Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
het volgende bericht wil ik toch delen onder de andere tweakers.

ik heb zelf een ASUS N53SV-SV016V deze laptop bevat de nieuwe Sandy-Bridge die al gauw bekend werdt als zeer snel maar ook als problematisch op de sata controller.

er werdt eerst vermeld dat deze laptop niet onderhevig was aan de problemen die in de chipset zitten omdat deze alleen gebruik maakt van sata 600 poorten.

bron: tweakers nieuws

toch blijkt nu dat deze uitspraak van asus te niet gedaan want ineens staat de laptop bij hun op de problemen lijst. die in het begin vele malen kleiner was, hier heb ik helaas geen bron van omdat ik de site niet in datum terug kan zetten maar ik heb dit met eigen ogen gezien.

nu heb ik met asus gebeld en blijkt dat idd het geval dat ook mijn laptop onderhevig is aan dit probleem. nu zijn er volgens asus 2 manieren om dit op te lossen. terug naar de winkel waar je je apparaat hebt aangeschaft en dan zou je het aankoop bedrag terug krijgen of je maakt gebruik van de regeling van asus waarbij hun de laptops ruilen voor een andere zonder dit probleem. dit zal naar waarschijnlijkheid een laptop worden met de zelfde specs maar kan misschien wel onder een nieuw type nr op de markt komen. Ofdeze versie alleen een notebook zal zijn met een reworkt mobo of zelfs alleen de chipset vervangen zal worden weten ze mij aan de helpdesk niet te vermelden. Deze handeling kan pas plaats vinden rond april, mei dan wordt je via mail of telefoon gecontacteerd dat er een ruil exemplaar klaar. Dit zal alles te maken hebben met intel en de levering van de cipsets. Of je je hdd dan mee kan nemen naar de nieuwe notebook is ook nog onbekend.

of deze asus laptop nu alleen over sata 600 beschikt (zoals eerder vermeld) valt dus enorm in twijvel te trekken, anders had de laptop ook niet in hun service oplossing hoeven komen te staan.
de enige hardware die over Sata poorten gaat zijn de hdd en dvd brander. Over eSata beschikt de laptop niet. de conclusie die je over deze zaak kan maken is dat er in ieder geval 1 Sata 300 poort gebruikt is of dat op de hdd is of de dvd drive laat ik maar in het midden.

de communicatie van asus naar de buitenwereld vind ik dan ook niet netjes maar de aftersale oplossingen lijken wel goed voor elkaar.

de reden dat ik dit in een topic heb geplaatst heb is omdat dit model laptop inmens populair is en bezitters wil waarschuwen dat ze niet het nieuws bericht dat op tweakers werdt geplaatst moeten geloven. Wat misschien bij velen misschien een opluchting is/was had eigenlijk hartkloppingen moeten veroorzaken.

dus alle bezittters goed Backuppen als je voor de ruil oplossing kiest. kies je voor de vergoeding neem dan ook contact op met asus om te informeren als jouw verkopende winkel po de hoogte is van het probleem en hoe ze er mee om moeten gaan.

ik heb mezelf op de ruillijst laten zetten omdat ik de latop bijna dagelijks nodig heb voor mijn studie.

Het serienummer van mijn laptop begint met " acn "
productie datum is 2010-12

Ik hoop dan ook niet dat de Moderators mij deze manier van communiceren kwalijk nemen maar ik kon geen mail adres van de redactie vinden. @moderators bedankt voor de titel-fix

update 11-04-10:
de problemen zijn begonnen ik heb bsod's en veel smart errors met hd tune, ik ga vandaag opnieuw bellen met asus.

update 12-04-10:
opnieuw contact gehad met asus en ze gaan de laptop volledig vervangen.
hij wordt afgehaald en direct geruild en retour gestuurd dit proces zal als het mee zit binnen een week afgerond.

[ Voor 4% gewijzigd door dezejongeman op 12-04-2011 13:32 . Reden: info toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGdiArgos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:43
Was het nou niet zo dat Asus dit probleem inmiddels al heeft opgelost en dat er dan een sticker op de laptop wordt geplakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:24

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Wat een gelul. Ik heb toevallig dezelfde maar wel met stickertje New Revision wat inhoudt dat er nu een b3 in zit i.p.v. b2.

Zie sticker (beetje onduiidelijk, zit naast Asus spec sticker):
Afbeeldingslocatie: http://www3.picturepush.com/photo/a/5242581/img/Anonymous/IMG-0613.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Dijkertje op 17-03-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
Dijkertje schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:31:
Wat een gelul. Ik heb toevallig dezelfde maar wel met stickertje New Revision wat inhoudt dat er nu een b3 in zit i.p.v. b2.

Zie sticker (beetje onduiidelijk, zit naast Asus spec sticker):
[afbeelding]
hoe bedoel je gelul vanaf mijn kant of niet. ik heb alleen deze contstatering gedaan en ik wou deze graag met jullie delen omdat het kan zijn dat je toch problemen kunt krijgen.

ik zeg ook niet dat dit elke betreft want je moet ook je serienr doorgeven aan de asus helpdesk. misschien hebben ze al verschillende van deze in omloop wat zou kunnen betekenen dat de 1 een goede heeft en de ander een defecte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:24

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Nee van Asus natuurlijk, maar je kan makkelijk zien of jouw laptop wel of niet de nieuwe revisie heeft a.d.h.v. dat stickertje.

In jouw geval, breng het terug en zorg dat je je geld terug krijgt en bestel er één bij cdrom land, die hebben de nieuwe met b3 en hebben de b2 daar nooit aangeboden.

[ Voor 40% gewijzigd door Dijkertje op 17-03-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Laatst online: 10-09 07:07
Sowieso zijn alles Asus laptops met defecte Sandy Bridge chipset teruggeroepen. Dus eigenaren van een laptop van voor de constatering van het probleem moeten hem laten ruilen, mensen die hem na constatering hebben gekocht krijgen gewoon een goede laptop. Thats it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:20
enige waarschuwing die ik zou doen is kijk goed of je HDMI poort het doet. Of je de nieuwe revisie hebt staat zelfs op de doos, let daar gewoon even op als je 'm op gaat halen. Verder leuke laptop's, jammer dat Nvidia Optimus niet altijd werkt.

Edit: probleem is weg

[ Voor 4% gewijzigd door Bastard op 05-04-2011 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGdiArgos
KAdrifter schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:05:
enige waarschuwing die ik zou doen is kijk goed of je HDMI poort het doet. Of je de nieuwe revisie hebt staat zelfs op de doos, let daar gewoon even op als je 'm op gaat halen. Verder leuke laptop's, jammer dat Nvidia Optimus niet altijd werkt.
Hoe bedoel je, niet altijd werkt? Leek mij een prima systeem? En dat van die HDMI is mij nieuw, waarom zou die het niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Laatst online: 10-09 07:07
Optimus gebruikt profielen, dus het werkt bv niet als je een nieuwe game hebt en optimus het niet door heeft. Kwestei van een driver update, of even in het Nvidia config scherm aanpassen.

Grote probleem tegenwoordig is dat iedereen de computer gebruikt en wil dat het werkt, terwijl enkel tweakers weten wat ze moeten doen als het niet werkt... Op mijn U30Jc wilde onlangs Test Drive Unlimited 2 niet goed. Maar Asus had netjes een driverupdate (itt Nvidia zelf notabene!) die het probleem verhielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGdiArgos
klopt, maarja rechtermuisknop runnen met GPU -> NVIDIA GPU en hij loopt via die videokaart ipv de andere chip, maar je hebt gelijkt niet iedereen weet dat je deze optie kunt selecteren in het config scherm. Blijft dat rare verhaal van HDMI, waar ik nog niets over gelezen heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*titelfix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mophun
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08-2022
Beginnen de serienummers van de nieuwe revisie met b2 of b3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:20
gewoon met b2, geen idee of dat bij de oude revisie anders is/was trouwens, heb alleen een nieuwe n53sv.

[ Voor 77% gewijzigd door Bastard op 31-03-2011 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
mijn versie de verkeerde dus begint het serienr met acn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 19:11
dezejongeman schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:11:
mijn versie de verkeerde dus begint het serienr met acn
Ik heb een N53SV-SZ016V in bestelling vanaf afgelopen vrijdag. Die zal maandag binnen komen. Hoe kan ik zien of deze het probleem heeft?
Alleen acn en 2010-12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er worden geel foute laptops meer uitgeleverd. Je kan er alleen eentje krijgen als hij is verzonden voordat intel alle chipsets recallde, maanden geleden.

Niets om je zorgen over te maken.

• pauki
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-01 21:03
Ik heb ook de Asus N53SV-SZ016V. Van een terugroep actie had ik gehoord, maar ook dat het niet nodig was. Ik heb mijn laptop in januari gekocht. Dus de nog oude versie.

Nu lees ik dus dit bericht dat ik hem wel terug moet sturen.
Moet ik nou contact opnemen met Asus om hem te laten repareren? Ik heb namelijk geen problemen tot nu toe. Geen idee wat de problemen zouden kunnen zijn.

Of ben ik te laat voor die terugroep actie? Of is het niet nodig?

Wie kan me helpen?

Verwijderd

Het is wel nodig. De problemen ontstaan pas over een jaar of 3. Ik zou contact opnemen met asus, of met de winkel zelf. Waarschijnlijk gaat het via asus sneller.

• pauki
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-01 21:03
oke dankjewel! Ga ik ze bellen
Pagina: 1