Vertex Overleden ? Data Kwijt ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Wij zitten met het volgende probleem :

Als eerst de Config :
i7 920 CPU
Asus P6T Mobo
GTX 295 Asus
Antec 1000Watter
6 GB OCZ Triple Channel

Als volgt : de machiene heeft 3 maanden probleemloos gewerkt. Maar op een gegeven moment werd ik verrast door uitval in de PC ( domweg uit ) Tijdens het opnieuw proberen te starten van de PC kon deze geen Besturingsysteem vinden :'(

Eenmaal in de Bios aangekomen bleek dat de OCZ Vertex niet herkend werd ...... :(
* Het gaat over een OCZ Vertex OCZSSD2-1VTX120G

Ook wanneer ik de SSD in een andere PC ''knoop'' ziet de Bios de SSD niet.

Kapot dus ? ..... denk het wel. Er is waarschijnlijk geen mogelijkheid tot data recovery? Word immers nergens meer herkend...

HELP !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 18:30
Ik denk niet dat veel mensen hier ervaring mee hebben.

Mijn gevoel zegt dat de data weg is, conclusies trekken wat er mis is is erg lastig.

"vroeger" was het tikken van de schijf een goede identifiactie wat er mis is.

Ik kan me voorstellen dat de data nog gewoon op de chips staat (waarschijnlijk wel), maar de vraag is hoe kom je er dan bij, dat weet ik niet.

Ik weet ook niet wat er gebeurd als ze die dingen repareren. Wederom kan ik me voorstellen dat de controller kapot is en bij een vervanging daarvan zou alles gewoon kunnen werken, alleen weet ik niet wat die controller qua informatie nodig heeft om data uit te kunnen lezen.

Ik zou van het erste uit gaan, tenzij het het waard is om de data te laten recoveren. Er zijn vast bedrijven die dat ook al voor ssd's kunnen...

in ieder geval suc6.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Er zijn bedrijven die data recovery doen op HDD's maar dat is verschrikkelijk duur en duurt een hele tijd eer je ze terughebt.
Wat SSD's betreft heb ik geen weet van eender welke recovery als ie niet aanspreekbaar is, contact opnemen met de fabrikant, soms als je het lief vraagt en je zit nog onder garantie doen ze dat gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tweakers,

Vreemde vraag !

Is het mogelijk om een OCZ Vertex software matig om zeep te helpen ?
Er is namelijk nu een 2e Vertex 120GB Overleden

Tijdens het werken in windows liep de explorer vast , PC reset was nodig.
Daarna vond de Bios van het P6T Bord GEEN Vertex meer

Nu zijn dit niet mijn eigen PC's ... Dus de exacte toedracht is niet echt te achterhalen.

Heeft iemand eerder zoiets mee gemaakt ?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Pak eens een Live CD en kijk eens of die Vertices daar in aanspreekbaar zijn.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem met de mini Windows van Hirens geprobeert Mja In de bios werkt word deze niet gezien......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:19

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Probeer het eens met zo'n USB -> S-ATA/P-ATA converter. Gebruik ik ook weleens op mijn werk en windows ziet de aangesloten schijf gewoon als externe opslag.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 20:44:
Heb hem met de mini Windows van Hirens geprobeert Mja In de bios werkt word deze niet gezien......
Laat ik het dan duidelijker specificeren. Pak eens een Linux LiveCD. Jij twijfelt aan een software probleem. En wat niet zichtbaar in de BIOS betreft. Heb je je BIOS al eens een reset-to-defaults gegeven of de CMOS gewist?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:01
Heb je je BIOS al eens een reset-to-defaults gegeven of de CMOS gewist?
Dat dus. BIOS resetten naar standaardinstellingen, je probleemschijf aansluiten en laten detecteren. Wordt ie niet gedetecteerd: einde oefening. Dan gaat Windows 'm ook niet zien. 'Vroeger' dwz bij normale ronddraaiende harde schijven kon je nog het printplaatje verwisselen met een identieke schijf als het geen mechanisch probleem was, maar met een SSD zou ik ook niet weten wat je er zelf nog aan kunt doen. Wellicht biedt de fabrikant diagnostische software? Al zou ik niet weten hoe dat zou moeten werken als je BIOS 'm al niet detecteert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou Misschien heb ik het niet goed vermeld.

Punt 1 De ssd word nergens hekend , Heb hem in meerdere PC's gehad , De Bios herkend de schijf gewoon niet. ( De Vorige SSD had precies hetzelfde probleem) ( Andere PC )
Punt 2 Ik wil graag weten waarom een ''betrouw'' baar iets als deze OCZ SSD Kapot ging.
Heeft een bepaald stuk software deze misschien vernield ? Via Google vind ik Weinig Tot niets met betrekking tot de OCZ SSD's die sneuvelen.... Ik lijkt de enige te zijn ..
:'( :'(

De data is niet meer belangrijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

PhilipsFan schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 21:16:
[...]

Wordt ie niet gedetecteerd: einde oefening. Dan gaat Windows 'm ook niet zien.
Dat hoeft zeker niet waar de zijn. Bijvoorbeeld een linux live CD heeft heel wat meer tools in huis om een HD te bekijken dan een quick scan van de bios.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 21:18:
Punt 2 Ik wil graag weten waarom een ''betrouw'' baar iets als deze OCZ SSD Kapot ging.
Heeft een bepaald stuk software deze misschien vernield ? Via Google vind ik Weinig Tot niets met betrekking tot de OCZ SSD's die sneuvelen.... Ik lijkt de enige te zijn ..
Alles kan kapot, hoe duur of hoe nieuw het ook is. OCZ was de eerst die SSD schijven betaalbaar op de markt bracht. Dat betekend sowieso dat het geen proven technology is plus dat er overal op is bezuinigd waar op bezuinigd kon worden om het ding zo goedkoop te krijgen.

Dat betekent niet dat ik het niet met je eens ben dat het inderdaad snel kapot is, maar ik zou daar niet verbaasd over zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door BCC op 18-09-2009 21:33 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
BCC schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 21:18:
Dat hoeft zeker niet waar de zijn. Bijvoorbeeld een linux live CD heeft heel wat meer tools in huis om een HD te bekijken dan een quick scan van de bios.
Quoted for Truth, dus wellicht kan de TS nu eindelijk eens een LiveCD proberen in plaats van maar met argumenten komen dat het einde is als de boel niet in de BIOS en/of Windows gedetecteerd wordt.

Pagina: 1