Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 16:23
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:46:
[...]

Ja, ja en ja! Superscript en superwipe komt op hetzelfde neer.

Het is altijd het makkelijkst om alles tegelijk op de sd-kaart te zetten. Updates zijn sowieso gewoon te flashen zonder wipe. Als je naar een andere ROM gaat is het wel aan te raden om superwipe te doen.
Oke! thanks allemaal :*)

Alleen 4EXT is een apk dus die kan sowieso achteraf pas worden geïnstalleerd neem ik aan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xevoo schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:47:
[...]

Oke! thanks allemaal :*)

Alleen 4EXT is een apk dus die kan sowieso achteraf pas worden geïnstalleerd neem ik aan :9
Oja klopt. Ik gebruik nog CWM dus dat wist ik niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 18:56:
[...]

Oja klopt. Ik gebruik nog CWM dus dat wist ik niet. ;)
Hmm, ergens werkt iets niet helemaal lekker.

Ik kan geen superwipe draaien want ik kan geen zips openen in de fastboot mode zeg maar.
Dan moet ik eerst die clockwork recovery installeren, dus ik op de root van mn sd kaart gezet en die naam gegeven PIMG blabla maar hij pakt hem niet.

Erg vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ook met de standaard Recovery kun je zip openen die op js sd-card staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
Floris-K schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:06:
Ook met de standaard Recovery kun je zip openen die op js sd-card staan.
Ik niet hoor 8)7

Of ik doe iets gigantisch fout, als ik op recovery "klik" krijg ik een telefoon met een driehoek en een mooi uitroepteken erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
Xevoo schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:12:
[...]

Ik niet hoor 8)7

Of ik doe iets gigantisch fout, als ik op recovery "klik" krijg ik een telefoon met een driehoek en een mooi uitroepteken erbij.
Het eerst dus ;)
Probeer je eerst maar eens goed in te lezen hoe je succes vol kan rooten en een recovery moet installeren...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
Bullet NL schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:33:
[...]

Het eerst dus ;)
Probeer je eerst maar eens goed in te lezen hoe je succes vol kan rooten en een recovery moet installeren...
Ja, laat het daar nu net fout zijn gegaan, ik heb weet ik hoe vaak een custom ROM geïnstalleerd, ik wilde nu alleen ICS installeren met die guide van xda developers, en daar is het dus fout gegaan.

Gezien dit Custom ROMS en Rooten is voor de HTC Sensation dacht ik hier te komen, maar sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Xevoo schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:08:
[...]

Ja, laat het daar nu net fout zijn gegaan, ik heb weet ik hoe vaak een custom ROM geïnstalleerd, ik wilde nu alleen ICS installeren met die guide van xda developers, en daar is het dus fout gegaan.

Gezien dit Custom ROMS en Rooten is voor de HTC Sensation dacht ik hier te komen, maar sorry.
Het is altijd lastig om, wanneer het ergens niet goed is gegaan, het padje terug te vinden.
Beetje jammer dat men je nu niet even de goede kant op stuurt. Just my 2 cents!

Simpele oplossing....
1. Download deze recovery en zet 'm ergens neer op je HDD. GEEN spaties in het pad!!!
2. Zet QtABD op je pc. LET OP! Het kan zijn dat je de binaries ook nodig hebt. Het staat op de site uitgelegd...
3. Zet je telefoon aan met VOL down.
4. In het bootloader scherm (HBOOT) kies je voor FASTBOOT
5. USB kabeltje tussen je tel. en je PC
Nu zie je in het scherm FASTBOOT USB staan als het goed is....
6. Kies in QtABD voor Ververs
7. Daarna voor Flash recovery en kies je daarnet gedownloade img.

Nu kun je rebooten met VOL down en naar de recovery gaan....

Happy flashing!!

[ Voor 5% gewijzigd door albino71 op 12-03-2012 20:31 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Ik kan met de app 'CID getter' geen CID vinden; betekent dit dat mijn toestel volledig unbranded is (en dus niet over een CID beschikt)? Het lijkt me goed mogelijk aangezien op mijn Sensation nooit iets van Vodafone (mijn provider) heeft gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
albino71 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:26:
[...]

Het is altijd lastig om, wanneer het ergens niet goed is gegaan, het padje terug te vinden.
Beetje jammer dat men je nu niet even de goede kant op stuurt. Just my 2 cents!

Simpele oplossing....
1. Download deze recovery en zet 'm ergens neer op je HDD. GEEN spaties in het pad!!!
2. Zet QtABD op je pc. LET OP! Het kan zijn dat je de binaries ook nodig hebt. Het staat op de site uitgelegd...
3. Zet je telefoon aan met VOL down.
4. In het bootloader scherm (HBOOT) kies je voor FASTBOOT
5. USB kabeltje tussen je tel. en je PC
Nu zie je in het scherm FASTBOOT USB staan als het goed is....
6. Kies in QtABD voor Ververs
7. Daarna voor Flash recovery en kies je daarnet gedownloade img.

Nu kun je rebooten met VOL down en naar de recovery gaan....

Happy flashing!!
_/-\o_ _/-\o_
Nu in ieder geval mijn originele ROM weer terug, vanavond of morgen nog eens een keer proberen..

Bedankt u allen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 19:12
I-Heine-I schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:35:
Ik kan met de app 'CID getter' geen CID vinden; betekent dit dat mijn toestel volledig unbranded is (en dus niet over een CID beschikt)? Het lijkt me goed mogelijk aangezien op mijn Sensation nooit iets van Vodafone (mijn provider) heeft gestaan.
Natuurlijk heb je zoiets als CID bijv. HTC__E11(unbranded en Nederland). enz. Of iets met VODAP102(branded). Staat op ongeveer driekwart van cid getter net onder HTC-DUTCH.

[ Voor 4% gewijzigd door kraonkel op 12-03-2012 22:32 ]

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Indien je telefoon al S-off is is het heel gemakkelijk om via de Terminal Emulator je CID en MID op te vragen van je toestel

Download de emulator via de play.google.com

https://play.google.com/s...wYWwuYW5kcm9pZHRlcm0iXQ..

voer vervolgens

SU is (wel even superuser rechten geven)
Om vervolgens met het commando;

"getprop ro.cid" de CID van je toestel te krijgen
en
"getprop ro.mid" de MID

Vervolgens kan je in deze XDA forum post ( http://forum.xda-develope...hp?p=21711303&postcount=2 ) bekijken welk versie van de fimware geschikt is voor jou toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
SU is (wel even superuser rechten geven)
Om vervolgens met het commando;

"getprop ro.cid" de CID van je toestel te krijgen
en
"getprop ro.mid" de MID
Hm, bedankt voor je uitleg maar de telefoon lijkt nog steeds niet met een CID te komen. Heeft dit te maken met het feit dat ik met een Miui-build werk?

EDIT: ik denk dat ik even de gingerbread Revolution HD rom flash, misschien dat ik dan wel een CID kan vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door I-Heine-I op 13-03-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
Virtuous S4X A1 Preview [Sense 4.0 Android 4.0.3]

Heeft een update gehad vandaag, ziet er toch steeds beter uit qua development.
- Fixed Camcorder (Sensation)
- Fixed video playback
- Fixed Bluetooth
- Fixed mic in 3rd party apps (Voice Search, SoundHound)
- Fixed homescreens indicator
- Removed onscreen menu key
- Removed FM Radio (for now)
- Enabled "Recent apps" feature on Search key (Thanks to shnizlon)
Had hem destijds al geprobeerd en viel niet tegen, wellicht straks weer even testen! Nu de straks de HTC Ville (ONE S) die sowieso dezelfde resolutie heeft als de Sensation dus ook geen werk voor de rom makers om dingen te resizen. En wellicht nog andere tweaks natuurlijk. (de RUU daarvan is geleaked)

Plus CyanogenMod9 (openSensation) zijn ze ook elke dag mee bezig, ook vandaag een update uitgebracht! allemaal goed nieuws!

Hopelijk straks nog HTC's kernel release!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
I-Heine-I schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:01:
[...]

Hm, bedankt voor je uitleg maar de telefoon lijkt nog steeds niet met een CID te komen. Heeft dit te maken met het feit dat ik met een Miui-build werk?

EDIT: ik denk dat ik even de gingerbread Revolution HD rom flash, misschien dat ik dan wel een CID kan vinden.
Nee, cid heeft niets te maken met welke romversie je erop hebt staan. Het zit in de telefoon zelf. Zonder dat er ook maar een rom opstaat kan je met adb enz je cid nummer vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door kraonkel op 13-03-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:57
Vandaag is er ook weer een nieuwe versie uitgebracht van OpenSensation | CM9 waarbij nu ook de problemen zijn opgelost met het 'knipperen' van het scherm. Draai OpenSensation nu een twee weken en ben er echt tevreden over! Het is even wennen zonder Sense, maar alles draait veel soepeler en ben eigenlijk juist nu blij dat ik geen Sense meer heb. Echt duidelijk het proberen waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Minaaj schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:39:
Virtuous S4X A1 Preview [Sense 4.0 Android 4.0.3]

Heeft een update gehad vandaag, ziet er toch steeds beter uit qua development.

Klopt ik zag hem vandaag op XDA voorbij komen, ik heb alleen ervaring met IC en ARHD op de Sensation, zijn er hier al mensen die Virtuous hebben draaien? En dan met name de laatste rom??

Ik ben iets te veel afhankelijk van mijn telefoon (tja moet ook modden op GoT ;) ) om steeds weer te moeten rommen omdat een bepaalde rom niet loopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Bullet NL schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:01:
[...]

Klopt ik zag hem vandaag op XDA voorbij komen, ik heb alleen ervaring met IC en ARHD op de Sensation, zijn er hier al mensen die Virtuous hebben draaien? En dan met name de laatste rom??

Ik ben iets te veel afhankelijk van mijn telefoon (tja moet ook modden op GoT ;) ) om steeds weer te moeten rommen omdat een bepaalde rom niet loopt ;)
Virtuous S4X? of de Senseless versie?

Zie wel dat er een uurtje geleden een video van de S4X is geupload naar youtube door een Nederlander.
YouTube: Virtuous S4X A1 Preview [Sense 4.0 Android 4.0.3]

Ben benieuwd of dan Sense 4.0 ook daadwerkelijk sneller kan worden dan 3.6 op onze telefoon. Als ze straks meer kunnen door dat de kernel uit is kan dat zo maar mogelijk.
Verder om nog even in te gaan over je vraag, volgens mij behoort nu alles te werken als ik zo de changelog zie. Zal hem straks wel installeren en straks wat info geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCH
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-05-2021

FCH

Ik had dit ook al in een ander topic gevraagd: Ik ga deze week naar de in-shop repair om mijn gebarsten scherm te laten vervangen. Mijn telefoon is echter wel geroot. Raden jullie mij aan om hem weer S-ON te maken of maakt dat met hardware reparaties niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:44
@FCH: Bij het gevalletje HTC garantie alles weer standaard maken. Gaat het buiten garantie, dan maakt het volgens mij niet veel uit. Scherm barst niet door de software lijkt me.

---------------------
Vandaag overgegaan van InsertCoin 3.4.1 (Android 2.3.5 met Sense 3.0), naar de laatste InsertCoin 5.1.4 omdat die Android 4.0 en Sense 3.6 heeft. Maar het verschil in snelheid is echt enorm. Werkt allemaal super smooth nu, en vliegt er doorheen.

Flashen van de nieuwe firmware, radio, superwipe en ROM ging vlekkeloos. Heb eigenlijk gewoon dit stappenplan gevolgd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1459767

Met als enig verschil dat ik de nieuwe radio heb geflasht vóór het installeren van de nieuwe ROM. Nu alleen nog kijken of ik lang kan werken op de accu :)

[ Voor 14% gewijzigd door John767 op 13-03-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:39
Weet iemand waar ik clockwork recovery kan vinden?
Kan het echt nergens downloaden...

Mijn toestel is s-off, heb de gewenste firmware gevonden en heb het script voor super user rechten. Maar kan het niet uitvoeren :p...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Engineer Stewie schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:03:
Weet iemand waar ik clockwork recovery kan vinden?
Kan het echt nergens downloaden...

Mijn toestel is s-off, heb de gewenste firmware gevonden en heb het script voor super user rechten. Maar kan het niet uitvoeren :p...
Vergeet CWM, neem 4ext. Installeer de Touch versie en je wil nooit meer terug :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
kraonkel schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 18:25:
[...]

Nee, cid heeft niets te maken met welke romversie je erop hebt staan. Het zit in de telefoon zelf. Zonder dat er ook maar een rom opstaat kan je met adb enz je cid nummer vinden.
Na het installeren van een Sense Gingerbread rom lukte het wel. Blijkt dat ik inderdaad een niet-provider CID heb ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
BabyXL schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:05:
[...]

Vergeet CWM, neem 4ext. Installeer de Touch versie en je wil nooit meer terug :)
En dat kan zonder eerst te rooten?
Heb wel S-OFF.

Het doel is om de ICS update erop te zetten (naar wat ik lees is dat dezelfde als HTCgaat uitrolen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Om de officiele update te installeren is het niet nodig om te rooten.
Op XDA staat de update en die kan zonder root etc etc geinstalleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai momenteel TripNDroid 1.2 van EggyEnergy. Moet zeggen dat het een geweldige rom is. Alles zo vloeiend, met nog geen enkele rom eerder meegemaakt! Helaas zijn er wat nadelen:

- Opera werkt niet!!!
- Beweather geeft slechte animatie en loopt vast na aantal sec.
- Ik krijg 3D games niet werkend, hier had ik al eerder last van bij een 4.0.3 rom terwijl anderen dat niet hadden. Weet dus niet waar het aan ligt.
- Sygic loopt constant vast.
- BT werkt helaas niet.

Voordelen:

- Vloeiender dan ooit tevoren
- Apex is geniaal!
- TripNDroid settings

Vanavond ga ik misschien Hypernonsense proberen. Goede ervaringen met de 2.3.7 versie dus ben benieuwd na deze rom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Draai nu een paar dagen de OTA ICS op mijn Sensation, enkele kleine irritaties tot nu toe:
- Geen mogelijkheid om .apk's van unknown sources te installeren, optie zit niet in het security menu
- gebruik van VPN vereist een password of lockscreen beveiliging.

Iemand een idee of hier wat aan te doen is?

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Floris-K schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:52:
Om de officiele update te installeren is het niet nodig om te rooten.
Op XDA staat de update en die kan zonder root etc etc geinstalleerd worden.
Heb gisteren al de CID en MID opgezocht van mijn phone en de juiste rom van XDA geplukt.
Dus ik kan deze zo op de SD kaart zetten en installeren dan.

Dat gaan we zeker doen dan (eerst backup proberen nemen van mijn huidige rom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 10:01
woest85 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:47:
- Geen mogelijkheid om .apk's van unknown sources te installeren, optie zit niet in het security menu
Iemand een idee of hier wat aan te doen is?
Bij mij wel hoor. In het instellingen menu onder beveiliging (security). Onder de subkop ''apparaatbeheer''. Onbekende bronnen heet het.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Engineer Stewie schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:00:
[...]

Heb gisteren al de CID en MID opgezocht van mijn phone en de juiste rom van XDA geplukt.
Dus ik kan deze zo op de SD kaart zetten en installeren dan.

Dat gaan we zeker doen dan (eerst backup proberen nemen van mijn huidige rom).
Nee het is een .exe bestand als het goed is die je kunt starten vanaf je computer en die zal dan je telefoon updaten. Dit staat alleen uitgelegd op xda-developers, dus je zou daar eens kunnen gaan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

JKratos schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:02:
[...]

Bij mij wel hoor. In het instellingen menu onder beveiliging (security). Onder de subkop ''apparaatbeheer''. Onbekende bronnen heet het.
Een dergelijk subkopje heb ik dus niet ;)

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Vage shizzle ;) Ik heb zelf een custom rom van 4.0.3 draaien maar kan me niet voorstellen dat er op dit gebied een verschil zit in de official rom en een custom rom (van de official).

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Het staat ergens onder 'Apps' of 'Toepassingen' of 'Opties voor ontwikkelaars' of onder 'Beveiliging'. Elke android heeft die optie.

[ Voor 13% gewijzigd door Sh4wn op 14-03-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
updating to android 4.0 ...

*EDIT*
Gelukt :)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7045/6836082856_c1c092c65f.jpg

[ Voor 65% gewijzigd door Engineer Stewie op 14-03-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Sh4wn schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:09:
Het staat ergens onder 'Apps' of 'Toepassingen' of 'Opties voor ontwikkelaars' of onder 'Beveiliging'. Elke android heeft die optie.
Tenzij je een policy accepteert van je exchange server die deze optie verwijdert. Sinds een tijdje kan dat in Android. Ik heb me ook best een tijd af gevraagd waarom ik de optie kwijt was maar dat komt daardoor in mijn geval.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Hmm, hier is het ook niet helemaal lekker gegaan...

Gisteren had ik de telefoon al geroot & CWM geinstalleerd dmv Revolution. Ik wou eens een ICS-rom proberen, dus had vanmiddag insertcoin gedownload, naar recovery gegaan en geinstaleerd.

Je ziet het al, firmware vergeten :X Ding komt dus in een bootloop... Opzich geen probleem, ik kon nog wel in Recovery komen, dus een oudere rom (CM7) erop gezet om dmv CID Getter te kijken wat m'n CID & MID zijn zodat ik de juiste firmware kan pakken. Deze geeft echter geen CID/MID weer? Apart...

Na wat rondzoeken bleek de Vodafone part 1-versie het meest waarschijnlijk te zijn, dus die firmware erop gezet en nog eens geprobeerd. Nog steeds bootloop. Patch-firmware uit dezelfde thread eroverheen, die vind dat ik een verkeerde CID heb...

Inmiddels boot de CM7-rom ook niet meer, en adb weigert de telefoon te herkennen (ubuntu, ??????? no permissions terwijl de device ID wel in de udevrules staat.

TL;DR: Mijn vraag dus: weet iemand een combinatie van firmware & ROM die niet in een bootloop terecht komt?
  • Ik heb een werkende fastboot & recovery om images te kunnen flashen,
  • ik kan niet via ADB de CID/MID uitlezen
  • Op het moment staat er CWM-based recovery v5.0.2.7 op, deze vervangen is geen probleem
Degene met de reddende tip krijgt een koekje *O*

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Chakotay schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 20:29:
Hmm, hier is het ook niet helemaal lekker gegaan...

Gisteren had ik de telefoon al geroot & CWM geinstalleerd dmv Revolution. Ik wou eens een ICS-rom proberen, dus had vanmiddag insertcoin gedownload, naar recovery gegaan en geinstaleerd.

Je ziet het al, firmware vergeten :X Ding komt dus in een bootloop... Opzich geen probleem, ik kon nog wel in Recovery komen, dus een oudere rom (CM7) erop gezet om dmv CID Getter te kijken wat m'n CID & MID zijn zodat ik de juiste firmware kan pakken. Deze geeft echter geen CID/MID weer? Apart...

Na wat rondzoeken bleek de Vodafone part 1-versie het meest waarschijnlijk te zijn, dus die firmware erop gezet en nog eens geprobeerd. Nog steeds bootloop. Patch-firmware uit dezelfde thread eroverheen, die vind dat ik een verkeerde CID heb...

Inmiddels boot de CM7-rom ook niet meer, en adb weigert de telefoon te herkennen (ubuntu, ??????? no permissions terwijl de device ID wel in de udevrules staat.

TL;DR: Mijn vraag dus: weet iemand een combinatie van firmware & ROM die niet in een bootloop terecht komt?
  • Ik heb een werkende fastboot & recovery om images te kunnen flashen,
  • ik kan niet via ADB de CID/MID uitlezen
  • Op het moment staat er CWM-based recovery v5.0.2.7 op, deze vervangen is geen probleem
Degene met de reddende tip krijgt een koekje *O*
Bijvoorbeeld deze ROM: http://forum.xda-develope...hp?p=14191938&postcount=1
En deze firmware: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1412618 (Even scrollen naar de laatste/nieuwste in het lijstje)

Edit: je komt wel de Bootloader in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

JKratos schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 20:34:
[...]

Bijvoorbeeld deze ROM: http://forum.xda-develope...hp?p=14191938&postcount=1
En deze firmware: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1412618 (Even scrollen naar de laatste/nieuwste in het lijstje)

Edit: je komt wel de Bootloader in?
Dank voor de reactie! Dat soort lijstjes firmwares heb ik al meer gevonden idd, het probleem is vooral dat ik de CID niet uigelezen krijg en dus niet kan zien welke ik moet hebben. SuperCID fixen wil ook niet ivm geen adb-access.

Bootloader & recovery kan ik wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Aah ok. Das minder idd. Ik heb één keer dat SuperCID gedaan en vervolgens nooit meer naar gekeken. Wanneer dat is gedaan kun je alles flashen wat je maar wil. (Bij wijze van). Maar dat gaat bij jou dus ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

JKratos schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 20:43:
Aah ok. Das minder idd. Ik heb één keer dat SuperCID gedaan en vervolgens nooit meer naar gekeken. Wanneer dat is gedaan kun je alles flashen wat je maar wil. (Bij wijze van). Maar dat gaat bij jou dus ook niet..
Nope, daarom ben ik al tevreden met een oude firmware & rom, zodat ik het ding iig kan booten en in USB debug mode hangen in de hoop dat ik adb aan de praat krijg om SuperCID te fixen :)

---

Hij werkt met bovenstaande firmware en de insertcoin ROM die ik al op de SD had, dank! DM even je adres en ik stuur je koekje op :P

[ Voor 11% gewijzigd door Chakotay op 14-03-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickudb
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 07:45
Hallo allen,

Ik zit met een probleempje met mn htc sensation. Ik heb deze een tijd geleden geroot en wat custom roms gedraaid. inmiddels weer terug naar stock 2.3.* (branded T-mobNL).
Nu wil ik eigenlijk gewoon een standaard EU rom erop, dus unbranded en zo dat ik weer OTA updates kan ontvangen (ICS bijv.).
Ik kan er alleen maar niet achterkomen hoe ik dit voor elkaar ga krijgen. Ik heb mn oude rom dus terug gezet. Geen root meer en de bootloader is weer locked.
Kan iemand mij nu vertellen hoe verder? Of een linkje naar een goede tutorial?

Dan nog een vraagje over garantie. Hoe zit dat als ik een unbranded rom erop zet, maar verder standaard? Hij moet nl. eigenlijk terug voor stof onder de display.

Yannick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 10:38
Heeft een van jullie al een goede Sense 4.0 rom draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Sh4wn schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:09:
Ik weet waar het hoort te staan ("Personal > Security", niet ergens onder apps/toepassingen...), hij staat er gewoon echt niet na het flashen van de OTA 4.0.3 uit het XDA topic bij mij.
rajackar schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:51:
[...]

Tenzij je een policy accepteert van je exchange server die deze optie verwijdert. Sinds een tijdje kan dat in Android. Ik heb me ook best een tijd af gevraagd waarom ik de optie kwijt was maar dat komt daardoor in mijn geval.
Ook dat is bij mij niet aan de orde :'(

[ Voor 36% gewijzigd door woest85 op 14-03-2012 23:04 ]

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Chakotay schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 20:44:
[...]

---

Hij werkt met bovenstaande firmware en de insertcoin ROM die ik al op de SD had, dank! DM even je adres en ik stuur je koekje op :P
haha, graag gedaan hoor. Ik gebruik diezelfde firmware ook icm met de laatste IC rom. Gaat als een malle! Snel, stabiel en een meer dan prima accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

JKratos schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 23:03:
[...]

haha, graag gedaan hoor. Ik gebruik diezelfde firmware ook icm met de laatste IC rom. Gaat als een malle! Snel, stabiel en een meer dan prima accuduur.
Eerste indrukken zijn goed inderdaad :) Wel jammer dat de app history/quicklaunch die onder de statusbar zat weg is.

Het valt me trouwens op dat ik nu wel netjes een CID (HTC_E11) krijg met CID Getter, vreemd dat dat voorheen niet gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Is er al iemand geslaagd om root (Superuser) werkend te krijgen ná de ICS OTA? Op xda staat wel een methode om unlockte firmware terug te zetten en clockwork recovery te flashen, en dat werkt ook allemaal. Echter apps die root nodig hebben werken niet of blijven hangen. De Superuser app staat wel geïnstalleerd en lijkt te werken maar rootexplorer hangt als ik deze wil starten. Zie ik iets over het hoofd?
Mijn Sensation is unbranded, superCID en S-Off, staat te lezen in de bootloader. Is root met deze OTA überhaupt mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb de officiele update erop gezet om de juiste HBoot te krijgen. De gekrakte zorgt voor een bootloop bij mij.
Ik heb nu weer eent elefoon met root en Cm9 // Open Sensation erop.

Helaas is mijn hboot 1.27 niet geschikt voor advanced commands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:44
yannickudb schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:20:
Hallo allen,

Ik zit met een probleempje met mn htc sensation. Ik heb deze een tijd geleden geroot en wat custom roms gedraaid. inmiddels weer terug naar stock 2.3.* (branded T-mobNL).
Nu wil ik eigenlijk gewoon een standaard EU rom erop, dus unbranded en zo dat ik weer OTA updates kan ontvangen (ICS bijv.).
Ik kan er alleen maar niet achterkomen hoe ik dit voor elkaar ga krijgen. Ik heb mn oude rom dus terug gezet. Geen root meer en de bootloader is weer locked.
Kan iemand mij nu vertellen hoe verder? Of een linkje naar een goede tutorial?

Dan nog een vraagje over garantie. Hoe zit dat als ik een unbranded rom erop zet, maar verder standaard? Hij moet nl. eigenlijk terug voor stof onder de display.

Yannick
Eerst je toestel onder garantie opsturen, daarna met je software aan de gang gaan. Als ze merken dat de rom niet origineel is kan het problemen geven, zelfs als stof niet software gerelateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Chakotay schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 07:44:
[...]

Eerste indrukken zijn goed inderdaad :) Wel jammer dat de app history/quicklaunch die onder de statusbar zat weg is.
Quick settings menu heb ik wel wanneer ik de notificatiebalk naar beneden trek.. Was dat geen keuze tijdens het flashproces? Staat mij bij namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Floris-K schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:54:
Ik heb de officiele update erop gezet om de juiste HBoot te krijgen. De gekrakte zorgt voor een bootloop bij mij.
Ik heb nu weer eent elefoon met root en Cm9 // Open Sensation erop.

Helaas is mijn hboot 1.27 niet geschikt voor advanced commands.
Wat heb je gedaan om na de officiele update weer root te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
John767 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:01:
[...]

Eerst je toestel onder garantie opsturen, daarna met je software aan de gang gaan. Als ze merken dat de rom niet origineel is kan het problemen geven, zelfs als stof niet software gerelateerd is.
Onzin, heb die van mij al drie keer weggebracht terwijl er geen orginele rom op stond, zelfs toen ik hem een keer gebricked had werd hij gewoon gemaakt, dus gewoon zo opsturen kan geen kwaad, overigens ben ik klaar met de sensation en heb inmiddels de TITAN.......zonder stof :P :9

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
  • Laatst online: 06-06 18:27
Ik lees wel vaker als negatief punt de stof. Ik heb daar echt nog noooooit last van gehad, wat een onzin. Zelfde als dat klepje, ik vind het ideaal. Wordt sowieso ook ziek van al die lui die lopen te zaniken of een telefoon 9 of 10 mm dik is. Lekker boeiend imo. (Sorry, moest ik allemaal even kwijt).

Ik heb nu een week lang Virtuous Inquisition 4.0 lopen, en damn dit is tot nu toe de beste rom die ik in een jaar heb gehad. Loopt gewoon zo smooth, BT werkt gewoon. Heerlijk. Iedereen aan te raden!!

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

JKratos schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:12:
[...]

Quick settings menu heb ik wel wanneer ik de notificatiebalk naar beneden trek.. Was dat geen keuze tijdens het flashproces? Staat mij bij namelijk.
Quicksettings heb ik wel, quicklaunch-lijstje bedoel ik, soort simpele versie van wat onder longpress-home zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

regmaster schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:42:
[...]

Wat heb je gedaan om na de officiele update weer root te krijgen?
Superuser installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Chakotay schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 19:02:
[...]

Quicksettings heb ik wel, quicklaunch-lijstje bedoel ik, soort simpele versie van wat onder longpress-home zit :)
Aah, ik snap hem. Nee die mis hier idd ook. Was me nog niet opgevallen. Zegt ook wat over hoevaak ik het gebruikte.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Merfeh schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:41:
Ik heb nu een week lang Virtuous Inquisition 4.0 lopen, en damn dit is tot nu toe de beste rom die ik in een jaar heb gehad. Loopt gewoon zo smooth, BT werkt gewoon. Heerlijk. Iedereen aan te raden!!
Same here! Werkt erg mooi, en is bloedje snel. Sense mis ik niet eens.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een sensation XE, werkt goed leuk mee aan het spelen. En heb ICS al een tijdje goed draaiend. Nou is alles blauw, heel mooi en strak maar mijn vraag is. Kan ik al dat blauw ook omtoveren naar het rode van mijn telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
wat is er ''ammel blauw''?
Lijkt mij een kwestie van een theme installeren oid?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Deze stond er al op maar werkte niet. Enfin ik heb maar een custom ICS rom geflasht en nu weer gewoon root.
Ik heb wel een slechtere ontvangst met firmware 3.32 op Vodafoon. Met 3.12 was de ontvangst gewoon goed. Hebben anderen hier ook last van? Ik krijg regelmatig een geen signaal waarschuwing op plekken waar ik eerder gewoon een goede ontvangst had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
MIUI v4 (ICS) is ook gister uitgekomen voor Sensation.

http://miuiandroid.com/co...s-gb-roms-uploaded.15733/

http://www.miui.com/development.html

Staat hij bijna onderaan.
Ook wel eens een flash waard, al die verschillende theme's ect werken allemaal naar behoren. En ook Camera/BT ect.

[ Voor 3% gewijzigd door Minaaj op 17-03-2012 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonny htc
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 11:29
zijn er nog andere links voor de stock roms? Want die ene op xda duurt zo lang..of hij werkt niet,bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Iemand van jullie al een snelle stabiele sense 4.0 rom aan het draaien?

Zit in de overweging om eens een sense 4.0 rom erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Grudgie schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 23:14:
Iemand van jullie al een snelle stabiele sense 4.0 rom aan het draaien?

Zit in de overweging om eens een sense 4.0 rom erop te zetten.
Tja, je zou het ook anders om kunnen zien, als jij je een Sense 4.0 rom gaat proberen en hier je bevindingen deelt met ons... Zo heel veel Sense 4.0 roms zijn er nog niet. Het uitproberen moet dus een koud kunstje zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik heb de sense 4 versie van insertcoin draaien. Loopt prima hier. Enige probleem is dat bluetooth niet werkt.
Ook zijn er een paar widgets die rosie reloads veroorzaken. Zolang je die niet gebruikt is het lekker werken.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

rajackar schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 23:36:
Ik heb de sense 4 versie van insertcoin draaien. Loopt prima hier. Enige probleem is dat bluetooth niet werkt.
Ook zijn er een paar widgets die rosie reloads veroorzaken. Zolang je die niet gebruikt is het lekker werken.
Kan ik gewoon de Beta 4 pakken? Of moet ik eerst Beta 3 flashen en daarover Beta 4 doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Grudgie schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 23:58:
[...]

Kan ik gewoon de Beta 4 pakken? Of moet ik eerst Beta 3 flashen en daarover Beta 4 doen
Kom kom, een beetje eigen initatief mag wel; http://insertcoin-roms.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Jammer dat de Animatie het niet doet :(

Dat mag wel snel gefixed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Grudgie schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:20:
Jammer dat de Animatie het niet doet :(

Dat mag wel snel gefixed worden.
Jaaa, dat mag ook wel snel gefixt worden, want ze krijgen dik betaald daarvoor :*) En anders doen we het wel zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door kraonkel op 18-03-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Merfeh schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:41:
Ik lees wel vaker als negatief punt de stof. Ik heb daar echt nog noooooit last van gehad, wat een onzin. Zelfde als dat klepje, ik vind het ideaal. Wordt sowieso ook ziek van al die lui die lopen te zaniken of een telefoon 9 of 10 mm dik is. Lekker boeiend imo. (Sorry, moest ik allemaal even kwijt).

Dat jij mazzel hebt, wil niet zeggen dat het geen probleem is. De afdichtkit onder het scherm is niet altijd even solide, waardoor er stof onder komt. Ik heb zelf gezien hoe dat gebeurt omdat ik mijn eigen scherm vervangen heb. En ook heb last van die stof, zeer irritant.

Dus geen onzin, zeker niet.

Verder zijn de meeste custom roms geen snars beter dan origineel. Dát moet ik even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
RielN schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:14:
[...]

Verder zijn de meeste custom roms geen snars beter dan origineel. Dát moet ik even kwijt.
Hoe durf je dat hier te zeggen :P

Nee dat stof stukje klopt wel, als ik me batterij er soms uithaal zie ik op het randje vaak veel stof liggen en als ik een kwast in de buurt heb dan stof ik het meestal af. Heb tot nu toe nog geluk daarmee gehad.

Maar custom roms niet beter? al die Sense restarts op originele Gingerbread of screenshots die worden gemaakt door power knop bug. De OTA ICS update heeft atm een multitouch bug, die straks wel eens door custom developers kan worden gefixed.
Weet ook niet welke rom's je hebt getest om tot deze conclusie te komen, maar ik zou niet zonder custom roms kunnen. (heb sinds dag 2 dat ik de telefoon heb custom rom draaien)
En daarvoor een oudere HTC Hero waar custom roms al helemaal nodig waren.

Plus zie net op xda/htcdev!;

HTC toch geluisterd alle complaints over GPL dat hij direct moet worden released, kernel sources!

HTC Sensation (HTC Europe) - ICS CRC - 3.0.16 kernel source code 97.4 MB Download
HTC Sensation XE (HTC Europe) - ICS CRC - 3.0.16 kernel source code 97.4 MB Download

Nu kunnen ze echt aan de slag :) plus adreno heeft ook paar dagen geleden binaries voor ICS released, dit en kernel sources kunnen ze Sense 4.0 goed laten draaien, en natuurlijk ook CM9 voltooien. En niet te vergeten de kernel tweaks.

[ Voor 26% gewijzigd door Minaaj op 19-03-2012 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:14
Even een complete noob vraag want het antwoord er eigenlijk niet zo 1,2,3 op vinden.
Op het moment dat ik mijn telefoon alleen S-OFF maak, ben ik dan mijn garantie al kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemeli
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 18:21
smartje74 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:17:
[...]

Volgens mij moet je deze hebben: RUU_Pyramid_HTC_Europe_1.50.401.1_R_Radio_10.58.9035.00U_10.15.9035.02_2_release_228602_signed.exe

Hier vandaan: http://www.filefactory.com/f/c87a2330449af512/

Die heb ik gebruikt en heb wel NL.
waar kan ik em nog meer downloaden?
ben al een dag bezig maar steeds bezet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

RielN schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:14:
[...]

Dat jij mazzel hebt, wil niet zeggen dat het geen probleem is. De afdichtkit onder het scherm is niet altijd even solide, waardoor er stof onder komt. Ik heb zelf gezien hoe dat gebeurt omdat ik mijn eigen scherm vervangen heb. En ook heb last van die stof, zeer irritant.

Dus geen onzin, zeker niet.

Hoe moeilijk was het btw om je scherm te vervangen? Ik moet er binnenkort ook aan want ik heb een aardige barst in m'n scherm.
Heb al wel een nieuw scherm besteld, die moet nog binnen komen. Maar ik heb geen idee wat ik kan verwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
15uur nadat htc zijn Sensation kernel released heeft, is het multitouch probleem opgelost door SebastianFM.
Kernel 1.30.1 waarmee je weer fatsoenlijk kan gamen indien je dat doet

[ Voor 18% gewijzigd door Minaaj op 19-03-2012 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
Ik heb sinds kort naast mijn Desire ook een Sensation. Nu probeer ik in HBOOT op te starten met VOL_DOWN inhouden en dan op de power knop drukken. Maar ipv HBOOT kom ik dan consequent in een zogenaamde 'safe mode'. Wat doe ik fout?

Of ligt aan het feit dat de vorige eigenaar er 3.32.401.5 (Nordic ICS) op heeft gezet?

Ik heb ook al RUU_PYRAMID_ICS_HTC_Europe_3.30.401.1_Radio_11.69.3504.00U_11.22.3504.07_M_test_240585
proberen te draaien, maar dan krijg ik FOUT 132: Handtekening fout

[ Voor 21% gewijzigd door Unicron op 20-03-2012 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Je kan proberen de telefoon eens aan een usb kabel te hangen en met de adb tools "adb reboot recovery" te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienuien
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 20:11
Unicron schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 00:54:
Ik heb ook al RUU_PYRAMID_ICS_HTC_Europe_3.30.401.1_Radio_11.69.3504.00U_11.22.3504.07_M_test_240585
proberen te draaien, maar dan krijg ik FOUT 132: Handtekening fout
Je moet wel superCID hebben om deze rom te installeren.

[ Voor 15% gewijzigd door tienuien op 20-03-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra88
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-07 04:17
Mike1986 Released met zijn Android Revolution HD aleen beta's versies van htc zelf, waarbij hij eigen tweaks instopt om de rom sneller te maken. Er is voor sense 4.0 op dit moment een beta versie van de oorspronkelijke One X die gebruikt wordt in de InsertCoin rom. De beta versie van sense 4.0 voor Sensation wordt alleen gebruikt door Mike wanneer HTC zelf een test versie verspreid onder haar beta testers. de ARHD 6.5.2XE of non versie werkt prima, en voldoet aan al mijn eisen i.c.m. de 1.30.1 kernel van SebastianFM

[ Voor 3% gewijzigd door Dijkstra88 op 20-03-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
tienuien schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:08:
[...]

Via ADB kan in inderdaad in de bootloader opstarten :)

Ah ok, dat verklaard al weer 1 ding. Ik heb zojuist mijn CID in iedergeval op HTC__001 gezet. Gezien de telefoon S_ON is kan ik de CID niet op "11111111", aka superCID zetten.

De HBOOT versie is 1.27.0000. Wat betekent dat ik hem niet S_OFF kan maken omdat revolutionary deze HBOOT versie nog niet ondersteund.

Verder heb ik geprobeerde de laatste officieele RUU voor europa erop te zetten met "RUU_Pyramid_HTC_Europe_1.50.401.1_R_Radio_10.58.9035.00U_10.15.9035.02_2_release_228602_signed". Helaas faalt dit met de melding Bootloader fout.

Betekent dit dat ik niet mag downgraden?

[ Voor 3% gewijzigd door Unicron op 20-03-2012 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-08 14:28
Wie gebruikt er nou sms tegenwoordig??

Virtuous Inquisition v4 met quad-lock-mod. Is het mogelijk om sms unlock link te veranderen naar whatsapp unlock link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg mij af of er al een optie is om je htc sensation te rooten als je de foutmelding krijgt "failed to get root" in revolutionary??

i40.tinypic.com/1f8zg8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Robbie T schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:18:
Even een complete noob vraag want het antwoord er eigenlijk niet zo 1,2,3 op vinden.
Op het moment dat ik mijn telefoon alleen S-OFF maak, ben ik dan mijn garantie al kwijt?
Even een herhaling :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een mooie theme voor deze rom:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1350492

alvast bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:36

BiLo

PSN: toiletcleaner

heeft iemand enig idee of je met Sene 4.0 ook die Dropbox account van 25gb krijgt? Er staat me zoiets van bij?

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allemaal,

Ik wilde vandaag ook de nieuwe Insertcoin 5.1.6 installeren. Ik heb mijn telefoon succesvol s-off gemaakt via revolutionary. Daarna ben ik superuser geworden en heb een backup gemaakt via titanium backup. VOor het installeren van de software heb ik ook een NAND backup gemaakt.

Wanneer ik de insertcoin rom op mijn sd kaart zet en installeer kies ik voor full wipe. Dat gaat prima, de installatie van de rom gaat ook prima, maar wanneer hij klaar is met installeren, blijft de telefoon zich rebooten, ik zie het woord sensation staan (nieuw splashscreen, de eerste keer voor gekozen) daarna krijg ik het htc logo en het beats logo / filmpje. In die loop blijft hij hangen.. Heb hem nu een kwartier dat laten doen..

Ik heb het 2x geprobeerd, maar beide keren ging het niet goed. Weet iemand wat ik fout doe?

Het gaat om een sensation XE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Juiste/laatste firmware pakket geflasht in de bootloader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 19:49

3DDude

I void warranty's

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:29:
Hoi Allemaal,

Ik wilde vandaag ook de nieuwe Insertcoin 5.1.6 installeren. Ik heb mijn telefoon succesvol s-off gemaakt via revolutionary. Daarna ben ik superuser geworden en heb een backup gemaakt via titanium backup. VOor het installeren van de software heb ik ook een NAND backup gemaakt.

Wanneer ik de insertcoin rom op mijn sd kaart zet en installeer kies ik voor full wipe. Dat gaat prima, de installatie van de rom gaat ook prima, maar wanneer hij klaar is met installeren, blijft de telefoon zich rebooten, ik zie het woord sensation staan (nieuw splashscreen, de eerste keer voor gekozen) daarna krijg ik het htc logo en het beats logo / filmpje. In die loop blijft hij hangen.. Heb hem nu een kwartier dat laten doen..

Ik heb het 2x geprobeerd, maar beide keren ging het niet goed. Weet iemand wat ik fout doe?

Het gaat om een sensation XE
Heb jij de instructies van Baadnews opgevolgd ? en daarmee bedoel ik die firmware update geflashed met nieuwe stuff voor je Ril, radios enz.wat compatible is met ICS ;)

Dat is het firmware update bestand PG58IMG.zip
Als je deze in de root van je sd kaart zet en in de bootloader reboot vraagt die of je alles wilt updaten :) *uiteraard moet je dan dat doen :P*

Ik draai momenteel virtuous S3 alpha met sense 4
Vind het wel fraai zo en lekker werken :)

[ Voor 8% gewijzigd door 3DDude op 21-03-2012 14:39 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat bestand heb ik wel :) Zal ik dat eerst moeten updaten en dan wipen en de rom installeren?

En wat is het risico op een brick? Dat lees ik nogal eens met een firmware update..

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Als ik zo snel kijk lijkt dat idd wat ik bedoel.

En pak idd het bestand waar 3DDude naar link, die package gebruik ik zelf ook icm IC rom.

Edit: Ja, eerst de firmware updaten, dan de boel wipen en dan de rom flashen in recovery.

[ Voor 11% gewijzigd door JKratos op 21-03-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat het de bovenste link is?
Download firmware for HTC Sensation (PG5813000, PG5811000 & PG5810000) & HTC Sensation XE (PG5813001)

Die heb ik nu gedownload. Die installeren en rebooten, dan de rom er op en gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Die moet je hebben ---> Firmware from 3.32.401.x & 3.32.401.10x RUU
Onderste in het rijtje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh, ik heb zojuist het bestand geinstalleerd welke ik zelf noemde, de telefoon start nu gewoon goed op :)

Kan dat kwaad, of moet ik die link gebruiken die jij net zei?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Die komt uit een oudere RUU dus kán voor problemen zorgen.

Als je de base van de rom vergelijkt met die nieuwste firmware zie je dat die hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dus alsnog die link die jij zei installeren en dan de rom installeren, dat gaat gewoon goed?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 18:57

reaL_G

G

tienuien schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:08:
[...]

nee, een normale EU cid zoals bv HTC__E11 zou ook gewoon werken.
anders is het geen eu rom.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:54:
Ok, dus alsnog die link die jij zei installeren en dan de rom installeren, dat gaat gewoon goed?
Precies, die nieuwe firmware flashen in bootloader, dan naar recovery gaan en alles wipen, laatste versie van IC flashen en dan 'normaal' rebooten.

Laat ff weten wanneer het is gelukt!

Ps. Geef hem ook ff de tijd om te booten he. Niet te snel aan de batterij gaan sjorren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JKratos schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:58:
[...]

Precies, die nieuwe firmware flashen in bootloader, dan naar recovery gaan en alles wipen, laatste versie van IC flashen en dan 'normaal' rebooten.

Laat ff weten wanneer het is gelukt!

Ps. Geef hem ook ff de tijd om te booten he. Niet te snel aan de batterij gaan sjorren ;)
Nee, het wachten ken ik wel. Ik zal nu die firmware flashen, dan rebooten. Dan in recovery wipen en dan de rom flashen :)
Pagina: 1 ... 18 ... 33 Laatste

Let op:
Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!