@ Cornelisjuh, dan heb je dus een software probleem ergens. Je had Windows opnieuw geinstalleerd toch? om alle bloatware eraf te krijgen?
Nee, heb ik handmatig eraf gehaalt.
Merkwaardig is dat zowel de TurboBoost als de GT555M plotseling werkt zoals ze zouden moeten werken.
Geen problemen niks meer. Heb verder niks verranderd ofzoiets. Nu hopen dat het zo blijft.
Merkwaardig is dat zowel de TurboBoost als de GT555M plotseling werkt zoals ze zouden moeten werken.
Geen problemen niks meer. Heb verder niks verranderd ofzoiets. Nu hopen dat het zo blijft.
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Hier ook al een
http://www.gamingrig.com/...ew-multimedia-gaming-805/
Leuk voor een indruk en er zijn filmpjes bij maar niet erg professioneel.
http://www.gamingrig.com/...ew-multimedia-gaming-805/
Leuk voor een indruk en er zijn filmpjes bij maar niet erg professioneel.
Ik kan turboboost niet uitzetten in bios, asus heeft te veel "gelocked". Maar je kan bij je energie-instellingen in windows je maximum processor state op 99% zetten. Bij mij heeft dat voor een verschil van bijna 10°C gezorgd en hij is ook een stuk stabieler, qua snelheid in games is er niets van te merken.
is de turbo boost niet iets wat je in windows moet installeren dan ?
Signature
Beste mede-tweakers,
Een vraagje over een ssd plaatsen.
Ik heb (bijna) alles gelezen over ssd plaatsen in een Asus N53SV-SZ404V maar toch kom ik ergens niet uit.
Ik wil een crucial m4 128 gb er in knallen, gewoon op de plek van mijn huidige hdd. Toch zie ik hier mensen kiezen voor een "caddy".
Vraag 1: waarom kiezen jullie hiervoor?
Vraag 2: wat raden jullie mij aan? caddy of geen caddy?
Vraag 3: de ssd kan toch direct worden geplaatst op de sata aansluiting zonder bracket of caddy?
Ik gebruik de laptop het meest voor werk/school, maar ik game er ook regelmatig op.
Bedankt
Ik heb (bijna) alles gelezen over ssd plaatsen in een Asus N53SV-SZ404V maar toch kom ik ergens niet uit.
Ik wil een crucial m4 128 gb er in knallen, gewoon op de plek van mijn huidige hdd. Toch zie ik hier mensen kiezen voor een "caddy".
Vraag 3: de ssd kan toch direct worden geplaatst op de sata aansluiting zonder bracket of caddy?
Ik gebruik de laptop het meest voor werk/school, maar ik game er ook regelmatig op.
Bedankt
Je kan je ssd dus in de plaats van je normale hdd plaatsen. Omdat ssd's vrij klein zijn van opslagruimte (voor hun prijs) en je toch een gwne hdd hebt liggen, vervangen velen hun dvdspeler (die de meesten amper gebruiken) door de hdd die initieel in de laptop zat. Hiervoor heb je een caddy nodig, om de hdd te plaatsen ipv de dvdspeler. Dan zit er dus zowel de ssd en de hdd in.exi22 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:40:
Beste mede-tweakers,
Bedankt
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Verwijderd
Weten jullie of er een dual-layer dvd brander in de Asus N53SV-SZ404V zit?? Ik raak altijd een beetje in de war van alle benamingen...
Die zit er idd inVerwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:00:
Weten jullie of er een dual-layer dvd brander in de Asus N53SV-SZ404V zit?? Ik raak altijd een beetje in de war van alle benamingen...
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Ahaa ok thx.LaurentS schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:54:
[...]
Je kan je ssd dus in de plaats van je normale hdd plaatsen. Omdat ssd's vrij klein zijn van opslagruimte (voor hun prijs) en je toch een gwne hdd hebt liggen, vervangen velen hun dvdspeler (die de meesten amper gebruiken) door de hdd die initieel in de laptop zat. Hiervoor heb je een caddy nodig, om de hdd te plaatsen ipv de dvdspeler. Dan zit er dus zowel de ssd en de hdd in.
Is het lastig om die dvd drive eruit te knallen en caddy erin?
Kan wel sleutelen maar doe dit niet dagelijks zeg maar
Ik prefeer de SSD in te bouwen en de HDD via een caddy in te bouwen.exi22 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:40:
Beste mede-tweakers,
Bedankt
Op mijn SSD staat uiteraard het OS. En stel dat ik ooit voor drivers of een of andere programmeer software een CD/dvd moet lezen (of branden) dan kan ik de caddy tijderlijk vervangen voor mijn optische drive.
wanneer je boot disk in de caddy zit is dit iets lastiger ^^
@exi
als je aan de bovenste rand van je toetsenbord kijkt zitten er verdeeld over de breedte 5 kunstof haakjes voor je keyboard.
begin aan 1 kant en duw zo'n zwart haakje van het toetsenbord af en trek tegelijkertijd zachtjes aan die kant het toetsenbord er uit ( zodat het haakje niet terug kan ) zo een voor een de haakjes naar achter duwen en je hebt je toetsenbord los.
de onderkant van je toetsenbord dicht bij de laptop houden en het toetsenbord naar je toe kantelen ( deze zit namelijk nog met een ribbon cable vast.
ergens ten hoogte van waar de 'enter' knop normaal zit vindt je een schroef met daarnaast een staal lipje.
de schroef er uit en het lipje naar rechts duwen..
en klaar is kees
[ Voor 26% gewijzigd door Jackxl op 30-08-2011 02:27 ]
Thx ik ga de ssd bestellen zodat ik in het weekend aan de slag kan.
Dan de aller laatste vraag: welke caddy moet/kan ik het beste nemen?
Ik zie dat er verschillende maten zijn......
12.7 mm gokje?
Verwijderd
Ja
je dvdbrander in een case zetten zodat je 'm via usb kan aansluiten. Is altijd nog goedkoper dan los een externe dvd brander kopen.
Verwijderd
Voor de niet studenten, zag ik op de website van paradigit dat de Asus X5QSF ook beschikbaar is. Wel 100 euro duurder.
bestaan er cases voor optical laptop drives dan?Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:01:
[...]
JaWat je ook nog kan doen mocht je toch nog zo nu en dan een dvd'tje gebruiken:
je dvdbrander in een case zetten zodat je 'm via usb kan aansluiten. Is altijd nog goedkoper dan los een externe dvd brander kopen.
Ik heb toevallig een losse dvd brander dus dat komt dan mooi uit!Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:01:
[...]
JaWat je ook nog kan doen mocht je toch nog zo nu en dan een dvd'tje gebruiken:
Bedankt voor het advies ga nu alles bestellen:D
Verwijderd
Is de X5QS van campusshop op voorraad. Staat namelijk wel groen vinkje bij maar eronder staat verwacht begin september?
Dat vraag ik me ook af. Ik wil hem namelijk bestellen als ik het geld ervoor heb. Dit zal binnen 1 á 2 weken zijn en kan wegens school niet zonder laptop zitten.Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:48:
Is de X5QS van campusshop op voorraad. Staat namelijk wel groen vinkje bij maar eronder staat verwacht begin september?
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Verwijderd
Jup, zulke dingetjes.Jackxl schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:43:
[...]
bestaan er cases voor optical laptop drives dan?
Weet trouwens niet 100% zeker of deze case geschikt is voor de DVD-drive van de N53SV, maar ik neem aan van wel.
Ik wil dus mijn DVD drive eruit halen en een caddy met HDD erin, maar is 2.7mm nou altijd goed? want ik vind dus deze:
http://www.newmodeus.com/...e8b62713e2dbc012e17fe87bf
Maar die is rechthoekig waar mijn dvd drive nog een uitsteeksel heeft aan de rechterkant, past dit dan wel of heeft iemand een andere?
Maar die is rechthoekig waar mijn dvd drive nog een uitsteeksel heeft aan de rechterkant, past dit dan wel of heeft iemand een andere?
Als je de laatste 10 pagina's door zoekt van dit topic, dan vind je er genoeg.niekoss schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:58:
Ik wil dus mijn DVD drive eruit halen en een caddy met HDD erin, maar is 2.7mm nou altijd goed? want ik vind dus deze:
Verwijderd
Ik heb net mijn N55 opgehaald. Heb er gelijk een ssd plus en upgrade gedaan naar 8 gb (volgende stap is 16)
Nu erg ik me alleen aan de stikkers die er schuin opgeplaatst zijn. Heeft iemand ervaring met het eraf halen van deze stikkers bij de N55 omdat deze op mat plastic geplaatst zijn (ben bang dat de kaders zichtbaar worden).
Nu erg ik me alleen aan de stikkers die er schuin opgeplaatst zijn. Heeft iemand ervaring met het eraf halen van deze stikkers bij de N55 omdat deze op mat plastic geplaatst zijn (ben bang dat de kaders zichtbaar worden).
Verwijderd
Bij mij zaten de stickers ook schuin, heb ze er ook afgehaald. Ik heb ze er voorzichtig vanaf getrokken en er waren daarna helemaal geen kaders of plakresten te zien.Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:39:
Ik heb net mijn N55 opgehaald. Heb er gelijk een ssd plus en upgrade gedaan naar 8 gb (volgende stap is 16)
kaders ontstaan pas na gebruik
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Verwijderd
Ik krijg nu het volgende gemeld bij apparaten en printers : Bluetooth module Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43). ik heb het eraf gegooid en bij opstarten automatisch stuurprogramma installeren laten doen, maar het probleem blijft. Opstarten duurt hierdoor ook langer..
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Verwijderd
Dit probleem heb ik ook maar weet niet precies welke driver ik daarvoor moet installeren. In een latere reactie liet je weten dat je het gelukt is. Zou je aub aan kunnen geven welke driver het betreft.Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:47:
Heb sinds kort ook de Asus X5QSF, maar ik heb een vraag aan de andere eigenaren van deze laptop; werkt bij jullie het programma 'Asus Music Now'? De knoppen links op het toetsenbord reageren bij mij namelijk niet en ik kan asus music now ook niet installeren.
Wacht nu al bijna 2 weken op mijn N53SV-SZ652V bij vandenborre (belgie)... Asus heeft nog steeds geen leveringsdatum bekend gemaakt. Worden ze nog wel gemaakt vraag ik mij af aangezien iedereen het nu over de opvolgers heeft :-S
[ Voor 16% gewijzigd door asx245 op 01-09-2011 12:13 ]
Waar heb je hem gehaald?Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:39:
en zit er nou een blu-ray speler in?
[ Voor 3% gewijzigd door SpeedfreakR op 01-09-2011 13:33 ]
Verwijderd
Ik heb de X5QSF aangeschaft. Op de doos staat gewoon dat het de N55 betreft dus niet van de wijs laten brengen door dat nummer. Ik zou voor de X5QSF gaan als je geen blu-ray speler nodig hebt. Anders kom je al snel op de laptop van 1250 euro terecht. Ik heb nu de X5QSF met 8 gb en SSD plus 3 jaar verzekering voor dat bedrag omdat ik een blu-ray speler niet nodig had.SpeedfreakR schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:27:
[...]
Waar heb je hem gehaald?
en zit er nou een blu-ray speler in?
Graag zou ik willen weten welke driver benodigd is voor de audio toetsen.
Ik heb ook nog even de campusshop gemaild, 7 september krijgen zij de X5QSF-S1095V weer binnen.
Ook nog een spreadsheet met specs gekregen
Verwijderd
Raar dat ze een andere typeaanduiding hebben dan op de website is weergegeven. De specificaties lijken gewoon vergelijkbaar.SpeedfreakR schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:22:
Ik heb ook nog even de campusshop gemaild, 7 september krijgen zij de X5QSF-S1095V weer binnen.
Verwijderd
Je bedoelt de sneltoetsen links op het toetsenbord?Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:36:
[...]
Ik heb de X5QSF aangeschaft. Op de doos staat gewoon dat het de N55 betreft dus niet van de wijs laten brengen door dat nummer. Ik zou voor de X5QSF gaan als je geen blu-ray speler nodig hebt. Anders kom je al snel op de laptop van 1250 euro terecht. Ik heb nu de X5QSF met 8 gb en SSD plus 3 jaar verzekering voor dat bedrag omdat ik een blu-ray speler niet nodig had.
Graag zou ik willen weten welke driver benodigd is voor de audio toetsen.
Deze driver: http://support.asus.com/d...&s=354&os=30&hashedid=n/a
Je zegt dat je een upgrade hebt gedaan naar 8GB RAM, waren er nog 2 SODIMM-sloten vrij?
Verwijderd
Aan de achterzijde zitten 2 sloten die in gebruik zijn. Sommige omschrijvingen zeggen dat er nog 2 vrije sloten beschikbaar zijn. Deze sloten zijn alleen niet toegankelijk aan de achterzijde. Dus vandaar eerst een upgrade naar 8gb (2gb vervangen voor 4gb). Wanneer meer gegevens bekend worden of er wel of geen 2 vrije sloten zijn ga ik (indien nodig) verder upgraden.Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 16:56:
[...]
Je bedoelt de sneltoetsen links op het toetsenbord?
Deze driver: http://support.asus.com/d...&s=354&os=30&hashedid=n/a
Je zegt dat je een upgrade hebt gedaan naar 8GB RAM, waren er nog 2 SODIMM-sloten vrij?
Driver opgelost thnx ! Nu nog even uitzoeken hoe ik via een sneltoets de touchpad uit kan schakelen, enkele irritaties bij de verslaglegging.
Nu moet dit schijnbaar mogelijk zijn met de FN+F9 sneltoets. Alleen deze toetsen werken niet lijkt dat hiervoor ook een driver benodigd is (welke?).
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2011 17:43 ]
Verwijderd
Ik heb de X5QS op 2 dagen geleverd gekregen. en ben er tevreden van.
wel vraag ik het mij af of er een manier is om het numeriek toetsenbord te laten werken zonder shift lock te moeten opzetten. iemand een idee?
(en met werken bedoel ik cijfers typen ipv symbolen zoals hij nu doet als shift lock afstaat)
wel vraag ik het mij af of er een manier is om het numeriek toetsenbord te laten werken zonder shift lock te moeten opzetten. iemand een idee?
(en met werken bedoel ik cijfers typen ipv symbolen zoals hij nu doet als shift lock afstaat)
Huh? Op de site staat deze: X5QSF-S1123V-NLSpeedfreakR schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:22:
Ik ga mijn X5QSF maandag bestellen. Kan echt niet wachten tot hij binnen is. Nu nog even mijn oude laptop in de verkoop.

