Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De samsung heeft een flink slechtere videokaart, voor de rest zijn ze redelijk vergelijkbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Ik lees dit en schik me rot:

http://forum.lenovo.com/t...n-E520/td-p/448523/page/3

Nu vraag ik mij af heeft mijn bestelde 4-launch lenovo ook dat intel ding onboard? kan ik dat ergens zien?

http://www.4launch.nl/sho...990/#p-4-productid-110809

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij wel. Maar dat levert alleen problemen op met openCL applicaties. De bekendste is ongetwijfeld minecraft. Ik weet het overigens ook pas sinds een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Kun je je iets nader speciferen. Ik gebruik bijvoorbeeld wel photoshop levert dat problemen op? Ikheb er vrij weinig verstand van. Nu merk ik het maandag wel als ik hem krijg.

EDIT: opencl zijn dat ook simpele spelletjes op zylom.nl enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OpenCL is een programmeertaal die ontworpen is om zowel met GPU's als CPU's compatibel te zijn. De poging van AMD om weg te stevenen van het aparte CPU+GPU ontwerp naar een enkele chip. Er zijn weinig games die daar gebruik van maken (zeg maar: alleen minecraft). Het spel draait dan op de IGP.

Photoshop gebruikt inderdaad openCL voor bepaalde bewerkingen. maar ik heb geen idee of dat invloed heeft op de snelheid of usability...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Interessant dit, enkel in negatieve zin dan. Nahja in ieder geval bedankt voor je uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

R1

na de BBG en dit topic te hebben doorgelezen, vind ik de Asus toch wel het overwegen waard t.o.v. bv de Samsung 720, alleen is een 17" gewenst, ofwel de K73 ipv de K53.
Videokaart boeit niet, en voor 566 heb je in de PW pricewatch: Asus K73E-TY071V met een goeie i5.

Maar nou komt het: er is ook een X73 pricewatch: Asus X73E-TY062V
zelfde specs lijkt het maar toch iets duurder en vaak met een kleinere HDD. Ik kan de verschillen niet goed vinden, naast het kleurtje Zilver en de HDD.
Iemand een hint?

Op notebookcheck.net is de K53 en de X53 zelfs getest, maar ook daar wordt niet gerept over de verschillen :?

wel een heel groot voordeel van de K73 is de dubbele bay waar ik direct een SSD in kan plakken :)
neem aan dat de X73 dat ook heeft, maar Asus schijnt het model niet te kennen, raar...... er lijken veel regionale modellen op de markt die op geen enkele Asus site terug zijn te vinden

*-Specs-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De K53 en X53 zullen wel hetzelfde zijn, al dan niet met een andere kleur.

Ik zie trouwens dat er naast clevo nog een fabrikant op het idee is gekomen dezelfde toetsenborden te gebruiken in 15.6" en 17" laptops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:51
Mijn laptop neem ik nooit mee, dus dan lijkt me een 17 inch beter dan een 15 inch ook omdat je dan een betere resolutie krijgt, namelijk 1600x900 ipv 1366x768. Mij lijkt een Asus wel wat, omdat je 2 jaar garantie krijgt itt 1 jaar bij bv HP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Ik zie inderdaad dat de X53 ook goedkoper is dan de K53: pricewatch: Asus X53E-SX107V

Precies dezelfde specs alleen heeft de X53 een kleinere hdd en is ie zilver. Of zijn er nog meer verschillen tussen deze laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 13:04
Hey,

Ik ga dit jaar een studie Communicatie en Multimedia Design (CMD) beginnen, en daar is natuurlijk een nieuwe laptop voor nodig! Ik weet niet precies welke programma's hier gebruikt gaan worden, maar ik moet in ieder geval Photoshop kunnen draaien, Flash en waarschijnlijk ook een aantal videobewerkingsprogramma's. Verder wil ik voor onderweg een beetje kunnen gamen (WoW en TF2 bijvoorbeeld), maar dit hoeft allemaal niet op max te draaien, daar heb ik mijn desktop voor.

Ik vroeg me af of de Asus-k53sv-sx146v geschikt voor mij is en zo nee, welke dan wel.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Tc-Chub schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:59:
Ik zie inderdaad dat de X53 ook goedkoper is dan de K53: pricewatch: Asus X53E-SX107V

Precies dezelfde specs alleen heeft de X53 een kleinere hdd en is ie zilver. Of zijn er nog meer verschillen tussen deze laptops?
Ik zie het probleem al. De X serie heeft geen aparte videochip. Niet aan te raden gezien hij maar iets goedkoper is als de K53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ik heb nu trouwens deze gevonden bij alternate. Ook wel een redelijk goede aanbieding lijkt me:

http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=pl6vzn40

Alleen geen OS, maar dat lijkt me voor de meeste mensen juist geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Tc-Chub schreef op zondag 17 juli 2011 @ 21:16:
Ik heb nu trouwens deze gevonden bij alternate. Ook wel een redelijk goede aanbieding lijkt me:

http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=pl6vzn40

Alleen geen OS, maar dat lijkt me voor de meeste mensen juist geen probleem.
Het is dat hij met besturingssysteem ver boven de prijs van mijn Lenovo uitkomt, maar anders was dit hem geworden denk ik. Zeker een nice laptopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nog een OS moet kopen zijn alle BTO notebooks sowieso onzin. De xps 15 is nauwelijks duurder en is een stuk beter. Al die alternate modellen zijn ook geconfigureerd met de kleinst mogelijke accu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
De XPS was toch degene die de prijsklasse boven de Lenovo E520 NZ33MH (die van mij dus :P) balanceerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

R1

Tc-Chub schreef op zondag 17 juli 2011 @ 21:06:
[...]

Ik zie het probleem al. De X serie heeft geen aparte videochip. Niet aan te raden gezien hij maar iets goedkoper is als de K53
het rare is dat de K73E (met de intel onboard chip only) goedkoper is dan de X73, terwijl de laatste dus een kleinere schijf heeft en zilver kleurtje.....raar, zeker vraag en aanbod.....

*-Specs-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Ik heb mijn laptop (Lenovo e520 thinkpad met switchable graphics tussen intel hd graphics en amd radeon hd 6630 1gb) nu binnen, echter als ik bij dxdiag kijk staat er fabrikant weliswaar ati maar verder overal intel HD Graphics etc.. Ik zie nergens AMD Radeon HD 6630, help? Ook bij andere dingen op de pc kan ik nergens mijn hoofd-videokaart vinden. Hoort toch ergens te staan? Is er een programma waarmee ik een bevestiging kan krijgen dat het er wel inzit en ik niet genaaid ben door 4launch? Canyourunit net getest en die zegt ook dat ik een intel hd graphics kaart heb en geen amd radeon hd 6630.

Mvg, Casper Westerveld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Heren.

Ivm stages etc wordt het hoogtijd om een laptop aan te schaffen.
Probleem is dat ik niet weet wat voor budget ik er voor uit moet trekken.
Gamen heeft zeker niet de nadruk (behalve wat oude games zoals SimCity 4 en Sims 3 in redelijk goede kwaliteit), multimedia doe ik via m'n mediaspeler. Oftewel dan blijft er alleen nog maar internet over... Nu ben ik natuurlijk wel een gamer, dus ik zat een beetje te zoeken en wil wel 2.3GHz ongeveer. Is dit teveel voor mijn wensen? Ik ga waarschijnlijk nog games als Football Manager, Skyrim (die hoeft niet in supermooie kwaliteit), Rollercoaster Tycoon 3 etc installeren. Dan zit ik met die 2.3Ghz wel goed toch?

Als ik een beetje ga rondneuzen kom ik bij dit:
http://tweakers.net/price...53sv-sx146v.html#tab:info

Asus K53. Goede ervaringen met Asus, plus 2,3GHz en i5 processor. Goede koop of niet?
Prijs ligt onder de 600€, wat absoluut mijn plafond is, hoger is een overkill vermoed ik.
Alleen weet ik niet of een i3 ook aan mijn eisen voldoet.

Dit is de i3 versie geloof ik: http://tweakers.net/price...53sj-sx216v.html#tab:info

Alternatieven:
http://tweakers.net/price...te-l650-1nc.html#tab:info (2.6Ghz?!)
http://tweakers.net/price...cx640-050nl.html#tab:info (2.1Ghz)

Enig advies zou ik zeer waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 07:05
Je hebt het sowieso over oude games die tegenwoordig wle goed draaien op elke laptop eigenlijk. Die Asus is wel de beste optie op dit moment. Die kun je gerust kopen, want dat is echt een beest van een laptop voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Ja i know, gaat om zeer oude games. Al lijkt het me wel leuk om zo nu en dan wat strategies te spelen die uitkomen, en daarnaast wil ik Skyrim wel uitproberen. Grootste gevaar dat loert is dat ik inderdaad een té goede laptop kies, aangezien ik game op de 360. Dus ik hoef Battlefield 3 helemaal niet in high res te kunnen spelen.
Maar aan de andere kant ben ik bang dat als ik effe wil gamen op mn laptop dat er dan niets draait.
Hoe zit het met gamen op een i3 dan? Aan wat voor prestaties moet ik dan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:51
Iemand ervaring met Samsung laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 07:05
SemperFidelis schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:19:
Ja i know, gaat om zeer oude games. Al lijkt het me wel leuk om zo nu en dan wat strategies te spelen die uitkomen, en daarnaast wil ik Skyrim wel uitproberen. Grootste gevaar dat loert is dat ik inderdaad een té goede laptop kies, aangezien ik game op de 360. Dus ik hoef Battlefield 3 helemaal niet in high res te kunnen spelen.
Maar aan de andere kant ben ik bang dat als ik effe wil gamen op mn laptop dat er dan niets draait.
Hoe zit het met gamen op een i3 dan? Aan wat voor prestaties moet ik dan denken?
Spellen zijn met name afhankelijk van de videokaart, maar bij strategie is dat wel vaak anders. Maar ook een i3 is al heel rap. Een spel spelen op gereduceerde settings is goed te doen hoor. Alleen heeft die k53sj ook een tragere videokaart. Ik zou je de i5 k53sv aanraden.

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 19-07-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Ik zat zo even rond te kijken, maar zijn er geen ''budget'' laptops van 17'' (of groter) te vinden die niet heel veel onder doen voor de snelheid van een 15,6''? Of is een groter scherm zo veel duurder dat als je wat gelijkwaardigs wilt je €100 duurder uit bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

15.6 is gewoon het meest populaire formaat. Een scherm kost werkelijk helemaal niets, een van de voornaamste reden dat ik er helemaal gek van word dat er structureel slechte schermen te vinden zijn in notebooks...

pricewatch: Asus K73SV-TY080V en pricewatch: Medion Akoya P7618 en de xps 17 voor 700 met i3, 640GB hdd, en GT550m (144 shaders, 128bit). zijn goede, semi-budget kandidaten. Maar helaas wat duurder dan de K53.
De inspiron 17R is wellicht ook nog een kandidaat voor de echte budget gamers.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Die xps 17 heeft wel een (relatief) trage processor. Dan zou ik liever gaan voor de Samsung RF711-S02 :P Gezien de veel snellere processor.

En inclusief USB 3.0 ,, nu wel handig meegenomen natuurlijk ;) Alleen de GPU is een 540 ipv 550. IK heb de benchmarks nog niet gezien hoe veel dat scheelt, maar het kan veel schelen, kan ook bijna niks zijn.

Ik zoek namelijk nog een 17'' notebook voor mijn vriendin. Zo'n beetje haar enige eis is dat het scherm minimaal 17'' moet zijn, maar ik wil natuurlijk wel de beste prijs/kwaliteit verhouding. (Ze gamed niet, maar ik vind dat je dat sowieso niet hoeft te verwachten van een laptop, in alle gevallen zou ik dan namelijk een desktop aanraden, zelfs als je veel naar lanpartys gaat. (Zijn ook wel aparte behuizingen voor) )

En deze laptop zeg ik niet snel dat hij goed is, want (ik weet zo niet waarom) maar het merk Samsung staat bij mij slecht ingeprent in mijn hoofd.

[ Voor 71% gewijzigd door Bierdopje120 op 21-07-2011 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
GENETX schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:40:
[...]

Spellen zijn met name afhankelijk van de videokaart, maar bij strategie is dat wel vaak anders. Maar ook een i3 is al heel rap. Een spel spelen op gereduceerde settings is goed te doen hoor. Alleen heeft die k53sj ook een tragere videokaart. Ik zou je de i5 k53sv aanraden.
Jup ben voor de i5 K53sv gegaan.
Thanks voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bierdopje120 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:34:
Die xps 17 heeft wel een (relatief) trage processor. Dan zou ik liever gaan voor de Samsung RF711-S02 :P Gezien de veel snellere processor.
Maar wel de goedkoopste laptop met iets anders dan het alom aanwezige GT540m geweld.

De xps 17 heb je overigens ook voor € 764 met i7. De xps 17 is tussen deze prijs en de €1000+ de 17" laptop waar je niet omheen kan. De concurrentie is duurder en, als je het mij vraagt, van mindere kwaliteit. Zowel qua specs als qua kwaliteit.
En inclusief USB 3.0 ,, nu wel handig meegenomen natuurlijk ;) Alleen de GPU is een 540 ipv 550. IK heb de benchmarks nog niet gezien hoe veel dat scheelt, maar het kan veel schelen, kan ook bijna niks zijn.
De GT550m uit de xps 17 is de snelste variant. 50% meer shaders, maar verder geen verschil. Deze presteert tussen de 5 en de 45% beter, maar eerder richting de 20% gok ik.
Ik zoek namelijk nog een 17'' notebook voor mijn vriendin. Zo'n beetje haar enige eis is dat het scherm minimaal 17'' moet zijn, maar ik wil natuurlijk wel de beste prijs/kwaliteit verhouding. (Ze gamed niet, maar ik vind dat je dat sowieso niet hoeft te verwachten van een laptop, in alle gevallen zou ik dan namelijk een desktop aanraden, zelfs als je veel naar lanpartys gaat. (Zijn ook wel aparte behuizingen voor) )

En deze laptop zeg ik niet snel dat hij goed is, want (ik weet zo niet waarom) maar het merk Samsung staat bij mij slecht ingeprent in mijn hoofd.
Ik heb ook niet zo'n hoge dunk van samsung. Ik heb er slechts een gezien e de behuizing zag er *erg* goedkoop uit, al was het ding wel steviger dan je zou verwachten.

Ik vraag me trouwens af van jouw vriendin met een i7 moet? Ik heb zelf niet eens een i7 nodig, laat staan een willekeurige consument die alleen zijn mail wil checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 07:13
@Darkstone de eis is 17 inch en niet i7. Scheelt iets in prijs :)

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 21-07-2011 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje op zoek naar een laptop. Voor eenvoudig gebruik (tekstverwerking, hobbymatig eens foto/videobewerking). Maar ik wil wel voldoende mogelijkheden hebben.

Ik had eerder een aangeschaft die naar mijn wensen was en (met 50 korting) ook binnen mijn budget: de Medion Akoya 6631 Nieuwe I5, GT540, USB3.0 en mat scherm. Helaas was deze stuk en heb ik vanwege de slechte service besloten geen nieuwe medion te nemen.

Nu ben ik van plan iets lager te zoeken, bijvoorbeeld:

Asus K53SJ-SX216V (voor 550 bij mediamarkt, nieuwe versie I3, goed gevoel bij het merk asus, geen usb 3.0 en vind de prijs wat aan de hoge kant)

Samsung R540-JT01 (voor 500 bij BCC, oude versie I3, geen usb 3.0, maar verder prima, lage prijs en ben erg gecharmeerd van het uiterlijk)

Een acer 5750G (voor 500 bij saturn, nieuwe I3, GT 520, USB 3.0, lage prijs. Maar ja... een acer....)

Wat raden jullie aan? Suggesties voor andere binnen deze prijsklasse zijn uiteraard ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stuk? Wat heb je er dan mee gedaan als ik vragen mag, de service van medion staat bekend als een van de beste.

Anyway, je hebt ook nog pricewatch: Asus K53SV-SX146V, en ik zou geen €550 betalen bij de mediamarkt voor die K53 die je daar noemt. Dat is €50 boven de webshop-prijs.

En anders neem je gewoon iets als pricewatch: Asus K52F-EX766V. €100 om te upgraden naar een i3 is het imo niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik stond van de service van Medion ook te kijken.

Vanaf de levering was het touchpad stuk, deze viel telkens weg. De technische service hielp netjes, maar het bleek in het touchpad zelf te zitten dus hij moest terug. Vervolgens heb ik tot 3 keer toe achter een retourcode moeten aanzitten, die telkens wel beloofd, maar niet verstuurd werd. Bij mijn laatste poging ook een klachtformulier ingestuurd, maar de enige reactie was 'U zult nu de retourcode binnen 24 uur ontvangen'. Geen excuses, niets. Vervolgens de laptop met uitgebreid verhaal teruggestuurd, maar ook daarop geen reactie. Toen was ik er klaar mee, vandaar.

Die laatste, heeft deze nou geen aparte videokaart? Dan valt die voor mij nl af.

De twee asussen blijven mij iig trekken, maar vind bijna 100 verschil nogal groot. Naar mijn idee alleen voor de I5 en de videokaart,of zie ik iets over het hoofd? (ik hecht niet zoveel waarde aan opslagcapaciteit)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De videokaart. Maat een GT520m is maar iets sneller dan de IGP in de sandy-bride processoren (dat is de P6200 niet, dat is een van de vorige generatie). De HD5470m idem.

Je ziet niets over het hoofd, alleen de GPU, CPU, en eventueel RAM en HDD.

Als je echt budget wilt is de http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 ook nog een optie voor €503. GT525m = GT540m maar dan 11% lager geclockt. Maar ik heb niet zo'n hoge dunk van de inspiron, zowel kwa bouwkwaliteit als qua service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:28

IkWilbert

Het is mij!

Ik zit gigantisch te twijfelen tussen de asus k73sv-ty080v en de Samsung RC720-S02NL

Voordeel van de Asus is de betere vga kaart, 540m t.o.v. de 520m in de Samsung.
De samsung heeft echter 6GB geheugen ipv 4GB van de Asus, een betere accu en grotere hdd.

Spelletjes doe ik eigenlijk niet, beetje video bewerking soms. Wat is de betere keus?

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als spelletjes er niet toe doen neem de gewoon de goedkoopste/mooiste.

Maar ik zou de asus nemen, de samsung kost € 739,95 bij de goedkoopste wegshop (computerpirates telt niet mee, dat is _echt_ een slechte shop) en de asus heb je al voor 650.

Als je RAM een probleem vind: voor €50 heb je 8GB RAM tegenwoordig. Ik snap niet dat dat niet standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:28

IkWilbert

Het is mij!

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:45:
Als spelletjes er niet toe doen neem de gewoon de goedkoopste/mooiste.

Maar ik zou de asus nemen, de samsung kost € 739,95 bij de goedkoopste wegshop (computerpirates telt niet mee, dat is _echt_ een slechte shop) en de asus heb je al voor 650.

Als je RAM een probleem vind: voor €50 heb je 8GB RAM tegenwoordig. Ik snap niet dat dat niet standaard is.
De Samsung is in de aanbieding bij de MM voor 629 euro. Die kan ik dus goedkoper krijgen dan de Asus, de goedkoopste webshop zit rond de 660 euro voor de Asus

[ Voor 1% gewijzigd door IkWilbert op 21-07-2011 14:56 . Reden: typo ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, dan zou ik zeker voor de samsung gaan. Jij hebt niets aan de betere videokaart in de asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel nu tussen de http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 of http://www.lasystems.be/A...3V-BE/product/254012.html

De Asus is 25 euro duurden maar heeft wel een 540M en ik heb hier nog een windows 7 pro liggen dus 40 euro terug.
Welke laptop zou de beste bouwkwaliteit hebben ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De asus heeft betere bouwkwaliteit.

Die asus met GT540m en i3 staat trouwens niet in de pricewatch voor zover ik weet. Ik vind hem beter dan de inspiron vanwege de volgend reviews er goede bouwkwaliteit van de K53, en het feit dat je 2 jaar garantie krijgt. Het zou niet veel uit mogen maken welke je kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 07:52

Archimond

Lopende Helpdesk

Voor een kennis met een lawaaierige AMD Athlon 64 X2 3600 PC moet ik een notebook voor hun uitzoeken. Ze spelen soms nog The Sims 2 of andere oude games.

Bij de Mediamarkt zie ik in de aanbieding HP g 62-470 SD + HP Photosmart e all in one
voor €399 (normale prijs € 444)
- i3-350M (2,26Ghz)
- ATI HD 6370M 512MB
- 4GB DDR3 Sodimm
- 500GB harde schijf
- DVD + RW
- Win 7 Home Premium

Voor een Media / internet laptop is dat denk ik wel genoeg. Hoe is de kwaliteit van HP laptops?
De aanbieding is wel interessant, maar ik kan de laptop niet in de pricewatch terugvinden.

Voor mijzelf zoek ik een notebook met Bluetooth en een videokaart die evensnel of beter is dan HD4650.
Momenteel heb ik een Sony Vaio VGN-FW51MF.

Bij Mediamarkt is de Asus K53 SV SX-146V die kost € 559 (normale prijs € 629)
Dus 24,95 goedkoper dan de laagste in pricewatch

Het fijne van mijn huidige notebook vind ik het mooie scherm, die geeft de kleuren beter weer dan Acer Aspire en andere oude notebooks. Ook is de horizontale kijkhoek 165 graden.

Hoe is het scherm van de Asus K53 en Asus N53?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slecht. De goedkoopste notebook met een scherm wat enigszins boven de middelmaat uitstijgt is de xps 15, van €832 (i7, GT525m, 6GB...). Met dit budget kan je alleen kiezen tussen slecht en heel slecht.
De volgende notebook in de rij met goede schermen is de xps 17, gevolgd door de goedkoopste macbook pro 13". En nee, deze staan, met uitzondering van de MBP, niet in de winkels.

Ja ik ben ook zo'n fan van goede schermen :P Waarom wil je eigenlijk precies een nieuwe notebook? Je oude voldoet nog prima qua specs.

Verder: de HP ziet er goed uit, beter dan wat ik in de pricewatch kan vinden. Kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van desktops weet ik weinig af, al is ie vlot zat voor een spel als sims2.

Wat de laptop betreft: jij komt eigenlijk automatisch bij de XPS 15 uit, tenzij je een budget hebt van 1600+ euro. Dat is volgens mij de enige betaalbare laptop met een goed scherm.
Het scherm uit jouw Vaio is inderdaad van erg goeie kwaliteit, helaas is er de afgelopen jaren weinig ontwikkeling/aandacht geweest op het gebied van schermkwaliteit. Het komt erop neer dat nog steeds zo'n 95% vd laptops een veel minder scherm heeft dan jouw Vaio.

De beste config voor een XPS15 kun je hier opzoeken, inclusief links naar kortingsbonnen. Volgens mij staan de percentage-bonnen er niet bij, die kun je hier vinden:Dell Waardebonnen Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

@Darkstone

De specificaties zijn wel goed. Alleen heb ik liever nog een snellere CPU voor video encoding en testen van games (BF BC2 niveau). Daarnaast is 16,4 te groot en te zwaar om overal mee te nemen.
Het meest vervelende van de Sony Vaio is de fan die om de 10min aangaat, bij 50C aan en bij 40C volledig uit.

Dell XPS 15 is wel interessant goede kwaliteit behuizing en scherm.
Vroeger hadden alle XPS hitteproblemen omdat de CPU 95 graden werd Dell XPS 15z . Ook zijn massaal Dell stroom adapters na 1 tot 1,5 jaar kapot gegaan door draadbreuk van de controle draad die superdun is.

Hebben de huidige Dell XPS daar nog steeds last van?

De huidige Dell XPS 15 LX502 heeft ook last van Fan aan en fan uit om de paar seconde

Throttle probleem met Sandy Bridge laptops
De Acer Aspire TimelineX vond ik eerst interessant, maar toen kwam ik dit tegen: "When starting the gaming tests on the 3830TG, we had already noticed the CPU was being throttled like the 4830TG and 5830TG that also had to struggle with this problem"
Acer 3830TG

Asus K53SV-SX131V heeft de throttle probleem ook. Misschien hebben alle K53 laptops daar last van, aangezien ze dezelfde behuizingen hebben:

Mijn lijst met slechte computerhardware wordt nu wel een stuk langer.

@Pjotr77
Bedankt voor de links.
Helaas zijn de schermen niet verbeterd. Misschien zijn de Sony laptops wel beter, ik ga daar eens kijken.

[ Voor 18% gewijzigd door Archimond op 22-07-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke jij linkt is de xps 15z. Die raad ik niet aan omdat de koeling idd dramatisch is. Tevens heeft dell gisteren de mogelijkheid tot 1080p scherm van de site afgehaald...

De xps 15 heeft geen koeling probleem, hij kan het aan als je alle 4 cores vol belast. Net: hij word dan 95° maar blijft wel op de turbo hangen. (4x 2.6Ghz). Dat kunnen maar weinig notebooks Hij is niet voor niets zo dik ;)
Zelfs de macbook pro schakelt terug naar 800-1200mhz met furmark en prime95. Het laagste wat ik een xps 15 heb gezien met diezelfde programma's was 2.3Ghz. Dat is maar 300mhz onder de turbo clocks.
Bijvoorbeeld hier:
http://forum.notebookrevi...please-8.html#post7269206
prime95 + furmark. 4x2.5Ghz...

Er waren wel wat problemen met aan/uitslaande fan. Maar dat is een software issue en is op te lossen. Zie ook de thread die je daar linkt. De helft beweert dat het een software issue is... Zie ook deze quote:
Ary schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:18:

Wat betreft je fan probleem; alle monitoring-programma's (bijv. HWmonitor, GPUz, SpeedFan, NVidia System Monitor, etc) lijken dat probleem te triggeren. Bij mij verdween het fan probleem nadat ik al die crap heb verwijderd. all probeert. Mocht je dan nog steeds het geluidsprobleem hebben, kunnen we verder kijken.
Dat adapter probleem ken ik niet. De adapter van mijn broer was laatst wel stuk gegaan maar hij kreeg een half jaar na de garantie nog gratis een nieuwe. Dat lijkt me dus geen probleem. Ik heb ook nog maar 1 iemand op het forum meegemaakt met een kapotte adapter, in de anderhalf jaar dat ik hier zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje_63
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-04 22:38
Ik volg dit topic al een poosje en reageer nu ook omdat ik er even niet uitkom. Ik ben op zoek naar een redelijke basis laptop, ben geen intensieve gebruiker.
Bij de mediamarkt in Leeuwarden is de Asus K53SV SX146 V in de aanbieding voor € 559,-, zo'n € 20,- goedkoper dan de laagste webshop. Toevallig is er in Alkmaar (van "dezelfde" Mediamarkt) een actie met de Packard Bell TM85-JO-010 voor € 398,-, zo'n €100,- goedkoper dan de laagste webshop.
Beide laptops voldoen aan mijn eisen, ik heb ze ook even ingevoerd op de productvergelijker van hardwardeinfo, zie http://nl.hardware.info/p...ergelijk/18/119722;103381. In de notebook performance index presteren beide laptops gelijkwaardig, met uitzondering van gaming. maar dat doe ik toch niet, dus niet van belang.
Nu lees ik regelmatig dat Packard Bell een soort B merk is, maar kunnen jullie aangeven wat nu de beste keuze zou zijn, rekening houdend met het prijsverschil van €150,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prestatieindexen kloppen voor geen kant. De i5-430m is een op 2.53ghz geklokte processor van de vorige generatie, en de i5-2410m is een op 2.9Ghz geklokte processor van deze generatie. Door het generatieverschil kan je er 19% (zeg 20%) bij optellen. De processor in de asus is dus bijna 40% sneller.
Maar dat is niet zoveel geld waard, de PB heeft een veel betere prijs/prestatieverhouding.

De PB gaat alleen 2 uur en 40 minuten mee, en de asus 4 uur en 16 miuten.
http://translate.google.c...M87-Notebook.32143.0.html
http://www.notebookcheck....31V-Notebook.56057.0.html

Je kan ook de K53E nemen zonder GPU, die doet het 6 uur volgens anandtech: http://www.anandtech.com/...g-dualcore-sandy-bridge/5 en is wellicht nog goedkoper dan de PB, maar ik weet niet of ze die hebben bij de mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje_63
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-04 22:38
Gezien de prijs/prestatie verhouding is de PB toch wel een erg scherpe aanbieding. Hoe het met de kwaliteit zit kan ik moelijk beoordelen. Omdat deze laptop voor erbij is (ik heb al een Lenovo van de zaak) wil ik voor dat geld wel en gokje wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emootje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 08:08
Al enige tijd ben ik me aan het oriënteren op een nieuwe laptop voor mijn vrouw. Budget is max 600 euro dus dan wordt de keus al redelijk beperkt.
In mijn zoektocht ben ik een aantal laptops tegen gekomen die me wel aardig lijken:
pricewatch: Asus K53SJ-SX216V
pricewatch: MSI CX640-050NL
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

Voornamelijk i3 2310 systemen dus, waar ik een lichte voorkeur voor de MSI heb vanwege de prijs en de grotere harde schijf.

Nu ben ik de volgende 'aanbieding' tegengekomen:
http://www.4launch.nl/shop/product/113454/
Een Dell Inspiron Q15R met een i5 processor en ook een 500 gig harde schijf.

Wat is nu de beste keus voor een laptop die redelijk toekomstproof moet zijn, waar geen games op gespeeld worden maar die wel gewoon lekker vlot mee moet kunnen.
Misschien kunnen jullie me daarbij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

@Boertje_63
Op kieskeurig is een uitgebreide review te vinden van de Packard Bell. Hij heeft de laptop 3 maanden in gebruik: http://www.kieskeurig.nl/...views/945556/robs/4959219

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel een erg gekleurde review. ik krijg een beetje het 'my first sony' idee...
Emootje schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 18:10:
Al enige tijd ben ik me aan het oriënteren op een nieuwe laptop voor mijn vrouw. Budget is max 600 euro dus dan wordt de keus al redelijk beperkt.
In mijn zoektocht ben ik een aantal laptops tegen gekomen die me wel aardig lijken:
pricewatch: Asus K53SJ-SX216V
pricewatch: MSI CX640-050NL
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

Voornamelijk i3 2310 systemen dus, waar ik een lichte voorkeur voor de MSI heb vanwege de prijs en de grotere harde schijf.

Nu ben ik de volgende 'aanbieding' tegengekomen:
http://www.4launch.nl/shop/product/113454/
Een Dell Inspiron Q15R met een i5 processor en ook een 500 gig harde schijf.

Wat is nu de beste keus voor een laptop die redelijk toekomstproof moet zijn, waar geen games op gespeeld worden maar die wel gewoon lekker vlot mee moet kunnen.
Misschien kunnen jullie me daarbij helpen.
Geen games? Neem dan gewoon http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1, pricewatch: MSI CR640-057NL of pricewatch: Asus K53SJ-SX216V.
Ik zou voor de MSI gaan op het eerste gezicht. Dell heeft geen 2 jaar garantie, en de asus is duurder.

Ik kan alleen geen review vinden en de vorige budget MSI's waren dramatisch (slap plastic). Ik zou daarom op safe spelen en de dell of asus halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emootje
Nou ja, zover ben ik ook dus. De review van de MSI, deze dus: pricewatch: MSI CX640-050NL, is op zich best positief alleen is het scherm slecht qua zicht. Dat het geen HD scherm is, is verder geen probleem.

Blijft dan wel over de Asus of de beide Dell laptops. De Inspiron 15R met een i3 of de Inspiron Q15R met een i5...
En zo dubben we maar door, al is het eind in zicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het scherm is altijd slecht in deze prijsklasse.

De goedkoopste notebook met een goed scherm is de xps 15 van €832, gevolgd door de xps 17, gevolgd door de macbook pro.

Al moet ik zeggen, de K53E heeft wel een dieptepunt te pakken... http://www.anandtech.com/...g-dualcore-sandy-bridge/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emootje
Ben er wel uit denk ik. Het gaat de Dell 15R worden. Deze dus: http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
Waarom? Asus scherm overtuigt me niet, verder hoop bloatware heb ik gelezen en heb niet veel zin om clean Windows install te doen.
MSI is een goed merk, goede review op zich ook wel maar de Dell is prijstechnisch gewoon knap.
Verder zitten er ook voldoende uitgangen op en is het gewoon een degelijke laptop.
Deze review is ook wel aardig: http://reviews.cnet.com/l...;similarProds#reviewPage1

Darkstone, bedankt voor je snelle reactie. Ook in andere topics zie ik je veel voorbij komen en dat is toch leuk om te lezen elke keer.

[ Voor 11% gewijzigd door Emootje op 23-07-2011 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komen nog €29 verzendkosten bij, als je dat nog niet had gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emootje
Ja, gezien. Belachelijk maar zelfs dan is de prijs nog wel redelijk. Het is niet anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Het programma PC Decrapifier is bedoeld voor 'rommel' die met nieuwe pc's wordt geleverd te verwijderen.

Gaat makkelijk en snel omdat alles in 1 lijst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell levert trouwens ook zat bloatware mee.. alleen apple doet dat niet. Zelfs de zakelijke laptops zitten meestal onder de troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostom
  • Laatst online: 12-09 10:31
Mijn zusje gaat volgend schooljaar naar het mbo (opleiding Hands and Design)
Voor die opleiding gelden bepaalde eisen voor een notebook (maar die eisen zijn redelijk basis tegenwoordig).
De notebook moet bijvoorbeeld autocad en CS5 (goed) kunnen draaien.

Ik had al even naar de basis notebook uit de best buy guide van juni gekeken, en die leek me al goed genoeg voor haar, aangezien er geen games oid op hoeven gespeeld te worden.

Toch, omdat juni al weer bijna 2 maanden geleden is, wil ik vragen of er nog betere alternatieven zijn voor (ongeveer) dezelfde prijs.
Helaas kan ik niet wachten tot de volgende BBG, omdat we waarschijnlijk nog een aantal weken op vakantie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De K53 is nog steeds 'winning' in dit segment. Als je een GPU nodig hebt.

Anders neem je iets als pricewatch: HP Pavilion g6-1150sd (LX300EA) of pricewatch: Lenovo Thinkpad B570 (M58E7MH). De mogelijkheden zijn eindeloos.
pricewatch filter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostom
  • Laatst online: 12-09 10:31
Ah oké, bedankt voor de reactie.
Dan ga ik waarschijnlijk toch voor de K53.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal.

Ik werk vanuit huis, heb thuis dan ook een stevige toren staan, nu is het probleem dat ik op vakantie ga en dus een laptop nodig heb. Het gaat voornamelijk om spellen zoals Second LIfe te spelen en daarnaast bijv ook World of Warcraft en BF BC3,

Ik heb een budget tot ongeveer 675 euro. Het liefst met een i5 Processor (dit omdat iedereen zegt dat i3 te langzaam is).

Het liefst een 11 inch scherm, (maximaal 15 inch).

Een vriend van mij heeft mij op tweakers.net geattendeerd. en ook een suggestie gedaan voor een bepaalde laptop. namelijk deze > pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E520 (NZ33MMH) Waarop ik zelf ook nog even heb gezocht en vond deze > pricewatch: Toshiba Satellite L650-1Q3

de toshiba is een stuk goedkoper en de specs volgens mij zjin redelijk gelijk. Maar ja ik ben dan ook een noob hiermee. Heeft iemand misschien suggesties voor mij? of een ander systeem wat ik zou kunnen nemen?

Alvast hartelijk bedankt, ik ga over 10 dagen op vakantie en moet een laptop hebben.

Mvg.

Trend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is echt moeilijk he :P

Anyway. Ik zou eerst even kijken wat je precies wilt. Je wilt het liefst een 11". En dan kom je aan met een.. 15". Dan is er of iets mis met je eisen, of je weet het gewoon niet. Een 11" is gewoon heel wat anders dan een 15".
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 01:23:
Ik heb een budget tot ongeveer 675 euro. Het liefst met een i5 Processor (dit omdat iedereen zegt dat i3 te langzaam is).
Een i3 is niet traag. Een harde schijf is traag. Dat is de reden dat je systeem er zo lang over doet om op te starten. Met een i5 gaat alleen het videobewerken merkbaar sneller. En het renderen van webpagina's gaat iets sneller (maar toegegeven. Vind je dat echt traag gaan op je oude bak? Vast niet :) )
Een vriend van mij heeft mij op tweakers.net geattendeerd. en ook een suggestie gedaan voor een bepaalde laptop. namelijk deze > pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E520 (NZ33MMH) Waarop ik zelf ook nog even heb gezocht en vond deze > pricewatch: Toshiba Satellite L650-1Q3
De ene i5 is de andere niet. Pak de benchmarks erbij om te weten hoe snel een processor is.
Processoren: http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
Videokaarten: http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

Ik heb medelijden en ik merge dit topic even. Maar stoot je de volgende keer niet 3x aan dezelfde steen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Volgens mij hadden die laptops last van stuttering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De timelineX staat inderdaad niet bekend om zijn goede koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartieno13
  • Niet online
Mijn vriendin wil een andere laptop. Ze zal er vooral photshop elements op draaien en een beetje internetten. Waar moet je dan vooral op letten?
Het budget ligt rond de 400,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Tc-Chub schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:07:
Volgens mij hadden die laptops last van stuttering?
Snelle google actie, zei alleen één van de eerste series.
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:09:
De timelineX staat inderdaad niet bekend om zijn goede koeling.
Te heet of niet stil? Maar ja echt keuze is er ook niet met zijn eisen.
smartieno13 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:32:
Mijn vriendin wil een andere laptop. Ze zal er vooral photshop elements op draaien en een beetje internetten. Waar moet je dan vooral op letten?
Het budget ligt rond de 400,-.
Snelle CPU is wel leuk en 4GB werkgeheugen.
pricewatch: HP G62-460SD bijvoorbeeld.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.notebookcheck....0TG-Notebook.52957.0.html
ctrl+F 'throtteling'.

Een tweaker had hem al, en die had geen problemen. Maar ik vraag me af hoe dit ding gaat presteren als het buiten 30° is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoDB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-08 06:03
Zojuist de ASUS K53SV-SX146V binnen gekregen.
Meteen opengeschroefd en de OCZ Vertex 2 120GB erin geplaatst.
Schone installatie uitgevoerd, Windows 7 SSD tweaks gedaan.

Hij boot super snel, zelfs Adobe applicaties doen er +/- 4 seconde over om op te starten.

Maar nu is me opgevallen dat ik drivers voor mijn touchpad mis, bij mijn versie zaten er geen installatie/drivers/manual/utilities CDs bij. Op de support site van ASUS is er dan ook niets te vinden.

Deze laptop maakt gebruik van de Synaptics multitouch pad, maar heeft deze functionaliteiten niet wanneer je de drivers van ASUS of Synaptics installeert. Zelfs modded drivers gebruikt, maar helaas geen opties tot het instellen van multitouch functies.

Iemand hier ervaring mee? Laatste oplossing is het clonen van de originele HDD naar de nieuwe SSD..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

neonlite schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:58:
Zojuist de ASUS K53SV-SX146V binnen gekregen.
Meteen opengeschroefd en de OCZ Vertex 2 120GB erin geplaatst.
Schone installatie uitgevoerd, Windows 7 SSD tweaks gedaan.

Hij boot super snel, zelfs Adobe applicaties doen er +/- 4 seconde over om op te starten.

Maar nu is me opgevallen dat ik drivers voor mijn touchpad mis, bij mijn versie zaten er geen installatie/drivers/manual/utilities CDs bij. Op de support site van ASUS is er dan ook niets te vinden.

Deze laptop maakt gebruik van de Synaptics multitouch pad, maar heeft deze functionaliteiten niet wanneer je de drivers van ASUS of Synaptics installeert. Zelfs modded drivers gebruikt, maar helaas geen opties tot het instellen van multitouch functies.

Iemand hier ervaring mee? Laatste oplossing is het clonen van de originele HDD naar de nieuwe SSD..
Ik zie hier op de Asus site toch echt touchpad drivers staan:

http://www.asus.nl/Notebo...rformance/K53SV/#download

Of had je die al geprobeerd?

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 11:18
Ik zoek voor een beginnende computer gebruiker een nieuwe laptop. En aan mij hebben ze gevraagd of ik rond kon kijken maar ik kom er zelf niet uit.

De wensen van degene die de laptop wil zijn simpel:
  • minimaal 15" ivm slechte ogen
  • Webcam
  • Windows 7
  • moet snel genoeg zijn om een simpel (internet/java/flash) spelletje te spelen
Ik zelf zat te denken aan de wat oudere i3's, maar die vallen buiten de prijsrange. Dus ik ben nu aan het kijken naar AMD laptop's

Ik kan namelijk niet meer besteden dan 350 euro.

Ik heb deze al gezien:

pricewatch: HP 625 (XN843EA)
en een wat nieuwer platform:
pricewatch: Packard Bell Easynote TK13-BZ-015NL

Bij de eerste heb ik vooral twijfels over de review (lijkt gemaakt te zijn door iemand die graag iedereen naar die website wil trekken)
Bij de tweede heb ik vooral twijfels over het platform, omdat dit toch de tegenhanger is van de Atom platforms van Intel. En ik zou toch graag iets meer kracht willen zien, vooral voor het grote van de scherm.

