Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 18:57

reaL_G

G

warhamstr schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:43:
[...]

Zover ik weet niet en dat is redelijk kut want hij wil niet booten, kan dat ook vannuit de recovery?

done, nu het hele riedeltje eens opnieuw proberen
supercid heeft geen nut, want je hebt de firmware er al op staan.
denk een bad flash.

mijn lijstje was destijds.

ext4 updaten in de huidige rom
firmware flashen
superwipe + rom flashen

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 20:16
Ik draai nu ook 2 dagen Virtuos Quattro maar heb veel last van FC. vooral facebook heel vaak, ook de standaard browser blijft hangen of valt uit.
Batterij is wel redelijk goed.

Hoe zijn de ervaringen met de laatste ARHD ICS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:39
MattyBomba schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:43:
Ik draai nu ook 2 dagen Virtuos Quattro maar heb veel last van FC. vooral facebook heel vaak, ook de standaard browser blijft hangen of valt uit.
Batterij is wel redelijk goed.

Hoe zijn de ervaringen met de laatste ARHD ICS?
Erg goed! Enige probleem wat ik heb is dat Rabobank app af en toe een FC geeft (probleem van de app zelf, volgens mij) en de brightness van het scherm doet een beetje raar bij het openen van pagina's. Verder ben ik eigenlijk nog geen enkel probleem tegen gekomen! Alles werkt goed, soepel en vlotjes :)

Batterij verbruik is ook echt netjes! Beter dan GB in mijn ogen. Heb aan het einde van de dag een 65% over ongeveer, met een paar telefoontjes (drie kwartier maximaal), paar berichten (20 maximaal) en misschien een uurtje alles bij elkaar gebruik. Moet wel zeggen dat ik er een Anker batterij in heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Jah werkt erg goed idd! Heb hem ook eindelijk weer aan de praat, maar vind wel dat Sense erg veel af doet aan de strakke ICS interface!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 20:16
Daar ben ik bang voor dat ik het minst prettige vind.
Heb laatste tijd cm7 gedraaid, hoopte op cm9 ondertussen.
Ik was gewoon toe om weer keertje iets te flashe...:p
Denk dat ik morgen dan maar eens ARHD ga proberen. Terug naar Sense iewww

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hmm iemand al de ICS rom van Insertcoin draaien (?)
want ik twijfel erg om ICS te flashen op mn XE..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:39
warhamstr schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:57:
Jah werkt erg goed idd! Heb hem ook eindelijk weer aan de praat, maar vind wel dat Sense erg veel af doet aan de strakke ICS interface!
Inderdaad. Sinds ICS vind ik de toevoeging van Sense alleen maar afbreuk doen aan Android... Wachten op CM9 dus maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

SMSfreakie schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:43:
hmm iemand al de ICS rom van Insertcoin draaien (?)
want ik twijfel erg om ICS te flashen op mn XE..
goeie backup maken, dan flashen.
niet tevreden, backup terugzetten.

ics is zowiezo een verbetering tov GB.
maar verwacht geen wereldwonderen zoals een totale revamped interface of zo, het is en blijft htc sense.

pak in iedergeval een rom op basis van de laatste testrom.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 18:27
FabianNL schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:48:
[...]

Inderdaad. Sinds ICS vind ik de toevoeging van Sense alleen maar afbreuk doen aan Android... Wachten op CM9 dus maar...
Je kan toch gewoon het no-sense++ script erop gooien, dan ben je van sense af lijkt me? Ik heb dat op de vorige release van insert coin gedaan. Nu heb ik wel sense er op staan. Ik ben ook erg benieuwd naar cm9, hopelijk geeft dat weer een nieuwe beleving aan mijn telefoon.

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

PSN: Rich_E1988

Hoi Tweakers,

Sinds ik mijn Sensation heb zijn er al aardig wat roms op het toestel geinstalleerd. Echter sinds gister heb ik een vreemd probleem. Ik probeerde Revolution 6.1.1 te installeren, maar na de installatie kwam mijn telefoon in een boot loop terecht. Dus daarna ging ik er van uit dat het gewoon aan de rom zou liggen. Ik heb daarom Insert Coin 4.4.4 op het toestel gezet. Ook bij deze rom komt de telefoon in een boot loop terecht. Ik heb heel het toestel terug gezet naar de fabrieksinstellingen via Recovery, maar ook dit helpt niet.

Het enige wat ik nu nog kan is het toestel restoren naar een back-up van eind december. Ook vanaf daar lukt het niet meer om nieuwe roms te installeren. Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? En hoe zou ik dit kunnen herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
Richi E. schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 00:04:
Hoi Tweakers,

Sinds ik mijn Sensation heb zijn er al aardig wat roms op het toestel geinstalleerd. Echter sinds gister heb ik een vreemd probleem. Ik probeerde Revolution 6.1.1 te installeren, maar na de installatie kwam mijn telefoon in een boot loop terecht. Dus daarna ging ik er van uit dat het gewoon aan de rom zou liggen. Ik heb daarom Insert Coin 4.4.4 op het toestel gezet. Ook bij deze rom komt de telefoon in een boot loop terecht. Ik heb heel het toestel terug gezet naar de fabrieksinstellingen via Recovery, maar ook dit helpt niet.

Het enige wat ik nu nog kan is het toestel restoren naar een back-up van eind december. Ook vanaf daar lukt het niet meer om nieuwe roms te installeren. Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? En hoe zou ik dit kunnen herstellen?
Ik neem aan dat je voor dat je de ROM's gaat installeren je wel een full wipe hebt gedaan?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Jah ik! Net nog. Het probleem zat hem bij mij in de onjuiste firmware. Voor 6.1.1 moet je de 3.24.xx file hebben. Voor elke andere rom de 3.12.xxx.

Eerst firmware dan full wipe (die van ARHD) en dan de rom flashen.

Samme zie nu dat er weer een nieuwe ARHD is, maar ik wil slapen... Dilemma! :')

[ Voor 18% gewijzigd door warhamstr op 27-01-2012 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
HTC Werkt aan Sense 4.0, waarscheinlijk icm de officiele ICS rom voor de Sensation

http://pocketnow.com/android/htc-sense-40-first-impressions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:01
Bullet NL schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 01:36:
HTC Werkt aan Sense 4.0, waarscheinlijk icm de officiele ICS rom voor de Sensation

http://pocketnow.com/android/htc-sense-40-first-impressions
Guest mode, nice :)

Nu ik dit artikel heb gelezen zal ik toch ics met sense een kans geven voordat ik ga rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

warhamstr schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 00:12:
Jah ik! Net nog. Het probleem zat hem bij mij in de onjuiste firmware. Voor 6.1.1 moet je de 3.24.xx file hebben. Voor elke andere rom de 3.12.xxx.

Eerst firmware dan full wipe (die van ARHD) en dan de rom flashen.

