Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 74 Laatste
Acties:
  • 395.649 views

• Wrd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11 08:37

Wrd

Matched: bitcoin
Whuzz schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 08:10:
[...]
Ik vergelijk appels met appels. Jij vergelijkt appels met peren.
Als ik een massage krijg voor 100 euro en mijn buurman krijgt diezelfde massage voor 10 cent, voel ik me genaaid ja (zonder happy end ook nog eens!).
[...]
Ikz eg ook niet dat je buurman 10 cent betaal terwijl je 100 betaal.
Ik zeg dat je al 5 jaar lang 100 betaal en ineens kost het maar 10 cent vanwege de marktwerking.

Dat jij je dan genaait voel en dat is mijn punt.
Eerder zei je dat je niet genaait zou voelen omdat jij je tegenwaarde al gekregen heb.
[...]
Je gaat de bitcoins natuurlijk niet zitten hoarden als je BFL bent. Ze zouden gewoon elke geminede coin direct verkopen. Dus jouw denkbeeldige risico bestaat niet, en ze houden daarmee de markt stabieler.
[...]
Ik zeg ook niet dat ze gaan hoarden. Ik verwacht dat ze hun ontwikkelkosten er niet uit gaan halen als ze zelf gaan minen, ook al verkopen ze de coins direct.

Hoeveel ontwikkelkosten ze hebben weet ik niet, dus het is maar mijn onderbuik gevoelens.
[...]
Lees dat zelf nog eens terug en vraag jezelf af waarom jij investeert in iets dat je kennelijk zelf zo instabiel acht. :o
Houd daarbij in je hoofd dat die effecten op difficultie hoe dan ook gaan optreden, of BFL nou zélf zijn asics aanzwengelt of ze aan anderen verkoopt...
[...]
Men vraagt om redenen waarom BFL niet zelf zouden minen, en die redenen die mogelijk zijn in hun situatie geef ik.
Dat betekent niet dat dezelfde redenen toepasbaar zijn in mijn situatie.
Al zou ik het niet erg vinden om eigenaar te zijn van BFL en daarmee veel geld te kunnen incasseren.
[...]
Dank. Hetzelfde geld overigens voor MtGox, TBF en een handje vol early adoptors die samen ruim een miljoen coins bezitten. Nu je het gevaar hebt onderkend van een kleine partij die eigenhandig iets om zeep kan helpen dat eigenlijk zo gedecentraliseerd en onaantastbaar zou moeten zijn, verandert dit je gevoelens over bitcoin? Zou je bijvoorbeeld zoals kumqat doet 5-cijferige bedragen in bitcoins opslaan?
Mijn gevoelens over Bitcoins zijn hiermee niet veranderd.
Ik wist namelijk al dat het mogelijk is voor een groot party om de waarde van bitcoins te beinvloeden.
Daar heb ik ook rekening mee gehouden in mijn investering en zal ik heus niet al mijn vermogen erin steken.
Ik probeer gewoon een leuk zakcentje eruit te halen.

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:01

watercoolertje

Untertitel

En dat is toch vrij uniek. Ik kan door simpelweg hetzelfde product te kopen als jij, voor dezelfde prijs als waar jij het voor kocht, jouw gekochte product voor jou minder waard laten worden (want hij gaat door mijn aankoop bij jou minder bitcoins genereren). Da's toch bizar?
Dat geldt voor alle niet-consumptie producten. Hoe unieker iets is hoe meer waarde het heeft...

Een old-timer waar er nog 1 van rond rijdt is meer waard dan dat er nog 100 van rond reden.

Als ik op MP een telefoon zoek waar er maar 1 aanbieder is kan die ook meer vragen dan dat er 1000 te koop staan :)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Verwijderd

Om het Nvidia gebash even in een relativerend perspectief te bekijken;
Met de dure Nvidia kaarten kun je wel dégelijk flink wat bitcoins minen.
Wat te denken van een pc met 4x de nVidia Tesla C2075 ;)
Kost wat, ik ga het dan ook niet kopen maar wil even aangeven dat Nvidia echt wel sterke folding/mining kaarten heeft. 1 Zo'n kaart is minstens anderhalf keer zo snel als een zwaar overklokte 6990 ;)
En een stuk minder stroomverbruik.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2012 14:28 ]

• Wrd

Wrd

Geen matches
Heb je een bron over de Tesla C2075 en mining prestaties?
Wil namelijk meer over lezen.

Verwijderd

Wrd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:01:
Heb je een bron over de Tesla C2075 en mining prestaties?
Wil namelijk meer over lezen.
https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison#Nvidia
En dan even op hoogste aantal bitcoin rangschikken selecteren.
Kijk vervolgens eens bij Wikipedia: Nvidia Tesla
En de absolute getallen vind je inderdaad niet, moet je zelf even googlen ;)

• Wrd

Wrd

NaamMhash/s
Tesla S2070749.23
6990852

Bovenstaande komt van https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison
Valt op zich wel mee met die anderhalve keer zo snel.

Kijk ik naar een verkeerde model, even verder doorspitten. |:(

Specificatie
Tesla S2070
http://www.nvidia.com/doc...050_C2070_jul10_lores.pdf

Tesla S2075
http://www.nvidia.com/con...la_C2075_Sept11_US_HR.pdf

ik heb ze naast elkaar gezet en qua specificatie zijn ze precies hetzelfde op stroom verbruik na.
De S2070 verbruikt op papier 238 TDP
De S2075 verbruikt op papier 228 TDP

Aantal Mhash/s zal heus wel hetzelfde zijn gebleven.

Conclusie:
Valt op zich wel mee met die anderhalve keer zo snel. ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Wrd op 18-10-2012 16:49 ]

Verwijderd

Geen matches
Nu de C2075 nog vinden :P aha je hebt ze gevonden zie ik, er zit 1 jaar verschil tussen de 2 versies ;doet het al een belletje rinkelen? ;)
Die Tesla staat er maar 1 keer in-in de hardware mining vergelijking- ik denk dat het inmiddels wel wat driver updates verder is, hij staat er ook al heel lang in ;)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2012 16:59 ]

• Wrd

Wrd

Geen matches
Dat er een jaar tussen zit zegt niets over de prestaties van de S2075.

Hoe ben je aan de info gekomen dat het anderhalve keer zo snel zou moeten zijn als een 6990?

Verwijderd

Geen matches
Abstract nadenken maar goed ik ga er niet dieper op in, 1 ding snap je toch wel een jaar later betekent verbeterde hardware en verbeterde drivers.
Concreet: Kijk alleen al naar het stroomverbruik, de koeling en/of efficiency zal verbeterd zijn enz.
Jij dacht dat ze een jaar later precies hetzelfde kaartje opnieuw uitbrengen nee toch :X
Verder ga ik er niet op in dat word een wellus nietus discussie ofwel spam.
De 6990 scheelt een héél ;) klein beetje in prijs, dat verklaart vaak een hoop@Wrd.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2012 18:18 ]

• Wrd

Wrd

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:16:
Abstract nadenken maar goed ik ga er niet dieper op in, 1 ding snap je toch wel een jaar later betekent verbeterde hardware en verbeterde drivers.
Concreet: Kijk alleen al naar het stroomverbruik, de koeling en/of efficiency zal verbeterd zijn enz.
Jij dacht dat ze een jaar later precies hetzelfde kaartje opnieuw uitbrengen nee toch :X
Verder ga ik er niet op in dat word een wellus nietus discussie ofwel spam.
De 6990 scheelt een héél ;) klein beetje in prijs, dat verklaart vaak een hoop@Wrd.
Wat begrijp van jouw bericht is dat het je 'onderbuik gevoelens' zijn zoals ik het noem. Of natte vinger werk.
Is helemaal niets mis mee, maar zet bij je bericht dat het zo is. Nu ben ik bezig geweest om op zoek te gaan naar feiten en specificaties. Als ik geweten had dat het alleen een aanname was had ik zeker wel minder tijd in gestoken :P

Uit ervaring weet ik dat het niet altijd zo is dat een nieuwe kaart beter is. Ik kan me herrineren dat in de FP ooit een bericht was dat bij een nieuwe generatie videokaarten de oude generatie gewoon ge-rebrand zijn met 2 of 3 echte nieuwe kaarten erbij.

Als je een ati 5850 vergelijk met een 6850 zal je ook snel zien dat een 5850 het beter doet met minen.

En niet te vergeten
Afbeeldingslocatie: http://www.heeftstijl.nl/wp-content/uploads/2011/01/Assumption.jpg

Op google heb ik ook geen concrete voorbeelden gezien van een Tesla S2075 en bitcoin mining.

Investeren in de BFL SC asics blijft veel interessanter dan investeren in nVidia Tesla S2075.
Maar je heb gelijk, niet alle nvidia kaarten zijn slecht om mee te minen. 8)

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:36

Whuzz

Dodgeball!

watercoolertje schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:59:
[...]
Dat geldt voor alle niet-consumptie producten. Hoe unieker iets is hoe meer waarde het heeft...

Een old-timer waar er nog 1 van rond rijdt is meer waard dan dat er nog 100 van rond reden.

Als ik op MP een telefoon zoek waar er maar 1 aanbieder is kan die ook meer vragen dan dat er 1000 te koop staan :)
Zoals al eerder uitgelegd: het gaat om de waarde voor *jou*, niet om de marktwaarde.
Als ik een old-timer heb, dan heb ik die om in rond te rijden of aan te sleutelen. Als mijn buurman de volgende dag dezelfde old-timer koopt, rijd of sleutelt die van mij daar niet minder om. De old-timer is voor mij nog steeds hetzelfde waard.

Als ik een TV heb, dan heb ik die om TV, films en games op te kijken en spelen. Als mijn buurman de volgende dag dezelfde TV koopt, kijkt of gamed die van mij daar niet minder om. De TV is voor mij nog steeds hetzelfde waard.

Als ik een ASIC Miner heb, dan heb ik die om bitcoins te minen. Als mijn buurman de volgende dag dezelfde ASIC koopt, gaat de difficulty omhoog en zal mijn ASIC Miner minder coins minen. De ASIC miner is voor mij minder waard geworden.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Wrd

Wrd

Geen matches
Whuzz schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:18:
[...]
Zoals al eerder uitgelegd: het gaat om de waarde voor *jou*, niet om de marktwaarde.
[..]
Dan hebben we een andere gevoel van waarde, en wordt deze discussie nutteloos. :)

De GTX 280 die ik gekocht heb direct toen het uitkwam kostte me ongeveer 500 euro.
De eerste weken had het ook voor mij de waarde van 600 euro.

Toen kochten meer de GTX 280 en de prijs daalde een paar tientjes. Voor mij maakte dat niet veel, het voelde voor mij nog steeds qua waarde 500 euro.

Niet lang daarna kwam de GTX 285 uit, ik voelde mij een beetje genaaid omdat ik de vlaggenschip niet meer had, maar maakte me er niet druk over.

Omdat de consumenten videokaarten bleven kopen kwamen er steeds meer vidkaarten uit, werd het meer gemeengoed en in 2010 voelde de GTX280 allang al niet meer aan als 500 euro.

De GTX280 die ik heb is niet anders gaan presteren, maar toch is mijn gevoelswaarde veranderd.
De grootste daling in gevoelswaarde was toen ik erachterkwam dat de GTX 280 heel slecht presteerde met mining.

Gevoelswaarde is voor de meeste mensen relatief ten opzichte van de rest van de consumenten en de verschil in prijs.

Dus om het even duidelijk te krijgen. @Whuzz
Als jij 30 jaar van je leven opgeef om die pot met goud aan de eind van de regenboog te vinden en ook vindt heeft het voor jou een onschatbare waarde.

Maar blijft het een onschatbare waarde voor jou hebben als iemand 5 jaar later een 'eind van regenboog gouden pot' radar in elkaar knutsel en daarna iedereen een pot met goud heeft? (inclusief de buurjongen van 2 jaar oud)

En ja ik verwacht hier een antwoord op van whuzz, want het is byzonder dat iemand bij al zijn objecten altijd dezelfde waardegevoel blijft houden ongeacht de verzadigdheid van de markt. Uitgezonderd objecten met emotionele waarde. Zo'n persoon is volgens mij zuinig met zijn spullen, gooit met pijn in de hart spullen weg, is niet jaloers en verdient dan een _/-\o_

Ik ben niet zo en heb een kast vol met oude gadgets die ooit voor mij veel waard waren maar nu bar weinig meer.

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraagje... maar ik ben nu begonnen met bitcoins. Moet ik nou niet ergens een account aanmaken? Want als ik mijn computer herinstalleer ben ik dan namelijk niet al mijn bitcoins kwijt? Want ik heb geen methode gezien bij mijn weten waardoor bitcoin weet dat ik het ben.

• Wrd

Wrd

Geen matches
Lees de OP ;)

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Geen matches
Wrd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:12:
Maar blijft het een onschatbare waarde voor jou hebben als iemand 5 jaar later een 'eind van regenboog gouden pot' radar in elkaar knutsel en daarna iedereen een pot met goud heeft?
Als je die pot met goud nog hebt staan en niet verkocht is het wel behoorlijk balen, ja :) Goudprijs keldert en het blijkt dat je beter 30 jaar naar een pot silver had kunnen zoeken ;)

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Geen matches
Heb ik gedaan en daar wordt het voor mij niet duidelijk hoe ik mijn geld meeneem als ik mijn computer herinstalleer ofzo.

• Wrd

Wrd

Hier staat alles wat je moet weten over het verhuizen/backuppen van je wallet.
https://en.bitcoin.it/wiki/Securing_your_wallet

Even wat globale informatie.
Om bitcoins te kunnen hebben, versturen en ontvangen heb je een bitcoin wallet nodig. Deze wordt automatisch aangemaakt door de bitcoin client. In feitte bevat deze wallet een unieke private key zodat het weet welke wallet het is.

De wallet wordt gewoon opgeslagen op je computer, de locatie ervan is afhankelijk van je os.
Op je wallet staat dus geen bitcoins, het is alleen een unieke id waarmee de bitcoin netwerk kan zien welke bitcoins bij die wallet horen en welke transacties.

Je kan altijd een backup maken van je wallet en plaatsen op een andere computer is geen probleem.
Let wel op dat als je wallet gestolen wordt je ook al je bitcoins kwijt kan raken.

Als jij je wallet kwijtraak zullen de bitcoins die erbij horen ook permanent verdwenen zijn.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 16:00
Geen matches
Iemand een idee of minen met een Matrox G200eW GPU zin heeft?

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:01

watercoolertje

Untertitel

Geen matches
Als ik een TV heb, dan heb ik die om TV, films en games op te kijken en spelen. Als mijn buurman de volgende dag dezelfde TV koopt, kijkt of gamed die van mij daar niet minder om. De TV is voor mij nog steeds hetzelfde waard.
Als iemand anders dezelfde TV zou kopen als mij (ik heb nu verreweg de mooiste van al mijn vrienden en de enige met 3D) wordt mijn TV voor mij minder waard hoor, ik heb er namelijk niet meer dat premium gevoel wat ik nu nog wel heb. Als we een 3D film willen kijken gaan we niet altijd meer bij mij zitten maar misschien wel bij die andere die dezelfde heeft gekocht :)

Een ASIC is trouwens eerder met een bedrijf te vergelijken die ook minder waard worden als de markt niet groeit en met steeds meer andere bedrijven gedeeld moet worden.

Minder waard worden is geen probleem, alles wordt minder waard, zolang het zich heeft 'uitbetaald' is daar niet zo veel mis mee.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 01:25:
[...]

Dus je wilt zeggen dat wanneer BFL een stuk of honderd van die dingen neerzet geconcentreerd in één ruimte, waar één persoon ze met relatief minimale resources aan de praat kan houden niet rendabel is, maar diezelfde honderd verspreid over de wereld, allemaal met eigen personeel (tijd is ook geld), ruimte, stroomvoorziening en vooral de marge van BFL niet te vergeten wel?

Dat vind ik eerlijk gezegd een opvallende redenatie :)
Volgens mij zei ik: "Dat zou alleen zin hebben als ze er een hoop laten draaien, zeg een duizend of wat?"
(Alsof Mercedes alleen maar auto's zou maken om zijn eigen taxibedrijf van voertuigen te voorzien.)
En dan ook vol daar voor gaan en geen asics verkopen want die kosten je minekracht die je zelf zou kunnen gebruiken.
Willen ze echt geld verdienen, dan wachten ze geen week voordat een apparaat zich terugbetaald (wat zal hun productieprijs zijn, 20-30% verkoopwaarde max.?), maar maken ze direct 70-80% winst per apparaat dat ze produceren kunnen. Als ze als eerste een 700 apparaten per dag kunnen leveren, dan lopen ze pas binnen.
Zeker met een halverende blockreward eind November en een verwachte vertienvoudiging (minstens) van de difficulty hun beste optie, als geld verdienen tenminste hun doel is.
En dus (nu nog uit-huis laten) produceren als een gek want als de roi dadelijk langer dan zeg 6 maanden is zullen er nog weinig mensen instappen.

Verwijderd

Wrd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:54:
[...]

Wat begrijp van jouw bericht is dat het je 'onderbuik gevoelens' zijn zoals ik het noem. Of natte vinger werk.
Is helemaal niets mis mee, maar zet bij je bericht dat het zo is. Nu ben ik bezig geweest om op zoek te gaan naar feiten en specificaties. Als ik geweten had dat het alleen een aanname was had ik zeker wel minder tijd in gestoken :P

Uit ervaring weet ik dat het niet altijd zo is dat een nieuwe kaart beter is. Ik kan me herrineren dat in de FP ooit een bericht was dat bij een nieuwe generatie videokaarten de oude generatie gewoon ge-rebrand zijn met 2 of 3 echte nieuwe kaarten erbij.

Als je een ati 5850 vergelijk met een 6850 zal je ook snel zien dat een 5850 het beter doet met minen.

En niet te vergeten
[afbeelding]

Op google heb ik ook geen concrete voorbeelden gezien van een Tesla S2075 en bitcoin mining.

Investeren in de BFL SC asics blijft veel interessanter dan investeren in nVidia Tesla S2075.
Maar je heb gelijk, niet alle nvidia kaarten zijn slecht om mee te minen. 8)
Haha dat plaatje is wel toepasselijk voor BFL's creaties.
Bij nvidia is de nieuwe generatie "altijd" wat beter }:O , ik noem een 8800 serie die een vervolg kreeg in de 9800 serie;) owja en de drivers niet te vergeten he..bij ati merk je daar wellicht idd niks van daarentegen ja :P

Verwijderd

Geen matches
watercoolertje schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:09:
[...]
Als iemand anders dezelfde TV zou kopen als mij (ik heb nu verreweg de mooiste van al mijn vrienden en de enige met 3D) wordt mijn TV voor mij minder waard hoor, ik heb er namelijk niet meer dat premium gevoel wat ik nu nog wel heb. Als we een 3D film willen kijken gaan we niet altijd meer bij mij zitten maar misschien wel bij die andere die dezelfde heeft gekocht :)

Een ASIC is trouwens eerder met een bedrijf te vergelijken die ook minder waard worden als de markt niet groeit en met steeds meer andere bedrijven gedeeld moet worden.

Minder waard worden is geen probleem, alles wordt minder waard, zolang het zich heeft 'uitbetaald' is daar niet zo veel mis mee.
Een BFL ASIC...is nog niet uitgebracht..je vergelijkt gedachten en aannames "met een bedrijf(..)" ipv de-(nog?)niet bekende absolute feiten.

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Analysis of How Bitcoin Is Actually Used

leuk om te lezen.

http://www.schneier.com/b...2/10/analysis_of_how.html
Abstract: The Bitcoin scheme is a rare example of a large scale global payment system in which all the transactions are publicly accessible (but in an anonymous way). We downloaded the full history of this scheme, and analyzed many statistical properties of its associated transaction graph. In this paper we answer for the first time a variety of interesting questions about the typical behavior of account owners, how they acquire and how they spend their Bitcoins, the balance of Bitcoins they keep in their accounts, and how they move Bitcoins between their various accounts in order to better protect their privacy. In addition, we isolated all the large transactions in the system, and discovered that almost all of them are closely related to a single large transaction that took place in November 2010, even though the associated users apparently tried to hide this fact with many strange looking long chains and fork-merge structures in the transaction graph.
PS
Als experiment ben ik wel op de markt voor wat bitcoins, ik heb nog wat games te ruil in de steam trade draad.

[ Voor 3% gewijzigd door CapTVK op 21-10-2012 14:43 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Ik heb nu wat over Bitcoins gelezen en heb nog wat vragen die ik op Bitcoin sites niet beantwoord kreeg:

1) Fysiek geld kan in brand vliegen of verroesten. Je kan dan nieuw laten bijdrukken. Maar de Bitcoin heeft de keiharde limiet van 21 miljoen BTC's. Je kan deze dan, net als bij ons geld wel weer laten opdelen (0,01 BTC, een Bitcoincent zeg maar), maar als er geld verdwijnt, betekent dus dat de BTC steeds meer waard wordt (prijzen van handelswaar dalen). Het is dan op gegeven moment onmogelijk om BTC's te kopen op de valutamarkt, dat kost je teveel euro's. Minen kan dan niet meer, want de limiet van 21 miljoen BTC's is al bereikt. Stort dan dus het systeem niet in?

2)Waarvan bestaan de Bitcoin beurzen als Mt.Gox?

3)Waarom kunnen hackers Bitcoins stelen, een transactie moet toch eerst valide gemaakt worden door het P2P netwerkt?

4)Is het mogelijk sneller te minen, als je een programmeermethode bedenkt, die sneller het proof-of-work probleem kan oplossen?

5)Kan je met een eigen LAN minen?

6)Als je bijvoorbeeld brood verkoopt voor wat BTC's, is dan in de BTC te zien hoeveel eigenaren je ontvangen BTC's hebben gehad?

7)Waarom slaan sommige BTC gebruikers de waarde van een BTC zo hoog aan? Waarvan komt dat vertrouwen, want zeg nu zelf, als je er niet in gelooft zijn het gewoon een hoop 0-llen en 1-en gegenereerd door computers, die niet meer bestaan zodra je je PC uitzet :P

Ik hoop dat iemand dit kan toelichten, dank :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Bijgaand mijn eigen idee hierover.
kegeltje26 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:54:
Ik heb nu wat over Bitcoins gelezen en heb nog wat vragen die ik op Bitcoin sites niet beantwoord kreeg:

1) als er geld verdwijnt, betekent dus dat de BTC steeds meer waard wordt (prijzen van handelswaar dalen). Het is dan op gegeven moment onmogelijk om BTC's te kopen op de valutamarkt, dat kost je teveel euro's.
Hoeveel coins raken er kwijt als Bitcoins substantiele waarde krijgen? Als er coins kwijtraken, heeft dat significante invloed op de prijs van een Bitcoin? Stel: er raken 10% Bitcoins kwijt de komende 5 jaar; in welke verhouding staat dat tegen het aantal Bitcoins dat er de komende 5 jaar bijkomen?

De vragen kunnen je aan het denken zetten of het vermeende gevaar wel zo groot is.
2)Waarvan bestaan de Bitcoin beurzen als Mt.Gox?
Mt. Gox werkt met een kleine fee bij koop en verkoop van BTC.
3)Waarom kunnen hackers Bitcoins stelen, een transactie moet toch eerst valide gemaakt worden door het P2P netwerkt?
Als je portemonnee wordt gejat, kan een dief daar het geld uithalen en uitgeven. Met Bitcoin wallets (digitale bestanden) is dat niet anders als de dief ook alle private sleutels tot die wallet heeft. De Bitcoins zelf zijn dan niet gekraakt, maar in feite is het hele wallet bestand met alle sleutels gestolen.

Alle bitcoins zitten in feite in de blockchain die publiekelijk beschikbaar is voor iedereen.

Een meer specifieke omschrijving is dan ook: de dief heeft de private sleutels tot jouw wallet in handen gekregen en kan daarmee jouw bitcoins uitgeven.
4)Is het mogelijk sneller te minen, als je een programmeermethode bedenkt, die sneller het proof-of-work probleem kan oplossen?
Dit weet ik niet precies, maar volgens mij wordt de 'puzzel' - het proof-of-work - door het Bitcoin protocol zelf beschreven. Hoe de hardware deze puzzel oplost, staat daar los van. Ik denk dus dat je het Bitcoin programma zelf moet veranderen (lees: alle BTC cliënts) om deze puzzel aan te kunnen passen. Eenzijdig een andere puzzel oplossen wordt niet geaccepteerd door alle andere Bitcoin clients.
6)Als je bijvoorbeeld brood verkoopt voor wat BTC's, is dan in de BTC te zien hoeveel eigenaren je ontvangen BTC's hebben gehad?
Afhankelijk van hoe de betalingen lopen, kan je best veel uit de blockchain halen. Wat een derde niet direct kan zien, is welke persoon van vleesch en bloed aan bepaalde adressen is gekoppeld.
7)Waarom slaan sommige BTC gebruikers de waarde van een BTC zo hoog aan? Waarvan komt dat vertrouwen, want zeg nu zelf, als je er niet in gelooft zijn het gewoon een hoop 0-llen en 1-en gegenereerd door computers, die niet meer bestaan zodra je je PC uitzet :P
Wat zijn euro's op jouw bankrekening als alle computers uitvallen? Precies dezelfde 0-en en 1-en, maar dan met 'officiele' achtergrond.

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

1) Fysiek geld kan in brand vliegen of verroesten. Je kan dan nieuw laten bijdrukken. Maar de Bitcoin heeft de keiharde limiet van 21 miljoen BTC's. Je kan deze dan, net als bij ons geld wel weer laten opdelen (0,01 BTC, een Bitcoincent zeg maar), maar als er geld verdwijnt, betekent dus dat de BTC steeds meer waard wordt (prijzen van handelswaar dalen). Het is dan op gegeven moment onmogelijk om BTC's te kopen op de valutamarkt, dat kost je teveel euro's. Minen kan dan niet meer, want de limiet van 21 miljoen BTC's is al bereikt. Stort dan dus het systeem niet in?
er zijn natuurlijk een hoop theorien (die allemaal waar zouden kunnen zijn) maar we gaan het pas merken als we op dat punt aankomen

in theorie kan je trouwens door nieuwe private keys te genereren toevallig (kans is *enorm* klein) een verloren wallet "terugvinden" (of leeg stelen als hij nog in gebruik is }) )
dus écht verloren zijn BTC nooit, het is alleen zo goed als onmogelijk om erbij te komen :+

bovendien gaan we nooit weten hoeveel bitcoins er nou verloren zijn zolang er een goede flow is

daar bovenop komt nog dat bitcoins (zoals je zei) deelbaar zijn; als we op een gegeven moment nog maar 100 bitcoins (totaal) beschikbaar hebben kunnen we bijvoorbeeld 0.000000001 BTC als de nieuwe norm nemen, dus dat word dan 1BTC genoemd (en zijn er in totaal 10.000.000.000 BTC)
de waarde blijft hetzelfde, we noemen het alleen anders (of dat een psychologisch effect op de koers gaat hebben is een 2de ;) )

eigenlijk het omgekeerde wat er in een hoop landen gebeurt waar ze te veel geld bijgedrukt hebben, daar heb je briefjes van duizendtallen (of meer)

• Wrd

Wrd

[...]
Het is dan op gegeven moment onmogelijk om BTC's te kopen op de valutamarkt, dat kost je teveel euro's.
[...]
Dat is onzin.
Als jij vermogen omzet van 1 valuta in een ander is het niet ineens minder waard tenzij je de koers niet volg.

Het is wel zo dat bitcoins nog erg in waarde kan stijgen en dat je nu 8 euro moet betalen voor een bitcoin maar over 3 jaar moet je 50 euro betalen voor een bitcoin. Dat jij je dan genaait voelt en liever 8 euro had betaald is niets aan te doen, Zo werkt eenmaal handelen in valuta en aandelen.

Wat je niet moet doen is 50 euro voor een bitcoin bieden op de markt terwijl het maar 10 euro waard is volgens de markt. Dan ben je of onverstandig bezig of je probeer ten koste van jouw vermogen de waarde van bitcoins omhoog te krikken.

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:35

yzx

Geen matches
Is er een manier voor BTC die verkocht zijn op bv MtGOX naar een paypal account door te sluisen de bedragen die je verdiend?
Heb wat sites gevonden maar deze ondersteunen Belgie niet ...

EDIT: 7950 @465mhash/s ;) 55 graden max temp

[ Voor 11% gewijzigd door yzx op 23-10-2012 18:27 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• Tenshi818
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-11-2022
Na het lezen van de OP post zelf wat onderzoek gedaan op verschillende forums en wiki's en al vrij snel tot een conclusie gekomen:

Bitcoin mining is niet (meer) rendabel voor de normale thuisgebruiker. In ieder geval niet als "er bij" op je gewone pc dan kost het minen simpelweg meer aan stroom dan het oplevert.

Zeker omdat de moeilijkheid van het succesvol minen erg omhoog is gegaan (en zal blijven gaan) is er maar een optie als je hier echt serieus geld aan wil verdienen en dat is te investeren in speciale mining hardware zoals onderstaande:

- http://www.butterflylabs.com/products/
- https://www.btcfpga.com/i...=product/category&path=61

Om te vergelijken de nieuwste ATI kaarten komen meestal niet tot de 1000mhash/s zonder overclocking.
De bovenstaande producten beloven veel hogere snelheden voor veel lagere prijs en vooral stroomgebruik.

[ Voor 13% gewijzigd door Tenshi818 op 23-10-2012 23:11 ]

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Bitcoin minen met Nederlandse prijzen is in mijn ogen al heel lang niet rendabel. Dat is natuurlijk anders als je de stroom van je ouders gebruikt o.i.d. Gaat heb je om 'investeren', kan je net zo goed BTC kopen.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Wrd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:56:

Het is wel zo dat bitcoins nog erg in waarde kan stijgen
Of dalen ;)

• incama
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-11 10:23
Tenshi818 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:07:
Na het lezen van de OP post zelf wat onderzoek gedaan op verschillende forums en wiki's en al vrij snel tot een conclusie gekomen:

Bitcoin mining is niet (meer) rendabel voor de normale thuisgebruiker. In ieder geval niet als "er bij" op je gewone pc dan kost het minen simpelweg meer aan stroom dan het oplevert..........
No shit, Sherlock

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10 14:03
Geen matches
Aardige crash afgelopen dagen.. einde nog niet in zicht
Iemand een idee wat de achterliggende reden is...de ASIC's?

• clemento
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06-2024
Geen matches
Ik heb om te beginnen met BC een account aangemaakt bij Mt.GOX en binnenkort ben ik Virified dus kan ik handelen. Ook heb binnenkort een krachtige Nvidia 660 GXT maar begrijp dat het mining niet heel rendabel meer is.Ga het wel proberen omdat ik het leuk vind.
Op mt.GOX ga ik traden met 100 euro om te beginnen.

Edit: Met iDeal via www.bitonic.nl 1 BC gekocht en naar mijn Mt.GO account overgemaakt.
De koers is nu vrij laag maar ik heb mijn ww te ingewikkeld gemaakt op MtGOX dat ik er niet meer op kan.
Je kan 1x per dag een nieuw ww aanvragen en dat had ik dus al gedaan. 8)7
Dus checken of die 1.0 BC is aangekomen kan nu niet. :O

Edit2: Hret ww was wel correct alleen mijn username zonder _ dus beetje dom.
Heb met ideal 1 BTC overgemaakt en dat koste 9.14 euro. Op mtGOX is dat 8.40 euro waard dus er zijn wel wat kosten om euro's om te zetten in BTC maar met een klein bedrag om te testen zal dat relatief een groot percentage zijn.

Vraagje: Kun je een wallet ook eenvoudig migreren van de ene naar andere PC? Of dan gewoon een transactie uitvoeren?

[ Voor 59% gewijzigd door clemento op 28-10-2012 09:22 . Reden: meer info ]

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:28
Geen matches
Iemand die al coins terug heeft van GLBSE?
Ik heb wel de mail dat ik eerst 90% terug krijg, maar uitbetalen ho maar :'(

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:35

yzx

Geen matches
clemento schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:55:
Ik heb om te beginnen met BC een account aangemaakt bij Mt.GOX en binnenkort ben ik Virified dus kan ik handelen. Ook heb binnenkort een krachtige Nvidia 660 GXT maar begrijp dat het mining niet heel rendabel meer is.Ga het wel proberen omdat ik het leuk vind.
Op mt.GOX ga ik traden met 100 euro om te beginnen.

Edit: Met iDeal via www.bitonic.nl 1 BC gekocht en naar mijn Mt.GO account overgemaakt.
De koers is nu vrij laag maar ik heb mijn ww te ingewikkeld gemaakt op MtGOX dat ik er niet meer op kan.
Je kan 1x per dag een nieuw ww aanvragen en dat had ik dus al gedaan. 8)7
Dus checken of die 1.0 BC is aangekomen kan nu niet. :O
Hoe dan ook toen het rendabel was om te minen :+ was dit alleen voor ATI/AMD kaarten, denk dat een 4770 meer mhash levert dan jouwe 660

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• clemento
Geen matches
Met minen ga ik denk ik niet echt serieus bezig houden. Misschien alleen proberen om te kijken hoe het werkt. In dit topic ben ik inmiddels op pagina 30 en men name de stellingen over het valuta aspect vind ik interessant.
Maar ik zit met een probleem.
Op mijn Atom netboekje heb ik een wallet gezet en voordat deze gesychnoriseerd was had ik via iDeal al 1 BTC overgemaakt. Nu blijkt dat sychroniseren erg lang duurt op een ATOM netboekje.
De specs:
Afbeeldingslocatie: http://i872.photobucket.com/albums/ab282/kawa900jc/Netboek_systeem.png
Afgelopen vrijdag de wallet opgestart en netboekje staat nu al 5 dagen te stampen!
Afbeeldingslocatie: http://i872.photobucket.com/albums/ab282/kawa900jc/Bitcoint_prossertijd.png
Wel een paar keer opgestart maar sta nu op iets meer dan 95% en het gaat tergen traag.
Afbeeldingslocatie: http://i872.photobucket.com/albums/ab282/kawa900jc/Bitcoint_wallet_synchonoseren.png
Op mijn werk PC was het schnoriseren in een paar uurtjes gefixed.
Moet dus wel erg veel geduld hebben om mijn 1 BTC te ontvangen als test. :-(
Er zijn 8 connetcies.

Iemand suggesties om het sychroniseren te versnellen op het ATOM netboekje?

[ Voor 3% gewijzigd door clemento op 31-10-2012 10:22 . Reden: Linkjes naar afbeeltingen aangepast ]

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Geen matches
Volgens mij is er tegenwoordig een blockchain-torrent, waarbij je het grootste deel van de blockchain via bittorrent kunt binnenhalen, dat gaat een stuk vlotter gok ik.

• godofal
  • Niet online

godofal

Geen matches
Whuzz schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:22:
Volgens mij is er tegenwoordig een blockchain-torrent, waarbij je het grootste deel van de blockchain via bittorrent kunt binnenhalen, dat gaat een stuk vlotter gok ik.
naja, dat ligt er maar net aan hoeveel upload die torrent heeft, het is beiden P2P
bovendien zal die niet 100% up2date zijn, dus de laatste X% moet je alsnog via de client doen

ik maak gewoon om de zoveel weken/maanden een backup van de blockchain op een externe HDD, als ik opnieuw moet instaleren hoef ik me daar iig geen zorgen om te maken :)

blockchain word wel steeds sneller groter, hij zit nu al op de 3.45GB, toen ik met BTC begon zat ie rond de 700MB :o

• Wrd

Wrd

Geen matches
[...]
Op mijn werk PC was het schnoriseren in een paar uurtjes gefixed.
Moet dus wel erg veel geduld hebben om mijn 1 BTC te ontvangen als test. :-(
Er zijn 8 connetcies.

Iemand suggesties om het sychroniseren te versnellen op het ATOM netboekje?
Je netbook meenemen naar werk en de blockchain van je werk pc kopieren.

• clemento
Wrd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:02:
[...]

Je netbook meenemen naar werk en de blockchain van je werk pc kopieren.
Dat hoeft niet want ik heb ook een wallet aangemaakt op mijn thuis PC en die is wel klaar.
Waar staat die file?
Kan ik die zomaar over die van het netboekje heen copieren?
Is dat bestand niet gekoppeld aan de wallet?
Ik moet namelijk nog die 1BTC ontvangen.

Alsvast mijn dank voor het meedenken.
Edit: ik heb de map gevonden met data: C:\Users\Jan\AppData\Roaming\Bitcoin
Daarin de blk*.* bestanden gezet.
Na opnieuw opstarten duurde het ff:
Afbeeldingslocatie: http://i872.photobucket.com/albums/ab282/kawa900jc/wallet_scannen.png
Daarna was de 1BTC saldo zichtbaar:
Afbeeldingslocatie: http://i872.photobucket.com/albums/ab282/kawa900jc/Bitcoint_wallet_1btc.png

[ Voor 27% gewijzigd door clemento op 31-10-2012 15:14 . Reden: Zelf opgelost ]

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:39
Geen matches
Ik heb zojuist ook GUIMiner aangezet op mijn videokaart, een ATI HD4890.
Doet opzich prima z'n werk, maar het smaakt naar meer. Ik heb dus een pre-order geplaatst voor de BitForce 'Jalapeno' van butterfly labs.
Ik ben zeer benieuwd hoe zoiets werkt :D
Ik lees dat ik nog wel een host pc nodig heb, eens kijken of een raspberry pi goed genoeg is daarvoor. Anders maar even de oude netbook van m'n pa scoren daarvoor!

Zijn er nog meer mensen die een ASIC product van butterfly labs besteld hebben?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Geen matches
clemento schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:38:
[...]
Alsvast mijn dank voor het meedenken.
Maak meteen een backup van je wallet (en versleutel deze eerst met een wachtwoord). Je wil niet die ene BTC kwijtraken door een HDD crash.

• clemento
Geen matches
Wekkel schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 20:43:
[...]

Maak meteen een backup van je wallet (en versleutel deze eerst met een wachtwoord). Je wil niet die ene BTC kwijtraken door een HDD crash.
Die ene BTC staat wel in mijn wallet op de afbeelding bij mijn post maar wallet heeft nog steeds moeite de sychronisatie af te ronden. De transacties van de afgelopen 2 uur moeten nog maar dat is al een paar uur het geval.

Vraagje: Kan je de backup wallet ook op een andere PC uitlezen/importeren?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

clemento schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 20:59:
Vraagje: Kan je de backup wallet ook op een andere PC uitlezen/importeren?
Als ik het goed begrijp, kan je de wallet.dat bewaren (even zippen met een sterk wachtwoord) en als je die later in de map van een nieuw geinstalleerde client kopieert, zou je die bewaarde wallet gewoon kunnen benaderen.

Wat er ook zij van de techniek (wallet backuppen, of de gehele bitcoin client (de hele map), je wil niet afhankelijk zijn van je fysieke pc als je iets meer dan 1 BTC spaart. Dan moet je op een of andere manier toegang kunnen houden tot je BTC in gevallen dat je PC er niet meer is (brand, diefstal, crash etc).

• clemento
wallet.dat op stikje gezet en op de huis PC is het betrag zichtbaar.
Netboekje ongeschikt voor bitcoin, kan transacties niet bijbenen.
Had alsweer 1 dag achterstand na dag stampen.

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Dit betreft commentaar op een verwijderde post met een ordinaire referral-link naar een piramidespel site voor bitcoins

Aan een kant goed dat die single day user met z'n referral links gelijk verwijderd is. Aan de andere kant jammer omdat het een sprekend voorbeeld is van waarom bitcoins mij niet zo lekker zitten. Feitelijk is bitcoins op zichzelf een groot piramide spel dat steeds een instroom van nieuwe deelnemers nodig heeft. In het begin kon het nog deelnemers vergaren door zelf je PC overuren te laten maken. Maar nu de (energie) kosten eigenlijk niet meer opwegen tegen de opbrengsten raak je een groep van verse instromers kwijt. De organisatoren en mensen die aan het begin instapten hebben hun "geld" (als ze cashen) eruit maar de laatkomers, die de bitcoins moeten kopen ipv minen en het vooral moeten hebben van speculatie en het verhaal dat ze "zeker gaan stijgen in waarde", kunnen nog wel eens de zak gaan krijgen.

Voor die reden vond ik referralpost nogal ironisch.Een piramidespel organiseren in een nog groter piramidespel. ;)

Als betalingssysteem zou het gewerkt kunnen hebben. Maar dan 15 jaar geleden. We hebben intussen al jaren manieren om gemakkelijk online betalingen uit te voeren (iDeal, Creditcard, paypal etc..).

[ Voor 19% gewijzigd door CapTVK op 03-11-2012 22:17 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Geen matches
yzx schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:20:
[...]

Hoe dan ook toen het rendabel was om te minen :+ was dit alleen voor ATI/AMD kaarten, denk dat een 4770 meer mhash levert dan jouwe 660
Staat er ergens ook een bassale chart voor hoeveel beide kaarten opleveren aan BTC tegen welke kosten energie?

Er zijn wel van die calculators om dat te berekenen maar dan moet je eerst 24 variabelen uitzoeken, ik ben gewoon nieuwschierig naar een globaal beeld.

Die 660 zal, omdat iedereen dat onrendabel noemt, naar ik gok ongeveer evenveel kosten aan energie als het oplevert aan BTC?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:38

Gerco

Professional Newbie

Geen matches
SmiGueL schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:14:
Iemand die al coins terug heeft van GLBSE?
Ik heb wel de mail dat ik eerst 90% terug krijg, maar uitbetalen ho maar :'(
Ik heb mijn 90% terug gekregen op 15 oktober. De laatste 10% komt wanneer Nefario alles afrondt. Ik zou mijn adem niet inhouden daarvoor... Belangrijker is of de informatie over wie welke assets bezit ooit bij de issuers terecht komt, daar heb ik nog wel een paar coins mee te winnen (alles op GLBSE beschouw ik als verloren tenzij tegenbericht). Aangezien dat aan dezelfde conditie is gebonden zie ik dat niet snel gebeuren.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:28
Geen matches
Gerco schreef op zondag 04 november 2012 @ 01:44:
[...]

Ik heb mijn 90% terug gekregen op 15 oktober. De laatste 10% komt wanneer Nefario alles afrondt. Ik zou mijn adem niet inhouden daarvoor... Belangrijker is of de informatie over wie welke assets bezit ooit bij de issuers terecht komt, daar heb ik nog wel een paar coins mee te winnen (alles op GLBSE beschouw ik als verloren tenzij tegenbericht). Aangezien dat aan dezelfde conditie is gebonden zie ik dat niet snel gebeuren.
Ik heb dus nog steeds niets ontvangen...
Enige suggesties waardoor ik de kans op terugkrijgen vergroot? (via een x topic of PM oid reageren?)

Het is zeker te hopen dat deze asset info bij de issuers terecht komt, zonder deze info kun je hun ook weinig bewijzen..

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• clemento
CapTVK schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 21:17:
Dit betreft commentaar op een verwijderde post met een ordinaire referral-link naar een piramidespel site voor bitcoins

Aan een kant goed dat die single day user met z'n referral links gelijk verwijderd is. Aan de andere kant jammer omdat het een sprekend voorbeeld is van waarom bitcoins mij niet zo lekker zitten. Feitelijk is bitcoins op zichzelf een groot piramide spel dat steeds een instroom van nieuwe deelnemers nodig heeft. In het begin kon het nog deelnemers vergaren door zelf je PC overuren te laten maken. Maar nu de (energie) kosten eigenlijk niet meer opwegen tegen de opbrengsten raak je een groep van verse instromers kwijt. De organisatoren en mensen die aan het begin instapten hebben hun "geld" (als ze cashen) eruit maar de laatkomers, die de bitcoins moeten kopen ipv minen en het vooral moeten hebben van speculatie en het verhaal dat ze "zeker gaan stijgen in waarde", kunnen nog wel eens de zak gaan krijgen.

Voor die reden vond ik referralpost nogal ironisch.Een piramidespel organiseren in een nog groter piramidespel. ;)

Als betalingssysteem zou het gewerkt kunnen hebben. Maar dan 15 jaar geleden. We hebben intussen al jaren manieren om gemakkelijk online betalingen uit te voeren (iDeal, Creditcard, paypal etc..).
Ik heb die post ook gezien en de twee linkjes uitgeprobeerd. Had idd het gevoel dat ik met een ultiem piramide spel had te doen. Ik ken het fenomeen BTC pas maar kort en ben me er een beetje in aan het verdiepen en vraag me de voordelen af tov ideal, Paypal en Criditcard?
Bitcoin heeft wel als pre dat het een door comunity zelf gecreerde valuta betreft en die andere zijn instituties waar Ocupy tegen in het geweer was/is. De BTC heeft een aantal aantrekkelijke ijgenschappen die mij aanspreken maar ik kan er natuurlijk naast zitten. zo heb ik ooit in bolbliksen geinvesteerd omdat daar kernfusie mee mogelijk zou zijn en dat is na bijna 30 nog niks van terecht gekomen. Bitcoin heeft nog wel wat tijd nodig en dan zou het best een goed alternatief kunnen worden voor die instituties.

• Paws
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-08-2020
Geen matches
Ik ben met wat gek*t met mijn pc vermoedelijk de wallet.dat kwijtgeraakt, betekent dit nu dat ik alle BTC kwijt ben?

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Geen matches
Paws schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:21:
Ik ben met wat gek*t met mijn pc vermoedelijk de wallet.dat kwijtgeraakt, betekent dit nu dat ik alle BTC kwijt ben?
Als je de private keys niet hebt gebackupped (op papier of zo) en je bent de wallet.dat echt kwijt (je hebt niet stiekem nog een backup op blockchain.info of Dropbox) ben je inderdaad alles kwijt. Je kan met vanitygen proberen om je private key te achterhalen, maar tenzij je enkele miljoenen jaren de tijd hebt moet je HEEEEEL veel geluk hebben om daarmee je private keys te kunnen achterhalen.

Probeer dus met allerlei undelete utils je hdd af te scannen naar die file!

[ Voor 5% gewijzigd door Gerco op 06-11-2012 01:45 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

godofal schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:31:

blockchain word wel steeds sneller groter, hij zit nu al op de 3.45GB, toen ik met BTC begon zat ie rond de 700MB :o
En dan hebben we nog mazzel dat bitcoin niet echt van de grond is gekomen. Stel dat een miljoen gebruikers al had besloten om bitcoin serieus te gaan gebruiken, dan hadden we een blockchain van 30 GB gehad en was bitcoin dood.

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-11 08:46

ikbenwouter

! w t R

Whuzz schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:17:
En dan hebben we nog mazzel dat bitcoin niet echt van de grond is gekomen. Stel dat een miljoen gebruikers al had besloten om bitcoin serieus te gaan gebruiken, dan hadden we een blockchain van 30 GB gehad en was bitcoin dood.
Onze huistroll weer met een kwaliteitspost _/-\o_ Gelukkig zijn er al allerlei oplossingen voor dit probleem. Bijvoorbeeld de Electrum client of blockchain.info gebruiken zodat je geen blockchain hoeft te downloaden. Andere oplossingen worden bijvoorbeeld in dit topic besproken.

........................................................................................................................................................

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Geen matches
Volgens mij komt 0.8.0 met 'ultraprune', wat dat dan ook mag wezen. Dat zou de belasting van je systeem ook naar beneden moeten brengen.

• Wrd

Wrd

ikbenwouter schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:21:
[...]
Gelukkig zijn er al allerlei oplossingen voor dit probleem. Bijvoorbeeld de Electrum client of blockchain.info gebruiken zodat je geen blockchain hoeft te downloaden.
[...]
Ik heb er net naar gekeken en het lost inderdaad het probleem op van een grote blockchain.
Waar ik naar benieuwd naar ben is of de bitcoin dan niet vatbaarder is voor de 51% aanval?
Want minder clients die de stand van zaken weet.

Op een gegeven moment zal er minder clients zijn met een volledig blockchain en zal de rest afhankelijker zijn van clients met een volledig blockchain. Een client zoals electrum zal braaf weergeven wat een server zegt dat de huidige stand van zaken is. Als de server ineens foutief informatie doorgeef dan zal dat niet daadwerkelijk zo zijn, maar het is vervelend genoeg als je 100BTC minder lijkt te hebben. Vervelend genoeg voor hartkloppingen en lichte paniek totdat je achter kom dat de server compromised is en eigenlijk niets aan de hand is.

• Grouver
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-11 22:27
Geen matches
Als de server compromised is zal de "kwaadwillende" persoon dat heus niet bij een adres doen maar voor duizenden als niet tien duizenden.
Het zal dus redelijk snel bekend worden dat deze server compromised is.
Veel mensen zullen dan van Electrum af stappen en over stappen op een andere client die veiliger is.

• godofal
  • Niet online

godofal

Geen matches
een mega blockchain zal echt niet de dood van BTC betekenen :P
genoeg mogelijkheden (zoals genoemd) die dat voorkomen, en tegen de tijd dat hij écht mega word (tientallen/honderden GB's) zal de techniek minimaal evenredig zijn gegroeid

we hebben nu dus in iets minder dan 4 jaar tijd 3.5GB verzameld
dus als BTC hard gaat groeien zitten we op z'n vroegst over 3 jaar aan de 10GB

no way dat dit dus voorbij de mogelijkheden van HDD's zal gaan (die alleen maar groter gaan worden)

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

CapTVK schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 21:17:

Op die manier is de goudhandel ook een groot piramidespel. Vroeger kon je met goed zoeken nog wel eens een goudklompje vinden. Maar tegenwoordig kopen mensen gewoon het eerder gevonden goud. Je kan ze nog steeds minen, maar het is niet echt rendabel.
iDeal is niet beschikbaar voor particulieren. Bankoverschrijvingen duren lang, al helemaal naar het buitenald toe en naar het buitenland is het vaak ook nog duur.

Niet iedereen op de wereld heeft uberhaupt de mogelijkheid om gebruik te maken van bankrekeningen, laat staan het internationale betalingsverkeer. Bitcoin is echter voor iedereen beschikbaar.

Creditcard en paypal zijn geen serieuze alternatieven voor bitcoin. Alleen al het feit dat ze betalingen terugdraaien of uit het niets accounts blokkeren zijn imo al genoeg redenen om er niet mee in zee te gaan. Daarbij hanteren ze ook nog eens forse tarieven.

Makerij Hofman

• incama
http://en.blog.wordpress....5/pay-another-way-bitcoin

[ Voor 8% gewijzigd door incama op 17-11-2012 08:43 ]

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Best leuk :) Maar weinig waardevol zolang ze geen vaste prijzen in Bitcoins durven te hanteren.

• komkommer

komkommer

Koffie

eamelink schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 15:46:
Best leuk :) Maar weinig waardevol zolang ze geen vaste prijzen in Bitcoins durven te hanteren.
Je zegt het verkeerd. Het is hartstikke waardevol, ondanks dat ze geen vaste prijzen durven te hanteren.

Het zou inderdaad nog leuker zijn als ze dat wel zouden doen, maar op dit moment zijn bedrijven nog te veel afhankelijk van euro's, dus erg begrijpelijk.

Makerij Hofman

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11 20:50
Ik ben me eens gaan verdiepen in bitcoins, in het minen zie ik niet zoveel maar lijkt me wel een leuke investering. Als ik het goed begrepen heb komen er binnenkort een aantal ingrijpende veranderingen die prijs van btc waarschijnlijk zullen opdrijven. Iemand hier ervaring met kopen van btc?

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Geen matches
Als het nu zeker zou zijn dat prijs omhoog ging was iedereen nu massaal aan het kopen geslagen, waardoor de prijs nu al hoger is. Zelf verwacht ik dat iig op termijn de ASICs zullen zorgen voor een lagere waarde van BTCs, maar goed moeten er eerst uberhaupt ASICs komen.

• incama
Geen matches
furby-killer schreef op zondag 25 november 2012 @ 12:10:
Zelf verwacht ik dat iig op termijn de ASICs zullen zorgen voor een lagere waarde van BTCs,..
Waarom denk je dit? Voor het Btc netwerk maakt het niet zoveel uit met welke materialen er gemined wordt. (Misschien zijn de asics wel handig voor het opdrijven van het totale Ghash van het netwerk, zodat in iedere geval een 51% aanval bijna helemaal onmogelijk wordt,.,.,alhoewel.,.mm :/ )

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Poosje niet met bitcoins beziggehouden, dus ik kijk maar weer eens om te zien wat voor effect al die ASICS nu daadwerkelijk gehad hebben, maar ze zijn er nog niet dus? Die zouden toch eind oktober geleverd gaan worden :?

• incama
Whuzz schreef op maandag 26 november 2012 @ 08:58:
Poosje niet met bitcoins beziggehouden, dus ik kijk maar weer eens om te zien wat voor effect al die ASICS nu daadwerkelijk gehad hebben, maar ze zijn er nog niet dus? Die zouden toch eind oktober geleverd gaan worden :?
Volgens mij wel ja. De bitcointalk forums zijn in ieder geval flink gevuld met BFL threads ;)

• Sissors
  • Niet online
incama schreef op maandag 26 november 2012 @ 06:36:
[...]

Waarom denk je dit? Voor het Btc netwerk maakt het niet zoveel uit met welke materialen er gemined wordt. (Misschien zijn de asics wel handig voor het opdrijven van het totale Ghash van het netwerk, zodat in iedere geval een 51% aanval bijna helemaal onmogelijk wordt,.,.,alhoewel.,.mm :/ )
In principe is er geen rechtstreekse invloed (snelheid van minen hoort constant te blijven), dus we moeten kijken naar indirecte effecten. Als de ASICs hun beloften waar maken, dan is minen enkel nog relevant voor mensen die honderden euro's in apparatuur steken. En ik ga ervanuit dat een flink gedeelte van de huidige bitcoin gebruikers er enkel zijn gekomen vanwege het 'gratis geld maken' gedeelte van BTCs. Laten we wel wezen, er is nagenoeg geen BTC economie, tenzij je op silkroad je drugs wilt bestellen. Leuk dat je je wordpress accountje met BTCs kan nemen, maar paypal blijft toch een stuk simpeler.

Oftewel nieuwe aanwas van BTC gebruikers neemt af, gezien het gratis geld maken niet meer mogelijk is. Er is nog geen serieuse economie om daarvoor te compenseren, en ook gedeelte van de huidige gebruikers raakt gedesillusioneerd omdat minen zinloos voor hun is. Resultaat is dat de vraag naar BTCs daalt, aanbod blijft redelijk gelijk -> dalende prijs.

• incama
furby-killer schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:09:
[...]

In principe is er geen rechtstreekse invloed (snelheid van minen hoort constant te blijven), dus we moeten kijken naar indirecte effecten. Als de ASICs hun beloften waar maken, dan is minen enkel nog relevant voor mensen die honderden euro's in apparatuur steken. En ik ga ervanuit dat een flink gedeelte van de huidige bitcoin gebruikers er enkel zijn gekomen vanwege het 'gratis geld maken' gedeelte van BTCs.
Ben ik toch niet met je eens. In essentie maken de asics deel uit van de mining evolutie, want je verhaal zou je ook kunnen gebruiken toen CPU mining nog rendabel was, later de GPU, de FPGA's en nu de ASICS.
Laten we wel wezen, er is nagenoeg geen BTC economie, tenzij je op silkroad je drugs wilt bestellen. Leuk dat je je wordpress accountje met BTCs kan nemen,
Dat is in wezen je eigen perceptie. In mijn omgeving zie ik weldegelijk een toenamen van Bitcoin gebruikers die nog nooit van de silkroads hebben gehoord (wat ook wel weer een inkoppertje is). Ik ben het wel met je eens dat het gebruikers gemak nog ver te zoeken is, maar ook daaraan word hard gewerkt.
maar paypal blijft toch een stuk simpeler.
Mits je in een land woont waar je gebuik mag maken van Paypal.

• Sissors
  • Niet online
incama schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 06:27:
[...]

Ben ik toch niet met je eens. In essentie maken de asics deel uit van de mining evolutie, want je verhaal zou je ook kunnen gebruiken toen CPU mining nog rendabel was, later de GPU, de FPGA's en nu de ASICS.
Zat mensen hadden al GPUs die ze konden gebruiken. En FPGAs zijn toch minder significant dan die ASICs beloven te zijn, al heb je het ook al wel daardoor ja.
[...]

Dat is in wezen je eigen perceptie. In mijn omgeving zie ik weldegelijk een toenamen van Bitcoin gebruikers die nog nooit van de silkroads hebben gehoord (wat ook wel weer een inkoppertje is). Ik ben het wel met je eens dat het gebruikers gemak nog ver te zoeken is, maar ook daaraan word hard gewerkt.
Tja eigen omgeving zegt niet veel, ik gaf gewoon mijn idee waarom ik verwacht dat het langzaam gaat dalen. (Bij mijn omgeving is het nog steeds N = 1, en dat bent ik niet. Vraag me ook vooral af hoeveel die BTC gebruikers in jouw omgeving daadwerkelijk ermee doen en hoeveel het is een keertje kijken. Net als bij bijvoorbeeld Second Life, enorme aantallen mensen hebben daar een account gehad, maar langer dan een week actief blijven was toch een heel stuk minder).
[...]

Waar Nederland onder valt, dus check. En anders heb je nog een hele zooi alternatieven, zoals een proxy gebruiken om bij paypal te komen.

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

incama schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 06:27:
Paypal wordt geloof ik in 100 landen ondersteund, en anders kan je het alsnog gebruiken maar moet je bijvoorbeeld naar een credit card withdrawen (betalen kan sowieso). Net als boven: als je geen bankrekening hebt, nee, maar dan hebben veel mensen ook geen computer met internet en de know-how om een bitcoin account op te zetten en te kopen via de exchanges.

• incama
Zoijar schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:49:
[...]

Paypal wordt geloof ik in 100 landen ondersteund, en anders kan je het alsnog gebruiken maar moet je bijvoorbeeld naar een credit card withdrawen (betalen kan sowieso). Net als boven: als je geen bankrekening hebt, nee, maar dan hebben veel mensen ook geen computer met internet en de know-how om een bitcoin account op te zetten en te kopen via de exchanges.
Ohh, let wel, ik heb er geen probleem mee dat mensen Paypal gebruiken, moeten ze zeker blijven doen. Ik geef alleen aan dat binnen mijn vrienden en kennis kring steeds meer mensen bezig zijn met de BTC. En nee, niet even snuffelen alsof het een spelletje is. Waar je Paypal verhaal verder vandaan komt is mij een raadsel.

• Sissors
  • Niet online
Geen matches
Vraag ik me toch af wat die bekenden van jou er mee doen.

• komkommer

komkommer

Koffie

De vergelijking van bitcoin met paypal behelst echt maar een klein aspect van bitcoin. Daarbij worden workarounds voorgesteld om paypal te blijven gebruiken die het zogenaamde voordeel (makkelijkheid) volgens mij volledig onderuit halen. Paypal via proxy? Buiten dat paypal accounts afsluit en goederen vasthoudt alsof het een lieve lust is.

Het gebruiksgemak van bitcoin en aanverwante services is de laatste tijd ontzettend toegenomen, met blockchain.info en de android bitcoinwallet wat mij betreft als uitschieters. Ook het aankopen van bitcoins is niet meer moeilijk.

Het zogenaamde "gratis" geld, (het is nooit gratis geweest, het heeft altijd geld gekost), is voor de meeste mensen al een jaar niet meer interessant, toch zie je in die periode een aanwas van mensen. De komst van de asics maakt het voor veel mensen interessanter om te minen, want dit wordt met de komst er van een stuk efficienter.

Ook in ons bedrijf zien wij nog steeds een toename van nieuwe mensen.

Makerij Hofman

• Sissors
  • Niet online
De komst van de asics maakt het voor veel mensen interessanter om te minen, want dit wordt met de komst er van een stuk efficienter.
Qua energie ja, qua opstartkosten wordt het heel veel minder efficient. En ik denk dat iemand sneller wat gaat beginnen als het hem enkel wat meer stroom kost, dan wanneer hij een ASIC moet bestellen.
Het zogenaamde "gratis" geld, (het is nooit gratis geweest, het heeft altijd geld gekost),
Dat was de reden van de aanhalingstekens...
Buiten dat paypal accounts afsluit en goederen vasthoudt alsof het een lieve lust is.
Dat is net als de mensen die als 'voordeel' van bitcoins noemen dat kopers hun geld niet kunnen terugkrijgen als er niks geleverd is. Vast leuk voor de verkoper, maar over het algemeen is het beter als dat wel kan (dat is dan ook de reden dat paypal ervoor heeft gekozen, ze hadden ook kunnen zeggen dat dat niet mogelijk was).

Dat ze een account soms tenonrechte blokkeren is vervelend als het je gebeurd, maar over het algemeen is het beter om fraude te beperken.

• Wrd

Wrd

Geen matches
komkommer schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:34:
[...]
Het zogenaamde "gratis" geld, (het is nooit gratis geweest, het heeft altijd geld gekost), is voor de meeste mensen al een jaar niet meer interessant, toch zie je in die periode een aanwas van mensen. De komst van de asics maakt het voor veel mensen interessanter om te minen, want dit wordt met de komst er van een stuk efficienter.
[...]
Minen lijkt efficiënter te worden. Het is met grote zekerheid te zeggen dat de hardcore miners van gpu overstappen naar asics. De mining kracht wordt dus verhoogd waardoor de difficulty evenredig zal stijgen.

Stel iedereen die nu aan het minen is een jalapeno koopt en het rond dezelfde tijd aanzet, dan zal de geminede BTC verdeling hetzelfde blijven.

Ik verwacht dat in het begin van de asics de stroomkosten eruit gehaald worden.
Nadat de difficulty gestabiliseerd is zal het weer terug bij af zijn en niet rendabel meer blijken, want zodra het rendabel is zullen meer mensen meedoen totdat de grens bereikt is dat het rendabel is.

Nadeel van een asic is dat het helemaal nergens anders voor geschikt is, tenzij je het in wilt zetten om gebruikerswachtwoorden te hashen voor opslaan in een db. De snelheid winst ten opzichte van een cpu is minimaal en verwaarloosbaar. Of natuurlijk als een verwarm element.

Mocht het zover komen dat de jalapeno echt helemaal onderaan de ladder staat van mining zoals de cpu nu is mogen jullie ze naar mij sturen. Ik kan ze wel gebruiken om mijn drinken warm te houden, voetenwarmer, elektrisch deken etc :)

[Edit]
Melding van BFL de asics zullen november niet uitgeleverd worden
https://forums.butterflyl...o-shipments-november.html

[ Voor 4% gewijzigd door Wrd op 29-11-2012 13:06 ]

• Sissors
  • Niet online
Geen matches
Eventjes wat gelezen, maar dus om vertragingen te voorkomen hebben ze een compleet eigen assembly line gekocht ipv het gewoon net als de rest van de wereld uit te besteden (omdat dan zou kunnen dat het bedrijf waar je het uitbesteed ineens een maand op vakantie gaat, wtf?), waardoor nu vertragingen zijn.

En dan is het ze zelf nog geen eens gelukt om op tijd componenten in te kopen? Sorry maar dat is wel echt incompetent, je weet ruim van te voren wat je nodig hebt, dat kan je inkopen. Blijkt dan dat er toch wat anders erbij moet komen ofzo kan je altijd nog wat extras betalen en het bij bijvoorbeeld een farnell halen om het de volgende dag te hebben.

En van hun laatste artikel:
First let me start off by confirming that BFL's process node is indeed a full custom 65nm process.
Hun proces node is een custom proces? Kom op zeg, dat slaat gewoon compleet nergens op, ik neem maar aan dat hij wat anders bedoelt, want dat kan echt niet.
Our technology is completely hand routed, designed by us and for us.
Right, digitaal met de hand gaan routen? Niks nuttigers met je tijd te doen gehad ofzo, letterlijk iedereen doet dat met routing tools, dat ga je echt niet handmatig doen.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

furby-killer schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:34:
Eventjes wat gelezen, maar dus om vertragingen te voorkomen hebben ze een compleet eigen assembly line gekocht ipv het gewoon net als de rest van de wereld uit te besteden (omdat dan zou kunnen dat het bedrijf waar je het uitbesteed ineens een maand op vakantie gaat, wtf?), waardoor nu vertragingen zijn.
Als ik het goed begrepen heb zouden ze hun *volgende* batch op hun eigen productielijn laten maken maar zou de *eerste* batch (die nu dus vertraagd is... wat gelukkig niemand had zien aankomen... ;) ) nog op een externe productielijn gemaakt worden.
En dan is het ze zelf nog geen eens gelukt om op tijd componenten in te kopen? Sorry maar dat is wel echt incompetent, je weet ruim van te voren wat je nodig hebt, dat kan je inkopen. Blijkt dan dat er toch wat anders erbij moet komen ofzo kan je altijd nog wat extras betalen en het bij bijvoorbeeld een farnell halen om het de volgende dag te hebben.
Zou me niets verbazen als het belangrijkste componen, de ASIC zelf, er nog helemaal niet is en voorlopig ook niet gaat komen ook ;)
En van hun laatste artikel:

[...]

Hun proces node is een custom proces? Kom op zeg, dat slaat gewoon compleet nergens op, ik neem maar aan dat hij wat anders bedoelt, want dat kan echt niet.
Wat ze bedoelen is: Atmel gaat ze op 65nm bakken. Maar in bitcoin land is het niet cool om transparant te zijn. Dat hebben we allemaal van Pirate geleerd. Ik ga iets doen, maar ik zeg niet precies wat, en niet precies hoe, maar alleen dat als je mij veel geld geeft, jij heel rijk wordt. Kijk. Dat is cool. :D
Right, digitaal met de hand gaan routen? Niks nuttigers met je tijd te doen gehad ofzo, letterlijk iedereen doet dat met routing tools, dat ga je echt niet handmatig doen.
Met de hand digitaal geroute, in tegenstelling tot auto-routed lijkt wat ze bedoelen. Grappig dat ze een 2012 product (naja, eerder 2013 of later) met een 15 jaar oude methode gaan maken.

Inmiddels we één ding in elk geval zeker: De theoretische opbrengst van ASICs is inmiddels al gehalveerd voor iemand ze heeft gezien :P

• komkommer

komkommer

Koffie

furby-killer schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:07:

Dat ze een account soms tenonrechte blokkeren is vervelend als het je gebeurd, maar over het algemeen is het beter om fraude te beperken.
Ik ben het daar dus pertinent niet mee eens. Ik vind het waanzin dat bedrijven kunnen beslissen over iets basaals als een bankrekening / deelname aan betalingsverkeer. Geen beschikking hebben over jouw geld is wel even wat erger dan "vervelend". Laat dat gewoon over aan de rechterlijke macht.

Maar ik snap je punt wel. Bitcoin geeft de gebruiker volledige controle over hun geld en het betalingsverkeer. Het gevolg is dat gebruikers zelf weer helemaal moeten uitvinden hoe ze geld moeten beheren en aan wie ze geld toevertrouwen. Dat men zelf verantwoordelijkheid moet nemen is wellicht een lastig idee.

Makerij Hofman

• incama
komkommer schreef op donderdag 29 november 2012 @ 23:30:
[...]
Maar ik snap je punt wel. Bitcoin geeft de gebruiker volledige controle over hun geld en het betalingsverkeer. Het gevolg is dat gebruikers zelf weer helemaal moeten uitvinden hoe ze geld moeten beheren en aan wie ze geld toevertrouwen. Dat men zelf verantwoordelijkheid moet nemen is wellicht een lastig idee.
Dat zal voor veel mensen vreemd zijn. Zelf verantwoordelijk voor hun eigen centjes, wat in principe geen raar idee is. Misschien zijn we met z'n allen wat tè lui en tè makkelijk geworden door de jaren heen.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:00
Hmm bitcoin nu officieel een bank ...

https://bitcointalk.org/index.php?topic=129461.0
Voor het eerst bitcoin-wisseldienst met bankstatus

AMSTERDAM - Online wisseldienst Bitcoin-Central mag zich als eerste verhandelpunt voor bitcoins in Europa een bank noemen.

Dat meldt het Bitcoin forum. Bitcoin-Central heeft de bankstatus kunnen bereiken dankzij een overeenkomst met de Franse financiële dienstverleners Aqoba en Credit Mutuel.

De dienst heeft in Europa het stempel Payment Services Provider, mag betaalpassen uitgeven en heeft een IBAN.
In de nieuwe situatie moet het makkelijker zijn om transacties van en naar andere banken te laten lopen, daarbij gebruik makend van gangbare valuta als euro's. Ook zijn gebruikers nu beter beschermd wanneer de betaaldienst in de problemen zou komen, en kunnen voor eventueel geldverlies worden gecompenseerd.

Illegale aankopen

Bitcoin is een anonieme, gecodeerde valuta die in de afgelopen jaren vooral berucht werd omdat hij vaak wordt gebruikt voor illegale aankopen op internet. De waarde van bitcoins schommelde de afgelopen jaren soms flink. Op het moment is 1 bitcoin ongeveer 10,50 euro waard.

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Niet helemaal... bitcoin-central heeft een partnerschap met een Payment Services Provider waardoor ze dingen kunnen doen als debit cards uitgeven. Dat is niet helemaal hetzelfde als een bank zijn. Niet eens hetzelfde als een PSP zijn, maar toch nog steeds groot nieuws. Paypal is een PSP en die doen het best aardig.

De vraag is nu natuurlijk in hoeverre de regulerende instanties aan Bitcoin-Central gaan zitten. Gaan ze die verbieden om nog zaken te doen met landen als Cuba bijvoorbeeld...? Dat soort vragen staan allemaal nog open en we moeten zien hoe dat in de toekomst gaat uitpakken.

Of je Bitcoins nu top of onzin vindt, dit is een interessante ontwikkeling.

[ Voor 10% gewijzigd door Gerco op 09-12-2012 05:00 ]

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:23
Geen matches
Stel dat ik zo'n BitForce Jalapeño koop, moet ik daar dan nog eens importkosten bovenop betalen omdat het >€22 is?

• deredding
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06-2021
Geen matches
Nikolas schreef op zondag 09 december 2012 @ 09:45:
Stel dat ik zo'n BitForce Jalapeño koop, moet ik daar dan nog eens importkosten bovenop betalen omdat het >€22 is?
Uiteraard, waarom zou je dat niet moeten..?

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-10 10:54
Geen matches
Geloven mensen echt in zulke ASIC hardware? Ik denk dat het 1 grote scam is.

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Geen matches
frennek schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:04:
Geloven mensen echt in zulke ASIC hardware? Ik denk dat het 1 grote scam is.
Zolang het doet wat het beloofd lijkt me dat er niets aan de hand is.

• TimDJ
  • Nu online
Hoe bruikbaar is bitcoin momenteel voor het volgende:

Mijn vrouw is Amerikaanse en wij maken regelmatig geld over naar de VS om haar studieschuld daar af te betalen. Om dit moment doen we dit gewoon vanaf onze bankrekening naar haar bankrekening daar maar het zou fijn zijn als we dat goedkoper zouden kunnen doen door bitcoins? Zijn hier al goede en veilige manieren voor?

Lijkt mij ideale manier om wat centjes uit te sparen

Freelance Drupal Developer

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

TimDJ schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:29:
Hoe bruikbaar is bitcoin momenteel voor het volgende:
Niet heel erg. Ik heb hetzelfde, maar dan andersom. In de US is het best duur om Bitcoins te kopen en verkopen. Er is geen enkele exchange die makkelijk en tegen lage fees USD accepteert of overmaakt naar je rekening daar, allemaal tegen wire transfer fees.

In Europe is het iets makkelijker (daar kun je met Bitcoin Central en MtGox gewoon een IBAN overboeking doen, kost niets). Zo ver zijn we in de US echter nog niet... waarschijnlijk omdat het hele bankenstelsel hier nogal primitief is.

Wat je kan proberen is een Bitcoin -> Check verkoper zoeken op OTC, maar dat is niet bepaald een stabiele oplossing.

[ Voor 9% gewijzigd door Gerco op 10-12-2012 22:44 ]

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:42
Ik moet bitcoins betalen voor nzbmatrix variant/ Geen probleem dacht ik.. Ik heb de bitcoin wallet gedownload en geïnstalleerd (mac mini 2011).
Ondertussen heb ik een bitcoin gekocht bij Bitonic. So far so good...
Nu is de mini al bijna 24u bezig om te synchroniseren met het netwerk. Is dit normaal de eerste keer? Misschien is de mini wel in slaapstand gegaan maar hij is wel verder gekomen dan gisteren.
Hij staat nu al een uur op ongeveer 89%. Moet ik nog iets doen of gaat het vanzelf?

• incama
Geen matches
Als je gebruik maakt van de orginele client kan het inderdaad even duren. Ter vergelijking, op een Asus EEE netbook onder Linux Mint duurde het ongeveer 4 dagen (jep :( ). Geduld is in deze een schone zaak.

( ps. Op mijn iMac duurt het voor mijn gevoel een eeuwigheid, ook bij het bijwerken van enkele dagen in transacties van de blockchain)

[ Voor 0% gewijzigd door incama op 12-12-2012 21:37 . Reden: Damn typo ]

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

De twee verhalen van (potentiële) nieuwe users hierboven geven maar weer eens aan dat bitcoin bijna 4 jaar na de start nog steeds nauwelijks bruikbaar is voor de massa. :'(

• komkommer

komkommer

Koffie

Michiel Arndts schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:53:
Ik moet bitcoins betalen voor nzbmatrix variant/ Geen probleem dacht ik.. Ik heb de bitcoin wallet gedownload en geïnstalleerd (mac mini 2011).
Ondertussen heb ik een bitcoin gekocht bij Bitonic. So far so good...
Nu is de mini al bijna 24u bezig om te synchroniseren met het netwerk. Is dit normaal de eerste keer? Misschien is de mini wel in slaapstand gegaan maar hij is wel verder gekomen dan gisteren.
Hij staat nu al een uur op ongeveer 89%. Moet ik nog iets doen of gaat het vanzelf?
Ja, balen is dat, maar als het eenmaal gesynchroniseerd is dan werkt het helemaal top.

Voor day to day use gebruik ik de android bitcoin wallet, die slaat niet de heel blockchain op, alleen de relevante informatie.

Was het niet een mogelijkheid om de bitcoins direct over te maken naar het bitcoinadres van de nzbmatrix-variant?

Makerij Hofman

• TimDJ
  • Nu online
blijkbaar kan je een torrent downloaden met de bitcoin chain. Dan heb je in ieder geval de eerste hele batch en dan hoef je alleen bij te werken.

https://bitcointalk.org/index.php?topic=117982.0

Ja ik heb wat Bitcoins gekocht om te spelen en uit te proberen maar als je niet makkelijk kan overboeken naar eigen of iemands anders bankrekening. Dat is toch wel een voorwaarde voor massaal gebruik.

in ieder geval voordat de ideële situatie bestaat dat er alleen nog maar bitcoins gebruikt worden

Freelance Drupal Developer

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:42
Die heb ik gedownload maar kan niet terugvinden waar ik die moet neerzetten. Als ik
-...block/path/here/bootstrap.dat in de terminal van bitcoin invoer zegt die dat de actie onbekend is. Kan ik die database ergens bij Bitcoin neerzetten zodat die die vanzelf ziet?

• komkommer

komkommer

Koffie

Geen matches
Met de laatste versie wel. Maar, het bevat alleen maar de data die hij vervolgens nog helemaal gaat controleren, dat blijft op een langzamere computer dan toch de bottleneck.

Makerij Hofman

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Geen matches
Heeft van jullie iemand wel een geld laten overschrijven vanuit MtGox naar een Nederlandse bankrekening en zo ja hoe lang duurde dat ?
Ik heb vorige week een bedrag laten overschrijven maar ik vind het wel lang duren eigenlijk.

• godofal
  • Niet online

godofal

voor degenen die het nog niet weten, op 4chan kan je nu met bitcoins een 4chan pass kopen
met die pass hoef je geen captcha's meer in te vullen als je een post maakt

ik vind dit een goed voorbeeld van wat je met BTC nou kan, een hoop van dit soort grijze sites kunnen niks met paypal, dan blijven er directe overboekingen (internationale kosten+hoop werk) en creditcards over (die behalve in amerika niet iedereen heeft)

over het algemeen zie ik toch steeds meer positieve verhalen met bitcoins: eerst die blogsite waar je kon betalen met BTC, toen het verhaal met de bank, nu 4chan
het gaat de goede kant op!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Je bedoelt dat verhaal van die bitcoin bank die geen bank was, maar met een bank samenwerkte, die ook geen bank was maar een payment service provider, waardoor het enige resultaat eigenlijk is dat je als bitcoingebruiker je anonimiteit opgeeft zonder er iets voor terug te krijgen dat eerder niet al kon met bitcoin?

Ja, echte vooruitgang was dat! :')

Verwijderd

Geen matches
Hoeveel geld kun je hiermee eigenlijk verdienen ?
Ik begrijp dat je er niet van kan leven maar een extra is nooit verkeerd.
Ohja ik huur een appartement en de elektriciteit is gratis voor mij ( nouja gratis ik betaal 75 euro voor water.elektro/gas onbeperkt)

Ik heb een amd 4870 en een intel e8400@ 3.8.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2012 14:53 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.