Ik denk dat je zal moeten wachten op een BIOS update de komende maanden.Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 18:51:
Ik heb de X5QS op 2 dagen geleverd gekregen. en ben er tevreden van.
http://forum.notebookrevi...oblems-5.html#post7776669
[ Voor 10% gewijzigd door dask op 01-09-2011 21:18 ]
vandaag mijn caddy binnen gekregen ( eindelijk )
http://www.ebay.com/itm/2..._trksid=p3984.m1439.l2649
paste prima. het frontje van de dvd speler kon overgezet worden dus er valt niets aan te zien.
Het werkt prima.
Ik blij met me caddy
En de hond met de bubblewrap
http://www.ebay.com/itm/2..._trksid=p3984.m1439.l2649
paste prima. het frontje van de dvd speler kon overgezet worden dus er valt niets aan te zien.
Het werkt prima.
Ik blij met me caddy
En de hond met de bubblewrap

He, ik ben ook van plan, zodra ik de Asus X5QSF-S1123V-NL van Campusshop heb, het geheugen te upgraden, en ook om er een SSD in te plaatsen. Een vraagje was, moet je niet beide geheugenmodules van dezelfde fabriekant en model hebben voor goede prestaties, of is het verlies bij 2 verschillende modelen, die beide op dezelfde snelheid geklockt zijn en evenveel geheugen hebben niet significant?Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 17:21:
[...]
Aan de achterzijde zitten 2 sloten die in gebruik zijn. Sommige omschrijvingen zeggen dat er nog 2 vrije sloten beschikbaar zijn. Deze sloten zijn alleen niet toegankelijk aan de achterzijde. Dus vandaar eerst een upgrade naar 8gb (2gb vervangen voor 4gb). Wanneer meer gegevens bekend worden of er wel of geen 2 vrije sloten zijn ga ik (indien nodig) verder upgraden.
Driver opgelost thnx ! Nu nog even uitzoeken hoe ik via een sneltoets de touchpad uit kan schakelen, enkele irritaties bij de verslaglegging.
Nu moet dit schijnbaar mogelijk zijn met de FN+F9 sneltoets. Alleen deze toetsen werken niet lijkt dat hiervoor ook een driver benodigd is (welke?).
Ik twijfel ook nog wat ik er uit ga halen voor de SSD, de HDD of de DVD speler...
|Asus X5QS| |i7-2630| |GT555 2GB| |6GB| |750 GB 7200+120GB Vertex3)| |15,6" 1920 x 1080| •´¯¥¯`• |NZXT Guardian| |P5QL| |E8600| |HD4870| |4GB| |600W| |1TB 7200|
Verwijderd
Wat is de laatste keer dat je een dvd speler hebt gebruikt? Juist...
De geheugenDIMM's maken niet uit. Vaak worden dimms onder dezelfde naam met andere chips verkocht.... dus dat is geen garantie.
De geheugenDIMM's maken niet uit. Vaak worden dimms onder dezelfde naam met andere chips verkocht.... dus dat is geen garantie.
Ik heb campusshop nog een mail gestuurd, zal wel een fout zijn 2 verschillende type's, ik laat het weten.
Vraagje.. iemand misschien een idee of een blu-ray drive ook los is te krijgen ergens voor in de laptop? jullie verwisselen allemaal heel mooi jullie dvd drive voor een ssd maar ik wil dat doen met een blu-ray drive.
Vraagje.. iemand misschien een idee of een blu-ray drive ook los is te krijgen ergens voor in de laptop? jullie verwisselen allemaal heel mooi jullie dvd drive voor een ssd maar ik wil dat doen met een blu-ray drive.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar !jacuzzi schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:55:
Weet iemand of ik in de n53sv een 5.0 GHz netwerkkaartje kwijt kan? Bijvoorbeeld deze: pricewatch: Intel Ultimate N WiFi Link 6300
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Weet hier iemand iets van het Sandy Bridge probleem? Ik hoorde dat bij de N53 serie de sata poorten na 2 jaar op halve snelheid gaan werken. Er is een officieel document van op de Asus website maar ik heb geen idee waar hij staat.
Verwijderd
Die worden al 8 maanden niet meer verkocht, die revisie. Oudere laptops met het probleem konden indertijd geruild worden voor een nieuwe revisie sandy bridge laptops. Dus dat speelt allang niet meer.JackPoint schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:09:
Weet hier iemand iets van het Sandy Bridge probleem? Ik hoorde dat bij de N53 serie de sata poorten na 2 jaar op halve snelheid gaan werken. Er is een officieel document van op de Asus website maar ik heb geen idee waar hij staat.
Thanks, ik zie nu ook op ASUS N53SV eigenaren opgelet dat het geen probleem meer is om deze laptop te kopen.Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:26:
[...]
Die worden al 8 maanden niet meer verkocht, die revisie. Oudere laptops met het probleem konden indertijd geruild worden voor een nieuwe revisie sandy bridge laptops. Dus dat speelt allang niet meer.