Ik neig naar de HP, enig advies?

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Wegens nieuwe baan morgen mn laptop inleveren, en dus op zoek naar vervanging.

Eisen: Niet veel bijzonders, gaat vooral gebruikt worden om te internetten en voor Word en Excel. Downloaden en streamen van films gaat wireless via de Synology dus daar heb ik geen last van. Gamen doe ik niet echt meer.

Budget: Eigenlijk niet zo van belang, maar ik wil er gewoon niet veel aan uitgeven omdat het ding maar zo weinig hoeft te kunnen ;)

Omdat Dell volgens mij wel prima laptops aflevert heb ik daar zitten kijken en ben op de volgende 2 modellen uitgekomen:

http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-intel-n5040
http://www.dell.com/nl/p/...del_id=inspiron-15r-n5110

Mijn vragen:
1. Waarom zou ik 100 euro meer uitgeven aan de 15R?
2. Heeft iemand ervaring met de instapmodellen van Dell?
3. Heeft iemand nog alternatieven voor me?

Alvast bedankt!

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet €100. Maar €40.

De inspiron 15 kost namelijk € 360,56 incl verzenden. En de 15R €503 via http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1.
Wat krijg je voor die €43?

1GB meer RAM
een i3-2310m in plaats van een P6200
Een GT525m in plaats van een arrandale-IGP
7200rpm hdd
Een wat meer 2011 design.

Probeer ook de volgende kortingsbon:
MikeOO schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:12:
Voor de tweaker die hem kan gebruiken.

€25 KORTING OP UW INSPIRON

COUPON CODE: KSHHG12QWKLMV3

Mis deze aanbieding niet! €25 korting op een Inspiron Laptop vanaf €499. Vul eenvoudig de code in aan het einde van uw bestelling.
Geen idee of hij nog werkt.

Je kan ook http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 nemen als je de GPU echt niet wilt. Let op verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Kortingsbon lijkt helaas niet meer te werken. Vind 500 euro gewoon teveel dus ik ga denk ik voor de "simpele" 15, vind namelijk ook een toetsenbord zonder nummeriek deel fijner op een laptop...om dan toch maar een argument in de strijd te gooien ;)

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoDB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-08 06:03
philipnorth schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:34:
[...]

Ik zie hier op de Asus site toch echt touchpad drivers staan:

http://www.asus.nl/Notebo...rformance/K53SV/#download

Of had je die al geprobeerd?
Die heb ik inderdaad al geprobeerd. Na alle hoop heb ik de originele HDD aangesloten en daarvan de drivers gepakt. Het gaat hier om een ELAN Touchpad en niet de Synaptics Touchpad. Misschien een tip voor mede gebruikers wanneer zij een verse installatie van Windows gaan installeren.

Deze ELAN Touchpad driver is niet op de ASUS Support pagina te vinden. Beetje vreemd...

[ Voor 7% gewijzigd door PhoDB op 27-07-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parpes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 18:42

parpes

I know things

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 00:51:
Het is niet €100. Maar €40.

De inspiron 15 kost namelijk € 360,56 incl verzenden. En de 15R €503 via http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1.
Wat krijg je voor die €43?

1GB meer RAM
een i3-2310m in plaats van een P6200
Een GT525m in plaats van een arrandale-IGP
7200rpm hdd
Een wat meer 2011 design.

Probeer ook de volgende kortingsbon:

[...]

Geen idee of hij nog werkt.

Je kan ook http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 nemen als je de GPU echt niet wilt. Let op verzendkosten.
Darkstone, wat ik ook probeer maar deze configuratie kan ik niet samenstellen op de dell website.
Wat doe jij anders dan ik?

Ahh, al gevonden via "Compare all laptops" en dan de juiste filters gebruiken.
Eigenlijk raar dat je veel meer laptops kunt samenstellen.

[ Voor 8% gewijzigd door parpes op 27-07-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hallo mede-tweakers. :)

Ik zoek een laptoptje voor mijn (ict) studie en waarmee ik casual kan gamen(hoeft geen gamemonster te zijn).

Specs die ik sowieso wil :

min. 15'' scherm.
4gb ram
+320 gb HDD
Cpu minimaal i3 of AMD phenom II x3/x4
Gpu minimaal 5650 of GT520/40m

Mijn budget ligt rond de 350-500 euro.

Echter heb ik wel een struikelblok. Geen webshops, alleen fysieke winkels! :P

Ik zag al bij de 1e post die Acer 5552g notebook die bij redcoon te halen is, maar hun magazijn zit in Duitsland dus ophalen kan jammer genoeg niet ;(

Hoop dat iemand hiermee kan helpen.
Alvast bedankt. :)

[ Voor 17% gewijzigd door iPodKiller op 27-07-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De K53 op pagina 1 van deze thread is overal wel verkrijgbaar, geloof ik. Dat is meteen mijn advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die zag ik ook ja, die is zeker niet slecht. Maar 70 euro meer, daar twijfel ik nog over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O wacht ik heb je budget gemist..

De pricewatch geeft siowieso alleen acers die in 1 shop worden verkocht:
http://tweakers.net/price...yV1skimwKmdLlaUaBrmI7j-AM

Dan blijft over binnen het budget... niets.. Tenzij de inspiron 15R voor een lage prijs in de winkels staat bij dixons, mycom, of vobis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:58

Dennis1812

Amateur prutser

Een goedeavond gewenst aan alle Tweakers.
Is er toevallig een echte BASISnotebook voor een eurotje of 300 te verkrijgen? Deze zal afentoe een youtube videotje te verduren krijgen net als office taken zoals word en powerpoint (afbeeldingen laden mag ook geen probleem zijn) en internetten via wifi is ook een vereiste. Over aansluitingen e.d doe ik verder niet moeilijk 1 USB poort is genoeg.
Dus een simpele internet en office laptop met een klein beetje grafische kracht voor niet al te veel geld, zou dat kunnen?
Scherm het liefst 15.6inch.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat deze wel een goede is voor rond de 300 :

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 15 (NVLGSMH)

Intel Pentium Dual Core P4600 (op 2GHz)
2Gb geheugen /320gb hdd
intel HD graphics,
En 15,6'' scherm.
Genoeg denk ik voor (HD) youtube videos , office taken en alle basis taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Bedankt, ga deze eens nader bekijken (reviews en dergelijke) ook die resolutie eens uittesten, nog nooit gehad zoon resolutie XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat vinden jullie van deze?

http://www.laptopshop.nl/...PqP4LSKoqoCFYOJDgod4jT7VA

Heeft een i3 cpu(2nd gen), GT520m gpu , 4gb en 500gb Alles voor Precies 500 euro en er zijn 3 winkels waarvan een in Eindje dus die is wel te halen. :)

Daar ga ik even over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een GT520m is niet veel beter dan de IGP. Bovendien is acer een twijfelachtig merk.

Is pricewatch: Asus K53SJ-SX216V niet in de buurt beschikbaar?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe bedoel je ?? Heb je het over die 5552g die bij Redcoon te krijgen is? Daar kan je niks afhalen, de magazijn is alleen in Duitsland zeggen ze. Had ze vandaag gebeld, dus ophalen kan dus niet helaas. Tilburg is dichtbij maarja, wat moet ik dan. Ik wil niks bestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door iPodKiller op 27-07-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie trouwens dat je bij laptopshop 2 jaar garantie krijgt op acers. Dat scheelt al een hoop. Het zou niet veel uit moeten maken welke je kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, ik zie wel. Wel jammer dat die GT520m ondermaats is, kan bijv. geen BFBC2 op normale settings aan. Maar ja, studie gaat voor :P Ben nog wel even stil met mijn PS3.

Heb nog een maand voordat mijn vakantie over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van deze?
GT420, is fysiek gelijk aan de GT540 alleen lager geklokt (maar de kloksnelheid kun je ook zelf aanpassen), en dus een stuk sneller dan de GT520 nvidia-logica.
De P6100 is qua architectuur een i3 zonder hyperthreading. Misschien dat die wat traag is voor jouw studie.

Tenzij het echt niet mogelijk is zou ik mn budget verhogen naar 600, dan heb je een K53 met i5 2410 en GT540 gpu. Als ie toch een paar jaar mee moet, lijkt mij dat een betere keuze. Maarja, jouw portemonnee is niet de mijne (waarmee ik niet wil suggereren dat ik veel geld heb trouwens :P).

Dichtsbijzijnde Mycom voor jou is denk ik Breda. Het mooie is dat ze daar standaard 3 jaar garantie leveren op laptops.
Er is ook net een vestiging in Groningen. Ik had even een WTF-momentje toen ik ze zag adverteren met die drie jaar garantie. Maar het staat ook gewoon op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Van die thinkpad zijn geen reviews te vinden..
Iemand nog een andere optie? Voor mijn eisen zie een paar posts omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja die 420m ken ik al. Dies iig beter dan de 520m.

Maar een 5650m lijkt mij toch het beste keuze qua gaming op die 1366 x 768 resolutie, maar kan er geen vinden met een goede gpu voor mijn budget in een fysieke winkel.

Maar ik wel toch echt een i3 als minimum.

Als het echt moet idd, dan moet ik bij budget verhogen naar de 500-600.
Maar ik heb momenteel geen echte haast, heb nog een maand denktijd.

Toch bedankt voor het meedenken :)

[ Voor 4% gewijzigd door iPodKiller op 27-07-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denikids schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 20:59:
Van die thinkpad zijn geen reviews te vinden..
Iemand nog een andere optie? Voor mijn eisen zie een paar posts omhoog.
Van die thinkpad modelnummer is er geen review te vinden nee, maar wel van de model serie(dat wil zeggen zelfde chassis, andere specs) Dan kun je alvast een kleine review van de model serie zien :

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=5656

Specs zul je ongeveer wel weten hoe dat eruit gaat zien.

Sowieso is Intel HD graphics is meer dan voldoende om HD videos op youtube te bekijken en die intel P4600 is ook meer dan voldoende om met office taken te werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De GT540 is iets sneller als de HD5650, dus die is ook prima, zie: http://www.notebookcheck....raphic-Cards.13849.0.html.
Dus als je besluit om je budget te verhogen lijkt deze laptop mij op dit moment ideaal voor jou.
Asus laptops zijn de degelijkste onder de consumentenlaptops, en met drie jaar garantie zit je sowieso safe ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:05:
De GT540 is iets sneller als de HD5650, dus die is ook prima, zie: http://www.notebookcheck....raphic-Cards.13849.0.html.
Dus als je besluit om je budget te verhogen lijkt deze laptop mij op dit moment ideaal voor jou.
Asus laptops zijn de degelijkste onder de consumentenlaptops, en met drie jaar garantie zit je sowieso safe ;)
Die wou ik al sowieso kopen als ik(hopelijk) mijn budget naar 600 ga opschroeven, maar ik denk er nog over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:31
neonlite schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:26:
[...]

Die heb ik inderdaad al geprobeerd. Na alle hoop heb ik de originele HDD aangesloten en daarvan de drivers gepakt. Het gaat hier om een ELAN Touchpad en niet de Synaptics Touchpad. Misschien een tip voor mede gebruikers wanneer zij een verse installatie van Windows gaan installeren.

Deze ELAN Touchpad driver is niet op de ASUS Support pagina te vinden. Beetje vreemd...
En ook ik had dit probleem, voor de mensen die het nog nodig hebben ;
Als het goed is zijn dit de juiste drivers : http://www.techspot.com/d...r/file/information/14513/

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joansom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-07 18:41
Ik ben toe aan een nieuwe laptop, want de huidige is een beetje heel ouderwets aan het worden (compaq nx9010 via werk overgenomen).
Laptop staat in de woonkamer, mss in de toekomst af en toe buiten met wifi maar niet mee op stap. Budget als het kan onder de 850 euro. Om te gamen heb ik een vaste pc.

Voornaamste doel blijft internetten. Met de huidige kom ik niet verder dan old-fashioned internetten. Met de nieuwe laptop wil ik wat meer met video kunnen doen (video bewerken, streamen, films kijken).
Ik heb redelijk wat ingelezen afgelopen dagen maar kom er door twijfels niet uit.

Voorlopige gegadigden:

Asus K53SV-SX146V (€ 580)
Asus N53SV-SZ507V idem maar met 1080p (€ 695)
Asus K73E-TY071V (€ 580 maar zonder kwali gpu)
Dell xps 15 (beste scherm)

Waar twijfel ik over?
- schermgrootte (15 of 17)
- hd of niet
- overkill?

Ik besteed liever genoeg geld zodat ik lange tijd vooruit kan, maar vind het zonde om overkill aan te schaffen voor hetgeen ik ermee ga doen.

Benieuwd wat jullie mij adviseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 07:13
@joansom

Bedenk wel dat bijna 99% van de huidge laptops een glossy scherm heeft. Als je buiten zit lijkt mij dit ook erg lastig.

Voor mij was dit de reden om een Dell vostro 3750 te nemen aangezien deze nog wel een mat scherm heeft.
Ik was niet anders gewend en vindt glossy niet prettig maar ieder heeft zo zijn eigen wensen uiteraard.

Ik zou het meenemen in je vragen welke scherm voldoende beeld geeft voor buiten als die vraag al te beantwoorden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat deze een goede is :

pricewatch: Asus X5MSV-SZ678V-2nd

Voor rond de 670-700 heb je een 15,6'' full HD scherm, i5 2410M, 4GB , GT540m en 500gb HDD.

En het is maar net wat je met je laptop gaat doen, als je hem vaak meeneemt naar buiten dan adviseer ik je een 15'' laptop. Maar als je meer een thuislaptopje wilt dan zou ik toch echt voor een 17'' scherm gaan, want dat lijkt me fijner met video(bewerken en films).
Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste