De samsung heeft een flink slechtere videokaart, voor de rest zijn ze redelijk vergelijkbaar.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2011 21:29 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2011 21:29 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik zie het probleem al. De X serie heeft geen aparte videochip. Niet aan te raden gezien hij maar iets goedkoper is als de K53Tc-Chub schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:59:
Ik zie inderdaad dat de X53 ook goedkoper is dan de K53: pricewatch: Asus X53E-SX107V
Precies dezelfde specs alleen heeft de X53 een kleinere hdd en is ie zilver. Of zijn er nog meer verschillen tussen deze laptops?
Het is dat hij met besturingssysteem ver boven de prijs van mijn Lenovo uitkomt, maar anders was dit hem geworden denk ik. Zeker een nice laptopje.Tc-Chub schreef op zondag 17 juli 2011 @ 21:16:
Ik heb nu trouwens deze gevonden bij alternate. Ook wel een redelijk goede aanbieding lijkt me:
http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=pl6vzn40
Alleen geen OS, maar dat lijkt me voor de meeste mensen juist geen probleem.
Verwijderd
het rare is dat de K73E (met de intel onboard chip only) goedkoper is dan de X73, terwijl de laatste dus een kleinere schijf heeft en zilver kleurtje.....raar, zeker vraag en aanbod.....Tc-Chub schreef op zondag 17 juli 2011 @ 21:06:
[...]
Ik zie het probleem al. De X serie heeft geen aparte videochip. Niet aan te raden gezien hij maar iets goedkoper is als de K53
Spellen zijn met name afhankelijk van de videokaart, maar bij strategie is dat wel vaak anders. Maar ook een i3 is al heel rap. Een spel spelen op gereduceerde settings is goed te doen hoor. Alleen heeft die k53sj ook een tragere videokaart. Ik zou je de i5 k53sv aanraden.SemperFidelis schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:19:
Ja i know, gaat om zeer oude games. Al lijkt het me wel leuk om zo nu en dan wat strategies te spelen die uitkomen, en daarnaast wil ik Skyrim wel uitproberen. Grootste gevaar dat loert is dat ik inderdaad een té goede laptop kies, aangezien ik game op de 360. Dus ik hoef Battlefield 3 helemaal niet in high res te kunnen spelen.
Maar aan de andere kant ben ik bang dat als ik effe wil gamen op mn laptop dat er dan niets draait.
Hoe zit het met gamen op een i3 dan? Aan wat voor prestaties moet ik dan denken?
[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 19-07-2011 17:41 ]
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 01:20 ]
[ Voor 71% gewijzigd door Bierdopje120 op 21-07-2011 00:00 ]
Jup ben voor de i5 K53sv gegaan.GENETX schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:40:
[...]
Spellen zijn met name afhankelijk van de videokaart, maar bij strategie is dat wel vaak anders. Maar ook een i3 is al heel rap. Een spel spelen op gereduceerde settings is goed te doen hoor. Alleen heeft die k53sj ook een tragere videokaart. Ik zou je de i5 k53sv aanraden.
Verwijderd
Maar wel de goedkoopste laptop met iets anders dan het alom aanwezige GT540m geweld.Bierdopje120 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:34:
Die xps 17 heeft wel een (relatief) trage processor. Dan zou ik liever gaan voor de Samsung RF711-S02Gezien de veel snellere processor.
De GT550m uit de xps 17 is de snelste variant. 50% meer shaders, maar verder geen verschil. Deze presteert tussen de 5 en de 45% beter, maar eerder richting de 20% gok ik.En inclusief USB 3.0 ,, nu wel handig meegenomen natuurlijkAlleen de GPU is een 540 ipv 550. IK heb de benchmarks nog niet gezien hoe veel dat scheelt, maar het kan veel schelen, kan ook bijna niks zijn.
Ik heb ook niet zo'n hoge dunk van samsung. Ik heb er slechts een gezien e de behuizing zag er *erg* goedkoop uit, al was het ding wel steviger dan je zou verwachten.Ik zoek namelijk nog een 17'' notebook voor mijn vriendin. Zo'n beetje haar enige eis is dat het scherm minimaal 17'' moet zijn, maar ik wil natuurlijk wel de beste prijs/kwaliteit verhouding. (Ze gamed niet, maar ik vind dat je dat sowieso niet hoeft te verwachten van een laptop, in alle gevallen zou ik dan namelijk een desktop aanraden, zelfs als je veel naar lanpartys gaat. (Zijn ook wel aparte behuizingen voor) )
En deze laptop zeg ik niet snel dat hij goed is, want (ik weet zo niet waarom) maar het merk Samsung staat bij mij slecht ingeprent in mijn hoofd.
[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 21-07-2011 08:29 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 12:31 ]
Verwijderd
I intend to live forever. So far, so good.
Verwijderd
De Samsung is in de aanbieding bij de MM voor 629 euro. Die kan ik dus goedkoper krijgen dan de Asus, de goedkoopste webshop zit rond de 660 euro voor de AsusVerwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:45:
Als spelletjes er niet toe doen neem de gewoon de goedkoopste/mooiste.
Maar ik zou de asus nemen, de samsung kost € 739,95 bij de goedkoopste wegshop (computerpirates telt niet mee, dat is _echt_ een slechte shop) en de asus heb je al voor 650.
Als je RAM een probleem vind: voor €50 heb je 8GB RAM tegenwoordig. Ik snap niet dat dat niet standaard is.
[ Voor 1% gewijzigd door IkWilbert op 21-07-2011 14:56 . Reden: typo ]
I intend to live forever. So far, so good.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 23:47 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Archimond op 22-07-2011 18:54 ]
Verwijderd
Dat adapter probleem ken ik niet. De adapter van mijn broer was laatst wel stuk gegaan maar hij kreeg een half jaar na de garantie nog gratis een nieuwe. Dat lijkt me dus geen probleem. Ik heb ook nog maar 1 iemand op het forum meegemaakt met een kapotte adapter, in de anderhalf jaar dat ik hier zit.Ary schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:18:
Wat betreft je fan probleem; alle monitoring-programma's (bijv. HWmonitor, GPUz, SpeedFan, NVidia System Monitor, etc) lijken dat probleem te triggeren. Bij mij verdween het fan probleem nadat ik al die crap heb verwijderd. all probeert. Mocht je dan nog steeds het geluidsprobleem hebben, kunnen we verder kijken.
Verwijderd
Verwijderd
Geen games? Neem dan gewoon http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1, pricewatch: MSI CR640-057NL of pricewatch: Asus K53SJ-SX216V.Emootje schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 18:10:
Al enige tijd ben ik me aan het oriënteren op een nieuwe laptop voor mijn vrouw. Budget is max 600 euro dus dan wordt de keus al redelijk beperkt.
In mijn zoektocht ben ik een aantal laptops tegen gekomen die me wel aardig lijken:
pricewatch: Asus K53SJ-SX216V
pricewatch: MSI CX640-050NL
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
Voornamelijk i3 2310 systemen dus, waar ik een lichte voorkeur voor de MSI heb vanwege de prijs en de grotere harde schijf.
Nu ben ik de volgende 'aanbieding' tegengekomen:
http://www.4launch.nl/shop/product/113454/
Een Dell Inspiron Q15R met een i5 processor en ook een 500 gig harde schijf.
Wat is nu de beste keus voor een laptop die redelijk toekomstproof moet zijn, waar geen games op gespeeld worden maar die wel gewoon lekker vlot mee moet kunnen.
Misschien kunnen jullie me daarbij helpen.
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Emootje op 23-07-2011 19:36 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Een i3 is niet traag. Een harde schijf is traag. Dat is de reden dat je systeem er zo lang over doet om op te starten. Met een i5 gaat alleen het videobewerken merkbaar sneller. En het renderen van webpagina's gaat iets sneller (maar toegegeven. Vind je dat echt traag gaan op je oude bak? Vast nietVerwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 01:23:
Ik heb een budget tot ongeveer 675 euro. Het liefst met een i5 Processor (dit omdat iedereen zegt dat i3 te langzaam is).
De ene i5 is de andere niet. Pak de benchmarks erbij om te weten hoe snel een processor is.Een vriend van mij heeft mij op tweakers.net geattendeerd. en ook een suggestie gedaan voor een bepaalde laptop. namelijk deze > pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E520 (NZ33MMH) Waarop ik zelf ook nog even heb gezocht en vond deze > pricewatch: Toshiba Satellite L650-1Q3
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Snelle google actie, zei alleen één van de eerste series.Tc-Chub schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:07:
Volgens mij hadden die laptops last van stuttering?
Te heet of niet stil? Maar ja echt keuze is er ook niet met zijn eisen.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:09:
De timelineX staat inderdaad niet bekend om zijn goede koeling.
Snelle CPU is wel leuk en 4GB werkgeheugen.smartieno13 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:32:
Mijn vriendin wil een andere laptop. Ze zal er vooral photshop elements op draaien en een beetje internetten. Waar moet je dan vooral op letten?
Het budget ligt rond de 400,-.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Ik zie hier op de Asus site toch echt touchpad drivers staan:neonlite schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:58:
Zojuist de ASUS K53SV-SX146V binnen gekregen.
Meteen opengeschroefd en de OCZ Vertex 2 120GB erin geplaatst.
Schone installatie uitgevoerd, Windows 7 SSD tweaks gedaan.
Hij boot super snel, zelfs Adobe applicaties doen er +/- 4 seconde over om op te starten.
Maar nu is me opgevallen dat ik drivers voor mijn touchpad mis, bij mijn versie zaten er geen installatie/drivers/manual/utilities CDs bij. Op de support site van ASUS is er dan ook niets te vinden.
Deze laptop maakt gebruik van de Synaptics multitouch pad, maar heeft deze functionaliteiten niet wanneer je de drivers van ASUS of Synaptics installeert. Zelfs modded drivers gebruikt, maar helaas geen opties tot het instellen van multitouch functies.
Iemand hier ervaring mee? Laatste oplossing is het clonen van de originele HDD naar de nieuwe SSD..
-Xbox Gamertag: Dbongers
Alle vragen hebben een antwoord
AMD Nieuwsdiscussie
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Verwijderd
Geen idee of hij nog werkt.MikeOO schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:12:
Voor de tweaker die hem kan gebruiken.
€25 KORTING OP UW INSPIRON
COUPON CODE: KSHHG12QWKLMV3
Mis deze aanbieding niet! €25 korting op een Inspiron Laptop vanaf €499. Vul eenvoudig de code in aan het einde van uw bestelling.
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Die heb ik inderdaad al geprobeerd. Na alle hoop heb ik de originele HDD aangesloten en daarvan de drivers gepakt. Het gaat hier om een ELAN Touchpad en niet de Synaptics Touchpad. Misschien een tip voor mede gebruikers wanneer zij een verse installatie van Windows gaan installeren.philipnorth schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:34:
[...]
Ik zie hier op de Asus site toch echt touchpad drivers staan:
http://www.asus.nl/Notebo...rformance/K53SV/#download
Of had je die al geprobeerd?
[ Voor 7% gewijzigd door PhoDB op 27-07-2011 11:27 ]
Darkstone, wat ik ook probeer maar deze configuratie kan ik niet samenstellen op de dell website.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 00:51:
Het is niet €100. Maar €40.
De inspiron 15 kost namelijk € 360,56 incl verzenden. En de 15R €503 via http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1.
Wat krijg je voor die €43?
1GB meer RAM
een i3-2310m in plaats van een P6200
Een GT525m in plaats van een arrandale-IGP
7200rpm hdd
Een wat meer 2011 design.
Probeer ook de volgende kortingsbon:
[...]
Geen idee of hij nog werkt.
Je kan ook http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 nemen als je de GPU echt niet wilt. Let op verzendkosten.
[ Voor 8% gewijzigd door parpes op 27-07-2011 15:18 ]
[ Voor 17% gewijzigd door iPodKiller op 27-07-2011 18:08 ]
Verwijderd
Verwijderd
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Verwijderd
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 19:57 ]
[ Voor 4% gewijzigd door iPodKiller op 27-07-2011 20:01 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door iPodKiller op 27-07-2011 22:05 ]
Van die thinkpad modelnummer is er geen review te vinden nee, maar wel van de model serie(dat wil zeggen zelfde chassis, andere specs) Dan kun je alvast een kleine review van de model serie zien :denikids schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 20:59:
Van die thinkpad zijn geen reviews te vinden..
Iemand nog een andere optie? Voor mijn eisen zie een paar posts omhoog.
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 22:06 ]
Die wou ik al sowieso kopen als ik(hopelijk) mijn budget naar 600 ga opschroeven, maar ik denk er nog overVerwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:05:
De GT540 is iets sneller als de HD5650, dus die is ook prima, zie: http://www.notebookcheck....raphic-Cards.13849.0.html.
Dus als je besluit om je budget te verhogen lijkt deze laptop mij op dit moment ideaal voor jou.
Asus laptops zijn de degelijkste onder de consumentenlaptops, en met drie jaar garantie zit je sowieso safe
En ook ik had dit probleem, voor de mensen die het nog nodig hebben ;neonlite schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:26:
[...]
Die heb ik inderdaad al geprobeerd. Na alle hoop heb ik de originele HDD aangesloten en daarvan de drivers gepakt. Het gaat hier om een ELAN Touchpad en niet de Synaptics Touchpad. Misschien een tip voor mede gebruikers wanneer zij een verse installatie van Windows gaan installeren.
Deze ELAN Touchpad driver is niet op de ASUS Support pagina te vinden. Beetje vreemd...
ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq