Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 11:42
gezien de tegenvallende prestaties kreeg ik een beetje het vermoeden dat me hardeschijf misschien wel gigantisch traag is. maar een HD tune ziet er gewoon vatzoenlijk uit.. of vergis ik me ?

Afbeeldingslocatie: http://img707.imageshack.us/img707/4020/programmanager201107181.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
Jackxl schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:54:
[...]

hoe weet ik zeker dat ik iets op me nvidia chip draai of niet? dit is me niet echt duidelijk.
Je hebt een lichtje rechtsbovenin bij de powerknop, het lichtje is blauw als de Intel kaart gebruikt word en wit als de Nvidia kaart gebruikt word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
Ik haal in lol maar 40 fps.. met alles op very high. resolutie met 1080 p
niet in windowed mode. frame rate cap op 60 en Vsync aan.

en dat terwijl hij in het nvidia dialoog wordt weergeven.

Ik dacht eerst dat dit zomaar kon vanwegen de 1080 p resolutie maar het is gewoon ruk?

en dat lichtje is trouwens altijd wit.. tijdens het booten wordt i ff blauw. maar daarna weer wit.

[ Voor 15% gewijzigd door Jackxl op 18-07-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Jackxl schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:31:
Ik haal in lol maar 40 fps.. met alles op very high. resolutie met 1080 p
niet in windowed mode. frame rate cap op 60 en Vsync aan.

en dat terwijl hij in het nvidia dialoog wordt weergeven.

Ik dacht eerst dat dit zomaar kon vanwegen de 1080 p resolutie maar het is gewoon ruk?

en dat lichtje is trouwens altijd wit.. tijdens het booten wordt i ff blauw. maar daarna weer wit.
Altijd wit ? Forceer je de Nvidia kaart via het Nvidia Control Panel ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
standaard settings.. en ik doe niets geks firefox en skype staat momenteel aan.. en het lampje blijft wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Jackxl schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:07:
standaard settings.. en ik doe niets geks firefox en skype staat momenteel aan.. en het lampje blijft wit.
Heb je eerst de Intel drivers geinstalleerd en dan de Nvidia drivers ? Bij mij is het lampje namelijk altijd blauw (Intel kaart) totdat ik een spel speel die anders is ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
via de cd en daar installeerd ie volgensmij eerst de intel drivers en daarna de nvidia drivers

edit: in de system tray geeft nvidia aan dat ie geen activiteiten heeft..toch is het lampje wit.

[ Voor 34% gewijzigd door Jackxl op 18-07-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:20
Jackxl schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:07:
gezien de tegenvallende prestaties kreeg ik een beetje het vermoeden dat me hardeschijf misschien wel gigantisch traag is. maar een HD tune ziet er gewoon vatzoenlijk uit.. of vergis ik me ?

[afbeelding]
redelijk normaal plaatje inderdaad, als dit de 7200rpm schijf is is het geen snelheidswonder (een snelle 5400rpm schijf doet ongeveer hetzelfde), maar meer dan een procent of 20 ga je hier niet winnen tenzij je naar een ssd overstapt. Houd er wel rekening mee dat alle notebookschijven veel trager zijn dan hun desktop-broertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09-2023
Heeft iemand ervaring met deze laptop in combinatie met Visual Studio (2010)?
Zo ja, graag wat + en - punten over de IDE en of alles nog goed en duidelijk is, ik vraag me af of alles niet te klein wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt dan de hoge resolutie?

Dat valt best mee, devven is imo de taak waar je meeste profijt hebt van veel pixels. Als het te klein is zoom je gewoon in.
Niet vergeten de DPI op 100% te zetten als je hem binnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Ik heb nog een probleem,

Ik kan niet Windows Media Player met muziek en Google Chrome flash met geluid tegelijk aanhebben...
Dan crasht heel Chrome, en als ik het anderzom probeer dan crasht Windows Media Player met een melding dat de geluidskaart waarschijnlijk niet goed is.

Ik heb gewoon de nieuwste drivers van de ASUS N53 pagina afgehaald, hebben meer mensen hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshed
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:25:
Je bedoelt dan de hoge resolutie?

Dat valt best mee, devven is imo de taak waar je meeste profijt hebt van veel pixels. Als het te klein is zoom je gewoon in.
Niet vergeten de DPI op 100% te zetten als je hem binnen hebt.
Ik maak me alleen "zorgen" dat als ik op de tekst inzoom nog maar 20 regels kan zien en het veel scrollen wordt. En horizontaal split zal ook wel niet zo vlotjes gaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zorgen maakt over te weinig regels op het scherm, dan moet je hoe dan ook een 1080p scherm kopen ;)

Zie ook de plaatjes in [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen.

Je kan makkelijk 2 IDE's naast elkaar gooien. Dat werkt hemels. Sterker nog, ik heb tegenwoordig de tracker van t.net uitstaan om er 2 naast elkaar te kunnen openen :Y) .

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshed
Ja, ik denk dat ik niet voor niets op deze laptop ben uitgekomen. Voornamelijk moet een laptop voor mij draagbaar zijn, en ik moet niets hebben van die 1366x768.

En inderdaad b.v. Visual Studio + SQL Management of wat dan ook naast elkaar is zeer fijn voor een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekoss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-05 15:59
Heeft iemand anders ook dat die icoontjes die in het beeld komen als je bijvoorbeeld volume of helderheid aanpast erg lang in beeld blijven en soms pas 10 seconden na het aanpassen? Nogal vervelend :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
niekoss schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:24:
Heeft iemand anders ook dat die icoontjes die in het beeld komen als je bijvoorbeeld volume of helderheid aanpast erg lang in beeld blijven en soms pas 10 seconden na het aanpassen? Nogal vervelend :')
Bij mij verdwijnt het al in 4 seconden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
Dylan93 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:01:
[...]

Altijd wit ? Forceer je de Nvidia kaart via het Nvidia Control Panel ofzo ?
Heb jij de drivers ook via de cd geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Jackxl schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 18:06:
[...]

Heb jij de drivers ook via de cd geïnstalleerd?
Nee, Intel drivers van de Intel site en Nvidia drivers van de Nvidia site. Wel eerst de Intel drivers installeren en daarna pas die van Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dylan93 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:29:
Ik heb nog een probleem,

Ik kan niet Windows Media Player met muziek en Google Chrome flash met geluid tegelijk aanhebben...
Dan crasht heel Chrome, en als ik het anderzom probeer dan crasht Windows Media Player met een melding dat de geluidskaart waarschijnlijk niet goed is.

Ik heb gewoon de nieuwste drivers van de ASUS N53 pagina afgehaald, hebben meer mensen hier last van ?
Er zit een Realtek audiochip in en op de Asussite staan meestal niet de nieuwste Realtek drivers want inmiddels is er al versie 2.62. Dus het is aan te raden om even van de Realtek site zelf de laatste driver te downloaden en misschien is dan je probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Ik heb nu het volgende probleem:

Ik kan niet wennen aan de Full HD resolutie op 15,6 inch, dus heb ik de Redcoon site na gekeken om eventuele retouring.
Op de website staat een hele handige chat knop :), via daar dus met de afdeling Retour en Reparatie gechat en ik heb gevraagd of ik de laptop retour kan sturen en uitgelegd waarom en of ik eventueel met bijbetaling de 17 inch variant van de laptop kan terug krijgen.
Nu kreeg ik als antwoord dat de laptop helemaal niet meer retour gestuurd kan worden omdat hij 'gebruikt' is. Echter, hoe kan ik weten of ik aan de resolutie kan wennen als ik de laptop niet gebruikt heb.
Op de website staat trouwens ook nog:
Wel mag de Koper het product na ontvangst in zoverre uitproberen, dat bepaald kan worden of het product wordt behouden of wordt teruggezonden.
Ik snap er niks meer van :P, het is binnen 2 weken en de laptop ziet er verder nog als nieuw uit en ik kan gewoon de exact originele installatie erop terug plaatsen.

Kan iemand mij verder helpen hiermee of is retour sturen echt niet meer mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.wetboek-online...tboek%20Boek%207/46d.html
Komt erop neer dat je binnen 7 werkdagen (NL) of 14 dagen (BE) de kans hebt het product zonder opgaaf van reden te retourneren. Dat de software stuq is of de blisterverpakking (sterf!) doorsneden is is niet jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:08:
http://www.wetboek-online...tboek%20Boek%207/46d.html
Komt erop neer dat je binnen 7 werkdagen (NL) of 14 dagen (BE) de kans hebt het product zonder opgaaf van reden te retourneren. Dat de software stuq is of de blisterverpakking (sterf!) doorsneden is is niet jouw probleem.
Het is vandaag exact 7 werkdagen, heb de laptop vorige week donderdag binnen gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correctie: beginnend op de dag na ontvangst. De termijn begon op vrijdag vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:11:
Correctie: beginnend op de dag na ontvangst. De termijn begon op vrijdag vorige week.
De website van Redcoon zelf geeft de Koper (ik) 14 dagen:
Koper heeft het recht om, zonder opgave van redenen, de koop binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van het geleverde product te ontbinden door het doen van een mededeling aan redcoon.
Dit betekent dus dat ik de laptop eigenlijk gewoon retour mag sturen en hun mij het geld terug moeten doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:Y

De volledige aankoopsom. Alleen de verzendkosten naar hun toe moet je zelf betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:14:
:Y

De volledige aankoopsom. Alleen de verzendkosten naar hun toe moet je zelf betalen.
Oke dankjewel !, zal wel even een discussie aangaan met de chat :)

Edit:

Ik zag dit stukje staan:
Onder deze handelingen vallen onder meer het verwijderen van verzegelingen, onderdelen en serienummers, of vergelijkbare handelingen.
Vallen hier ook stikkers onder ? Zoals dat Intel Core i7 stickertje en Nvidia e.d. , deze heb ik namelijk wel verwijderd, heb ze nog wel maar ze zitten er niet meer op.

[ Voor 39% gewijzigd door Dylan93 op 21-07-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je even contact opnemen met iemand die daar meer van weet, je hoeft de stickers niet te verwijderen om het product te testen. Het kan best zo zijn dat dat niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm had m'n laptop in energiebesparende modus gezet omdat ik films wilden kijken in het vliegtuig.. Is goed gelukt, heb ruim 3/4 uur lang 2 films gekeken.. Eenmaal hier aangekomen kwam ik erachter dat de WiFi vrij snel was, dus ging ik een download aanzetten. Vanochtend wil ik kijken of hij gedownload is maar ik zag een BSOD(of iets wat daar op lijkt, het was blauw haha) Dit is voor het eerst, maar ik denk dat het komt door oververhitting... 'T was best warm in de kamer(airco op verzoek van broer uitgezet) en ik denk dat door de energiebesparing niet volledige koeling plaats heeft gevonden.. Was trouwens wel toevallig, downloadde juist op dat moment de film Crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
  • Laatst online: 17-03 20:21
Ik heb net m'n SZ507V binnengekregen.

