P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Nee. Maar dit is al zo vaak gevraagd hier in het forum. (En het antwoord blijft hetzelfde) Als je met unbranden tenminste bedoeld S-off worden en een Custom rom draaien zonder Vodafone meuk.jwakie schreef op zondag 04 maart 2012 @ 19:04:
Is het ook mogelijk om de VF sensation te unbranden en de ICS update te ontvangen via het netwerk?
[ Voor 30% gewijzigd door kraonkel op 04-03-2012 20:24 ]
Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G
Is de nieuwe firmware voor ARHD (Firmware from 3.32.401.x & 3.32.401.10x RUU) in principe dezelfde als de 3.24.401.x?? Want die zorgde dus bij mij voor de bootloops, en ik kreeg toen van Floris-K de tip om weer terug te flashen naar 3.12. Inderdaad werkte dat wel (terwijl 3.24 wel required was). Nu heb ik dus ARHD 6.3.0. draaien, maar wil graag naar de 6.5.0. flashen. Nu heeft die dus 3.32 nodig, maar ik ben bang dat ik dan weer de bootloops krijg. ik heb nu HBoot 1.23, en volgens mij is die andere Hboot 1.27 en die schijnt dus niet altijd te werken. Klopt deze info die ik nu geef? Heeft het zin om de 6.5.0. toch gewoon erover heen te flashen terwijl ik de firmware 3.12 laat? Omdat 3,24 dus ook al niet werkte denk ik dan 3.32 hetzelfde is...Floris-K schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:05:
Je kunt terug naar de firmware 3.12 die je er via Recovery op kunt zetten. Als je dan een ROM flasht gaat ie gewoon door. Je hebt dan alleen niet de aanbevolen firmware.
Ik heb precies hetzelfde als ik de firmware 3.24 of 3.30 flash. Kom ook niet verder dan 2 secs in de boot animation en heb een reboot te pakken. Ben al even bezig geweest met wat lui van xda om het uit te zoeken, maar we krijgen het niet gevonden. De meeste roms werken sowieso gewoon nog met die 3.12 firmware
EDIT: Heb het inmiddels geprobeerd. Ook in combinatie met de nieuwe 3.32 firmware krijg ik bootloops. Ik ben weer terug gegaan naar 3.12, maar draai intussen wel de nieuwe 6.5.0. ARHD. Ziet er prima uit, maar omdat ik nu de firmware van 3.12 heb, moet ik dan nog wel een andere radio of kernel flashen? Dit heb ik namelijk nog nooit gedaan, wat is het nut ervan en hoe doe ik het?
[ Voor 12% gewijzigd door Goofyduck384 op 04-03-2012 22:10 ]
Je krijgt geen errors terwijl je PG58IMG.zip flashed? bij 3.32?Goofyduck384 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 20:46:
[...]
Is de nieuwe firmware voor ARHD (Firmware from 3.32.401.x & 3.32.401.10x RUU) in principe dezelfde als de 3.24.401.x?? Want die zorgde dus bij mij voor de bootloops, en ik kreeg toen van Floris-K de tip om weer terug te flashen naar 3.12. Inderdaad werkte dat wel (terwijl 3.24 wel required was). Nu heb ik dus ARHD 6.3.0. draaien, maar wil graag naar de 6.5.0. flashen. Nu heeft die dus 3.32 nodig, maar ik ben bang dat ik dan weer de bootloops krijg. ik heb nu HBoot 1.23, en volgens mij is die andere Hboot 1.27 en die schijnt dus niet altijd te werken. Klopt deze info die ik nu geef? Heeft het zin om de 6.5.0. toch gewoon erover heen te flashen terwijl ik de firmware 3.12 laat? Omdat 3,24 dus ook al niet werkte denk ik dan 3.32 hetzelfde is...
EDIT: Heb het inmiddels geprobeerd. Ook in combinatie met de nieuwe 3.32 firmware krijg ik bootloops. Ik ben weer terug gegaan naar 3.12, maar draai intussen wel de nieuwe 6.5.0. ARHD. Ziet er prima uit, maar omdat ik nu de firmware van 3.12 heb, moet ik dan nog wel een andere radio of kernel flashen? Dit heb ik namelijk nog nooit gedaan, wat is het nut ervan en hoe doe ik het?
Vreemd dat het allemaal goed werkt want 3.12 is wel Sense 3.5 firmware.
Als je de firmware flashed, ga je dan ook nog naar recovery om cache+dalvik cache te wipen? want hij installeert wel met de firmware nieuwere radio(gps/wifi drivers ect) en kernel inderdaad.
Je kan proberen eerst naar recovery te gaan, daar cache+dalvik cache wipen en power off.
Daarna de PG58IMG.zip 3.32 laten flashen via hboot (niet eerst rom ingaan want dan builded hij cache voor je oudere firmware) Daarna zou hij moeten booten.
Je kan ook firmware flashen en dan opnieuw rom 6.5.0 installeren, alleen lijkt me het handiger om eerst cache/dalvik cache en dan firmware flash te proberen. Suc6
-Boot in Bootloader
-Flash bijbehorende firmware
-Reboot faalt want incompatibele firmware
-pull battery
-verwijder met behulp van pc de firmware zip van je sd
-sd kaart in je Phone
-boot je Phone in recovery
-flash superwipe
-reboot in recovery
-flash je rom
-(evt flash een andere kernel, als je dat leuk vind)
-reboot
En je telefoon start wonderbaarlijk gewoon op. Zo niet, dan ben je iets vergeten en faal je
Aardige omweg is dat, plus je moet nog een SD reader hebben ook.warhamstr schreef op zondag 04 maart 2012 @ 23:27:
Plaats je benodigde files op je sd, je firmware moet in je root staan en heeft altijd dezelfde naam, de roms en kernels kun je desgewenst in een aparte folder plaatsen.
-Boot in Bootloader
-Flash bijbehorende firmware
-Reboot faalt want incompatibele firmware
-pull battery
-verwijder met behulp van pc de firmware zip van je sd
-sd kaart in je Phone
-boot je Phone in recovery
-flash superwipe
-reboot in recovery
-flash je rom
-(evt flash een andere kernel, als je dat leuk vind)
-reboot
En je telefoon start wonderbaarlijk gewoon op. Zo niet, dan ben je iets vergeten en faal je
Kan je toch echt beter zoals ik hier boven uitgelegd heb eerst alles wipen, rom flashen, power off, mount usb in recovery voor firmware op sd, firmware flashen, gewoon booten, via app of usb mount firmware verwijderen.
Of als je al een rom hebt draaien(moet wel compatible zijn met fw), recovery, mount usb, firmware op sd, cache+dalvik cache wipe, power off, firmware flashen en booten, plus later weer firmware verwijderen.
Mijn is eet eéén van. Volgens mij wordt bij het flashen wel een en ander geïnstalleerd waardoor je de nieuwe kunt draaien. Ook zou je zelf een PG58IMG.zip kunnen maken met hboot 1.23 erin.
Ik ga mijn telefoon straks weer origineel maken en dan de update van htc binnen halen. Kijken hoe dat gaat en als hij dan in een boot loop komt, kan ik hem terug sturen.
Neem aan dat je de ICS update bedoelt, maar hoe ga je die binnenhalen? Die wordt gepushed als je via HTC Elevate bent aangemeld/geselecteerd toch?Floris-K schreef op maandag 05 maart 2012 @ 07:36:
Ik ga mijn telefoon straks weer origineel maken en dan de update van htc binnen halen. Kijken hoe dat gaat en als hij dan in een boot loop komt, kan ik hem terug sturen.
Wachten tot de ICS update van HTC officieel uit is en iedereen de update over the air(OTA) krijgt? Zal nog paar weken duren denk ik, maar tot die tijd genoeg leuk spul te flashen en het werkt bij mij perfect zonder hboot1.27.agoNITE schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:49:
[...]
Neem aan dat je de ICS update bedoelt, maar hoe ga je die binnenhalen? Die wordt gepushed als je via HTC Elevate bent aangemeld/geselecteerd toch?
Met OpenSensation/CM9 geeft FC's en reboots.. niks.. Blijft voorlopig mijn daily driver.
Oh zo, sorry ik dacht dat je het over die beta van laatst hadFloris-K schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:01:
[...]
Wachten tot de ICS update van HTC officieel uit is en iedereen de update over the air(OTA) krijgt? Zal nog paar weken duren denk ik, maar tot die tijd genoeg leuk spul te flashen en het werkt bij mij perfect zonder hboot1.27.
Met OpenSensation/CM9 geeft FC's en reboots.. niks.. Blijft voorlopig mijn daily driver.
[ Voor 73% gewijzigd door smartje74 op 05-03-2012 15:36 ]
Het eerste wat ze doen bij reparatie is alles terugzetten naar fabrieksinstellingen. Je root, hboot, s-off etc verdwijnt dan allemaal al.smartje74 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:01:
Ik heb even wat hulp nodig. Ik moet weer terug naar stock ROM ivm reparatie.
Op dit moment draai ik ARHD 6.5.0 met firmware 3.32. Hoe kom ik weer terug? Het flashen van 1.17 haalt niks uit, er veranderd niks in hboot. Hoe kom ik weer in 1.17 zodat ik de officiële RUU kan flashen?
Dat denk ik niet. Al ervaringen gelezen dat ze nog steeds S-off waren toen ze de sensation terugkregen. Stond wel stock rom op zonder superuser dus hadden ze effe geen root. Maar welke fabrieksinstellingen bedoel je? Die op de foon ben je alleen je instellingen en data kwijt. Wou dat het zo makkelijk was om terug te gaan naar unroot, s-off en hboot.dangerousp schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:25:
[...]
Het eerste wat ze doen bij reparatie is alles terugzetten naar fabrieksinstellingen. Je root, hboot, s-off etc verdwijnt dan allemaal al.
Kan ik hieruit opmaken dat ze bij HTC geen problemen maken wanneer ze een toestel met custom rom voor reparatie krijgen ingestuurd?dangerousp schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:25:
[...]
Het eerste wat ze doen bij reparatie is alles terugzetten naar fabrieksinstellingen. Je root, hboot, s-off etc verdwijnt dan allemaal al.
EDIT: Ik ben nu bezig met de upgrade van een MIUI 2.2.24 ROM naar de TripNMIUI Rom van Modaco. Ik blijf echter steken in een bootloop na het installeren van de rom. Daarom ben ik weer terug naar mijn oude rom. Heeft iemand enig idee hoe dit kan?, ik heb de cache geleegd en een factory reset gedaan. Moet ik misschien een andere kernel (zoals deze) installeren?
[ Voor 41% gewijzigd door I-Heine-I op 05-03-2012 23:03 ]
Bij Virtuous heb ik nog geen enkele FC gehad en de snelheid is gelijk aan de rom van Trip in mijn beleving. Qua battery life kan ik nu nog niets zeggen. Ik kan wel zeggen dat bij Virtuous bluetooth wel werkt, wat voor mij erg belangrijk is. Ik blijf dus voorlopig bij Virtuous, want het is ook nog eens een rom zonder Sense. Dat is voor mij ook een belangrijk aspect.
Iemand andere ervaringen of aanbevelingen?
Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries
moet je voor ics geen nieuwere firmware installeren, of is dat alleen bij de sense roms?I-Heine-I schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:33:
[...]
Kan ik hieruit opmaken dat ze bij HTC geen problemen maken wanneer ze een toestel met custom rom voor reparatie krijgen ingestuurd?
EDIT: Ik ben nu bezig met de upgrade van een MIUI 2.2.24 ROM naar de TripNMIUI Rom van Modaco. Ik blijf echter steken in een bootloop na het installeren van de rom. Daarom ben ik weer terug naar mijn oude rom. Heeft iemand enig idee hoe dit kan?, ik heb de cache geleegd en een factory reset gedaan. Moet ik misschien een andere kernel (zoals deze) installeren?
Dat zou inderdaad goed kunnen. Een nieuwere firmware zal dan wel ondersteuning bieden voor ICS? Dat topic over de firmwares is wel vreselijk ingewikkeld zeg! Ik heb even zitten lezen maar er is werkelijk geen touw aan vast te knopen. Is dit wat ik moet installeren om de TripnMIUI rom te kunnen flashen?erik23 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 09:48:
[...]
moet je voor ics geen nieuwere firmware installeren, of is dat alleen bij de sense roms?
Nope, alle nieuwe ICS-sen hebben de nieuwe firmware nodig.erik23 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 09:48:
[...]
moet je voor ics geen nieuwere firmware installeren, of is dat alleen bij de sense roms?
Ok, dus als ik Firmware from 3.32.401.x & 3.32.401.10x RUU uit dit topic zou flashen zou ik de gewenste MIUI kunnen installeren?RielN schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 21:15:
[...]
Nope, alle nieuwe ICS-sen hebben de nieuwe firmware nodig.
Alles reageert snappy, alleen jammer (en logisch) dat we nog Sense 3.6 door onze strot geduwd krijgen
Ondersteunt de firmware die jij noemt de Vodafone CID? Zo nee; is het eigenlijk zo dat de CID alleen te checken is via ADB?, of kan het ook met een terminal app?agoNITE schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:50:
Gisteren 3.32.401.3 geflashed gevolgt door de update naar 3.32.401.5. Moet zeggen dat ICS me tot nu erg bevalt!
Alles reageert snappy, alleen jammer (en logisch) dat we nog Sense 3.6 door onze strot geduwd krijgen
Science is stranger than fiction
Durf ik niet te zeggen, heb een non-branded Sensation.I-Heine-I schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:43:
[...]
Ondersteunt de firmware die jij noemt de Vodafone CID? Zo nee; is het eigenlijk zo dat de CID alleen te checken is via ADB?, of kan het ook met een terminal app?
Enige wat ik heb hoeven doen is mijn toestel S-Off maken. Verder is alles nog default.
Deze stappen heb ik gevolgd:
http://forum.xda-develope...?p=23297375&postcount=338
Dit is dus voor de normale Sensation, niet voor de XE!
Toestel is al s-off en draait nu op GB
Wat is nu beter om te doen, een custom rom van bv AHRD of IC of kan je ook zoals Agonite zegt de gedistrubeerde OTA update ICS erop zetten..?In beide gevallen moet je toch ook je firmware updaten lijkt me..
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
In mijn geval was echt flashen van de FOTA zip file voldoende. Niks geen gedoe met firmwares enzo.ionicdog schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:05:
Ik wil binnekort ook ICS (geen beta) erop zetten maar heb geen idee welke ik er nu het beste op kan zetten.
Wat is nu beter om te doen, een custom rom van bv AHRD of IC of kan je ook zoals Agonite zegt de gedistrubeerde OTA update ICS erop zetten..?In beide gevallen moet je toch ook je firmware updaten lijkt me..
Let wel dat die ik geflashed heb ook een bèta is, al vermoeden ze op XDA dat de .5 versie wel eens de final kan zijn.
Dit had ik destijds bij mijn Desire HD ook, draaide een bèta tot de final uit kwam. Deze bleek hetzelfde versienummer te hebben en verder ook geen wijzigingen t.o.v. de bèta versie.
maak echt niet uit welke rom je erop zet, ze zullen allebei even snel lopen en eventueel dezelfde bugs bevatten.ionicdog schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:05:
Ik wil binnekort ook ICS (geen beta) erop zetten maar heb geen idee welke ik er nu het beste op kan zetten.
als je ruu gebruikt hoef je niet de firmware te updaten, deze zit ook daarin.
ga je een custom rom flashen dan is het verstandig even ics-firmware erop te zetten
GiTS
Daarna ook nog een 1,78Ghz Kernel eroverheen en alles draait stabiel.
Dan moet je je verdiepen in het S-on maken van je Sensation.niek87 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:46:
Hoe verwijder ik revolutionary van mijn sensation?
krijg ik met s-off wel alle updates van htc?kraonkel schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 16:29:
[...]
Dan moet je je verdiepen in het S-on maken van je Sensation.
Nee. Dit is al heel vaak gevraagd maar het antwoord blijft nee.niek87 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 16:32:
[...]
krijg ik met s-off wel alle updates van htc?
is er ergens een handleiding in hoe het weer s-on maken van je telefoon?kraonkel schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 16:34:
[...]
Nee. Dit is al heel vaak gevraagd maar het antwoord blijft nee.
of is fabrieksinstellingen al weer genoeg?niek87 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 16:40:
[...]
is er ergens een handleiding in hoe het weer s-on maken van je telefoon?
Oh verdomme nu is mijn kans op ICS heel klein zeker? mits ik custom opzet. pfft. S-ON lijkt me beetje ja teveel risicovol.kraonkel schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 16:34:
[...]
Nee. Dit is al heel vaak gevraagd maar het antwoord blijft nee.
Ja ik zit liever niet met een bricked toestel. En mijn Engels is nogal slecht.
edit: Ik heb alles tenminste nog origineel. Vodafone is branded, ik heb alleen S-OFF & Revolutionairy. That's it.
[ Voor 12% gewijzigd door karimmm op 10-03-2012 17:59 ]
Je kan toch gewoon een Ruu downloaden?!karimmm schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 17:56:
[...]
Oh verdomme nu is mijn kans op ICS heel klein zeker? mits ik custom opzet. pfft. S-ON lijkt me beetje ja teveel risicovol.
Ja ik zit liever niet met een bricked toestel. En mijn Engels is nogal slecht.
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
heb je een link naar de RUU, of kan je hem ergens uploaden? ik krijg hem niet te pakken. en is S-OFF voldoende om RUU te flashen? of moet ik superuser ofzo zijn?
Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!
En als je teveel vraagt en te weinig doet krijg je de moderator op je dak.
Ja dat weet ik wel. Daarom twijfelde ik eerst of ik he hier zou vragen, want ik die die waarschuwing in het blauw wel ;-). En om kennis op te doen, moet je toch wat rondvragen, niet?kraonkel schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 18:19:
Voor Karimmm en niek87 geldt lees eerst jezelf in. Op xda developers androidworld en hier, want als het fout gaat zit je met duur 'baksteentje'. Dat zal niet zo snel gebeuren. Velen zijn jullie voorgegaan met succes, maar die weinigen waar het mis ging: Geen basiskennis.
Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!
En als je teveel vraagt en te weinig doet krijg je de moderator op je dak.
Om kennis op te doen moet je eerst veel lezen, vooral op XDA. Als je Engels niet goed is is dat natuurlijk lastig, maar dan moet je je toch ook wel realiseren dat dit dan überhaupt te hoog gegrepen kan zijn? Die guides zijn soms 2 A4's, als je dat niet kan begrijpen dan zou ik er nooit aan beginnen.karimmm schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 18:21:
[...]
En om kennis op te doen, moet je toch wat rondvragen, niet?
Omdat ik het dus ook allemaal wat teveel gedoe vind en mij er niet in wil verdiepen wacht ik dus rustig af op de update van HTC
Dan nog even een vraag: Welke non-Sense ROM heeft eigenlijk de beste camera-functie? Is toch iets wat ik essentieel vind mocht ik ooit mijn Sensation gaan rooten, maakt echt prachtige foto's nu met stock.
[ Voor 14% gewijzigd door Tiroz op 10-03-2012 18:47 ]
Die flash je niet. Je start de installer en volg gewoon wat op het scherm komt.niek87 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 18:50:
Ik heb de RUU nu, kan ik deze gewoon flashen als ik S-OFF ben?
thnxGrudgie schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 18:51:
[...]
Die flash je niet. Je start de installer en volg gewoon wat op het scherm komt.
de laatste test ruu is de 3.30 )hierbij blijf je idd s-off, echter heb je wel een stock recovery en geen root (is wel simpel op te lossen)
de ota is een zip
GiTS
dit 'probleem' hem ik dus, dus ik wil de 1.50.401.1 RUU flashen zoals hierboven staat. Mijn telefoon is dus al S-OFF, alleen hij start de CWM dus.
Ik kan de RUU dus installen via mijn pc zonder root access?
Waar lees jij dat? Wat een RUU hoef je niet percee in recovery te doen, kan ook gewoon als je telefoon aanstaat. Althans zo doe ik het.niek87 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 18:56:
4. Select 'Recovery' from the menu to enter the stock Recovery. If CWM loads up, stop now and flash the 1.50.401.1 RUU
dit 'probleem' hem ik dus, dus ik wil de 1.50.401.1 RUU flashen zoals hierboven staat. Mijn telefoon is dus al S-OFF, alleen hij start de CWM dus.
Ik kan de RUU dus installen via mijn pc zonder root access?
Het eerste deel is voor het ICS. Maar de RUU ga ik idd zometeen doen als de telefoon aan de laptop zit, dit moet toch niet te moeilijk zijn? En als dit is gelukt ga ik stap 4 weer opnieuw doen om ICS te krijgen.Grudgie schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 19:00:
[...]
Waar lees jij dat? Wat een RUU hoef je niet percee in recovery te doen, kan ook gewoon als je telefoon aanstaat. Althans zo doe ik het.
Welke pagina heb jij waar dat staat?niek87 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 19:01:
[...]
Het eerste deel is voor het ICS. Maar de RUU ga ik idd zometeen doen als de telefoon aan de laptop zit, dit moet toch niet te moeilijk zijn? En als dit is gelukt ga ik stap 4 weer opnieuw doen om ICS te krijgen.
kan allebij.
GiTS
Je moet deze RUU flashen als een rom. Dus gewoon booten in recovery en dan gewoon flashen zoals je een custom rom ook flashed.niek87 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 19:07:
maar voor de RUU heb ik toch geen root access nodig? dit kan toch gewoon via mijn pc?
de RUU is een .exe, dus lijkt me niet?Grudgie schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 19:08:
[...]
Je moet deze RUU flashen als een rom. Dus gewoon booten in recovery en dan gewoon flashen zoals je een custom rom ook flashed.
daarvoor is de ruu.exe, dan pas gebruik je de zip
GiTS
Verwijderd
Je linkt naar een guide over OTA. Daar staat een zip. Als jij een exe hebt, heb je het dus niet over hetzelfde.
Ohzo.. keek ff verkeerd in het topic. De RUU zelf is een .exe ja. Je sluit gewoon je telefoon aan op de laptop of pc en dan run je de RUU. En volg je gewoon wat er op het scherm komt.
is het nu niet simpeler om ff de nwe firmware te flashen en dan een custom rom op basis van de laatste ota?
dan heb je root, custom recovery enz.
[ Voor 11% gewijzigd door reaL_G op 10-03-2012 19:14 ]
GiTS
Ja dat is nog makkelijker. Want er zijn ook al unlocked firmware van ICS.reaL_G schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 19:13:
alles wat je nu gaat doen? wat je nu doet is meer werk dan onderstaande
is het nu niet simpeler om ff de nwe firmware te flashen en dan een custom rom op basis van de laatste ota?
dan heb je root, custom recovery enz.
Die kan je hier vinden trouwens.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1459767
Moet je ff kijken wat je CID & MID is en dan aan de hand daarvan kies je je nieuwe firmware. En als je die erop hebt gezet kan je gewoon de nieuwste roms draaien.
Ik ben mijn telefoon S-ON aan het maken dmv http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1192300
Ik weet alleen niet welke ik moet installeren. Ik heb een branded Vodafone toestel. http://www.filefactory.com/f/c87a2330449af512/ hier staan ze allemaal.
[ Voor 1% gewijzigd door karimmm op 10-03-2012 19:38 . Reden: Verkeerde url. ]
met die guide die je linkt ga je geen s-on krijgen.karimmm schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 19:24:
Hallo,
Ik ben mijn telefoon S-ON aan het maken dmv http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1538032
Ik weet alleen niet welke ik moet installeren. Ik heb een branded Vodafone toestel. http://www.filefactory.com/f/c87a2330449af512/ hier staan ze allemaal.
btw de ota is niet te gebruiken op een voda-rom.
ik zou gewoon s-off blijven en doen wat ik 2 post erboven zeg.
dm maar dan stuur ik wel een instructielijstje
GiTS
Ik pas het wel even aan
dm back.karimmm schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 19:37:
Ik heb je ge-dmt. En ik plaatste een verkeerde url, het moet deze zijn; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1192300
Ik pas het wel even aan
geen gehoor van bovenstaande op vragen van bovenstaande om te voorkomen dat er een brick ontstaat.
let op: wil je ooit nog terug naar stock, zorg dat je een RUU.exe heb van je huidige rom versie (of eerder, updaten kan altijd) dit maakt het terugzetten en s-on makkelijker.
zal hier maar het lijstje voor hem neer zetten.
nodig:
toestel s-off
super cid of een corresponderende cid in het lijstje van de firmware.
4ext recovery o.g.
een micro sd card reader of evt een 2de micro sd voor alleen de firmware.
stappen:
update je recovery (optioneel)
download de firmware (check gelijk of je cid klopt) hierzo, dus de 3.32... versie en plaats deze op je microsdkaart (niet in een map)(of op de 2de microsd die je alleen voor de firmware gebruikt) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1412618
download een rom bv deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1098849 kies de 6.5.1 (of de xe versie) en plaats deze ook op de microsd die je altijd in je tel gebruikt.
plaats de micro sd met de firmware zipfile en de rom file (als je geen 2de sd gebruikt).
zorg dat in je huidige rom de optie snel opstarten uitgeschakeld is (instellingen/energie)
toestel uit---> toestel aan met power en volume down ingehouden.
firmware word geupdate, er komt een meldeing om het toestel te rebooten waneer hij klaar is.
doe dit, en trek de batterij eruit net na het eerste htc scherm/tril momentje.
doe de sd kaart in de reader en verwijder de firmware zipfile (of plaats je normale sd kaart met de romfile)
weer toestel aan met power en volume down ingehouden. kies nu recovery.
zou wel eerst ff wipen, je kan dit doen met een superwipe zipfile of gewoon met 4ext
ga naar wipe/format, kies eerst format all partitions en kies dan wipe data/factory reset
installeer de nwe rom als normaal. (dus install from zip)
enz.
[ Voor 77% gewijzigd door reaL_G op 10-03-2012 20:40 . Reden: info toevoegen ]
GiTS

Heb al met sucses diverse ICS Roms gedraaid , wat mij alleen elke keer opvalt is dat het WIFI icoon soms grijs wordt terwijl ik nog steeds een wifi verbinding heb ?
Heeft iemand een idee of dit een ding is van ICS of is dit iets wat nog niet opgelost is in de roms .
[ Voor 5% gewijzigd door bandy op 11-03-2012 08:44 ]
ik draai nu ICS 1 dag maar het viel me ook op dat googleplay/market een beetje traag is met downloaden, blijft soms redelijk lang hangen op bv 90%...
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Voor mijn gevoel is dit juist beter dan in GB.ionicdog schreef op zondag 11 maart 2012 @ 09:21:
ik draai nu ICS 1 dag maar het viel me ook op dat googleplay/market een beetje traag is met downloaden, blijft soms redelijk lang hangen op bv 90%...
Blauwe balkjes betekent een verbinding met Google.bandy schreef op zondag 11 maart 2012 @ 08:43:
Misschien een heel simpel te antwoorden vraag (voor sommige) .. kan der zelf maar niet achter komen .![]()
Heb al met sucses diverse ICS Roms gedraaid , wat mij alleen elke keer opvalt is dat het WIFI icoon soms grijs wordt terwijl ik nog steeds een wifi verbinding heb ?
Heeft iemand een idee of dit een ding is van ICS of is dit iets wat nog niet opgelost is in de roms .
[Signature]
IK denk dat je daar gelijk in hebt.woest85 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 10:51:
De ICS OTA update zoals in http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1538032 update neem ik aan ook de firmware van mijn Sensation?
Dus blauw = synchroniseren met google accountMoning2 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 10:14:
[...]
Blauwe balkjes betekent een verbinding met Google.
Grijs = standaard wifi verbinding
Begrijp ik het dan goed ?
Lastig, omdat er GEEN RUU's zijn voor de NL vodafone branded toestellen.reaL_G schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 19:52:
let op: wil je ooit nog terug naar stock, zorg dat je een RUU.exe heb van je huidige rom versie (of eerder, updaten kan altijd)[/b] dit maakt het terugzetten en s-on makkelijker.
*knip*
S-ON is dus ook geen optie, omdat de CID van een branded toestel anders is dan die van een NON branded RUU. En dus grote kans op een (soft)brick als Karimmm dit toch gaat proberen!!
Een echte oplossing heb ik eerlijk gezegd ook niet helaas.
Revolutionairy zet de S-OFF flag, flashed CWM recovery en unlocked bootloader.
Als er een mogelijkheid is om de stock recovery terug te flashen en een standaard bootloader, dan kun je als laatste de S-ON flag wel weer zetten. Maarja....hoe weet ik ff niet.
Naar mijn idee:bandy schreef op zondag 11 maart 2012 @ 12:12:
[...]
Dus blauw = synchroniseren met google account
Grijs = standaard wifi verbinding
Begrijp ik het dan goed ?
Grijs: Wifi verbonden maar geen internet
Blauw: Wifi verbonden met internet
dit is dus een algemene opmerking, nadien heb ik nog contact gehad met diegene, en uiteindelijk samen op meerder fora wat info gevonden mbt vodarom.albino71 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 13:04:
[...]
Lastig, omdat er GEEN RUU's zijn voor de NL vodafone branded toestellen.
S-ON is dus ook geen optie, omdat de CID van een branded toestel anders is dan die van een NON branded RUU. En dus grote kans op een (soft)brick als Karimmm dit toch gaat proberen!!
Een echte oplossing heb ik eerlijk gezegd ook niet helaas.
Revolutionairy zet de S-OFF flag, flashed CWM recovery en unlocked bootloader.
Als er een mogelijkheid is om de stock recovery terug te flashen en een standaard bootloader, dan kun je als laatste de S-ON flag wel weer zetten. Maarja....hoe weet ik ff niet.
(zijn toestel was btw al zelf s-off gemaakt door diegene)
de Vodafone toestelen worden geleverd met de DE rom. (dit is eigenlijk gewoon een EU rom met nl taal.)
en dan zijn gewoon de ota`s te instaleren, zodat je weer op de laatste versie uit komt.
als je slim bent draai je de DE ruu op je origineel toestel dus s-on en vodarom, kan je het instaleren dan is jouw cid/mid dus compatible met de ruu. (in de ruu word er gecontroleerd of de rom compatible is me het toestel, ander instaleert het niet)
daarna zou ik pas beginnen met het s-off en rooten van je toestel, onthou natuurlijk wel altijd je originele cid zodat je dus het altijd nadien goed terug kan zetten.
dan zou het dus geen probleem moeten zijn,
of je wilt je voda branded toestel bv htc branded maken voor altijd (ff je cid wijzigen naar de NL HTC cid, kan ook natuurlijk. ben je gelijk voor altijd van die voda crap af.
[ Voor 32% gewijzigd door reaL_G op 11-03-2012 16:49 ]
GiTS
Welke blauwe balkjes? In HTC Sense zijn ze voor zover ik weet grijs bij wel wifi/geen bereik OF wit bij wel wifi/wel bereik.speedy_kevin schreef op zondag 11 maart 2012 @ 13:07:
[...]
Naar mijn idee:
Grijs: Wifi verbonden maar geen internet
Blauw: Wifi verbonden met internet
Grijs/blauw is standaard ICS kleur zeker ?
Kom van Virtuous Inquisition 4.0.0 ROM af , maar moet zeggen dat EggyEnergy al m'n verwachtingen vervuld !
[ Voor 83% gewijzigd door bandy op 11-03-2012 19:44 ]
In eerste instantie had hij de basis van OpenSensation gepakt en is nu over gegaan op tripndroid.
Geloof niet dat Trip weer op XDA zit... Maar hij komt hier soms ook voorbij, dus wellicht komt het antwoord binnenkort van hem zelf
Het lijkt net of je mij wilt uitleggen, maar ik was met dezelfde "klant" bezig als jijreaL_G schreef op zondag 11 maart 2012 @ 16:38:
[...]
dit is dus een algemene opmerking, nadien heb ik nog contact gehad met diegene, en uiteindelijk samen op meerder fora wat info gevonden mbt vodarom.
(zijn toestel was btw al zelf s-off gemaakt door diegene)
de Vodafone toestelen worden geleverd met de DE rom. (dit is eigenlijk gewoon een EU rom met nl taal.)
en dan zijn gewoon de ota`s te instaleren, zodat je weer op de laatste versie uit komt.
als je slim bent draai je de DE ruu op je origineel toestel dus s-on en vodarom, kan je het instaleren dan is jouw cid/mid dus compatible met de ruu. (in de ruu word er gecontroleerd of de rom compatible is me het toestel, ander instaleert het niet)
daarna zou ik pas beginnen met het s-off en rooten van je toestel, onthou natuurlijk wel altijd je originele cid zodat je dus het altijd nadien goed terug kan zetten.
dan zou het dus geen probleem moeten zijn,
of je wilt je voda branded toestel bv htc branded maken voor altijd (ff je cid wijzigen naar de NL HTC cid, kan ook natuurlijk. ben je gelijk voor altijd van die voda crap af.
Ik wist niet van de DE ruu af, goed om te weten....
Ja grijs/blauw zijn de standaard ICS kleuren voor wifi en netwerk verbinding.agoNITE schreef op zondag 11 maart 2012 @ 17:41:
[...]
Welke blauwe balkjes? In HTC Sense zijn ze voor zover ik weet grijs bij wel wifi/geen bereik OF wit bij wel wifi/wel bereik.
Grijs/blauw is standaard ICS kleur zeker ?
Zelf nooit gedaan en kan gewoon alles flashen wat ik wil, wellicht is 4ext wat fijner te bedienen met touchscreen maar ach.. ben cwm al gewend sinds 2009.jwakie schreef op maandag 12 maart 2012 @ 01:25:
Op XDA forum zie ik bij veel roms staan dat je de 4ext recovery nodig hebt. Is het echt nodig om je clockworkmod in te ruilen voor 4ext recovery?
Bij een aantal Roms is 4ext noodzaak omdat het succes vol installeren van die roms aders niet gaat werken. Bijvoorbeeld vanwege installatie opties die tijdens het installeren worden gevraagd. Dus ja, 4ext is dus wel degelijk aan te raden als een rom-chef dit in zijn release noties aangeeftjwakie schreef op maandag 12 maart 2012 @ 01:25:
Op XDA forum zie ik bij veel roms staan dat je de 4ext recovery nodig hebt. Is het echt nodig om je clockworkmod in te ruilen voor 4ext recovery?
Cogitationis poenam nemo patitur
Eerste geprobeerd het te installeren met clockwork. Dat liep niet helemaal zoals het moest telefoon bleef hangen in het opstarten. Toen maar 4ext recovery gebruikt, wat een handige tool is dat. Veel lof voor deze tool, zeer gebruiksvriendelijk. Binnen een half uur up and running. Gekozen voor de 1,5 GHz kernel te gaan.
Nu een dag ICS getest. Nog geen gekken dingen tegen gekomen en het loopt heerlijk soepel. Uit eindelijk zeer blij dat ik het gedaan heb. Mocht ik onverhoopt toch tegen problemen of fouten aanlopen zal ik dit zeker laten weten.
Psn - Sevyxs
@Sevyx: hoe heb je CWM kunnen overschrijven?
Ik heb nu IC en wil ook naar Revolution HD.
[ Voor 3% gewijzigd door jwakie op 12-03-2012 12:43 ]
Psn - Sevyxs
Wat vinden mensen de voordelen van Android Revolution HD t.o.v. insert coin? Ik heb beide veelvuldig getest, maar kom eigenlijk altijd op IC uit doordat deze net wat uitgebreider is (Leedroid tweakers, meer quicksettings, meer keuze bij power menu etc.).
Ik kies voor ARHD omdat dit een rom is zoals die door HTC wordt geleverd, geen visuele tweaks e.d. alleen performance tweaks. Als ik een uitgebreider power-menu wil, flash ik een mod. Ik hoef geen cook te hebben die dat voor mij bepaalt. ARHD levert wel extra apps, maxthon browser e.d. maar deze zijn gewoon weer te verwijderen.slim_fan schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:44:
Wat vinden mensen de voordelen van Android Revolution HD t.o.v. insert coin? Ik heb beide veelvuldig getest, maar kom eigenlijk altijd op IC uit doordat deze net wat uitgebreider is (Leedroid tweakers, meer quicksettings, meer keuze bij power menu etc.).
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Guide op xda-developers gevolgd.
Eerst S-OFF, was makkelijk en ging goed.
Vervolgens zou ik er een nieuwe firmware op moeten zetten, blabla, alles goed uitgezocht, firmware gedownload... geflasht... ennnn... crap!
Nu blijft hij steeds rebooten, kan ik proberen een andere (misschien wel goede?) firmware te flashen, of een originele ergens vandaan toveren?
Ik dacht dat ik alles goed had uitgezocht maar daar ziet het er dus niet naar uit
Vergeet niet superscript te runnen.
Psn - Sevyxs
Even wachten tot ik thuis ben en dan zo'n adapter gebruiken
superscript = superwipe?
Vervolgstappen:
4EXT recovery?
SuperWipe
ARHD erop?
Ik had volgens mij na S-OFF maken eigenlijk gelijk die 4EXT erop moeten zetten maar dat ben ik een beetje vergeten
En ik neem aan dat als ik een andere rom wil flashen, laten we zeggen de nieuwe IC dan kan dat toch gewoon weer?
Verwijderd
Ja, ja en ja! Superscript en superwipe komt op hetzelfde neer.Xevoo schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:12:
Oke, ik hoop dat het zo simpel is, kan alleen nu niets meer doen want ik gebruikte m'n USB kabel om op mijn SD kaart te komen en dat werkt dus niet meer
Even wachten tot ik thuis ben en dan zo'n adapter gebruiken
superscript = superwipe?
Vervolgstappen:
4EXT recovery?
SuperWipe
ARHD erop?
Ik had volgens mij na S-OFF maken eigenlijk gelijk die 4EXT erop moeten zetten maar dat ben ik een beetje vergeten
En ik neem aan dat als ik een andere rom wil flashen, laten we zeggen de nieuwe IC dan kan dat toch gewoon weer?
Het is altijd het makkelijkst om alles tegelijk op de sd-kaart te zetten. Updates zijn sowieso gewoon te flashen zonder wipe. Als je naar een andere ROM gaat is het wel aan te raden om superwipe te doen.