Speakers beluisteren met youtube

Pagina: 1
Acties:
  • 958 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
voorbeeld

Ik weet het, speakers vergelijken via youtube het klinkt absurd. Ik luister hier op netbookspeakertjes, en toch heb ik het idee dat ik een heel aardige indruk krijg van de verschillen tussen de speakers. Ik hoef niemand te vertellen hoe groot de mogelijkheden zijn van op deze manier vergelijken.

1.Wat vinden jullie hier van?
2.Als meer mensen vinden dat het werkt kunnen we er misschien een youtube-vergelijk-discussie topic van maken.

:P

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
hmm ik denk dat je niet een echt goed beeld gaat krijgen van het daadwerkelijke geluid omdat er zoveel factoren missen (denk aan de weergave van de lage tonen die op notebookspeakers helemaal niet tot hun recht komen.

Een echte "audiofiel" gaat toch liever zelf "live" luisteren omdat je dan al zoveel factoren vermijd die je hebt met het vergelijken van speakers op youtube.

Maarja dit is dan mijn menig en ben zeker benieuwd wat de ervaring van anderen zijn.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Daarbij zit er vaak ook een verschil in volume waarop afgespeeld wordt waardoor de tonen anders vervormen vanwege de microfoon etc. Verder gebruikt YT zelf ook nog een compressie om de video op te slaan en te streamen.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zult zeker verschillen horen, echter vergeet niet dat het totale beeld ook weer gekleurd wordt door je laptop speakers. Ik denk dat het een slecht idee is omdat je nu misschien onbewust al een keuze maakt terwijl ze in het echt misschien heel anders klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Compleet ridicuul. Is net zoiets als de kwaliteit van fotocamera's vergelijken via de pixelsmurrie van YouTube 8)7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Totaal zinloos uiteraard. Je luistert namelijk niet alleen naar de speakers, maar vooral naar:

- De muziek en geluidsdrager die er speelt
- De akoestiek van de kamer
- De plaatsing van de microfoon
- De kwaliteit van de microfoon
- De compressie en eventueel converteringen van het opgenomen geluid naar het filmpje

Een speakertest heeft alleen zin als alle variabelen behalve de speakers hetzelfde blijven, via youtubefilmpjes is de enige constante jouw eigen speakertjes of koptelefoon.

Een smaaktest voor eten door allerlei verschillende mensen uit verschillende culturen met verschillende gerechten en in verschillende talen gesproken zal je ook niet veel wijzer maken in wat nu het lekkerste gerecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:14

lier

MikroTik nerd

Ehm...ik pas.

1. Je vergelijkt niet de speakers maar de speakers, microfoon, (eventuele) compressie en de uiteindelijk gebruikte speakers (ingebouwd of los). Als je (denkt) op de manier verschillen (te kunnen) horen, dan gaat het om vreselijk slechte afwijkende speakers.

2. Het idee is leuk, ik vraag me af wat een eventuele uitkomst zegt en wat voor waarde het heeft.

O ja...waarom via youtube? Of wil je de conus uitslag vergelijken?

[ Voor 8% gewijzigd door lier op 07-02-2011 14:58 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Het enige dat je test op die manier zijn je netbookspeakertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je kunt kleurentelevisies ook proberen te vergelijken door er een filpje van te bekijken op een zwart-wit TV. 8)
Maarre, powersmoker, wat heb je gerookt dan, misschien steek ik toch nog wat van op ? :+

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 23:25

FeaR

In GoT we trust

Dat is hetzelfde als naar filmpjes met auto's kijken en aan de hand daarvan een auto kopen omdat de rijeigenschappen zo goed zijn. Zoek maar eens voor de grap op een filmpje waar een paar B&W 802D's staat te spelen, dan weet je meteen waarom deze manier van luisteren nergens op slaat.
2.Als meer mensen vinden dat het werkt kunnen we er misschien een youtube-vergelijk-discussie topic van maken.
Nope, dat gaat hem niet worden...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Onzin. Het enige wat je er met redelijke zekerheid uit af kan leiden is dat er waarschijnlijk geluid uit de betreffende speakers komt, hoe en hoe goed dat geluid klinkt, blijft gewoon een raadsel. Je hebt geen referentie, niets.

Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Gezien vanaf de speakers die men op YT zet tot aan dat het geluid jouw oren bereikt, daartussen zitten nogal wat zwakke schakels die je -niet- weg kunt denken/filteren/whatever. Verschil met de ketting is dat alle zwakke schakels in deze een optelling van zwaktes zijn. (en het dus eigenlijk nog een wonder is dat je uberhaupt nog geluid kunt horen :P )
Daarbij zijn die zwakke schakels nog een variabele ook aangezien niemand kan garanderen dat elk test filmpje op -precies- dezelfde manier tot stand is gekomen. En dát is de grootste zwakte van dit hele verhaal.

Verder is het commercieel misschien wel aantrekkelijk om te doen, de argeloze koper (de non-tweaker dus) zal afgaan op de speaker (lees: het filmpje) met voor hem (of haar) het vetste geluid. Zich niet realiserende dat dat geluid (net als op CD's) wellicht ook nog even lekker door een knap staaltje audio processing is gegaan. Kortom: het zal altijd mooier worden voorgeschoteld dan het in werkelijkheid is. En dus: Onzin.

Feitelijk is het op YT luisteren naar speakers net zo zinloos als het aanschaffen van speakers puur en alleen maar door de kijken naar de specs zoals vermogen en frequentie bereik e.a.
Je kan daar simpelweg nooit uithalen of jij de speakers goed vindt klinken.

[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 07-02-2011 15:33 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
Nope, dat gaat hem niet worden...
Jammer.

Het punt om via youtube te luisteren is dat je veel speakers binnen handbereik hebt.

Maarja, ik ga nog even door, en post nog zo hier en daar wat bevindingen. Ik ben ook wel benieuwd of ik dan opmerkingen over speakers ga maken waar veel mensen (die de speakers goed kennen) het mee eens zijn.

Ik heb erg goed getrainde oren (zeg maar overtraint, soort bodybuilders oren) door al het zingen van de laatste jaren, dus ik heb er wel vertrouwen in.

Ik hoop dat ik niemand |:( door een beetje eigenwijs te zijn. Ga dus nog wat bevindingen posten hier.

YouTube: 2. Vienna Acoustics´ "THE MUSIC"

Vienna Acoustics THE MUSIC

Realistische en volle weergave zanger.

aangeraden versterker: Valve

YouTube: New speakers demonstration: Vienna Acoustics Haydn Grand

Vienna Acoustics Haydn Grand

Vol. Realistisch. Muzikaal. Gevoel dicht op de muziek te zitten.

YouTube: Norah Jones sounds lively in my room!

Vienna Acoustics? prijs 2.000

Versterkte zang, vol zoals b&w maar stabieler

YouTube: Stereo Design Rega RS3 Speakers

Stereo Design Rega RS3 Speakers

Muzikaal. Leuk om naar te luisteren. Goeie speakers maar missen volheid en laag.

Beetje aardig zijn alstublieft. Heb geduld met deze jongen. ;)

[ Voor 45% gewijzigd door ArtPhil-Flower op 07-02-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:55

ResuCigam

BOFH

powersmoker schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:32:
[...]
Ik heb erg goed getrainde oren (zeg maar overtraint, soort bodybuilders oren) door al het zingen van de laatste jaren, dus ik heb er wel vertrouwen in.
Euhm, er posten meer dan 10 mensen boven je met uitleg waarom het onzinnig is luidsprekers te vergelijken via YT en niemand had het erover dat het kwam omdat je oren niet goed genoeg waren...

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Zoals al gezegd: totaal zinloos dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het punt om via youtube te luisteren is dat je veel speakers binnen handbereik hebt.
Nee dat heb je dus niet. Je hebt ten allen tijden alleen je eigen speakers binnen bereik, de rest is vanwege de wisselende variabelen dus niet te testen, hoe graag je het ook zou willen.

Al zijn je oren nog zo goed, er wisselen te veel variabelen om eerlijke vergelijkingen te kunnen maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Kawaii op 07-02-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Zelfs de beste oren kunnen uit een berg non-informatie niks zinnigs halen. En dat is precies wat opgenomen speakers via YouTube opleveren: non-informatie. Jij laat je geest jezelf voor de gek houden door te geloven dat je op deze manier een zinnige vergelijking kunt maken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

[...]

YouTube: Stereo Design Rega RS3 Speakers

Stereo Design Rega RS3 Speakers

Muzikaal. Leuk om naar te luisteren. Goeie speakers maar missen volheid en laag.
Ben je serieus? Dit filmpje laat alleen de speakers zien de muziek is er bijgemonteerd.

Als je alle speakers onder gelijke omstandigheden zou opnemen met dezelfde muziek zou je heel misschien iets kunnen zeggen over hoe het geluid van de verschillende speakers opgenomen wordt, maar door de totaal verschillende filmpjes met andere muziek gaat dit nergens over.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:14

lier

MikroTik nerd

Misschien zou je deze eens voor mij kunnen beoordelen?

O-)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
Jongens..

Ten eerste dit. Quote van mezelf.
Beetje aardig zijn alstublieft. Heb geduld met deze jongen. ;)
Ten tweede: ik vind iedereen erg impulsief reageren.
lier schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:46:
Misschien zou je deze eens voor mij kunnen beoordelen?

O-)
looooooooool
:>

[ Voor 45% gewijzigd door ArtPhil-Flower op 07-02-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Realistische en volle weergave zanger.

[...]

Vol. Realistisch. Muzikaal. Gevoel dicht op de muziek te zitten.

[...]

Versterkte zang, vol zoals b&w maar stabieler

[...]

Wow... er rest mij eigenlijk nog maar één vraag... wat voor netboook heb jij? De speakertjes daar in moeten wel heel erg goed zijn. :)
Shiver23 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:45:
[...]

Ben je serieus? Dit filmpje laat alleen de speakers zien de muziek is er bijgemonteerd.
:D _O-

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

powersmoker schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:47:
Ten tweede: ik vind iedereen erg impulsief reageren.
Misschien komt het doordat bijna niemand lang hoeft na te denken over jouw vraag of dit zinnig is? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 23:25

FeaR

In GoT we trust

powersmoker schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:47:Ten tweede: ik vind iedereen erg impulsief reageren.
Zoals gezegd omdat het gewoon niet handig/zinnig/slim/et cetera is om zo naar speakers te luisteren. Maar goed, dat antwoord heb je nu al veel vaker gehad. En een opsomtopic van speakers die via Youtube beluisterd zijn voegt ook niet veel toe...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.