Toon posts:

Asus N53 serie keyboard vervangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 178972

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben een beetje aan het rondkijken om een nieuwe laptop te kopen, maar ik heb gemerkt dat laptops in qwerty veel beter te verkrijgen zijn, en dan dikwijls veel goedkoper!

Ik wil een Asus N53SV, en diegene die me aangeraden werd bij de lokale laptopboer was deze:
http://www.laptopshop.be/...-n53sv-sx374v-azerty.html

Voor ongeveer dezelfde prijs.

Nu zag ik op deze website ook deze staan:
http://www.laptopshop.be/...nt/asus-n53sv-sz404v.html

Deze is amper 5 euro duurder, maar heeft wel een snellere processor EN een Full HD scherm (van wat ik gelezen heb is dit zeer aaangenaam vs 1366x768).

Enige probleem is dat het toetsenbord qwerty is en ik graag azerty had gehad. En als ik deze laptop in azerty zoek vind ik veel duurdere prijzen zoals deze:
https://www.megamobile.be...l_i7_2630QM,_8GB,_640GB,/

Waarom het grote verschil in prijzen? En als ik een N53SV koop met qwerty, is het dan mogelijk (zonder de garantie te verliezen) om het toetsenbord te vervangen met een azerty?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het verschil tussen toetsenborden is puur de opschrift van de toetsen, verder niets. Dat azerty duurder is dan qwerty kom puur omdat het een veel kleinere afzetmarkt is.

IMHO is de beste oplossing om gewoon in je OS de layout instellen die je gewend bent en negeren wat er exact op de toetsen gedrukt staat (ik typ dit vanaf een Argentijns-Spaanse toetsenbord, maar hij staat gewoon op US (104) in m'n OS).

Anders kun je proberen achteraf een los azerty toetsenbord te kopen en die in te bouwen, maar eentje vinden zou wel eens lastig en duur kunnen zijn.

Soittakaa Paranoid!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 12:13
Je kan ook stickers kopen die je over je toetsen kan plakken, zodat je een azerty lay-out krijgt.
Dat is misschien niet zo mooi maar wel een stuk goedkoper dan een nieuw toetsenbord.
Je zou even kunnen kijken bij Twindis en EET Holland, beide hebben veel laptop onderdelen.
Je lokale computer boer zou daar kunnen bestellen, en dan kan je die er gewoon inzetten.
Wat betreft de garantie ben ik niet zo bang, ik zou alleen wel het originele toetsenbord bewaren zodat je die er terug in kan zetten.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Topicstarter
ok bedankt voor de reacties! ik heb ondertussen al enkele vervangkeyboards gevonden die azerty zijn en die zouden moeten passen:

http://cgi.ebay.com/ASUS-...90302457030#ht_2771wt_905

Ziet er naar mijn mening mooier uit dan het originele!

• Glaxo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-05 15:05
En ze zijn heel makkelijk te plaatsen

• glennvho
  • Laatst online: 26-04 11:55
Dat toetsenbord dat je aanhaalt is inderdaad een goede en goedkope oplossing. Het vergelijkbare model voor de 404 is deze: asus-n53sv-sz048v-be.

Deze heeft wel blu-ray dan maar dit vind ik de meerprijs van 200 niet waard eigenlijk, en ook omdat deze dan maar 640gb 5400rpm harde schijf heeft.

Dus het beste zou eigenlijk zijn om gewoon de qwerty versie te bestellen en het bovenvermelde toetsenbord toch? Ik wil echt wel graag gewoon een azerty toetsenbord.

[Voor 4% gewijzigd door glennvho op 02-06-2011 17:48]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Anoniem: 178972 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 00:10:
Deze is amper 5 euro duurder, maar heeft wel een snellere processor EN een Full HD scherm (van wat ik gelezen heb is dit zeer aaangenaam vs 1366x768)
Zou toch aanraden om dit zelf te gaan bekijken ergens in een winkel, want ik vind het bijvoorbeeld helemaal niks. Te klein. En volgens mij is het sowieso niet goed voor je ogen, die kleine letters.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Glashelder schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 17:51:
[...]

Zou toch aanraden om dit zelf te gaan bekijken ergens in een winkel, want ik vind het bijvoorbeeld helemaal niks. Te klein. En volgens mij is het sowieso niet goed voor je ogen, die kleine letters.
Of, maar je hebt tenminste de optie om de resolutie te verlagen of verhogen naar je eigen zin! Het MOET niet op 1080p staan maar bvb op 1600x900.. En dat vind ik al de kleine moeite meer waard + de best wel veel betere processor = deal voor mij :D
glennvho schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 17:46:
Dat toetsenbord dat je aanhaalt is inderdaad een goede en goedkope oplossing. Het vergelijkbare model voor de 404 is deze: asus-n53sv-sz048v-be.

Deze heeft wel blu-ray dan maar dit vind ik de meerprijs van 200 niet waard eigenlijk, en ook omdat deze dan maar 640gb 5400rpm harde schijf heeft.

Dus het beste zou eigenlijk zijn om gewoon de qwerty versie te bestellen en het bovenvermelde toetsenbord toch? Ik wil echt wel graag gewoon een azerty toetsenbord.
Denkik wel ja, met wel ik weet zelf niet zeker of dit toetsenbord past! Maar ik ga het wel zo proberen denkik

EDIT: Ik heb net met de verkoper van het toetsenbord gemaild, en die zegt dat het moet passen!

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 178972 op 03-06-2011 09:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• glennvho
  • Laatst online: 26-04 11:55
Anoniem: 178972 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 00:07:

Denkik wel ja, met wel ik weet zelf niet zeker of dit toetsenbord past! Maar ik ga het wel zo proberen denkik

EDIT: Ik heb net met de verkoper van het toetsenbord gemaild, en die zegt dat het moet passen!
En weet hij ook of de aansluiting dan aan de juiste kant zit?
En zou het kunnen verschillen van model tot model met zelfde productnummer of zouden de aansluiting altijd gelijk zitten, heb namelijk geen ervaring met asus notebooks en zou dit graag ook zeker weten voor ik mij er een aanschaf + dat toetsenbord dat jij aangeeft.
Dat toetsenbord ziet er in elk geval wel mooi uit, mooier of het origineel vind ik. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
glennvho schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 12:28:
[...]

En weet hij ook of de aansluiting dan aan de juiste kant zit?
En zou het kunnen verschillen van model tot model met zelfde productnummer of zouden de aansluiting altijd gelijk zitten, heb namelijk geen ervaring met asus notebooks en zou dit graag ook zeker weten voor ik mij er een aanschaf + dat toetsenbord dat jij aangeeft.
Dat toetsenbord ziet er in elk geval wel mooi uit, mooier of het origineel vind ik. :)
Sorry dat weet ik niet :) Zul je hem zelf eens moeten vragen ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee