Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries
Samsung Flip 7
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Heeft iemand enig idee hoe dit gaat, krijg je die gewoon als systeem update binnen?
Als je phone geroot is (s-off en superuser + standaard 2.3) kan je die dan gewoon updaten?
of zou je weer terug moeten naar s-on en zou je ook firmware moeten flashen...?
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Dit is al heel vaak gezegd als je geroot bent krijg je geen officiële updates meer. Maar daar staat tegenover (waarschijnlijk)een custom even snel op de 'markt' is als de officiële. Misschien zelfs eerder. Dat laatste gedeelte van je vraag over de firmware hoef je je geen zorgen te maken indien je een ungeroote versie hebt. Die komt dan mee met de OTA.ionicdog schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 15:27:
even vooruitlopend op de standaard update naar ICS van HTC volgende maand.
Heeft iemand enig idee hoe dit gaat, krijg je die gewoon als systeem update binnen?
Als je phone geroot is (s-off en superuser + standaard 2.3) kan je die dan gewoon updaten?
of zou je weer terug moeten naar s-on en zou je ook firmware moeten flashen...?
[ Voor 16% gewijzigd door kraonkel op 20-02-2012 17:48 ]
Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G
Ik ben toch maar gaan rooten
Met tel. helemaal uitzetten. En dan volume knop down indrukken samen met powerknop. Dan kom je in de bootloader en hboot daar staat een getallenreeks 1.17.000 of zoiets. Met firmware bedoelen ze dat iCS sensation custom versie is gebaseerd op bv RUU 3.25.401.102 dan moet je firmware 1.25.0000 erop zetten. En er is de vorige versie 3.24 ennogwat. Dan moet je Hboot 1.24.000 erop staan. Houdt er rekening mee dat bij firmware naar 3.25 enz bij teruggaan naar 'n Gingerbread Rom ook de firmware moet downgraden.jonny htc schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 18:25:
Even een vraag..hoe kan ik nou zien welke firmware versie ik heb?
Ik ben toch maar gaan rootenkon het toch niet laten.ik kom van een htc hd2 af en nu een xe,maar vind die ics er leuk uitzien.ik heb nu Revolution HD erop gezet,maar wil nu de insert coin proberen,en moet dus die firmware veranderen.
Zoals je ongetwijfeld zult lezen op XDA is dit NIET ZONDER gevaar! Dus ga zorgvuldig te werk. Denk niet te vroeg dat het Hboot upgraden klaar is!! Telefoon doet dit in 2 x of misschien wel meer dus lees zorgvuldig........
[ Voor 12% gewijzigd door kraonkel op 18-02-2012 19:27 ]
kraonkel schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 19:21:
[...]
Met tel. helemaal uitzetten. En dan volume knop down indrukken samen met powerknop. Dan kom je in de bootloader en hboot daar staat een getallenreeks 1.17.000 of zoiets. Met firmware bedoelen ze dat iCS sensation custom versie is gebaseerd op bv RUU 3.25.401.102 dan moet je firmware 1.25.0000 erop zetten. En er is de vorige versie 3.24 ennogwat. Dan moet je Hboot 1.24.000 erop staan. Houdt er rekening mee dat bij firmware naar 3.25 enz bij teruggaan naar 'n Gingerbread Rom ook de firmware moet downgraden.
Zoals je ongetwijfeld zult lezen op XDA is dit NIET ZONDER gevaar! Dus ga zorgvuldig te werk. Denk niet te vroeg dat het Hboot upgraden klaar is!! Telefoon doet dit in 2 x of misschien wel meer dus lees zorgvuldig........
Als ik het zo bekijk mis ik duidelijke informatie zoals:Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:19:
Iemand mijn laatste creatie al gechecked?
http://rootzwiki.com/topi...-still-under-development/
- Wat is er anders aan dan je andere roms (of die van andere devs)
- Wat werkt er (nog) niet (goed)
- Is het stabiel (loopt nooit willekeurig vast)
Verder ben ik altijd al benieuwd waarom alle roms van je als eerste een wipe doen? Het maakt het vast stabieler, maar je verkleint hiermee ook sterk je userbase aangezien niet veel mensen zin hebben het ding na elke update weer opnieuw in te stellen. Ben weinig roms tegengekomen waarbij het behouden van data problemen gaf.
Ik heb ook geprobeerd om de ICS ROM van Virtuous Inquisition te installeren, maar kreeg een bootloop

Heel veel verder gelezen en toen las ik dat ik de firmware moest updaten. Heb de bij de MID en CID passende zip gedownload, maar dat is dezelfde PG58IMG.zip die ik gister heb geflashed om het toestel S-OFF te verkrijgen?
Ik las ook dat het ook gaat werken met de 3.12 firmware, maar dan moet de ROM gebaseerd zijn op Sense - en dat wil ik dus niet!
Ik hoop dat iemand hier ICS Virtuous Inquisition succesvol heeft geïnstalleerd en me verder op weg kan helpen, alvast bedankt!
-Ti2
Succes!
Ik draaide ARHD 6.2.1. perfect, maar de nieuwe 6.3.0. was uit. Deze heb ik geprobeerd te flashen (zoals ik al tientallen keren voor de 6.2.1. gedaan heb), maar toen kwam ik in een bootloop. Toen de telefoon uitgeschakeld en opgestrat in de bootloader. Ik kan nog in de recovery komen, dus dat maar gedaan. Via usb toggle storage heb ik toen (na "goed" lezen had ik de firmware update naar 3.30 over het hoofd gezien) de nieuwe firmware op de sdkaart gezet. Toen de telefoon opnieuw in de bootloader laten opstarten, flashen van de nieuwe firmware ging prima. Toen de superwipe eroverheen en tot slot wederom de nieuwe ARHD 6.3.0. rom eroverheen. Maar na reboot komt en blijft hij in de boot loop, enkel het HTC witte scherm, met die groene tekst eronder, daarna weer opnieuw boot.
Ik ben superCID, MD5sum gecheckt, allemaal goed. Ten einde raad (na veel geklooi en probeer) heb ik de hele SD-kaart maar eens in windows geformateerd (was misschien niet handig omdat hier ook bepaalde belangrijke zaken opstaan, waardoor ik nu nog verder van huis ben?? Ik weet het niet...), weer alle stappen vanaf begin ondernomen, maar nog steeds de bootloop.
Ik kan in de bootloader komen, kan in 4ext Recovery Touch komen, kan de sd-kaart bereiken, heb geen backup rom die wel werkt. Hoe kom ik uit deze loop en hoe krijg ik mijn telefoon weer werkende? Hij is toch nu niet gebricked???
Ik heb precies hetzelfde als ik de firmware 3.24 of 3.30 flash. Kom ook niet verder dan 2 secs in de boot animation en heb een reboot te pakken. Ben al even bezig geweest met wat lui van xda om het uit te zoeken, maar we krijgen het niet gevonden. De meeste roms werken sowieso gewoon nog met die 3.12 firmware
Ah heerlijk iemand die daar ook last van heeft..Floris-K schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:05:
Je kunt terug naar de firmware 3.12 die je er via Recovery op kunt zetten. Als je dan een ROM flasht gaat ie gewoon door. Je hebt dan alleen niet de aanbevolen firmware.
Ik heb precies hetzelfde als ik de firmware 3.24 of 3.30 flash. Kom ook niet verder dan 2 secs in de boot animation en heb een reboot te pakken. Ben al even bezig geweest met wat lui van xda om het uit te zoeken, maar we krijgen het niet gevonden. De meeste roms werken sowieso gewoon nog met die 3.12 firmware
Noem eens een rom voor de 3.12 van ARHD, want ik kan ze niet vinden.. In dat topic op xda staat alleen de nieuwste te downloaden... maar voor de 3.12 zie ik er geen... Maar voor mijn part geen ARHD, want ben allang blij als mntelefoon weer opstart. Heb je dus een aanrader?
Ik heb nu de nieuweste CM9 van Vorbeth (22-02) op mijn telefoon staan en die werkt ook.
Bij beide roms staat dat de nieuwste firmware nodig is, maar bij mij start het gewoon door.
Probeer wel eerst de firmware te installeren, dus het kan zijn dat e.e.a. dan wel goed wordt gezet en het daarom werkt. Dat weet ik ook niet precies.
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
[ROM][X Series] Virtuous S4X [Sense 4.0 Android 4.0.3]
Ik ga em vanavond proberen
Ben benieuwd hoe die rom is, Sense 4.0 ziet er goed uit.. het heeft wel iets.BabyXL schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:59:
Sinds gisteren is er ook een Sense 4.0 met ICS Custom ROM:
[ROM][X Series] Virtuous S4X [Sense 4.0 Android 4.0.3]
Ik ga em vanavond proberen
Het enige wat ik erg jammer vind is dat de hoge kwaliteit foto's van facebook niet opgehaald worden, en het keyboard toont kuren. Ga ik later ff naar kijken. Voor de rest ziet het er erg goed uit.
[ Voor 4% gewijzigd door Cybergamer op 24-02-2012 16:15 ]
Werkt het snel? Want zit nu al weken op Trip zijn ICS's roms en vind die erg fijn werken.BabyXL schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:14:
De ROM is erg goed. Had 10 minuten nodig voor 1e boot, en daarna was die nog 10 minuten laggy ivm downloaden/restoren van de market.
Het enige wat ik erg jammer vind is dat de hoge kwaliteit foto's van facebook niet opgehaald worden, en het keyboard toont kuren. Ga ik later ff naar kijken. Voor de rest ziet het er erg goed uit.
Wat werkt er allemaal en wat niet?
Ik zou daar niet te lang over nadenken gewoon HTC bellen, dan weet je uit eerste hand wat ze gaan zeggen/doen. Ik denk dat ze 'm gewoon laten ophalen en repareren/vervangen. Van de powerbutton weet ik het niet zo maar als het over het kraken (van de achterkant) dat is hier, en bij HTC Sensation ervaringen en discussie, al erg uitgekauwd, met items over tape plakken en zo. Moet je maar eens lezen was bijna een gebed zonder einde. Eigenlijk hoort jouw vraag meer daar thuis dan hier. Ondertussen heeft HTC al de nodige ervaring hiermee en ook oplossingen. Omdat ik zelf niet kraak heb ik me er niet mee beziggehouden.Bas. schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 19:20:
Ik heb hier bij een XE dat mijn powerbutton blijft haken en het enorm kraakt. Kan ik zo HTC bellen en krijg ik een nieuwe cover thuis gestuurd? Of hoe zit dat precies?
[ Voor 5% gewijzigd door kraonkel op 24-02-2012 19:44 ]
Als je bij vodafone zit kan je naar een sevicecenter gaan van hun en maken ze hem ter plekke voor je, anders opsturen en geduld hebben tot hij weer terug komtBas. schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 19:20:
Ik heb hier bij een XE dat mijn powerbutton blijft haken en het enorm kraakt. Kan ik zo HTC bellen en krijg ik een nieuwe cover thuis gestuurd? Of hoe zit dat precies?
Samsung Flip 7
Ja, snel is die zeker wel. Ik ben weet terug naar InsertCoin, want het voelt nog niet helemaal af.Grudgie schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:17:
[...]
Werkt het snel? Want zit nu al weken op Trip zijn ICS's roms en vind die erg fijn werken.![]()
Oke, heb nu Build 2 op mn foon gezet, heb van te voren nog wel backup gemaakt van mn vorige rom die erop zat wanrt die werkte heerlijk! Zien hoe Sense 4.0 werkt en hoe het eruit zietBabyXL schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 12:02:
[...]
Ja, snel is die zeker wel. Ik ben weet terug naar InsertCoin, want het voelt nog niet helemaal af.
Heb hem hier ook draaien.BabyXL schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:14:
De ROM is erg goed. Had 10 minuten nodig voor 1e boot, en daarna was die nog 10 minuten laggy ivm downloaden/restoren van de market.
Bij mij worden de facebook plaatjes sowieso niet opgehaald. Dat is wel jammer.
Haxsync werkt onvoorspelbaar maar heeft bij mij een paar contacts wel van HQ plaatjes voorzien.
Bluetooth werkt ook nog niet maar MDJ is met een nieuwe build bezig en op twitter stond dat BT het gaat doen. Ik denk dat ik dan mijn nieuwe daily heb gevonden
Vind jij hem snel werken?rajackar schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 16:54:
[...]
Heb hem hier ook draaien.
Bij mij worden de facebook plaatjes sowieso niet opgehaald. Dat is wel jammer.
Haxsync werkt onvoorspelbaar maar heeft bij mij een paar contacts wel van HQ plaatjes voorzien.
Bluetooth werkt ook nog niet maar MDJ is met een nieuwe build bezig en op twitter stond dat BT het gaat doen. Ik denk dat ik dan mijn nieuwe daily heb gevonden
Ik niet echt, als ik vergelijk met de ICS rom van Trip.. voelt sense toch nog wel beetje laggy aan

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
[ Voor 14% gewijzigd door JJnJ op 26-02-2012 00:09 ]
En dat "settings" knopje is vervangen door een onscreen exemplaar, wat ontzettend dom is dat zeg. Hoop echt dat die er in de officiële ROM's uitgesloopt gaat worden en je weer alleen de hardware button daarvoor moet gebruiken. Snap zowieso niet waarom Google dat zo verzonnen heeft. Neemt alleen scherm ruimte in beslag.
Trip, goed spul man. Ik heb verschillende ICS versies van InsertCoin en ARHD getest, maar ik vind deze van jou eigenlijk een stuk fijner. Hij is naar mijn idee sneller en mooier. Ben vooral blij dat er geen sense op zit.Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:19:
Iemand mijn laatste creatie al gechecked?
http://rootzwiki.com/topi...-still-under-development/
Bluetooth heb ik nog niet getest, ben benieuwd of dit werkt. Het enige dat ik merk is dat het touchscreen iets minder werkt. Ik moet iets harder drukken voordat deze reageert. Is dit bekend?
Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries
Verwijderd
[ Voor 78% gewijzigd door kraonkel op 26-02-2012 22:58 ]
Verwijderd
Dit zal er bij de definitieve versie voor de sensation idd uitgesloopt worden. De nieuwe ICS-phones hebben echter geen menu-knop meer waardoor het wel nodig is. Maar echt mooi is het niet, maar dit komt omdat fabrikanten hardware knoppen blijven gebruiken ipv on-screen buttons. Ligt dus niet aan Google in ieder geval.warhamstr schreef op zondag 26 februari 2012 @ 00:55:
Heb nu ook die sense 4 rom draaiend. Toetsenbord kan je het best vervangen door bijvoorbeeld Swiftkeyx. Verder werkt het best fijn, alleen lang nog niet zo soepel als bijvoorbeeld een ARHD rom.
En dat "settings" knopje is vervangen door een onscreen exemplaar, wat ontzettend dom is dat zeg. Hoop echt dat die er in de officiële ROM's uitgesloopt gaat worden en je weer alleen de hardware button daarvoor moet gebruiken. Snap zowieso niet waarom Google dat zo verzonnen heeft. Neemt alleen scherm ruimte in beslag.
Verwijderd
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Verwijderd
Werkt deze tool ook om te rooten/s-off "htc-super-tool-v3"
http://www.androidauthority.com/root-s-off-unlock-bootloader-on-htc-sensation-amaze-evo-3d4g-mytouch-3g4g-inspire-incredible-with-htc-super-tool-v3-41701/
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2012 19:19 ]
Build3 is net uit. het is allemaal net ff een stukje beter, en zeker bruikbaar en bloedje snel! Maar je voelt gewoon dat het nog niet helemaal af is.Grudgie schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:17:
[...]
Werkt het snel? Want zit nu al weken op Trip zijn ICS's roms en vind die erg fijn werken.![]()
Anyway, dit is de rom die ik de komende dagen ga draaien.
ligt dit aan mijn toestel of?
heb de revolutionary recovery erop staat en hij is S-Off (Hboot versie 1.17....)
wat moet ik doen?
gr
welke ICS rom? als je hboot 1.17 hebt zit je iig nog niet op laatste firmware.Knamix schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 01:35:
Heb net mijn HTC geroot (blijdschap) maar als ik een custom rom erop wil zetten (heb er 2 getest) dan gaat hij niet verder dan de (Beats logo) of de (ICS toestel instellen) dan loopt hij vast en reboot hij opnieuw...
ligt dit aan mijn toestel of?
heb de revolutionary recovery erop staat en hij is S-Off (Hboot versie 1.17....)
wat moet ik doen?
gr
Nieuwste ICS roms vereisen ook nieuwere firmware (radio ect)
Gingerbread roms werken niet op de nieuwere firmware omdat die dat niet meer "aanspreken"
Eigenlijk raad ik je dus aan om 3.24/3.30 firmware te installeren.
Ik had zelf geen superCID daarvoor aangemaakt maar ik kon mijn CID achterhalen door applicatie CID Getter, daarna de juiste firmware gekozen waardoor ik hem niet superCID hoefde te maken.
Dus hier even lezen
Weet niet of je toevallig een backup hebt gemaakt voordat je ICS rom ging flashen anders kan je die terug zetten om via CID getter te achterhalen welke firmware je kan pakken.
Indien je dat weet kan je weer terug naar recovery, alles wipen system/cache en dalvik cache.
Je kan via recovery USB mounten dus bijvoorbeeld daar firmware zip er op zetten, nadat je rom heb geflashed kan je telefoon uitzetten en een keer booten naar HBOOT (dan flashed hij automatisch firmware)
Daarna je telefoon even laten booten, moet niet al te lang duren en je kan evt daarna weer het firmware bestand via root explorer oid er van afhalen (of usb mount) zodat hij niet telkens firmware probeert te flashen indien je in hboot menu komt.
[ Voor 27% gewijzigd door Minaaj op 28-02-2012 01:58 ]
gr
[ Voor 75% gewijzigd door Knamix op 28-02-2012 02:08 ]
Je kan opzich wel gewoon een 2.3.7 rom installeren op dit moment, zodat je even kan inlezen over firmware maar zo moeilijk is het niet.
Als je die rom er op hebt staan kan je ook met app CID Getter achterhalen welke firmware je nodig hebt zonder je toestel superCID te maken.
Deze kan je bijvoorbeeld gewoon installeren, http://forum.xda-develope...hp?p=22736439&postcount=3
Wel natuurlijk wipe doen voordat je hem flashed.
Anders voor stock de RUU zoeken, maar je bent nu toch al zo ver gekomen dus zal ik als ik jou was snel even die rom flashen, suc6.
Heel erg bedankt!Minaaj schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 02:12:
Die staat ook op xda maar licht ook aan welke telefoon je hebt volgens mij. RUU's zijn dat en die moeten ook op xda staan.
Je kan opzich wel gewoon een 2.3.7 rom installeren op dit moment, zodat je even kan inlezen over firmware maar zo moeilijk is het niet.
Als je die rom er op hebt staan kan je ook met app CID Getter achterhalen welke firmware je nodig hebt zonder je toestel superCID te maken.
Deze kan je bijvoorbeeld gewoon installeren, http://forum.xda-develope...hp?p=22736439&postcount=3
Wel natuurlijk wipe doen voordat je hem flashed.
Anders voor stock de RUU zoeken, maar je bent nu toch al zo ver gekomen dus zal ik als ik jou was snel even die rom flashen, suc6.
toestel werkt nu gewoon en volgens mij ook wat sneller dan de stock rom als het goed is!
gr
Ik zit met een update probleempje waar ik zelf niet verder mee kom.
Ik maak gebruik van de Sensation, custom ROM: Insertcoin 2.3.5. HTC Sense 3.5 met Beats audio en de bricked kernel van Insertcoin @ 1,5 Ghz. HBOOT 1.17.
Ik heb heel wat lopen lezen op XDA en het androidforum omdat ik een update naar ICS 4.0.3. wil flashen van Insertcoin.
Ik ben verschillende threads tegengekomen aangezien er verschillende manieren zijn om te updaten.
De ene manier zul je moeten SUPERCIDDEN en bij de andere manier niet.
Ik heb voor de manier gekozen om geen SUPERCID te doen.
Ik kwam toen terecht bij deze thread: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1459767
Wat ik heb gedaan:
- De nieuwste ROM van insertcoin gedownload
- Superwipe voor de Sensation gedownload
- Firmware PG58IMG versie 3.24 gedownload
Deze 3 bestanden op mijn SD card geplaatst.
Vervolgens ben ik de volgende stappen gaan uitvoeren:
2. Best way is to place Firmware PG58IMG.zip, ROM and Superwipe script on the root of your SD Card.
3. Shut down phone and remove SD card.
4. Boot phone to Bootloader (Power+Vol down).
5. Move selection to Recovery, but don't select yet.
6. Insert SD, then select Recovery.
7. Flash Superwipe (ARHD Superwipe will reboot when done, others may not. Make sure it is a superwipe for the sensation!) & then Flash ROM (ik heb Full wipe gekozen aangezien dat als recommended stond op de site van insertcoin)
8. Power down, then boot to Bootloader. Select Fastboot. Say yes to upgrade.
9. Watch the flash. It will flash 3 or 4 things, then reboot to bootloader. Don't panic when screen goes dark. Bootloader will come back and it will finish flashing.
10. Now select reboot.
11. Wait (up to 10 minutes) for ROM to boot up.
Bij punt 11 startte het systeem opnieuw op en zag ik de bootanimation van Insertcoin.
Helaas bleef het systeem vele malen vastlopen en reboote hij uit zichzelf. Na meer dan 10x dacht ik ‘’nou dan haal ik de batterij er even uit’’. Zo gezegd zo gedaan.
Helaas liep het systeem weer vast tijdens de bootanimation en reboote zich van zelf weer.
Ik ben vervolgens naar de bootloader gegaan waar hij meteen opzoek gaat naar de update om hem te installeren:
Er staat dan dat de update gefailed is omdat ik geen SuperCID heb gedaan (terwijl er in de thread stond dat dit niet hoefde).
Ik heb mijn SDcard toen in de laptop gedaan en de update van de card afgehaald.
Vervolgens in bootloader naar recovery gegaan om een restore te doen naar mijn oude custom ROM.
Dit leek allemaal goed te gaan en de restore was ook geslaagd.
Ik heb het toestel toen via recovery reboot en toen zag ik de spashscreen van de nieuwe ROM, maar de bootanimation van de oude rom. Daar bleef hij weer vastlopen en reboote hij zichzelf weer tot meerdere malen aan toe.
Wanneer ik nu in de bootloader ga staat mijn Hboot niet meer op 1.17 maar op 1.27.1100.
De radio staat op 10.11.9007.27_M3
Ik kan dus nog wel in recovery komen maar ik zou bij God niet weten wat ik nu zou moeten doen.
EDIT: Ik heb de firmware 3.12 op mijn sdcard gezet en proberen te flashen via de bootloader maar hij blijft hetzelfde aangeven: CID incorrect! Update Fail. Press Power to reboot!
Help?!
[ Voor 3% gewijzigd door SoundLab op 28-02-2012 19:45 ]
De nieuwste firmwares kan je hier vinden die zijn unlocked; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1459767
Goed het topic doorlezen, als je er nog niet uitkomt zeg je het maar.
Als je de nieuwste firmware hebt geflashed dan moet de nieuwre ROM het doen.
Bedankt voor je hulp!
Omdat het anderen wel prima is gelukt zal je vermoedelijk zelf iets verkeerds of niet in de juiste volgorde doen. Probeer daarom voor jezelf goed te beoordelen of jij genoeg kennis hebt om je telefoon te kunnen aanpassen.
Ondanks de vele uitgebreide hulpvragen gaan we in dit topic nu iets straker op de "hulp-vraag" letten!
[ Voor 0% gewijzigd door janvanduschoten op 29-02-2012 16:54 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Zoiezo vind ik dat de jongens van Virtuous de beste ROMS afleveren , maar goed das een persoonlijke mening !
Daar hebben er wel meer last van hoor helaas.Floris-K schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:57:
Het is alleen jammer dat bijvoorbeeld M-deejay vaak een ROM maakt met een paar alpha's. Als de vaart uit de ROM gaat en hij voor uitdagingen komt te staan, dan gaat hij maar weer een ander ROM maken en laat die andere doodbloeden. heb nog geen enkele final(en zelfs geen beta) gezien van een ROm van m-deejay. Beetje jammer.... Voor mij persoonlijk is op deze manier de goede naar van Virtuos naar de knoppen gegaan.
Draai zelf OpenSensation cm9 van xda al tijdje en er werken meerdere developers aan, die natuurlijk alles via github/gerrit toevoegen aan de build config.
Je kan dus ook makkelijk je eigen rom compilen met altijd de laatste fixes.
Gelukkig is daar ook Elelinux bij gekomen die vroeger wonderen deed voor mijn Hero met zijn roms, dus daar heb ik wel aardig vetrouwen in!
Bluetooth heb ik niet echt nodig hedendaags, maar moet natuurlijk wel opgelost worden!
verder super hoor initiatief om echt weer een OPEN source project te zien. Zou werken dat ik mee kon werken, maar heb de kennis niet
edit:
@ Minaaj
Heb jij de trebuchet launcher draaien op CM9? Als ik de optie uitschakel voor die searchbar, dan blijf ik bovenin een lege ruimte houden. Dit ziet er niet echt uit imho.. Heb al paar keer gekeken, maar krijg het echt niet weg.
Is ook de reden waarom ik zelf met ADW launcher werk.
[ Voor 32% gewijzigd door AndereKoekoek op 01-03-2012 11:09 ]
http://www.sendspace.com/file/ajn3lu
Heb hem zelf nog NIET getest, ga hem nu testen!
Btw, een maat van me zegt dat je met root etc kans hebt op een brick, ik laat jullie weten wat de update doet!
Niet flashen dus!
[ Voor 32% gewijzigd door Bas. op 01-03-2012 19:06 ]
Sense 4.0? hopelijk wel! maar denk toch dat er nog bij deze Sense 3.6 is. Maar goed om te zien dat het wel een nieuwere versie is dan die wij hier allemaal gebruiken (3.30) en nu 3.32, hopelijk hebben ze veel gefixedBas. schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 18:46:
Als het goed is, is dit de Sense 4.0 Elevate update van vandaag!
HTC zelf heeft ook op MWC nieuwe api's voor Sense gereleased. (sommigen komen nog volgens mij)
Wellicht straks toch maar weer eens een kijkje nemen op een Sense based rom, ziet er steeds beter uit!This week at Mobile World Congress, during the HTC Developer Preview, we unveiled a new set of APIs that allow you to plug into some of the best features on the latest HTC Sense devices. This new set of developer tools includes:
-Beats Audio API
-Lockscreen API
-Mobile Device Management API
-And soon a HTC MediaLink HD API
Yep, that means even more possibilities to differentiate your apps, without fragmentation, when they are running on an HTC device. These new APIs really leverage some of the best new features of HTC Sense. You can enhance the audio experience of your app with Beats Audio, integrate access to your app from the HTC lock screen, or perhaps enable your app to take advantage of dual screen capabilities using Wireless HDMI to your TV. All of this is made possible by opening up these APIs as part of the HTC OpenSense SDK for developers.
Ik zal wel iets heel doms vragen, maar hoe installeer je dit ?Bas. schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 18:46:
Als het goed is, is dit de Sense 4.0 Elevate update van vandaag!
Btw, een maat van me zegt dat je met root etc kans hebt op een brick, ik laat jullie weten wat de update doet!
Volgens mij zit er gewoon een .exe in de zip maar hij update ook je HBOOT/radio/firmware ect dus eigenlijk kunnen we het beste wachten totdat een rommaker hier een rom van maakt die je gewoon kan flashen.tiguan schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:06:
[...]
Ik zal wel iets heel doms vragen, maar hoe installeer je dit ?
Ze weten nu nog niet zeker of je met die firmware nog terug kan of iets anders veranderd, dus nu nog niet echt aan te raden.
Er zit geen exe in.Minaaj schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:17:
[...]
Volgens mij zit er gewoon een .exe in de zip maar hij update ook je HBOOT/radio/firmware ect dus eigenlijk kunnen we het beste wachten totdat een rommaker hier een rom van maakt die je gewoon kan flashen.
Ze weten nu nog niet zeker of je met die firmware nog terug kan of iets anders veranderd, dus nu nog niet echt aan te raden.

Oh nu ik bovenstaande post zie, dan alsnog, hoe zou je dit moeten installeren? Niet dat ik 't ga doen, maar ben wel benieuwd.
[ Voor 23% gewijzigd door tiguan op 01-03-2012 19:21 ]
Mike van ARHD is er al mee bezig volgens zijn draadje op XDA en zet hem mogelijk vandaag nog online, anders morgen. Duurt dus sowieso niet lang meer... Kans is trouwens groot dat dit de definitieve versie is, gezien de bestandsnaam.Bas. schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:32:
Gewoon lekker met rust laten en wachten tot de rom bakkers ermee klaar zijn! Zal niet lang duren!
[ Voor 3% gewijzigd door FabianNL op 01-03-2012 20:26 ]
Heb je daar een bron voor? Want die mededeling heb ik blijkbaar gemist.rajackar schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:05:
Er zit geen Sense 4 in. HTC heeft aangegeven dat de sensation die niet gaat krijgen.
Build 3 heeft inmiddels bluetooth ondersteuning. Werkt prima hier met muziek (telefoneren werkt nog niet).rajackar schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:52:
Ik draai de S4x rom nu al een paar dagen. Het draait op zich wel maar er zijn nog genoeg rosie reloads en we hebben nog geen bluetooth. Op zich werkt het stabiel genoeg voor dagelijks gebruik als je een lichte irritatie zo hier en daar kan weerstaan
Sense 4.0 komt echt wel, aangezien Sense 3.6 bijna 't zelfde was als 3.5
Hoef je niet te zetten hoor, hij is er toch al?warhamstr schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 00:49:
mike1986 @mike1986_ Close
Android Revolution HD 6.4.0 based on final HTC ICS update will be ready in about 2 hours!
/me gaat wekker zetten.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1098849
[ Voor 35% gewijzigd door Minaaj op 02-03-2012 00:55 ]
Hij is nog niet te downloaden, Mike geeft aan dat hij rond 2 uur vannacht online gaat.....Minaaj schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 00:54:
[...]
Hoef je niet te zetten hoor, hij is er toch al?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1098849
De aankondiging in het topic is er dus al, maar de link naar het bestand nog niet.
Ik lees her en der op internet dat HTC zelf aan geeft dat Sense 2.1 t/m 3.5 erg zwaar is geworden. Daarom zijn ze met ICS en Sense 4.0 meer terug gegaan naar de ICS standaard omgeving. Ik verwacht dus eigenlijk ook wel dat de Sensation een officiele Sense 4.0 rom update gaat krijgen
[ Voor 26% gewijzigd door Bullet NL op 02-03-2012 00:59 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik ben dan ook erg benieuwd naar ICS en de versie van Sense die HTC er overheen gaat knallen. Met Sense 3.5 had ik het niet zo. Wanneer ICS en Sense 4.0 inderdaat meer terug gaan naar de ICS standaard omgeving overweeg ik om hem gewoon zo te gaan laten.Bullet NL schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 00:57:
[...]
Hij is nog niet te downloaden, Mike geeft aan dat hij rond 2 uur vannacht online gaat.....
De aankondiging in het topic is er dus al, maar de link naar het bestand nog niet.
Ik lees her en der op internet dat HTC zelf aan geeft dat Sense 2.1 t/m 3.5 erg zwaar is geworden. Daarom zijn ze met ICS en Sense 4.0 meer terug gegaan naar de ICS standaard omgeving. Ik verwacht dus eigenlijk ook wel dat de Sensation een officiele Sense 4.0 rom update gaat krijgen
MIUI ICS rom:
http://android.modaco.com...-ics-feel-the-power-b004/
Sense 4.0 rom: http://android.modaco.com...pyramid-sense-4-beta-004/
Tnx TripNraver!
[ Voor 3% gewijzigd door Bas. op 02-03-2012 11:00 ]
Verwijderd
B005 is al een tijdje uit en werkt datzelfde tijdje al prima hierBas. schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:58:
Voor de ICS liefhebbers!
MIUI ICS rom:
http://android.modaco.com...-ics-feel-the-power-b004/
Sense 4.0 rom: http://android.modaco.com...pyramid-sense-4-beta-004/
Tnx TripNraver!
Heb zelf wel nieuwe kernel draaien op cm9, werkt goed alleen jammer dat er nog multitouch problemen met ICS zijn gekomen waardoor je amper spelletjes kan spelen. (komt uit htc's kernel)
https://twitter.com/#!/mi...75135375889670145/photo/1
Hier het multitouch probleem (als je 2vingers gebruikt en snel clicked dan horen de kleuren niet te veranderen(betekend dat hij verwisseld)
YouTube: HTC Sensation ICS multitouch bug
Welke 3.32 firmware download jij uit die enorme lijst?JKratos schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:45:
Ja heb sinds een half uur de laatste InsertCoin draaien. Gaat prima maar heb ook nog niets speciaals ontdekt. Lekker stabiel etc maar niet super uber mega snel oid.
Hier had ik bij de vorige update (draai nu 6.3.0) ooklast van. Ben toen naar de normale firmware terug gegaan, maar durf nu inderdaad niet weer te flashen met de nieuwe firmware omdat ik weer bang ben voor die bootloops.Floris-K schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 07:44:
Ik heb problemen met hboot 1.27. Dan krijg ik een bootloop.. Hoopte dat de Final een andere hboot zou hebben . kan hem bij de officiële release wel origineel maken en opsturen.
Om nu de 6.4.0. van ARHD erop te zetten moet ik dus weer flashen. Krijg ik dan waarschijnlijk weer last van die bootloops? Of kan ik de 6.4.0. ook gewoon over mn huidige heen flashen? Zonder de firmware te flashen?
Hier; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1459767Goofyduck384 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:21:
[...]
Hier had ik bij de vorige update (draai nu 6.3.0) ooklast van. Ben toen naar de normale firmware terug gegaan, maar durf nu inderdaad niet weer te flashen met de nieuwe firmware omdat ik weer bang ben voor die bootloops.
Om nu de 6.4.0. van ARHD erop te zetten moet ik dus weer flashen. Krijg ik dan waarschijnlijk weer last van die bootloops? Of kan ik de 6.4.0. ook gewoon over mn huidige heen flashen? Zonder de firmware te flashen?
Kan je de nieuwste firmware downloaden die zijn geunlocked, daarmee kan je de nieuwste ROM's flashen, dan krijg je geen bootloops. Je moet op die pagina goed kijken wat je moet doen. Het is niet moeilijk
[ Voor 19% gewijzigd door Grudgie op 03-03-2012 12:27 ]
Geen. Ik snap geen reet van die lijst dus kijk altijd hier. Deze linkt Mike altijd voor zijn ARHD roms. En kom je vanzelf bij deze firmware uit. En die werkt idd! (Ook met InsertCoin rom).SoundLab schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 10:46:
[...]
Welke 3.32 firmware download jij uit die enorme lijst?
Als je telefoon superCID is dan maakt het niet uit welke firmware je pakt.
En @Goofyduck384
Het is denk ik niet de firmware die je telefoon bootloopt, heb je alles gewiped voordat je zip flashde? system+cache en onder advanced dalvik cache.
Had gister nog even zelf S4X 4.0 Sense geinstalleerd, ging gewoon normaal
-naar recovery, mount usb en PG58IMG.zip + rom op sd gezet
-wipe system,cache,dalvik cache
-flash rom
-in recovery "power off"
-toen telefoon opgestart in HBOOT menu met volume down, firmware geflashed
-booten (en met OI bestandsbeheer weer PG58IMG.zip verwijderd)
-terug naar recovery en sebastianFM 1.20 kernel geinstalleerd (na het wipen cache+dalvik(geen system wipe obvious)
En toen weer geboot, werkte zonder bootloops!
[ Voor 6% gewijzigd door Minaaj op 03-03-2012 13:50 ]
De laatste ARHD gebruikt idd dezelfde firmware als de een na laatste. Dus je hoeft alleen te super wipen (voor de zekerheid) en daarna de rom te flashen. En daarna evt een andere kernel.
Was in het Elevate topic aan het lezen over die ICS Beta, ik dacht laat ik dat eens proberen.
Op XDA een topic over S-Off (en andere dingen gevonden).
Aangezien volgens het Elevate topic ik alleen S-Off moet zijn met de laatste OTA voor de normale Sensation ben ik naar http://revolutionary.io/ gegaan om de S-Off tool te downloaden.
Vervolgens daar dit gedaan:
Ik geboot met volume down + power om achter HBOOT versie te komen. Hierna wou ik toestel rebooten, kon die optie niet vinden (en power was optie in menu bevestigen) dus batterij eruit gehaald.Fill out the form under the download links with your OS, Device, Hboot Version and Serial number. This will give your beta key to enable you to S - OFF. Make a note of this.
Telefoon wil nu niet eens meer aan? Reageert ook niet op aansluiten op USB (powerledje gaat niet branden althans).
Iemand enig idee ?
Edit:
Hm kom nog wel in HBOOT menu. Hoe kom ik daar nou op een normale manier uit zonder battery pull?
Edit 2:
Sorry voor de paniek, lang niet met dit soort dingen bezig geweest. In HBOOT > Fastboot > reboot/powerdown.
Edit 3:
Toestel start nu weer op
[ Voor 12% gewijzigd door agoNITE op 04-03-2012 13:54 ]
dus ook: htc sync deinstalleren de htc drivers installeren en fastboot uit, en usb met foutopsporing aanzetten.
ik heb het ook gedaan en is gewoon gelukt.
Maar je moet je wel even goed voorbereiden alles is te vinden op xda en revolutionary en tweakers offcourse.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1192300
[ Voor 8% gewijzigd door ionicdog op 04-03-2012 14:07 ]
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Als het goed is ben ik nu S-Off. Zal zo even checkenionicdog schreef op zondag 04 maart 2012 @ 14:03:
je moet alle stappen goed volgen volgens xda om hem s-off te maken
dus ook: htc sync deinstalleren de htc drivers installeren en fastboot uit, en usb met foutopsporing aanzetten.
ik heb het ook gedaan en is gewoon gelukt.
Maar je moet je wel even goed voorbereiden alles is te vinden op xda en revolutionary en tweakers offcourse.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1192300
Volgens mij ken ik jou ook wel van de GoT BF3 servers, of niet ?
Alleen nog geen XE versie.
Wat is dan het verschil, alleen geen beats audio? 1,5Ghz is namelijk toch te kiezen tijdens installatie?
Terwijl er bij de rom zelf staat; "This ROM will turn your HTC Sensation into powerful HTC Sensation XE with Beats Audio technology and 1.5 GHz dual core!"
Dat de ROM dus bedoeld is voor de HTC Sensation, en dat hij deze omtovert in een HTC Sensation XE (Beats/1.5Ghz).coob schreef op zondag 04 maart 2012 @ 15:43:
Wat bedoelt men dan bij de 6.5.0. rom met "No XE version yet"?
Terwijl er bij de rom zelf staat; "This ROM will turn your HTC Sensation into powerful HTC Sensation XE with Beats Audio technology and 1.5 GHz dual core!"
Zonet geprobeerd die ICS+Sense 3.6 FOTA te flashen zoals aangegeven op XDA. Toestel is helemaal stock alleen S-Off sinds vanmiddag. Bij booten in recovery krijg ik een scherm met een kleine telefoon + roode driehoek/uitroepteken.
Geen idee waarom het niet werkt, maar ik wacht de officiële versie wel af
Maar nogmaals, waarom dan "No XE version yet"?agoNITE schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:08:
[...]
Dat de ROM dus bedoeld is voor de HTC Sensation, en dat hij deze omtovert in een HTC Sensation XE (Beats/1.5Ghz).
Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!