Samme zie nu dat er weer een nieuwe ARHD is, maar ik wil slapen... Dilemma! :')
Ik heb inderdaad gewoon een full wipe gedaan voordat ik de rom heb geinstalleerd. Ik heb zelfs het 'Super Wipe' script gedraaid voordat ik de rom heb geinstalleerd.

Waar kan ik de juiste firmware vandaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
reaL_G schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:24:
[...]

goeie backup maken, dan flashen.
niet tevreden, backup terugzetten.

ics is zowiezo een verbetering tov GB.
maar verwacht geen wereldwonderen zoals een totale revamped interface of zo, het is en blijft htc sense.

pak in iedergeval een rom op basis van de laatste testrom.
nja meer van uhm.. dat ik geen half werkende foon hebt... :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Richi E. schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:34:
[...]

Ik heb inderdaad gewoon een full wipe gedaan voordat ik de rom heb geinstalleerd. Ik heb zelfs het 'Super Wipe' script gedraaid voordat ik de rom heb geinstalleerd.

Waar kan ik de juiste firmware vandaan halen?
In bijna alle topics op XDA waar je ROM's kunt vinden wordt wel verwezen naar een manier op aan de nieuwste firmware (of de juiste firmware voor de betreffende rom) te komen.

Gewoon even zoeken, op XDA wordt het allemaal zeer goed omschreven.

De juste firmware moet je natuurlijk wel vanuit de Boot flashen, niet van uit een recovery oid....
Dus het firmware bestand op de SD kaart zetten, naar de boot via vol-down, en dan flashen, niet naar de recovery gaan op dat moment.

[ Voor 16% gewijzigd door Bullet NL op 27-01-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
firmware
3. 12..... Voor de oudere ARHD
3. 24..... Voor de laatste, die 6.2.....

[ Voor 15% gewijzigd door warhamstr op 27-01-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

warhamstr schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:03:
Firmware http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1459767com/showthread.php?t=1459767

3. 12..... Voor de oudere ARHD
3. 24..... Voor de laatste, die 6.2.....
3.12 is ook backwards compatible met stock?

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Dat weet ik niet, sorry!

Sorry voor die vage link btw, probeer 't even te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

SMSfreakie schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:43:
[...]

nja meer van uhm.. dat ik geen half werkende foon hebt... :)
als je jezelf een beetje goed informeert op verschillende fora (dus chekken wat mensen zeggen/claimen),
kan het nagenoeg nooit misgaan.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 19:12
woest85 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:42:
[...]

3.12 is ook backwards compatible met stock?
3.12 is backwards compatible met stock. Zo, baadnewz (insertcoin) is vertrokken bij xda. Jammer, maakte goede Roms. Maar er broeit al langer iets bij xda developers. Dadelijk lopen er nog meer weg. Flauw grapje. Vraagje: Zijn er andere Rombak site's? Behalve xda.

[ Voor 34% gewijzigd door kraonkel op 27-01-2012 18:48 ]

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:05
kraonkel schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:27:
[...]

3.12 is backwards compatible met stock. Zo, baadnz is vertrokken bij xda. Jammer, maakte goede Roms. Maar er broeit al langer iets bij xda developers. Dadelijk lopen er nog meer weg. Flauw grapje. Vraagje: Zijn er andere Rombak site's? Behalve xda.
Idd, had ook al het idee dat die pleite was. Kon zijn topic ook niet meer openen. (Invalid URL) Hoe weet je dit trouwens zeker? Bron voor me?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
JKratos schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:49:
[...]

Idd, had ook al het idee dat die pleite was. Kon zijn topic ook niet meer openen. (Invalid URL) Hoe weet je dit trouwens zeker? Bron voor me?
Geen bron meer! Xda heeft alles weggehaald. Heb vanmiddag iets gelezen dat hij 't had gehad met XDA. Hij had een reprimande gekregen van de Administrator. Waarover? Weet ik niet meer precies dus ga niets roepen.
hier is zijn site: http://insertcoin-roms.org/ Je was me voor 3DDude

[ Voor 7% gewijzigd door kraonkel op 27-01-2012 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 19:49

3DDude

I void warranty's

Ik draai Insert Coin de een na laatste en me telefoon is eigenlijk nu wel godspeed :)

Heb wel de HBoot geupdate en superCID aangepast zodat hij kan updaten hboot kan updaten naar 1.20 ofzo.

Ook bootloader is aangepast en is het filesystem 4EXT geformateerd voor het flashen van de rom :)

Gewoon baadnewz ze eigen site bezoeken dus :)

http://insertcoin-roms.org/

[ Voor 11% gewijzigd door 3DDude op 27-01-2012 19:03 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Ja precies, gewoon deze blijven checken voor de updates. maar dat is vanmiddag laat dan gebeurt!? Heb vanmiddag namelijk het topic ff doorgelezen op XDA.

Aah jullie hebben de site al een keer of 100 genoemd ;)

[ Voor 13% gewijzigd door JKratos op 27-01-2012 19:05 ]

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
JKratos schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:04:
Ja precies, gewoon deze blijven checken voor de updates. maar dat is vanmiddag laat dan gebeurt!? Heb vanmiddag namelijk het topic ff doorgelezen op XDA.

Aah jullie hebben de site al een keer of 100 genoemd ;)
Volgens mij niet zo heel lang geleden gebeurd inderdaad.
Zal wel komen doordat baad wederom ruzie heeft lopen maken met Mike ivm het niet willen delen van een Ruu.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Lol waarom is dat 'Beats' profiel van die custom Roms zo slecht? kan dat niet een op een gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
hmm tripnraver gaat zn cm9 releasen vandaag :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:59
Nou, ik kom net van een Desire naar een XE.
Op mijn Desire verschillende roms geprobeerd maar niet een die 100% werkte.
Altijd wel wat mis.
Zijn er voor de XE al volledig werkende roms zonder bugs?
Ik wil van al die bloatware af. Twitter, facebook, aandelen enz.
Verder werkt Sense wel weer fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Jaha! Heb nu 3 verschillende ICS ROM's geprobeerd en dat werkt gewoon prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
warhamstr schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 09:07:
Jaha! Heb nu 3 verschillende ICS ROM's geprobeerd en dat werkt gewoon prima!
Ik heb zowel de ICS/Sense 3.6 ROM's van Insertcoin als ARHD geprobeert, ze werken beide super. Ik heb wel het idee dat ARHD met de huidige versies iets sneller is.

Overigens vindt ik het jammer dat advanced power menu en advanced settings nog niet werkt met ICS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Bullet NL schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 10:01:
[...]

Ik heb zowel de ICS/Sense 3.6 ROM's van Insertcoin als ARHD geprobeert, ze werken beide super. Ik heb wel het idee dat ARHD met de huidige versies iets sneller is.

Overigens vindt ik het jammer dat advanced power menu en advanced settings nog niet werkt met ICS
Virtuous Quatro heeft wel een APM erin zitten. Kreeg alleen te horen dat ik slecht was te verstaan als ik met iemand belden. Daarnaast ook nog spontane reboots na een paar dagen.
dave1972 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 20:21:
hmm tripnraver gaat zn cm9 releasen vandaag :)
cm9 van trip NIET downloaden! Het schijnt echt een zooitje te zijn. In een half uur tijd loop je van de ene bug naar de ander. Bluetooth en GPS werkt sowieso niet. Hij is wel snel, maar weer eens niet zo heel zorgvuldig afgeleverd door Trip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
toch eigenwijs en cm9 aan t flahen :)...en dit is dus de eerste rom van ICS die dus al mn apps van de market weer installeert !!.....Wat tot nu toe niet werkt is de flits van de camera en bluetooth :) heeft advanced power menu :P zowel bij de powerbutton als bij de pulldownbar :P :9...ok headphone werkt (nog) niet en fb synct geen pics, maar denk dat dit heel snel gefixed zal zijn...vooralsnog helemaal de top en speedy :+ oh en wat ook wel lekker is ..screenshot middels advpower menu _/-\o_

[ Voor 120% gewijzigd door dave1972 op 28-01-2012 11:41 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
cm9? hij heeft niks te maken met cm9 behalve dat hij inderdaad sommige settings+menu's er van mee neemt.

Indien hij nightly's via de cm9 site uitbrengt kan je het cm9 noemen.
Ik mag hopen dat hij AOSP rom uitbrengt net zoals Virtuous Quattro Alpha3, waar vandaag of morgen alpha4 van komt.
Die van VQ is al tijdje stabiel, ook als ik Firefox beta gebruik crashed de browser nooit meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Minaaj schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:16:
cm9? hij heeft niks te maken met cm9 behalve dat hij inderdaad sommige settings+menu's er van mee neemt.

Indien hij nightly's via de cm9 site uitbrengt kan je het cm9 noemen.
Ik mag hopen dat hij AOSP rom uitbrengt net zoals Virtuous Quattro Alpha3, waar vandaag of morgen alpha4 van komt.
Die van VQ is al tijdje stabiel, ook als ik Firefox beta gebruik crashed de browser nooit meer!
Hoe of wat weet ik ook niet weet alleen dat het goed werkt, en wat ik zowiezo al heel belangrijk vind is dat hij al mn apps weer synct, iets wat tot nog toe geen enkele ics gedaan heeft, vq was voor mij ook goed maar toch nog iets te veel bugs waar "cm9" van hem geen last van heeft, misschien als alpha 4 uit komt ga ik die ook s proberen :)......btw die fb sync heb ik maar gedaan met syncmypic

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ik ben op het moment nog geen enkele bug tegen gekomen in ARHD 6.2.1, deze werkt goed..... Het enige wat is dus mis is advanced power en settings, heeft iemand deze ook al los voor ICS gespot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Alleen virtuoos qutros (u know :+) syncte geen apps de rest wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
ARHD = Android Revolution HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
klopt :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Dat lijkt me de beste rom atm.
En dan de Android 4.0.3 (Ice Cream Sandwich) + Sense UI 3.6 + Beats Audio versie voor mijn XE?

Ben inmiddels S-off en heb Clockwork recovery geïnstalleerd.

En dan volg ik de tut van XDA?

You need:•HTC Sensation or HTC Sensation 4G or HTC Sensation XE S-OFF - Guide to S-off, Installing ClockWork, PermRoot, SuperCID & Flashing
•4EXT Touch Recovery from here

•Download ROM and place it on your SD card
•Download "Super Wipe" script & place it on your SD card (optionally if coming from earlier version of my ROM, obligatory if coming from stock or other custom ROM)
•Boot your phone in recovery mode (vol down + power)
•In main menu, select "install zip from sdcard"
•Select "choose zip from sdcard" and browse to the location of "Super Wipe" script
•Once again select "choose zip from sdcard" and browse to the location of Android Revolution ROM
•After flashing process is complete, reboot the device

En dan heb ik een volledig werkende rom met de nieuwste Sense en NL taal?

-edit-

Stap 3 permroot is dit gedeelte?

Step 3. To permanently root your Sensation - (This means you will NOT LOSE ROOT on rebooting)
1. Download the file su-2.3.6.3-ef-signed.zip from here: DOWNLOAD
2. Copy su-2.3.6.3-ef-signed.zip to your SD card root folder (main folder of your memory card)
3. Start clockworkmod recovery (instructions below. See To Start Clockwork recovery)
4. BACKUP YOUR ROM USING CWM BEFORE ATTEMPTING ROOT!
5. Navigate to "Backup & Restore" using the Volume Down button and press select (power button to select) then select "Backup"
6. Select "install zip from sdcard" after backing up
7. Then select "Choose zip from sdcard"
8. Then select "su-2.3.6.3-efgh-signed.zip"
9. Then select "Yes - install su-2.3.6.3-efgh-signed.zip" to confirm
10. Then go back
11. Then reboot.
12. You're rooted!

[ Voor 36% gewijzigd door coob op 28-01-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
coob schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 16:14:
Dat lijkt me de beste rom atm.
En dan de Android 4.0.3 (Ice Cream Sandwich) + Sense UI 3.6 + Beats Audio versie voor mijn XE?

Ben inmiddels S-off en heb Clockwork recovery geïnstalleerd.

En dan volg ik de tut van XDA?

•Download ROM and place it on your SD card
•Download "Super Wipe" script & place it on your SD card (optionally if coming from earlier version of my ROM, obligatory if coming from stock or other custom ROM)
•Boot your phone in recovery mode (vol down + power)
•In main menu, select "install zip from sdcard"
•Select "choose zip from sdcard" and browse to the location of "Super Wipe" script
•Once again select "choose zip from sdcard" and browse to the location of Android Revolution ROM
•After flashing process is complete, reboot the device

En dan heb ik een volledig werkende rom met de nieuwste Sense en NL taal?
Klopt maar als ik t goed heb moet je ook nog de nieuwste firmware dr op zetten zoals vermeld op de eerste pag van die rom :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Had mijn bericht net ge-edit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:36

iichel

Gazoooo

Custom ROM's hebben altijd root. :)

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Maar dan nog zie ik niet of je die img al geflashed heb in Hboot ;)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Dat is deze stap?

1. Download recovery v5.0.0.8 for the Sensation HERE: or Multiupload

En permroot moet ik ook uitvoeren?

[ Voor 17% gewijzigd door coob op 28-01-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
coob schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 16:23:
Dat is deze stap?

1. Download recovery v5.0.0.8 for the Sensation HERE: or Multiupload
nope dat is de recovery ....als je s-off ben dan moet je supercid hebben, daarna de nieuwste firmware flashen in hboot daarna de superwipe dan de rom, kortom eerst f goed lezen op xda bij de desbetreffende rom die je gaat flashen....alle info staat op de eerste pagina van iedere rom :P :9

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Idd ff goed lezen.
Heb in eerste instantie de tut in de OP van dit topic gevolgd.
Even kijken welke stappen ik wel en niet moet nemen van XDA.
Wil geen fout(en) maken.

-edit-

Help me ff, ik zie nergens staan dat ik een firmware-update moet doen. (Wat voor een firmware?)

[ Voor 24% gewijzigd door coob op 28-01-2012 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
http://forum.xda-develope...hp?p=14192842&postcount=4 <-------------- goed doorlezen ;) daar staat o.a firmware grab it here ;)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Geen wonder dat ik het niet vind.
Ik ben hier aan het kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
coob schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 18:30:
Geen wonder dat ik het niet vind.
Ik ben hier aan het kijken...
Nah ik hoop dat ik je een beetje verder heb gebracht :) succes :+

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Firmware update ook gedaan.
Alleen is me niet duidelijk wat ik met 4EXT Touch Recovery moet?
Die haal ik, als ik de rom geflashed heb uit de market en dan maak ik een EXT4 partitie?
En Superwipe? Moet ik zelf de boel wipen? Voor of nadat ik de nieuwe rom geïnstalleerd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
coob schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 19:17:
Die haal ik, als ik de rom geflashed heb uit de market en dan maak ik een EXT4 partitie?
En Superwipe? Moet ik zelf de boel wipen? Voor of nadat ik de nieuwe rom geïnstalleerd heb?
4ext is een nieuwe recovery die wat beter en mooier is maar die zit als het goed is al in de rom nu ga je dus eerst fullwipe doen en daarna je gedownloade rom flashen :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ok, gaat ie dan!

Tnx a lot btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
coob schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 19:17:
Touch recovery is de uitkomst voor mensen als ik, met een toestel waarvan de volumetoetsen ontbreken :P

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Hoe become je die super s-off? Wil een radio flashen maar dat mag niet zegtie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Moet ik ook nog doen en de read-me zegt dat het beter is om ook radio-off te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
radio-off? heb ik zelf nog nooit van gehoord.

wat ik heb gedaan is via revolutionary s-off gemaakt destijds (paar maanden geleden) en daarna recovery geflashed (iets wat wellicht nu in 1 kan?)

Ik heb zelf ook nog geen superCID gemaakt voor me telefoon maar er is ook firmware dus die geen superCID vereist. Heb nog geen firmware geflashed, maar was dat eigenlijk wel van plan (wegens tijd en telefoon nodig nog niet van gekomen)

Ik draai dan ook nog 4.0.1, maar batterij is erg goed dus ben nog wel heel even tevreden met dit.

Die radio van ARHD is volgens mij dus een standalone sinds ik lees dat de firmware ook de nieuwste radio heeft.

Dus als je S-off bent kan je firmware pakken, ik ga hem zelf hier vandaan halen omdat die geen superCID vereist. (mijn CID is van cidnum: T-MOB003, is te checken via app "CID getter, en dan boven in balkje)
En dan zou ik 3.24(t-mobile uit die lijst) pakken sinds die werkt met de nieuwste Sense 3.6, 3.12 is voor HC en lager.
Recovery staat er ook dan als het goed is gelijk op waaruit je dus een rom kan flashen vanaf SD kaart na wissen System/Cache/DalvikCache.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
't Is zo onduidelijk allemaal, erg irritant. Gewoon S-off is niet voldoende om de radio te flashen je moet dan ipv. SHIP S-OFF Engineer; ENG S-OFF zijn. Er worden alleen verschillende benamingen gebruikt voor dezelfde dingen.

Hier word dit probleem ook besproken.

Hier ook!

T gaat niet :( Die firmware geflashed, super wipe en vervolgens deROM heeft geen resultaat telefoon start niet door.

IK WIL ENG S-OFF!

[ Voor 32% gewijzigd door warhamstr op 28-01-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
warhamstr schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 21:59:
't Is zo onduidelijk allemaal, erg irritant. Gewoon S-off is niet voldoende om de radio te flashen je moet dan ipv. SHIP S-OFF Engineer; ENG S-OFF zijn. Er worden alleen verschillende benamingen gebruikt voor dezelfde dingen.

Hier ook!

T gaat niet :( Die firmware geflashed, super wipe en vervolgens deROM heeft geen resultaat telefoon start niet door.

IK WIL ENG S-OFF!
Ik heb ook gewoon Ship-OFF? hoe flash jij de radio? alle firmwares hebben de nieuwste radio's er in zitten iig voor het bestaande pakket.
Ik las dat je ICS had draaien paar posts terug, radio heeft niet veel invloed in mijn ogen trouwens (weinig verschil gemerkt, ook al op de Hero destijds(of je moet een hele slechte hebben gepakt dus een andere willen)

Maar hopelijk flash je hem wel als pg58img

Ik heb nog nooit superwipe gedaan, wat ik gewoon zelf doe in recovery is system wipe, cache wipe en dan advanced > clear dalvik cache.
Daarna dus rom installeren via recovery van SD, reboot en even 5minuten je telefoon aanlatenstaan en geduldig wachten. (nog geen enkele keer een hanger op boot gehad)

[ Voor 12% gewijzigd door Minaaj op 28-01-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Naja, Piet ARHD zegt:
With 6.2.x ROMs I strongly recommend flashing 11.68.3504.00U_11.21.3504.13_2 radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Klopt, hij heeft er ook een readme bij staan, zegt ook dat je hem via fastboot commands moet installeren, wat ook weer betekend dat je het beste de revolutionary firmware kan hebben (want daar mee kan je die commands geven in windows, indien je adb goed hebt werken)

Maar welke radio zit er dan in de firmware? want die behoort gewoon bij de laatste ARHD, superwipe script zou goed moeten werken neem ik aan, maar heb zelf altijd die 3 opties (wipe system/beide caches) gebruikt en daarna dus de rom geflashed.

Heeft tot nu altijd goed gewerkt, indien je in ARHD komt straks kijk even of die radio wel eens een nieuwere is want ik betwijfel het.
De firmware van 3.25/24 is van 26/27 januari (dus de radio ook)

Bij ARHD staat ook nog; --- Firmware package contains newest radio for 6.2.x ROMs ---

Dus ik raad je aan om gewoon firmware > wipe > rom install te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Minaaj op 28-01-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

warhamstr schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 21:59:

Hier ook!

IK WIL ENG S-OFF!
met gewoon s-off kan je gewoon de radio updaten.

welke rom boot niet door?
welke firmware heb je flashed?
welke hboot heb je?

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Ben natuurlijk niet voor een gat te vangen:

Afbeeldingslocatie: http://www.flurp.nl/fotoalbum/radio.png

;)

Simpelweg ''radio'' in het ''PG58IMG'' zipje vervangen voor de ''radio'' uit de .rar die bij ARHD staat. Resultaat; geflashte radio zonder ENG S-OFF

Laat maar, die radio zit dus idd standaard al in de firmware... :F

[ Voor 62% gewijzigd door warhamstr op 28-01-2012 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Minaaj schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 23:21:
[...]