Verwijderd
Kan iemand mij aub helpen met het feit dat de f toetsen niet werken. Wil door middel van fn + f9 me touchpad uitschakelen alleen de toetsen werken niet. Is hiervoor een driver benodigd en zo ja welke? Het betreft de X5QSF versie.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 17:49 ]
Jep, hiervoor heb je de multimedia drivers onder het kopje ATK op de driver download pagina van jou'n model @ de ASUS website.Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 17:47:
Kan iemand mij aub helpen met het feit dat de f toetsen niet werken. Wil door middel van fn + f9 me touchpad uitschakelen alleen de toetsen werken niet. Is hiervoor een driver benodigd en zo ja welke? Het betreft de X5QSF versie.
Zojuist m'n X5QSF besteld bij campusshop... Nu afwachten wanneer ik hem krijg, er staat namelijk nog steeds dat ze beginnen te leveren vanaf begin augustus....
Yay!
edit: Hadden jullie ook problemen met inloggen vlak nadat je de bestelling geplaatst hebt? De website geeft aan foute combo...
Yay!
edit: Hadden jullie ook problemen met inloggen vlak nadat je de bestelling geplaatst hebt? De website geeft aan foute combo...
[ Voor 28% gewijzigd door hostler op 02-09-2011 19:36 ]
Ik heb hem dinsdag besteldhostler schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 19:29:
Zojuist m'n X5QSF besteld bij campusshop... Nu afwachten wanneer ik hem krijg, er staat namelijk nog steeds dat ze beginnen te leveren vanaf begin augustus....
Yay!
"Uw bestelling met ordernummer VOR11072234, is zojuist door ons magazijn klaar gemaakt voor verzending.
Uw bestelling zal binnenkort worden verzonden met UPS"
Kreeg ik zojuist binnen;)
Edit: ja, dit kreeg ik ook, je moet namelijk een uurtje wachten voordat je in hun systeem komt.
[ Voor 7% gewijzigd door thaasie op 02-09-2011 22:19 ]
|Asus X5QS| |i7-2630| |GT555 2GB| |6GB| |750 GB 7200+120GB Vertex3)| |15,6" 1920 x 1080| •´¯¥¯`• |NZXT Guardian| |P5QL| |E8600| |HD4870| |4GB| |600W| |1TB 7200|
Ik had de mijne al de dag na de bestelling! Ze werken dus zeer snel bij campusshop
Ik kreegthaasie schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 22:17:
[...]
Ik heb hem dinsdag besteld
"Uw bestelling met ordernummer VOR11072234, is zojuist door ons magazijn klaar gemaakt voor verzending.
Uw bestelling zal binnenkort worden verzonden met UPS"
Kreeg ik zojuist binnen;)
Edit: ja, dit kreeg ik ook, je moet namelijk een uurtje wachten voordat je in hun systeem komt.
"Op dit moment wordt je bestelling gereed gemaakt voor verzending. Als alle bestelde artikelen voorradig zijn wordt je bestelling verzonden."
Maar goed, ik geloof dat ze volgende week weer voorraad hebben.
Verwijderd
Hallo mensen,
Ik heb sinds afgelopen woensdag een asus x5qsf via campusshop.nl. Erg mooie lalptop, maar ik heb soms last van krakende luidsprekers bij de laptop, zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik heb sinds afgelopen woensdag een asus x5qsf via campusshop.nl. Erg mooie lalptop, maar ik heb soms last van krakende luidsprekers bij de laptop, zijn er meer mensen met dit probleem?
Dat zou niet moeten gebeuren... Of heb je in de equalizer zitten spelen? Geluid's effecten aan/uit gezet?Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 23:48:
Hallo mensen,
Probeer eerst eens wat in de instellingen te veranderen, kijken of het helpt. Anders moet je contact opnemen met CampusShop.nl
Mijn fan van mn n53 maakt opeens best veel geluid, bij het opstrarten begint ie al en hij houdt niet meer op.
Zonder iets zwaars te doen gaat mijn fan speed al gauw naar de 2800 rpm, op battery saving. Wat is ongeveer normaal? Aangezien mijn laptop nooit echt geluid maakte als ik niets deed
Zonder iets zwaars te doen gaat mijn fan speed al gauw naar de 2800 rpm, op battery saving. Wat is ongeveer normaal? Aangezien mijn laptop nooit echt geluid maakte als ik niets deed
[ Voor 41% gewijzigd door niekoss op 03-09-2011 14:19 ]
Bekijk eerst eens wat de temperaturen zijn...niekoss schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 13:50:
Mijn fan van mn n53 maakt opeens best veel geluid, bij het opstrarten begint ie al en hij houdt niet meer op.
Gewoon normaal, 40 graden ongeveer.hostler schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 14:56:
[...]
Bekijk eerst eens wat de temperaturen zijn...
Weet iemand of je die multimedia keys kunt customizen, waarmee ik bedoel dat bijvoorbeeld het play knopje ook werkt voor VLC of dat er geen Windows Media Center word opgestart als ik op play druk...
Dit had de laptop van m'n zusje ook (redelijk oude laptop). Ik die hele laptop uit elkaar geschroefd, bleek dat ie z'n warmte niet kwijt kon omdat er een dikke laag stof in zat. Dus misschien is de temperatuur sensor niet goed?niekoss schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 13:50:
Verwijderd
Hij zegt dat de temperatuur 40° is. Dat is erg koel. De fan zou uit moeten gaan. Anders is het gewoon brakke engineering die we helaas wel vaker tegenkomen bij dit soort dingen...
Daarom zeg ik toch, misschien is die temperatuur sensor kapot? Maar toch vaag inderdaad..Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 00:31:
Hij zegt dat de temperatuur 40° is. Dat is erg koel. De fan zou uit moeten gaan. Anders is het gewoon brakke engineering die we helaas wel vaker tegenkomen bij dit soort dingen...
Ik zit hier met een probleempje.
Ik heb met de audio drivers geïnstalleerd vaak geen geluid in LoL.
zonder audio drivers daarentegen heb ik altijd geluid,
Alleen dan doet mijn ingebouwde microfoon het weer niet.
Weet iemand voor dit laatste een alternatieve oplossing? ( geen externe mic xD )
Ik heb trouwens meerdere versies van de drivers geinstalleerd gehad.. niets helpt.
Ik heb met de audio drivers geïnstalleerd vaak geen geluid in LoL.
zonder audio drivers daarentegen heb ik altijd geluid,
Alleen dan doet mijn ingebouwde microfoon het weer niet.
Weet iemand voor dit laatste een alternatieve oplossing? ( geen externe mic xD )
Ik heb trouwens meerdere versies van de drivers geinstalleerd gehad.. niets helpt.
[ Voor 12% gewijzigd door Jackxl op 04-09-2011 03:40 ]
Volgens my doet de N53 dit sowieso niet ? Mijn temperatuur is tijdens browsen,msn en muziek luisteren ook 45< maar de fan is bij mij nog nooit uit geweest.Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 00:31:
Verwijderd
Dat is jammer. Ik dacht dat de fan gewoon uit ging. Bij mijn laptop gaat de fan pas aan als hij 50° word. Onder normaal gebruik als het niet te heet is binnen staat hij altijd uit tenzij ik een filmpje opzet.
Verwijderd
Dat is nu bij de N55 inderdaad ook het geval. Heb hem nu bijna een week in bezit het enige nadeel wat ik kan verzinnen is dat met toetsenbord er een beetje golvend inzit, hij typt verder gewoon goed dus geen reden tot zorgen.Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:29:
Dat is jammer. Ik dacht dat de fan gewoon uit ging. Bij mijn laptop gaat de fan pas aan als hij 50° word. Onder normaal gebruik als het niet te heet is binnen staat hij altijd uit tenzij ik een filmpje opzet.
Verwijderd
Ik vind het numpad zelf een groter nadeel omdat de home/end toetsen verder weg zitten. Flex is makkelijk op te lossen door het toetsenbord eruit te halen, te buigen, er er weer in te stoppen. Dat heb ik zelf ook gedaan aangezien mijn replacement backlit toetsenbord een trampoline is geweest in een vorig leven...
Backlit toetsenbord ? Kun je die er gewoon inzetten ?Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:44:
Ik vind het numpad zelf een groter nadeel omdat de home/end toetsen verder weg zitten. Flex is makkelijk op te lossen door het toetsenbord eruit te halen, te buigen, er er weer in te stoppen. Dat heb ik zelf ook gedaan aangezien mijn replacement backlit toetsenbord een trampoline is geweest in een vorig leven...
Verwijderd
Als je er een kunt vinden, ja. Ik heb geen N53/N55. Kostte destijds 19 euro bij http://www.gemwon.com, maar die heeft een backlit N-series toetsenborden op voorraad zie ik.
Wat is bij jou de fan speed dan ongeveer? het geluid komt van de plek waaronder de HDD zit maar het is wel erg veel geluid voor een idle laptop, terwijl ik hem bij aanschaf dan echt totaal niet hoordeDylan93 schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:25:
[...]
Volgens my doet de N53 dit sowieso niet ? Mijn temperatuur is tijdens browsen,msn en muziek luisteren ook 45< maar de fan is bij mij nog nooit uit geweest.
De fan speed weet ik niet. Het is niet echt storend geluid, je hoort het bijna niet je moet dan echt geen enkel geluid in de omgeving hebben of je oor er direct naast leggen.niekoss schreef op zondag 04 september 2011 @ 16:35:
[...]
Wat is bij jou de fan speed dan ongeveer? het geluid komt van de plek waaronder de HDD zit maar het is wel erg veel geluid voor een idle laptop, terwijl ik hem bij aanschaf dan echt totaal niet hoorde
Hmkee. Zoiets had ik ook maar nu is het net alsof ik een zwaar programma draai, zal maar eens even met Asus mailen en kijken of die iets wetenDylan93 schreef op zondag 04 september 2011 @ 18:57:
[...]
De fan speed weet ik niet. Het is niet echt storend geluid, je hoort het bijna niet je moet dan echt geen enkel geluid in de omgeving hebben of je oor er direct naast leggen.
Is er misschien ook een chiclet voor de X5QSF? Dit is toch dezelfde als de N55SV en zou er toch moeten zijn? Ik ben namelijk gewend aan mijn chiclet op mijn Sony Vaio VPC-E piepmachine.Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 13:07:
Als je er een kunt vinden, ja. Ik heb geen N53/N55. Kostte destijds 19 euro bij http://www.gemwon.com, maar die heeft een backlit N-series toetsenborden op voorraad zie ik.
Verwijderd
Nog niet. De N53 heeft een ander tobo dan de N55, de N55 heeft dat stuk toetsen helemaal links.
En die heeft natuurlijk de powebutton in het rijtje 'normale' toetsen zitten ipv. een losse toets. Maar het betekent dus wel dat die eraan komt als ik je goed begrijp?Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:20:
Nog niet. De N53 heeft een ander tobo dan de N55, de N55 heeft dat stuk toetsen helemaal links.
Verwijderd
Ik heb geen idee. Hij komt als asus besluit een laptop te maken met dezelfde toetsenbordlayout, maar chicklet toetsen.
Dat is wel jammer. Ach ja, dan koop ik hem er wel later bij als die uit is.Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:26:
Ik heb geen idee. Hij komt als asus besluit een laptop te maken met dezelfde toetsenbordlayout, maar chicklet toetsen.
Heeft de X5QSF eigenlijk 2 of 4 geheugensloten? Er wordt over beide gesproken in dit topic.
Ps. bij Campusshop is die weer leverbaar, de tekst die erbij stond is verdwenen.
En toch staat er tekst bij de voorraad indicatie. Vanaf begin augustus beginnen wij met leveren... blabla.Yorin schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:29:
[...]
Dat is wel jammer. Ach ja, dan koop ik hem er wel later bij als die uit is.
Heeft de X5QSF eigenlijk 2 of 4 geheugensloten? Er wordt over beide gesproken in dit topic.
Ps. bij Campusshop is die weer leverbaar, de tekst die erbij stond is verdwenen.
Ik heb de mijne vrijdag avond besteld, hopelijk krijg ik maandag bericht van een verwachte levertijd. Ik zal het hier plaatsen
IK wil niet moeilijk doen, maar dit is eig het topic voor de N53SV
Dus aan alle N55, waarom maakt één van jullie niet gewoon een nieuw topic om daar deze laptop te bespreken? Dat maakt het wat gemakkelijker voor de mogelijke N55-kopers om info te vinden, en blijft er in dit topic informatie over dat nuttig is voor de N53 gebruikers, die niet veel hebben aan al dat gepraat over de N55
Verwijderd
Als het aan mij had gelegen hadden we overigens geen N53 topic, maar een asus N-series topic. Ik heb de eravringentopics die ik heb gemaakt ook altijd gebruikt als topic voor de hele serie totdat iemand de tijd had genomen een topic voor een specifieker model te maken.
Hier ben ik het volkomen mee eens.Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 21:26:
Als het aan mij had gelegen hadden we overigens geen N53 topic, maar een asus N-series topic. Ik heb de eravringentopics die ik heb gemaakt ook altijd gebruikt als topic voor de hele serie totdat iemand de tijd had genomen een topic voor een specifieker model te maken.
Is er een mogelijkheid om dit topic om te dopen in een N-series topic?
Kan de topictitel niet een fix krijgen dan? Dat het naar 'Aus N-series Notebooks - Ervaringen topic' wordt omgedoopt?
Edit: Wat hostler dus ook al zei.
Edit²: Of is het een idee om een uitgebreidere TS te maken? Ik wil me wel aanbieden om een nieuw draadje te starten, dit zal dan wel pas morgenmiddag/avond worden.
Edit: Wat hostler dus ook al zei.
Edit²: Of is het een idee om een uitgebreidere TS te maken? Ik wil me wel aanbieden om een nieuw draadje te starten, dit zal dan wel pas morgenmiddag/avond worden.
[ Voor 50% gewijzigd door Yorinn op 04-09-2011 21:37 ]
Ik vind het beter om het gescheiden te houden. Het zijn wel degelijk 2 totaal andere laptops. Het is niet omdat ze van dezelfde fabrikant en dezelfde serie zijn dat je ze mijns inziens moet samen gooien. Er zijn toch ook twee aparte topics voor de Dell XPS 15 en de XPS 17?
Verwijderd
Dat klopt. Maar in het xps 15 topic stond ooit een disclaimer dat het een topic was voor de hele lijn totdat iemand de moeite zou nemen een xps 17/14/15z topic zou makenLaurentS schreef op zondag 04 september 2011 @ 22:00:
Er zijn toch ook twee aparte topics voor de Dell XPS 15 en de XPS 17?
Als de TS dit leest, omdoping tot [Ervaringen] Asus N-Series please?
N53SVniekoss schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:32:
Hoi, heb deze laptop net nieuw alleen ik zit met een vraagj...
Linksboven, naast de power knop zit een lampje dat aantoont welke GPU gebruikt wordt. Deze is bij mij echter altijd blauw, ook weet ik niet welke GPU er dan gebruikt wordt. Met google kwam ik ook niet veel verder
Als je de NVIDIA driver ophaalt van de nvidia website, krijg je een tool waarmee je kunt opgeven wanneer welke GPU (intern intel hd3000 of nvidia 540m) gebruikt wordt.
Blauw betekent 'intern', wit betekent 'nvidia' (incl. extra warmte productie).
ASUS gebruikt de optimus technologie voor omschakelen tussen HD3000 en 540M.
Soms vindt een spel de nvidia niet. Dan kun je forceren dat het spel expliciet de nvidia moet gebruiken.
[ Voor 14% gewijzigd door reijndert op 05-09-2011 13:07 ]
Mijn n53sv spuugt hete lucht als de nvidia wordt gebruikt. En NIET onder normale omstandigheden.Webgnome schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:46:
Ik sta op het punt om een N53SV-SZ404V aan te schaffen maar heb een vraagje. Bij een vorige laptop van Asus die ik had ( de n6j als ik mij niet vergis) zat er een design fout in waardoor de videokaart fan was geschakelt aan de processor temp sensor.
Dus MOET het wel goed zijn.
Ik wil graag de Asus X5QSF-S1123V kopen... ook wil ik zo'n ssd in een caddy zetten. Alle caddy's in dit topic hebben een levertijd van 4 tot 6 weken. Zijn die dingen niet ergens anders te koop dan in Hong Kong?
Verder heb ik nog nooit een ssd in een caddy gebouwd.... is dit moeilijk? Of moet ik gewoon nog een keer dit topic doorlezen?
Verder heb ik nog nooit een ssd in een caddy gebouwd.... is dit moeilijk? Of moet ik gewoon nog een keer dit topic doorlezen?
Hmm... op de website van vi computer is de X5QSF-S1123V al voor 799 euro te koop, dat is alsnog 50 euro goedkoper dan bij campusshop: http://www.vicomputertilb...-26306gb750gb-p-2913.html.
Heb alleen geen ervaringen op het gebied van service en betrouwbaarheid van deze winkel.
Heb alleen geen ervaringen op het gebied van service en betrouwbaarheid van deze winkel.
Verwijderd
Op www.vicomputer.nl staat hij voor 949 euro te koop. Dit is dus de algemene site, vraag me af of de prijsaanduiding van het filiaal in Tilburg wel juist is. Anders zou het idd heel veel geld schelen.MrclDD_92 schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:41:
Hmm... op de website van vi computer is de X5QSF-S1123V al voor 799 euro te koop, dat is alsnog 50 euro goedkoper dan bij campusshop: http://www.vicomputertilb...-26306gb750gb-p-2913.html.
Zie nu dat het een actie betreft, dan is het zeker een goede deal.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2011 16:58 ]
Ik ben inmiddels al bezig aan het nieuwe: Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topichostler schreef op zondag 04 september 2011 @ 22:56:
Als de TS dit leest, omdoping tot [Ervaringen] Asus N-Series please?
Omdopen is daarom ook niet meer nodig.
Necro posting much ? Die 2 posts komen uit juni en zijn al lang beantwoord...reijndert schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:18:
[...]
Mijn n53sv spuugt hete lucht als de nvidia wordt gebruikt. En NIET onder normale omstandigheden.
Dus MOET het wel goed zijn.
Beetje jammer van CampusShop.nl
Ze hebben blijkbaar de X5QSF op voorraad, maar updaten de status van mijn order niet naar op voorraad...
http://www.campusshop.nl/ProductDetails.aspx?en=80002571
Ze hebben blijkbaar de X5QSF op voorraad, maar updaten de status van mijn order niet naar op voorraad...
http://www.campusshop.nl/ProductDetails.aspx?en=80002571
weet iemand toevallig waar ik op dit moment de asus k53SV-SX146V kan kopen?
Hierhyperbaton schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:31:
weet iemand toevallig waar ik op dit moment de asus k53SV-SX146V kan kopen?
Zojuist CampusShop gemailt hoe het precies zit, de laptop is namelijk op voorraad maar mijn bestelling heeft nog een onbekende levertijd. Je zou toch denken dat zodra je een exemplaar besteld, hij ook gereserveerd word in hun systeem?
[ Voor 30% gewijzigd door hostler op 05-09-2011 19:43 ]
Ik heb zojuist de X5QSF besteld op campusshop, de status is meteen "gereed maken voor verzending" de logistieke afdeling is bezig met afhandelen. Misschien word hij straks nog verzonden
FlauwSpeedfreakR schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:32:
Ik heb zojuist de X5QSF besteld op campusshop, de status is meteen "gereed maken voor verzending" de logistieke afdeling is bezig met afhandelen. Misschien word hij straks nog verzonden
Is het N-Series topic al af??
Tof, dan gaan we daar lekker verderYorin schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:45:
Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic
Het (indirecte) vervolg op dit topic.
Verwijderd
Dan lijkt het me beter m dit topic te sluiten. Als je het daar niet mee eens ben, geef dan een gil.
Dit topic is gesloten.