Biersteker schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:52:
Vandaag was ik blij verrast:
Dataverbinding op GSM only, Wifi uit (alleen aan bij gebruik) GPS uit, batterijtijd van 49 uur :D.
Als dat tijdens idle was stelt dat natuurlijk weinig voor. Dat red je ook makkelijk met Wifi/Bluetooth en alles aan.

Nickname does not reflect reality

• beckertje1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04-2022
deuz14 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:46:

Vermoed dus dat 3G een gigantisch gedeelte van de batterij verbruikt..
Ja dat denk ik ook. Met alleen wifi aan red ik het anderhalve dag als ik een beetje bel, whatsapp, spelletjes speel e.d. Dus niet continu met de telefoon bezig zijn.

Doe ik hetzelfde maar dan met 3G dan is de telefoon echt stukken sneller leeg. (uurtje of 8 )

Verder heb ik nu ook een keer last gehad van de battery drain. Had geen wifi aan en geen 3G en de telefoon gewoon laten liggen was deze in een uur of 15 leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407131

Exacte wetenschap is het natuurlijk niet, je gebruikt een telefoon toch anders, maar mijn indruk is ook dat 3g (en daarmee samenhangende synchronisaties) de batterij erg belast. Op vakantie heb ik regelmatig de dataverbindingsstand uitgezet (for obvious reasons, ik had wel een Vodafone Internet Dagbundel van 30Mb per dag, maar dat gaat toch best hard als je alles gewoon laat draaien, ik begrijp die providers nu wel iets beter in dat opzicht; off-topic: het is dan trouwens wel k*t als de market een hele rits apps ongevraagd en ongemerkt gaat updaten - jaja, had ik die optie maar niet aan moeten vinken, heb alleen niet bij het buitenland stilgestaan - en zo je dag-Mb's erdoorheen jaagt) en dan gaat de batterij een heel stuk minder snel, ook als je 'm verder toch veel gebruikt, foto's en filmpjes met name.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:54
Brad Pitt schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:57:
[...]

Als dat tijdens idle was stelt dat natuurlijk weinig voor. Dat red je ook makkelijk met Wifi/Bluetooth en alles aan.
Niet alleen idle tijd, maar krijg wel het idee dat de batterij moet wennen. Eerste dag om en nabij de 24 uur, tweede dag een uurtje of 4 (Torrents downloaden/Games installen ongeveer 6 GB in die tijd). Maar de dagen erna had ik echt het idee dat de batterijtijd oploopt.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 23:34
Biersteker schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:52:
Vandaag was ik blij verrast:
Dataverbinding op GSM only, Wifi uit (alleen aan bij gebruik) GPS uit, batterijtijd van 49 uur :D.
Heb ik ook, idd een hele goede,
GSM Only, Dan download hij in kb's ipv mb's.
Sinds ik bij Telfort zit en daar de internet 128 ofzo kb is, is deze instelling goed van toepassing.

Ik merk tevens ook (heb een unbranded en een vodafone branded).
Vodafone heeft Google Talk 1.3 erop en heeft niet de Android os bug (De bug dat Android system 40+% is).
2.3.4 heeft dit bij de Sensation opgelost, en bij beta KG6 zag ik dat ook opgelost zijn, had na een hele dag maar 25% android os verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403706

Dit is echt vreemd, mijn SGS2 was een paar dagen geleden na 24 uur nog op meer dan 50% en dat met zelfs eventjes een spelletje gedaan te hebben en whatsapp, mail, etc. te gebruiken. Nu is ie na 21 uur bijna leeg en daarvan stond ie 20 uur en 50 minuten in idle! Wifi en 3G waren uit, en er staat 68% 'cell standby'. Enig idee hoe dit ineens kan?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 403706 op 15-08-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 20:04
Ik merk dat er in het standaard batterijverbruik-scherm heel veel apps ontbreken. Is er een appje dat het batterijgebruik wat gedetailleerder (per app of per proces) bijhoudt?

[ Voor 4% gewijzigd door yohan op 15-08-2011 17:55 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yohan schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:55:
Ik merk dat er in het standaard batterijverbruik-scherm heel veel apps ontbreken. Is er een appje dat het batterijgebruik wat gedetailleerder (per app of per proces) bijhoudt?
Je zou BetterBatteryStats eens kunnen proberen.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 22:10

Tachyon

pop the glock

august66 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:32:
Derde keer dat dit gebeurt: uit het niets herstart het toestel zich volledig en geeft daarna aan dat batterij leeg is (ipv ongeveer 60% zoals vóór de reboot). Daarna lijkt-ie zich echter langzaam te herstellen, om uiteindelijk ongeveer de helft van de energie te hebben teruggevonden. (n.b., licht gebruikt in de tussentijd, maar normaal zou er nu nog ongeveer 50% over zijn ofzo).

Niemand anders hier last van?

[afbeelding]
Zojuist ongeveer hetzelfde als jij meegemaakt. Dit is toch ongeveer wel de ergste drain die ik tot nu toe heb meegemaakt:

40% drain in een paar minuten 8)7
Dit is eigenlijk gewoon onacceptabel.

De 2 drops lijken precies samen te vallen met de verschillen in kleur bij het telefoonsignaal?

[ Voor 3% gewijzigd door Tachyon op 01-07-2022 21:40 ]

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• august66
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-02 11:13
Lijkt inderdaad hetzelfde fenomeen. Viel je toestel ook uit bij die twee momenten van 'drain'? En herstelde het batterijniveau zich ook nog sterk? (/meer dan uit het plaatje blijkt?)

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

august66 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:29:
Viel je toestel ook uit bij die twee momenten van 'drain'?
Yep.
En herstelde het batterijniveau zich ook nog sterk? (/meer dan uit het plaatje blijkt?)
Niet echt, hooguit een procentje of 6, maar ik moet er bij zeggen dat ik hem na die drain gewoon gebruikt heb.

De drain gebeurde op het moment dat ik van mijn werk naar huis reed, een rit van een klein halfuurtje. Toen ik thuis kwam hoorde ik het opstartriedeltje ineens...

Nu is het zo dat ik op de zaak een prima 3G/HSDPA-verbinding heb. Thuis heb ik echter totaal geen 3G-bereik, alleen GSM/GPRS. Volgens mij is het al eens eerder gebeurt als ik juist thuis kwam. Zou het kunnen dat de phone uit alle macht probeert om een 3G-verbinding in stand te houden oid? :?

Ik zit echt in een supermassive 3G black-hole hier... |:(
Terwijl KPN toch het beste bereik zou moeten hebben.... Toch?

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-06 13:56
3g enzo is volgens mij rommelen in de marge. Het scherm verbruikt veruit het meest, ruim 3 uur scherm aan en de batterij is leeg ongeacht wat je verder doet. Als je je toestel weinig gebruikt zou je er wat meetbare winst mee kunnen behalen, maar verder niet.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-06 22:55
ph4ge schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:22:
3g enzo is volgens mij rommelen in de marge. Het scherm verbruikt veruit het meest, ruim 3 uur scherm aan en de batterij is leeg ongeacht wat je verder doet. Als je je toestel weinig gebruikt zou je er wat meetbare winst mee kunnen behalen, maar verder niet.
Heb 1 keer de 4 uur aan schermtijd weten te halen, maar nu is het na 3 uur schermtijd de batterij wel leeg. Wel zie ik in actieve apps de social hub en die ander hubs ook staan. Als je die zou uitschakelen zou dat dan ook ietwat schelen?

Het wordt tijd dat ze eens wat aan de capaciteiten van de batterijen gaan werken, cpu snelheid etc gaat maar omhoog, maar de batterijtjes blijven toch achter in de technologie ontwikkeling;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• august66
  • Laatst online: 13-02 11:13
Tachyon schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:47:

Nu is het zo dat ik op de zaak een prima 3G/HSDPA-verbinding heb. Thuis heb ik echter totaal geen 3G-bereik, alleen GSM/GPRS. Volgens mij is het al eens eerder gebeurt als ik juist thuis kwam. Zou het kunnen dat de phone uit alle macht probeert om een 3G-verbinding in stand te houden oid? :?
Geen idee, misschien heeft dat er bij jou iets mee te maken, maar dat is niet noodzakelijk de enige oorzaak. Iedere keer dat het bij mij gebeurde (nu een keer of 5) had ik geen 3G-verbinding (dataverbinding stond gewoon uit), slechts WiFi... (weliswaar ook een verbinding).

Gisteren een eerste crash tijdens gebruik gehad; voerde een telefoongesprek toen het toestel crashte. Hij viel domweg uit, dus moest hem gewoon inschakelen met de powerknop. Daarna was wél weer de accu beneden de 15% gedaald (zat op 40 ofzo). Andere oorzaak wellicht, zelfde gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuz14
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 15:33
ph4ge schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:22:
Ik heb eens een testje gedaan met een screen time-out van 30 min.
Iedere keer het scherm aangedaan als de time-out voorbij was en weer verder gewerkt :)

Maar na 4 uur had ik nog steeds 65% batterij...

Ik had wel mijn 3g uit, dus zoals al meer mensen concluderen lijkt me vooral de 3g ontvanger een grote batterij vreter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400970

Als ik met BetterBatteryStats kijk naar mn hoofdverbuiker, zie ik bij Partial Wakelocks staan: RILJ Bellen.. Enig idee wat dat is?

Iets verder naar beneden staat er ook GSM Bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
deuz14 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:06:
[...]

Ik heb eens een testje gedaan met een screen time-out van 30 min.
Iedere keer het scherm aangedaan als de time-out voorbij was en weer verder gewerkt :)

Maar na 4 uur had ik nog steeds 65% batterij...

Ik had wel mijn 3g uit, dus zoals al meer mensen concluderen lijkt me vooral de 3g ontvanger een grote batterij vreter ;)
Graag een screenshot, want dan heb jij echt een ander toestel dan ik. 4 uur scherm aan beetje filmpjes kijken in vliegtuigstand, in het vliegtuig, haalde ik echt niet vorige week.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ph4ge schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:44:
Graag een screenshot, want dan heb jij echt een ander toestel dan ik. 4 uur scherm aan beetje filmpjes kijken in vliegtuigstand, in het vliegtuig, haalde ik echt niet vorige week.
Dit is mijn record :) Uiteraard niet zitten gamen of films zitten kijken hè, dat mag voor zich spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Dat is behoorlijk bizar, vraag me af waar dat aan kan liggen. Kan me niet voorstellen dat software maakt dat het scherm veel minder gebruikt. Ik heb altijd automatisch of 10% helderheid, daar kan het ook niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ph4ge schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:31:
Dat is behoorlijk bizar, vraag me af waar dat aan kan liggen. Kan me niet voorstellen dat software maakt dat het scherm veel minder gebruikt. Ik heb altijd automatisch of 10% helderheid, daar kan het ook niet aan liggen.
Heb normaal ook automatisch (en de schermvoedings stand uit). Haal dan ook 3.5 à 4 uur scherm-aan tijd maximaal. Deze recordpoging was met helderheid nul, schermvoeding besparingsstand aan, zoveel mogelijk zwarte achtergrond apps draaien en de telefoon zo weinig mogelijk actief gebruiken. Zegt dus op zich niet zoveel, was gewoon benieuwd hoe lang het scherm überhaupt aan zou kunnen staan als je "niks" zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Het valt me wel op. Als ik gewoon mijn toestel de hele tijd 'normaal' dan heb ik ik na 10 uur nog steeds 82% batterij over. Dan staat de wifi constant aan, er draaien apps zoals xabber, skype en nog andere rommel. Ook heb ik op 3g gezeten.
Wat ik wel jammer vind is dat als ik ga fietsen en met sportypal mijn route vastleg dat mijn toestel na 3 à 4 uur helemaal leeg is (1% ofzo nog over). Met mijn oude htc touch was dat niet zo. Zou als ik een losse gps dongle gebruik mijn batterij langer mee gaan? Dan zou wel bluetooth aan moeten staan..

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

ibmos2warp schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:43:
Wat ik wel jammer vind is dat als ik ga fietsen en met sportypal mijn route vastleg dat mijn toestel na 3 à 4 uur helemaal leeg is (1% ofzo nog over). Met mijn oude htc touch was dat niet zo. Zou als ik een losse gps dongle gebruik mijn batterij langer mee gaan? Dan zou wel bluetooth aan moeten staan..
Dat doe ik ook wel eens. Ik gebruik Runkeeper daarvoor en ik was ook bang dat de accu snel leeggetrokken zou zijn met continue de GPS aan. Maar dat viel juist ontzettend mee, zolang je alles maar op de achtergrond laat draaien. Mijn fietstochten zijn ook niet veel langer dan 3, hooguit 4 uur, maar dan heb ik nog zeker 50 a 60% over als ik op 100% begonnen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuz14
ph4ge schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:44:
[...]

Helaas is mijn SGII ter reperatie terug naar de mediamarkt....verticale streep op het scherm werkte niet meer :(

Maar ik heb het ook over een scherm time-out..dus het scherm staat wel aan, maar ik draai geen apps...
Als je dus 4 uur film kijkt werkt de processor ook een stuk meer lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Rhodan schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:35:
Als de telefoon om de haverklap moet gaan lopen zoeken, dan zal dit zeker extra batterij tijd kosten.
Wat ik de laatste 2 maanden wel 2x heb gedaan is dit:
“To also help with Battery Life you can do these steps exactly:
1) Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more
2) Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour
3) Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour Your battery life should almost double, we have tested this on our devices and other agents have seen a major difference as well”
*knip*
Ik zie niet in hoe dit kan helpen. Wanneer een Li-ion batterij vol is, dan stopt het laadcircuit met opladen. Doet het laadcircuit dit niet dan zit er nog een beveiliging in de batterij zelf. Wanneer deze beveiliging afgaat word de batterij onbruikbaar.

Een te lage lading of te hoge lading is gevaarlijk voor een Li-ion (gevaarlijk als in openscheuren of zelf ontploffen). Dus, als je je apparaat 8 uur aan de lader hangt, en hij was al klaar met opladen na 4 uur, dan wordt er echt niet verder gedaan met opladen. Li-ion's doen ook niet aan "trickle charging", zoals wel bij Ni-Cad gebeurd. De trickle charging bij Ni-Cad dient overigens enkel maar om ze op 100% capaciteit te houden, niet om ze langer laten mee te gaan.

Het enigste wat hier wel gebeurd, als je je batterij volledig leeg laat lopen en volledig terug oplaad, is dat de batterijmeter gecalibreerd wordt. Hiermee krijg je een correctere indicatie hoeveel resterende capaciteit de batterij heeft. Langer zal hij er niet van meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:15
Zojuist 47 minuten gebeld, terwijl wifi aanstond. 25 procent weg.

Dat vind ik vrij fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:12
Ik heb op lowlands ook goede zaken gedaan

Overdag alleen GSM, geen data verbinding. Geen GPS, geen Bluetooth. Af en toe data aan voor buienradar, nieuws etc (vooral pukkelpop nieuws)
Verder veel foto's gemaakt en af en toe filmpjes. 's nachts tijdens slaap Vliegtuigstand (-1% in 6 uur :) ) en brightness op low.
2 dagen en 5 uur op de accu :)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
  • Laatst online: 30-03 15:56
fast dormacy even uitzetten. helpt ook zeker!

toets *#9900#

dit zal de batterij duur zeker improven!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xheroxkefx schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:19:
fast dormacy even uitzetten. helpt ook zeker!

dit zal de batterij duur zeker improven!
Ligt er maar net aan bij welke provider je zit. Nogal generaliserend dus om het op deze manier te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09-2024
iemand al deze besteld en getest ?:

3500 mah
http://www.dealextreme.co...ung-i9100-galaxy-s2-67304

3000 mah
http://www.dealextreme.co...e-for-samsung-i9100-82205

[ Voor 4% gewijzigd door zero_cool89 op 24-08-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Brad Pitt schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:20:
[...]

Ligt er maar net aan bij welke provider je zit. Nogal generaliserend dus om het op deze manier te stellen.
Toevallig een lijstje van bij welke provider je welke setting het best kan gebruiken. Ik dacht dat Fast Dormancy in heel NL niet werkte en dus beter uit kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ph4ge schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:54:
Toevallig een lijstje van bij welke provider je welke setting het best kan gebruiken. Ik dacht dat Fast Dormancy in heel NL niet werkte en dus beter uit kon.
Lijstje heb ik niet, alleen dit Twitter bericht dat Vodafone het i.i.g. wel schijnt te gebruiken. Bij twijfel: bellen :)
Lees de fora op XDA eens, staan zat user reviews m.b.t. dit soort batterijen.

[ Voor 34% gewijzigd door Brad Pitt op 24-08-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een vreemd probleem. Soms lukt het om meer dan 2 dagen m'n telefoon op idle te houden en soms lukt het niet eens om een dag te halen. Ik snap niet waardoor het verschil in batterijduur komt, want ik heb hem gewoon op dezelfde plek liggen de hele tijd en hij staat vooral op idle. Ik heb ook geen andere instellingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 403706 op 24-08-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
  • Laatst online: 18-06 19:04
Goedenavond,

Welke app gebruiken jullie om het gebruik van o.a."scherm, Anroid System" etc etc maar tevens de WiFi, telefoon en scherm gebruik aangeeft. Zoals in de post van Tachyon een aantal plekjes naar boven...

[ Voor 53% gewijzigd door RaymondG op 24-08-2011 23:53 ]

• deuz14
RaymondG schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 23:53:
Goedenavond,

Welke app gebruiken jullie om het gebruik van o.a."scherm, Anroid System" etc etc maar tevens de WiFi, telefoon en scherm gebruik aangeeft. Zoals in de post van Tachyon een aantal plekjes naar boven...
Dit is geen app maar de standaard software op de telefoon...

Te vinden in het instellingen menu bij batterverbruik ;)

• Xmoo
Is voor de mobiele providers blijkbaar ook nieuw.
Fast Dormancy

http://forum.telfort.nl/post203687.html

• yohan
Anoniem: 403706 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:41:
Ik heb een vreemd probleem. Soms lukt het om meer dan 2 dagen m'n telefoon op idle te houden en soms lukt het niet eens om een dag te halen. Ik snap niet waardoor het verschil in batterijduur komt, want ik heb hem gewoon op dezelfde plek liggen de hele tijd en hij staat vooral op idle. Ik heb ook geen andere instellingen.
Dat is volgens mij gewoon de beruchte drain, waar we dus praktisch allemaal last van hebben.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 08:51

Pogostokje

* twiet *

Sinds de 2.3.4 firmwares voor de galaxy s2 is de drain toch verleden tijd?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Xmoo
Pogostokje schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:50:
Sinds de 2.3.4 firmwares voor de galaxy s2 is de drain toch verleden tijd?
Is de bedoeling ja....

yohan schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:04:
[...]

Dat is volgens mij gewoon de beruchte drain, waar we dus praktisch allemaal last van hebben.
Ja, dat is erg jammer. Het vreemde hieraan is dat m'n telefoon dit eerst niet deed. Een paar dagen geleden lukte het de telefoon nog om ruim twee dagen in idle te zitten en nu lukt één dag in idle niet eens. Dit zonder verandering van instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Jullie hebben allemaal mooie batterijgrafiekjes (afgezien van de mensen waar hun telefoon reboot zonder reden), herstarten jullie jullie telefoon elke dag ofzo? Bij mij ziet het er meer zoiets uit:

Afbeeldingslocatie: http://apollo.webmind.be/android_battery.png

Ik probeer hem altijd tussen de 20% en 80% te houden, laad hem ook altijd op via de USB hub in mijn computerscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:45
Een rebootje zou wel eens goed zijn. Ik weet niet of het klopt, maar ik heb me laten vertellen dat je je phone het beste regelmatig even uit kan zetten zodat ie goed en snel blijft werken.
En kwaad kan het volgens mij sowieso niet, of ben jij zo belangrijk dat je 24/7 bereikbaar moet zijn? :P

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
RedShift schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:06:
Jullie hebben allemaal mooie batterijgrafiekjes (afgezien van de mensen waar hun telefoon reboot zonder reden), herstarten jullie jullie telefoon elke dag ofzo? Bij mij ziet het er meer zoiets uit:

[afbeelding]

Ik probeer hem altijd tussen de 20% en 80% te houden, laad hem ook altijd op via de USB hub in mijn computerscherm.
Ik denk dat de meeste mensen hem net zoals ik s nachts opladen, dan is hij dus altijd 100% vol en begint de grafiek opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:54
Anoniem: 403706 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:41:
Bij mij moet ik de telefoon opladen met 1 dag maar. :( Ik doe niets geks ermee. Heb alles op uitgezet. (behalve wifi). Ik kijk alleen effe snel mijn mail en mijn internet misschien 10 minuten ermee. De batterijduur van deze gsm is nog belabberer dan van mijn Iphone 4. Waar ik alles aan heb staan en veel bel/sms etc. 8)7

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pinokkia schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:33:
[...]

Bij mij moet ik de telefoon opladen met 1 dag maar. :( Ik doe niets geks ermee. Heb alles op uitgezet. (behalve wifi). Ik kijk alleen effe snel mijn mail en mijn internet misschien 10 minuten ermee. De batterijduur van deze gsm is nog belabberer dan van mijn Iphone 4. Waar ik alles aan heb staan en veel bel/sms etc. 8)7
Yep, het grote nadeel van de SGS2, ik baal er ook heel erg van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
Anoniem: 403706 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:08:
[...]

Yep, het grote nadeel van de SGS2, ik baal er ook heel erg van :(
Ik heb dagelijks altijd alles aan staan...gmail en exchange push. Whatsappen doe ik zo'n 25 berichten per dag. Ook check ik geregeld de Nu.nl app. 's ochtends om 7:15 van de lader en 's avonds rond 23:30 er weer aan. Altijd meer dan 60% over :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403706 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:30:
[...]

Ja, dat is erg jammer. Het vreemde hieraan is dat m'n telefoon dit eerst niet deed. Een paar dagen geleden lukte het de telefoon nog om ruim twee dagen in idle te zitten en nu lukt één dag in idle niet eens. Dit zonder verandering van instellingen.
Nu doet de batterij het ineens weer goed. Ik heb geen instellingen veranderd, ik snap er echt niks van :P

Edit: Nog 80% na 1 dag, ik ben blij dat de telefoon weer normaal doet :P

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 403706 op 27-08-2011 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:49
RedShift schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:06:

[afbeelding]

Haha, RedShift! You made my day! Echt geniaal dat je het 9 dagen vol houdt om de batterij tussen de 20 en 80% te houden;) Heb nog nooit zo'n grafiekje gezien, omdat de telefoon bij >90%(of 100%, weet niet precies waar de drempel ligt) opladen automatisch overnieuw begint met de grafiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:54
gabn88 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:42:
[...]

Haha, RedShift! You made my day! Echt geniaal dat je het 9 dagen vol houdt om de batterij tussen de 20 en 80% te houden;) Heb nog nooit zo'n grafiekje gezien, omdat de telefoon bij >90%(of 100%, weet niet precies waar de drempel ligt) opladen automatisch overnieuw begint met de grafiek.
90% inderdaad, als mijn toestel 89% over heeft (bijvoorbeeld), en ik hang het toestel even aan m'n pc om er een bestandje op te zetten, begint de grafiek weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BriekeJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-04-2022
Nou, gister mijn telefoon tot 100% opgeladen, om 11 uur aangezet niks mee gedaan ben gaan slapen.
Kijk ik vanochtend hoever mijn batt is, is die dus in 10 uur tijd van 100% naar 12 % gegaan, en ik heb er helemaal niks mee gedaan?!

Hoe kan dit toch, iemand een oplossing hoe ik langer met mijn batt kan doen?
GPS staat al uit, auto sync ook uit. scherm op automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BriekeJ schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 10:05:
En welke app heeft die misère veroorzaakt? Even bekijken met een tooltje en je weet de reden/boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BriekeJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-04-2022
Brad Pitt schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 10:16:
[...]

En welke app heeft die misère veroorzaakt? Even bekijken met een tooltje en je weet de reden/boosdoener.
Volgens batt verbruik verbruikte mobiele standby het meeste.

Weet jij anders een progg die dit allemaal goed kan bijhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BriekeJ schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 10:20:
[...]
Weet jij anders een progg die dit allemaal goed kan bijhouden?
Je zou BetterBatteryStats eens kunnen proberen. Kijken welke app de meeste Wakelocks veroorzaakt e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BriekeJ schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 10:05:
Nou, gister mijn telefoon tot 100% opgeladen, om 11 uur aangezet niks mee gedaan ben gaan slapen.
Kijk ik vanochtend hoever mijn batt is, is die dus in 10 uur tijd van 100% naar 12 % gegaan, en ik heb er helemaal niks mee gedaan?!

GPS staat al uit, auto sync ook uit. scherm op automatisch.
Ik vind het ook vreemd. Deed de batterij het eerder wel goed? Mijn telefoon ging ook heel snel in idle een tijdje geleden, maar nu zit ik al op meer dan 2 dagen en heb nog 65% over. Bij mij ging het ineens over, zonder instellingen te veranderen. Misschien dat de telefoon een tijdje uitdoen helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226604

Hoi! Via het Samsung Galaxy topic hier terecht gekomen... Ook ik heb het idee dat er iets (goed) mis is met mijn batterij. Heb dit hele draadje doorgelezen maar kan niet iets vinden waardoor ik het op zou kunnen lossen. Brightness staat vrijwel altijd op 10%, ben op het moment van de screenies de hele dag thuis geweest en verbonden geweest met mijn eigen wifi, geen gebruik gemaakt van 3G maar toch lijkt mij dit verbruik niet normaal. Of heb ik het mis en is dit gewoon normaal verbruik met wat jullie in de screenies zien?

Afbeeldingslocatie: http://img560.imageshack.us/img560/1246/sc20110828193746.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img717.imageshack.us/img717/3089/sc20110828193801.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img832.imageshack.us/img832/7415/sc20110828193755.jpg

Na 11 uur en drie kwartier is het gebeurd. Scherm heeft 2 uur en 43 minuten aangestaan...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 226604 op 28-08-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:05
Anoniem: 226604 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 23:16:
Hoi! Via het Samsung Galaxy topic hier terecht gekomen... Ook ik heb het idee dat er iets (goed) mis is met mijn batterij. Heb dit hele draadje doorgelezen maar kan niet iets vinden waardoor ik het op zou kunnen lossen. Brightness staat vrijwel altijd op 10%, ben op het moment van de screenies de hele dag thuis geweest en verbonden geweest met mijn eigen wifi, geen gebruik gemaakt van 3G maar toch lijkt mij dit verbruik niet normaal. Of heb ik het mis en is dit gewoon normaal verbruik met wat jullie in de screenies zien?

Na 11 uur en drie kwartier is het gebeurd. Scherm heeft 2 uur en 43 minuten aangestaan...
zeer herkenbaar. ik heb het ook vaak tot altijd zo. ik gebruik hem daar en tegen wel erg vaak. maar display zuigt idd alle batterij leeg

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-06 20:31

Quindor

Switching the universe....

Ik draai sinds enkele dagen CyanogenMod 7.1 en man... wat een battery life! Ik zit nu op 64% na 1 dag en 11 uur en een beetje.

Hierbij de telefoon niet heel veel gebruikt (scherm 60 mins). Maar met hetzelfde gebruik was met de samsung firmware (KE7?) mijn telefoon echt wel ongeveer tegen het einde aan het lopen.

Wel heb ik wifi uitstaan als het scherm uitgaat, maar ook een tijdje zonder dat gedraaid, scheelt, maar niet gruwelijk veel. Maar heb er eigenlijk ook geen last van, wifi aanzetten kost ongeveer 1 seconde. Maar op deze manier kan de telefoon iig goed gebruikt worden voor zijn standby tijd, iets wat ik in de moderne telefoons van de laatste jaren gemist heb. Nu hoef ik met licht gebruik me geen zorgen te maken dat de telefoon zo'n 3 dagen mee gaat.

Heb ik mijn extra battery pack ook niet echt meer nodig. :P

Anyway, erg tevreden over. De hele ROM eerlijk gezegd, zo gruwelijk bloed snel en efficiënt! Maar goed, daar is dit topic niet echt voor. Ben gewoon echt verbaast over hoe lang de batterij ineens mee gaat met deze ROM!

[ Voor 7% gewijzigd door Quindor op 29-08-2011 00:37 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Quindor schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 00:36:
Ik draai sinds enkele dagen CyanogenMod 7.1 en man... wat een battery life! Ik zit nu op 64% na 1 dag en 11 uur en een beetje.

Hierbij de telefoon niet heel veel gebruikt (scherm 60 mins). Maar met hetzelfde gebruik was met de samsung firmware (KE7?) mijn telefoon echt wel ongeveer tegen het einde aan het lopen.
Wel fijn om te horen dat het kennelijk via firmware opgelost kan worden. Dat geeft hoop voor de nieuwe Kies-update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcpswijnenburg
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 21:25
De update waar we allemaal met smart op wachten en die voor deze maand beloofd / gepland was... Ik heb hoge verwachtingen van deze update, hoop echt dat mn batterij dan langer mee gaat. Haal nu de 8 uur zowat niet eens meer. Sinds een paar dagen last van.

[ Voor 45% gewijzigd door mcpswijnenburg op 29-08-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuz14
yohan schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:56:
[...]

Wel fijn om te horen dat het kennelijk via firmware opgelost kan worden. Dat geeft hoop voor de nieuwe Kies-update :)
Zoals je leest in die post staat het scherm maar 60 min aan...zo kan ik het ook :P

Ik heb vergelijkbaar met de post van Alexhooven en -xs2www-

Denk dat dit probleem niet zo 1,2,3 met firmware opgelost kan worden aangezien het scherm gewoon heel veel batterij vreet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
deuz14 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:36:
[...]

Zoals je leest in die post staat het scherm maar 60 min aan...zo kan ik het ook :P

Ik heb vergelijkbaar met de post van Alexhooven en -xs2www-

Denk dat dit probleem niet zo 1,2,3 met firmware opgelost kan worden aangezien het scherm gewoon heel veel batterij vreet
Als ik m'n scherm continu uitlaat zit ik na 1 dag en 11 uur echt niet meer op 64 procent hoor :P
De standaard-rom bevat gewoon een drainfout, die staat los van het reële accugebruik van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
yohan schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:10:
[...]

Als ik m'n scherm continu uitlaat zit ik na 1 dag en 11 uur echt niet meer op 64 procent hoor :P
De standaard-rom bevat gewoon een drainfout, die staat los van het reële accugebruik van het scherm.
Met data uit (juicedefender) en het scherm een uur aan zit ik na 1 dag rond de 64 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Zit nu op de Standaard Firmware van Samsung op 59% na 1 dag, 4 uur. Thuis Wifi aan, buiten 3G. Scherm heeft 1 uur, 1 minuut aangestaan.

Ben dr wel content mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

Ik zit momenteel op 2 dagen 23 uur met nog 33% accu over heb er even mee genavigeerd en een klein beetje gegamed valt me dus helemaal niet tegen, meestal heb ik zelfs GPS en WIFI continu aan staan maar dat is momenteel alleen 3g

In het verleden heb ik eens een app geinstalleerd om het accu gebruik beter in beeld te krijgen (ben helaas de naam vergeten) met als resultaat dat de accu binnen no time leeg was, na het deinstalleren van de app was het accugebruik weer normaal. Nergens was te zien dat die app de accu zo leeg trok, maar met een nieuwe installatie van de app ging de accu weer snel leeg tot de deinstall.

Veel mensen klagen over de korte accuduur en hij is inderdaad niet super als je redelijk veel doet me de telefoon, maar er zijn dus ook apps die de accu problemen veroorzaken (en voor een paar mensen dus de android bug waar ik me afvraag of het bij een aantal mensen niet toch een app is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:45
Bij de Battery Monitor Widget heb je een calibration kopje, waarbij staat:
-==EXPERIMENTAL==-
Battery manufactorer specifications
Nu vraagt de app om de totale capacity in mAh en de maximale en minimale voltages in mV. Weet iemand deze specs? (min/max mV) Of weet iemand of het invullen van deze specs enigzins nut heeft>? Ik wil het graag proberen maar weet niet precies wat ik nou moet invullen.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/34r61hl.jpg

Nou, even getest hoeveel de batterij nu aankon en dit is het ongeveer. Op het einde was het scherm veel aan, dus vandaar de batterij drain daar.

Wifi aan, 3G uit, auto-sync aan. Heb m de hele tijd in huis laten liggen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 403706 op 30-08-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
Anoniem: 403706 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:33:
[afbeelding]

Nou, even getest hoeveel de batterij nu aankon en dit is het ongeveer. Op het einde was het scherm veel aan, dus vandaar de batterij drain daar.

Wifi aan, 3G uit, auto-sync aan. Heb m de hele tijd in huis laten liggen.
Welke kernel is dat? Mijne zou dat nóóit zo lang volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

imeR schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:46:
[...]

Welke kernel is dat? Mijne zou dat nóóit zo lang volhouden.
Gewoon alles standaard 2.3.3, geen custom ROM of zoiets. Of is dat niet wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
Anoniem: 403706 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:25:
[...]

Gewoon alles standaard 2.3.3, geen custom ROM of zoiets. Of is dat niet wat je bedoelt?
Dat is inderdaad wat ik bedoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
imeR schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:37:
Dat is inderdaad wat ik bedoel ;)
Mijn broers untweaked en geheel stock zijnde S2 haalt ook gewoon makkelijk dezelfde accuduur als mijn volledig naar wens ingerichte en met allemaal (blijkbaar onzinnige) tweaks en apps gepimpte custom Rom S2.
Zoveel ontlopen die Roms, kernels, whatever elkaar allemaal niet. Niet qua accuduur, niet qua snelheid, niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:00
Ik gebruikte altijd tot tevredenheid Hotmail exchange activesync met Push op mijn SGS2. Nooit zag ik in de batterijstats dat de mail app echt veel batterij verbruikte. Nu heb ik agenda synchronisatie ingeschakeld en daarnaast heb ik een mailadres van mijn universiteit via Exchange ook weer met push (dat is zuiniger toch?) ingeschakeld. Nu merk ik dat mijn telefoon batterij veel sneller leeg gaat. Als ik dan bij de batterijstats kijk zie ik dat de mail app zo'n 22-25% batterij verbuikt. Dat is vaak zelfs meer dan het display. Ook als ik push verander naar om de 15 minuten controleren lijkt het geen verschil te maken. Heeft iemand suggesties?

EDIT: Ik heb ineens trouwens ook dat de mail app zo om het paar uur of wanneer ik ermee bezig ben ineens crasht. Voorheen had ik daar nooit last van.

[ Voor 10% gewijzigd door -Edwin- op 30-08-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb hier sinds een tijdje ook last van ja. Exchange mail was dé battery drainer. Account verwijderd en geen Exchange gebruikt maar gewoon een POP adres en check die om het uur en alles is weer okay. Is even niet anders. Snap ook niet waar het door komt opeens. Vroeger ook nooit last van gehad.

Nu is het in mijn geval geheel geen probleem aangezien eens per uur poppen prima is. Voor een ander kan dat natuurlijk heel anders zijn. Heb dit pas sinds een van de recentere custom Roms. Weet niet of jij ook een custom Rom draait. Lees er verder niet zoveel over, ging er eigenlijk van uit dat ik de enige was hiermee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Brad Pitt schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:24:
[...]

Heb hier sinds een tijdje ook last van ja. Exchange mail was dé battery drainer. Account verwijderd en geen Exchange gebruikt maar gewoon een POP adres en check die om het uur en alles is weer okay. Is even niet anders. Snap ook niet waar het door komt opeens. Vroeger ook nooit last van gehad.

Nu is het in mijn geval geheel geen probleem aangezien eens per uur poppen prima is. Voor een ander kan dat natuurlijk heel anders zijn. Heb dit pas sinds een van de recentere custom Roms. Weet niet of jij ook een custom Rom draait. Lees er verder niet zoveel over, ging er eigenlijk van uit dat ik de enige was hiermee :P
Ikzelf draai gewoon de nieuwste stock ROM. Maar ik ben juist afhankelijk (geworden) van Exchange. Aangezien ik alles vanaf mijn Google agenda verplaatst heb naar die van Windows Live omdat ik dan voor alles (mail etc.) 1 omgeving gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Brad Pitt schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:24:
[...]

Nou, een maat van me heeft dus nu ook precies een week de S2 en hij gebruikt Hotmail.
Dus dat ingesteld met Exchange in de standaard mail-app zodat ie push mail heeft, maar hij whatsappt me net dat hij vanochtend met 100% van huis ging, heeft nu 2 mails gestuurd op het werk en hij zit nu op dit moment op 16%. Dus dat is echt niet normaal.

Ik verdacht die standaard mail-app al.
Gaat de drain ook zo hard als je Hotmail instelt met Exchange in bijvoorbeeld K9 Mail?

Hoe doen andere mensen die ook Hotmail gebruiken en gewoon push notifications willen dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-06 22:48

Audione0

Strijdt der titanen

Ik zit nu bijna op 3 dagen.

Ik heb heel wat geinternet af en toe een spelletje, whatsapp en xbmc gebruikt.
Als het een beetje mee zit dan haal ik de 4 dagen wel.

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/4/145699.png

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
En een screenshot van als je op Display drukt? Heb je die ook?
En heb je 3G en WiFi altijd uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Audione0 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:45:
Ik heb heel wat geinternet af en toe een spelletje, whatsapp en xbmc gebruikt.
Educated guess: screen-on time van rond de 2 à 2.5 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Brad Pitt schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:50:
[...]

Educated guess: screen-on time van rond de 2 à 2.5 uur?
Ik durf te wedden dat ie 3G altijd uit heeft.

Dan haal ik ook 4 dagen. Tjooo :w

Kon jij nog iets zinnigs zeggen over mijn post van net voor zijn screenshot? :P

[ Voor 15% gewijzigd door AzzKickah op 31-08-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AzzKickah schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:52:
Kon jij nog iets zinnigs zeggen over mijn post van net voor zijn screenshot? :P
Nee, nog geen externe mail app geprobeerd aangezien ik die van Samsung erg mooi vind. Zal dat eens doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Welke is 'die van Samsung' ? Niet de app 'Email' toch met dat witte envelopje en die @ in dat rode rondje..? Want die gebruikt ie dus nu met Exchange instelling en die zuigt de accu kneitershard leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AzzKickah schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:28:
Welke is 'die van Samsung' ? Niet de app 'Email' toch met dat witte envelopje en die @ in dat rode rondje..? Want die gebruikt ie dus nu met Exchange instelling en die zuigt de accu kneitershard leeg.
Yup, die. Vind ik echt supermooi, met die onderwerpen en de inhoud van de mails naast elkaar als je de telefoon roteert. Heb dat nog niet bij een andere mail app gezien (voor non-tablets). Die trekt hier, bij Exchange, ook de accu leeg ja. Deed ie niet, heb het maanden gebruikt zonder enig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Hmm ok.. Maar het drain-probleem komt dus duidelijk daardoor..

Wel erg vervelend. Ik ga op de S2 van m'n maat vanavond K9 proberen, kijken hoe dat gaat.
En anders moet ie maar z'n Hotmail laten doorsturen naar z'n GMail en dan op de laptop gewoon Hotmail blijven gebruiken. Maar om 1 of andere reden wil hij niet aan de GMail...

Hoe doe jij het nu dan met de batterijlading? Die maat van mij zit dus om 2 uur smiddags op 20% en haalt het niet eens totdat hij thuis is om 6 uur :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AzzKickah schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:46:
Hmm ok.. Maar het drain-probleem komt dus duidelijk daardoor..
K9 met een Exchange-account geïnstalleerd, kijken hoe dat is. Samsung mail en GMail gefreezed.
En anders moet ie maar z'n Hotmail laten doorsturen naar z'n GMail en dan op de laptop gewoon Hotmail blijven gebruiken. Maar om 1 of andere reden wil hij niet aan de GMail...
Dat doorsturen van Hotmail naar GMail doe ik ook. Is juist ideaal.
Hoe doe jij het nu dan met de batterijlading? Die maat van mij zit dus om 2 uur smiddags op 20% en haalt het niet eens totdat hij thuis is om 6 uur :?
Batterij doet het, als je weinig met je toestel doet, prima. Drained net geen procent per uur. Dat is met pop-mail uiteraard hè. Met gebruik van het toestel is het sowieso binnen 4 uur scherm-aan tijd over. Of dat nu verdeeld is over 6 uur, een dag of twee dagen maakt verder niet uit. Heb met de Speedmod kernel tot nu toe de beste tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Het exchange gebeuren gaat nu echt te ver. Zelfs op om het uur vernieuwen blijft de telefoon wakker als het scherm uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Brad Pitt schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:50:
[...]

K9 met een Exchange-account geïnstalleerd, kijken hoe dat is. Samsung mail en GMail gefreezed.
OK, ben erg benieuwd naar de resultaten! Die setup ga ik vanavond ook instellen bij m'n maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400970

Ik zit hier ergens in een dorp in Brabant waar de signaalsterkte van T-Meubel 1 á 2 streepjes is. Ik merk dat ie gewoon idle meer accu vreet dan als ik gewoon thuis ben met vol bereik.

Heb om te kijken of het door een app komt de telefoon 's nachts op vliegtuigstand gezet; de hele nacht 1% gedaald.

Heel veel rocket science over dat batterij-gebeuren moet je niet doen. Als je last hebt van de beroemde drain oke, maar anders moet je gewoon displayhelderheid een beetje laag houden en APNdroid widget gebruiken om als het niet dringend nodig is 3G uit te zetten.

Mensen het is een supersnelle telefoon met een superscherm en superveel mogelijkheden. Als je dat ding gewoon volop wil gebruiken kan daar weinig trucje tegenop; hij eet je accu gewoon op.

Maar als je toch de 2 dagen wil halen om wat voor reden dan ook, gewoon niet te veel poespas als widgets gebruiken, weinig op de achtergrond laten draaien en een beetje gezellig doen in de kroeg ipv met dat ding in je handen de hele tijd :p

/edit: Zie dat er over mailprogramma's wordt gepraat, ik heb samsung mail en gmail wel aan staan op de achtergrond, heb zelf niet het idee dat die drain veroorzaken, zit op de standaard KG1 van t-meubel

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 400970 op 31-08-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Nu heb ik het weer. Mijn telefoon is zo'n 20 minuten van de lader en e-mail gebruikt gewoon 30% van het batterijverbruik (dus niet dat er nu al 30% af is). Dit is wel met push en heb verder niks met de telefoon gedaan. Gewoon scherm uit en verder niks. Morgen ga ik ditzelfde maar eens doen alleen dan push veranderen in om de 15 minuten. Wel raar, had hier voorheen echt nooit last van :(

[ Voor 6% gewijzigd door -Edwin- op 31-08-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Brad Pitt schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:50:
[...]

Hey Brad, kun je de instellingen die je in K9 hebt geknald eens hier neerzetten?
Hier blijft ie maar hangen op Authenticatie..

Ik heb het mail-adres als username, en mail.hotmail.com als WebDAV (Exchange) server met SSL.
Maar dat schijnt niet te werken..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AzzKickah schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:24:
Ik heb het mail-adres als username, en mail.hotmail.com als WebDAV (Exchange) server met SSL.
Maar dat schijnt niet te werken..?
Ik stuur Hotmail door naar GMail zodat ik Google laat pushen... Geen idee hoe Hotmail push werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Brad Pitt schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:26:
[...]

Ik stuur Hotmail door naar GMail zodat ik Google laat pushen... Geen idee hoe Hotmail push werkt.
Oooohhww dan begreep ik je verkeerd :(
He kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AzzKickah schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:27:
Oooohhww dan begreep ik je verkeerd :(
He kut.
De mail van Hotmail wordt dan alsnog gepushed hè, alleen niet realtime maar met de scan interval die Google doet op je Hotmail account. GMail komt hier dan ook "meteen" aan, Hotmail met een vertraging van maximaal een half uur o.i.d. Is voor mijn doeleinden prima. Iemand die van Hotmail afhankelijk is zal dat anders ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Brad Pitt schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:31:
[...]

De mail van Hotmail wordt dan alsnog gepushed hè, alleen niet realtime maar met de scan interval die Google doet op je Hotmail account. GMail komt hier dan ook "meteen" aan, Hotmail met een vertraging van maximaal een half uur o.i.d. Is voor mijn doeleinden prima. Iemand die van Hotmail afhankelijk is zal dat anders ervaren.
Ja echt vervelend dit. En dat Moxier is jah knetterduur vind ik.

Maar ik snap niet dat die kerel niet aan de GMail wil, eerlijk niet. Frusty.

Aan de andere kant is het zwaar belachelijk dat je niet ff 1-2-3 een Hotmail account met push kunt instellen op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AzzKickah schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:37:
Aan de andere kant is het zwaar belachelijk dat je niet ff 1-2-3 een Hotmail account met push kunt instellen op Android.
Dat kan toch ook gewoon? Met m.hotmail.com en \<mailadres> als domein moet dat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Brad Pitt schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:42:
[...]

Dat kan toch ook gewoon? Met m.hotmail.com en \<mailadres> als domein moet dat werken.
Ja maar dan is de batterij dus smiddags om 2 uur leeg :?

Ik snap er niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AzzKickah schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:47:
Ja maar dan is de batterij dus smiddags om 2 uur leeg :?

Ik snap er niks meer van.
Ook met K9? Nog niet geprobeerd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Brad Pitt schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:47:
[...]

Ook met K9? Nog niet geprobeerd toch?
Nee die wou het niet doen... Maar daar had ik geen \<mailadres> ingevuld bij domein. Dus nu opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Ik snap er echt niks meer van. Denk dat ik er nu teveel mee bezig ben geweest en daardoor de draad kwijt ben.

Als ik Exchange instel in K9 dan vraagt ie nergens om domein. En Exchange werkt niet met gratis Hotmail-accounts in K9.
Als ik POP3 instel werkt het wel, maar dan is uiteraard alles ongelezen en gebeurd er op 'de laptop' niet hetzelfde als op de telefoon. En dat is onacceptabel voor hem.

Pff fucking annoying :P

EDIT:
Ik heb ook even de trial van Roadsync geinstalleerd en zonet eerst nog ingesteld zonder domein (in die app vraagt ie daar wel om) en toen haalde die wel de inbox op, maar mijn testmail kwam niet binnen.
En nu heb ik het domein erbij ingevuld en nu krijg ik HTTP Error 500 als ik op Sync druk.

Oh nu krijg ik bij beide instellingen die error.

Zucht.

EDIT2:
Nu heeft Roadsync wel een deel gesync'ed... Maar slechts tot 26-8.

[ Voor 33% gewijzigd door AzzKickah op 31-08-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Nu is er in 3,5 uur bij mij 14% batterij af met eigenlijk niks doen. Op zich is dat niet onacceptabel, want sync en push mail staat gewoon aan. Echter gebruikt mail toch weer 25% van de batterij en staat de telefoon ALTIJD op wakker.
Deze nacht bekeken wat de drain is met K9 i.c.m. een Exchange-account. Was na 7 uur 10% accu kwijt. Normaal is dat andersom, 7% na ongeveer 10 uur of zo. Al is het al met al acceptabel, knal Exchange hier uit. Bij de wakelocks stond push mail dan ook (weer) bovenaan. Heel vaag dat push meer verbruikt dan pop...

• AzzKickah
Nou ik heb hem iig zover gekregen dat ie als tijdelijke oplossing z'n Hotmail laat doorsturen naar z'n GMail.
Via de computer kun je dan bij GMail je reply-to adres instellen als je hotmail adres, en als je die dan in de GMail app op je telefoon 1x geselecteerd hebt, pakt hij die elke keer automatisch.

Dus dat werkt heel behoorlijk. Zit een vertraging in het doorsturen vanaf Hotmail in van ongeveer 30 seconden. Dat is het enige nadeel nu.

Maar iig werkbaar. Maar jah, hoe komen we erachter of en wanneer die standaard mail-app weer normaal overweg kan met Exchange :?

• caspervc
Ik gebruik de standaard email client. Hierin staan 3 email accounts (persoonlijke mail, gmail, zakelijke mail) met een controlefrequentie van 1 uur (zakelijke account alleen tijdens werkuren, daarbuiten 1x per dag)

Ik heb totaal geen last van drain oid, gebruik is ongeveer 40% accu per 24 uur. Email gebruikt een weergaloze 2% hiervan...

Gmail android app gebruik ik niet..

[ Voor 11% gewijzigd door caspervc op 01-09-2011 12:24 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste