Toon posts:

Bescherming andere meningen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
Geachte redactie.

Het internet tijdperk waarin we nu leven zorgt er voor dat informatie vrijelijk rond gaat en er ruimte komt voor meningen die anders zijn dan die van de gevestigde orde. Dit vraagt om maatregelen om die nieuwe meningen te beschermen. Herhaaldelijk wordt mijn mening bespot, weggemod, mijn topic gesloten, geprovoceerd, enkel en allleen om de rede 'iedereen denkt dat het anders is', ''wat is de kans?' ;)

De redactie moet mijns inziens andere meningen actief gaan beschermen. Anders blijven we met de huidige consensus zitten, en iedereen weet dat die nergens toe leidt (he nou doe ik het zelf! :F )

Voorbeelden. Algemene mededelingen waarin dit wordt uitgelegd. Opnieuw kijken naar regels. Vragen aan mensen met een andere mening om deze aub te melden, daarna actief door moderatoren zorgen dat deze meningen niet nodeloos de grond in worden geboord. Zorgen dat er onder geen beding meningen worden weggemod omdat ze 'ongewenst' zijn.

Groeten,

Wouter

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:52

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je lijkt het tegelijkertijd over zowel het forum als de frontpage te hebben, begrijp ik dat goed? Want je topic staat in het (frontpage)redactie forum.

Voordat we over een stukje lucht gaan praten; heb je ook voorbeelden van die problemen die jij tegenkomt? Dat praat wat makkelijker :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05 17:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als jij je eigen mening niet dermate kunt verdedigen dat anderen ervan overtuigd zijn dat er wel iets in kan zitten dan faal jij als discussiepartner. Ik zie niet in hoe of zelfs waarom daar actief "bescherming" voor moet zijn vanuit de redactie, niet in de laatste plaats gezien het feit dat de redactie over het nieuws gaat, niet over het commentaar daarop.

If anything had ik liever bescherming tegen het type mensen dat denkt een hippe nieuwe mening te hebben en eigenlijk onzin als waarheid loopt te verkopen. Ik zeg niet dat jij dat doet, want ik heb je berichten domweg niet gelezen en zou het dus niet weten. Maar ik weet wel dat ik dat soort berichten méér zie dan "nieuwe meningen" die wél een punt hebben.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Als je controversiële beschuldigingen maakt, beargumenteer deze dan:
ArtPhil-Flower in 'nieuws: Telenet heeft opnieuw problemen met doorgeven YouTube-video's - update'
ArtPhil-Flower in 'nieuws: Telenet heeft opnieuw problemen met doorgeven YouTube-video's - update'

In principe wordt er niet op mening gemodereerd, maar als je een bedrijf/persoon/instantie wilt beschuldigen, dan wordt wel enige argumententatie verwacht want anders is het slechts een bash. :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een mening mag je ventileren op de FP, verwacht echter geen waardering daarvoor.

Waardering krijg je als mensen het nuttig vonden om te lezen. Een *kuch* oliebazen zal in een kroeg het goed doen als argument maar op de FP zal het maar weinig lezers op extra inzicht brengen.... en daarom wordt het niet gewaardeerd.

Een mening is net zoiets als een toilet, iedereen heeft er een maar om er nu mee te koop te gaan lopen.... meh

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
Okay, ik geef het op. Later, misschien. (Ik voel een slotje aankomen.. :F )

[Voor 31% gewijzigd door ArtPhil-Flower op 06-06-2011 17:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ArtPhil-Flower schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:24:
Okay, ik geef het op. Later, misschien. (Ik voel een slotje aankomen.. :F )
Ik hoop dat je zelf ook snapt dat dit geen manier van discussiëren is? Eerst roep je dat meningen beschermd moeten worden.. en vervolgens heb je geen zin om je punt uiteen te zetten. En dan ook nog met een trollerige smiley om een slotje roepen. Zo werkt het dus niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit laat inderdaad zien wat ik eerder omschreef: je eigen punt niet duidelijk kunnen maken ofwel slecht onderbouwen. Dat komt ofwel omdat je niet duidelijk genoeg bent ofwel omdat je mening niet goed onderbouwd is, en in beide gevallen is dat je eigen verantwoordelijkheid en niet die van het moderatieteam.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
Binnen een tijdsbestek van enkele maanden:Ik zie dat er wel veel mensen kei serieus reageren nu. _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-05 16:56
Je spreekt jezelf nu juist tegen: volgens jou moet er worden gemodereerd op basis van meningen en niet op basis van regels - maar als iedereen zijn mening als uitgangspunt gebruikt, worden de andere (niet-gebruikelijke) meningen die jij zo belangrijk vindt, juist weggemod. 8)7

Daarnaast: zo'n post over Telenet, hè - als je dat nou met feiten had onderbouwd, in plaats van geheel vrijblijvend zo'n bizarre suggestie te doen, had je post nog kans gehad om hoger dan -1 te eindigen.

