Hoi,
M'n pc was al maanden stabiel, maar sinds gisteren gaat Win7 na een paar minuten hangen. De SSD waar windows op staat valt op dat moment ook uit: bij reboot kan hij hem niet meer vinden, na uit- & aanzetten weer wel. Het lastige is dat ik niet kan vaststellen of dit aan de SSD of aan het bord ligt. Heeft iemand tips voor mij?
M'n pc was al maanden stabiel, maar sinds gisteren gaat Win7 na een paar minuten hangen. De SSD waar windows op staat valt op dat moment ook uit: bij reboot kan hij hem niet meer vinden, na uit- & aanzetten weer wel. Het lastige is dat ik niet kan vaststellen of dit aan de SSD of aan het bord ligt. Heeft iemand tips voor mij?
- De SSD is een OCZ Vertex 2 120GB.
- Het bord is een oorspronkelijke Asus P8P67 deluxe (met de bekende controllerbug) maar ik heb altijd alleen de 'veilige' SATA600 poorten gebruikt.
- AHCI is enabled in bios en in Windows. Op IDE mode zetten helpt niet. Overige bios settings allemaal default.
- De code-led op het bord zegt 'AA', wat schijnt te betekenen 'System has transitioned into ACPI mode. Interrupt controller is in APIC mode' (?).
- Afkoppelen van overige hdd's/cdrom helpt niet; andere snoeren helpen evenmin.
- Nieuwste bios installeren heeft ook niet geholpen.