yzx: Bitcoin-central en bitcoin-24 kunnen beiden uitgaande SEPA overschrijvingen doen voor ongeveer 1 euro fee.
Merci bob maar een SEPA overschijving; kan die ook naar paypal?
Want ik heb niet de behoefte om mijn bank gegevens eraan te hangen.
[ Voor 35% gewijzigd door yzx op 28-02-2013 11:06 ]
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Dat zal van paypal afhangen. Als die een soort van europees rekeningnummer beschikbaar maken waar je, met de juiste mededeling (die je dan ook weer moet kunnen instellen op bitcoin-24) geld op kan storten, zou het moeten lukken.yzx schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:01:
Merci bob maar een SEPA overschijving; kan die ook naar paypal?
Wat je ook kan doen: haal je geld door een mixing service, maak een nieuw bitcoin-24 account aan, zet daar je gemixte coins op, verkopen en overschrijven. Of doe zoals mij: ik lig absoluut niet wakker van privacy etc
Tis niet een zaak van privacy Bob 
Meer van als ik het via mijn bank moet doen en dan naar paypal gaat dat veel langer duren dan direct naar paypal
Tevens verkoop ik hem liever voor 20euro aan ene persoon direct dan nu ze voor 25 te verkopen en dan nog tig bedrag aan de service te geven x)
Meer van als ik het via mijn bank moet doen en dan naar paypal gaat dat veel langer duren dan direct naar paypal
Tevens verkoop ik hem liever voor 20euro aan ene persoon direct dan nu ze voor 25 te verkopen en dan nog tig bedrag aan de service te geven x)
Als je dat wil doen kan je misschien hier iets doen: https://localbitcoins.com/
Raar, kende ik niet.
Maar is cash, is zelfs een stap meer.
maar Bob ik dank u, ga zelf nog wat zoeken. Voor een manier en meer uitpluizen.
In de tussentijd. Iemand 1 BTC kopen 20euries x)
Maar is cash, is zelfs een stap meer.
maar Bob ik dank u, ga zelf nog wat zoeken. Voor een manier en meer uitpluizen.
In de tussentijd. Iemand 1 BTC kopen 20euries x)
Iemand was u voor, je mexcuseCereal schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:43:
Ok, pm maar even.
SorryCereal schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:43:
Ok, pm maar even.
[ Voor 19% gewijzigd door Mevius op 01-03-2013 18:52 ]
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Ok.
Wat doe ik fout? (Hash/s is veel te laag volgens mij voor een HD7850 OC)
Edit,
Probleem opgelost, moest 2 cpu affinity hokjes aanvinken. Wel vaag maargoed.
Wat doe ik fout? (Hash/s is veel te laag volgens mij voor een HD7850 OC)
Edit,
Probleem opgelost, moest 2 cpu affinity hokjes aanvinken. Wel vaag maargoed.
[ Voor 22% gewijzigd door Ryan1981 op 04-03-2013 10:17 ]
Bitcoin zat net op 39 Dollar, zag ik
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
Ben er nu een half uurtje naar aan het kijken, niet normaal hoe het omhoog schoot..
38 naar 39 dollar binnen 1 minuut
http://mtgoxlive.com/orders?dark
Ja het is eng zelfs. Het is een soort van goudkoorts en als er straks paniek ontstaat gaan er een heleboel mensen heel veel geld verliezen.Mevius schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:13:
Ben er nu een half uurtje naar aan het kijken, niet normaal hoe het omhoog schoot..
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
De rate schiet skyhigh.. Ik heb ze wat verkocht/ingekocht etc, toen ze 2 dollar waren had ik voor wat euro's bt's gekocht. Ondertussen dus wat mee gehandeld enzo. Als ik gewoon helemaal had gewacht tot nu.. shit:O
niemand hier mag klagen, ik heb >200 BTC verkocht uit minen toen het tussen de 5~7 dollar stond 
wel vreemd dat het blijft stijgen, ik verwachtte wel dat de koers wat ging stijgen na de block halvering, maar zoveel en zolang?
rond de 30 vond ik het nog kunnen, nu vind ik het meer en meer een bubbel worden
en een bubbel gaat ervoor zorgen dat het straks weer flink omlaag schiet
en dankzij de constante enorme bounces gaat iedereen dan weer kopen in de hoop dat het uiteindelijk weer omhoog gaat zoals nu...
ach, we gaan wel zien wat er gaat gebeuren
wel vreemd dat het blijft stijgen, ik verwachtte wel dat de koers wat ging stijgen na de block halvering, maar zoveel en zolang?
rond de 30 vond ik het nog kunnen, nu vind ik het meer en meer een bubbel worden
en een bubbel gaat ervoor zorgen dat het straks weer flink omlaag schiet
en dankzij de constante enorme bounces gaat iedereen dan weer kopen in de hoop dat het uiteindelijk weer omhoog gaat zoals nu...
ach, we gaan wel zien wat er gaat gebeuren
Het is jammer dat BTC zo hard stijgt. Op deze manier komt het denk ik niet snel van zijn speculatieve bijsmaak af. Een verdubbeling van de koers in een maand is gewoon onzin.
De stijging van de afgelopen maand is gebaseerd op heel veel nieuws. Ook meer mainstream media hebben het steeds vaker over Bitcoins, zoals BBC, Die Welt, ARD, Guardian en grote sites als CNET, Ars Technica en Slashdot. Ik zie ook een grote instroom van steeds meer nieuwe gebruikers die vragen hebben over bitcoins en over hoe ze ze het beste kunnen aanschaffen, bewaren en gebruiken. Overzicht van nieuws van afgelopen maand:
Reddit: New Gold Payment Options: Bitcoin and Credit Card
American Banker: Reddit News Site Now Accepts Bitcoin
BBC: Killing off cash: Could new tech mean the end of money?
The Next Web: Mega update: Dotcom’s service now accepts Bitcoin, will expand into email, chat, voice, video, and mobile
Slashdot: Mega Accepts Bitcoin; Email, Chat, Voice, Video, Mobile Coming Soon
Die Welt: Währung aus dem Internet kann den Euro gefährden / Digitale valuta kan de euro in gevaar brengen
BBC: Megaupload sequel Mega to accept bitcoin currency
Slashdot: The Internet Archive To Pay Salaries Partly In Bitcoin, Requests Donations
Ars Technica: In bid for credibility, largest Bitcoin exchange moves to Silicon Valley
ARD: Mittagsmagazin - Börse / item met interview over bitcoins
CNET: Bitcoin virtual currency hits record high after exchange deal
Ars Technica: Bitcoin reaches an all-time trading high of over $33
Forbes: The Bitcoin Bubble That Wasn't
The Guardian: Bitcoin: more than just the currency of digital vice
Kim Dotcom: I would love to create a #Bitcoin credit card!
Namecheap is now accepting Bitcoin payments
Reddit: New Gold Payment Options: Bitcoin and Credit Card
American Banker: Reddit News Site Now Accepts Bitcoin
BBC: Killing off cash: Could new tech mean the end of money?
The Next Web: Mega update: Dotcom’s service now accepts Bitcoin, will expand into email, chat, voice, video, and mobile
Slashdot: Mega Accepts Bitcoin; Email, Chat, Voice, Video, Mobile Coming Soon
Die Welt: Währung aus dem Internet kann den Euro gefährden / Digitale valuta kan de euro in gevaar brengen
BBC: Megaupload sequel Mega to accept bitcoin currency
Slashdot: The Internet Archive To Pay Salaries Partly In Bitcoin, Requests Donations
Ars Technica: In bid for credibility, largest Bitcoin exchange moves to Silicon Valley
ARD: Mittagsmagazin - Börse / item met interview over bitcoins
CNET: Bitcoin virtual currency hits record high after exchange deal
Ars Technica: Bitcoin reaches an all-time trading high of over $33
Forbes: The Bitcoin Bubble That Wasn't
The Guardian: Bitcoin: more than just the currency of digital vice
Kim Dotcom: I would love to create a #Bitcoin credit card!
Namecheap is now accepting Bitcoin payments
........................................................................................................................................................
De vorige keer is de koers ook ingestort, vraag is hoe hoog gaat de koers voordat het weer gebeurt?
Het zal nog wel even duren voor de stabiliteit van de bitcoin - dollar exchange rate vergelijkbaar is met die van andere muntsoorten.
Het zal nog wel even duren voor de stabiliteit van de bitcoin - dollar exchange rate vergelijkbaar is met die van andere muntsoorten.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
De vorige keer was er niet zo veel nieuws voor de stijging en klapte de koers onderuit nadat een user account op mt.gox was gehackt. Sindsdien is de beveiliging op de grote bitcoin exchanges aangepast en zijn er bovendien meer alternatieve exchanges bijgekomen zodat het volume verspreid is. De huidige stijging is gebaseerd op veel meer vraag (instroom van steeds meer nieuwe gebruikers) en mogelijke toepassingen om bitcoins te gebruiken in tegenstelling tot de stijging van juni 201 die veel meer op speculatie gebaseerd was.
[ Voor 27% gewijzigd door ikbenwouter op 05-03-2013 11:50 ]
........................................................................................................................................................
Ik heb het niet over die flat crash, ik heb het over van 25 dollar naar onder de 5 dollar gaan in 6 maanden.
Ja, daar heb ik het ook over, aanleiding daarvoor was de hack op mt.gox. Daarna is de koers inderdaad doorgezakt (overigens in 4 maanden van half juni tot half oktober, geen 6 maanden) door al het slechte nieuws wat volgde. Dat is nu allemaal niet meer aan de hand. De volumes op de exchanges en alternatieven voor mt.gox zijn sindsdien enorm gegroeid. Afgelopen week nog is er drie keer ongeveer 20k bitcoins gedumpt op mt.gox USD. De koers daalde daardoor maar een paar procent en veerde vrij snel weer terug. Dit zegt mij genoeg over de stabiliteit op dit moment.
Bijvoorbeeld, 28 februari rond 8pm een dump van 19k bitcoins (twv ruim 6 ton USD), de volgende ochtend om 10am zijn we vrolijk weer terug bij de koers waar we gebleven waren (terwijl USA toen nog sliep zelfs).
http://bitcoincharts.com/...3-03-02ztgMzm1g10zm2g25zv
Hier zie je ze alledrie (mislukte pump and dump acties?):
http://bitcoincharts.com/...3-03-03ztgMzm1g10zm2g25zv
Bijvoorbeeld, 28 februari rond 8pm een dump van 19k bitcoins (twv ruim 6 ton USD), de volgende ochtend om 10am zijn we vrolijk weer terug bij de koers waar we gebleven waren (terwijl USA toen nog sliep zelfs).
http://bitcoincharts.com/...3-03-02ztgMzm1g10zm2g25zv
Hier zie je ze alledrie (mislukte pump and dump acties?):
http://bitcoincharts.com/...3-03-03ztgMzm1g10zm2g25zv
Ik zie dit topic en het principe van bitcoins nu pas en het lijkt me ook wel interessant om dit te gaan doen. had alleen ergens gelezen dat het alleen eigenlijk niet te doen is. is er hier op Tweakers een pool o.i.d.?
Ben het ook even gaan proberen en haal een steady 0.61GHash/s. Toch valt de opbrengst me best tegen. Na aftrek van stroom verdien ik er 7.88E/week.
Noud
Dat lijkt mooi, maar de kosten van computer hardware reken je niet mee. En als je een normale baan hebt kun je beter 1 uur extra per week werken dan het aantal uren dat je besteedt aan minen.noudm schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:16:
Ben het ook even gaan proberen en haal een steady 0.61GHash/s. Toch valt de opbrengst me best tegen. Na aftrek van stroom verdien ik er 7.88E/week.
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Ik heb momenteel een kleine 0.17 BC nodig om een betaling te doen. Kan alleen nergens goed vinden waar ik dit kan betalen met b.v. Paypal of cash? Is er een betrouwbare tweaker die mij uit de brand kan helpen?
Is er al inmiddels apparatuur van Butterflylabs geleverd? Dit kan ik nergens terugvinden?
Het wordt nu weer interessant om te minen.
EDIT: Ik zie dat er ook nog géén andere 'dediciated' interessante bitcoin miners zijn? Mined iedereen nog met zijn PC?
Alle forums doorgelezen, opnieuw op de hoogte.
Interessante ontwikkelingen met de hoge koers.
EDIT: Ik zie dat er ook nog géén andere 'dediciated' interessante bitcoin miners zijn? Mined iedereen nog met zijn PC?
[ Voor 46% gewijzigd door ThinClientQ op 05-03-2013 16:35 ]
damn je zou bijna je bitcoins weer van de hand doen
Die koers explodeert op dit moment. Ik wilde wat inkopen, maar als het meer lijkt op een bubbel dan op iets waar je mee kunt betalen en sparen is het te risicovol voor mij.
Ik zit er wel aan te denken, jammer dat het zo gaat zelfs. Misschien alles maar weg doen nu het nog kan. Later terugkopen kan altijd, en zoals het nu eruitziet gaat de koers vroeg of laat zakken. Jammer dat de munt nog steeds niet wat stabieler is dan dit, dit lijkt weer exact op de bubbel 2 jaar terug, maar dan met een wat rustigere aanloop. En zolang het niet stabiel is, is het eigenlijk niet te gebruiken als betaalmiddel..
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Ik neem toch aan dat je met het minen van Bitcoins de boel kunt pauzeren om op een later moment weer verder te gaan? Of werkt dat niet zo?
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Thanks. Dan gaan we het vanmiddag maar ééns erop zetten. Waarom zou ik dit niet laten runnen terwijl ik naar het werk ben? Betaal als student toch een all-in prijs dus daar hoef ik het (voorlopig) nog niet voor te laten =)
Mwoah, ligt eraan hoe lang je het blijft doen denk ik
. Mijn mine computer toentertijd verbruikte 550W, op jaarbasis is dat toch bijna 5000kWh. Veruit de grootste kostenpost in het energieverbruik bij ons thuis toen.
Maar inderdaad, als je een weekje mined nu de koers hoog staat, waarom ook niet
. Wel gelijk verkopen denk ik zo.
Maar inderdaad, als je een weekje mined nu de koers hoog staat, waarom ook niet
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Klopt als een bus. Echter nu kan mijn 7970 ook wat doen terwijl ik niet thuis ben en met de huidige koers verdien je wel iets. Heb idd gelijk gekeken voor een dedicated asic. Stuk interesanter; 30GHash/s voor 30 watt.rickiii schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:07:
[...]
Dat lijkt mooi, maar de kosten van computer hardware reken je niet mee. En als je een normale baan hebt kun je beter 1 uur extra per week werken dan het aantal uren dat je besteedt aan minen.
http://products.butterflylabs.com/
Noud
All time high zojuist op $48,50 $48,62 $48.70 $48.86 $49.10
Kwamen orders langs van $150.000 in één kooporder.
[ Voor 23% gewijzigd door ikbenwouter op 06-03-2013 16:58 ]
Maar wanneer heb je hemnoudm schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:52:
[...]
Klopt als een bus. Echter nu kan mijn 7970 ook wat doen terwijl ik niet thuis ben en met de huidige koers verdien je wel iets. Heb idd gelijk gekeken voor een dedicated asic. Stuk interesanter; 30GHash/s voor 30 watt.
http://products.butterflylabs.com/
Ik sta met open mond toe te kijken...ikbenwouter schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:23:
All time high zojuist op $48,50 $48,62 $48.70 $48.86 $49.10Kwamen orders langs van $150.000 in één kooporder.
Erg jammer dat ik afgelopen week de helft verkocht heb
What goes up ...
We zien wel weer hoe hoog het is op het moment dat je kunt verkopen. Dit houd je toch altijd. Dat is het hele idee van een beurs. Overigens zelfde met aanbiedingen in winkels. Week x haal je wat, week y is het in de aanbieding.
Maar order van 150.000, tjeumig
Maar order van 150.000, tjeumig
[ Voor 7% gewijzigd door Mu.siQ op 06-03-2013 17:05 ]
Ben wel benieuwd wat de (kersverse) eigenaren van al die verhandelde btc's er nu mee doen. Lijkt me sterk dat er daadwerkelijk goederen mee worden betaald; het is aannemelijker dat die btc's nu als speculatieve positie worden aangehouden.
Oftewel; het is wachten op de eerste slimmerik die btc-houders benaderd voor een leen-overeenkomst, en die geleende btc's nu verkoopt. (oftewel; short-posities aangaan).
Ik denk dat ik maar een Bitcoin-Bank ga oprichten. Kan ik meteen verzekeringen verkopen die dekking biedt voor situaties waarin een lener van btc's ze niet meer teruggeeft aan de eigenaar. Ik denk dat ik die verzekering "Coin Dief Schadeverzekering" ga noemen.
Daarna bundel ik een pakketje van die verzekeringen met een pakketje leenovereenkomsten, en biedt die aan in de markt: kopers krijgen dan de toekomstige rente-opbrengsten van dat pakketje tegen een eenmalige betaling aan mij, minus een fee voor het beheren van dat pakket. Aaaaaand it's gone!
Oftewel; het is wachten op de eerste slimmerik die btc-houders benaderd voor een leen-overeenkomst, en die geleende btc's nu verkoopt. (oftewel; short-posities aangaan).
