Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:19
hars73 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 23:34:
Ik ben wel nieuwsgierig hoe het met het geheugen zit, dat is mij nog niet helemaal duidelijk. Je hebt 8GB intern geheugen. Is dit het geheugen waar je de applicaties op installeert? Heb je daarvoor de volledige 8GB tot je beschikking?
En als je een micro SD kaart erin steekt, wordt dit dan "toegevoegd" aan dat interne geheugen waardoor je meer ruimte krijgt voor het installeren van applicaties? Of kun je de SD alleen maar gebruiken voor data zoals bijvoorbeeld mp3's, documenten, foto's en films?
Op de 8GB worden inderdaad de applicaties bewaard. Alle apps hebben al dan niet de mogelijkheid om ook de SD opslag te benaderen (daar moeten ze aangeven bij installatie en dan kan je dus besluiten om een app niet te installeren als je niet wilt dat hij bijvoorbeeld je contact personen uitleest / wijzigd)

Ik denk dat het SD geheugen alleen voor data gebruikt kan worden. Dat geld denk ik voor alle android toestellen.

De Apps in android zijn wel een stuk kleiner dan voor bijvoorbeeld Windows. Waar een office enkele honderden megabytes in beslag neemt, zijn de android versies nog geen 40 MB
De meeste apps zijn denk ik tussen 500KB en 3MB groot en dan past er dus heel wat in 8GB :-)

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

GabberKooij schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 07:57:
[...]
Op de 8GB worden inderdaad de applicaties bewaard. Alle apps hebben al dan niet de mogelijkheid om ook de SD opslag te benaderen (daar moeten ze aangeven bij installatie en dan kan je dus besluiten om een app niet te installeren als je niet wilt dat hij bijvoorbeeld je contact personen uitleest / wijzigd)

Ik denk dat het SD geheugen alleen voor data gebruikt kan worden. Dat geld denk ik voor alle android toestellen.
Dank je, ik had inderdaad al zo'n idee, al weet ik van Android telefoons (en tablets) met 2.2 en 2.3 dat je apps naar de SD kaart kunt zetten om zo intern geheugen vrij te krijgen. Ik ben nog even verder gaan zoeken en app2sd wordt inderdaad niet ondersteund door Honeycomb.

Nou weet ik dat er Android games zijn die behoorlijk mb's vragen aan opslag, dus ik denk dat je nog steeds wel bewust moet zijn van de keuze of je een 8GB of 16GB uitvoering wilt aanschaffen, je kunt dit interne geheugen dus niet uitbreiden met een simpel sd kaartje.

[ Voor 3% gewijzigd door hars73 op 14-10-2011 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-08 15:21

Knud

Sandvich

GabberKooij schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 07:50:
[...]

Streaming: geen idee, ik moet nog uitzoeken hoe ik dat moet regelen.
Browsen: ik heb even die uk.ign.com bezocht en dat gaat gewoon vlot. Het browsen wordt meer beperkt door de verbindings snelheid dan het apparaat
Ook bijvoorbeeld Market gaat heel soepel.
Bedankt voor het testen :)
Streamen kan vanaf een netwerk pc of nas (Als je die hebt). Met een NAS moet je "even" het DLNA protocool aanzetten en dan zou het moeten werken. Bij een windows pc moet je zorgen dat je media gedeeld wordt. Dan zou het ook moeten werken. (toch?)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDroid
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-11-2022
Iemand ook een idee of deze de update naar Android 4.0 gaan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:54
Kwam een artikel tegen en daarin staat:
"Archos told us their R&D departement is expecting Ice Cream Sandwich this week and will begin testing for software updates."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik ga morgen misschien even langs de MM en Saturn in Groningen. Kijken of ze hem nog hebben en eventueel wat uitproberen en even in de hand houden. Kopen zal ik hem nog niet doen, ik wil de turbo versie eventueel afwachten. Ik zal mijn bevindingen hier nog wel even plaatsen.

[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 17-10-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:08
Hoe goed is de headphone output?
Kan ik nl. nergens vinden.

Ik bedoel dus, als ik hem ga gebruiken als musicplayer met een koptelefoon.
Ik verwacht minstens CD kwaliteit

> 90 dB SNR
Weinig stereo crosstalk
vlakke frequentieresponsie

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, de G9 10.1 is op Archos.com alweer uitverkocht en eind oktober komt pas de volgende weer de volgende shipment. Overigens heb ik ff verder op de archos site gekeken. Daar beweren ze dat het voor hun net zo duur is om een Archos 10.1 250HDD te maken als een tablet met 32 GB, dus zeggen ze; "waarom zou je hier meer voor moeten betalen? Vinden wij bij Archos". Zo ga je toch hopen dat de 250 HDD versie niet veel duurder gaat worden dan de 16BG versie gaat komen (of komt er ook een 32 GB?). Overigens wordt op de site ook vermeld dat er bij de 250HDD 'maar' een 2GB flashdrive zal zitten, is dat weer niet heel weinig? Had hier toch wel op 4 gehoopt dan :S
Overigens ff nog een vraagje, volgens mij is het al een keer vermeld, wanneer kunnen we de 250 HDD ongeveer verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMRJ
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11-2024
Afgelopen zaterdag even met de Archos 80 zitten spelen bij de MM in Enschede.
Alles werkt lekker vlot maar, zoals al eerder aangegeven, bij een geringe druk met je vingers op de achterkant ontstaan kringetjes in het scherm. Dit gebeurde ook toen ik 'm neerlegde. Dit is voor mij onacceptabel.
Ik heb dit ook even geprobeerd bij diverse andere merken tablets maar daar gebeurde dat niet.
Ben benieuwd of de Archos 101 dit probleem ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Aardige video met vergelijking tussen Samsung galaxy tab vs Archos 80,
YouTube: Samsung vs Archos g9_Internet Browsing_05.m2ts

Beide hebben wel moeite met flash websites, maar youtube 720p lijkt niet soepel te werken voor de archos.

ps: er zitten irritante piepjes in het filmpje... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Knud op 17-10-2011 12:38 ]

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:54
De laatste update moet de flash performance volgens mij behoorlijk verbeterd hebben, waardoor zelfs 1080p goed moet spelen binnen de browser, en zeker in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Laatst online: 15:07
Ook ik heb met de 80G9 bij de MM gespeeld. Ze hadden er 3 achterin liggen, 0 in de winkel zelf(moest specifiek om vragen). De kijkhoek van het scherm is niet zo goed als die van de iPAD, maar voor mij prima. Stond fw 3.2.22 op(zal dus van de eerste batch zijn), maar alles werkte gewoon vloeiend. Flash heb ik niet kunnen testen, maar met de laatste update(zie boven) moet dat vast gewoon goed zijn. De tablet zelf voelt redelijk licht aan, maar niet zo licht als de Acer A100. Wat ik wel even wil zeggen, dat de 80 G9 gewoon heel erg solide aanvoelde, geen kraakjes zoals bij de Sony tijdschrift S of de A100. Voelde voor mij zelfs prettiger dan de Samsung Tab 10.1. Het design van de tweede vond ik wel mooier(ook al lijkt die op de iPAD). De kring over het scherm was amper zichtbaar en kreeg je het alleen nadat je de klepje had verwijderd. Bij gewoon gebruik, neerleggen of wat dan ook kreeg ik hem niet.

Al met al een mooi ding, nog iets meer dan een maandje wachten dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Hier staan een groot aantal vergelijkingsfilmpjes tussen de Samsung Galaxy Tab en de Archos, erg interessant om te zien. De Samsung is op veel punten toch net iets sneller en iets vloeiender. Aan de andere kant is het ook weer niet een eerlijk vergelijk vanwege het prijsverschil tussen de twee modellen.

http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=84&t=57751

[ Voor 37% gewijzigd door hars73 op 17-10-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

levertijd Turbo 8gb uitgesteld tot.....7 november!

righttt..ik ga voor de 1gb..jammer voor de 0.2 mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

xon schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:06:

Waar heb je dat gevonden? Volgens mij wordt alles uitgesteld.. ding is bijna nergens leverbaar (ja ik weet het, ander topic)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
hars73 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:00:
Hier staan een groot aantal vergelijkingsfilmpjes tussen de Samsung Galaxy Tab en de Archos, erg interessant om te zien. De Samsung is op veel punten toch net iets sneller en iets vloeiender.
Mfg, even door een paar plaatjes scrollen in de Gallery op de Archos :X Het is het weer allemaal net niet vind ik.
Aan de andere kant is het ook weer niet een eerlijk vergelijk vanwege het prijsverschil tussen de twee modellen.
Is zo, alleen is de duurdere ook wel de betere (in deze video's i.i.g.). Voorlopig hoeven ze zich in Cupertino geheel geen zorgen te maken want er is gewoon (nog steeds!) niets dat in de buurt komt qua "geheel". Iets dat ik erg wonderlijk vind. En ook zeer irritant want wil dolgraag een Android tablet. Generatie wachten maar dan.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Brad Pitt schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:13:
[...]

Mfg, even door een paar plaatjes scrollen in de Gallery op de Archos :X Het is het weer allemaal net niet vind ik.

[...]
.
Ja daar schrok ik ook wel even van.. viel me eigenlijk wel tegen. Misschien kunnen ze door firmware updates nog wat dingen finetunen hier en daar..

Ik neig misschien wel steeds meer naar de Asus Transformer... Video's zal ik er toch niet echt op gaan kijken. En als ik ze al ga kijken zullen het gewoon standaard divx-jes zijn voor de kids ofzo. Ik weet het nog niet. Heb inderdaad ook het gevoel dat de G9 het 'net niet' is.

[ Voor 26% gewijzigd door hars73 op 17-10-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is wel weird hoor... op m'n Archos 70 ziet er ook niet zo uit..
Achja aan de andere kant: 1 filmpje en reviews zijn positief, wie heeft er gelijk?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
hars73 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:15:
Ja daar schrok ik ook wel even van.. viel me eigenlijk wel tegen. Misschien kunnen ze door firmware updates nog wat dingen finetunen hier en daar..
Installeer zelf sowieso als een van de eerste apps altijd QuickPic en weet (vrijwel) zeker dat die wél smooth is.
CLB schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:18:
Achja aan de andere kant: 1 filmpje en reviews zijn positief, wie heeft er gelijk?
Hecht zelf altijd iets meer waarde aan negatieve reviews. Positieve dingen zijn zó vaak gebaseerd op emoties of merk-liefde of whatever. Zie je ook veel met kernels/Roms. Kernel X is dan weer zooo smooth volgens een paar users. Als er dan twee mensen zeggen het is schokkerig en 20 roepen ik vind het smooth geloof ik die 2.

Is in de praktijk vrijwel altijd de "waarheid" geweest. Plus "men" is blijkbaar nogal snel tevreden. Iets dat helemaal prima is, ideaal zelfs, maar niet zozeer daarom ook meteen de waarheid. Vind voorlopig bijna alle filmpjes van deze Archos (voor mij) teleurstellend, want sowieso niet minimaal even snel als m'n telefoon. En ga mij waanzinnig zitten irriteren als niet alles gewoon smooth en snel gaat. Dan maar liever 500 Euro aftikken voor een apparaat dat het wel helemaal goed doet. Alleen is dié er ook nog niet, en dat is dus wel wat lastig :P

[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 17-10-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
xon schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:06:

Welke archos krijgt 1gb ram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Hij gooit ál zijn specs door de war qua eenheden. Zal dus wel gewoon 1GHz bedoelen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Die vergelijkingsfilmpjes zien er voor de Samsung veel beter uit!

Vooral die met de foto gallerij, misschien dat straks android 4.0 verbetering brengt?

Nu begin ik toch wel te twijfelen, want de processor in de Archos zou sneller moeten zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door D-TECH op 17-10-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Ik denk dat de nieuwe fw's er verandering in gaan brengen. G8 was eerst ook niet vooruit te branden, maar nu loopt die best soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMRJ
De Archos 80 staat in het nieuwe MM krantje en jawel met een 1,5GHz duo cpu (lijkt me stug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net als in heel veel webshops, gewoon fout =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Brad Pitt schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:50:
[...]

Hij gooit ál zijn specs door de war qua eenheden. Zal dus wel gewoon 1GHz bedoelen neem ik aan.
precies..tis maandag morgen ben ik weer scherp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

RMRJ schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:08:
De Archos 80 staat in het nieuwe MM krantje en jawel met een 1,5GHz duo cpu (lijkt me stug).
bizar! ik heb twee krantjes gehad vandaag maar geen archos!
249?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMRJ
MM in Hengelo 239 euro.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6180/6254601807_14639599d6.jpg
mm_Archos_80 by Ruud1957, on Flickr

[ Voor 86% gewijzigd door RMRJ op 17-10-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Dan weten we weer dat de prijzen bij verschillende MM's kunnen verschillen.

P.S. Vandaag nog geen krantjes gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Nou in Breda was hij gewoon nog 249. Mooi apparaatje. Fijn formaat, heel wbeter dan mijn transformer. Heeft wel last van het bubbling scherm, maar stoort mij niet ( transformer had blicklightblee, archos niet). Standaard firmware herkent nog mooi USB device, dus net ff wat films erop gepompt. Wordt wel wat warm. Nu nog even pielen hoe ik vol scherm krijg op mijn he ready tv via hdmi out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is niet eens een Archos 80 op het plaatje, mooie info van de MM hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Overigens, met de nieuwe fw 3.2.56 is het weer mogelijk om de achterste usb host te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Version 3.2.56 - October 14th, 2011

Android browser: add support for new browsing modes in settings (using various tablet/desktop user agents)
Network shares: improve browsing behavior robustness and mounting reliability
Memory management: reduce time for an application to load
Wi-Fi: achieve faster reconnect
Wi-Fi: fix mobile access point support
Accessories: add support for some USB Ethernet adapters (chipsets: RTL8150, ASIX AX88xxx, Davicom DM9601, SMSC LAN75xx, SMSC LAN95xx, NetChip 1080, MosChip MCS7830) on micro USB port
(Hiermee kun je dus je Archos rechtstreeks op je LAN aansluiten!)
Video: fix sound being lost sometimes while playing and need to seek/play/pause to recover it
Filebrowser: make it usable with Archos remote application
Battery: apply less intrusive low battery warnings
Keyboard: no need to reboot to apply keyboard layout

[ Voor 4% gewijzigd door hars73 op 17-10-2011 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05:11
Heb 'm gisteren opgehaald bij de MM Hengelo, hadden er toen nog 9 op voorraad. CPU snelheid nog niet gecontroleerd volgens mij gewoon 1Ghz.

Algemene indruk tot zover, prima qua snelheid en features.
Bouw kwaliteit is goed te noemen, met uitzondering van het 'bubble effect' probleem.

Tijdens het testen in de winkel was het me niet opgevallen, ondanks dat ik er zeker op heb gelet. Degene welke ik heb is vrij gevoelig op stevig vasthouden aan de zijde van het 3g slot / speaker, echter niet bij het neerleggen of drukken op het scherm.

Kijk het nog even aan, misschien dat ik hem nog ga ruilen gezien het bericht dat de volgende batch dit probleem niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
dataSlut schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:31:
Heb 'm gisteren opgehaald bij de MM Hengelo, hadden er toen nog 9 op voorraad. CPU snelheid nog niet gecontroleerd volgens mij gewoon 1Ghz.

Algemene indruk tot zover, prima qua snelheid en features.
Bouw kwaliteit is goed te noemen, met uitzondering van het 'bubble effect' probleem.

Tijdens het testen in de winkel was het me niet opgevallen, ondanks dat ik er zeker op heb gelet. Degene welke ik heb is vrij gevoelig op stevig vasthouden aan de zijde van het 3g slot / speaker, echter niet bij het neerleggen of drukken op het scherm.

Kijk het nog even aan, misschien dat ik hem nog ga ruilen gezien het bericht dat de volgende batch dit probleem niet heeft.
Wordt die van jou ook zo heet? Links achter wordt de mijne echt goed heet. Lijkt wel of ik na gisteravond langdurig met 1 hand vasthouden mijn poot heb verbrand. Btw hettoetsenbordreageerd hier ook vet traag op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
Nog maar een uurtje mee gespeeld / getest, toen wel gemerkt dat hij 'wat warm' werd inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
dataSlut schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:12:
Nog maar een uurtje mee gespeeld / getest, toen wel gemerkt dat hij 'wat warm' werd inderdaad.
Alright, je kan hem uiteraard ook gewoon andersom (op de kop) vast houden, dan zit het "probleem"aan de andere kant. Het probleem met het toetsenbord blijft echter, ook springt hij telken op "arabic: en moet ik het ding resetten om weer gewoon normale tekens te krijgen. Weet niet of dat aan de archos ligt of aan honeycomb.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Twanjo schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:02:
[...]

Alright, je kan hem uiteraard ook gewoon andersom (op de kop) vast houden, dan zit het "probleem"aan de andere kant. Het probleem met het toetsenbord blijft echter, ook springt hij telken op "arabic: en moet ik het ding resetten om weer gewoon normale tekens te krijgen. Weet niet of dat aan de archos ligt of aan honeycomb.....
Zou dit hem(gedeeltelijk) kunnen fixen?

"Keyboard: no need to reboot to apply keyboard layout"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Zou dit hem(gedeeltelijk) kunnen fixen?

"Keyboard: no need to reboot to apply keyboard layout"
Gaan we proberen, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
Heb het probleem met het verspringen op 'arabic' niet.

Gisteren ook bijgewerkt naar versie 3.2.56, nu is de optie voor 'Haptic feedback' echter verdwenen.

De tablet vind ik tot nu toe niet verdacht warm worden, ook valt het bubble effect tijdens normaal gebruik erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishbone1970
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-04 12:59
Even de volgende vragen over de archos 80 g9
Kan iemand me vertellen als je er een externe schijf aanhangt of hij dan een video file kan afspelen..??
En beter nog, dit in full screen op je lcd tv kan projecteren..??
Heb al wat bekeken op youtube en gegoogled maar zag dat t home scherm alleen in 1024x768 op een groot scherm laat zien
Wil hem namelijk ook als mediaplayer gebruiken inclusief een wiimote
Alvast bedankt...

[ Voor 5% gewijzigd door fishbone1970 op 19-10-2011 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De G9 beschikt over een full HD hdmi output signaal, dus 1920x1080, signaal toont hetzelfde als datgene wat je op je tablet scherm ziet. Buiten dat is het geen probleem om een externe HDD in de usb poort te prikken en daar media van af te spelen.

Wat je met wiimote bedoelt weet ik niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:29:
Wat je met wiimote bedoelt weet ik niet ;-)
Misschien dit? http://android.ccpcreations.com/wiicontroller

Maar of dat werkt bij de G9.. ik zie dat er nogal wat apparaten zijn waarbij het niet werkt, alhoewel de Gen8 wel ondersteund wordt (http://android.ccpcreations.com/wc-compatibility). Tis wel een aardig idee. De G9 aan je televisie en dan op de bank met je Wii controler een spelletje spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door hars73 op 20-10-2011 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debbes
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:11
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:29:
De G9 beschikt over een full HD hdmi output signaal, dus 1920x1080, signaal toont hetzelfde als datgene wat je op je tablet scherm ziet...
Hoe zit dat bij de 80? Deze heeft nl. een schermresolutie van 1024 x 768, dus is de hdmi-out gewoon een replica van het schermsignaal of kan je dit aanpassen? Vooral bij het afspelen van video's via de hdmi-out lijkt me dit een deal breaker indien dit niet moest gaan.
Kan iemand dit met een 80 model eens proberen aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Twijfel een beetje tussen de 8" en de 10", beiden zien er erg goed uit. Vraag me alleen af, hoe populair is Archos bij custom rommers? Is de kans groot dat er custom ICS roms uit gaan komen of is dat vooral afhankelijk van Archos? Zou zonde zijn nu een tablet te kopen waar geen ICS voor uit komt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
debbes schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:16:
Tuurlijk kan dat, m'n Archos 70 met 800x480 pixels speelde op televisie ook in 1280x720 =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

debbes schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:16:
[...]

Hoe zit dat bij de 80? Deze heeft nl. een schermresolutie van 1024 x 768, dus is de hdmi-out gewoon een replica van het schermsignaal of kan je dit aanpassen? Vooral bij het afspelen van video's via de hdmi-out lijkt me dit een deal breaker indien dit niet moest gaan.
zowel de 80 als 101 modellen bieden full HD output via de hdmi uitgang, ongeacht hun eigen schermresolutie, no worries, geen dealbreaker voor jou ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 23:55
Momenteel is de 101 g9 te koop bij the PhoneHouse (Arnhem). E300 voor de 250gb versie (volgens het kaartje), dus da's wel een scherpe prijs. Ik heb hem vastgehouden, maar kon er helaas niet mee spelen omdat de power er nog niet op zat. Het scherm bevat echter wel duidelijk een diagonaal kruispatroon. Verder weinig kraakjes, maar niet zo stevig als de TF1 die daar ook naast lag.

Denk dat ik toch ga voor de nieuwe TF2 als de prijs gelijk is aan de releaseprijs van de TF1 of wacht op een verder afgeprijsde TF1. Het scherm van de TF1 is gewoon super. Een betere CPU is leuk, maar ik zal hem toch voornamelijk gaan gebruiken voor internet/boeken en af een toe een film in de trein ofzo. Dan vind ik het scherm belangrijker dan een iets snellere/nieuwere CPU.

Binnenkort maar eens kijken als de stroom er wel op staat om de schermkwaliteit te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
af een toe een film in de trein ofzo.
Succes met de TF1. :)
E300 voor de 250gb versie (volgens het kaartje),
Is die dan wel leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan is een Phonehouse de eerste met 250GB G9, vrij apart.. maar het kan altijd natuurlijk =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie al dat de Archos 80 G9 199 euro moet kosten bij de Phone House en de Archos 101 G9 249 euro? Beide zijn de 8GB variant :).

Palletverkoop OP = OP staat er in het foldertje. Bij de introductie van een model al een palletverkoop :? :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoad
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-07 10:09
Is een filmpje kijken op de TF1 niet te doen dan?
Zit namelijk op het moment te twijfelen tussen de Archos G9 of de TF1 (ondanks dat deze al een tijdje op de markt is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Nu nog hopen op een palletverkoop tijdens de introductie bij de 1.5 Ghz modellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sertan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06-2022
Wanneer zijn deze tablets nou 'echt' te koop? Er staat nog steeds overal dat het niet op voorraad is... Terwijl ik ergens had gelezen dat ze al eind september te koop zouden moeten zijn. Ik heb mijn Novo8 verkocht om te sparen voor een Archos G9 tablet. Ik heb ook geen zin om het via Archos website te bestellen. De prijs is daar 250 euro en de verzendkosten zijn veel te hoog (ik dacht rond de 15 euro). Het is even afwachten.

@Hierboven

Zijn de Archos G9 tablets echt 200 euro bij The Phone House? Want ik zie ze niet op hun website en ook niet op de folder die op de website te bekijken is.

[ Voor 42% gewijzigd door Sertan op 23-10-2011 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:30:
Weten jullie al dat de Archos 80 G9 199 euro moet kosten bij de Phone House en de Archos 101 G9 249 euro? Beide zijn de 8GB variant :).

Palletverkoop OP = OP staat er in het foldertje. Bij de introductie van een model al een palletverkoop :? :P.
Kan ze nergens vinden op Phone House site, ook niet in on-line folder, heb je een link ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Sertan schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:02:
Wanneer zijn deze tablets nou 'echt' te koop? Er staat nog steeds overal dat het niet op voorraad is... Terwijl ik ergens had gelezen dat ze al eind september te koop zouden moeten zijn. Ik heb mijn Novo8 verkocht om te sparen voor een Archos G9 tablet. Ik heb ook geen zin om het via Archos website te bestellen. De prijs is daar 250 euro en de verzendkosten zijn veel te hoog (ik dacht rond de 15 euro). Het is even afwachten.

@Hierboven

Zijn de Archos G9 tablets echt 200 euro bij The Phone House? Want ik zie ze niet op hun website en ook niet op de folder die op de website te bekijken is.
Er is een apart topic voor de levertijden en prijzen: Archos Gen9 tablets: Archos 80 /101 - Levertijden en prijzen

Misschien moeten we daar even verder gaan over The Phone House.

[ Voor 3% gewijzigd door hars73 op 23-10-2011 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sertan
@ Hars73

Ja inderdaad, maar ik zie dat dit topic al vol zit met info over prijzen en het topic over de levertijden is helemaal leeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Dan wordt het tijd om het topic over levertijden en prijzen te gaan vullen ;) Want ik zag in de pricewatch dat er steeds meer webshops zijn die kunnen leveren.

Hier nog een nieuwe review.. met een erg lage score, die volgens mij voornamelijk komt door het 'bubble' probleem en de daarbij horende mindere build kwaliteit. En een van de negatieve punten is dat er weinig Honeycomb apps zijn. Maar daarom beoordeel je een tablet toch niet slechter?

Performance is prima.. Camera is niet geweldig...

http://reviews.cnet.co.uk...os-80-g9-review-50005588/

Hier nog twee nieuwe reviews:
http://www.3dtablets.ca/a...let-review-fun-but-ugly-2
http://www.digitalversus....01-g9-p1049_12092_67.html

[ Voor 13% gewijzigd door hars73 op 23-10-2011 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sertan
Qua performance ben ik al blij als het beter is dan de Novo8 . Ik wil vooral flash video's/streams bekijken en af en toe paar apps/games gebruiken en natuurlijk de emulators (Pro2 spelen met ps3 controller :P) en voor internet in het algemeen. Daarnaast wil ik het ook gebruiken als ereader voor boeken en tijdschriften.

Thanks voor de review links btw, erg handig. En inderdaad wel jammer van de slechte bouwkwaliteit. Dat ' bobbel' effect op het scherm had ik vaak bij mijn oude HP laptop als ik op de achterkant van het scherm drukte :P
Het plastic aan de achterkant is blijkbaar te zwak/dun, maar toch wil ik er wel een als upgrade na een Novo8.

[ Voor 34% gewijzigd door Sertan op 23-10-2011 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:07:
[...]

Kan ze nergens vinden op Phone House site, ook niet in on-line folder, heb je een link ?
Zie: Verwijderd in "Archos Gen9 tablets: Archos 80 /101 - Levertijden en prijzen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Weet iemand nou zeker hoe dat zit met het geheugen dat een applicatie gebruikt in Honeycomb?

Stel ik installeer een navigatie applicatie. Wordt dan de hele kaart in de 8GB gezet, of zal die los op een microSD kaart gezet kunnen worden?
Hetzelfde voor spellen. Een spel van 800mb (die komen regelmatig voor volgens mij), staat die volledig in het interne geheugen van 8GB?

Want als dat het geval is, dan is 16GB toch een stukje 'veiliger'' en ga ik weer twijfelen of ik niet de 16GB uitvoering moet gaan kopen. Ik weet in ieder geval wel dat je apps in Honeycomb NIET naar SD kaart kunt zetten zoals in Android 2.2 en 2.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:01
hars73 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:42:
Weet iemand nou zeker hoe dat zit met het geheugen dat een applicatie gebruikt in Honeycomb?

Stel ik installeer een navigatie applicatie. Wordt dan de hele kaart in de 8GB gezet, of zal die los op een microSD kaart gezet kunnen worden?
Hetzelfde voor spellen. Een spel van 800mb (die komen regelmatig voor volgens mij), staat die volledig in het interne geheugen van 8GB?

Want als dat het geval is, dan is 16GB toch een stukje 'veiliger'' en ga ik weer twijfelen of ik niet de 16GB uitvoering moet gaan kopen. Ik weet in ieder geval wel dat je apps in Honeycomb NIET naar SD kaart kunt zetten zoals in Android 2.2 en 2.3.
In de android market staan zover ik weet geen spellen en navigatie programma's van enkele 100 mb's.
Meestal installeer je het programma van 20 mb, en bij de eerste keer opstarten moet je de maps/game data downloaden die ze gewoon op de sdkaart zetten. (zo heb ik het tenminste ervaren op mijn android telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo werkt het inderdaad =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStorm
Gewone (niet 1080p) films draaien naar ik heb gelezen prima op de TF1. Het is leuk meegenomen dat alle videoformaten afgespeeld zouden kunnen worden, maar hoe vaak wil je nu 1080P content afspelen op een device wat qua schermresolutie niet eens in de buurt komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
ThunderStorm schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:58:
[...]

Gewone (niet 1080p) films draaien naar ik heb gelezen prima op de TF1. Het is leuk meegenomen dat alle videoformaten afgespeeld zouden kunnen worden, maar hoe vaak wil je nu 1080P content afspelen op een device wat qua schermresolutie niet eens in de buurt komt?
YouTube: Asus Transformer playing 720p

720p gaat al moeilijk. :) En dan heb ik nog niet eens over .vob en mogelijkheid om ondertiteling te kiezen, en die te vergroten of te verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maar hoe vaak wil je nu 1080P content afspelen op een device wat qua schermresolutie niet eens in de buurt komt?
Nagenoeg altijd, leuk voor aan de televisie =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

[...]

En anders zou je moeten converteren.. dat wil je ook niet altijd.

En over het geheugengebruik van geinstalleerde apps.. da's me duidelijk. De applicatie staat in Honeycomb in het interne geheugen, eventuele data staat op de SD kaart als je dat zelf aangeeft. (en ik neem aan dat de data ook in het interne geheugen gezet kan worden als je geen SD kaart hebt, maar dan ben je dus zo door je geheugen heen). In dat geval zou 8GB toch wel voldoende moeten zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door hars73 op 23-10-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:44
exelletor schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 13:15:
[...]

YouTube: Asus Transformer playing 720p

720p gaat al moeilijk. :) En dan heb ik nog niet eens over .vob en mogelijkheid om ondertiteling te kiezen, en die te vergroten of te verkleinen.
Archos heeft zelfs problemen met het afspelen van 720p YouTubes:

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
720P vs 720P flash is geen eerlijke vergelijking natuurlijk.. Tevens is er niks bekend over gebruikte FW toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Mr_Blobby schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 13:29:
[...]
Archos heeft zelfs problemen met het afspelen van 720p YouTubes:
Een van de fw's heeft hardware-acceleration aan flash toegevoegd, dus zelfs 1080p flash speelt 1Ghz prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
even een vraagje tussendoor, is de archos 80G9 of 101G9 ook in het Nederlands te verkrijen of is de taal alleen Engels?
Ik vraag dit omdat mijn dochter er graag een wil hebben maar haar engels nog niet zo goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tientallen talen waaronder Nederlands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:26
Laat maar, hoort niet in dit topic thuis.

[ Voor 82% gewijzigd door wezep op 24-10-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 01:20
De phonehouse gebeld maar van de 101 G9 8gb weten ze niets van.

1 filiaal belt me hier vanmiddag over terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat hoort in het levertijdentopic, niet hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 01:20
Sorry, dacht dat ik in dat topic zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm en m'n Archos 70 was zo mooi klein:
Archos 70 vs Archos 80

Archos 70 vs Archos 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
CLB schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 17:45:
Hmm en m'n Archos 70 was zo mooi klein:
Maar is hij dan ook wel fijn om mee te browsen en b.v. ebooks te lezen? Ik had eerst de Asus transformer maar die vond ik veelste groot, echt geen doen savonds in bed met één hand vasthouden. De archos80 vond ik wat dat betreft stukken beter, echter heb ik deze teruggebrach wegens het "bubble effect". Zit er nu over te denken om gewoon die 70 te gaan kopen (zag dat het al iemand gelukt was een 1 tb samsung schij in te bouwen :) )

De enigste reden waarom ik dit zou willen doen is dat ik lees dat de 70 in je binnenzak past, kan je dat bevestigen? Van de andere kant lijkt het dan wel meer een vergrote smartphone, je kan dat ding volgens mij niet verticaal gebruiken ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-08 18:55
CLB schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:46:
Dat hoort in het levertijdentopic, niet hier
Ik heb de 10 inch versie gisteren uitgeprobeerd in Rotterdam bij de Phonehouse (zuidplein)
Als je achter op de backcover tikt ter hoogte van het 3G usb klepje doet het scherm heel raar.
De tablet raakte helemaal in de stress.
Ook was er de bekende buble in het scherm aanwezig als je hier wat druk op uitoefende.
Voor mij een reden hem niet te kopen ook al is de prijs bij deze winkel maar 249 euro.

Je kan beter een samsung galaxy P1000 kopen 2de hans voor het zelfde geld.
Wel geen HC maar in ieder geval een veel beter apparaat.
Ook voor die prijs heb je wel een Ipad 1 op marktplaats denk ik.
Jammer allemaal maar dit zijn productie fouten die niet mogen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twanjo schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 18:54:
Maar is hij dan ook wel fijn om mee te browsen en b.v. ebooks te lezen?
Ding was qua grootte en formaat I-DE-AAL, toch heb ik 'm verkocht, omdat ik Honeycomb wel tof vond..
Persoonlijk denk ik ook dat Archos ICS wel zal pushen naar de gen9's en toch niet meer naar de gen8's..
Dat is zonde, want de twijfel om gewoon weer een Archos 70 250GB HDD versie te kopen is toch wel erg groot.
Is dat ik lees dat de 70 in je binnenzak past, kan je dat bevestigen?
Dat kan ja, met een redelijke binnenzak dan
Je kan dat ding volgens mij niet verticaal gebruiken ofwel?
Dat gaat ook gewoon makkelijk, waarom zou dat niet kunnen, ideale maat hoor imho! Ik had gedacht
dat de Archos 80 iets groter zou zijn, maar zo'n stuk groter hmm nee dat had ik verkeerd ingeschat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch vind ik het raar dat de Archos 80 Gen9 met 8GB goedkoper is dan de 70 250GB. Ik snap dat er sprake is van meer geheugen, maar de Gen9 serie heeft toch de vernieuwde techniek en is net uit op de markt. In bijna alle opzichten hoort hij duurder te zijn. Alleen het geheugen verschil kan toch niet zoveel schelen. Ik hoor veel mensen nog praten over de 70 (wat ik btw ook veel mooie design vind), maar is die 80 en 10.1 niet gewoon 10 keer beter in alle taken die je met je tablet wilt uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 70 is afgeprijsd en met de 80 prijs wordt gestunt, dat de prijzen dan bij elkaar liggen tsjaa dat is logisch..
Ik vond niks mankeren aan m'n 70 en twijfel serieus om weer een nieuwe te kopen.. Als ik m'n eigen review (productreview: Archos 70 Internet Tablet review door CLB) weer doorlees word ik meteen weer verliefd.. *;

Enige minpuntje voor mij is dat het OS toch redelijk oud wordt, deert mij niks, maar Android 3.2 / 4.0 is gewoon nog vetter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel dat de 70 juist duur is aangeizen hij duurder is dan de 80. Maar goed, 70 is ook gemaakt om te travelen terwijl ik alleen thuis wat zal internetten en af en toe een film zal kijken en dan is de 70 gewoon niet ideaal.
jan rademaar schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:54:
Ik heb de 10 inch versie gisteren uitgeprobeerd in Rotterdam bij de Phonehouse (zuidplein)
Als je achter op de backcover tikt ter hoogte van het 3G usb klepje doet het scherm heel raar.
De tablet raakte helemaal in de stress.
Ook was er de bekende buble in het scherm aanwezig als je hier wat druk op uitoefende.
Voor mij een reden hem niet te kopen ook al is de prijs bij deze winkel maar 249 euro.
Jammer dat we nu te horen krijgen dat de 10.1 kennelijk ook last heeft van een 'soort' van bubble effect. Archos had toch zelf laten weten op dit soortgelijke sites dat dit probleem zich bijd de 10.1 niet zou voordoen. Dan is dit wel schaamtelijk. Ik denk dat als er meerdere reviews komen dat de 10.1 ook deze afwijking heeft dat ik dan van de Archos afzie. Jammer want films kijken is een belangrijke prioriteit en dit is juist waar de Archos niet in geevenaard kan worden (vertel me aub als iemand een tablet kent die wel ook vrijwel alle formaten afspeeld)
De Sony vind ik op dit moment echt veruit het mooiste design, echt mooi apparaat, wellicht moet ik daarvan maar eens de recencies opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 23:24:
Maar goed, 70 is ook gemaakt om te travelen terwijl ik alleen thuis wat zal internetten
en af en toe een film zal kijken en dan is de 70 gewoon niet ideaal.
Juist wel, waarom wil je dan een 80? Of wil je gelijk een 101? GPS ofzo heb je niet nodig thuis?
Jammer dat we nu te horen krijgen dat de 10.1 kennelijk ook last heeft van een 'soort' van bubble.
Elk apparaat heeft wel z'n mankementen, wanneer druk je nou op de achterkant als de USB-stick eruit is.. Ik heb het op de 80 vandaag ook gezien in de MediaMarkt, maar dan moest ik de USB-stick er aan de achterkant wel uithalen.. gewoon onzin dus.. Ik kan jouw LCD-tv ook laten bubbelen als ik de achterkap eraf schroef natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil de 10.1, gewoon vet om een grote unit te hebben. Maar is toch ook lekkerder om film op groter scherm te kijken etc. Als ze het design van de 70 groter hadden gemaakt had ik hem gekocht wellicht :P

PS: over die bubble effecht heb je trouwens gelijk, als dat alleen is als je dat klepje van de G3 erafhaalt dan hoor je mij niet klagen

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsjaa de resolutie en daarmee de beeldverhouding van de 80 vind ik ook niet echt tof... Stonden twee filmpjes op, beide even aangezet maar die zwarte balken waren stukken minder op de 70 door de beeldverhouding, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ik heb maar een 101 besteld, had nog een €100 euro kortingsbon bij Fnac. Nu dus voor 210 euro een mooie tablet toch :P Ik vind het niet meer dan een nutteloze gadget dus geen zin om 600 euro te besteden maar toch wel geinig om soms even mee te kloten.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, heb ik precies hetzelfde. Heb het zekerniet nodig en tablet is een onzin uitvinding. Maar ik vind het gewoon heel leuk om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:08
@ jan rademaar

Weet je zeker dat het een 101 was?

Tot nu toe heb ik alleen gehoord dat de 80 versie last heeft van het bubble scherm effect en rare effecten bij druk op/bij het 3G klepje.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de Bubble ook zelf bij de 101 gezien, zoals ik zei als het klepje eraf is, anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Als de phonehouse hem binnenheeft ga ik dat sowieso even proberen, gewoon met het klepje erop. Het te gaan testen met het klepje eraf vind ik een beetje onzin. Dan zit je idd zo dicht op het scherm aan de achterkant dat ie vast wel bubbles geeft, lijkt me zelfs niet meer dan logisch, dat is milimeterwerk.

Hier nog weer een nieuwe review: http://www.laptopmag.com/review/tablets/archos-101-g9.aspx

Conclusie:
Pros
-Inexpensive
- Fast performance
- HDMI output
- Kickstand and remote control app

Cons
- Dull screen
- Poor build quality
- Short battery life
- Remote control app lacks volume setting
- Runs hot

[ Voor 34% gewijzigd door hars73 op 25-10-2011 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is geen tablet die perfect is of zal worden, maar ik heb mijn zinnen inmiddels toch wel op de asus transformer prime (2) gezet, de benchmarks van de tegra3 chip zijn zeer veelbelovend, ongeveer 3x zo goede performance als de tegra2 over de gehele linie

daarbij wordt het 2012 voor ik er een koop, dus zal dan kijken hoe het er met de g9's voorstaat in de reviews maar ik ben bang dat hij af gaat vallen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Wordt ie 107 graden? Dat is idioot warm! Lijkt me niet echt een duurzaam apparaat dat lang meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

D-TECH schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:54:
Wordt ie 107 graden? Dat is idioot warm! Lijkt me niet echt een duurzaam apparaat dat lang meegaat.
Ja dat zal Fahrenheit zijn he 8)7 dus zo'n 41 graden celcius.
Je ziet jezelf toch niet met een kokende tablet op schoot zitten? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door hars73 op 25-10-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Vind de batterij duur beetje tegen vallen - 6uur is relatief kort. Maar belangrijker is, hoe houdt ie het vol als tie standby staat (overnight) ; dat is voor mij nog belangrijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Knud schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:21:
Vind de batterij duur beetje tegen vallen - 6uur is relatief kort. Maar belangrijker is, hoe houdt ie het vol als tie standby staat (overnight) ; dat is voor mij nog belangrijker :)
Ja het lijkt erop alsof de 101 een iets kortere accuduur heeft dan de 80 (wat je zo tenminste in de reviews leest).

Ik heb over de standby tijd eigenlijk nog nergens iets gevonden. Vroeg me dat v.d. week ook af. Ik ga hem straks zo af en toe een keer 's avonds gebruiken, maar wil hem niet perse elke dag aan de lading leggen. Houdt ie het dan een weekje vol als ik hem elke avond gemiddeld een half uurtje gebruik..

Hier staat wel iets: http://www.digitalversus....01-g9-p1049_12092_67.html
"Archos had announced better battery life and things have certainly improved on this score. The 101 G9 gives 5h15 of video playback time. If you turn the wi-fi off, it'll give you an extra twenty five minutes.
During mixed usage (Internet, video, games, editing, downloads), expect about the same. As is often the case on products at this level, the standby mode is disappointing with a 20 to 25% drop in energy after a handful of hours of inactivity."

En hier staat ook nog iets: http://www.androidpit.de/...sein-Ruf-das-Archos-80-G9
"Die Akkulaufzeit des kleinen Honeycomb-Tablets überzeugt. Ca. 6 bis 8 Stunden hält das Gerät mit einer Ladung durch, wobei die Standby-Zeit bei Weitem nicht das Eee Pad Transformer Niveau erreicht. Das ASUS Tablet hält im Standby schon mal mehrere Tage durch, Archos 80 G9 sollte man über Nacht ausschalten, wenn man am nächsten Tag noch genug Saft zur Verfügung haben will. Da die Akku-Laufzeit im Betrieb absolut zufriedenstellend ist, kann ich aber auch man mit dem schlechten Standby des günstigen Honeycomb-Tablets leben."

[ Voor 48% gewijzigd door hars73 op 25-10-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStorm
Ik was al geruime tijd dit topic in de gaten aan het houden en van plan een G9 (80 of 101) aan te schaffen, echter wordt die kans steeds kleiner. Ik vraag dit mezelf echter steeds meer af en hieronder mijn bedenkingen. Welke fan overtuigd mij om bij Archos te blijven? (beetje flauwe vraag, dat weet ik)

Build Quality
De diagonale lijnen ogen cheapy (standby). Het apparaat wordt (te) warm, krasgevoelig materiaal en dan ook nog eens de huidige schermproblemen (bubbles).

De standby tijd is niet echt een pluspunt, de kickstand daarentegen wel. Echter die kan je ook met een flapcover op andere tablets krijgen.

Design. Smaken verschillen, maar zoals velen vind ik de G9 niet echt een beauty.

Afspelen 1080p: Een sterk punt van G9, vooral voor de mensen die hem willen gebruiken als goedkoop (?) HTPC systeem. Voor een HTPC oplossing zou ik toch gaan voor of echte HTPC of een popcorn kastje of iets dergelijks. Veel betere controle dan via een omslachtige app via je telefoon.

3G: Super dat het kan, maar ik zie het mezelf niet (vaak) gebruiken. Je moet of een aparte SIM/abo hebben voor je tablet of elke keer je sim wisselen? Of zou zoiets ook werken met een kopie SIM-kaart? En kan/mag dat van providers?
3G van je telefoon via tethering lijkt me dan een mooi alternatief. Dat kan dan ook weer met elke tablet.

Mooie app voor video/muziek, maar misschien kan je die ook wel downloaden voor andere tablets?

Prijs. Ja, hij is zeker goedkoop. E200/250 voor een 80/101 is niet veel. Ik wil een tablet aanschaffen waar ik langer dan 1 a 2 jaar mee doe dus liever in 1x goed. Mezelf kennende ga je je misschien toch ergeren dat je niet dieper in de buidel hebt getast om een beter exemplaar te kopen.

Misschien toch maar wat langer de kat uit de boom kijken. Wie weet verhelpt Archos wel een boel bugs in de 1.2/1.5GHz varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Build Quality
De diagonale lijnen ogen cheapy (standby). Het apparaat wordt (te) warm, krasgevoelig materiaal en dan ook nog eens de huidige schermproblemen (bubbles).
Al naar de MM geweest? Ik zeg niet dat G9 supergoed is, maar sommige opmerkingen vind ik nergens op slaan.
De standby tijd is niet echt een pluspunt, de kickstand daarentegen wel.
Mijn G8 met "always deep sleep" haalt een weekje met beetje muziek afspelen(10 uur per week) en spelletjes spelen(soms weerbericht binnenhalen)(rond 5 uur met scherm op 100% helderheid aan). Weet zeker dat deze functie op de G9 ook zit. De nadeel is dat je geen nieuwe mails kunt binnehalen wanneer het scherm uit staat.
Afspelen 1080p: Een sterk punt van G9, vooral voor de mensen die hem willen gebruiken als goedkoop (?) HTPC systeem. Voor een HTPC oplossing zou ik toch gaan voor of echte HTPC of een popcorn kastje of iets dergelijks.
Voordeel is dat je die makkelijk op vakantie neemt en gewoon in de trein je hele zooi aan films kunt bekijken.
Veel betere controle dan via een omslachtige app via je telefoon.
Wat is er omslachtig aan? Kost je twee seconden om verbinding te maken... Mocht je dat niet willen, kun je het gewoon via het scherm besturen.
3G: Super dat het kan, maar ik zie het mezelf niet (vaak) gebruiken. Je moet of een aparte SIM/abo hebben voor je tablet of elke keer je sim wisselen? Of zou zoiets ook werken met een kopie SIM-kaart? En kan/mag dat van providers?
Lees de voorwaarden van je provider. Bovendien kun je zo'n prepaid kaartje gebruiken.
3G van je telefoon via tethering lijkt me dan een mooi alternatief. Dat kan dan ook weer met elke tablet.
Wi-fi hotspot kan elke Android apparaat met Android 2.2. of hoger zijn. Misschien voegt Archos nog tethering functionaliteit toe.
Mooie app voor video/muziek, maar misschien kan je die ook wel downloaden voor andere tablets?
Kun je vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hars73 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:34:
Houdt ie het dan een weekje vol als ik hem elke avond gemiddeld een half uurtje gebruik..
Ik durf m'n handen in het vuur te steken door te zeggen dat dit geen enkel probleem is =) Mijn Archos
70 lag weleens 2 weken achter elkaar op standby en deed het nog met elke dag even een kwartiertje.
Onzin, gewoon hard plastic, goed, net of metaal niet krast..
en dan ook nog eens de huidige schermproblemen (bubbles).
Als jij het afnemen van een klepje en dan op de achterkant drukken een probleem vind geef ik je pas gelijk.
De standby tijd is niet echt een pluspunt
De standbytijd is gewoon goed, met beeld aan op 100% heb je zo'n 7-8 uur ofzo..
Design. Smaken verschillen, maar zoals velen vind ik de G9 niet echt een beauty.
Dat kan uiteraard.. Maar als je het toch over een cover hebt kun je die uglyness ook wegpoetsen...
Veel betere controle dan via een omslachtige app via je telefoon.
HTPC of tablet.. tsjaa wat wil je?
3G: Super dat het kan, maar ik zie het mezelf niet (vaak) gebruiken.
Het mooie is dat je bij je eerste keuze niet hoeft te kiezen of je het wel of niet neemt zoals bij een iPad / Samsung of HTC... Als jij het later alsnog wil betaal je +/- 40,00 euro voor de dongle en hop je bent klaar.
Je moet of een aparte SIM/abo hebben voor je tablet of elke keer je sim wisselen?
Of zou zoiets ook werken met een kopie SIM-kaart? En kan/mag dat van providers?
Kan allemaal, van een provider mag er bijna niks zoals exellator zegt dat moet je zelf uitzoeken.
Archos-apps van de gen8's zijn nooit gelekt dus ik denk niet dat het er snel aankomt, maar dat is een mening.

Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste