Beste Moderator, ik hoop dat ik nog even de kans krijg om op deze aantijging te reageren.
Ik wil als eerste kwijt dat ik hier op GOT voornamelijk als bitcoin-enthousiasteling reageer en eigenlijk helemaal niet over ons bedrijf wil praten.
Wij (alle drie tweakers) hebben bitonic opgericht om Bitcoin toegankelijk te maken voor het grote publiek. Onze interesse werd in het begin van 2009 al gewekt en sindsdien zijn we gefascineerd door het idee. Als privacy-minnende nerds die geloven in de kracht van het internet om grote revolutionaire ideeen tot uiting te brengen, hielden we Bitcoin met veel interesse in de gaten.
Toen in 2011 de koersen begonnen te stijgen en de faucets minder dan een bitcoin per keer gingen uitbetalen liepen we alle drie apart tegen verschillende problemen aan bij het verkrijgen van bitcoins. Onze vrienden die wel zo slim waren om te minen werden steeds minder bereid om ons een goede deal te geven en het bleek heel lastig te zijn om vanuit nederland aan bitcoins te komen.
Omdat wij zelf tegen die problemen aanliepen hebben we onze kennis gecombineerd en een site gemaakt waar mensen ontzettend makkelijk aan bitcoins konden komen. Dat zonder gedoe zoals bij bitcoin-otc en zonder kans op geblokkeerde rekeningen zoals bij Mt.Gox. Het was een hobby-projectje en om het onszelf zo makkelijk mogelijk te maken hebben we ons systeem simpelweg volledig geautomatiseerd. Op deze manier waren onze klanten niet afhankelijk van de tijd die we hadden tussen ons normale werk door.
Het grote voordeel van het automatische systeem is dat we kleine transacties kunnen verwerken en dat is precies waar ons systeem voor werd en wordt gebruikt. Een groot deel van de duizenden transacties die we hebben verwerkt gaat om kleine bedragen. En daar zit ook de kracht van ons systeem. Wij zitten met wat vaste kosten voor bijvoorbeeld iDeal, maar dat is beduidend minder dan wat mtgox vraagt voor een deposit.
Dus beste moderator, veel gevallen gaan over kleine bedragen en ik ben er vrij zeker van dat we daar heel goedkoop in zijn. (2,50 euro per deposit op mtgox), Winsten van 1 cent bij zulke transacties (en soms zelfs verliezen) zijn best vaak voorgekomen. Maar daar kunnen we prima mee leven, want dat betekent dat we weer iemand in de bitcoin-community hebben gebracht.
Hoewel we ons nooit hebben gericht op grotere hoeveelheden, blijkt dat ons automatisch systeem in combinatie met iDeal nog een voordeel biedt in deze volatiele tijden, namelijk snelheid. Een groot deel van onze klanten weet heel goed waar ze mee bezig zijn en waarderen die snelheid op waarde. Ik heb blijkbaar een hogere achting van onze klanten.
Ik stel voor dat we gewoon zo min mogelijk over bedrijven en bedrijfsvoeringen praten in dit topic op een technisch forum en ik vraag de moderators om aan beide kante op te treden.
[
Voor 3% gewijzigd door
komkommer op 22-03-2013 22:49
]