Vanochtend Google Music in gebruik genomen op HTC Sensation. Aanmelden nog even lastig gezien nog niet officieel beschikbaar in NL, na korte inlog alsof je in US zit werkt het gewoon. Hierna gewoon beschikbaar zonder truukjes.
Via Music Manager 3 albums geupload, werkt goed. Als is het maar dat de albums uit iTunes geupload werden, andere mogelijkheid niet getest. Na de upload van een album met Various Artists loop ik net als in iTunes tegen het probleem aan dat de Album Artist niet goed staat, normaal paste ik dit aan voor de import in iTunes. Gezien ging uploaden naar Google benieuwd wat hun hiermee zouden doen. Helaas na upload zelfde probleem als in iTunes, alle nummers staan er apart bij alsof album nu uit 24 delen bestaat. In iTunes heb ik dit nooit kunnen oplossen alleen voor de import via MP3Tag changer, Google Music biedt je de mogelijkheid de Tags alsnog aan te passen en na een vertraging staat alle music alsnog gewoon correct
Sychronisatie naar HTC aangezet werkt ook goed, 2 albums naar keuze gedownload naar HTC. Ook het online streamen van muziek werkt via wifi zeer goed, 3G niet getest nog.
Muziek luisteren in de browser Chrome werkte ook super, switchen en muziek blijft gewoon draaien. Interface wordt je ook blij van simpel en duidelijk!
Indruk: super blij, eindelijk bye bye iPod/iTunes
HTC Sensation kan nu volgepropt worden met muziek, net MicroSD van 64 GB geïnstalleerd paar dagen geleden.