Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 17:27

hostler

Yeahhh dude!

bedlam schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:39:
[...]

Maak jij er één als je je laptop hebt ;)
Dus campusshop heeft hem niet op voorraad, hebben ze gezegd wanneer die toevallig zou binnen komen?
Nope, helaas niet. Maar wel binnenkort :+

Kopie van hun reactie:
Geachte Mr. Smit,

Momenteel zijn ze niet op voorraad. Wij verwachten hier welk elk moment levering van, maar ik kan u hier niet dadelijk een definitieve datum op zetten.

Ik hoop u bij deze voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:07
AlexP147 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:08:
[...]

Ik heb deze besteld, frontje is ook makkelijk te verwisselen.
Prima, bestel ik die ook. Werd er snel geleverd? En wat is er met het frontje omzetten? Van de DVD speler afklikken en op de caddy drukken? Is anders onderaan een opening, omdat het asus frontje rondloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:01

thof

FP ProMod
Yorin schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:26:
[...]

En gelijk nog een vraag, hoe is Asus met het refunden van de Windows 7 licentie? Ik heb namelijk MSDN waar een flink aantal codes opstaan waar ik er eentje van wil/ga gebruiken.
In mijn ogen niet echt soepel, had paar dagen na aanschaf kenbaar gemaakt hier gebruik van wilde maken. Vervolgens 2 weken niet online geweest (Vakantie tijd) en daarna mail beantwoord met versturen van mijn aankoopsbewijs.

Kreeg een reactie dat mijn reactie niet snel genoeg was en dat de procedure binnen twee weken na aankoop gestart (of afgerond) diende te zijn... Terug gemaild dat ik toch tijdig kenbaar had gemaakt hier gebruik van te willen maken (zelf ook MSDN toegang namelijk). Kon echt niet, moest maar een papieren klachtbrief opsturen naar Emmen...

Niet tijdig gehandeld van mijn kant, maar iets soepeler had volgens mij ook wel gemogen van Asus.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bedlam
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:22
hostler schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:07:
[...]

Nope, helaas niet. Maar wel binnenkort :+

Kopie van hun reactie:
Geachte Mr. Smit,

Momenteel zijn ze niet op voorraad. Wij verwachten hier welk elk moment levering van, maar ik kan u hier niet dadelijk een definitieve datum op zetten.

Ik hoop u bij deze voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Bedankt, ik ben namelijk ook van plan deze laptop te kopen. De specificaties zijn zeer interessant, zeker voor de prijs dat campusshop ze verkoopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP147
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:35
Ramon 73 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:25:
[...]

Prima, bestel ik die ook. Werd er snel geleverd? En wat is er met het frontje omzetten? Van de DVD speler afklikken en op de caddy drukken? Is anders onderaan een opening, omdat het asus frontje rondloopt?
Ik heb er iets meer dan 1 week op moeten wachten.

Je kunt het frontje van je huidige DVD speler afhalen, en deze op de caddy klikken.
Daardoor past hij prima in je laptop, en zie je niet dat er een caddy in zit.

Om je huidige DVD-speler uit je laptop te kunnen halen, moet je het toetsenbord uit je laptop halen.
Onder het toetsenbord zit een schroef die de DVD-speler vastzet in je laptop.
Het toetsenbord zit met een kliksysteem vast, je hoeft gelukkig niet je hele laptop uit elkaar te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:13
Hebben meer mensen problemen met de audio uitgang ? Ik heb de laptop normaal aangesloten op een 5.1 surround set en dat werkt perfect zolang je muziek luisterd of er geluid naartoe stuurt, wanneer dat stopt 'brommen' de boxen van de surround set. Dit gebeurd alleen bij mijn laptop, als ik de audio stekker eruit haal is het gebrom weg dus het ligt bij de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Dylan93 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:32:
Hebben meer mensen problemen met de audio uitgang ? Ik heb de laptop normaal aangesloten op een 5.1 surround set en dat werkt perfect zolang je muziek luisterd of er geluid naartoe stuurt, wanneer dat stopt 'brommen' de boxen van de surround set. Dit gebeurd alleen bij mijn laptop, als ik de audio stekker eruit haal is het gebrom weg dus het ligt bij de laptop.
Ehrm, de laptop heeft toch geen 5.1 output? Of gebruik je HDMI oid?

Het kan komen omdat de laptop en speaker set niet aangesloten is op een geaard stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-03 20:21
Die 3.5mm plug kan inderdaad alleen stereo geluid weergeven.

Bij mijn laptop heb ik daar geen problemen mee. En de laptop zit ook niet aan een geaard stopcontact.
Misschien een andere kabel proberen? Ik gebruik een 3.5mm plug naar 2x RCA, En HDMI als ik een film kijk.

edit: is het mogelijk om van Home Premium naar Professional te gaan met dezelfde productcode?
Ik lees net pas dat mijn nieuwe school dit als eis voor een laptop heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door GerbrandR op 23-08-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-07 21:02
GerbrandR schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:51:
is het mogelijk om van Home Premium naar Professional te gaan met dezelfde productcode?
Ik lees net pas dat mijn nieuwe school dit als eis voor een laptop heeft.
Dat zou nogal voordelig zijn voor de consument als je een goedkope home premium licentie kan gebruiken voor professional ;)

Nee dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
hostler schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:37:
[...]

Ehrm, de laptop heeft toch geen 5.1 output? Of gebruik je HDMI oid?

Het kan komen omdat de laptop en speaker set niet aangesloten is op een geaard stopcontact.
Niet rechtstreeks, de audio uitgang gaat naar een subwoofer die de 5.1 surround set aanstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhuhh

Dan heb je toch nog steeds 2.1 geluid? Of ben ik nu gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

5.1 kan wel hoor, maar niet surround. Dus de rear speakers hebben gewoon 'het zelfde geluid' als de front speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
hostler schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:19:
5.1 kan wel hoor, maar niet surround. Dus de rear speakers hebben gewoon 'het zelfde geluid' als de front speakers.
Dit klopt, maar dit was niet mijn oorspronkelijke vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Dylan93 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:35:
[...]

Dit klopt, maar dit was niet mijn oorspronkelijke vraag :P
Staat de volume van je laptop (of speakers) niet gewoon op 100%? Daardoor bromt mijne namelijk ook een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:32
Ik sta op het punt om een N53SV-SZ404V aan te schaffen maar heb een vraagje. Bij een vorige laptop van Asus die ik had ( de n6j als ik mij niet vergis) zat er een design fout in waardoor de videokaart fan was geschakelt aan de processor temp sensor. Dit met als groot gevolg dat wanneer de videokaart loei en loei heet werd maar de processor niet de fan niet aansprong en zo je videokaart langzaam maar zeker naar de kloten ging.

Dit is mijn in de 2 jaar dat ik het systeempje had 2x gebeurt en daarna nooit meer Asus aangeraakt. De vraag is nu of iemand weet of dat dit probleem zich misschien weer voordoet bij deze laptop?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Webgnome schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:46:
Ik sta op het punt om een N53SV-SZ404V aan te schaffen maar heb een vraagje. Bij een vorige laptop van Asus die ik had ( de n6j als ik mij niet vergis) zat er een design fout in waardoor de videokaart fan was geschakelt aan de processor temp sensor. Dit met als groot gevolg dat wanneer de videokaart loei en loei heet werd maar de processor niet de fan niet aansprong en zo je videokaart langzaam maar zeker naar de kloten ging.

Dit is mijn in de 2 jaar dat ik het systeempje had 2x gebeurt en daarna nooit meer Asus aangeraakt. De vraag is nu of iemand weet of dat dit probleem zich misschien weer voordoet bij deze laptop?
Daar heeft de N53 serie geen last van, maar waarom ga je niet voor een X5QSF of N55SF?

edit: gewoon reviews lezen en dit topic een beetje door bladeren, zo kom je al snel veel te weten over de pro's en con's :D

[ Voor 7% gewijzigd door hostler op 23-08-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Webgnome schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:46:

Daar heeft de mijne geen last van, de fan is geschakeld op de processor totdat de Nvidia kaart gebruikt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij sommige mensen lees ik dat ze de X5QSF opnieuw schoon hebben geinstalleerd en programma's er weer terug erop hebben gezet. Ik wil dit ook graag doen. Welke programma's van asus moeten er terug op en welke andere programma of drivers die belangrijk zijn (voorheen erop stonden) nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:55:
Bij sommige mensen lees ik dat ze de X5QSF opnieuw schoon hebben geinstalleerd en programma's er weer terug erop hebben gezet. Ik wil dit ook graag doen. Welke programma's van asus moeten er terug op en welke andere programma of drivers die belangrijk zijn (voorheen erop stonden) nog meer?
Sowieso alle drivers die op de bijgeleverde CD staan, om te zorgen dat alle randapparatur in de laptop weer werkt. Schrik niet als je bij het opstarten van je net geïnstalleerde Windows 7 een resolutie van 800x600 krijgt. De drivers voor het beeldscherm staan ook op de CD. Verder heb ik ATK Package, Power4GearHybrid, FastBoot, Splendid, InstantOn en USB charger plus geïnstalleerd. Je kunt van de andere programma's kijken of je ze wilt gebruiken, die zijn niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:15:
[...]

Sowieso alle drivers die op de bijgeleverde CD staan, om te zorgen dat alle randapparatur in de laptop weer werkt. Schrik niet als je bij het opstarten van je net geïnstalleerde Windows 7 een resolutie van 800x600 krijgt. De drivers voor het beeldscherm staan ook op de CD. Verder heb ik ATK Package, Power4GearHybrid, FastBoot, Splendid, InstantOn en USB charger plus geïnstalleerd. Je kunt van de andere programma's kijken of je ze wilt gebruiken, die zijn niet nodig.
Fastboot heb je bijvoorbeeld niet nodig. "Soluto" is een beter alternatief als je echt zoiets wil, maar eigenlijk is een beetje basiskennis over msconfig en services.msc genoeg om geen van beide te nemen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dank jullie voor de reactie! Ik ga er mee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat btw van nvidia ook op die asus cd of moet ik dit later nog handmatig erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HuRRaCaNe schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:37:
[...]

Fastboot heb je bijvoorbeeld niet nodig. "Soluto" is een beter alternatief als je echt zoiets wil, maar eigenlijk is een beetje basiskennis over msconfig en services.msc genoeg om geen van beide te nemen :9
Bedankt Soluto! Prachtig programma, simpel en doeltreffend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:32
hostler schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:02:
[...]

Daar heeft de N53 serie geen last van, maar waarom ga je niet voor een X5QSF of N55SF?

edit: gewoon reviews lezen en dit topic een beetje door bladeren, zo kom je al snel veel te weten over de pro's en con's :D
Heb mij nog niet verdiept in de X5 / N55 zie zo snel ook geen verschil eigenlijk. (pricewatch)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:06:
staat btw van nvidia ook op die asus cd of moet ik dit later nog handmatig erop zetten?
Je mag gerust die driver cd meteen uit het raam gooien. Alle drivers erop zijn uiteraard outdated, dus je kan beter de goede meteen installeren van de website van de fabrikant. (voor GPU: eerst intel drivers, daarna nvidia)

De display drivers op de CD zijn volgens mij de intel en nvidia drivers, maar in 1 setup zodat ze in de juiste volgorde geïnstalleerd worden.

[ Voor 14% gewijzigd door HuRRaCaNe op 24-08-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:42
HuRRaCaNe schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:32:
[...]

Je mag gerust die driver cd meteen uit het raam gooien. Alle drivers erop zijn uiteraard outdated, dus je kan beter de goede meteen installeren van de website van de fabrikant. (voor GPU: eerst intel drivers, daarna nvidia)

De display drivers op de CD zijn volgens mij de intel en nvidia drivers, maar in 1 setup zodat ze in de juiste volgorde geïnstalleerd worden.
Hier ben ik het niet mee eens.

Wanneer ik de VGA drivers van de ASUS of Nvidia website download krijg ik in LoL Errors dat ik de nieuwste drivers moet installeren.

Als ik ze installeer via de CD werkt alles prima :+

Ook was er iets met sonicmaster. dat niet via de site te krijgen was maar enkel via de cd ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
Jackxl schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:40:
[...]

Hier ben ik het niet mee eens.

Wanneer ik de VGA drivers van de ASUS of Nvidia website download krijg ik in LoL Errors dat ik de nieuwste drivers moet installeren.

Als ik ze installeer via de CD werkt alles prima :+

Ook was er iets met sonicmaster. dat niet via de site te krijgen was maar enkel via de cd ofzo.
Drivers op een CD kunnen uiteraard nooit up-to-date zijn. Nuja, eigenlijk wel, tot er een week voorbij is en er reeds een nieuwe update is :D

Die sonicmaster zit bij de realtek audio drivers, en is apart ook wel te vinden op het internet

De CD is zeker goed om alles snel werkend te krijgen, maar toch niet echt een goeie oplossing wanneer de CD al 6 maand oud is.

[ Voor 8% gewijzigd door HuRRaCaNe op 24-08-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
Ik ben in het bezit van een N53SN maar deze komt eigenlijk geheel overeen met de N53SV die hier besproken word.

Net een Chiclet ramplank besteld voor net geen € 18,- kijken hoe dat bevalt.

Het erge was ik kocht de laptop semi-implusief (ik kon mijn oude goed kwijt bij een bekende) en ik wachten op de postbode, toch maar reviews lezen en toen de toetsenbord horror..

Ik krijg hem binnen spatiebalk en escape knop t/m F3 helemaal "vast" ik denk shit.. geef er een "ram" op en *klik*klik* ze klikte vast en zaten weer goed.

Naast dit euvel zitten er ook een paar toetsen minimaal schuin. Ondanks dit alles heb ik eigenlijk niet heel veel last van het flexibel zijn van het toetsenbord, maar het chiclet bordje ziet er beter uit en dan glimt er ook eindelijk iets mee met de rand van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Klote GT555M. Hij wil sommige spellen gewoon niet goed draaien. Ik haal met TF2 120 FPS, terwijl ik blacks ops niet kan draaien (15FPS) en Unreal Tournament III is al helemaal waardeloos (5FPS). Dit terwijl mijn laptop het makkelijk aan zou kunnen. Wat kan de oorzaak zijn ? Beide zijn geforceerd de GT555M te gebruiken. En als ik drivers wil updaten zegt hij dat hiij geen compatible hardware kan vinden. Is dit omdat er ook een Intel Integrated Graphics kaart inzit ? En hoe moet ik dan updaten.
Ik wil unreal tournament spielen :(
"The NVIDIA GeForce GT555M is also a newer top-of-the-line part, and helped run our Unreal Tournament III test at 1,400x900-pixel resolution at 240.4 frames per second. Playing a more recent game, such as Mafia II, at 1,600x900-pixel resolution with very high graphics settings got us a more realistic number, 34.8fps. Either way, this is a zippy gaming machine and more than enough to handle the latest games."
Juist Ja :(
-------
edit
Er staat dus met Nvidia GPU Activity : None. Dit terwijl ik hem GEFORCEERD hebt om de GT555M te gebruiken. :( :( :(

[ Voor 35% gewijzigd door Cornelisjuh op 24-08-2011 19:16 ]

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan1994
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-07 22:30
Je moet de Nvidia drivers van de Asus site downloaden, ze zijn aangepast voor de laptop dus de gewone van de Nvidia site werken niet.
http://support.asus.com/d...&s=354&os=30&hashedid=n/a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bastiaan1994 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 19:30:
Je moet de Nvidia drivers van de Asus site downloaden, ze zijn aangepast voor de laptop dus de gewone van de Nvidia site werken niet.
De drivers van de Nvidia site werken wel gewoon en ik kan er probleemloos Black Ops mee draaien. De Nvidia-drivers van de Asus-site werkte bij mij juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan1994
Dat is vreemd want bij mij zegt die van de Nvidia site dat er geen compatibele hardware gevonden kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en dat heb ik juist met als ik de driver van de Asus-site haal, erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan1994
Jij hebt dus nu van Nvidia de 280.xx drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Cornelisjuh schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 19:06:
Klote GT555M. Hij wil sommige spellen gewoon niet goed draaien. Ik haal met TF2 120 FPS, terwijl ik blacks ops niet kan draaien (15FPS) en Unreal Tournament III is al helemaal waardeloos (5FPS). Dit terwijl mijn laptop het makkelijk aan zou kunnen. Wat kan de oorzaak zijn ? Beide zijn geforceerd de GT555M te gebruiken. En als ik drivers wil updaten zegt hij dat hiij geen compatible hardware kan vinden. Is dit omdat er ook een Intel Integrated Graphics kaart inzit ? En hoe moet ik dan updaten.
Ik wil unreal tournament spielen :(

[...]

Juist Ja :(
-------
edit
Er staat dus met Nvidia GPU Activity : None. Dit terwijl ik hem GEFORCEERD hebt om de GT555M te gebruiken. :( :( :(
Wat gebeurd er als je alleen de GT555 driver installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Bastiaan1994 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 19:30:
Ehm, dat klopt totaal niet, de Optimus technologie is van Nvidia zelf en hun ondersteunen dit zeker wel, je moet alleen zorgen dat je Intel kaart up to date is, via hier, en daarna gewoon de Nvidia drivers downloaden door te selecteren dat je een Nvidia Geforce GT5xxM hebt. De software zorgt namelijk voor Optimus en het zijn de Nvidia drivers die dat doen :)

EDIT:
Ik heb trouwens nul zero noppes problemen met Optimus, het schakeld bij mij meestal automatisch en zo niet dan voeg ik de executable zelf toe, nog nergens last van gehad en dit zijn de spellen die ik speel:

- Call of Duty
- League of Legends (meestal Intel kaart puur omdat het kan, 1280 x 720 @ 60 fps)
- Sims 3
- Minecraft
- Terraria
- Battlefield 2, 2142, Bad Company 2
- Alle spellen van Valve (Source Engine)
- Mass Effect 2
- Dragon Age
- Killing Floor
- Supreme Commander
- Universe At War
- Civilization V
- Magicka
- Oude spellen ala Dungeon Keeper 2

[ Voor 27% gewijzigd door Dylan93 op 25-08-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan1994
Het probleem is nou juist dat Cornelisjuh en ik de Nvidia drivers van de Nvidia site zelf (280.26) niet kunnen installeren omdat hij geen geschikte hardware vind. De drivers van de Asus site zelf (268.74) werken echter wel.

Van het Nvidia forum:
Notebook users: Some laptops, especially older ones, require that you get your drivers directly from the manufacturer. If you attempt to install a driver from the NVIDIA site and get a message saying the driver could not find a compatable device then you will need to get your driver from the laptop manufacturer. Unfortuantely for you, this likely means that this driver will not have the latest feature set. NVIDIA is working with laptop manufacturers to eliminate this issue.

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=169555

[ Voor 55% gewijzigd door Bastiaan1994 op 24-08-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Bastiaan1994 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 23:09:
Het probleem is nou juist dat Cornelisjuh en ik de Nvidia drivers van de Nvidia site zelf (280.26) niet kunnen installeren omdat hij geen geschikte hardware vind. De drivers van de Asus site zelf (268.74) werken echter wel.

Van het Nvidia forum:
Notebook users: Some laptops, especially older ones, require that you get your drivers directly from the manufacturer. If you attempt to install a driver from the NVIDIA site and get a message saying the driver could not find a compatable device then you will need to get your driver from the laptop manufacturer. Unfortuantely for you, this likely means that this driver will not have the latest feature set. NVIDIA is working with laptop manufacturers to eliminate this issue.

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=169555
Hmm, de N53 is zeker niet oud (begin 2011?) en ik heb eerder geen problemen gehad, ik moet alleen wel zeggen dat ik niet de 280 heb...

edit: ik draai de 275.33.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan1994
Ah we zijn dan niet helemaal duidelijk geweest maar het gaat hier om de X5QSF, oftewel een versie van de N55? dacht ik.

Verwijderd

Hebben jullie ook dat je de subwoofer ligt hoort kraken? dit heb ik ik bijvoorbeeld als ik iets op mute zet en dan de subwoofer naast mijn oor houdt. Komt dit door verkeerde instellingen of is er iets mis met de subwoofer?

Verwijderd

Geaard stopcontact gebruiken?

Verwijderd

maakt niets uit..

Verwijderd

Beste mensen, ik twijfel zeer of ik de X5QSF-S1095V-NL ga kopen. Qua specs is het een briljante machine en via campusshop is het een pracht aanbieding. Ik wil graag een game spelen, maar het belangrijkste is dat ik mijn minor (media, design and technology) doorkom met de laptop. Hopend op een apparaatje die Battlefield 3 zou kunnen draaien op redelijke settings. Echter voel ik me niet honderd procent veilig wat betreft de service van campusshop.nl. kunnen jullie mij daar in gerust stellen? aangezien als je even googled, er heel wat slechte ervaringen naar boven komen. is dat een kwestie zeikerds, of zijn het daadwerkelijk gegronde klachten. het varieert van geen geleverde laptop (2 maand later), tot een slechte reparatie? wat zijn jullie ervaringen.

En betreffende het niet draaien van CoD: Black Ops, is dat nu wel gelukt? want het zou namelijk kloten zijn als een Nvidia GT555m die game nog niet eens zou kunnen draaien. zit er btw ook daadwerkelijk 6 GB aan werkgeheugen in? en een HDD met 7200 TPM?

bedankt alvast voor jullie reactie

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:06:
Beste mensen, ik twijfel zeer of ik de X5QSF-S1095V-NL ga kopen. Qua specs is het een briljante machine en via campusshop is het een pracht aanbieding. Ik wil graag een game spelen, maar het belangrijkste is dat ik mijn minor (media, design and technology) doorkom met de laptop. Hopend op een apparaatje die Battlefield 3 zou kunnen draaien op redelijke settings. Echter voel ik me niet honderd procent veilig wat betreft de service van campusshop.nl. kunnen jullie mij daar in gerust stellen? aangezien als je even googled, er heel wat slechte ervaringen naar boven komen. is dat een kwestie zeikerds, of zijn het daadwerkelijk gegronde klachten. het varieert van geen geleverde laptop tot 2 maand later, tot een slechte reparatie? wat zijn jullie ervaringen.

En betreffende het niet draaien van CoD: Black Ops, is dat nu wel gelukt? want het zou namelijk kloten zijn als een Nvidia GT555m die game nog niet eens zou kunnen draaien. zit er btw ook daadwerkelijk 6 GB aan werkgeheugen in? en een HDD met 7200 TPM?

Campusshop is prima hoor, wat zo jammer is van shopreviews, mensen gaan vaak alleen slechte ervaringen plaatsen ipv de goede... 8)7

Je moet er niet van uit gaan dat je BF3 op redelijke settings kan draaien (full HD that is), het is natuurlijk geen game laptop.

Specs kloppen wel, dat over black ops, geeeeen idee :+

Verwijderd

Als ik na het opnieuw installeren van windows opnieuw de drivers programma's etc van de asus site wil installeren, kan dit dan alleen door elk één voor één te downloaden in die aangegeven volgorde? Lijk me nogal irritant.. En is de bijgeleverde cd verouderd? bedankt alvast!

Verwijderd

Beste mensen, ik twijfel zeer of ik de X5QSF-S1095V-NL ga kopen. Qua specs is het een briljante machine en via campusshop is het een pracht aanbieding. Ik wil graag een game spelen, maar het belangrijkste is dat ik mijn minor (media, design and technology) doorkom met de laptop. Hopend op een apparaatje die Battlefield 3 zou kunnen draaien op redelijke settings. Echter voel ik me niet honderd procent veilig wat betreft de service van campusshop.nl. kunnen jullie mij daar in gerust stellen? aangezien als je even googled, er heel wat slechte ervaringen naar boven komen. is dat een kwestie zeikerds, of zijn het daadwerkelijk gegronde klachten. het varieert van geen geleverde laptop (2 maand later), tot een slechte reparatie? wat zijn jullie ervaringen.

Bij mij draait COD Black ops als een zonnetje, en de hardeschijf heeft inderdaad een rotatiesnelheid van 7200rpm. Ik heb ook nog extra bij de Campusshop nagevraagd of de laptop daadwerkelijk 6GB intern geheugen had en niet 4GB zoals op andere sites stond aangegeven, maar ik kreeg als antwoord dat het echt 6GB was en dat de laptops speciaal voor de Campusshop waren samengesteld. Je moest dus niet naar specificaties van andere websites kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2011 18:12 ]

• HuRRaCaNe
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:14:
Als ik na het opnieuw installeren van windows opnieuw de drivers programma's etc van de asus site wil installeren, kan dit dan alleen door elk één voor één te downloaden in die aangegeven volgorde? Lijk me nogal irritant.. En is de bijgeleverde cd verouderd? bedankt alvast!
De drivers op de asus site zijn waarschijnlijk ook verouderd :+ Het beste is dat je de drivers download van de website van de fabrikant, een voor een.

Verwijderd

Ik dank jullie hartelijk voor de reacties. Ik ben in ieder geval blij dat er ook positieve reactie zijn. Ik denk dat ik dan toch maar eens op bestellen overga als ik een mail van ze ontvang waarin bevestigd wordt dat de laptops voorradig zijn. moet je btw voor levering betalen of na levering?

Battlefield bad company 2 moet ie ook kunnen draaien. dus dan zal battlefield 3 wel redelijk draaien denk ik.

• Dylan93

- Call of Duty
- League of Legends (meestal Intel kaart puur omdat het kan, 1280 x 720 @ 60 fps)
- Sims 3
- Minecraft
- Terraria
- Battlefield 2, 2142, Bad Company 2
- Alle spellen van Valve (Source Engine)
- Mass Effect 2
- Dragon Age
- Killing Floor
- Supreme Commander
- Universe At War
- Civilization V
- Magicka
- Oude spellen ala Dungeon Keeper 2

Dit is een lijst met spellen die sowieso draaien (persoonlijke ervaring), sommigen zelfs full hd met alles hoog anderen op 1366 x 768 of 1280 x 720 en high settings zoals Battlefield Bad Company 2 en Black Ops.

• Cornelisjuh
Ben het spuug en spuug zat nu. Heb het probleem van de GT555M kunnen oplossen door de Intel integrated GPU uit te zetten in de BIOS.
Nu werkt turbo boost niet meer. Kwam erachter toen ik de laptop iet wat sloomer vond aan doen. Die monitor gadget blijft op 2.0 Ghz hangen, ook met strestests.
Ben nu de monitor gadget aan het reinstallen, als dit werkt is dit officieel het meest waardeloos stuk plastic en PCB wat ik gekocht hebt. Tot nu toe alleen nog maar gekut om alles aan het werk te krijgen :(
-edit-
Met ThrottleStop werkt het weer WEL :S Tis dus een setting maar er staat niets over turbo boost in de bios.

[ Voor 10% gewijzigd door Cornelisjuh op 25-08-2011 19:10 ]

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

• Jackxl
Intel GPU uitzetten in bios?

Is het ook mogelijk om de intel GPU van de n53 sv uit te zetten?

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Cornelisjuh schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 18:13:
Ben het spuug en spuug zat nu. Heb het probleem van de GT555M kunnen oplossen door de Intel integrated GPU uit te zetten in de BIOS.
Nu werkt turbo boost niet meer. Kwam erachter toen ik de laptop iet wat sloomer vond aan doen. Die monitor gadget blijft op 2.0 Ghz hangen, ook met strestests.
Ben nu de monitor gadget aan het reinstallen, als dit werkt is dit officieel het meest waardeloos stuk plastic en PCB wat ik gekocht hebt. Tot nu toe alleen nog maar gekut om alles aan het werk te krijgen :(
-edit-
Met ThrottleStop werkt het weer WEL :S Tis dus een setting maar er staat niets over turbo boost in de bios.
Speedstep perongeluk uit gezet, EIST, C1 State oid? Beetje vaag...
Jackxl schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:52:

Dat zegt hij toch? fout gelezen

[ Voor 16% gewijzigd door hostler op 25-08-2011 23:42 ]

Verwijderd

Voor de mensen die problemen hebben met het updaten van de drivers van de NVIDIA videokaart in de Asus X5QSF, dit kan een oplossing zijn. Ik kreeg telkens de melding dat er geen compatibele hardware te vinden was, maar door het volgende te doen werkte hij wel:
- download de driver van de NVIDIA-site
- laat hem de bestanden uitpakken op je harde schijf (dus dan krijg je een map C:\NVIDIA)
- download het bewerkte nvwi.inf-bestand van deze site: http://blog.komeil.com/20...ws-7-notebook-laptop.html
- plaats hem in de map display.driver. Bijvoorbeeld: C:\NVIDIA\DisplayDriver\197.16\WinVista_Win7\International\Display.driver
- Run setup.exe uit de map C:\NVIDIA\...

• Dylan93
Jackxl schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:52:

Nee, dit kan niet bij de N53SV.

• Cornelisjuh
hostler schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:10:
[...]

Speedstep perongeluk uit gezet, EIST, C1 State oid? Beetje vaag...

[...]

Dat zegt hij toch?
Als er een Speedstep/EIST optie in de BIOS was had ik het natuurlijk allang goed gezet. Zit er dus niet op.

• Dylan93
Hoe weet je eigenlijk of die Turbo modus werkt/aanstaat ? Ik heb mijn clocks nog nooit boven 1999Mhz gezien, ik zie soms wel in Windows Broncontrole bij Processor bijvoorbeeld 120% van maximale frequentie.

Verwijderd

Probeer intel turbo boost monitor en draai een zwaar programma? Of bij gebrek aan een zwaar programma:

code:
1
while(1) {}

In powershell (windows toets, en dan powershell intikken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 23:32:
Probeer intel turbo boost monitor en draai een zwaar programma? Of bij gebrek aan een zwaar programma:

code:
1
while(1) {}

Haha klinkt heel logisch inderdaad maar wist helemaal niet dat er een Intel Turbo Monitor bestond... :+

Mooi programma'tje, gewoon beetje internetten zoals Tweakers.net blijft de processor mooi in energiebesparing en is de balk heel laag terwijl je niks qua snelhied merkt. Wel jammer dat je niet per core de snelheid ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 23:32:

code:
1
while(1) {}

Aan de hand van die monitor heb ik dus ook gezien dat turboboost niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Cornelisjuh, dan heb je dus een software probleem ergens. Je had Windows opnieuw geinstalleerd toch? om alle bloatware eraf te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
Nee, heb ik handmatig eraf gehaalt.
Merkwaardig is dat zowel de TurboBoost als de GT555M plotseling werkt zoals ze zouden moeten werken.
Geen problemen niks meer. Heb verder niks verranderd ofzoiets. Nu hopen dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op hardwareinfo staat nu ook een review over de versie van campusshop oftewel de N55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Laatst online: 18-07-2024
Hier ook al een

http://www.gamingrig.com/...ew-multimedia-gaming-805/

Leuk voor een indruk en er zijn filmpjes bij maar niet erg professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bedlam
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:22
Ik kan turboboost niet uitzetten in bios, asus heeft te veel "gelocked". Maar je kan bij je energie-instellingen in windows je maximum processor state op 99% zetten. Bij mij heeft dat voor een verschil van bijna 10°C gezorgd en hij is ook een stuk stabieler, qua snelheid in games is er niets van te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

is de turbo boost niet iets wat je in windows moet installeren dan ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Dat is een cpu feature die door het bios word geregeld. afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:52
Beste mede-tweakers,

Een vraagje over een ssd plaatsen.
Ik heb (bijna) alles gelezen over ssd plaatsen in een Asus N53SV-SZ404V maar toch kom ik ergens niet uit.

Ik wil een crucial m4 128 gb er in knallen, gewoon op de plek van mijn huidige hdd. Toch zie ik hier mensen kiezen voor een "caddy".
Vraag 1: waarom kiezen jullie hiervoor?
Vraag 2: wat raden jullie mij aan? caddy of geen caddy?
Vraag 3: de ssd kan toch direct worden geplaatst op de sata aansluiting zonder bracket of caddy?

Ik gebruik de laptop het meest voor werk/school, maar ik game er ook regelmatig op.

Bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
exi22 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:40:
Beste mede-tweakers,

Ik heb (bijna) alles gelezen over ssd plaatsen in een Asus N53SV-SZ404V maar toch kom ik ergens niet uit.

Ik wil een crucial m4 128 gb er in knallen, gewoon op de plek van mijn huidige hdd. Toch zie ik hier mensen kiezen voor een "caddy".
Vraag 3: de ssd kan toch direct worden geplaatst op de sata aansluiting zonder bracket of caddy?

Ik gebruik de laptop het meest voor werk/school, maar ik game er ook regelmatig op.

Je kan je ssd dus in de plaats van je normale hdd plaatsen. Omdat ssd's vrij klein zijn van opslagruimte (voor hun prijs) en je toch een gwne hdd hebt liggen, vervangen velen hun dvdspeler (die de meesten amper gebruiken) door de hdd die initieel in de laptop zat. Hiervoor heb je een caddy nodig, om de hdd te plaatsen ipv de dvdspeler. Dan zit er dus zowel de ssd en de hdd in.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie of er een dual-layer dvd brander in de Asus N53SV-SZ404V zit?? Ik raak altijd een beetje in de war van alle benamingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:00:
Weten jullie of er een dual-layer dvd brander in de Asus N53SV-SZ404V zit?? Ik raak altijd een beetje in de war van alle benamingen...
Die zit er idd in ;)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
LaurentS schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:54:
[...]

Je kan je ssd dus in de plaats van je normale hdd plaatsen. Omdat ssd's vrij klein zijn van opslagruimte (voor hun prijs) en je toch een gwne hdd hebt liggen, vervangen velen hun dvdspeler (die de meesten amper gebruiken) door de hdd die initieel in de laptop zat. Hiervoor heb je een caddy nodig, om de hdd te plaatsen ipv de dvdspeler. Dan zit er dus zowel de ssd en de hdd in.
Ahaa ok thx.
Is het lastig om die dvd drive eruit te knallen en caddy erin?
Kan wel sleutelen maar doe dit niet dagelijks zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
exi22 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:40:
Beste mede-tweakers,

Ik prefeer de SSD in te bouwen en de HDD via een caddy in te bouwen.

Op mijn SSD staat uiteraard het OS. En stel dat ik ooit voor drivers of een of andere programmeer software een CD/dvd moet lezen (of branden) dan kan ik de caddy tijderlijk vervangen voor mijn optische drive.

wanneer je boot disk in de caddy zit is dit iets lastiger ^^

@exi

als je aan de bovenste rand van je toetsenbord kijkt zitten er verdeeld over de breedte 5 kunstof haakjes voor je keyboard.

begin aan 1 kant en duw zo'n zwart haakje van het toetsenbord af en trek tegelijkertijd zachtjes aan die kant het toetsenbord er uit ( zodat het haakje niet terug kan ) zo een voor een de haakjes naar achter duwen en je hebt je toetsenbord los.

de onderkant van je toetsenbord dicht bij de laptop houden en het toetsenbord naar je toe kantelen ( deze zit namelijk nog met een ribbon cable vast.

ergens ten hoogte van waar de 'enter' knop normaal zit vindt je een schroef met daarnaast een staal lipje.

de schroef er uit en het lipje naar rechts duwen..

en klaar is kees

[ Voor 26% gewijzigd door Jackxl op 30-08-2011 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
Thx ik ga de ssd bestellen zodat ik in het weekend aan de slag kan.

Dan de aller laatste vraag: welke caddy moet/kan ik het beste nemen?
Ik zie dat er verschillende maten zijn......

12.7 mm gokje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja :) Wat je ook nog kan doen mocht je toch nog zo nu en dan een dvd'tje gebruiken:
je dvdbrander in een case zetten zodat je 'm via usb kan aansluiten. Is altijd nog goedkoper dan los een externe dvd brander kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de niet studenten, zag ik op de website van paradigit dat de Asus X5QSF ook beschikbaar is. Wel 100 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:01:
[...]

Ja :) Wat je ook nog kan doen mocht je toch nog zo nu en dan een dvd'tje gebruiken:
je dvdbrander in een case zetten zodat je 'm via usb kan aansluiten. Is altijd nog goedkoper dan los een externe dvd brander kopen.
bestaan er cases voor optical laptop drives dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:01:
[...]

Ik heb toevallig een losse dvd brander dus dat komt dan mooi uit!

Bedankt voor het advies ga nu alles bestellen:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de X5QS van campusshop op voorraad. Staat namelijk wel groen vinkje bij maar eronder staat verwacht begin september?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:48:
Is de X5QS van campusshop op voorraad. Staat namelijk wel groen vinkje bij maar eronder staat verwacht begin september?
Dat vraag ik me ook af. Ik wil hem namelijk bestellen als ik het geld ervoor heb. Dit zal binnen 1 á 2 weken zijn en kan wegens school niet zonder laptop zitten.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jackxl schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:43:
[...]
bestaan er cases voor optical laptop drives dan?
Jup, zulke dingetjes.

Weet trouwens niet 100% zeker of deze case geschikt is voor de DVD-drive van de N53SV, maar ik neem aan van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekoss
  • Laatst online: 11-05 15:59
Ik wil dus mijn DVD drive eruit halen en een caddy met HDD erin, maar is 2.7mm nou altijd goed? want ik vind dus deze:

http://www.newmodeus.com/...e8b62713e2dbc012e17fe87bf

Maar die is rechthoekig waar mijn dvd drive nog een uitsteeksel heeft aan de rechterkant, past dit dan wel of heeft iemand een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

niekoss schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:58:
Ik wil dus mijn DVD drive eruit halen en een caddy met HDD erin, maar is 2.7mm nou altijd goed? want ik vind dus deze:

http://www.newmodeus.com/...e8b62713e2dbc012e17fe87bf

Maar die is rechthoekig waar mijn dvd drive nog een uitsteeksel heeft aan de rechterkant, past dit dan wel of heeft iemand een andere?
Als je de laatste 10 pagina's door zoekt van dit topic, dan vind je er genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn N55 opgehaald. Heb er gelijk een ssd plus en upgrade gedaan naar 8 gb (volgende stap is 16)

Nu erg ik me alleen aan de stikkers die er schuin opgeplaatst zijn. Heeft iemand ervaring met het eraf halen van deze stikkers bij de N55 omdat deze op mat plastic geplaatst zijn (ben bang dat de kaders zichtbaar worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:39:
Ik heb net mijn N55 opgehaald. Heb er gelijk een ssd plus en upgrade gedaan naar 8 gb (volgende stap is 16)

Nu erg ik me alleen aan de stikkers die er schuin opgeplaatst zijn. Heeft iemand ervaring met het eraf halen van deze stikkers bij de N55 omdat deze op mat plastic geplaatst zijn (ben bang dat de kaders zichtbaar worden).
Bij mij zaten de stickers ook schuin, heb ze er ook afgehaald. Ik heb ze er voorzichtig vanaf getrokken en er waren daarna helemaal geen kaders of plakresten te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
kaders ontstaan pas na gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg nu het volgende gemeld bij apparaten en printers : Bluetooth module Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43). ik heb het eraf gegooid en bij opstarten automatisch stuurprogramma installeren laten doen, maar het probleem blijft. Opstarten duurt hierdoor ook langer..
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:47:
Heb sinds kort ook de Asus X5QSF, maar ik heb een vraag aan de andere eigenaren van deze laptop; werkt bij jullie het programma 'Asus Music Now'? De knoppen links op het toetsenbord reageren bij mij namelijk niet en ik kan asus music now ook niet installeren.
Dit probleem heb ik ook maar weet niet precies welke driver ik daarvoor moet installeren. In een latere reactie liet je weten dat je het gelukt is. Zou je aub aan kunnen geven welke driver het betreft.

• asx245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-08 23:38
Wacht nu al bijna 2 weken op mijn N53SV-SZ652V bij vandenborre (belgie)... Asus heeft nog steeds geen leveringsdatum bekend gemaakt. Worden ze nog wel gemaakt vraag ik mij af aangezien iedereen het nu over de opvolgers heeft :-S

[ Voor 16% gewijzigd door asx245 op 01-09-2011 12:13 ]

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:07

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:39:

Waar heb je hem gehaald?
en zit er nou een blu-ray speler in?

[ Voor 3% gewijzigd door SpeedfreakR op 01-09-2011 13:33 ]

Verwijderd

SpeedfreakR schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:27:
[...]

Waar heb je hem gehaald?
en zit er nou een blu-ray speler in?
Ik heb de X5QSF aangeschaft. Op de doos staat gewoon dat het de N55 betreft dus niet van de wijs laten brengen door dat nummer. Ik zou voor de X5QSF gaan als je geen blu-ray speler nodig hebt. Anders kom je al snel op de laptop van 1250 euro terecht. Ik heb nu de X5QSF met 8 gb en SSD plus 3 jaar verzekering voor dat bedrag omdat ik een blu-ray speler niet nodig had.

Graag zou ik willen weten welke driver benodigd is voor de audio toetsen.

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:07

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Ik heb ook nog even de campusshop gemaild, 7 september krijgen zij de X5QSF-S1095V weer binnen.
Ook nog een spreadsheet met specs gekregen

Verwijderd

SpeedfreakR schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:22:
Ik heb ook nog even de campusshop gemaild, 7 september krijgen zij de X5QSF-S1095V weer binnen.
Raar dat ze een andere typeaanduiding hebben dan op de website is weergegeven. De specificaties lijken gewoon vergelijkbaar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:36:
[...]

Ik heb de X5QSF aangeschaft. Op de doos staat gewoon dat het de N55 betreft dus niet van de wijs laten brengen door dat nummer. Ik zou voor de X5QSF gaan als je geen blu-ray speler nodig hebt. Anders kom je al snel op de laptop van 1250 euro terecht. Ik heb nu de X5QSF met 8 gb en SSD plus 3 jaar verzekering voor dat bedrag omdat ik een blu-ray speler niet nodig had.

Graag zou ik willen weten welke driver benodigd is voor de audio toetsen.
Je bedoelt de sneltoetsen links op het toetsenbord?
Deze driver: http://support.asus.com/d...&s=354&os=30&hashedid=n/a

Je zegt dat je een upgrade hebt gedaan naar 8GB RAM, waren er nog 2 SODIMM-sloten vrij?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 16:56:
[...]

Je bedoelt de sneltoetsen links op het toetsenbord?
Deze driver: http://support.asus.com/d...&s=354&os=30&hashedid=n/a

Je zegt dat je een upgrade hebt gedaan naar 8GB RAM, waren er nog 2 SODIMM-sloten vrij?
Aan de achterzijde zitten 2 sloten die in gebruik zijn. Sommige omschrijvingen zeggen dat er nog 2 vrije sloten beschikbaar zijn. Deze sloten zijn alleen niet toegankelijk aan de achterzijde. Dus vandaar eerst een upgrade naar 8gb (2gb vervangen voor 4gb). Wanneer meer gegevens bekend worden of er wel of geen 2 vrije sloten zijn ga ik (indien nodig) verder upgraden.

Driver opgelost thnx ! Nu nog even uitzoeken hoe ik via een sneltoets de touchpad uit kan schakelen, enkele irritaties bij de verslaglegging.

Nu moet dit schijnbaar mogelijk zijn met de FN+F9 sneltoets. Alleen deze toetsen werken niet lijkt dat hiervoor ook een driver benodigd is (welke?).

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2011 17:43 ]

Verwijderd

Ik heb de X5QS op 2 dagen geleverd gekregen. en ben er tevreden van.
wel vraag ik het mij af of er een manier is om het numeriek toetsenbord te laten werken zonder shift lock te moeten opzetten. iemand een idee?

(en met werken bedoel ik cijfers typen ipv symbolen zoals hij nu doet als shift lock afstaat)

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

SpeedfreakR schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:22:
Huh? Op de site staat deze: X5QSF-S1123V-NL

Ik ga mijn X5QSF maandag bestellen. Kan echt niet wachten tot hij binnen is. Nu nog even mijn oude laptop in de verkoop. :/

• dask
  • Laatst online: 18-05 18:06
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 18:51:
Ik heb de X5QS op 2 dagen geleverd gekregen. en ben er tevreden van.
wel vraag ik het mij af of er een manier is om het numeriek toetsenbord te laten werken zonder shift lock te moeten opzetten. iemand een idee?

(en met werken bedoel ik cijfers typen ipv symbolen zoals hij nu doet als shift lock afstaat)
Ik denk dat je zal moeten wachten op een BIOS update de komende maanden.
http://forum.notebookrevi...oblems-5.html#post7776669

[ Voor 10% gewijzigd door dask op 01-09-2011 21:18 ]

• Jackxl
vandaag mijn caddy binnen gekregen ( eindelijk )

http://www.ebay.com/itm/2..._trksid=p3984.m1439.l2649

paste prima. het frontje van de dvd speler kon overgezet worden dus er valt niets aan te zien.
Het werkt prima.

Ik blij met me caddy :)
En de hond met de bubblewrap

Afbeeldingslocatie: http://img687.imageshack.us/img687/3343/imag0085xh.jpg

• thaasie
  • Laatst online: 24-02 19:50
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 17:21:
[...]

Aan de achterzijde zitten 2 sloten die in gebruik zijn. Sommige omschrijvingen zeggen dat er nog 2 vrije sloten beschikbaar zijn. Deze sloten zijn alleen niet toegankelijk aan de achterzijde. Dus vandaar eerst een upgrade naar 8gb (2gb vervangen voor 4gb). Wanneer meer gegevens bekend worden of er wel of geen 2 vrije sloten zijn ga ik (indien nodig) verder upgraden.

Driver opgelost thnx ! Nu nog even uitzoeken hoe ik via een sneltoets de touchpad uit kan schakelen, enkele irritaties bij de verslaglegging.

Nu moet dit schijnbaar mogelijk zijn met de FN+F9 sneltoets. Alleen deze toetsen werken niet lijkt dat hiervoor ook een driver benodigd is (welke?).
He, ik ben ook van plan, zodra ik de Asus X5QSF-S1123V-NL van Campusshop heb, het geheugen te upgraden, en ook om er een SSD in te plaatsen. Een vraagje was, moet je niet beide geheugenmodules van dezelfde fabriekant en model hebben voor goede prestaties, of is het verlies bij 2 verschillende modelen, die beide op dezelfde snelheid geklockt zijn en evenveel geheugen hebben niet significant?
Ik twijfel ook nog wat ik er uit ga halen voor de SSD, de HDD of de DVD speler...

|Asus X5QS| |i7-2630| |GT555 2GB| |6GB| |750 GB 7200+120GB Vertex3)| |15,6" 1920 x 1080| •´¯¥¯`• |NZXT Guardian| |P5QL| |E8600| |HD4870| |4GB| |600W| |1TB 7200|

Verwijderd

Wat is de laatste keer dat je een dvd speler hebt gebruikt? Juist...

De geheugenDIMM's maken niet uit. Vaak worden dimms onder dezelfde naam met andere chips verkocht.... dus dat is geen garantie.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.