Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Gewoon stressen dus constant benches draaien MSI kombust etc zodat ie 100% draaitRikkiz0r schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:27:
Waarmee kan ik dat 't beste doen dan? Toch gwn battlefield spelen als die uit is en als de pc uitflikkert oid dan is 't toch niet goed ;$
Kan je 'm ook stressen met furmark? Ik las namelijk dingen over furmark dat kaarten dan zo heet werd dat ze kapot ging en dergelijke..
Jep Furmark en MSI kombust zijn ong gelijk allebei iets dat wollig is en ronddraaitRikkiz0r schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:35:
Okée bedankt voor de info..
Kan je 'm ook stressen met furmark? Ik las namelijk dingen over furmark dat kaarten dan zo heet werd dat ze kapot ging en dergelijke..
Mijn specs:
-Resolutie: 1920x1080
-X4 955 Processor @ 3,2 ghz
-750 W voeding
-Windows 7 64 bit
-4GB RAM
-Moederbord: M4A79XTD EVO
EV: Skoda Enyaq iV60. PV: 1.6 kWp Z, 3.5 kWp W, 2.8 kWp O
Zou mijn X4 955 de bottleneck zijn?jeroen94704 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:58:
Misschien is bij die games een ander component de bottleneck, zoals de CPU, of het geheugen? Of anders is er misschien iets in het ontwerp van de 3D engines waardoor sommige spellen beter van crossfire/SLI opstellingen gebruik kunnen maken dan anderen.
Probeer de 955 anders eens op 3,8GHz (of juist lager op 2,8).
Bij mij is de 955 op 4,1GHz tot nog toe nergens een bottleneck voor 2x 6950 (kaarten eigenlijk altijd 99% load).
Ik moet wel zeggen dat ik Assassins Creed niet gedraaid heb, misschien gewoon slechte crossfire ondersteuning?
De load van de cpu zit tussen de 70 en 80%. Bij welke spellen heb jij altijd 99% GPU load?mitsumark schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 12:35:
Wat is de load op de processor? (taakbeheer).
Probeer de 955 anders eens op 3,8GHz (of juist lager op 2,8).
Bij mij is de 955 op 4,1GHz tot nog toe nergens een bottleneck voor 2x 6950 (kaarten eigenlijk altijd 99% load).
Ik moet wel zeggen dat ik Assassins Creed niet gedraaid heb, misschien gewoon slechte crossfire ondersteuning?
Ja dat begrijp ik.. Mijn vraag is: bij welke spellen heb je een GPU load van 99%?t!n0 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:05:
Hij heeft het over de GPU load van 99%.
Verder heb ik bij spellen nooit max load, ik speel altijd met v-sync aan dus zorg dat de instellingen zo staan dat NOOIT 100% van me GPU gebruikt wordt, als dat gebeurt zou dat betekenen dat ik waarschijnlijk onder de 60FPS haal en dat wil ik niet
[ Voor 7% gewijzigd door watercoolertje op 13-10-2011 14:25 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Assassins Creed Brotherhood zal wel een slechte port zijn. Ik krijg geen fps boost als ik de settings in Brotherhood verlaag en als ik mijn processor overclock van 3,2 naar 3,8 ghz gebeurt er ook niets. Toch zijn er mensen die het spel op een stabiele 60 fps kunnen draaien.watercoolertje schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:24:
Ik heb dat zelf ook hoor, zelfs met CF dat 1 kaart alsnog laag blijft hangen (in Rage, zelfs na de preview driver) 1 GPU op 80% de andere op 10%, en FPS valt tegen... CPU load 60%... Wel gewoon het CF logo in me rechterbovenhoek (is dat uit te zetten?)
Verder heb ik bij spellen nooit max load, ik speel altijd met v-sync aan dus zorg dat de instellingen zo staan dat NOOIT 100% van me GPU gebruikt wordt, als dat gebeurt zou dat betekenen dat ik waarschijnlijk onder de 60FPS haal en dat wil ik niet
[ Voor 4% gewijzigd door arjankol op 13-10-2011 14:51 ]
probeer eens op 1 kaart te draaien dus cfx even uitarjankol schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:51:
[...]
Assassins Creed Brotherhood zal wel een slechte port zijn. Ik krijg geen fps boost als ik de settings in Brotherhood verlaag en als ik mijn processor overclock van 3,2 naar 3,8 ghz gebeurt er ook niets. Toch zijn er mensen die het spel op een stabiele 60 fps kunnen draaien.
welke drivers heb je en heb je de cap files erbij?
alsje wilt kan ik zaterdag ac spelen met mijn setup en waarnemingen posten heb ook cfx 6870
@persoon met rage problemen de drivers zyn niet goed 11.9 draait beter dan preview met rage
Met 1 kaart draait Brotherhood hetzelfde. Ik heb 11.8 + cap5 11.8 en 11.9 + cap1 11.9 geprobeerd. Ik heb mijn pc opgeschoond met Driver Sweeper.yzx schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 17:23:
[...]
probeer eens op 1 kaart te draaien dus cfx even uit
welke drivers heb je en heb je de cap files erbij?
alsje wilt kan ik zaterdag ac spelen met mijn setup en waarnemingen posten heb ook cfx 6870
@persoon met rage problemen de drivers zyn niet goed 11.9 draait beter dan preview met rage
Ik heb een OCZ 550w voeding in mijn pc hangen en dit zo precies genoeg moeten zijn wat ik her en der lees op internet..
Klopt dit ook zo? moet ik dan aan een zwaardere voeding denken?
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Mocht je verder geen extreme dingen doen met je pc is een quality 550W RUIM voldoende voor 1 6970.Njay schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:06:
Ik ga dus een 6970 kopen,
Ik heb een OCZ 550w voeding in mijn pc hangen en dit zo precies genoeg moeten zijn wat ik her en der lees op internet..
Klopt dit ook zo? moet ik dan aan een zwaardere voeding denken?
Hoe meten jullie trouwens de activiteit van de GPU? via de standaard CCC hoef je dat iig niet te gaan doen want die klopt niet. Dan krijg je inderdaad bij je 2e GPU vaak lagere waardes te zien.
[ Voor 54% gewijzigd door biggydeen2 op 14-10-2011 11:26 ]
Nu wil ik toch eerst uit voorzorg vragen of ik wel voldoende voeding heb.
Aangezien ik een 500W voeding heb zei de verkoper dat ik moet oppassen met deze zomaar te installeren omdat het toch wel nipt gaat worden. Ook bij het aansluiten van de videokaart moet ik opletten, ik vermoed dat hij hiermee de 2 PCI-E stekkers bedoeld? Of zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
De 500W voeding is standaard van een Antec Sonata III, ik weet niet of dit voldoende kwaliteit is?
Zou ik het riskeren?
mvg
die kaart doet perfect inclusief overclock hier op mijn 500watt OCZ voeding:) (ik heb alleen het spel er niet bij)
Asus P8P67 EVO | i5 2500k (4.8 GHz) | Sapphire HD 7970 Vapor-X GHz Ed. | 8 GB DDR3 1600 | 1 TB HDD
Mijn cpu draait dan ook 100% en mijn videokaart activiteit is 40%. Duidelijk dat de cpu de bottleneck is dus? Ik dacht dat de videokaart dit dan zou overnemen.. cpu is een E8500
[ Voor 3% gewijzigd door maestroo op 14-10-2011 17:26 ]
De kaart komt ook niet boven de 60 graden uit en is muisstil... perfect! Ik heb ze samen gekocht voor 375, mijn oude videokaarten heb ik kunnen verkopen voor 85, dus uiteindelijk zjn de kosten 290 euro. En dat voor de performance van twee 6970s die anders 600,- nieuw zouden hebben gekost.Goed bespaard toch?
Yup CPU bottleneck. Voor BC2 heb je echt een quad core nodig. In mijn geval zag ik iets meer dan een verdubbeling in framerate van 4870 512MB naar 6950 2GB.maestroo schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:25:
Ja het werkt hierheb hier net bad company 2 gespeeld, maar ik heb geen verbetering tegenover mijn hd4870.
Mijn cpu draait dan ook 100% en mijn videokaart activiteit is 40%. Duidelijk dat de cpu de bottleneck is dus? Ik dacht dat de videokaart dit dan zou overnemen.. cpu is een E8500
Asus P8P67 EVO | i5 2500k (4.8 GHz) | Sapphire HD 7970 Vapor-X GHz Ed. | 8 GB DDR3 1600 | 1 TB HDD
rabor schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:44:
Vandaag m'n Accelero Twin Turbo 6990 binnengekregen, & dat scheelt toch wel aardig wat graadjes & dB's..
[afbeelding]
Furmark met stock-koeler - 86C/83C
[afbeelding]
met Accelero - 59C/52C...
[afbeelding]

+Voor een koeler die 150 euries kost mag dat ook hoorrabor schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:44:
Vandaag m'n Accelero Twin Turbo 6990 binnengekregen, & dat scheelt toch wel aardig wat graadjes & dB's..
[afbeelding]
Furmark met stock-koeler - 86C/83C
[afbeelding]
met Accelero - 59C/52C...
[afbeelding]
150 US dollar..yzx schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:19:
[...]
+Voor een koeler die 150 euries kost mag dat ook hoor
Kepi_nl
Dan is het nog duur he

Verwijderd
Een no-name voeding is wel iets totaal anders dan een voeding van een degelijk merk. Bij een degelijk merk zeg ik: weinig kans op problemen, dat zou ruim aan moeten zijn. Bij een no-name zeg ik: oppassen. Afhankelijk van hoe no-name die voeding werkelijk is zou je best wel eens al in de gevarenzone kunnen zitten.Hyperz schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:38:
Hier ook een 550 watt no-brand voeding. Werkt perfect met een OC'd 6950 alhoewel het wss redelijk krap is.
Verwijderd
Fair enoughHyperz schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 08:38:
Je hebt gelijk. Ik wou enkel aangeven dat 550 watt voldoende zou moeten zijn, zelfs als de voeding geen OCZ/Corsair/etc is.
Al is het wel jouw uitspraak, niet de mijne
Misschien is het een underdog merk ofzo wie weetVerwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 08:39:
[...]
Fair enough![]()
Al is het wel jouw uitspraak, niet de mijne
edit:
En ik gebruik ze al 2.5 jaar ofzo dus moest 550 watt niet voldoende zijn had ik het al lang ondervonden me thinks
[ Voor 60% gewijzigd door Hyperz op 15-10-2011 11:22 ]
Elke voeding heeft een merk, maar als het een hele gare voeding is werkt het sowieso niet perfect. Dan is de kans groot dat de voeding zelfs al bezig is de PC te slopen, zulke voedingen hebben vaak vrij hoge rimple wat funest is voor de PC op de lange duur. Ook gebeurt het vaak genoeg dat zo'n voeding ontploft als die het niet meer aan kan, ontploffende voedingen slopen ook vaak genoeg direct de PC.Hyperz schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:38:
Hier ook een 550 watt no-brand voeding. Werkt perfect met een OC'd 6950 alhoewel het wss redelijk krap is.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Op een no-brand welHyperz schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:38:
[ Voor 10% gewijzigd door watercoolertje op 17-10-2011 08:19 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Hij kan telkens één vinden van de twee (dit ligt niet aan de connectoren) namelijk het scherm wat in de bovenste van de twee poorten zit aangesloten. Vermoed dus iets in de hardware instellingen die ik niet kan vinden.
Betreft een Club3d Radeon HD6850 en twee Philips 19" schermen (echter vermoed ik dat het de kaart is waar ik iets moet instellen).
"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."
Verwijderd
Had je in plaats van die 4 gare voedingen niet beter één kwalitatieve kunnen kopen? Dan was je uiteindelijk goedkoper uit geweest, lijkt me.Hyperz schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:59:
Zoals ik al aangaf: het is een Recom. Verder ben me ook bewust van de nadelen en gevaren van goedkope voedingen. Voedingen (caps) die ontploffen zijn echter wel vrij zeldzaam, al is die kans er altijd. Zo heb ik al 4 voedingen gesloopt door overbelasting en bij geen van die voedingen werd hardware beschadigt. Het was wel een mooie rookshow bij 1 van de 4.
Gast serieus, koop eens één keer een fatsoenlijke voeding, jaren plezier van.Hyperz schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:59:
Zoals ik al aangaf: het is een Recom. Verder ben me ook bewust van de nadelen en gevaren van goedkope voedingen. Voedingen (caps) die ontploffen zijn echter wel vrij zeldzaam, al is die kans er altijd. Zo heb ik al 4 voedingen gesloopt door overbelasting en bij geen van die voedingen werd hardware beschadigt. Het was wel een mooie rookshow bij 1 van de 4.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Mee eens. OCZ ModXstream Pro 700W ligt zo rond de 70 euro en je hebt van het indianen verhaal geen last meer.EvaluationCopy schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:16:
[...]
Gast serieus, koop eens één keer een fatsoenlijke voeding, jaren plezier van.
------------
Daarnaast, even een vraag. Ikzelf werk nu met een HD3650, maar elke driver update is een ware hel.
( P4 - 3,2 Extreme Edition, 3gb ram, win xp pro sp3 x86).
Het resulteert in BSOD, Game Freeze (COD MW2, AC 1+ 2, enz.)
Hoe is de kwaliteit van de driver voor de HD6k serie? Is die al een heel stuk beter?
Weet ook iemand of de Openbron driver al een verbeterd is, voor gebruik onder Linux?
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
OCZ... Ook niet bepaald de beste voedingen...D_Jeff schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:30:
Mee eens. OCZ ModXstream Pro 700W ligt zo rond de 70 euro en je hebt van het indianen verhaal geen last meer.
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Als het bij sommige wel, en bij sommige niet werkt, koop ik liever eentje waarbij het wel werkt
1 ervan was een degelijke Corsair. Met de voedingen waren overigens niets mis. Gewoon overbelast. Eigen foutVerwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:15:
[...]
Had je in plaats van die 4 gare voedingen niet beter één kwalitatieve kunnen kopen? Dan was je uiteindelijk goedkoper uit geweest, lijkt me.
Mee eensNoel schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:42:
[...]
OCZ... Ook niet bepaald de beste voedingen...
Ik heb zelf eind vorig jaar een Corsair HX750W aangeschaft, degelijke voeding en ruim voldoende prik, voor de eerst komende 10 jaar niets meer aan doen
[ Voor 16% gewijzigd door Cronax op 18-10-2011 12:45 ]
Dat lijkt me lichtelijk overdreven..Cronax schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:44:
[...]
Mee eens![]()
Ik heb zelf eind vorig jaar een Corsair HX750W aangeschaft, degelijke voeding en ruim voldoende prik, voor de eerst komende 10 jaar niets meer aan doenVoor ik deze overbelast krijgt moet ik een CFX met 4 kaarten en een halve kerstboom aan HD's op die voeding prikken denk ik zo XD
Club3D schijnt te lukken volgens de reviewer op tweakers.The_Double schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:37:
Heeft iemand hier laatst nog een HD6950 gekocht en geprobeerd te unlocken? Ik sta nu op het punt er zelf een te kopen, maar blijkbaar werkt dat niet meer bij de meeste typen? In ieder geval de Sapphire HD6950 Dirt3 Edition schijnt niet te unlocken.
Als het bij sommige wel, en bij sommige niet werkt, koop ik liever eentje waarbij het wel werkt
Via ati overdrive naar 900/1400 gebracht..
Kan ie nog hoger met stock koeler?
Ik heb zelf de kaart niet geprobeerd. maar hij moet vast wel naar 920 kunnenNjay schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:18:
Net van een tweaker een 6970 2GB van Sapphire over genomen
Via ati overdrive naar 900/1400 gebracht..
Kan ie nog hoger met stock koeler?
edit: zorg wel dat ie stabiel blijft!
[ Voor 6% gewijzigd door megadoom op 18-10-2011 13:25 ]
thx !!yniezink schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:23:
[...]
Ik heb zelf de kaart niet geprobeerd. maar hij moet vast wel naar 920 kunnen
Ik loop echter tegen het volgende issue aan, ik zag 2x Application Profiles staan in mijn ARP, het leek mij het beste die er ook af te gooien om zo voor een clean install te zorgen. Als ik echter op Uninstall click dan krijg ik gelijk een BSOD (bij beide)! Ook safe mode helpt niet omdat de Windows Installer service dan niet beschikbaar is
Heeft iemand ideeën hoe ik deze eraf ga krijgen?
cobra, driver sweeper eens proberen.
btw heb een xfx hd 6870 dual fan black edition
(uurtje league of legends kan die wel aan)
[ Voor 17% gewijzigd door megadoom op 18-10-2011 23:54 ]
Atiman Uninstaller v.6.0.0 werk nietmitsumark schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:32:
cobra, driver sweeper eens proberen.
Ik zal eens zoeken op driver sweeper.
Update, blijkbaar werkt de deinstallatie van Ati niet lekker, met driver sweeper is het nu gelukt, dus eerst driver eraf daarna de CAP's.
Bedankt voor de tip!
Rage loopt wel soepeler bij mij met deze driver (tov preview2).
