Acties:
  • 0 Henk 'm!
Las dat je je Airports en TimeCapsules nu ook kon configureren via iOS. Heb hier een Airport Express en TimeCapsule, maar zie ze niet verschijnen?

http://www.macrumors.com/...e-capsule-setup-software/

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Wat is Safari toch een verademing met die tabs, echt 30x beter :) Ik ben niet zo weg van de iPod op de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:34

B2

wa' seggie?

Reverb_ schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:44:
Ga toch maar weer de beta eraf halen en terug naar 4.3. Nu al vier x gehad dat als ik de smart cover omsla hij niet aangaat, op de home button of aan/uit button richt dan ook niks uit. Enige om hem aan te krijgen is de home -en aan/uit tegelijketijd voor een tijdje vasthouden.
Heb ik inderdaad ook een paar keer gehad. Tja, is de consequentie van beta's draaien. Daarom is het ook een beta en niet voor iedereen geschikt. Mij maakt het niet zoveel uit, wordt in een volgende beta wel weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ZpAz schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:51:
Las dat je je Airports en TimeCapsules nu ook kon configureren via iOS. Heb hier een Airport Express en TimeCapsule, maar zie ze niet verschijnen?

http://www.macrumors.com/...e-capsule-setup-software/
Net even wat geprobeerd maar ik krijg die menuutjes totaal niet

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 18:34

B2

wa' seggie?

Fietsbel schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:13:
[...]

Net even wat geprobeerd maar ik krijg die menuutjes totaal niet
Schijnt dat je ze alleen krijgt als je Aiport Extreme/Express in factory default mode staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-06 14:21
Ik las dat de gestures niet meer op iPad 1 met ios5 werken. Hebben mensen hier een andere ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

B2 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:38:
[...]

Schijnt dat je ze alleen krijgt als je Aiport Extreme/Express in factory default mode staat.
Ah! ik ga het even uitproberen

Even geprobeerd met m'n 2e airport, het werkt inderdaad alleen als je Airport in default staat.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rkDKJ7aw4GR6yxHlf3ZuSKkP/full.png

Het werkt overigens erg goed.
De iphone geeft als eerste aan of het netwerk uitgebreid moet worden of Anders... , kies je voor anders krijg je de overige manieren om de airport in te stellen

[ Voor 44% gewijzigd door Fietsbel op 09-06-2011 21:50 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deBennie schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:40:
Ik las dat de gestures niet meer op iPad 1 met ios5 werken. Hebben mensen hier een andere ervaring?
Dat zal ik geweest zijn, op 4.3 had ik het wel (toen moest je je iPad via xCode aanvinken dat je hem voor development gebruikte) maar in iOS 5 kan ik de setting niet meer vinden, en staat het ook standaard niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
ZpAz schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:46:
[...]

Dat zal ik geweest zijn, op 4.3 had ik het wel (toen moest je je iPad via xCode aanvinken dat je hem voor development gebruikte) maar in iOS 5 kan ik de setting niet meer vinden, en staat het ook standaard niet aan.
Neeh ik las het op applespot.nl ;)
De multi-touch gestures schijnen niet te werken op de iPad 1...
Kan niet wachten tot ik de ios5 beta op mn iPad 1 kan installeren maar mn udid registratie moet er nog door komen. Dat de multi-touch gestures (schijnbaar) niet werken op de iPad 1 vind ik een tegenvaller, ik vind die gestures een enorme aanvulling op het gebruik van ios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fietsbel schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:42:
[...]

Ah! ik ga het even uitproberen

Even geprobeerd met m'n 2e airport, het werkt inderdaad alleen als je Airport in default staat.
[afbeelding]

Het werkt overigens erg goed.
De iphone geeft als eerste aan of het netwerk uitgebreid moet worden of Anders... , kies je voor anders krijg je de overige manieren om de airport in te stellen
Beetje jammer dat het alleen werkt als ie in default mode staat imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224156

*snip* was de topic waarschuwing niet duidelijk genoeg?

[ Voor 84% gewijzigd door Daedalus op 10-06-2011 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Heb al van alles geprobeerd, maar photostream verschijnt niet om mijn iPad 2 helaas. Staat overal aan, maar heb simpelweg geen knop photostream in de foto app :|
Naja, hoop dat beta 2 snel beschikbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:25

HaterFrame

Well... Poo came out!