Ik denk dat ik maar een Bitcoin-Bank ga oprichten. Kan ik meteen verzekeringen verkopen die dekking biedt voor situaties waarin een lener van btc's ze niet meer teruggeeft aan de eigenaar. Ik denk dat ik die verzekering "Coin Dief Schadeverzekering" ga noemen.
Daarna bundel ik een pakketje van die verzekeringen met een pakketje leenovereenkomsten, en biedt die aan in de markt: kopers krijgen dan de toekomstige rente-opbrengsten van dat pakketje tegen een eenmalige betaling aan mij, minus een fee voor het beheren van dat pakket. Aaaaaand it's gone!
[ Voor 17% gewijzigd door Seraphin op 06-03-2013 17:23 ]
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Ik zou eerst even een wetswijziging doorvoeren waarmee alle asics in beslag genomen kunnen worden in het kader van valsmijnerij en in de Bitcoin Reserve geplaatst worden, zodat ze nieuwe gratis bitcoins voor je kunnen minen als je perongeluk failliet gaat.
ff ontopic en paranoide:
De zeepbel is enorm, kan het zijn dat iemand met genoeg geld(of een printer) bezig is Bitcoin te slopen.
ff ontopic en paranoide:
De zeepbel is enorm, kan het zijn dat iemand met genoeg geld(of een printer) bezig is Bitcoin te slopen.
http://www.bitcoinspot.nl...ins-bij-bnr-digitaal.html
De aflevering van BNR digitaal waar het gaat over Bitcoins en digitale uitgever Fosfor
http://www.bnr.nl/?servic...pe=column&audioId=1820368
en hier het losse fragment over Bitcoins is hier te beluisteren:
http://media.niels.vg/BNR_Digitaal_2013-03-06_Bitcoin.mp3
De aflevering van BNR digitaal waar het gaat over Bitcoins en digitale uitgever Fosfor
http://www.bnr.nl/?servic...pe=column&audioId=1820368
en hier het losse fragment over Bitcoins is hier te beluisteren:
http://media.niels.vg/BNR_Digitaal_2013-03-06_Bitcoin.mp3
Ik wil graag wat bitcoins kopen, echter hebben al die traders achtelijke voorwaarden.
Zijn er geen nederlandse buyers die IDeal ondersteunen?
Zijn er geen nederlandse buyers die IDeal ondersteunen?
This message was sent on 100% recyclable electrons.
https://bitonic.nl/ ondersteunt iDeal.
Geschat wordt Juni/Juli 2013 volgens de Butterflylabs fora. 30GH/s is erg veel, of zie ik dit nu verkeerd?ThinClientQ schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:24:
Is er al inmiddels apparatuur van Butterflylabs geleverd? Dit kan ik nergens terugvinden?
Creating my own hero.
Lijkt veel, maar wel waar
. Sterker nog, sommige doen 60GH/s. Maar dan heb je het over een chip die speciaal voor dit doel is gemaakt en ook niks anders dan dit kan. Zodra deze systemen uitgerolt worden doe je simpelweg niet meer mee met je videokaart, het is dan aan degene die er op tijd bij waren met pre-orderen(en het vertrouwen van iets wat er nog niet was en daar geld in durven te steken). Eerst eens zien wat er met de koers gebeurd, is ondertussen weer wat terug gezakt.
Edit: 7:31 Nu gaat het even leuk worden om te kijken wat de prijs gaat doen denk ik zo
Edit: 7:31 Nu gaat het even leuk worden om te kijken wat de prijs gaat doen denk ik zo
[ Voor 8% gewijzigd door wesleytjuh op 07-03-2013 07:31 ]
Butterfly heeft inderdaad ook 60GH/s gebakjes. Dit zou er op neer komen dat je met de huidige koers 750€ per week binnen harkt? Of bereken ik dit nu verkeerd?wesleytjuh schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:36:
Lijkt veel, maar wel waar. Sterker nog, sommige doen 60GH/s. Maar dan heb je het over een chip die speciaal voor dit doel is gemaakt en ook niks anders dan dit kan. Zodra deze systemen uitgerolt worden doe je simpelweg niet meer mee met je videokaart, het is dan aan degene die er op tijd bij waren met pre-orderen(en het vertrouwen van iets wat er nog niet was en daar geld in durven te steken). Eerst eens zien wat er met de koers gebeurd, is ondertussen weer wat terug gezakt.
Creating my own hero.
ja en neeFasterinside schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:49:
[...]
Butterfly heeft inderdaad ook 60GH/s gebakjes. Dit zou er op neer komen dat je met de huidige koers 750€ per week binnen harkt? Of bereken ik dit nu verkeerd?
als je op dit moment een 60GH/s machine neerzet hark je enorm veel geld binnen
maar als jij er een aan kan zetten kan je er vrij zeker van zijn dat anderen dat ook kunnen
als iedereen een 60GH asic aanzet stijgt de difficulty als een malle waardoor je weer een wat normalere hoeveelheid verdient
je moet dus niet de huidige difficulty pakken maar een schatting van wat de difficulty zou worden als iedereen asics gebruikt
bijvoorbeeld door te kijken naar de huidige difficulty, de huidige euro/Mhash, dan uitrekenen hoeveel geld het zou kosten om met videokaarten die difficulty te behalen, en vervolgens evenveel geld "uitgeven" aan asics
dan heb je dus de totale hashing power zoals die zou zijn als iedereen precies overstapt op asics
natuurlijk zal er niet precies 1op1 overgestapt worden, sommigen zullen minder asics kopen dan ze graka's hadden of helemaal stoppen terwijl anderen een stuk meer gaan investeren
het is imo wel de beste manier om een ruwe inschatting te maken van de difficulty zodra asics meer in de mining community geintegreerd zijn
kunnen we trouwens niet een verhaal zoals dit in de TS zetten? deze vraag komt nu elke pagina langs
wauw, een goedgeschreven, vrijwel foutloos en vooral onbevooroordeeld artikel over bitcoins in de mainstream mediakomkommer schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:30:
Frontpage op volskrant.nl!
http://www.volkskrant.nl/...at-is-het-eigenlijk.dhtml
dat ik dat nog mag meemaken
Nouja, die bitcoin-bank die geen bank is blijft nou toch wel vaak terugkomen.
Vooruit nog eentje dangodofal schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:39:
wauw, een goedgeschreven, vrijwel foutloos en vooral onbevooroordeeld artikel over bitcoins in de mainstream media
dat ik dat nog mag meemaken![]()
CNN: Why cyber currency Bitcoin is trading at an all-time high
http://money.cnn.com/2013...ology/innovation/bitcoin/
pardon?????godofal schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:39:
[...]
wauw, een goedgeschreven, vrijwel foutloos en vooral onbevooroordeeld artikel over bitcoins in de mainstream media
dat ik dat nog mag meemaken![]()
De concepten inflatie, deflatie en devaluatie worden compleet verkeerd gebruikt / uitgelegd. Er worden conclusies getrokken / eigenschappen aan btc's toegekend op basis van een koersverloop van de afgelopen paar weken / maanden, en zo kan ik nog wel even doorgaan met dit artikel te fileren. De auteur in kwestie heeft bij mij in één klap duidelijk gemaakt waarom de journalistieke opleiding aan de "hogeschool" windesheim in zo'n kwaad daglicht staat.
edit:
En dan zie ik de "kleinere" foutjes nog door de vingers, namelijk dat het een geldig betaalmiddel zou zijn en dat er een BTC bank is.
En dan zie ik de "kleinere" foutjes nog door de vingers, namelijk dat het een geldig betaalmiddel zou zijn en dat er een BTC bank is.
En dat noem je onbevooroordeeld? Iets ten koste van alles positief willen presenteren is net zo goed een vooroordeel.
BTC's zijn een leuk concept met een aantal eigenschappen die afwijken van de door Centrale banken beheerde fiat valuta, maar het is géén zaligmakend concept.
Edit2:
Waarom ik zo reageer op het artikel:
Bullshit. BTC's zijn óók onderhevig aan inflatie. Op een gegeven moment (als de max. BTC in roulatie is bereikr) zal dit wel minder worden, maar dan ligt déflatie om de hoek. Conceptueel is dat hetzelfde, en economisch gezien een stuk erger dan inflatie.Een gedecentraliseerde munteenheid die alleen maar in waarde stijgt en immuun is voor inflatie: het klinkt als een utopie. Maar hij bestaat allang: de bitcoin (BTC).
Nee, dat is het dus niet. Het heeft dezelfde status als Linden Dollars en b.v. de Gelre; je kan ervoor kiezen om het te accepteren. In NL ben je als bedrijf verplicht om EUR als betaling te accepteren (ook al zet je in je algemene voorwaarden dat je liever hout, steen, schaap ontvange). DAT is wat een valuta tot een geldig betaalmiddel maakt.Net als bijvoorbeeld de euro (EUR), de dollar (USD) of de yen (JPY), is de bitcoin (BTC) een geldig betaalmiddel, althans bij bedrijven en diensten die 'm accepteren
Fair enough, hier heeft hij gewoon gelijkTen opzichte van de oude vertrouwde valuta heeft de bitcoin een aantal voordelen. Transacties in bitcoin gaan rechtstreeks van persoon tot persoon, er komt geen bank (rekening) aan te pas. Niet alleen gaan betalingen daardoor veel sneller, er hoeven ook nog eens geen transactiekosten te worden betaald.
Dit mag je niet zomaar stellen. Je kan net zo goed zeggen dat bij centraal beheerde valuta veel minder snel inflatie zal optreden juist ómdat er invloed op uit kan worden geoefend. Oftewel; de inflatiebewegingen van BTC's zijn -in vergelijking met EUR, USD, etc- altijd ongecontroleerd.Omdat het een gedecentraliseerd systeem is waar overheden geen invloed op uit kunnen oefenen, zal er niet snel ongecontroleerde inflatie optreden.
Dit kan wel eens de dood van BTC's betekenen, ik hoor hier niemand over.Wel is er een limiet afgesproken op het aantal Bitcoins dat in omloop kan zijn: 21 miljoen BTC. Die grens wordt naar verwachting in 2140 bereikt.
Dat het systeem van mining redelijk waterdicht is, wil ik wel aannemen. JAmmer dat hier alleen de term devaluatie verkeerd wordt gebruikt. "Koersval" is wat de auteur hier bedoelt.Wel is duidelijk dat hij een behoorlijk waterdicht systeem heeft gebouwd: hackers hebben veel moeite met het kraken ervan. Wel werden in 2011 een aantal 'digitale portemonnees', bestandjes die voor transacties worden gebruikt, gehackt. Dat leidde tot een tijdelijke devaluatie van de munt. Maar die krabbelde later dat jaar weer overeind.
Er staat zoveel onzin in deze alinea dat ik niet eens weet waar te beginnen. Ten eerste is het antwoord op de vraag gewoon "nee". Ten tweede heeft de hoeveelheid beschikbare BTC's geen zak, maar dan ook geen zak te maken met het al dan niet voorkomen van de schuldencrisis. En nog erger; met BTC's kun je exact hetzelfde kaartenhuis opzetten waardoor de schuldencrisis zo uit de hand liep. Vandaar ook mijn eerdere post n.a.v. de koersbewegingen; iedereen die denkt dat je niet kan speculeren met BTC's en er geen derivaten op kan bouwen, moet NU wakker worden.Is de bitcoin de ideale oplossing voor de internationale schuldencrisis?
Dat is natuurlijk een puur hypothetische vraag. De bitcoinmarkt bevat lang niet genoeg geld om de wereldwijde schulden af te lossen. Maar omdat banken niet betrokken hoeven te worden bij transacties, hadden bitcoins wellicht een positieve rol kunnen spelen bij het ontstaan van de kredietcrisis, als ze toen al zouden hebben bestaan en op grote schaal gebruikt zouden worden.
Resultaten uit het verleden .....Vorige week bereikte de bitcoin de hoogste waarde ooit. De wisselkoers bereikte vorig jaar ook al een piek.
Waarom, omdat de koers t.o.v. de USD en EUR stijgt? En dus? Heeft de BTC dan alleen waarde als speculatief object? "Koop BTC's want die zijn morgen meer euro's waard?" Dat is toch nou net niet de bedoeling achter het idee?Maar toch is de digitale munt momenteel de best presterende valuta ter wereld, en dus wel degelijk iets waar de financiële markten in toenemende mate rekening mee moeten gaan houden.
Fair enough; ook hier heeft hij dan wel weer een goed punt. Wat dat betreft wens ik BTC alle succes toe, ik word alleen gek van de halo-krans en het engelengezang dat er soms aan toe wordt gedicht.Het huidige succes van de wisselkoers van de bitcoin wordt grotendeels toegeschreven aan het feit dat de laatste maanden steeds meer bedrijven en online diensten betalingen in bitcoin accepteren, waaronder grote internetcommunity's als Reddit, bloggerssite Wordpress en het digitale archief Internet Achive.
[Nog een edit]
Dat CNN Artikel is wél interessant en goed geschreven. Sterker nog, mede door de publicatiedata van beide artikelen heb ik sterk het vermoeden dat die Volkskrant dude het CNN artikel gewoon heeft overgenomen en met zijn bullshit heeft aangevuld.
[ Voor 75% gewijzigd door Seraphin op 08-03-2013 12:56 ]
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
ik doelde op het feit dat ze geen fouten maakten mbt het BTC systeem; geen onzinverhalen zoals veel anderen artikelen vaak doen/deden
of het wel/niet een geldig betaalmiddel wordt trouwens wel bepaald door de ontvanger (winkel) en niet door de staat
het is wellicht geen geldig betaalmiddel bij een ándere winkel, maar bij die specifieke winkel wel
geldig word bepaald door de ontvanger, legaal/verplicht door de overheid
imo vult BTC een gat: er was geen "internet" geld, alles ging via credit cards (kost geld) paypal (kost meer geld) en directe overschrijvingen (kost geld en tijd) of prepaid kaarten zoals paysafecard en walliecard (inneficient (je houd vaak 5 cent over bijvoorbeeld) en kost hoop tijd)
bitcoins zijn bij uitstek geschikt voor de diensten waarin ze nu populair worden: digitale subscriptions (reddit gold, 4chan pass) en andere digitale dingen (ingame items, digitale dingen (muziek, kunst) laten maken door iemand)
iedereen kan ze accepteren zonder risico's en zonder kosten
BTC gaat niet de euro/dollar vervangen in de zin dat we er een brood mee gaan kopen (dat verwacht ik iig niet)
voor het vullen van dat gat vind ik wat engelengezang best op z'n plaats
Aah ok; ik ben zelf technisch minder onderlegd dus of die kant van het verhaal wel/niet klopt, heb ik niet zo op gelet.godofal schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:54:
[...]
ik doelde op het feit dat ze geen fouten maakten mbt het BTC systeem; geen onzinverhalen zoals veel anderen artikelen vaak doen/deden
of het wel/niet een geldig betaalmiddel wordt trouwens wel bepaald door de ontvanger (winkel) en niet door de staat
het is wellicht geen geldig betaalmiddel bij een ándere winkel, maar bij die specifieke winkel wel
geldig word bepaald door de ontvanger, legaal/verplicht door de overheid
imo vult BTC een gat: er was geen "internet" geld, alles ging via credit cards (kost geld) paypal (kost meer geld) en directe overschrijvingen (kost geld en tijd) of prepaid kaarten zoals paysafecard en walliecard (inneficient (je houd vaak 5 cent over bijvoorbeeld) en kost hoop tijd)
bitcoins zijn bij uitstek geschikt voor de diensten waarin ze nu populair worden: digitale subscriptions (reddit gold, 4chan pass) en andere digitale dingen (ingame items, digitale dingen (muziek, kunst) laten maken door iemand)
iedereen kan ze accepteren zonder risico's en zonder kosten
BTC gaat niet de euro/dollar vervangen in de zin dat we er een brood mee gaan kopen (dat verwacht ik iig niet)
voor het vullen van dat gat vind ik wat engelengezang best op z'n plaats
Ben het overigens met je eens dat de toegevoegde waarde van BTC zit in de mogelijkheid om direct, zodner derden, een waardetransactie te verrichten. En idd voor digitale aankopen zijn ze ideaal; voor real-life goederen zou ik ze persoonlijk niet zo snel gebruiken.
Kan iemand mij toevallig een up 2 date goede guide of iets dergelijks geven voor Bitcoins
wil namelijk ook beginnen met bitcoin farmen. Heb een i7 met 3x gtx 470 @ 770 beschikbaar hiervoor met inprincipe gratis stroom.
Nu ben ik compleet nieuw met het Bitcoin gebeuren dus als iemand mij op weg zou willen helpen
Nu ben ik compleet nieuw met het Bitcoin gebeuren dus als iemand mij op weg zou willen helpen
Ik zou even bij Bitcointalk.org in gaan lezen. Daar vind je ook wel linkjes om te rekenen aan je plan. Wellicht loont het om LTC (Litecoins) te minen in plaats van BTC nu ASICS in aantocht lijken te zijn.Jeffrey0416 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 23:03:
Kan iemand mij toevallig een up 2 date goede guide of iets dergelijks geven voor Bitcoinswil namelijk ook beginnen met bitcoin farmen. Heb een i7 met 3x gtx 470 @ 770 beschikbaar hiervoor met inprincipe gratis stroom.
De asics en avalons zijn geariveerd.Wekkel schreef op zondag 10 maart 2013 @ 23:09:
[...]
Ik zou even bij Bitcointalk.org in gaan lezen. Daar vind je ook wel linkjes om te rekenen aan je plan. Wellicht loont het om LTC (Litecoins) te minen in plaats van BTC nu ASICS in aantocht lijken te zijn.
@Jefrey.PPLNS Shift Updates
It has been an amazing few weeks here at BTC Guild. With ASICMINER and now a significant number of Avalon users showing up, the pool has almost tripled in size in the last month.
As a result, this means PPLNS shifts are starting to complete very rapidly (less than 20 minutes), and individual shifts vary wildly in their payout. 24-hour variance isn't affected much, but it does cause a lot of stress on the database to close shifts this frequently.
Today the shift size for PPLNS has been increased from 3,000,000 shares to 6,000,000. This change should prevent any shift from receiving only 1 or 2 blocks worth of payments. Average earnings per day will not be affected by this change, only per shift. This will likely be increased again in the future as more ASICs arrive on the pool.
http://www.vanheusden.com/bitcoins/
http://www.bitcoinspot.nl/Bitcoin-handleidingen/mining.html
https://en.bitcoin.it/wiki/Mining
[ Voor 5% gewijzigd door noudm op 12-03-2013 00:35 ]
Noud
De blockchain is geforked door een bug in 0.7 (die in 0.8 is opgelost)! De prijs keldert en het netwerk ligt nagenoeg stil op het moment:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=152030.0
Dit is allemaal over een paar uur wel weer opgehelderd, maar de koerscorrectie zal er niet om liegen. Buy or sell mensen, buy or sell?
https://bitcointalk.org/index.php?topic=152030.0
Dit is allemaal over een paar uur wel weer opgehelderd, maar de koerscorrectie zal er niet om liegen. Buy or sell mensen, buy or sell?
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Hier meer info op reddit.
http://www.reddit.com/r/B...k_was_mined_that_was_too/
Ik verkoop momenteel een tiental coins per dag, maar ik ga niet alles dumpen want er is een grote kans dat de koers nog hoger gaat, wel met veel neerwaartse schommelingen.
Dit zal wel weer schommelingen in de koers veroorzaken omdat traders er opportuniteit in zien.
Tenzij het natuurlijk een groot technische probleem word of wanneer er in de nabije toekomst nog meerdere technische problemen komen.
http://www.reddit.com/r/B...k_was_mined_that_was_too/
Ik verkoop momenteel een tiental coins per dag, maar ik ga niet alles dumpen want er is een grote kans dat de koers nog hoger gaat, wel met veel neerwaartse schommelingen.
Dit zal wel weer schommelingen in de koers veroorzaken omdat traders er opportuniteit in zien.
Tenzij het natuurlijk een groot technische probleem word of wanneer er in de nabije toekomst nog meerdere technische problemen komen.
Had je nu maar gekocht op ~$37Gerco schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 03:55:
Achteraf praten is zo makkelijk
[ Voor 7% gewijzigd door Mevius op 12-03-2013 08:14 ]
Als ik het zo lees op de Reddit thread is de meeste paniek al achter de rug. Wel interessant om te zien dat het vooral de mining pool-operators zijn die kunnen bepalen welke kant een fork (versie 0.7 ipv 0.8) opgaat. De invloed van de groep thuis miners is blijkbaar al verwaarloosbaar. Of die invloed (van pool-operators) nou goed of slecht is kan ik niet bepalen.
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Verbazend! Ik had verwacht dat de koers een veel grotere klap zou krijgen. Dat het inmiddels alweer business as usual lijkt te zijn is opmerkelijk. Ik vraag me af of er nog een correctie komt wanneer het grote publiek hoort dat er een probleem was.CapTVK schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:08:
Als ik het zo lees op de Reddit thread is de meeste paniek al achter de rug.
Deposits op mtgox zijn inmiddels weer mogelijk, ik ben benieuwd of mensen nog steeds van plan zijn om te gaan verkopen
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Dit was een mooie testcase, er is een fork van de blockchain ontstaan en zie hoe snel het is opgelost. Geeft nog meer vertrouwen in het bitcoin systeem en de developers en miners eromheen die snel reageren op dit soort issues.Gerco schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:46:
Verbazend! Ik had verwacht dat de koers een veel grotere klap zou krijgen. Dat het inmiddels alweer business as usual lijkt te zijn is opmerkelijk.
Ja, dat was een lang nachtje... Ons monitoring-systeem sloeg al vroeg alarm waardoor we er erg vroeg bij waren.Gerco schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:46:
[...]
Verbazend! Ik had verwacht dat de koers een veel grotere klap zou krijgen. Dat het inmiddels alweer business as usual lijkt te zijn is opmerkelijk. Ik vraag me af of er nog een correctie komt wanneer het grote publiek hoort dat er een probleem was.
Deposits op mtgox zijn inmiddels weer mogelijk, ik ben benieuwd of mensen nog steeds van plan zijn om te gaan verkopenHelaas had ik op $35 gegokt als dieptepunt van vannacht dus ik heb er niets aan verdiend
Maar het is niet zomaar een stel miners geweest die dit besloten hebben. Het is wel interessant om de besluitvorming terug te lezen:
Logs zijn een uur vroeger dan hier in Nederland, dus 23:59 is eigenlijk al 0:59. Ik hou de tijden van de logs aan.
http://bitcoinstats.com/irc/bitcoin-dev/logs/2013/03/11
Om 23:59 kwamen we er achter dat een andere gebruiker en ik heel toevallig een zelfde probleem hadden.
http://bitcoinstats.com/irc/bitcoin-dev/logs/2013/03/12
0:06 wordt er tot een conclusie gekomen dat er meer nodes een andere blockchain volgen.
0:11 zet magicaltux het accepteren van nieuwe blocks uit op MtGox
0:16 notificeert Sipa de dev-mailinglist
0:19 komt Gavin (hoofd developer) online
Vervolgens komt er een discussie op gang tussen developers wat het beste zou zijn. De .8 chain was het langst en dus zit de meeste hashing power daar op, dus heeft dat eigenlijk de voorkeur. Maar slechts 35% ongeveer draait ongever op de .8 chain, en de .8 client kan prima de .7 chain aan en andersom niet. Dus het is eigenlijk een keuze tussen 35% acceptatie, of 100% acceptatie. Maar voor 100% acceptatie moest de .7-blockchain wel langer worden. Gavin is voor de .8 chain, andere developpers niet. Lastige disucssie zonder duidelijk uitgangspunt vooralsnog.
0:43 Eleuthria, eigenaar van de grootste mining pool BTCguild zegt dat hij eigenhandig er voor kan zorgen dat de meeste hashingpower van de .8-chain naar de .7-chain gezet kan worden.
0:45 Gavin gaat ook accoord met deze oplossing.
Hier wordt dus eigenlijk besloten om voor 100% acceptatie te gaan door alle nodes op het moment dat de fegorkte blockchain ingehaald wordt.
0:59 Evoorhees zet tijdelijk satoshidice stop om het aantal transacties drastisch te verminderen.
zo rond 1:38 in de tijd van de log, 2:38 Nederlandse tijd werd de warning message voor het eerst sinds jaren weer gebruikt om mensen te laten weten dat men niet meer moet minen met de 0.8 client. Paar uur later werd de geforkte blockchain inderdaad weer ingehaald.
[ Voor 3% gewijzigd door komkommer op 12-03-2013 12:52 ]
Super komkommer! Eindelijk wat relevante technische uitleg.
Die pool operators hebben toch wel wat macht.
Hopelijk krijgt dit verhaal geen vervelend staartje.
Ik vraag mij echt af wat er gaat gebeuren mocht het bitcoin systeem een echte kickstart krijgt.
Wat als facebook of amazon of steam of een grote online speler het systeem gaan integreren voor zijn betalingen?
De database zal dan steeds en steeds groter worden en sneller groeien en uiteindelijk word het toch onhoudbaar om alles sync te houden?
Ik weet dat er clients zijn die niet de hele database nodig hebben maar heeft dat geen gevolgen voor de integriteit van het systeem?
Ik weet niet hoeveel betalingen er gemiddeld per seconde worden uitgevoerd maar wat als dat aantal 1000 keer zo groot is binnen een paar jaar.
Ik hoop dat het hele systeem goed genoeg kan scalen voor als het echt populair word.
Die pool operators hebben toch wel wat macht.
Hopelijk krijgt dit verhaal geen vervelend staartje.
Ik vraag mij echt af wat er gaat gebeuren mocht het bitcoin systeem een echte kickstart krijgt.
Wat als facebook of amazon of steam of een grote online speler het systeem gaan integreren voor zijn betalingen?
De database zal dan steeds en steeds groter worden en sneller groeien en uiteindelijk word het toch onhoudbaar om alles sync te houden?
Ik weet dat er clients zijn die niet de hele database nodig hebben maar heeft dat geen gevolgen voor de integriteit van het systeem?
Ik weet niet hoeveel betalingen er gemiddeld per seconde worden uitgevoerd maar wat als dat aantal 1000 keer zo groot is binnen een paar jaar.
Ik hoop dat het hele systeem goed genoeg kan scalen voor als het echt populair word.
Nouja, wat is veel macht. De pools hebben hier een aantal blocks voor moeten laten schieten en hebben daar "verlies" op gemaakt. Als ze puur naar hun inkomsten hadden gekeken wat ze kregen voor het aantal blocks, dan hadden ze beter niks kunnen doen.
Maar wat dan? Dan hebben ze dus veel verdiend aan blocks op een blockchain die maar door 35% door de community wordt gebruikt en waarvan een groot deel van de bedrijven daar niet aan mee doen. Zo zat mtgox dus nog op de 0.7 blockchain en zou de blocks van die miners helemaal niet accepteren. Miners konden niet veel anders dan mee gaan met de grote meute. Zoveel macht hebben ze dus niet.
Maar wat dan? Dan hebben ze dus veel verdiend aan blocks op een blockchain die maar door 35% door de community wordt gebruikt en waarvan een groot deel van de bedrijven daar niet aan mee doen. Zo zat mtgox dus nog op de 0.7 blockchain en zou de blocks van die miners helemaal niet accepteren. Miners konden niet veel anders dan mee gaan met de grote meute. Zoveel macht hebben ze dus niet.
Wat als er ooit precies een fork op rond de 50 - 50 komt, en ze kunnen het niet snel genoeg met elkaar eens worden?
Ik hoop niet dat dit soort bugs nog vaak gaan voorkomen, maar elke update kan gevaarlijk zijn.
Wel spannend trouwens.
Ik hoop niet dat dit soort bugs nog vaak gaan voorkomen, maar elke update kan gevaarlijk zijn.
Wel spannend trouwens.
Wat nu wel enigzins een probleem is, is dat de meest gebruikte client dus nog minder grote blocks aan kan dan er in eerste instantie gedacht werd. Dit terwijl er net werd gediscussieerd om de blocksize te vergroten om meer transacties te herbergen.
Er is hiervoor altijd gewerkt met een blocksize van 250 kB. Dit was een zachte limiet en er werd altijd gedacht dat de huidige clients tot 1 MB aan kon. Redelijk recent zijn de miners afgestapt van die zachte limiet en zijn grotere blocken gaan maken. De block waar de .7 client zich op verslikte was ook bijna 1 MB groot, maar zat eigenlijk wel onder de limiet.
de oplossing waar dus nu eigenlijk voor gekozen is, is om toch niet op te schalen naar 1 MB-blocks. Dat werkt voor nu even, maar dat is geen houdbare situatie waarschijnlijk. Het gaat dus een heel erg interessante tijd worden waarin waarschijnlijk weer een keuze moet worden gemaakt om nog een keer een hard fork te initieren.
Wat er gebeurt als er twee blockchains ontstaan die totaal niet compatible zijn en een 50-50 verdeling hebben? Dat weet niemand.
Er is hiervoor altijd gewerkt met een blocksize van 250 kB. Dit was een zachte limiet en er werd altijd gedacht dat de huidige clients tot 1 MB aan kon. Redelijk recent zijn de miners afgestapt van die zachte limiet en zijn grotere blocken gaan maken. De block waar de .7 client zich op verslikte was ook bijna 1 MB groot, maar zat eigenlijk wel onder de limiet.
de oplossing waar dus nu eigenlijk voor gekozen is, is om toch niet op te schalen naar 1 MB-blocks. Dat werkt voor nu even, maar dat is geen houdbare situatie waarschijnlijk. Het gaat dus een heel erg interessante tijd worden waarin waarschijnlijk weer een keuze moet worden gemaakt om nog een keer een hard fork te initieren.
Wat er gebeurt als er twee blockchains ontstaan die totaal niet compatible zijn en een 50-50 verdeling hebben? Dat weet niemand.
Laten we hopen dat de ontwikkelaars en de belangrijkste miners en gebruikers de juiste keuzes maken.
Het zou jammer zijn als het hele systeem ooit overnieuw moet beginnen omdat er na een onvoorziene fout een puinhoop van incompatibiliteit overblijft.
Aan de andere kant is het ook niet echt realistisch om te denken dat het oorspronkelijke theoretische idee en de huidige implementering een eindeloze schaal vergroting aangaan.
Er kan nog zoveel mis zijn met het protocol waar het alleen achter zullen komen wanneer de userbase blijft groeien.
Ik vind de userbase veel belangrijker als de koers. Momenteel is er ongeveer een groei van een paar % per maand als je kijkt naar unieke ip adressen + nieuwe user accounts op bitcoin fora. En dus kan de userbase de volgende jaren prima elke jaar op zijn minst verdubbelen.
Maar het kan allemaal exploderen wanneer de allereerste grote speler mee gaat doen.
Valve bijvoorbeeld. Stel je voor dat Valve een tweedehands markt opzet (alleen voor oudere games die nauwelijks meer omzet meer maken, bedoelt om nieuwe gebruikers te lokken) waar je ook kunt betalen met bitcoins.
Een killer applicatie, een jaartje later volgen er meer en meer grote spelers ... en het eindresultaat is hopelijk dat ik geen noodzaak meer zie om een deel van mijn coins ook in harde dollars om te zetten.
Zou toch mooi zijn als ik ooit al mijn hardware gewoon rechtstreeks met bc kan betalen ...
Het zou jammer zijn als het hele systeem ooit overnieuw moet beginnen omdat er na een onvoorziene fout een puinhoop van incompatibiliteit overblijft.
Aan de andere kant is het ook niet echt realistisch om te denken dat het oorspronkelijke theoretische idee en de huidige implementering een eindeloze schaal vergroting aangaan.
Er kan nog zoveel mis zijn met het protocol waar het alleen achter zullen komen wanneer de userbase blijft groeien.
Ik vind de userbase veel belangrijker als de koers. Momenteel is er ongeveer een groei van een paar % per maand als je kijkt naar unieke ip adressen + nieuwe user accounts op bitcoin fora. En dus kan de userbase de volgende jaren prima elke jaar op zijn minst verdubbelen.
Maar het kan allemaal exploderen wanneer de allereerste grote speler mee gaat doen.
Valve bijvoorbeeld. Stel je voor dat Valve een tweedehands markt opzet (alleen voor oudere games die nauwelijks meer omzet meer maken, bedoelt om nieuwe gebruikers te lokken) waar je ook kunt betalen met bitcoins.
Een killer applicatie, een jaartje later volgen er meer en meer grote spelers ... en het eindresultaat is hopelijk dat ik geen noodzaak meer zie om een deel van mijn coins ook in harde dollars om te zetten.
Zou toch mooi zijn als ik ooit al mijn hardware gewoon rechtstreeks met bc kan betalen ...
Volgens mij is die Buttefly labs gewoon een grote scam. Ze blijven maar nieuwe apparaten introduceren op hun website maar zelfs de eerste die online kwam daar zijn nog nooit uitgeleverd ivm pre-order.
Zie ook volgende link: https://bitcointalk.org/index.php?topic=110805.0
CEO van Butterfly labs is dus al een veroordeeld voor een Mail scam van 25 Miljoen.
Zie ook volgende link: https://bitcointalk.org/index.php?topic=110805.0
CEO van Butterfly labs is dus al een veroordeeld voor een Mail scam van 25 Miljoen.
Het is inderdaad een risico maar toch annuleer ik mijn pre-order niet.
Op hun forum geven ze status updates en reden waarom het uitloop.
Maar zoals ik eerder aangegeven heb hoef je niet te bestellen bij ze.
Is alleen beter voor de overige miners zodra ze leveren
Mochten ze nooit leveren is het pech gehad, dat is ook de risico van investeren.
Op hun forum geven ze status updates en reden waarom het uitloop.
Maar zoals ik eerder aangegeven heb hoef je niet te bestellen bij ze.
Is alleen beter voor de overige miners zodra ze leveren
Mochten ze nooit leveren is het pech gehad, dat is ook de risico van investeren.
Mooi om te zien hoe de oude media zoals powned er volledig naast zit
Zeker overgenomen door de TMG
Over BFL: ik heb hier een oude miner (de Single met 830 Mh/s) en die werkt prima. Of de ASICS een scam zijn: ik denk het niet, want er zijn andere bedrijven die wel iets hebben verstuurd (Avalon); de techniek kán er dus zijn.
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
De techniek is geen enkel probleem: Als je het op een FPGA kan maken, kan ASIC automatisch ook. Probleem is meer dat hun voordeel qua efficientie die ze claimen wel erg groot is (ASIC is veel efficienter dan FPGA, daar geen twijfel over, echter een FPGA is in een veel moderner proces gemaakt dan wat je ooit kan doen met een ASIC met redelijk beperkte oplage).
En belangrijker, alle keren dat het al uitgesteld is, met vaak toch behoorlijk twijfelachtige verklaringen.
En belangrijker, alle keren dat het al uitgesteld is, met vaak toch behoorlijk twijfelachtige verklaringen.
Er loopt nog een topic op BTC talk over een mogelijke double spend in het kielzog van de bug/feature van vannacht. Interessant, het zou de eerste keer zijn (en daar kunnen de ontwikkelaars weer wat van leren). Het is per slot van rekening niet voor niets dat versie 1.0 van Bitcoin nog niet uit is
[ Voor 8% gewijzigd door Wekkel op 12-03-2013 21:56 ]
Double spends zijn er met grote regelmaat. Het is wel de een van de weinige keren dat er een reorganisatie van meer dan 6 blocks is geweest. Dat is de tijd dat normaal wordt gezien als "veilig". Deze double spend zal waarschijnlijk gewoon per ongeluk zijn uitgevoerd. Blockchain.info ging bijvoorbeeld halverwege het hele gebeuren naar de nieuwe chain, op dat punt kan van alles gebeurd zijn.Wekkel schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 21:56:
Er loopt nog een topic op BTC talk over een mogelijke double spend in het kielzog van de bug/feature van vannacht. Interessant, het zou de eerste keer zijn (en daar kunnen de ontwikkelaars weer wat van leren). Het is per slot van rekening niet voor niets dat versie 1.0 van Bitcoin nog niet uit is
Zo zie je maar dat die 6-block-regel ook helemaal niet heilig is.
Uit mijn bitcoin-logs:
REORGANIZE: Disconnect 25 blocks; 0000000000000366ce98ca28338900094e8cbf445776253181749f782546d006..00000000000000df96f272c3b1e9dd15272b55750966cbd239219b94756c73ec
REORGANIZE: Connect 26 blocks; 0000000000000366ce98ca28338900094e8cbf445776253181749f782546d006..000000000000016924f85069603be8164578eedf113f44d60bf0438cba047c7f
Het heeft dus 25 blocks geduurd voordat de 0.7-chain de 0.8-chain had ingehaald.
Edit: Ah, ik lees het topic net. Het was dus een double spend die express was uitgevoerd. Ja, dat kan redelijk makkelijk en dat lukt dan alleen in deze wonderbaarlijke situaties. OKpay wacht waarschijnlijk 6 confirmations en die waren nu dus niet genoeg.
Edit2: om dit soort dingen te voorkomen moeten bedrijven die bitcoins accepteren echt extra maatregelen treffen. Ons systeem ging mooi automatisch down omdat het een verschil opmerkte tussen de twee versies. Mtgox was toevallig ook online en zette direct het systeem dat blocks importeerde in hun systeem op non-actief. Daardoor konden ze geen bitcoin-betalingen verwerken. Wat in de media opgepakt werd alsof ze alle trading stop hadden gezet.
[ Voor 20% gewijzigd door komkommer op 12-03-2013 23:16 ]
Sprak gister even met iemand(oude bekende) en die had gewoon $4k verdiend aan die kleine crash.
Daarvoor had hij al bijna 25kbtc verkocht voor een gemiddle prijs van 38dollar.
Ook had hij nog 40kbtc over waarvan er 25k te koop staan voor tussen de 50-100 dollar.
Ben je aardig binnen
Daarvoor had hij al bijna 25kbtc verkocht voor een gemiddle prijs van 38dollar.
Ook had hij nog 40kbtc over waarvan er 25k te koop staan voor tussen de 50-100 dollar.
Ben je aardig binnen
Dat was gisteren nacht rond 3 uur. Je lult uit je nek.
Dus een bekende van jou heeft 65 000 bitcoins? Die zijn momenteel bijna 3 miljoen dollar waard.
Ik geloof er helemaal niks van.
Waarom zou je bitcoins opeens verkopen als de koers tijdelijk 20% daalt, als je slim bent zou je dan natuurlijk bijkopen.
En als hij alleen maar zijn bitcoins verkocht krijgt 20% onder de koerst waarom heeft hij dan 40 000 coins te koop staat voor tussen de 50 en de 100 dollar. Niemand koopt een bitcoin voor bijna twee keer zo veel geld als de koers. Je zit echt een mooi fantasie verhaal te vertellen.
De laatste twee dagen zijn er maar 12 000 coins verhandelt op mtgox, en dat is veruit de grootste handelplaats voor bitcoins.
Dus kom maar met wat bewijs als je wilt dat iemand je gelooft.
Dus een bekende van jou heeft 65 000 bitcoins? Die zijn momenteel bijna 3 miljoen dollar waard.
Waarom zou je bitcoins opeens verkopen als de koers tijdelijk 20% daalt, als je slim bent zou je dan natuurlijk bijkopen.
En als hij alleen maar zijn bitcoins verkocht krijgt 20% onder de koerst waarom heeft hij dan 40 000 coins te koop staat voor tussen de 50 en de 100 dollar. Niemand koopt een bitcoin voor bijna twee keer zo veel geld als de koers. Je zit echt een mooi fantasie verhaal te vertellen.
De laatste twee dagen zijn er maar 12 000 coins verhandelt op mtgox, en dat is veruit de grootste handelplaats voor bitcoins.
Doen we nog een keer.Kain_niaK schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:02:
Dat was gisteren nacht rond 3 uur. Je lult uit je nek.
Hij heeft $4k verdiend tijdens de crash door op te kopen en later te verkopen.
Die 25kbtc heeft hij verkocht de afgelopen jaren voor een gemiddelde prijs van 38dollar.
Hij heeft 25kbtc te koop staan tussen de $50-$100 om dat hij verwacht dat de prijs er naar toe gaat.
Bewijs voor de ruim 65.000btc kan ik niet geven.
Maar laten we zeggen dat hij vanaf het begin erbij was en "geholpen" heeft met de ontwikkeling.
Tevens was hij de eerste met een GPU miner (home made , zou je moeten weten wie ik bedoel)
Daarna was hij één van de eerste(misschien wel de eerste , weet ik niet zeker) die FPGA ging gebruiken toen GPU mining normaal werd.
Dan is 4k verdienen natuurlijk helemaal niet bijzonder veel als je voor 3 miljoen aan BTC hebt.
Daar heb je meteen ook een belangrijke reden dat ik BTC nooit zie doorbreken, hij heeft dus in zijn eentje 0.3% van de wereldvoorraad BTC die ooit zullen komen in handen, omdat hij heeft 'geholpen' met de ontwikkeling en de eerste GPU miner had.
Daar heb je meteen ook een belangrijke reden dat ik BTC nooit zie doorbreken, hij heeft dus in zijn eentje 0.3% van de wereldvoorraad BTC die ooit zullen komen in handen, omdat hij heeft 'geholpen' met de ontwikkeling en de eerste GPU miner had.
De koers staat nog maar sinds 5 maart hoger dan 38 dollar.
En daarvoor heeft de koers nooit hoger gestaan dan 35 dollar.
Dus als hij ze heeft verkocht over een periode van twee jaar voor een gemiddelde prijs van 38 dan heeft hij ze dus allemaal verkocht in de laatste 10 dagen ofwel heeft hij ze gigantisch ruim boven de marktprijs verkocht.
Het lijkt me allemaal heel erg straf.
En je sprak hem dus gisteren nacht of wonen jullie alle twee in een andere tijdzone?
En daarvoor heeft de koers nooit hoger gestaan dan 35 dollar.
Dus als hij ze heeft verkocht over een periode van twee jaar voor een gemiddelde prijs van 38 dan heeft hij ze dus allemaal verkocht in de laatste 10 dagen ofwel heeft hij ze gigantisch ruim boven de marktprijs verkocht.
Het lijkt me allemaal heel erg straf.
En je sprak hem dus gisteren nacht of wonen jullie alle twee in een andere tijdzone?
Sprak hem gistermiddag, hij is zelf een amerikaan volgens mij.
Hoe ze verkocht zijn voor gemiddeld 38dollar weet ik niet , maar ik geloof hem wel.
Hoe ze verkocht zijn voor gemiddeld 38dollar weet ik niet , maar ik geloof hem wel.
gemiddeld 38 dollar is niet zo moeilijk ze hebben op 48 gestaan en op 28 is gemiddeld 38
NM, uitgevogeld.
[ Voor 96% gewijzigd door actionInvoke op 13-03-2013 12:03 ]
Ik weet ook niet waar mijn vrienden/kennissen wonen.kowapanga schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:34:
Sprak hem gistermiddag, hij is zelf een amerikaan volgens mij.
Ik ken hem al jaren via IRC en had hem al een tijdje niet meer gesprokenDacuuu schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:19:
[...]
Ik weet ook niet waar mijn vrienden/kennissen wonen.
Vandaar dat ik niet zeker weet of het nou een amerikaan was, 99% is geen 100%
Leuke reactie trouwens, zeer nuttig
Stel dat ik een BC miner wil kopen, dan vooral die specifieke asic miners. Zijn ze de moeite waard om in te investeren?
Vraag wordt op elke pagina gesteld, en beantwoord.
Ja, zijn zeker de moeite, indien je hem direct zou ontvangen. Maar momenteel is de levertijd enkele maanden en wordt deze vaak uitgesteld. Je moet je voorstellen dat je absoluut niet de enigste bent met zo'n miner en dat de moeilijkheidsgraad flink omhoog schiet zodra iedereen zo'n miner heeft. Je productie zal dus een stuk lager zijn dan nu, en je weet niet hoe de prijs over een aantal maanden is.
Ja, zijn zeker de moeite, indien je hem direct zou ontvangen. Maar momenteel is de levertijd enkele maanden en wordt deze vaak uitgesteld. Je moet je voorstellen dat je absoluut niet de enigste bent met zo'n miner en dat de moeilijkheidsgraad flink omhoog schiet zodra iedereen zo'n miner heeft. Je productie zal dus een stuk lager zijn dan nu, en je weet niet hoe de prijs over een aantal maanden is.
Als je wat berekeningen maakt over de opbrengst van die butterflylabs apparaten, dan blijft het (zelfs met een koers die gaat zakken en halvering van Bitcoins per Block (BTC/block) in acht nemende nog wel rendabel om zo'n apparaatje aan te schaffen.
Het enige waar ik nog wel mee zit is of die apparaten daadwerkelijk uitgeleverd gaan worden. Is het een scam om zoveel mogelijk pre-orders binnen te krijgen en met dat geld er van door te gaan?
Zelf heb ik wel het idee dat die miners binnen nu en een maandje van de lopende band gaan rollen. Ik ben benieuwd wie er van overtuigd is dat het een scam is en dan ben ik ook benieuwd waarom?
Het enige waar ik nog wel mee zit is of die apparaten daadwerkelijk uitgeleverd gaan worden. Is het een scam om zoveel mogelijk pre-orders binnen te krijgen en met dat geld er van door te gaan?
Zelf heb ik wel het idee dat die miners binnen nu en een maandje van de lopende band gaan rollen. Ik ben benieuwd wie er van overtuigd is dat het een scam is en dan ben ik ook benieuwd waarom?
Heb je meegenomen in je berekening dat de difficulty enorm zal gaan stijgen?Pusherman_ schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:56:
Als je wat berekeningen maakt over de opbrengst van die butterflylabs apparaten, dan blijft het (zelfs met een koers die gaat zakken en halvering van Bitcoins per Block (BTC/block) in acht nemende nog wel rendabel om zo'n apparaatje aan te schaffen.
[..]
Mijn verwachting is dat na het stabilisatie van de difficulty de verhouding hetzelfde zal blijven als nu is.
Alleen degene die gratis/goedkoop stroom hebben zullen winst maken en de meeste zullen break-even draaien.
Zoals eerder hier gemeld is zullen voornamelijk degenen zijn die eerder dan de meute asics binnen hebben winst gaan maken.
zelfs met van die hele zuinige bakjes zoals die van Butterfly?Wrd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:24:
[...]
Heb je meegenomen in je berekening dat de difficulty enorm zal gaan stijgen?
Mijn verwachting is dat na het stabilisatie van de difficulty de verhouding hetzelfde zal blijven als nu is.
Alleen degene die gratis/goedkoop stroom hebben zullen winst maken en de meeste zullen break-even draaien.
Zoals eerder hier gemeld is zullen voornamelijk degenen zijn die eerder dan de meute asics binnen hebben winst gaan maken.
Zijn er al harde bewijzen dat die bakjes effectief zuinig zijn?Pusherman_ schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:23:
[...]
zelfs met van die hele zuinige bakjes zoals die van Butterfly?
ze worden nog niet geleverd, dus nee, nog niet.Bob schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:24:
[...]
Zijn er al harde bewijzen dat die bakjes effectief zuinig zijn?
Tuurlijk.Pusherman_ schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:23:
[...]
zelfs met van die hele zuinige bakjes zoals die van Butterfly?
Als het zuinig is voor jou is het ook zuinig voor de ander.
Dus iedereen gaat ze massaal inkopen zolang ze denken dat het winstgevend is.
Op een gegeven ogenblik zal de difficulty zo hoog staan dat het niet meer winstgevend is en dan zal het niet uitmaken hoe zuinig de asics zijn. Uiteindelijk zal degene die weinig voor stroom hoeven te betalen meer winst maken dan degene die meer moeten betalen. Vergeet niet dat dit internationaal geldt.
Tenzij je in staat bent je eigen asics te maken die beter presteert en ze alleen voor jezelf produceer.
Ik zal niet zeggen dat het 100% zeker een scam is, maar het is wel twijfelachtig. Hij zou al heel veel maanden geleden geleverd worden, en hij komt maar niet. En de vertragingen zijn allemaal met redenen die op zijn minst nogal zwak zijn. Als ik kijk op dit moment en het geen scam is, dan ga ik ervanuit dat bijvoorbeeld de eerste run gewoon mislukt is, en ze met nieuw ontwerp nog een poging doen terwijl ze hun klanten tevreden houden met smoesjes.Pusherman_ schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:56:
Dat meneer al eerder veroordeelt is vanwege scams helpt ook niet echt. Dat dus plus de 'vertragingen' en twijfelachtige redenen die ze daarvoor geven zorgt er uiteindelijk voor dat ik toch erg neig richting scam.
Sowieso zou ik nu absoluut niet meer instappen. Als het een scam is ben je je geld kwijt. Als het geen scam is zit je zo laag op de wachtlijst dat de difficulty toch al geexplodeert is. En als het geen scam is zouden ze binnenkort toch een keer iets moeten gaan leveren, wacht daar dan iig op.
op zich wel valide punten. Ook wel vreemd dat er nog maar zo weinig bedrijven bezig zijn met zulke apparaten te produceren.furby-killer schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:53:
[...]
Ik zal niet zeggen dat het 100% zeker een scam is, maar het is wel twijfelachtig. Hij zou al heel veel maanden geleden geleverd worden, en hij komt maar niet. En de vertragingen zijn allemaal met redenen die op zijn minst nogal zwak zijn. Als ik kijk op dit moment en het geen scam is, dan ga ik ervanuit dat bijvoorbeeld de eerste run gewoon mislukt is, en ze met nieuw ontwerp nog een poging doen terwijl ze hun klanten tevreden houden met smoesjes.
Dat meneer al eerder veroordeelt is vanwege scams helpt ook niet echt. Dat dus plus de 'vertragingen' en twijfelachtige redenen die ze daarvoor geven zorgt er uiteindelijk voor dat ik toch erg neig richting scam.
Sowieso zou ik nu absoluut niet meer instappen. Als het een scam is ben je je geld kwijt. Als het geen scam is zit je zo laag op de wachtlijst dat de difficulty toch al geexplodeert is. En als het geen scam is zouden ze binnenkort toch een keer iets moeten gaan leveren, wacht daar dan iig op.
eigenlijk ben ik ook benieuwd naar die apparaten : 4.5 GH/s Bitcoin Miner BitForce Jalapeno
ik doe nu 700 Mhash/s maar daarvoor moet ik wel +- 500 watt verstoken
en dat apparaatje zou mij 4.5 GH/s geven op 4.5 watt + stil is (denk ik)
dus goede deal zou je zeggen maar dan lees ik hier dat het evt. scam zou zijn
dus wacht ik er nog mee zodra ik meer hoor van die dingen
ik doe nu 700 Mhash/s maar daarvoor moet ik wel +- 500 watt verstoken
en dat apparaatje zou mij 4.5 GH/s geven op 4.5 watt + stil is (denk ik)
dus goede deal zou je zeggen maar dan lees ik hier dat het evt. scam zou zijn
dus wacht ik er nog mee zodra ik meer hoor van die dingen
Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)
Een ASIC ontwikkelen doe je niet zo maar 1, 2, 3. Je hebt er hier ontwikkelaars voor nodig met erg veel kennis van zaken en de startup kosten zijn gigantisch. En dan nog eens speciaal ontwikkelen voor een specifiek doel waarvan de toekomst niet zeker is. Ik vind het heel wat dat ze eraan beginnen te komenPusherman_ schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:55:
[...]
op zich wel valide punten. Ook wel vreemd dat er nog maar zo weinig bedrijven bezig zijn met zulke apparaten te produceren.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.