SSD OCZ vertex 2 verliest bestanden na reboot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elitebook8530
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-06 12:11
Ik zit met een groot probleem mbt mijn SSD. Ik heb sinds enkele weken een SSD geïnstalleerd in mijn laptop. Allemaal lekker snel. Dit ging in het begin allemaal prima. Op een gegeven moment was ik een bestand kwijt waarvan ik zeker wist dat ik hem de vorige dag nog op een bepaalde locatie had opgeslagen. Sinds deze week is het nog een stapje erger. Hij onthoudt helemaal niks meer. Ik heb zojuist een programma verwijdert een ander programma geïnstalleerd en mijn verbinding gemaakt met WIFI door netwerk sleutel in te voeren. Nadat ik de computer uit had gezet en weer opnieuw aan had gezet was dit alles weer weg. Ik heb precies hetzelfde nogmaals gedaan en opnieuw was dit alles na de reboot weer weg. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is?

Mijn SSD: OCZ VERTEX 2 60GB
Mijn laptop: HP elitebook 8530w
Windows: Windows 7 64bit - schone versie geïnstalleerd op een nieuwe SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:17
Heb je de firmware al upgewaardeerd, ik zag op de site van OZC http://www.ocztechnology...._2,_Vertex_LE,_Agility_2/ versie 1.24 de laatste firmare is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of het aan de firmware ligt betwijfel ik! maar wat wel kan is dat de windows opstart in recovery mode, je een verkeerde win7 cd hebt? of dat windows "ready state" actiever is dan nodig. wat ik van die ready state begrepen heb is dat er een komplete kopie van het OS word terug geschreven na een reboot om bv systemen in scholen super schoon te houden en zelf regulerend te laten zijn. Maar hoe je dit uitzet eff zoeken..

• elitebook8530
De CD heb ik al eenmaal eerder gebruikt bij de overstap naar windows 7. Dit is gewoon een officiele upgrade van microsoft die ik een aantal maanden na de aanschaf erbij kon kopen. Dit kan het probleem dus niet zijn. En over dat 'ready sate', waar zou ik dit kunnen instellen. Over dat updaten: moet ik dan alles opnieuw installeren?

Het verdwijnen van de bestanden gebeurt overigens niet altijd. Toen ik net de laptop opstartte had hij de WIFI key en de geïnstalleerder programma's ineens wel onthouden.

Verwijderd

Zou eerst proberen je schrijfcache uit te schakelen ,dan gaat de prestatie van ssd iets naar beneden .Maar mocht er iets zijn dat je laptop bv te snel af sluit gaan er geen gegevens verloren die nog in het cache zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elitebook8530
Ik heb de schijfcache uitgeschakeld en de pc opnieuw opgestart. Echter na het opnieuw opstarten staat de schijfcache weer doodleuk ingeschakeld. Dit onthoudt hij dus ook niet... Of moet dit is de bios ofzo?

[ Voor 7% gewijzigd door elitebook8530 op 24-12-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Ik denk dat je moet uitzoeken of het een softwarematig of een hardwarematig probleem is.

Wat ik zou doen is een image maken van je SSD en deze op een externe schijf plaatsen.
Daarna Windows op nieuw installeren op je SSD (duurt niet zo lang :) ).
Heb je het probleem dan nog steeds, dan ligt het aan je SSD.
Gewoon opsturen voor RMA, eventueel rechtstreeks naar OCZ.

Is het probleem weg na de herinstallatie, dan was het een softwarematig probleem, dus iets met Windows.

Het is misschien allemaal wel wat werk maar zo schiet het ook niet op... :)

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Probeer eens een nieuwe partitie op die schijf aan te maken door middel van een Linux live-cd of de Windows schijfbeheer. Hierin zou je kunnen kijken of dit wel wordt onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elitebook8530
Ik heb in windows een nieuwe partitie aangemaakt dmv van de schijfbeheer in de computerbeheer functie. Echter na het opnieuw opstarten is ook dit weer verdwenen... Helaas kan ik windows momenteel niet opnieuw installeren omdat ik die upgradeCD in mijn studentenkamer heb liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb (heel lang geleden) een soortgelijk probleem gehad met een gewone HD. Bleek uiteindelijk een hardwareprobleem te zijn: de IDE-connector zat niet goed aangedrukt. Blijkbaar voldoende contact om te lezen en om geen foutmeldingen bij het schrijven te veroorzaken, maar bestanden bleken, na reboot, niet opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle SSDs van 2e generatie veroorzaken corruptie wanneer ze niet netjes worden afgesloten. Dit betreft ook corruptie op gebieden waar je NIET naartoe hebt geschreven! Dat kan dus grote problemen geven.

Meestal niet zo erg; alles op je SSD hoort niet-persoonlijke data te zijn dus opnieuw verse install en je zou weer moeten draaien. Backups van je SSD zijn door de lage capaciteit vrij eenvoudig op een 2TB green schijf, prima te doen.

Maar je hebt dus een SSD met supercapacitor nodig om dit probleem de kop in te drukken. Of het ook jouw probleem is en niet iets anders blijft gissen. Heb je al SMART data bekeken enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elitebook8530
Toch maar het updaten van de firmware geprobeerd. Kreeg een blue screen en nu doet hij helemaal niks meer... :( :(

Nu zijn er helemaal geen opties meer denk ik? Opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:36

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Kreeg een blue screen en nu doet hij helemaal niks meer...
Wat doet het niet meer? :/ ... Reinstall van Windows werkt ook niet of..?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:17
Na het updaten van de firmware is het systeem wel opnieuw opgestart?

en heb je deze handleiding gevolgd?

http://www.ocztechnology....ware%20Update%20Guide.pdf

[ Voor 51% gewijzigd door boers706 op 28-12-2010 12:50 . Reden: handleiding toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elitebook8530
Phas0r schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:07:
[...]

Wat doet het niet meer? :/ ... Reinstall van Windows werkt ook niet of..?
De SSD wordt niet meer herkend... hij komt niet meer door het HP bootscherm heen. Ik kan zelfs niet meer de bios in. Als ik mijn oude harde schijf plaats doet hij het echter nog wel prima.
boers706 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:48:
Na het updaten van de firmware is het systeem wel opnieuw opgestart?

en heb je deze handleiding gevolgd?

http://www.ocztechnology....ware%20Update%20Guide.pdf
Jep, ik heb het precies zo gedaan. Echter tijdens het downloaden van de firmware ontstond een blue-screen. Daarna werd bij het opstarten geen schijf meer herkend.

[ Voor 8% gewijzigd door elitebook8530 op 28-12-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:25

RichZ

Keep burning!

Check dit op het OCZ forum, misschien heeft dit er iets mee te maken:
http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?82807-All-changes-revert-back-to-previous-boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
Op de SSD is plaats voor een jumper, naast de SATA en stroomaansluiting.
Als je een jumper hebt, plaats deze dan eens op de SSD.
Wordt hij nu wel herkend?

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elitebook8530
Dit lijkt inderdaad heel erg veel op mijn probleem. Bij het "opnieuw opstarten" ondervond ik inderdaad ook geen dataverlies. Pas als ik de laptop compleet uitzette werden alle wijzigingen weer terug gezet. En daarnaast heb ik ook windows 7 professional. Echter moet ik nu eerst zorgen dat ik de SSD weer aan de praat krijg. Het lijkt erop dat ik hem moet gaan opsturen. Ik heb inmiddels een support ticket aangemaakt bij OCZ technologies.
jasiccama schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:27:
Op de SSD is plaats voor een jumper, naast de SATA en stroomaansluiting.
Als je een jumper hebt, plaats deze dan eens op de SSD.
Wordt hij nu wel herkend?
Ik heb voor zover ik het weet geen jumpers... Ik zal er zelf maar niet meer teveel mee gaan prutsen. Eerst maar eens afwachten wat de staff van OCZ mij te vertellen heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
Er zal ook niets gebeuren met je SSD, je kunt hier alleen mee testen of je SSD defect is.
Als je een los jumpertje op de SSD plaatst en daarna je systeem aandoet, moet je even kijken of de SSD dan wel wordt herkend.
Meestal wordt deze dan als een veel grotere SSD gezien met rare tekens erachter.
Dit is dan een teken dat de SSD defect is.

RMA via OCZ is verder goed geregeld, heb ik ooit ook gedaan met een OCZ Vertex.
Kreeg een gloednieuwe weer ervoor terug :)
Je hebt zelfs geen aankoopbewijs nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door jasiccama op 28-12-2010 20:23 ]

Pagina: 1