Facetime blijkt niet helemaal meer te werken. Ik belde vanuit mijn iMac naar de iPad 2 en toen zei die "Danny of alexander belt". Beetje apart ik mag aannemen dat hier wel iets aan gedaan gaat worden want ik bel alleen en niet iemand onbekends (bovenste contactpersoon).
Beetje jammer dat er geen 'badge' is voor het aantal 'reminders' van vandaag.
De grootste teleurstelling van iOS 5 is imho dat er niets aan de App-Store is gedaan, installeer je een app, wordt je meteen uit de app-store gehaald en dan gaat hij naar de dashboard-pagina waar hij geinstalleerd wordt.
Zwaar irritand als je meerdere applicaties wil installeren, en ook als je bladert door de app-store, elke keer wordt elke pagina weer opnieuw geladen..
Kan je trouwens al iets met news-stand behalfe het 'mapje' zien? Ook met een USA account kan ik niet op 'store' drukken.
---
Wat mij nog niet eerder was opgevallen (misschien omdat Safari zelden crashte) hij onthoud welke tabbladen open staan en gaat weer terug daarheen na een crash.
De grootste teleurstelling van iOS 5 is imho dat er niets aan de App-Store is gedaan, installeer je een app, wordt je meteen uit de app-store gehaald en dan gaat hij naar de dashboard-pagina waar hij geinstalleerd wordt.
Zwaar irritand als je meerdere applicaties wil installeren, en ook als je bladert door de app-store, elke keer wordt elke pagina weer opnieuw geladen..

Kan je trouwens al iets met news-stand behalfe het 'mapje' zien? Ook met een USA account kan ik niet op 'store' drukken.
---
Wat mij nog niet eerder was opgevallen (misschien omdat Safari zelden crashte) hij onthoud welke tabbladen open staan en gaat weer terug daarheen na een crash.
[ Voor 94% gewijzigd door ZpAz op 08-06-2011 15:23 ]
Hoe langer ik iOS5 gebruik, hoe sterker ik me afvraag of het klaar is voor de toekomst. Windows Phone 7 moet je bijvoorbeeld echt niet onderschatten, die kunnen nog wel eens heel groot gaan worden. Google kan je minder bang voor zijn, de fragmentatie is gewoon bagger en de apps vallen nog steeds erg tegen. Er valt geen cent te halen als developer en ontwikkelen is lastig door de fragmentatie.
iOS5 zal uiteindelijk erg solide werken, daar ben ik niet bang voor. Maar ik denk dat mensen toe zijn aan een weer nieuwe UI ervaring. Wel herkenbaar, maar zo dusdanig vernieuwend dat men weer een 'wow' effect krijgt. Met iOS5 krijg ik dat nog niet in ieder geval.
(p.s. priveberichten betreft een UDID request zijn vanaf nu overbodig, ben door al mijn slots heen
)
iOS5 zal uiteindelijk erg solide werken, daar ben ik niet bang voor. Maar ik denk dat mensen toe zijn aan een weer nieuwe UI ervaring. Wel herkenbaar, maar zo dusdanig vernieuwend dat men weer een 'wow' effect krijgt. Met iOS5 krijg ik dat nog niet in ieder geval.
(p.s. priveberichten betreft een UDID request zijn vanaf nu overbodig, ben door al mijn slots heen
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Ja, inderdaad, het is een beetje 'veel van hetzelfde'. Het mag van mij wel weer overhoop.
Ach wat een bullshit over Android. Het grootste aandeel van de devvers gaat echt voor Android hoor. Juist niet voor Apple door all die bullshit regels die ze doorvoeren.Dannydekr schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:58:
Hoe langer ik iOS5 gebruik, hoe sterker ik me afvraag of het klaar is voor de toekomst. Windows Phone 7 moet je bijvoorbeeld echt niet onderschatten, die kunnen nog wel eens heel groot gaan worden. Google kan je minder bang voor zijn, de fragmentatie is gewoon bagger en de apps vallen nog steeds erg tegen. Er valt geen cent te halen als developer en ontwikkelen is lastig door de fragmentatie.
Fragmentatie is prima tegen te gaan, als je maar kan programmeren en er wat vanaf weet
Owner of DBIT Consultancy
iOS heeft momenteel nog steeds meer devvers als Android. De meeste devvers doen beide, en mochten ze voor één platform gaan dan is dat vaker iOS dan dat ze iOS juist laten liggen en enkel voor Android gaan.
Imho heeft iOS ook een fijnere SDK e.d. maar goed, ik ben dan ook geen Java fan, hoewel ik het redelijk vaak gebruik. (School enzo).
Imho heeft iOS ook een fijnere SDK e.d. maar goed, ik ben dan ook geen Java fan, hoewel ik het redelijk vaak gebruik. (School enzo).
De SDK zal fijner zijn, maar je moet wel een giga percentage van je inkomsten afdragen en dan nog voldoen aan al die mierenneukregeltjes van meneer Jobs. Nah, veel devvers zijn daar niet blij meeZpAz schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:12:
iOS heeft momenteel nog steeds meer devvers als Android. De meeste devvers doen beide, en mochten ze voor één platform gaan dan is dat vaker iOS dan dat ze iOS juist laten liggen en enkel voor Android gaan.
Edit : En inderdaad zoals je zegt, "momenteel meer devvers". Als ze zo doorgaan duurt dat niet lang meer
[ Voor 7% gewijzigd door DennusB op 08-06-2011 16:14 ]
Want bij Google is het geen 30%?
Veel devvers hebben liever wat regels en een kopent publiek (zo'n 70 - 80% van alle mobiele verkochte apps komen van iOS) dan wat minder regels en iedereen die het 'ergens anders' wegplukt.
Veel devvers hebben liever wat regels en een kopent publiek (zo'n 70 - 80% van alle mobiele verkochte apps komen van iOS) dan wat minder regels en iedereen die het 'ergens anders' wegplukt.
Nou dat blijkt nog niet uit de cijfers in ieder geval, er zijn veel meer apps voor iOS die sowieso in veel gevallen beter werken en of meer functionaliteit hebbenDennusB schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:03:
[...]
Ach wat een bullshit over Android. Het grootste aandeel van de devvers gaat echt voor Android hoor. Juist niet voor Apple door all die bullshit regels die ze doorvoeren.
Fragmentatie is prima tegen te gaan, als je maar kan programmeren en er wat vanaf weet
De bullshit regels van Apple gaan soms ver, maar zorgen tegelijkertijd voor betrouwbaar werkende applicaties die van enige kwaliteit zijn voorzien. Bij Android zou het niet verkeerd zijn om juist wat meer controle te krijgen. Malware apps worden een steeds groter probleem en iedereen download alles maar gewoon gratis. De marketplace heeft weinig betaalopties en vooral in Europa is dat erg onhandig.
Android moet een voorbeeld nemen aan Microsoft, die een goede tussenweg kiest tussen Apple en Google betreft hun beleid.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Je zegt het idd al goed, 70 - 80% van de VERKOCHTE apps. Op Android is nagenoeg alles gratis omdat het devven ervoor vele malen goedkoper is.ZpAz schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:15:
Want bij Google is het geen 30%?
Ja, daarom zijn er voor Android ook 200.000? Apps en voor iOS 400.000.DennusB schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:16:
[...]
Je zegt het idd al goed, 70 - 80% van de VERKOCHTE apps. Op Android is nagenoeg alles gratis omdat het devven ervoor vele malen goedkoper is.
Daarom zijn er ook zoveel slechte apps voor Android. 
Ga als je iOS niks vind aub terug naar de eigen draadjes voor WM en Android. Dit is een discussie over iOS 5, niet waarom je het wel of niks vind.
Ga als je iOS niks vind aub terug naar de eigen draadjes voor WM en Android. Dit is een discussie over iOS 5, niet waarom je het wel of niks vind.
Wat telt, kwantiteit of kwaliteit? de iFart's, iLights etc. worden ook meegenomen in de tellingen van Apple.... als Apple de apps van 4 of meer sterren had geteld vraag ik me af of ze boven de 20.000 uitkomen....
/dev/null
Hij ging op grootte over. Er zijn meer gratis app's voor iOS dan voor Android, alsook betaalde. En over de kwaliteit, mja ik ben van mening dat de iOS app's over het algemeen consistenter en beter zijn dan de Android app's. Maar dat is nogal lastig te bewijzendonny007 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:19:
Wat telt, kwantiteit of kwaliteit? de iFart's, iLights etc. worden ook meegenomen in de tellingen van Apple.... als Apple de apps van 4 of meer sterren had geteld vraag ik me af of ze boven de 20.000 uitkomen....
En als Apple gaat tellen op app's van 4 sterren en hoger, en Android dat ook gaat doen, denk ik nog niet dat Android 'meer' heeft. Maar dit geraakt allemaal erg offtopic.
Anoniem: 315662
offtopic:
is het echt nuttig om een apart iOS 5 topic aan te maken?
Ik vind iOS 5 trouwens wel een beetje gejat van jailbreaks en andere mobile OS's.
- Notifications: android heeft dit al langer, dat naar beneden slepen voor notificaties
- iMessage: leuke whattsapp vervanging, maar net als met facetime erg jammer dat het alleen iOS is en niet cross-platform
- Twitter integratie: weet even de naam niet meer maar dit kon met een jailbreak app al langer
maar het is zeker een leuke toevoeging op mijn iPod en zal het ook zeker installeren (mits er een jailbreak beschikbaar is)
Vond het wel nuttig ja.. Om te zien wat anderen voor bugs hebben, en of ze eventueel op te lossen zijn. Of eventuele nieuwigheden hebben gevonden. Enz.Anoniem: 315662 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:26:
offtopic:
Tot het weer fanboi geflame over en weer gaat worden. Dan is het gewoon het zoveelste frontpage topic.
Het voordeel van iMessage boven whatsapp is dat het systeem automatisch herkend dat de andere geen iMessage heeft en het dan gewoon als sms verzend.
Ben trouwens wel benieuwd dat wanneer de volgende beta uodate er is, hoe hij dan OTA uogedated wordt.
Ben trouwens wel benieuwd dat wanneer de volgende beta uodate er is, hoe hij dan OTA uogedated wordt.
[ Voor 26% gewijzigd door ZpAz op 08-06-2011 16:30 ]
Dat is inderdaad de kracht van iMessage. Alles in één app.
En het werkt héél goed.
En het werkt héél goed.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Anoniem: 135995
Aangezien er hier onder de iOS5 gebruikers vast wel developers zitten: wie weet het antwoord op de voldende situatie:
Ik heb me toevallig net een paar weken geleden ingeschreven voor een betatest voor Calvetica (de opvolger), en vorige week kreeg ik een uitnodiging met een registratie-procedure voor mijn device via TestFlight. Die procedure heb ik braaf doorlopen en wacht nu op de betaversie van de volgende Calvetica.
Maar zou dit betekenen, omdat mijn device nu geregistreerd via TestFlight, dat ik ook iOS5 kan draaien? Hoe gaat dat eigenlijk bij de installatie van iOS5: bij activatie checkt ie of het device geregistreerd staat als beta-apparaat, en zo ja, activatie akkoord? En zo nee, kan je zo weer terug naar iOS4?
Ik heb me toevallig net een paar weken geleden ingeschreven voor een betatest voor Calvetica (de opvolger), en vorige week kreeg ik een uitnodiging met een registratie-procedure voor mijn device via TestFlight. Die procedure heb ik braaf doorlopen en wacht nu op de betaversie van de volgende Calvetica.
Maar zou dit betekenen, omdat mijn device nu geregistreerd via TestFlight, dat ik ook iOS5 kan draaien? Hoe gaat dat eigenlijk bij de installatie van iOS5: bij activatie checkt ie of het device geregistreerd staat als beta-apparaat, en zo ja, activatie akkoord? En zo nee, kan je zo weer terug naar iOS4?
Anoniem: 193286
Eens. Sowieso maakt Apple graag gebruik van bestaande ideeën en voert ze dan een stapje verder. Zoals de dingen die je noemt, maar ook multitasking en een weekoverzich in Calendar bv. Dat doen ze meestal goed imo. Maar soms moet ik er hard om lachen, zoals het moment dat al die briefjes met to do's werden getoond. "Zou het niet fantastisch zijn als dit niet meer nodig is? Nou, wij hebben nu toch iets geweldigs bedacht. Een app, ja een app die nog niet bestond, en we noemen het Reminder..." Flinke flater wat mij betreft.Anoniem: 315662 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:26:
offtopic:
Ik vind iOS 5 trouwens wel een beetje gejat van jailbreaks en andere mobile OS's.
- Notifications: android heeft dit al langer, dat naar beneden slepen voor notificaties
- iMessage: leuke whattsapp vervanging, maar net als met facetime erg jammer dat het alleen iOS is en niet cross-platform
- Twitter integratie: weet even de naam niet meer maar dit kon met een jailbreak app al langer
maar het is zeker een leuke toevoeging op mijn iPod en zal het ook zeker installeren (mits er een jailbreak beschikbaar is)
Anoniem: 383722
ja dit is het geval Ik heb ook een keer een test procedure gedaan nu werkt mijn ipad met OS5.0 zonder registratie Via testflight word je Ipad geregistreerd door de ontwikkelaar voor de appAnoniem: 135995 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:44:
Aangezien er hier onder de iOS5 gebruikers vast wel developers zitten: wie weet het antwoord op de voldende situatie:
heb je nog vragen ik hoor het graag
Anoniem: 150263
Worden agenda en contracten al gesynced naar de iCloud? Is het tevens al mogelijk om tijdens de setup van iCloud een mailadres te claimen?
Als je in je instellingen van iCloud email aan zet (als die uit stond) dan vraagt je apparaat of je een @me.com wilt aanmaken.
Gebeurde mij wel tenminste en heb de me.com ook gewoon.
Gebeurde mij wel tenminste en heb de me.com ook gewoon.
Nee, daar wordt nog gewoon van MobileMe gebruik gemaakt.Anoniem: 150263 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:31:
Worden agenda en contracten al gesynced naar de iCloud? Is het tevens al mogelijk om tijdens de setup van iCloud een mailadres te claimen?
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik kan iTunes 10.5 echt niet vinden voor windows.
Waar staat die want op developer.apple.com zie ik alleen de Mac versie.
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Dat klopt, het is alleen voor ontwikkelaars, en om voor iOS te ontwikkelen heb je een mac nodig.nils7 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:48:
Ik kan iTunes 10.5 echt niet vinden voor windows.
Heb 'm wel gevonden inmiddels... ff zoeken maar via iCloud for developers en dan downloads kom je 'm tegen voor windows.ZpAz schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:54:
[...]
Dat klopt, het is alleen voor ontwikkelaars, en om voor iOS te ontwikkelen heb je een mac nodig.
Dus voor developers die 'm zoeken.
Heb alleen nu m'n mac gepakt voor iOS 5 want dat is wel een DMG als download hahaha.
Dan maar de ipsw via USB stick over zetten
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Ergens had ik wel gehoopt dat de camera software wel verbeterd zou zijn, dat de geavanceerde fotograaf er ook iets aan had.
Zaken die bij Android al standaard in te stellen zijn, zoals iso, witbalans, belichtingscompensatie en flitsmodus zie ik niet terug. Alleen een grid en pinch to zoom.
In de rest zit ook weinig vernieuwends verder en ik denk dat Apple zich straks in de vingers gaat snijden als het echt allemaal zo beperkt blijft.
Zaken die bij Android al standaard in te stellen zijn, zoals iso, witbalans, belichtingscompensatie en flitsmodus zie ik niet terug. Alleen een grid en pinch to zoom.
In de rest zit ook weinig vernieuwends verder en ik denk dat Apple zich straks in de vingers gaat snijden als het echt allemaal zo beperkt blijft.
Gadgets FTW!
Ik denk dat Apple het bij de volgende iPhone vrijwel helemaal moet hebben van de hardware, de software is niet meer zo revolutionair, wel stabiel en gebruiksvriendelijk, maar weinig functies zijn echt nieuw. Het lijkt erop dat Apple gewoon niets nieuws/bruikbaars/revolutionair meer kan bedenken en/of onder druk staat van de concurrentie, dan maar uit wanhoop even bij de buren kijken om toch bij te blijven...
/dev/null
Ik weet echt niet hoe je de agenda en reminder items in het notification center krijgt. Ik zag wat foto's met test items van sommige mensen, maar mij lukt dat niet. Als ik een item aanmaak, dan verschijnt er niks in het notification center. Het staat wel allemaal aan in settings. (iPhone 3GS). Iemand anders die het wel lukt?
Edit: Zoiets dus.
http://www.flickr.com/pho...807446318/in/photostream/
[ Voor 12% gewijzigd door PGB83 op 08-06-2011 19:47 ]
Ik snap het gezever over dat iets vernieuwender moet niet zo. Wat moet je dan in godsnaam nog meer allemaal 
/edit
Zelfde geldt voor het gezever over kopiëren. Bijvoorbeeld notifications. Eerst ligt de halve wereld te zaniken dat het niet goed is (was ook irritant), Apple pakt het aan, en geslaagd, is het ineens gekopieerd. Tuurlijk gaat het uiteindelijk allemaal op elkaar lijken. Wat hadden ze dan moeten doen. Swipe van rechts naar links
/edit
Zelfde geldt voor het gezever over kopiëren. Bijvoorbeeld notifications. Eerst ligt de halve wereld te zaniken dat het niet goed is (was ook irritant), Apple pakt het aan, en geslaagd, is het ineens gekopieerd. Tuurlijk gaat het uiteindelijk allemaal op elkaar lijken. Wat hadden ze dan moeten doen. Swipe van rechts naar links
[ Voor 61% gewijzigd door UltraSub op 08-06-2011 20:08 ]
Neem een voorbeeld aan Windows 7. In een verzadigde markt toch met een geheel nieuw product komen. Ook al slaat het nog niet echt aan, het is vernieuwend, werkt goed en biedt veel mogelijkheden.
Er zijn nog genoeg dingen om te bedenken voor Apple. Maar vergis je niet, ook een periode van 'rust' kan strategisch ingepland zijn. Met iOS5 niet zo schokkend en 'wow' overkomen en met iOS6 de concurrentie weer wegknallen.
Er zijn nog genoeg dingen om te bedenken voor Apple. Maar vergis je niet, ook een periode van 'rust' kan strategisch ingepland zijn. Met iOS5 niet zo schokkend en 'wow' overkomen en met iOS6 de concurrentie weer wegknallen.
Oh. Nou snap ik het. Vernieuwend is "een nieuw uiterlijk".
Dan skin je de boel toch. Ook nooit gesnapt.
Werkt gewoon hoor.Peabz21 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:42:
Ik weet echt niet hoe je de agenda en reminder items in het notification center krijgt. Ik zag wat foto's met test items van sommige mensen, maar mij lukt dat niet. Als ik een item aanmaak, dan verschijnt er niks in het notification center. Het staat wel allemaal aan in settings. (iPhone 3GS). Iemand anders die het wel lukt?
Stel je wel een alert in bij het agenda item?
Nee, niet per se een nieuw uiterlijk. maar kijk die Live Tiles bijvoorbeeld, dat is simpelweg vernieuwend en biedt nieuwe functionaliteit die je anders niet kunt krijgen. Weet zeker dat Apple dat graag zou hebben uitgevondenUltraSub schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:07:
Oh. Nou snap ik het. Vernieuwend is "een nieuw uiterlijk".
iOS is al jaren een succes en pak eens een android en je weet waarom!
Niks ten nadelen op android hoor maar iOS zit qua gebruiksvriendelijkheid echt veel beter in elkaar.
Ik mis inderdaad alleen de widgets die anroid zelf heeft en een desktop achtige look (wat ook android heeft en de apps dus apart in een menu)
Niks ten nadelen op android hoor maar iOS zit qua gebruiksvriendelijkheid echt veel beter in elkaar.
Ik mis inderdaad alleen de widgets die anroid zelf heeft en een desktop achtige look (wat ook android heeft en de apps dus apart in een menu)
Wat mis je dan aan die widgets? Ik mis die dingen echt totaal niet namelijk. Nemen alleen maar ruimte in beslag. Wat me voor Apple een goed idee lijkt is dat je per app in kunt stellen of je het volgende wil:nils7 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:10:
iOS is al jaren een succes en pak eens een android en je weet waarom!
Je drukt op een app, er opent zich een soort popup met alsware snelle informatie uit die app (bijv bij Twitter je Twitter timeline). Als ware dus een snel toegankelijke widget. Als je daar dan op drukt, opent die pas de app. En dat je dit dan per applicatie in kunt stellen. Als ik dit al op het toilet kan bedenken, moet Apple het toch wel beter kunnen
sinds wanneer zit er een voice over in?
Was dat nog nooit tegen gekomen.
Was dat nog nooit tegen gekomen.
Zo iets idd of al een groter icoon met dezelfde info en als je er op drukt naar de app gaat maar dan vanuit de widget en niet vooraf eerst op een app icoonDannydekr schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:13:
[...]
Wat mis je dan aan die widgets? Ik mis die dingen echt totaal niet namelijk. Nemen alleen maar ruimte in beslag. Wat me voor Apple een goed idee lijkt is dat je per app in kunt stellen of je het volgende wil:
Je drukt op een app, er opent zich een soort popup met alsware snelle informatie uit die app (bijv bij Twitter je Twitter timeline). Als ware dus een snel toegankelijke widget. Als je daar dan op drukt, opent die pas de app. En dat je dit dan per applicatie in kunt stellen. Als ik dit al op het toilet kan bedenken, moet Apple het toch wel beter kunnen
[ Voor 85% gewijzigd door nils7 op 08-06-2011 20:16 ]
Verrek, nu doet ie het wel.Rivanov schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:10:
[...]
Werkt gewoon hoor.
Stel je wel een alert in bij het agenda item?
[afbeelding]
Email meldingen worden standaard? Niet weergegeven volgens mij iig stond dat bij mij uit in notifications center.
Irritand puntje trouwens met een 'gedockte thumb' toetsenbord, hij blijft boven de site zweven ipv dat hij de site opschuift.
Edit: wilde even een screenshot uploaden, maar dropbox crashed dan op iOS 5.
Irritand puntje trouwens met een 'gedockte thumb' toetsenbord, hij blijft boven de site zweven ipv dat hij de site opschuift.
Op de iPad werken de notifications nog verre van goed. Agenda items(met melding) komen er niet in en ook geen reminder items.
Wat dacht je van email of via usb?ZpAz schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:31:
Email meldingen worden standaard? Niet weergegeven volgens mij iig stond dat bij mij uit in notifications center.
Het werkt prima ja! Weet iemand of hij al te jailbreaken is?
iOS5 is te jailbreaken (tethered) maar de jailbreak is nog niet publiek....
Hmm ik hoop dat die spoedig wordt uitgebracht, en het liefst untethered.filenox schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:58:
iOS5 is te jailbreaken (tethered) maar de jailbreak is nog niet publiek....
Voor untethered is er een aanpassing nodig aan het OS zelf, bij tethered aan de bootrom. Daarom zal de eerste tethered pas gereleased worden bij de final van iOS5 denk ik.
Het enige waarvoor ik nu nog zal jailbreaken is dat je feedback krijgt bij het typen en mis nog steeds SBsettings. Maar kan in principe prima zonder, dus misschien dat ik wel stop met jailbreaken. Sowieso met die over-the-air updates zal het lastiger worden als ze continu security-risks gaan updaten bijvoorbeeld.
UserlandJB UserlandJB
MuscleNerd Confirms iOS 5 Jailbreak Wont Be Affected By Over-The-Air Updates http://bit.ly/jfG1eq
Je hoort klik en je ziet de letters verschijnen. Op de iPhone wordt de gekozen letter ook nog groter weer gegeven. Op de ipad wordt hij wat donkerder. Heb nooit begrepen wat de meerwaarde van trillen is.
Heb een tijd HapticPro gebruikt, het trillen is heel subtiel, lijkt net of je dus een toets indrukt. Vooral in de silentmode is het ideaal. Ben er helaas aan gewend geraakt
In het notificatie menu heb je de widget voor het weer en stocks. Kun je deze ook een vaste plek geven? de weer widget wisselt van plek, soms boven een notificatie en de andere keer er weer onder
39
-
[ Voor 99% gewijzigd door s1ck op 08-06-2011 22:55 ]
Instellingen -> Berichtgeving -> WijzigFietsbel schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:35:
In het notificatie menu heb je de widget voor het weer en stocks. Kun je deze ook een vaste plek geven? de weer widget wisselt van plek, soms boven een notificatie en de andere keer er weer onder
Dan kan je alles verschuiven zoals je wilt.
Ik kan Photo Stream op de één of andere manier niet enablen.
Als ik hem aanvink in Foto's, en ga weer terug naar het beginmenu in Instellingen, en ga weer naar Foto's, dan staat hij weer uit.
Iemand een oplossing?
Als ik hem aanvink in Foto's, en ga weer terug naar het beginmenu in Instellingen, en ga weer naar Foto's, dan staat hij weer uit.
Iemand een oplossing?
Ah! zo simpel, maar toch niet duidelijk genoeg. Bedankt!Peabz21 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:10:
[...]
Instellingen -> Berichtgeving -> Wijzig
Dan kan je alles verschuiven zoals je wilt.
39
Anoniem: 193286
Ik weet niet zeker of je op mijn post doelt, maar ik bedoel dat Apple soms juist doet alsof ze iets nieuws bedenken, terwijl het dat niet is. Zoals een slide met allemaal briefjes met handgeschreven berichten tonen en dan zeggen "Vanaf nu hoeft dat niet meer!" Zeg dan gewoon: "We weten dat er 1.000 to do apps zijn, vanaf nu zit het standaard in iOS en het is beter op die en die punten".UltraSub schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:00:
Ik snap het gezever over dat iets vernieuwender moet niet zo. Wat moet je dan in godsnaam nog meer allemaal
/edit
Een nieuwe skin is nou eenmaal nodig om de zoveel jaren. En ik vind dan ook dat MS dat ook goed doet. (ben de laatste hier die nog ooit een windows phone koopt, maar toch) Een consument raakt snel uitgekeken op toestellen door verouderde skins. (ik kan het weten). Ik verwacht dan ook dat iOS 6/7 er weer anders/vernieuwender uit zal zien om ook te concurreren.
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Wat me opvalt sinds ik ios5 vanaf vanavond heb geinstalleerd is dat mijn toetsenbord niet zo nauwkeurig werkt, ik druk vaak fout, bijvoorbeeld als ik de f in wil typen de d pak. Dit had ik vroeger echt nooit, is er een manier om het toetsenbord te calibreren?
Air video stuk op mijn iPad
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Klopt, lijkt een bug te zijn in ios 5, ook veel toetsaanslagen worden niet goed geregistreerd en de response ligt lagerswoutr schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 00:18:
Wat me opvalt sinds ik ios5 vanaf vanavond heb geinstalleerd is dat mijn toetsenbord niet zo nauwkeurig werkt, ik druk vaak fout, bijvoorbeeld als ik de f in wil typen de d pak. Dit had ik vroeger echt nooit, is er een manier om het toetsenbord te calibreren?
39
Hopelijk word dat snel opgelost met een delta update? Is eigenlijk de irritantste bug vind ik zelf.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik zag op de Apple website dat Safari nu (eindelijk) tabbed browsing heeft. Alleszins toch op de iPad. Werkt die tabbed browsing wat vlot want de huidige manier van wisselen tussen webpagina's in Safari is onhandig en traag. Je bent nu haast verplicht om een alternatieve browser te installeren die vaak een uit de toon vallende user interface heeft, de stabiliteit van Safari mist of snelheid/vloeiendheid ontbreekt. Goed uitgewerkte tabbed browsing in Safari zou de nood aan een alternatieve browser aanzienlijk verkleinen.
Op een adblocker in Safari hoef ik niet te hopen zeker?
Tabbed browsing in Safari in iOS 5 werkt gewoon super snel. Totaal geen vertraging. Ik heb in ieder geval iCab Mobile eraf gegooid.
Bij mij crashed iCab Mobile gelijk als ik hem opstart (iPad2). Maar goed, toch niet meer nodig met tabbed browsing van Safari.
De nieuwe Reader in Safari is een soort ad-blocker toch? Kan als je op een pagina zit op Reader drukken, dan maakt hij van de huidige pagina een soort pdfje met alleen de relevante tekst/plaatjes.satcp schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 07:20:
Ik zag op de Apple website dat Safari nu (eindelijk) tabbed browsing heeft. Alleszins toch op de iPad. Werkt die tabbed browsing wat vlot want de huidige manier van wisselen tussen webpagina's in Safari is onhandig en traag. Je bent nu haast verplicht om een alternatieve browser te installeren die vaak een uit de toon vallende user interface heeft, de stabiliteit van Safari mist of snelheid/vloeiendheid ontbreekt. Goed uitgewerkte tabbed browsing in Safari zou de nood aan een alternatieve browser aanzienlijk verkleinen.
Daar zie je dan inderdaad geen ads, maar ook geen reacties bijvoorbeeld, enkel het 'hoofdbericht' en titel e.d. Op Safari op OSX heb je dat al een tijdje.kloos2 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:32:
[...]
De nieuwe Reader in Safari is een soort ad-blocker toch? Kan als je op een pagina zit op Reader drukken, dan maakt hij van de huidige pagina een soort pdfje met alleen de relevante tekst/plaatjes.
Klopt het trouwens dat er niet gesynced wordt (bv Photostream) naar iCloud als je geen wifi hebt? Heb op mn iPhone en iPad 3G, maar net genomen foto komt niet aan bij de iPad.
Is alleen via 3G en WiFi.
Hmz, maar via 3G synched ie dus niet naar iCloudRivanov schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:13:
Is alleen via 3G en WiFi.
[ Voor 3% gewijzigd door B2 op 09-06-2011 10:16 ]
Helaas ben ik geen developer, noch heb ik een iPad 2 (wel een iPad 1), maar voor de de mensen met een iPad 2 en een aTV: http://firemint.com/2011/...reen-gaming-over-airplay/ Dit is toch wel heel erg stoer zeg.
Het schijnt nu dus al te werken, mits je zowel je iPad 2 als je aTV naar iOS5 update.
Het schijnt nu dus al te werken, mits je zowel je iPad 2 als je aTV naar iOS5 update.
Ik heb mijn iPod Touch weer gerestored naar 4.3.3, opeens heb ik opties om mijn aankopen uit de "cloud" te downloaden.... ik dacht dat iCloud een 5.x only feature was, maar het is schijnbaar al langer geïntegreerd in het OS.

Wel een onwijs handige feature, vroeger maakte ik screenshots van mijn homescreens om te zien wat ik ook al weer had
Wel een onwijs handige feature, vroeger maakte ik screenshots van mijn homescreens om te zien wat ik ook al weer had
[ Voor 39% gewijzigd door donny007 op 09-06-2011 10:46 ]
/dev/null
Dat zit standaard in iOS 4.3.3
Is sinds maandag beschikbaar voor iedereen die deze iOS versie heeft.
Staat los van iOS 5.
Is sinds maandag beschikbaar voor iedereen die deze iOS versie heeft.
Staat los van iOS 5.
De App-Store is gewoon 'html' ofzo. Die kunnen ze 'remote' dus updaten met nieuwe icoontjes / layout / knoppen e.d vzviw.
Anoniem: 135995
Cool, thanks. Ik dit het weekend es testen. En als het niet werkt, dan kan ik weer terug naar 4.3.3?Anoniem: 383722 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:12:
[...]
ja dit is het geval Ik heb ook een keer een test procedure gedaan nu werkt mijn ipad met OS5.0 zonder registratie Via testflight word je Ipad geregistreerd door de ontwikkelaar voor de app
heb je nog vragen ik hoor het graag
Niet standaard. Je moet 'm dan in DFU mode zetten om 'm te kunnen restoren met een iOS 4.3.3 file.
Anoniem: 54248
Is het mogelijk om het iCloud gebeuren ook in zijn geheel te deactiveren? En zijn de beta builds nog op een andere manier te vinden dan met developer license?
Ja je kan ze vinden, nee je kan ze niet installeren.Anoniem: 54248 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:29:
Is het mogelijk om het iCloud gebeuren ook in zijn geheel te deactiveren? En zijn de beta builds nog op een andere manier te vinden dan met developer license?
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Het is bijna marteling van Apple. Nu aankondigen en dan pas in de herft uit laten komen. Ik zou bijna gaan betalen om de beta te kunnen gebruiken...
Nah, doelde niet op jouw post. Doelde op het algemene verhaal, hier, op de frontpage reacties, op het hele internet.Anoniem: 193286 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:37:
[...]
Ik weet niet zeker of je op mijn post doelt, maar ik bedoel dat Apple soms juist doet alsof ze iets nieuws bedenken, terwijl het dat niet is. Zoals een slide met allemaal briefjes met handgeschreven berichten tonen en dan zeggen "Vanaf nu hoeft dat niet meer!" Zeg dan gewoon: "We weten dat er 1.000 to do apps zijn, vanaf nu zit het standaard in iOS en het is beter op die en die punten".
Maar ik ben het wel eens met je punt. Niet zo doen alsof je het wiel hebt uitgevonden, gewoon zeggen, mooi, nu zit het er standaard in, we denken dat iedereen dat wel handig vind.
Installeren kan wel met een omweg, alleen kan je je tel dan niet activeren bij Apple, en is ie op dat moment onbruikbaar.Osxy schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:34:
[...]
Ja je kan ze vinden, nee je kan ze niet installeren.
Zelfs het activeren krijg je voor elkaar!jvsjmedia.nl schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:27:
[...]
Installeren kan wel met een omweg, alleen kan je je tel dan niet activeren bij Apple, en is ie op dat moment onbruikbaar.
Heb je daar een linkje van. Je kan geen pm berichten ontvangen volgens mijCrp schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:48:
Activeren is mij ook gelukt op zo'n site die er 7 dollar voor vraagt.
ik mag ook geen linkjes plaatsenECiftci schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:03:
[...]
Heb je daar een linkje van. Je kan geen pm berichten ontvangen volgens mij
Haha zoiets had ik nou ook, toen maar een dev account aangemaakt, misschien ga ik ook nog eens ooit daadwerkelijk een App maken, het is ook wel handig dat je dan bij het complete dev materiaal kan, altijd leuk om mee te spelen!ECiftci schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:37:
Het is bijna marteling van Apple. Nu aankondigen en dan pas in de herft uit laten komen. Ik zou bijna gaan betalen om de beta te kunnen gebruiken...
Kan in elk geval voorlopig vooruit want kwam er dus toen achter dat ik 100 devices mag registreren terwijl ik er zelf maar 4 heb
offtopic:
nevermind!
nevermind!
[ Voor 94% gewijzigd door HaterFrame op 09-06-2011 15:45 . Reden: Mag nie! ]
I am the great Cornholio!
Ik heb er maar 1 op m'n dev account 
Kan je eigenlijk terug naar 4.x? Ik wil Air Video terug
[ Voor 68% gewijzigd door Gamebuster op 09-06-2011 15:31 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
itunes 10.3 installeren en updaten naar 4.3.3Gamebuster schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:31:
Ik heb er maar 1 op m'n dev account
PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i
Ik wilde je een pm sturen maar dat gaat nietYoshi1983 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:22:
[...]
Haha zoiets had ik nou ook, toen maar een dev account aangemaakt, misschien ga ik ook nog eens ooit daadwerkelijk een App maken, het is ook wel handig dat je dan bij het complete dev materiaal kan, altijd leuk om mee te spelen!
Kan in elk geval voorlopig vooruit want kwam er dus toen achter dat ik 100 devices mag registreren terwijl ik er zelf maar 4 heb
Via fiverr.com moet je eens zoeken op UDID daar staat een gast die heet coucher (of iets in die trend).
Gewoon doorsturen en binnen halve dag kun je installen. Heb er 2 gereged 4 en ipad2 werkt hartstikke goed.
Gewoon doorsturen en binnen halve dag kun je installen. Heb er 2 gereged 4 en ipad2 werkt hartstikke goed.
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
en hij doet dat gratis?-nickx- schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:56:
Via fiverr.com moet je eens zoeken op UDID daar staat een gast die heet coucher (of iets in die trend).
t is btw cauchon
PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i
Wat ik jammer vind van de notifications is dat als je ze op het lockscreen negeert, en via de normale unlock slider gaat, ze alsnog later als je je scherm lockt verdwenen zijn. Van mij mogen ze wel blijfen staan totdat ik het gelezen heb of ze verwijder.
Vanmiddag een iPad 2 gehaald bij de Media Markt (wit/16GB) en iOS 5 werkt er echt heel erg goed op. iCloud diensten lijken allemaal te werken. Vind het een geniaal concept. Als ik 's avonds laat dus met de iPad werk zal alles automatisch op de iPhone terecht komen (reminders, notities etc.)
Enige app die ik tot nu ben tegenkomen die niet goed (meer) werkt is de Hyves applicatie. Deze werkt erg brak, bepaalde knoppen functioneren niet waardoor de app onbruikbaar is.
Enige app die ik tot nu ben tegenkomen die niet goed (meer) werkt is de Hyves applicatie. Deze werkt erg brak, bepaalde knoppen functioneren niet waardoor de app onbruikbaar is.
Hoe verwijder ik eigenlijk een playlist van iOS 5? Je kan ze wel aanmaken maar een verwijder knop zie ik niet.
Ga toch maar weer de beta eraf halen en terug naar 4.3. Nu al vier x gehad dat als ik de smart cover omsla hij niet aangaat, op de home button of aan/uit button richt dan ook niks uit. Enige om hem aan te krijgen is de home -en aan/uit tegelijketijd voor een tijdje vasthouden.
Hmm wazig. Probleem niet eerder gehoord. Ben nu mn 3GS aan het updaten, es kijken hoe het werkt.
I am the great Cornholio!
Anoniem: 363404
Oh, dat is wel erg fijn om te horen, dat je in iOS5 ook albums op je iPad en iPhone kunt maken.Scott schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:44:
[...]
Ja en ja. Mits je Photo Stream hebt geactiveerd uiteraard.
Ik ken mensen die om deze reden zelfs uiteindelijk toch nog voor een laptoptje gekozen hebben i.p.v. een iPad.
Anoniem: 152828
Ok, ik draai nu sinds dinsdagavond iOS 5 beta op mijn iPhone 4. Even wat persoonlijke ervaringen van mij.
1. Stabiliteit. Tot nu toe verloopt alles vrij stabiel. Nog geen rare vastlopers gehad ofzo, al is de mail app al wel 1x gecrashed vanavond toen ik een PDF attachment wou openen.
2. Performance. Ik kwam van iOS 4.2.1, en in vergelijking daarmee vind ik alle animaties een stuk minder vloeiend verlopen. Vaak schokt 'ie eventjes als je bijvoorbeeld op de home-knop drukt, of als je naar een andere pagina op je home screen gaat. Ook duurt het soms een paar seconden totdat 'ie daadwerkelijk iemand gaat bellen, nadat ik zijn/haar telefoonnummer heb aangeklikt in Contacten.
3. Compatibility. Tweetbot heeft normaal een geskinde balk aan de bovenkant, dit werkt in IOS 5 niet meer om de een of andere reden. Deze balk heeft nu gewoon de standaard blauwige kleur van IOS. Ook in Boxcar werkt de balk aan de bovenkant niet goed, de knoppen die hierop staan verdwijnen namelijk als je ergens op drukt of verschijnen helemaal niet. In SimplyTweet is de 'nieuwe tweets laden' animatie een verkeerde animatie. Verder nog geen problemen gehad met andere apps.
4. Notificaties. Zoals al eerder gezegd, ik wil graag zelf bepalen wanneer ze verdwijnen. Werkt verder erg mooi
Wel vind ik dat de notificatiebalk die in beeld verschijnt als je met je telefoon bezig bent, een beetje 'uit de toon' valt met de rest van het design. Het is gewoon een raar wit balkje, ziet er niet echt mooi gelikt uit.
5. De Muziek-app laat nog veel te wensen over qua stabiliteit, zitten allerlei kleine bugjes in zoals Album Art niet laden en af en toe lange wachttijden. Zelfde geldt voor iTunes 10.5 beta x64 voor Windows trouwens.
6. Vandaag las ik op iPhoneclub iets over een superkorte batterijduur: heb ik nog niks van gemerkt. Gaat misschien ietsje harder dan bij 4.2.1, maar dat was ook te verwachten.
Conclusie: Prima mee te werken, ik laat 'm er mooi op staan tot er een nieuwe beta komt. Nu nog wachten op die jailbreak van Musclenerd
Tethered of niet, graag online zetten die handel.
1. Stabiliteit. Tot nu toe verloopt alles vrij stabiel. Nog geen rare vastlopers gehad ofzo, al is de mail app al wel 1x gecrashed vanavond toen ik een PDF attachment wou openen.
2. Performance. Ik kwam van iOS 4.2.1, en in vergelijking daarmee vind ik alle animaties een stuk minder vloeiend verlopen. Vaak schokt 'ie eventjes als je bijvoorbeeld op de home-knop drukt, of als je naar een andere pagina op je home screen gaat. Ook duurt het soms een paar seconden totdat 'ie daadwerkelijk iemand gaat bellen, nadat ik zijn/haar telefoonnummer heb aangeklikt in Contacten.
3. Compatibility. Tweetbot heeft normaal een geskinde balk aan de bovenkant, dit werkt in IOS 5 niet meer om de een of andere reden. Deze balk heeft nu gewoon de standaard blauwige kleur van IOS. Ook in Boxcar werkt de balk aan de bovenkant niet goed, de knoppen die hierop staan verdwijnen namelijk als je ergens op drukt of verschijnen helemaal niet. In SimplyTweet is de 'nieuwe tweets laden' animatie een verkeerde animatie. Verder nog geen problemen gehad met andere apps.
4. Notificaties. Zoals al eerder gezegd, ik wil graag zelf bepalen wanneer ze verdwijnen. Werkt verder erg mooi
5. De Muziek-app laat nog veel te wensen over qua stabiliteit, zitten allerlei kleine bugjes in zoals Album Art niet laden en af en toe lange wachttijden. Zelfde geldt voor iTunes 10.5 beta x64 voor Windows trouwens.
6. Vandaag las ik op iPhoneclub iets over een superkorte batterijduur: heb ik nog niks van gemerkt. Gaat misschien ietsje harder dan bij 4.2.1, maar dat was ook te verwachten.
Conclusie: Prima mee te werken, ik laat 'm er mooi op staan tot er een nieuwe beta komt. Nu nog wachten op die jailbreak van Musclenerd
En precies daarom heeft Apple die functionaliteit toegevoegdAnoniem: 363404 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:46:
[...]
Oh, dat is wel erg fijn om te horen, dat je in iOS5 ook albums op je iPad en iPhone kunt maken.
Ik ken mensen die om deze reden zelfs uiteindelijk toch nog voor een laptoptje gekozen hebben i.p.v. een iPad.
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Het is niet toegestaan om te vragen om UDID's te registreren (of om hierin te handelen etc.)
- Links om iOS 5 te downloaden buiten Apple's site zijn niet toegestaan.
- Als de update nog niet in iTunes ziet, moet je nog wat meer geduld hebben
- Het is niet toegestaan om te vragen om UDID's te registreren (of om hierin te handelen etc.)
- Links om iOS 5 te downloaden buiten Apple's site zijn niet toegestaan.
- Als de update nog niet in iTunes ziet, moet je nog wat meer geduld hebben