Ik denk dat als je naar de stream gaat, dat je dan kan kiezen om af te spelen met bs player. BS player werkt bij mij tot nu toe bij elk bestand/stream/ die ik heb geprobeerd.Goofyduck384 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:35:
nee nooit geprobeerd. Is nu ook geen livestream zodat ik het even kan controleren. Maar daar zou ik de url van de liverstream in kunnen zetten, zodat hij hem afspeelt, denk je?
Ik heb hier een geroote Sensation liggen, overgenomen van een andere tweaker, met IC 5.4.0. Wat me nu opvalt is de ruis uit de speaker als je de muziek aan zet. Is dit normaal bij de Sensation/deze ROM of is 'ie kapot?
and thanks for all the fish.
dat is idd een xe versie, ik gebruik deze versie 1.73.401.2 (kan hem op dropbox zetten als je niks vind)Blanex223 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:12:
Kan iemand mij helpen als leek?
Ik heb xda al afgestruind, maar kom er niet helemaal uit. Ik heb een sensation XE die blijft hangen na installatie (officiele OTA) van ics. Opstarten gaat prima tot aan intoetsen pincode, bij indrukken van 1 willekeurige toets loopt toestel vast.
Nu wil ik proberen opnieuw de stock rom te installeren. Ik kan nog wel in Hboot, maar recovery werkt niet. Nu dacht in om flashable rom op sd te zetten en deze te installeren, maar kan niet goed achterhalen welke nu bij mijn toestel hoort.
Kan deze?: PG58IMG.zip Flashable RUU Pyramid LE hTC Europe 1.73.401.4 ???
Ps. Sensation XE van october 2011, gekocht bij phonehouse met vodafone, simlock vrij.
toestel is nog stock?
mocht je echt terug willen,raad ik je aan om gewoon de ruu te draaien, als je niet zeker weet wat je doet,de ruu heeft een kleine beveliging erin zitten.
je kan toestel in fastboot(usb) modus zetten en dan de ruu draaien, toestel booten,dan update(s) nogmaal uitvoeren.
GiTS
Mooi, mooi. Ook meer eens even uitproberen vanavond.Minaaj schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:46:
Mooie Sense 4.0 (CoinDroid) mod te vinden hier
[afbeelding]
[afbeelding]
(voor diegene die het niet zien, 5x5 icons en 7x3
Verwijderd
Ik zag hem al voorbij komen in de coindroid threadMinaaj schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:46:
Mooie Sense 4.0 (CoinDroid) mod te vinden hier
[afbeelding]
[afbeelding]
(voor diegene die het niet zien, 5x5 icons en 7x3
Helaas nog geen volledig werkende bluetooth in de Sense 4.0 roms. Erg jammer want wil graag Sense 4.0 op mijn Sensation, maar gene bluetooth is wel een grote drawback.
Mijn toestel valt ook uit als de accu nog op 100% staat. En na herstart nogsteeds 100%. Dus, geen idee.Tiroz schreef op maandag 30 april 2012 @ 17:19:
Maar waarom zou het dan niet aan de batterij kunnen liggen...? Lijkt mij toch een logische veroorzaker waarom een telefoon plotseling kan uitvallen. Het is ook geen reboot ofzo, power is gewoon off.
Verder doet mijn toestel ook raar tijdens het bellen, steeds heel kort trillen.
Ik heb mijn toestel geunlocked met HTC dev unlock. Daarna heb ik 4ext recovery geinstalleerd. In 4ext werkt mijn scherm als een zonnetje. Hierna ARHD geinstalleerd, dus ics. Zelfde probleem bij lockscreen. 1 keer ring aanraken en bewegen en daarna loopt toestel vast.reaL_G schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:58:
[...]
dat is idd een xe versie, ik gebruik deze versie 1.73.401.2 (kan hem op dropbox zetten als je niks vind)
toestel is nog stock?
mocht je echt terug willen,raad ik je aan om gewoon de ruu te draaien, als je niet zeker weet wat je doet,de ruu heeft een kleine beveliging erin zitten.
je kan toestel in fastboot(usb) modus zetten en dan de ruu draaien, toestel booten,dan update(s) nogmaal uitvoeren.
Probleem is ik heb Hboot 1.27. Als ik gingerbread wil installeren (dat goed werkte) moet ik terug naar hboot 1.17. Maar Hboot 1.27 is nog niet te s-off. of wel??
Iemand een idee??
Helaas is de sensation van mijn vriendinnetje gevallen, gelukkig heeft ze echter een verzekering 
Maar, ze draait al enige tijd (met veel plezier) de ARHD rom, om problemen te voorkomen ivm met verzekerings claim (weet niet of het een probleem is want iig het scherm en de mic zijn finaal kapot) wil ik eigenlijk weer terug naar een stock rom.
nu kon dit op GB gewoon door een standaard RUU te flashen, maar ik weet niet zeker of deze ook de hboot zou downgraden (heb nu 3.24 met de ICS versie van ARHD). Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Of, heeft iemand ervaring met de verzekering van the phone house icm een custom rom en kapotte telefoon?
Maar, ze draait al enige tijd (met veel plezier) de ARHD rom, om problemen te voorkomen ivm met verzekerings claim (weet niet of het een probleem is want iig het scherm en de mic zijn finaal kapot) wil ik eigenlijk weer terug naar een stock rom.
nu kon dit op GB gewoon door een standaard RUU te flashen, maar ik weet niet zeker of deze ook de hboot zou downgraden (heb nu 3.24 met de ICS versie van ARHD). Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Of, heeft iemand ervaring met de verzekering van the phone house icm een custom rom en kapotte telefoon?
android since G1.
Bootloader kan je niet zomaar downgraden volgens mij. Waarom flash je anders niet de ICS RUU?
Officieel heb je geen garantie, maar ik heb nog nooit gehoord van iemand die geen garantie kreeg ivm een custom rom. Zeker als het scherm ed defect is denk ik niet dat ze moeilijk gaan doen.
Officieel heb je geen garantie, maar ik heb nog nooit gehoord van iemand die geen garantie kreeg ivm een custom rom. Zeker als het scherm ed defect is denk ik niet dat ze moeilijk gaan doen.
Artiest voorheen bekend als b3n666
Ik ben al een tijdje een tevreden gebruiken van nu CoinDroid. Gisteren gebeurde er iets raars. Ik was aan het whatsappen toen de telefoon ineens opnieuw opstartte en bleef vastzitten in het witte htc scherm. Ik heb toen de batterij eruit gehaald en hem opnieuw aangezet, toen bleef hij vastzitten in een bootloop. Ik heb toen via Recovery Coindroid 1.1.0. opnieuw geflasht en daarmee kwam ik weer gewoon op mijn homescreens. Thuis wel gezocht op XDA of anderen er ook last van hebben, maar kon niks vinden. Vervolgens zojuist nu.nl-app aan het checken, gebeurt het weer. Dus ik heb weer geprobeerd Coindroid 1.1.0 te flashen, maar nu blijft hij na het flashen van deze file ook in een bootloop hangen. Ik probeer nu een back-up te restoren, geen idee of dat gaat lukken.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? En hoe ik het kan verhelpen? Ik heb laatst wel via ROM-manager 4ext-recovery geflasht (voor de touch), sindsdien geeft hij in recovery het volgende aan:
E: Can't open /cache/recovery/log
E: Can't open /cache/recovery/last_log
E: Can't open /cache recovery/last_log
Edit: restore heeft geholpen, maar het lijkt me dat dit niet zo hoort.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? En hoe ik het kan verhelpen? Ik heb laatst wel via ROM-manager 4ext-recovery geflasht (voor de touch), sindsdien geeft hij in recovery het volgende aan:
E: Can't open /cache/recovery/last_log
E: Can't open /cache recovery/last_log
Edit: restore heeft geholpen, maar het lijkt me dat dit niet zo hoort.
[ Voor 3% gewijzigd door DwightKSchrute op 03-05-2012 11:37 ]
DwightKSchrute, heb je de makers van Coindroid op de hoogte gebracht bij XDA? Waarschijnlijk weten zij de oorzaak en hebben ze de oplossing en als het reproduceerbaar is kan het zeker verholpen worden.
Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G
Mensen,
Ik kom er ff niet uit. Ik heb een HTC Sensation XE. De Hboot is 1.27. Op Revolutionary.io gaat het tot 1.18.
Doel waarom ik dit momenteel nodig heb, is omdat ik een back up wil draaien (met Titanium) zodat ik mijn telefoon naar fabrieksinstellingen kan resetten zonder data te verliezen.
