Vorige week begon mn Samsung Spinpoint F3 1GB te tikken, hij deed het verder nog wel.
Naïef als ik ben had ik verwacht dat het weinig kwaad kon, maar inmiddels is gebleken dat ie overleden is.
(hij wordt in de bios en in windows niet meer herkent)
Gek genoeg heb ik meerdere schijven al 3-10 jaar in gebruik en die werken allemaal nog prima, en nota bene de nieuwste (14 maanden) gaat kapot...
Hoe lang zit er eigenlijk garantie op een samsung schijf?
Anyway, to the point.
Aangezien mn laatste backup ruim een half jaar oud is en er toch wel wat belangrijke dingen op staan vraag ik me af of er nog een manier is om bij de data te komen.
Ik ben eventueel bereid om dezelfde schijf nieuw te kopen en kapotte delen over te zetten.
Of staat de data juist op het overleden onderdeel van de schijf?
Of kun je zoiets niet zelf uit elkaar halen en weer in elkaar zetten?
(ik heb wel de beschikking over een clean room)
Naïef als ik ben had ik verwacht dat het weinig kwaad kon, maar inmiddels is gebleken dat ie overleden is.
(hij wordt in de bios en in windows niet meer herkent)
Gek genoeg heb ik meerdere schijven al 3-10 jaar in gebruik en die werken allemaal nog prima, en nota bene de nieuwste (14 maanden) gaat kapot...
Hoe lang zit er eigenlijk garantie op een samsung schijf?
Anyway, to the point.
Aangezien mn laatste backup ruim een half jaar oud is en er toch wel wat belangrijke dingen op staan vraag ik me af of er nog een manier is om bij de data te komen.
Ik ben eventueel bereid om dezelfde schijf nieuw te kopen en kapotte delen over te zetten.
Of staat de data juist op het overleden onderdeel van de schijf?
Of kun je zoiets niet zelf uit elkaar halen en weer in elkaar zetten?
(ik heb wel de beschikking over een clean room)