AOKP is gebouwd van openSensation's commit's, dus de base wordt gebruikt door AOKP dus zal niet veel verschil tussen zitten.FabianNL schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 19:16:
[...]
Toevallig ook OpenSensation gebruikt? Ben wel benieuwd welke van de twee beter/fijner/sneller werkt, AOPK of CM9.
Nee helaas ik heb OpenSensation nog niet gebruikt , maar een van de redenen dat ik bij de AOKP rom ben blijven hangen is de optie ''Rom Control'' zo uitgebreid als deze ben ik namelijk nog niet eerder tegen gekomen in een rom ! .FabianNL schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 19:16:
[...]
Toevallig ook OpenSensation gebruikt? Ben wel benieuwd welke van de twee beter/fijner/sneller werkt, AOKP of CM9.
Verder ben ik nog tegen weinig problemen aan gelopen ( build 31 ) voorlopig laat ik deze nog even staan .
Wil niet zeuren, maar het is AOKP
(Android Open Kang Project) en kang betekent daarin "stelen/delen" veel wisten ook niet waarom cm9 het achter zijn rom's had staan.
CyanogenMod gebruikt nu de term "kang" niet meer maar unofficial;
Kang;
The process of creating a code based of someone else's code or reapplying code that someone else created into your own code (e.g. git cherry-pick)
Kang;
The process of creating a code based of someone else's code or reapplying code that someone else created into your own code (e.g. git cherry-pick)
Verwijderd
He bedankt, zou je me kunnen vertellen welke rom en radio je hebt gebruikt, want dan gaat het me wel lukken.DwightKSchrute schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:38:
[...]
Ik zat in dezelfde situatie als jij. Had ook branded T-mobile en wilde niet langer wachten. Als je de juiste guides volgt is het eigenlijk heel simpel. Nu heb ik ICS met Sense 4.0 draaien. Erg blij met de beslissing om niet langer te wachten.
Je hebt helemaal gelijk , had het zelf nog niet eens in de gaten ( en dan zelfs tot 2X aan toeMinaaj schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 19:50:
Wil niet zeuren, maar het is AOKP(Android Open Kang Project) en kang betekent daarin "stelen/delen" veel wisten ook niet waarom cm9 het achter zijn rom's had staan.
Kang;
Bij deze gelijk verbeterd
Ik ben bijzonder tevreden met HyperNonSense, een HTC 4.0.3 based ROM met vrijwel alle Sense componenten verwijderd: slechts 130MB groot. Zaterdag een update van de Faux kernel geflashed en met System Tuner de voltages nog verder omlaag geschroefd
.
OrDroid 2.1.0 is nu weer uit, helaas nog geen Phone BT voor de mensen die het nodig hebben.
Maar performance is wel weer ietsje vooruit gegaan, ik heb hem gewoon over 2.0.8 gezet trouwens en ook nieuwe GL drivers na installatie van rom geflashed. (het enige nadeel van nieuwe GL drivers is dat instagram geen effect op foto's kan toepassen) en het voordeel van nieuwe GL heb ik zelf ervaren in benchmarks wat natuurlijk weer in lijnstaat met game"fps"performance.
De nieuwe GL haalt sowieso 10+fps, scrollen is beter in applicaties zoals stock browser ook full-weather animaties ect in Sense lopen wat beter in mijn ogen. De download er van is gewoon te vinden in 2de post van OrDroid hier.
Ik moet wel toegeven dat ik altijd "gpuOC + bw push" aanvink tijdens installatie, maar ook in mijn ervaring is het de CPU die heet wordt indien hij echt belast wordt, zit geen merkbaar verschil in temperatuur zo ver ik heb gemerkt.
Wipe altijd wel eerst cache+dalvik cache voordat ik flash, en laat OrDroid niks wipen.
Maar performance is wel weer ietsje vooruit gegaan, ik heb hem gewoon over 2.0.8 gezet trouwens en ook nieuwe GL drivers na installatie van rom geflashed. (het enige nadeel van nieuwe GL drivers is dat instagram geen effect op foto's kan toepassen) en het voordeel van nieuwe GL heb ik zelf ervaren in benchmarks wat natuurlijk weer in lijnstaat met game"fps"performance.
De nieuwe GL haalt sowieso 10+fps, scrollen is beter in applicaties zoals stock browser ook full-weather animaties ect in Sense lopen wat beter in mijn ogen. De download er van is gewoon te vinden in 2de post van OrDroid hier.
Ik moet wel toegeven dat ik altijd "gpuOC + bw push" aanvink tijdens installatie, maar ook in mijn ervaring is het de CPU die heet wordt indien hij echt belast wordt, zit geen merkbaar verschil in temperatuur zo ver ik heb gemerkt.
Wipe altijd wel eerst cache+dalvik cache voordat ik flash, en laat OrDroid niks wipen.
Ik vraag mij dan af waarom je niet gewoon de OpenSensation ROM installeert? Gebruikt nog minder ruimte, en minstens zo stabiel.Arie- schreef op maandag 16 april 2012 @ 08:14:
Ik ben bijzonder tevreden met HyperNonSense, een HTC 4.0.3 based ROM met vrijwel alle Sense componenten verwijderd: slechts 130MB groot. Zaterdag een update van de Faux kernel geflashed en met System Tuner de voltages nog verder omlaag geschroefd.
is der al enigsinds iets bekend van wanneer er een nieuwe revolutionar uitkomt(komt die er anyway) voor Hboot 1,27?
Gebruikt minder ruimte? De Linux (waarop android gebaseert is) filosofie is toch: ongebruikte Ram is verloren Ram Daarom laadt deze zoveel mogelijk in ram bij opstart. Dit staat haaks op wat Microsoft doet met geheugen: zoveel mogelijk vrij hebben om programma's te draaien. Andere structuur dus. Maar ik laat me graag anders beleren.Sh4wn schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:22:
[...]
Ik vraag mij dan af waarom je niet gewoon de OpenSensation ROM installeert? Gebruikt nog minder ruimte, en minstens zo stabiel.
Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G
Verwijderd
Opslagruimte != RAMkraonkel schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:17:
[...]
Gebruikt minder ruimte? De Linux (waarop android gebaseert is) filosofie is toch: ongebruikte Ram is verloren Ram Daarom laadt deze zoveel mogelijk in ram bij opstart. Dit staat haaks op wat Microsoft doet met geheugen: zoveel mogelijk vrij hebben om programma's te draaien. Andere structuur dus. Maar ik laat me graag anders beleren.
voor het hele SSD gebeuren had je van die pci kaartjes met batterij waarop je ram kon steken als opslaggeheugen.
opslagruimte != RAM != altijd kloppend.
Verwijderd
We hebben het hier over de HTC Sensation. Wat jij opnoemt daar opnoemt is in dit topic irrelevant.meurton schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:00:
[...]
voor het hele SSD gebeuren had je van die pci kaartjes met batterij waarop je ram kon steken als opslaggeheugen.
opslagruimte != RAM != altijd kloppend.
Edit: zo'n kaartje kan je niet aanspreken als RAM-geheugen (vermoeden!), dus gaat je verhaal niet eens op
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2012 20:53 ]
Sh4wn schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:22:
[...]
Ik vraag mij dan af waarom je niet gewoon de OpenSensation ROM installeert? Gebruikt nog minder ruimte, en minstens zo stabiel.
Het voordeel van die Sense based ROM's is dat de drivers gewoon werken zoals ze door HTC meegeleverd zijn, en niet nog van kleine bugs zijn voorzien. Overigens zullen die bugs naar verloop van tijd wel geplet worden, maar voor nu vind ik dit het fijnst. En ik wijs op 130MB om aan te geven dat er toch een hoop rommel in de standaard HTC ROM's is mee geleverd wat ik niet nodig heb.http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1494373
Minor bugs:
Bluetooth - ID3 Tags
Bluetooth - slow to turn on, just wait it will start
Gallery does not play recorded video unless usb is connected - suggest mx player
Occasional audio routing issues
Call volume too loud (Try turning up then down to lower)
Not compatible with SuperWipe.zip, suggest using 4ext recovery as an alternative
[ Voor 21% gewijzigd door Arie- op 16-04-2012 23:09 ]
Hoe zit het op dit moment met de Sense 4.0 rom's en Bluetooth? Werkt dit op alle vlakken nu goed? en dan bedoel ik met name de connectie naar een carkit.
Cogitationis poenam nemo patitur
Een paar dagen geleden merkte ik dat ik geen diskdrive meer kan gebruiken als ik via de usb kabel de telefoon aan de pc hang. Heb al een andere kabel geprobeerd en het sd kaartje vervangen maar niets helpt. !! Ik ben bang dat de usb ingang in de telefoon defect is. Heb geen idee hoe het komt, heb de kabel nooit geforceerd ofzo. Heb al een andere rom geprobeerd maar geen resultaat. De sd kaart is wel leesbaar vanaf de telefoon. Hoe krijg ik mijn telefoon nu ooit weer helemaal naar de fabrieksinstellingen terug? Dit voor eventuele garantie. (heb de tel pas 3 maanden!!)
Je kunt je sd kaart in je PC stoppen, of je zet op je telefoon een Samba file server om de originele bestanden terug te zetten.
Nee, nog lang niet. BT doet het wel, maar (nog) niet met spraak. Tenminste niet op m'n RNS310 (vw, skoda, seat etc)Bullet NL schreef op woensdag 18 april 2012 @ 18:50:
Hoe zit het op dit moment met de Sense 4.0 rom's en Bluetooth? Werkt dit op alle vlakken nu goed? en dan bedoel ik met name de connectie naar een carkit.
Zie ook de reacties maar bij insert coin
http://insertcoin-roms.or...nse-4-release-candidate-6
[ Voor 13% gewijzigd door tienuien op 18-04-2012 22:03 ]
verkeerde topic..
[ Voor 96% gewijzigd door Fantomas op 18-04-2012 22:09 ]
Ik draai nu OrDroid 2.1.3 en ik ben een happy user. Vandaag vergeleken met een One X die nog geen week in gebruik was, en qua snelheid ontloopt het elkaar niet. Bluetooth talk mis ik niet.
Verwijderd
Bah, hoe kan het dat wanneer ik ordroid gebruikt, om het uur ongeveer een crash heb? Telefoon loopt dan helemaal vast, als ik muziek aan had blijft dat wel draaien.. Scherm blijft dan gewoon zwart, volume knoppen enzo doen het ook niet meer.
Verkeerde radio?
Ik flash altijd met een full wipe, rom flash, cache + dalvik wipe, batt eruit, batt erin, opstarten.
Ik heb nu VI draaien, lekker soepel en snel
Verkeerde radio?
Ik flash altijd met een full wipe, rom flash, cache + dalvik wipe, batt eruit, batt erin, opstarten.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2012 09:31 ]
Ik had daar ook ooit last van met ordroid.Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 09:29:
Bah, hoe kan het dat wanneer ik ordroid gebruikt, om het uur ongeveer een crash heb? Telefoon loopt dan helemaal vast, als ik muziek aan had blijft dat wel draaien.. Scherm blijft dan gewoon zwart, volume knoppen enzo doen het ook niet meer.
Verkeerde radio?
Scherm op zwart, bij mij gaven de touch buttons wel licht als ik ze aanraakte.
Draai nu hypernonsense maar deze wordt niet meer verder ontwikkeld.
Draait iemand opensensation/ cm9 en hoe bevalt deze??
Verwijderd
Al weken CM9 hier, geen centje pijnMattyBomba schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 18:10:
http://fitsnugly.euroskank.com/skankwich/?id=pyramid
HyperNonSense is door een andere developer opgepakt: Splder in deze thread. Heerlijke Sense based ROM waar bijna alles van Sense is uitgesloopt en (geschiktere) vervangende applicaties zijn toe te voegen.MattyBomba schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 18:10:
[...]
Ik had daar ook ooit last van met ordroid.
Scherm op zwart, bij mij gaven de touch buttons wel licht als ik ze aanraakte.
Draai nu hypernonsense maar deze wordt niet meer verder ontwikkeld.
Ik draai nu al een tijdje Revolution HD. Maar mijn klok loopt na een aantal uur gewoon 10 minuten achter. Dan zet ik het goed en gebeurd het weer. Maakt niet uit of ik de tijd op automatisch (van het netwerk) of op handmatig instel. Wel een bizarre bug, waar ik nergens iets over kan vinden...
Zal binnenkort de stock rom maar weer eens uitproberen, kijken of het ook daarmee is, zo ja, terug sturen?
Zal binnenkort de stock rom maar weer eens uitproberen, kijken of het ook daarmee is, zo ja, terug sturen?
Hier ook sinds februari open . Draait als een zonnetje. Ook al paar vergelijkingen gedaan met andere telefoons qua snelheid en ben toch steeds de snelste.
Ik heb wel Apex launcher erop draaien. Andere geprobeerd, maar deze blijft veruit het snelste en meeste stabiel.
Ik heb wel Apex launcher erop draaien. Andere geprobeerd, maar deze blijft veruit het snelste en meeste stabiel.
Apex gaf bij mij juist om de haverklap reboots etc. in combinatie met Virtous Inquisition 4.0.1. Nu al een tijdje GO launcher draaien en die blijft wel lekker stabiel.
Science is stranger than fiction
Er is een nieuwe/andere manier om S-off te worden nl
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1611981
Vooral bedoeld voor HBoot 1.27.0000. Ik heb zelf niets geprobeerd, ben al S-off.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1611981
Vooral bedoeld voor HBoot 1.27.0000. Ik heb zelf niets geprobeerd, ben al S-off.
Ik ben nog een beetje aan het neuzen voor een leuke ROM, en toen kwam ik http://forum.xda-develope...hp?p=14191938&postcount=1 tegen. Heeft iemand die al geprobeerd, met succes? Overigens stellen ze ook dat ze van je Sensation een Sensation XE kunnen maken door kernel tweaks en dergelijke. Is dat überhaupt wel mogelijk? En verder schijnt 'ie je ook Beats te geven... Zijn dit allemaal "loze" kreten, of is deze ROM echt daartoe in staat?
and thanks for all the fish.
Heb die een paar dagen gedraait. Hij laat inderdaad beats toe, zelfs al je geen beats oordopjes hebt.Zalmanman schreef op zondag 22 april 2012 @ 15:10:
Ik ben nog een beetje aan het neuzen voor een leuke ROM, en toen kwam ik http://forum.xda-develope...hp?p=14191938&postcount=1 tegen. Heeft iemand die al geprobeerd, met succes? Overigens stellen ze ook dat ze van je Sensation een Sensation XE kunnen maken door kernel tweaks en dergelijke. Is dat überhaupt wel mogelijk? En verder schijnt 'ie je ook Beats te geven... Zijn dit allemaal "loze" kreten, of is deze ROM echt daartoe in staat?
Maar die rom is niet bijster snel. Ik heb het dan ook liever op AOSP, zoals OpenSensation CM9.
Beats audio kan zelfs met S-on en htcdev unlock. Dan kan je een SE rom zoals ARHD flashen en heb je een "SE".
Maar met een echte custom rom, zoals Incertcoin of ORdroid maak je zelfs een HTC One S van je normale Sensation, met beats audio en sense 4.
Maar met een echte custom rom, zoals Incertcoin of ORdroid maak je zelfs een HTC One S van je normale Sensation, met beats audio en sense 4.
[ Voor 39% gewijzigd door KarlMarX op 22-04-2012 16:04 ]
kun je mij een link geven of uitleggen hoe dit moet zonder s-off? Dit lijkt me een fijne tussenoplossing aangezien ik op dit moment hboot 1.27 heb.KarlMarX schreef op zondag 22 april 2012 @ 16:02:
Beats audio kan zelfs met S-on en htcdev unlock. Dan kan je een SE rom zoals ARHD flashen en heb je een "SE".
┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓
Hboot 1.27 kan nu S-off gemaakt worden. Zie mijn post hierboven.tornado61 schreef op zondag 22 april 2012 @ 18:20:
[...]
kun je mij een link geven of uitleggen hoe dit moet zonder s-off? Dit lijkt me een fijne tussenoplossing aangezien ik op dit moment hboot 1.27 heb.
Inderdaad kan je nu ook met 1.27 S-off'en (nog niet geprobeerd), maar je kan gewoon je telefoon unlocken met HTCdev.com (ook nodig voor die nieuwe s-off techniek) en dan een custom recovery flashen en dan kan je het rooten (ook nodig voor die nieuwe s-off) en dan kan je een custom rom flashen, als het er maar één is gebaseerd op de officiele HTC rom zoals ARHD.
Zelf wil ik wel gaan s-off'en, aangezien ik graag vna mijn sensation een HTC One S wil maken.
Zelf wil ik wel gaan s-off'en, aangezien ik graag vna mijn sensation een HTC One S wil maken.
Ik heb een accu drain probleem(pje), ik weet niet waardoor het komt. In een perdiode van acht uur waarbij ik de telefoon niet heb aangeraakt, is er toch zeker zo'n 10-15% verdwenen van de lading. Iemand enig idee waardoor? Ik kan het niet vinden. Screenshot Gallery in dropbox. De eerste twee screenshots tonen de situatie voor het loskoppelen van de lader: 23:30 en 85% lading. De screenshots daarna tonen de lading acht uur later, de processen en wake locks. Ik zie niets vreemds en snap er dus ook niets van.
Kernel wakelocks wellicht?
Had met OrDroid 9uurtjes idle/slaap en hij zat op 96% (wel alle syncs gewoon aan, wifi) en zie geen reden op dit moment om terug te gaan naar AOSP.
Appdrawer van Sense 4.0 is gewoon perfect, en homescreens is ook gewoon goed inclusief alle Sense widgets.
Hele base is geupdate van OrDroid nu met 3.0.0 en dat is ook 4.0.4 (nieuwere base van One series)
Ik heb trouwens nu ook nog DPI van 240 naar 220 gezet, waardoor het allemaal net iets kleiner is en meer op het scherm past. (is het testen waard imo, kan makkelijk met lcd density modder of build.prop aanpassen)
Had met OrDroid 9uurtjes idle/slaap en hij zat op 96% (wel alle syncs gewoon aan, wifi) en zie geen reden op dit moment om terug te gaan naar AOSP.
Appdrawer van Sense 4.0 is gewoon perfect, en homescreens is ook gewoon goed inclusief alle Sense widgets.
Hele base is geupdate van OrDroid nu met 3.0.0 en dat is ook 4.0.4 (nieuwere base van One series)
Ik heb trouwens nu ook nog DPI van 240 naar 220 gezet, waardoor het allemaal net iets kleiner is en meer op het scherm past. (is het testen waard imo, kan makkelijk met lcd density modder of build.prop aanpassen)
10-15% in 8 uur lijkt me helemaal niet veel eigenlijk. Dan doe je dik 50 uur met 1 lading, dat red ik sowieso niet.
10-15% is wel veel als je je telefoon niet eens aanraakt, scherm gaat niet aan, en je scherm is over het algemeen toch de grootste energieslurper. Uitgaande van een dag van 16 uur waarbij je je telefoon van de lader hebt, hou je dan maar een accu van 70-80% over om 'zelf te gebruiken'. Voor mijn gevoel is het ook minder erg geweest met mijn vorige ROM's, maar echt objectief testen is zo moeilijk omdat je toch altijd wel geneigd bent de telefoon te pakken om snel even iets te doen. Ik ga vannacht nog maar een keer specifiek naar kernel wake locks kijken. Ik heb sterk het vermoeden dat het komt door iets in de ROM (HyperNonSense 2.4), jammer genoeg bevalt de ROM mij zo goed dat ik 'm liever niet vervang.
Wow dit snap ik even niet. Om de nieuwste ORdroid Rom te installeren heb ik een .zip bestand van de 3.32 firmware op de SD kaart geplaatst. De nieuwe firmware is voor zover ik weet succesvol geinstalleerd. Nu is het echter zo dat het bestand waarmee je flasht nog steeds op de SD-kaart staat. Wanneer ik in recovery ga vraagt hij mij dus of ik deze wil installeren. Als ik no kies reboot de telefoon naar de ROM. Maar deze ROM is niet compatibel met deze firmware en wil dus niet opstarten. Ik kom dus in feite niet in de touch recovery die ik nodig heb om de ICS rom te installeren. Weet iemand hoe je hier mee omgaat?
Staat allemaal in de handleidingen op XDA, twee mogelijkheden:
1) verwijder je SD kaart en verwijder de firmware van je telefoon door de SD kaart in je PC te stoppen
2) verwijder de SD kaart, boot naar hboot, voordat je vanuit hboot recovery gaat doe je je sd kaart er weer in
1) verwijder je SD kaart en verwijder de firmware van je telefoon door de SD kaart in je PC te stoppen
2) verwijder de SD kaart, boot naar hboot, voordat je vanuit hboot recovery gaat doe je je sd kaart er weer in
De eerste is een goede inderdaad. Sorry, ik had beter op moeten letten inderdaad!Arie- schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:54:
Staat allemaal in de handleidingen op XDA, twee mogelijkheden:
Je had ook eerst rom kunnen flashen in recovery, en usb mounten > firmware plaatsen op SD, daarna dus in hboot menu booten en firmware flashen en dan boot hij gewoon door met je daarvoor geflashde rom.I-Heine-I schreef op maandag 23 april 2012 @ 17:00:
[...]
De eerste is een goede inderdaad. Sorry, ik had beter op moeten letten inderdaad!
Kan je hem dan weer via usb mount/bestandsbeheer verwijderen.
Indien je OrDroid installeert kan je het beste wel "Ondemand en deadline" kiezen in installer, dat is hij wellicht ook al standaard. (zijn kernel opties, sleep2wake is dat je met je vingers over de buttons heen kan swipen voor power on/off)
GPU OC heb ik zelf wel altijd, voor mij geen merkbaar verschil in temp (is toch meestal cpu die meeste hitte maakt)
[ Voor 7% gewijzigd door Minaaj op 23-04-2012 17:04 ]
@KarlMarX:
Met welke ROM wil je er dan een One S van maken? Een gewone One S ROM of een gemodde Sensation ROM? Het lijkt mij gevaarlijk een One S ROM te flashen op een Sensation, aangezien je te maken hebt met een ander toestel. Of zit ik hier fout?
Met welke ROM wil je er dan een One S van maken? Een gewone One S ROM of een gemodde Sensation ROM? Het lijkt mij gevaarlijk een One S ROM te flashen op een Sensation, aangezien je te maken hebt met een ander toestel. Of zit ik hier fout?
and thanks for all the fish.
elke sense 4 rom voor de senny is een afgeleide van de one-s ruuZalmanman schreef op maandag 23 april 2012 @ 17:07:
@KarlMarX:
GiTS
Inderdaad. Je hebt een custom rom nodig, zoals InsertCoin of ORdroid.
Arie kijk ook naar een app, soms slurpen die een hoop energie terwijl jij 'alles' hebt uitgezet. Voor apps die iets bewaken of op een bepaald tijdstip moet reageren. Een dienst die om de haverklap iets controleert, zelfs reclame van zg gratis apps verbruiken energie.Arie- schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:17:
10-15% is wel veel als je je telefoon niet eens aanraakt, scherm gaat niet aan, en je scherm is over het algemeen toch de grootste energieslurper. Uitgaande van een dag van 16 uur waarbij je je telefoon van de lader hebt, hou je dan maar een accu van 70-80% over om 'zelf te gebruiken'. Voor mijn gevoel is het ook minder erg geweest met mijn vorige ROM's, maar echt objectief testen is zo moeilijk omdat je toch altijd wel geneigd bent de telefoon te pakken om snel even iets te doen. Ik ga vannacht nog maar een keer specifiek naar kernel wake locks kijken. Ik heb sterk het vermoeden dat het komt door iets in de ROM (HyperNonSense 2.4), jammer genoeg bevalt de ROM mij zo goed dat ik 'm liever niet vervang.
@kraonkel, als je dank voor je input, helaas had ik hier al naar gekeken, een paar posts eerder staan screenshots van mijn wake locks logs en andere zaken.
Ik heb gisteren CM9 geinstalleerd met Faux v005b3 en hier en daar weer wat undervolt zaken, afgelopen nacht heeft mijn telefoon slechts 8% verbruikt, toch een hele verbetering. Ik hoop dat ik de AOSP bugs niet als storend ga ervaren. In dat geval lijkt me het mogelijk dat deze ROM mijn daily gaat worden voor een flinke tijd.
Ik heb gisteren CM9 geinstalleerd met Faux v005b3 en hier en daar weer wat undervolt zaken, afgelopen nacht heeft mijn telefoon slechts 8% verbruikt, toch een hele verbetering. Ik hoop dat ik de AOSP bugs niet als storend ga ervaren. In dat geval lijkt me het mogelijk dat deze ROM mijn daily gaat worden voor een flinke tijd.
Wat ik niet helemaal begrijp is dat de heren rom chefs de volledige BT werking (Carkit) een beetje laten liggen in een Sense 4.0 rom, BT heb ik gewoon nodig in de auto, jammer dat ze hier geen stappen in zetten.
Dat punt is inderdaad al eens eerder aan bod gekomen. Ordroid heeft wel (gedeeltelijke?) bluetooth ondersteuning, welke ik op dit moment ook draait.
M'n carkit wordt wel gevonden, maar koppelen is nog niet goed gelukt maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik een carkit heb die wel vaker loopt te kutten als ik een nieuwe telefoon (nieuwe ROM) wil koppelen.
Dus, de ondersteuning is/komt er wel langzaam.
M'n carkit wordt wel gevonden, maar koppelen is nog niet goed gelukt maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik een carkit heb die wel vaker loopt te kutten als ik een nieuwe telefoon (nieuwe ROM) wil koppelen.
Dus, de ondersteuning is/komt er wel langzaam.
Ik heb nu 200x de wire trick voor de nieuwe S-OFF methode geprobeerd, maar het lukt me niet. De hele procedure gaat foutloos, op de timing van die wire na... Ik snap er echt niks van.
Ga voor het eerst mij sensation rooten..
Heb nu S-off..
Alleen als ik clockwork wil gaan downloaden, dan doet hij niet. De link op de voorpagina doet het opeen of andere manier niet?
Dan krijg ik de melding
vBulletin Message
Invalid Attachment specified. If you followed a valid link, please notify the administrator
Heb nu S-off..
Alleen als ik clockwork wil gaan downloaden, dan doet hij niet. De link op de voorpagina doet het opeen of andere manier niet?
Dan krijg ik de melding
vBulletin Message
Invalid Attachment specified. If you followed a valid link, please notify the administrator
Lees deze thread even door, het is mij en iemand anders ook al overkomen dat CWM niet aan de praat te krijgen was. Op XDA goed rondgezocht naar een alternatieve CWM download welke het gelukkig wel deed.
Ik heb nu ook ICS 4.0.3 met Sense 4.0 ([BLUE_sense 4]apr 22[STABLE/FAST/SENSE 4) draaien. En ben blij verrast Sense 4 is veel gelikter en mooier dan 3.6. Zelfs mooier dan AW Launcher die ik tot nu toe gebruikte.
Omdat Custom Roms eigenlijk veel op elkaar lijken ben ik op zoek naar de dingen die mij aan het uiterlijk van een Sense op- en bevallen, nl de iconen in de notificatiebalk (bovenste balk?). Vraag me af hoe de dev's eraan komen. Zelf al geprobeerd deze 'eruit te slopen' maar zoek me een ongeluk. De apk kun je makkelijk ontzippen maar dan? Welke png file moet je dan hebben? De vraag ook al eens gesteld in XDA, maar heb de indruk dat ze alleen even meewarig lachen en doorgaan met het Dev ' zijn.
Zijn er ergens cursussen om zelf aan een Rom te sleutelen of, doet iedereen het op zijn eigen eiland?
Zo'n zelfde vraag enkele maanden geleden gesteld in XDA kreeg van sommige, ook onwetende lezers, zelfs applaus, maar van de weters daar geen antwoord.
De kitchen is voor GB en Froyo maar nog niet voor ICS.
Dus als iemand me op weg kan helpen........
Omdat Custom Roms eigenlijk veel op elkaar lijken ben ik op zoek naar de dingen die mij aan het uiterlijk van een Sense op- en bevallen, nl de iconen in de notificatiebalk (bovenste balk?). Vraag me af hoe de dev's eraan komen. Zelf al geprobeerd deze 'eruit te slopen' maar zoek me een ongeluk. De apk kun je makkelijk ontzippen maar dan? Welke png file moet je dan hebben? De vraag ook al eens gesteld in XDA, maar heb de indruk dat ze alleen even meewarig lachen en doorgaan met het Dev ' zijn.
Zijn er ergens cursussen om zelf aan een Rom te sleutelen of, doet iedereen het op zijn eigen eiland?
Zo'n zelfde vraag enkele maanden geleden gesteld in XDA kreeg van sommige, ook onwetende lezers, zelfs applaus, maar van de weters daar geen antwoord.
De kitchen is voor GB en Froyo maar nog niet voor ICS.
Dus als iemand me op weg kan helpen........
[ Voor 15% gewijzigd door kraonkel op 25-04-2012 13:27 ]
Na lang proberen met JuopunutBear heb ik mijn sensation eindelijk s-of.KarlMarX schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:18:
Ik heb nu 200x de wire trick voor de nieuwe S-OFF methode geprobeerd, maar het lukt me niet. De hele procedure gaat foutloos, op de timing van die wire na... Ik snap er echt niks van.
het probleem zit hem in Superuser je moet hem op het systeem zetten met een zip file anders lukt het niet.
de wire trick heb ik +/- 15 maal geprobeerd maar uiteindelijk toch unlockt.
Antwoord komt van Gizmobinky uit Androidworld forum.
Heb je in het themes and apps subforum gekeken? Daar staan voornamelijk themes, moet je alleen zelf goed uitzoeken welke bij jouw ROM past. Verder staat in de OP van verschillende ROM's ook wel verwijzingen naar themes. Het laatste wat ik je kan aanraden: neem een launcher welke de notification bar verbergt, zodat je fullscreen de homescreens naar wens kunt invullen. Tips bij het verder invullen van je homescreen zijn bijvoorbeeld Missed it!, een custom clock , simi folder of een launcher met ondersteuning voor custom icons. Neem ook eens een kijkje in het XDA screenshot topic.
Om antwoord te geven op het wijzigen van je notification bar: ik zou niet weten hoe dat moet.
Edit: @kraonkel
Om antwoord te geven op het wijzigen van je notification bar: ik zou niet weten hoe dat moet.
Edit: @kraonkel
InsertCoin (baadnews) is samen gaan werken met (shnizlon) aan OrDroid en InsertCoin Sense 4.0 vervalt.
Mooi nieuws, lees hier
Mooi nieuws, lees hier
dit is degene waarna ze linken.BartuS89 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 18:27:
Ga voor het eerst mij sensation rooten..
Heb nu S-off..
Dan krijg ik de melding
vBulletin Message
https://www.dropbox.com/s/dteo6zzt8ve63i3/PG58IMG.zip
als alternatief kan je ook gelijk 4ext doen, ipv deze tussenstap.
ook kan je voordat je een rom en of firmware installeert (wel s-off en su/root), je telefoon gewoon booten met je stock rom en via de store 4ext/cmw installeren. waarna je evt de firmware upgrade en een isc rom installeert.
GiTS
Ik zag zojuist de benchmarks op de frontpage van Intels nieuwe mobile-soc.
Wat me altijd opvalt is dat de benchmarks voor geen meter kloppen voor Sensation.
Sunspider 6000MS? laat me niet lachen.
Linpack kan nog wel eens aardig kloppen.
Browsermark 39k? ik haalde gewoon rond de 100k.
Vellamo haal ik met custom rom zelf rond de 1500~ op stock snelheid.
Kan niet echt oordelen over stock rom, maar ook daar zou niet zo veel verschil tussen moeten zitten.
Misschien kan iemand me vertellen of hij echt maar 39k haalt met browsermark.
GLBenchmark met Sense 4.0 rom OrDroid (zal in veel ogen wel "cheaten" zijn, maar toch)

Dit is gewoon op stock snelheid met custom rom. GLBenchmark.
Het trieste is dan ook nog eens dat stock HTC ICS update niet de nieuwste GL versie heeft, wellicht schik ik daarom altijd als ik die benchmarks zie.
Merk zelf weldegelijk performance increase met iig nieuwe GL drivers die beschikbaar zijn voor OrDroid, maar zo veel verschil kan er toch niet tussen zitten? (heb nog nooit stock gedraaid)
Wat me altijd opvalt is dat de benchmarks voor geen meter kloppen voor Sensation.
Kan niet echt oordelen over stock rom, maar ook daar zou niet zo veel verschil tussen moeten zitten.
GLBenchmark met Sense 4.0 rom OrDroid (zal in veel ogen wel "cheaten" zijn, maar toch)

Het trieste is dan ook nog eens dat stock HTC ICS update niet de nieuwste GL versie heeft, wellicht schik ik daarom altijd als ik die benchmarks zie.
Merk zelf weldegelijk performance increase met iig nieuwe GL drivers die beschikbaar zijn voor OrDroid, maar zo veel verschil kan er toch niet tussen zitten? (heb nog nooit stock gedraaid)
======== ControlBear version 0.2.2 for JuopunutBear S-OFF ==========
Starting up......
Connecting to device...
Backing up......
reloc_library[1290]: 14033 cannot locate '_ZNK7android6Parcel15setDataPositionEj
'...
CANNOT LINK EXECUTABLE
Transferring backups....
Backup FAILED!!
Exiting!!
Press ENTER to exit.....
that is the error that i get, is there a solution, i got the most recent version of superuser
i krijg deze error, iemand enig idee?
Starting up......
Connecting to device...
Backing up......
reloc_library[1290]: 14033 cannot locate '_ZNK7android6Parcel15setDataPositionEj
'...
CANNOT LINK EXECUTABLE
Transferring backups....
Backup FAILED!!
Exiting!!
Press ENTER to exit.....
that is the error that i get, is there a solution, i got the most recent version of superuser
Ik heb nu 2 dagen de Ordroid 4.0 rom draaien en de eerste indrukken zijn positief! Een aantal notities:
- Wat een mooie installatieprocedure! Een jaar geleden gebruikte ik nog de uber-basic interface van de kale recovery van mijn Samsung Spica, nu is de hele recovery en installatieprocedure grafisch geworden met keuzemenus, etc. Een goede ontwikkeling.
- Zeer stabiel! Nog weinig last gehad van vertragingen of fc's. De klok-app lijkt echter wel af en toe force closes te vertonen.
- De rom lijkt ruwweg even snel als de Gingerbread Sense 3.0 roms. De launcher werkt net wat minder soepel, maar andere zaken verlopen weer sneller.
- De look & feel is een stuk beter. Minder shiny maar veel strakker. De switch tussen de Sense stijl en de ICS stijl van google is helaas af en toe vrij duidelijk wanneer tussen apps wordt gewisseld.
- 'Recente apps' is eindelijk goed uitgewerkt. Er zit ook veel minder vertraging in het verschijnen van dit menu.
- Prima GPU-drivers. Temple run lijkt nog net wat soepeler te lopen dan op Gingerbread.
- Nog verdere integratie van online-diensten. Het uploaden naar dropbox gaat heel soepel, de gratis 25GB is zeer leuk meegenomen!
Wat negatieve zaken:
- de Muziekspeler is van 'redelijk goed' naar 'matig' gegaan in mijn ogen. Overzichtelijkheid ontbreekt grotendeels. Het filteren op albums/artiesten werkt niet goed genoeg. De oude muziekspeler vond ik ook strakker ogen. De beats-equalizer was wat mij betreft niet nodig geweest: de muziek wordt er naar mijn idee oppervlakkig en dreunend van.
- De browser heeft een aantal vervelende eigenschappen gekregen. Waar vroeger helemaal naar boven scrollen nodig was om de browserbalk weer te geven, lijkt nu op een bepaalde manier vegen genoeg te zijn. Hierdoor switcht het programma haast willekeurig naar full screen en terug. Ook jammer dat de taakbalk niet zichtbaar is tijdens het browsen. Als laatste viel mij op dat de browser zeer weinig 'onthoudt': even een andere app openen en de browser heeft de openstaande pagina alweer uit zijn cache gewist: misschien dat de nieuwste Sense meer Ram gebruikt?
Al met al denk ik dat deze rom een blijvertje is. In elk geval tot Insertcoin en Ordroid hun krachten bundelen in een nieuwe rom, ik kan niet wachten!
- Wat een mooie installatieprocedure! Een jaar geleden gebruikte ik nog de uber-basic interface van de kale recovery van mijn Samsung Spica, nu is de hele recovery en installatieprocedure grafisch geworden met keuzemenus, etc. Een goede ontwikkeling.
- Zeer stabiel! Nog weinig last gehad van vertragingen of fc's. De klok-app lijkt echter wel af en toe force closes te vertonen.
- De rom lijkt ruwweg even snel als de Gingerbread Sense 3.0 roms. De launcher werkt net wat minder soepel, maar andere zaken verlopen weer sneller.
- De look & feel is een stuk beter. Minder shiny maar veel strakker. De switch tussen de Sense stijl en de ICS stijl van google is helaas af en toe vrij duidelijk wanneer tussen apps wordt gewisseld.
- 'Recente apps' is eindelijk goed uitgewerkt. Er zit ook veel minder vertraging in het verschijnen van dit menu.
- Prima GPU-drivers. Temple run lijkt nog net wat soepeler te lopen dan op Gingerbread.
- Nog verdere integratie van online-diensten. Het uploaden naar dropbox gaat heel soepel, de gratis 25GB is zeer leuk meegenomen!
Wat negatieve zaken:
- de Muziekspeler is van 'redelijk goed' naar 'matig' gegaan in mijn ogen. Overzichtelijkheid ontbreekt grotendeels. Het filteren op albums/artiesten werkt niet goed genoeg. De oude muziekspeler vond ik ook strakker ogen. De beats-equalizer was wat mij betreft niet nodig geweest: de muziek wordt er naar mijn idee oppervlakkig en dreunend van.
- De browser heeft een aantal vervelende eigenschappen gekregen. Waar vroeger helemaal naar boven scrollen nodig was om de browserbalk weer te geven, lijkt nu op een bepaalde manier vegen genoeg te zijn. Hierdoor switcht het programma haast willekeurig naar full screen en terug. Ook jammer dat de taakbalk niet zichtbaar is tijdens het browsen. Als laatste viel mij op dat de browser zeer weinig 'onthoudt': even een andere app openen en de browser heeft de openstaande pagina alweer uit zijn cache gewist: misschien dat de nieuwste Sense meer Ram gebruikt?
Al met al denk ik dat deze rom een blijvertje is. In elk geval tot Insertcoin en Ordroid hun krachten bundelen in een nieuwe rom, ik kan niet wachten!
Met mijn HTC Sensation (geen XE en ook niet geroot) haal ik 73k voor browsermark.Minaaj schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:37:
Ik zag zojuist de benchmarks op de frontpage van Intels nieuwe mobile-soc.
[afbeelding]
Ik heb geen verstand van deze nieuwe methode maar:timmert26 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:02:
======== ControlBear version 0.2.2 for JuopunutBear S-OFF ==========
Starting up......
Connecting to device...
Backing up......
reloc_library\[1290]: 14033 cannot locate '_ZNK7android6Parcel15setDataPositionEj
'...
CANNOT LINK EXECUTABLE
Transferring backups....
Backup FAILED!!
Exiting!!
Press ENTER to exit.....
- Heb je de md5 gecontroleerd?
- Juiste versie HTC drivers?
- Wordt jouw telefoon wel herkend?
Net mijn HTC Sensation XE S-OFF gemaakt met de JuopunutBear manier, lukte in één keer met een paperclip gebogen met een stukje ducktape eropheen.
Voor foutmeldingen (die heb ik vantevoren wel gehad), bij mij wilde het op mijn laptop niet lukken, daarna heb ik het op mijn PC geprobeerd en daar werkte het meteen helemaal goed.
Dus probeer even een andere USB poort of een ander systeem.
Voor foutmeldingen (die heb ik vantevoren wel gehad), bij mij wilde het op mijn laptop niet lukken, daarna heb ik het op mijn PC geprobeerd en daar werkte het meteen helemaal goed.
Dus probeer even een andere USB poort of een ander systeem.
op de een of andere manier was het schrijven van de superuser niet goed gegaan, waardoor de root niet goed was. Daarna is update met juopunut bear in 1x gelukt met een antennekabel van een oude radio. ik heb nu custom rom erop(android revolution)
Om zelf aan de gang te gaan met Rom en aanverwanten (bv icons) ben ik hier op uitgekomen:
http://developer.android....on_design_status_bar.html
http://developer.android....on_design_status_bar.html
Ze zijn er druk mee bezig, maar van hetgeen wat ik begrepen heb is de BT stack anders dan de oudere Android versies, en incompatible met Android 4. Ze hebben audio al wel voor elkaar.Bullet NL schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:27:
Wat ik niet helemaal begrijp is dat de heren rom chefs de volledige BT werking (Carkit) een beetje laten liggen in een Sense 4.0 rom, BT heb ik gewoon nodig in de auto, jammer dat ze hier geen stappen in zetten.
Waar ik mij wel over verbaas is dat Virtious 4 ROM wel volledig werkende BT heeft. Ik vraag me dus ook af hoe die gasten dat voor elkaar gekregen hebben en waarom die niet meegenomen wordt in de Sense 4 ROMS.
Ik zal wel iets over het hoofd zien ofzo...
Virtuous Eclipse Beta3 heeft ook nog geen volledig werkende BT.
Alleen media. En heeft ook nog base 1.53.401.2 ipv CoinDroid bijvoorbeeld 1.70.666.1 heeft.
En baadnewz+shnizlon zijn er inderdaad mee bezig, wellicht ook nog Virtuous team maar die loopt al weer ietsje achter.
Alleen media. En heeft ook nog base 1.53.401.2 ipv CoinDroid bijvoorbeeld 1.70.666.1 heeft.
En baadnewz+shnizlon zijn er inderdaad mee bezig, wellicht ook nog Virtuous team maar die loopt al weer ietsje achter.
dag HTC sensation rooters,
Ik heb mijn sensation uitgevoerd met ARHD 6.6.3 XE. Alles werkt prima en ik wil nu mijn bootanimation veranderen. echter kan ik de mappen die hiervoor nodig zijn niet vinden in mijn telefoon. Ik gebruik ES file explorer met root via SU.
kan iemand mij helpen? ik kan nergens de huidige bootanimation vinden.
Ik heb mijn sensation uitgevoerd met ARHD 6.6.3 XE. Alles werkt prima en ik wil nu mijn bootanimation veranderen. echter kan ik de mappen die hiervoor nodig zijn niet vinden in mijn telefoon. Ik gebruik ES file explorer met root via SU.
Verwijderd
Voor de goede orde ik gebruik "Root Explorer"ferrer schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:42:
dag HTC sensation rooters,
Plaats eerst het bootanimation.zip bestand op je SD-card
Vervolgens kopieer je het bootanimation.zip bestand (selecteer 'bootanimation.zip en vast blijven houden geeft je een opties menu waaronder andere in staat "Copy")
Ik vind 'bootanimation" op de volgende manier:
- openen Root Explorer
- map "data"
- map "local"
het kan zo zijn dat er in de map local al een bootanimation geplaatst is, "delete" deze dan eerst (selecteren en vast blijven houden geeft je opties menu waaronder andere in staat "delete")
Niet vergeten om de "permissions" aan te passen (selecteren bootanimation.zip en vast blijven houden geeft je opties menu waaronder andere in staat "permissions")
Succes
ps ik had het ook geprobeerd met ES File Explorer maar daar lukte het me (ook) niet mee
wat ook nog kan is:
- Openen Root Explorer
- Map "System"
- Map "Cutomize"
- Map "Resourrce"
Dat zou ook moeten kunnen werken, of dat ook zo is, is een tweede
Rooten en Modden van je HTC Sensation geschied geheel op eigen risico, mij kun je niet verantwoordelijk houden voor het evntueel "bricken" van je device!
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 14:14 ]
Je kan in ieder geval onder browser instellingen naar "labs" gaan, en daar snelle besturingsbuttons aanzetten. Dit zet alle andere bewegingen uit behalve zoals het wordt beschreven en je krijgt dan een handig popup menu'tje.I-Heine-I schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:11:
Ik heb nu 2 dagen de Ordroid 4.0 rom draaien en de eerste indrukken zijn positief! Een aantal notities:
Wat negatieve zaken:
Of google chrome gebruiken
Over het ram gebeuren heb ik nog niet vaak gemerkt, maar zit ook vaak op mobile sites.
Ik heb geen problemen met usb poorten of root. Het is echt puur en alleen het wire gedeelte wat niet goed gaat. Ik hoor bij het eerste contact gewoon het usb disconnect geluidje, alleen bij het tweede contact hoor ik ook een usb foutmeldingsgeluidje of iets dergelijks en start de telefoon niet meer op (pas na een handmatige reboor door verwijderen accu). Of hij reboot wel direct, maar geeft aan dat hij nog steeds "sober" is.kraonkel schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:30:
[...]
Na lang proberen met JuopunutBear heb ik mijn sensation eindelijk s-of.
het probleem zit hem in Superuser je moet hem op het systeem zetten met een zip file anders lukt het niet.
de wire trick heb ik +/- 15 maal geprobeerd maar uiteindelijk toch unlockt.
Antwoord komt van Gizmobinky uit Androidworld forum.
Help!!! ik heb mijn Sensation S off gemaakt via Revolutionary, maar nu kom ik niet meer in recovery om een ROM te flashen? Ongetwijfeld iets verkeerd gedaan met een onjuiste Bootloader of zo?
ik zie het volgende:
-Revolutionary-
Pyramid PUT SHIP S-OFF RL
HBOOT-1.27.1100
RADIO-11.22.3504.07.M
OpenADSP-v02.6.0.2226.00.0131
eMMC-boot
Jan 13 2012, 17:33:34
Als ik naar recovery ga, dan verschijnt er een zwart scherm met een een plaatje van een Sensation met een driehoek en een uitroepteken.
Wie kan mij helpen. Ik kom er niet meer uit.
Bvd
ik zie het volgende:
-Revolutionary-
Pyramid PUT SHIP S-OFF RL
HBOOT-1.27.1100
RADIO-11.22.3504.07.M
OpenADSP-v02.6.0.2226.00.0131
eMMC-boot
Jan 13 2012, 17:33:34
Als ik naar recovery ga, dan verschijnt er een zwart scherm met een een plaatje van een Sensation met een driehoek en een uitroepteken.
Wie kan mij helpen. Ik kom er niet meer uit.
Bvd
@Peter, weet je zeker dat je er recovery op heb staan? Denk dat daar iets fout is gegaan. Anders je kan er ook een Rom opzetten via de bootloader:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1542192 zet dit op je sd kaart en start op dmv vol down en powerknop.
En denk eraan geduld duurt even voordat bootloader klaar is met deze zip file, moet op z'n minst 2X opstarten.
Dus blijf ondertussen van je telefoon af! Anders gaat het nog verkeerd, dus als je begint te denken dat het fout gaat! Op je handen gaan zitten! En ga daarna voor 4 EXT Touch recovery véél gemakkelijker.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1542192 zet dit op je sd kaart en start op dmv vol down en powerknop.
En denk eraan geduld duurt even voordat bootloader klaar is met deze zip file, moet op z'n minst 2X opstarten.
Dus blijf ondertussen van je telefoon af! Anders gaat het nog verkeerd, dus als je begint te denken dat het fout gaat! Op je handen gaan zitten! En ga daarna voor 4 EXT Touch recovery véél gemakkelijker.
[ Voor 16% gewijzigd door kraonkel op 28-04-2012 01:30 ]
Hoi Kraonkel;kraonkel schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 01:27:
@Peter, weet je zeker dat je er recovery op heb staan? Denk dat daar iets fout is gegaan. Anders je kan er ook een Rom opzetten via de bootloader:
bedankt voor je hulp! ik kan echter nergens een werkende downloadlink vinden?
edit:Peter1706 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 08:12:
[...]
Hoi Kraonkel;
bedankt voor je hulp! ik kan echter nergens een werkende downloadlink vinden?
inmiddels op de een of andere manier gelukt om recovery touch te installeren. Het is nu gelukt!!!!
Bedankt voor je snelle hulp!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1551714
Nieuwe versie Coindroid. Eindelijk is de Friendstream gefixed
Nieuwe versie Coindroid. Eindelijk is de Friendstream gefixed
Sinds deze week voor een prikke een Sensation XE kunnen bemachtigen. Aangezien er nog GB opstond, heb ik hem direct maar aangepakt en na de nodige strubbelingen heb ik de Revolution HD rom draaien.
Ik kom van een HD2 @ Android af, dus het was wel weer even goed inlezen in alle materie en het kraken en flashen was ook iets ingewikkelder. Ook per ongeluk CWM 4 erop gezet na S-off en ik kon hem amper updaten naar 5. Maar goed, het draait nu en het draait echt enorm soepel!
Ik gebruik de Apex launcher, die vind ik erg fijn werken en was enorm snel op de HD2, maar ik moet toegeven dat Sense eigenlijk ook erg prettig werkt. Nu even verder alles uitproberen.
Het installeren van de ARHD rom vond ik trouwens wel wat onduidelijk:
Maar hoe zit het dus met die 4EXT touch recovery? Is dit enkel het bestandssysteem wijzigen van ext3 naar ext4? En sinds het een apk is, kan ik dat nu alsnog doen, heeft dat nut?
Ik kom van een HD2 @ Android af, dus het was wel weer even goed inlezen in alle materie en het kraken en flashen was ook iets ingewikkelder. Ook per ongeluk CWM 4 erop gezet na S-off en ik kon hem amper updaten naar 5. Maar goed, het draait nu en het draait echt enorm soepel!
Ik gebruik de Apex launcher, die vind ik erg fijn werken en was enorm snel op de HD2, maar ik moet toegeven dat Sense eigenlijk ook erg prettig werkt. Nu even verder alles uitproberen.
Het installeren van de ARHD rom vond ik trouwens wel wat onduidelijk:
You need:
- HTC Sensation/4G/XE S-OFF - Guide to S-off, Installing ClockWork, PermRoot, SuperCID & Flashing
- 4EXT Touch Recovery from here
- Firmware package from here
- If you have problems or further question, please read ---> [GUIDE]How to flash ARHD 6.2.x series or [Guide]Noob's Guide in Flashing ARHD 6.2.x
- Allemaal gelukt.
- Dit is dus niet gelukt, maar dit lijkt dus niet een vereiste te zijn geweest, aangezien ik de rom nu draaiend heb? En het is een apk, dus installeren via de market? Was sowieso een probleem, want hij wilde na de eerste stappen al niet meer booten en bleef hangen op het witte HTC scherm.
- Ook gelukt, heb de laatste versie geinstalleerd.
Maar hoe zit het dus met die 4EXT touch recovery? Is dit enkel het bestandssysteem wijzigen van ext3 naar ext4? En sinds het een apk is, kan ik dat nu alsnog doen, heeft dat nut?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
4EXT REcovery heeft zeker nut. Ik vind dit de makkelijkste en beste Recovery die er is.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1377759
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1377759
Op www.4ext.net kun je de gratis APK (Recovery updater is degene die je wil hebben) downloaden. Het werkt allemaal heel simpel. ext4 heeft heel veel nut, het maakt het bestand systeem een heel stuk sneller.Smarron schreef op zondag 29 april 2012 @ 08:12:
• Dit is dus niet gelukt, maar dit lijkt dus niet een vereiste te zijn geweest, aangezien ik de rom nu draaiend heb? En het is een apk, dus installeren via de market? Was sowieso een probleem, want hij wilde na de eerste stappen al niet meer booten en bleef hangen op het witte HTC scherm.
[ Voor 3% gewijzigd door Cybergamer op 29-04-2012 13:07 ]
Dan heb ik die dus nooit kunnen installeren, aangezien hij niet meer wilde booten vlak voordat ik de nieuwe rom moest gaan flashen.
Ik neem aan dat ik de rom weer opnieuw moet flashen als ik deze tool in gebruik ga nemen ?
Ik neem aan dat ik de rom weer opnieuw moet flashen als ik deze tool in gebruik ga nemen ?
Kan je niet gewoon cwm flashen? dan kan je wel gewoon in recovery komen, meestal gaat dat via PG58IMG.zip oid. Oh het was wel gelukt 
Superwipe script hoor ik zelf vaak problemen over, indien je dat uitvoert voordat je cm9 installed boot hij ook niet door.
Gewoon zelf system/cache/dalvik cache wipen en hij doet het 99% van de keren.
Superwipe script hoor ik zelf vaak problemen over, indien je dat uitvoert voordat je cm9 installed boot hij ook niet door.
[ Voor 4% gewijzigd door Minaaj op 29-04-2012 15:24 ]
Ik heb op de HD2 altijd cwm gebruikt ja (en tig roms geprobeerd), dus vandaar dacht ik ook dat 4ext wellicht voor mij overbodig zou zijn. Maar ben nu wel geinteresseerd in het ext4 bestandssysteem, zou weer net wat sneller moeten zijn.Minaaj schreef op zondag 29 april 2012 @ 15:22:
Kan je niet gewoon cwm flashen? dan kan je wel gewoon in recovery komen, meestal gaat dat via PG58IMG.zip oid. Oh het was wel gelukt
4ext is geen ext4 bestandsysteem. Het is een alternatief voor cwm. Apk installeren en via de app 4ext recovery flashen. Als je dan in recovery opstart krijg je de 4ext versie.
Ja, ben er ook achter. Ik ben uitermate tevreden (en bekend met) over cwm dat ik het voorlopig daar maar bij laat. Werkt altijd prima!Jelte schreef op zondag 29 april 2012 @ 15:57:
4ext is geen ext4 bestandsysteem. Het is een alternatief voor cwm. Apk installeren en via de app 4ext recovery flashen. Als je dan in recovery opstart krijg je de 4ext versie.
4ext is intuïtiever, uitgebreider en veel fijner (door GUI) dan cwm, wat mij betreft. Wil niet meer terug.
Daar komt nog bij dat 4ext door sommige rombakkers gewoon wordt verplicht, al was het maar om extra opties uit de rom te kunnen selecteren.
De ontwikkeling van 4ext loopt ook veel harder dan die van CWM..... Ook de standaard functies die in de 4ext recovery zitten is veel uitgebreider.....
De ontwikkeling van 4ext loopt ook veel harder dan die van CWM..... Ook de standaard functies die in de 4ext recovery zitten is veel uitgebreider.....
Ik heb vorige week een HTC Sensation gekocht van een mede tweaker. Deze had geen s-off, geen root, geen custom en was geupdate naar ICS en daardoor zat ik dus op HBOOT 1.27.
Spijtige van de zaak is dat de enige manier van custom roms de flashen de HTC DEV Unlock is, waardoor je een deel garanatie kwijt bent (Maar men telefoon is 2dehands, dus zo erg is dat niet). Ook heb ik gelezen dat het niet mogelijk is een custom firmware te flashen zonder s-off, maar wat is het nut daar net van?
Ik heb ondertussen Android Revolution HD draaien en dat draait goed moet ik zeggen. Batterij lijkt wel vrij snel leeg te zijn, maar dat komt waarschijnlijk door zoveel te gebruiken? Welke kernels raden jullie aan voor zo lang mogelijk batterij?
Iets eigenaardig aan die Android Revolution HD rom is dat de buttons onderaan in de app launcher (All Apps, Frequent en Downloaded) niet doorzichtig zijn en vol grijs. Wat volgens mij in de stock rom niet zo is? Het past niet bij de rest van de look.
Spijtige van de zaak is dat de enige manier van custom roms de flashen de HTC DEV Unlock is, waardoor je een deel garanatie kwijt bent (Maar men telefoon is 2dehands, dus zo erg is dat niet). Ook heb ik gelezen dat het niet mogelijk is een custom firmware te flashen zonder s-off, maar wat is het nut daar net van?
Ik heb ondertussen Android Revolution HD draaien en dat draait goed moet ik zeggen. Batterij lijkt wel vrij snel leeg te zijn, maar dat komt waarschijnlijk door zoveel te gebruiken? Welke kernels raden jullie aan voor zo lang mogelijk batterij?
Iets eigenaardig aan die Android Revolution HD rom is dat de buttons onderaan in de app launcher (All Apps, Frequent en Downloaded) niet doorzichtig zijn en vol grijs. Wat volgens mij in de stock rom niet zo is? Het past niet bij de rest van de look.
[ Voor 4% gewijzigd door Asskicker op 30-04-2012 13:55 ]
Ik heb al een tijdje (meerdere Rome van ARHD) last van plotseling uitvallen van mijn Sensation. Dan zit hij gewoon in mn broekzak, of ligt hij op de bank, en blijkt hij ineens uit te zijn.
Eerst dacht ik dat dit te maken had met een slechte batterij die op was (misschien verkeerd gesynchroniseerd ofzo), al gaf hij niet aan dat hij op was. Viel me wel op dat het niet gebeurde als hij aan de lader hing.
Maar denk zelf dat het ergens anders aan ligt, weet alleen niet waaraan. Hij viel net weer uit, maar na opnieuw opstarten doet hij het nu weer prima. Vandaar dat ik nu denk dat het niet aan de batterij ligt. Hoe ga ik er achter komen waar het wel aan ligt?
Ik draai ARHD 6.6.3 met firmware 3.32 en de hboot van firmware 3.12, volgens mij 1.23? (vanwege bootproblemen).
Verder geen andere radio of kernell geïnstalleerd, gewoon alleen bovenstaande. Hoe kom ik er nou achter waar mijn probleem mee te maken heeft en hoe ik dit oplos? Het is bijzonder irritant dat hij vaak dus uitstaat zonder dat ik het door heb..
Eerst dacht ik dat dit te maken had met een slechte batterij die op was (misschien verkeerd gesynchroniseerd ofzo), al gaf hij niet aan dat hij op was. Viel me wel op dat het niet gebeurde als hij aan de lader hing.
Maar denk zelf dat het ergens anders aan ligt, weet alleen niet waaraan. Hij viel net weer uit, maar na opnieuw opstarten doet hij het nu weer prima. Vandaar dat ik nu denk dat het niet aan de batterij ligt. Hoe ga ik er achter komen waar het wel aan ligt?
Ik draai ARHD 6.6.3 met firmware 3.32 en de hboot van firmware 3.12, volgens mij 1.23? (vanwege bootproblemen).
Verder geen andere radio of kernell geïnstalleerd, gewoon alleen bovenstaande. Hoe kom ik er nou achter waar mijn probleem mee te maken heeft en hoe ik dit oplos? Het is bijzonder irritant dat hij vaak dus uitstaat zonder dat ik het door heb..
Heb van hetzelfde last. Andere sim gehaald bij Vodafone, leek te helpen... maar toch niet. Kan er ook geen pijl op trekken. Ik heb InsertCoin draaien, dus daar ligt het niet aan.
Is bij mij ook nog nooit aan de lader gebeurd. Meestal wel als ik 'm gebruik, maar ook een aantal keer in mijn broekzak.
Is bij mij ook nog nooit aan de lader gebeurd. Meestal wel als ik 'm gebruik, maar ook een aantal keer in mijn broekzak.
Maar waarom zou het dan niet aan de batterij kunnen liggen...? Lijkt mij toch een logische veroorzaker waarom een telefoon plotseling kan uitvallen. Het is ook geen reboot ofzo, power is gewoon off.
Het zou wel kunnen, maar de batterij geeft aan dat ie nog minimaal half vol is. Daarnaast kan ik hem daarna prima gebruiken, kan rustig internetten e.d. Pas als hij weer ff het beeldscherm uitheeft en ik hem later weer tevoorschijn haal, blijkt ie weer uit gevallen te zijn.
Mij lijkt het dat als het aan de batterij ligt, hij dus na de restart gewoon weer zou moeten uitvallen, helemaal als ik hem 'goed gebruik' (internet e.d.)
Maar hoe synchroniseer ik de batterij dan nog meer? Heb hem al via de normale manier gedaan, 8 uur opladen, uit doen, nog een uur opladen, aan voor 2 minuten, dan weer uit en weer een uur opladen. Dit is toch ook synchroniseren? Of is dat weer wat anders? Want dit hielp bij mij niet.
Mij lijkt het dat als het aan de batterij ligt, hij dus na de restart gewoon weer zou moeten uitvallen, helemaal als ik hem 'goed gebruik' (internet e.d.)
Maar hoe synchroniseer ik de batterij dan nog meer? Heb hem al via de normale manier gedaan, 8 uur opladen, uit doen, nog een uur opladen, aan voor 2 minuten, dan weer uit en weer een uur opladen. Dit is toch ook synchroniseren? Of is dat weer wat anders? Want dit hielp bij mij niet.
Anker batterij kopen? iemand op tweakers verkoopt hem.
Gaat hij nog langer mee ook
2tientjes maximaal.
Heb verhalen gelezen op xda van dat ze na een andere batterij geen uitval meer hadden, heb zelf sinds aankoop sensation een anker batterij en iig nog nooit zulke problemen gehad, wel eens een gecrashed maar dat was tijdends gebruik.
Gaat hij nog langer mee ook
Heb verhalen gelezen op xda van dat ze na een andere batterij geen uitval meer hadden, heb zelf sinds aankoop sensation een anker batterij en iig nog nooit zulke problemen gehad, wel eens een gecrashed maar dat was tijdends gebruik.
Kan iemand mij helpen als leek?
Ik heb xda al afgestruind, maar kom er niet helemaal uit. Ik heb een sensation XE die blijft hangen na installatie (officiele OTA) van ics. Opstarten gaat prima tot aan intoetsen pincode, bij indrukken van 1 willekeurige toets loopt toestel vast.
Nu wil ik proberen opnieuw de stock rom te installeren. Ik kan nog wel in Hboot, maar recovery werkt niet. Nu dacht in om flashable rom op sd te zetten en deze te installeren, maar kan niet goed achterhalen welke nu bij mijn toestel hoort.
Kan deze?: PG58IMG.zip Flashable RUU Pyramid LE hTC Europe 1.73.401.4 ???
Ps. Sensation XE van october 2011, gekocht bij phonehouse met vodafone, simlock vrij.
Ik heb xda al afgestruind, maar kom er niet helemaal uit. Ik heb een sensation XE die blijft hangen na installatie (officiele OTA) van ics. Opstarten gaat prima tot aan intoetsen pincode, bij indrukken van 1 willekeurige toets loopt toestel vast.
Nu wil ik proberen opnieuw de stock rom te installeren. Ik kan nog wel in Hboot, maar recovery werkt niet. Nu dacht in om flashable rom op sd te zetten en deze te installeren, maar kan niet goed achterhalen welke nu bij mijn toestel hoort.
Ps. Sensation XE van october 2011, gekocht bij phonehouse met vodafone, simlock vrij.
Waarom doe je geen factory reset in hboot?Blanex223 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:12:
Kan iemand mij helpen als leek?
Verwijderd
Iemand die een oplossing heeft voor dit probleem:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1622312
Ik krijg het echt alleen maar bij sense roms. Dus die fix mbt het "grounding" probleem helpt niet.
edit: Iemand enig idee welke radio ik moet flashen voor CoinDroid 1.1.0?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1202867
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1622312
Ik krijg het echt alleen maar bij sense roms. Dus die fix mbt het "grounding" probleem helpt niet.
edit: Iemand enig idee welke radio ik moet flashen voor CoinDroid 1.1.0?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1202867
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2012 10:54 ]
Heb andere besteld, eens kijken of het verschil maakt...Anker batterij kopen? iemand op tweakers verkoopt hem.
Gaat hij nog langer mee ook2tientjes maximaal.
Misschien niet helemaal juiste topic, maar hoe zorg ik ervoor dat ik ook livestreams van bijvoorbeeld de NOS op mn mobiel kan kijken? Op de pc heb je dan silverlight nodig, de linux variant moonlight zou dan voor de mobiel moeten, maar ik krijg deze niet geinstalleerd. Als ik iets download, download ik een .txt bestand, dat is niet echt te installeren.
Laats wilde ik graag CL Bayern live kijken omdat ik niet thuis was, maar ik kreeg het maar niet voor elkaar.
Is het wel mogelijk?
nee nooit geprobeerd. Is nu ook geen livestream zodat ik het even kan controleren. Maar daar zou ik de url van de liverstream in kunnen zetten, zodat hij hem afspeelt, denk je?
Let op:
Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!
Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!