Als ik op HTCdev.com ga kijken, wil de website niet meewerken na het inloggen. Ik selecteer mijn toestel (op de site maar de sensation (EU) en daarna op "next". Er gebeurt simpelweg niets..
Wat doe ik fout, of welke oplossing is nu ff makkelijk om een backup te maken en daarna te kunnen resetten?
Ik kom er ff niet uit. Ik heb een HTC Sensation XE. De Hboot is 1.27. Op Revolutionary.io gaat het tot 1.18.
Doel waarom ik dit momenteel nodig heb, is omdat ik een back up wil draaien (met Titanium) zodat ik mijn telefoon naar fabrieksinstellingen kan resetten zonder data te verliezen.
Als ik op HTCdev.com ga kijken, wil de website niet meewerken na het inloggen. Ik selecteer mijn toestel (op de site maar de sensation (EU) en daarna op "next". Er gebeurt simpelweg niets..
Wat doe ik fout, of welke oplossing is nu ff makkelijk om een backup te maken en daarna te kunnen resetten?
hboot 1.27 zul je JuopunutBear voor nodig hebben voor het volledig ontgrendelen van je telefoon. Voor enkel rooten zou htcdev.com genoeg kunnen zijn, maar dat weet ik niet zeker, je hebt echter ook voor JuopunutBear ook htcdev.com nodig. Zolang je de website dus niet aan de praat krijgt kun je niet veel beginnen. Misschien is het een browser probleem, heb je de website in verschillende browsers geprobeerd?
In IE8 en in Firefox11Arie- schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:55:
hboot 1.27 zul je JuopunutBear voor nodig hebben voor het volledig ontgrendelen van je telefoon. Voor enkel rooten zou htcdev.com genoeg kunnen zijn, maar dat weet ik niet zeker, je hebt echter ook voor JuopunutBear ook htcdev.com nodig. Zolang je de website dus niet aan de praat krijgt kun je niet veel beginnen. Misschien is het een browser probleem, heb je de website in verschillende browsers geprobeerd?
Het lijkt dat het flashen van de 'normale' CWM Recovery heeft geholpen. Nadat ik dit gedaan had, kon ik weer elke file flashen die ik wilde en installeerde die ook daadwerkelijk. Voor de zekerheid maar wel een full wipe gedaan bij de installatie van CoinDroid 1.1.0.kraonkel schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 17:41:
DwightKSchrute, heb je de makers van Coindroid op de hoogte gebracht bij XDA? Waarschijnlijk weten zij de oorzaak en hebben ze de oplossing en als het reproduceerbaar is kan het zeker verholpen worden.
Wat bedoel je met de 'normale CWM recovery'?DwightKSchrute schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:00:
[...]
Het lijkt dat het flashen van de 'normale' CWM Recovery heeft geholpen. Nadat ik dit gedaan had, kon ik weer elke file flashen die ik wilde en installeerde die ook daadwerkelijk. Voor de zekerheid maar wel een full wipe gedaan bij de installatie van CoinDroid 1.1.0.
De non-touch versie (versie 5.0.2.0 is dat). Ik had ClockwordMod Touch geflasht, toen kreeg ik problemenyakutemre1995 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:35:
[...]
Wat bedoel je met de 'normale CWM recovery'?
cw touch gaf bij mij ook wat problemen, probeer eens 4EXT touch, die werkt wel erg prettig
android since G1.
Ik heb CWM non touch en alles werkt daar prima mee, if it ain't broken don't fix it
Ik hou het nu ook hier bijMinaaj schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:04:
Ik heb CWM non touch en alles werkt daar prima mee, if it ain't broken don't fix it
Ik kan je aanraden om faux123's kernel te gebruiken! batterij gaat lang mee en goede performance in mijn ogen.
Met zijn eigen governor "IntelliDemand" en i/o op noop;

Wel anker batterij tho! Hier is nieuwste beta, in zijn topic is ook nog slide2wake disable/enable script te downloaden.
CPU instellingen zelf doe ik met No Frills CPU control
[ Voor 14% gewijzigd door Minaaj op 04-05-2012 14:56 ]
Ik gebruik gewoon standaard Bricked (update m vaak handmatig) en haal daar eigenlijk altijd einde van de dag mee, met batterij over. Heb 'm op Ondemand en lichte grafische overclock staan, gaat prima zo. Don't fix what ain't brokenMinaaj schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:54:
[...]
Ik kan je aanraden om faux123's kernel te gebruiken! batterij gaat lang mee en goede performance in mijn ogen.
Met zijn eigen governor "IntelliDemand" en i/o op noop;
[afbeelding]
[afbeelding]
Wel anker batterij tho! Hier is nieuwste beta, in zijn topic is ook nog slide2wake disable/enable script te downloaden.
CPU instellingen zelf doe ik met No Frills CPU control
Dat zei ik!
anyway heb zojuist CoinDroid 1.5.0 installed (helaas voor de mensen nog geen phoneBT, ben nog benieuwd wanneer dat komt)
Ik install ook altijd nog de new GL, ziet er allemaal weer goed uit de update.
Wat ik verder wilde vragen was of iemand zonder CoinDroid wel de Adobe Flash Player kan updaten, hij had sowieso al de bug dat ik hem alleen maar kon "openen" in market ipv bijwerken, maar toen ik naar "Alle" ging en daar flash wilde bijwerken (dat werkt normaal wel) zag ik dat hij niet meer compitable is.
Iemand zonder CoinDroid?:I
Wat ik verder wilde vragen was of iemand zonder CoinDroid wel de Adobe Flash Player kan updaten, hij had sowieso al de bug dat ik hem alleen maar kon "openen" in market ipv bijwerken, maar toen ik naar "Alle" ging en daar flash wilde bijwerken (dat werkt normaal wel) zag ik dat hij niet meer compitable is.
Ik heb zojuist Adobe Flash Player ge-update. Ik zit op de Android Revolution HD rom v6.6.3.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik heb hem ook zojuist geinstalleerd, hij is de laatste apps aan het optimaliseren. Ben benieuwd.Minaaj schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 21:27:
Dat zei ik!anyway heb zojuist CoinDroid 1.5.0 installed (helaas voor de mensen nog geen phoneBT, ben nog benieuwd wanneer dat komt)
Edit: heerlijk soepel weer. Ik heb mijn schermen toch aardig vol staan met widgets, fotolijsten en folders en het scrollen tussen homescreens wordt met de update soepeler. Moest gisteren noodgedwongen terug naar een eerdere release (2.1.8 uit mijn hoofd). Je merkt het verschil direct.
[ Voor 15% gewijzigd door DwightKSchrute op 04-05-2012 21:57 ]
Kon jij nu Flash updaten dwight? ik heb zelf paar regels aangepast in build.prop en nu kan ik het wel.
Ja, dat lukte vanochtend gewoonMinaaj schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:55:
Kon jij nu Flash updaten dwight? ik heb zelf paar regels aangepast in build.prop en nu kan ik het wel.
Ik ben nu CoinDroid 1.5.1 aan het installeren. Ik had de laatste tijd vaak dat de telefoon random uitviel. Heb ongeveer twee maanden Virtuous Inquisition gedraaid.
Ik vroeg mij af. Welke HBOOT kan ik bij deze ROM nu het beste gebruiken en welke firmware? Ik ben hier erg voorzichtig in, maar ik heb het gevoel dat mijn Sensation nu sinds een maand niet meer stabiel is. Hij valt steeds vaker uit. Het lijkt er op alsof mijn batterij instabiel is geworden, maar dit is gewoon een gevoel dat ik heb.
Ik gebruik nu 4EXT Recovery 1.0.0.3 RC2 geloof ik. HBOOT is nu 1.17. Firmware weet ik niet zeker (kan ik dat nog ergens checken?).
Wat zijn de dingen die ik kan doen om hem weer stabieler te krijgen? Ik gebruik de telefoon echt niet veel op een dag, maar soms valt ie wel 3x op een dag uit. Hopelijk fixt CoinDroid 1.5.1 dit al, maar misschien moet ik aan nieuwe firmware en hboot en 4ext? Of heeft dit er niets mee te maken?
Ik vroeg mij af. Welke HBOOT kan ik bij deze ROM nu het beste gebruiken en welke firmware? Ik ben hier erg voorzichtig in, maar ik heb het gevoel dat mijn Sensation nu sinds een maand niet meer stabiel is. Hij valt steeds vaker uit. Het lijkt er op alsof mijn batterij instabiel is geworden, maar dit is gewoon een gevoel dat ik heb.
Ik gebruik nu 4EXT Recovery 1.0.0.3 RC2 geloof ik. HBOOT is nu 1.17. Firmware weet ik niet zeker (kan ik dat nog ergens checken?).
Wat zijn de dingen die ik kan doen om hem weer stabieler te krijgen? Ik gebruik de telefoon echt niet veel op een dag, maar soms valt ie wel 3x op een dag uit. Hopelijk fixt CoinDroid 1.5.1 dit al, maar misschien moet ik aan nieuwe firmware en hboot en 4ext? Of heeft dit er niets mee te maken?
Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries
1.17 is dat niet voor GingerBread? firmware topic xda.
Had al eerder soort van "howto" kan je hier lezen, het probleem is met oudere HBOOT is dat je dus ook oudere radio(GPS/wifi/3g ect) hebt en andere systeem dingen.
De rom ICS spreekt het dan wellicht aan maar omdat je oudere firmware hebt kan je wel reboots krijgen denk ik. Zelf vond ik VI ook niet al te stabiel tbh.
Het gaat er om dat je weet welke cid je telefoon is, of je telefoon cid maken (dan kan je elke firmware flashen)
Maar lees maar de post door die ik link hierboven.
Had al eerder soort van "howto" kan je hier lezen, het probleem is met oudere HBOOT is dat je dus ook oudere radio(GPS/wifi/3g ect) hebt en andere systeem dingen.
De rom ICS spreekt het dan wellicht aan maar omdat je oudere firmware hebt kan je wel reboots krijgen denk ik. Zelf vond ik VI ook niet al te stabiel tbh.
Het gaat er om dat je weet welke cid je telefoon is, of je telefoon cid maken (dan kan je elke firmware flashen)
Maar lees maar de post door die ik link hierboven.
Mijn CID had ik al eens 111111 gemaakt, dat zit dus wel snor. Ik had ooit ook al die firmware update gedraaid, die toen moest voor ICS (ik draai alweer een poosje ICS roms). Dat vind ik zo apart, dat die HBOOT nog op een oud nummer staat. Ik zal wel even nieuwe firmware gaan installeren.
Edit: ik zie dat ik een typo heb gemaakt, mijn HBOOT was 1.27
Edit 2: Ik heb het gevoel dat CoinDroid 1.5.1 redelijk traag loopt in de menu's etc. Vaak hier en daar lag. Ik heb hem bij de installatie overal op default gezet. Misschien moet ik het nog een keer proberen en dan op performance zetten (dit heb ik nu bewust niet gedaan, vanwege de battery issues (zie vorige post)). Wat zijn jullie ervaringen?
Edit 2: Ik heb het gevoel dat CoinDroid 1.5.1 redelijk traag loopt in de menu's etc. Vaak hier en daar lag. Ik heb hem bij de installatie overal op default gezet. Misschien moet ik het nog een keer proberen en dan op performance zetten (dit heb ik nu bewust niet gedaan, vanwege de battery issues (zie vorige post)). Wat zijn jullie ervaringen?
[ Voor 43% gewijzigd door Merfeh op 05-05-2012 16:08 ]
Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries
Ja default governor is badass, voor echte performance moet je ondemand pakken en wellicht GPU OC/2Dgpu OC.
Ik was zelf ook niet echt over "badass-govenor" te spreken, heb zelf nu een kernel van faux123 met IntelliDemand governor.
Toch zal het inderdaad wellicht nooit zo snel worden als AOSP/CM9, maar je hebt natuurlijk wel alle sense goodies+widgets, plus na mate van tijd gaat hij toch iets beter lopen door gebouwde caches ect.
Met deze cpu manager kan je nog je governor veranderen (no frills cpu control) en zal ik ondemand en noop pakken.
edit2; hier is faux's zijn kernel te vinden (017 open beta 5) haalde daar gister anderhalve dag mee en 4uur schermtijd. (is een mix van performance/batterij)
Die kernel heeft ook sleep2wake, vingers over je toetsen en hij unlocked (hier een script die je direct na het flashen van de kernel kan flashen
)
Voordat je kernel flashed moet je sowieso cache+dalvik cache wipen, daarna zal hij weer alles moeten cachen dus, en je kan met die no frills cpu hem dus op "IntelliDemand" zetten en I/O op "noop"
Heb zelf ook nog eens nieuwere openGL binaries geflashed, die zaten voordat InstaGram uitkwam voor android standaard in deze rom, maar effecten op instagram werken niet met nieuwe openGL versie op dit moment. Maar gebruik zelf dus geen instagram dus dat is geen probleem.
Plus ik vind 1.5.1 iets langzamer dan 1.5.0, weet niet precies hoe dat komt.
Ik was zelf ook niet echt over "badass-govenor" te spreken, heb zelf nu een kernel van faux123 met IntelliDemand governor.
Toch zal het inderdaad wellicht nooit zo snel worden als AOSP/CM9, maar je hebt natuurlijk wel alle sense goodies+widgets, plus na mate van tijd gaat hij toch iets beter lopen door gebouwde caches ect.
Met deze cpu manager kan je nog je governor veranderen (no frills cpu control) en zal ik ondemand en noop pakken.
edit2; hier is faux's zijn kernel te vinden (017 open beta 5) haalde daar gister anderhalve dag mee en 4uur schermtijd. (is een mix van performance/batterij)
Die kernel heeft ook sleep2wake, vingers over je toetsen en hij unlocked (hier een script die je direct na het flashen van de kernel kan flashen
Voordat je kernel flashed moet je sowieso cache+dalvik cache wipen, daarna zal hij weer alles moeten cachen dus, en je kan met die no frills cpu hem dus op "IntelliDemand" zetten en I/O op "noop"
Heb zelf ook nog eens nieuwere openGL binaries geflashed, die zaten voordat InstaGram uitkwam voor android standaard in deze rom, maar effecten op instagram werken niet met nieuwe openGL versie op dit moment. Maar gebruik zelf dus geen instagram dus dat is geen probleem.
Plus ik vind 1.5.1 iets langzamer dan 1.5.0, weet niet precies hoe dat komt.
[ Voor 67% gewijzigd door Minaaj op 05-05-2012 17:30 ]
Ik was altijd trots gebruiker van ICS InsertCoin. De 5.x.x versies.Nu zit ik met veel plezier op CoinDroid 1.5.2 met 4EXT Touch Recovery. Wat een mooie skin is Sense 4! Nondeju, en snel! Ik ga nooit meer terug naar 3.6!
http://specs.tweak.to/18230
Ik heb bijna alles op default gelaten en ik heb geen enkel probleem met lag of iets. Je kunt even proberen om 1.5.2 te flashen, die is net uit.Merfeh schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 15:31:
Mijn CID had ik al eens 111111 gemaakt, dat zit dus wel snor. Ik had ooit ook al die firmware update gedraaid, die toen moest voor ICS (ik draai alweer een poosje ICS roms). Dat vind ik zo apart, dat die HBOOT nog op een oud nummer staat. Ik zal wel even nieuwe firmware gaan installeren.
Oh das een snelle update. Ik ga 1.5.2 wel installeren, merk sowieso dat 1.5.1 inmiddels al beter begint te lopen.
Kijk ook deze post even
indien je in mijn ogen betere flash performance ect wil moet je die zip nadat je de rom hebt geflashed flashen. New_GL.zip is te vinden op mainpage bij addons. Indien het niet bevalt kan je altijd terug naar old_gl maar ik flash hem altijd.
Je kan trouwens die roms er gewoon overheen flashen, alleen cache+dalvik cache wipen zelf en dan CoinDroid niks laten wipen.
Je kan trouwens die roms er gewoon overheen flashen, alleen cache+dalvik cache wipen zelf en dan CoinDroid niks laten wipen.
Ik wil ook graag over, maar heb Bleutooth nodig icm mijn carkit.... Jammer dat de ontwikkeling op dit vlak stil ligt....birdie25 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 00:26:
Ik was altijd trots gebruiker van ICS InsertCoin. De 5.x.x versies.Nu zit ik met veel plezier op CoinDroid 1.5.2 met 4EXT Touch Recovery. Wat een mooie skin is Sense 4! Nondeju, en snel! Ik ga nooit meer terug naar 3.6!
Cogitationis poenam nemo patitur
paar minuten geleden;Bullet NL schreef op zondag 06 mei 2012 @ 16:05:
[...]
Ik wil ook graag over, maar heb Bleutooth nodig icm mijn carkit.... Jammer dat de ontwikkeling op dit vlak stil ligt....
http://forum.xda-develope...p=25743516&postcount=9354
jammer dat ik het niet kan testen
[ Voor 16% gewijzigd door Minaaj op 06-05-2012 16:37 ]
Iemand..?BootVluchteling schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:27:
Mensen,
Unlocken met de JuopunutBear methode.
Is volgens mij al eerder gezegt.
Ik kan wel een koppeling met mijn Parrot 3100ck tot stand brengen, maar bellen lukt vervolgens niet. Jammer.....Minaaj schreef op zondag 06 mei 2012 @ 16:26:
[...]
paar minuten geleden;
http://forum.xda-develope...p=25743516&postcount=9354
jammer dat ik het niet kan testeniemand zal het vast wel doen tho! en volgens mij is virtuous team er ook nog mee bezig. Dus stil liggen doet het niet echt, ze laten alleen niet veel horen.
Mensen met CoinDroid 1.5.2, ik zou jullie adviseren om de nieuwe GL erop te zetten.
"New GL" bij Mods.
http://forum.xda-develope...hp?p=25288375&postcount=3
van 25fps in Nenamark naar 49 fps!
"New GL" bij Mods.
http://forum.xda-develope...hp?p=25288375&postcount=3
van 25fps in Nenamark naar 49 fps!
Ja las het hier. Hopelijk krijgt hij het werkend.Bullet NL schreef op zondag 06 mei 2012 @ 18:42:
[...]
Ik kan wel een koppeling met mijn Parrot 3100ck tot stand brengen, maar bellen lukt vervolgens niet. Jammer.....
Verder @birdie25, dit had ik 3posts hierboven ook gepost, en eerder al eens een complete post(28maart) voor gemaakt.
Het enige probleem is wel dat InstaGram geen effects op je foto's kan zetten want dan hangt je telefoon, had voor de test destijds instagram een mailtje hierover gestuurd met logcat, maar die wilde weten of ik een custom rom draaide omdat ik 4.0.4 had.
Toen maar niet meer gereageerd want ik weet dan toch wel dat ze komen met "moet je maar normale rom gebruiken"
Toch moet ik zeggen dat CoinDroid normaal geen 25fps gaf in NenaMark, normaal altijd rond de 37~ bij mij, maar laatste update 1.5.2 had hij dat inderdaad wel. Die heeft ook weer andere GL drivers. (sinds dat er een post is bijgekomen van iemand in development over "nieuwe" drivers daar is er vrij veel confusement)
Ik was eigenlijk de enige die destijds het ophad gemerkt dat de GL drivers naar oudere versie gingen met OrDroid, dat kwam dus omdat mensen klaagde dat InstaGram niet werkte, sindsdien komt CoinDroid met oudeGL.
[ Voor 7% gewijzigd door Minaaj op 06-05-2012 19:36 ]
Ik gebruik geen Instagram, dus voor mij maakt het geen ene bal uitMinaaj schreef op zondag 06 mei 2012 @ 19:34:
[...]
Ja las het hier. Hopelijk krijgt hij het werkend.
Verder @birdie25, dit had ik 3posts hierboven ook gepost, en eerder al eens een complete post(28maart) voor gemaakt.
Het enige probleem is wel dat InstaGram geen effects op je foto's kan zetten want dan hangt je telefoon, had voor de test destijds instagram een mailtje hierover gestuurd met logcat, maar die wilde weten of ik een custom rom draaide omdat ik 4.0.4 had.
Toen maar niet meer gereageerd want ik weet dan toch wel dat ze komen met "moet je maar normale rom gebruiken"![]()
Toch moet ik zeggen dat CoinDroid normaal geen 25fps gaf in NenaMark, normaal altijd rond de 37~ bij mij, maar laatste update 1.5.2 had hij dat inderdaad wel. Die heeft ook weer andere GL drivers. (sinds dat er een post is bijgekomen van iemand in development over "nieuwe" drivers daar is er vrij veel confusement)
Ik was eigenlijk de enige die destijds het ophad gemerkt dat de GL drivers naar oudere versie gingen met OrDroid, dat kwam dus omdat mensen klaagde dat InstaGram niet werkte, sindsdien komt CoinDroid met oudeGL.
Weet iemand ook als of het mogelijk is om de lockring van HTC uit te zetten?
Ik heb swipe2unlock draaien en zou de telefoon daar eigenlijk helemaal mee willen ontgrendelen.
Dus niet na S2U nog eens de lockring naar boven moeten bewegen.....
Ik heb swipe2unlock draaien en zou de telefoon daar eigenlijk helemaal mee willen ontgrendelen.
Kan wellicht met widgetsoid? weet het bijna 100% zeker, gratis applicatie op de market en die heeft ook een functie om lockscreen te disablen.Bullet NL schreef op zondag 06 mei 2012 @ 19:57:
Weet iemand ook als of het mogelijk is om de lockring van HTC uit te zetten?
Plus je kan hem ook mooi in de notificatie-bar zetten

Kun je uitleggen waar ik ik hem in de notficatiebar kan zetten? Ik zit overal te zoeken in de opties van Widgetsoid, maar ik zie hier niks over.Minaaj schreef op maandag 07 mei 2012 @ 01:55:
[...]
Kan wellicht met widgetsoid? weet het bijna 100% zeker, gratis applicatie op de market en die heeft ook een functie om lockscreen te disablen.
[afbeelding]
Ik gebruik overigens wel de Apex launcher, ik weet niet of dat van invloed is?
Het is al gelukt. Ik moest een compleet nieuwe widget aanmaken en bij de instellingen kiezen om deze te verbergen en enkel via de notification bar te laten zien. Ik wist niet dat Widgetsoid dit ook kon!
[ Voor 13% gewijzigd door Smarron op 07-05-2012 14:57 ]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Bedankt! Het is gelukt, en dmv een widget ook nog eens schakelbaar!Minaaj schreef op maandag 07 mei 2012 @ 01:55:
[...]
Kan wellicht met widgetsoid? weet het bijna 100% zeker, gratis applicatie op de market en die heeft ook een functie om lockscreen te disablen.
[afbeelding]
Jammer genoeg is het niet helemaal gelukt, de Widget werkt prima, behalve wanneer Bleutooth wordt ingeschakeld en Flitsnav draait op de telefoon, op dat moment krijg ik gewoon de unlock-ring voor mijn neus
Hmm vreemd inderdaad, gebruik bijna altijd nog lockscreen dus weet niet precies hoe dat kan, misschien is er wel een andere manier op xda te vinden.
Trouwens, er waren hier toch nog wel paar "fans" van TripNraver "zijn werk" en wat me opvalt is dat hij nu zijn Sensation verkocht heeft en dat had hij daarvoor ook al gedaan bij zijn Sony device, iets met aandacht en donaties heet dat volgens mij.
Ik kom hiermee omdat ik zag dat een "tweaker" cm9 had gebracht naar One X (alles werkend behalve camera, vertelde hij, bleek achteraf toch niet zo te zijn en mobiele data werkte bijvoorbeeld al niet goed)
Er zat ook altijd een addertje onder het gras bij zijn roms, als hij aangeeft dat het 100% werkt doet dat het misschien maar 50%, er zijn verschillende redenen dat hij niet meer op xda mag komen, dus hij mengt zich nu op de andere fora's, zal daar niet verder op ingaan omdat hij dat destijds al in het nieuwsbericht had aangegeven. Dat niemand de echte reden wist. Maar daarna kwam modaco en toen rootzwiki, wat is de volgende?
Lijkt er een beetje op dat hij genoeg donaties binnen had om een One X te kunnen halen, en nu dus daarmee de "held" is. Desondanks zit hij iedereen op twitter belachelijk te maken en ondertussen wel bij verschillende kernel-developers zoals show-p1984 zeuren om het mobiele data probleem op te lossen. Waar hij straks weer de show mee kan stelen.
Hij heeft wel talent voor compilen en het scripten, maar zijn arrogantie staat boven alles dat zie je in zo veel posts/topics en de bijbehorende "onafgemaakte" roms.
Ben eigenlijk wel blij dat hij zijn Sensation heeft verkocht eigenlijk, die eindeloze discussies van dat zijn rom iets hogere quadrant haalt dan de andere of wat dan ook is voorbij.
Plus nu zien alle gebruikers van zijn rom de ware TripNRaver.
Trouwens, er waren hier toch nog wel paar "fans" van TripNraver "zijn werk" en wat me opvalt is dat hij nu zijn Sensation verkocht heeft en dat had hij daarvoor ook al gedaan bij zijn Sony device, iets met aandacht en donaties heet dat volgens mij.
Ik kom hiermee omdat ik zag dat een "tweaker" cm9 had gebracht naar One X (alles werkend behalve camera, vertelde hij, bleek achteraf toch niet zo te zijn en mobiele data werkte bijvoorbeeld al niet goed)
Er zat ook altijd een addertje onder het gras bij zijn roms, als hij aangeeft dat het 100% werkt doet dat het misschien maar 50%, er zijn verschillende redenen dat hij niet meer op xda mag komen, dus hij mengt zich nu op de andere fora's, zal daar niet verder op ingaan omdat hij dat destijds al in het nieuwsbericht had aangegeven. Dat niemand de echte reden wist. Maar daarna kwam modaco en toen rootzwiki, wat is de volgende?
Lijkt er een beetje op dat hij genoeg donaties binnen had om een One X te kunnen halen, en nu dus daarmee de "held" is. Desondanks zit hij iedereen op twitter belachelijk te maken en ondertussen wel bij verschillende kernel-developers zoals show-p1984 zeuren om het mobiele data probleem op te lossen. Waar hij straks weer de show mee kan stelen.
Hij heeft wel talent voor compilen en het scripten, maar zijn arrogantie staat boven alles dat zie je in zo veel posts/topics en de bijbehorende "onafgemaakte" roms.
Ben eigenlijk wel blij dat hij zijn Sensation heeft verkocht eigenlijk, die eindeloze discussies van dat zijn rom iets hogere quadrant haalt dan de andere of wat dan ook is voorbij.

[ Voor 4% gewijzigd door Minaaj op 08-05-2012 15:41 ]
Jammer dat er geen 'Thanks' optie op Tweakers aanwezig is.
Misschien een verzoekje indienen bij de redactie?
Misschien een verzoekje indienen bij de redactie?
Ik zit nog steeds te hopen dat men Bluetooth in een Sense 4.0 rom volledig (althans het handfree bellen) werkend weet te krijgen... Iets wat ik namelijk dagelijks nodig heb. Dit is voor mij ook het grootste bezwaar om nog niet over te stappen naar een Sense 4.0 rom.
Ze zijn er op dit moment weer mee bezig, ik weet niet of virtuous team en shnizlon hun "krachten" bundelen want dat lijkt me wel slim bij zo'n groot(?) probleem.
Lees maar hier!
Verder zag ik dat cm9(openSensation) nu toch ook heel erg opschiet, en dat geeft mij een dilemma met Sense 4.0 rom vs die, op dit moment houd ik het toch nog maar bij Sense 4.0 omdat het mooi is en gewoon goed werkt.
Lees maar hier!
Verder zag ik dat cm9(openSensation) nu toch ook heel erg opschiet, en dat geeft mij een dilemma met Sense 4.0 rom vs die, op dit moment houd ik het toch nog maar bij Sense 4.0 omdat het mooi is en gewoon goed werkt.
Is het mogelijk om een custom-rom te installeren zonder S-OFF?
Momenteel heb ik namelijk het volgende:
Alvast bedankt!
Momenteel heb ik namelijk het volgende:
- HBOOT: 1.27
- Android version: 4.0.3
- Software version: 3.32.401.5
- Firmware:
Alvast bedankt!
Je zult sowieso wat aan je telefoon moeten aanpassen, middels de HTC Dev methode of middels een volledige S-OFF methode. Als je gebruik maakt van van de HTC Dev methode kun je enkel ROM's installeren die ook een HTC base hebben. Als je S-OFF gebruikt kun je alle ROM's installeren. Je zult je echt moeten inlezen want het voorkauwen van het stappen plan werkt niet, je moet immers zelf ook (kleine) probleempjes kunnen oplossen. Dit is een mooi startpunt voor je op XDA: LINK
Dat snap ik. Maar ik had ergens op XDA gelezen (kan de link helaas niet meer vinden), dat S-OFF geen vereiste is voor het installeren van een custom-rom. Dat S-OFF noodzakelijk was om de partitie-grootte aan te passen, omdat er anders 100MB te veel ruimte in beslag wordt genomen. Weet niet in hoeverre dit verder een probleem is?Arie- schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 08:13:
Je zult sowieso wat aan je telefoon moeten aanpassen, middels de HTC Dev methode of middels een volledige S-OFF methode. Als je gebruik maakt van van de HTC Dev methode kun je enkel ROM's installeren die ook een HTC base hebben. Als je S-OFF gebruikt kun je alle ROM's installeren. Je zult je echt moeten inlezen want het voorkauwen van het stappen plan werkt niet, je moet immers zelf ook (kleine) probleempjes kunnen oplossen. Dit is een mooi startpunt voor je op XDA: LINK
Net de nieuwe versie van fauxkernel geinstalleerd. Waar ik versie 5 nog wat schokkerig vond in het scrollen tussen homescreens en het scrollen in de appdrawer als ik de governor op Intellimand en de i/o op noop had staan, is dit bij versie 6 verdwenen. Heerlijk. Nu nog kijken of het me ook daadwerkelijk een betere batterijduur oplevert. Zo niet, ben ik weer terug bij Bricked, want die was op mijn toestel nog wel iets soepeler. Als het wel batterijduur scheelt ga ik governor Ondemand op fauxkernel proberen (dat was de instelling die ik bij Bricked had)
Weten jullie wellicht of het mogelijk is bij fauxkernel om je graphics te overclocken? Dit had ik bij Bricked standaard, wat de flow op de homescreens ten goede kwam. Bij fauxkernel en No-frills CPU kom ik die mogelijkheid niet tegen
Weten jullie wellicht of het mogelijk is bij fauxkernel om je graphics te overclocken? Dit had ik bij Bricked standaard, wat de flow op de homescreens ten goede kwam. Bij fauxkernel en No-frills CPU kom ik die mogelijkheid niet tegen
Ik had er ook in algemene zin op gezocht, maar het is dus niet het geval dat ik de OpenSensation ROM kan installeren met S-ON?
Er zijn 'twee soorten' ROMs, je hebt ROMs gebaseerd op originele HTC ROMs waar vervolgens (flink) aan gesleuteld is. Deze ROMs hebben als 'base' HTC, en zijn te installeren middels enkel HTC Dev-OFF. Andere ROM's hebben als base het kale Android besturing systeem (vaak CM of AOKP), dit is een andere base, om deze draaiend te krijgen zul je volledig S-OFF moeten zijn.
Het 100MB probleem waar jij het over hebt is het probleem van oudere modellen waar het interne geheugen te klein is om de nieuwe ROMs te draaien, middels een aanpassing -waar je S-OFF voor nodig hebt- passen zij de partities aan om nieuwere ROMs toch draaiend te krijgen.
Het 100MB probleem waar jij het over hebt is het probleem van oudere modellen waar het interne geheugen te klein is om de nieuwe ROMs te draaien, middels een aanpassing -waar je S-OFF voor nodig hebt- passen zij de partities aan om nieuwere ROMs toch draaiend te krijgen.
Ok bedankt voor de uitleg.Arie- schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:59:
Er zijn 'twee soorten' ROMs, je hebt ROMs gebaseerd op originele HTC ROMs waar vervolgens (flink) aan gesleuteld is. Deze ROMs hebben als 'base' HTC, en zijn te installeren middels enkel HTC Dev-OFF. Andere ROM's hebben als base het kale Android besturing systeem (vaak CM of AOKP), dit is een andere base, om deze draaiend te krijgen zul je volledig S-OFF moeten zijn.
Dan wordt het helaas toch wachten (aangezien ik niet zo sta te springen op de Juopunutbear-methode).
Verwijderd
Welke heb je al geprobeerd en wat was er niet goed aan?Bas. schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:14:
Ben al tijden opzoek naar een goede ICS MIUI rom, heeft iemand er eentje draaien?
Verwijderd
Met zo'n antwoord kan niemand je helpen.Bas. schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:56:
Heb een aantal roms gehad van TripNRaver, maar die schenen niet goed te zijn?
Op Tweakers het een en andere gelezen, waarom die verbannen is van XDA etc. Zijn roms schenen gewoon niet goed te zijn. Daarom nogal huiverig ervoor nu.
[ Voor 12% gewijzigd door Bas. op 09-05-2012 22:18 ]
Nou, je geeft zelf aan dat die niet goed schenen te zijn, wat was er niet goed aan voor jou dan dat jij van die ROMs bent afgestapt? Als je niet aangeeft wat er niet goed is kunnen we jou ook geen andere ROMs aanraden.
Ach sommigen van hem waren wel goed, alleen heeft hij geen Sensation meer dus support zal je niet meer krijgen van hem.Bas. schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:18:
Op Tweakers het een en andere gelezen, waarom die verbannen is van XDA etc. Zijn roms schenen gewoon niet goed te zijn. Daarom nogal huiverig ervoor nu.
Ik heb hier de laatste tijd vaak gepraat over "Nieuwe GL" en het blijkt dus ook te zijn nu dat die drivers ook nog bepaalde dingen fixen zoals Skype en MC3, er was al een ander Adreno 220 topic voor wat oudere drivers.
Heb daarom een topic aangemaakt op xda, hopelijk is het duidelijk.
Je hebt nu eigenlijk gewoon 2 versies die je kan gebruiken.
2184622 = meer fps/skype fixed/mc3
2131267 = is voor mensen die een werkende instagram willen hebben (app werkt goed, behalve filters)
Update blijkt ook te werken op Amaze 4G,Vivid,Raider etc die ook last hadden sinds ICS dat skype groen beeld gaf. (ook die hebben adreno chipset)
Ik denk dat je jouw bronnen nog eens na mag gaan lezen.Bas. schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:18:
Trip is een top dev. en zijn roms evenwel.
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
support bestaat niet bij hem, dus top mag er wel af.Switchie schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:58:
[...]
Ik denk dat je jouw bronnen nog eens na mag gaan lezen.
GiTS
Dat mag jij vinden natuurlijk, maar neemt niet weg dat bijna geen enkele rom van hem 100% af is en plus dat hij nu zijn Sensation heeft verkocht.Switchie schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:58:
[...]
Ik denk dat je jouw bronnen nog eens na mag gaan lezen.
Van dag 1 dat Trip op XDA kwam viel me op dat hij iets anders is dan de rest, zal hier niet direct op ingaan anders gaat het een heel lang verhaal worden, niet veel later kwam ook EggyEnergy (vriend van hem?) roms koken.
Wat mij gewoon opviel als neutrale rom flasher dat er altijd veel geschreeuw en het type look at me berichten op twitter kwamen met zijn "nieuwe improvements" met bijvoorbeeld; screenshot van hem dat hij de Sensation op 2200mhz had lopen, bleek dat hij alleen bezig was met de "weergave" van de cpu snelheid en niet met de echte cpu-freq.
En deze dingen komen vaan gepaard met veel herrie! zie hier
Hij moet veel leren en vraagt veel, desondanks is hij vrij arrogant tegen de rest van de developers
Wat ik zag, was een klein kind dat continue om aandacht vraagt door dingen in de wereld te roepen die achteraf toch niet waar bleken te wezen, zoals hij alles werkend had op de One X behalve camera, tot nu toe werkt mobiel data er niet goed op. Nu herhaal ik mezelf want had ik hierboven ook al verteld.
Hij mag doen en laten van mij wat hij wil, maar ik kijk totaal niet op dat EggyEnergy en TripNraver hun telefoon hebben verkocht en dus alle roms gecanceld zijn.
Als je goed werk levert zoals faux doet, kan je gewoon meerdere telefoons krijgen door donaties en dat gun ik elke hard werkende developer, ook TripNRaver & co.
Maar het hele Sensation gebeuren van hun is wel een lachertje geweest.
Vanaf nu weer ontopic over de huidige roms svp.
Ik ben verslaafd aan HyperNonSense2.6, geen bluetooth bugs zoals de meeste CM/AOKP ROMs hebben en toch lekker veel van Sense gestript: een basic ICS uiterlijk. Uitzonderingen zijn de FM radio en bijvoorbeeld Wi-Fi hotspot die nog altijd het Sense uiterlijk hebben, hier kan ik uiteraard mee leven.
De faux kernel is ook een goede voor mij, ik geef niet zo om directe performance, en als de CPU belasting het toestaat een core uit te schakelen kan dat alleen maar positief zijn om langer met één acculading te doen.
Tevens heb ik gisteravond ook de 218 drivers geinstalleerd en kan ik bevestigen dat het home screen scrolling weer veel soepeler gaat.
De faux kernel is ook een goede voor mij, ik geef niet zo om directe performance, en als de CPU belasting het toestaat een core uit te schakelen kan dat alleen maar positief zijn om langer met één acculading te doen.
Tevens heb ik gisteravond ook de 218 drivers geinstalleerd en kan ik bevestigen dat het home screen scrolling weer veel soepeler gaat.
Hoe zit dat als ik vragen mag: zitten de nieuwe drivers in de kernel verwerkt, of in de ROM? Ik gebruik Coindroid en daar zaten de nieuwe drivers in verwerkt, alleen gebruikt die ROM standaard Bricked. Ik heb nu Faux draaien, moet je daar de nieuwe drivers apart voor flashen?Arie- schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 08:40:
Ik ben verslaafd aan HyperNonSense2.6, geen bluetooth bugs zoals de meeste CM/AOKP ROMs hebben en toch lekker veel van Sense gestript: een basic ICS uiterlijk. Uitzonderingen zijn de FM radio en bijvoorbeeld Wi-Fi hotspot die nog altijd het Sense uiterlijk hebben, hier kan ik uiteraard mee leven.
Ik ben gestopt met coindroid.DwightKSchrute schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:49:
[...]
Hoe zit dat als ik vragen mag: zitten de nieuwe drivers in de kernel verwerkt, of in de ROM? Ik gebruik Coindroid en daar zaten de nieuwe drivers in verwerkt, alleen gebruikt die ROM standaard Bricked. Ik heb nu Faux draaien, moet je daar de nieuwe drivers apart voor flashen?
Elke keer als ik muziek luisterde en dan weer probeerde de telefoon aan te doen. bleef me scherm zwart.. geluid reageerde niet: kon niets anders doen dan de batterij eruit halen.
Voorlopig geen coindroid met sense 4 voor mij. Buggy as hell.
Nu weer gewoon ICS sense 3.6 --> 5.5 stable
U zijt in ieder geval bij dezen gewaarschuwd
Be nice, You Assholes :)
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38195381DwightKSchrute schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:49:
[...]
Hoe zit dat als ik vragen mag: zitten de nieuwe drivers in de kernel verwerkt, of in de ROM? Ik gebruik Coindroid en daar zaten de nieuwe drivers in verwerkt, alleen gebruikt die ROM standaard Bricked. Ik heb nu Faux draaien, moet je daar de nieuwe drivers apart voor flashen?
Je kan controleren welke GL versie je draait met OpenGLES Extension Viewer.
Heel weinig mensen hebben deze bug, faux kernel heb ik zelf hier nog nooit last van gehad dus.3DDude schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:22:
[...]
Ik ben gestopt met coindroid.
Elke keer als ik muziek luisterde en dan weer probeerde de telefoon aan te doen. bleef me scherm zwart.. geluid reageerde niet: kon niets anders doen dan de batterij eruit halen.
Voorlopig geen coindroid met sense 4 voor mij. Buggy as hell.
Nu weer gewoon ICS sense 3.6 --> 5.5 stable
U zijt in ieder geval bij dezen gewaarschuwd
Heb het paar keer langs zien komen in het topic inderdaad, maar ik heb dit probleem ook gehad op andere roms dus dat is niet echt een rom bug maar meer een kernel bug.
Dit probleem kwam zelfs voor op cm9 (tijdje terug) weet niet of het nu nog zo is, maar dat was echt kernel gerelateerd.
Ah. Dan had ik ze dus al een tijdje. Ik flash de new GL altijd bij een nieuwe updateMinaaj schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:35:
[...]
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38195381![]()
Je kan controleren welke GL versie je draait met OpenGLES Extension Viewer.
.
heb zojuist geroot, enige probleem is dat Superuser niet goed lijkt te werken.
Als ik bv titanium backup installeer dan wil hij om root toegang vragen maar dat gaat niet, geen root toegang.
SU staat er wel gewoon op, De procedure van xda om te rooten ging prima geen errors..
Iemand een idee wat te doen..?Heb sensation met Ics
edt; ik heb dus Hboot 1.27 en s-off (al eerder verkregen met GB)
Toen geüpdatet naar ICS met de RUU en ik bleef S-off, maar niet geroot.
Lees hier en daar dat er dus andere procedures zijn voor hboot 1.27
zoals hier:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1632553
ik twijfel om dit nu uit te voeren, ik heb dus al de su-2.3.6.3-efgh-signed.zip erop geflashed, zou ik die andere
superSU 0.88 er overheen kunnen flashen? Mijn bootloader is denk ik wel locked, aangezien er locked staat in het bootmenu.
Als ik bv titanium backup installeer dan wil hij om root toegang vragen maar dat gaat niet, geen root toegang.
SU staat er wel gewoon op, De procedure van xda om te rooten ging prima geen errors..
Iemand een idee wat te doen..?Heb sensation met Ics
edt; ik heb dus Hboot 1.27 en s-off (al eerder verkregen met GB)
Lees hier en daar dat er dus andere procedures zijn voor hboot 1.27
zoals hier:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1632553
ik twijfel om dit nu uit te voeren, ik heb dus al de su-2.3.6.3-efgh-signed.zip erop geflashed, zou ik die andere
superSU 0.88 er overheen kunnen flashen? Mijn bootloader is denk ik wel locked, aangezien er locked staat in het bootmenu.
[ Voor 64% gewijzigd door ionicdog op 10-05-2012 23:12 ]
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Indien je nog S-off bent en op hboot 1.27 zit (wat volgens mij gewoon ICS radio is) zou dat gewoon moeten kunnen volgens mij.
Bootloader geeft volgens mij ook bij mij locked aan maar dat is geen probleem, heb je verder dus recovery ook op je toestel staan?
edit;
Verder is trouwens CoinDroid weer OrDroid geworden, had al zoiets vernomen destijds dat ook baadnewz een One X had gekocht, dus kon niet lang duren voordat dit ging gebeuren.
Achja wellicht hebben we nu weer dagelijkse updates, goede nieuws is dat nieuwe GL ook met instagram nu werkt dus als default drivers weer mee komen.
Verder kan ik wel aanraden om faux123's kernel te flashen, bricked-kernel (zeker badass governor) ben ik niet zo van onder de indruk, plus dat ik bij die kernel ook inderdaad wel eens had dat me telefoon niet direct wakker werd na het drukken van de power knop. (nog nooit meegemaakt met faux zijn kernel)
Hier zijn trouwens nog wat extra HTC Sense 4.0 skins te downloaden, werken allemaal (getest)
Update van OrDroid bevat ook iets met BT, helaas toch nog niet helemaal 100% werkend, hij gaf nog wel aan er druk mee bezig te zijn.
Bootloader geeft volgens mij ook bij mij locked aan maar dat is geen probleem, heb je verder dus recovery ook op je toestel staan?
edit;
Verder is trouwens CoinDroid weer OrDroid geworden, had al zoiets vernomen destijds dat ook baadnewz een One X had gekocht, dus kon niet lang duren voordat dit ging gebeuren.
Achja wellicht hebben we nu weer dagelijkse updates, goede nieuws is dat nieuwe GL ook met instagram nu werkt dus als default drivers weer mee komen.
Verder kan ik wel aanraden om faux123's kernel te flashen, bricked-kernel (zeker badass governor) ben ik niet zo van onder de indruk, plus dat ik bij die kernel ook inderdaad wel eens had dat me telefoon niet direct wakker werd na het drukken van de power knop. (nog nooit meegemaakt met faux zijn kernel)
Hier zijn trouwens nog wat extra HTC Sense 4.0 skins te downloaden, werken allemaal (getest)
Update van OrDroid bevat ook iets met BT, helaas toch nog niet helemaal 100% werkend, hij gaf nog wel aan er druk mee bezig te zijn.
[ Voor 64% gewijzigd door Minaaj op 11-05-2012 00:00 ]
ja ik heb CWM erop staan. Het vreemde is dat alles goed lijkt te gaan maar toch geen toegang heb.
Heb al 3 keer de su 2.3.6.3 geflashed maar dat maakt niet uit.
Zou ik een andere superuser moeten flashen ivm boot 1.27?
Heb al 3 keer de su 2.3.6.3 geflashed maar dat maakt niet uit.
Zou ik een andere superuser moeten flashen ivm boot 1.27?
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Ik ben even benieuwd wat je precies gedaan hebt. Wat bedoel je met "de RUU", een officiele van HTC? In dat geval heb ik namelijk geen idee wat er met de firmware gebeurt en of je dus nog wel echt S-OFF hebt. Ik zou sowieso nog geen andere ROMs flashen, volgens mij kun je wel eens in de problemen komen als mijn vermoeden juist is.ionicdog schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:40:
Ik had GB 2.3 en was compleet geroot. Ik wilde naar ICS en moest toen eerst unrooted worden.
Omdat je als rooted geen officiële downloads/updates kan ontvangen moest ik de losse ICS Opta file zelf flashen.
Dus eerst Officiele HTC RUU pyramid GB erop geflashed (om unrooted te zijn) en daarna de OPTA file van ICS.
Ging allemaal ok maar bleef wel S_off maar niet meer rooted.
@arie, ik twijfel ook of met vermelde S-off wel juist is, hoe kom je hier achter..?
Ik kon wel de CWM flashen..
Ik wacht ook even met andere Roms flashen, ik wil eerst gewoon Root toegang krijgen in ICS.
Er duiken wel procedures op om met boot 1.27 S-off te krijgen en te rooten, en zelfs te rooten met s-on maar die zien er nogal link uit, met paperclip contactjes kortsluiten
Omdat je als rooted geen officiële downloads/updates kan ontvangen moest ik de losse ICS Opta file zelf flashen.
Dus eerst Officiele HTC RUU pyramid GB erop geflashed (om unrooted te zijn) en daarna de OPTA file van ICS.
Ging allemaal ok maar bleef wel S_off maar niet meer rooted.
@arie, ik twijfel ook of met vermelde S-off wel juist is, hoe kom je hier achter..?
Ik kon wel de CWM flashen..
Ik wacht ook even met andere Roms flashen, ik wil eerst gewoon Root toegang krijgen in ICS.
Er duiken wel procedures op om met boot 1.27 S-off te krijgen en te rooten, en zelfs te rooten met s-on maar die zien er nogal link uit, met paperclip contactjes kortsluiten

[ Voor 13% gewijzigd door ionicdog op 11-05-2012 14:05 ]
@ionic, het is allemaal moeilijk geworden voor jou doordat je destijds eigenlijk gewoon ook via een zip bestandje de firmware naar ICS had moeten laten updaten (was al beschikbaar voor dat de RUU uitwas) en dan kon je gemakkelijk al ICS draaien. (kon je destijds natuurlijk ook niet weten)
Zelf is het mij ook niet duidelijk waarom je geen root krijgt in je rom, geeft SU nog een error bij installatie of iets dergelijks? ik teste altijd via Terminal of ik root toegang kon krijgen, door "su" in kleine letters daar te typen moet hij je ook om root vragen.
Je firmware staat wel gewoon gelijk met die van ons die een ICS custom rom hebben draaien dus misschien kan je wat met deze post.
Op het de laatste pagina van die thread staat ook nog iemand die volgens mij precies hetzelfde had als wat jij nu hebt. (de OP daar geeft ook nog aardige feedback zo te zien, anders daar wellicht even om hulp vragen)
Suc6
Zelf is het mij ook niet duidelijk waarom je geen root krijgt in je rom, geeft SU nog een error bij installatie of iets dergelijks? ik teste altijd via Terminal of ik root toegang kon krijgen, door "su" in kleine letters daar te typen moet hij je ook om root vragen.
Je firmware staat wel gewoon gelijk met die van ons die een ICS custom rom hebben draaien dus misschien kan je wat met deze post.
Op het de laatste pagina van die thread staat ook nog iemand die volgens mij precies hetzelfde had als wat jij nu hebt. (de OP daar geeft ook nog aardige feedback zo te zien, anders daar wellicht even om hulp vragen)
Suc6
ok thanks, nee ik kreeg geen error, hij zij gewoon install completed succesfully o.i.d. Maar elke app die root toegang nodig heeft werkt niet. Zelfs als ik de app SU update zegt ie geen root toegang.
Aardig wat info in de links, ga me maar eens inlezen dit weekend.
Vraagje van een NOB omtrent rooten en roms voor een Android toestel.
Als ik mijn Sensation wil rooten moet ik de volgende actie ondernemen:
- Eerst S-off maken
- Daarna SuperUser installeren
Toch?
Kan ik all updates van HTC OTA installeren of moet het via een aparte procedure?
En kan ik mijn toestel weer un-rooted maken?
Alvast bedankt.
- Eerst S-off maken
- Daarna SuperUser installeren
Toch?
Kan ik all updates van HTC OTA installeren of moet het via een aparte procedure?
En kan ik mijn toestel weer un-rooted maken?
Alvast bedankt.
Verwijderd
Fixed it for youChiMan schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:42:
Vraagje van een NOB omtrent rooten en roms voor een Android toestel.
- Eerst de waarschuwing onderin dit topic lezen
- Daarna google oid aanslingeren
Thanks Nightspirit!
Heb dit forum en google gezocht. Ik vraag niet hoe ik moet rooten maar of mijn stappen de juiste zijn.
Verwijderd
En hoe is de waarschuwing niet relevant voor dat soort vragen dan?ChiMan schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:21:
[...]
Thanks Nightspirit!
Heb dit forum en google gezocht. Ik vraag niet hoe ik moet rooten maar of mijn stappen de juiste zijn.
bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt [..] GoT is geen helpdesk!
Dude, come on. Je kunt ons noobs toch een beetje de weg wijzen. Ik ben blij dat Minaaj dat ook voor mij heeft gedaan, anders was ik er niet uitgekomen.Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:41:
[...]
En hoe is de waarschuwing niet relevant voor dat soort vragen dan?
[...]
Voor wat het waard is (ik heb er namelijk ook niet heel veel verstand van): het hangt er van af welke hboot-versie je hebt. Bij 1.27.000 wordt het al weer lastiger om te rooten. Lees anders de berichten van Minaaj een beetje door, daar staat al heel veel info over waar je guides kunt vinden (denk aan: XDA developers forum)
[ Voor 31% gewijzigd door DwightKSchrute op 11-05-2012 17:00 ]
Je hebt toevallig niet Superuser EN Supersu geinstalleerd? Supersu is schijnbaar een verbetering tov Superuser. Maar werken niet samen.ionicdog schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:33:
ok thanks, nee ik kreeg geen error, hij zij gewoon install completed succesfully o.i.d. Maar elke app die root toegang nodig heeft werkt niet. Zelfs als ik de app SU update zegt ie geen root toegang.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1616001 Lees hier maar eens.
Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G
Nieuwe GL werkt trouwens nu met InstaGram, ook voor andere roms geeft het toch blijkbaar meer performance en ook lost het de "Skype Green Video" bug op.
Aanrader dus
Aanrader dus
Netjes die Gl betreft Skype enzo eindelijk! , wat wist ie allemaal als je flashed en dalvik cach leegt?
@kraonkel, nee. Ik heb wel geprobeerd of Supersu wel root toegang had maar helaas.
Ik denk dat ik mijn boot 1.27 kan rooten door de bootloader te unlocken via HTCDEV.,ten koste van warranty.
Maar ik weet nog niet zeker of ik dan permanent root toegang ga krijgen moet me er nog even meer in verdiepen.
En zijn nog wat meer mogelijkheden.
@kraonkel, nee. Ik heb wel geprobeerd of Supersu wel root toegang had maar helaas.
Ik denk dat ik mijn boot 1.27 kan rooten door de bootloader te unlocken via HTCDEV.,ten koste van warranty.
Maar ik weet nog niet zeker of ik dan permanent root toegang ga krijgen moet me er nog even meer in verdiepen.
En zijn nog wat meer mogelijkheden.
[ Voor 13% gewijzigd door ionicdog op 12-05-2012 23:04 ]
Verwijderd
Mijn ervaringen:
Coolcase heeft een normale Sensation unbranded met ARHD 6.6.3 XE, Faux123 kernel 006, een 8GB 6x SDcard van Transcend, 4EXT touch recovery, Anker 1900mAh en het geheel werkt werkelijk flitsend.
Ik had kapotte touch-knoppen onder het scherm. HTC Service in Groningen (Voda-winkel Herestraat) heeft daarom een nieuw scherm geplaatst, binnen enkele uren. Omdat de aardige medewerker niet begreep dat ik XE software draai op een gewone Sensation, heeft hij nu een XE scherm geplaatst en heb ik derhalve rode knopjes
"Ik begrijp het niet, het is echt een XE in de software (Beats-animatie in de startup), maar hij is van buiten niet zo uitgevoerd! (rode knoppen, accenten)" Dank voor de keurige en snelle reparatie!
De Faux-kernel werkt echt goed en ik haal altijd het einde van de dag met de accu.
Ik heb nu een klein minder belangrijk probleempje, waarvoor ik de oplossing niet meer terug kan vinden: Mijn contacten hebben niet allemaal meer een schermafbeelding! Ik sync niet met Facebook en voer hooguit handmatig afbeeldingen toe aan contacten. Ik heb een "wipe dalvik + cache" uitgevoerd, dat helpt niet. Hoe zat dat ook alweer?
Coolcase heeft een normale Sensation unbranded met ARHD 6.6.3 XE, Faux123 kernel 006, een 8GB 6x SDcard van Transcend, 4EXT touch recovery, Anker 1900mAh en het geheel werkt werkelijk flitsend.
Ik had kapotte touch-knoppen onder het scherm. HTC Service in Groningen (Voda-winkel Herestraat) heeft daarom een nieuw scherm geplaatst, binnen enkele uren. Omdat de aardige medewerker niet begreep dat ik XE software draai op een gewone Sensation, heeft hij nu een XE scherm geplaatst en heb ik derhalve rode knopjes
De Faux-kernel werkt echt goed en ik haal altijd het einde van de dag met de accu.
Ik heb nu een klein minder belangrijk probleempje, waarvoor ik de oplossing niet meer terug kan vinden: Mijn contacten hebben niet allemaal meer een schermafbeelding! Ik sync niet met Facebook en voer hooguit handmatig afbeeldingen toe aan contacten. Ik heb een "wipe dalvik + cache" uitgevoerd, dat helpt niet. Hoe zat dat ook alweer?
Heeft iemand het volgende wel eens meegemaakt? Data gaat prima, internetten werkt perfect maar ik kan niet meer bellen of sms'en. En vaak valt het toestel uit zonder reden. Meestal als ik wil bellen, aan het bellen ben of sms wil versturen, kan het aan de kernel liggen? Ik draai Insercoin 5.5.0 kernel 3.0.30 Bricked/3.0
Fw 3.32.401.105
Fw 3.32.401.105
Verwijderd
Ik weet niet hoe dit bij jou ROM zit maar je kunt bijvoorbeeld Syncmypics proberen. Dit werkt prima en je kunt hem automatisch laten updaten. Nu schiet mij net binnen dat dit bij Sense Rom's volgens mij is in te stellen bij accounts&synchronisaties is je instellingen-menu.Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 23:31:
Ik heb die OpenGL update geinstalleerd maar ik heb geen verschil in FPS bij Nenamark2. Heb me Faux kernel tijdens het uitvoeren op performance governor (maakt volgens sommigen uit, volgens mij niet in vergelijking met intellidemand).
Ik draai momenteel open sensation wat mij wel aardig bevalt. Hij is echter niet sneller in vergelijking met Senseless ROM's dus de voordelen zijn er vrijwel niet naar mijn inziens. Een nadeel is video afspelen bij bijvoorbeeld de youtube app geeft ongewenst groene effecten. En Flash video's in de browser hebben langer tijd nodig om te renderen dan bij Senseless roms. BT werkt bij mij overigens bij beide type roms wel samen met mijn autoradio!
Lijkt mij een kwestie van firmware een keer opnieuw flashen.Ierlandfan schreef op zondag 13 mei 2012 @ 23:32:
Heeft iemand het volgende wel eens meegemaakt? Data gaat prima, internetten werkt perfect maar ik kan niet meer bellen of sms'en. En vaak valt het toestel uit zonder reden. Meestal als ik wil bellen, aan het bellen ben of sms wil versturen, kan het aan de kernel liggen? Ik draai Insercoin 5.5.0 kernel 3.0.30 Bricked/3.0
Fw 3.32.401.105
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 11:29 ]
OpenGL update gaat vast standaard in veel roms zitten nu er geen bekende bugs meer zijn.
Je kan controleren welke versie je hebt, veel mensen denken nog steeds dat de drivers van "gjcamp" zijn topic de nieuwste zijn, maar die zaten al bij de officiele update. (Zelfde MD5)
De 2184622 is dus wel echt nieuw, maar kan al in sommige roms zitten ondertussen.
@Coolcase, heb je goed voor elkaar! nu nog een XE OEM cover kopen en je hebt een XE
Je kan controleren welke versie je hebt, veel mensen denken nog steeds dat de drivers van "gjcamp" zijn topic de nieuwste zijn, maar die zaten al bij de officiele update. (Zelfde MD5)
De 2184622 is dus wel echt nieuw, maar kan al in sommige roms zitten ondertussen.
@Coolcase, heb je goed voor elkaar! nu nog een XE OEM cover kopen en je hebt een XE
Je kan ook nog "HTC Lockscreen" onder App's beheren (instelligen) uitschakelen, om hem weer in te schakelen moet je helemaal naar beneden scrollen volgens mij en dan staat er een groepje met "uitgeschakeld"Bullet NL schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:45:
Jammer genoeg is het niet helemaal gelukt, de Widget werkt prima, behalve wanneer Bleutooth wordt ingeschakeld en Flitsnav draait op de telefoon, op dat moment krijg ik gewoon de unlock-ring voor mijn neus
Let op:
Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!
Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!