Edit: Dat Libië-topic is overigens helemaal niet op slot; er is gewoon niet meer gereageerd

[Voor 12% gewijzigd door Joost op 06-06-2011 18:28]

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik zie met die moderatie eigenlijk weinig fout gaan maar je kunt dergelijke posts altijd in #TMF aankaarten nautuurlijk. In dit geval post je ongefundeerde insinuaties waarvoor -1 imho een juiste score is.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:46

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ArtPhil-Flower schreef op maandag 06 juni 2011 @ 18:20:
Binnen een tijdsbestek van enkele maanden:

[list]
• De community is het niet met je eens, dus gaat het topic op slot:

Speakers beluisteren met youtube
Als de community het niet met je eens is, dan krijg je ook geen nuttige reacties op zo'n topic.

[q]
• Een hele hoop poeha, over de mening van 'tweakers', dit topic gaat op slot:

zeef in "Tweakers maken mogelijk: internet in Libie"
Topic is gewoon open, was hooguit even dicht om opgeschoont te worden. En verder: zie de vorige regel; als de community er geen heil in ziet zullen er ook weinig mensen op reageren.
[q]
• Je mag op tweakers niet je mening uit/ vanuit je mening handelen, anders raak je je modrechten kwijt (en ja, dat is een tegenspraak):

PietrKempy in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXII"
Daar heb je gelijk in, en dat is daarom ook gefixt; zie ook plan: Tweakers.net vernieuwt moderatiesysteem
• De community modereert een mening als 'ongewenst':

[/list]

Ik zie dat er wel veel mensen kei serieus reageren nu. _/-\o_
Een niet onderbouwde (conspiratie) mening, welke volledig uit de lucht gegrepen lijkt te zijn wordt vaak als ongewenst gezien, omdat er geen discussie over te voeren is, want wat je ook zegt, als je het niet met de mening eens bent, dan ben je beinvloed door de conspiracy. Ergo, er is geen discussie mogelijk, en dus is het ongewenst, want het zet mensen alleen maar aan tot trollen en flamen.

Als je het nu netjes onderbouwt had, en niet meteen naar stereotypen had gegrepen, en je mening niet als een tang op een varken slaat, dan is er geen enkel probleem om je mening te uiten.

[Voor 3% gewijzigd door Kees op 06-06-2011 18:30]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03 21:03

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik heb de indruk dat je jezelf als een slachtoffer ziet en dat het idee dat je posts niet kwalitatief genoeg zijn geen optie is.

[list]

Met een half miljoen gebruikers zijn er véél threads. Om een minimum aan kwaliteit te houden worden opsomthreads liefst vermeden. Jouw thread was zo'n voorbeeld.

Het topic is 5 minuten - van 23:42 tot 23:47 - gesloten geweest. De modbreak zegt enkel dat de meningen in die thread die van de gebruikers zijn en niet die van T.net. Wat is het probleem hier precies?
• Je mag op tweakers niet je mening uit/ vanuit je mening handelen, anders raak je je modrechten kwijt (en ja, dat is een tegenspraak):

Moderatie gebeurt op basis van de reactiekwaliteit, niet op basis van mening. Zie de moderatie FAQ.
Je reactie was dan ook beneden de kwaliteitsvereisten.
Ik zie dat er wel veel mensen kei serieus reageren nu. _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Je vraag in dat topic was "wat vinden jullie ervan". Daar heb je een antwoord op gekregen. Verdere discussie is, lijkt mij, in zo'n topic niet erg zinvol.
Modereren doe je op basis van inhoud, argumentatie en dat soort dingen. De reden waarom staat in de moderatie-FAQ vermeld. Je mag op Tweakers.net een mening hebben, maar voor het moderatiesysteem gelden andere factoren die bepalen op welke score een reactie dient te belanden. Dat is overigens meerdere malen uitgelegd in het moderatie-forum.

Dat topic is gewoon open, en het enige wat zeef daar zegt is dat de verkondigingen in dat topic niet van Tweakers.net zelf komen. Lijkt me ook gewoon logisch.
Niet alle meningen hoef je op Tweakers.net te uiten. Als je iemand een eikel vindt, dan mag dat, maar zien we liever niet dat je dat hier meldt, om maar een voorbeeldje te geven. Zelfde geldt voor ongefundeerde beschuldigingen. Daar houden we hier niet van. Stel je eens voor dat het bij jou gebeurt. ;)

[Voor 25% gewijzigd door RoD op 06-06-2011 18:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jouw mening is helemaal niet ongewenst. Je post was dat wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
(...)
Wij moddereren niet op mening maar op richtlijnen. Hoezeer je het ook eens bent met een reactie, dat mag geen invloed hebben op de moderatie. Wij kijken naar de mate van relevantie en kwaliteit van de reactie. Ik zou je het advies geven om de mod-FAQ eens goed door te lezen. Hopelijk dat je dan zult inzien dat je reactie de juiste moderatie heeft gekregen :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• ArtPhil-Flower
Voorstel verbetering regels Tweakers.net

Pagina (oud)

Regels

regels
regels
regels

Pagina (nieuw)

update

We hoeven ons niet aan de regels te houden. Wat vind je van de volgende richtlijnen?

nadenken

moedig zijn

je tijd niet verspillen

de tijd van anderen niet verspillen

Regels

regel
regel
regel

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:26

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Serieus, wat wil je nou met zo'n post? Ik stel voor dat je je eigen advies ter harte neemt:
ArtPhil-Flower schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 01:15:
Als je serieus wil discussiëren dan doen we dat van harte met je. Als je liever gewoon stampvoetend je zin wil krijgen dan ben je bij ons aan 't verkeerde adres. Je zegt het zelf al: mensen reageren ("nu", maar ik zie in de voorbeelden eigenlijk weinig anders) serieus. Maak er dan gebruik van en probeer er een nuttige discussie van te maken met onderbouwde degelijke argumenten.

[Voor 21% gewijzigd door RobIII op 08-06-2011 01:32]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

update
We hoeven ons niet aan de regels te houden. Wat vind je van de volgende richtlijnen?
nadenken
moedig zijn
je tijd niet verspillen
Iemand die niet de moeite neemt om zijn mening fatsoenlijk te onderbouwen, denkt niet na, is laf, verspilt zijn eigen tijd en die van anderen. Wat je voorstelt is dus eigenlijk het wegnemen van kwaliteitscontrole omdat je niet in staat bent aan die kwaliteitseisen te voldoen? Je zou het juist als een kans kunnen zien om je mening beter te gaan onderbouwen :) .

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-03 22:49

crizyz

ne.t.weaker

Nog los van dat ik denk dat je voorstel praktisch niet haalbaar is, zonder dat er letterlijk een relsfeer ontstaat, spreek je jezelf ook tegen.

Als ik het even samenvat, is wat je net in je post zette het volgende:
- regels

- de regels doen er eigenlijk niet toe, zolang je maar nadenkt, moedig bent (wat ik me bij die 2 voor moet stellen snap ik trouwens echt niet), je tijd niet verspilt, en de tijd van anderen niet verspilt.

- nog meer regels (waarvan er dus net is gezegd dat ze er niet toe doen 8)7 )

Bij dat systeem zullen meningen net niet worden beschermd en barst heel GoT/T.net binnen de korstse keren uit van flamewars.

Crizyz op Steam

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De lezer heeft altijd gelijk. Als de lezer het niet duidelijk vindt, is het niet duidelijk. Punt. Het mag wezen dat er diepgravende en superslimme gedachten aan je tekst ten grondslag liggen, maar die heb je dan waardeloos opgeschreven. Dat is les één in leesbaar schrijven. Wie deze les niet wil leren, is zijn levensdagen tot wartaal gedoemd.
Evelien Tonkens

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

update

nadenken

moedig zijn

je tijd niet verspillen

Nota bene de derde zin uit het algemeen beleid
Mogelijk zullen een aantal regels je wat overdreven in de oren klinken, maar in de praktijk blijkt deze regulering nodig te zijn om het forum leefbaar te houden.
...cursivering van mij. Onze regels zijn er niet om mensen te pesten, ze zijn gebaseerd op meer dan tien jaar ervaring met het runnen van forum en site. Als je onze tijd niet wil verspillen, dan is het wel handig als je dat soort info in je achterhoofd hebt.

En nu we het toch over regels hebben:
alles wat over het forum gaat of wat niet tot de frontpage beperkt is, kan je in Lieve Adjes aankaarten
Dus Geachte Redactie > Lieve Adjes.

Enneh -
Everyone's ass is up for grabs with every single post. Nothing is sacred, everything is evaluated. How else could it work? What, if not the quality of your posts, could elevate *you* above the unwashed masses?
-ene Alexander Vrchoticky

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Voorstel verbetering regels Tweakers.net

update

Als je ook maar even naar het beleid gekeken had zou je gezien hebben dat de meeste van onze "regels" allang richtlijnen zijn. Wijs voor de grap eens een regel aan waarvan je denkt dat die niet belangrijk is en geef mij daar een goed onderbouwd argument voor.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee