Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:32
Ik zit met een nogal knullig probleem , ik kom van Virtuous Inquisition 4.0.1 en wilde graag weten hoe OrDroid 1.8.1 draaid aangezien ik daar veel positieve verhalen over heb gelezen ( ondanks dat het Sense is)

Nu heb ik bij de installatie van de rom aangegeven dat ik geen HTC keyboard wil ( heb zelf Swiftkey aangeschaft)
heb er alleen niet bij nagedacht dat ik nu helemaal geen keyboard meer heb .Nu heb ik de apk van Swiftkey via mijn PC op mijn tel gezet maar vervolgens kom ik erachter dat er geen File manager op OrDroid staat . Ik moet nu alles via voice control in spreken wat dus niet werkt !

Met de power en - knop kom ik ook niet in de recovery ( om de rom opnieuw te flashen met keyboard )

iemand een idee hoe ik alsnog een keyboard op mijn Sensation krijg |?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
bandy schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 17:40:
Ik zit met een nogal knullig probleem , ik kom van Virtuous Inquisition 4.0.1 en wilde graag weten hoe OrDroid 1.8.1 draaid aangezien ik daar veel positieve verhalen over heb gelezen ( ondanks dat het Sense is)

Nu heb ik bij de installatie van de rom aangegeven dat ik geen HTC keyboard wil ( heb zelf Swiftkey aangeschaft)
heb er alleen niet bij nagedacht dat ik nu helemaal geen keyboard meer heb .Nu heb ik de apk van Swiftkey via mijn PC op mijn tel gezet maar vervolgens kom ik erachter dat er geen File manager op OrDroid staat . Ik moet nu alles via voice control in spreken wat dus niet werkt !

Met de power en - knop kom ik ook niet in de recovery ( om de rom opnieuw te flashen met keyboard )

iemand een idee hoe ik alsnog een keyboard op mijn Sensation krijg |?
wellicht via store een keyboard naar je telefoon pushen? of een bestandsbeheer.

je kan ook SlideIT tryout pushen en bij installatie laat hij het keuze menu van keyboards omhoog poppen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Minaaj op 31-03-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 16:38
Minaaj schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 16:28:
[...]

Je kan dan elke firmware flashen! nog niet elke rom.

Je cache/dalvik cache moet wel leeg zijn voordat je firmware flashed, indien je nu hebt geboot met oudere firmware in ICS rom kan hij straks nog niet goed doorbooten neem ik aan omdat hij oudere cache bestanden heeft. Dus wel even die wipen!

Ik denk dat HTC part 1 firmware gewoon moet werken bij jou nu. Maar toch kan je dus eerst bijvoorbeeld nu na het installeren even in recovery gaan en cache wipen, daarna firmware in hboot menu direct laten installeren en daarna rom doorlaten booten.
Dank dat je me helpt, maar nu heb ik het volgende probleem. Ging de firmware upgrade flashen, maar nadat ik dit gedaan had bleef hij in een bootloop hangen. Hij gaf aan dat de installatie succesvol was, maar bij het rebooten ging het dus mis. Daar ben ik uit gekomen door mijn sd-kaart eruit te halen (kon niet meer in recovery komen toen hij er in zat) en er later weer in te doen waardoor ik een back up kon restoren. Sorry for being a noob.

Edit: Helaas, de restore werkt niet. Blijft nog steeds vastzitten in een bootloop

[ Voor 3% gewijzigd door DwightKSchrute op 31-03-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Minaaj schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 17:51:
[...]

wellicht via store een keyboard naar je telefoon pushen? of een bestandsbeheer.

je kan ook SlideIT tryout pushen en bij installatie laat hij het keuze menu van keyboards omhoog poppen ;)
ik ben nog niet aangemeld met m'n google account ... ( ook dat moet via voice )

Is er een andere manier om in m'n recovery te komen , de rom opnieuw flashen met keyboard is namelijk geen probleem ! ( kan alles via titanium terug zetten)

Het vervelende van het verhaal is dat in een Virtuous rom altijd een quick reboot zit waarbij je alijd naar de recovery kan gaan ... maar OrDroid heeft dit niet

[ Voor 22% gewijzigd door bandy op 31-03-2012 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
DwightKSchrute schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 17:57:
[...]

Dank dat je me helpt, maar nu heb ik het volgende probleem. Ging de firmware upgrade flashen, maar nadat ik dit gedaan had bleef hij in een bootloop hangen. Hij gaf aan dat de installatie succesvol was, maar bij het rebooten ging het dus mis. Daar ben ik uit gekomen door mijn sd-kaart eruit te halen (kon niet meer in recovery komen toen hij er in zat) en er later weer in te doen waardoor ik een back up kon restoren. Sorry for being a noob.

Edit: Helaas, de restore werkt niet. Blijft nog steeds vastzitten in een bootloop
Die recovery was dat een GingerBread rom? 2.3? probeer eens nu alles te wipen en de rom te installeren. Want als de backup 2.3 was gaat die niet meer werken met nieuwste firmware.

Gewoon OrDroid 1.8.0 installeren via recovery nu en hem full wipe laten uitvoeren, instellingen aan/uit vinken. En daarna kan je nog 1.8.1 er overheen zetten, indien je dat later(na reboot) doet kan je het beste ook even cache wipen(hoeft niet altijd)

De firmware die je er op heb staan werkt alleen met ICS nu! je kan wel weer eerdere firmware pakken voor GB.
bandy schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 18:22:
[...]

ik ben nog niet aangemeld met m'n google account ... ( ook dat moet via voice )

Is er een andere manier om in m'n recovery te komen , de rom opnieuw flashen met keyboard is namelijk geen probleem ! ( kan alles via titanium terug zetten)
Hoezo kan je niet via volume down en power on in recovery komen? voor de applicaties die je in recovery brengen heb je meestal ook een app nodig. Je kan gewoon je telefoon uitzetten en dan opstarten met volume down ingehouden. Daarna na recovery gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Minaaj schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 18:28:
[...]

Die recovery was dat een GingerBread rom? 2.3? probeer eens nu alles te wipen en de rom te installeren. Want als de backup 2.3 was gaat die niet meer werken met nieuwste firmware.

Gewoon OrDroid 1.8.0 installeren via recovery nu en hem full wipe laten uitvoeren, instellingen aan/uit vinken. En daarna kan je nog 1.8.1 er overheen zetten, indien je dat later(na reboot) doet kan je het beste ook even cache wipen(hoeft niet altijd)

De firmware die je er op heb staan werkt alleen met ICS nu! je kan wel weer eerdere firmware pakken voor GB.

[...]

Hoezo kan je niet via volume down en power on in recovery komen? voor de applicaties die je in recovery brengen heb je meestal ook een app nodig. Je kan gewoon je telefoon uitzetten en dan opstarten met volume down ingehouden. Daarna na recovery gaan.
Als ik op de normale manier ''eerst volume down daarna power indrukken en even wachten'' naar recovery wil komen gebeurd er niets , als ik dan 1 van de 2 los laat start automatisch Ordoid op via deze weg kom ik dus nooit in recovery ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Minaaj schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 18:28:
[...]

[...]

Hij bleef na de installatie van het PG58-bestandje door dat bestand telkens in een bootloop. En omdat ik hem nu niet meer opgestart krijg, moet ik dat zip-bestandje op een andere manier verwijderen, maar dat lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
bandy schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 18:37:
[...]

Als ik op de normale manier ''eerst volume down daarna power indrukken'' en even wachten naar recovery wil komen gebeurd er niets , als ik dan 1 van de 2 los laat start automatisch Ordoid op op deze maniet kom ik dus nooit in recovery ?
Probeer het eens met batterij er even uit te hebben gehad, bij mij sloot OrDroid zich niet helemaal af door "Snel Opstarten" onder energie instellingen. Daarna goed de volume down knop inhouden terwijl je power 1keer indrukt.

Anders kan je wel een programma proberen zoals www.androidcommander.com die gebruikte ik vroeger op mijn Hero nog wel eens om apps te installeren.
DwightKSchrute schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 18:38:
[...]

Hij bleef na de installatie van het PG58-bestandje door dat bestand telkens in een bootloop. En omdat ik hem nu niet meer opgestart krijg, moet ik dat zip-bestandje op een andere manier verwijderen, maar dat lukt niet.
Wat je kan doen is, sd kaart er uit, booten naar HBOOT menu, voordat je recovery ingaat SD-kaart er weer indoen en daarna kan je in recovery onder advanced mount USB.
Telefoon in pc en firmware verwijderen, rom installeren.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
[quote]Minaaj schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 18:43:
[...]

Probeer het eens met batterij er even uit te hebben gehad, bij mij sloot OrDroid zich niet helemaal af door "Snel Opstarten" onder energie instellingen. Daarna goed de volume down knop inhouden terwijl je power 1keer indrukt.

Anders kan je wel een programma proberen zoals www.androidcommander.com die gebruikte ik vroeger op mijn Hero nog wel eens om apps te installeren.

Bedankt !! , het verwijderen van de accu heeft inderdaad geholpen , de standaard manier om in recovery te komen werkte nu wel en heb inmiddels de rom opnieuw geflashed MET keyboard !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Minaaj schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 18:43:
[...]

[...]

Wat je kan doen is, sd kaart er uit, booten naar HBOOT menu, voordat je recovery ingaat SD-kaart er weer indoen en daarna kan je in recovery onder advanced mount USB.
Telefoon in pc en firmware verwijderen, rom installeren.

Suc6
Ontzettend bedankt. Ik heb OrDroid 1.8.0 draaiende en ben op dit moment bezig met alles instellen. Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
@bandy en DwightKSchrute

Geen dank! nog even paar tips; je kan het beste toch "Snel Opstarten" onder energie uitzetten want heb daar niet echt goede ervaringen mee (zoals dat ik de telefoon uit wil zetten, maar dat hij dan niet helemaal uitgaat)

Als je problemen hebt met dat het scherm niet direct aangaat nadat je power drukt moet je even met "System Tuner" applicatie min cpufreq naar 384 zetten, staat nu op 192 en dat is toch wel laag voor het "zware" Sense. Je kan het dan nog instellen onder System Tuner dat hij het met opstarten doet onder Settings > Active Tweaks > Re-Apply Cpu Settings; On Boot Completed.

Verder is het een rom die goed te doen is, soms nog wel een Homescreen lagje (bij eerste swipe) maar de rest van de performance is zeer goed. Probeer maar eens een flash filmpje te openen op tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Minaaj schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 19:35:
@bandy en DwightKSchrute

Geen dank! nog even paar tips; je kan het beste toch "Snel Opstarten" onder energie uitzetten want heb daar niet echt goede ervaringen mee (zoals dat ik de telefoon uit wil zetten, maar dat hij dan niet helemaal uitgaat)

Als je problemen hebt met dat het scherm niet direct aangaat nadat je power drukt moet je even met "System Tuner" applicatie min cpufreq naar 384 zetten, staat nu op 192 en dat is toch wel laag voor het "zware" Sense. Je kan het dan nog instellen onder System Tuner dat hij het met opstarten doet onder Settings > Active Tweaks > Re-Apply Cpu Settings; On Boot Completed.

Verder is het een rom die goed te doen is, soms nog wel een Homescreen lagje (bij eerste swipe) maar de rest van de performance is zeer goed. Probeer maar eens een flash filmpje te openen op tweakers.net
Vanwege je snelle antwoord is het misschien een beetje ondankbaar naar jou toe (niet m'n bedoeling) , maar ik heb nu even met Sense zitten spelen en heb nu alweer besloten terug te gaan naar de Virtuous rom ( AOSP ) weet niet wat het is maar Android zoals ie bedoeld is spreekt mij toch het meest aan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Geen probleem hoor, als ik jou was zal ik dan gewoon direct voor AOSP 4.0.4 gaan van openSensation/cm9, die draaide ik ook voor deze Sense rom. Alhoewel er wat meer opties voor enhancements bij VI.
Plus het goede nieuws is dat officiele CM9 bijna uitkomt! (dus echt op de site van cyanogenmod.com)

Toch indien Sense 4.0 straks helemaal goed werkt met BT zal het zeker een rom zijn die veel mensen kunnen gebruiken, liet gister de "Auto" applicatie zien aan me broer die veel op de weg zit en was ook zeer onder de indruk. (Denk dat iedereen dat wel is)

En dan is er nog een rom developer geweest die "contacten" met HTC heeft en die heeft gezegd dat er nog een update voor Sense 4.0 aankomt. Was trouwens niet een random rom developer maar wel iemand die ook echt met ICS RUU leaks kwam.

[ Voor 3% gewijzigd door Minaaj op 31-03-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Minaaj schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 19:57:
Geen probleem hoor, als ik jou was zal ik dan gewoon direct voor AOSP 4.0.4 gaan van openSensation/cm9, die draaide ik ook voor deze Sense rom. Alhoewel er wat meer opties voor enhancements bij VI.
Plus het goede nieuws is dat officiele CM9 bijna uitkomt! (dus echt op de site van cyanogenmod.com)

Toch indien Sense 4.0 straks helemaal goed werkt met BT zal het zeker een rom zijn die veel mensen kunnen gebruiken, liet gister de "Auto" applicatie zien aan me broer die veel op de weg zit en was ook zeer onder de indruk. (Denk dat iedereen dat wel is)

En dan is er nog een rom developer geweest die "contacten" met HTC heeft en die heeft gezegd dat er nog een update voor Sense 4.0 aankomt. Was trouwens niet een random rom developer maar wel iemand die ook echt met ICS RUU leaks kwam.
Ok das goed nieuws , cm9 zit ik namelijk al een tijd op te wachten .Ik heb de afgelopen tijd flink gebruik gemaakt van de Virtuous rom ( die jongens leveren echt bruikbare dingen af ! ) af en toe een uitstapje naar TripNDroid gemaakt maar das het toch net niet . ( voor mij dan )

OpenSensation/cm9 heb ik nog niet veel ervaring mee , misschien ook maar 's proberen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Minaaj schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 19:35:
@bandy en DwightKSchrute

Ik vind hem ook erg prettig werken. Het is een verademing vergeleken met Gingerbread met Sense 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Minaaj schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 19:57:

Heb de AOSP 4.0.4 OpenSensation/cm9 i.p.v de Virtuous eens geprobeerd en moet zeggen dat ik deze voorlopig als dagelijkse rom wil gaan draaien ! (bevalt zeer goed !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
bandy schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 21:36:
[...]

Heb de AOSP 4.0.4 OpenSensation/cm9 i.p.v de Virtuous eens geprobeerd en moet zeggen dat ik deze voorlopig als dagelijkse rom wil gaan draaien ! (bevalt zeer goed !)
Ik ga die straks denk ik ook fulltime draaien, ik zag dat hij vandaag al weer was geupdate, kan je er meestal gewoon overheen flashen, alleen cache en dalvik wipen.

01-04-12 - OpenSensation:

Reverted to Cyanogen update script
Kernel Bluetooth drivers updated
Kernel wakelocks resolved (initial testing is positive)
System Deep Sleep resolved

Verder moeten er eigenlijk nog wel veel GL/gfx drivers nog implementeert worden volgens mij voor verdere performance.
Ben wel benieuwd nu of een van deze dagen officiele cm9 komt.

[ Voor 12% gewijzigd door Minaaj op 01-04-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:29
assasinbats schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 21:46:
[...]

Bedankt voor je respons. Helaas heb ik software version 1.45.401.3 en die komt niet voor in de Android Recovery Manager. Zou je me (of iemand anders, eventueel via PM) verder kunnen helpen?
Is er iemand die mij richting het verlossende antwoord kan sturen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Ik heb helaas nu toch wel een serieus probleem. Na een val moest helaas mijn glazen digitizer vervangen worden. Na het ophalen van de telefoon leek alles prima te werken ik had alleen het idee dat de batterij wat snel leeg was.
Vanmorgen bleek het toestel uit te staan wat op zich raar was aangezien hij bijna helemaal vol was toen ik ging slapen. Helaas gaat het toestel ook helemaal niet meer aan en bij het aansluiten van de lader gaat de led ook niet meer branden.
Ik moest meteen denken aan een probleem met de custom recovery waar ik wat op XDA wel eens wat over voorbij heb zien komen. Hierdoor zou het kunnen gebeuren dat de telefoon niet meer start als het toestel helemaal leeg is gegaan. Helaas kan ik hier niets meer over terug vinden.
Heeft iemand toevallig tips? Ik ga morgen sowieso contact met de reparateur op nemen. Gelukkig is het er één die ook garantie op de reparatie geeft maar tips zijn altijd welkom.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rajackar schreef op zondag 01 april 2012 @ 23:40:
Ik heb helaas nu toch wel een serieus probleem. Na een val moest helaas mijn glazen digitizer vervangen worden. Na het ophalen van de telefoon leek alles prima te werken ik had alleen het idee dat de batterij wat snel leeg was.
Vanmorgen bleek het toestel uit te staan wat op zich raar was aangezien hij bijna helemaal vol was toen ik ging slapen. Helaas gaat het toestel ook helemaal niet meer aan en bij het aansluiten van de lader gaat de led ook niet meer branden.
Ik moest meteen denken aan een probleem met de custom recovery waar ik wat op XDA wel eens wat over voorbij heb zien komen. Hierdoor zou het kunnen gebeuren dat de telefoon niet meer start als het toestel helemaal leeg is gegaan. Helaas kan ik hier niets meer over terug vinden.
Heeft iemand toevallig tips? Ik ga morgen sowieso contact met de reparateur op nemen. Gelukkig is het er één die ook garantie op de reparatie geeft maar tips zijn altijd welkom.
Dat probleem heb ik wel eens gehoord maar ben de oplossing ook vergeten. Als je een externe lader hebt is het natuurlijk makkelijk maar die zul je wel niet hebben. Misschien proberen om hem aan je pc op te laden ipv op netstroom?

CM9? Wist niet dat die nog ging komen. Dacht dat Vorbeth daarom bezig was met z'n eigen versie. Maar ik kijk er naar uit! Met 2.3.7 was CM een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
Wat is op het moment een goede custom rom? Ik heb in het weekend de officiele update geinstalleerd maar sense 3.6 zit vol met bugs dus ben toch maar weer naar een custom rom aan het kijken.

Het liefst wil ik een rom die zo dicht mogelijk tegen stock aanzit (maar dan met sense 4.0). Extra snelheid hoeft niet zo nodig maar wil wel graag dat de accu net zo lang meegaat als nu. IK had namelijk gelezen dat wat betreft accuduur de stock rom de beste/een van de betere is.

Dan nog een vraagje over het rooten: Is het echt zo simpel als in de guide op de eerste pagina staat? Omdat ik iedereen hoor over de juiste firmware bij de juiste rom etc. Is er trouwens nog iets veranderd aan de firmware met de officiele android 4.0 rom die iets aan het proces zou kunnen veranderen?

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 10:38
Heb net zelf InsertCoin Sense 4 RC1 geinstalleerd.
Batterijduur etc. schijnt erg goed te zijn!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1546731

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 09:01:
[...]
CM9? Wist niet dat die nog ging komen. Dacht dat Vorbeth daarom bezig was met z'n eigen versie. Maar ik kijk er naar uit! Met 2.3.7 was CM een verademing.
Weet niet of je erg actief bent op XDA, maar Vorbeth werkt nu samen met het CM9 Sensation team . Kmobs is naar wat het lijkt toch gestopt met de Sensation en er zijn nog twee mensen over.

De officiele CM9 loopt qua werk ongeveer 3 weken achter op Vorbeth zijn OpenSensation, maar ze zijn dus wel bezig om een officiele release. Ben zelf ook wel benieuwd hoe lang dit zal duren. Vorbeth doet veel dingen alleen en zijn comp om te compilen is wat verouderd. In principe zouden ze van CM de inhaaslag zo gemaakt moeten hebben en zeker omdat Vorbeth zijn kennis deelt met ze.

Doet me goed om te zien dat er echt een open source project uit is ontstaan en er behoorlijk wat mensen een bijdrage leveren. Baal er soms van dat ik de kennis niet heb.. Misschien toch maar eens in verdiepen als in in juni klaar ben met mijn deeltijd hbo en 's avonds meer tijd heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Bas. schreef op maandag 02 april 2012 @ 10:24:
Heb net zelf InsertCoin Sense 4 RC1 geinstalleerd.
Batterijduur etc. schijnt erg goed te zijn!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1546731
Bevalt die een beetje? Vind OrDroid (vooral Sense 4.0.) op zich zeer prettig werken, maar is naar mijn mening wat laggy in het wisselen van homescreens. Openen van apps gaat prima.

[ Voor 7% gewijzigd door DwightKSchrute op 02-04-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
DwightKSchrute schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:27:
[...]

Bevalt die een beetje? Vind OrDroid (vooral Sense 4.0.) op zich zeer prettig werken, maar is naar mijn mening wat laggy in het wisselen van homescreens. Openen van apps gaat prima.
Kan met hem elke dag nieuwe rom flashen 8)7 nu ook een update,Added an option to install Sony Bravia Engine en gister een nieuwe kernel update.
Vraag me af welke tweak beter is, de bravia of de "blue-ray mod" (die heb ik op dit moment op OrDroid geinstalleerd)
Het scrollen in homescreens merk ik dat het alleen de eerste swype meestal inderdaad laggy overkomt. Ook met 384minCPU is dit nog wel te merken, wel iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Minaaj schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:09:
[...]

Kan met hem elke dag nieuwe rom flashen 8)7 nu ook een update,Added an option to install Sony Bravia Engine en gister een nieuwe kernel update.
Vraag me af welke tweak beter is, de bravia of de "blue-ray mod" (die heb ik op dit moment op OrDroid geinstalleerd)
Het scrollen in homescreens merk ik dat het alleen de eerste swype meestal inderdaad laggy overkomt. Ook met 384minCPU is dit nog wel te merken, wel iets minder.
De 'officiele' sense (3.0) loopt een stuk soepeler in het wisselen tussen homescreens. Dat vind ik het nadeel aan OrDroid. Misschien dat ik vanavond eens InsertCoin ga proberen. Ik ben er al wel achter dat ik een Sense 4.0 Rom wil draaien, dat bevalt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Tja alles beter dan sense 3.6 met de kapotte mail app en verneukte muziek speler.

Alleen jammer dat ik niet geroot heb voor de update. Zit nu met Hboot 1.27 en daar is nog geen root voor mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
t_o_c schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:58:
Tja alles beter dan sense 3.6 met de kapotte mail app en verneukte muziek speler.

Alleen jammer dat ik niet geroot heb voor de update. Zit nu met Hboot 1.27 en daar is nog geen root voor mogelijk.
Dat was de reden dat ik mijn Sensation wilde rooten, ik hoorde er niet hele enthousiaste verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Dat is een understatement. ICS + 3.6 biedt op een minuscule snelheidsverbetering in sommige gevallen na echt niks over 2.3 + 3.5. Lees net ook dat alle 3.6 problemen ook al in de preview versie zaten. HTC heeft dus gewoon dikke vinger fuck it gedaan en een update uitgerolt die basis functionaliteit sloopt :')

Maar in 4.0 zijn de mail problemen wel opgelost? Ik neem aan dat het niet lang duurt voordat Hboot 1.27 ook gehacked is dus dan ga ik wel naar een 4.0 rom. Of anders naar een 3.5 rom of misschien gewoon helemaal terug naar stock android 2.3. Alles werkte daarop precies zoals ik het wou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
t_o_c schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:48:
Dat is een understatement. ICS + 3.6 biedt op een minuscule snelheidsverbetering in sommige gevallen na echt niks over 2.3 + 3.5. Lees net ook dat alle 3.6 problemen ook al in de preview versie zaten. HTC heeft dus gewoon dikke vinger fuck it gedaan en een update uitgerolt die basis functionaliteit sloopt :')

Maar in 4.0 zijn de mail problemen wel opgelost? Ik neem aan dat het niet lang duurt voordat Hboot 1.27 ook gehacked is dus dan ga ik wel naar een 4.0 rom. Of anders naar een 3.5 rom of misschien gewoon helemaal terug naar stock android 2.3. Alles werkte daarop precies zoals ik het wou.
Ik heb nog geen problemen, maar ik gebruik de ROM ook pas 1,5 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 09:01:
[...]

Dat probleem heb ik wel eens gehoord maar ben de oplossing ook vergeten. Als je een externe lader hebt is het natuurlijk makkelijk maar die zul je wel niet hebben. Misschien proberen om hem aan je pc op te laden ipv op netstroom?
Heb inmiddels de batterij kunnen laden via de sensation van een collega.
Ben er ook achter dat het probleem komt omdat de tril motor continu onder stroom staat. Hij wordt het grootste gedeelte van de tijd vast gedrukt zodat het lijkt dat er niets aan de hand is maar hij verbruikt dus wel stroom. Zo nu en dan schiet ie los en stopt ie ook niet meer met trillen.
Ik ga zo snel mogelijk maar eens terug naar de reparateur want dit is geen doen zo.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
DwightKSchrute schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:55:
[...]

Ik heb nog geen problemen, maar ik gebruik de ROM ook pas 1,5 dag.
Mail problemen ligt aan die app dus als dat icm een exchange account goed werkt bij jou dan neem ik aan dat het gefixed is in de nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Minaaj schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:09:
[...]

Prima update. Loopt een stuk soepeler heb ik het idee. Ik heb op dit moment de bravia engine geinstalleerd, beeld is wel iets mooier dan bij 1.8.1, maar het is marginaal heb ik het idee.

Edit: weer een goede update beschikbaar vandaag. Fysieke 'zoektoets' op het toestel is nu ook daadwerkelijk zoeken en het lang indrukken van de homeknop is nu weer een overzicht van alle openstaande apps.

[ Voor 12% gewijzigd door DwightKSchrute op 03-04-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVE91
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 21:57
Vraagje

Aardige tijd terug heb ik geprobeert custom rom erop te zetten ICS, uiteindelijk mislukt op het eind liep vast.
Uiteindelijk recovery gedaan.

Nu is de officiele ICS uit voor mijn Sensation XE, en de update doet het niet.
Hoogst waarschijnlijk omdat er wel iets veranderd is op mijn htc toen ik de cutom probeerde.

Nu wil ik hem weer helemaal standaard maken, flash to stock rom vind ik op internet.
Helaas vind ik niks nuttigs, meeste sites zijn de download links dood.

Heeft iemand misschien een link, of kan zelf vertellen wat ik nu moet doen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carrein
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-01-2016
Hey mede-tweakers,

Na een klein half jaar een trotse bezitter van een Sensation XE te zijn, heb ik wel zin in Ice Cream Sandwich :) . Aangezien mijn gsm geroot is en ik liever Sense 4.0 heb, was de standaard OTA update niet echt een optie. Aan de hand van de gids op xda (link) ben ik al heel de avond aan het proberen OrDroid 1.8.5 erop te krijgen (link). Nu lukt alles perfect (op zich ook een eitje aangezien mijn sensation xe al geroot was), tot de laatste reboot. Hij laadt tot aan het splash scherm met de woorden Sensation op (waar vroeger het beats logo stond), en dan herstart hij (en blijft hij het doen).

Na wat rondlezen bleek dat dit kan liggen aan een corrupte rom, maar dat is niet het geval denk ik. Ik heb meerdere keren de rom gedownload, en ook eens met een andere rom (InsertCoin RC1) geprobeerd, maar telkens hetzelfde probleem.

Ik heb het vermoeden dat dit kan liggen aan een foute firmware versie (door de upgrade van GB naar ICS), maar ik ben niet echt zeker, en wil niet onnodig het risico lopen een gsm van 500€ in een baksteen te doen veranderen :). Daarom mijn vraag of iemand een idee heeft wat juist het probleem is.

Hopelijk kan iemand mij helpen, in ieder geval bedankt!

Wat info:
S-Off: ja
Revolutionary CWM v4.0.1.4
HBOOT: 1.18.0000
RADIO: 10.14.9035.02_2

Android versie: 2.3.4
Softwarenummer: 1.73.401.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Je hebt inderdaad nog niet een ICS firmware draaien zo te zien aan je hboot.

Beste wat je kan doen is je toestel superCID maken zodat je elke firmware kan flashen, of nu in je huidige rom applicatie "cidgetter" te installeren, daar je CID achterhalen en even noteren en in de grote firmware lijst zoeken.
Je kan het ook via adb/terminal uitlezen wat je CID is.

Wat je dan kan doen is, rom flashen met full wipe (ook cache), in recovery mount/storage > mount usb, firmware op je sd plaatsen, power off.
Telefoon opstarten met volume down ingehouden, firmware laten installeren en je kan je ICS booten.

Daarna weer via ES file manager oid firmware er afhalen.

xda firmware topic waar ook manieren staan om firmware te installeren, zoals ik hierboven heb verteld zal het kunnen zonder je SD te removen of wat dan ook.

[ Voor 15% gewijzigd door Minaaj op 03-04-2012 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carrein
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-01-2016
Minaaj schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 23:32:
Je hebt inderdaad nog niet een ICS firmware draaien zo te zien aan je hboot.

Beste wat je kan doen is je toestel superCID maken zodat je elke firmware kan flashen, of nu in je huidige rom applicatie "cidgetter" te installeren, daar je CID achterhalen en even noteren en in de grote firmware lijst zoeken.
Je kan het ook via adb/terminal uitlezen wat je CID is.

Wat je dan kan doen is, rom flashen met full wipe (ook cache), in recovery mount/storage > mount usb, firmware op je sd plaatsen, power off.
Telefoon opstarten met volume down ingehouden, firmware laten installeren en je kan je ICS booten.

Daarna weer via ES file manager oid firmware er afhalen.

xda firmware topic waar ook manieren staan om firmware te installeren, zoals ik hierboven heb verteld zal het kunnen zonder je SD te removen of wat dan ook.
Held, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:23
Werkt de officiële unlocktool van HTC ook als je geupdated heb naar ICS met die nieuwe hboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Kan je als je de officiele ICS update draait ook een GB Ruu downloaden en die gewoon installeren zodat je weer 2.3 draait? Maar zal dit nou ook de bootloader downgraden zodat je die later weer zou kunnen unlocken?

Ik ben een beetje de weg kwijt wat betreft wat je nou eigenlijk allemaal moet doen om je sensation te rooten :P De een heeft het over supercid en de juiste firmware per rom. Maar kijk ik in guides staat er soms niks over supercid en bij custom roms word dan weer niks gemeld over welke firmware je moet draaien etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
t_o_c schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:32:
Kan je als je de officiele ICS update draait ook een GB Ruu downloaden en die gewoon installeren zodat je weer 2.3 draait? Maar zal dit nou ook de bootloader downgraden zodat je die later weer zou kunnen unlocken?

Ik ben een beetje de weg kwijt wat betreft wat je nou eigenlijk allemaal moet doen om je sensation te rooten :P De een heeft het over supercid en de juiste firmware per rom. Maar kijk ik in guides staat er soms niks over supercid en bij custom roms word dan weer niks gemeld over welke firmware je moet draaien etc.
Wat ik via Minaaj heb begrepen is dat elke versie (dus ICS en GB) een eigen firmware heeft. Voor een GB-rom, moet je dus ook bijpassende firmware hebben. Dit is dan weer afhankelijk van de CID van je toestel. (deze kun je opvragen door de App CIDGetter te installeren via de Play Store. Via een thread op XDA kun je dan de bijpassende firmware voor jouw toestel voor GB-Rom downloaden en flashen. Na het flashen van de juiste firmware kun je dan een GB-Rom installeren.

Please correct me if I'm wrong.

[ Voor 22% gewijzigd door DwightKSchrute op 04-04-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:08

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb net even een discussie afgesplitst naar [HTC Sensation] Rooten lukt niet, dan kan het hier weer ontopic :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Ik heb nog een vraag. De updates van de OrDroid-ROM volgen elkaar snel op en af en toe is er een full-wipe nodig. Bestaat er een manier om je homescreens te behouden, ook al doe je een full-wipe? Het is vrij vervelend om elke keer je homescreens opnieuw in te moeten delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Homescreen heb ik zelf ook geen app voor, denk ook niet dat titanium backup het kan.
Maar ik had zelf vanaf 1.7.1 tot 1.8.5 niet full wipe gedaan en werkte steeds naar behoren, enige wat ik zelf deed was cache/dalvik cache verwiijderen en via de aroma installer niets laten wipen. Je kan nog wel gewoon weer de applicaties die je niet wil uitvinken/aanvinken.

Draai je nu de nieuwste OrDroid? volgens mij kon ik gister wel HDR foto's maken maar nu blijft de foto echt heel lang op "verwerken" staan. Beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Minaaj schreef op woensdag 04 april 2012 @ 15:56:
Homescreen heb ik zelf ook geen app voor, denk ook niet dat titanium backup het kan.
Maar ik had zelf vanaf 1.7.1 tot 1.8.5 niet full wipe gedaan en werkte steeds naar behoren, enige wat ik zelf deed was cache/dalvik cache verwiijderen en via de aroma installer niets laten wipen. Je kan nog wel gewoon weer de applicaties die je niet wil uitvinken/aanvinken.

Draai je nu de nieuwste OrDroid? volgens mij kon ik gister wel HDR foto's maken maar nu blijft de foto echt heel lang op "verwerken" staan. Beetje vreemd.
Nee, nog niet. Draai nog 1.8.4. Zag dat hij vandaag alweer bij versie 1.8.6 is aanbeland. Die ga ik vanavond dan maar eens proberen. Niet bij te houden. Overigens geen problemen met foto's met 1.8.4, maar die zal je zelf wellicht ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

De meeste alternatieve launchers (ADW, LauncherPro) hebben een optie om je homescreen instellingen te backuppen, standaard van Sense helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
KarlMarX schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:56:
Werkt de officiële unlocktool van HTC ook als je geupdated heb naar ICS met die nieuwe hboot?
Ik heb het maar zelf geprobeerd en het lijkt gelukt. ;)
Nu eens kijken hoe ik er een custom ICS rom met Sense 4.0 op krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
Het grootste probleem voor mij om over te stappen naar een Sense 4.0 rom is het ontbreken van Bluetooth, ik zie steeds verdere ontwikkelingen van de rom's maar geen enkele beweging om Bluetooth te laten werken, beetje jammer....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dat is ook hetgeen waar ik elke keer nog op afknap. Bluetooth gebruik ik regelmatig als ik in de auto zit, dus ik wil ook niet zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVE91
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 21:57
Ben ik weer

De nieuwe update kon ik niet installeren, omdat 2 maanden geleden iets fout is gegaan bij custom rom erop zetten.

Nu wou ik hem weer helemaal standaard maken.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1192300
Stap 4 gedaan WRITE SUPER CID

Daarna wat ik dacht orginele RUU geinstaleerd, ik dacht nu krijg ik weer de oude standaard versie.
Maar tot mijn verbazing heb ik nu al
Android Versie 4.0.3.
HTC Sense 3.5
Softwarennummer 3.12.401.102

ik heb geinstalleerd " RUU_PYRAMID_LE_ICS_35_S_HTC_Europe_3.12.401.102_Radio_11.65.3504.00U_11.19.3504.29_2_test_233434 "

Alle is dus weg van me telefoon, ik rustig whatsapp erop zetten.
Geeft hij aan, omdat u custom rom heeft kan dit complicaties opleveren ????????
Dus is het volgens mij toch niet goed gegaan ?
Hoe weet ik of ik de echte orginele heb
of toch een custom ICS erop heb gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
janvanduschoten schreef op woensdag 04 april 2012 @ 14:43:
Ik heb net even een discussie afgesplitst naar [HTC Sensation] Rooten lukt niet, dan kan het hier weer ontopic :)
Oeps. Zal ik ook die kant op gaan. :z

[ Voor 81% gewijzigd door MindStorm op 04-04-2012 22:11 . Reden: lezen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Bullet NL schreef op woensdag 04 april 2012 @ 18:48:
Het grootste probleem voor mij om over te stappen naar een Sense 4.0 rom is het ontbreken van Bluetooth, ik zie steeds verdere ontwikkelingen van de rom's maar geen enkele beweging om Bluetooth te laten werken, beetje jammer....
Ze laten het niet echt liggen maar het is volgens mij vrij moeilijk.
The "problem" with bluetooth is that the ONE S has Bluetooth 4.0 therefore the framework jar files and libs are for Bluetooth 4.0
Sensation (and its 4G/XE variants) have Bluetooth 3.0
From that it doesnt take a genius to realize that This Sense 4 PORT from ONE S therefore has all the wrong Bluetooth code...

Solution... Find all Bluetooth related code and swap it for native sensation code, except frankly I doubt if it will be that easy
hopelijk is er toch straks iemand zo elitair om het te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:16
Jeez, zitten we alweer bij 4.0, ik dacht dat 3.0 net uit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindStorm
De guide in de OP werkt (soms?) niet voor Gingerbread 2.3.4, build 1.50.114.2, hboot 1.18.0000 (T-mobile NL branded). Het kan wel, dit is hoe ik het heb gedaan. Disclaimer: op eigen risico

Het is wel iets lastiger. Als je het wilt proberen, lees dan eerst even alles door en voer het uit als je het snapt, je kunt je telefoon (tijdelijk) onbruikbaar maken als het niet goed gaat.

Als je dus geen S-OFF krijgt (revolutionary zegt 'Failed to get root :(', voer je deze stappen uit voordat je revolutionary draait.

Temp-root verkrijgen op de Sensation met hboot 1.18.0000
Voorbereiden
  1. Installeer een Java SDK Oracle
  2. Download en installeer de android platform tools van 'developer.android.com'
  3. Download tacoroot.sh GitHub
Op je PC
  1. Verwijder HTC Sync!
  2. Installeer het HTC Driver Pack van Unrevoked Unrevoked driver pack
  3. Open de Android SDK manager (geinstalleerd bij 'Voorbereiden') en installeer de 'Android SDK Platform-tools' (Tools > Android SDK Platform-tools)
  4. Reboot
Op je telefoon
  1. Zorg dat USB debugging is ingeschakeld (Settings > Applications > Development > USB debugging)
  2. Zorg dat het default connection type is ingesteld op HTC Sync (Settings > Connect to PC > Default connection type)
  3. Mij werd geadviseerd de HTCDev bootloader unlock ongedaan te maken, ik weet niet wat voor gevolgen het heeft als je dit na laat.
Temp-root verkrijgen
Lees het hele lijstje eerst even door, en zorg dat je alle voorbereidingen hebt gedaan. Wat je gaat doen, is een logo-loop veroorzaken (crash tijdens boot), waardoor revolutionary zijn werk kan doen (deze maken we later ongedaan). Er zijn twee methoden, waarvan één geautomatiseerd, echter werkt die niet altijd (bij mij niet, in ieder geval).

Methode 1: tacoroot
  1. Kopieer tacoroot.sh naar de map "C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk\platform-tools\"
  2. Open een command-prompt
  3. Ga in de command-prompt naar "C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk\platform-tools\"
  4. Sluit je telefoon aan en wacht tot eventuele driver installaties zijn afgerond
  5. Type "adb devices". Als het toestel succesvol is aangesloten zie je het serienummer nu staan.
  6. Type "adb push tacoroot.sh /data/local"
  7. Type "adb shell chmod 755 /data/local/tacoroot.sh"
  8. Type "adb shell /data/local/tacoroot.sh"
    Zie je nu deze output?
    code:
    1
    2
    3

TacoRoot: HTC Edition v1
    By Justin Case (jcase)
    <snip>

Dan kun je deze methode gebruiken! Krijg je een foutmelding (zoals permission denied)? Gebruik methode 2.
  9. Type "adb shell /data/local/tacoroot.sh --recovery". Je toestel herstart in recovery mode. Druk de toetsen Vol+, Vol- en Power tegelijk in en kies voor 'reboot'.
  10. Type "adb shell /data/local/tacoroot.sh --setup". Je toestel herstart wederom in recovery mode. Druk opnieuw de toetsen Vol+, Vol- en Power tegelijk in en kies 'reboot'.
  11. Type "adb shell /data/local/tacoroot.sh --root". Je toestel herstart, maar zal niet doorstarten (je hebt nu een logo-loop gecreëerd).
  12. Voer nu de stappen uit die je vind in de OP (S-Off verkrijgen op de HTC Sensation) - oftewel, voer Revolutionary uit. Soms is het nodig om revolutionary een paar keer uit te voeren, op een gegeven moment zal het werken (je bootloader staat dan 'Revolutionary' bovenin de roze? balk). Gefeliciteerd! je hebt nu S-OFF.
  13. Herstart je toestel.
  14. Type "adb shell /data/local/tacoroot.sh --undo" om de logo-loop weer op te heffen. Zet je toestel helemaal uit en weer aan.
  15. Revolutionary kan eventueel ook ClockWork Recovery installeren, als dat niet al gebeurd is kun je dat ook nu doen. (start revolutionary nog een keer, dan zal hij het vragen).
Methode 2: tacoroot (maar dan handmatig)
  1. Open een command-prompt
  2. Ga in de command-prompt naar "C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk\platform-tools\"
  3. Sluit je telefoon aan en wacht tot eventuele driver installaties zijn afgerond
  4. Type "adb devices". Als het toestel succesvol is aangesloten zie je het serienummer nu staan.
  5. Type "adb shell reboot recovery". Je toestel herstart in recovery mode. Druk de toetsen Vol+, Vol- en Power tegelijk in en kies voor 'reboot'.
  6. Type "adb shell rm /data/data/recovery/log"
  7. Type "adb shell ln -s /data/local.prop /data/data/recovery/log"
  8. Type "adb shell reboot recovery". Je toestel herstart wederom in recovery mode. Druk opnieuw de toetsen Vol+, Vol- en Power tegelijk in en kies 'reboot'.
  9. Type het volgende (even in 'code' ivm aanhalingstekens!!)
    code:
    1

adb shell "echo 'ro.kernel.qemu=1' > /data/local.prop"
  10. Type "adb shell reboot". Je toestel herstart, maar zal niet doorstarten (je hebt nu een logo-loop gecreëerd).
  11. Voer nu de stappen uit die je vind in de OP (S-Off verkrijgen op de HTC Sensation) - oftewel, voer Revolutionary uit. Soms is het nodig om revolutionary een paar keer uit te voeren, op een gegeven moment zal het werken (je bootloader staat dan 'Revolutionary' bovenin de roze? balk). Gefeliciteerd! je hebt nu S-OFF.
  12. Herstart je toestel.
  13. Type "adb shell rm /data/data/recovery/log"
  14. Type "adb shell rm /data/local.prop"
  15. Type "adb shell reboot". Je toestel start nu weer normaal op.
  16. Revolutionary kan eventueel ook ClockWork Recovery installeren, als dat niet al gebeurd is kun je dat ook nu doen. (start revolutionary nog een keer, dan zal hij het vragen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Weet iemand van jullie waar ik de nieuwste stock rom kan vinden? De RUU?

Weet niet of ik de goeie heb, namelijk RUU_PYRAMID_ICS_HTC_Europe_3.32.401.5_Radio_11.69.3504.00U_11.22.35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindStorm
Volgens mij is dat de goede, die ben ik nu ook aan het binnenhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Top bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje geleden mijn htc sensation geroot, maar nu is er een nieuwe OTA update (Ice Cream Sandwitch met HTC Sense 4.0). Ik zie dat er behoorlijk wat verbeteringen zijn doorgevoerd, maar ik kan deze update niet downloaden. Is er een mogelijkheid om mijn HTC weer S-on te krijgen of te un-rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:43:
Ik heb een tijdje geleden mijn htc sensation geroot, maar nu is er een nieuwe OTA update (Ice Cream Sandwitch met HTC Sense 4.0). Ik zie dat er behoorlijk wat verbeteringen zijn doorgevoerd, maar ik kan deze update niet downloaden. Is er een mogelijkheid om mijn HTC weer S-on te krijgen of te un-rooten?
Ja, gewoon dezelfde RUU bestand downloaden en installeren die wij ook aan het downloaden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grudgie schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:45:
[...]

Ja, gewoon dezelfde RUU bestand downloaden en installeren die wij ook aan het downloaden zijn.
Kun je dan wel de OTA update doen? Heb je ook een link van de nieuwste RUU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:52:
[...]

Kun je dan wel de OTA update doen? Heb je ook een link van de nieuwste RUU
Als je RUU_PYRAMID_ICS_HTC_Europe_3.32.401.5_Radio_11.69.3504.00U_11.22.35 copy/paste in google kom je wel uit op een link. Als het goed is, is dit de nieuwste officiele stock rom van HTC en hiermee kan je gewoon OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grudgie schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:53:
[...]

Als je RUU_PYRAMID_ICS_HTC_Europe_3.32.401.5_Radio_11.69.3504.00U_11.22.35 copy/paste in google kom je wel uit op een link. Als het goed is, is dit de nieuwste officiele stock rom van HTC en hiermee kan je gewoon OTA.
Dat had ik al geprobeerd, maar krijg dan maar 1 zoekresultaat en dat is een één of andere Hongaarse site, daar wordt je ook niet veel wijzer van. Zou je alsjeblieft een link kunnen geven?
Alvast heel erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:56:
[...]

Dat had ik al geprobeerd, maar krijg dan maar 1 zoekresultaat en dat is een één of andere Hongaarse site, daar wordt je ook niet veel wijzer van. Zou je alsjeblieft een link kunnen geven?
Alvast heel erg bedankt
http://www.filefactory.com/f/c87a2330449af512/

Hier kan je alle RUU's vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg bedankt!
Sorry voor deze vragen, maar ik ben niet zo heel technisch. Ik heb nog 1 hele domme vraag: "Moet je die RUU op je HTC zetten en dan uitvoeren of moet je em op je computer uitvoeren, want het is een .exe bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:06:
Heel erg bedankt!
Sorry voor deze vragen, maar ik ben niet zo heel technisch. Ik heb nog 1 hele domme vraag: "Moet je die RUU op je HTC zetten en dan uitvoeren of moet je em op je computer uitvoeren, want het is een .exe bestand.
Je download die RUU. Start de .exe gewoon op je pc en de instructies volgen vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindStorm
Grudgie schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:29:
Weet iemand van jullie waar ik de nieuwste stock rom kan vinden? De RUU?

Weet niet of ik de goeie heb, namelijk RUU_PYRAMID_ICS_HTC_Europe_3.32.401.5_Radio_11.69.3504.00U_11.22.35
FYI: ik heb 'm net geflashed, hij doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Dit is raar, ik de RUU doen en op laatste krijg ik een foutmelding :S.. heel raar. Is er nog een andere RUU die goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grudgie schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:07:
[...]

Je download die RUU. Start de .exe gewoon op je pc en de instructies volgen vanzelf.
Sorry dat ik zo lastig ben, maar er staat dat je het correcte pc-stuurprogramma voor de Android telefoon moet zijn geïnstalleerd, bedoelen ze daarmee gewoon de pc-software van HTC?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Bijna alle guides die ik kan vinden gaan uit van de S-OFF methode van Revolutionary, welke nog niet kan als je al geudate heb naar de officiële HTC ICS versie. Ik heb mijn toestel nu geunlocked met de officiële HTC unlockmethode, maar dan is het nog wel S-ON.
Welke stappen moet/kan ik nu volgen om verder te gaan met een custom rom installeren? Is het noodzakelijk om eerst terug te gaan naar een oude rom om via de revolutionary methode de telefoon alsnog helemaal S-OFF te maken, of kan ik nu ook gewoon direct aan de gang met custom roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe RUU staat erop, maar ik kan niet updaten naar de nieuwe versie van htc, want die kan niet gevonden worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindStorm
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:50:
De nieuwe RUU staat erop, maar ik kan niet updaten naar de nieuwe versie van htc, want die kan niet gevonden worden
Verwijder HTC Sync eens, en installeer deze driver pack: http://downloads.unrevoked.com/HTCDriver3.0.0.007.exe

Wel even rebooten daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindStorm
KarlMarX schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:31:
Bijna alle guides die ik kan vinden gaan uit van de S-OFF methode van Revolutionary, welke nog niet kan als je al geudate heb naar de officiële HTC ICS versie. Ik heb mijn toestel nu geunlocked met de officiële HTC unlockmethode, maar dan is het nog wel S-ON.
Welke stappen moet/kan ik nu volgen om verder te gaan met een custom rom installeren? Is het noodzakelijk om eerst terug te gaan naar een oude rom om via de revolutionary methode de telefoon alsnog helemaal S-OFF te maken, of kan ik nu ook gewoon direct aan de gang met custom roms?
Welke HBOOT versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
1.27.0000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindStorm
Die is nog niet gekraakt, voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MindStorm schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:34:
[...]

Verwijder HTC Sync eens, en installeer deze driver pack: http://downloads.unrevoked.com/HTCDriver3.0.0.007.exe

Wel even rebooten daarna.
Ik heb de RUU er al op staan, maar als ik zoek naar een update kan deze niet gevonden worden, hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Het is wel gelukt om ClockworkMode Recovery te installeren. Kan ik dan nu niet gewoon hier vervolgen?
Step 3. To permanently root your Sensation - (This means you will NOT LOSE ROOT on rebooting)
1. Download the file su-2.3.6.3-ef-signed.zip from here: DOWNLOAD
2. Copy su-2.3.6.3-ef-signed.zip to your SD card root folder (main folder of your memory card)
3. Start clockworkmod recovery (instructions below. See To Start Clockwork recovery)
4. BACKUP YOUR ROM USING CWM BEFORE ATTEMPTING ROOT!
5. Navigate to "Backup & Restore" using the Volume Down button and press select (power button to select) then select "Backup"
6. Select "install zip from sdcard" after backing up
7. Then select "Choose zip from sdcard"
8. Then select "su-2.3.6.3-efgh-signed.zip"
9. Then select "Yes - install su-2.3.6.3-efgh-signed.zip" to confirm
10. Then go back
11. Then reboot.
12. You're rooted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindStorm
KarlMarX schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:59:
Het is wel gelukt om ClockworkMode Recovery te installeren. Kan ik dan nu niet gewoon hier vervolgen?

[...]
Umm. Geen idee, maar je kunt het proberen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindStorm
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:58:
[...]

Ik heb de RUU er al op staan, maar als ik zoek naar een update kan deze niet gevonden worden, hoe kan dat?
De RUU is de update. Het is een .exe, die je start op je PC. Als je telefoon aan je PC hangt, vind ie 'm automatisch als het goed is? Probeer anders die unrevoked drivers even.

Je telefoon moet volgens mij wel in HTC Sync mode staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MindStorm schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:15:
[...]

De RUU is de update. Het is een .exe, die je start op je PC. Als je telefoon aan je PC hangt, vind ie 'm automatisch als het goed is? Probeer anders die unrevoked drivers even.

Je telefoon moet volgens mij wel in HTC Sync mode staan
Sorry, maar ik heb het misschien niet duidelijk vermeld, maar het staat als op mijn HTC. Maar ik bedoel dat ik graag de nieuwste versie van HTC zelf erop wil met Sense 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:19:
[...]

Sorry, maar ik heb het misschien niet duidelijk vermeld, maar het staat als op mijn HTC. Maar ik bedoel dat ik graag de nieuwste versie van HTC zelf erop wil met Sense 4.0
Sense 4 is (nog) niet beschikbaar voor de HTC Sensation. Althans, niet via officiele kanalen. Kan wel via Custom Rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DwightKSchrute schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:21:
[...]

Sense 4 is (nog) niet beschikbaar voor de HTC Sensation. Althans, niet via officiele kanalen. Kan wel via Custom Rom
ik bedoel gewoon de nieuwste sense versie met ICS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
MindStorm schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:14:
[...]

Umm. Geen idee, maar je kunt het proberen denk ik?
Als er maar geen vergrote kans op bricken is oid omdat de mijne nog S-ON is.
Als dit zou werken dan lijkt me dat S-OFF'en en die revolutionary methode overbodig... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn telefoon weer terugbrengen naar de standaard rom van HTC.

Nu heb ik even aantal vragen
Mijn telefoon was vodafone branded. Ik heb begrepen als ik mijn CID naar 11111111 breng dan kan ik een standaard rom installeren, (die niet van vodafone is) of moet ik dan perse HTC__E11?

Ik wil daarna eigenlijk gewoon mijn telefoon s-off laten, maar krijg ik dan wel nog de automatische updates van HTC of moet dan de telefoon s-on zijn?

Ik heb een standaard Sensation. Is het dan ook mogelijk om de standaard XE rom te installeren? en dat deze dan gewoon de updates van HTC ophaalt (mocht deze beschikbaar komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindStorm
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:37:
Mijn telefoon was vodafone branded. Ik heb begrepen als ik mijn CID naar 11111111 breng dan kan ik een standaard rom installeren, (die niet van vodafone is) of moet ik dan perse HTC__E11?
Ik heb vanochtend hetzelfde gedaan, CID HTC__001 en dan kun je een EUR rom flashen (gewoon met de RUU-tool van HTC). CID 11111111 is SuperCID, dan kun je alles erop flashen wat je leuk vind.
Ik wil daarna eigenlijk gewoon mijn telefoon s-off laten, maar krijg ik dan wel nog de automatische updates van HTC of moet dan de telefoon s-on zijn?
Dat zou gewoon moeten kunnen volgens mij?
Ik heb een standaard Sensation. Is het dan ook mogelijk om de standaard XE rom te installeren? en dat deze dan gewoon de updates van HTC ophaalt (mocht deze beschikbaar komen)
Volgens mij kan dat niet, de RUU tool checkt ook op device type, niet alleen op CID. Stel hij doet het wel, loop je kans te bricken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
KarlMarX schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:31:
Ik heb voor de Desire S een tutorial geschreven, deze zou ook moeten werken op de Sensation.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1525100

PS. Geef hier geen garantie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindStorm
n0elite schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:42:
[...]

Ik heb voor de Desire S een tutorial geschreven, deze zou ook moeten werken op de Sensation.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1525100
Dat gaat over rooten, hij wil een stock HTC rom flashen volgens mij?

[ Voor 0% gewijzigd door MindStorm op 05-04-2012 17:45 . Reden: beter lezen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Nee, ik wil ook rooten. Dus ik zal eens kijken, bedankt!

De standaard methode lijkt nog niet te werken. Ik krijg:
E:Error in /sdcard/su-2.3.6.3-ef-signed.zip
(Status 0)
Installation aborted
De file zegt ook alleen voor android 2.0-3.1 te zijn...

Edit:

Laatste versie van superuser gevonden die ook ICS zou moeten ondersteunen, maar precies dezelfde foutmelding. Blijkbaar is S-OFF toch noodzakelijk hiervoor?

Edit2:
Toch gelukt. Ik vond ergens dat je het gewoon 3x achter elkaar moet proberen... Klinkt niet erg logisch, maar het werkte wel. Heb nu dus root. :)

[ Voor 39% gewijzigd door KarlMarX op 05-04-2012 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Ik zal iig nooit terug gaan naar 3.32.401.5 stock, snap ook niet zo goed (behalve als je toestel terug moet naar HTC natuurlijk) sinds je dan het multitouch probleem weer krijgt.Wat in verschillende kernels nu natuurlijk opgelost is.
En de update verder ook niet zo super indrukwekkend is, vergeleken met GB is er natuurlijk wel wat veranderd maar nooit zo veel als met custom rom.

Verder draai ik OrDroid 1.8.7 daily nu, heb zelf geen BT nodig anders was het niet mogelijk.
Maar ga denk ik bij volgende beta (3) van Virtuous Eclipse wellicht even testen want die ziet er ook goed uit.
En dat filmpje is van Alpha3, ze zijn nu bij Beta 2.

Plus Virtuous heeft een rom uitgebracht met een nieuwere base (3.32.709.108_R1) eigenlijk uit Azie maar alle talen ect moeten gewoon werken, hoor veel positieve berichten over die base zo ver.
Rom is trouwens hier op rootzwiki te vinden.

[ Voor 49% gewijzigd door Minaaj op 05-04-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Jammer dat een duidelijk geactualiseerde guide om custom roms te gebruiken nog ontbreekt. Bij de actuele roms die ICS gebruiken zeggen ze dat je eerst de firmware moet upgraden naar een 3.32.xxx firmware (dezelfde die in de officiële ICS update zit). Maar gene van die guides houdt rekening met een scenario dat je al de officiële ICS update en dus de nieuwste firmware hebt en dan wil gaan custom rommen.

Moet ik nu ook eerst met de firmwares gaan klooien of zou ik nu direct een van de nieuwste custom roms kunnen proberen? Ik kan het natuurlijk gewoon uitproberen, maar de waarschuwingen voor het niet punctioneel opvolgen van de instructies voor bricks zijn niet van de lucht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Als je voor de ICS update nog niet had geroot dan kan dat ook nog niet. Als je wel had geroot voor de ICS update dan staan er op xda wel guides hoe je weer root kan verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik had niet voor de update geroot. Maar dat lukte dus prima nog na de update, door eerst de HTC unlocker te gebruiken, dan een custom recovery te flashen en dan superuser te installeren.
Alleen is het toestel nog wel S-OFF S-ON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Maar als je een andere recovery en roms kan flashen dan ben je toch al s-off? Heb je niet het probleem wat ook op xda staat dat er wel s-on word aangegeven maar dat je toestel wel s-off is?

Welke guide heb je trouwens gebruikt? Misschien dat ik die dan ook maar moet gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Waarschijnlijk een stomme vraag ( krijg via de bekende zoekmachine niet echt een direct antwoord) maar kan iemand mij vertellen wat het grote verschil ( of misschien wel niet ) tussen een AOSP en een AOKP rom is ?

Kom namelijk op Rootzwiki een AOKP rom tegen die er erg interessant uit ziet ( heb nu OpenSensation CM9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
t_o_c schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:57:
Maar als je een andere recovery en roms kan flashen dan ben je toch al s-off? Heb je niet het probleem wat ook op xda staat dat er wel s-on word aangegeven maar dat je toestel wel s-off is?

Welke guide heb je trouwens gebruikt? Misschien dat ik die dan ook maar moet gebruiken :)
Nee, het is echt S-ON, ik heb eerst de officiele unlock methode van HTC gebruikt, hiermee blijft het toestel S-ON, zie htcdev.com. En vervolgens de guide uit de startpost/xda vanaf stap 2:
STEP 2. To INSTALL Recovery - v5.0.0.8

1. Download recovery v5.0.0.8 for the Sensation HERE: or Multiupload
2. Copy the PG58IMG file into the Root folder of your SD card (The main Folder of your Memory Card)
3. Turn off your phone FUlly and reboot into the Bootloader/HBOOT screen (see post above on how to get to hboot screen)
4. Press Volume up to Accept when it asks" Do you want to start the update"
5. Press Power Off to Reboot back to android after installation is successful (normal screen with homescreen)
6. Delete PG58IMG from your memory card and you can now root using step 3 below or install a custom ROM using CWM (Customs Roms are already rooted)

Step 3. To permanently root your Sensation - (This means you will NOT LOSE ROOT on rebooting)
1. Download the file su-2.3.6.3-ef-signed.zip from here: DOWNLOAD
2. Copy su-2.3.6.3-ef-signed.zip to your SD card root folder (main folder of your memory card)
3. Start clockworkmod recovery (instructions below. See To Start Clockwork recovery)
4. BACKUP YOUR ROM USING CWM BEFORE ATTEMPTING ROOT!
5. Navigate to "Backup & Restore" using the Volume Down button and press select (power button to select) then select "Backup"
6. Select "install zip from sdcard" after backing up
7. Then select "Choose zip from sdcard"
8. Then select "su-2.3.6.3-efgh-signed.zip"
9. Then select "Yes - install su-2.3.6.3-efgh-signed.zip" to confirm
10. Then go back
11. Then reboot.
12. You're rooted!
Alleen dan aangevuld met restjes hier en daar, zodat het een moderne versie is geworden.

Super cid werkt alleen nog niet, maar is niet heel erg belangrijk volgens mij...
De vraag is nu, hoe nu verder... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Laatst online: 18-09 17:44
In google play heb je een applicatie die superuser heet, is dat het zelfde als de superuser die je moet installeren via het recovery-modes?

Maakt het uit of je de HTC Senation gaat rooten met een SD-kaart waarop er al applicaties zijn, of maakt dat niet uit?

Kan je na het rooten van je telefoon je SD-kaart vervangen met een ander SD-kaart zonder dat er iets gebeurd met je telefoon of met de root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik heb de app superuser ook geïnstalleerd, daarmee kan je de root rechten beheren. Maar je moet los daarvan wel eerst het superuser script installeren met behulp van een custom recovery.

Ik had ook al heel veel apps op mijn sd card staan, dit had geen invloed op het rooten en volgens mij kan je ook gewoon van sd card wisselen. De root gebeurd in het systeemgeheugen van de telefoon, niet op de sd card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Laatst online: 18-09 17:44
KarlMarX schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 09:31:
Ik heb de app superuser ook geïnstalleerd, daarmee kan je de root rechten beheren. Maar je moet los daarvan wel eerst het superuser script installeren met behulp van een custom recovery.
Weet je ook waar ik superuser script kan downloaden? Op het internet kan ik alleen de applicatie zelf vinden.
Waarom is superuser script nodig? Is superuser apk niet genoeg? (Ik ben nieuwsgierig naar de antwoord van deze vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Het script zorgt voor root toegang en kan je dus alleen in een custom recovery mode installeren en de app zorgt erna ervoor dat je de rechten eenvouding kan beheren.
Je kan het script hier vinden: http://androidsu.com/superuser/
Deeplink: http://downloads.androids...-3.0.3.2-efghi-signed.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer mijn CID te wijzigen op mijn sensation maar het lukt niet
Ik doe het met adb. Maar als ik adb devices intik k0omt niet het serienummer tevoorschijn
Mijn telefoon is al geroot met s-off en draait insertcoin op 5.1.1

iemand nog suggesties die ik kan proberen.
Heb ook bootloader opgestart en met fastboot, maar dan wordt de telefoon ook niet herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemptD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 12:21
Hallo,

Ik heb mijn Sensation XE net geroot en OrDroid 1.9.1 erop gezet en hij heeft nu al 10 á 15 keer opnieuw opgestart, is dit wel goed?

* Ik blijf in de Bootloop zitten

[ Voor 11% gewijzigd door DemptD op 07-04-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 19:12
DemptD schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 17:02:
Hallo,

Ik heb mijn Sensation XE net geroot en OrDroid 1.9.1 erop gezet en hij heeft nu al 10 á 15 keer opnieuw opgestart, is dit wel goed?
* Ik blijf in de Bootloop zitten
Nieuwste firmware erop gezet? Moet je eens kijken hoeveel keer bootloop al langs komt als je die term invult bij 'zoeken' hierboven, daar staat vast ook de oplossing tussen.

[ Voor 18% gewijzigd door kraonkel op 07-04-2012 18:48 ]

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Pagina: 1 ... 20 ... 33 Laatste

Let op:
Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!