Sinds gisteravond iOS5 aan het draaien, bevalt tot nu toe goed op mn 3GS.
Batterij gaat wel wat sneller leeg maar dat komt volgens mij doordat ik ook meer aan het prutsen ben met het ding, daarnaast zal alles ook nog wel niet helemaal geoptimaliseerd zijn.

Vooralsnog is het een vooruitgang!

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:52
Het is momenteel nog een echte battery drainer! ;)
Maar dat is altijd in een beta.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-06 21:42

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Rivanov schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:21:
Het is momenteel nog een echte battery drainer! ;)
Maar dat is altijd in een beta.
Ja, zeker weten. Van 100% naar 74% in een nacht van 7 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivocare
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-06 17:08
Na IOS5 getest te hebben snel maar weer terug gegaan naar IOS 4.3.3. Voor mijn dagelijkse toestel bleek hij toch echt te instabiel. Niet iOS zelf maar de helft van de apps (wat ook logisch is) liep vast.
Ik wacht weer even op een GM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb nog geen vastlopers gehad vooralsnog, het enige wat echt buggy is op dit moment is de music app.
Voor de rest werkt alles redelijk goed, soms een kleine vertraging in overgangen en effectjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Je kunt nu ook de vooruitgang van een download volgen in de Muziek.app

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/0a0E2u3A113f1q421Z0a/photo.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

Convoy

g44p

Leuk maar nog niet voor dagelijks gebruik voor mij, weer terug naar 4.3.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
deBennie schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:07:
[...]

Neeh ik las het op applespot.nl ;)
De multi-touch gestures schijnen niet te werken op de iPad 1...
Kan niet wachten tot ik de ios5 beta op mn iPad 1 kan installeren maar mn udid registratie moet er nog door komen. Dat de multi-touch gestures (schijnbaar) niet werken op de iPad 1 vind ik een tegenvaller, ik vind die gestures een enorme aanvulling op het gebruik van ios.
Hopelijk voegen ze die in een volgende beta nog toe, want het werkte idd handig en zeker vloeiend. Op de iPad2 werken ze momenteel wel? Evenals de weather widget? want die mis ik ook nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

freekweb schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:27:
Leuk maar nog niet voor dagelijks gebruik voor mij, weer terug naar 4.3.3
Ik weet t zo net nog niet, heel soepel lopen doet t niet... Maar echt slecht ook niet, k test het nog een paar daagjes.

Wat me wel opvalt is dat het streamen vanaf motogp.com wel erg goed gaat. Met de kantekening dat je de stream niet af moet sluiten want dan pakt ie hem met geen mogelijkheid meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ooooeee... Nog een nasty bug confirmed.
Grouped mail conversations. Je tikt op de group, lijkt niks te gebeuren, tikt op een andere mail, beiden worden gehighlight. (Geen vinkje ervoor, maar echt beiden blauw). Kill mail.app, start opnieuw op, en de laatst aangetikte mail staat er twee keer. De eerste mail staat er niet meer!

Outlook gestart, deleted items, et voila, daar staat je hele conversatie. Dus niet alleen de eerste mail wordt verwijderd, maar de hele converstatietree.

Heb ik nu al een paar keer gehad, dus pas op!

(is overigens in combinatie met E2K10 SP1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Om nog even op dat stream verhaaltje terug te komen, het lijkt er bij mij op dat de verbinding een stuk stabieler is vergeleken bij iOS4. Normaal gesproken liep mn stream altijd vast na 10 a 15 minuten, nu loopt ie al bijna een uur!

Wel even een kleine sidenote> De stream gaat over 3G via T-Mobile, en dan een kleine 400MB in een uurtje verstoken betekend wel dat er niet tegenaan op te laden valt.
Mn 3gs hangt aan de lader maar de batterij gaat wel langzaam leeg :+)

[ Voor 34% gewijzigd door HaterFrame op 10-06-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409686

Bummer...Week Calendar werkt niet meer op mijn iPhone 4 met iOS 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Anoniem: 409686 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:42:
Bummer...Week Calendar werkt niet meer op mijn iPhone 4 met iOS 5.
Draai je iPhone eens 90º ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 21:08
Staan de iMessages en gewone sms berichten ook in the cloud?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Good Fella schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:02:
[...]

Heb week calendar nooit gebruikt hier. Dat hij niet meer werkt is natuurlijk begrijpelijk als Apple onderhuids flink wijzigt. Maar nu zie ik jouw reactie over 90º, ik denk week nummers. Not. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Dacht dat er gewoon een week overzicht bedoelt werd. Excuse me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ook fijn hoor! Had niet eens er bij stil gestaan dat ik ook kon draaien :)
Zat dat nog niet in iOS 4? Kweenie? Als het nieuw is in 5 denk ik dat het toch een hoop mensen vrolijk zal stemmen. Maar persoonlijk had ik graag weeknummers gezien. Das wel erg handig. Blijkbaar doen ze daar overzees niet aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammieman1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-06 10:16
Wanneer komt hij uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
*snip* lmgtfy links zijn niet gewenst.

[ Voor 104% gewijzigd door Daedalus op 10-06-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

UltraSub schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:42:
Zat dat nog niet in iOS 4? Kweenie? Als het nieuw is in 5 denk ik dat het toch een hoop mensen vrolijk zal stemmen. Maar persoonlijk had ik graag weeknummers gezien. Das wel erg handig. Blijkbaar doen ze daar overzees niet aan :P
Zat niet in iOS 4 nee. Dus voor iedereen die het nog niet wist: Week overzicht in Calendar.app door 90º te draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409686

Good Fella schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:02:
[...]

Dan crasht ie zijdelings :P

Maar bij jou werkt ie wel? Ik heb de nieuwste versie van Week Calender en in notificatie-instellingen zowel Week Calender in - en uitgeschakeld. In beide gevallen crasht ie dus.

Ik bedoel dus de niet-Apple Calender, maar deze

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 409686 op 10-06-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel
  • Laatst online: 21:21
Misschien handig om in de TS een lijstje op te nemen van Apps die niet (goed) werken op iOS5?

- Week Calendar HD crashed meteen zoals hierboven ook al aangegeven, dit is al bekend bij de ontwikkelaars.

EDIT:
- Hootsuite (iPad versie) geeft foutmelding bij plaatsen van Tweets (No social networks selected)
- TripIt: Hangs on "Updating account data (deze app gebruik ik zelf niet dus kan het niet verifieren).

[ Voor 34% gewijzigd door bommel op 10-06-2011 19:13 . Reden: 2 apps toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
UltraSub schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:55:
[mbr]*snip* lmgtfy links zijn niet gewenst.[/]
Sorry. Wist ik na al mijn jaren hier niet, en ik had ze al vaker gezien dus ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Eindelijk kan ik de icab browser de deur uit doen, wat een draak van een browser is dat geworden zeg,veeel te traag. De enige reden waarom ik icab gebruikte was het tabbladen gebruik, maar dat zit nu gelukkig in de ios5 safari browser. Die is ook een stuk sneller dan de icab browser.

Het opgesplitste toestenbord is een teleurstelling, de toetsen zijn in opgesplitste vorm te klein.

Verder hoop ik alleen nog dat er nog een oplossing komt voor de.hand gestures op de iPad 1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
UltraSub schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:42:
Gewoon aanmelden op een Weeknumbers calendar.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepmk95
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09-2024
hebben jullie allemaal een code gekocht voor iOS 5 of is er ook al een andere manier gevonden ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Wel apart dat je folders niet meer dmv een swipe kunt sluiten maar dat je op de folder icoon moet klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
deBennie schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 20:30:
Wel apart dat je folders niet meer dmv een swipe kunt sluiten maar dat je op de folder icoon moet klikken.
Nooit gemerkt dat dat met een swipe kon. Ik tik gewoon altijd ergens willekeurig buiten de folder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik heb laatst de autovisie uitgave voor 2,99 euro gekocht maar die is nu met de install van ios5 verschwunden.
Hoe krijg ik dat exemplaar terug zonder er weer het bedrag ervoor hoeven te betalen? In het magazine overzicht van de autovisie-app staat niet net-als in de app-store bij apps die je eerder hebt gekocht 'installeren'...
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
1. Hoe kan ik op iOS 5 goed mijn backup restoren.
2. Hoe kan ik bij de iCloud komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deBennie schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 20:57:
Ik heb laatst de autovisie uitgave voor 2,99 euro gekocht maar die is nu met de install van ios5 verschwunden.
Hoe krijg ik dat exemplaar terug zonder er weer het bedrag ervoor hoeven te betalen? In het magazine overzicht van de autovisie-app staat niet net-als in de app-store bij apps die je eerder hebt gekocht 'installeren'...
Iemand een idee?
Gewoon aantikken, hij is wel gratis. Is een beetje onduidelijk met die in app aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06 20:20
Awesome! Heb mijn 3GS gejailbreakt en ga zo mijn eerste widgets maken, heb hulp gekregen van de persoon die het ontdekt heeft, awesome.
First up: simpele dingen. Kijken of ik helderheid kan aanpassen, wifi toggle enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-06 07:28
Ik vermoed dat Apple de Developers toe gaat staan om bij hun app een widget functie in te bouwen. Het brengt gewoon veel vernieuwing en handigheid met zich mee, en het is een kleine moeite. Sowieso kan een gebruiker het gewoon aan of uit zetten in het berichtencentrum. Ik zie geen enkele reden voor Apple om het dus te blokkeren?

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
ZpAz schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 23:27:
[...]

Gewoon aantikken, hij is wel gratis. Is een beetje onduidelijk met die in app aankopen.
Jep, thx, gelukt!
Is het mogelijk het autovisie blad in de ios5 kiosk te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 13:34
wat ik nog steeds vreemd vind is dat de verhalen over battery life zo enorm uiteenlopen. de een kan er 2 dagen mee met alles aan, icloud syncing e.d. en de ander haalt op airplane stand niet eens 1 dag.

dit geldt voor iOS5, maar ook voorgaande versies. je zou zeggen dat als het identieke devices zijn, met identieke software dat het ongeveer gelijk moet zijn. afgezien van gebruik en instellingen natuurlijk.

ook bij mij vlogen de procenten eraf, maar ga het toch nog eens proberen met verse install. je leest soms verhalen dat men na 3x restoren het wel goed werkt (dat is natuurlijk ook raar).

zojuist gestart met verse DFU install, direct daarna reset van alle settings, reboot. en zoveel mogelijk uitgezet, dus geen icloud, geen weather widget die location services gebruikt, geen bluetooth, netwerk op 2G, nog niet ingelogd met Apple ID (store, icloud etc.), geen enkel emailaccount oid, niet ingelogd op twitter.

eens kijken hoe het dan gaat. als het redelijk is, dan zet ik 1voor1 de voor mij nodige zaken aan en hou het in de gaten. ik post mijn ervaringen hier.

[ Voor 44% gewijzigd door TimtheToolman op 11-06-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Met een verse DFU install bedoel je: restore iOS5 ipsw, en daarna setup as a new phone?
Hier ook op die manier, en totaal geen battery probs. Naja, beeetje sneller leeg, maar das debug code. Ik blijf erbij dat er troep mee komt als je restored van een 4.x.x install, die niet lekker hoeft te werken met 5.0. En rare dingen kan veroorzaken, zeker in een beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Backup naar iCloud duurt wel erg lang! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostiphone
  • Laatst online: 17-06 09:34
Ik wacht nog even op Redsn0w voor iOS5 op Windows. Ik wil niet zonder TetherMe, waar een jailbreak voor nodig is.

(Ik heb geen Mac, vandaar).

[ Voor 10% gewijzigd door joostiphone op 11-06-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:22
Is dat een apart programma dat iCloud?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostiphone
  • Laatst online: 17-06 09:34
carpebios schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 12:41:
Is dat een apart programma dat iCloud?
Nee, iCloud is geïntegreerd in iOS 5 en ontwikkelaars kunnen hun programma's daar op afstemmen met de nieuwe API's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
joepmk95 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 20:26:
hebben jullie allemaal een code gekocht voor iOS 5 of is er ook al een andere manier gevonden ??
De ene helft heeft gewoon een dev account, anderen hebben denk gevraagd via DM bij mensen met een dev account.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-05-2024
In de agenda zie je de verjaardagen niet meer als een puntje onder de datum. Als je vervolgens op de datum drukt, dan staat de verjaardag er wel.

http://imageshack.us/photo/my-images/194/img0371d.png/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
  • Laatst online: 28-05 13:34
UltraSub schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:28:
Met een verse DFU install bedoel je: restore iOS5 ipsw, en daarna setup as a new phone?
Hier ook op die manier, en totaal geen battery probs. Naja, beeetje sneller leeg, maar das debug code. Ik blijf erbij dat er troep mee komt als je restored van een 4.x.x install, die niet lekker hoeft te werken met 5.0. En rare dingen kan veroorzaken, zeker in een beta.
update: nou, ik vrees het ergste. ik heb 15min gebrowsed, 2 sms verstuurd. begon op 51%, zit nu al op 31%.

20% eraf dus in 3 uurtjes, waarvan 16min zeer licht gebruik.....en dan heb ik verder nog niks aangezet, zoals email, twitter e.d.

en dan te bedenken dat er mensen zijn die zelfs veel langer dan os 4 kunnen, blijkbaar heb ik geen "geluk" zoals vele anderen wel hebben (ik kan niks anders bedenken wat het anders kan zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
TimtheToolman schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 14:10:
[...]

update: nou, ik vrees het ergste. ik heb 15min gebrowsed, 2 sms verstuurd. begon op 51%, zit nu al op 31%.

20% eraf dus in 3 uurtjes, waarvan 16min zeer licht gebruik.....en dan heb ik verder nog niks aangezet, zoals email, twitter e.d.

en dan te bedenken dat er mensen zijn die zelfs veel langer dan os 4 kunnen, blijkbaar heb ik geen "geluk" zoals vele anderen wel hebben (ik kan niks anders bedenken wat het anders kan zijn).
keertje herstarten lost voor mij 9 van de 10 keer het batterij issue op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Voor mensen die batterij issues hebben, gooi reminders met locatie er eens uit. Slurpt ook batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Weer een bug ontdekt. Wanneer je tekst in safari hebt, is deze soms wazig. Meestal na een keer (of aantal keer) refreshen is de tekst weer normaal.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Laatst online: 21:08

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik heb gisteren ook mijn iPhone 4 voorzien van iOS 5. Batterij lijkt iets minder te zijn, maar niet veel minder dan iOS 4.3.3.

Ik heb de gelegenheid ook maar gebruikt om de developer preview van MacOS Lion op mijn MBP te plaatsen en dat werkt allemaal leuk samen dan. Alhoewel Lion nog steeds iTunes 10.3 installeert :?

Terug naar iOS. Ik heb dus gewoon alle apps weer geïnstalleerd en deze lijken te werken. Ik heb alleen echofon eraf gegooid omdat er nu standaard een Twitter client in zit. Nog geen gekke dingen tegen gekomen.

Wel een bug dat het alarm (selecteren van alarm tijd) in AM/PM staat terwijl de rest van de telefoon 24h notatie gebruikt. Vond het wel opvallend.

Her en der is het net wat minder snappy, maar het blijft natuurlijk een beta dus ach.

Ik ben in ieder geval ontzettend blij met de email/calender/facebook/twitter/sms/bellers op het lockscreen! Ik kan niet wachten tot de final uit is!
(Ook voor Tiger geldt dat trouwens, werkt fantastisch)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:44

KoudeAardbei

Moderator

Hoe kan ik de @me.com account toevoegen aan outlook?
Op Mail (mac) doet hij het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawree
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-04-2024
Hier staat voor alle outlook versies hoe je je me.com emailadres correct moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Iemand een gevoel wanneer beta 2 released zou kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Misschien een stomme vraag, maar zijn lockscreen widgets ook mogelijk op een ipad 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
UltraSub schreef op zondag 12 juni 2011 @ 08:27:
Iemand een gevoel wanneer beta 2 released zou kunnen worden?
Vorige beta's was het altijd om de twee weken... Bied uiteraard geen garantie voor iOS5 maar zou een indicatie kunnen geven.

@Bennie, nee dat zit er nog niet ingebakken, hopelijk in beta twee, evenals multitouch gestures.

[ Voor 14% gewijzigd door petrr op 12-06-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Laatst online: 20:26
Bij mij hong de iPad 2 zich regelmatig op. Als ik de smart cover open maakte bleef het scherm zwart en deed de iPad niks meer tot een ik reset deed.

Achteraf bleken et notificaties te zijn van de NY Times en project magazine te zijn. Hiervan de notificaties uitgeschakeld em dusver nog geen vastloper gehad (1 dag stabiel nou).

Batterij leven gaat er ook eem stuk op vooruit als je de "zend debug info naar apple" functie uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Waar zit die functie?

edit: Ah gevonden.. Bij mij stond hij al standaard op DON'T SEND.

[ Voor 69% gewijzigd door Rivanov op 12-06-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:00
waar zit die functie dan?
Rivanov schreef op zondag 12 juni 2011 @ 12:29:
Waar zit die functie?

edit: Ah gevonden.. Bij mij stond hij al standaard op DON'T SEND.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Alpha89 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 11:53:
Bij mij hong de iPad 2 zich regelmatig op. Als ik de smart cover open maakte bleef het scherm zwart en deed de iPad niks meer tot een ik reset deed.
Smart cover actie ook uitgezet in settings. Goede workaround. Anders reproduceerbaar iedere keer een vastloper. En een fikse ook zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
martk2280 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 12:44:
waar zit die functie dan?
[...]
Settings > General > About > Diagnostics & Usage (onderaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375550

Waar kan ik alle nieuwe functies van deze update vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Heb een vraag over die photostream. Ik heb een foto er in staan, maar wil deze verwijderen. Heb hem op de iPad verwijderd, maar hij blijft in de photostream staan op mijn iPhone en iPad en kan ze daar dus ook niet verwijderen. Iemand enige idee waarom dit zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
UltraSub schreef op zondag 12 juni 2011 @ 12:45:
[...]
Smart cover actie ook uitgezet in settings. Goede workaround. Anders reproduceerbaar iedere keer een vastloper. En een fikse ook zeg.
Dat heb ik net niet gedaan. Nu gaat het goed. Probleem zat echt in die twee apps. Iedere keer als ik de ipad herstartte kwamen van die twee steets dezelfde notificaties. Na het uitzetten van de notificaties voor die apps gaat alles weer goed :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Is er trouwens een manier om Photostream al te gebruiken icm OS X Lion? Kan de optie nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Update van iPhoto installeren. Maar dan kun je niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398486

sinds gister iOS 5 op mijn iPhone 4 gezet, heerlijk die twitter integratie !
Wat jammer is dat: MSN Messenger redelijk onstabiel is :)

voor de rest ben ik er erg tevreden over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137811

Hoe zit t als je met een iPhone een iMessage wilt sturen naar iemand met een iPad? De iPad heeft geen telefoonnummer waarop wat de iPhone kan herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij stuurt hij het op Apple ID. (meestal het email adres van de betreffende persoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137811

ZpAz schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:31:
Volgens mij stuurt hij het op Apple ID. (meestal het email adres van de betreffende persoon).
Dus dan moet je op de iPad aan je contactpersoon het emailadres toevoegen die hij of zij gebruikt als Apple ID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Rivanov schreef op zondag 12 juni 2011 @ 18:22:
Update van iPhoto installeren. Maar dan kun je niet meer terug.
En waar haal ik die update dan vandaan? Staat die ergens in de developer center? Zowel SU als MAS geeft aan dat alles up-to-date is.

Heb speciaal hiervoor iPhoto gekocht (gebruik normaal Aperture).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Good Fella schreef op maandag 13 juni 2011 @ 00:49:
[...]

En waar haal ik die update dan vandaan? Staat die ergens in de developer center? Zowel SU als MAS geeft aan dat alles up-to-date is.

Heb speciaal hiervoor iPhoto gekocht (gebruik normaal Aperture).
Op de demonen site staat de geupdate versie. Let wel ontzettend op wat je doet en met name met je huidige library zet hem even op een Ext. HD of iets want iPhoto doet een aantal nieuwe truce uithalen waardoor hij niet backward-compatible is. Dus let op met je foto's ik druk 't echt op je hart!

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-06 18:32
Anoniem: 137811 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 20:27:
Hoe zit t als je met een iPhone een iMessage wilt sturen naar iemand met een iPad? De iPad heeft geen telefoonnummer waarop wat de iPhone kan herkennen.
de 3G met een bv. vodafone kaartje heeft wel een nummer ;), dus ik zou op basis van email en op basis van nummer kunnen ontvangen.
Enige probleem is als ik op mijn iPad en iPhone dezelfde email instel, en iemand zend een foto of bericht ontvang ik het op beide gadgets? (ik heb maar 1 email adres)

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
iPad 2 gaat vanavond terug naar iOS 4. Dit is niet te doen. Veel te instabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Even een aantal dingen vragen die ik niet kan vinden.

[list type=1]
• Ik kan nu wireless syncen met iTunes. Maar hij vindt mijn laptop nooit.
• Is het mogelijk om eigen SMS geluidjes up te loaden? Er is geen mediakind - SMS oid...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Snake schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:03:
Even een aantal dingen vragen die ik niet kan vinden.

[list type=1]
• Ik kan nu wireless syncen met iTunes. Maar hij vindt mijn laptop nooit.

Al een paar keer gevraagd: nee, deze functie is uitgeschakeld en werkt dus nog niet in deze eerste beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ze mogen van mij het notificatiecentrum echt wel een stuk mooier maken. Als je ziet wat de Jailbreakscene er nu al mee doet! Ben qua design toch wel beter van Apple gewend. Maar goed, laten we hopen dat het er in september allemaal wat beter uitziet dan dat grijze geval wat we nu hebben.

Afbeeldingslocatie: http://dribbble.com/system/users/1641/screenshots/186661/ios5-notifications.png?1307978967

of deze:

Afbeeldingslocatie: http://dribbble.com/system/users/2473/screenshots/187699/notify.png?1307649497

Tot slot :) :

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/7QIP/notify.png

[ Voor 16% gewijzigd door Dannydekr op 13-06-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 10:05
inderdaad, heb op iphoneclub ook een reactie achtergelaten, de eerste volgens mij, vind de interface van het notificatie systeem ook lelijk en niet apple. Ook de 3d melding is gewoon spuuglelijk. Hoop dat de interface nog flink op de schop gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
De eerste beta van iOS4 zag er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://fc09.deviantart.net/fs71/i/2010/187/5/9/Folder_icon_iOS_4_V3_by_JackieTran.png

Vond dat toen ook niet om aan te zien, gelukkig hebben ze het veranderd ;) Hoewel ik me nu wel zorgen maak, de marketing-videos staan namelijk al online waardoor ik bang ben dat ze het uiterlijk niet meer gaan aanpassen. Zal in ieder geval erg zonde zijn, want het past totaal niet bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Laatst online: 20:57

PBP

Dannydekr schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:29:
De eerste beta van iOS4 zag er zo uit:

Vond dat toen ook niet om aan te zien, gelukkig hebben ze het veranderd ;) Hoewel ik me nu wel zorgen maak, de marketing-videos staan namelijk al online waardoor ik bang ben dat ze het uiterlijk niet meer gaan aanpassen. Zal in ieder geval erg zonde zijn, want het past totaal niet bij Apple.
Met OSX Lion hadden ze ook al dingen op hun site gezet die later weer aangepast zijn dus er is nog hoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met Vodafone icm de nieuwe baseband (die met iOS5.0 beta1 mee komt)?

Ik kan bijna niet meer gebeld worden (gelukkig doe ik dat met dit toestel nooit maar ff ter indicatie). smsjes versturen duurt ongeveer 2minuten en ook de 3g verbinding klapt er continu uit.

Meer mensen met dit probleem toevallig?

Edit: Een paar berichtjes terug vroeg iemand hoe iMessage werkte. Nou ik gebruik het hier al best veel en het werkt eigenlijk keurig.

Let er wel even op dat een telefoon nummer als +316 in de lijst moet staan en niet als 06. Anders snapte de iPad het raar genoeg niet. Het werkt als volgt.

06>06 (bericht van iPhone naar iPhone)
email/appleID>email/email/appleID (bericht van iPad naar iPad)
email/appleID>06 (bericht van iPad naar iphone)
06>email/appleID (bericht van iPhone naar iPad)

[ Voor 41% gewijzigd door Donstil op 13-06-2011 22:47 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ik merkte overigens dat een groepsSMS een maximum kent van 10 personen? Volgens mij was dit voorheen niet. Best wel irritant, hoewel ik het niet vaak gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ben ook weer terug op 4.3.3 op mn iPad 1.
De enige reden eigenlijk dat ik ios5 heb geinstalleerd was de tabblad-uitbreiding op Safari. Maar het knakerige aan Safari is (net als in de oude versie) dat de pagina die je op een niet-actief tabblad hebt weer opnieuw wordt ingeladen zodra je naar dat tabblad gaat. Dus het 'alt-tabben' tussen tabbladen werkt traaaag.
Voor de rest klapte Safari er regelmatig uit en vind ik het nieuwe notificatie-systeem nou niet zo'n enorme aanwinst dat ik ios5 er per se op moet blijven hebben.
En een groot gemis in deze ios5 versie is het ontbreken van de multi-touch gestures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Donstil schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:44:
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met Vodafone icm de nieuwe baseband (die met iOS5.0 beta1 mee komt)?

Ik kan bijna niet meer gebeld worden (gelukkig doe ik dat met dit toestel nooit maar ff ter indicatie). smsjes versturen duurt ongeveer 2minuten en ook de 3g verbinding klapt er continu uit.

Meer mensen met dit probleem toevallig?
Hier geen probleem (gelukkig), maar heb dan ook TM.
En ik vermoed dat precies dit de reden is dat de JB devvers zo vaak op Twitter zeggen dat je nooit een Beta moet draaien als het niet echt een ontwikkel device is. Als er iets met je baseband gebeurd kun je dat niet makkelijk fixen (of zelfs helemaal niet, en moet je wachten op bb upgrade).

/edit
Overigens wel een wat instabielere 3G verbinding hier.
Laten we het er maar op houden dat de BB ook beta is, en dat het wel opgelost zal worden. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door UltraSub op 14-06-2011 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand enig idee hoe je foto's van de photostream verwijderd? Krijg bij edit e.d enkel share te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:34:
[...]

Hier geen probleem (gelukkig), maar heb dan ook TM.
En ik vermoed dat precies dit de reden is dat de JB devvers zo vaak op Twitter zeggen dat je nooit een Beta moet draaien als het niet echt een ontwikkel device is. Als er iets met je baseband gebeurd kun je dat niet makkelijk fixen (of zelfs helemaal niet, en moet je wachten op bb upgrade).

/edit
Overigens wel een wat instabielere 3G verbinding hier.
Laten we het er maar op houden dat de BB ook beta is, en dat het wel opgelost zal worden. ;)
Nee precies. Ik snap idd wel dat de baseband ook een beta is maar was meer benieuwd of er andere waren die dit probleem ook hadden. Een beter nog of er een oplossing voor is :)

Ik snap nooit waarom een Baseband dan ineens ruk is met een nieuwe iOS update. De baseband in 4.3.3. werkt toch ook goed. Gebruik die dan in 5.0B1 denk ik (misschien te) nuchter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Toch knap vervelend dat mijn huidige MobileMe account nog geen iCloud account is. Kan heel dat photostream nog niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Ik heb eerlijk gezegd ook beste veel problemen met deze "beta". Ik heb veel last van een snel leeglopende accu, het lijkt random. Soms gaat hij langer mee, en soms is hij op een paar uren helemaal leeg. Ik kan er niet echt de vinger op leggen. Ik heb nu maar eens alle APPS geclosed om te kijken hoe hij zich nu gedraagt.

Er is nog veel werk aan de winkel, gelukkig is Lion al een stuk stabieler. Daar zitten we natuurlijk al aan beta 4.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
ZpAz schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:08:
Iemand enig idee hoe je foto's van de photostream verwijderd? Krijg bij edit e.d enkel share te zien.
Niet, na een aantal dagen gaan ze vanzelf weg.. ik geloof iets van 34 dagen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Good Fella schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:11:
Toch knap vervelend dat mijn huidige MobileMe account nog geen iCloud account is. Kan heel dat photostream nog niet gebruiken.
Maak je toch een tijdelijk iCloud account aan
Kan je gewoon naast je MobileMe account instellen en gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Good Fella schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:11:
Je hoeft toch helemaal geen iCloud account aan te maken? Ik heb gewoon iCloud aangezet onder settings en toen werd er naar me AppleID gevraagd (zelfde verhaal op de iPad2). Alles lijkt naar behoren te werken op de agenda functie na, die wil niet lekker syncen met de iPad.

(ik heb de iCloud Developer beta ook geinstalleerd op me mac maar wat dat precies doet kan ik nog niet echt vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaser2600 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:22:
[...]

Niet, na een aantal dagen gaan ze vanzelf weg.. ik geloof iets van 34 dagen ofzo
Dus ook al schiet je allemaal pruts foto's die overbelicht zijn / onderbelicht e.d, daar moet je 34 dagen tegenaankijken? Wat een oplossing :X

Pagina: 1 ... 3 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Het is niet toegestaan om te vragen om UDID's te registreren (of om hierin te handelen etc.)
- Links om iOS 5 te downloaden buiten Apple's site zijn niet toegestaan.
- Als de update nog niet in iTunes ziet, moet je nog wat meer geduld hebben