Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Farid_A schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:33:
[...]

Oke, heel erg bedankt voor je antwoord. Het is meteen een stuk duidelijker :+. Mijn cid is trouwens HTC__E11. Unbranded stock HTC Nederland is dat toch?

Dus ik download de firmware van xda, en flash hem op me sensation. Dan beland ik in recovery. Superwipe, dan ben ik weer in recovery, dan custom rom en dan ben ik klaar.
Volgende stappen uitvoeren:
1. s-off maken
2. recovery installeren (cwm)
3. Backup maken met cmw !!!!!! -> komt op SD kaart in directory clockworkmod
4. Super CID
5. Flash firmware from 3.24.401.1 ruu revolutionary (staat een linkje in mijn startpost op xda) via PG58IMG.zip image vanaf SD kaart
6. Flash Super Wipe om partities schoon te maken
7. Flash een ICS rom, bijvoorbeeld mijn kwbr rom

Voor de details zijn er 2 threads die relevant zijn:
[Guide] to Installing S-off, Unlocking, ClockWork, Root, SuperCID & S-on
[Firmware][Jan 29]User-Friendly Firmware 1.17/3.12/3.24 Unlocked

xda Recognized Developer ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 14:00
kwabbernootje schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:47:
[...]

1. s-off maken
4. Super CID
5. Flash firmware from 3.24.401.1 ruu revolutionary (staat een linkje in mijn startpost op xda) via PG58IMG.zip image vanaf SD kaart

Zie net dat kwabbernoot dezelfde site aanbeveelt, daar staat ook dat je geen supercid meer nodig hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door kraonkel op 01-02-2012 18:53 ]

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 16:27
kwabbernootje schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:47:
[...]

1. s-off maken
4. Super CID

Oke, stap 1 tot en met 4 heb ik gedaan. Dan ga ik nu de firmware flashen, dan superwipe, en dan kwbr rom. Als alles goed gaat ben ik vanavond nog op kwbr z'n rom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-10 21:44
Farid_A schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:33:
[...]

Oke, heel erg bedankt voor je antwoord. Het is meteen een stuk duidelijker :+. Mijn cid is trouwens HTC__E11. Unbranded stock HTC Nederland is dat toch?

Dus ik download de firmware van xda, en flash hem op me sensation. Dan beland ik in recovery. Superwipe, dan ben ik weer in recovery, dan custom rom en dan ben ik klaar.
De HTC firmware inderdaad daar staat jou CID tussen, het enige probleem met het PG58IMG.zip is dat hij hem automatisch uitvoert als je in HBOOT menu wil komen.
Dus nadat je firmware hebt geïnstalleerd zou ik als ik jou was even SD er uithalen totdat je in HBOOT menu bent, SD er in en recovery opstarten. (zo staat het ook in de firmware installation steps)

Verder kan je dan dus inderdaad superwipe doen indien je al nandroid backup hebt gemaakt, en dan de rom flashen. Rebooten en even wachten.

En inderdaad hij hoeft zelf geen superCID meer aan te maken met 3.24 firmware (wel de HTC voor hem, voor mij bijvoorbeeld T-Mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
Minaaj schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:53:
[...]

De HTC firmware inderdaad daar staat jou CID tussen, het enige probleem met het PG58IMG.zip is dat hij hem automatisch uitvoert als je in HBOOT menu wil komen.
Dus nadat je firmware hebt geïnstalleerd zou ik als ik jou was even SD er uithalen totdat je in HBOOT menu bent, SD er in en recovery opstarten. (zo staat het ook in de firmware installation steps)

Verder kan je dan dus inderdaad superwipe doen indien je al nandroid backup hebt gemaakt, en dan de rom flashen. Rebooten en even wachten.

En inderdaad hij hoeft zelf geen superCID meer aan te maken met 3.24 firmware (wel de HTC voor hem, voor mij bijvoorbeeld T-Mobile)
Oke, ik heb nu de PG58IMG.zip, super wipe en kwbr custom rom op mijn sd staan. Nu uitzetten, sd eruit, booten, dan naar recovery gaan, maar nog niet op klikken. En hier ben ik het ff kwijt. Moet ik NU mijn PG58IMG flashen? Want op xda staat dat ik eerst moet wipen, en rom flashen. Dan weer terug gaan naar bootloader en dan naar fastboot en op ja klikken (voor de firmware neem ik aan)

Dus - Wipe, Rom dan Firmware? Of Firmware, Wipe, Rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Farid_A schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 19:05:
[...]

Oke, ik heb nu de PG58IMG.zip, super wipe en kwbr custom rom op mijn sd staan. Nu uitzetten, sd eruit, booten, dan naar recovery gaan, maar nog niet op klikken. En hier ben ik het ff kwijt. Moet ik NU mijn PG58IMG flashen? Want op xda staat dat ik eerst moet wipen, en rom flashen. Dan weer terug gaan naar bootloader en dan naar fastboot en op ja klikken (voor de firmware neem ik aan)

Dus - Wipe, Rom dan Firmware? Of Firmware, Wipe, Rom?
Ja wellicht kan je dat nu het beste doen, ik vond het altijd maar vreemd om eerst rom te flashen voor dat ik firmware flashde.
Maar in jou situatie kan je dat het beste doen. (het meest logisch)
Wipe, rom installeren en in recovery shut down. Daarna inderdaad dus firmware flashen, dan hoef je ook niet meer terug in het hboot menu.

Verder moet je dan niet vergeten om later wel het PG58IMG bestandje te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
Minaaj schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 19:11:
[...]

Ja wellicht kan je dat nu het beste doen, ik vond het altijd maar vreemd om eerst rom te flashen voor dat ik firmware flashde.
Maar in jou situatie kan je dat het beste doen. (het meest logisch)
Wipe, rom installeren en in recovery shut down. Daarna inderdaad dus firmware flashen, dan hoef je ook niet meer terug in het hboot menu.

Verder moet je dan niet vergeten om later wel het PG58IMG bestandje te verwijderen.
Oke, dan ga ik het nu proberen.

EDIT: Ben net klaar met wipe, flash rom en update. Hij is nu voor het eerst aan opstarten (bij beats logo). Even kijken hoelang dit gaat duren.

EDIT 2: Dat ging snel. Hij was binnen 2 minuten opgestart. Heb net alles ingesteld en het werkt LEKKER!

Heren dank jullie wel voor jullie hulp! Ik ga nu verder genieten van mijn telefoon, haha.! _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Farid_A op 01-02-2012 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
Farid_A schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 19:12:
[...]

Oke, dan ga ik het nu proberen.

EDIT: Ben net klaar met wipe, flash rom en update. Hij is nu voor het eerst aan opstarten (bij beats logo). Even kijken hoelang dit gaat duren.

EDIT 2: Dat ging snel. Hij was binnen 2 minuten opgestart. Heb net alles ingesteld en het werkt LEKKER!

Heren dank jullie wel voor jullie hulp! Ik ga nu verder genieten van mijn telefoon, haha.! _/-\o_
veel plezier met mijn rom :) zijn nog een paar kleine dingen die ik aan wil passen waaronder uitzetten google dropbox logging in /data. denk aankomend weekend een nieuwe versie van de rom.
ps. laat even een berichtje achter op xda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
kwabbernootje schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 19:45:
[...]

veel plezier met mijn rom :) zijn nog een paar kleine dingen die ik aan wil passen waaronder uitzetten google dropbox logging in /data. denk aankomend weekend een nieuwe versie van de rom.
ps. laat even een berichtje achter op xda
Zal wel lukken denk ;). Nieuwe update is gewoon zip bestandje op sd en install zip from sd? Of weer wipen en dan install zip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Farid_A schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 19:51:
[...]

Zal wel lukken denk ;). Nieuwe update is gewoon zip bestandje op sd en install zip from sd? Of weer wipen en dan install zip?
Meestal wordt gehele nieuwe rom erop gezet met de wijzigingen erin. Als je bij dezelfde rom blijft hoef je meestal niet te wipen. En dan via recovery zip bestand kiezen en installeren.

[ Voor 6% gewijzigd door kraonkel op 01-02-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hm k had vandaag even ruzie gemaakt met ICS maar t beviel niet nog :( foon liep continu vast

toen maar gingerbread terug geflasht :x

( zal wel iets fout gedaan hebben met ICS )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
SMSfreakie schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:29:
hm k had vandaag even ruzie gemaakt met ICS maar t beviel niet nog :( foon liep continu vast

toen maar gingerbread terug geflasht :x

( zal wel iets fout gedaan hebben met ICS )
Draai al 2 weken mijn eigen ICS rom zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Je moet even je thumbnails updaten, die trekken veel aandacht bij mensen.

Nu lijkt het net alsof er android 2.3.7 opstaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Jah, ik ga 'm pas flashen als ik weet hoe die 'r uit ziet ok! :+ Ik wacht dus op screenies :)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Ik heb een vraag, mijn Vodafone branded htc sensation is geroot, en heb momenteen een custom rom draaien.
Nu wil ik terug naar de stock rom, maar is mijn backup verwijderd doordat ik mijn sdkaart heb gewiped.

nu wordt de update niet uitgevoerd door de RUU, waar hij een foutmelding geeft dat de update niet klopt ofzoiets..

Zouden jullie mij hiermee van dienst kunnen zijn?

Groetjen
Raoul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:53:
Goedemorgen,

Ik heb een vraag, mijn Vodafone branded htc sensation is geroot, en heb momenteen een custom rom draaien.
Nu wil ik terug naar de stock rom, maar is mijn backup verwijderd doordat ik mijn sdkaart heb gewiped.

nu wordt de update niet uitgevoerd door de RUU, waar hij een foutmelding geeft dat de update niet klopt ofzoiets..

Zouden jullie mij hiermee van dienst kunnen zijn?

Groetjen
Raoul
Plichtplegingen zoals goede morgen enz. zijn hier niet nodig.
Waarom backup niet op PC gezet? Jij hebt er nu niets aan, anderen, die dit lezen, misschien wel.

Om S-on te worden volg step 5.http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1192300

Voor stock rom moet je hier zijn :http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1074559

[ Voor 8% gewijzigd door kraonkel op 02-02-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraonkel schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:34:
[...]

Plichtplegingen zoals goede morgen niet nodig.
Waarom backup niet op PC gezet? Jij hebt er niets aan, anderen dus wel.

Om S-on te worden volg step 5.[url="hier"] http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1192300[/url]
niet bij nagedacht
stap 5 werkt dus niet, aangezien hij de RUU update niet pakt, terwijl ik zeker weet dat ik de goede heb, aangezien het me eerder wel is gelukt met deze RUU. maar toen heb ik hem eerst teruggezet naar mijn stock rom. wat nu niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Davidoff je hebt de goede driver op je pc? Vind je ook op XDA. Tel. in sync. mode zetten. HTC sync verwijderen op pc.

[ Voor 13% gewijzigd door kraonkel op 02-02-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraonkel schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:41:
Davidoff je hebt de goede driver op je pc? Vind je ook op XDA. Tel. in sync. mode zetten.
dat ga ik vanmiddag thuis even bekijken!
denk het niet, want hij pakte gister htc sync ook niet.

ik zal eerst sync werkend krijgen, en het dan opnieuw proberen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:43:
[...]

dat ga ik vanmiddag thuis even bekijken!
denk het niet, want hij pakte gister htc sync ook niet.

ik zal eerst sync werkend krijgen, en het dan opnieuw proberen.
Davidoff ik typ veel langzamer dan jij leest, maar HTC Sync. moet je op je pc verwijderen alleen de driver laten staan. Of de driver 3.0.0 (en nog wat) downloaden van xda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Gisteren met succes mijn ROM geupgrade van InsertCoin 3.3.0 naar InsertCoin 4.5.0 :)

Eerste indrukken zijn erg positief. Gebruik het toestel vrij intensief voor privé en werk en luister er ook veel muziek op via Spotify. Zal na een aantal dagen mijn bevindingen posten wat betreft de batterijduur, die was namelijk vrij dramatisch met de vorige InsertCoin (zeker 2x per dag laden bij dagelijks gebruik met ongeveer 2 uur muziek luisteren).

Heb de volgende stappen gevolgd (met dank aan kwabbernootje):

1. s-off maken
2. recovery installeren met clockworkmod recovery (cwm)
3. Backup maken met cwm !!!!!! -> komt op SD kaart in directory clockworkmod. Deze heb ik voor de zekerheid naar PC gekopieerd als extra backup.
4. Flash firmware from 3.24.401.1 ruu revolutionary (staat een linkje in mijn startpost op xda) via PG58IMG.zip image vanaf SD kaart. Met de app CID GETTER uit de market mijn CID achterhaald.
5. Geen superwipe gebruikt maar handmatig de cache e.d. gewist. (wipe system, systemcache en dalvik-cache). Dit doe je dus ook vanuit cwm
7. Flash een ICS rom

Heb na stap 4 het SD-kaartje eruit moeten halen omdat de telefoon automatisch na de firmware-update je oude ROM gaat booten. Dat werkte dus niet met mn oude ROM waardoor het toestel bleef booten. Telefoon uit, kaartje eruit, telefoon opstarten in bootmode en kaartje er weer in om verder te gaan met stap 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 22:03

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Op zoek naar een nieuwe ROM zonder sense!

Heb nu een paar dagen Virtuos Inquisition draaien en regelmatig reboots als ik whatsapp open. Regelmatig als in 2-3 keer per dag.
Bij Virtuous Quattro had ik constant een FC in meerdere internet browsers. En na een week ook spontane reboots.

Iemand nog tips voor een andere rom waar geen Sense op zit? Gebruik namelijk zelf ADW Launcher. Als ik die gebruik op bijoorbeeld ARHD dan is het allemaal toch een stuk trager dan ';eén van de andere roms of bijvoorbeeld CM7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 19:48
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:38:
[...]

niet bij nagedacht
stap 5 werkt dus niet, aangezien hij de RUU update niet pakt, terwijl ik zeker weet dat ik de goede heb, aangezien het me eerder wel is gelukt met deze RUU. maar toen heb ik hem eerst teruggezet naar mijn stock rom. wat nu niet werkt.
Je hebt wel de juiste CID voor de juiste ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerousp schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:20:
[...]

Je hebt wel de juiste CID voor de juiste ROM?
hoe kom ik daar achter?
vorige keer heb ik RUU_Pyramid_Vodafone_DE_1.27.162.1 werkend gekregen.

er staat nu image-versie: 1.73.401.2 op
hboot: 1.17.1111
radio: 10.14.9035.01_M

ik hoop dat jullie hier voldoende aan hebben om mij verder te helpen

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2012 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 23:55

rajackar

Blood Minister

Floris-K schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:12:
Op zoek naar een nieuwe ROM zonder sense!

Heb nu een paar dagen Virtuos Inquisition draaien en regelmatig reboots als ik whatsapp open. Regelmatig als in 2-3 keer per dag.
Bij Virtuous Quattro had ik constant een FC in meerdere internet browsers. En na een week ook spontane reboots.

Iemand nog tips voor een andere rom waar geen Sense op zit? Gebruik namelijk zelf ADW Launcher. Als ik die gebruik op bijoorbeeld ARHD dan is het allemaal toch een stuk trager dan ';eén van de andere roms of bijvoorbeeld CM7.
Voor zover ik weet is er nog geen goede ICS rom zonder sense. Er zit aan allemaal wel een nadeel ergens.
Denk dat je voor een non sense rom toch een beetje aan CM7 vast zit op het moment.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
warhamstr schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 00:27:
Jah, ik ga 'm pas flashen als ik weet hoe die 'r uit ziet ok! :+ Ik wacht dus op screenies :)
vind stabiliteit en snelheid in mijn roms door de afgelopen jaren altijd belangrijker dan bijkomstigheden maar je hebt gelijk. zal deze eens updaten. rom beschrijving spreekt voor zich lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
kwabbernootje schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:25:
[...]

vind stabiliteit en snelheid in mijn roms door de afgelopen jaren altijd belangrijker dan bijkomstigheden maar je hebt gelijk. zal deze eens updaten. rom beschrijving spreekt voor zich lijkt mij.
Jaja dat komt best goed :P Ik ga heus niet alleen op plaatjes af :>

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er iemand die mij kan helpen?

ik krijg het niet voor elkaar om mijn vodafone htc sensation te unrooten naar mijn stock rom. wat eerder wel is gelukt. drivers zijn up to date!
ik heb als CID: VODAPE17 (gewijzigd van 11111111, (werkt ook niet))
nu staat er software image 173.401.2 op
hboot: 1.17.111
radio: 10.14.9035.01_M

vorige keer was het met de volgende ruu gelukt:
RUU_Pyramid_Vodafone_DE_1.27.162.1

nu krijg ik als foutmelding:
FOUT [155] IMAGE UPDATE FOUT

Het ROM Updatehulpmiddel kan de Android telefoon niet updaten.
Verkrijg het juiste ROM Updatehulpmiddel en probeer het opnieuw.

dit is alle informatie die ik kan vinden, ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 10:51
Start weer eens op in recovery en dan de ruu flashen.

[ Voor 6% gewijzigd door smartje74 op 02-02-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smartje74 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:18:
Start weer eens op in recovery en dan de ruu flashen.
-- Installing: /sdcard/RUU_Pyramid_Vodafone_DE_1.27.162.1...........

finding update package...
opening update package...
installing update...
installation aborted.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2012 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 22:03

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Kunnen we niet een apart topic openen voor troubleshooting/helpdesk?

Dit topic dan gebruiken voor het bespreken van roms. Voor- en nadelen, nieuwe releases, eventule mods/themes etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:21:
[...]

-- Installing: /sdcard/RUU_Pyramid_Vodafone_DE_1.27.162.1...........

finding update package...
opening update package...
installing update...
installation aborted.
Niet flashen vanaf je sd kaart maar gewoon vanaf je pc de ruu installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smartje74 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:32:
[...]

Niet flashen vanaf je sd kaart maar gewoon vanaf je pc de ruu installeren.
:
FOUT [155] IMAGE UPDATE FOUT

Het ROM Updatehulpmiddel kan de Android telefoon niet updaten.
Verkrijg het juiste ROM Updatehulpmiddel en probeer het opnieuw.

dan krijg ik die foutmelding

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
Start je de .exe wel als je telefoon in recovery is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het volgende gedaan:

telefoon in recovery gezet, aangesloten op pc, .exe geopend,, dan vind hij me telefoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
Gebruik je adb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het wel op me pc staan, maar heb het hiervoor niet gebruikt.

ik heb gewoon het bestandje .exe geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
Open een commando prompt
Ga naar de adb directory
Geef dan in: adb devices

Dit moet wel als je tel gewoon opgestart is in charging mode en usb debugging aan.
Als het goed is moet ie terugkomen met jouw serienummer. Als dat zo is, daarna ingeven: adb reboot-bootloader. Als dat klaar is dan ruu weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

super!!
het werkt!!
hij is nu aan het updaten..

ik ben u zo dankbaar!

bedankt voor de tijd en de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
Volgende keer gewoon je cid veranderen in HTC__E11 en dan de wwe ruu installeren. Ben je meteen van die VF troep af :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smartje74 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:22:
Volgende keer gewoon je cid veranderen in HTC__E11 en dan de wwe ruu installeren. Ben je meteen van die VF troep af :-)
super, dat schrijf ik op!
moet ik nog me cid terugzetten op 11111111 en hem s-on maken, of kan ik hem nu gewoon zo laten en hem s-on maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
Super cid is niet nodig. Wees wel voorzichtig met s-on maken, kans op bricken is hier wel aanwezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smartje74 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:31:
Super cid is niet nodig. Wees wel voorzichtig met s-on maken, kans op bricken is hier wel aanwezig!
gelukt zonder problemen,
ter nieuwsgierigheid..
hoe kan dat gebeuren?
is die kans gewoon willekeurig aanwezig, of is er als je de handleiding volgt niks aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
Niet willekeurig maar je moet er wel voorzichtig mee zijn en dus goed lezen. Zou alleen s-on moeten maken maar als je het niet goed doet lock je alles en dus niet alleen de bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Bij sommige Custom Roms hebben ze mooiere icons voor sommige system apps. zijn deze icons ergens te kopieeren/ te hergebruiken in andere roms. Eruit te 'slopen' als het ware.

[ Voor 10% gewijzigd door kraonkel op 03-02-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
Ik heb nu kwbr ( ICS 4.0.3) z'n rom lopen, en dat gaat goed. Maar wat als ik weer terug wil naar mijn eigen rom (2.3.4) vanaf mijn backup. Is dat gewoon een kwestie van restore in Recovery? Of ik moet ik nog een downgrade doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, ik zou nog even wachten, HTC heeft officiële updates aangekondigd naar ICS op korte termijn, in ieder geval voor 1 maart, kwbr zou vandaag of morgen nog een update op zijn rom uitbrengen en er komen binnen no time leuke getweakte stock ICS HTC roms beschikbaar zodra de andere romchefs de beschikking krijgen over de nieuwe ruu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 10:55:
Trouwens, ik zou nog even wachten, HTC heeft officiële updates aangekondigd naar ICS op korte termijn, in ieder geval voor 1 maart, kwbr zou vandaag of morgen nog een update op zijn rom uitbrengen en er komen binnen no time leuke getweakte stock ICS HTC roms beschikbaar zodra de andere romchefs de beschikking krijgen over de nieuwe ruu's.
Nieuwe rom komt vandaag online. Draai zelf nu advanced power menu, werkt perfect. Moet alleen een weekje wachten om het in de rom in te kunnen bakken. Dit na overleg met j4n87 die de mod heeft gemaakt. In de nieuwe versie een aantal aanpassingen in het edify updater script en busybox toegevoegd zodat qtadb is te gebruiken. Een aantal standaard apps zijn nu ook te de-installeren. Ook een nieuw wipe ext4 script online gezet mocht je van een andere rom komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
Farid_A schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 23:56:
Ik heb nu kwbr ( ICS 4.0.3) z'n rom lopen, en dat gaat goed. Maar wat als ik weer terug wil naar mijn eigen rom (2.3.4) vanaf mijn backup. Is dat gewoon een kwestie van restore in Recovery? Of ik moet ik nog een downgrade doen?
Als je terug wilt naar 2.3.4 moet je de 'oude' firmware (hboot+radio) terugzetten.

P.s. staat wel in mijn android archief op 4shared.

[ Voor 13% gewijzigd door kwabbernootje op 04-02-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik heb net InsertCoin 4.5.0 op men tel gezet, leuk mee aan het spelen. Nou wil ik dat mijn contacten worden gesynchroniseerd met Facebook enz. Daarvoor moet ik mijn contacten op mijn telefoon zetten, alleen op de een of andere manier blijven ze steeds op de SIM staan.

Iemand hier een antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
kwabbernootje schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:24:
[...]
Nieuwe rom komt vandaag online. Draai zelf nu advanced power menu, werkt perfect. Moet alleen een weekje wachten om het in de rom in te kunnen bakken. Dit na overleg met j4n87 die de mod heeft gemaakt. In de nieuwe versie een aantal aanpassingen in het edify updater script en busybox toegevoegd zodat qtadb is te gebruiken. Een aantal standaard apps zijn nu ook te de-installeren. Ook een nieuw wipe ext4 script online gezet mocht je van een andere rom komen.
Zo, een update. Ik moet dan dus gewoon de update zip op mijn sd zetten en flashen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
Farid_A schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:51:
[...]

Zo, een update. Ik moet dan dus gewoon de update zip op mijn sd zetten en flashen toch?
Hoi Farid, gewoon de optie flash rom/zip from SD card gebruiken in recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:53:
Vraagje, ik heb net InsertCoin 4.5.0 op men tel gezet, leuk mee aan het spelen. Nou wil ik dat mijn contacten worden gesynchroniseerd met Facebook enz. Daarvoor moet ik mijn contacten op mijn telefoon zetten, alleen op de een of andere manier blijven ze steeds op de SIM staan.

Iemand hier een antwoord op?
Kijk eens bij weergaven, misschien moet je de weergave van de telefooncontacten aan zetten. Draai zelf geen IC maar denk dat het bij IC ook zo is. Anders zou ik het niet weten.

edit: Binnen de contacten app natuurlijk, dus menu -> Weergaveopties

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

kwabbernootje schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:26:
[...]
Als je terug wilt naar 2.3.4 moet je de 'oude' firmware (hboot+radio) terugzetten.

P.s. staat wel in mijn android archief op 4shared.
De nieuwe firmware is btw prima in staat om een oudere ROM te starten. Android 2.x.x start prima op de nieuwe firmware.
Heb het zelf al eens gedaan en dat scheelt een hoop geflash als je weer even terug wil ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

rajackar schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:07:
Voor zover ik weet is er nog geen goede ICS rom zonder sense. Er zit aan allemaal wel een nadeel ergens.
Denk dat je voor een non sense rom toch een beetje aan CM7 vast zit op het moment.
Ik heb gister Virtuous Inquisition 3.0.0 geflashed, die is Senseless (dus niet helemaal AOSP, maar ook geen Sense). Draait als een zonnetje tot nu toe, erg fijn.

Wel even opletten als je van een Gingerbread ROM komt: ik had de firmware geflashed zonder dat ik nog de ROM had geflashed, en die firmware werkt dus niet met mijn oude ROM. Bleef hangen op het HTC-logo, altijd gezellig... toen via een andere telefoon de nieuwe ROM op het SD-kaartje geplempt, geboot naar de recovery en geflashed, nu werkt het perfect.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
djc schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:33:
[...]
Ik heb gister Virtuous Inquisition 3.0.0 geflashed, die is Senseless (dus niet helemaal AOSP, maar ook geen Sense). Draait als een zonnetje tot nu toe, erg fijn.

Wel even opletten als je van een Gingerbread ROM komt: ik had de firmware geflashed zonder dat ik nog de ROM had geflashed, en die firmware werkt dus niet met mijn oude ROM. Bleef hangen op het HTC-logo, altijd gezellig... toen via een andere telefoon de nieuwe ROM op het SD-kaartje geplempt, geboot naar de recovery en geflashed, nu werkt het perfect.
je kan toch mount usb in recovery doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

djc schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:33:
[...]

Het nadeel aan virtuous inquisition vind ik dat het lock screen blijft staan als je gebeld wordt. Mijn exchange server forceert een pin en dan moet ik dus mijn pin invoeren voordat ik op kan nemen. Niet echt handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Minaaj schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:49:
je kan toch mount usb in recovery doen?
Kan je dan vanaf je PC op de USB, via de recovery? Dat wist ik niet. :+
rajackar schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 17:13:
Het nadeel aan virtuous inquisition vind ik dat het lock screen blijft staan als je gebeld wordt. Mijn exchange server forceert een pin en dan moet ik dus mijn pin invoeren voordat ik op kan nemen. Niet echt handig ;)
Ja, dat lijkt me ook wel een nadeel. Ik gebruik geen PIN en word eigenlijk ook niet zo heel vaak gebeld, dus is voor mij minder een issue. Ben wel benieuwd waarom ze die bug hebben trouwens, lijkt me dat dat wel weer een keer moet worden opgelost.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-10 11:50
Ik ben sinds gisteren aan het proberen om de nieuwe firmware te flashen, maar tot zover lukt dit nog niet :?
Als ik het goed begrijp moet je het PG58IMG.zip bestand in de root op de sd zetten (moet de sd kaart trouwens helemaal verder leeg zijn of maakt dat niet uit?) en moet je de telefoon booten naar de bootloader (omdat volume down plus power indrukken om de één of andere reden niet (meer) werkt, doe ik dit mbv de pc). Als ik in de bootloader kom, krijg ik het volgende scherm te zien, en volgens de handleiding(en) moet ik dan recovery selecteren, maar die staat er dus niet bij :/ Komt dit misschien omdat ik dan in het verkeerde venster zit? Of heb ik een oude versie? (De volgende foto is niet van mij maar komt wel overeen):

Afbeeldingslocatie: http://www.gizmodigit.com/wp-content/uploads/2011/07/Unofficial-Bootloader-Unlocker-For-HTC-Sensation-4G.jpg

Dat is probleem 1, een ander probleem heb ik dat ik (ook) niet op de opties die er wel staan kan klikken. Dus als ik bijv op Reboot ga staan en ik druk op de Pwr knop, dan gebeurt er niks. Nou is het zo dat mijn Volume Up knop niet meer werkt omdat de telefoon een keertje heel eventjes in het water is gevallen, zou het misschien kunnen zijn dat die hierdoor iets blokkeert?

[ Voor 5% gewijzigd door mauricedb op 07-02-2012 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Als je vol.knop up niet werkt kan je PG58IMG.ZIP niet opstarten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Hmm okee... en die firmware kan ook niet op de één of andere manier in een rom verwerkt zitten? Bijv straks met een update van HTC naar ICS?

Heel af en toe doet de vol-up knop het nog (zonder de cover), maar dan gebeurt er niks als ik in de bootloader zit, volgens mij is m'n telefoon gewoon een beetje raar.. :X Maar wat ik wel vreemd vind is dat ik dus bijv niet de optie "Recovery" heb |:(

[ Voor 47% gewijzigd door mauricedb op 08-02-2012 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook gewoon de 3.25 RUU .exe runnen vanuit windows dan heb je de laatste firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Op het moment dat je PG58IMG.zip in de root van de sd kaart hebt staat (deze hoeft verder niet leeg te zijn) wordt dat gedetecteerd bij het starten van de bootloader met vol-down. Je ziet dan eerst een lijst met checks van bestanden voorbij komen en als ie niets vindt kom je in het scherm dat je gepost hebt. Als hij de PG58IMG.zip vindt krijg je de vraag of je een update wilt doen. Om die te starten moet je vol-up drukken. Hierna worden de CID en MID gecheckt en als die ok zijn krijg je de nieuwe firmware.

Voor deze procedure heb je de recovery niet nodig. Ik vind het wel vreemd dat je die niet hebt trouwens.
Staat er bij jou links boven ook iets van "revolutionary" oid? En heb je wel clockwork of 4ext recovery geflasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

rajackar schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 09:59:
Voor deze procedure heb je de recovery niet nodig. Ik vind het wel vreemd dat je die niet hebt trouwens.
Staat er bij jou links boven ook iets van "revolutionary" oid? En heb je wel clockwork of 4ext recovery geflasht?
Staat Recovery er niet pas bij als optie nadat je een keer op bootloader hebt gedrukt?

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
rajackar schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 09:59:
Er staat Revolutionary bovenaan ja (in het roze).

Even voor de duidelijkheid de rest van de gegevens zoals die in de bootloader staan:
Pyramid PVT Ship S-OFF RL
HBOOT-1.17.1111
Radio-10.14.9035.01_M
eMMC-boot
Jun 2 2011,22:31:39

Bootloader
Reboot
Reboot Bootloader
Power Down

Ik heb Clockwork versie 5.0.2.0

Het enige wat ik met de telefoon heb gedaan is het rooten ervan, en het installeren van bovenstaande (nooit aan de firmware/radio/en wat je allemaal nog meer hebt gezeten). Heb verder alleen geregeld enkele roms geïnstalleerd.

Maar het vreemde is dus dat hij 't .zip bestandje niet boot en ik kan geen keuze in de bootloader bevestigen mbv de Pwr knop. Ik wil er de firmware van Trip opzetten om vervolgens zijn laatste AOSP rom erop te zetten, ik weet niet in hoeverre die firmware anders is dan de firmware waar (ik zie het nu pas :P) Trip het over heeft? Dat moet dus ook allemaal prima werken begrijp ik? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
De nieuwe firmware vervangt ook de Recovery. Kun je voor de zekerheid checken, evt met quick boot, of de recovery er nog opstaat. Ik weet nl niet of de firmware eerst recovery wist en dan zijn recovery erop zet of gewoon eroverheen wordt gezet. Ik bedoel daarmee dat het wissen van je recovery door de firmware wel is gelukt maar de rest niet.

[ Voor 17% gewijzigd door kraonkel op 09-02-2012 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
rajackar schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:22:
[...]

De nieuwe firmware is btw prima in staat om een oudere ROM te starten. Android 2.x.x start prima op de nieuwe firmware.
Heb het zelf al eens gedaan en dat scheelt een hoop geflash als je weer even terug wil ;)
Ah, bedankt voor de tip. Geen problemen met batterij of stabiliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Heb de nieuwste RUU erop gezet, telefoon is nog gewoon rooted, bootloader is nu locked. Doordat de Hboot nu 1.27 is kan ik niet meer gebruik maken van Revolutionairy om de bootloader te unlocken, is er een andere manier om de bootloader te unlocken (naast de manier van HTC zelf)? Want zoals kraonkel al zei is de recovery foetsie, dus kan geen custom roms meer installeren :|

Edit: Ik weet niet wat het is, maar ik kan 'm niet eens unlocken met de manier van HTC. Ik sta op het punt om Ja of nee te zeggen om de bootloader te unlocken, dan moet ik de gekozen optie bevestigen met de Pwr Knop, maar ook hier geeft die totaal geen reactie, terwijl die het normaliter (in de roms) gewoon altijd goed doet :?

[ Voor 44% gewijzigd door mauricedb op 08-02-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:32

Grudgie

PSN: Grudgie7

mauricedb schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 19:42:
Heb de nieuwste RUU erop gezet, telefoon is nog gewoon rooted, bootloader is nu locked. Doordat de Hboot nu 1.27 is kan ik niet meer gebruik maken van Revolutionairy om de bootloader te unlocken, is er een andere manier om de bootloader te unlocken (naast de manier van HTC zelf)? Want zoals kraonkel al zei is de recovery foetsie, dus kan geen custom roms meer installeren :|

Edit: Ik weet niet wat het is, maar ik kan 'm niet eens unlocken met de manier van HTC. Ik sta op het punt om Ja of nee te zeggen om de bootloader te unlocken, dan moet ik de gekozen optie bevestigen met de Pwr Knop, maar ook hier geeft die totaal geen reactie, terwijl die het normaliter (in de roms) gewoon altijd goed doet :?
Zet dan een oudere RUU erop. Zodat je wel kan unlocken. Je kan altijd zelf nog de nieuwste radio's downloaden en zelf flashen, die zijn ook wel op XDA te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Bootlocker geeft aan dat hij locked is, maar dat is hij volgens mij helemaal niet.
Plus kan je me iets opnoemen dat je nu mist met locked bootloader? zolang je recovery hebt en firmware terug kan flashen in hboot (wat nog gewoon zou moeten kunnen) is er toch niks aan de hand?

Als hij locked is kan je alleen geen fastboot commands meer uitvoeren (in windows via cmd) maar als het goed is als je de firmware 3.24 unlocked hebt gedownload kan je wel die commands uitvoeren, toch blijft volgens mij er LOCKED staan. (was volgens mij bij elke nieuwe firmware zo)

@maurice, kan je niet in de rom komen en daar recovery installeren via toolbox/terminal? dat deed ik altijd met recovery.

[ Voor 9% gewijzigd door Minaaj op 08-02-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Nou, volgens mij is het ook nog allemaal gelukt :P Dankje voor de tip Minaaj voor het gebruik van toolbox :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mauricedb schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 22:29:
Nou, volgens mij is het ook nog allemaal gelukt :P Dankje voor de tip Minaaj voor het gebruik van toolbox :D
Lol eindelijk :o heb je mijn rom draaien?

ps. gingerbread roms kunnen prima runnen op de nieuwe firmware, moet je alleen ff boot.img editten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

He Trip! Leuk je hier ook te zien.
Binnenkort CM9 of aosp maar weer eens proberen. Was steeds behoorlijk onder de indruk van deze roms. Helaas kan ik haast niet leven zonder bluetooth omdat ik veel in de auto zit, anders was het al een daily geweest.
Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 19:32:
[...]

Lol eindelijk :o heb je mijn rom draaien?

ps. gingerbread roms kunnen prima runnen op de nieuwe firmware, moet je alleen ff boot.img editten
Ja, AOSP, de laatste versie :D
Ik wilde trouwens gisteren jouw CM9 rom installeren, maar als ik dat probeer dan krijg ik een error, namelijk:

Formatting System..
Formating Cache..
E:Error in /sdcard/cm_pyramid-ota-eng.noeri_B005.zip
(Status 1)
Installation aborted

Enig idee wat er mis is?

P.S. heb ook versie B004 geprobeerd, zelfde resultaat.

[ Voor 4% gewijzigd door mauricedb op 11-02-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
foutje..

[ Voor 100% gewijzigd door kraonkel op 12-02-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe schakel je uit dat er geen anonieme gegevens naar google worden gestuurd in CyanogenMod 7?
Of maakt dit helemaal niks uit?? Ik ben daar nooit zo'n voorstander van ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
  • Laatst online: 06-06 18:27
Ik heb nu weer eens InsertCoin geinstalleerd, omdat ik soms bij ARHD (tevens bij de oude IC's) bootloops had. Nu merk ik dat ik ook dat ik bij de nieuwe IC 4.5.2 soms een bootloop heb, of gewoon shutdowns. Heeft iemand een idee hoe dit verholpen kan worden?

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Behoorlijk jammer dat Virtuos Quattro nu dood is door allemaal huilende kleine verwende kut kinderen die keihard lopen te schreeuwen als de dev even een weekje niets laat horen. Was een ROM met goede vooruitzichten.

Hopen dat er snel weer een nieuwe goede ICS AOSP ROM komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Sh4wn schreef op zondag 12 februari 2012 @ 14:44:
Behoorlijk jammer dat Virtuos Quattro nu dood is door allemaal huilende kleine verwende kut kinderen die keihard lopen te schreeuwen als de dev even een weekje niets laat horen. Was een ROM met goede vooruitzichten.

Hopen dat er snel weer een nieuwe goede ICS AOSP ROM komt.
Misschien vinden ze bij Virtuos Quattro dat ze de perfecte rom bereikt hebben. En moeten de gebruikers maar eens tevreden zijn.Schijnbaar ben jezelf ook een niet tevreden gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

kraonkel schreef op zondag 12 februari 2012 @ 15:10:
[...]

Misschien vinden ze bij Virtuos Quattro dat ze de perfecte rom bereikt hebben. En moeten de gebruikers maar eens tevreden zijn.Schijnbaar ben jezelf ook een niet tevreden gebruiker.
Als ze dat zouden vinden zou dat behoorlijk raar zijn. Je hebt hem waarschijnlijk zelf niet gebruikt, en hij was verre van af. Vandaar ook Alpha3. Goed ik snap dat het een alpha is en ga ook niet lopen klagen als er iets niet helemaal werkt, want ik kies er zelf voor om een alpha AOSP ICS te draaien. Het werkte voor mij goed genoeg om dagelijks te gebruiken, de resterende dingetjes worden vanzelf gefixed dacht ik. En ik weet zelf ook hoeveel tijd er in zoiets kan zitten, en verwacht dus ook niet dat alles in een week gefixed is.

Helaas zijn er een heleboel mensen op XDA die denken dat die developers er dag en nacht aan werken, en willen dat alles binnen een dag is gefixed, en gaan ook nog eens huilen als de developer niet dag en nacht klaar zit om hun vragen te beantwoorden. Daar kan ik heel slecht tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/thumb/2012.02.12-15.42.1172jle.jpeg

thank god 4 wifi @ work/home, en ik draait nog niet eens quattro alpha 3.. maar de versie er voor die niet nieuwste firmware nodig had.

heb nog nooit een random reboot gehad, ook alles heeft verder naar behoren gewerkt, behalve soms browser crashes maar dat was met de stock versie (firefox beta en chrome beta crashen niet meer in ICS)

wacht zelf ook eigenlijk weer op nog nieuwere firmware of inderdaad nieuwe AOSP release, het liefste natuurlijk van de markers van CM maarja aangezien de kernel source nog niet vrij gegeven is is dat sowieso al moeilijk, zijn ze verplicht om de HTC kernel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
mauricedb schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:49:
[...]
Ik wilde trouwens gisteren jouw CM9 rom installeren, maar als ik dat probeer dan krijg ik een error, namelijk:

...

Enig idee wat er mis is?

P.S. heb ook versie B004 geprobeerd, zelfde resultaat.
Om mezelf maar even te quoten, ik had Clockwork Touch geïnstalleerd en daar kon ik blijkbaar geen zipjes mee installeren. Zonet de normale Clockwork geinstalleerd en hij doet 't direct :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Die Quattro ROM was idd veelbelovend. Jammer dat de devs geen zin meer hebben maar ik kan het goed begrijpen. De bevolking van XDA lijkt wel verdeeld te zijn tussen een groep respectvolle mensen die zich netjes gedragen en de devs waarderen en een tweede groep die weigert te lezen, niets snapt, geen eigen werk doet en alleen maar schreeuwt als niet alles perfect is.
Bij het Sensation forum lijkt het voor mijn gevoel nog erger te zijn wat dat laatste betreft. Ik kan me iig niet herinneren dat het in het Desire-Z en touch pro forum ook zo'n ellende was.

Maar idd, ik hoop ook op een goed werkende ICS AOSP rom. Ik vind ICS echt erg mooi. HTC Sense is duidelijk gemaakt voor android 2.x. Op die android versies voegde het echt iets toe. Op ICS vervangt het op sommige plaatsen juist zaken die erg mooi zijn in native ICS. Hopelijk gaat sense 4 daar weer goed mee om. Ik ben iig erg benieuwd en als ik de twitter van TripNRaver zie zou het wel eens kunnen dat we niet eens heel erg lang hoeven te wachten tot we het eens kunnen bekijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20
http://www.xda-developers...d-on-htc-endeavor-leaked/

Kijk, dit zijn goede berichten! Ik hoop dat er nu snel customroms komen met ICS en Sense 4.0

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Bullet NL schreef op maandag 13 februari 2012 @ 01:34:
http://www.xda-developers...d-on-htc-endeavor-leaked/

Kijk, dit zijn goede berichten! Ik hoop dat er nu snel customroms komen met ICS en Sense 4.0
Zag het inderdaad ook, helaas wordt het waarschijnlijk erg moeilijk om die te porten naar de Sensation.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1493154

Edit: Oh Trip heeft hem al deels werkend, dat geeft weer hoop :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sh4wn op 13-02-2012 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Sh4wn schreef op maandag 13 februari 2012 @ 09:29:
[...]

Zag het inderdaad ook, helaas wordt het waarschijnlijk erg moeilijk om die te porten naar de Sensation.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1493154

Edit: Oh Trip heeft hem al deels werkend, dat geeft weer hoop :)
Punt is, sense 4.0 moet uit deze ruu gesloopt worden, reslolutie aanpassen en dan ben je al een heel eind. Het driver deel van deze rom gaat inderdaad niet werken. Mede omdat de rom voor een Tegra 3 cpu is geschreven en de Sensation een Qualcomm heeft.

Maar goed, alleen het Sense 4.0 deel moet niet zo moeilijk zijn volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proppel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 22:02
Even een aantal vraagjes.

Mijn toestel is S-off, rooted en draait op Leedroid ICS met Sense 3.6. Ik heb geen superCid gedaan. Maar mijn toestel valt constant uit. En ik dacht ik gebruik een custom rom en het probleem is opgelost, helaas gaat deze vlieger niet op.

Ik heb na het installeren van een CW ook een nandroid backup gemaakt. Kan ik deze nu weer terugzetten en is de Sensation meteen weer S-on? Of moet ik dan nog zoals uitgelegd in deze pagina http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1193033, S-on doen via adb?

Alvast bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Proppel schreef op maandag 13 februari 2012 @ 12:21:
Even een aantal vraagjes.

Mijn toestel is S-off, rooted en draait op Leedroid ICS met Sense 3.6. Ik heb geen superCid gedaan. Maar mijn toestel valt constant uit. En ik dacht ik gebruik een custom rom en het probleem is opgelost, helaas gaat deze vlieger niet op.

Ik heb na het installeren van een CW ook een nandroid backup gemaakt. Kan ik deze nu weer terugzetten en is de Sensation meteen weer S-on? Of moet ik dan nog zoals uitgelegd in deze pagina http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1193033, S-on doen via adb?

Alvast bedankt voor de info!
Heb jij naast de custom-rom wel gekeken alsof je ook een firmware update moest doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proppel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 22:02
Bullet NL schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:57:
[...]

Heb jij naast de custom-rom wel gekeken alsof je ook een firmware update moest doen?
jip, laatste firmware ook installed. 3.24 of zoiets. Moet ik eerst de firmware downgraden en dan de nandroid terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Bullet NL schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:03:
[...]

Punt is, sense 4.0 moet uit deze ruu gesloopt worden, reslolutie aanpassen en dan ben je al een heel eind. Het driver deel van deze rom gaat inderdaad niet werken. Mede omdat de rom voor een Tegra 3 cpu is geschreven en de Sensation een Qualcomm heeft.

Maar goed, alleen het Sense 4.0 deel moet niet zo moeilijk zijn volgens mij.
Het zou nog wel eens tegen kunnen vallen. Ik weet dat toen sense 3.0 met de qhd resolutie geport werd naar de 480x800 schermen het best lang geduurd heeft omdat ze de bestanden waar de resolutie on vast lag maar slecht konden decoderen / lezen. Wellicht dat de toen gemaakte tools nog werken maar het zou natuurlijk maar zo kunnen dat HTC weer een ander formaat verzonnen heeft. Hopelijk lukt het nu sneller want ik ben heel erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
rajackar schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:35:
[...]

Het zou nog wel eens tegen kunnen vallen. Ik weet dat toen sense 3.0 met de qhd resolutie geport werd naar de 480x800 schermen het best lang geduurd heeft omdat ze de bestanden waar de resolutie on vast lag maar slecht konden decoderen / lezen. Wellicht dat de toen gemaakte tools nog werken maar het zou natuurlijk maar zo kunnen dat HTC weer een ander formaat verzonnen heeft. Hopelijk lukt het nu sneller want ik ben heel erg benieuwd :)
Dat mag dan wel zo zijn, maar een qHD scherm en een 720p schem hebben integenstelling tot een qHD scherm een een scherm met een 800x480 reslolutie wel de zelfde schermverhoudingen, Alleen dit al moet het poorten makkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Dat zou best eens kunnen.
Als ik het me goed herinner was een deel van het probleem toen dat de graphics allemaal opgeslagen waren in absolute formaten en dus niet vector based. Dat komt de snelheid van de interface natuurlijk ten goede omdat de rom toch altijd op hetzelfde scherm draait en er dus niets berekend hoeft te worden. Voor het porten is het alleen wat lastig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Bullet NL schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:54:
[...]

Dat mag dan wel zo zijn, maar een qHD scherm en een 720p schem hebben integenstelling tot een qHD scherm een een scherm met een 800x480 reslolutie wel de zelfde schermverhoudingen, Alleen dit al moet het poorten makkelijker maken.
En anders wachten op de Ville :) Deze heeft ook Sense 4.0 een qHD scherm met een qualcomm dual core.

@Proppel, probeer eens een oude GB Rom en probeer het eens met een andere simkaart. Als het bij de Gingerbread rom ook gebeurd dan ligt het aan de telefoon en het blijkt dat HTC's met oude simkaarten nog wel eens opnieuw willen opstarten. Ook een andere batterij kan soms helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 11:15
Volgens mij heeft TripNRaver al een rom met sense 4.0 werkend op zijn sensation. Daar zijn inderdaad nog wat problemen met te grote widgets enzo. Maar er zit al schot in.
Andersom: Ik ga alleen nooit meer terug naar Sense. Volgende telefoon zou voor mij heel belangrijk zijn dat er een CM9 of goede AOSP rom voor beschikbaar is. Met Android ICS heb je wat mij betreft Sense niet nodig. De rest van de applicaties zoek ik er zelf wel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Camiel schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:58:
Volgens mij heeft TripNRaver al een rom met sense 4.0 werkend op zijn sensation. Daar zijn inderdaad nog wat problemen met te grote widgets enzo. Maar er zit al schot in.
Andersom: Ik ga alleen nooit meer terug naar Sense. Volgende telefoon zou voor mij heel belangrijk zijn dat er een CM9 of goede AOSP rom voor beschikbaar is. Met Android ICS heb je wat mij betreft Sense niet nodig. De rest van de applicaties zoek ik er zelf wel bij :)
Ik heb AOSP 2 weken geprobeerd en snel weer terug naar Sense, ondanks dat het misschien wat log is, vind ik het de beste schil. Met name het lockscreen vanaf 3.0 mis ik dan enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:32

Grudgie

PSN: Grudgie7

Heb nu TripnRaver zijn CyanogenMod 9 BETA 007 op mn foon met Sebastian zijn 1,7Ghz kernel en mijn batterij gaat echt enorm lang mee nu! :) En telefoon werkt erg snel.

Als ik kijk naar batterij gebruik na 10 uur en 37 min. Heb ik 75% batterij over. Hiervoor gebruikte ik een standaard kernel en dan had ik na 10 uur ongeveer mijn batterij bijna op met hetzelfde gebruik. Ik gebruik mijn telefoon niet super veel overdag omdat ik dan werk, maar soms in de pauzes check ik wel even mail of facebook of snel even voetbal nieuws checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 11:46
dangerousp schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:14:
[...]

Ik heb AOSP 2 weken geprobeerd en snel weer terug naar Sense, ondanks dat het misschien wat log is, vind ik het de beste schil. Met name het lockscreen vanaf 3.0 mis ik dan enorm.
Widgetlocker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Camiel schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:58:
Je berschijft natuurlijk een geheel persoonlijk gevoel, ik heb verschillende merken telefoons in mijn handen gehad, maar ik moet zeggen dat de Sense schil van HTC gewoon in mijn optiek de beste schil is om Android heen....... En dan heb ik het vooral over een schil welke door de fabrikant af geinstalleerd is. Ik heb met Sense veel meer dan met de TW interface van Samsung oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik ben ook wel een sense liefhebber.
Op het moment dat sense draait op ICS wordt het echter een ander verhaal. Sense was met name op oudere Android versies een belangrijke aanvulling. Veel zaken die sense leuk doet worden in ICS nog mooier gedaan.
Helaas val je met Sense 3.x een beetje terug en heb je dus niet de mooie opties die ICS je biedt.
Ik denk bijvoorbeeld aan de e-mail app die de exchange integratie regelt. Dat doet ICS eigenlijk beter dan Sense.
Wss dat Sense 4 weer een verbetering is. De e-mail app wordt door diverse sites de beste ooit voor Android genoemd. Ik ben iig erg benieuwd :)

Pagina: 1 ... 15 ... 33 Laatste

Let op:
Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!