Ik wil dus een schone installatie doen van Windows 7.
Ik heb mijn SSD (Corsairs F60) ingebouwd waar de dvd drive eerst zat.

Via een dvd de installatie gestart. Toen zag ik dat mijn ssd niet werd weergegeven in de lijst met beschikbare locaties.

Daarna in de BIOS gekekegen, daar staat de ssd gewoon weergegeven.
Daarna de computer weer opgestart, maar ook in Apparaatbeheer staat de ssd niet.

Weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:50:
Hmm had m'n laptop in energiebesparende modus gezet omdat ik films wilden kijken in het vliegtuig.. Is goed gelukt, heb ruim 3/4 uur lang 2 films gekeken.. Eenmaal hier aangekomen kwam ik erachter dat de WiFi vrij snel was, dus ging ik een download aanzetten. Vanochtend wil ik kijken of hij gedownload is maar ik zag een BSOD(of iets wat daar op lijkt, het was blauw haha) Dit is voor het eerst, maar ik denk dat het komt door oververhitting... 'T was best warm in de kamer(airco op verzoek van broer uitgezet) en ik denk dat door de energiebesparing niet volledige koeling plaats heeft gevonden.. Was trouwens wel toevallig, downloadde juist op dat moment de film Crash.
Hmm, hoeveel graden was het in die kamer ? Aangezien de temperatuur van de laptop max 100 graden mag zijn en ik neem niet aan dat de kamer 50> graden was :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
Aargh!

Windows 7 op de SSD gezet via de computer. Alles werkt gewoon.
Ingebouwd in de laptop. Bij het opstarten verschijnt het windows scherm even, en daarna een superkort BSOD.
Onmogelijk om te lezen wat er staat, en de laptop start opnieuw op.

Ik heb al de nieuwste firmware erop gezet (Corsair F60), maar dit helpt schijnbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
GerbrandR schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:11:
Aargh!

Ingebouwd in de laptop. Bij het opstarten verschijnt het windows scherm even, en daarna een superkort BSOD.

Ik heb al de nieuwste firmware erop gezet (Corsair F60), maar dit helpt schijnbaar niet.
F8 indrukken na het BIOS logo en kiezen voor Opstartvolgorde Loggen of iets in die zin.

[ Voor 3% gewijzigd door Dylan93 op 22-07-2011 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

GerbrandR schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:11:
Aargh!

Heb je in de BIOS de HDD setting wel op AHCI gezet? Dit ging bij mij in mijn computer wel eens fout.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Wahloh schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 18:31:
[...]

Heb je in de BIOS de HDD setting wel op AHCI gezet? Dit ging bij mij in mijn computer wel eens fout.
Daar staat die standaard op, de enige andere optie is IDE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
Beide al geprobeerd.
Hij geeft nu aan (bij een nieuwe installatie) : Een vereist stuurprogramma voor een cd dvd-station ontbreekt.

Ik ga weer verder met proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op lagere snelheid branden, of een usb stick gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
Ik heb al 2 snelheden geprobeerd. Volgens mij 4x en 8x.
Ik heb wel alle drivers verwijderd voordat ik begon met de installatie.

Kan het daar aan liggen? Ik ben helaas niet in het bezit van een usb stick waar windows 7 op kan.
Ik neem aan dat een externe HDD niet zal werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij was de aanbevolen snelheid 2.4x

Een externe hdd werkt wel, zo heb ik het ook gedaan bij gebrek aan een usb stick. Er slingeren tools rond op het i-net. Ik had http://unetbootin.sourceforge.net/ gebruikt geloof ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
Mijn nero burning rom kan niet lager dan 4x zie ik nu.

Dat van die externe HDD, kan dat met een exemplaar waar al veel data op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asus heeft "bezuinigd" op het wifi kaartje, dit is een gedeelde bluetooth/wifi kaart. wifi draait alleen op 2,4 Ghz.
Nu wil ik wifi kaart vervangen met een dual band versie intel 6200. Maar weet iemand waar de wifi kaart verstopt zit? Kan wifi kaartje nergens vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerbrandR schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 20:12:
Mijn nero burning rom kan niet lager dan 4x zie ik nu.

Dat van die externe HDD, kan dat met een exemplaar waar al veel data op staat?
Gewoon een aparte partitie aanmaken. Dat is volgens mij niet eens nodig, maar een stuk netter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
Dat programma wil niet samenwerken met mijn externe HDD. Ook wanneer ik ene partitie heb aangemaakt in FAT32.

Ik probeer zometeen een andere dvd van de windows 7 installatie.
Toch vind ik het vreemd dat alles gewoon werkt op mijn computer, maar zodra ik de harde schijf(en) in de laptop stop werkt het niet meer.

Edit:

Het is inmiddels gelukt met een ander gedownload exemplaar gebrand met 4x.
Vind het wel erg vreemd, maar ben wel blij nu :)

Nu druk bezig met drivers installeren.

[ Voor 22% gewijzigd door GerbrandR op 23-07-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Kan iemand mij vertellen wat dit inhoud:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/rwntaf.png

Je ziet 8 cores (i7 quad core + HyperThreading) waarvan er 4 op "Parkeerstand" staan, wat houd dit in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat betekent simpelweg dat het geen zin heeft om meer cores actief te maken. Het bespaart stroom op deze manier.

Ik ben er overigens achter welke GPU er in de N53SN zit. Met GT550m:
http://www.notebookcheck....MSN-Notebook.52431.0.html
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/uploads/pics/Asus_N53SN_GPU_2_01.jpg

Dat is de meest trage variant. Niets GDDR5, niets 144 shaders, maar alleen een hogere klok (wat je dus zelf ook kan doen)

Dus gewoon de GT525m/GT540m nemen en overclocken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Oke, ik ben zwaar aan het multitasken, heb meerdere Chrome tabs open staan, ben een DVD aan het branden en speel Civilization V terwijl de laptop aan het netstroom hangt dus vandaar dat ik dacht waarom doet die dat.
Ben trouwens wel erg te spreken over de Intel GPU, deze gebruik ik bij voorkeur om de warmte zo laag mogelijk te houden en hij doet het prima in zelfs de nieuwste spellen medium settings :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom probeer ik ook meestal een laptop aan te raden met een goed scherm en andere features. Een i7 benut bijna niemand volledig.

Helaas zijn er maar weinig/geen laptops met een i5 en bovengenoemde dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 15:21:
Daarom probeer ik ook meestal een laptop aan te raden met een goed scherm en andere features. Een i7 benut bijna niemand volledig.

Helaas zijn er maar weinig/geen laptops met een i5 en bovengenoemde dingen...
Ik heb deze juist gekozen vanwege zwaar multi task werk en regelmatig werken met meerdere virtuele machines tegelijk EN omdat het gewoon een prachtige multimedia laptop is.

Heb trouwens weer een probleem gevonden, soms heeft de laptop problemen met geluid/video afspelen, hiervoor heb ik DPC Latency Checker gedownload en daar word het volgende aangegeven:
Some device drivers on this machine behave bad and will probably cause drop-outs in real-time audio and/or video streams. To isolate the misbehaving driver use Device Manager and disable/re-enable various devices, one at a time. Try network and W-LAN adapters, modems, internal sound devices, USB host controllers, etc.
Dit is zwaar irritant, het zorgt ervoor dat iTunes/Spotify/Windows Media Player geen geluid kunnen afspelen met de melding dat de geluidskaart problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zwaar wil multitasken moet je een SSD kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 20:46:
Als je zwaar wil multitasken moet je een SSD kopen :)
Hoezo ? Ik heb nergens last van...

Dit geluids probleem heb ik nu trouwens voor de 2e keer en allebei de keren was ik niet veel aan het doen.
Nu doe ik alleen Plants vs Zombies en ik luister muziek via Spotify...

EDIT:

Heb de oorzaak van een hoge DPS ook al gevonden, voor mensen met hetzelfde probleem:

Asus Sonicmaster was (waarschijnlijk) bij mij het probleem, heb nu sowieso alle geluidsverbeteringen uitgezet voor alle afspeel en opneem apparaten en heb nergens meer last van :)

[ Voor 26% gewijzigd door Dylan93 op 23-07-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 12:29
Ik heb inmiddels Sonic Master gedeïnstalleerd vanwege het gekraak/resonantie in muziek en films op bepaalde volumes. Als ik alle geluidsverbeteringen uitzet (dus disable all sound effects in geluidsinstellingen) heb ik geen enkele problemen meer met het geluid. Aangezien ik het geluid van Sonic Master wel miste heb ik nu SRS Audio Sandbox als alternatief, en dit werkt perfect :) (eigenlijk beter aangezien er meer instellingen zijn om het geluid aan te passen).

Overigens werkte Sonic Master niet meer toen ik de realtek drivers had geupdate, aan- en uitzetten had geen effect op het geluid. Combinatie met nieuwe realtek drivers en SRS Audio Sandbox, werkt voor mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
NU heb ik toch nog een probleempje met mijn la;top.
Zodra ik hem opstart opent hij meteen de BIOS. Als ik dan kijk in de lijst met SATA apparaten staat er geen één HDD vermeld. Wanneer ik op F10 druk en opsla dan start windows gewoon op.

Is hier een verklaring voor? Als windows eenmaal draait is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
GerbrandR schreef op zondag 24 juli 2011 @ 11:07:
NU heb ik toch nog een probleempje met mijn la;top.
Zodra ik hem opstart opent hij meteen de BIOS. Als ik dan kijk in de lijst met SATA apparaten staat er geen één HDD vermeld. Wanneer ik op F10 druk en opsla dan start windows gewoon op.

Is hier een verklaring voor? Als windows eenmaal draait is er niks aan de hand.
BIOS update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 17:27

hostler

Yeahhh dude!

Misschien raar, maar het kan zijn dat je bios batterij leeg is.

Ik heb nu het hele topic doorgelezen (jaja, elke post!) en ik weet zeker dat ik een N53SV-SZ404V na de vakantie ga kopen.

Wat ik wel heel erg jammer vind is dat Asus er zo veel bloatware op zet... Maar goed, ik ga toch een versie installatie doen.

Wat ik ook ga doen is een software refund aanvragen, mits dit niet te moeilijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
hostler schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:56:
Misschien raar, maar het kan zijn dat je bios batterij leeg is.

Ik heb nu het hele topic doorgelezen (jaja, elke post!) en ik weet zeker dat ik een N53SV-SZ404V na de vakantie ga kopen.

Wat ik wel heel erg jammer vind is dat Asus er zo veel bloatware op zet... Maar goed, ik ga toch een versie installatie doen.

Wat ik ook ga doen is een software refund aanvragen, mits dit niet te moeilijk is.
Ik zou het persoonlijk nooit doen.
Dit omdat, als de sticker breekt (sticker kapot, kan je niks meer) of de brief komt niet aan, je én je licentie kwijt bent én je geld.
Tevens krijg je maar 40 EUR terug, en de versie kost vele male meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Dat is natuurlijk ook weer waar. Dan kan ik het natuurlijk beter niet doen, het zou slimmer zijn om gewoon windows 7 hp 64bits te downloaden van msdn en even te branden. De key kan je toch gebruiken. Danku :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
Ik heb nu. na een verse windows 7 ultimate X64 installatie op me nieuwe SSD dat het lampje van de graka 2 seconden wit is en dan een halve seconden blauw. en dat netzolang totdat ik ga gamen oid.

Ik heb een 1080p scherm. zou dat er mee te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Jackxl schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 19:32:
Ik heb nu. na een verse windows 7 ultimate X64 installatie op me nieuwe SSD dat het lampje van de graka 2 seconden wit is en dan een halve seconden blauw. en dat netzolang totdat ik ga gamen oid.

Ik heb een 1080p scherm. zou dat er mee te maken kunnen hebben?
Eerst de nieuwste Intel drivers geinstalleerd en daarna de nieuwste Nvidia drivers ?

Verder heeft het niks met een Full HD scherm te maken aangezien ik ook 1080p draai :+

[ Voor 6% gewijzigd door Dylan93 op 27-07-2011 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
Ik denk dat of mijn SSD kapot is, of er iets mis is met de SATA aansluitingen.

Ik heb op dezelfde dag dat ik m'n laptop kreeg de SSD ingebouwd op de plaatst van de standaard HDD.
Dit schijnt SATA poort ''0' te zijn als ik het juist heb.
De western digital harde schijf wordt weergegeven op poort 2. Deze zit nu in een caddy.

Vaak als ik toen opstartte kwam er ongeveer zoiets in beeld: select correct boot device and reboot.
Wanneer ik daarna in de BIOS keek, stond de SSD de ene keer wel in de lijst en de andere keer niet.

Erg irritant dus. En sinds gisteren wordt hij helemaal niet meer weergegeven in de lijst, waardoor ik dus niet verder op kan starten.

Ik ben op dit moment ook niet thuis, dus ik kan hem niet even demonteren om aan mijn computer te hangen.

Komt iemand dit bekend voor? Of is mijn SSD (Corsair F60) overleden?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerbrandR schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:43:
Ik denk dat of mijn SSD kapot is, of er iets mis is met de SATA aansluitingen.

Ik heb op dezelfde dag dat ik m'n laptop kreeg de SSD ingebouwd op de plaatst van de standaard HDD.
Dit schijnt SATA poort ''0' te zijn als ik het juist heb.
De western digital harde schijf wordt weergegeven op poort 2. Deze zit nu in een caddy.

Vaak als ik toen opstartte kwam er ongeveer zoiets in beeld: select correct boot device and reboot.
Wanneer ik daarna in de BIOS keek, stond de SSD de ene keer wel in de lijst en de andere keer niet.
Op dit moment dacht ik meteen: dat moet een vertex 2 of Force 2 zijn.
Erg irritant dus. En sinds gisteren wordt hij helemaal niet meer weergegeven in de lijst, waardoor ik dus niet verder op kan starten.

Ik ben op dit moment ook niet thuis, dus ik kan hem niet even demonteren om aan mijn computer te hangen.

Komt iemand dit bekend voor? Of is mijn SSD (Corsair F60) overleden?

Alvast bedankt.
....juist.

Gefeliciteerd. Je hebt zojuist de minst onbetrouwbare :X SSD ooit gehaald waarvan de specs de werkelijke prestaties met een factor 5 overschrijden. Als je hem op dit moment nog niet werkend hebt: terugsturen en een crucial, intel, kingston, of samsung nemen. Alles zonder een sandforce controller is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
Dylan93 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 08:12:
[...]

Eerst de nieuwste Intel drivers geinstalleerd en daarna de nieuwste Nvidia drivers ?

Verder heeft het niks met een Full HD scherm te maken aangezien ik ook 1080p draai :+
ik heb de nieuwste Intel drivers. en ook met de nieuwste Nvidia drivers is dit niet opgelost.

ik heb inmiddels de ouwde nvidia drivers van de cd weer geinstalleerd anders geeft LoL de melding dat ik de nieuwste drivers moet installeren xD.
De minst onbetrouwbare drives...
^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Jackxl schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:09:
[...]

ik heb de nieuwste Intel drivers. en ook met de nieuwste Nvidia drivers is dit niet opgelost.

ik heb inmiddels de ouwde nvidia drivers van de cd weer geinstalleerd anders geeft LoL de melding dat ik de nieuwste drivers moet installeren xD.

[...]

^^
Mmm, dan zou ik het eerlijk gezegd niet weten.
Er is mij wel verteld dat het strikt in die volgorde moet: Intel GPU installeren --> Nvidia GPU installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:37:
[...]
Op dit moment dacht ik meteen: dat moet een vertex 2 of Force 2 zijn.

[...]

....juist.

Gefeliciteerd. Je hebt zojuist de minst onbetrouwbare :X SSD ooit gehaald waarvan de specs de werkelijke prestaties met een factor 5 overschrijden. Als je hem op dit moment nog niet werkend hebt: terugsturen en een crucial, intel, kingston, of samsung nemen. Alles zonder een sandforce controller is goed.
Daar ben ik dan mooi klaar mee. Ik heb hem al sinds eind Januari.
Dan maar weer windows installeren op de standaard hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
Dan ga ik deze bestellen denk ik:

http://tweakers.net/price...nd-alone-drive)-64gb.html

Werkt die andere (Corsair SSD) dan gewoon niet goed samen met het moederbord of sata controller/driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De drive is gewoon brak. Ik ben bezig met een onderzoek op dit moment:

code:
1
2
3
4
SF-1200 11.0% failures
Intel 2.3%
Marvel 2.3%
Indilinx 24.6%

SF-1200 = vertex 2 en force 2.
intel = X25-m
marvel = C300, M4
Indilinx = vertex 1

Zegt genoeg denk ik...

Edit: ik vergeet erbij te vermelden dat de marvel en infilinx controller nog niet genoeg samples hebben om een betrouwbaar resultaat te maken. De Marvel is waarschijnlijk betrouwbaar, maar dat weten we nog niet zeker.

Die kingston heb je zeker uitgezocht op basis van de specs? Dat moet je dus niet doen. Een SSD is snel omdat een leesactie 0.1ms kost in plaats van 16ms bij een normale harde schijf. Niet vanwege de snelheden op het doosje.

De V100 is ook een redelijk brakke SSD. Die bevat namelijk een JMF618 controller waarvan de naam is weggelaserd vanwege de slechte reputatie van het merk jmicron. Ik kan even geen review vinden, maar don't do it. Je moet de V+100 (ja die + is belangrijk) of V series Boot drive hebben. Dan krijg je dezelfde SSD als in de macbook air.
Moeilijk he :P
Dit is de goedkoopste SSD zonder jmicron troep of sandforce (= SF-1200) controllers: pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB en meteen de snelste.

Heb je trouwens al gekeken of je SSD het wel goed doet als je hem in het normale slot stopt, of de firmware update? Hij mag dan wel onbetrouwbaar zijn, soms doet hij het wel gewoon zonder problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
Ok, dan wordt het de Crucial. Kende dat merk eigenlijk niet, vandaar.

Ik heb de SSD in beide slots gehad. Via de BIOS kan ik alleen wisselen tussen IDE en AHCI.
Dat ook al gedaan. Zowel voor installatie van windows 7 en erna.

Nu heb ik hem net aan m'n computer gehangen, en dan wordt hij ook weer helemaal niet herkend.
Echt vreemd. Terwijl ik hem sinds januari tot vorige week in m'n HP laptop gebruikt heb.

Ik heb ook al een firmware update gedaan voordat ik windows ging installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is hij gewoon stuk. Een van de bekende bugs is dat de drive plots niet meer word herkend. Hij zit dan vast in panic mode.

Saillant detail: volgens OCZ/corsair is dit geen failure. Je moet hem alleen unlocken met tools waar alleen de fabrikant over beschikt :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
Corsair net een berichtje gestuurd. Windows nu op de 5400rpm schijf geinstalleerd.
Wat is het dan weer langzaam :(
Maar snel een nieuwe SSD bestellen.

Ik wil ook nog 4GB geheugen erbij kopen. Namelijk deze:

http://tweakers.net/price...33d3s9-4g.html#tab:prices

Er is nog 1 van de 2 slots vrij, dus ik hoef er maar 1 bij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertjj
  • Laatst online: 12-09 13:27
Ik ben dus ook van plan een SSD in m'n laptop te zetten, omdat ik toch echt wel gebruik wil maken van die i7 (:
Ik heb alleen enkele vragen, niet betreft de SSD, want ik ga er een M4 in zetten.
Verschillende posts gingen over een HDD caddy, gewoon een willekeurige van ebay, alleen zijn deze caddy's allemaal hetzelfde? (Zoals deze allemaal?) want dan is ongeveer 20 dollar niet veel in tegenstelling tot deze van $45 + $10 verzendkosten. Alleen is het bij die wel mogelijk om het oude frontje van de DVD-driver over te zetten, of is dat ook (makkelijk) mogelijk met de caddy's van ebay?

robertbo.es

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:52
Let op de hoogte van de caddy, ik kon mijn frontje over zetten
Ik heb de M4. In BIOS boot animatie aanzetten gaf hem de tijd om te registreren.

1+1+1 = 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
Joto schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 17:59:
Let op de hoogte van de caddy, ik kon mijn frontje over zetten
Ik heb de M4. In BIOS boot animatie aanzetten gaf hem de tijd om te registreren.
Welke hoogte caddy heb je gekocht? Ik die 12mm versie.
Bij mij past dat frontje er niet direct op. Kan je laten weten/zien hoe dat bij jou zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertjj
  • Laatst online: 12-09 13:27
GerbrandR schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 18:47:
[...]

Welke hoogte caddy heb je gekocht? Ik die 12mm versie.
Bij mij past dat frontje er niet direct op. Kan je laten weten/zien hoe dat bij jou zit?
Ik dacht ook dat er een 12.7mm in moest.
Kan iemand wat foto's posten hoe je het frontje kan overzetten?

robertbo.es

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasrol
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-09 21:56
Ik merk echt totaal geen verschil als ik Sonicmaster aan of uit zet, is er iets mis? De realtek software die is bijgelevert werkt wel goed :)

R7 5800x | RX 7900XT | 32GB Kingston 3600MHzC16 | Samsung 980 Pro 2TB | be quiet! Pure Power 12 M 1000W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
Ik merk duidelijk verschil wanneer sonic master uit en aan staat.. dus ik denk dat het bij jou niet werkt.

wat betreft de caddy hoop ik dat 12.7mm de goede hoogte is want die heb ik namelijk ook besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Kaasrol schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:15:
Ik merk echt totaal geen verschil als ik Sonicmaster aan of uit zet, is er iets mis? De realtek software die is bijgelevert werkt wel goed :)
Heb je niet in Windows alle geluidsverbeteringen uitstaan ?

Ik heb dat wel, die geluidsverbeteringen zorgen voor een gigantische DPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
Windows geluidsverbeteringen? nog nooit van gehoord xD

DPC zegt me ook helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
De M4 64GB is binnen.

Deze werkt tot nu toe vlekkeloos :)

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6008/5987609516_60f2b07007_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6139/5987608226_803c52c166.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Jackxl schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:43:

Ja, dat zijn die geluids verbeteringen zoals Asus SonicMaster en Realtek dingen die je zelf aan/uit zet.
DPC houdt trouwens in hoe goed je PC/Laptop is met het afspelen van realtime video/audio.
Als ik SonicMaster gebruik is mijn DPC latency ~7.000 waardoor ik in programma's als Spotify constant meldingen krijg dat mijn geluidskaart niet functioneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
Jackxl schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:43:

Control panel > sound > Speakers (icoontje) > properties > enhancement > disable all sound effects

Ik heb Sonic Master gedeinstalleerd en gebruik nu SRS Audio Sandbox. Bij controlpanel > sound ziet het er dan als volgt uit, ik heb twee keer speaker icoontjes 1tje voor realtek 1tje voor srs, bij realtek heb ik disable all sound effects aan staan. Maar met SRS kan ik het geluid nog steeds aanpassen (bass, surround, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb dan wel sinds kort een K53SV, maar hebben jullie ook last van lekstroom als je adapter ongeaard is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heeft min of meer elke laptop van aluminium last van. Neem een geaard stopcontact, of draai de stekker om (dat helpt soms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasrol
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-09 21:56
Dylan93 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 08:54:
[...]

Heb je niet in Windows alle geluidsverbeteringen uitstaan ?

Ik heb dat wel, die geluidsverbeteringen zorgen voor een gigantische DPC.
Nee, hij stond gewoon aan, maar in het lijstje staan alleen de instellingen van Realtek (ik heb daarin de EQ aangepast voor extra bass). Deze vind ik op zich ook prima, maar ik vind het raar dat Sonicmaster niet werkt :/

[ Voor 8% gewijzigd door Kaasrol op 29-07-2011 17:15 ]

R7 5800x | RX 7900XT | 32GB Kingston 3600MHzC16 | Samsung 980 Pro 2TB | be quiet! Pure Power 12 M 1000W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
Kaasrol schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 17:11:
[...]

Nee, hij stond gewoon aan, maar in het lijstje staan alleen de instellingen van Realtek (ik heb daarin de EQ aangepast voor extra bass). Deze vind ik op zich ook prima, maar ik vind het raar dat Sonicmaster niet werkt :/
Deinstalleer en probeer deze te installeren: http://www.asustreiber.de...4-realtek-hda-sonicmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi ik heb sinds gisteren de n53sv 404v en er zitten 2 aanknoppen op links een en rechts een. links is voor een opstartmogelijkheid van asus zelf en rechts voor windows. ik heb de rechtse een paar keer gebruikt en nu doet ie het in een keer niet meer. tenminste hij start windows niet op als ik erop druk. maar als ik dan asus.cloud express opstart met de linker knop kan ik de laptop wel uitzetten met de rechter knop. weet iemand hoe dit komt en hoe ik het op lossen?

ik ben namelijk bang dat als ik een cleane windows zonder floatware erop zet dat ik mn laptop dan niet meer aankrijg.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:28:
hoi ik heb sinds gisteren de n53sv 404v en er zitten 2 aanknoppen op links een en rechts een. links is voor een opstartmogelijkheid van asus zelf en rechts voor windows. ik heb de rechtse een paar keer gebruikt en nu doet ie het in een keer niet meer. tenminste hij start windows niet op als ik erop druk. maar als ik dan asus.cloud express opstart met de linker knop kan ik de laptop wel uitzetten met de rechter knop. weet iemand hoe dit komt en hoe ik het op lossen?

ik ben namelijk bang dat als ik een cleane windows zonder floatware erop zet dat ik mn laptop dan niet meer aankrijg.

alvast bedankt
De linker aan/uit knop is de Asus Express Gate, een linux omgeving om snel mee op internet te komen, de rechter aan/uit knop is de gewone aan/uit knop en niet Windows specifiek.

Maar even om het te begrijpen, de laptop gaat niet aan met de rechter aan/uit knop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dylan93 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 12:06:
[...]

De linker aan/uit knop is de Asus Express Gate, een linux omgeving om snel mee op internet te komen, de rechter aan/uit knop is de gewone aan/uit knop en niet Windows specifiek.

Maar even om het te begrijpen, de laptop gaat niet aan met de rechter aan/uit knop ?
nee inderdaad dus ik zet hem met de linker knop aan en dan druk ik op os en dan kom ik in windows maar het stomme is dat ik wel de knop kan gebruiken om af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Laatst online: 19:07
Een vreemd probleem doet zich hier voor: zodra mijn N53 vanuit standby wakker wordt, maakt hij geen verbinding meer met mijn eigen netwerk. Handmatig proberen verbinden lukt niet, reboot lost het ook niet op. Enige dat helpt is een reboot van de wifi router. Erg gek, want ik begrijp niet waar dit aan kan liggen. Iemand met goede raad?
Wifi met de schakelaar op de laptop uit- en aan zetten helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
Ramon 73 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:48:
Een vreemd probleem doet zich hier voor: zodra mijn N53 vanuit standby wakker wordt, maakt hij geen verbinding meer met mijn eigen netwerk. Handmatig proberen verbinden lukt niet, reboot lost het ook niet op. Enige dat helpt is een reboot van de wifi router. Erg gek, want ik begrijp niet waar dit aan kan liggen. Iemand met goede raad?
Wifi net de schakelaar op de laptop uit- en aan zetten helpt ook niet.
Ik heb dat probleem niet. Wat wel elke keer gebeurt, is dat hij weer opnieuw verbinding moet maken, wat overigens wel automatisch gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over dat asus express gate... Ik heb zelf ubuntu geinstalleerd en windows.. Alleen is nu asus express gate weg, is dat handig? Zoja, hoe krijg ik het weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 22:00:
Over dat asus express gate... Ik heb zelf ubuntu geinstalleerd en windows.. Alleen is nu asus express gate weg, is dat handig? Zoja, hoe krijg ik het weer terug?
Asus express gate werkt volgens mij via een Linux installatie op de recovery partitie, die heb jij verwijderd ?.
En ja ik vind het wel eens handig om even snel iets op te zoeken, het is namelijk binnen 5 seconden klaar voor gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:56
Ik zit bij deze laptop te twijfelen tussen de i5 2410 en i7 2630. Meer mensen die met deze keuze hebben gezetten en mij kunnen vertellen waarom ze dit gekozen hebben?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor verreweg de meeste mensen is een i5 zat. €180 betalen voor een betere processor is ook zo wat... Als je zoveel neerlegt zou ik sowieso de xps 15 nemen (~€800 met zelfde specs)

Ik zie trouwens dat de i5 versie in prijs is gedaald: pricewatch: Asus N53SV-SX424V Hij is nu een stuk interessanter.

Hij is trouwens niet leverbaar: pricewatch: Asus N53SV-SZ507V en zonder 1080p scherm zou ik hem van me leven niet aanraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 11:26:
Voor verreweg de meeste mensen is een i5 zat. €180 betalen voor een betere processor is ook zo wat... Als je zoveel neerlegt zou ik sowieso de xps 15 nemen (~€800 met zelfde specs)

Ik zie trouwens dat de i5 versie in prijs is gedaald: pricewatch: Asus N53SV-SX424V Hij is nu een stuk interessanter.

Hij is trouwens niet leverbaar: pricewatch: Asus N53SV-SZ507V en zonder 1080p scherm zou ik hem van me leven niet aanraden...
De i7 is atm 740 euro en de i5 670. Dus prijsverschil is 70 euro, dus het valt best mee. Daarom twijfel ik ook zo erg. HD scherm geef ik niks om, omdat ik voornamelijk op extern scherm werk.

Wel bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom neem je dan de N53, en niet de K53 van €100 minder?
pricewatch: Asus K53SV-SX146V

De N53 levert zonder het 1080p scherm een vrij slechte prijs/kwaliteit vind ik.

Voor het geld wat je bespaart kan je dan een SSD kopen, of iets dergelijks.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 11:46:
Waarom neem je dan de N53, en niet de K53 van €100 minder?
pricewatch: Asus K53SV-SX146V

De N53 levert zonder het 1080p scherm een vrij slechte prijs/kwaliteit vind ik.

Voor het geld wat je bespaart kan je dan een SSD kopen, of iets dergelijks.
True, maar dit is meer een smaak kwestie eigenlijk. Vind het bruin aan de binnenkant van de K53 niet mooi. Het design van de N53 is gewoon mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
Ik heb zelf de 2630QM en vind hem behoorlijk overkill. Heb hem volgensmij nog niet voorbji de 25% gestressed gekregen.

Ik was met een vriend ook mee aan het kijken voor een nieuwe laptop. Heb hem ook geadviseerd de k53 te nemen en een SSD er in te zetten.
(ipv voor hetzelfde geld een i7 te nemen)

Graka is bij beide hetzelfde cpu zal waarschijnlijk geen bottleneck zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Ik ben blij met de i7 2630QM die erin zit, ligt er maar net aan waarvoor je de notebook gaat gebruiken.
Ik ben een hevige multi tasker en doe van alles tegelijk en vind het dus handig dat me de boel niet vastloopt :)

Verder ben ik achter nog iets gekomen, ik zag in PC Wizard 2010 dat de 2630QM EIST (Enhanced Intel Speedstep Technology) ondersteunt, dit is een verbeterde versie van de normale Speedstep. Echter staat dit uitgeschakeld en in het BIOS is er ook geen optie om het aan te zetten, hebben we dan maar pech ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:38
Hallo, er is blijkbaar een nieuwe bios versie uit 213.
BIOS 213
1.Change EC firmware
2.Restrict system memory frequency
3.Change Intel VGA VBIOS to 2117 , and adjust timing for Samsung 15’6 FHD panel

Verstandig om te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dylan93 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:51:
Verder ben ik achter nog iets gekomen, ik zag in PC Wizard 2010 dat de 2630QM EIST (Enhanced Intel Speedstep Technology) ondersteunt, dit is een verbeterde versie van de normale Speedstep. Echter staat dit uitgeschakeld en in het BIOS is er ook geen optie om het aan te zetten, hebben we dan maar pech ?
Pech. Maar maak je niet te druk. Ik mijn blog bleek dat dat het idle stroomverbruik verhoogde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 20:20:
[...]

Pech. Maar maak je niet te druk. Ik mijn blog bleek dat dat het idle stroomverbruik verhoogde...
Oke, heel interessant artikel van je _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

De sz404v is nu 810,90 bij Flevowebwinkel en 811 bij Salland Automatisering :D

Wat denken jullie, nu bestellen of wachten tot het nog goedkoper word.

[ Voor 32% gewijzigd door hostler op 01-08-2011 15:14 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.