Anoniem: 394412

Topicstarter
Beste heren/dames,

Bij deze een opzetje voor een algemeen Asus N53SV-draadje om ervaringen & info uit te wisselen.

Vooraf: Ik dicht mijzelf noob-status toe, dus enig geduld & begrip wordt zeer op prijs gesteld :)

Ik heb sinds vandaag een N53SV-SZ404V, eerste indruk is positief. Mooi strak ontwerp (subjectief uiteraard), toetsenbord-flex valt me mee (is er wel, maar niet hinderlijk), aardig wat bloatware.
Nog maar net in bezit, dus verder weinig ervaringen. Maar meteen kwamen er enkele vragen op:

1) De dpi staat ingesteld op 125%. Dat is een prima grootte qua desktop (iconen & tekst), maar de tekst in de browser is zo klein dat het bijna niet te lezen is. Is dit een logische consequentie van de Full HD resolutie op een 15,6 inch scherm of zie ik iets over het hoofd?

2) Er is geen Windows disc meegeleverd. Wel is er een recovery-partitie, maar als ik me niet vergis krijg ik dan ook opnieuw alle bloatware erbij. Hoe doe ik een clean-install?

Thanks alvast!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Anoniem: 394412 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 00:38:
2) Er is geen Windows disc meegeleverd. Wel is er een recovery-partitie, maar als ik me niet vergis krijg ik dan ook opnieuw alle Asus bloatware erbij. Hoe doe ik een clean-install?
Dat is standaard. Vaak kun je tegen meerkosten een Windows DVD krijgen, vraag bij de fabrikant. Alternatief: een Windows OEM DVD vinden.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Anoniem: 394412 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 00:38:
1) De dpi staat ingesteld op 125%. Dat is een prima grootte qua desktop (iconen & tekst), maar de tekst in de browser is zo klein dat het bijna niet te lezen is. Is dit een logische consequentie van de Full HD resolutie op een 15,6 inch scherm of zie ik iets over het hoofd?
Dat is een logisch gevolg van jouw ogen die niet meer helemaal OK zijn en de hoge resolutie (tip: ga eens bij een opticien langs). Windows zet de DPI bij een resolutie van 1080p en een grafische kaart die je vaak in 15" laptops aantreft standaard op 125% om een 900p scherm te emuleren. (of 150% om een idee te krijgen hoe een 768p scherm eruit ziet)

Je kan hem, zoals ik met mijn haviksogenbril op 100% zetten, dan worden de UI elementen nog iets kleiner, dat werkt imo prettiger aangezien er dan simpelweg meer op het scherm past: tot 80 a 90 afstand kan ik het nog fatsoenlijk lezen.

Persoonlijk heb ik de pest aan grote elementen ne gooi ik het liefst zoveel mogelijk schermen naast elkaar open. De resolutie kan mij niet hoog genoeg zijn.

offtopic:
Kleine titelfix.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 22:42
Ik heb ook de N53SV-SZ404V besteld (bij BCC), helaas moet ik nog 2 weken wachten omdat de voorraad indicatie op hun website niet overeen kwam met de echte situatie....

Wel heb ik al met Asus kunnen regelen dat ik geld terug krijg voo mn Windows 7 licensie. Heb al een formulier van ze ontvangen waar ik mijn bankgegevens moet invullen, nu heb ik alleen nog mn serienummer en bon nodig om mee te sturen. Erg fijn!

Hoelang gaat jouw batterij ongeveer mee Klaatu?

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
2) Er is geen Windows disc meegeleverd. Wel is er een recovery-partitie, maar als ik me niet vergis krijg ik dan ook opnieuw alle bloatware erbij. Hoe doe ik een clean-install?
Bij Asus vind je een lijst van alle drivers, daarmee krijg je je Asus wel geinstalleerd. Bij de laptop die ik heb (de SV404V) kreeg ik in eerste instantie bluetooth niet aan de praat. Dat komt omdat je hiervoor niet de bluetooth driver moet installeren maar de wirelessdriver network driver inclusief utlity (normaal gesproken installeer ik alleen drivers, geen overbodige software). De bluetooth driver heb je dus niet nodig.

Mijn ervaringen met de N53SV-SZ404V.

Hd vervangen door SSD
Schone Windows 7 Ultimate installatie.

Snel, stil en vooral koel notebook (mijn vorige Dell wer heel veel warmer).
Redelijke bouw kwaliteit
Goed geluid (voor een laptop)
Voldoende aansluitingen
Scherm niet denderend, maar dat zal vooral komen omdat het een glanzend scherm is.
trekt veel stof aan :-(
Fijne resolutie.
Tikkie aan de zware kant.

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-05 07:31

appel22

WouterHietbrink.com

Ik heb zelf de Asus N53SV-SZ016V, erg fijne laptop!
Supersnel mooi design.

Ik heb de dpi ook op 100% gezet, vind het wel fijn zo klein zie ik er meer op!
Heb alleen dat de fn keys bij de f toetsen niet allemaal werken sinds het begin, iemand die die wel aan de gang heeft ?

Inventaris | WhatPulse

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-06 15:40

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik heb sinds een tijdje ook een N53SV-SZ016V :) lekker snel laptopje met een uber scherm ten opzichte van heel veel andere laptops, ik heb de dpi ook gewoon op 100% staan, heerlijk :*) .
nadelen vind ik wel dat de lijst van het scherm erg snel krast en dat de back cover erg snel vies word.
Verder is het toetsenbord wel wat buigzaam maar zeker niet slecht, het is alleen altijd even wennen TOV. een logitech illuminated ;)
De standaard installatie was ik na 2 weken al zat en heb er windows 7 professional op gezet wat als een zonnetje draait zonder alle overbodige tooltjes van asus en alle bloatware.
Verder ben ik ook erg tevreden over de accuduur van 4 uur als ik rustig aan doe, wel erg netjes imho voor een i7 laptop.
Een ding wat wel een beetje jammer is is dat alles heel erg snel werkt en zo maar dat de harde schijf zo traag is.
EDIT

overigens is het geheugen niet al te handig ingedeeld, er zitten 4 sloten in de laptop waarvan er 3 zijn gevuld zodat het in single channel draait ipv dual.

[Voor 15% gewijzigd door BGB4rn op 01-06-2011 11:33]

Signature

Anoniem: 140370

Wat is het verschil tussen de Z016V en de Z404V? Klopt het dat dit alleen de harde schijf is, namelijk 5600 rpm tegenover 7200 rpm of zie ik iets over het hoofd?

• BGB4rn

BGB4rn

en 750GB ipv 640GB en bt 3.0 ipv 2.1

Signature

Anoniem: 140370

Ja precies, de grootte van de harde schijven scheelt ook, maar dat is voor mij niet zon issue. Overweeg namelijk om de z404 te kopen en dan eventueel later nog een ssd erin te gooien, maar eerst een bekijken hoe hij draait op de 7200 rpm schijf

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:58
Ik heb de SZ404V besteld bij media markt, voor 774. Zeer goeie deal imo, een i7 met full Hd scherm heb ik nog nergens goedkoper gezien.
Ben benieuwd wanneer hij binnenkomt en hoe snel het systeem aanvoelt.

Op een andere site zag ik een mooie review van een gebruiker, hij heeft ook een oplossing voor het 'probleem' van de keyboard-flex, zie hier: http://nl.hardware.info/p...ng/2425/asus-n53sv-sz404v

• GtaDomii
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-06 07:41
Ik ben sinds vorige week in het bezig van een Asus N53SV, ik zat eerst nog een beetje te twijfelen tussen deze en de Dell XPS 15, maar de keuze was snel gemaakt: de Dell was simpelweg te duur (ruim genomen was de Asus 400 goedkoper), daarnaast vond ik de medewerkers bij Dell erg verwarrend, het leek wel alsof ze daar in India een aantal spoedcursus Nederlands hebben laten volgen en die op de support/verkoop gezet.

Verder de specs van mijn Asus zijn:

- Intel Core i7 2630QM (2Ghz, max 2,7 in Turbo)
- 6GB DDR3 1333MHz
- 1920x1080 Full HD Scherm
- 750GB 7200rpm HDD
- nVidia GeForce GT 540M 1GB DDR3 optimus
- 2 jaar in-home garantie

Zit je ? ik ga je nu de prijs vertellen: Met de 'vakantie' korting bij de mediamarkt heb ik hem meegenomen voor 720 euro !

Dingetjes die me opvielen:
- Als je de laptop op een tafel zet en je doet de Dvd speler open sleept deze over de tafel.
- Er zit geen 'klitterbandje' bij om de kabels netjes bij elkaar te binden. (NOTE: Asus een mail gestuurd, ik kreeg gewoon eentje toegestuurd)
-Grote en zware adapter.
-Keyboard flex, erger me er persoonlijk dood aan, vooral als je de J indrukt gaat hij van G naar : en van 8 naar de spatiebalk.. erg jammer

Ik post morgen even een foto van de Asus!

[Voor 12% gewijzigd door GtaDomii op 01-06-2011 23:11]

• [Roland]
  • Niet online
Msniekers schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 19:01:
Op een andere site zag ik een mooie review van een gebruiker, hij heeft ook een oplossing voor het 'probleem' van de keyboard-flex, zie hier: http://nl.hardware.info/p...ng/2425/asus-n53sv-sz404v
Dat is een mooie review! vond het jammer dat er geen chiklet keyboard op de Asus zat. Nu dus gelijk besteld :-)

Dacht dat ik een goede deal had een paar weken geleden bij de mediamarkt. Maar ik lees dat het nog beter kan. Heeft de vorige schrijver goed gedaan!

• Msniekers
GtaDomii schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 22:49:

-Keyboard flex, erger me er persoonlijk dood aan, vooral als je de J indrukt gaat hij van G naar : en van 8 naar de spatiebalk.. erg jammer
Zie de link in de post hierboven, daar staat een simpele oplossing vermeld.

• GtaDomii
Ja oke, het gaat om het idee dat Asus laptops levert die dit af fabriek al hebben..

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-06 08:06

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Ik heb deze (Asus N53SV-SZ404V) laptop aangeschaft voor de vriend van mijn zus, ik moet zeggen dat het een zeer aangename laptop is. Moet wel zeggen dat de multimedia toetsen niet vanaf het begin werkten en dat er een speciale driver gedownload moest worden. Voor de mensen die het zelfde probleem hebben. Download de ATK (dacht ik) driver van de Asus website, zet de compatibiliteitsmodus op Vista (hoogst mogelijk) en daarna onder Administrator laten uitvoeren. Dit zou het opgelost moeten hebben ;).

Bij het maken van de herstel DVD's word aangegeven dat er 6 nodig zijn, bij mij waren het er maar echter 5.

• GtaDomii
Nemean schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 23:06:
Download de ATK (dacht ik) driver van de Asus website, zet de compatibiliteitsmodus op Vista (hoogst mogelijk) en daarna onder Administrator laten uitvoeren. Dit zou het opgelost moeten hebben ;).
Die driver heeft daar geen effect op, ik heb het nog steeds onder Spotify..

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Ik heb het niet over de toetsen die in een bepaald programma werkt.

De laptop die nieuw was aangeschaft had van af het begin dat geen enkele multimedia toets werkte, met andere woorden; geluid zachter, geluid harder, geluid uit, en de accu instelling wisselaar. Door middel van die ATK te installeren, zullen die toetsen wel werken. Hij moet wel onder Vista worden uitgevoerd. Dat ze niet binnen Spotify werken zal eerder aan Spotify liggen.

Overigens werkt het bij mij wel gewoon onder WinAMP, BSplayer en dergelijke.

• GtaDomii
Ja dat snap ik, Multimedia toetsen doen het bij mij niet (dus ook onder Spotify) als ik op "Play" druk dan start media center. .

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

GtaDomii schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 23:21:
Ja dat snap ik, Multimedia toetsen doen het bij mij niet (dus ook onder Spotify) als ik op "Play" druk dan start media center. .
Ik heb gelezen dat je dat kunt aanpassen met een stukje software / register aanpassing, moet je even goed googlen :).

• glennvho
  • Laatst online: 06-06 10:21
Ik heb ook al zitten kijken naar deze laptops ter vervanging van mijn 4 jaar oude dell nu
Het enige probleem is dat ik deze modellen bijna niet in azerty uitvoering kan vinden, enkel de n53sv-sz048v-be is een azerty uitvoering die gelijke specs heeft, behalve dan dat er bluray inzit wat ik eigenlijk niet nodig vind, wel een beetje zonde van het geld eigenlijk.

Anoniem: 178972

glennvho schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 00:34:
Ik heb ook al zitten kijken naar deze laptops ter vervanging van mijn 4 jaar oude dell nu
Het enige probleem is dat ik deze modellen bijna niet in azerty uitvoering kan vinden, enkel de n53sv-sz048v-be is een azerty uitvoering die gelijke specs heeft, behalve dan dat er bluray inzit wat ik eigenlijk niet nodig vind, wel een beetje zonde van het geld eigenlijk.
Ik zit met hetzelfde probleem (Asus N53 serie keyboard vervangen)

Nu heb ik al wat gezocht, en vervangen is mogelijk, met deze zeker:
http://www.replacedirect....yboard-voor-asus-n50.html

en met deze denkik ook wel maar ben ik niet zeker:
http://cgi.benl.ebay.be/C...2563993df4#ht_1697wt_1139

Weet iemand of die 2e zou passen, want die ziet er echt goed uit

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:25
Qua formaat gaat dat wel passen afaik. Het grote probleem zit hem echter in de connector aan de achterkant. Al eerder heb ik met andere Asus modellen, zoals de K42, gezien dat de connector anders zat dan bij andere Asus laptops met hetzelfde toetsenbord... Alleen door de achterkant te kunnen controleren kun je die zekerheid krijgen.

[Voor 13% gewijzigd door GENETX op 02-06-2011 08:23]

• GtaDomii
Mijn Asus:

Foto's genomen met de HTC Desire.

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-06 19:49
ik heb de Asus nu een paar maanden in gebruik, het is qua specs een erg goede laptop maar er zijn toch wat minpunten:

- Het scherm, de resolutie is goed, maar ik had natuurlijk liever 4:3, of anders 16:10 gehad ipv 16:9. Alleen jammer dat de kijkhoek gewoon erg klein is en hij zo erg spiegelt dat ik altijd mijn laptop moet draaien als iemand bij me mee wil kijken op de laptop.
- De behuizing, hoewel deze lekker degelijk aanvoelt is hij helaas gewoon veel te groot voor een 15.6" laptop, er had ook makkelijk een 17" scherm in gepast. Mijn vorige 16" laptop is een stuk kleiner en de 15" laptop die ik hiervoor had is bijna een derde kleiner (was wel 4:3). Verder is er bij mij ook wel flex in het toetsenbord aanwezig, maar niet zoveel dat ik me er aan irriteer. Als laatste nog het glimmende zwarte plastic rond het scherm wat erg kras/stof/vlek gevoelig is.
- Hij wordt nu voor een paar honderd euro minder verkocht (ik heb 'm zelf nog voor 950 gekocht)
- Een SSD is eigenlijk wel nodig, de hdd is een gigantische bottleneck.
- De adapter, een prestatie van formaat, ik heb echt nog nooit zo'n grote/zware adapter gezien. Combineer dat met het feit dat de n53sv zelf ook niet bepaald een lichtgewicht is (2.9 kg) en het geheel is eigenlijk gewoon nogal zwaar voor een 15.6" laptop.

Pluspunten zijn er ook genoeg:
- specs/geld
- hij blijft lekker koel/stil
- voelt gewoon erg degelijk aan
- accuduur bij surfen/tekstverwerken (3 a 4 uur haal ik altijd vrij makkelijk)
- geluid is best goed
- touchpad werkt goed

Al met al een leuke laptop, maar hij is door het grote formaat, de zware en grote adapter meer geschikt als desktopvervanger dan echt als laptop, ik draag 'm elke dag op mijn rug en daar is ie eigenlijk niet geschikt voor (maar volgens mij geld dat voor de concurrentie van de n53sv ook).

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:25
KAdrifter schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 11:33:
Al met al een leuke laptop, maar hij is door het grote formaat, de zware en grote adapter meer geschikt als desktopvervanger dan echt als laptop, ik draag 'm elke dag op mijn rug en daar is ie eigenlijk niet geschikt voor (maar volgens mij geld dat voor de concurrentie van de n53sv ook).
Komt echt door die breedbeeldverhouding. Helaas is dat de maat om een laptop in te delen, want een huidige 15,6" is gewoon lomp inderdaad. 16:9 is sowieso crap. Ik heb zelf een 13,3" Asus U30Jc, ook 16:9. Maar echt, in de hoofte merk je het verschil wel, maar in de breedte is die laptop amper minder breed als mijn oude 15,4" 16:10 laptop.

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-06 19:49
GENETX schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 11:45:
[...]

Komt echt door die breedbeeldverhouding. Helaas is dat de maat om een laptop in te delen, want een huidige 15,6" is gewoon lomp inderdaad. 16:9 is sowieso crap. Ik heb zelf een 13,3" Asus U30Jc, ook 16:9. Maar echt, in de hoofte merk je het verschil wel, maar in de breedte is die laptop amper minder breed als mijn oude 15,4" 16:10 laptop.
Die breedbeeldverhouding is inderdaad grotendeels de boosdoener voor het formaat, maar het design helpt ook niet echt: aan de linker en rechterkant van het scherm zit nog dik 2 cm aan loze ruimte en boven en onder het scherm nog meer. Zonder die ruimte zou de laptop 4 cm minder breed en diep kunnen zijn en dat scheelt op een laptop die 40cm breed is nogal.

Verder heb ik de adapter even gewogen, 560 gram (andere weegschaal was stuk)

• Glaxo
  • Laatst online: 07-06 12:45
Dit is ook een andere toetsenbord soort zou dit beter typen en geen last hebben van flex?

• Niet online
KAdrifter schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 13:47:
Verder heb ik de adapter even gewogen, anderhalve kilo :X.
Weet je zeker dat de weegschaal niet gewoon stuk is? Dat is namelijk wel een serieus nadeel: de dell 120w? adapter weegt 0.49 kg en de sony variant (125w?) weegt 0.48 kg volgens notebookcheck.

Notebookcheck heeft wel het gewicht van de N53SN: 0.572 kg

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-03 21:30
Ik heb nu een week de SZ404V en hij bevalt prima. Alleen had ik wel wat wireless problemen, vrijwel direct vanuit de fabriek als na een clean install bleef ik problemen houden.

Het probleem was namenlijk dat wanneer ik verbindnig maakte met mijn router dit niet lukte en vervolgens mij draadloze router niet meer zichtbaar was, in het overzicht van draadloze verbindingen.
Na een herstart was mijn router weer zichtbaar maar kon ik nog steeds niet verbinden.
Mijn PS3 daarentegen had geen enkel probleem met verbinden.
Meerdere drivers geprobeerd zowel de 9.2 driver van opendrivers.com als de standaard 9.0 van de asus site. Zelfs nog een 8.0 driver waar windows mee aankwam. Met de nieuwe 9.2 driver werkt de hele verbinding alleen na een installatie, maar na een herstart van de laptop geeft hij aan dat het apparaat (wireless adapter) is uitgeschakeld.

Inmiddels ben ik er achter wat nu het probleem was.
Blijkbaar heeft de Atheros chip moeite met verbinden wanneer er meerdere draadloze netwerken zijn. Ik woon in een appartement complex en om mij heen zijn zo'n 12 draadloze netwerken. Middels inSSID kwam ik erachter dat mijn verbinding gewoon word weggedrukt en dan niet meer zichtbaar is terwijl andere netwerken gewoon zichtbaar blijven. Nadat ik mijn router vast op kanaal 6 had ingesteld, (gelijk aan die van mijn directe buren waarbij ik het beste signaal ontving) was het stabiel en kon ik probleemloos verbinding maken. De meest stabiele drivers die ik heb gebruikt zijn toch de 8.0 en 9.0.

Maar goed dat was voor mij niet de beste out of the box plug and play experience.

• Msniekers
Glaxo schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 13:48:
[...]

Dit is ook een andere toetsenbord soort zou dit beter typen en geen last hebben van flex?
Met dit toetsenbord ziet de laptop er wel beter uit vind ik, maar de flex blijft. Dit komt doordat er lege ruimte is tussen het toetsenbord en de onderdelen daaronder. Met wat dubbelzijdig plakband of ander vulmateriaal kun je die ruimte opvullen waardoor de flex aanmerkelijk vermindert, zie ook de link in een vorige post hier.

• Glaxo
Msniekers schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:03:
[...]

Met dit toetsenbord ziet de laptop er wel beter uit vind ik, maar de flex blijft. Dit komt doordat er lege ruimte is tussen het toetsenbord en de onderdelen daaronder. Met wat dubbelzijdig plakband of ander vulmateriaal kun je die ruimte opvullen waardoor de flex aanmerkelijk vermindert, zie ook de link in een vorige post hier.
Bedankt die link had ik niet gezien. Heb gelijk een chiclet keyboard besteld op ebay. Ik vind het er ook veel mooier uitzien en hopelijk tikt het ook beter.

• glennvho
weet iemand of er ergens ook matte schermen te vinden zijn voor deze laptop? Heb het eigenlijk niet zo op glossy schermen, heb veel liever een scherm zonder die vervelende reflecties. :)

Heb al zitten zoeken maar vind niet echt iets jammer genoeg.

• Niet online
koop een matte folie die je op je scherm plakt. Ik heb er ook eentje in de bestelling staan.

De kans is groot dat ik het niets vind, maar dan trek je het er zo vanaf :) Kost toch maar een tientje.

Of je koopt een aftermarket scherm. B156HW01 v4

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 02-06-2011 18:02]

• glennvho
En het is zeker dat dit scherm zonder problemen op deze laptop gaat werken en erin passen?

Weet je toevallig ook een goede winkel of webshop waar ik dit scherm goedkoop kan krijgen? :)
Op ebay is het allemaal rond de honderd pond dus vroeg mij af of het nergens goedkoper kan?

En het scherm vervangen redelijk makkelijk te doen en werkt het dan onmiddellijk of moet ik ook nog drivers of andere dingen installeren?

[Voor 20% gewijzigd door glennvho op 02-06-2011 18:16]

• Niet online
Niet op ebay kopen. 99% van de verkopers shipt "compatible" schermen met dezelfde afmetingen, maar andere specs. Soms is zelfs de resolutie anders.

Dat is volgens mij tegen de policy van eBay, maar het gebeurt toch.

Dat scherm wat ik opnoem is overigens het scherm uit de W520, de matte versie van het scherm uit de xps 15. Voor meer info zie http://forum.notebookrevi...5-l502x-glossy-matte.html

Het scherm zou meteen moeten werken, mist je upgrade van een ander 1080p scherm: anders kan de kabel anders zijn.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 02-06-2011 18:44]

• Basekid
Glaxo schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 17:38:
[...]

Bedankt die link had ik niet gezien. Heb gelijk een chiclet keyboard besteld op ebay. Ik vind het er ook veel mooier uitzien en hopelijk tikt het ook beter.
Heb je een link van de chiclet? Kan alleen een franse chiclet toetsenbord vinden :?

• glennvho
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 18:43:
Niet op ebay kopen. 99% van de verkopers shipt "compatible" schermen met dezelfde afmetingen, maar andere specs. Soms is zelfs de resolutie anders.

Dat is volgens mij tegen de policy van eBay, maar het gebeurt toch.

Dat scherm wat ik opnoem is overigens het scherm uit de W520, de matte versie van het scherm uit de xps 15. Voor meer info zie http://forum.notebookrevi...5-l502x-glossy-matte.html

Het scherm zou meteen moeten werken, mist je upgrade van een ander 1080p scherm: anders kan de kabel anders zijn.
Bedankt! :)
En je zegt wel niet op ebay kopen maar waar kan ik dit scherm dan anders kopen?

• Niet online
Je kan wel op ebay kopen, maar dan moet je er wel zeker van zijn dat hij exact dat scherm verkoopt. Zie de thread waar ik nar linkte voor voor enkele verkoopadressen.

• glennvho
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 20:23:
Je kan wel op ebay kopen, maar dan moet je er wel zeker van zijn dat hij exact dat scherm verkoopt. Zie de thread waar ik nar linkte voor voor enkele verkoopadressen.
Oke zal ik doen.
En heb overigens ook al zitten zoeken naar gewone shops die ze verkopen maar ik vind enkel een shop die die B156HW01 verkoopt, dus die v4 staat er niet bij, dit is waarschijnlijk een ander scherm dan? Link

edit: Hmm, en zou deze shop iets zijn?

[Voor 10% gewijzigd door glennvho op 02-06-2011 20:30]

• Niet online
V0 zit in mijn studio, identiek aan het xps 15 scherm met uitzondering van de gamut. V1 is de matte versie hiervan.
V5 zit in de N53 reeks, dat is het "brakke" 1080p scherm.
V7 zit in de xps 15, V4 is identiek maar dan met matte coating

Als er geen versienummer bijstaat is het waarschijnlijk v5, die heb je waarschijnlijk al in je laptop zitten. Vanwege de tegenvallende specs is deze ook het goedkoopst.
glennvho schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 20:27:
edit: Hmm, en zou deze shop iets zijn?
Mail je en vraag of ze *exact* een B156HW01 V4 hebben. Dat is de enige manier om er zeker van te zijn.

[Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 02-06-2011 20:33]

• Basekid
Hm, denk dat ik redelijk snel een chiclet toetsenbord en hybrid hardeschijf ga aanschaffen voor deze laptop.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 20:30:
V0 zit in mijn studio, identiek aan het xps 15 scherm met uitzondering van de gamut. V1 is de matte versie hiervan.
V5 zit in de N53 reeks, dat is het "brakke" 1080p scherm.
V7 zit in de xps 15, V4 is identiek maar dan met matte coating

Als er geen versienummer bijstaat is het waarschijnlijk v5, die heb je waarschijnlijk al in je laptop zitten. Vanwege de tegenvallende specs is deze ook het goedkoopst.

[...]

Mail je en vraag of ze *exact* een B156HW01 V4 hebben. Dat is de enige manier om er zeker van te zijn.
Wat bedoel je met het brakke scherm? Dat die veel licht weerkaatst?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Specsgewijs is de V5 veel slechter dan de rest. Zie http://www.anandtech.com/...nge-156-1080p-take-four/6
De xps (V7) staat ook in die tabel, en "mijn" scherm (V0) word vertegenwoordigd in de vorm van een compal notebook. Deze halen allebei veel hogere scores voor contrast en maximale helderheid. De kijkhoek is dan ook meestal beter.

Alle schermen (met uitzondering van de matte versies) hebben wel dezelfde glossy coating, maar de hogere helderheid helpt zeker in een fel verlichte omgeving.

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 03-06-2011 00:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 00:16:
Specsgewijs is de V5 veel slechter dan de rest. Zie http://www.anandtech.com/...nge-156-1080p-take-four/6
De xps (V7) staat ook in die tabel, en "mijn" scherm (V0) word vertegenwoordigd in de vorm van een compal notebook. Deze halen allebei veel hogere scores voor contrast en maximale helderheid. De kijkhoek is dan ook meestal beter.

Alle schermen (met uitzondering van de matte versies) hebben wel dezelfde glossy coating, maar de hogere helderheid helpt zeker in een fel verlichte omgeving.
wat je hier allemaal zegt vind ik knap interessant. Als je op deze manier echt een mat scherm kunt kopen dan is dat het overwegen waard. Weet je zeker dat zoiets past? Toch eens gaan zoeken hoe dit te doen is.

Past so'n scherm altijd? Dus ook als ik een 1366 scherm koop kan ik die vervangen met een 1080 scherm? Lijkt een stuk goedkoper dan gelijk een laptop met een hoog resolutie scherm kopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Dat kan technisch gezien wel, er zit maar een "maar" aan die upgrade. het verhaal kan je hier lezen:
http://forum.notebookrevi...uccess-3.html#post6933594

Bij dell zijn er wel juiste kabels in omloop, bundle het scherm is volgens mij $150 bij een bepaald mannetje, barlow00, welke je tegenkomt in de thread een paar posts;s omhoog. Maar volgens mij was hij out of stock omdat V4 (zijn woorden) niet meer in kleine hoeveelheden te bestellen is.

Maar persoonlijk vind ik glossy schermen niet eens zo erg (en ik heb een matte coating in de bestelling staan, puur om te kijken of het wat is). Dus ik blijf lekker bij mijn glossy exemplaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glaxo
Basekid schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 19:38:
[...]

Heb je een link van de chiclet? Kan alleen een franse chiclet toetsenbord vinden :?
Deze bijvoorbeeld. http://cgi.ebay.nl/ASUS-N...m3a652a8ba0#ht_979wt_1854

Zoek gewoon naar N53 keyboard

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Doessie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10-2021
Het opvullen met behulp van de stickertjes is wel een hele goede tip trouwens.Heb zelf het zachte gedeelte van zelfklevend klittenband genomen en daar reepjes van geknipt,dit op de metalen plaat geplakt.Het 'doorflexen' van het toetsenbord is nu zo goed als weg!
Helemaal top zo!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Doessie
Dit gaat ik ook zeker even in overweging nemen.Dit toetsenbord ziet er net even wat netter uit als het standaard toetsenbord!
Bedankt voor de link!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Doessie schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 15:00:
[...]

Dit gaat ik ook zeker even in overweging nemen.Dit toetsenbord ziet er net even wat netter uit als het standaard toetsenbord!
Bedankt voor de link!
Dat is wel de AZERTY versie! let op!

Ik heb deze gister gekocht
http://cgi.ebay.nl/NEW-AS...m23112d76ed#ht_1227wt_905
Hoop dat ie er over twee weken is, maak ik wel een foto hoe het eruitziet en vertel er wel bij hoe makkelijk het vervangen was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Doessie
Altijd_Lastig schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 16:30:
[...]

Dat is wel de AZERTY versie! let op!

Ik heb deze gister gekocht
http://cgi.ebay.nl/NEW-AS...m23112d76ed#ht_1227wt_905
Hoop dat ie er over twee weken is, maak ik wel een foto hoe het eruitziet en vertel er wel bij hoe makkelijk het vervangen was.
Zie toch echt een QWERTY toetsenbord op de afbeelding staan bij aanklikken.
En geeft aan dat hij ook voor de N73 serie geschikt is,aangezien ik die heb!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GtaDomii
Er staat ook dat het een US layout is.. dus dan is hij gewoon QWERTY.
De toetsenborden van huidige Asus notebooks zijn bijna allemaal hetzelfde qua aansluiting en pasvorm in de laptop (met uitzondering op netbooks en een aantal 15.6" notebooks).

Weet iemand overigens ook of er op de N53SV ook een aansluiting op het moederbord zit voor een backlit keyboard?

[Voor 6% gewijzigd door GtaDomii op 03-06-2011 16:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 289641

Basekid schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:33:
Ik heb ook de N53SV-SZ404V besteld (bij BCC), helaas moet ik nog 2 weken wachten omdat de voorraad indicatie op hun website niet overeen kwam met de echte situatie....

Wel heb ik al met Asus kunnen regelen dat ik geld terug krijg voo mn Windows 7 licensie. Heb al een formulier van ze ontvangen waar ik mijn bankgegevens moet invullen, nu heb ik alleen nog mn serienummer en bon nodig om mee te sturen. Erg fijn!

Ik heb hem ook bij BCC besteld, kan niet wachten tot hij binnen is. Ik had nog even gebeld, want ik kreeg via m'n orderstatus wel gewoon een TNT track&trace code maar de zending werd niet gevonden. Ze hebben me alvast een T&T code gegeven voor het moment dat de laptop wordt verzonden van BCC naar mij. Toen ik vroeg hoe het met de levering stond vertelde de man mij: "Asus heeft problemen met het aanleveren van deze laptop" Dus ik denk dat we na 2 weken krijgen te horen dat het product niet geleverd kan worden en dat wij kunnen kiezen: Of cashback, of een vergelijkbare laptop... Dit is al eens eerder voorkomen zie: http://tweakers.net/shopreview/251/bcc.html?Page=1#r_86538

Acties:
  • 0Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Doessie schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 16:41:
[...]

Zie toch echt een QWERTY toetsenbord op de afbeelding staan bij aanklikken.
En geeft aan dat hij ook voor de N73 serie geschikt is,aangezien ik die heb!
Idd, mijn fout.

• Basekid
Anoniem: 289641 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 17:45:
[...]

Ik heb hem ook bij BCC besteld, kan niet wachten tot hij binnen is. Ik had nog even gebeld, want ik kreeg via m'n orderstatus wel gewoon een TNT track&trace code maar de zending werd niet gevonden. Ze hebben me alvast een T&T code gegeven voor het moment dat de laptop wordt verzonden van BCC naar mij. Toen ik vroeg hoe het met de levering stond vertelde de man mij: "Asus heeft problemen met het aanleveren van deze laptop" Dus ik denk dat we na 2 weken krijgen te horen dat het product niet geleverd kan worden en dat wij kunnen kiezen: Of cashback, of een vergelijkbare laptop... Dit is al eens eerder voorkomen zie: http://tweakers.net/shopreview/251/bcc.html?Page=1#r_86538
Oh lekker, want de laptop heb ik besteld toen hij redelijk in de aanbieding (749 euro) was... voor dat geld is hij nergens te krijgen. Hopen maar dat hij eind van de aankomende week er weer is!

• bartbrinkman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:31

Mag ik vragen hoeveel je dan terug krijgt voor die licentie?

• Basekid
bartbrinkman schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 11:54:
[...]

Mag ik vragen hoeveel je dan terug krijgt voor die licentie?
Dat weet ik helaas nog niet, waneer ik mn laptop heb ontvangen en alles heb opgestuurd en mn geld heb ontvangen, zal ik het melden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Basekid
Nou daar is hij dan!

Even meteen mijn eigen Windows erop zetten en dan verder spelen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Ook eff gebeld, via de nieuwe track&trace krijg ik geen reactie op m'n trackingscode. De vrouw vertelde mij dat hij vandaag naar de post is gebracht en misschien vandaag en anders morgen bij mij thuis is... Ben benieuwd, zal ook direct eigen windows er op gooien omdat dat weigeren van de licentie wel handig is. Kan ik daar misschien een SSD of chiclet toetsenboord van kopen.

EDIT:
T&T werkt nu, waarschijnlijk morgen dus bezorgt mits er iemand hier thuis is... Weet iemand ongeveer het bedrag wat je terug krijgt voor een geweigerde windows licentie?

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 289641 op 07-06-2011 19:55]

• Bertjj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 01:31
Ik heb sinds vandaag de ASUS N53SV-SZ404V, echt een juweeltje! (:
Alleen merk ik één ding op, de optimus-led brand constant blauw.. Dit wil dus zeggen dat altijd de Nvidia gpu wordt gebruikt? Hij wordt alleen 2 sec wit wanneer ik de power-mode verander (die knop linksboven). Ik heb helemaal geen programma's open staan, hoe kan het dan dat de Nvidia gpu constant wordt gebruikt?

• Basekid
Bertjj schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:46:
Ik heb sinds vandaag de ASUS N53SV-SZ404V, echt een juweeltje! (:
Alleen merk ik één ding op, de optimus-led brand constant blauw.. Dit wil dus zeggen dat altijd de Nvidia gpu wordt gebruikt? Hij wordt alleen 2 sec wit wanneer ik de power-mode verander (die knop linksboven). Ik heb helemaal geen programma's open staan, hoe kan het dan dat de Nvidia gpu constant wordt gebruikt?
Nee, blauw is dat de intel HD 3000 wordt gebruikt.

• Bertjj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 01:31
Basekid schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:10:
[...]

Nee, blauw is dat de intel HD 3000 wordt gebruikt.
dat is raar.. dan wordt juist de Nvidia kaart gebruikt als ik afsluit? :P
nja, het zal dan wel goed zitten :)

• Basekid
Vind trouwens wel de powerbrick echt gigantisch groot....

Bertjj schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:16:
[...]

dat is raar.. dan wordt juist de Nvidia kaart gebruikt als ik afsluit? :P
nja, het zal dan wel goed zitten :)
Misschien omdat dan het programma niet meer werkt wat het switchen tussen de twee gpu's regelt?

• Msniekers
Vandaag heb ik hem dan ook eindelijk binnen, de SZ404V.
Net voor de eerste keer opgestart dus ik moet alles nog een beetje ondervinden, eerste indruk is heel positief vooral wat betreft de mooie hoge resolutie en de bouwkwaliteit.
Tot nu toe is ie ook zeer stil, het enige wat ik hoor is heel zachtjes het draaien van de hdd.
Wat me wel meteen opvalt is dat de button onder het tochpad alleen in het midden vast lijkt te zitten waardoor deze tikt als je afwisselend links en rechts klikt, beetje een wip-idee. Is dat bij jullie ook?

Ik heb hem ook binnen, direct verse Windows erop gegooit. Ben nog wel even benieuwd hoeveel geld je terug krijgt voor de licentie, dat ga ik nog even uitzoeken. Gelukkig heb ik heel weinig flex, ik merk er eigenlijk niks van. Ik wil misschien na een tijdje nog een SSD toevoegen, maar wat ik nu even ga kopen:
-Chiclet toetsenboord
-Anti-glare folie voor op het beeldscherm
-Notebook sleeve, 15,6 inch zal het niet worden omdat de rand rond het beeldscherm zo groot is. Denk dat ik eerder voor een 16/17 inch moet gaan?

• Msniekers
Ik vind het geluid van de luidsprekers erg tegenvallen, het lijkt wel alsof er ergens een 'noise' optie aanstaat; redelijk wat ruis en een soort van resonantie. Asus sonic master heb ik al uitgezet, alle andere verbeteropties ook, zie ik iets over het hoofd of ligt het aan de speaker? Met een hoofdtelefoon is het een stuk beter.

• BGB4rn

BGB4rn

Anoniem: 289641 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:19:
Ik heb hem ook binnen, direct verse Windows erop gegooit. Ben nog wel even benieuwd hoeveel geld je terug krijgt voor de licentie, dat ga ik nog even uitzoeken. Gelukkig heb ik heel weinig flex, ik merk er eigenlijk niks van. Ik wil misschien na een tijdje nog een SSD toevoegen, maar wat ik nu even ga kopen:
-Chiclet toetsenboord
-Anti-glare folie voor op het beeldscherm
-Notebook sleeve, 15,6 inch zal het niet worden omdat de rand rond het beeldscherm zo groot is. Denk dat ik eerder voor een 16/17 inch moet gaan?
Ik heb hem in een 15,6'' sleeve van targus zitten, de zamba om precies te zijn, het is dan wel krap maar ik krijg hem zonder al te veel moeite dicht, ik moet zeggen dat de randjes van de laptop nu wel wat zilveren verf missen omdat de rits daar telkens langs komt.
Dat zie je niet heel erg maar als je hem liever helemaal netjes houd zou ik gaan voor een grotere sleeve, als je de ruimte niet hebt zo als ik zou ik gewoon een 15,6 incher gaan ;).

Signature

• [Roland]
  • Niet online
Msniekers schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:02:
Ik vind het geluid van de luidsprekers erg tegenvallen, het lijkt wel alsof er ergens een 'noise' optie aanstaat; redelijk wat ruis en een soort van resonantie. Asus sonic master heb ik al uitgezet, alle andere verbeteropties ook, zie ik iets over het hoofd of ligt het aan de speaker? Met een hoofdtelefoon is het een stuk beter.
Misschien exemplarisch?
Ik vind het geluid erg goed (voor een laptop), voor film zet ik geen aparte boxen meer aan, iets wat ik met vorige laptops wel altijd deed. Stop er even een koptelefoon in, weet je of het aan de speakers of aan de instellingen ligt.

heb een kale installatie met de laatste drivers van de Asus site gebruikt.

• Kaasrol
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:29
Ik zit te twijfelen tussen de N53SV-SZ404V en de N53SN-SZ129V, is 100 euro meer voor de GT550M het waard? Zelf zal ik er nog wel een andere HD in zetten, dus de 5400RPM is geen probleem.
Ik kan niet kiezen :{

• COWBertha
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-06 23:38
De 540m en de 550m zijn hardwarematig hetzelfde alleen is de 2e hoger geklokt. Als je niet bang bent voor wat overclocken is het het geld zeker niet waard...

Ik moet wel zeggen dat ik een beetje gek word van de trackpad, ik wil gewoon scrollen maar hij gaat oppeens vergroten of er komt (sporadisch) een vergrootglas in beeld... Weet iemand hoe ik dat vergroten enzo kan uitschakelen en ik het alleen houd bij scrollen en klikken?

EDIT:
Zelf even de handleiding erbij gepakt, zo kan je functies starten en uitschakelen: Configuratiescherm-->Muis eigenschappen en dan tabje Elan. Inzoomen doe ik wel met cntrl +

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 289641 op 09-06-2011 17:11]

• EtotheP
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 22:40
Msniekers schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:02:
Ook ik heb dit, vind het erg vervelend.

Daarnaast al meerdere malen meegemaakt dat de laptop bij gewone taken (mediaplayer, internet) vast loopt, waarbij niks meer is te doen dan het stroom eraf te halen. Baal hier ontzettend van, heb er dan ook te weinig verstand van om het probleem te achterhalen.

Ik denk er nu over na om ook maar een Windows te kopen voor een nieuwe installatie zonder alle asus troep!

EtotheP schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:45:
[...]

Ook ik heb dit, vind het erg vervelend.

Daarnaast al meerdere malen meegemaakt dat de laptop bij gewone taken (mediaplayer, internet) vast loopt, waarbij niks meer is te doen dan het stroom eraf te halen. Baal hier ontzettend van, heb er dan ook te weinig verstand van om het probleem te achterhalen.

Ik denk er nu over na om ook maar een Windows te kopen voor een nieuwe installatie zonder alle asus troep!
U hoeft helemaal geen nieuwe windows te kopen, u heeft namelijk al een officiele activeer sleutel voor de Windows 7 Home Premium NL installatie. U hoeft enkel nog een windows home premium installatie dvd te regelen. Dit kun u bijvoorbeeld downloaden, of misschien wel bestellen via de microsoft website.

Anoniem: 262838

Zou ook heel graag deze laptop (Asus K53SV-SX146V) aanschaffen door zijn goede prijs/prestatie verhouding. Alleen vind ik hem niet met een AZERTY toetsenbord. En aan een qwerty toetsenbord kan ik waarschijnlijk niet wennen. Een spik splinter nieuwe laptop openbreken voor een azerty toetsenbord vind ook maar sneu. Weet iemand toevallig of deze ooit uitkomt met azerty toetsenbord ?

Overigens is het aanbod hier in België bij mediamarkt,verschil tussen alternate.be of alternate.nl, krëfel, vandenborre, makro echte bedroevend wat de nieuwe i reeks betreft. Ook valt het me op dat de laptops in Nederland veel goedkoper te verkrijgen zijn. Ik baal ervan.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 262838 op 10-06-2011 00:05]

• Basekid
Asus geeft 43 euro terug voor Windows licencie :)

• Kaasrol
COWBertha schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:53:
De 540m en de 550m zijn hardwarematig hetzelfde alleen is de 2e hoger geklokt. Als je niet bang bent voor wat overclocken is het het geld zeker niet waard...
Dus als ik de 540m overklok heb ik in feite een 550m? En is dat redelijk simpel te doen bij een laptop? Ik wil hem niet tot op de gpu openhalen :P
Sorry als ik dom klink, maar ik heb nog geen ervaring wat dat betreft :)
Anoniem: 262838 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:45:
Zou ook heel graag deze laptop (Asus K53SV-SX146V) aanschaffen door zijn goede prijs/prestatie verhouding. Alleen vind ik hem niet met een AZERTY toetsenbord. En aan een qwerty toetsenbord kan ik waarschijnlijk niet wennen. Een spik splinter nieuwe laptop openbreken voor een azerty toetsenbord vind ook maar sneu. Weet iemand toevallig of deze ooit uitkomt met azerty toetsenbord ?

Overigens is het aanbod hier in België bij mediamarkt,verschil tussen alternate.be of alternate.nl, krëfel, vandenborre, makro echte bedroevend wat de nieuwe i reeks betreft. Ook valt het me op dat de laptops in Nederland veel goedkoper te verkrijgen zijn. Ik baal ervan.
Kun je hem niet gewoon uit Frankrijk kopen?

[Voor 45% gewijzigd door Kaasrol op 10-06-2011 15:34]

• COWBertha
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-06 23:38
Yup, zoek maar op tweakers, de 525m is ook dezelfde kaart maar nog iets lager geklokt (600 ipv 672), deze zit bv in de XPS 15. Meerdere mensen hadden geen zin om de meerprijs van 80 euro hiervoor te betalen en klokken hem over. Je moet wel opletten als je er aan begint, ik ga het zelf ook proberen. Staan genoeg topics over;).

Succes ermee!

• Kaasrol
COWBertha schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:38:
Yup, zoek maar op tweakers, de 525m is ook dezelfde kaart maar nog iets lager geklokt (600 ipv 672), deze zit bv in de XPS 15. Meerdere mensen hadden geen zin om de meerprijs van 80 euro hiervoor te betalen en klokken hem over. Je moet wel opletten als je er aan begint, ik ga het zelf ook proberen. Staan genoeg topics over;).

Succes ermee!
Super, dat scheelt toch weer meer dan 100 euro, en een betere HDD. Bedankt! :)

• Msniekers
Ik heb toch besloten deze laptop te retourneren na er een paar dagen mee gewerkt te hebben, kan niet zo goed wennen aan de hoge resolutie op dit relatief kleine scherm en stap dus over naar een desktop.
Als iemand eventueel geïnteresseerd is in een overname (70 euro goedkoper dan huidige laagste pricewatch-prijs) : zie vraag & aanbod.

• [Roland]
  • Niet online
Mijn clicklet toetsenbord is binnen, TNT is gister aan de deur geweest, natuurlijk was ik aan het werk. Mag nu dus wachten tot dinsdag voor ik hem op kan halen :-( . Waar is de tijd dat de post dan 's avonds gewoon nog een keer kwam.

Is niet anders.

Ander punt:
Ik heb mij HD vervangen door een ssd. Helemaal geweldig, is een aanrader. Speel (nog) veel met de laptop en heb de ssd al een aantal keer vol gehad. De HD zit in een case maar a) hang ik die er niet altijd aan en b) die is nu al een paar keer gevallen waardoor ik verbaasd ben dat deze het dus nog doet.

Aangezien ik mijn dvd speler nog niet één keer gebruikt heb kan ik die best missen. Wil daar de hd in zetten. Nu heb ik wel dit gevonden http://www.newmodeus.com/...duct_info&products_id=304 . Maar dit vind ik vrij prijzig voor een stukje plastic. Er zouden meer mogelijkheden moeten zijn, heb alle mij bekende zoekwoorden voor zoiets al gebruikt, dus wellicht niet. Maar kent iemand een alternatieve manier om een tweede hd in deze laptop te zetten?

@altijd_lastig
Ik denk dat downstar hier meer over weet, misschien moet je hem even pmen als hij hier niet reageert.
Even over dat chicklet toetsenbord, ga je die direct bevestigen? Zal je dan eventueel een kleine foto tutorial/kwaliteits review + shop adres willen toevoegen? Ik wil binnenkort namelijk ook een chicklet toetsenbord bestellen.

Anoniem: 162949

Msniekers schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 21:32:
Ik heb toch besloten deze laptop te retourneren na er een paar dagen mee gewerkt te hebben, kan niet zo goed wennen aan de hoge resolutie op dit relatief kleine scherm en stap dus over naar een desktop.
Als iemand eventueel geïnteresseerd is in een overname (70 euro goedkoper dan huidige laagste pricewatch-prijs) : zie vraag & aanbod.
Retourneren? Dat is toch niet meer mogelijk zodra je Windows hebt geïnstalleerd?

• PiebeJan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-04-2021
Heel erg bedankt voor de informatie in deze topic. Ik ben van plan om deze laptop ook te kopen... Zit alleen nog heel erg te twijfelen welke versie ik zal nemen. Ik denk dat ik voor de SZ507V en dan de rest van het geld t.o.v. de andere versies gebruik om een SSD erin te zetten en een mat scherm (en evt. BD).

Gisteren al iemand gezien met deze laptop en even naar ervaringen gevraagd, en zelf ook even naar gekeken. Ik was wel positief over de laptop.

Nu wil ik alleen 1 ding heel graag weten voor ik deze laptop koop!
Zou iemand van jullie voor mij kunnen kijken of de Ship simulator Extremes Demo enigszins loopt op deze laptop? http://www.shipsim.com/downloads/demos (Bovenste)
Ik weet dat de laptop niet voldoet aan de minimumeisen qua grafische kaart, maar ik lees van heel veel mensen die het op een mindere grafische kaart ook aan de praat krijgen. Het gaat mij er niet om dat het in hoge kwaliteit loopt, maar ik wil weten óf het nog een beetje soepel loopt!

Alvast heel erg bedankt voor het testen.

• Glaxo
Anoniem: 289641 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:30:
@altijd_lastig
Ik denk dat downstar hier meer over weet, misschien moet je hem even pmen als hij hier niet reageert.
Even over dat chicklet toetsenbord, ga je die direct bevestigen? Zal je dan eventueel een kleine foto tutorial/kwaliteits review + shop adres willen toevoegen? Ik wil binnenkort namelijk ook een chicklet toetsenbord bestellen.
http://nl.hardware.info/p...ng/2425/asus-n53sv-sz404v

Kijk even bijna onderaan daar geeft deze persoon instructie hoe dat keyboard te vervangen is. Mijne is ook onderweg.

[Voor 0% gewijzigd door Glaxo op 11-06-2011 14:06. Reden: tikfout]

• Glaxo
[b][message=36204662,noline]

Aangezien ik mijn dvd speler nog niet één keer gebruikt heb kan ik die best missen. Wil daar de hd in zetten. Nu heb ik wel dit gevonden http://www.newmodeus.com/...duct_info&products_id=304 . Maar dit vind ik vrij prijzig voor een stukje plastic. Er zouden meer mogelijkheden moeten zijn, heb alle mij bekende zoekwoorden voor zoiets al gebruikt, dus wellicht niet. Maar kent iemand een alternatieve manier om een tweede hd in deze laptop te zetten?
Deze zou ook moeten passen heb het al bekeken.
http://cgi.ebay.nl/9-5mm-...m483e39abf9#ht_4423wt_922

• [Roland]
  • Niet online
Thanx!!!!!! Blijkbaar zijn mijn zoek skills nog niet optimaal.
Voor die 8 euro probeer ik het gewoon. Zal laten weten of het echt past!

• [Roland]
  • Niet online
Anoniem: 289641 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:30:
@altijd_lastig
Ik heb het clicklet gekoch naar aanleiding van de review op hardware info, de link die hierboven gegeven is geeft alle informatie.

Een foto wil ik wel plaatsen als het gemonteerd is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MadWeasel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-03-2020
Anoniem: 262838 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:45:

Daar heb je volledig gelijk in! De prijzen van de laptops in België zijn steeds een stuk hoger dan die in Nederland.
Bij Asus moet je dan nog eens maanden wachten eer een AZERTY-toetsenbord beschikbaar is... Heel jammer allemaal.

Ik zat nog even te kijken voor een backlit chicklet tobo, maar de goedkoopste is op ebay vekrijgtbaar voor 320 dollar... Gaat hem niet helemaal worden haha

• Msniekers
Anoniem: 162949 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:30:
[...]

Retourneren? Dat is toch niet meer mogelijk zodra je Windows hebt geïnstalleerd?
Volgens de wetgeving mag je een product dat op internet is gekocht 7 dagen proberen en indien het niet voldoet terugsturen. Een laptop kun je niet proberen zonder windows geinstalleerd te hebben, dus zou een webshop een geinstalleerde laptop ook moeten accepteren voor retour, al zijn de meeste winkels daar niet zo helder in.

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:03
Deze past. Werking nog niet kunnen testen.

Toetsenbord clipjes bovenaan in drukken, twee schroefjes losmaken. Voorzichtig frontjes wisselen en voila !
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=120736826213
Hier zie je hoe hij open gaat, wel een beetje te ver voor alleen de DVD drive http://forum.notebookrevi...ot-bored-disassembly.html

Nu nog een uitzoeken hoe ik vanuit de recovery image, windows zo gek krijg om op de SSD te springen

[Voor 21% gewijzigd door Joto op 14-06-2011 16:49. Reden: Explode view added]

1+1+1 = 1

• Glaxo
Joto schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:54:
[...]

Deze past. Werking nog niet kunnen testen.

Toetsenbord clipjes bovenaan in drukken, twee schroefjes losmaken. Voorzichtig frontjes wisselen en voila !
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=120736826213

Nu nog een uitzoeken hoe ik vanuit de recovery image, windows zo gek krijg om op de SSD te springen
Deze is nog goedkoper, laat ik die dan maar bestellen. Tanx mate

• Basekid
Heeft iemand een sleeve voor deze laptop? Zo ja, hoe dik is de sleeve?

Er zijn er niet zoveel te vinden waar 35mm dikke laptops inpassen :(

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:50
Hoe heb je dat met Asus geregeld dan? Ben ook van plan deze laptop te halen en aangezien ik via mijn school gratis Windows 7 Prof kan krijgen heb ik W7 van Asus niet nodig.

• [Roland]
  • Niet online
Altijd_Lastig schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 14:40:
[...]

Ik heb het clicklet gekoch naar aanleiding van de review op hardware info, de link die hierboven gegeven is geeft alle informatie.

Een foto wil ik wel plaatsen als het gemonteerd is.
Ik heb al heel laptops onderhanden gehad in mijn leven en ook al heel veel toetsenborden vervangen maar dat ging nog nooit zo snel als bij deze Asus. Ziet er een stuk beter uit en typt ook fijn. Aanrader voor die 15 euro!

Basekid schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:44:
Heeft iemand een sleeve voor deze laptop? Zo ja, hoe dik is de sleeve?

Er zijn er niet zoveel te vinden waar 35mm dikke laptops inpassen :(
Ik heb op aanraden van een iemand hier op het forum een targus zamba gekocht voor 20 euro bij paradigit. Hij past daar in! Die sleeve is zeer goed, lijkt mij zeer stevige bescherming bieden

• Basekid
joepiesaus schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:35:
[...]

Hoe heb je dat met Asus geregeld dan? Ben ook van plan deze laptop te halen en aangezien ik via mijn school gratis Windows 7 Prof kan krijgen heb ik W7 van Asus niet nodig.
je moet ze emailen ( mark_scholten@asus.com) dat je de windows licencie niet gebruikt. Dan moet je wat formuliertjes invullen en je windows sticker opsturen. Dan krijg je 43 euro terug,

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:50
Mooi, bedankt voor de info.
Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee