Toon posts:

Harde schijf stuk, na verkeerd aansluiten.

Pagina: 1
Acties:

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-05 14:06
Ik hou het kort, wil er niet in details over hebben want ik ben echt doodziek nu van mijn nalatigheid om backups te maken.

Ik heb een nieuwe schijf bijgekocht, toen ik deze ging aansluiten kwam ik achter dat ik een satapower kabel te kort kwam. Na aanvraag bij degene waar ik de Corsair HX450 had overgenomen kwam hij met een kabel eraan die afwijkt van de satapower kabel die ik nu in gebruik heb. Maar de aansluiting zat op de psu, dus aangesloten (en stom genoeg powerkabels verwissels ivm kabelmanagement). Bios detecteerde een schijf niet, win7 idem. Alles losgehaald en 1 voor 1 aansluiten. Wat blijkt, die 'nieuwe' satapower kabel werkt niet. En, 1 van mijn schijven is nu stuk waarop aangesloten was.

Snel naar mycom rijden met al mijn schijven en tot 2x toe de printplaat vervangen van de kapotte schijf (heb allemaal WD 2.0EARS), nope de schijf 'tikte' wel bij de ene keer, maar bij de andere keer helemaal dood.

Wat nu, na gegoogle kwam ik enkele professionele bedrijven tegen die tegen professionele prijzen je schijf weer kunnen recoveren. Maar dat is echt niet te doen, maar de data die erop staat is echt heel belangrijk voor mij. Iemand nog tips en/of adressen waar ik de schijf naar toe kan brengen?

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 15:39
Heb je al geprobeerd om met recovery software iets te bereiken?

Als je data erg belangrijk is dan heb je die kosten er toch wel voor over? Vaak betaald je per terugehaalde GB. Als je dan echt de allerbelangrijkste data terug laat halen dan scheelt dat misschien nog. Vriend van me heeft dat ook eens gedaan.

Als ik jou was zou ik zoeken naar een bedrijfje die no cure no pay hanteert. Dat scheelt weer voor het geval ze er echt niks mee kunnen.

[Voor 8% gewijzigd door Binnetie op 26-05-2011 14:18]

• 330d
De schijf wordt helemaal niet gedetecteerd, helpt softwarematige recovery dan?
Ik zag prijzen die oplopen tot duizenden euros bij zo'n professionele bedrijf.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
De onderzoekskosten zijn vaak wel te overzien. Daarmee kun je in ieder geval een indicatie krijgen van de kosten voor recovery.

[Voor 46% gewijzigd door Trommelrem op 26-05-2011 14:30]

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:29

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Tja als je die duizenden euro's er niet voor over hebt ben je snel klaar. Zeker als je hd niet meer herkend wordt in je pc. Dan houd het zelf hobby'en zo goed als op.

Wat trommelrem hierboven ook al zegt, er zijn bedrijven die diagnose kunnen stellen dat zal nog wel tussen de 300 en 500 eu zitten of miss. goedkoper.

Hoe belangrijk die data voor je was/is geef je zelf al aan, maar de vraag is wat is de belangrijke data.
Hebben het hier over je verzameling software/muziek/films, of zitten er document van school bij, waarbij je studietraject in het gedrang komt. Ben ik wel benieuwd naar, helpt de boel enigzins relativeren. Data verliezen is nooit leuk, maar alles wat je ooit van het internet afgehaald hebt komt heus nog wel een keertje voorbij.

[Voor 11% gewijzigd door loewie1984 op 26-05-2011 14:34]

discogs

• 330d
Staan heel veel dingen op, downloads interesseren me niet die erop staan. Kan immers weer opnieuw zoeken en binnenhalen. Belangerijker zijn mijn fotos en homevideos. Vraag me niet hoe/waarom, ik heb geen backup gemaakt nee. Kwestie van verkeerde timing en nalatigheid. Ik ben hier echt zuur van man.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, zelfs hobbyen zou ik met belangrijke zaken nooit doen. Ik heb vaak zat aan lopen klooien met recoveryprogs, en dat was meestal alleen maar omdat ik geen zin had om dingen weer opnieuw uit te zoeken, te downloaden of moeilijk te doen, maar nooit met data die echt onmisbaar was.

Dan zou ik toch kijken wat die data je waard is. Leg de schijf desnoods apart tot je genoeg geld hebt voor een recovery. Zelf klooien maakt de kans op recovery alleen maar moeilijker, dus dat zou ik zeker niet gaan doen.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:05

Mystikal

It never hurts to help

Terw_Dan schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:44:
Tja, zelfs hobbyen zou ik met belangrijke zaken nooit doen. Ik heb vaak zat aan lopen klooien met recoveryprogs, en dat was meestal alleen maar omdat ik geen zin had om dingen weer opnieuw uit te zoeken, te downloaden of moeilijk te doen, maar nooit met data die echt onmisbaar was.

Dan zou ik toch kijken wat die data je waard is. Leg de schijf desnoods apart tot je genoeg geld hebt voor een recovery. Zelf klooien maakt de kans op recovery alleen maar moeilijker, dus dat zou ik zeker niet gaan doen.
Ik ben het helemaal met Terw_Dan eens. Verdiep je eventueel in de kosten en leg de schijf apart totdat je het geld hebt (er voor over hebt) om het te laten recoveren.

Basement Bios ---- Exo-S

• 330d
Ik heb inmiddels 1 bedrijf gebeld. Zij hebben een speciaal 'foto' tarief voor particulieren. Kosten zijn 375,-. Wil ik echter de homevideos erbij dan is het 535,50
Ik ga het thuis met vrouwlief overleggen en kijk of ik her en der nog wat kan terug vinden van de fotos.

Maar jullie zeggen niet zelf verder meer klooien aan de schijf, voor het geval dat ik het nog erger gaat maken dan wat het nu is? Alhoewel verder dan het printplaatje verwisselen weet ik niet wat ik nog meer aan kan gaan sleutelen.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:29

loewie1984

music addict! pizza monster!!

330d schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:00:
Ik heb inmiddels 1 bedrijf gebeld. Zij hebben een speciaal 'foto' tarief voor particulieren. Kosten zijn 375,-. Wil ik echter de homevideos erbij dan is het 535,50
Ik ga het thuis met vrouwlief overleggen en kijk of ik her en der nog wat kan terug vinden van de fotos.

Maar jullie zeggen niet zelf verder meer klooien aan de schijf, voor het geval dat ik het nog erger gaat maken dan wat het nu is? Alhoewel verder dan het printplaatje verwisselen weet ik niet wat ik nog meer aan kan gaan sleutelen.
Zat ik niet ver naast met de prijzen, hebben die ook no cure no pay? Verder dus wat Terw_dan zegt, overal vanaf blijven en gewoon door profesioneel bedrijf laten recoveren.

discogs

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:02
Kost wat maar dan heb je ook wat, en om toch irritant te zijn.
Back-uppen = een handeling die alleen maar tijd kost, een harddisk proberen te fixen is ellende en kost je geld.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:05

Mystikal

It never hurts to help

Mektheb schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:21:
Kost wat maar dan heb je ook wat, en om toch irritant te zijn.
Back-uppen = een handeling die alleen maar tijd kost, een harddisk proberen te fixen is ellende en kost je geld.
Dat weet de TS nu zelf ook wel. Maar iedereen moet vaak eerst op de blaren zitten voordat hij of zij echt de noodzaak van backuppen ziet.

Basement Bios ---- Exo-S

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02:39
Je zou nog kunnen proberen of je ergens een schijf vindt (2e hands) met exact dezelfde printplaat en firmware. Vaak moeilijk te doen, maar als ik mij niet vergis is er veel verschil in die WD greens hun firmwares en versies.

• 330d
manzonderdas schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:01:
Je zou nog kunnen proberen of je ergens een schijf vindt (2e hands) met exact dezelfde printplaat en firmware. Vaak moeilijk te doen, maar als ik mij niet vergis is er veel verschil in die WD greens hun firmwares en versies.
Ik heb er 4 liggen, mycom heeft 2 geprobeerd zonder succes. Ik ga vanavond als ik thuis ben die andere 2 ook proberen. Idd, op hoop van zegen dat het misschien opeens WEL lukt. Maar zoals tip hierboven, zal ik verder niet aan de schijf meer komen behalve de printpraat.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

330d schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:00:

Maar jullie zeggen niet zelf verder meer klooien aan de schijf, voor het geval dat ik het nog erger gaat maken dan wat het nu is?
Jup, verder klooien is af te raden. Zelfs door enkel het vervangen van je printplaat zou je in theorie de alignment van je plaaters kunnen vern**ken, dat is iets wat je niet wil.

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Als 4 keer de printplaat vervangen niet helpt zit de fout wellicht niet in de printplaat maar ergens anders.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De printplaat van een WD disk bevat zeer specifieke gegevens over de interne onderdelen van de disk. Een disk werkt dus niet met een vervangende printplaat, als deze gegevens niet overgezet worden.

Anoniem: 100482

Tip:

Arie26 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 06:54:
Na lang wikke en wegen heb ik toch besloten om mijn HDD op te sturen naar een Data-recovery bedrijf.
en ook na lang zoeken heb ik er 1 gevonden welke paste mijn gedachten over de kost prijs.
een bedrijf in Bulgarije
http://www.drsbulgaria.com/nl/
na telefonische contact, wat overigens gewoon in het Nederlands verlopen is heb ik mijn HDD op gestuurd.

en na enkele dagen krijg je een email met txt-bestand met alle bestanden op de HDD.
en kan je aangeven om welke dir. het gaat en wederom na enkele dagen krijg je een stapeltje DVD's toe gestuurd.

Dus nu weer helemaal gelukkig, lekker diverse foto's zitten kijken van vroeger

• 330d
Hier ben ik echt blij mee, thanks man :*)
Is nog steeds niet goedkoop, maar al goedkoper dan mijn eerste opgave.
Anoniem: 100482 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:28:
Tip:

Arie26 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 06:54:
Na lang wikke en wegen heb ik toch besloten om mijn HDD op te sturen naar een Data-recovery bedrijf.
en ook na lang zoeken heb ik er 1 gevonden welke paste mijn gedachten over de kost prijs.
een bedrijf in Bulgarije
http://www.drsbulgaria.com/nl/
na telefonische contact, wat overigens gewoon in het Nederlands verlopen is heb ik mijn HDD op gestuurd.

en na enkele dagen krijg je een email met txt-bestand met alle bestanden op de HDD.
en kan je aangeven om welke dir. het gaat en wederom na enkele dagen krijg je een stapeltje DVD's toe gestuurd.

Dus nu weer helemaal gelukkig, lekker diverse foto's zitten kijken van vroeger

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:17
http://www.helpmij.nl/for...de-Schijf-kapot-Alles-weg

Met een heel klein beetje geluk wil dit misschien nog helpen.

Hoor je de schijf nog wel draaien, of niet? En klinkt het wellicht anders?

[Voor 20% gewijzigd door naarden 4ever op 26-05-2011 16:40]

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Disk NOOIT in de vriezer stoppen, in 1% van de gevallen kan dit wellicht helpen, maar in de andere 99% van de gevallen is de kans groter dat je meer schade aanricht.

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-05 10:11
Schijf draait vast niet.

Ik heb vorig jaar ook een stroomkabel verkeerd aangesloten en daarbij 2x1 tb en een blu ray speler gesloopt. Er zaten 3 apparaten op deze kabel. 12 volt is dan 5 volt en 5 volt dan 12...
Kunnen ze niet tegen.

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-06 16:15
Ik ben bezig om een kapotte harde schijf zelf te repareren.
De drive spint helemaal niet op.
Ondanks alle waarschuwingen wil het toch zelf proberen.
Ik wil wel eens weten of je er echt een clean-room voor nodig hebt en dure tools.

Ik heb via marktplaats een identieke drive besteld en het volgende geprobeerd:
- Printplaat vervangen. Dan spint de kapotte drive nog steeds niet op.
- Printplaat van de kapotte drive op een reserve: De reserve drive werkt nog prima.
Conclusie: de drive is echt stuk. Koppen of motor.

Nu heb ik via Youtube hetvolgende filmpje gevonden:
YouTube: ‪Hard Drive Head Replacement Tools for 50 Cents‬‏

Ik heb dus eeen reserve drive open geschoefd, even laten draaien en weer dicht geschoefd.
Nu volgens het filmpje de koppen proberen van de platter te halen en weer terug. Dit lukte ook.
Drive werkt nog steeds.

Nu de platter over zetten naar de reserve drive (met de nog werkende motor).
Hierbij maakte ik echter een uitglijdertje en kwamen de koppen tegen elkaar.
Resultaat: reserve drive stuk.

Nu heb ik vervolgens de platter er voorzichtig uit gehaald en verwisseld met de reserve drive.
Dit is wel gelukt en nu spint de drive wel up, maar werkt nog niet omdat de koppen van beide drives stuk zijn.

Ik heb nu een tweede drive in bestelling via marktplaats.
Zodra ik die binnen heb probeer ik de koppen te vervangen.
Ik weet dus nog niet of het uiteindelijk zal lukken.
De kans is heel groot dat het niet lukt...

• Trommelrem
dik_voormekaar schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:58:
Ondanks alle waarschuwingen wil het toch zelf proberen.
Ik wil wel eens weten of je er echt een clean-room voor nodig hebt en dure tools.
Dat kun je zonder experimenteren ook wel bedenken. Natuurlijk heb je geen clean-room nodig, maar een clean-room verkleint de kans tot een minimum dat er iets mis gaat door externe invloeden.

• Obelink
  • Laatst online: 14-11-2020
Voor eenmalig gebruik om je data te redden kun je naar mijn mening een eind komen zonder clean room. Zelf heb ik een open gemaakte -hele oude - harde schijf die het nog steeds doet. Niet dat ik die dagelijks gebruik maar soms voor demonstratie doeleinden.

[Voor 0% gewijzigd door Obelink op 26-05-2011 20:05. Reden: typo]

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 330d
tweakerharrie schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:48:
Schijf draait vast niet.

Ik heb vorig jaar ook een stroomkabel verkeerd aangesloten en daarbij 2x1 tb en een blu ray speler gesloopt. Er zaten 3 apparaten op deze kabel. 12 volt is dan 5 volt en 5 volt dan 12...
Kunnen ze niet tegen.
Ik heb thuis alle printplaten geprobeerd. Bij alle 3 goede, hoor ik de schijf tikken en voel m ook. Maar helaas, bios detecteerd m nog steeds niet. Keek ik naar de oude printplaat en ja hoor, zit een foam tussen printplaat en de behuizing vd schijf, de foam bleef plakken op een chip, dus doorgebrand. Ik ga morgen mailtje sturen naar WD, kijk of ik daar nog iets kan uithalen. Zo niet dan gaat die naar Bulgarije, ik moet die fotos terug hebben...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

WD zal hooguit garantie geven op de schijf zelf, voor data nemen dergelijke bedrijven zelden tot nooit verantwoordelijkheid.

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 22:28
@dik-voormekaar Als je dat gaat doen, raad ik je aan om het in de badkamer te doen, eerst even de douche aanzetten. Dan slaat het stof neer. Douche uit, en aan de slag ;)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Biersteker schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 01:46:
@dik-voormekaar Als je dat gaat doen, raad ik je aan om het in de badkamer te doen, eerst even de douche aanzetten. Dan slaat het stof neer. Douche uit, en aan de slag ;)
Nadeel daarvan is wel dat als je het verkeerd doet er een enorme bak condens(eerbaar water) aanwezig is, wat natuurlijk voor elektronica niet altijd even jofel is. Op de korte termijn zal het niet veel deren, maar als iets nog langer mee moet uiteraard wel.

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 00:18

Quad

Doof

Zolang het electronica niet aan is, kan het ansich prima.
Zou het sws na zo'n poging de disk 1 dag laten liggen om 'tot rust' te komen.

Edit: kwam ik ook nog tegen: http://digirec.nl/index.php/data-recovery/kosten

[Voor 22% gewijzigd door Quad op 27-05-2011 01:56]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dik_voormekaar
Biersteker schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 01:46:
Dat doe ik dus niet. Er ontstaat dan vocht/condens op de onderdelen. Dan zijn ze ook eerder stuk.
Als ik trouwens de schijf open heb gehad en er dan iets stof op de schijf ligt wordt het bij het opstarten naar buiten geblazen en opgevangen in een filtertje. Daarna zie je dat de schijf er weer "schoon" uitziet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 12:16
Een wd schijf mag je zover ik weet nooit uit elkaar halen, want dan ben je direct de uilijning van je gegevens kwijt, dan krijg je je gegevens nooit terug.

Schijven met meerdere platters moet je met speciale klemmen zorgen dat de platters niet verschuiven, anders ben je ook alles kwijt.

[Voor 30% gewijzigd door jan99999 op 27-05-2011 19:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dik_voormekaar
Ik heb gelukkig een schijf met maar één platter.
Anders zit je inderdaad met alignment.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 330d
Ok, ik heb emailcontact gehad met Bulgarije, de schijf stuur ik morgen op met een identieke donorschijf. Ik kom hier nog op terug.

• Anoniem: 63975
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ben wel benieuwd hoeveel het uiteindelijk kostte.

Heb hier n.l. nog een schijf liggen die ik t.z.t. ook wil laten recoveren.

[Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 28-05-2011 10:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 405470

330d schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 01:28:
[...]

Ik heb thuis alle printplaten geprobeerd. Bij alle 3 goede, hoor ik de schijf tikken en voel m ook. Maar helaas, bios detecteerd m nog steeds niet. Keek ik naar de oude printplaat en ja hoor, zit een foam tussen printplaat en de behuizing vd schijf, de foam bleef plakken op een chip, dus doorgebrand. Ik ga morgen mailtje sturen naar WD, kijk of ik daar nog iets kan uithalen. Zo niet dan gaat die naar Bulgarije, ik moet die fotos terug hebben...
Voordat je veel centen gaat uitgeven misschien kan ik wat voor je doen. PCB vervangen voor een kloon PCB.
Kan er vaak wel aan komen. En hebben al diverse mensen blij gemaakt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 330d
Anoniem: 405470 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 23:43:
[...]

Voordat je veel centen gaat uitgeven misschien kan ik wat voor je doen. PCB vervangen voor een kloon PCB.
Kan er vaak wel aan komen. En hebben al diverse mensen blij gemaakt
Helaas al te laat, ik had de schijven 2 dagen voor je bericht al verstuurd. En wat bedoel je met een kloon pcb? Zoals ik hierboven al had aangegeven heb ik 3 printplaatjes geprobeerd zonder succes.

En helaas zit het me niet mee. Vanmiddag heb ik een mailtje gekregen van Bulgarije dat de schijven binnen waren en dat ze hebben geconstateerd dat naast de printplaat ook de electronica bij de leeskoppen is doorgebrand wat niet vaak voorkomt. Nu wordt de donorschijf uitelkaar gehaald in de cleanroom om de onderdelen te gebruiken. Slagings % was 99% beloofd, nu is het 90%.
Dit wordt echt een duur grapje, ben dus 2 schijven kwijt (na openen geen garantie meer) en nog de vergoeding voor het recoveren.

Kom hier nog op terug...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06 10:58
Als een drive niet meer wil opspinnen: Wat bij mij hielp was met de zijkant van de schijf een tik tegen de tafel aan (terwijl hij aan staat).. En voilà, hij draaide weer.. Vervolgens kon ik overal weer bij.

_@/'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trommelrem
Steephh schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:24:
Als een drive niet meer wil opspinnen: Wat bij mij hielp was met de zijkant van de schijf een tik tegen de tafel aan (terwijl hij aan staat).. En voilà, hij draaide weer.. Vervolgens kon ik overal weer bij.
De kans op nog meer schade is hierbij erg groot. Dat lijkt me dus niet zo verstandig als er uberhaupt al geen backups zijn.
330d schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:18:
[...]

Dit wordt echt een duur grapje, ben dus 2 schijven kwijt (na openen geen garantie meer) en nog de vergoeding voor het recoveren.
Ik ben benieuwd welk bedrag ze gaan offreren. Laat het ons weten :)

[Voor 26% gewijzigd door Trommelrem op 06-06-2011 18:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06 10:58
Trommelrem schreef op maandag 06 juni 2011 @ 18:02:
[...]

De kans op nog meer schade is hierbij erg groot. Dat lijkt me dus niet zo verstandig als er uberhaupt al geen backups zijn.
In mijn geval waren de gegevens niet de moeite waard om te laten recoveren (voor een dergelijk hoog bedrag), maar ik wilde toch even zeker weten of er niet nog iets op stond wat ik nog graag wilde hebben. In dát geval vond ik het wel het 'risico' waard, anders was hij linea recta RMA gestuurd.
[...]

Ik ben benieuwd welk bedrag ze gaan offreren. Laat het ons weten :)
Ben ik ook benieuwd naar!

_@/'

• 330d
Update:

Vanochtend mailtje binnen, helaas slecht nieuws....

De printplaat EN leeskoppenunit is doorgebrand bij mijn kapotte schijf wat zelden voorkomt. Door de unit van de donorschijf te gebruiken bleek dat er slechts 5 van de 6 koppen compatible is.

Iedere leeskop heeft z'n eigen lees/schrijf-parameters, meestal zijn deze parameters vergelijkbaar genoeg om met de niet-originele leeskoppen de data uit te lezen. Het komt erg zelden voor dat de parameters van een leeskop zoveel verschillend zijn dat de data op die kop niet uit te lezen is.

De kleine bestanden zijn bijna allemaal gelukt te recoveren, omdat deze niet verdeeld weggeschreven worden. Hoe grote het bestand, hoe meer (kans) dat het verspreid wordt opgeslagen.

In andere woorden, o.a. de fotos en homvids zijn tot 85% gerecovered. Of ik moet hiermee tevreden zijn, of moet ik nog een donorschijf sturen maar het blijft een gok dat deze wel volledig compatible is.

Dus heb ik desperate een vraag ad geplaatst om toch aan deze schijf te komen als donor. Nu ben ik toch al zover, het zal zonde zijn om niet eens een laatste poging te wagen.

Zij gaan volgende week nog een keer kijken of ze nog iets kunnen doen.

Is gewoon triest...

• 330d
Ok, het heeft even geduurd maar mijn HD is inmiddels VOLLEDIG gerecoverd!

Samenvattend:
De printplaat EN de mechanisme van de leeskoppen was doorgebrand bij mijn schijf wat zelden voorkomt. Bij de 1e donorschijf die ik mee had gestuurd waren slechts 5 van de 6 koppen compatible, dit resulteerde in niet volledige herstel. Kleine bestanden waren wel gered, maar grote bestanden waren allemaal niet te redden.
Dit hadden ze bij DRS Bulgaria ook nog nooit meegemaakt. De keuze lag aan mij of genoegen nemen met slechts 85% gecoverde kleine bestanden of nog een donorschijf opsturen. Ik heb uiteindelijk toch een 2e schijf opgestuurd, welke ong dezelfde productie datum had als de doorgebrandde. En dit keer heb ik geluk, de koppen waren 100% compatible met de doorgebrande exemplaar. Het resultaat is dat alles was gerecoverd (1,8TB)

Ik wil hierbij iedereen (laten we dat niet hopen natuurlijk) DRS Bulgaria aanraden. Ik heb mailtje gestuurd en uitgelegd hoe en wat het probleem was. Ik ben zeer snel en goed geholpen (gewoon in NL mailen!). Ik heb een deal kunnen maken met hun, wat vele malen goedkoper is dan de bedrijven hier in NL. Feit dat het in Bulgarije is gaf me in begin ook beetje twijfels, maar nu kan ik iedereen zeggen dat ik er zeker geen spijt van heb gekregen. Gewoon top d:)b
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee