Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 18:57

reaL_G

G

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 01:57:
Ik vroeg mij af of er al een optie is om je htc sensation te rooten als je de foutmelding krijgt "failed to get root" in revolutionary??

i40.tinypic.com/1f8zg8.jpg
heb je alle gegevens goed gecheked, met name hboot versie enz?

gewoon nog een keer proberen.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, met die link die je gaf gaat het updaten goed, maar de telefoon blijft nu snel opnieuw opstarten.. .Dat gaat niet lekker dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:05:
Hmm, met die link die je gaf gaat het updaten goed, maar de telefoon blijft nu snel opnieuw opstarten.. .Dat gaat niet lekker dus...
je moet de firmware zipfile na de update even van je card verwijderen, ander blijf je daarin booten.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat snap ik, maar ik zie een splash screen, en dan even het beats logo en daarna gaat hij weer booten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik heb de update verwijderd, nu opgestart in recovery, gewiped en ben nu bezig met de installatie van de ROM, ben benieuwd of dit wel werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:07:
Dat snap ik, maar ik zie een splash screen, en dan even het beats logo en daarna gaat hij weer booten...
1ste boot doet altijd enorm lang, wat versta je onder splash screen welke?

heb je wel gecheked of de firmware er goed opstaat,
dus ff weer in bootloader de versie nummer (achteraf) chekken.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, die is wel verandert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

DylanE schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:09:
heeft iemand enig idee of je met Sene 4.0 ook die Dropbox account van 25gb krijgt? Er staat me zoiets van bij?
in iedergeval met de huidige sense4 customs niet,
maar je gratis acount is easy te upgraden, zit nou op 6 zonder veel moeite te hebben gedaan.

waarchijnlijk zal je meer moet registreren dan alleen je sense versie, of dmv code bij aanschaf toestel of zo.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij doet het! Bedankt voor jullie hulp!

Android versie: 4.0.3, sense 3.6 :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 10:01
Was ff van de pc weg dus kon niet zo snel reageren.

Maar mooi dat die nu wel werkt! ;) Na het flashen van de firmware moet je idd wipen en de rom flashen en dan rebooten maar goed, hij werkt nu :P

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haahaha, geen probleem. Ben hem aan het ontdekken, merk wel dat mijn batterij razendsnel leeg raakt zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
Was het voor de procedure die flanino heeft gevolgd nodig om S-OFF te zijn, of werkt dit ook met S-ON?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Weet iemand hoe je bij de stock keyboard de nederlandse taal kan toevoegen? Hij staat er bij mij iig niet tussen (VI4.0.0). En met google kom ik alleen terecht bij andere keyboard-apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unicron schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:27:
Was het voor de procedure die flanino heeft gevolgd nodig om S-OFF te zijn, of werkt dit ook met S-ON?
Mijn telefoon was al s-off :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reaL_G schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:04:
[...]

heb je alle gegevens goed gecheked, met name hboot versie enz?

gewoon nog een keer proberen.
Ja ik dank het wel, maar ik twijfel over het serienummer. Ik heb wel een splinternieuwe sensation. En ik wil zo graag mijn telefoon rooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat kan Ik verkeerd hebben gedaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 19:49

3DDude

I void warranty's

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 18:59:
Maar wat kan Ik verkeerd hebben gedaan??
Ligt aan wat je gedaan hebt, gewoon Revolution gebruiken.
Is mij ook gelukt, het kan zijn dat het niet volledig lukt dus suggestie zou zijn dat een paar keer te doen!

Want Revolution zal als het goed is ook namelijk een recovery app zoals clockworkmod installeren. (dat mislukte bij mij dus)

Ik heb somehow :P toen volgens mij via fastboot / usb booten geregeld dat ik een rom ging flashen of via usb ging op starten moet je even zoeken naar adb bootloader ;). oh en daarvoor moet je usb debugging aanzetten bij de opties op de telefoon geloof ik.

en Lees dit effe door : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1459767

[ Voor 11% gewijzigd door 3DDude op 21-03-2012 22:49 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3DDude schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:46:
[...]

Ligt aan wat je gedaan hebt, gewoon Revolution gebruiken.
Is mij ook gelukt, het kan zijn dat het niet volledig lukt dus suggestie zou zijn dat een paar keer te doen!

Want Revolution zal als het goed is ook namelijk een recovery app zoals clockworkmod installeren. (dat mislukte bij mij dus)

Ik heb somehow :P toen volgens mij via fastboot / usb booten geregeld dat ik een rom ging flashen of via usb ging op starten moet je even zoeken naar adb bootloader ;). oh en daarvoor moet je usb debugging aanzetten bij de opties op de telefoon geloof ik.

en Lees dit effe door : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1459767
Ik heb HTCDriver3.0.0.007 geinstalleerd, daarna mijn htc op sync gezet en toen revolutionary gestart en na een halve minuut gaf die aan dat het niet gelukt was.......

even voor de zekerheid de Serial number kan ik vinden in instellingen > over telefoon> telefoonidentiteit

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
Er is ook toch gewoon mogelijkheid om je telefoon s-off te maken via HTC? kan je dan recovery installeren/rooten (bijna elke custom rom is geroot)

Heb nooit zelf via HTC gedaan, volgens mij gaf revolutionary bij mij ook destijds een fout aan maar naar wat googlen en proberen was het toch gelukt om iig S-OFF te krijgen destijds en kon ik dus aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vindt het frustrerend dat het niet lukt..... ik heb wel tutorials gevonden maar die zijn voor sensation xe of xl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 00:49:
ik vindt het frustrerend dat het niet lukt..... ik heb wel tutorials gevonden maar die zijn voor sensation xe of xl
usb debugging enabled? nu weet ik niet meer precies of dat echt nodig was, kan het atm niet vinden in ICS waar het precies zit

[ Voor 16% gewijzigd door Minaaj op 22-03-2012 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 00:14
Ik had ook veel moeite met revolutionairy. Uiteindelijk kwam ik er achter dat sommige programma's het proces tegen houden. Bij mij werkte het elke keer pas nadat ik in de task manager alles wat niet hoeft te draaien uit te zetten. Ook onder processen van alle gebruikers. Geen idee waarom maar hier werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, je moet HTC Sense deinstalleren en de drivers laten staan! Bij mij ging revolutionary de eerste keer prima, behalve de clockworkmod. Als je het script nogmaals start gaat hij gelijk verder met de clockworkmod (hij detecteerd zelf of je al s-off bent )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-08 14:28
Heeft iemand een link waar je mods kan vinden voor virtuous inquisition v4.0.1?

Ik zit mij rot te zoeken maar kan het echt niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

jwakie schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:09:
Heeft iemand een link waar je mods kan vinden voor virtuous inquisition v4.0.1?

Ik zit mij rot te zoeken maar kan het echt niet vinden.
This release is based entirely on community contributions from socali, G23 Mr Gimp and SebastianFM
Huge thank you to all; the credit for the best changes in this release goes to them.

http://development.virtuo...nquisition/wiki/ChangeLog

Is 4.0.1 gewoon niet die mods erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
s0k schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:29:
[...]

Is 4.0.1 gewoon niet die mods erin?
Nee, de Ultimate Quad Lockscreen +Volume Wakeup Mod zit er bijvoorbeeld niet in.
Ik kan nergens een goed overzicht van de mods vinden en info eromheen.

Ik wil bijvoorbeeld 'berichten' vervangen voor 'whatsapp' bij de lockscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke langzaam wordt ik gek....... ik krijg mijn sensation niet geroot.

usb-foutopsporing aangevinkt
avg helemaal uit
htc sync install/unistall gedaan
revolutionary 100x geprobeerd

maar krijg nog steeds failed to get root....

heeft iemand nog een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:36:
Weet iemand een mooie theme voor deze rom:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1350492

alvast bedankt voor de reacties :)
Nogmaals dan maar :(

Modbreak:Het kicken van je vraag wordt niet op prijs gesteld, helemaal wanneer er nauwelijks 24 uur tussen je oorspronkelijke vraag en je kick zit. Ook je reactie met in je kick een :( slaat nergens op! Niemand is verplicht je antwoord te geven een :( is dan ook geheel misplaatst!

[ Voor 34% gewijzigd door Bullet NL op 22-03-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:14:
oke langzaam wordt ik gek....... ik krijg mijn sensation niet geroot.

usb-foutopsporing aangevinkt
avg helemaal uit
htc sync install/unistall gedaan
revolutionary 100x geprobeerd

maar krijg nog steeds failed to get root....

heeft iemand nog een idee
fastboot uitgeschakeld?

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep

Maak gebruik van de edit knop om in je bericht iets toe te voegen, het is niet nodig om voor elke opmerking een nieuw bericht aan te maken. Helemaal wanneer je ook nog eens het laatste bericht in het topic hebt getypt!

[ Voor 97% gewijzigd door Bullet NL op 22-03-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
Windows defender uitschakelen hielp bij mij.
Ik wist helemaal niet dat hij ook meedraaide naast nod32 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
Modbreak:Om je telefoon te voorzien van een andere rom heb je enige kennis nodig, dit topic is geen helpdesk waar we mensen stap je voor stapje door het proces gaan helpen! Je zal dus eigen initiatief moeten tonen indien je problemen tegen komt. Er zijn een aantal berichten verhuist naar de Trash Can, hou het topic schoon en on-topic!

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTC Sensation
pyramid-1.18.0000
Android: 2.3.4,
ROM version 1.50.114.2

even voor de duidelijkheid deze kan toch gewoon geroot worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:27:
HTC Sensation
pyramid-1.18.0000
Android: 2.3.4,
ROM version 1.50.114.2

even voor de duidelijkheid deze kan toch gewoon geroot worden??
In de topic's op XDA kan je heel gewoon en gemakkelijk ZELF tot een antwoord komen. Gewoon een goede zoekwebsite als Google gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap dat dit niet een vraag en antwoord site is,,,,,
maar ik ben dus serieus al een week op zoek naar de oplossing en vindt hem niet vandaar dat ik aan mensen vraag die er meer verstand van hebben dan ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:29
Volgens mij heeft deze persoon het zelfde probleem als jou: http://forum.xda-develope.../index.php/t-1529937.html. Kijk eens naar de laatste post, dit zou je op weg kunnen helpen.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Bullet NL schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:30:
[...]

In de topic's op XDA kan je heel gewoon en gemakkelijk ZELF tot een antwoord komen. Gewoon een goede zoekwebsite als Google gebruiken.
Of ff een normaal antwoord geven. Ik begrijp wel dat je moe begint te worden van sommige vragen (en terecht!), maar dit is een legitieme vraag IMHO.

Je had ook ff kunnen bij kunnen zeggen dat hij moest downgraden voordat hij aan de slag kan. Geen negatief kritiek hoor! Maar ik vond je ditmaal iets te kort door de bocht :).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BabyXL schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:03:
[...]

Of ff een normaal antwoord geven. Ik begrijp wel dat je moe begint te worden van sommige vragen (en terecht!), maar dit is een legitieme vraag IMHO.

Je had ook ff kunnen bij kunnen zeggen dat hij moest downgraden voordat hij aan de slag kan. Geen negatief kritiek hoor! Maar ik vond je ditmaal iets te kort door de bocht :).
Dank je wel!! En ik ook snap dat hij er moe van wordt en serieus ik door zoek dit forum al twee dagen en kon geen antwoord vinden en vandaar dat ik dacht ik vraag het maar.

nou nu ga ik weer twee dagen spenderen op zoek naar een tut om mijn sensation te downgraden

(tot over twee dagen) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp je "probleem" echter voor dit soort dingen wil ik je toch naar het Vraag en Aanbod verwijzen....

www.tweakers.net/aanbod

[ Voor 65% gewijzigd door Bullet NL op 22-03-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

je kan evt miss de sdk van android nog instaleren.
http://developer.android.com/sdk/index.html

ik instaleer altijd de sdk en dan de adb drivers op een fresh install van de pc.
met daarna pas de htc drivers. dan sluit ik de telefoon aan in diverse modes om de driver te instaleren (fastboot diskdrive enz)

heb je htc sync al verwijdert van je pc? dus het progje niet de drivers.

alle dll`s zijn aanwezig in het revo mapje? 5stks
disk driver mode/charge mode geprobeerd?
en wel als admin revo uitgevoerd neem ik aan.

heb je het geprobeerd op een ander pc? (je beste optie denk ik) en mis evt een andere usb poort?

en evt een oudere ruu dan 1.50 te instaleren en het dan nogmaals proberen.

[ Voor 17% gewijzigd door Bullet NL op 22-03-2012 18:33 ]

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 18:27
Voor de liefhebbers, de nieuwe Virtuous Inquisition rom is uit (4.0.1). Dit is overigens een handige site om te kijken welke roms er geupdate zijn: www.htcsensationroms.com

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:29
Merfeh schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:51:
Voor de liefhebbers, de nieuwe Virtuous Inquisition rom is uit (4.0.1). Dit is overigens een handige site om te kijken welke roms er geupdate zijn: www.htcsensationroms.com
Ik ben na het vernielen van mijn Desire (hardbrick nadat de pc bleef hangen tijdens het herstellen naar de stock rom), een beetje huiverig geworden. Maar moet zeggen dat er echt mooie rommetjes te downloaden zijn en het me aardig begint te trekken om weer een te installeren. :p Voornamelijk omdat ik op het moment zit te wachten op de originele ICS die nog maar niet op de deurmat ligt. O-)

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
Merfeh schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:51:
Nice :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

deze is interesanter, op basis van nwe one S ruu

http://www.virtuousrom.com/p/s4x.html

Nice lava live achtergrond. Loopt zo soepel als sense 3.6

En nu 29 gb dropbox voor een jaar. Nice

[ Voor 36% gewijzigd door reaL_G op 22-03-2012 19:50 ]

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris84
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:50
om te kunnen rooten ed. moet ik in mijn root map op mijn SD-kaart komen.

maar als ik mijn sensation aan de pc hang en ik open mijn 'PHONE CARD' dan komt ik(volgens mij) meteen in de sd-kaart map, ik krijg nergens te zien root of mount(mnt toch?)

ik heb de kaart al meerdere keren geformatteerd, telefoon opnieuw opgestart, 'verborgen mappen tonen' aangezet, maar ik kan het maar niet vinden...

zie ik iets overduidelijks over het hoofd of??

EDIT: ik zag een kladblok bestandje staan met de naam synclog staan, waarin de regel:
/mnt/sdcard/synclog.txt
staat, dus de map zou er wel moeten zijn...

[ Voor 17% gewijzigd door Joris84 op 22-03-2012 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Als je telefoon niet geroot is, kan je uberhaupt niet in de root van je toestel zelf komen. Je zal de root van je sdcard moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris84
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:50
klopt, aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik heb een probleem, S-Off ging zonder problemen, maar ik krijg de CWR niet geflasht.
- Ik krijg een foutmelding bij het controleren van de bestanden .nbh* op de SD card: "NO IMAGE OR WRONG IMAGE!"
- Ik heb al een discrepantie gevonden in vergelijking met de handleiding op XDA: Mijn hboot is niet 1.17.1011 maar 1.17.1111. Mijn scherm in hboot ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
-REVOLUTIONARY-
PYRAMID PVT SHIP S-OFF RL
HBOOT-1.17.1111
RADIO-10.14.9035.01_M
eMMC-boot
Jun 2 2011,22:31:39

Als ik met google zoek op "nbh wrong image" en varianten kom ik niet verder. Ook heeft zoeken in deze thread of de hierboven genoemde XDA guide mij niet verder geholpen. Heeft iemand een idee?

edit: Argh, zoals altijd kom je verder nadat je de vraag gesteld hebt... http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1547311

[ Voor 8% gewijzigd door Arie- op 22-03-2012 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
Probeer de 4ext recovery apk te installeren. Muchos better.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Of. Je kan ook de IMG flashen via fastboot
Miss is de zip corrupt

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Ik draai nu Insert Coin sense 4.0 Beta 12 en moet zeggen.. Super! Loopt lekker en net weer even wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
dangerousp schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 08:40:
Ik draai nu Insert Coin sense 4.0 Beta 12 en moet zeggen.. Super! Loopt lekker en net weer even wat anders.
Hij heeft alleen geen werkende bluetooth, en dat heb ik toch nodig met het oog op de carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik heb het eigenlijk alleen middels .img in fastboot geprobeerd. Verder moet ik melden dat ik zelfs de md5's van elk bestand had getest. Een andere optie zou zijn om middels ROM Manager de CWR te flashen (althans, zo kon het op mijn Desire Z als ik me niet vergis), maar dan moet je volgens mij root hebben, even uitzoeken of dat een optie is. Ik heb nu geprobeerd:
code:
1
2
3
5.0.0.8
5.0.2.0
touch 5.8.0.9

Mij begint het gevoel te bekruipen dat ik iets heel erg doms fout doe, maar ik zie het probleem nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Bullet NL schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 08:52:
[...]

Hij heeft alleen geen werkende bluetooth, en dat heb ik toch nodig met het ook op de carkit.
Klopt, FM radio werkt ook nog niet. Maarja, dan maar even niet handfree bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Nou, een willekeurige 5.0.2.0 uit een random thread van XDA van iemand die ook problemen had gepakt en deze doet wel... Hopen dat die persoon te vertrouwen was en dat mijn telefoon wil booten :o. Het lijkt in ieder geval gelukt.

edit: Het ziet er allemaal goed uit, tevens geroot, CID aangepast en CWM geinstalleerd. Nu een leuke ROM uitzoeken. Daarna kan het configureren weer beginnen: widget locker, calendars, launchers, missed it en andere dingen.

[ Voor 33% gewijzigd door Arie- op 23-03-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Na toch een behoorlijke tijd CyanogenMod te hebben gedraaid, zag Sense 4.0 er toch erg aanlokkelijk uit om even te proberen, en het bevalt mij tot nu toe erg prima! Ze hebben alle goede elementen van Android 4.0 behouden, en nog wat extra dingen toegevoegd. Deze InsertCoin Sense 4.0 ROM blijft wel even denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Ik draai op dit moment OrDroid 1.7.0 Sense 4.0 en behalve dat dus nog aan de bluetooth wordt gewerkt is alles vrij soepel op dit moment. (zeker de performance in stock browser met flash sites(streaming in HD kwaliteit))

Ik ergerde me eerst aan dat de de search knop "Recent App" menu omhoog bracht maar dat kan je via root explorer/file manager die root heeft veranderen door 1regeltje in cy8c-touchscreen.kl te veranderen.
Dus nu zoekt de search knop gelukkig weer bij mij ipv multitasking menu.

En had nadat ik htc account+dropbox had gesynced ook nog eens 25gb extra gekregen zoals sommigen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Even bevestiging vragen voor ik definitief overga tot flashen, het wordt mijn eerste flash op de Sensation. Ik wil op mijn telefoon gaan zetten [ROM][MAR.21]InsertCoin 5.1.6 Ice Cream Sandwich 4.0.3 EPIC ROM. Deze download ik vanaf deze pagina via deze link
In fastboot krijg ik bij cid en mid te zien:
code:
1
2
cid: 11111111
mid: PG5813000
Vanuit de terminal krijg ik te zien:
code:
1
2
3
4
5
6
$ export PATH=/data/local/bin:$PATH
$ su
# getprop ro.cid
HTC__E11
# getprop ro.mid
PG5813000

Daarom wil ik de volgende firmware flashen, vanaf deze xda pagina, onder het kopje HTC Part 1: achter de tekst DOWNLOAD 3.32 Unlocked de volgende url.

Zit ik op de goede weg? Klopt dit enzo? Ik heb me nu 2 dagen ingelezen in een en ander, maar zou graag bevestiging krijgen dat dit klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj

Volgens mij ben je zelfs SuperCID? de HTC firmware kan je flashen ja.
Heb je verder al recovery en dergelijke op je toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 19:32
Minaaj schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 13:58:

Met cid: 11111111 ben je inderdaad SuperCID ! , heb het onlangs bij mijn eigen telefoon ook gedaan vooral omdat het veiliger schijnt te zijn !

Verder ben ik als leek ooit begonnen met flashen door veel te lezen en vooral gewoon te doen wat er staat !

[ Voor 12% gewijzigd door bandy op 24-03-2012 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkie55
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08 18:12
Ik heb zojuist een sensation XE gekocht, echter kan ik de Nederlandse taal niet selecteren.. Is het mogelijk dit te veranderen en hoe? Thnx

18.090 Wp | 60Heatpipes | Auer Edel eau 270ltr | Panasonic J 9kW | Mitsubishi HI 5kW | 3 x Fujitsu General 2,5kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Nickkie55 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 20:32:
Ik heb zojuist een sensation XE gekocht, echter kan ik de Nederlandse taal niet selecteren.. Is het mogelijk dit te veranderen en hoe? Thnx
Is dit een nieuwe Sensation of een 2e hands Sensation met een custrom rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkie55
Bullet NL schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 20:50:
[...]

Is dit een nieuwe Sensation of een 2e hands Sensation met een custrom rom?
Deze heb ik 2ehands gekocht en komt officieel van de gsm fan in enschede

18.090 Wp | 60Heatpipes | Auer Edel eau 270ltr | Panasonic J 9kW | Mitsubishi HI 5kW | 3 x Fujitsu General 2,5kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Nickkie55 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 20:50:
[...]

Deze heb ik 2ehands gekocht en komt officieel van de gsm fan in enschede
Indien je hem niet bij een factory reset tot de Nederlandse taal kan laten bekeren heb je vermoedelijk een (custom) rom draaien waar de NL taal niet in zit.

Op dat moment zal je dus moeten gaan uitzoeken welke rom en firmware op je toestel staat om hem bijvoorbeeld te flashen met een (custom) rom waar wel Nederlands als taal in zit.

Je zou natuurlijk ook contact kunnen opnemen met de verkoper..... Misschien heeft die tips voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkie55
Bullet NL schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 20:54:
[...]

Indien je hem niet bij een factory reset tot de Nederlandse taal kan laten bekeren heb je vermoedelijk een (custom) rom draaien waar de NL taal niet in zit.

Op dat moment zal je dus moeten gaan uitzoeken welke rom en firmware op je toestel staat om hem bijvoorbeeld te flashen met een (custom) rom waar wel Nederlands als taal in zit.

Je zou natuurlijk ook contact kunnen opnemen met de verkoper..... Misschien heeft die tips voor je.
Dankjewel voor je snelle antwoord, is het niet mogelijk de originele custom rom met nederlandse taal te installeren?

edit: verkeerd gelezen... :) Is er ergens een beschrijving hoe dit moet en waar ik die ROM vandaan kan halen?

[ Voor 7% gewijzigd door Nickkie55 op 24-03-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Nickkie55 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 20:57:
[...]

Dankjewel voor je snelle antwoord, is het niet mogelijk de originele custom rom met nederlandse taal te installeren?

edit: verkeerd gelezen... :) Is er ergens een beschrijving hoe dit moet en waar ik die ROM vandaan kan halen?
Ja hoor, hoe dit moet staat in dit topic beschreven, incl. de plaatsen waar je andere (stock en/of custrom) rom's kan downloaden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
bandy schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 18:40:
Met cid: 11111111 ben je inderdaad SuperCID ! , heb het onlangs bij mijn eigen telefoon ook gedaan vooral omdat het veiliger schijnt te zijn !

Verder ben ik als leek ooit begonnen met flashen door veel te lezen en vooral gewoon te doen wat er staat !
Minaaj schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 13:58:

Ik ben zelf inderdaad ook van het eerst goed lezen en dan gewoon doen wat er staat. Eerst de handleiding echt een paar keer goed doorkijken wat je kunt verwachten. Maar ik wilde gewoon graag zeker weten dat klopt wat ik had uitgezocht. Ik heb CWR en EXT4 beiden, kan binnen een paar minuten wisselen. Binnen de handleiding staat niet vermeldt welke ik moet gebruiken, ik ga dan waarschijnlijk voor CWR omdat ik deze ook al op mijn Des.Z had. "Mijn" protocol:
code:
1
2
3
4
5
6
- fastboot firmware flash
- sd card uit telefoon halen
- firmware van sd card verwijderen
- sd card in telefoon plaatsen
- fastboot -> recovery
- rom flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:47
Nickkie55 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 20:57:
[...]

je kan ook gewoon 'more locale 2' uit de market downloaden en NL selecteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik draai momenteel InsertCoin 5.1.7 en deze Sense is echt een verademing ten opzichte van het Sense gebeuren in de Android 2.3.x ROM's. Ik mis nog wel een klein configuratie dingetje, maar ik vermoed dat dit niet kan: het aantal rijen op de homescreens aanpassen. In de appdrawer kan dit wel, het is namelijk zo dat met de hogere resolutie van de Sensation er nu wel héél veel ruimte tussen icoontjes en widgets zit. Zonde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Arie- schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 13:31:
Ik draai momenteel InsertCoin 5.1.7 en deze Sense is echt een verademing ten opzichte van het Sense gebeuren in de Android 2.3.x ROM's. Ik mis nog wel een klein configuratie dingetje, maar ik vermoed dat dit niet kan: het aantal rijen op de homescreens aanpassen. In de appdrawer kan dit wel, het is namelijk zo dat met de hogere resolutie van de Sensation er nu wel héél veel ruimte tussen icoontjes en widgets zit. Zonde ;)
Lukt in Sense idd niet. Ik heb Apex Launcher erop gegooid.
Daar kun je dit allemaal instellen, aantal rijen, aantal kolommen, aantal homescreens, default homescreen etc etc etc.

Gratis te downloaden in de martket! (Wel alleen voor ICS roms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Ik raad iedereen aan om eens OrDroid 1.7.2 te proberen indien jullie geen BT nodig hebben op dit moment.
Sense 4.0 ROM die erg goed loopt en op een of andere manier betere HD acceleratie heeft (ook in NenaMark2 haalt hij gewoon op stock snelheid 12fps meer oid)

Indien ik bijvoorbeeld naar de tweakers website ga met stock browser en een flash filmpje open kan ik hem direct afspelen in HD (bijvoorbeeld het filmpje van het nieuwe datacenter). Ook scrollen terwijl het filmpje aan het afspelen is gaat zonder enige merkbare vertraging.

Verder is Sense 4.0 toch echt wel een snoepje! HTC Hub werkt waar ze veel nieuwe dingen op hebben gezet.
Je krijgt 23gb extra dropbox storage. Batterij is vrij goed, heb gemiddeld na 8uurtjes slapen dat hij op 96-94% staat.
Camera functies van HTC One werken (multifoto's, foto nemen terwijl camera opneemt is nog beetje buggy)
Verschillende thema's van Sense (zal hieronder screenshot plaatsen van Sense in "Matte")

Verder kan je dus ook je Sense in landscape gebruiken als je een tweak van de rom-developer gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/thumb/2012-03-27_15-38-05kuksf.png

Heb trouwens ook een AOSP bar mod, van dezelfde romdeveloper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Floris-K schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:03:
[...]

Daar kun je dit allemaal instellen, aantal rijen, aantal kolommen, aantal homescreens, default homescreen etc etc etc.

Dan ga ik even kijken of ADW Ex geschikt is voor ICS. Deze had ik namelijk ooit gekocht voor mijn Des Z :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 19:12
Arie- schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:46:
[...]

Dan ga ik even kijken of ADW Ex geschikt is voor ICS. Deze had ik namelijk ooit gekocht voor mijn Des Z :).
ADW EX is geschikt voor ICS

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik heb zojuist Apex een beetje ingesteld en deze bevalt me ook behoorlijk goed tot nu toe moet ik zeggen, ik zie nog geen noodzaak ADW EX er op te knallen. Ik weet nog niet hoe en wat ik ga gebruiken voor ontgrendelen: een standaard lock screen of toch weer een Widget Locker lock screen met Missed It! Zojuist gezichtsherkenning ontgrendeling ontdekt wat aardig goed werkt, ingesteld voor het scheren, na het scheren werd ik ook herkend :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris-K schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:03:
[...]

Waarom gebruik je Apex i.c.m IC rom? Kan je dan niet beter gewoon een AOSP rom installeren? Scheelt je een 150 mb op je geheugenkaart en heel wat snelheid binnen het OS zelf. Plus dat je hele OS dezelfde UI heeft ipv dat sense er nog tussendoor zit. Het is maar een idee hoor. :+
Minaaj schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:44:
Ik raad iedereen aan om eens OrDroid 1.7.2 te proberen indien jullie geen BT nodig hebben op dit moment.
Sense 4.0 ROM die erg goed loopt en op een of andere manier betere HD acceleratie heeft (ook in NenaMark2 haalt hij gewoon op stock snelheid 12fps meer oid)

Indien ik bijvoorbeeld naar de tweakers website ga met stock browser en een flash filmpje open kan ik hem direct afspelen in HD (bijvoorbeeld het filmpje van het nieuwe datacenter). Ook scrollen terwijl het filmpje aan het afspelen is gaat zonder enige merkbare vertraging.

Verder is Sense 4.0 toch echt wel een snoepje! HTC Hub werkt waar ze veel nieuwe dingen op hebben gezet.
Je krijgt 23gb extra dropbox storage. Batterij is vrij goed, heb gemiddeld na 8uurtjes slapen dat hij op 96-94% staat.
Camera functies van HTC One werken (multifoto's, foto nemen terwijl camera opneemt is nog beetje buggy)
Verschillende thema's van Sense (zal hieronder screenshot plaatsen van Sense in "Matte")

Verder kan je dus ook je Sense in landscape gebruiken als je een tweak van de rom-developer gebruikt.

[afbeelding]

Heb trouwens ook een AOSP bar mod, van dezelfde romdeveloper!
Nice, 23 gb extra storage! Weet iemand of je deze hoeveelheid opslag ook blijft houden wanneer je weer een andere ROM installeert? Lijkt me wel maar misschien heeft iemand het geprobeert. Zou namelijk beetje raar zijn als je dit geheugen in gebruik heb en je vervolgens in een keer je bestanden kwijt bent. Vind het wel de moeite waard om dan even deze ROM te flashen. Stukken makkelijker dan 32 mensen uitnodigen voor 8gb extra geheugen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
Ik ben wel benieuwd naar sense 4.0 OrDroid 1.7.3

Even naar de flash mobiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:31:
Nice, 23 gb extra storage! Weet iemand of je deze hoeveelheid opslag ook blijft houden wanneer je weer een andere ROM installeert? Lijkt me wel maar misschien heeft iemand het geprobeert. Zou namelijk beetje raar zijn als je dit geheugen in gebruik heb en je vervolgens in een keer je bestanden kwijt bent. Vind het wel de moeite waard om dan even deze ROM te flashen. Stukken makkelijker dan 32 mensen uitnodigen voor 8gb extra geheugen! 8)7
Er is een topic over dit onderwerp: 23GB extra Dropbox-ruimte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
Dropbox space blijft behouden voor 24 maanden, zelfs als je naar een andere rom gaat.

Ik heb nu 28.8 GB space door het installeren van sense 4.0 OrDroid 1.7.3 O+

[ Voor 32% gewijzigd door jwakie op 28-03-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn idee is dit toch een ander geval dan de 23gb extra bij de ROM. Deze extra hoeveelheid komt van een aparte .apk ipv dat het in de ROM zit. De Ordroid rom is namelijk geport vanaf de One serie (ja de aparte .apk ook) waardoor de basis van de rom ook hetzelfde is als die van de one serie. Misschien dat de extra gb's dan niet na een week alweer worden geannuleerd omdat simpelweg niet wordt herkent dat je er geen recht op heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
Civilian321, zoals ik hier boven al aangaf, blijft het gewoon 24 maanden geldig.

Check deze xda link:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1547469

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jwakie schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 14:13:
Civilian321, zoals ik hier boven al aangaf, blijft het gewoon 24 maanden geldig.

Check deze xda link:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1547469
Oke thanks, nu is het dus duidelijk.

- Sense 4.0 ROM flashen
- dropbox configureren wanneer het al in de ROM zit
- Bevestigen
- andere ROM terug zetten

De mensen waarbij de uitbreiding maar tijdelijk werkte hebben dus waarschijnlijk niet eerst een sense 4.0 ROM geflasht maar de losse .apk geinstalleerd die in het GOT topic staat.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
Ik gebruik appbrain om na het flashen van een nieuwe rom de apps weer terug te zetten. Dit is makkelijker dan ze allemaal opnieuw op te zoeken in google Play.

Is het ook mogelijk om via de appbrain site een batch te draaien? Dus dat ik een lijst met apps in één rats erop zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkie55
niek87 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:19:
[...]

je kan ook gewoon 'more locale 2' uit de market downloaden en NL selecteren :)
Dit werkt inderdaad perfect, en lekker simpel :-) Thnx man!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Afbeeldingslocatie: http://h9.abload.de/img/bench7pamx.jpg

Sense 4.0 HWA zit is echt een stapje hoger dan de 3.6 versie laat staan Android 2.3.
En dat is gewoon op stock snelheid van XE.

Nu weet ik niet meer precies welke GL/EGL versie in 3.6 zit. (had destijds geen GLbench getest)

Dit is van huidige 4.0
code:
1
2
GL_VERSION  OpenGL ES 2.0 2184622
EGL Version     1.4 Android META-EGL

Android 2.3/Sense 3.6?
code:
1
2
3
    OpenGL ES 2.0 1566933
OpenGL ES 2.0 2131267
OpenGL ES-CM 1.1

Ik ben toch weer van plan om straks cm9 te draaien, zal het dan zelf wel testen iig.
Indien je die stats bekijkt nu van Sense 4.0 GLbench zitten ze dik boven de fps die ze laten zien in reviews hier op tweakers en andere sites.

Laatste review van de Xperia S stond;

code:
1
2
GL Benchmark - Egypt fps 2.1
HTC Sensation XE    Q'comm MSM8260  1,5 GHz / 22,5 fps

Hier de stats van XE op GLBench zelf.
Ben nu eigenlijk benieuwd hoeveel fps Sense 3.6(ICS) krijgt. O-) en welke GL versie er op staat, alleen atm geen tijd om rom te flashen heb hem nodig vandaag! (ps al die GL informatie haal ik uit GLbench pagina die hij maakt nadat je hebt gebenchmarkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn telefoon weer terugbrengen naar de standaard rom van HTC.

Nu heb ik even drietal vragen
Mijn telefoon was vodafone branded. Ik heb begrepen als ik mijn CID naar 11111111 breng dan kan ik een standaard rom installeren, (die niet van vodafone is) of moet ik dan perse HTC__E11?

Ik wil daarna eigenlijk gewoon mijn telefoon s-off laten, maar krijg ik dan wel nog de automatische updates van HTC of moet dan de telefoon s-on zijn?

Ik heb een standaard Sensation. Is het dan ook mogelijk om de standaard XE rom te installeren? en dat deze dan gewoon de updates van HTC ophaalt (mocht deze beschikbaar komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:29
Ik heb een probleem en ik kom er maar niet uit.

Unbranded Sensation, geroot, verder niets mee gedaan. Ik kan nog steeds niet de update voorafgaand aan ICS installeren (Twitter Client update). Als ik hem download en reboot om te installeren, krijg ik het androidlogo met een uitroepteken.
Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosManz
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
assasinbats schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 18:37:
Ik heb een probleem en ik kom er maar niet uit.

Unbranded Sensation, geroot, verder niets mee gedaan. Ik kan nog steeds niet de update voorafgaand aan ICS installeren (Twitter Client update). Als ik hem download en reboot om te installeren, krijg ik het androidlogo met een uitroepteken.
Kan iemand mij helpen?
Dit heb ik ook gehad, en moest daarbij 2 dingen oplossen:
- De system partitie herstellen (de update checkt of de twitter app bestaat. Ik had deze verwijderd, waardoor de update niet kon installeren. Als je geen standaard-apps hebt verwijderd is dit waarschijnlijk niet nodig)
- De stock recovery herstellen

Wellicht handig: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1228648

Nog een vraagje van mijn kant:
Iemand ervaring met de unbranded stock rom, root, en de ICS update? Is de sensation na de update nog geroot? Zo nee, kan dat op dezelfde manier als met android 2.3?
(het rooten is me in 2.3 zonder problemen gelukt, maar ik heb er verder niet super veel verstand van, vandaar dat ik het even navraag. Helaas kan ik er nog niets over vinden omdat de update pas net uit is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 20:16
Zojuist Ordroid 1.7.5 geïnstalleerd, helaas werkt de friendstream nu niet meer in tegenstelling tot 1.7.3:(
Iemand anders hier ook last van?
Heb nu wel de rosie auto rotate erbij geïnstalleerd maar kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt.
De app werkt wel maar synct niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
Wie o wie heeft de guest mode kunnen ontdekken in een sense 4.0 rom?

Ik heb odroid 1.7.5 maar ik vind niks wat daar op lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:29
vosManz schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:39:
[...]

Dit heb ik ook gehad, en moest daarbij 2 dingen oplossen:
- De system partitie herstellen (de update checkt of de twitter app bestaat. Ik had deze verwijderd, waardoor de update niet kon installeren. Als je geen standaard-apps hebt verwijderd is dit waarschijnlijk niet nodig)
- De stock recovery herstellen

Wellicht handig: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1228648
Bedankt voor je respons. Helaas heb ik software version 1.45.401.3 en die komt niet voor in de Android Recovery Manager. Zou je me (of iemand anders, eventueel via PM) verder kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:43
Ik heb een vraag. Omdat ik een branded T-mobile toestel heb en het met de update nog wel even kan duren wilde ik mijn toestel rooten. Ik heb de [Guide] to Installing S-off enz. gevolgd (hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1192300)

Ik blijf alleen vastzitten bij het installeren van clockwork recovery. Het lijkt erop alsof hij de zip-file flasht, maar als ik dan vervolgens recovery wil openen om een back up te maken geeft hij een rood driehoekje met een uitroepteken in het midden aan. Het lijkt me dat clockwork recovery dan niet goed geinstalleerd is. Ik heb overiges gewoon het stappenplan stap voor stap gevolgd. Kan iemand me hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
DwightKSchrute schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 12:50:
Ik heb een vraag. Omdat ik een branded T-mobile toestel heb en het met de update nog wel even kan duren wilde ik mijn toestel rooten. Ik heb de [Guide] to Installing S-off enz. gevolgd (hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1192300)

Ik blijf alleen vastzitten bij het installeren van clockwork recovery. Het lijkt erop alsof hij de zip-file flasht, maar als ik dan vervolgens recovery wil openen om een back up te maken geeft hij een rood driehoekje met een uitroepteken in het midden aan. Het lijkt me dat clockwork recovery dan niet goed geinstalleerd is. Ik heb overiges gewoon het stappenplan stap voor stap gevolgd. Kan iemand me hiermee helpen?
Ik had hetzelfde probleem, beschreven in deze, deze en deze post. Uiteindelijk heb ik ergens anders van het XDA forum een gepakt, ik zou echter niet meer weten welke precies, en ik kan 'm ook niet op mijn harde schijf terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Arie- schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 14:05:
[...]
Ik had hetzelfde probleem, beschreven in deze, deze en deze post. Uiteindelijk heb ik ergens anders van het XDA forum een gepakt, ik zou echter niet meer weten welke precies, en ik kan 'm ook niet op mijn harde schijf terugvinden.
Ik heb m gevonden op XDA forum. Dank voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Ben ik weer. Ik heb geprobeerd OrDroid 1.8.0 te flashen, maar na het installeren blijft hij vastzitten bij het opstarten. Na het beeld van HTC Sensation met dan onderin het logo van beats audio begint te telefoon weer opnieuw met opstarten. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DwightKSchrute schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 15:42:
Ben ik weer. Ik heb geprobeerd OrDroid 1.8.0 te flashen, maar na het installeren blijft hij vastzitten bij het opstarten. Na het beeld van HTC Sensation met dan onderin het logo van beats audio begint te telefoon weer opnieuw met opstarten. Mis ik iets?
Je kunt proberen in recovery een factory reset/full wipe te doen. Of de rom opnieuw installeren en in de setup aangeven dat je een "full wipe" wilt doen.

Hier draait OrDroid 1.8.1 als een zonnetje. Sense 4 is heerlijk, vind ik. Vooral dat de complete Sense omgeving nu ook in landscape kan vind ik een grote verbetering van HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
DwightKSchrute schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 15:42:
Welke opties vink je aan? bij installatie kan je AOSP aanzetten, en HTC uitzetten.
Ik had eerst dus alle HTC dingen aangeclicked en kwam zonder Sense te zitten :9 stond er boven "click to remove" en dus bij de AOSP opties click to install.

1.8.1 is ook al uit, die kan je er overheen flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 15:51:
[...]

Je kunt proberen in recovery een factory reset/full wipe te doen. Of de rom opnieuw installeren en in de setup aangeven dat je een "full wipe" wilt doen.

Hier draait OrDroid 1.8.1 als een zonnetje. Sense 4 is heerlijk, vind ik. Vooral dat de complete Sense omgeving nu ook in landscape kan vind ik een grote verbetering van HTC.
Ik heb een full-wipe gedaan. Dus bij de installatie alleen de in ieder geval niet de HTC dingen aanvinken als je Sense wil (daarom wil ik deze rom ook). Moet ik niet eerst updaten naar een speciale firmware of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
DwightKSchrute schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 15:59:
[...]

Ik heb een full-wipe gedaan. Dus bij de installatie alleen de in ieder geval niet de HTC dingen aanvinken als je Sense wil (daarom wil ik deze rom ook). Moet ik niet eerst updaten naar een speciale firmware of iets dergelijks?
Ja alleen de HTC opties aanvinken die je niet wil hebben (je moet gewoon boven in balk lezen daar staat remove/add welke functie hij gebruikt)

Maar indien je nog geen ICS hebt gedraaid heb je wel nieuwe firmware nodig ja, en daarvoor moet je CID weten of je telefoon superCID maken zodat je elke firmware kan flashen.
Ik had destijds toen ik nog een non-ICS rom draaide market applicatie "cidGetter" geinstalleerd en kon daaruit me CID lezen, zijn ook andere manieren van maar dat was voor mij het simpelste (TMOB-0013 CID oid had ik, dus ik moest t-mobile firmware pakken)

Wat je opzich snel kan doen is een non ICS rom pakken zoals deze (zijn er niet veel meer van) en ja er staat XE maar die werkt ook gewoon op normale sensation.

Dan snel even market installeren en cidgetter er afhalen, noteren welke CID je hebt (staat in applicatie boven in balkje) en dan via firmware-topic de juiste downloaden.

Wat je daarna kan doen is;

code:
1
2
3
4
5
6
7
Recovery
Systemwipe/cachewipe/dalvik cache wipe
advanced > mount usb en firmware op SD plaatsen
ICS rom 1.8.0 installeren, daarna direct 1.8.1 er overheen.
power off in recovery
nu opstarten met volume down (zodat je firmware upgrade doet)
daarna kan hij gewoon goed door rebooten en je kan via OI bestandsbeheer/usb mount de firmware verwijderen zodat je weer gewoon via volume down in je recovery kan komen zonder dat hij telkens de firmware opnieuw installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Minaaj schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 16:16:
[...]

Ja alleen de HTC opties aanvinken die je niet wil hebben (je moet gewoon boven in balk lezen daar staat remove/add welke functie hij gebruikt)

Maar indien je nog geen ICS hebt gedraaid heb je wel nieuwe firmware nodig ja, en daarvoor moet je CID weten of je telefoon superCID maken zodat je elke firmware kan flashen.
Ik had destijds toen ik nog een non-ICS rom draaide market applicatie "cidGetter" geinstalleerd en kon daaruit me CID lezen, zijn ook andere manieren van maar dat was voor mij het simpelste (TMOB-0013 CID oid had ik, dus ik moest t-mobile firmware pakken)

Wat je opzich snel kan doen is een non ICS rom pakken zoals deze (zijn er niet veel meer van) en ja er staat XE maar die werkt ook gewoon op normale sensation.

Dan snel even market installeren en cidgetter er afhalen, noteren welke CID je hebt (staat in applicatie boven in balkje) en dan via firmware-topic de juiste downloaden.

Wat je daarna kan doen is;

code:
1
2
3
4
5
6
7
Recovery
Systemwipe/cachewipe/dalvik cache wipe
advanced > mount usb en firmware op SD plaatsen
ICS rom 1.8.0 installeren, daarna direct 1.8.1 er overheen.
power off in recovery
nu opstarten met volume down (zodat je firmware upgrade doet)
daarna kan hij gewoon goed door rebooten en je kan via OI bestandsbeheer/usb mount de firmware verwijderen zodat je weer gewoon via volume down in je recovery kan komen zonder dat hij telkens de firmware opnieuw installeert.
Dank voor je hulp Ik heb mijn telefoon als het goed is via dezelfde Guide op XDA-forum ook superCID gemaakt. Kan ik dan direct een ICS-rom flashen? Mijn CID zegt 11111111, dat zou volgens de Guide SuperCID moeten zijn en zou ik elke ROM moeten kunnen flashen. Ik kan OrDroid 1.8.0 wel installeren (met full-wipe), maar blijft dus vervolgens vastzitten in een reboot-cycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
DwightKSchrute schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 16:23:
[...]

Dank voor je hulp Ik heb mijn telefoon als het goed is via dezelfde Guide op XDA-forum ook superCID gemaakt. Kan ik dan direct een ICS-rom flashen? Mijn CID zegt 11111111, dat zou volgens de Guide SuperCID moeten zijn en zou ik elke ROM moeten kunnen flashen. Ik kan OrDroid 1.8.0 wel installeren (met full-wipe), maar blijft dus vervolgens vastzitten in een reboot-cycle.
Je kan dan elke firmware flashen! nog niet elke rom.

Je cache/dalvik cache moet wel leeg zijn voordat je firmware flashed, indien je nu hebt geboot met oudere firmware in ICS rom kan hij straks nog niet goed doorbooten neem ik aan omdat hij oudere cache bestanden heeft. Dus wel even die wipen!

Ik denk dat HTC part 1 firmware gewoon moet werken bij jou nu. Maar toch kan je dus eerst bijvoorbeeld nu na het installeren even in recovery gaan en cache wipen, daarna firmware in hboot menu direct laten installeren en daarna rom doorlaten booten.

[ Voor 14% gewijzigd door Minaaj op 31-03-2012 16:30 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 33 Laatste

Let op:
Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!