De firmware van 3.27 is van 26/27 januari (dus de radio ook)

Dus ik raad je aan om gewoon firmware > wipe > rom install te doen.
3.27 bestaat niet.
3.24 is de laatste, idem aan die van 3.25

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Ik kan alleen nog niet vanuit windows de radio updaten. Daarvoor is ENG S-OFF vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
reaL_G schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 23:25:
[...]

3.27 bestaat niet.
3.24 is de laatste, idem aan die van 3.25
Typo, thanks.

Zal het aanpassen.
warhamstr schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 23:23:
Ben natuurlijk niet voor een gat te vangen:

[afbeelding]

;)

Simpelweg ''radio'' in het ''PG58IMG'' zipje vervangen voor de ''radio'' uit de .rar die bij ARHD staat. Resultaat; geflashte radio zonder ENG S-OFF
Eigenlijk klopt md5 dan niet meer :9 , maar mooi dat het gelukt is.
Je flashde hem dus verkeerd neem ik aan, want er stond onderaan dat je hem via windows moest installeren.
Met "fastboot flash radio radio.img" kon je hem ook flashen zoals er stond.
warhamstr schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 23:30:
Ik kan alleen nog niet vanuit windows de radio updaten. Daarvoor is ENG S-OFF vereist.
Heb je wel de Revolutionary firmware? zal echt moeten werken hoor.
Maar weet je nu welke radio er op ARHD standaard stond of was je daar te laat voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Jah, heb Revolutionary atm.

Ik ga maar eens een biertje drinken, gaat mij nog een beetje boven de pet allemaal :')

1,72 Ghz ftw! :)

[ Voor 8% gewijzigd door warhamstr op 28-01-2012 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik kan ook geen radio flashen vanuit Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
warhamstr schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 23:36:
Jah, heb Revolutionary atm.

Ik ga maar eens een biertje drinken, gaat mij nog een beetje boven de pet allemaal :')

1,72 Ghz ftw! :)
Hoe?
Externe app SetCPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Nope, met deze kernel. Scoort duidelijk beter in antutu!

Merkbaar sneller kan ik 'm niet noemen, dat komt omdat hij stock ook niet langzaam is :$

Met SetCpu kun je alleen terugklokken. Nu vanaf 1.7 en anders van 1.5 of 1.2

edit:
Link naar kernels aangepast!

[ Voor 39% gewijzigd door warhamstr op 29-01-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
So it is COMPATIBLE ONLY WITH HTC Gingerbread Sensation Builds.
Dus niet voor ICS.

-edit-
Heb nu dus ARHD 6.2.1 ICS draaien, tweaken jullie verder nog wat aan de rom?
Force 2D gpu-rendering bv?

[ Voor 41% gewijzigd door coob op 29-01-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Mmm, ja maar!

Hier werkt het al uren prima, even kijken of ik de goede link gegeven heb.

Haha ik zie het nu ook staan :+ Nauw het werkt prima iig. :D

Gevalletje 'te veel tabs openstaan' en vervolgens de verkeerde links plakken :(

De juiste kernels staan hier!!1

De kernel die ik nu gebruik in combinatie met ARHD is deze.

[ Voor 93% gewijzigd door warhamstr op 29-01-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik heb een 3.25.401.101 based rom en daar staat alleen een 1,5Ghz kernel bij en daar draait mijn XE al op.
Of kun je de kernel voor 3.24 based roms ook gebruiken?

Download:
Android 4.0.3 Sense 3.6 (3.25.401.101) based ROMs
1.512 GHz OC/UV kernel 3.0.16-g5e58c5e v1.01 for HTC Sensation md5sum: 322cf22572dd28f87cc47da64b7b2401
Android 4.0.3 Sense 3.6 (3.24.401.1) based ROMs 1.728 GHz overclocked and undervolted kernel 3.0.16-g9788208 for HTC Sensation and HTC Sensation XE md5sum: 0459daacaa13741f22192e0b81b905c2
1.728 GHz overclocked kernel 3.0.16-g9788208 for HTC Sensation and HTC Sensation XE md5sum: c763aa5fa56a6661dc218e28c2dd7f80
1.512 GHz overclocked and undervolted kernel 3.0.16-g9788208 for HTC Sensation md5sum: 9da3fe06a1e74515620b8619a2e2e545
Stock kernel 3.0.16-g9788208 for HTC Sensation and HTC Sensation XE md5sum: 674078ea5021211d6a1e04b34ee74537
Android 4.0.3 Sense 3.5 (3.12.401.2 and 3.12.401.102) based ROMs
1.728 GHz overclocked kernel 3.0.13-g275cdc3 for HTC Sensation and HTC Sensation XE md5sum: ac2bb60c7909eec84f0c82f69ceef758
1.512 GHz overclocked kernel 3.0.13-g275cdc3 for HTC Sensation md5sum: d52ce628fbb243e9eb8742fed0dab280

[ Voor 75% gewijzigd door coob op 29-01-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
Hmm, ik draai laatste tijd de verschillende ICS van insertcoin. Ik wil eigenlijk weten wat jullie ervaring van insertcoin is ten opzichte van ARHD. Ik was vroeger aanhanger van ARHD, maar toen had ik sterk het gevoel dat insertcoin ARHD had ingelopen (werkte gewoon beter en sneller). Maar hoe is dit nu in ICS?

Surf Your World - http://www.surfyourworld.com - The Internet Agency Without Boundaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:59
Beste medetweakers,

Ik heb sinds kort ook een Sensation, en ik zat te denken om er een custom rom op te zetten. Ik zat te denken aan Android Revolution HD op basis van ICS + sense 3.6 en beats audio.
Hiervoor had ik een 3GS, dus ik ben ook helemaal niet bekend met Android. En met al de topics en verschillende soorten tutorials om allerlei dingen uit te voeren ben ik het helemaal kwijt.
Is er iemand die mij kan helpen aan het duidelijke tutorial om van een stock rom 2.3.4, naar de custom rom te gaan. Alvast bedankt!

Dit is niet de bedoeling, op Tweakers verwachten wij eigen initiatief helemaal met het personaliseren van je telefoon. Zowel op GoT als op andere websites zijn genoeg handleidingen te vinden om je telefoon naar eigen wens aan te passen. GoT is dus niet de plaats waar stap voor stap wordt voorgekauwd wat je allemaal moet doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Bullet NL op 30-01-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wie niet
  • Laatst online: 11-09 08:37
Ik heb zojuist alle stappen gevolgd volgens de openingspost. Ik heb ook gecontroleerd of het is gelukt met titanium backup en alles was in orde. Vervolgens heb ik de laatste versie van InsertCoin geinstalleerd (versie 4.4.6.) en bij het opstarten staat hij al een kwartier vast bij beats audio. iemand enig idee of ik ergens iets fout heb gedaan?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Heb je de juiste Firmware geflashed? Daarna een (super)wipe gedaan, en toen je rom geflashed?

[ Voor 5% gewijzigd door warhamstr op 29-01-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Farid_A schreef op zondag 29 januari 2012 @ 21:28:
Beste medetweakers,

Ik heb sinds kort ook een Sensation, en ik zat te denken om er een custom rom op te zetten. Ik zat te denken aan Android Revolution HD op basis van ICS + sense 3.6 en beats audio.
Hiervoor had ik een 3GS, dus ik ben ook helemaal niet bekend met Android. En met al de topics en verschillende soorten tutorials om allerlei dingen uit te voeren ben ik het helemaal kwijt.
Is er iemand die mij kan helpen aan het duidelijke tutorial om van een stock rom 2.3.4, naar de custom rom te gaan. Alvast bedankt!
-Rooten en alles eromheen, s-offerte en recovery enzovoort.
-firmware
-wipe
-rom

In die volgorde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merfeh
Bovendien kan de eerste boot erg lang duren. Soms kan dat zeker rond de 10 minuten a kwartier zijn.

Ik heb nu zelf Android Revolution HD geïnstalleerd. Even mijn ervaringen ten opzichten van Insert Coin. Ik heb het idee dat ARHD iets smoother loopt in van alles. Ik draai hem op de stable 1,2 Ghz. Hij komt op mij ook iets stabieler over. Het nadeel van ARHD ten opzichte van Insert Coin is bij mij wel merkbaar de accuduur. Mijn accu deed het aantoonbaar langer op Insert Coin.

Het blijft al met al een lastige keuze. Maar nu met het wegvallen van Insert Coin bij XDA (en daardoor denk ik ook een hoop input en support voor IC) ga ik het voordeel van de twijfel aan ARHD geven.

Iemand die op andere conclusies uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Merfeh schreef op maandag 30 januari 2012 @ 17:34:
Bovendien kan de eerste boot erg lang duren. Soms kan dat zeker rond de 10 minuten a kwartier zijn.

Ik heb nu zelf Android Revolution HD geïnstalleerd. Even mijn ervaringen ten opzichten van Insert Coin. Ik heb het idee dat ARHD iets smoother loopt in van alles. Ik draai hem op de stable 1,2 Ghz. Hij komt op mij ook iets stabieler over. Het nadeel van ARHD ten opzichte van Insert Coin is bij mij wel merkbaar de accuduur. Mijn accu deed het aantoonbaar langer op Insert Coin.

Het blijft al met al een lastige keuze. Maar nu met het wegvallen van Insert Coin bij XDA (en daardoor denk ik ook een hoop input en support voor IC) ga ik het voordeel van de twijfel aan ARHD geven.

Iemand die op andere conclusies uitkomt?
Ja ik!

Ik deel je ervaringen betreffende de smoothnes betreffende de ARHDrom t.o.v. IC, echter ik merk ook nog eens een accuduur voordeel bij ARHD. Anders gezegt, mijn telefoon gaat met een volle accu lading met een ARHD rom veel langer mee dan een IC rom....

(getest op ARHD 6.2.1 en IC 4.5.6)

Nadeel van IC is dat er maar één ontwikkelaar is (die wel goed werk doet) ARHD heeft een groter team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel Kalf
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-07 23:01
Had eerst ARHD ICS nu al een tijdje KWBR Sensation 3.2 ICS met sense 3.6 werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Heb net weer even mijn InsertCoin rom geupdate naar 4.4.8 en gaat weer als een malle! Heb echt maanden LeeDroid gedraaid (zowel op Sensation als op Desire) maar aangezien die dude verschillende toestellen ondersteund in zijn eentje komen er maar zelden updates uit. Daarom overgegaan op IC en totaal geen spijt. Veel updates maar bovenal een stabiele en snelle rom met een uitstekende battery life. Aanrader!

Btw. Die kerel van IC heeft weer een nieuw topic geopend op XDA náást zijn nieuwe topic op RootzWiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:36

BiLo

PSN: toiletcleaner

JKratos schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:45:
Heb net weer even mijn InsertCoin rom geupdate naar 4.4.8 en gaat weer als een malle! Heb echt maanden LeeDroid gedraaid (zowel op Sensation als op Desire) maar aangezien die dude verschillende toestellen ondersteund in zijn eentje komen er maar zelden updates uit. Daarom overgegaan op IC en totaal geen spijt. Veel updates maar bovenal een stabiele en snelle rom met een uitstekende battery life. Aanrader!

Btw. Die kerel van IC heeft weer een nieuw topic geopend op XDA náást zijn nieuwe topic op RootzWiki.
heb je daar ook een lnikje van?

Kom op! Zoek zelf even zeg....... Een goede zoek website weet hem direct te vinden.....
Eigen initiatief wordt enorm gewaardeerd op Tweakers.net

[ Voor 11% gewijzigd door Bullet NL op 31-01-2012 12:08 ]

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo

BiLo

FYI, daar was ik al mee bezig.. :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1468683

Nu alleen nog de non XE versie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Er zit geen verschil tussen de Sensation en de Sensation XE qua hardware hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Nope maar wel qua software? :P

En waar gaat het om bij een ROM? :>

[ Voor 39% gewijzigd door warhamstr op 31-01-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Zo ver ik weet is het alleen de clock snelheid en beats software wat er qua software anders is, niks dat de normale sensation mist iig (heb wel paar keer XE rom gedraaid)

Het enige wat zou kunnen gebeuren is dat hij echt na 2keer proberen oid niet doorstart of dat hij crashed bij gebruik omdat hij 1500mhz niet aan kan (maar standaard is de processor 1500 en onze normale downclocked naar 1200, dus eigenlijk zou dat geen problemen moeten geven)

En indien het niet lukt kan je altijd je backup terug zetten toch?
warhamstr schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:19:
Nope maar wel qua software? :P

En waar gaat het om bij een ROM? :>
Dat het allemaal dezelfde hardware aanspreekt warhamstr :)
Elke rom heeft; ro.board.platform=msm8660 van Sensation, en het is en blijft een pyramid of het nou een XE/non xe is.
Enige verschil zijn paar regels in de kernel die dus de freqency hoger zetten.
En beats zijn gewoon audio-profiles.

[ Voor 31% gewijzigd door Minaaj op 31-01-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Mede-tweakers,

Ik kom er nog niet helemaal uit en wil voorkomen dat ik mijn toestel (van werkgever :)) brick omdat ik een stap mis in het proces.

Ik draai nu: InsertCoin 3.3.0 (Android 2.3.5.) op een reguliere Sensation. Geen alternatieve kernel geinstalleerd or whatsoever. Uiteraard is mijn toestel S-Off en zijn ClockWork Recovery en SuperUser reeds geinstalleerd.

Om nu dus de nieuwste InsertCoin ICS rom te krijgen dien ik andere firmware te installeren, een volledige wipe te doen en dan de ROM installeren? Ik lees tegenstrijdige berichten op o.a. XDA waar men zegt dat de nieuwe firmware niet werkt met mijn huidige ROM en dit problemen kan geven bij het booten van het toestel.. waardoor ik dus zou kunnen blijven hangen en niet verder kan.

Iemand die me advies kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo

BiLo

Minaaj schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:16:
[...]

Er zit geen verschil tussen de Sensation en de Sensation XE qua hardware hoor.
Dat weet ik, maar qua software wel, ik heb het idee dat opstarten nog langer duurt met het beats logo er tussen. Daarnaast krijgt je tel weer een andere ID (niet handig met de ING app)

En daarbij wil ik gewoon op 1.2 blijven draaien zonder te hoeven downclocken.

[ Voor 9% gewijzigd door BiLo op 31-01-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
DylanE schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:25:
[...]

Dat weet ik, maar qua software wel, ik heb het idee dat opstarten nog langer duurt met het beats logo er tussen. Daarnaast krijgt je tel weer een andere ID (niet handig met de ING app)

En daarbij wil ik gewoon op 1.2 blijven draaien zonder te hoeven downclocken.
Dus je beweert dat je met een andere rom een nieuw IMEI nummer krijgt? daar heb ik nog nooit van gehoord.
Jij en warhamstr maken mensen bang om een custom rom te flashen op deze manier :/ ,
Verder geef mij een topic waar 2verschillende roms zijn te downloaden, voor XE of non-XE, want die ga je niet
vinden omdat het totaal niks uitmaakt. (beats "software" is een sort of .xml bestand met paar bass tweaks)

Er staat overal XE achter omdat de RUU geleaked is van XE, maar zoals eerder gezegd het spreek allemaal dezelfde chipset aan, en zelfs voor de Virtuous Quattro Alpha3 heb je de firmware 3.24 nodig.
En dat is totaal AOSP dus heeft niks te maken met Sense of iets anders. Er zijn zelfs geen verschillende firmware versies voor XE/non-XE.

Beetje nutteloos allemaal, trouwens bij paar roms kan je tegenwoordig bij recovery al kiezen welke CPU freq je wil, XE/non XE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vanmorgen de Insertcoin 4.4.8 geflashed met de 1.5ghz kernel en die draait erg soepel en lijkt erg netjes met de energie om te gaan.

Wat mij betreft een grote vooruit gang t.o.v. de vorige Insertcoin die ik had draaien (4.3.x). Hopelijk verandert dit beeld de komende dagen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeLyon schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:23:
Mede-tweakers,

Ik kom er nog niet helemaal uit en wil voorkomen dat ik mijn toestel (van werkgever :)) brick omdat ik een stap mis in het proces.

Ik draai nu: InsertCoin 3.3.0 (Android 2.3.5.) op een reguliere Sensation. Geen alternatieve kernel geinstalleerd or whatsoever. Uiteraard is mijn toestel S-Off en zijn ClockWork Recovery en SuperUser reeds geinstalleerd.

Om nu dus de nieuwste InsertCoin ICS rom te krijgen dien ik andere firmware te installeren, een volledige wipe te doen en dan de ROM installeren? Ik lees tegenstrijdige berichten op o.a. XDA waar men zegt dat de nieuwe firmware niet werkt met mijn huidige ROM en dit problemen kan geven bij het booten van het toestel.. waardoor ik dus zou kunnen blijven hangen en niet verder kan.

Iemand die me advies kan geven?
Ik zou eerst een back-up maken in recovery. Dan de firmware flashen en dan de ROM. Ik heb zelf geen super wipe gedaan (nog nooit) en zou ook niet weten waar het voor nodig is, dat zeggen de ontwikkelaars zelf ook, het is slechts voor de zekerheid ofzo. Als de nieuwe ROM niet bevalt kun je altijd meteen terug naar je oude ROM. Je schijnt de telefoon inderdaad niet te kunnen opstarten wanneer je de nieuwe firmware hebt geïnstalleerd maar dit is ook niet nodig, je kunt de firmware en de ROM allebei tegelijk op je sd-kaart zetten en achter elkaar flashen. Na het flashen van de ROM wipe cache en dalvik cache en rebooten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Minaaj schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:43:
[...]

Jij en warhamstr maken mensen bang om een custom rom te flashen op deze manier :/
Nu wil ik niet zeiken hoor, maar ik zeg volgens mij alleen maar dat een XE rom anders is dan een non-XE rom. Volgens mij heb ik daar gewoon gelijk in? Ik heb het niet gehad over een veranderende IMEI, ID of what ever?

Een XE rom laat je cpu op 1.5 ghz draaien itt tot de 1.2 ghz van de standaard Sensation en het beats audio-profiel word ook geïnstalleerd.

Verder zit ik hier alleen om te helpen en ervaringen te delen, sorry daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Michel Kalf schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:30:
Had eerst ARHD ICS nu al een tijdje KWBR Sensation 3.2 ICS met sense 3.6 werkt prima!
Is idd een goede rom :) Stabiel en draait soepel.

xda Recognized Developer ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
Hallo allemaal,

Ik heb verder gekeken hoe dit s-off, custom rom etc. werkt en ik heb ondertussen s-off. Ook heb ik CWM geinstalleerd, denk ik. Nu wil ik ook KWBR z'n rom installeren, alleen die is op basis van ICS. Nu zag ik hem iets zeggen over eerst een firmware update te doen en dan pas zijn rom te installeren. Ik begrijp het verschil niet. Zijn rom is toch dan de nieuwe firmware of niet?
Verder heb ik een vraag over de back up en Superwipe. Als ik met recovery een back up maak, waar belandt die dan? Op mijn sd kaartje? Zo ja moet ik hem dan daar niet afhalen?
Volgens mij begrijp ik superwipe wel. Dat programmaatje wist je oude rom toch? Maar laat hij mijn sd kaartje met rust?

Ik weet het zijn veel vragen, bear with me. Ik wil alleen er zoveel mogelijk aan doen dat ik mijn toestel niet om zeep help. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
Farid_A schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:54:
Hallo allemaal,

Ik heb verder gekeken hoe dit s-off, custom rom etc. werkt en ik heb ondertussen s-off. Ook heb ik CWM geinstalleerd, denk ik. Nu wil ik ook KWBR z'n rom installeren, alleen die is op basis van ICS. Nu zag ik hem iets zeggen over eerst een firmware update te doen en dan pas zijn rom te installeren. Ik begrijp het verschil niet. Zijn rom is toch dan de nieuwe firmware of niet?
Verder heb ik een vraag over de back up en Superwipe. Als ik met recovery een back up maak, waar belandt die dan? Op mijn sd kaartje? Zo ja moet ik hem dan daar niet afhalen?
Volgens mij begrijp ik superwipe wel. Dat programmaatje wist je oude rom toch? Maar laat hij mijn sd kaartje met rust?

Ik weet het zijn veel vragen, bear with me. Ik wil alleen er zoveel mogelijk aan doen dat ik mijn toestel niet om zeep help. Alvast bedankt.
Firmware update wil zeggen dat je de Hboot versie opwaardeert zodat die kan werken met ICS. Je hebt 3.24 en 3.25. 3.25 kan niet meer overweg met GB Roms! Dus wil je terug moet je de Hboot downgraden. Als je een nandroid backup maakt komt deze op je sdkaart in map clockworkmod. Kan dus het best naar je pc kopieeren voor de veiligheid. Superwipe wist je data,cache en dalvikcache, niet je sdkaart. Oude rom wordt gewist door nieuwe rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
kraonkel schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:30:
[...]

Firmware update wil zeggen dat je de Hboot versie opwaardeert zodat die kan werken met ICS. Je hebt 3.24 en 3.25. 3.25 kan niet meer overweg met GB Roms! Dus wil je terug moet je de Hboot downgraden. Als je een nandroid backup maakt komt deze op je sdkaart in map clockworkmod. Kan dus het best naar je pc kopieeren voor de veiligheid. Superwipe wist je data,cache en dalvikcache, niet je sdkaart. Oude rom wordt gewist door nieuwe rom.
Bedankt voor je antwoord. Als ik mijn telefoon opstart in de boot mode (power + vol. down.) staat er hboot versie 1.17, hiervoor had ik 1.18. Dus als ik een ics rom wil gebruiken moet ik eerst superwipe gebruiken, daarna gewoon de firmware downloaden. Flashen via cwm, en vervolgens weer superwipe en dan de custom rom installeren. Dan moet alles het doen toch?

En moet ik ook mijn Radio upgraden naar een andere versie? Zo ja, gaat ook via cwm gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Farid_A schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:25:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Als ik mijn telefoon opstart in de boot mode (power + vol. down.) staat er hboot versie 1.17, hiervoor had ik 1.18. Dus als ik een ics rom wil gebruiken moet ik eerst superwipe gebruiken, daarna gewoon de firmware downloaden. Flashen via cwm, en vervolgens weer superwipe en dan de custom rom installeren. Dan moet alles het doen toch?

En moet ik ook mijn Radio upgraden naar een andere versie? Zo ja, gaat ook via cwm gewoon?
Firmware moet je eerst doen, daarna kan je dus in recovery komen.
Vergeet niet dat je wellicht het beste met "CID getter" app even kijken of je telefoon al superCID is (daar komt ook gelijk uit welke firmware je kan pakken, ik moet bijvoorbeeld t-mobile pakken uit die lijst.)

Wat superwipe doet is toch wipe system, systemcache en dalvik-cache? dan snap ik niet dat je het na het flashen van een rom moet doen want dan wipe je alles weer. (plus hij is nog nooit in android geweest dus ook geen cache gebouwd, aangezien je na het flashen van een rom nog gewoon in recovery zit)

Als je na firmware flashen in recovery bent beland, dan kan je superwipe uitvoeren. (ik doe altijd zelf handmatig wipe system/cache/dalvik cache, wat het script ook doet blijkbaar)
Daarna kan je dus de rom flashen, een andere radio is niet nodig in mijn ogen sinds bij de 3.24/25 firmware al de nieuwste radio inbegrepen zit. (alleen als je wellicht hele slechte ontvangst hebt)

Na het flashen van de rom kan je gewoon reboot in recovery doen en daarna boot hij de eerste keer zonder cache van systeem waarom het dus langer duurt de eerste keer. En ook het systeem na eerste keer niet zo soepel loopt als bijvoorbeeld een uurtje later wanneer je hem hebt ingesteld en sowieso een keer hebt reboot.

Radio flashen doe je normaal ook via PM58G.zip bestand te laten installeren via HBOOT menu, alleen de nieuwste firmware bevat de nieuwste radio.

Hopelijk is het duidelijk.

edit:

*ik zie inderdaad dat het andersom wordt aanbevolen om te doen (firmware op xda), dus eerst alles wipen voordat je firmware flashed, hier zie ik zelf het nut niet echt van in(omdat je toch niet meer boot naar de rom toe maar direct naar recovery gaat) maar indien je dat zelf fijner vind kan je dat natuurlijk doen.
Plus op xda staat dat je na superwipe en firmware je moet wachten maar ze vergeten de "stap" om in recovery de rom zelf te flashen na firmware*

[ Voor 9% gewijzigd door Minaaj op 01-02-2012 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
Minaaj schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:27:
[...]

Firmware moet je eerst doen, daarna kan je dus in recovery komen.
Vergeet niet dat je wellicht het beste met "CID getter" app even kijken of je telefoon al superCID is (daar komt ook gelijk uit welke firmware je kan pakken, ik moet bijvoorbeeld t-mobile pakken uit die lijst.)

Wat superwipe doet is toch wipe system, systemcache en dalvik-cache? dan snap ik niet dat je het na het flashen van een rom moet doen want dan wipe je alles weer. (plus hij is nog nooit in android geweest dus ook geen cache gebouwd, aangezien je na het flashen van een rom nog gewoon in recovery zit)

Als je na firmware flashen in recovery bent beland, dan kan je superwipe uitvoeren. (ik doe altijd zelf handmatig wipe system/cache/dalvik cache, wat het script ook doet blijkbaar)
Daarna kan je dus de rom flashen, een andere radio is niet nodig in mijn ogen sinds bij de 3.24/25 firmware al de nieuwste radio inbegrepen zit. (alleen als je wellicht hele slechte ontvangst hebt)

Na het flashen van de rom kan je gewoon reboot in recovery doen en daarna boot hij de eerste keer zonder cache van systeem waarom het dus langer duurt de eerste keer. En ook het systeem na eerste keer niet zo soepel loopt als bijvoorbeeld een uurtje later wanneer je hem hebt ingesteld en sowieso een keer hebt reboot.

Radio flashen doe je normaal ook via PM58G.zip bestand te laten installeren via HBOOT menu, alleen de nieuwste firmware bevat de nieuwste radio.

Hopelijk is het duidelijk.

edit:

*ik zie inderdaad dat het andersom wordt aanbevolen om te doen (firmware op xda), dus eerst alles wipen voordat je firmware flashed, hier zie ik zelf het nut niet echt van in(omdat je toch niet meer boot naar de rom toe maar direct naar recovery gaat) maar indien je dat zelf fijner vind kan je dat natuurlijk doen.
Plus op xda staat dat je na superwipe en firmware je moet wachten maar ze vergeten de "stap" om in recovery de rom zelf te flashen na firmware*
Oke, heel erg bedankt voor je antwoord. Het is meteen een stuk duidelijker :+. Mijn cid is trouwens HTC__E11. Unbranded stock HTC Nederland is dat toch?

Dus ik download de firmware van xda, en flash hem op me sensation. Dan beland ik in recovery. Superwipe, dan ben ik weer in recovery, dan custom rom en dan ben ik klaar.
Pagina: 1 ... 14 ... 33 Laatste

Let op:
Om je telefoon te rooten/rommen is bepaalde kennis nodig, we verwachten dat je dit zelf hebt. Hoe je moet rommen is overal met eigen initiatief te vinden. GoT is geen helpdesk!