[ Voor 32% gewijzigd door mdcobra op 19-10-2011 00:32 ]
Voorheen draaide mijn hoofdscherm op 1280x1024 en kon ik probleemloos mijn beeldscherm uitbreiden naar mijn tv. Nu ik krijg ik echter de melding in windows scherm resolutie “Kan beeldscherm wijzigen niet op slaan”. Mijn tv wordt wel gezien door mijn systeem maar ook in de AMD vision controls kan ik hem niet activeren. Ik kan wel kiezen voor “beeldscherm omdraaien” waardoor mijn TV wel actief wordt maar mijn monitor wordt uitgeschakeld.
Probeer ik iets onmogelijks? Kan ik niet en mijn tv draaien op 720 en mijn monitor op 1080?
http://www.twitch.tv/jannustitannus
(Gewoon tijdens het surfen op internet)

Had Catalyst 11.9 geinstalleerd. Heb net Catalyst 10.10 preview geinstalleerd en kreeg net ineens een zwart scherm. Monitor gaf aan: Nu input signal. Kaart draait op stock speeds en wordt zeker niet te warm. (34 graden idle)
Heb daarnaast ook wat problemen met DVI en HDMI output. Windows ziet mijn versterker (die is aangelosten op HDMI) als scherm 1 en mijn monitor (aangelosten met DVI) als scherm 2. Heb m'n monitor ingesteld als primair scherm, maar als ik m'n PC start zonder dat m'n receiver aanstaat krijg ik na het windows boot scherm geen beeld. (no signal input) Doe ik vervolgens de receiver aan, dan springt het beeld wel aan en krijg ik op m'n monitor m'n primaire bureaublad te zien en op m'n TV het uitgebreide bureaublad.
Monitor verliest ook steeds het signaal als ik m'n receiver uitzet. Als ik de HDMI kabel eruit trek, krijg ik wel weer beeld. Lijkt wel alsof hij geen signaal over DVI meer doorgeeft als ik m'n receiver uitzet.
Heb vanalles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. (oude drivers, nieuwe drivers, services uitzetten, register aanpassingen)
Heb dit nu tijdelijk opgelost door een DVI-VGA verloopje te gebruiken en m'n monitor met VGA aan te sluiten, maar wil m'n monitor eigenlijk gewoon met DVI aansluiten.
[ Voor 56% gewijzigd door Dj-sannieboy op 19-10-2011 13:07 ]
Dit probleem heb ik dus ooK!Dj-sannieboy schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:00:
Ik heb sinds gister een 6770 en kreeg vandaag 2x dit scherm te zien.
[afbeelding]
Had Catalyst 11.9 geinstalleerd. Heb net Catalyst 10.10 preview geinstalleerd en kreeg net ineens een zwart scherm. Monitor gaf aan: Nu input signal. Kaart draait op stock speeds en wordt zeker niet te warm. (34 graden idle)
Heb daarnaast ook wat problemen met DVI en HDMI output. Windows ziet mijn versterker (die is aangelosten op HDMI) als scherm 1 en mijn monitor (aangelosten met DVI) als scherm 2. Heb m'n monitor ingesteld als primair scherm, maar als ik m'n PC start zonder dat m'n receiver aanstaat krijg ik na het windows boot scherm geen beeld. (no signal input) Doe ik vervolgens de receiver aan, dan springt het beeld wel aan en krijg ik op m'n monitor m'n primaire bureaublad te zien en op m'n TV het uitgebreide bureaublad.
Monitor verliest ook steeds het signaal als ik m'n receiver uitzet. Als ik de HDMI kabel eruit trek, krijg ik wel weer beeld. Lijkt wel alsof hij geen signaal over DVI meer doorgeeft als ik m'n receiver uitzet.
Heb vanalles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. (oude drivers, nieuwe drivers, services uitzetten, register aanpassingen)
Heb dit nu tijdelijk opgelost door een DVI-VGA verloopje te gebruiken en m'n monitor met VGA aan te sluiten, maar wil m'n monitor eigenlijk gewoon met DVI aansluiten.
Ik heb een XFX 6970 V1.1 en ook mijne geeft Random deze crashes.
Beeld gevuld met verticale lijnen, geluid gaat nog door in een loop maar de pc is niet meer te redden en moet vervolgens gereset worden.
Het vreemde is dat het erg random is, gister uurtje bad company 2 gespeeld en nix aan de hand, maar na een map change crashed hij direct.
Ook de 2e keer na een mapchange crashde het weer.
Google earth is ook niet te doen, binnen 1 minuut crash met strepen.. ik heb de kaart op stock settings staan, en powermanagement op 0 procent of 20 procent in ccc maakt weinig uit.
Systeem specs:
Crosshair IV Formula
AMD 1090T@ 4Ghz@ 1,5V (Stock settings geprobeerd zelfde resultaat)
8GB Hyper-X @1600 7-7-7-21
XFX 6970 V1.1
OCZ SSD Vertex2 60GB
Nieuwste Catalyst van amd.com
Iemand een suggestie voor ons?

XFX stond erom bekend dat ze de kaarten vaak wat te ver overklokken. Probeer de kloksnelheden eens wat lager te zetten. Heb je een overklokte kaart?nl-chrs schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:06:
[...]
Dit probleem heb ik dus ooK!
Ik heb een XFX 6970 V1.1 en ook mijne geeft Random deze crashes.
Beeld gevuld met verticale lijnen, geluid gaat nog door in een loop maar de pc is niet meer te redden en moet vervolgens gereset worden.
Het vreemde is dat het erg random is, gister uurtje bad company 2 gespeeld en nix aan de hand, maar na een map change crashed hij direct.
Ook de 2e keer na een mapchange crashde het weer.
Google earth is ook niet te doen, binnen 1 minuut crash met strepen.. ik heb de kaart op stock settings staan, en powermanagement op 0 procent of 20 procent in ccc maakt weinig uit.
Systeem specs:
Crosshair IV Formula
AMD 1090T@ 4Ghz@ 1,5V (Stock settings geprobeerd zelfde resultaat)
8GB Hyper-X @1600 7-7-7-21
XFX 6970 V1.1
OCZ SSD Vertex2 60GB
Nieuwste Catalyst van amd.com
Iemand een suggestie voor ons?
Power Control op 20% en de max stock clocks bleven stabiel.
Gister even lopen spelen, nu een overclock van 965 op de core met 1.3V en 1500Mhz op mem draait stabiel en snel!
Ik kan de kaart niet verder testen want hij zit in de pc van een kennis. ik krijg het wel weer tehoren zodra hij weer errors oid krijgt. Hij gamed elke dag ettele uren op 2560 reso, dus hij wordt wel goed door de mangel gehaald.
Context: De kaart werd helemaal niet warm te warm en er is zeer goede airflow in de kast (180mm intake en uitvoer van Silverstone). De 5970 heeft nu 3 maanden goed gedraait en geen issues gegeven. De 6990 is niet geoc't.
De vraag: Iemand een idee hoe dit gekomen kan zijn, ik dacht zelf aan toch misschien ietwat brak geheugen, dat nu op een andere manier door de drivers van 10.4 wordt aangesproken.
[ Voor 15% gewijzigd door Gizzy op 20-10-2011 14:00 ]
flickr - WOT Profile - Game PC
Weet ik, maar die kaarten moeten toch ook een safe limit hebben? Geen idee waar de safe max ligt, 1.3 lijkt me gewoon een beetje veel op luchtt!n0 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:57:
Voor die laatste paar mhz heb je veel meer voltage nodig. 1.3v is zeker nodig wil je richting de 1000mhz core gaan.

Kan wel kloppen hoor, ik heb een custom fan profile, zodat hij nooit boven de 75 uit mag komen, hierdoor gaat de fan onder het gamen ook op 80 procent en onder Furmark op 95 procent draaien...Hyperz schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:02:
[...]
Weet ik, maar die kaarten moeten toch ook een safe limit hebben? Geen idee waar de safe max ligt, 1.3 lijkt me gewoon een beetje veel op lucht.
Boven de 80 Crashd de kaart op deze clocks
Ja CCC 11.8/11.9Gizzy schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:00:
De vraag: Iemand een idee hoe dit gekomen kan zijn, ik dacht zelf aan toch misschien ietwat brak geheugen, dat nu op een andere manier door de drivers van 10.4 wordt aangesproken.
Geen probleem met dat hoor, sinds de 6990 gewoon een 2slotter is past het zoals de meeste andere kaartenRTB93 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:44:
Gaat deze GPU: pricewatch: XFX HD 6990 830M 4GB DDR5 Four MiniDP DVI PCI-E op dit mobo passen: pricewatch: MSI P67A-GD55 (B3)?
Dus jij denkt een bug in catalyst control center?
Een 6990 past zelfs op een asus m4a88t-i mitx moederbord. Heb het zelf even gehad om deze te testen. Een 5970 was ook geen probleem.RTB93 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:44:
Gaat deze GPU: pricewatch: XFX HD 6990 830M 4GB DDR5 Four MiniDP DVI PCI-E op dit mobo passen: pricewatch: MSI P67A-GD55 (B3)?
Ik heb totaal geen problemen met 11.9, maar ik herken wel wat er bij jou gebeurt. Heb je nadat je de Catalyst had gedeïnstalleerd alle ATI-bestanden verwijderd met bv Driver Sweeper?Gizzy schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:00:
Zo zag het er bij mij uit met de overgang van 11.5 naar 11.6 dacht ik.., zonder Driver Sweeper..

Kepi_nl

Word er helemaal gek van! Heb de kaart pas sinds dinsdag.
Is dit softwarematig of toch hardwarematig?
Ik heb nu 11.7 er op staan en ga nogmaals 11.9 proberen.
Zal eerst de drivers deinstalleren, dan driver sweeper gebruiken en vervolgens 11.9 gebruiken.
(Met m'n HD4850 dit soort problemen nooit tegengekomen. Daar installeerde ik altijd gewoon de nieuwere versie over de oude versie heen)
Test kaart eens met Linux of een andere PC?Dj-sannieboy schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 18:07:
Vandaag alweer het bekende scherm gevuld met lijnen gekregen.
[afbeelding]
Zal eerst de drivers deinstalleren, dan driver sweeper gebruiken en vervolgens 11.9 gebruiken.
(Met m'n HD4850 dit soort problemen nooit tegengekomen. Daar installeerde ik altijd gewoon de nieuwere versie over de oude versie heen)
Voeding goed genoeg?Dj-sannieboy schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 18:07:
Vandaag alweer het bekende scherm gevuld met lijnen gekregen.
[afbeelding]
Verse windows install?
6.10 preview drivers geprobeert?
Ander pci-e slot geprobeerd?
Nieuw bios moederbord?
Succes!
500Watt voeding van coolermaster, dus dat moet genoeg zijn.Gurneyhck schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:00:
[...]
Voeding goed genoeg?
Verse windows install?
6.10 preview drivers geprobeert?
Ander pci-e slot geprobeerd?
Nieuw bios moederbord?
Succes!
Vrij nieuwe Windows 7 installatie.
11.10 ook geprobeerd.
Andere PCI-E slot nog niet geprobeerd.
Laatste BIOS versie.
Gebeurt dit alleen bij een cold-boot? Laat je videokaart eens direct na het booten opwarmen met het programma Furmark. Als de kaart lekker op temperatuur is, dus boven de 55 graden ofzo, weer stopzetten en dan kijken of het nog steeds problemen geeft.Dj-sannieboy schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:00:
Ik heb sinds gister een 6770 en kreeg vandaag 2x dit scherm te zien.
[afbeelding]
Mijn HD 5970 heeft een hekel aan kou, die moet ik eerst warmdraaien anders krijg ik ook desktop freezes enz. Eenmaal op temperatuur draait ie als een zonnetje.
[ Voor 3% gewijzigd door frankknopers op 20-10-2011 22:02 ]
Goud is geen geld
nou... zeker niet, maar de kans is heel groot. AMD en Crossfire is een ramp als je het treft.Gizzy schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:57:
[...]
Dus jij denkt een bug in catalyst control center?
Ik heb laatst ook 2 x 6950 en CFX gedraait en een halfjaar later wou het na CCC 11.6 pas goed draaien.
En 3 5970 gehad en ook deze crashten of screen freezen meerdere keren per week.
Nee voor mij geen crossfire meer voor dagelijks gebruik. en ik denk de volgende x maar helemaal geen AMD meer. Het lijkt soms wel of ze maarzo wat doen met die drivers.
Ja want nVidia is wel helemaal perfect met hun laatste drivers...jbkappirossi schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 02:18:
[...]
Het lijkt soms wel of ze maarzo wat doen met die drivers.

Heb je wel alles juist gedaan dan?jbkappirossi schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 02:18:
[...]
nou... zeker niet, maar de kans is heel groot. AMD en Crossfire is een ramp als je het treft.
Ik heb laatst ook 2 x 6950 en CFX gedraait en een halfjaar later wou het na CCC 11.6 pas goed draaien.
En 3 5970 gehad en ook deze crashten of screen freezen meerdere keren per week.
Nee voor mij geen crossfire meer voor dagelijks gebruik. en ik denk de volgende x maar helemaal geen AMD meer. Het lijkt soms wel of ze maarzo wat doen met die drivers.
De geven onder andere performance winst in Battlefield 3 (Beta) + Rage.
Ik ga binnenkort een HD6870 Crossfire setup draaien. Dien ik nadat ik deze Preview drivers heb geinstalleerd alsnog de CAP drivers t.b.v. crossfire te installeren of is dat niet meer nodig, omdat deze preview drivers jonger zijn dan de CAP drivers?
- Reduces random crashing and stability encountered when playing Rage on Windows® 7 32-bit edition
- Reduces object / animation flickering and texture corruption encountered when playing Rage
- Reduces stuttering seen on Dual CPU and Tri CPU core systems
- Improves performance in Battlefield 3 Open Beta release for both non-Anti-Aliasing and application enabled Anti-Aliasing cases on single GPU configurations using the AMD Radeon™ HD 6000 and AMD Radeon HD 5000 series of products.
- Improves performance in Battlefield 3 Open Beta release for both non-Anti-Aliasing and application enabled Anti-Aliasing cases on AMD CrossFire™ configurations using the AMD Radeon HD 6000 and AMD Radeon HD 5000 series of products.
- Improves performance in Rage on single GPU configurations using the AMD Radeon HD 6000, AMD Radeon HD 5000 Series and AMD Radeon HD 4000 series of products.
[ Voor 48% gewijzigd door Indy91 op 21-10-2011 09:03 ]
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Dat weet ik dus niet. ik heb de laatste 2jaar alleen maar Ati/AMD gehad.3XPER7 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 03:07:
[...]
Ja want nVidia is wel helemaal perfect met hun laatste drivers...
Ja ik ben, dacht ik zelf, met dit soort dingen aardig op de hoogte altijd. En als tweaker wil je dan niet te gouw om hulp vragen, maar op een begeven moment wist ik het ook niet meer. Maar dat is nu voor bij want ik heb de 2e kaart mooi verlkocht voor een SSD.yzx schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:47:
[...]
Heb je wel alles juist gedaan dan?ik draai al CFX sinds driver 11,2 en heb alleen ene probleem gehad met preview2 driver van 2weken terug omdat ik de oude niet 100% verwijderd had
Kijk maar even, is te lang om nog een x opnieuw te posten
jbkappirossi in "6950CFX Tearing/flikkerent beeld."
En uiteindelijk lag het dus gewoon aan de driver. want die kwan toen net een dag later uit toen ik dat topic opende.
[ Voor 5% gewijzigd door jbkappirossi op 21-10-2011 09:20 ]
Neem maar van mij aan dat zij ook niet heilig zijn op driver gebiedjbkappirossi schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:17:
[...]
Dat weet ik dus niet. ik heb de laatste 2jaar alleen maar Ati/AMD gehad.
Iemand suggesties? Forceren in de config heeft ook geen zin helaas.
http://support.amd.com/it...MDCat1110PreDriverV2.aspx
V2 bedoel je?nl-chrs schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:32:
Vanavond ook maar de 11.10 V3 drivers installeren, mischien fixt dat ook wel mijn random crashes:
low level hardware interface + voltage control moeten aan staan in de settings.StealthyPeanut schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:04:
Ik heb een raar probleem met mijn MSI 6950. Op de doos staat; triple voltage overclocking. Maar als ik in MSI Afterburner die schuifje probeer aan te passen, dan lukt dit niet. Ook niet als ik dit in de opties aangeef dat dit wel mag.
Iemand suggesties? Forceren in de config heeft ook geen zin helaas.
Helaas crashed BC2 bij mij als ik die 1e aanzet.
Waarom pak je mijn link van de Version 3 drivers niet?nl-chrs schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:32:
Vanavond ook maar de 11.10 V3 drivers installeren, mischien fixt dat ook wel mijn random crashes:
Indy91 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:01:
De 3e preview driver van Catalyst 11.10 is uit: Catalyst 11.10 Preview Version 3
De geven onder andere performance winst in Battlefield 3 (Beta) + Rage.
Voor alle Battlefield 3 liefhebbers met een Crossfire setup:
ATI Catalyst Application Profiles 11.9 CAP3 - datum 19.10.2011
New profiles added to this release:
- Battlefield 3 – Provides great CrossFire scaling and resolves flickering/corruption issues when running in CrossFire mode
[ Voor 24% gewijzigd door Indy91 op 21-10-2011 21:38 ]
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65