AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Ik ben momenteel alleen erg bang voor keyloggers aangezien de prijs maar blijft stijgen.
if (bitcoin-qt.exe starts){
enable keylogger.exe
}
if(bitcon-qt.exe shutdown){
disable keylogger.exe
email recorded log to(456546@lmostrifv.ru)
}
[ Voor 14% gewijzigd door Grouver op 12-02-2013 12:23 ]
Yep, daar ben ik stiekem toch wel bang voor. Al zou ik niet weten hoe zo'n keylogger op mijn PC raakt. Momenteel beveiligd met een compleet random wachtwoord met alle mogelijke tekens en 20 characters. Zou wel goed moeten zijn verwacht ik zo. Ondertussen eens verder verdiepen in dat armory, heb nog een oudere PC staan die perfect dienst kan doen als offline wallet.Grouver schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:22:
Dan kan je je portemonnee leuk beveiligd hebben met een goed sterk wachtwoord....
Ik ben momenteel alleen erg bang voor keyloggers aangezien de prijs maar blijft stijgen.
if (bitcoin-qt.exe starts){
enable keylogger.exe
}
if(bitcon-qt.exe shutdown){
disable keylogger.exe
email recorded log to(456546@lmostrifv.ru)
}
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Bitcoin-24 is een goede optie als je ze zo snel mogelijk wil kopen.Nikolas schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:55:
Iemand die bereid is om mij via 10 bitcoins te verkopen voor de marktprijs? Ik maak het geld over via bankoverschrijving. Ik wil graag nu bitcoins kopen, maar via MtGox enzo gaat het mij allemaal te traag. Ik heb een goede V&A beoordeling.
Verwijderd
Of https://bitonic.nl/ .Bob schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:03:
[...]
Bitcoin-24 is een goede optie als je ze zo snel mogelijk wil kopen.
Als het verleden een beeld voor de toekomst geeft, is 15% zo weer ingelopen. Bovendien, het is toch maar fiat wat je inlevertBob schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:39:
[...]
Die vragen belachelijke prijzen. 10 a 15 procent meer dan de marktprijs.
Allright dat hoor ik graag! Dus jij koopt bitcoins bij mij aan 10% boven de marktprijs?Wekkel schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 18:12:
[...]
Als het verleden een beeld voor de toekomst geeft, is 15% zo weer ingelopen. Bovendien, het is toch maar fiat wat je inlevert
[ Voor 20% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 12-02-2013 18:32 ]
Dat hangt er vanaf. Als ze bij jou makkelijk beschikbaar zijn en ik geen betere alternatieven heb, ga ik geen halszaak maken van 10% Als het om 10% te doen is, zou ik niets in BTC moeten zien en kan ik net zo goed aandelen of euro's vasthouden. Dat zal van persoon tot persoon verschillen.Bob schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 18:13:
[...]
Allright dat hoor ik graag! Dus jij koopt bitcoins bij mij aan 10% boven de marktprijs?
Ik ga nu voor een portefeuille van 10 bitcoins. En die vul ik aan als de boel crasht, want die prijzen zullen zich wel herstellen, of het zou moeten zijn dat de overheid zich gaat moeien of er wat anders gebeurt. Crasht de boel niet meer, dan heb ik toch een leuk kapitaal dat in waarde vermeerdert. En vermindert het, zal ik er nog geen slaap voor laten. Risico van het vak.wesleytjuh schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:15:
Ik had, bijna, bijna een lading ingekocht toen de prijs op zijn diepte punt was na de Mt.Gox. kraak. Helaas, niet gedurfd.. Ah heb er nog wel een paar, maar die worden binnenkort verkocht denk ik zo. Prijzen kan niet lang meer blijven stijgen op deze manier.. Tenminste, exact zo ging het 2 jaar geleden ook voor de crash.
Nu kan ik niet veel vinden over levertijd ervan, weten jullie daar al iets meer van?
De stroom was duurder dan de bitcoins die ik binnen heb gehaald, dus ook met deze prijs is het niet interessant..
Wie toen voor de gein voor 1 dollar kocht (rechtstreeks van een miner, was nog geen exchange) heeft nu ... een kansje op wat geld waar je nog steeds iets meer mee kunt doen?
[ Voor 29% gewijzigd door Kain_niaK op 13-02-2013 10:48 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Lol @ reactie 3 van dit topic: https://bitcointalk.org/index.php?topic=143722.0;topicseenKain_niaK schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:46:
Stel je voor zeg, oktober 2009. 1300 bitcoins voor 1 dollar ...
Wie toen voor de gein voor 1 dollar kocht (rechtstreeks van een miner, was nog geen exchange) heeft nu ... een kansje op wat geld waar je nog steeds iets meer mee kunt doen?
Haha, ben nu ook aan het minen met een 5770albertus17 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 01:08:
Na een hoop lezen en zelf te minen met een 5770, nu ben ik van plan om een BitForce Jalapeno aan te schaffen maar zal dat echt werken aangezien heel wat mensen het gaan halen?
Nu kan ik niet veel vinden over levertijd ervan, weten jullie daar al iets meer van?
Dit gaat me natuurlijk veel te langzaam.
Heb een Jalapeno besteld waar ik nu op wacht
Zal wel ergens in maart/april geleverd worden hoop ik
Is men dan niet bang dat zo'n auto gestolen is? Waarom zou je zoiets voor bitcoins aanbieden?Grouver schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:02:
Lol @ reactie 3 van dit topic: https://bitcointalk.org/index.php?topic=143722.0;topicseen
Echt niet.Bob schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:39:
[...]
Die vragen belachelijke prijzen. 10 a 15 procent meer dan de marktprijs.
Edit: berekening toevoegen:
Als je bitcoins koopt op mtgox, dan is dat altijd duurder dan de laatste koers, immers worden volgende bitcoins altijd voor meer geld aangeboden. Hier een handige rekentool om te zien hoeveel het kost in de diepte van de markt: http://bitcoincharts.com/markets/mtgoxEUR_depth.html
Ik ga even uit voor 100 bitcoins:
Kopen uit de diepte: "Buy 100 BTC for 1922.98 EUR"
1922.98 * mtgoxfee (1.006) = 1934.52 + 10PLN voor deposit van geld (2,5 euro)= 1937.02
Dus als je 100 bitcoins wil kopen op mtgox, dan moet je uiteindelijk 1937.02 euro afschrijven van je rekening naar mtgox.
Bij bitonic kost 100 bitcoins 2002,55 euro.
(2002.55- 1937.02) / 1937.02 *100 = 3.38 procent verschil.
Of misschien realistischer 10 bitcoins: mtgox: 192.37 * 1.006 + 2.5 = 196.02422
Bitonic: 200.86 = (200.86-196.02)/196.02*100 = 2,47% verschil.
Voordat je bij mtgox kan handelen ben je practisch gezien zo twee weken verder, bij ons heb je je bitcoins binnen een minuut. De prijs is afgelopen week van 15.50 naar 19.28 gestegen.
En dat winstpercentage gaat echt niet allemaal naar ons toe. Wij betalen voor elke transactie iDeal-kosten en we moeten een sms sturen omdat de banken hun iDeal-systeem niet goed genoeg beveiligd krijgen. Wij dragen ook percentages af aan conversiekosten bij exchanges en als we geld er weer van af willen halen (vraagt mtgox ook weer 1% er voor). En uiteraard hebben we vaste kosten voor de servers en dergelijke.
[ Voor 90% gewijzigd door komkommer op 13-02-2013 13:31 ]
OOOH YEAH!
*Mijn enigste investering die wel goed uit lijkt te pakken
Eerst vlucht Pirate@40 er met een lading coins vandoor, en niet veel later gaat GLBSE down
Mensen uberhaubt nog wat teruggekregen van Nefario?..
[ Voor 115% gewijzigd door SmiGueL op 14-02-2013 22:07 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Ik heb mijn 3 BTC teruggekregen van Nefario. Mijn 100+BTC aan investeringen echter.... sommigen daarvan zijn nog wat waard, maar er is zeker 50% verdampt en van de andere 50% is nog behoorlijk wat onzeker. Ik heb mazzel gehad dat ik een paar dagen voor GLBSE implodeerde bijna al mijn cash eraf gehaald had.SmiGueL schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:40:
Mensen uberhaubt nog wat teruggekregen van Nefario?..
[ Voor 11% gewijzigd door Gerco op 14-02-2013 22:39 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
kijk, dat gaat de goede kant op
ik roep het al sinds ik met BTC bezig ben; juist voor dit soort dingen is BTC bij uitstek geschikt
en met dit soort dingen bedoel ik dus internationale media zoals reddit, 4chan (4chan pass) blogdiensten, games (steam
het lijkt de laatste tijd steeds serieuzer en groter te worden
* godofal roept whuzz
Je kunt via een reddit bitcoin bot nu ook rechtstreeks iemand bitcoins geven voor een goede comment.
In tegen stelling tot waardeloze karma.
Samen met projecten zoals http://flattr.com/ gaat het de goede kant op!
Ik zou erg blij zijn als de macht van paypal wat gebroken word hier door.
Dit laat toch wel zien dat het bitcoin systeem langzaam zal blijven groeien!
Stel je voor dat je binnen 5 jaar direct hardware van een tweaker in vraag en aanbod kunt kopen en betalen met bitcoins!
Zelfde verhaal met vraag en aanbod, dat kan al lang, als die andere tweaker interesse heeft in BTC. Echter de vraag: waarom zou je het in hemelsnaam willen? Wat is het voordeel tov een bankoverschrijving? Omdat het 10 seconde eerder verwerkt is?
En laten we wel wezen, van reddit is het niks meer en niks minder dan dat ze een extra payment provider accepteren. Lijkt me onwaarschijnlijk dat ze zelf iets met BTC doen.
3.9% inderdaad voor international fees (2.2% voor goedkoopste us tarief) maar dan kan je wel credit cards accepteren, en zijn beide partijen verzekerd, vooral dat laatste is niet onbelangrijk.Bob schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:38:
Voor internationale verkopers is er effectief een voordeel aan bitcoin via een payment processor accepteren: je voorkomt dat je klant de soms belachelijke hoge exchange fees moet betalen. Bij visa en paypal kan dit nogal hoog uitvallen. Een bitcoin payment processor rekent over het algemeen iets van een 2 % aan en zorgt er voor dat de verkoper zijn geld in zijn eigen currency krijgt.
Laatste is soms belangrijk yes. Maar voor de dingen waar nu bitcoin voor wordt ingezet is het onbelangrijk. Reddit gold kopen? Eh no thx geen verzekering aub. Het gaat grotendeels om 'instant' digitale goederen. Als die al verzekerd moeten worden kunnen we best ineens heel het internet verzekeren. Je weet nooit of er ergens een bitje flipt.Zoijar schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:11:
[...]
3.9% inderdaad voor international fees (2.2% voor goedkoopste us tarief) maar dan kan je wel credit cards accepteren, en zijn beide partijen verzekerd, vooral dat laatste is niet onbelangrijk.
Na verloop van tijd zullen er sowieso extra services on top of bitcoin ontstaan, zoals verzekeringen, zodat je fysieke goederen met evenveel vertrouwen met bitcoin kan kopen als met de traditionele systemen.
Btw: paypal kan nog hoger uitvallen dan de surplus van de fee die je vermeldde. De 3.9 is al een zekerheid voor de bvb mijn verkoper die feitelijk in US dollar accepteert, maar dan zit je nog met mijn euro's die naar dollar moeten worden omgezet, waar paypal (of visa, naargelang de setup) nog een exchange rate voor uit z'n mouw mag schudden. Ik zeg niet dat die per se slecht hoeft te zijn - in het geval van visa heel zeker wel - maar ze kunnen doen wat ze willen, ze hebben dikwijls toch het monopolie in handen.
Verwijderd
Nu eens denken of ik dat passwoord nog weet
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2013 13:21 ]
Verwijderd
Wachtwoord vergeten (en AES-256-CBC encrypted)Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:19:
Ik heb uit het preMTGox hack / koersval era (lees 8$ per bitcoin) nog een bitcoin wallet staan met zo'n 30 bitcoins, denk dat ik die toch maar eens even ga decrypten en cashen via MtGox
Nu eens denken of ik dat passwoord nog weet
Dan ben je serieus de sjaakVerwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:29:
[...]
Wachtwoord vergeten (en AES-256-CBC encrypted)
Verwijderd
Ik bewaar 'm wel, mocht het passwoord me een keer spontaan te binnen schieten
Zoiets is me al zo vaak overkomen, dat je een gmail account nodig hebt die je 3 geleden hebt aangemaakt en je weet bij god niet meer wat het password is.komkommer schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 23:14:
. Daarom vertrouw ik mezelf geen zogenaamde brainwallets toe.
Nu hou ik gewoon een papiertje (nu ja, 4 pagina's momenteel op alfabet en met datum erbij) bij, daar staan alle accounts op die ik ooit gemaakt heb + het password.
Meestal gewone stomme accounts op internet die je een paar keer gebruikt.
De accounts staan in plain text, voor de paswoorden heb ik een heel simpel systeem van eigen codering die ik in mijn hoofd kan doen.
Het papiertje ligt in mij la waar een slot op zit met een cijfercombinatie.
Natuurlijk gebruik ik meestal password applicaties ... maar mocht er ooit van alles fout gaan en ik heb dringend een password nodig (meestal voor een grap die niet meer werkt na 5 minuten)
Dan snel op het papiertje kijken en hup, geen stom gezoek op de computer of wat dan ook.
[ Voor 9% gewijzigd door Kain_niaK op 17-02-2013 03:28 ]
Beide partijen verzekerd? Bij paypal of credit card betalingen? U maakt een grap?Zoijar schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:11:
3.9% inderdaad voor international fees (2.2% voor goedkoopste us tarief) maar dan kan je wel credit cards accepteren, en zijn beide partijen verzekerd, vooral dat laatste is niet onbelangrijk.
Uit ervaring kan ik je verzekeren dat je als verkopende partij exact nul komma nul rechten hebt in geval van frauderende kopers. Men claimt een chargeback, men krijgt het geld terug, period.
Nee, doe mij maar Bitcoin. Als serieuze verkopende partij heb je een reputatie hoog te houden, een stok achter de deur om eerlijk te handelen, die bij anonieme kopers ten enenmale ontbreekt.
Als je internationaal betalingen wilt gaan doen kan je gewoon betalen via je normale bankrekening met IBAN/SWIFT. Binnen de EU is dat maar 0,15 € per transactie. Dus als je af en toe iets wil (ver)kopen kan dat ook gemakkelijk via je eigen bankrekening.Bob schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:38:
Voor internationale verkopers is er effectief een voordeel aan bitcoin via een payment processor accepteren: je voorkomt dat je klant de soms belachelijke hoge exchange fees moet betalen. Bij visa en paypal kan dit nogal hoog uitvallen. Een bitcoin payment processor rekent over het algemeen iets van een 2 % aan en zorgt er voor dat de verkoper zijn geld in zijn eigen currency krijgt.
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Ik ben nu de Bitcoin Client aan het installeren, echter is het ding nu na het opstarten reeds de hele dag aan het synchroniseren met het netwerk. Ik zie onder "Ontvang munten" reeds een adres staan, kan ik reeds Bitcoins online aankopen en laten storten op dat adres of dien ik het synchroniseren eerst af te wachten?
Ja. Je zult alleen de transactie niet zien in je client tot deze volledig klaar is met synchroniseren dus schrik niet wanneer je je aangekochtte coins niet direct ziet verschijnen. Als je wilt checken of je adres werkt zonder geld op het spel te zetten, PM het adres dan naar me en ik stuur je 1 Satoshi.realphoenikx schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:06:
kan ik reeds Bitcoins online aankopen en laten storten op dat adres of dien ik het synchroniseren eerst af te wachten?
Uitleg:
Je client hoeft niet online of gesynchroniseerd te zijn om Bitcoins te kunnen ontvangen. Het enige wat van belang is is dat je de private key van het adres waarop je de BTC wilt ontvangen in bezit hebt. Dat heb je, want het adres staat in je Bitcoin client onder receive coins. Je kunt zelfs coins ontvangen op een adres wat helemaal nergens in een computer staat, een zgn "Paper wallet" en/of "Offline wallet".
[ Voor 6% gewijzigd door Gerco op 18-02-2013 18:25 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
CoinLab Beta - Earn Super MNC Keys with your Graphics Card!
http://forums.uberent.com...iewtopic.php?f=39&t=41898
[ Voor 19% gewijzigd door CapTVK op 19-02-2013 09:34 ]
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
[ Voor 25% gewijzigd door Oyster op 19-02-2013 14:11 ]
Waarom verder zoeken? (veel) goedkoper gaat het niet worden en Bitonic roelt gewoonOyster schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:10:
Kent iemand nog een adresje om voor een gunstig bedrag BTC te kopen? Bitonic ken ik. Het liefste wil ik betalen via PP of iDeal.
Begin 2011 heb ik mij eens verdiept in het minen van bitcoins maar ik kwam toen tot de conclusie dat het voor mij niet rendabel was. Nu met de komst van de ASIC's kan hier wellicht verandering in komen en zodoende ben ik mij erin gaan verdiepen.Zo'n BitForce Single SC klinkt erg interessant maar aangezien er nog geen enkele geleverd is ga ik het risico niet nemen om er 1 te bestellen, zoals sommigen in dit topic wel gedaan hebben.
Nu ben ik voor mezelf een lijstje aan het maken wat de pro's en cons zijn van bitcoin minen. Is een investering van ~ 1500 euro verstandig en wordt het rendabel. Daar is niet 1 kant en klaar antwoord op te vinden ben ik al achter.
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Wellicht kom ik tot dezelfde conclusie, maar ik ga (probeer) eerst even objectief het van alle kanten te bekijken. In het verleden wel eens van die impulsaankomen gedaan waar je achteraf niets aan hebt, dat probeer ik te voorkomen.Bob schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 18:25:
Imo is het niet verstandig. Miners zullen blijven bijkopen totdat de difficulty zo hoog wordt dat het enkel nog rendabel is voor mensen die goedkope elektriciteit hebben. Dus je zal maar een tijdje winst maken.
Voordeel wat ik heb is dat ik in de mezelf in de positie bevind waar ik niet hoef (bij) hoef te betalen voor extra elektriciteit, die kostenpost heb ik dus niet bij het minen. Enkel de aanschaf van hardware is de kostenpost waar ik rekening mee hoef te houden. Dat en de uren die ik erin steek, maar zolang ik het als hobby zie valt dat ook reuze mee
Als je gratis electriciteit hebt dan zal het altijd winstgevend zijn op de lange termijn.Mevius schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 18:47:
[...]
Voordeel wat ik heb is dat ik in de mezelf in de positie bevind waar ik niet hoef (bij) hoef te betalen voor extra elektriciteit, die kostenpost heb ik dus niet bij het minen. Enkel de aanschaf van hardware is de kostenpost waar ik rekening mee hoef te houden. Dat en de uren die ik erin steek, maar zolang ik het als hobby zie valt dat ook reuze mee.

Feit is wel dat Bitcoins wereldwijd wel steeds populairder/bekender wordt: Google Trends - Bitcoins
[ Voor 21% gewijzigd door Mevius op 23-02-2013 03:37 ]
Maargoed, eigenwijs als ik ben wil ik dus gaan solo minen, gewoon om te kijken of ik ooit zelf een bitcoin kan minen
Nu heb ik begrepen dat de client eerst alle blocks binnen moet halen voor je kunt minen, maar dit duurt eeuwen en elke keer als ik denk hij is er bijna schiet hij weer terug in percentage (meestal de volgende dag) Ik ga er van uit dat dit komt omdat er zo veel blocks gegenereerd worden dat het synchroniseren steeds moet bijwerken?
Naja ik zie wel wat er gebeurd. Staat nu op: 28950 blocks remaining 87% done.
als je solo mined ga je volledige blokken zoeken, waarvoor je enorm veel geluk moet hebben of enorm veel rekenkracht moet hebben
als je met andere miners samen werkt (in een pool) tel je al je rekenkracht bij elkaar op, als iemand dan een block vindt gaat de reward (25BTC) naar iedereen die eraan heeft meegewerkt, afhankelijk van hoeveel je hebt bijgedragen
daardoor zorg je ervoor dat het minder een gok word en word het een vaste hoeveelheid BTC die je verdient
ik zit op het moment op de 222841 blokken, je zit dus net over de 10% gesynchroniseerd
je kan wss het beste via een torrent de blockchain binnenhalen en dan het laatste stukje laten synchroniseren door het netwerk, gaat wat sneller
ondertussen gewoon bij een pool aanmelden, tenzij je enorm veel hashingpower hebt is solo minen niet slim (of je moet van gokken houden
Ik heb een 7850 OC 2 GB en een QX9650, gebruikt hij die trouwens tegelijk of moet je dan 2 clients runnen, 1 CPU en 1 GPU? Ik ga er vanuit dat de CPU toch verwaarloosbaar is bij de GPU of heb ik dat mis?
Niet echt veel rekenkracht iig. Kijken of het geluk aan mijn kant staat. Als ik geluk heb en direct aan een valide block begin hoe lang zou het moeten duren voordat hij die uitgerekend heeft?
[ Voor 17% gewijzigd door Ryan1981 op 24-02-2013 11:21 ]
anyway, CPU mining moet je gewoon negeren, een CPU levert een paar Mhash op terwijl elke respectabele kaart honderden Mhash oplevert
de stroomkosten en de extra last (tragere PC) is het gewoon niet waard
ik weet niet precies hoe snel je mined maar een HD7850 doet rond de 300Mhash/s geloof ik
als je in een pool mined (constante uitbetaling) zal je elke maand zo'n 1.26 BTC binnen halen
solo minen is een heel ander verhaal: elke keer rekenen is een aparte gok, het is dus niet zo dat je aan een valide block begint en die langzaam uitrekent
je moet het zien als constant opnieuw een kraskaart krassen; elke keer heb je dezelfde kans om miljoenen te winnen
in theorie zal het zo'n 19.8 maanden duren voordat je een block hebt gevonden met die snelheid
maar net zoals met de kraskaaten: als je geluk hebt win je gelijk, met pech nooit (!)
Verwijderd
Nee. Dat minen is totaal niet waar Bitcoin om draait.Ryan1981 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 09:38:
Nou heb ik begrepen dat solo minen niet meer rendabel is, iets op zich interessant is want is dit niet waar bitcoin juist op toegespitst was? Dat de miners er iets voor terugkrijgen?
Dat miners iets kunnen verdienen is slechts een neveneffect dat zichzelf in stand houdt. Als er goed geld valt te verdienen als miner (al dan niet solo) gaan meer mensen dat doen. Dus gaat de difficulty omhoog, dus verdien je er minder geld mee. En dus gaan minder mensen het doen, dus gaat de difficulty omlaag, enzovoorts.
Ligt aan je miner en client. Technisch gezien is het niet noodzakelijk om de volledige blockchain lokaal te hebben om bitcoin transacties te kunnen verrichten (client) of nieuwe blocks te genereren (miner).Nu heb ik begrepen dat de client eerst alle blocks binnen moet halen voor je kunt minen, maar dit duurt eeuwen en elke keer als ik denk hij is er bijna schiet hij weer terug in percentage (meestal de volgende dag) Ik ga er van uit dat dit komt omdat er zo veel blocks gegenereerd worden dat het synchroniseren steeds moet bijwerken?
Dat is ook interessant, dan zou je dus kunnen investeren in een gigantische hoeveelheid rekenkracht, daarmee druk je mensen de markt uit, en dan langzaam je servers een voor een uitzetten en cashen maarDat miners iets kunnen verdienen is slechts een neveneffect dat zichzelf in stand houdt. Als er goed geld valt te verdienen als miner (al dan niet solo) gaan meer mensen dat doen. Dus gaat de difficulty omhoog, dus verdien je er minder geld mee. En dus gaan minder mensen het doen, dus gaat de difficulty omlaag, enzovoorts.
Heb de client de dat bestanden maar op mijn download servertje laten binnenhalen vanavond eens kijken of hij er is en dan weer guiminer starten. Ben benieuwd.
Ik moet ook nog even uitzoeken hoe het nu precies zit met die wallet. Het enige wat ik gedaan heb is de client downloaden en daar staat een tab received coins in alleen snap ik niet hoe de coins nou afgeschermd zijn en dat alleen ik er bij kan enzo
[ Voor 13% gewijzigd door Ryan1981 op 25-02-2013 13:02 ]
Verwijderd
Dat schiet niet op vrees ik. Met de huidige difficulty (die alleen nog maar keihard omhoog zal gaan als die ASICs mainstream beginnen te worden) zou je je eerste block mogen verwachten over anderhalf jaar.Ryan1981 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:54:
Ok dus rond de 300Mhash/s. Ik gebruik guiminer als ik me niet vergis.
Zonde van de moeite en stroomkosten en milieu. Koop die bitcoins dan gewoon bij een exchange, dat bespaart je een hoop geld en tijd.
Ik zou er niet op rekenen dat dat luktDat is ook interessant, dan zou je dus kunnen investeren in een gigantische hoeveelheid rekenkracht, daarmee druk je mensen de markt uit,
Als je "een gigantische hoeveelheid rekenkracht" kunt creëren zonder buitenproportioneel veel kosten te maken kun je daar wel betere dingen mee doen. Bijvoorbeeld een cloudfarm opzetten en Amazon de markt uit drukken.
Langzaam servers uitzetten: difficulty gaat omlaag, mensen springen er weer in.en dan langzaam je servers een voor een uitzetten en cashen maar.
(en veel mensen de markt uit: eveneens difficulty omlaag, mensen springen er weer in)
Heb je je wallet encrypted opgeslagen (beveiligd met een password, wat de meeste clients wel kunnen) en bovendien goed gebackupt?Ik moet ook nog even uitzoeken hoe het nu precies zit met die wallet. Het enige wat ik gedaan heb is de client downloaden en daar staat een tab received coins in alleen snap ik niet hoe de coins nou afgeschermd zijn en dat alleen ik er bij kan enzo
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2013 13:37 ]
Als ik zou moeten gokken is dit bestandje dus een set bitcoins dat zonder encryptie aan elk adres gehangen kan worden. Zodra je encrypt kun alleen jij dit bestandje aan een adres hangen.
Maargoed, ben nog aan het zoeken. Overigens een leuke voor in de topic start
Overigens had ik al aangegeven dat als het te lang duurt ik me bij een pool aan ging melden maar het is voor mij ook een soort experiment en ik heb begrepen dat het theoretisch mogelijk is dat ik morgen een block binnehaal niet?
Iig bedankt voor de info
[ Voor 13% gewijzigd door Ryan1981 op 25-02-2013 13:44 ]
Dat bestand (wallet.dat) bevat de private keys voor je Bitcoin adressen (worden door de client automatisch gegenereerd). Je bitcoins zitten dus niet in dat bestand, maar in de blockchain. Met de private keys in dat bestand kun je die Bitcoins uitgeven. Als je dat bestand kwijt raakt bestaan je Bitcoins nog steeds, maar niemand kan er nog bij.Ryan1981 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:38:
Maar wat ik nog niet begrepen heb is hoe dit bestandje aan je adres gelinked wordt zonder dat je ook maar ergens een vorm van authenticatie doet.
Je wilt dus een goede backup (meerdere) van die wallet.dat maken, nadat je private keys encrypted zijn. Je wallet moet je *direct* encrypted opslaan, ook als er geen geld in staat. Wanneer iemand je wallet nu al heeft gestolen hoeft hij alleen te wachten tot je er geld in zet en dan kan hij al je bitcoins stelen aangezien hij de private keys al heeft gestolen voor je ze encrypted had.
[ Voor 92% gewijzigd door Ryan1981 op 25-02-2013 14:00 ]
Verwijderd
Dat wordt on the fly gegenereerd.Ryan1981 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:38:
Ik gebruik Bitcoin-QT en heb idd nog niet voor encrypted opgeslagen gekozen omdat ik nog niets heb. Ik ben op dit moment even aan het spitten op google om uit te vinden hoe mijn "adres" nu tot stand komt.
Ja als je die vorige wallet nergens hebt gebackupt, maakt hij bij een nieuwe install dus weer een nieuwe wallet met nieuwe unieke adressen aan.Volgens mij had ik al door dat na een uninstall en reinstall ik weer een nieuw adres krijg.
Vroeger was die wallet inderdaad niet beveiligd. Tegenwoordig kan die je wallet encrypten met een password. Zou ik altijd doen, ook als je nog geen bitcoins hebt. Want mocht iemand nu aan jouw wallet.dat weten te komen, en jij stopt later bitcoins in die wallet (oftewel: kent bitcoins toe aan een adres in die wallet), kan diegene het geld dan alsnog uitgeven omdat hij de bijbehorende private keys heeft.Ik heb ook vanuit het verleden iets opgepikt dat je bitcoins dus op je HD in een bestandje staan dat al dan niet beveiligd is.
Er wordt niets gelinkt of geauthentificeerd. Die wallet bevat alleen een stel adressen, en de private keys die bij die adressen horen (worden on the fly gegenereerd). Geld wat je op die adressen ontvangt kan met die private keys weer worden uitgeven.Maar wat ik nog niet begrepen heb is hoe dit bestandje aan je adres gelinked wordt zonder dat je ook maar ergens een vorm van authenticatie doet.
Uhhh die encryptie heeft niets te maken met bitcoins aan een adres kunnen hangen. En dat bestandje wordt niet aan een adres gehangen of zoiets (wat bedoel jeAls ik zou moeten gokken is dit bestandje dus een set bitcoins dat zonder encryptie aan elk adres gehangen kan worden. Zodra je encrypt kun alleen jij dit bestandje aan een adres hangen.
Verwijderd
...eerst goed snappen waar je mee bezig bent voordat je ergens geld in stopt.Ryan1981 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:54:
Ok, als ik het goed begrijp kan ik nu beter
Dus post nog even door in dit topic, en pas als het je ECHT duidelijk is (en je zelf snapt wat veilig is en wat niet en waarom), DAN pas met geld aan de gang gaan.
Hehe, ik heb nog nergens geld aan uitgegeven, hij is nog bezig met het binnenhalen van de blockchain, ik was ook idd niet van plan hem te laten draaien voordat ik alles begrepen had maar ik wilde wel even kijken of ik het aan de praat kon krijgen (tot op heden nog niet gelukt dus).Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:01:
[...]
...eerst goed snappen waar je mee bezig bent voordat je ergens geld in stopt.
Dus post nog even door in dit topic, en pas als het je ECHT duidelijk is (en je zelf snapt wat veilig is en wat niet en waarom), DAN pas met geld aan de gang gaan.
Ik begrijp nu iig wel dat ik beter de client opnieuw kan installeren en dan het nieuwe dat bestand te encrypten. Rest mijn nog een onzekerheid: moet ik mijn adres nu ook onthouden (opslaan?) of kan ik met elk willekeurig adres en dit dat bestand mijn bitcoins terughalen?
Met een videokaart en deze difficulty, zeg maar eerder: theoretisch onmogelijk. Ik zou er echt niet eens meer aan beginnen. Besef je wel dat je stroomkosten flink zullen toenemen, terwijl de kans dat je er een vind miniem is. Dan kan je nog beter elke maand een lot bij de loterij kopen.Ryan1981 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:38:
Overigens had ik al aangegeven dat als het te lang duurt ik me bij een pool aan ging melden maar het is voor mij ook een soort experiment en ik heb begrepen dat het theoretisch mogelijk is dat ik morgen een block binnehaal niet?
Ik zou gewoon in een pool gaan, al is dat ook niet rendabel, stroom kosten zullen om en na bij hetzelfde zijn. De kans dat de koers zo hoog als dit blijft is niet echt hoog denk ik zomaar..
Ik heb alleen mijn wallet toentertijd gebackuped, staat alle data gewoon nog in na 2 jaar niet gebruikt te hebbenRyan1981 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:04:
[...]
Hehe, ik heb nog nergens geld aan uitgegeven, hij is nog bezig met het binnenhalen van de blockchain, ik was ook idd niet van plan hem te laten draaien voordat ik alles begrepen had maar ik wilde wel even kijken of ik het aan de praat kon krijgen (tot op heden nog niet gelukt dus).
Ik begrijp nu iig wel dat ik beter de client opnieuw kan installeren en dan het nieuwe dat bestand te encrypten. Rest mijn nog een onzekerheid: moet ik mijn adres nu ook onthouden (opslaan?) of kan ik met elk willekeurig adres en dit dat bestand mijn bitcoins terughalen?
[ Voor 39% gewijzigd door wesleytjuh op 25-02-2013 14:08 ]
Ik begrijp heel goed dat het op dit moment niet rendabel is en ik verwacht er ook niet rendabel mee te zijn, maar ik ben wel nieuwsgierig en wil graag snappen en ervaren hebben hoe het werkt. En een pool hoeft nu niet rendabel te zijn maar als je de coins 3 jaar bewaard is dat misschien heel anders.wesleytjuh schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:05:
[...]
Met een videokaart en deze difficulty, zeg maar eerder: theoretisch onmogelijk. Ik zou er echt niet eens meer aan beginnen. Besef je wel dat je stroomkosten flink zullen toenemen, terwijl de kans dat je er een vind miniem is. Dan kan je nog beter elke maand een lot bij de loterij kopen.
Ik zou gewoon in een pool gaan, al is dat ook niet rendabel, stroom kosten zullen hoger zijn.
[...]
Ik heb alleen mijn wallet toentertijd gebackuped, staat alle data gewoon nog in na 2 jaar niet gebruikt te hebben. Inclusief de ontvangende adressen.
[EDIT] Aha! bedankt, dus je moet het adres onthouden. Ik denk dat ik nu genoeg weet om aan de slag te kunnen. Ik geef wel een gil als ik mijn eerste block binnen heb (Mijn glas is nog half vol
[ Voor 12% gewijzigd door Ryan1981 op 25-02-2013 14:18 ]
Verwijderd
Nogmaals, koop dan gewoon wat bitcoins via een exchange.Ryan1981 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:10:
Ik begrijp heel goed dat het op dit moment niet rendabel is en ik verwacht er ook niet rendabel mee te zijn, maar ik ben wel nieuwsgierig en wil graag snappen en ervaren hebben hoe het werkt. En een pool hoeft nu niet rendabel te zijn maar als je de coins 3 jaar bewaard is dat misschien heel anders.
Tenzij je gratis stroom hebt én krachtige mining hardware (dus geen 300 MH/s) ben je met minen gewoon veel duurder uit per bitcoin dan als je ze rechtstreeks koopt
En om te snappen hoe Bitcoin werkt en het te kunnen gebruiken, hoef je echt niets met minen te doen.
Verwijderd
Als je dat zelfde geld gewoon naar een exchange had overgemaakt had je nog meer winst gehad. En tijd en moeite bespaardwesleytjuh schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:11:
Dat was inderdaad wel mijn insteek, en wat dat betreft heb je gelijk. Ik heb een aantal jaar geleden gemined voor de bubble, en nog even na de bubble toen het alles behalve rendabel was. Nu heb ik er winst van.
Verwijderd
Ryan1981 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:10:
[EDIT] Aha! bedankt, dus je moet het adres onthouden.
Je adressen staan gewoon in je wallet. Het enige wat je moet onthouden is het encryptie-password van je wallet, verder niets.
En als je je wallet kwijtraakt heb je ook niks meer aan dat adres. Behalve dat je dan kunt je zien hoeveel bitcoins je bent kwijtgeraakt
Verwijderd
Maar er is geen manier om je wallet dan weer terug te krijgen?Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:21:
[...]
Je adressen staan gewoon in je wallet. Het enige wat je moet onthouden is het encryptie-password van je wallet, verder niets.
En als je je wallet kwijtraakt heb je ook niks meer aan dat adres. Behalve dat je dan kunt je zien hoeveel bitcoins je bent kwijtgeraakt
Verwijderd
Ja: een goede backup hebben.Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:27:
Maar er is geen manier om je wallet dan weer terug te krijgen?
Alle adressen waartussen ooit een transactie heeft plaatsgevonden staan gewoon openbaar in de blockchain. Dus uit een adres kun je niet een wallet terugkrijgen, anders zou een ander dat ook kunnen en was je geld niet veilig.
Het is voor mij in eerste instantie niet opgezet om geld mee te verdienen maar meer om ervaring op te doen.Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:17:
[...]
Nogmaals, koop dan gewoon wat bitcoins via een exchange.
Tenzij je gratis stroom hebt én krachtige mining hardware (dus geen 300 MH/s) ben je met minen gewoon veel duurder uit per bitcoin dan als je ze rechtstreeks koopt
En om te snappen hoe Bitcoin werkt en het te kunnen gebruiken, hoef je echt niets met minen te doen.
Ik heb in het verleden ook een keer een apache server opgezet met een sql database en een forum en een chatbox, ik had geen plannen om er iets mee te doen (en heb er ook niets mee gedaan) maar ik vond het wel leuk en heb er veel van geleerd. Ook ga ik er vanuit dat ik ooit nog wel een keer iets mee ga doen.
Kortom nieuwsgierigheid en kijken of het werkt zijn mijn hoofdredenen. Ik verwacht dat ik na een week een paar keer een uur draaien een keer met een pool meedraai tot ik 1 bitcoin heb (of meer afhankelijk van mijn geluk
Ik hou natuurlijk even geheim dat ik bezig ben een quantum computer te ontwerpen die in een keer de rest van alle bitcoins uitrekent
Verwijderd
Echter zou het geen slecht idee zijn als iedereen die bitcoin minen links naast zich heeft neergelegd, om welke reden dan ook, gaat folden
Wikipedia: Folding@home
http://folding.stanford.edu/
Just my thoughts
Hehe daar zat ik ook aan te denken. Ik heb ooit gefold, ben nooit zover gekomen dat ik me aangemeld heb TDPC maar wie weetVerwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:49:
Niet bedoelt als reclameik heb zelf ook een bitcoin computertje draaien.
Echter zou het geen slecht idee zijn als iedereen die bitcoin minen links naast zich heeft neergelegd, om welke reden dan ook, gaat folden![]()
![]()
Wikipedia: Folding@home
http://folding.stanford.edu/
Just my thoughts
Ja, maar toen, was minen nog leuk. Alsin, echt leuk om te doen.Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:18:
[...]
Als je dat zelfde geld gewoon naar een exchange had overgemaakt had je nog meer winst gehad. En tijd en moeite bespaard
Tuurlijk ik had toen ook 1000 euro kunnen overmaken naar Mt.Gox en toen a 8 doller per stuk een lading bitcoins kunnen kopen. Heb ik niet gedaan, maar mijn PC een flinke upgrade in de vorm van een HD6990 gegeven. Ik blij, want ik kan alle games op ultra spelen, en ondertussen rolden er toen elke dag zo'n 10 bitcoins binnen. Was erg leuk om bij te houden, en ik hield er een dikke pc aan over. Win-win situatie toch? Mocht het helemaal niks geworden zijn met de bitcoins kon ik de gehele pc met wat verlies verkopen, en was de schade beperkt.
En 2 jaar later is die hele PC terugbetaald + winst. Ik helemaal blij
Snap je insteek, maar ik ben bang dat er met bitcoins niet zoveel te leren valt als bijvoorbeeld een Apache server met alles erop en eraan. Bitcoins werkt best simpel, en de hoofdreden dat er zoveel mensen door aangetrokken worden is nog wel dat mensen simpelweg geld ruiken, zeker nu de beurs weer zo hoog staat. Het systeem voor de end-user zelf stelt eigenlijk geen zak voor. Je hebt een bitcoin client waar je wallet in bijgehouden wordt en dat was het wel zo ongeveer. Verder heb je dan de pools waar je kunt minen, maar dat is ook niet meer dan een account maken. Ander ding wat je kunt doen is je PC optimaliseren voor bitcoin mining, om het maximale eruit te halen. Daar kun je wel een dagje zoet mee zijn maar dan heb je het echt wel ver gehad denk ik zo.Ryan1981 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:42:
[...]
Het is voor mij in eerste instantie niet opgezet om geld mee te verdienen maar meer om ervaring op te doen.
Ik heb in het verleden ook een keer een apache server opgezet met een sql database en een forum en een chatbox, ik had geen plannen om er iets mee te doen (en heb er ook niets mee gedaan) maar ik vond het wel leuk en heb er veel van geleerd. Ook ga ik er vanuit dat ik ooit nog wel een keer iets mee ga doen.
Kortom nieuwsgierigheid en kijken of het werkt zijn mijn hoofdredenen. Ik verwacht dat ik na een week een paar keer een uur draaien een keer met een pool meedraai tot ik 1 bitcoin heb (of meer afhankelijk van mijn geluk) en dan eens ga volgen hoeveel mijn 1e bitcoin waard is
Ik hou natuurlijk even geheim dat ik bezig ben een quantum computer te ontwerpen die in een keer de rest van alle bitcoins uitrekent![]()
[ Voor 54% gewijzigd door wesleytjuh op 25-02-2013 16:52 ]
Een 6850 doet zo'n 170 tot 300(zware overclock + tweaks). Je zit dus wat laag.
Allereerst welkom op Tweakers! Hier op Tweakers verwachten we dat je zelf ook een klein beetje je best doet om dingen uit te zoeken.blauwe eend schreef op maandag 25 februari 2013 @ 17:27:
Ik heb een radeon 6850 en verdien 150-160Mhash per seconde. Is dit normaal?
In geval van jou vraag is het niet heel lastig. je scrolt een paar posts naar boven en komt dan deze post tegen. Als je die link volgt krijg je vanzelf antwoord op je vraag.
[ Voor 20% gewijzigd door Mevius op 25-02-2013 18:46 ]
Verwijderd
Hoop dat dit nog op te lossen is, en anders is het een duur lesje
je kan een programma gebruiken om oude data te zoeken maar ik weet niet in hoeverre dat zin heeft met overschreven data
je receiving adres maakt heel weinig uit, het gaat echt om je wallet
Wordtdt vervolgd.
Gebruik je versie 0.8? Die is over het algemeen relatief snel.Ryan1981 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:53:
Nou gister dus de dat file van mijn server pc naar mijn desktop gekopierd, bitcoin-qt opniew geinstalleerd. Helaas, weer 20000 blocks die hij nog binnen moet halen en dat gaat me traagHet gaat er op lijken dat minen alleen nog gaat werken als je hem continu laat synchroniseren. In ieder geval met guiminer dan. Wellicht eens kijken of er een andere solo miner is die niet de volledige blockchain nodig heeft.
Wordtdt vervolgd.
Maar solo-minen zonder een complete blockchain is technisch niet mogelijk.
Oke ja ik zag idd al veel over die 5000 serie.niekgerfen schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 18:58:
@Oynky, dat denk ik niet. Volgens mij zijn Nvidea kaarten niet goed in het minen van bitcoins. Als je een Ati kaart hebt, moet je ook een redelijke snelle/zuinige kaart hebben, anders draai je ongeveer kiet.
Ik ben bijna klaar met blocks laden en dan zal ik wel even kijken wat ik ga doen.
Gewoon minen naar (bijvoorbeeld) btcguild.com.
Met 300mh/s haal je op dit moment zo'n 0.044 bitcoin per 24 uur binnen.
met een exchange rate van ~30 is dit zo'n $ 40,- per maand.
Als je 'gratis' stroom hebt, is dit interessant. Anders blijft er weinig over (pc 24hr/dag aan is ook niet goedkoop).
Let wel dat als je de bitcoins houd, en deze over een paar jaar op $90 staat, je dan nu $120 per maand aan het verdienen bent. (en andersom natuurlijk).
Ik zou mezelf dus voorliegen als ik hem aan zet in een pool en denk gratis geld te verdienen.
Hopelijk stort het weer wat in (zeg ik nu natuurlijk omdat ik nog niks heb) en dan koop ik een bak vol, met de hoop dat de 'koers' hersteld
Je kunt ook nu een bak vol kopen (voordat het te laat is) en als de koers echt hoog wordt de boel met winst verkopenOynky schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 08:58:
Hopelijk stort het weer wat in (zeg ik nu natuurlijk omdat ik nog niks heb) en dan koop ik een bak vol, met de hoop dat de 'koers' hersteld
[ Voor 7% gewijzigd door SmiGueL op 27-02-2013 21:53 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Andere stock gedoe vinden dan maar
Of moet iemand mijn eerste BTC van de week kopen?
Sinds vorige week ook weer begonnen met het "minen" duw er 475Mhash door met mijn 7950
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Dit topic is gesloten.
![]()
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.