Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 74 Laatste
Acties:
  • 395.649 views

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

bitcoin-24 heeft nog steeds problemen ...

Bekijk de laatste orders --> http://www.bitcoinity.org...cy=USD&exchange=bitcoin24

40 btc verkocht voor 2 usd per btc dat kan toch echt niet kloppen ...

Of het trolls zijn die op een of andere manier coins aan hun zelf verkopen ... ik weet het niet.
Maar het zit de boel wel te stangen daar ...

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Apie! schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:03:
[...]

Wat bedoel je met 'sloot terstonds zijn rekening af'? Was zijn rekening geblokkeerd, of totaal u-bent-geen-klant-meer-bij-ons opgeheven?

Ik kan me namelijk herinneren dat banken prostituees konden weigeren. Wat nou als de real-world-banken de bitcoin-banken op de zwarte lijst zetten en klanten die er zaken mee proberen te doen afsluiten, en we geen BTC's meer kunnen verhandelen?

Edit: NRC artikel niet gelezen btw
Rekening geblokkeerd. Na een belletje werd die blokkering weer opgeheven.

Maar Apie, wij zijn al constant in gevecht met banken, omdat ze juist ons de hele tijd de schuld in de schoenen schuiven dat rekeningen van hun klanten misbruikt worden. Wij hebben een heel fraude-detectiesysteem moeten bouwen om die banken tegemoet te komen.

Makerij Hofman

• aCiDcHaOZ
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11 19:16

aCiDcHaOZ

The past is gone

Ik vind het raar dat bitcoins zo weinig op de frontpage van t.net voorbij komen, en als het voorbij komt is het meestal negatief nieuws. Je hoort niets over de EXPLOSIEVE groei van de laatste maanden.

Whoever controls the spice controls the universe.

• komkommer

komkommer

Koffie

aCiDcHaOZ schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:49:
Ik vind het raar dat bitcoins zo weinig op de frontpage van t.net voorbij komen, en als het voorbij komt is het meestal negatief nieuws. Je hoort niets over de EXPLOSIEVE groei van de laatste maanden.
Dat is mij ook opgevallen.

Maar, nieuws is over het algemeen negatief, dat trekt meer lezers.

Makerij Hofman

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-11 22:51

Tourniquet

Hiya, fellas!

Kain_niaK schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:12:

Bekijk de laatste orders --> http://www.bitcoinity.org...cy=USD&exchange=bitcoin24

Of het trolls zijn die op een of andere manier coins aan hun zelf verkopen ... ik weet het niet.
Komt dit niet doordat het USD-orderboek daar zo dun is dat je bij verkoop van een flink aantal coins direct door alle orders heenbent als je voor marktprijs verkoopt? Momenteel staan er bijvoorbeeld 1.48 coins voor $65 en daarna duikt hij direct richting de $11, je bent dan niet slim bezig om zoveel coins bestens te gaan verkopen. ;)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

aCiDcHaOZ schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:49:
het is toch ook helemaal niet zo interresant voor tweakers.net om dat te melden?
als ze BTC gaan volgen kunnen ze elke koers/aandeel wel gaan volgen

als er een crash is door een gehackte site is dat wel nieuws voor tweakers, niet door de crash maar door de gehackte site

• aCiDcHaOZ

aCiDcHaOZ

The past is gone

godofal schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:06:
[...]

het is toch ook helemaal niet zo interresant voor tweakers.net om dat te melden?
als ze BTC gaan volgen kunnen ze elke koers/aandeel wel gaan volgen

als er een crash is door een gehackte site is dat wel nieuws voor tweakers, niet door de crash maar door de gehackte site
Nou, weet ik niet. Ik ben het met je eens dat het deels economisch nieuws is wat inderdaad niet thuis hoort op tweakers, maar het feit dat het digitaal geld is dan weer wel. Als nieuwssites zoals NRC, de telegraaf etc. coveren dat de waarde gigantisch is gestegen, waarom zou tweakers dat dan niet doen?

In 2011 waren ze redelijk fanatiek met het coveren van BTC, het valt me gewoon op dat anno 2013 er zelden wat over wordt geschreven terwijl het zich steeds meer op de voorgrond afspeelt.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
komkommer schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:45:
Wij missen duizenden euros bij mtgox. Mtgox zegt dat hun bank niks heeft ontvangen, onze bank zegt dat ze het gewoon gestuurd hebben. Altijd leuk die banken..

En zelfs mijn vader probeerde bitcoins te kopen (Door het NRC-artikel) en ABN sloot terstonds zijn rekening af. Leuk man, die banken...

Mooie is dat de banken ook nog aankomende vier dagen gesloten zijn.

Tijd voor Bitcoin.
Gewoon een buitenlandoverboeking naar de Japanse rekening van Mt.Gox doen. Kost je wel 18 euro aan kosten, maar als je nog langer wacht ben je meer kwijt door de koersstijging.

• komkommer

komkommer

Koffie

MaZo schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:45:
[...]
Gewoon een buitenlandoverboeking naar de Japanse rekening van Mt.Gox doen. Kost je wel 18 euro aan kosten, maar als je nog langer wacht ben je meer kwijt door de koersstijging.
Mtgox heeft iets van 9 euro aan ontvangst-fees.
ING heeft een fee van iets van .1% met een minimum van 6 euro.

Makerij Hofman

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Kain_niaK schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:12:

Heb nog een screenshot hiervan:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/5ux78.jpg

Volgens mij dacht er gewoon iemand "Hey, $91 is wel een mooie prijs om mijn 100 bitcoins te verkopen" en heeft toen per ongeluk bestens het hele (erg kleine) USD-orderboek leeggekocht. Daar hebben een aantal mensen heel goedkoop coins kunnen kopen.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik las nu toch weer dat er wel een kwaadaardig scriptje was gesignaleerd dat het waarschijnlijk veroorzaakt heeft. Werd net bevestigd in de chat op bitcoin24.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

MrAcid schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:29:
Ik las nu toch weer dat er wel een kwaadaardig scriptje was gesignaleerd dat het waarschijnlijk veroorzaakt heeft. Werd net bevestigd in de chat op bitcoin24.
Bevestigd door wie? Iemand van bitcoin-24?
(18:34) TomRado: blue there was a guy supposely hitting insta sell on dollar with 70 coins, he says it wasnt him but a bug in the site or hack something
(18:34) TomRado: he killed all the bids down to 0 dollar
Zou ik ook zeggen als ik zo'n stommiteit zou begaan. :P

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

(18:50) Apocalyptic: it was a csrf that simulated the withdrawal action
(18:50) Apocalyptic: to an address supplied by the attacker

Jsunnyreports

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

thalantis schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:52:
(18:50) Apocalyptic: it was a csrf that simulated the withdrawal action
(18:50) Apocalyptic: to an address supplied by the attacker
En wie is die Apocalyptic precies?
ikbenwouter schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:38:
[...]

Ik was erbij toen het gebeurde in de webchat op bitcoin-24 en je weet niet of het waar is of niet. Je kunt een hele exchange wel zwart maken maar de meerderheid van de regulars in de webchat ondervinden geen problemen. Er zijn veel onbekende users in de webchat die roepen dat er van alles gehackt is, waarschijnlijk puur en alleen om paniek te zaaien en laag in te kunnen kopen.

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-11 21:11
Ik zat er ook over te denken om een plukje (m'n inleg) te verkopen op bitcoin24, maar als daar dus hackers etc. actief zijn, dan lijkt me dat niet heel handig...

/edit

ik wacht sowies nog maar even.. prijzen zijn nu weer gestaag aan het zakken.. klein dipje en dan weer booming.. (hoop ik ;) )

[ Voor 30% gewijzigd door Pusherman_ op 28-03-2013 21:52 ]

• clemento
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06-2024
[/quote]
TRANSACTIONFEE=1.00 EURO + 2.50%
BITCOINAMOUNT=1.24382363 BTC
[quote]
Vandaag verkocht voor ca € 85,- twee maanden geleden voor ca €12,- gekocht. :)
In NRC van gisteren stond dat de Bitcoin een van de weinige winnaars is van de Bankencrisis in Cyprus.

• godofal
  • Niet online

godofal

aCiDcHaOZ schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 16:15:
[...]

Nou, weet ik niet. Ik ben het met je eens dat het deels economisch nieuws is wat inderdaad niet thuis hoort op tweakers, maar het feit dat het digitaal geld is dan weer wel. Als nieuwssites zoals NRC, de telegraaf etc. coveren dat de waarde gigantisch is gestegen, waarom zou tweakers dat dan niet doen?

In 2011 waren ze redelijk fanatiek met het coveren van BTC, het valt me gewoon op dat anno 2013 er zelden wat over wordt geschreven terwijl het zich steeds meer op de voorgrond afspeelt.
omdat er in 2011 veel meer gebeurden, tegenwoordig is BTC uit de babyschoenen en valt er niet om de dag een grote site of dienst om de een of andere reden
het nieuws nu is hetzelfde als een jaar geleden; BTC groeit
ja, het groeit explosiever ineens, maar dat is zoals je zegt economisch nieuws, niet technologie en IT nieuws
NRC en de telegraaf zijn algemenere nieuwssites, zij doen ook verslag over een beurscrash in amerika bijvoorbeeld

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:51

Seraphin

Meep?

komkommer schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:55:
[...]

Dat is mij ook opgevallen.

Maar, nieuws is over het algemeen negatief, dat trekt meer lezers.
offtopic:
Opmerkelijk dat je wel eerst 3 posts acther elkaar rant over "die banken", voordat je deze wijsheid post.

Zou het niet zo kunnen zijn dat "die banken" zich oprecht zorgen maken over de mogelijkheid tot oplichting van hun klanten (met bitcoins als lokkertje) en daarom wat voorzichtig zijn in het verwerken van bepaalde transacties die -om wat voor al dan niet terechte reden dan ook- als 'opmerkelijk' worden bestempeld? Ik beschuldig bitonic toch ook niet van diefstal/oplichting vanwege de bizar hoge marge van 10% op valutatransacties?

Ik waardeer je inhoudelijke bijdragen omtrent BTC's, maar graag ff de boter van het hoofd verwijderen alvorens de wijsheid in pacht te nemen. Ofzo.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:36
Waarschijnlijk hebben de meesten hetzelfde probleem, maar heeft iemand een linkje naar een site waar momenteel de koers wel een beetje up to date staat? Bitcoincharts is stuk, MTGox lijkt ook niet echt up to date en bitconity moet ik nu ook handmatig refreshen lijkt het.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 08:00

Bob

Bitcoinity loopt hier vrij goed. De prijs begint te stabiliseren op mtgox, eindelijk :P
Zal straks wel weer wat recoveren.

• wesleytjuh
Yep, weer terug op 87. En alles lijkt weer wat soepeler te werken, al nog steeds traag. Van deze korte crash zullen er weer wel een aantal flink geprofiteerd hebben :)

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Bob
  • Laatst online: 30-11 08:00

Bob

Heb weer wat kunnen heen en weer schuiven tussen btc24 en bitcoin-central, volgende keer schrijf ik op met wat ik start zodat ik op het einde tenmiste zie hoeveel winst ik heb. Nu weet ik enkel dat ik winst heb, geen idee hoeveel. Iets van een 20 euro denk ik ... geen idee of dat de stress wel waard is :)

• komkommer

komkommer

Koffie

Seraphin schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 22:29:
[...]

offtopic:
Opmerkelijk dat je wel eerst 3 posts acther elkaar rant over "die banken", voordat je deze wijsheid post.

Zou het niet zo kunnen zijn dat "die banken" zich oprecht zorgen maken over de mogelijkheid tot oplichting van hun klanten (met bitcoins als lokkertje) en daarom wat voorzichtig zijn in het verwerken van bepaalde transacties die -om wat voor al dan niet terechte reden dan ook- als 'opmerkelijk' worden bestempeld? Ik beschuldig bitonic toch ook niet van diefstal/oplichting vanwege de bizar hoge marge van 10% op valutatransacties?

Ik waardeer je inhoudelijke bijdragen omtrent BTC's, maar graag ff de boter van het hoofd verwijderen alvorens de wijsheid in pacht te nemen. Ofzo.
Sorry, je hebt gelijk. Was frustratie die er uit kwam.

Het is gewoon klote dat je zo ontzettend veel geld en tijd steekt in het oplossen van problemen van banken en dat je vervolgens omzet ziet mislopen door juist die zelfde banken.

Anyway, volgens mij hebben de markten wat last van groeipijnen op het moment :)

[ Voor 3% gewijzigd door komkommer op 29-03-2013 00:16 ]

Makerij Hofman

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 06:38

Gerco

Professional Newbie

wesleytjuh schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 23:38:
Yep, weer terug op 87. En alles lijkt weer wat soepeler te werken, al nog steeds traag. Van deze korte crash zullen er weer wel een aantal flink geprofiteerd hebben :)
>:) :+ >:)

Die crash was best leuk inderdaad. Heel #bitcoin-otc op zijn kop. Popcorn time!! (Ook nog een beetje geld verdiend, maar redelijk marginaal. Als het $100 is is 't veel.)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• komkommer

komkommer

Koffie

Ik vind dit wel zo'n mooi artikel: http://www.businessweek.c...-economys-last-safe-haven

Makerij Hofman

Verwijderd

Bitcoin24 was de target van een groep trollers, waarbij ook een aantal personen zitten die toch 'echt' gehackt zijn. Één daarvan schijnt een nederlander te zijn, en ook nog eens afkomstig vanaf tweakers. We hebben iedereen een mail verstuurd met verdere details.

Hierbij wil ik er wel op wijzen, dat niet bitcoin24 gekraakt is ( lees de systemen ).

Meer details volgen nog, we zijn nu namelijk bezig met het onderzoek.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2013 23:14 ]

Verwijderd

We houden niet van spam

[ Voor 91% gewijzigd door iisschots op 30-03-2013 18:36 ]

Verwijderd

Ik was begonnen met een bitcoin only winkel en was erg benieuwd wat jullie er van vonden. Ik mag volgens de regels dus de naam niet noemen dus dit zal ik dan niet meer doen. De opzet van mijn post was om de bitcoin community te helpen net zoals er hier veel gepraat wordt over websites waar je bitcoins kunt kopen. Deze zijn ook van tweakters (net zoals bitcoin-24).

Mijn vraag blijft wel. Wat voor producten zouden jullie graag willen kopen met bitcoins. Ik zie namelijk geen lange toekomst in BTC als het alleen maar een speculatief product blijft. Er moeten gewoon meer webwinkel komen waarmee je via bitcoins kan betalen.

• aCiDcHaOZ

aCiDcHaOZ

The past is gone

Wat voor producten zouden jullie graag willen kopen met bitcoins.
Ik denk dat mensen liever "hoarden" dan dingen kopen met BTC, ondanks het daar niet voor bedoeld is.

Verwijderd

aCiDcHaOZ schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 19:21:
[...]

Ik denk dat mensen liever "hoarden" dan dingen kopen met BTC, ondanks het daar niet voor bedoeld is.
Dat merk ik ook hoor. Maar wil je dat BTC een toekomst heeft dan zal het toch gebruikt moeten worden. Er zijn maar een beperkt aantal btc's en als ze niet van hand tot hand gaan komt het straks tot stilstand. Dat zie je deze week ook wel. Avalon verkoop 600 units voor 72 btc en meteen zijn alle sites uitverkocht en gaat het hard op de exchanges.

• komkommer

komkommer

Koffie

Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:42:
[...]

Ik was begonnen met een bitcoin only winkel en was erg benieuwd wat jullie er van vonden. Ik mag volgens de regels dus de naam niet noemen dus dit zal ik dan niet meer doen. De opzet van mijn post was om de bitcoin community te helpen net zoals er hier veel gepraat wordt over websites waar je bitcoins kunt kopen. Deze is ook van tweeakters (net zoals bitcoin-24).

Mijn vraag blijft wel. Wat voor producten zouden jullie graag willen kopen met bitcoins. Ik zie namelijk geen lange toekomst in BTC als het alleen maar een speculatief product blijft. Er moeten gewoon meer webwinkel komen waarmee je via bitcoins kan betalen.
Heel goed!

Ik denk persoonlijk dat door het deflationele karakter van bitcoin er een economie omheen kan ontstaan waar mensen eigenlijk alleen kopen wat ze echt nodig hebben. Dus denk aan duurzame producten, producten die lang mee gaan.

Makerij Hofman

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

komkommer schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:23:
Ik denk persoonlijk dat door het deflationele karakter van bitcoin er een economie omheen kan ontstaan waar mensen eigenlijk alleen kopen wat ze echt nodig hebben. Dus denk aan duurzame producten, producten die lang mee gaan.
Ja, en dat kopen ze dan in euro's. Er heeft op het moment niemand baat bij het uitgeven van bitcoins. De speculanten duidelijk niet, en de gemiddelde consument ook niet.

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Video's zoals deze laten zien waarom het bitcoin protocol en systeem zo gigantisch innoverend voor de hele wereld kan worden dan we echt allemaal ons best moeten doen om dit niet te verpesten.
Het is 25 minuten maar zeker de moeite waard.

Bitcoins zijn niet zo belangrijk als nieuwe munteenheid maar wel als nieuwe technologie die het leven op aarde voor iedereen beter en eerlijker kan maken.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Verwijderd

Zoijar schreef op zondag 31 maart 2013 @ 03:03:
[...]

Ja, en dat kopen ze dan in euro's. Er heeft op het moment niemand baat bij het uitgeven van bitcoins. De speculanten duidelijk niet, en de gemiddelde consument ook niet.
Iedereen die bitcoins een warm hart toedraagt zou juist met bitcoins in plaats van euro's moeten betalen. Anders houd het feestje gewoon snel op.

• Wrd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11 08:37

Wrd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:42:
[...]

Ik was begonnen met een bitcoin only winkel en was erg benieuwd wat jullie er van vonden. Ik mag volgens de regels dus de naam niet noemen dus dit zal ik dan niet meer doen. De opzet van mijn post was om de bitcoin community te helpen net zoals er hier veel gepraat wordt over websites waar je bitcoins kunt kopen. Deze zijn ook van tweakters (net zoals bitcoin-24).

Wat ik praktisch zou vinden is een website dat mogelijk maakt om met bitcoins te betalen op gewone webwinkels.

Dus dat je als tussen persoon te werk gaat.
Stel ik wil een gpu bestellen bij alternate.nl en dat ik de hele bestelling op je website kan doen op mijn eigen naam i.v.m. garantie. Dat je daarna de hele bestelling doorzet naar alternate.nl met als verschil dat je het dan in euro's betaal.

Voordeel hiervan is dat de consument transparant met bitcoins kan betalen terwijl de webwinkels niet bitcoins hoeven te ondersteunen.

• Sissors
  • Niet online
Kain_niaK schreef op zondag 31 maart 2013 @ 07:15:
Video's zoals deze laten zien waarom het bitcoin protocol en systeem zo gigantisch innoverend voor de hele wereld kan worden dan we echt allemaal ons best moeten doen om dit niet te verpesten.
Het is 25 minuten maar zeker de moeite waard.

Bitcoins zijn niet zo belangrijk als nieuwe munteenheid maar wel als nieuwe technologie die het leven op aarde voor iedereen beter en eerlijker kan maken.

[video]
Eerlijker door BTC? Wat is er eerlijk aan dat wanneer BTC het primaire betaalmiddel zouden worden dat mensen extreem rijk zouden zijn enkel omdat ze early adaptors zijn?

Heb even filmpje doorgeskipt, en zie er eigenlijk niks in waar BTC voor nodig zouden zijn (en het zijn nou ook niet dingen waarvan het leven zoveel beter en eerlijker wordt, als het al geen compleet onrealistische ideeën zijn).

Verwijderd

Eerlijker door BTC? Wat is er eerlijk aan dat wanneer BTC het primaire betaalmiddel zouden worden dat mensen extreem rijk zouden zijn enkel omdat ze early adaptors zijn?

Heb even filmpje doorgeskipt, en zie er eigenlijk niks in waar BTC voor nodig zouden zijn (en het zijn nou ook niet dingen waarvan het leven zoveel beter en eerlijker wordt, als het al geen compleet onrealistische ideeën zijn).
Oneens. Bitcoin beschermt je privacy en is daarmee een eerlijker systeem. In ieder geval beter dan het legacy-systeem waarbij je spaargeld boven 100K geroofd wordt, vanwege dubieuze redenen.

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 14:12:
Oneens. Bitcoin beschermt je privacy en is daarmee een eerlijker systeem. In ieder geval beter dan het legacy-systeem waarbij je spaargeld boven 100K geroofd wordt, vanwege dubieuze redenen.
Ik vind de techniek achter bitcoin best leuk, zoals ook de mogelijkheden die in bovenstaande video worden besproken, maar ik erger me zo aan die ophemeling van bitcoin puur vanwege onderbuikgevoelens jegens het bestaande systeem. Je krijgt met bitcoins exact dezelfde problemen als het een (grote) valuta zou worden.

Beetje off-topic, maar zo is er bijvoorbeeld helemaal niets geroofd; men heeft geld belegd in een bank met weinig maar geen afwezig risico. Toen is er nog voorgesteld dat de last over iedereen verdeeld wordt naar rato, maar dat wilde men niet (spandoeken de straat op enzo) dus nu betalen alleen de rijken de prijs. Ik voorzie met bitcoin veel engere dingen, zoals een hoarder die besluit te dumpen en je van de ene op de andere dag de helft van je geld kwijt bent vanwege koersverlies. Of kwaadaardige computervirussen met keyloggers ed. die specifiek bitcoin wallets targeten. Bitcoin is verre van veilig. Het protocol wel, maar de gebruikerskant niet.

Het is een leuke, interessante, opkomende techniek, maar verre van de holy grail waar sommige het voor aanzien.

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 14:12:
[...]

Dat is ook weer zoiets wat uiteraard helemaal niks met BTC te maken heeft. Als jij je geld op een BTC bank zet, en die gaat failliet, moet je eens raden wat er dan gebeurd. Hint: Het begint ermee dat je je geld kwijt bent.

Dan ga jij zeggen dat je BTC niet op een bank hoeft te zetten. Je hoeft Euro's ook niet op een bank te zetten. Tuurlijk voor je loon enzo is het handig, maar ik neem aan dat je betaalrekening niet meer dan 100k heeft. Als jij het contant op je kamer wilt leggen is dat ook prima.
En denk jij dan dat het voor de gemiddelde persoon een goed idee is om al zijn geld op zijn computer te hebben staan effectief wat elke hacker kan stelen? Uiteraard kan je met bootable Linux CDs het allemaal heel veilig doen, maar dat is niet iets voor de gemiddelde persoon.

En het verband tussen eerlijker systeem en betere bescherming van je privacy mis ik ook nog een beetje, net als of dat allemaal puur positief is. (Privacy is belangrijk, maar laten we niet doen alsof er geen nadelen zijn aan alleen maar zoveel mogelijk privacy willen).

• komkommer

komkommer

Koffie

Sissors schreef op zondag 31 maart 2013 @ 15:32:
[...]
Dan ga jij zeggen dat je BTC niet op een bank hoeft te zetten. Je hoeft Euro's ook niet op een bank te zetten.
Bitcoin is zoveel meer dan een manier om waarde zelf te beheren. Wist je dat Bitcoin in no-time naar iemand anders kan sturen? Maakt niet uit waar die persoon zich op de wereld begeeft! Probeer dat eens met de Euro's die niet op de bank staan.

Makerij Hofman

Verwijderd

Ik vind het jammer dat veel mensen, meteen de risico's en nadelen van Bitcoin proberen te benadrukken. Die zijn er zeker doordat het open-source is en misschien daardoor eenvoudiger te hacken of ander kwaad mee aan te richten. Daarentegen is het innovatief, onafhankelijk en juist door deze innovatie ontstaat er een nieuw soort economie. Zie maar het aantal nieuwe initiatieven aan webwinkels, online banken etc. die als paddestoelen de lucht invliegen.

Verwijderd

Heeft het bitcoins-minen nog trouwens? Ben er al een tijdje uit geweest qua informatiestroom hierover.

• godofal
  • Niet online

godofal

Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 18:19:
Heeft het bitcoins-minen nog trouwens? Ben er al een tijdje uit geweest qua informatiestroom hierover.
niet veel nieuws; avalon heeft ASIC's geleverd (1ste batch, 300 stuks) en de difficulty is gestegen
thats about it voor het afgelopen half jaar geloof ik

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 18:18:
Ik vind het jammer dat veel mensen, meteen de risico's en nadelen van Bitcoin proberen te benadrukken.
Nu draai je het een beetje om. Veel mensen behandelen bitcoin alsof het de oplossing voor alles is, en daarop wordt gezegd, pas op, er zijn ook nadelen, en pas op voor de wij-van-wc-eend verhalen die ook circuleren. Natuurlijk spreekt iemand die zijn brood van bitcoins probeert te maken minimaal over de negatieve aspecten :)
Die zijn er zeker doordat het open-source is en misschien daardoor eenvoudiger te hacken of ander kwaad mee aan te richten.
Uhmm nee? Juist open source is veiliger. Het protocol is ook veilig, dat geloof ik allemaal wel, het gaat erom dat de computers van gebruikers niet veilig zijn. Zou jij 100k euro op je computer opslaan met het risico alles kwijt te zijn als er een trojan op je computer komt? Ik zou dat geld niet wedden op de veiligheid van mijn systeem.
Daarentegen is het innovatief, onafhankelijk en juist door deze innovatie ontstaat er een nieuw soort economie.
Nee, er ontstaat in feite geen nieuwe economie. Het maakt bepaalde dingen alleen wat makkelijker om te doen, en dat eigenlijk alleen omdat de reguliere banken nu redelijk hoge bedragen rekenen voor bijvoorbeeld geld over maken naar het buitenland. Het is niet dat het niet kan.
Zie maar het aantal nieuwe initiatieven aan webwinkels, online banken etc. die als paddestoelen de lucht invliegen.
Ik zie eigenlijk alleen exchanges die een percentage mee willen pakken van de bitcoin handel. Wat voor echt nieuwe dingen zijn er nu dan?

• Sissors
  • Niet online
komkommer schreef op zondag 31 maart 2013 @ 17:38:
[...]

Bitcoin is zoveel meer dan een manier om waarde zelf te beheren. Wist je dat Bitcoin in no-time naar iemand anders kan sturen? Maakt niet uit waar die persoon zich op de wereld begeeft! Probeer dat eens met de Euro's die niet op de bank staan.
En precies daarmee laat je eigenlijk zien dat het echt geen revolutie gaat veroorzaken. Bij 'zoveel meer', kom je met dat je snel kan overmaken? En je realiseert je dat je dat ook met PayPal en bijvoorbeeld Western Union kan doen? Het is leuk hoor, en ja het is in principe inherent aan BTCs, maar het is absoluut niet iets wat niet ook met andere valuta gedaan kan worden. En laten we wel wezen, ook bij BTCs zal het voor de gemiddelde persoon een beter idee zijn zijn geld op een 'bank'/online wallet te hebben staan, en dan kost het ook weer tijd/geld om over te maken.

Ja in theorie kan je dus sneller geld overmaken met BTCs zonder dat het geld kost, maar laten we niet overdrijven hoe significant dat is. En ik verwacht ook dat het bij reguliere banken steeds sneller zal gaan.
Daarentegen is het innovatief, onafhankelijk en juist door deze innovatie ontstaat er een nieuw soort economie. Zie maar het aantal nieuwe initiatieven aan webwinkels, online banken etc. die als paddestoelen de lucht invliegen.
Wat voor een nieuw soort economie is een aantal webwinkels en online banken dan? Die hebben we toch al lang? En banken met heel veel lagere kosten ook.

• Wrd

Wrd

Het gaat ook niet wat je er nu mee kan doen, maar om de potentie van wat je ermee zou kunnen doen.
Een groot utopia is een wereldwijd valuta die gewoon overal geaccepteerd wordt.

Voorbeeld, momenteel geeft mijn oma al haar kleinkinderen een financiele gift elke nieuwjaar.
Ze woont in Hong Kong en de meeste kleinkinderen zitten in Amerika.
Om het makkelijker voor haarzelf te maken wisselt ze alles in naar US dollars en stuurt het via de post op.

Ik ontvang dus elke jaar wat amerikaanse dollars. Om het in Nederland te kunnen gebruiken moet ik het dus wisselen naar euro's. Of sparen totdat ik een keer naar de US ga.
Het wordt dan 2 keer omgezet naar een verschillende valuta en ook nog eens via de standaard post opgestuurd met alle mogelijke implicaties.

Als ze bitcoins zou gebruiken en bitcoins wereldwijd te gebruiken zijn dat hoeft ze alleen bitcoins op te sturen en kunnen de kleinkinderen dat gewoon gebruiken onafhankelijk van waar ze wonen.

Dat het momenteel nog niet zover is wil niet zeggen dat het nooit zo gaat worden. Ik zie Bitcoins eerder een wereldwijd geaccepteerd valuta worden dan enig ander valuta. Een groot reden is omdat het politiek gevoelig is om een valuta te accepteren van landen waar geen goede band mee is.

• godofal
  • Niet online

godofal

Zoijar schreef op zondag 31 maart 2013 @ 18:56:
[...]
Uhmm nee? Juist open source is veiliger. Het protocol is ook veilig, dat geloof ik allemaal wel, het gaat erom dat de computers van gebruikers niet veilig zijn. Zou jij 100k euro op je computer opslaan met het risico alles kwijt te zijn als er een trojan op je computer komt? Ik zou dat geld niet wedden op de veiligheid van mijn systeem.
de gemiddelde BTC gebruiker zal idd niet veel verder gaan dan een simpel wachtwoord op z'n wallet, maar die gemiddelde BTC gebruiker heeft ook niet zoveel geld in z'n wallet

iemand die daarentegen €100k aan BTC heeft zal die veel beter beveiligen, op een USB stick zetten en die in een kluis gooien oid
het is vrij gemakkelijk om een bootable USB stick te maken alleen voor BTC transacties, er zijn meerdere linux distro's die daar speciaal voor gemaakt zijn
dan kan je dus bijvoorbeeld een 2de wallet op je PC zetten als "zakgeld" en elke keer dat je meer nodig hebt even je "spaarrekening" openen en meer overmaken
kost een paar minuten en is 100% veilig (nja, 99%, je zakgeld wallet is nog steeds vatbaar voor diefstal :+ )

als je zoveel geld hebt ga je automatisch je spul beter beveiligen
en júist dankzij het BTC systeem is dat heel goed te doen

• Sissors
  • Niet online
Wrd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 19:15:
Het gaat ook niet wat je er nu mee kan doen, maar om de potentie van wat je ermee zou kunnen doen.
En wat is die potentie dan? Want dat mis ik dus, waarom is het in potentie zo anders? Tuurlijk er zijn wat verschillen, maar ik zie niks waarvan ik nou onder de indruk ben.

Wat jij in je post daarna zegt als een algemeen geaccepteerde valuta, dat is net als het bekende xkcd stripje over standaarden: hoe gaan we zorgen dat iedereen dezelfde valuta gebruikt? We introduceren er gewoon nog eentje...
Dat is geen specifiek iets van BTC, je kan ook wereldwijd op USD overstappen als je dat wilt. Daarnaast is er een reden dat andere landen niet op USDs overstappen: ze willen zelf controle hebben over hun geld. Dat heeft nadelen voor de burgers, maar ook grote voordelen als het verantwoordelijk gebeurd.

En als je oma alle kleinkinderen een gift wil geven kan ze ook PayPal gebruiken, zelfde effect, alle kleinkinderen kunnen het zo gebruiken/naar gewone bankrekening halen onafhankelijk van welke valuta ze gebruiken. (Of een ander bedrijf dat een soortgelijke service levert).
de gemiddelde BTC gebruiker zal idd niet veel verder gaan dan een simpel wachtwoord op z'n wallet, maar die gemiddelde BTC gebruiker heeft ook niet zoveel geld in z'n wallet
Je wilde toch dat BTCs door iedereen gebruikt gingen worden? Dan hebben heel veel mensen veel geld op hun wallet, en ervan uitgaan dat mijn oma d'r geld veilig houdt met een bootable Linux distro op een USB stick in een kluis is niet bijzonder realistisch.

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 31-03-2013 19:45 ]

• komkommer

komkommer

Koffie

Mja, dat argument is al zo vaak aangehaald. Een van de dingen waarom ik juist me echt in Bitcoin begon te verdiepen was omdat Paypal voor de zoveelste keer allerlei bedrijven had afgesloten (om dus nog maar een voordeel van Bitcoin aan te halen).

Maar goed, Bitcoins is niet voor iedereen. Een hoop mensen bleven ook lang in stoom-autos rijden, want benzineautos waren maar luidruchtig en ze stonken en waren in het begin ook nog zeker lang niet zo snel :+

[ Voor 4% gewijzigd door komkommer op 31-03-2013 19:52 ]

Makerij Hofman

• Sissors
  • Niet online
komkommer schreef op zondag 31 maart 2013 @ 19:51:
[...]

Mja, dat argument is al zo vaak aangehaald. Een van de dingen waarom ik juist me echt in Bitcoin begon te verdiepen was omdat Paypal voor de zoveelste keer allerlei bedrijven had afgesloten (om dus nog maar een voordeel van Bitcoin aan te halen).

Maar goed, Bitcoins is niet voor iedereen. Een hoop mensen bleven ook lang in stoom-autos rijden, want benzineautos waren maar luidruchtig en ze stonken en waren in het begin ook nog zeker lang niet zo snel :+
Tja als je een betaalsysteem wilt waar niks tegen fraude wordt gedaan heb je al Western Union. Uiteraard maakt PayPal fouten, er werken immers mensen. Maar ook dit staat nog steeds los van de gebruikte valuta, ze kunnen ook een PayPal variant maken die geen enkele bescherming voor consumenten biedt. Dat een voordeel noemen van BTCs vind ik erg kort door de bocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 31-03-2013 19:56 ]

• godofal
  • Niet online

godofal

Sissors schreef op zondag 31 maart 2013 @ 19:42:
[...]

Je wilde toch dat BTCs door iedereen gebruikt gingen worden? Dan hebben heel veel mensen veel geld op hun wallet, en ervan uitgaan dat mijn oma d'r geld veilig houdt met een bootable Linux distro op een USB stick in een kluis is niet bijzonder realistisch.
nee, dan hebben veel mensen wát geld op hun PC staan, en sommige mensen hebben veel geld op een USB stick staan

het is (zoals altijd) een spelletje van wat efficient is: is het aantrekkelijk voor een hacker om een tiental wallets te stelen en ze te kraken voor een paar honderd euro? dat lijkt me niet

het is gewoon hetzelfde als met geld in je zak: iemand kan zonder veel moeite een mes/pistool trekken en dat geld te jatten, is het de tijd/energie/risico waard? meestal niet
risico is natuurlijk minder bij BTC, maar het is daardoor niet gelijk interresanter om te doen

• Sissors
  • Niet online
godofal schreef op zondag 31 maart 2013 @ 20:02:
[...]

nee, dan hebben veel mensen wát geld op hun PC staan, en sommige mensen hebben veel geld op een USB stick staan

het is (zoals altijd) een spelletje van wat efficient is: is het aantrekkelijk voor een hacker om een tiental wallets te stelen en ze te kraken voor een paar honderd euro? dat lijkt me niet
Ik durf wel te wedden dat dat voor veruit de meeste hackers heel veel aantrekkelijker is dan een paar grote wallets stelen die veel beter beveiligd zijn.

Maar hoe kom je erbij dat veel mensen een paar honderd euro zouden hebben als we allemaal op BTCs overgaan? Gemiddelde hoeveelheid spaargeld van mensen is heel veel meer dan dat. En dan zie ik mijn oma, en ook niet andere 'normale' personen hun spaargeld veilig houden met bootable Linux distros. En dan gaat het dus niet over een paar honderd euro als je kijkt wat veel mensen op hun spaarrekening hebben staan.

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Als de visie dat bitcoin zo groot wordt dat het algemeen geaccepteerd wordt uitkomt, dan zal je wat nu je betaalrekening is gewoon op je computer hebben staan omdat je er dagelijks bij moet. Ik weet niet hoe dat bij andere zit, maar mijn betaalrekening staat toch vaak wel rond de 5k a 10k euro op. Als je kijkt hoe er nu al domme dingen als world of warcraft accounts gehackt worden met keyloggers en trojans, hoeveel credit card gegevens er gestolen worden, en wat voor probleem banken hebben met phishing websites, dan is het geen vreemde veronderstelling dat als je weet dat er bij de meeste computerleken zo'n 5k euro aan bitcoins te halen valt met een trojan, en ook nog eens volstrekt anoniem zonder mogelijkheid tot rectificatie, er een wildgroei ontstaat aan bitcoin-stelende virussen. Ik lees nu twee argumenten: bitcoin is zo goed vanwege de potentie groot te worden, en er is geen probleem want bitcoin is niet zo groot. Welke is het nu? :)
komkommer schreef op zondag 31 maart 2013 @ 19:51:
Haha, ja, en omdat de aanhangers van de benzineauto het zo geweldig vonden is het overal standaard geworden, en werd elk gesprek over nadelen onderdukt vanwege belang, totdat men er nu achter komt dat op benzine rijden eigenlijk heel kut is... omdat je dan benzine nodig hebt :+

[ Voor 24% gewijzigd door Zoijar op 31-03-2013 20:45 ]

• godofal
  • Niet online

godofal

Sissors schreef op zondag 31 maart 2013 @ 20:11:
[...]

Ik durf wel te wedden dat dat voor veruit de meeste hackers heel veel aantrekkelijker is dan een paar grote wallets stelen die veel beter beveiligd zijn.

Maar hoe kom je erbij dat veel mensen een paar honderd euro zouden hebben als we allemaal op BTCs overgaan? Gemiddelde hoeveelheid spaargeld van mensen is heel veel meer dan dat. En dan zie ik mijn oma, en ook niet andere 'normale' personen hun spaargeld veilig houden met bootable Linux distros. En dan gaat het dus niet over een paar honderd euro als je kijkt wat veel mensen op hun spaarrekening hebben staan.
omdat ik niet verwacht dat iedereen hun spaargeld omzetten in BTC
ik zie BTC niet als een vervanger op euro/dollar/etc maar als aanvulling op, of een digitale variant
de toekomst voor BTC gaat imo meer naar digitale goederen zoals games (steam, microtransacties) abbonomenten (facebook, nieuwssites) en digitale diensten (mensen inhuren voor werk aan sites/grafisch design e.d.)
je brood uit de albert heijn ga je er niet mee kopen

dat is wat ik verwacht iig, veel mensen denken zwart/wit en zeggen óf dat het helemaal verdwijnt óf dat het alles overneemt terwijl de waarheid zoals vaak in het midden ligt

BTC is de perfecte valuta voor de online wereld, voor fysieke dingen hebben we al genoeg mogelijkheden

voor die oma zou BTC trouwens handiger/veiliger/sneller zijn; ze doet exact hetzelfde (geld omwisselen en opsturen) maar dan zonder risico van diefstal (post is nou niet echt de veiligste manier om geld te versturen)
hoeft ze nog niet gelijk al haar spaargeld om te wisselen, dat is gewoon zwaar overbodig
Zoijar schreef op zondag 31 maart 2013 @ 20:39:dan is het geen vreemde veronderstelling dat als je weet dat er bij de meeste computerleken zo'n 5k euro aan bitcoins te halen valt met een trojan
klopt, maar op dit moment is dat niet zo: mensen hebben niet genoeg staan om het echt aantrekkelijk te maken voor hackers en degenen die dat wel hebben zorgen wel voor goede beveiliging (bootable USB oid)

zodra BTC echt groot word zullen er genoeg mensen gehacked worden, geen twijfel mogelijk, maar dat zal eerder het effect hebben dat mensen hun BTC beter gaan beveiligen (en er dus nieuwe manieren worden ontwikkeld om dat te doen) dan dat BTC instort

als de mogelijkheid tot diefstal van een valuta de ondergang van die valuta zou betekenen zouden we allang geen muntgeld meer hebben, zo gejat namelijk :)

• komkommer

komkommer

Koffie

En dan zie ik mijn oma, en ook niet andere 'normale' personen hun spaargeld veilig houden met bootable Linux distros.
Nee, ik ook niet :) Maar daar zitten we met Bitcoin nog maar net in de beginfase. Er zijn net een paar hardwarewallets uitgebracht die precies dat een stuk makkelijke maken.

Makerij Hofman

• Wrd

Wrd

[...]

15 jaar geleden zag ik ook niet mijn oma en andere 'normale' mensen gebruik maken van computers en internet. Het was voor nerds. In de tussentijd maken die 'normale' mensen vrolijk gebruik van internet en gadgets.

Ik zie bitcoin net als vele andere wetenschappelijke uitvindingen. In het begin is het "wat heb je eraan", "Het is niet nuttig in te zetten". Vaak zie je dat diezelfde uitvindingen toch specifieke technieken mogelijk maken.
Het tegenwerken van innovatieve uitwerkingen is niet gebaad voor de algemene vooruitgang.
Sissors schreef op zondag 31 maart 2013 @ 19:09:
[...]
En je realiseert je dat je dat ook met PayPal en bijvoorbeeld Western Union kan doen?
[...]
Hetzelfde werd gezegd door tegenstanders toen Paypal kwam en bij andere uitvindingen.

Ik beweer dus ook niet dat bitcoins een perfecte vervanger zal zijn van de huidige systemen. Het heeft wel features die andere systemen niet hebben.

En als laatst Bitcoin is geen standaard. Het is geen stel regels over hoe 'iets' gedaan moet worden. Bitcoin is een dienst/applicatie zoals Bittorrent is en iedereen is vrij om een eigen versie/implementatie te bouwen en gebruiken (namecoin, LTC, etc)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik ben er van overtuigd dat overheden (cq de financiële elite) er alles aan zullen doen om bitcoin de nek om te draaien door middel van wet- en regelgeving, controles inclusief inbreuk op privacy om een alternatief monetair systeem buiten hun span of control te stoppen, zodra het ook maar enigszins in de mainstream aan populariteit zal groeien. De belangen zijn eenvoudigweg te groot.
Vergelijk dit met de diverse maatregelen om andere vormen van anoniem geld te criminaliseren, zoals cash geld.

[ Voor 12% gewijzigd door Henk007 op 01-04-2013 10:05 ]

• godofal
  • Niet online

godofal

een paar pagina's terug stelde ik de vraag: heeft dat wel het gewenste effect? het kan namelijk net zo het tegenovergestelde effect krijgen
we weten allemaal dat torrents ook niet gestopt worden, ook niet in amerika waar ze er *vol* tegenin gaan
als je als overheid iets illegaal maakt, zeker iets zoals BTC of torrents, dan trek je alleen maar meer aandacht

om nog maar niet te beginnen over overheid en IT gerelateerde wetgeving/uitvoering...

• Henk007
De krachten die je losmaakt als je copyrighted materiaal deelt via torrents zijn een paar orde-groottes kleiner dan een poging om het monetaire monopolie te doorbreken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Henk007 op 01-04-2013 01:00 ]

• godofal
  • Niet online

godofal

zoals? amerikaanse overheid zit vol in de pocket van de media daar, grotere machten dan dat ga je niet snel vinden lijkt me :+

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:24
godofal schreef op zondag 31 maart 2013 @ 21:15:
[...]
BTC is de perfecte valuta voor de online wereld, voor fysieke dingen hebben we al genoeg mogelijkheden

voor die oma zou BTC trouwens handiger/veiliger/sneller zijn; ze doet exact hetzelfde (geld omwisselen en opsturen) maar dan zonder risico van diefstal (post is nou niet echt de veiligste manier om geld te versturen)
hoeft ze nog niet gelijk al haar spaargeld om te wisselen, dat is gewoon zwaar overbodig
Voor de online wereld hebben we net zo goed genoeg mogelijkheden.

Ik heb nog nooit één bitcoin of een fractie ervan in mijn bezit gehad en kan ondanks dat overal ter wereld online goederen kopen en betalen zonder moeilijke omrekenacties of enveloppen met fysiek geld.
Ik kan mijn bank simpelweg opdracht geven om een betaling uit te voeren in weet ik veel wat voor valuta naar wie dan ook in de wereld als er een bankrekening tegenover staat.
En als die ander geen bankrekening heeft kan dat uiteraard niet maar als een ander geen bitcoin en/of internet heeft kan ik daarmee net zo goed niet betalen.
Je maakt mij niet wijs dat de oma die eerder genoemd werd niet naar een bank kan gaan en opdracht kan geven om euro's over te maken naar een rekening in een ander land.
https://www.google.nl/sea...official&client=firefox-a

• incama
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-11 10:23
ninjazx9r98 schreef op maandag 01 april 2013 @ 09:38:
[...]

Ik heb nog nooit één bitcoin of een fractie ervan in mijn bezit gehad en kan ondanks dat overal ter wereld online goederen kopen en betalen zonder moeilijke omrekenacties of enveloppen met fysiek geld.
Ik kan mijn bank simpelweg opdracht geven om een betaling uit te voeren in weet ik veel wat voor valuta naar wie dan ook in de wereld als er een bankrekening tegenover staat.
En als die ander geen bankrekening heeft kan dat uiteraard niet maar als een ander geen bitcoin en/of internet heeft kan ik daarmee net zo goed niet betalen.
Je maakt mij niet wijs dat de oma die eerder genoemd werd niet naar een bank kan gaan en opdracht kan geven om euro's over te maken naar een rekening in een ander land.
Dan snap je het principe van de Bitcoin niet.

• ninjazx9r98
incama schreef op maandag 01 april 2013 @ 10:00:
[...]

Dan snap je het principe van de Bitcoin niet.
Laten we het anders zeggen, ik snap het principe van bitcoin prima maar zie het nut of de toegevoegde waarde niet.
Het voegt simpelweg niets toe ten opzichte van de mogelijkheden die ik op dit moment al tot mijn beschikking heb.

Maar goed als ik volgens jou het principe niet snap, kan je dat dan in een paar zinnen hier neerzetten en even toelichten waarom ik het niet snap?

• Henk007
ninjazx9r98 schreef op maandag 01 april 2013 @ 10:36:
[...]
Maar goed als ik volgens jou het principe niet snap, kan je dat dan in een paar zinnen hier neerzetten en even toelichten waarom ik het niet snap?
De doorslaggevende eigenschappen zijn volgens mij:
  • Bitcoins staan niet onder controle van overheden of centrale banken, die de waarde dus niet kunnen verminderen door inflatie, cq 'bijdrukken' van valuta.
  • Bitcoins zijn anoniem; overheden kunnen niet zonder meer traceren wie aan wie hoeveel betaalt
  • Door het digitale karakter zijn bitcoins gemakkelijk te verdelen in zeer kleine fractionele eenheden

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 18:00
Luxe went snel, ik sta nu al te schelden als een transactie weer eens een half uur duurt in plaats van 10 minuten. Maar dan denk ik er weer aan dat enkele jaren geleden een binnenlandse transactie bij de bank er gewoon dagen over kon doen. Om nog maar niet te spreken over 'avond nacht weekend goede vrijdag kerst Pasen etc geen betalingsverkeer mogelijk' bij de banken.

Ik heb dan ook al meerdere keren bitcoins aangenomen als betaling voor mijn V&A advertenties waardoor ik gewoon direct kon versturen.

[ Voor 14% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 01-04-2013 10:52 ]

• wesleytjuh
ninjazx9r98 schreef op maandag 01 april 2013 @ 09:38:
[...]

Om maar 1 voorbeeld te noemen waarom bitcoin een goede vervanger voor de door jou genoemde situatie is: Met bitcoins staat het vrijwel instant (~30 min) op andermans rekening. Maakt niet uit welke feestdagen, weekend of wat dan ook er tussen zit. En met bitcoins betaal je amper fees, bij banken ligt dit een stuk hoger.

De koers doet het trouwens beter dan verwacht dit weekend :). Eindelijk weer wat stabiliteit.

[ Voor 5% gewijzigd door wesleytjuh op 01-04-2013 11:04 ]

• Sissors
  • Niet online
Daarentegen zijn de Euro <> BTC fees weer schrikbarend hoog. (En is overschrijven binnen Nederland gewoon gratis).
•Bitcoins staan niet onder controle van overheden of centrale banken, die de waarde dus niet kunnen verminderen door inflatie, cq 'bijdrukken' van valuta
Dat kan een voordeel zijn, maar er is een reden dat de overheid dat wil kunnen. Als het verantwoordelijk gebeurd kan dat een heel goed idee zijn om juist te doen.
•Bitcoins zijn anoniem; overheden kunnen niet zonder meer traceren wie aan wie hoeveel betaalt
Ook hier geld dat alleen maar zoveel mogelijk privacy niet altijd beter is. Maar goed dit kan je meer een voordeel noemen dan je vorige punt imo.
•Door het digitale karakter zijn bitcoins gemakkelijk te verdelen in zeer kleine fractionele eenheden
Oftewel kan je enorme deflatie hebben, is dat erg positief?
omdat ik niet verwacht dat iedereen hun spaargeld omzetten in BTC
ik zie BTC niet als een vervanger op euro/dollar/etc maar als aanvulling op, of een digitale variant
de toekomst voor BTC gaat imo meer naar digitale goederen zoals games (steam, microtransacties) abbonomenten (facebook, nieuwssites) en digitale diensten (mensen inhuren voor werk aan sites/grafisch design e.d.)
je brood uit de albert heijn ga je er niet mee kopen
Daar kan ik het wel mee eens zijn, aan de andere kant denk ik ook dat zulk soort bedrijven als facebook/steam liever een 'eigen' munteenheid voor hun dienst gebruiken dan dat ze BTC gebruiken. Maar voor online diensten kan ik het me idd voorstellen, maar dan hebben we het dus niet erover dat het de standaard munteenheid wordt.

En juist het eerder genoemde voordeel dat de overheid veel minder kan ingrijpen is denk ik een reden dat het geen goede munteenheid zal zijn voor ons normale geldverkeer: Onze economie is alles behalve statisch, dan een statische munteenheid gebruiken lijkt me geen succes.

Verwijderd

Het voorbeeld om je brood te betalen bij AH. Ik denk dat het juist wel die kant op gaat. Nu heb je al "pin-only" kassa's. De volgende stap is betalen met je mobiel en dus zou dat ook met BTC kunnen. De vraag is alleen of BTC ook wordt opgepikt door de meerderheid van de mensen.

• ninjazx9r98
Henk007 schreef op maandag 01 april 2013 @ 10:47:
[...]

De doorslaggevende eigenschappen zijn volgens mij:
  • Bitcoins staan niet onder controle van overheden of centrale banken, die de waarde dus niet kunnen verminderen door inflatie, cq 'bijdrukken' van valuta.
  • Bitcoins zijn anoniem; overheden kunnen niet zonder meer traceren wie aan wie hoeveel betaalt
  • Door het digitale karakter zijn bitcoins gemakkelijk te verdelen in zeer kleine fractionele eenheden
En de voordelen daarvan voor mij als persoon zijn?
Je noemt een paar eigenschappen maar voordelen zie ik daar niet.
Ik heb geen last van inflatie, ik heb geen behoefte aan anonimiteit voor betalingen, ik heb in mijn dagelijks leven geen zeer kleine fractionele eenheden nodig om betalingen te doen.
wesleytjuh schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:00:
[...]

Om maar 1 voorbeeld te noemen waarom bitcoin een goede vervanger voor de door jou genoemde situatie is: Met bitcoins staat het vrijwel instant (~30 min) op andermans rekening. Maakt niet uit welke feestdagen, weekend of wat dan ook er tussen zit. En met bitcoins betaal je amper fees, bij banken ligt dit een stuk hoger.

De koers doet het trouwens beter dan verwacht dit weekend :). Eindelijk weer wat stabiliteit.
Wat is het voordeel dan voor mij als persoon dat betalingen instant zijn?
Betalingen gaan vandaag de dag al een stuk sneller dan een aantal jaren geleden en instant betalingen is niet iets wat ik mis of waar ik vreselijk veel behoefte aan heb.
Voor wat betreft de fee zul je toch specifieker moeten zijn wanneer en waarom dat hoger zou zijn.
In het normale dagelijkse betalingsverkeer betaal ik namelijk zo goed als nergens een fee.
Sterker nog, bitcoins zijn (een stuk) duurder als je de noodzaak tot het hebben van een computer plus internetverbinding mee zou tellen.
Bankieren zonder computer/internet kan prima, bitcoin zonder die twee kun je wel vergeten tenzij je voor ieder betaling een internet café gaat opzoeken (en betalen)

De opmerking mbt de koers geeft overigens (over)duidelijk om waar het uiteindelijk om gaat, het gaat helemaal niet om een nieuwe valuta, het gaan om speculeren en geld verdienen aan een nieuwe valuta.
Of houdt je je ook dagelijks bezig met de koers van de euro?

• wesleytjuh
ninjazx9r98 schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:47:
[...]

En de voordelen daarvan voor mij als persoon zijn?
Je noemt een paar eigenschappen maar voordelen zie ik daar niet.
Ik heb geen last van inflatie, ik heb geen behoefte aan anonimiteit voor betalingen, ik heb in mijn dagelijks leven geen zeer kleine fractionele eenheden nodig om betalingen te doen.

[...]

Wat is het voordeel dan voor mij als persoon dat betalingen instant zijn?
Betalingen gaan vandaag de dag al een stuk sneller dan een aantal jaren geleden en instant betalingen is niet iets wat ik mis of waar ik vreselijk veel behoefte aan heb.
Voor wat betreft de fee zul je toch specifieker moeten zijn wanneer en waarom dat hoger zou zijn.
In het normale dagelijkse betalingsverkeer betaal ik namelijk zo goed als nergens een fee.
Sterker nog, bitcoins zijn (een stuk) duurder als je de noodzaak tot het hebben van een computer plus internetverbinding mee zou tellen.
Bankieren zonder computer/internet kan prima, bitcoin zonder die twee kun je wel vergeten tenzij je voor ieder betaling een internet café gaat opzoeken (en betalen)

De opmerking mbt de koers geeft overigens (over)duidelijk om waar het uiteindelijk om gaat, het gaat helemaal niet om een nieuwe valuta, het gaan om speculeren en geld verdienen aan een nieuwe valuta.
Of houdt je je ook dagelijks bezig met de koers van de euro?
Omdat je dan simpelweg sneller je goederen hebt. Maakte jij afgelopen vrijdag nog iets over naar <insert ver land> dan staat dat op zijn vroegst morgen op de rekening. Je verliest dan minimaal 3 dagen. Met bitcoin was dat niet het geval. Daar kun je niet omheen.

Vergelijk het met iDeal, eerst ging alles met overschrijving, en dat was toch snel zat? Nu iDeal overal te gebruiken is vind iedereen overschrijving maar traag, zonder iDeal kan je geen webshop meer runnen eigenlijk. Zonder iDeal zijn sowieso al die vandaag besteld morgen in huis acties simpelweg niet mogelijk.

Fees zijn altijd een klein deel van de totale transactie, en zijn nodig om het systeem te onderhouden. < 10 BTC is bijvoorbeeld 0.01BTC fee. <20 BTC 0.02 etc. Hoe dat tegenwoordig eigenlijk precies zit weet ik niet, is wat veranderd ten opzichte van 2 jaar geleden geloof ik. Met de huidige koers is 0.01BTC fee bijvoorbeeld al 0.90 cent, best veel nog.

Iedereen weet dat momenteel bitcions niet bruikbaar zijn als valuta, zeker met al die grote schomelingen. Juist die stabiliteit is goed, dan pas kan je er echt mee gaan kopen en verkopen. Echter zijn we daar nog jaren van vandaan ben ik bang. Het is in ieder geval fijn om te zien dat de koers ook eens 3 dagen hetzelfde kan blijven.
Sissors schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:09:
Daarentegen zijn de Euro <> BTC fees weer schrikbarend hoog. (En is overschrijven binnen Nederland gewoon gratis).
Dat is natuurlijk iets wat in de toekomst alleen maar lager kan worden. Wanneer het mogelijk wordt om gemakelijk je bitcoins in Nederland te kopen/verkopen kunnen die fees een stuk lager.

[ Voor 16% gewijzigd door wesleytjuh op 01-04-2013 12:17 ]

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

wesleytjuh schreef op maandag 01 april 2013 @ 12:00:
[...]

Fees zijn altijd een klein deel van de totale transactie, en zijn nodig om het systeem te onderhouden. < 10 BTC is bijvoorbeeld 0.01BTC fee. <20 BTC 0.02 etc.
De aangeraden fee is 0.0005 BTC/kb, is o.a. maatregel om flooding te voorkomen.
https://en.bitcoin.it/wiki/Transaction_fees

• wesleytjuh
Tourniquet schreef op maandag 01 april 2013 @ 12:11:
[...]

De aangeraden fee is 0.0005 BTC/kb, is o.a. maatregel om flooding te voorkomen.
https://en.bitcoin.it/wiki/Transaction_fees
Die zocht ik even inderdaad. Dan zit je dus op zo'n €0.05 voor een transactie, minimaal dus.

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:45
Zijn er ook tweakers die met een ASIC aan de gang zijn/gaan ? Als ze niet allemaal uit Amerika zouden komen had ik misschien wel een product als de BitForce Jalapeno willen kopen :P

Ik ben er wel in geinteresseerd, maar vooral ook het zelf ontwerpen van zo'n systeem (en wat daarbij komt kijken).

• ninjazx9r98
wesleytjuh schreef op maandag 01 april 2013 @ 12:00:
[...]

Omdat je dan simpelweg sneller je goederen hebt. Maakte jij afgelopen vrijdag nog iets over naar <insert ver land> dan staat dat op zijn vroegst morgen op de rekening. Je verliest dan minimaal 3 dagen. Met bitcoin was dat niet het geval. Daar kun je niet omheen.
Dus je hebt een bijzondere situatie (paasdagen en dus lang weekend) nodig die samenvalt met een online bestelling in een ver land en geen geduld om te wachten op een bestelling om het voordeel van bitcoin uit te leggen?
Nog even los van het feit dat vrijdag bestellen en betalen geen enkele garantie is dat een en ander direct op transport gaat en dat je dus dankzij het weekend sowieso die drie dagen verliest (laat ik voor het gemak ook nog even tijdzones buiten beschouwing) omdat men daar ook vrij is.
Sorry maar dit staat zo ver van mijn dagelijkse realiteit dat ik dat met de beste wil van de wereld geen voordeel kan noemen.
Komt nog bij dat ik online bestellingen zo goed als altijd betaal met creditcard en dan zijn die drie dagen helemaal geen issue.
Zoals gezegd, ik zie geen toegevoegde waarde ten opzichte van de betaalmethodes die ik nu al tot mijn beschikking heb.

• godofal
  • Niet online

godofal

Verwijderd schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:32:
Het voorbeeld om je brood te betalen bij AH. Ik denk dat het juist wel die kant op gaat. Nu heb je al "pin-only" kassa's. De volgende stap is betalen met je mobiel en dus zou dat ook met BTC kunnen. De vraag is alleen of BTC ook wordt opgepikt door de meerderheid van de mensen.
waarom zouden we overstappen van pinpas en muntgeld naar BTC om een brood te kopen? daar heeft bitcoin dus geen enkel voordeel
er zijn plannen en betas (geloof ik) voor betalen met een soort RFID pinpas in je mobiel, maar dat gaat nog steeds via je bankrekening
om vervolgens over te stappen op BTC heeft geen voordeel en gaat alleen maar geld kosten (nieuw systeem implementeren)
bitcoins zullen imo bij digitale/internationale dingen beter zijn
ninjazx9r98 schreef op maandag 01 april 2013 @ 12:59:
[...]

Dus je hebt een bijzondere situatie (paasdagen en dus lang weekend) nodig die samenvalt met een online bestelling in een ver land en geen geduld om te wachten op een bestelling om het voordeel van bitcoin uit te leggen?
Nog even los van het feit dat vrijdag bestellen en betalen geen enkele garantie is dat een en ander direct op transport gaat en dat je dus dankzij het weekend sowieso die drie dagen verliest (laat ik voor het gemak ook nog even tijdzones buiten beschouwing) omdat men daar ook vrij is.
je slaat wel zijn punt over dat we in dezelfde situatie zaten met overschrijvingen/ideal
toen waren er vrij snel een aantal webshops die gingen concureren met elkaar met "vandaag besteld, morgen in huis" reclame, als ze nu nóg sneller kunnen leveren (voor 10 uur besteld, vanavond al in huis oid) dan gaat dat zeker interesant voor ze zijn
maakt natuurlijk vrij weinig uit, maar is wel een stapje die ze voorlopen op de concurent

het is geen garantie dat ze het gelijk op de post zetten maar wel een mógelijkheid. een mogelijkheid die ze nu nog niet hebben

tijdzones maken trouwens niks uit; ze zullen het altijd sneller/zelfde tijd op hun rekening zien, gemiddeld dus sneller

• wesleytjuh
ninjazx9r98 schreef op maandag 01 april 2013 @ 12:59:
[...]

Sorry maar dit staat zo ver van mijn dagelijkse realiteit dat ik dat met de beste wil van de wereld geen voordeel kan noemen.
Komt nog bij dat ik online bestellingen zo goed als altijd betaal met creditcard en dan zijn die drie dagen helemaal geen issue.
Zoals gezegd, ik zie geen toegevoegde waarde ten opzichte van de betaalmethodes die ik nu al tot mijn beschikking heb.
Ik doe aardig wat bestellingen in China, en die gaan allemaal via paypal, omdat ze dan direct verder kunnen met het order. En ja, in China gaat het vaak gewoon door, ook in het weekend. Pasen is natuurlijk een extra overdreven voorbeeld, maar het geld natuurlijk voor elk weekend. En ook doordeweeks, is Bitcoin/paypal gewoon 1-2 dagen sneller dan overschrijving. Als ik bijvoorbeeld voor mijn eigen webshopje een aantal versterkers snel nodig heb, en ik betaal die donderdag avond (vrijdag ochtend in China) met Paypal of bitcoin, dan gaan die vrijdag nog op de post, en heb ik ze maandag via UPS of DHL binnen. Met overschrijven zou het pas de donderdag of vrijdag erop zijn. Dat dit je niks uitmaakt omdat je prima kunt wachten, prima. Maar je kunt er niet omheen dat het simpelweg een voordeel is.

Zelfde dus ook met iDeal, mensen kopen iets en willen dat het liefste gisteren al in huis. Nogmaals, dat jij kunt wachten is natuurlijk prima, maar de meeste mensen willen het zsm in huis hebben. En dan heb je betaalmiddelen zoals iDeal/paypal of wellicht dus Bitcoin voor de buitenlandse betalingen nodig. In Nederland is iDeal prima, en zie ik dit bitcoin niet snel overnemen. iDeal is zelfs nog sneller wat dat betreft. Daarbij weet je instant dat het geld toegekend is aan je rekening. De daadwerkelijk overschrijving is wel een dag later.

[ Voor 4% gewijzigd door wesleytjuh op 01-04-2013 13:44 ]

• ninjazx9r98
godofal schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:12:
[...]

je slaat wel zijn punt over dat we in dezelfde situatie zaten met overschrijvingen/ideal
toen waren er vrij snel een aantal webshops die gingen concureren met elkaar met "vandaag besteld, morgen in huis" reclame, als ze nu nóg sneller kunnen leveren (voor 10 uur besteld, vanavond al in huis oid) dan gaat dat zeker interesant voor ze zijn
maakt natuurlijk vrij weinig uit, maar is wel een stapje die ze voorlopen op de concurent

het is geen garantie dat ze het gelijk op de post zetten maar wel een mógelijkheid. een mogelijkheid die ze nu nog niet hebben

tijdzones maken trouwens niks uit; ze zullen het altijd sneller/zelfde tijd op hun rekening zien, gemiddeld dus sneller
Alle voordelen die ik tot nu toe voorbij zie komen gaan uit van bijzondere situaties of zijn 'belangrijk' voor een relatief klein deel van de consumenten.
Het zijn niet of nauwelijks voordelen voor de gemiddelde consument of misschien beter gezegd de grote massa.
Op iDeal/overschrijvingen ben ik inderdaad niet ingegaan maar ook die situatie komt niet overeen met de werkelijkheid zoals die was/is.
Vandaag bestellen morgen in huis kan prima zonder iDeal met reeds bestaande betaalmethodes zoals creditcard, franco, acceptgiro.
Bitcoin voegt simpelweg niets toe aan de mogelijkheden die we nu al hebben voor de gemiddelde consument.

Voor wat betreft tijdzones, zolang bedrijven niet 24x7 hun rekening in de gaten houden maken tijdzones wel degelijk uit.
Tenzij je te maken hebt met een echte 24x7 situatie bij het bedrijf waar je een bestelling plaats ben je afhankelijk van hun openingstijden en hoeft er helemaal geen voordeel te zijn.
wesleytjuh schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:43:
[...]

Met overschrijven zou het pas de donderdag of vrijdag erop zijn. Dat dit je niks uitmaakt omdat je prima kunt wachten, prima. Maar je kunt er niet omheen dat het simpelweg een voordeel is.

Zelfde dus ook met iDeal, mensen kopen iets en willen dat het liefste gisteren al in huis. Nogmaals, dat jij kunt wachten is natuurlijk prima, maar de meeste mensen willen het zsm in huis hebben. En dan heb je betaalmiddelen zoals iDeal/paypal of wellicht dus Bitcoin voor de buitenlandse betalingen nodig. In Nederland is iDeal prima, en zie ik dit bitcoin niet snel overnemen. iDeal is zelfs nog sneller wat dat betreft. Daarbij weet je instant dat het geld toegekend is aan je rekening. De daadwerkelijk overschrijving is wel een dag later.
Nogmaals, het is geen voordeel ten opzichte van bestaande betaalmethodes.
Ik kan zoals gezegd betalen met creditcard en dan heb ik nul komma nul te maken met trage overschrijvingen.
Met enige regelmaat bestel ik bij amazon.co.uk en dat gaat prima met creditcard zonder welke vertraging dan ook.

Voor wat betreft iDeal, je kunt het ook zsm in huis hebben met andere betaalmethodes, iDeal is daarin helemaal niet zo bijzonder.
Ik kan gewoon bij bol.com kopen en ze een acceptgiro mee laten sturen of het betalen met creditcard.
Daar heb ik geen bitcoin voor nodig en ook geen iDeal.

Je moet het gewoon niet mooier maken dan het is, buiten dat het op dit moment niet eens een fatsoenlijk betaalmiddel is om daadwerkelijk goederen te kopen voegt het alleen een extra methode toe bij de reeds bestaande methodes.

• godofal
  • Niet online

godofal

ninjazx9r98 schreef op maandag 01 april 2013 @ 14:20:
[...]
Voor wat betreft tijdzones, zolang bedrijven niet 24x7 hun rekening in de gaten houden maken tijdzones wel degelijk uit.
Tenzij je te maken hebt met een echte 24x7 situatie bij het bedrijf waar je een bestelling plaats ben je afhankelijk van hun openingstijden en hoeft er helemaal geen voordeel te zijn.
dat is precies wat ik zeg: óf er is geen voordeel (zelfde "aankomsttijd") of er is wél voordeel
dat de helft van de transacties even snel gaan en de andere helft sneller betekent dat het gemiddeld sneller gaat
Je moet het gewoon niet mooier maken dan het is, buiten dat het op dit moment niet eens een fatsoenlijk betaalmiddel is om daadwerkelijk goederen te kopen voegt het alleen een extra methode toe bij de reeds bestaande methodes.
je moet het gewoon niet zwarter maken dan het is, het heeft voordelen (instant wereldwijd zonder transactie kosten) en is daardoor gewoon erg geschikt voor een hoop
voor fysieke dingen heeft het idd weinig voordeel maar het is gewoon beter en goedkoper dan de bestaande dingen (paypal/ideal) voor digitale goederen (media, ingame items, subscripties) en dáár zit de toekomst voor BTC

offtopic: paardensmiley /3 oOo 1 april FTW

• wesleytjuh
[...]

Alle voordelen die ik tot nu toe voorbij zie komen gaan uit van bijzondere situaties of zijn 'belangrijk' voor een relatief klein deel van de consumenten.
Het zijn niet of nauwelijks voordelen voor de gemiddelde consument of misschien beter gezegd de grote massa.
Op iDeal/overschrijvingen ben ik inderdaad niet ingegaan maar ook die situatie komt niet overeen met de werkelijkheid zoals die was/is.
Vandaag bestellen morgen in huis kan prima zonder iDeal met reeds bestaande betaalmethodes zoals creditcard, franco, acceptgiro.
Bitcoin voegt simpelweg niets toe aan de mogelijkheden die we nu al hebben voor de gemiddelde consument.

[...]

Ik kan zoals gezegd betalen met creditcard en dan heb ik nul komma nul te maken met trage overschrijvingen.
Met enige regelmaat bestel ik bij amazon.co.uk en dat gaat prima met creditcard zonder welke vertraging dan ook.

Voor wat betreft iDeal, je kunt het ook zsm in huis hebben met andere betaalmethodes, iDeal is daarin helemaal niet zo bijzonder.
Ik kan gewoon bij bol.com kopen en ze een acceptgiro mee laten sturen of het betalen met creditcard.

Echter zijn er voldoende webshops waar je niet met een creditcard of acceptgiro kunt betalen. In Nederland hebben wij hiervoor gelukkig iDeal. En dat is voorlopig ook gewoon een veel betere oplossing dan Bitcoin, en eigenlijk hebben wij in Nederland ook helemaal niks anders nodig. In het buitenland kun je inderdaad prima uit de voeten met een creditcard, maar vergeet voor het gemak even niet de kosten die hieraan verbonden zijn. Vaak een aantal % erbovenop, terwijl bij Bitcoin het om een aantal centen gaat. En een creditcard is niet voor iedereen weggelegd, maar dat terzijde.
Ik snap je punt, en ben er ook zeer zeker mee eens dat een nieuwe betaalmethode nog niet eens nodig is, maar er zijn zeker wel punten, die indien goed uitgevoerd voordelig kunnen uitpakken ten opzichte van de rest.

[ Voor 4% gewijzigd door wesleytjuh op 01-04-2013 14:39 ]

Verwijderd

je hebt credit card kosten en valuta kosten. Dit heb je bij bitcoins niet.

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Verwijderd schreef op maandag 01 april 2013 @ 14:42:
en valuta kosten. Dit heb je bij bitcoins niet.
Ik wist niet dat bitcoins kopen gratis was :+ Moet je nagaan dat gemakssites als bitonic dan "maar een paar procent boven de "marktprijs". " zitten.

• incama
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-11 10:23
[...]

[...]

Ik denk dat je niet zozeer naar de "praktische" kant moet kijken maar meer naar het principe. Ik probeer het eens met een voorbeeld.

Stel, je wilt voetbal plaatjes ruilen met je buurman. Geen probleem zou je zeggen. Je belt aan bij de buren, vraagt of hij/zij voetbalplaatjes wilt ruilen. Bereik je een akkoord? Dan ruil je zonder veel gedoe de kaarten (of je ruilt de kaarten voor iets anders, een voetbalshirt bijv. bij gebrek aan gewenste voetbal kaarten). Dit is de bitcoin manier van zaken doen. 1 op 1.

Stel dezelfde situatie voor maar dan op de banken manier.

Je wilt voetbal plaatjes ruilen met de buurman. Je belt aan maar dan gebeurd er iets vreemds. Een bankier doet open met de melding dat als je voetbal plaatjes wilt ruilen je eerst een rekening moet openen bij de bank. Echter voordat je een rekening krijgt zul je jezelf moeten identificeren. En omdat je graag plaatjes wilt ruilen doe je dat dan maar (nog los van de kosten die je de bankier moet betalen). Nu de bank je gegevens heeft mag je verder doorlopen naar de buurman om daadwerkelijk de kaarten te gaan ruilen. De buurman is in de tussentijd dezelfde bankier tegen gekomen en heeft net als jij een bankrekening moeten openen. Na een fijn onderonsje met de buurman besluit je diverse kaarten of andere spullen te ruilen, kat in het bakje zou je zeggen, maar wacht. Ondanks dat jullie het eens zijn over de ruilhandel staat de bankier weer voor jullie neus met de melding dat de overdracht via hem moet lopen. Maw, je geeft de bankier jouw kaartjes en de bankier geeft de kaartjes aan de buurman.

Dit is in wezen een absurde situatie. Nu heb je nog geluk dat er maar een bankier tussen jou en de buurman in staat. Nog ongunstiger is de situatie als er twee bankiers zijn, of bankiers uit verschillende landen die elkaar niet verstaan (Euro -> Yen) en geld vragen voor vertalingen (exchanges).

Nu heb ik het helemaal nog niet over inflatie (bijdrukken van geld), bemoeienis vanuit de regering, bevriezen van rekeningen, weghalen van spaargelden (Cyprus) ) etc, etc.

edit: Uiteraard mag iedereen dat doen wat hij zelf wilt. Ik probeer niets op te leggen en geef alleen mijn point of view :) Doe ermee wat je wilt.

[ Voor 1% gewijzigd door incama op 01-04-2013 15:36 . Reden: Toevoeging ]

• komkommer

komkommer

Koffie

Zoijar schreef op maandag 01 april 2013 @ 15:09:
[...]

Ik wist niet dat bitcoins kopen gratis was :+ Moet je nagaan dat gemakssites als bitonic dan "maar een paar procent boven de "marktprijs". " zitten.
Ik kan niet wachten tot wij niet meer nodig zijn!

Makerij Hofman

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Interessante discussies! Leuk om te lezen. :)

Ik onderbreek heel even om te melden dat een bitcoin nu bijna $100 "waard" is.

• wesleytjuh
Tot zover inderdaad weer het "enigszins stabiele weekend" . All time high 98.99 nu.

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

komkommer schreef op maandag 01 april 2013 @ 15:46:
Ik kan niet wachten tot wij niet meer nodig zijn!
Dat lijkt me niet echt een goed bedrijfsplan ;)

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
wesleytjuh schreef op maandag 01 april 2013 @ 15:48:
Tot zover inderdaad weer het "enigszins stabiele weekend" . All time high 98.99 nu.
Dat is alleen door het directe gevolg van de verkoop van +10K aan coins.

• wesleytjuh
Zie het inderdaad, voor ruim 14K aan coins in 2 uur tijd. Dan wilt het wel ja.

101 inmiddels, daar gaan we dan.

[ Voor 18% gewijzigd door wesleytjuh op 01-04-2013 16:32 ]

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-11 13:50
Whoah, 102$.

Was ik een paar weken geleden maar ingestapt toen de koers nog 40-60$ was.... :X

[ Voor 77% gewijzigd door Fasterinside op 01-04-2013 16:33 ]

Creating my own hero.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:53
Ik ben een paar weken geleden met 1600 euro ingestapt voor een prijs van 58 euro/btc. Heb sinds die tijd een winst van 350 euro en nog steeds blijft de waarde stijgen.

Ik handel via Mt.Gox, maar daar moet je account handmatig worden geverifieerd. Als ik niet een week op de verificatie had hoeven wachten, dan had ik nog 200 euro meer winst gehad.
De mensen die veel geld hebben geïnvesteerd bij de 5-10 euro prijzen van een tijd geleden, die hebben nu echt veel geld hiermee verdiend!

Ik kon vandaag het 100 dollar moment mooi volgen op verschillende sites, erg leuk om mee te maken. Toen het zover was, vloog de 'last price' op Mt. Gox in ieder geval heel snel heen en weer rond de 100 dollar. Ik verwacht zelf dat de prijs vrij snel op zal lopen naar 125 dollar, nu de psychologische grens doorbroken is...

• komkommer

komkommer

Koffie

Bitcoin op het NOS-journaal :D

Makerij Hofman

Verwijderd

Inderdaad prime-time op het NOS journaal :)

• Wilke
  • Laatst online: 07:15
Bitcoin-central gehackt? Dit staat nu op de site:
We have detected a security breach. Services are temporarily suspended until we have thoroughly investigated the situation. We will resume services as soon as possible.

Please do not send funds to your address for the time being.

Stay tuned for further updates, thank you for your understanding.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben ook bezig om met Bitcoins in de weer te gaan. Bitcoin-Qt (Mac) staat nu te synchroniseren met het netwerk, wat al een poosje duurt. (en nog gaat duren ben ik bang).

Minen op mijn MacBook wil ik het apparaat niet aandoen. Het wordt eerst een voorzichtige aankoop van 2 of 3 coins om daarna maar eens verder te kijken hoe en wat.

Ik heb al wel in de gaten dat ik veel moet zitten loeren naar de koersen om te kijken wat er gebeurt en wanneer het gebeurt.

Ik zat alleen nog met het bitcoinadres. Ik zag in de Wallet wel een adres staan waar ik munten kan ontvangen (bestaande uit cijfers, letters en hoofdletters). Ik neem aan dat dit het adres is wat ik nodig heb om coins te kopen via bitonic o.i.d., ik kon het namelijk in de startpost niet vinden. (volgens mij wordt het ook tijd dat die bijgewerkt wordt, de waarde van een coin klopt al lang niet meer)

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Oeoeoeoeoeh,
"Hackers hebben al verschillende keren voor tonnen aan bitcoins gestolen."
Really. daar eindigt het dan mee?

Wat is nou de boodschap: Bitcoins zijn eng,Noord-Korea gaat de 3de wereldoorlog beginnen en je geld staat kei-veilig bij de bank.

Pffffffffff.

• Henk007
Als dit soort dingen in het 8-uur journaal komt, gaan bij mij alarmbellen rinkelen, want dan zou best de manie-fase van de bullmarkt kunnen zijn begonnen. Je weet het zeker als de eerste de beste taxichauffeur tegen je begint over BC en bij de kapper het gesprek nergens anders meer over gaat :+
Ik heb zelf een erg bescheiden positie in bitcoins, maar wees alert.

plaatje

[ Voor 35% gewijzigd door Henk007 op 01-04-2013 21:54 ]

• Wilke
  • Laatst online: 07:15
Caballeros schreef op maandag 01 april 2013 @ 21:49:
"Hackers hebben al verschillende keren voor tonnen aan bitcoins gestolen."
Really. daar eindigt het dan mee?
Is geen woord van onwaar, en transacties zijn niet terug te draaien. Also, zie een paar posts hierboven :)

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Wilke schreef op maandag 01 april 2013 @ 21:57:
[...]

Is geen woord van onwaar, en transacties zijn niet terug te draaien. Also, zie een paar posts hierboven :)
Je doelt op die bank die gehackt is.
Zal wel nergens op die manier in het nieuws komen, maar er is geen woord van onwaar ;)

• Rudy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-06-2024
Wat is jullie theorie waarom de koers afgelopen maand zo omhoog is gegaan.

Het lijkt me toch niet omdat "meer bedrijven bitcoin accepteren", zo ja, welke bedrijven waren dan zo invloedrijk dat de waarde van bitcoin is verdrievoudigd in een maand tijd.

Het "hoort" een anonieme currency op het internet te zijn, maar met zo'n snelle koers lijkt het eerder dat er een groepje mensen in lopen te cashen tot het kapot gaat.

Om echt als betaalmiddel te gelden, lijkt het me dat enig stabiliteit gewenst is wil het bedrijfsleven het enigszins accepteren.

Zit er trouwens binnenkort niet een update aan te komen?
Pagina: 1 ... 36 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.