Ik heb sinds begin dit jaar een nieuwe computer met volgende config:
Intel i7 950
ASAS P6X58D-E mobo
Corsair 6GB tripple channel geheugen
2 x SSD vertex 2 120 GB raid 0 (op de intel controller)
1 TB samsung data schijfje
2 x sapphire 6870 1GB VGA in crossfire
700W BeQuit Voeding (meegenomen uit vorig systeem)
Windows 7 x64 Ultimate (full retail, gekocht in UK)
Heb hier 6 maandjes probleemloos mee kunnen werken/gamen, tot enkele weken gelden problemen de kop opstaken.
Tijdens het gamen af en toe een spontane reboot, omdat ik de voeding ervan verdacht heb ik toen 1 VGA uitgeschakeld en hiermee leek het opgelost.
Tot gisteren, na windows geboot was kreeg ik consant spontane reboots na 5 a 10s. In veilige modus bleef hij wel draaien. Omdat op de SSD niets van cruciaal belang staat wou ik even windows reinstallen en toen begonnen de problemen pas echt
.
Tijdens de windows installatie kon ik de 2 SSD's (als 1 schijf) netjes formateren, waarna de files begonnen te kopiëren. Na de eerste reboot echter zag hij de schijf ineens nietmeer...
Na wat onderzoek bleek dat 1 vd 2 SSD's niet meer herkend werd in de bios
. Ook na het hersteken van de sata kabels bleef het probleem bestaan. Volgens mij is 1 SSD gewoon kapot.
Ik wou dus verder met 1 SSD (die wel herkend wordt door de bios) en heb de setting in de bios veranderd van raid naar AHCI, maar nog steeds zie ik de schijf niet tijdens de windows installatie...
Heb ik iets over het hoofd gezien? Volgens mij hoef je bij windows 7 geen driver meer te installeren voor een SSD, of klopt dat niet?
Kunnen de spontane reboots van de raid config komen?
Intel i7 950
ASAS P6X58D-E mobo
Corsair 6GB tripple channel geheugen
2 x SSD vertex 2 120 GB raid 0 (op de intel controller)
1 TB samsung data schijfje
2 x sapphire 6870 1GB VGA in crossfire
700W BeQuit Voeding (meegenomen uit vorig systeem)
Windows 7 x64 Ultimate (full retail, gekocht in UK)
Heb hier 6 maandjes probleemloos mee kunnen werken/gamen, tot enkele weken gelden problemen de kop opstaken.
Tijdens het gamen af en toe een spontane reboot, omdat ik de voeding ervan verdacht heb ik toen 1 VGA uitgeschakeld en hiermee leek het opgelost.
Tot gisteren, na windows geboot was kreeg ik consant spontane reboots na 5 a 10s. In veilige modus bleef hij wel draaien. Omdat op de SSD niets van cruciaal belang staat wou ik even windows reinstallen en toen begonnen de problemen pas echt

Tijdens de windows installatie kon ik de 2 SSD's (als 1 schijf) netjes formateren, waarna de files begonnen te kopiëren. Na de eerste reboot echter zag hij de schijf ineens nietmeer...
Na wat onderzoek bleek dat 1 vd 2 SSD's niet meer herkend werd in de bios

Ik wou dus verder met 1 SSD (die wel herkend wordt door de bios) en heb de setting in de bios veranderd van raid naar AHCI, maar nog steeds zie ik de schijf niet tijdens de windows installatie...
Heb ik iets over het hoofd gezien? Volgens mij hoef je bij windows 7 geen driver meer te installeren voor een SSD, of klopt dat niet?
Kunnen de spontane reboots van de raid config komen?