. Bij het wakker worden iets meer dan 30% batterij. Blijkbaar heeft scherm hele tijd aangestaan dus niet gek dat 'ie zo leeg is. Maar wat me dus wél opviel is dat 'ie hele tijd actief is. Las hier de app betterbatterystats maar kan deze niet vinden in de market. Hoe kan ik zien welke applicatie de telefoon actief houdt, dit zou toch moeten zijn alleen als ik er iets mee doe? Ik gebruik facebook push en whatsapp push.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/6zubkj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-05-2024
caspervc schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:10:
[...]

Mij valt het op in je plaatje dat je telefoon heel veel wakker is, en dus bijna altijd actief. Heb je ergens apps draaien die dingen monitoren ofzo? (process analyse, google latitude etc?)
Thanks voor het meedenken. :) Ik heb in principe zo veel mogelijk van dat soort apps uitgeschakeld, Latitude etc gebruik ik niet, Watchdog/Systempanel had ik nog niet geinstalleerd toen ik die screenshots maakte.

Het had waarschijnlijk toch wel te maken met dat hij constant signaal aan het zoeken was, bij 'Tijd zonder signaal' stond 75%, ik heb vervolgens zoals de link aanraadde de telefoon in Vliegtuig modus gezet en weer op normale stand, en vervolgens ging die tijd naar 0-5%. Sindsdien is mijn batterijleven aanzienlijk verbeterd, atm zit ik op 78% batterij met 4u18m op de klok waarvan 1u display aan. De lijnen van 'Wakker' en 'scherm aan' zijn nu ook zo goed als identiek. Moet dus dat wel zijn geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:12
Fijn dat je iig weet waar het aan ligt :)

Ik zit nu op 1d 5 uur en 6 min met nog 63% batterij :)
Heb ook gemerkt dat er een groot verschil tussen wifi en 3G zit qua gebruik. Met wifi thuis verbruikt ie veel minder. Heb wel maar 57 minuten screen on...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 21:40

Satom

Verzamel ervaringen

Ik loop nu 4% drain in de nacht, van 0:00 tot 10:00 ben ik van 70% naar 66% gegaan (3G + WiFi aan), Android 2.3.4 (I9100XXKH3), heb vele standaard App (Samsung stuff) verwijdered + ik heb Google Maps standaard bevroren. Dit lijkt mij wel netjes, maar nu is de vraag, kan het ook een beetje door Google Maps komen? Aangezien ik die altijd tussen de Actieve Services zag staan met 33MB in gebruik (En niet uit te zetten, ging vrolijk weer aan..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Ik had tot voor kort een goed werkende SGS2 zonder accuproblemen, maar nu is het mis. Het begon met een vage spookmelding "high power USB device connected" tot 2x toe, wat dus niet zo was. Daarna vastlopers op het lock screen en als hij aan staat ruim 10% per uur battery drain, wat anders ongeveer 2% was. Hij blijft ook veel wakker of gaat zomaar aan. Wifi/3G/ GPS/sync uit/aan maakt niet zoveel uit. De laatstgeinstalleerde apps heb ik gedeinstalleerd, maar hij blijft slecht. Ga nu een factory-reset of update doen.

Zit op 2.3.3 I9100BUKE5 vodafone branded. Naast ontploffen in je broekzak is dit wel het laatste wat je van een telefoon wil of verwacht. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:19
[b][message=
[...]
Google Maps komen? Aangezien ik die altijd tussen de Actieve Services zag staan met 33MB in gebruik (En niet uit te zetten, ging vrolijk weer aan..)
Van de zelfstartende Google Maps heb ik geen last meer sinds ik in de Android Market alleen de Google Maps update heb verwijderd.

• Kenny1001
  • Laatst online: 20-03 21:06
om 3u slapen met 11 %
deze morgen 9.30u, nog een paar procent over(batterijicoon was helemaal leeg)
stond in vliegtuigmodus. Nix geroot/geflashed. Alle apps gekilled.
Normaal?

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 20:12
Ik heb sinds 2 maanden een GS2 en had vandaag erge last van battery drain. Ik stond om 9uur op met een vrijwel volle batterij. In de trein heb ik op 3G een beetje gebrowsed, niets noemenswaardigs. Op de universiteit een uur gespeeld via Wifi en wat apps geinstalleerd, en toen was hij al op ~50%. Op de terugweg nog een uurtje gebrowsed en hij was leeg om 14:50. Ik snap dat dit vrij intensief gebruik is maar toch ben ik er verre van tevreden mee.

Ook staat bij batterijgebruik constant 'Wifi-delen' terwijl ik steeds die applicatie probeer te killen via het instellingen--->applicaties menu. Hij komt echter constant terug en gebruikt ~32% van mijn batterij en staat daarmee bovenaan bij batterijgebruik!

• Satom
  • Laatst online: 21:40

Satom

Verzamel ervaringen

nobleone schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 07:32:
[...]

Van de zelfstartende Google Maps heb ik geen last meer sinds ik in de Android Market alleen de Google Maps update heb verwijderd.
Oké, ik houd hem geblockt met Titanium Backup Pro en als ik Maps nodig ben, unfreeze ik wel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Ik meld me hier ook maar; altijd een uitstekend werkende batterij gehad (2,5 dag met mijn gebruik, 3 dagen als ik nog minder deed) maar sinds ik overgestapt ben naar T-mobile haal ik nog geen 24 uur met enkel standby en 2 smsjes + 2 whatsapp berichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226604

Al van alles geprobeerd hier maar het wordt er niet beter op... Inmiddels staan al mijn syncs op handmatig, scherm op 10%, fijn zo'n smartphone!

Batterij begint overigens steeds gekker te doen. Als ik mijn toestel uit de lader haal blijft het '100% icoontje' staan en het normale batterij icoon blijft doorladen... Verder kan ik mijn telefoon niet meer helemaal uitzetten. Hij start dan meteen weer opnieuw op. Na het verwijderen en weer terugplaatsen van de batterij vetschijnt de grote standby batterij met een gele driehoek en een thermometer. Handmatig opstarten kan dan niet alleen nog maar door hem aan de lader te hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
ik ben van maximaal 23 uur op 1 dag batterijlading, naar ongeveer 3 à 4 dagen batterijlading gegaan alleen door wifi uit te zetten.

krijg vandaag of morgen mijn grotere accu binnen, hopen dat ik dan een week haal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je router/modem gewoon "goed" is en alles staat okay ingesteld zou Wifi juist minder moeten verbruiken dan 3G. Zeker als je eenmaal contact hebt. Als je in de auto zit en de telefoon is een Wifi-punt aan het zoeken is het waarschijnlijk anders. Maar zit je eenmaal ergens binnen met Wifi is dat normaal gesproken zuiniger.
[Edit] Net even telefoon bekeken, Wifi constant aan gehad, 8% accu verloren in 13.5 uur. Is wel okay toch...

Met die nieuwe accu een week halen is uiteraard onmogelijk aangezien de capaciteit dan minimaal ruim dubbel zo hoog zou moeten zijn als de stock accu. En dat soort after-market accu's bestaan niet.

[ Voor 33% gewijzigd door Brad Pitt op 26-09-2011 14:52 ]

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:55
Sorry, gepost in de verkeerde thread....

[ Voor 86% gewijzigd door Vaevictis_ op 29-09-2011 06:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik ben een echte samsung fan.. Heb er alles van, maar mijn galaxy s2 battery was met 2.3.3 echt bagger. Nu heb ik een aantal dagen de 2.3.4 erop zitten, battery is zelfs nog erger geworden. In 2 uur standby heb ik nog maar 91% en heb ik niet eens gebeld/internet.
Terwijl ik ook alle apps kill voordat hij in standby gaat.

Waar kan het aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-05 22:58
Ik heb dus ook sinds juli een SGS II, alleen had ik op begeven moment met de KF3 update het probleem dat ie niet meer ging ''slapen'' en dat terwijl de update er al lange tijd opstond en ik geen nieuwe apps had geïnstalleerd... Dus ik hoopte dat dit zou stoppen met de KI2 update, maar niks is minder waar.....
Wel kwam ik erachter dat als ik het RAM leeg maakte de telefoon wel weer ging lsapen, behalve als die na 2 keer of meer na het klikken op geheugen legen hij bleef zeggen dat er 2 applicaties waren afgesloten. Dit blijft hij nou doen ook als ik er 4 keer op geklikt heb ofzo.... ik wordt er helemaal gek van.
Heeft iemand hier een oplossing voor, of eventueel een app die monitoort welke apps de telefoon wakker houden?
Verder dacht ik dat het aan 3G Watchdog Pro lag, maar na een update naar 1.50 gaat het ding nog steeds niet slapen, verder heb ik ook geen apps die iets monitoren...
Ik zou heel blij zijn met een oplossing :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazwa
  • Laatst online: 29-03 19:59
Durazno schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 16:44:
.....................
Ik zou heel blij zijn met een oplossing :D
betterbatterystats van de market kan bijhouden wellke programma's je toestel wakker maken. onder wakelocks te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Laatst online: 12-08-2024
Bij mij werkt de Deep Sleep state van mijn SGS II toch wel redelijk lijkt mij zo. Als het scherm maar niet aan staat, dan gaat hij best lang mee :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

Ik heb niks te klagen met mijn telefoon.
Behoorlijk intensief gebruik: lees continu whatsapp.
Meestal red ik gewoon 14 uurtjes :)
Natuurlijk niet heel veel, maar vind het goed genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Is het schadelijk om de telefoon hele nacht te late laden? Dus kan het kwaad als ik de lader niet uithaal terwijd de telefoon al volledig opgeladen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Hebben jullie er nog steeds last van dat de agenda sync icm Hotmail Exchange activesync de batterij leegslurpt. In mijn geval blijft de agenda eigenlijk maar syncen en zijn er heel veel partial-wakeups. Wat ik nu doe is af en toe handmatig syncen, maar dat is niet ideaal natuurlijk.
De agenda sync van mijn universiteit (ook over Exchange) doet het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 07:53
Sinds de 2.3.4 update heb ik ook last van battery-drain.

Vandaag amper ermee bezig geweest. Om 19u het tweakers topic gevolgd ivm de iphone4s voorstelling.
Na 1 uur lezen en updaten was hij van 89% naar 32% gegaan.
Ook kreeg hij aardig warm.
Totale schermtijd was 1u15 min....
De sgs2 is niet geroot. Gmail en hotmail is de enige die om het uur synct.

Ik wil terug naar 2.3.3. Daar haalde ik een schemtijd van 4u mee, ongeacht wat ik deed. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37
Gisteren de extended accu van samsung ontvangen (2000mah versie) zal hem vandaag helemaal opladen, vervolgens helemaal leeg laten lopen en als hij dan is opgeladen mijn ervaring hier plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:03
Hier ook maar eens een test gedaan van de nieuwe 2000mah baterij. Heb eerst mijn S2 weer volledig terug naar stock gezet, met CEKI2.

Dit is het resultaat, nog 12% over, en toen moest ik toch echt gaan slapen en telefoon helaas aan de lader hangen. Dik 4,5uur scherm aan tijd, meer als een uur gebeld.

Gmail aan/ Hotmail op Push, weer elk uur verversen, Twitter, Facebook en LinkedIn refresh elk uur.

Zie de screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/6558/sc20111004230735.png

Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/9715/sc20111004230746.png

Afbeeldingslocatie: http://img546.imageshack.us/img546/6903/sc20111004230817.png

Afbeeldingslocatie: http://img37.imageshack.us/img37/3788/sc20111004230834.png

Al met al zeer tevreden tot nu toe! 8)

[ Voor 40% gewijzigd door Razer op 05-10-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogan2010
  • Laatst online: 21-12-2024
waar hebben jullie die samsung extended 2000mah batterij gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 01:25

Wom

dogan2010 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:20:
waar hebben jullie die samsung extended 2000mah batterij gekocht?
+1. Daar ben ik ook geinteresseerd in :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37
Ik heb die van mij bij mobilefun.co.uk besteld maar bol.com verkoopt hem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Thanks, heb hem inmiddels besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogan2010
  • Laatst online: 21-12-2024
SuperKneus schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:41:
Ik heb die van mij bij mobilefun.co.uk besteld maar bol.com verkoopt hem ook.
linkje van bol.com naar het product? ken het niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:57
Kenny1001 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:20:
om 3u slapen met 11 %
deze morgen 9.30u, nog een paar procent over(batterijicoon was helemaal leeg)
stond in vliegtuigmodus. Nix geroot/geflashed. Alle apps gekilled.
Normaal?
Niet echt volgens mij. Ik kan na 10 uur slapen slechts 2% batterijlading verliezen. Heb je betterbatterystats? Dan kan je zien wat voor wakelocks je mobiel uit z'n slaap halen, waardoor hij dus meer verbruikt. Als er een app is die ervoor zorgt dat dit vaak gebeurd terwijl je die app niet gebruikt, dan kan je met een geroote telefoon en Titanium Backup Pro deze app freezen of verwijderen. Hier moet je mobiel wel geroot voor zijn

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Laatst online: 12-08-2024
dogan2010 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 15:12:
linkje van bol.com naar het product? ken het niet vinden
Linkjes:

Tweakers
Hardware.info
bol.com niet leverbaar
icecat
Bij de meeste niet leverbaar, tsja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Heb hem zelf bij 4allshop besteld. Wanneer ik hem binnen heb zal ik mijn ervaring wel posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
-Edwin- schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 19:02:
Hebben jullie er nog steeds last van dat de agenda sync icm Hotmail Exchange activesync de batterij leegslurpt. In mijn geval blijft de agenda eigenlijk maar syncen en zijn er heel veel partial-wakeups. Wat ik nu doe is af en toe handmatig syncen, maar dat is niet ideaal natuurlijk.
De agenda sync van mijn universiteit (ook over Exchange) doet het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
Razer schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:14:
Hier ook maar eens een test gedaan van de nieuwe 2000mah baterij. Heb eerst mijn S2 weer volledig terug naar stock gezet, met CEKI2.

Dit is het resultaat, nog 12% over, en toen moest ik toch echt gaan slapen en telefoon helaas aan de lader hangen. Dik 4,5uur scherm aan tijd, meer als een uur gebeld.

Gmail aan/ Hotmail op Push, weer elk uur verversen, Twitter, Facebook en LinkedIn refresh elk uur.

Al met al zeer tevreden tot nu toe! 8)
Ziet er lekker uit. Wat haalde je dan precies voor je die accu had aan screentijd e.d.? Het jammere is wel dat met die nieuwe back mn case niet meer past..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Dekar1 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:12:
[...]

Ziet er lekker uit. Wat haalde je dan precies voor je die accu had aan screentijd e.d.? Het jammere is wel dat met die nieuwe back mn case niet meer past..
Inderdaad 20 euro voor niks uitgegeven aan een kwaliteits SGP protector :(

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:03
Dekar1 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:12:
[...]

Meestal rond de 3 uur ongeveer, soms iets langer. Moet zeggen dat de telefoon ook een stuk beter aanvoelt met de nieuwe batterijdeksel. Eigenlijk had die vanaf het begin zo moeten zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Al iemand ervaring met de accuduur bij de 2.3.5 stock-firmware die momenteel uitgerold wordt?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yohan schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 00:31:
Al iemand ervaring met de accuduur bij de 2.3.5 stock-firmware die momenteel uitgerold wordt?
Was hier hetzelfde als met 2.3.4. Ook weer gewoon Android OS hoog bovenaan. Verder ook geen snelheidsverschil. Weer even terug dus vooral vanwege het blauwe gedoe en wat apps die (bij mij) niet meer werkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:26
Sinds maandag heb ik de nieuwe market op mijn sgs2. Verder heb ik niks gewijzigd qua programmas. Na een dag intensief zakelijk gebruik had ie gisterenavond om 22.30 uur nog 65 % stroom over. Vanmorgen om 8.00 uur nog 63 %. blij verrast natuurlijk. Wifi en G3 stond aan. Herkennen jullie dit ? Zou de oude market continu hebben zitten zoeken naar van alles en nog wat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Als iemand een goeie ervaring kan delen over die Extended battery, dan graag. Ik word namelijk echt moe ervan dat mijn mobiel zo snel leeg is... En wil dan ook zeker zo een betere batterij kopen! Want wat zit er gewoon voor batterij in de SG 2?

[ Voor 11% gewijzigd door Pablo11392 op 08-10-2011 11:36 ]

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pablo11392 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 11:35:
Want wat zit er gewoon voor batterij in de SG 2?
Een 1650mAh exemplaar wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-06 20:41
Zou iemand misschien gedetailleerde foto's willen plaatsen van hoe de telefoon er uit ziet met de nieuwe achterkant van de 2000mAh? :D

Ik ben erg benieuwd hoe dit er uit ziet en hoe hij precies wordt bevestigd. Vooral aan de onderkant van de telefoon waar (volgens mij) het klepje over het glimmende zwarte deel van de telefoon heen gaat. Heb je daar opstaande randjes? Voelt het stevig aan?

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
NeutraleGast schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:59:
Is het schadelijk om de telefoon hele nacht te late laden? Dus kan het kwaad als ik de lader niet uithaal terwijd de telefoon al volledig opgeladen is?
Een Li-ion batterij verliest zijn potentie sneller wanneer hij bijna leeg of bijna vol is, dus het beste zou zijn om m tussen de 20% en 80% te houden, maar omdat een nieuwe accu nog geen 2 tientjes kost zou ik me er niet al te druk om maken. Wanneer je 'm helemaal oplaadt en ontlaad gaat ie toch wel 2 jaar mee.

Ben wel echt tevreden met hoe lang hij het volhoudt met CM7
Afbeeldingslocatie: http://img37.imageshack.us/img37/9205/screenshot1318076579615.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img810.imageshack.us/img810/9058/screenshot1318076588375.png

[ Voor 25% gewijzigd door Dekar op 08-10-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Het raarste vind ik de wispelturigheid van de accuduur. Soms haal ik de 14 uur nog niet eens, nu zit ik, na 10 uur gebruik, nog op 76 procent. Terwijl ik het toestel gewoon elke dag even intensief gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 23:14

Jag

Iemand nog een goede suggestie over maps? Ik haal meestal het einde van de dag niet met mijn accu ook al heb ik de telefoon idle in mijn broekzak. Betterbatterystats toont networklocationlocator als service die een heleboel partial wakelocks veroorzaakt, iets van 100 per uur ofzo. Uitzetten van lattitude en facebook app eraf knikkeren heeft 0 effect gehad. Nu maps geforceerd gestopt en dan is het probleem over. Kan natuurlijk elke keer geforceerd stoppen maar gebruik maps eigenlijk redelijk vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1263838

Hier zeggen ze dat de battery drain door het OS gelegen is in een bug in de kernel. Met bovenstaande kernel zou het probleem verholpen moeten zijn. Nu hoop ik dat er snel een officiële update uitkomt want ik wil mijn toestel eigenlijk niet rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
saviour schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 19:27:
Hier zeggen ze dat de battery drain door het OS gelegen is in een bug in de kernel. Met bovenstaande kernel zou het probleem verholpen moeten zijn.
Dit klopt wel. Enorm lage AndroidOS usage met deze kernel. Niet dat de accu nu veeeel langer mee gaat aangezien het scherm gewoon verbruiker nummer 1 blijft natuurlijk en de idle-drain is (bij mij) ook niet lager :P

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14488320/SC20111011-165827.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 23:14

Jag

Nou daar zou ik meteen voor tekenen zo'n idle verbruik! Dit is bij mij standaard:

Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/Screens/Accu_kort.png

Betterbattery stats toont eigenlijk alleen networklocationlocator (had hem hier na 1u gekilled, anders is het nog meer):

Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/Screens/Accu_wakelocks2.png

En accu gebruik voor en na force kill van maps (nog steeds een wakelock van iets na killen maps, weet even niet wat dat is, maar steeds die korte wakelocks zijn weg):

Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/Screens/Accu_wakelocks1.png
saviour schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 19:27:
Hier zeggen ze dat de battery drain door het OS gelegen is in een bug in de kernel. Met bovenstaande kernel zou het probleem verholpen moeten zijn. Nu hoop ik dat er snel een officiële update uitkomt want ik wil mijn toestel eigenlijk niet rooten.
Heb mezelf voorgenomen niet te rooten. Bij mijn vorige toestel gedaan (desire z) en was er altijd mee aan het kloten. Andere (oudere) maps versie zou het probleem verhelpen wat ik lees, iemand een idee welke dan wel ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:55
Hier heb ik google map gefreezed en dat scheelt best wel wat.
Was in ieder geval bij mij de grote boosdoener.
Alleen omdat te doen, zal je hem toch moeten rooten.

[ Voor 45% gewijzigd door Rhodan op 11-10-2011 18:52 ]

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Rhodan schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:50:
Hier heb ik google map gefreezed en dat scheelt best wel wat.
Was in ieder geval bij mij de grote boosdoener.
Alleen omdat te doen, zal je hem toch moeten rooten.
Met apps als AdvancedTaskKiller kom je ook een heel eind, al zal volledig freezen inderdaad niet gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:55
yohan schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:57:
[...]

Met apps als AdvancedTaskKiller kom je ook een heel eind, al zal volledig freezen inderdaad niet gaan :)
Mee eens, maar ik merkte met maps, dat deze toch regelmatig zijn koppie liet zien :)

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 23:34
Heb ik ook last van, echter gaat mijn wel ongeveer 20 uur mee.

Zit op 2.3.5, root met apps gefreezed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmrazor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-06 16:48
yohan schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 18:57:
Het raarste vind ik de wispelturigheid van de accuduur. Soms haal ik de 14 uur nog niet eens, nu zit ik, na 10 uur gebruik, nog op 76 procent. Terwijl ik het toestel gewoon elke dag even intensief gebruik.
Loop ik ook tegenaan. Ben weliswaar geen heel intensieve gebruiker en draai met JuiceDefender Ultimate, maar de ene dag is ie in 14 uur leeg. De andere dag, meestal na een reboot gaat ie gewoon anderhalve dag mee.

Wat me wel opvalt is dat op de dagen dat hij snel leeg is hij om een of andere reden continue "Wakker" is. Na een verse reboot is hij (door JD denk ik) maar eens in de zoveel tijd wakker.

Is die AdvancedTaskKiller een goed app om te kijken wat de telefoon wakker houdt?

Raz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dmrazor schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:49:
Is die AdvancedTaskKiller een goed app om te kijken wat de telefoon wakker houdt?
Nee, BetterBatteryStats en dan kijken naar de (partial) wakelocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larreh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-06 23:36
En dan? Wat heb je eraan om meer informatie over die wakelocks te hebben?
Hoe kun je dit wijzigen enzo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
larreh schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:27:
En dan? Wat heb je eraan om meer informatie over die wakelocks te hebben?
Dan weet je welke app/welk proces je accu zo bizar snel leegtrekt.
Hoe kun je dit wijzigen enzo dan?
Die betreffende app freezen, uninstallen, anders configureren, andere app zoeken, whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145867

Dat dit topic bestaat hey...

Echt nooit last van gehad. Integendeel.. me kameraad heeft een iPhone 4. En die gaat korter mee. Tevens uit testen van Engadget zie je dat de SGS2 het langer uithoudt dan de iPhone 4 en langer als andere mobieltjes met Android.

Zijn mensen verwend? Anyway ik zit op stock 2.3.4 Baseband: i9100XXKI1. Maar heb al 3/4 keer geupdate. En daarvoor ook geen problemen gehad met de accu duur.

Ik let wel altijd op mijn scherm brightness.. wanneer het helemaal omlaag kan doe ik het ook. Je kunt namelijk de notificatie balk naar links en rechts swipen daarvoor tijdens het gebruik van je mobiel.
Verder let ik nergens op... kill geen apps niks.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 145867 op 21-10-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Anoniem: 145867 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:41:
Ik let wel altijd op mijn scherm brightness.. wanneer het helemaal omlaag kan doe ik het ook. Je kunt namelijk de notificatie balk naar links en rechts swipen daarvoor tijdens het gebruik van je mobiel.
Die kende ik nog niet, thanks :)

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste