Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 74 Laatste
Acties:
  • 395.649 views

• Wrd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11 08:37

Wrd

Matched: bitcoin
nvidia666 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 18:34:
eigenlijk ben ik ook benieuwd naar die apparaten : 4.5 GH/s Bitcoin Miner BitForce Jalapeno
ik doe nu 700 Mhash/s maar daarvoor moet ik wel +- 500 watt verstoken 8)7
en dat apparaatje zou mij 4.5 GH/s geven op 4.5 watt + stil is (denk ik)
dus goede deal zou je zeggen maar dan lees ik hier dat het evt. scam zou zijn
dus wacht ik er nog mee zodra ik meer hoor van die dingen
Ik heb er 1 in preorder van begin aug 2012.
Zodra ik het binnen heb zal ik het hier zeker melden.

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10 13:18
oké dank u wel
ik hou deze forum goed in de gaten
maar als iedereen van die apparaten heeft zal het ook moeilijker worden om een bitcoin te minen
iets van moeilijkheidgraad die omhoog gaat ?
(ik ben nog niet helemaal mee in deze wereld)

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:46
Geen matches
Wat je uiteindelijk krijgt is hetzelfde als nu, afhankelijk van de koers is het net wel net niet rendabel om te minen met deze ASICs, degene met gratis stroom hebben nog altijd het voordeel ten opzichte van de rest. Maar degene die er vroeg bij zijn en snel een ASIC hebben weten te bemachtigen kunnen nog meeliften op de difficulty die gebaseerd is op GPU's + FPGA's lopen binnen.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Verwijderd

ik was benieuwd of er al iemand is die ervaring heeft met Butterfly Labs mining devices ik overweeg de aanschaf van een 60ghz miner
https://products.butterflylabs.com/30gh-bitcoin-miner.html
bitcoins zijn nog nieuw voor mij maar de hoge wisselkoers trok recentelijk mijn aandacht. 8)
misschien heeft iemand andere ervaringen met devices die bitcoins minen ik ben erg benieuwd!

Groeten

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Geen matches
lees aub ff eerst wat door het topic, deze vraag komt élke pagina terug en is al tig keer gesteld (en beantwoord)

• wesleytjuh
Geen matches
Het staat letterlijk een aantal posts voor je, en daarvoor, en de pagina daarvoor weer. Kan dit niet opgenomen worden in de topic warning?

En een met een beetje logisch nadenken kom je ook al een heel eind, tuurlijk klinkt het mooier dan het is ;), je bent niet de enigste die zo'n ding eventueel aanschaft, met alle gevolgen voor je eigen inkomsten, mocht je er een aanschaffen. Hoe dat komt, vind je in dit topic/google.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:29
Geen matches
wesleytjuh schreef op maandag 18 maart 2013 @ 00:23:
Het staat letterlijk een aantal posts voor je, en daarvoor, en de pagina daarvoor weer. Kan dit niet opgenomen worden in de topic warning?
Ik had daarvoor al een topic report aangemaakt. Er komt vast vanzelf een modje langs; ooit ;)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 19:16:
ik was benieuwd of er al iemand is die ervaring heeft met Butterfly Labs mining devices
Disclaimer: ik weet helemaal niks van bitcoins en bekijk dit gebeuren puur vanuit een bedrijfseconomisch standpunt. Eventuele correcties en commentaar zijn daarom zeer welkom.

Optie 1: de marketing en speculaties kloppen 100% die dingen doen wat ze moeten doen, worden asap uitgeleverd en mensen gaan bruut geld verdienen. Lijkt me onwaarschijnlijk, geld komt niet zomaar ergens vandaan en if it's too good to be true...

Optie 2: het is een scam en de eigenaar van de site gaat er vandoor met de pre-order gelden. Als dat zo blijkt te zijn zal ie ooit aan de beurt zijn bij een rechter. Of je ooit je geld 100% terug ziet met rente is nog maar de vraag.

Optie 3: mijn analyse als niet-kenner. Aan het volgende kunnen geen rechten worden ontleend ;)

Uit de BitCoin FAQ: Doesn't Bitcoin unfairly benefit early adopters?

Early adopters have a large number of bitcoins now because they took a risk and invested resources in an unproven technology. By so doing, they have helped Bitcoin become what it is now and what it will be in the future (hopefully, a ubiquitous decentralized digital currency). It is only fair they will reap the benefits of their successful investment.

Wat ik begreep van de wiki: er is een vaste streef-snelheid van bitcoin-genereren: 1 block(?) per 10min. Als er ineens als een dolle opgeschaald wordt qua rekenkracht zal de difficulty toenemen om alsnog rond die 1 per 10min te blijven zitten.

Hoe verdien je dan geld aan bitcoins minen met die nieuwe hardware? Je moet zorgen dat je een van de eersten bent die opschaalt zodat jij een groter deel van de totale rekenkracht levert zonder dat je kosten door het dak gaan. Butterfly, de maker van die apparaten, is bijna per definitie de eerste als ze kunnen leveren wat ze beloven. Het zou dan dus logisch zijn om de eerste production-runs zelf in gebruik te nemen zodat ze maximaal profiteren van de nu nog relatief lage difficulty. Als de markt "afgeroomd" is (lees: de diff omhoog begint te gaan naar een waarde die beter past bij de hogere totale rekenkracht die geleverd wordt door de instroom van die apparaten) kunnen ze de apparaten in de verkoop doen en verdienen aan de aanschafprijs. Bovenstaande garandeert bijna dat de kopers niet de eersten zijn en dus niet maximaal zullen profiteren. De verkoper was ze immers voor.

Toch kan de verkoper niks verweten worden, ze hebben immers geleverd wat ze geadverteerd hebben: een apparaat dat x GH/s doet. Ze gokken er dan dus op dat de koper dat in zijn hoofd omrekent met de huidige difficulty naar een geschatte opbrengst in bitcoins en op basis daarvan besluit tot aankoop over te gaan. De opbrengst in bitcoins (en uiteindelijk dus euro's) keldert echter bij hogere diff maar dat is niet langer het probleem van de verkoper. Die is zijn apparaten namelijk kwijt voor (tegen die tijd teveel) geld.

Dit zou je moeten kunnen zien aankomen: de difficulty zou de laatste maanden omhoog moeten schieten als het "afromen" begonnen is. En http://bitcoindifficulty.com/ lijkt dat te staven.

Ik zou me verre houden van de aanschaf van zo'n ding, zelfs als de apparaten daadwerkelijk presteren volgens specs en uitgeleverd worden. Juist de vertraagde uitlevering is wat je nekt: de diff gaat omhoog zonder dat jij met je shiny apparaat meeverdient en de x GH/s die het ding levert levert na iedere difficulty aanpassing minder btc per maand op. De aanschafprijs is echter niet mee naar beneden geschaald. Je betaalt dus uiteindelijk evenveel voor minder.

Je kan dan nog wel verdienen op de wisselkoers tussen btc en dollar, maar daar hoef je niet voor te minen en geen apparaat voor te kopen.

Nogmaals: commentaar welkom, ik probeer het hele btc-verhaal een beetje te doorgronden dus had me snel wat ingelezen (en wilde niet als blije noob dezelfde vragen nog eens stellen).

[ Voor 3% gewijzigd door Bundin op 18-03-2013 02:30 ]

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 08:00

Bob

Bundin schreef op maandag 18 maart 2013 @ 02:24:
[...]

Disclaimer: ik weet helemaal niks van bitcoins en bekijk dit gebeuren puur vanuit een bedrijfseconomisch standpunt. Eventuele correcties en commentaar zijn daarom zeer welkom.

Optie 1: de marketing en speculaties kloppen 100% die dingen doen wat ze moeten doen, worden asap uitgeleverd en mensen gaan bruut geld verdienen. Lijkt me onwaarschijnlijk, geld komt niet zomaar ergens vandaan en if it's too good to be true...
Die dingen doen in het geval van Avalon en ASICminer inderdaad wat was aangekondigd. Mensen die bij Avalon pre-orders plaatsten namen een redelijk groot risico, die zijn beloond door hun miner effectief te krijgen. Geen scam dus, gewoon groot risico. ASICminer heeft het anders aangepakt, die hebben aandelen verkocht, daarmee hun productie gefund en zijn nu in-house aan het minen. Weer dus: groot risico, wel meer keuze in het bedrag dat je wilde riskeren.
Optie 2: het is een scam en de eigenaar van de site gaat er vandoor met de pre-order gelden. Als dat zo blijkt te zijn zal ie ooit aan de beurt zijn bij een rechter. Of je ooit je geld 100% terug ziet met rente is nog maar de vraag.
Niet dus, zie hierboven. Butterfly (nog geen werkende hardware) is volgens mij ook geen scam, maar een demo van het risico dat je neemt: ze hebben redelijk wat pech gehad en zijn volgens mij ook wat minder ervaren met de productie van chips in het buitenland.
Optie 3: mijn analyse als niet-kenner. Aan het volgende kunnen geen rechten worden ontleend ;)

Uit de BitCoin FAQ: Doesn't Bitcoin unfairly benefit early adopters?

Early adopters have a large number of bitcoins now because they took a risk and invested resources in an unproven technology. By so doing, they have helped Bitcoin become what it is now and what it will be in the future (hopefully, a ubiquitous decentralized digital currency). It is only fair they will reap the benefits of their successful investment.

Wat ik begreep van de wiki: er is een vaste streef-snelheid van bitcoin-genereren: 1 block(?) per 10min. Als er ineens als een dolle opgeschaald wordt qua rekenkracht zal de difficulty toenemen om alsnog rond die 1 per 10min te blijven zitten.

Hoe verdien je dan geld aan bitcoins minen met die nieuwe hardware? Je moet zorgen dat je een van de eersten bent die opschaalt zodat jij een groter deel van de totale rekenkracht levert zonder dat je kosten door het dak gaan. Butterfly, de maker van die apparaten, is bijna per definitie de eerste als ze kunnen leveren wat ze beloven. Het zou dan dus logisch zijn om de eerste production-runs zelf in gebruik te nemen zodat ze maximaal profiteren van de nu nog relatief lage difficulty. Als de markt "afgeroomd" is (lees: de diff omhoog begint te gaan naar een waarde die beter past bij de hogere totale rekenkracht die geleverd wordt door de instroom van die apparaten) kunnen ze de apparaten in de verkoop doen en verdienen aan de aanschafprijs. Bovenstaande garandeert bijna dat de kopers niet de eersten zijn en dus niet maximaal zullen profiteren. De verkoper was ze immers voor.
Avalon heeft het eerlijk gespeeld, na de eerste test runs zijn ze onmiddellijk beginnen shippen. ASICminer doet ongeveer wat je zegt maar keert dividend uit aan de aandeelhouders. Butterfly staat onder enorme druk om te shippen dus zal dat volgens mij ook effectief doen na de eerste test runs.
Toch kan de verkoper niks verweten worden, ze hebben immers geleverd wat ze geadverteerd hebben: een apparaat dat x GH/s doet. Ze gokken er dan dus op dat de koper dat in zijn hoofd omrekent met de huidige difficulty naar een geschatte opbrengst in bitcoins en op basis daarvan besluit tot aankoop over te gaan. De opbrengst in bitcoins (en uiteindelijk dus euro's) keldert echter bij hogere diff maar dat is niet langer het probleem van de verkoper. Die is zijn apparaten namelijk kwijt voor (tegen die tijd teveel) geld.

Dit zou je moeten kunnen zien aankomen: de difficulty zou de laatste maanden omhoog moeten schieten als het "afromen" begonnen is. En http://bitcoindifficulty.com/ lijkt dat te staven.

Ik zou me verre houden van de aanschaf van zo'n ding, zelfs als de apparaten daadwerkelijk presteren volgens specs en uitgeleverd worden. Juist de vertraagde uitlevering is wat je nekt: de diff gaat omhoog zonder dat jij met je shiny apparaat meeverdient en de x GH/s die het ding levert levert na iedere difficulty aanpassing minder btc per maand op. De aanschafprijs is echter niet mee naar beneden geschaald. Je betaalt dus uiteindelijk evenveel voor minder.

Je kan dan nog wel verdienen op de wisselkoers tussen btc en dollar, maar daar hoef je niet voor te minen en geen apparaat voor te kopen.

Nogmaals: commentaar welkom, ik probeer het hele btc-verhaal een beetje te doorgronden dus had me snel wat ingelezen (en wilde niet als blije noob dezelfde vragen nog eens stellen).
Ik raad het ook af, om min of meer dezelfde reden: ASICminer verkoopt geen miners, Avalon heeft zijn nieuwe batch al uitverkocht in pre-order en butterfly heeft ook een lange wachtlijst hoewel ze nog niets bewezen hebben. Je kan dus gewoon niet weten tegen wanneer je je miner hebt. Moest je hem binnen een maand hebben: prima, difficulty stijgt wel maar nog niet zo snel dat je hem niet meer terugverdient. Enkele weken geleden kon je je machine op 3-4 dagen terugverdienen ... :D

Verwijderd

Geen matches
bedankt voor de duidelijke en uitgebreide reacties! sorry voor de dubbelpost ;)

• nvidia666
Geen matches
zo een bitforce japaleno gekocht :) het ordernummer was dit 100023589 ter info
ik doe dit omdat als ze verscheept worden de difficulty zwaar omhoog zal gaat en ik met m'n 750 Mhash
niet ver meer ga komen + ook dat het 500 watt verstookt en dat klein apparaatje 4.5 watt
en is het een scam dan moet ik maar niet een volslagen idioot zijn
ik ging normaal wachten tot ik er iets van hoor maar tegen dan is de difficulty al zwaar omhoog gegaan
ik zou graag dat apparaatje rap terugverdienen :)
je hoort wel nog van me (al kan het lang duren :)

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Geen matches
nvidia666 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:01:
ik doe dit omdat als ze verscheept worden de difficulty zwaar omhoog zal gaat en ik met m'n 750 Mhash
niet ver meer ga komen + ook dat het 500 watt verstookt en dat klein apparaatje 4.5 watt
ik ging normaal wachten tot ik er iets van hoor maar tegen dan is de difficulty al zwaar omhoog gegaan
Hi! toevallig kom ik hier terecht op dit topic, heb er gisteren zelf twee besteld. De vraag is hoe hoog de difficulty zal zijn als je ze binnen krijgt... Als al die orders daar worden uitgeleverd zal er een stortvloed van die apparaten gaan minen en is het nog de vraag hoeveel "winst" je maakt.. De difficulty zal dan snel omhoog gaan. Ik ben heel erg benieuwd maar vind het wel een gokje waard eigenlijk.. Zijn er hier mensen die zo'n zelfde apparaat hebben gekocht? Ik zit namelijk te twijfelen of ik niet toch moet gaan voor een nog sterkere...

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-11 08:46

ikbenwouter

! w t R

Bitcoin Magazine: FINCEN: Bitcoin Users Not Regulated, Exchanges Are

Goed nieuws gevolgd door een all time high. Op dit moment een koers op MT.Gox van $54 en €42.76. Vannacht tussen 0:00 en 1:00 zijn er 24 duizend bitcoins gekocht op MT.Gox USD (afgelopen week zagen we volumes van ongeveer 1500 per uur). Ondertussen dus gestegen van $48 de afgelopen week tot $54 nu.

........................................................................................................................................................

• nvidia666
goed nieuws voor mij :) m'n 0.15 bitcoin die ik al gemined hebt is nu meer waard >:)
edit: is de difficulty daardoor omhoog gegaan ? kan je daar een grafiekje van vinden ?

[ Voor 34% gewijzigd door nvidia666 op 19-03-2013 13:39 ]

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Geen matches
Difficulty stats is natuurlijk een simpel zoekvraagje maar vooruit:
https://blockchain.info/stats

........................................................................................................................................................

• Methamorphosis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-08 22:02
Geen matches
nvidia666 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:01:
Dacht dat mijn order nummer al vrij hoog was: This is to confirm that your order no. 18946, pay-dated 2/11/2013, for 1 BitForce Jalapeno has been successfully entered into our system

Dit geeft goede hoop :D >:)

• godofal
  • Niet online

godofal

Geen matches
ha, en ik dacht dat mijn order#5772 hoog was toen ik 2 jalapeno's bestelde
je moet het trouwens met een korrel zout nemen: geannuleerde orders tellen nog steeds, orders van andere apparaten (FPGA's) tellen ook

ik heb de mijne trouwens allang geannuleerd, ben er bijna 100% zeker van dat butterflylabs een grote scam is

• Methamorphosis
Geen matches
godofal schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:56:
ha, en ik dacht dat mijn order#5772 hoog was toen ik 2 jalapeno's bestelde
je moet het trouwens met een korrel zout nemen: geannuleerde orders tellen nog steeds, orders van andere apparaten (FPGA's) tellen ook

ik heb de mijne trouwens allang geannuleerd, ben er bijna 100% zeker van dat butterflylabs een grote scam is
We gaan het zien. ik reken inmiddels op juni :z

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-10 10:55
Geen matches
Ik denk niet dat bitforce een scam is gezien de regelmatige updates en de geloofwaardige foto's op hun forum. Zie ook de update hieronder.

15 March 2013 Update

It's been a long couple days here at the labs! Trying to test the chip in the test rig has been exceptionally trying and it turns out it's due to a bad socket on the tester. Initially we were concerned there might be a problem with the bumping or substrate, but fortunately we had tested the chips prior with the wire bonding technique, so we knew they worked. Getting the test boards made proved to be fortuitous as well, since we were able to bypass the test rig completely and bring the chips up on the board. By doing so, we were able to finally identify that the problem was related directly to the test rig and not any intermediate process or step.

Bringing a chip to life in situ on a board is not the easiest thing, so it has been slow going. The chip was responding properly on the board late this afternoon and we will be picking up the process in the morning. We hope to have a more complete test by Saturday night or Sunday sometime. Meanwhile, we will also be hard soldering a chip into place for use in the test rig and replacing the socket to allow the bulk testing to finish. In some other positive news, we've not found a single bad chip yet, which could mean our yield rate will be exceptionally high... maybe we just got lucky out of the 50 chips we have available on boards so far, but it seems unlikely. So that may mean the vast majority of our chips will be usable.

So the good news is the boards work, the chips work, the bumping works, the substrate works. We just need to nail down a bit more with the firmware and we should be able to conduct a full test and start shipping.

I will be posting another update as soon as I have more information. Needless to say it's been a pretty busy and stressful last few days here, and some script kiddie deciding to DDoS our sites this morning didn't help matters. All connectivity problems should be resolved now and we will keep people updated as time allows.

Last edited by BFL_Josh; 03-15-2013 at 11:09 PM.

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

• Bob

Bob

• nvidia666
hier een grafiekje van de difficulty en meer over bitcoins
http://bitcoin.sipa.be/

• wesleytjuh
Bob schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:50:
[...]

De commentaren zijn weer geweldig.
Yep, jammer dat mensen altijd weer zo kortzichtig moeten zijn. Pyramide spel :X

---

Gaat lekker met de koers trouwens, ben benieuwd waar tie weer stopt.
nvidia666 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:00:
hier een grafiekje van de difficulty en meer over bitcoins
http://bitcoin.sipa.be/
Ben benieuwd hoe hard de difficulty omhoog gaat schieten de komende maanden. Zeker als ik die order nummers zie. Vraag me af of mensen die nu nog bestellen uberhaubt nog winst gaan maken.

[ Voor 38% gewijzigd door wesleytjuh op 19-03-2013 15:40 ]

• godofal
  • Niet online

godofal

boombes schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:11:
Ik denk niet dat bitforce een scam is gezien de regelmatige updates en de geloofwaardige foto's op hun forum. Zie ook de update hieronder.
de reden dat ik vrij zeker ben dat het een scam is, is *juist* vanwege die regelmatige updates en "geloofwaardige foto's"
je moet het eens andersom bekijken, niet als consument of als eigenaar van een legit bedrijf, maar als oplichter
als je het zo bekijkt is BFL de perfecte scam (enorm aantrekkelijk, genoeg nieuwkomers, hoop mensen die al geld hebben verdiend en dus genoeg succesverhalen)

de foto's zijn niet echt geloofwaardig, er zit ondertussen voor tientallen miljoenen euro in dat bedrijf via pre-orders, ze kunnen voor minder dan duizend euro zo'n PCB ontwerpen, maken en er wat chips op solderen zodat het professioneel lijkt, betekent niet dat die chips 60GH of zelfs maar 1GH kunnen, er zijn duizenden chips die er exact hetzelfde uitzien en geen drol (lees: een paar cent) kosten
zelfde met de foto's van het productieproces en het testen, ze kunnen met gemak een willekeurige fabriek een paar duizend euro betalen om wat foto's te maken van willekeurige chips (nog minder ook wel) niemand die kan zien of het een ASIC chip is of een of andere chip voor een zingende kerstkaart
zelfde met de inventory foto's: je ziet een paar dozen componenten die eigenlijk niks kosten (voor €100 kan je makkelijk een paar goede dozen vullen met indrukwekkend uitziende electronica onderdelen, laat staan voor €1000)
updates weer hetzelfde: het kost niet eens een half uur (€20 met een dik uurloon) om een geloofwaardig verhaal te tikken (customs/fabriek/whatever doet irritant en/of op dit moment zijn we bezig met X)

op die manier kan je dus met een paar duizend (<20k) een groep mensen up2date houden van iets wat helemaal niet bestaat en op die manier (veel!) geld binnen harken (makkelijk duizend keer (20mil) zoveel als ze hebben geinvesteerd en waarschijnlijk nog een veelvoud daarvan)

naast dat alles wat ze plaatsen eigenlijk niet echt heel veel zegt: het is allemaal té mooi om waard te zijn
hun asic's zijn op alle fronten stukken beter dan die van anderen:
-goedkoper
-zuiniger
-sneller
-kleiner
-stiller

ten eerste het standaard "if its too good to be true; it probably is" is imo zeer terecht
ten tweede, hoe komt het dat ze wél genoeg expertise hebben om zóveel beter te zijn, maar tegelijkertijd zo weinig expertise dat ze zóveel langzamer zijn?

ik geloof best dat je een eerste deadline mist; er zijn gewoon moeilijkheden met zoiets maken en het missen van een deadline is heel normaal
een tweede vind ik ook nog kunnen, al word het wat vreemder natuurlijk
maar een 3de? dan doe je iets héél erg fout met het plannen, of je rekt de boel kunstmatig op, óf om de boel op te lichten, óf voor andere doelen (rente over de investering bijvoorbeeld)

mensen lezen "4 maanden" en dat heeft niet zoveel impact, maar 4 maanden is láng!
ze zijn al 17 weken te laat, 120 dagen, eenderde jáár!!
lang genoeg om een paar miljoen(!) binnen te halen als ze het geld op een spáárrekening hadden gezet, laat staan als ze het "goed" hadden geinvesteerd

als ik gelijk heb dan zijn ze héél slim bezig: alle schijn ophouden door zo eerlijk mogelijk te lijken met alle updates en excuses, refunds voor degenen die dat vragen en zelfs give-aways voor hun (nietbestaande) producten zodat ze nóg meer reclame en naamsbekendheid krijgen
hoe slim ze zij moet ik trouwens wel ff benadrukken: ik denk elke keer weer, over een week/maand is het voorbij: dan leveren ze of dan zijn ze bevestigd als oplichters
hoelang ze het nog vol kunnen (willen?) houden weet ik niet (ik gok dat ze wachten tot een keerpunt in de refunds/nieuwe orders ofzo)

ondertussen zijn namelijk nog steeds mensen die BTC leren kennen en denken "hey, BTC/BFL zorgt voor gratis geld als ik snel instap, snel een jalapeno bestellen"
genoeg mensen die in dit topic komen melden dat ze snel een jalapeno hebben besteld nadat ze net een beetje over bitcoins hebben gelezen
trouwens, voor elke die het komt melden zijn er nog 10 die het níet melden

het verhaal rondom de CEO (oid) die ooit veroordeelt is is natuurlijk geen bewijs dat ze aan het scammen zijn, maar geen verhaal is zwart/wit: die gast is bijna zeker niet zo onschuldig als hun verhaal hem laat lijken, of zo schuldig als het andere verhaal
wat je wel aan kan nemen imo is dat ze dus zoiezo 1 gozer in het team hebben zitten die weet hoe het spelletje gespeeld word, en alle valkuilen die er zijn

ik hoop dat ik het fout heb, want als ik het goed heb dan gaat dit een énorme deuk voor bitcoins opleveren
iedereen die nu BTC positief leert kennen en ff een asic bestelt gaat dan namelijk heel negatief afsluiten met BTC
als BFL een scam is dan verliest BTC gezicht en een groot gedeelte van zijn userbase: mensen willen namelijk niet toegeven dat ze dom waren en er vol in zijn gestonken en zullen dus BTC de schuld geven (BTC is te scamgevoelig ofzo)

TL;DR (want het het ís een lap text }:O )
  • te mooi om waard te zijn (beter/goedkoper)
  • te lang over deadlines (vééls te lang)
  • makkelijk en goedkoop te fabriceren "bewijs"
  • kennis van oplichterij is aanwezig
  • alle kenmerken van een perfect opgezette scam
nogmaals: ik hoop dat ik het fout heb. maar if its too good to be true...

@onder
:+
ff serieus voor degenen die het niet zomaar snappen: als BFL een scam is en ze het allemaal zo goed hebben geregeld dan is het vrijwel zeker dat ze geen last gaan hebben van paypal kopersbescherming en je alsnog geen geld terug krijgt

• Methamorphosis
Geen matches
Dan is er toch paypal bescherming? :9 O-)

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:51

Seraphin

Meep?

Geen matches
Methamorphosis schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:53:
Dan is er toch paypal bescherming? :9 O-)
Alleen als je binnen 45 dagen na je aankoop (dus niet levering) een ticket aanmaakt. Als je dus 4 maanden geleden je pre-order hebt geplaatst ben je "iets" te laat om nog bij paypal aan te kloppen.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Verwijderd

ikbenwouter schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:34:
Bitcoin Magazine: FINCEN: Bitcoin Users Not Regulated, Exchanges Are

Goed nieuws gevolgd door een all time high. Op dit moment een koers op MT.Gox van $54 en €42.76. Vannacht tussen 0:00 en 1:00 zijn er 24 duizend bitcoins gekocht op MT.Gox USD (afgelopen week zagen we volumes van ongeveer 1500 per uur). Ondertussen dus gestegen van $48 de afgelopen week tot $54 nu.
momenteel 45,50 EUR.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand bitcoins koopt tegen die prijs.
De enigste reden zou zijn om er mee te speculeren. Dit lijkt me geen goede zaak. Ideaal zou een valuta moeten dienen als medium tussen 2 produkten of diensten, niet als product zelf. Maar ik heb dan ook helemaal geen verstand van economie. :+
Zelf ook maar een bitcointje aan het mijnen, mocht het ooit 1 miljoen euro waard worden (zoals sommigen denken) dan heb ik lekker veel bier.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:15
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:24:
momenteel 45,50 EUR.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand bitcoins koopt tegen die prijs.
Afgezien van speculatie is het vertrouwen in de waardevastheid van bitcoins bij sommige mensen op dit moment groter dan het vertrouwen in euro's/dollars, omdat die ter plekke bevroren/geconfisceerd kunnen worden, of in een bank zitten die op omvallen staat. Dus zie het als een soort goud 2.0.

Het vertrouwen in een virtueel, niet algemeen geaccepteerd betaalmiddel met risico op bugs die het op slag waardeloos zouden kunnen maken, lijkt kortom groter dan het vertrouwen in euro's en dollars.

Zou goed kunnen dat de koers weer behoorlijk inzakt *als* de rust in Europa weerkeert.

• nvidia666
Geen matches
godofal:
mooi lap tekst bij deze ga ik het niet quoten anders staat de helft van de pagina vol :)
goh ja als het een scam blijkt te zijn hebben ze het in ieder geval goed gedaan en moeten wij maar geen volslagen idioot zijn.
jij bent tegen dat bedrijf oké jouw mening (vrije meninguiting :)
maar ik ga mijn kans wagen :) en hopelijk velen hun order annuleren :p

• wesleytjuh
Het is denk ik een beetje hetzelfde als al die volksstammen die in een keer een dikke GPU kochten toen bitcoins 30 dollar waard waren. Inmiddels was toen de difficulty al flink gestegen, maar doordat de bitcoins toen momenteel 30 dollar waren was het toch nog rendabel, zeker voor de gene met gratis stroom. 1 week later toen de markt instortte stond heel ebay vol met videokaarten.. 1 voordeel wat je hebt met videokaarten, maar niet met ASICs: videokaarten kun je nog verkopen.

• Sissors
  • Niet online
Geen matches
Daarnaast is het ook nog dat hun redenen voor de vertraging nogal twijfelachtig zijn, ik ga er op zijn minst vanuit dat de eerste run mislukt is, en dat ze nog een run hebben gedaan, hopen dat deze het wel doet, en tot die tijd de klanten aan het lijntje houden.

Dat of het is gewoon een scam. Ja het is ook nog mogelijk dat ze 'gewoon' incompetent zijn. Ik geloof dat ze bijvoorbeeld een gedeelte van de vertraging verklaarde omdat ze switchde van QFN packages naar flip-chip. Dat kan ja, maar daar ga je toch niet weer een vertraging erbij gooien? Dat laat je lekker voor versie 2 zitten. En energieverbruik van een IC is nou niet zo moeilijk uit te rekenen, dus dan is het triviaal te kijken wat warmte afvoer van een package is, en of het goed gaat. Als dat niet goed genoeg was hadden ze nooit met QFN moeten beginnen. Maar goed, toen hadden ze complete shipment in QFN packages, die mogelijk in hete omgevingen niet allemaal de volle snelheid zouden kunnen halen. Want doen ze? Ze gooien ze allemaal weg...

Maar als ze willen laten zien dat ze echt een chip hebben, waarom gooien ze dan niet plaatje van de GDS file (bestand wat je naar de foundry stuurt), of een chip-foto van die dingen in QFN package?

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:08
Fijn hoe die koers nu doorramt... In principe is het natuurlijk zo dat als alles loopt zoals voorspeld en we over een geruime tijd door de voorraad minebare bitcoins heen zijn, de waarde van 1 bitcoin blijft stijgen. We zullen producten of diensten dan niet meer in bitcoins maar in minibitcoins of microbitcoins afrekeken.

Ik ben wel eens benieuwd naar wat jullie denken hoe veel 1 bitcoin waard is in:

1 jaar
5 jaar
10 jaar
etc.

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Pusherman_ schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:15:
, de waarde van 1 bitcoin blijft stijgen. We zullen producten of diensten dan niet meer in bitcoins maar in minibitcoins of microbitcoins afrekeken.
Waarom zou je uberhaupt afrekenen met iets dat steeds meer waard wordt? Betaal je toch lekker met dollars als je bitcoins steeds meer waard worden? :)

• wesleytjuh
Exact, ik kan me geen redenen bedenken waarom deze stijging goed voor de gezondheid van bitcoin is. Leuk natuurlijk als je er nog een aantal hebt, maar voor de toekomst, nah. We zullen zien.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:38

Gerco

Professional Newbie

wesleytjuh schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:32:
Exact, ik kan me geen redenen bedenken waarom deze stijging goed voor de gezondheid van bitcoin is. Leuk natuurlijk als je er nog een aantal hebt, maar voor de toekomst, nah. We zullen zien.
Is het ook niet. Als Bitcoin toekomst moet hebben als een currency (en niet puur voor speculators) moet de waarde stabiel zijn. Wat die waarde precies is maakt weinig uit, als 'ie maar stabiel is. Omdat er slechts een beperkt aantal BTC is zal die waarde hoger moeten worden naar mate er meer mensen gebruik van maken, maar een stijging als dit is alleen goed om op korte termijn geld mee te verdienen en dan heel snel je BTC weer te verkopen.

Als je er nog 10k hebt liggen uit begin 2010 is het natuurlijk ook wel een goed moment om een nieuwe auto of leuk huis te kopen... Al zal het wel even creatief uitleggen worden aan de belastingdienst waar je al dat geld opeens vandaan hebt getoverd...

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10 14:03
Pusherman_ schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:15:
Fijn hoe die koers nu doorramt... In principe is het natuurlijk zo dat als alles loopt zoals voorspeld en we over een geruime tijd door de voorraad minebare bitcoins heen zijn, de waarde van 1 bitcoin blijft stijgen. We zullen producten of diensten dan niet meer in bitcoins maar in minibitcoins of microbitcoins afrekeken.

Ik ben wel eens benieuwd naar wat jullie denken hoe veel 1 bitcoin waard is in:

1 jaar
5 jaar
10 jaar
etc.
Gaat de 1000 euro per coin passeren binnen nu en een paar jaar. Het feit dat Bitcoins nu in een rap tempo meer waard worden is een opwaartse correctie. Vraag en aanbod.

Zie ook:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=154954.0
Om te zien dat Bitcoins een waarde vertegenwoordige van een klein land.

Voor Bitcoin is er maar 1 weg, en die is omhoog. Met het gedoe van Cyprus denk ik dat er een gigantische vlucht omhoog plaats gaat vinden want wat zich nu aan het voltrekken is, gaat natuurlijk alle verbijstering te boven.

Als alles zich doorzet zoals het nu staat en de normale man geld afhandig gemaakt wordt ten behoeve van wankelende banken dan is het hek van de dam. De garantie dat spaarders zich geen zorgen hoeven te maken is in 1 klap ongeloofwaardig. Politici kunnen roepen wat ze willen maar je geld is niet meer veilig op een bank. Het zou zomaar kunnen dat een Griekenland of een Spanje ook worden gesommeerd om van hun spaarders een deel op te eisen; dat is de onzekerheid die werkelijkheid wordt.

Spaarders zijn niet gek en zullen hun geld opnemen; een bankrun met als gevolg een ondergang van de euro want als de een begint met geld opnemen, gaat iedereen het doen.

Doemdenken? Ik zou er graag over willen discusseren want ik acht dit erg realistisch en ben er niet gerust over :/ .

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 18:10
Hmm, ik keek weer een keer naar de bitcoin charts (Eigenlijk naar aanleiding van het Cyprus gebeuren) en schrok eigenlijk toch wel een beetje. Ik heb op het laatste moment het uit mijn kop gezet om een redelijke bult van die dingen te halen toen ze nog rond de 3/4 zaten. Hmpf. Oh well. Ik vind het nu wat te laat (Simpelweg niet de financiele middelen beschikbaar om er met deze rate iets mee te doen), maar mijn vertrouwen in Bitcoins is er nog wel redelijk is sterk.

• killingdjef
Adanteh schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 00:03:
Hmm, ik keek weer een keer naar de bitcoin charts (Eigenlijk naar aanleiding van het Cyprus gebeuren) en schrok eigenlijk toch wel een beetje. Ik heb op het laatste moment het uit mijn kop gezet om een redelijke bult van die dingen te halen toen ze nog rond de 3/4 zaten. Hmpf. Oh well. Ik vind het nu wat te laat (Simpelweg niet de financiele middelen beschikbaar om er met deze rate iets mee te doen), maar mijn vertrouwen in Bitcoins is er nog wel redelijk is sterk.
Grootste stijging was -voor- het Cyprus gedoe... maar ja, ik zie niet in waarom het nog omlaag zou gaan. Tenzij een lek in het protocol, maar zelfs een critical-bug (eerste grote test) van een paar dagen terug was binnen 4 uur gerepareerd zonder schade.

• Adanteh
Ik had verwacht dat het rond de 15 zou zitten en was benieuwd door het Cyprus gedoe. Een stijging verraste me niet. De grote van de stijging wel. Probleem is wel dat de praktische toepassing van Bitcoins voor mij nog een beetje uitblijft en het toch vooral lijkt op iets waar mensen maar leuk inspringen om lekker te speculeren (En als afzet tegen staats gecontroleerde betaalmiddelen). Ach ja, zo gaat het tenslotte overal. Stiekem baal ik natuurlijk ook wel een beetje ;) .

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Het grootste probleem is dat de meerderheid van de gebruikers bitcoins kopen of minen om ze te verkopen voor dollars of euro's of om ze te sparen in de hoop dat ze later meer waar zijn.
De gebruikers die effectief bitcoin kopen louter en alleen om er betalingen mee te doen zijn in de minderheid.
Dus een koersval zal er wel weer komen. Maar hopelijk groeit het aantal gebruikers en bedrijven die bitcoins accepteren voor betalingen zodat het toch uiteindelijk zal bewijzen dat het veilig en stabiel is.
Uiteindelijk als er echt een hele grote groep mensen zijn die bitcoin dagelijks gebruiken voor betalingen dan zal de koers op een redelijk stabiel tempo langzaam stijgen en stijgen. Maar niet zo snel als het de laatste maanden gedaan heeft. Er komt sowieso een crash, we zullen zien hoe diep de koers zal vallen, en daarna zal de koers weer langzaam gaan stijgen.

En je weet natuurlijk nooit wat er kan gebeuren als facebook of steam bijvoorbeeld het bitcoin betaalsysteem integreren in hun website.
Zodra ik mijn electricteits rekening met bitcoin kan betalen kan ik vrij zeker zijn dat ik geen euro's of dollar nog meer nodig heb en hoef ik mijn bitcoin ook niet meer te verhandelen (alleen misschien in goud)

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• godofal
  • Niet online

godofal

killingdjef schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:51:
[...]

Doemdenken? Ik zou er graag over willen discusseren want ik acht dit erg realistisch en ben er niet gerust over :/ .
ik denk niet dat dit gaat gebeuren; banken zullen mischien vallen maar de euro/valuta niet
er is gewoon geen goed alternatief (bitcoins zijn met de huidige technieken niet echt geschikt om je dagelijks brood mee te kopen)
killingdjef schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 00:07:
[...]
maar ja, ik zie niet in waarom het nog omlaag zou gaan.
als BFL een scam zou zijn zou de koers flink crashen gok ik :z
zo nog wel een aantal mogelijkheden; bedrijven die zich terugtrekken bijvoorbeeld (mega, reddit etc)

ik vraag me eigenlijk af wat er zou gebeuren als een land BTC zou verbieden
als amerika bijvoorbeeld bitcoins illegaal maken; zou dat een daling als gevolg hebben omdat mensen ze niet willen hebben of een stijging door extra naamsbekendheid en gevoel van "overheid is bang, zal vast wel iets revolutionairs zijn"
Kain_niaK schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 00:14:
En je weet natuurlijk nooit wat er kan gebeuren als facebook of steam bijvoorbeeld het bitcoin betaalsysteem integreren in hun website.
dat kan ik vrij goed voorspellen: bitcoins worden minimaal 100x meer waard in zeer korte tijd :)

• Adanteh
Geen matches
godofal schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 00:20:\ik vraag me eigenlijk af wat er zou gebeuren als een land BTC zou verbieden
Ik denk niet zo bijster veel. Dat valt toch niet uit te voeren.

• killingdjef
godofal schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 00:20:
[...]

ik denk niet dat dit gaat gebeuren; banken zullen mischien vallen maar de euro/valuta niet
er is gewoon geen goed alternatief (bitcoins zijn met de huidige technieken niet echt geschikt om je dagelijks brood mee te kopen)
Ik bedoel ook niet dat Bitcoin de plaats in gaat nemen na een val, maar als de euro zou vallen ben je alles kwijt. Terwijl als je Bitcoins/Goud/Zilver zou hebben; je het dan weer om kan wisselen.
[...]

als BFL een scam zou zijn zou de koers flink crashen gok ik :z
zo nog wel een aantal mogelijkheden; bedrijven die zich terugtrekken bijvoorbeeld (mega, reddit etc)
Terugtrekkende bedrijven denk ik wel maar BFL een scam niet. Ik denk dat iedereen nu wel door heeft dat BFL een scam is :)

• godofal
  • Niet online

godofal

Adanteh schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 00:22:
[...]

Ik denk niet zo bijster veel. Dat valt toch niet uit te voeren.
het valt niet echt te stoppen nee, maar een boete/celstraf "riskeren" is toch iets wat mensen liever niet doen
maar dat is dus wat ik me afvraag: gaat een verbod nou een positieve of negatieve invloed hebben?
killingdjef schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 00:25:
Ik bedoel ook niet dat Bitcoin de plaats in gaat nemen na een val, maar als de euro zou vallen ben je alles kwijt. Terwijl als je Bitcoins/Goud/Zilver zou hebben; je het dan weer om kan wisselen.
dat is hetzelfde verhaal met bitcoins/goud/zilver; zodra niemand het wil hebben is het waardeloos
als je echt iets waardevasts wilt hebben moet je iets regelen dat mensen altijd willen, ongeacht de omstandigheden
voedsel is natuurlijk een duidelijke #1, maar persoonlijk kies ik liever sigaretten als mijn doomsday scenario valuta

sigaretten zijn perfect: ze zijn vrij lang houdbaar, licht, de halve bevolking is eraan verslaafd (en de apocalyps creërt nog wel wat verslaafden :P ) dus iedereen wilt ze hebben
dat, of flesdopjes :+
Terugtrekkende bedrijven denk ik wel maar BFL een scam niet. Ik denk dat iedereen nu wel door heeft dat BFL een scam is :)
niet dus; nieuwkomers in de BTC wereld zullen niet/nauwelijks geinformeerd zijn en denken snel te kunnen cashen (er zijn genoeg mensen in dit topic die exact dat zeggen) dat het een domme gedachtegang maakt vrij weinig uit: hebzucht is een érg sterke motivator
er zijn ook nog gewoon mensen die er gewoon in geloven
dan is er nog de groep die ooit hebben gepreordered en het half zijn vergeten

als BFL dus idd een scam is zal een grote groep nieuwkomers/half geïnterreseerde een enorme negatieve eerste ervaring met BTC hebben, en dus afhaken

• metallicelmo
Weet iemand een site waar je bitcoins kan omzetten naar euros? Of als dat niet kan naar Paypal?

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:53
metallicelmo schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:06:
Weet iemand een site waar je bitcoins kan omzetten naar euros? Of als dat niet kan naar Paypal?
je zou eens kunnen kijken op mtgox.com

Battle.net ID: Nirrilith#2845

• Da_Vince
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-11 09:56
metallicelmo schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:06:
Ik heb dit gedaan via https://bitcoin-24.com. Heb het geld na ongeveer 8 dagen ontvangen. Je kan kiezen voor SEPA overschrijving. Transactie kosten zijn € 1,24

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

+1 voor https://bitcoin-24.com/
Fijne exchange, nul fees op koop en verkooporders. Verdienmodel is gebaseerd op fees op speciale withdrawals en deposits (bijvoorbeeld deposit met creditcard via liqpay of Sofort banking, een soort duitse iDeal).

---------------------------------------------------------

Welkom Cyprus en Spanje!
Vice: When Governments Take Your Money, Bitcoin Looks Really Good

• metallicelmo
Da_Vince schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:19:
[...]

Ik heb dit gedaan via https://bitcoin-24.com. Heb het geld na ongeveer 8 dagen ontvangen. Je kan kiezen voor SEPA overschrijving. Transactie kosten zijn € 1,24
Ik zit hier nu te kijken, kun je aangeven hoe dit proces gaat? Je moet blijkbaar je bankgegevens invullen maar je moet toch op een gegeven moment ook je Bitcoin code opgeven zodat ze weten waar je bitcoins vandaan moeten komen die je wil omzetten naar je bankrekening?

• metallicelmo
Geen matches
Voor de mensen die Butterflylabs nog niet helemaal vertrouwen, op Twitter zijn ze redelijk actief en hebben daar ook wel wat foto's staan... https://twitter.com/ButterflyLabs

• Da_Vince
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-11 09:56
metallicelmo schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:57:
[...]

Ik zit hier nu te kijken, kun je aangeven hoe dit proces gaat? Je moet blijkbaar je bankgegevens invullen maar je moet toch op een gegeven moment ook je Bitcoin code opgeven zodat ze weten waar je bitcoins vandaan moeten komen die je wil omzetten naar je bankrekening?
Dat klopt. Om je bitcoins naar EUR om te zetten moet je bitcoins overmaken naar je account op Bitcoin 24. Dit kan bij Deposit en dan Bitcoin, hier staat je adres.

• Sissors
  • Niet online
Geen matches
metallicelmo schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:03:
Voor de mensen die Butterflylabs nog niet helemaal vertrouwen, op Twitter zijn ze redelijk actief en hebben daar ook wel wat foto's staan... https://twitter.com/ButterflyLabs
Punt blijft, dat blijven algemene foto's die ik ook zo zou kunnen maken. Waar zijn de die-fotos, danwel een plaatje van hun GDS file? (Layout van de chip). Die kunnen ze zo online gooien, echter ze doen het niet, waarom niet? Daar kunnen concurenten echt niks mee, en sowieso als ze gaan leveren kan iedereen chip openmaken en de foto maken. (Wel het einde van je chip, maar goed).

En dat is nou hetgene wat ze claimen dat ze hebben en bijzonder is.

• metallicelmo
Da_Vince schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:22:
[...]

Dat klopt. Om je bitcoins naar EUR om te zetten moet je bitcoins overmaken naar je account op Bitcoin 24. Dit kan bij Deposit en dan Bitcoin, hier staat je adres.
helemaal top :) ik ga het uittesten.. zolang de prijs omhoog gaat kun je er wel wat aan verdienen.. Maarja net als goud en zilver blijft het een gok, you just never know

• Pusherman_
Geen matches
ik heb trouwens al een paar keer posts gelezen van bitonic waarbij ze hun rates verklaren en het klinkt op zich ook wel aannemelijk... maar als ik op dit moment inkoop voor €52,42 en verkoop voor €46,67 (€5,75 / ruim 10% verschil) dan vind ik dat wel erg ruim...

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

killingdjef schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 00:25:
Waarom zou ik in godsnaam mijn schaap, koe of graan ruilen voor een bitcoin? Wat heb ik daar aan? Als de euro valt kom je namelijk in die situatie. Dan zoeken mensen dat wat ze echt nodig hebben. Er is dus slechts vraag naar levensbehoeften. Hoe voldoet bitcoin aan die vraag? Kunnen je kinderen dat eten die bits? Zelfde geldt voor goud overigens hoor; vandaar dat ik de doemsdenkers die goud inslaan altijd een beetje grappig vind... heel misschien dat het met goud nog lukt omdat dat zo vastgeroest zit in het collectieve geheugen dat dat iets waard is dat er genoeg mensen zijn die voor goud ruilen en het dan weer gaat lopen. Maar bitcoins... nee. Leuk speculatief goed op het moment, en interessante techniek erachter, maar ik heb wel het idee dat heel veel mensen erg veel geld gaan verliezen binnen een jaar of vijf.
killingdjef schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:51:
Voor Bitcoin is er maar 1 weg, en die is omhoog.
Hoe vaak ik dat al niet gehoord heb... doet me altijd een beetje aan world online denken haha ;)
Als alles zich doorzet zoals het nu staat en de normale man geld afhandig gemaakt wordt ten behoeve van wankelende banken dan is het hek van de dam.
Haha, ja want een percentage over de rekeningen kost "de normale man" het meest? Oh nee, dat kost inderdaad de oliegiganten ed. verreweg het meest -- maar die gaan nu weg komen met een fijne regeling dat indirect alle burgers het meest betalen -- en de grap is dat die hier met spandoeken voor staan; men moet zich doodlachen in achterkamertjes onder het genot van een sigaartje en een whisky. Phew, de "1%" is weer gered. Waar "de normale man" keer op keer op keer al zijn geld aan verliest is al die fondsen die niet kunnen zakken. Als de bitcoin hoog genoeg staat en die elite groep van hoarders het tijd vindt om uit te cashen, dan is in deze wereld de normale man al zijn geld kwijt...

Iedereen denk opstandige pioniers te zijn tegen de elite oid, terwijl men ook met bitcoins gewoon net zo hard wordt gebruikt door een andere elite :| Waarom snapt men niet dat de normale man niet kan winnen in dit spel van pure speculatie, waar het ook mee is? The game is rigged! Waar je wel mee kan winnen is investeren in echte waarde, zoals een bedrijf met een goed product waar je vertrouwen in hebt en dan dividend ontvangt. Alles dat alleen maar in waarde stijgt door marktinvloed wordt geregeerd door de grote spelers. Even 5% oid van bitcoin voorraad dumpen, zie de paniek en de verkopen, en dan rustig weer terug kopen als de normale man zijn spaargeld heeft ingeleverd...

[/rant] sorry :$

[ Voor 45% gewijzigd door Zoijar op 20-03-2013 22:56 ]

• killingdjef
Zoijar schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 22:29:
[...]

Waarom zou ik in godsnaam mijn schaap, koe of graan ruilen voor een bitcoin? Wat heb ik daar aan? Als de euro valt kom je namelijk in die situatie. Dan zoeken mensen dat wat ze echt nodig hebben. Er is dus slechts vraag naar levensbehoeften. Hoe voldoet bitcoin aan die vraag? Kunnen je kinderen dat eten die bits? Zelfde geldt voor goud overigens hoor; vandaar dat ik de doemsdenkers die goud inslaan altijd een beetje grappig vind... heel misschien dat het met goud nog lukt omdat dat zo vastgeroest zit in het collectieve geheugen dat dat iets waard is dat er genoeg mensen zijn die voor goud ruilen en het dan weer gaat lopen. Maar bitcoins... nee. Leuk speculatief goed op het moment, en interessante techniek erachter, maar ik heb wel het idee dat heel veel mensen erg veel geld gaan verliezen binnen een jaar of vijf.
Een euro die omvalt hoeft niet per definitie te betekenen dat we naar het jaar nul terug gaan. Kijk naar Argentinie bijvoorbeeld; gewoon met een schone lei begonnen; "nieuwe valuta" en klaar. In Europa zou men weer het idee van een bijvoorbeeld de Neuro/Zeuro van stal kunnen halen. Als we daar op door gaan dan is de vraag: Is het voordeliger om je Euro's naar Neuro's om te wisselen of is het beter om Goud/Zilver/Bitcoins naar Neuro's om te wisselen? Ik denk dat we allebei wel weten welke optie je de meeste koopkracht laat behouden.
[...]

Hoe vaak ik dat al niet gehoord heb... doet me altijd een beetje aan world online denken haha ;)
Bitcoins hebben een grotere functie/nut dan aandelen kunnen hebben van een internet bedrijf. Niet vergelijkbaar. :) Mocht de crisis opgelost zijn dan zal dat inderdaad wel betekenen dat bitcoins minder snel stijgen/dalen. Maar idem voor goud/zilver. Ik zie dat niet gebeuren op korte termijn. EU maakt er op dit moment een potje van.
[...]

Haha, ja want een percentage over de rekeningen kost "de normale man" het meest? Oh nee, dat kost inderdaad de oliegiganten ed. verreweg het meest -- maar die gaan nu weg komen met een fijne regeling dat indirect alle burgers het meest betalen. Phew, de "1%" is weer gered. Waar "de normale man" keer op keer op keer al zijn geld aan verliest is al die fondsen die niet kunnen zakken. Als de bitcoin hoog genoeg staat en die elite groep van hoarders het tijd vindt om uit te cashen, dan is in deze wereld de normale man al zijn geld kwijt...

Iedereen denk opstandige pioniers te zijn tegen de elite oid, terwijl men ook met bitcoins gewoon net zo hard wordt gebruikt door een andere elite :|
Het gaat om de boodschap die afgegeven wordt en dat die boodschap een ondermijning is van de "gewone man". Er zijn oorlogen voor minder begonnen; ik herinner je graag aan de vorige keer dat onze oosterburen afstand moesten doen van hun valuta. Nu zal een oorlog in het noorden niet zo'n vaart lopen, maar in zuidelijke landen broeit het al lekker. Kan je je voorstellen wat een dergelijke maatregel in griekenland/italie/spanje teweeg zou doen brengen?
[/rant] sorry :$
Edit:
Kritiek is goed, overtuig me maar. Anders had ik niet gepost.
Ik hoop dat ik het verkeerd zie maar ben niet overtuigd :P

• metallicelmo
Jongens bitcoin nu op € 51,- terwijl ik een paar dagen geleden gekocht heb voor € 36,- Had ik dat geweten had ik veel meer gekocht denk ik.

• killingdjef
Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-cCYbxxHhP6c/TwBLMYSgpvI/AAAAAAAAAOU/HKx7fxT7Nmo/s1600/hindsight2.jpg

:D

• Dacuuu
  • Nu online
metallicelmo schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 23:12:
Jongens bitcoin nu op € 51,- terwijl ik een paar dagen geleden gekocht heb voor € 36,- Had ik dat geweten had ik veel meer gekocht denk ik.
Ja. Net na de mtgox meltdown kost ik ze voor 2 dollar per stuk... ondertussen mee gehandeld etc. Had ik dat geweten. Had ik voor 1000 ingelegd ;)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
In Spanje schijnt er een run op bitcoin te zijn naar aanleiding van de ontwikkelingen op Cyprus
In Spain, The Bitcoin Run Has Started

• Pusherman_
Geen matches
Nu ik een leuk vooraadje BTC heb, lijkt het me wel interessant om ook er mee te handelen.
Welke 'beurs' raden jullie aan en waarom? ik zat zelf aan mtgox te denken..
Ik zie dat hun fee 0.60% is. Zijn er daarnaast nog andere kosten, of wordt bij elke transactie (koop en verkoop) 0.60% berekend?

• Bob

Bob

mtgox en bitcoin-24 zijn de 2 meest liquide exchanges volgens mij. mtgox is dollar, bitcoin-24 euro. Als je regelmatig van en naar je bankrekening wil overschrijven neem je best bitcoin-24, dan heb je al geen last van dollar/euro fees.

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 17:28
Geen matches
Ik handel zelf op Bitstamp, bevalt me prima. Lage fee';s (van 0.5 tot 0.2 procent) en snelle transacties.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Hoe lang duurt het voordat bitcoins zijn bijgeboekt in je wallet?
Heb ze gekocht bij bitonic want ze gaan nu hard omhoog

Jsunnyreports

• Dark_f
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
Bob schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:54:
mtgox en bitcoin-24 zijn de 2 meest liquide exchanges volgens mij. mtgox is dollar, bitcoin-24 euro. Als je regelmatig van en naar je bankrekening wil overschrijven neem je best bitcoin-24, dan heb je al geen last van dollar/euro fees.
mtgox ondersteunt ook gewoon euro.

• wesleytjuh
Geen matches
Maar je hebt wel fees zodra je de boel overmaakt naar je eigen rekening.

• metallicelmo
thalantis schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 18:35:
Duurt max een uur dacht ik, maar ligt niet aan bitonic geloof ik, ene keer gaat het sneller dan anders

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:25

BlueTooth76

Let the sun shine!

Geen matches
wesleytjuh schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:03:
Maar je hebt wel fees zodra je de boel overmaakt naar je eigen rekening.
Via MtGox Polen stond het er bij mij binnen 24 uur bij.
En fees? Tsja... De prijsstijging gaat zo hard dat ik liever snel geld daar heb staan...

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• Bob

Bob

BlueTooth76 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 23:23:
[...]

Via MtGox Polen stond het er bij mij binnen 24 uur bij.
En fees? Tsja... De prijsstijging gaat zo hard dat ik liever snel geld daar heb staan...
Yup, op bitcoin-24 gebruik ik ook altijd sofort, duurder en des duivels als je de veiligheidsvoorschriften van je bank volgt, maar wel snel :)

• MrAcid
  • Niet online
Geen matches
Ik mine niks, maar ik zit er wel aan te denken om gewoon wat coins te kopen gezien de recente stijgingen en die gewoon lekker te laten staan om eens te kijken wat ermee gebeurd. "Speculeren" dus. Meer mensen die dat doen?

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-11 22:06

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

ik doe het ook, heb een 100 tal bitcoins gekocht voor toen 3 euro per stuk.
ik heb ondertussen een aantal verkocht om mijn inleg van 300 euro terug te krijgen, de rest staat te "rente" te trekken :)

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• Bob

Bob

Geen matches
@ MrAcid: Bijzonder veel mensen doen dat. 't Is geweldige play money, de algemene trend is up, en fluctuaties zijn zo groot dat je, als je wat ballen (en geluk) hebt, redelijk wat kan verdienen. Ik heb al een stuk of 5 vrieden en collega's overtuigd om mee te spelen.

• MrAcid
  • Niet online
Geen matches
Dat is ook mijn idee inderdaad. Nu even €100 inleggen (ik heb verder totaal geen ervaring met beleggen etc. dus ik durf niet meteen €€€€ erin te knallen) en dan gewoon een beetje "spelen".

De hamvraag: nu kopen of wachten! :)

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

thalantis schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 18:35:
De transactie wordt direct uitgevoerd na het voltooien van iDeal.

Het kan vervolgens even duren voordat de bitcoins te zien zijn in de wallet. Dat kan twee mogelijke oorzaken hebben. Of je gebruikt een (web)wallet die de bitcoins pas laat zien als de transactie een aantal confirmaties heeft. Of je gebruikt een wallet die de blockchain nog aan het synchroniseren is. Aangezien de transactie pas helemaal aan het einde van de blockchain staat, is de transactie pas te zien als de blockchain helemaal up to date is.

Makerij Hofman

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-11 22:06

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Geen matches
Met de huidige onzekerheid over de euro zou ik nu kopen.
maar het blijft speculeren natuurlijk :)

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-11 19:16
Heren,

Bitcoins is opnieuw 'big' business en ik wil graag investeren in Mining hardware. De ASIC's laten al maanden op zich wachten dus dat zijn toekomst plannen. In welke hardware moet ik investeren? Is misschien computer Hardware op dit moment het verstandigst? Budget 2,5k.

Dank.

• Wrd

Wrd

Geen matches
Computer hardware zal ik niet aanraden tenzij je alles tweedehands koop en voor zo goed als dezelfde prijs het weer kan verkopen. Dan kost het je alleen wat moeite, stroom en verzendkosten.
Bewaar alle verpakkingen, dat scheelt ook een gedoe bij verkoop.

FPGA raad ik niet aan. Mijn verwachting is dat het een stuk minder gewild wordt zodra de asics er zijn. Je komt er dan veel moeilijker vanaf.

• killingdjef
MrAcid schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:02:
Dat is ook mijn idee inderdaad. Nu even €100 inleggen (ik heb verder totaal geen ervaring met beleggen etc. dus ik durf niet meteen €€€€ erin te knallen) en dan gewoon een beetje "spelen".

De hamvraag: nu kopen of wachten! :)
Ligt eraan op welk termijn. Lange termijn laat zien dat hij altijd stijgt.
Mijn advies, zet het erop, laat het een jaar of 2 staan en kijk dan verder of Bitcoins niet de nieuwe wereldvaluta is geworden :P

• Bob

Bob

Geen matches
Ivm minen aan iedereen: forget it. GPU's zullen binnen een week niets meer opbrengen tenzij je niet betaalt voor je hardware en elektriciteit (maar goed dan kan je nog steeds meer geld verdienen door je elektriciteit en hardware te verkopen ...), FPGA's heb ik net uitgerekend en zijn ook al niet meer interessant, terugverdientijd is te groot. ASICS kan je in de praktijk niet kopen ...

• Wrd

Wrd

Geen matches
m.a.w. je raadt minen gewoon af.
Hoe meer er stoppen met minen des te beter voor mij >:)
Ik ga rustig door op een 6850, mijn investering heb ik allang al eruit en de rest is voor de leuk.

• Pusherman_
Geen matches
Wrd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:53:
[...]

m.a.w. je raadt minen gewoon af.
Hoe meer er stoppen met minen des te beter voor mij >:)
Ik ga rustig door op een 6850, mijn investering heb ik allang al eruit en de rest is voor de leuk.
hoeveel BTC/maand hark je hier dan nog mee binnen?

wat is eigenlijk op dit moment de beste videokaart qua aanschafprijs/kwaliteit/harkvermogen?

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-11 22:51

Tourniquet

Hiya, fellas!

Geen matches
Minen lijkt me in Nederland niet echt lonend inderdaad. Eigenlijk zou je een enorme miningfarm moeten opzetten in een land met zeer lage energiekosten. :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• mkools24
  • Laatst online: 20-05-2021
Geen matches
Tourniquet schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:12:
Minen lijkt me in Nederland niet echt lonend inderdaad. Eigenlijk zou je een enorme miningfarm moeten opzetten in een land met zeer lage energiekosten. :P
Ik heb het ook eens geprobeerd met 2 videokaarten (2x 6790) en na een minuut of 20 had ik 0.00061730 BC maar inderdaad waarschijnlijk al voor het vierdubbele of meer aan stroom verbruikt.

Nog even en je krijgt illegale mining plantages. Iemand die z'n slaapkamer volzet met PC's en stroom illegaal aftapt, dat wordt de opvolger van de wietplantage. Maargoed ook dan moet je het waarschijnlijk jaren laten draaien om uberhaupt je hardware terug te verdienen.

Ook ben je afhankelijk van de koers, die is nu hoog en interessant maar wellicht is het over een maand nog maar de helft. Veel te onzeker dus.

• Wrd

Wrd

Geen matches
Pusherman_ schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:56:
[...]
hoeveel BTC/maand hark je hier dan nog mee binnen?
[..]
In feb 2013 heb ik bijna 0.5 btc binnengehaald.
In sept 2012 was dat nog 5.6 btc.

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 15:11
Geen matches
Mja, het is lastig. Tegen huidige koers/difficulty is het gelijk spelen /kleine winst. Alleen met "gratis" stroom is het eigenlijk altijd wel winstgevend. Maar hoe dan ook, iemand betaald ervoor ;)
Mja, stel dat de koers naar 200 euro gaat over 2 maanden is het weer dikke winst...

Enige dat je wel winst het met de huidge koers/difficulty is een ASIC... Maar zie er maar eentje te krijgen binnen afzienbare tijd.

[ Voor 43% gewijzigd door sbmuc op 22-03-2013 13:30 ]

• Joenes
  • Laatst online: 04-01-2024
ik heb een tijdje terug voor 100 euro 20 bitcoins gekocht er zelf nog 5 bij gemined en wat later 23 bitcoins verkocht voor 200 euro. Ik was er toen vrij tevreden mee omdat ik m'n inleg had verdubbeld. Ik keek vandaag nog eens op bitcoincharts en zag dat het aardig aan het sky-rocketen is. Ik had er nog 2 op mtgox staan.. die heb ik ook maar verkocht voor 51 euro. (zo is m'n inleg verdriedubbeld). Ik zag dat ik er nog 1 heb staan op BTC Guild, die laat ik nog maar even met rust. Er zijn een hoop mensen een hoop geld aan het verdienen op dit moment.. ziek als je er over nadenkt.

Hierdoor is m'n interesse toch weer een beetje gewekt in bitcoin. Ik las dat ASICs de enige manier zijn om zelf nog enigszins wat te minen.. Zijn deze ergens te verkrijgen, of is het pre-orderen en puur hopen?

impreson.com

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Ben deze topic nu al geruime tijd aan het volgen, maar nog steeds geen bitcoins gekocht.
Gewoon puur om het gevoel bij mij dat de hoge koersstijgingen ook voor hoge koersdalingen moeten zorgen. Zoals dit eigenlijk met elke munt tot nu toe is gegaan.

Ben op het moment aan het wachten tot die koersval een feit is, daarna zal ik ook wel instappen.
Het blijft namelijk een leuk alternatief voor normaal geld. Het gekke eraan is dat er niets tegenover staat (as in, geen edelmetaal etc.), dus dat het de vraag is wat er gebeurt als er besloten wordt ermee "te stoppen".

Als dat uberhaupt al mogelijk is.

Ah well, we zullen zien :)

Want a cookie?!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10 12:56
Renquin schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:16:
Ben deze topic nu al geruime tijd aan het volgen, maar nog steeds geen bitcoins gekocht.
Dat hoeft je niet te weerhouden om bitcoins te gebruiken. De volgende keer wanneer je een product nodig hebt of een donatie wil doen, kijk even of het mogelijk is om de Bitcoin-economie te gebruiken en als je enkele mBTC overhoudt is het mooi meegenomen.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Verwijderd

Volgens mij is er echt wat aan de hand met de koers van de bitcoins, ik kan geen site meer vinden die nog bitcoins uitgeeft. Bitcoin 24 bevestigd ook geen registraties meer...

• Pusherman_
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:57:
Volgens mij is er echt wat aan de hand met de koers van de bitcoins, ik kan geen site meer vinden die nog bitcoins uitgeeft. Bitcoin 24 bevestigd ook geen registraties meer...
het viel mij ook al op :S

Bitonic.nl is ook down :( onzin.. m'n chrome deed raar.. restart en hij doet het wel.

eind van de bubble? gaan daar onze spaarcenten? :P

[ Voor 7% gewijzigd door Pusherman_ op 22-03-2013 15:23 ]

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:59
Geen matches
Bitconic.nl werkt hier gewoon

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Geen matches
Wat een ontzettende oplichters zijn het zeg, daar bij Bitonic.

Een spread van 6 euro! Je bent een dief van je eigen portemonnee als je met dit soort websites zaken gaat doen.

Verwijderd

Pusherman_ schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:04:
[...]

Bitconic.nl is ook down :(

Ha ja het heeft alle schijn van een bubble. Maar toch vind ik de run op bitcoins in het huidige Euroklimaat best logisch verklaarbaar. Je spaarcenten beleggen in een gedecentraliseerde valuta, welke niet opeisbaar is door een overheid (Zoals in Cyprus bijvoorbeeld) is mijns inziens niet eens onverstandig, maar ik vind Bitcoins toch wat té ongrijpbaar en daarom riskant voor een grote investering :)
Ik wilde gewoon "voor de lol" een BC of 4 kopen om te kijken hoe het zich allemaal ontwikkelt, zeg maar microspeculeren. (Had ik dat in 2008 ook maar gedaan met Google aandelen....)

Het punt is wel dat als Bitcoins geen toepassing in het huidige "bovengrondse" betalingsverkeer krijgen het sowieso op een zeepbel gaat uitdraaien.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Geen matches
Pusherman_ schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:04:
[...]

Bitconic.nl is ook down :(

http://Bitconic.nl of https://bitonic.nl/ ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• MrAcid
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:14:
[...]
Het punt is wel dat als Bitcoins geen toepassing in het huidige "bovengrondse" betalingsverkeer krijgen het sowieso op een zeepbel gaat uitdraaien.
Want we gaan in de toekomst steeds meer met contant geld in fysieke winkels ons geld uitgeven?

Verwijderd

Geen matches
MrAcid schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:17:
[...]

Want we gaan in de toekomst steeds meer met contant geld in fysieke winkels ons geld uitgeven?
Dat bedoel ik niet. Ik zie als bovengronds betalingsverkeer ook webshops e.d. Je kan nu weliswaar in sommige shops met BC betalen, maar het is nog geen betaalmiddel voor de massa, zowel niet qua consument als (online) winkel. Natuurlijk zijn er individuele of anekdotische voorbeelden waarbij betalingen voor goederen en diensten in BC plaatsvinden maar nog veel te weinig om het als solide betaalmiddel te zien.

• MrAcid
  • Niet online
Geen matches
Ok helder, dat was niet echt duidelijk. De barrière daarvoor lijkt me echter vrij laag, die infrastructuur ligt er al gewoon. Ik dacht dat je doelde op fysieke dragers, bijv. in de vorm van creditcards e.d.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Geen matches
Trent900 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:13:
Wat een ontzettende oplichters zijn het zeg, daar bij Bitonic.

Een spread van 6 euro! Je bent een dief van je eigen portemonnee als je met dit soort websites zaken gaat doen.
Doe eens even normaal zeg. Er is helemaal niemand die je dwingt om zaken met ons te doen.

Inderdaad wij zijn niet het goedkoopst, maar we zijn wel het makkelijkst en het snelst. Geld versturen naar een europese markt duurt in het algemeen zo 48 uur. Iedereen weet wat de markt kan doen binnen 48 uur, mensen kunnen prima zelf een afweging maken of onze dienst het dan waard is.. Daarbij zijn markten ook niet gratis.

Ik ben hartstikke trots op wat wij bieden en blijkbaar zijn een hoop klanten het met ons eens.

[ Voor 46% gewijzigd door komkommer op 22-03-2013 16:00 ]

Makerij Hofman

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
rickiii schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:18:
[...]

Dat hoeft je niet te weerhouden om bitcoins te gebruiken. De volgende keer wanneer je een product nodig hebt of een donatie wil doen, kijk even of het mogelijk is om de Bitcoin-economie te gebruiken en als je enkele mBTC overhoudt is het mooi meegenomen.
Zo had ik er nog niet eens over nagedacht, dank voor de tip!

Want a cookie?!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Geen matches
komkommer schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:50:
[...]

Doe eens even normaal zeg. Er is helemaal niemand die je dwingt om zaken met ons te doen.

Inderdaad wij zijn niet het goedkoopst, maar we zijn wel het makkelijkst en het snelst. Geld versturen naar een europese markt duurt in het algemeen zo 48 uur. Iedereen weet wat de markt kan doen binnen 48 uur, mensen kunnen prima zelf een afweging maken of onze dienst het dan waard is.. Daarbij zijn markten ook niet gratis.

Ik ben hartstikke trots op wat wij bieden en blijkbaar zijn een hoop klanten het met ons eens.
Ik doe normaal en meld gewoon wat ik er van vind. Een spread van ~10% is gewoon diefstal wat mij betreft. Dat er dan mensen daadwerkelijk zaken met jullie doen, geeft gewoon aan dat ze niet beter weten.

Het concept en simpelheid van je site vind ik goed, maar kom op, 6 euro! :F

Mijn laatste transactie met Mtgox had overigens slechts 9 uur nodig.
Pagina: 1 ... 33 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.