Ik dacht dat de N versies beter afgewerkt zouden zijn dan de K versies? Dan zou dat toch niet mogelijk moeten zijn?
Het toetsenbord is gewoon hetzelfde, die word in massa gemaakt voor alle modellen. Volgens mij heeft Asus uberhaupt maar 2 toetsenborden: Met en zonder numpad.
Maar zoals al 100 maal gezegd: Er uit halen, rechtbuigen en terugzetten.
Maar zoals al 100 maal gezegd: Er uit halen, rechtbuigen en terugzetten.
Ik heb de K53TA uit de Ibood-actie van vorige week maar volgens mij heeft deze geen chicklet-toetsenbord, tenzij ik me erg vergis. Is het overigens een idee om een apart topic over ervaringen K53TA te maken? Wilde je wel hierover PM-en, maar zie die optie niet, of ik zie ook dat weer erg over het hoofd. ;-)Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 12:12:
De K lijn heeft een ander, chiclet, toetsenbord.
aka pluim003
Verwijderd
De K53E heeft dit toetsenbord:

De N53.. heeft deze:

Stickers...

De N53.. heeft deze:

Stickers...
Een K53** topic zou niet misstaan met de huidige populariteit van dat model. Leef je uitDikkieDick schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:17:
Is het overigens een idee om een apart topic over ervaringen K53TA te maken? Wilde je wel hierover PM-en, maar zie die optie niet, of ik zie ook dat weer erg over het hoofd. ;-)
Darkstone. De K53TA heeft dus hetzelfde toetsenbord als de getoonde van de N53.
aka pluim003
Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop voor mijn opleiding.
Nu was ik eerst van plan op deze te kopen :
pricewatch: Asus N53SV-SZ404V
Maar nu las ik echter in een brief dat ze via www.campusShop.nl ook laptops verkopen.
Daarbij zit ik te twijfelen tussen de Asus X7BSV-V2G-TZ526V-NL en de Asus X5QSF-S1095V-NL.
De eerste vraag die ik heb : De serienummers ? Ik kan hier helemaal niet uit ophalen wat voor Asus type dit zijn
Is dit nieuw ? Ik zit ik te twijfelen welke van de drie het nu zou worden. De laatste is zeker interessant, aangezien hij een GT 555M heeft en de andere een GT 540M.
Nu neig ik zelf naar de Asus X5QSF-S1095V-NL, alleen wil ik het zelf nog even helder hebben ?
Weet iemand mischien hoeveel SODIMM-sloten de Asus X5QSF-S1095V-NL heeft ?
Alvast bedankt.
Nu was ik eerst van plan op deze te kopen :
pricewatch: Asus N53SV-SZ404V
Maar nu las ik echter in een brief dat ze via www.campusShop.nl ook laptops verkopen.
Daarbij zit ik te twijfelen tussen de Asus X7BSV-V2G-TZ526V-NL en de Asus X5QSF-S1095V-NL.
De eerste vraag die ik heb : De serienummers ? Ik kan hier helemaal niet uit ophalen wat voor Asus type dit zijn
Nu neig ik zelf naar de Asus X5QSF-S1095V-NL, alleen wil ik het zelf nog even helder hebben ?
Weet iemand mischien hoeveel SODIMM-sloten de Asus X5QSF-S1095V-NL heeft ?
Alvast bedankt.
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Verwijderd
Even voor de duidelijkheid: je bent toch niet serieus een 17" aan het overwegen voor een studie? Dat ding dagelijks meeslepen is killig.
Ik ehb ook geen idee wat voor serienummers het zijn. Maar het lijken mij gewoon 'rebrands' van de N53 en N73 serie.
Tevens. De GT550m is niet noodzakelijk beter. Het kan zijn:
• Een maginaal hoger geklokte GT525m, net zoals de GT540m Maar dan nog 5% hoger geklokt
• Idem, met GDDR5 in plaats van GDDR3.
• Een GT525m, maar dan met 144 shaders in plaats van 96.
• En nog twee, maar die hebben per definitie een oneven hoeveelheid RAM.
Ja, nvidia heeft het goed voor elkaar met de marktverwarring... echt, hoe word ik geacht in deze troep ooit de juiste videokaart aan te raden?
En kijk ook eens naar de xps 15, die kost €832 met dezelfde specs als de SZ404V maar dan met een kleinere harde schijf, en een GT525m in plaats van GT540m
Ik ehb ook geen idee wat voor serienummers het zijn. Maar het lijken mij gewoon 'rebrands' van de N53 en N73 serie.
Tevens. De GT550m is niet noodzakelijk beter. Het kan zijn:
• Een maginaal hoger geklokte GT525m, net zoals de GT540m Maar dan nog 5% hoger geklokt
• Idem, met GDDR5 in plaats van GDDR3.
• Een GT525m, maar dan met 144 shaders in plaats van 96.
• En nog twee, maar die hebben per definitie een oneven hoeveelheid RAM.
Ja, nvidia heeft het goed voor elkaar met de marktverwarring... echt, hoe word ik geacht in deze troep ooit de juiste videokaart aan te raden?
En kijk ook eens naar de xps 15, die kost €832 met dezelfde specs als de SZ404V maar dan met een kleinere harde schijf, en een GT525m in plaats van GT540m
Je hebt het dan over de GT 555M ?
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Verwijderd
Nee. De GT550m. Dat las ik inderdaad verkeerd
De GT555m kan ook de bovenstaande opties hebben, maar is dan nog maginaal hoger geklokt 
Als iemand met een N53 en GT555m of GT550m even een GPU-z screenshot kan posten komen we een heel stuk verder, overigens...

Als iemand met een N53 en GT555m of GT550m even een GPU-z screenshot kan posten komen we een heel stuk verder, overigens...
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2011 16:57 ]
De GT 555M gebruikt een andere architectuur dan de 550M
De 555M is daarmee niet een nog hoger geclockte 525/540/550.
Verwijderd
Dat is niet waar. Er zijn verschillende versies van de GT550m en de GT555m. Bijvoorbeeld:
In de xps 17/M14x heeft de GT555m 144 shaders, GDDR3, en een bus van 192bit. Dit is de snelste mogelijkheid, gekenmerkt door een oneven hoeveelheid geheugen.
In MSI en lenovo notebooks heeft de GT555m 96 shaders, GDDR5, en een bus van 128 bit
In de BTO 15CL** heeft de GT555m 144 shaders, GDDR3, en een bus van 128 bit
Kortom, de naam GT555m betekent simpelweg dat de kaart sneller is dan de GT540m. Dit kan bereikt worden door:
Hogere kloksnelheden
meer shaders
GDDR5
bredere memory bus
Of meer van bovenstaande.
In de xps 17/M14x heeft de GT555m 144 shaders, GDDR3, en een bus van 192bit. Dit is de snelste mogelijkheid, gekenmerkt door een oneven hoeveelheid geheugen.
In MSI en lenovo notebooks heeft de GT555m 96 shaders, GDDR5, en een bus van 128 bit
In de BTO 15CL** heeft de GT555m 144 shaders, GDDR3, en een bus van 128 bit
Kortom, de naam GT555m betekent simpelweg dat de kaart sneller is dan de GT540m. Dit kan bereikt worden door:
Hogere kloksnelheden
meer shaders
GDDR5
bredere memory bus
Of meer van bovenstaande.
De GT 555M is gebaseerd op de GF106 core en de GT 550 is gebaseerd op de GF100 core. Maar ik denk dat het verschil voor de eindgebruiker niet echt heel merkbaar is.
Verwijderd
Precies
Maar je moet niet de GT555m kopen met het idee dat hij veel sneller is dan de GT540m. Dat is alleen de dell-variant en in mindere mate de GDDR5 variant, met 144 shaders en een 128 bit bus heb je namelijk een enorme memory bottleneck.
@ Cornelisjuh
Ik ben ook geïnteresseerd in de Asus X5QSF-S1095V-NL. Ik ben er achter gekomen dat dit het zelfde model is als de asus N55sf. Volgens mij is het een heel nieuw model wat nog moet uit komen. Zelf wil ik ook wel wat meer weten over deze laptop. Ik twijfel ook tussen deze en een asus n53. Volgens mij is deze wel beter 2 x usb 3.0, gt555m, misschien blu ray.
Dit is een van de weinige beelden die ik er van heb gevonden
YouTube: ASUS SonicMaster N series - Incredible Sound
850 euro is niet veel Ik ben daarom ook zeer benieuwd naar de kwaliteit van de laptop
Ik ben ook geïnteresseerd in de Asus X5QSF-S1095V-NL. Ik ben er achter gekomen dat dit het zelfde model is als de asus N55sf. Volgens mij is het een heel nieuw model wat nog moet uit komen. Zelf wil ik ook wel wat meer weten over deze laptop. Ik twijfel ook tussen deze en een asus n53. Volgens mij is deze wel beter 2 x usb 3.0, gt555m, misschien blu ray.
850 euro is niet veel Ik ben daarom ook zeer benieuwd naar de kwaliteit van de laptop
Verwijderd
Exact hetzelfde als de rest van de N53** reeks:ddvos schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 22:27:
http://www.anandtech.com/...range-156-1080p-take-four
Het scherm ziet er toch wat anders uit. Volgens de specificatie is het non-glare ( =/= Niet glossy ? ) en heeft hij een contrast ratio van 500:1. Komt dit everheen met de AU Optronics B156HW1 die in de N53 serie zit ?
Het enigste wat me nu nog tegenhoudt is het aantal SODIMM-sloten. Verder spreekt het design me wel iets meer aan.
Ik heb de webshop waar ik het wil halen een email gestuurd, ik hoop dat ik deze week een reactie krijg over de specificaties.ddvos schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 22:27:
@ Cornelisjuh
Het enigste wat me nu nog tegenhoudt is het aantal SODIMM-sloten. Verder spreekt het design me wel iets meer aan.
Verwijderd
Het scherm is hetzelfde als in de N53JF review. Contrast van laptopschermen in datasheets is altijd verkeerd op de een of andere manier.
Kan je in elke laptop een ssd zetten ? of moet je er een speciale aansluiting voor hebben ? Als ik de asus X5QSF (n55sf) koop zou ik er graag een ssd in willen zetten.
De batterij duur van de asus N53 is toch ongeveer 3 uur bij een 6cell batterij. Is er iemand die weet hoe dat zit bij een 9cell batterij?
De batterij duur van de asus N53 is toch ongeveer 3 uur bij een 6cell batterij. Is er iemand die weet hoe dat zit bij een 9cell batterij?
Verwijderd
Dat is een aftermarket ding. Asus levert ze zelf niet.
Dat is nog steeds 6.600*11.1v = 73Wh. Slechts 30% meer dan de standaard 56wh accu. De accuduur kun je 1 op 1 doorrekenen.6600mAh
In elke recente laptop kan een SSD. Alleen Apple wil iets (gaan) doen met een eigen interface, maar daar gaat het hier niet over.ddvos schreef op zondag 10 juli 2011 @ 14:02:
Kan je in elke laptop een ssd zetten ? of moet je er een speciale aansluiting voor hebben ? Als ik de asus X5QSF (n55sf) koop zou ik er graag een ssd in willen zetten.
Verwijderd
Apple gebruikt mSATA, maar dat is gewoon een standaard interface welke je ook in bepaalde workstation notebooks tegenkomt.
Heb net antwoord gehad van een webshop, heb hier de volledige specificaties. Het is inderdaad een omlabel van de N55SF.ddvos schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 22:27:
@ Cornelisjuh

Ook heeft deze laptop 2 SODIMM-sloten. Zit nu toch wel te twijfelen tussen deze en andere laptops met 4 SODIMM-sloten. 16GB is meer toekomstgericht, maarja, wat moet je nu met 16GB (behalve virtual machines)
Verwijderd
Geloof me, je hebt echt helemaal geen zak aan 16GB. Knappe jongen als je 8GB zelfs maar benut.
Ik hoop trouwens dat ze een zwaardere adapter meeleveren... i7+GT555m zuipt een stuk meer dan 90w.
Ik hoop trouwens dat ze een zwaardere adapter meeleveren... i7+GT555m zuipt een stuk meer dan 90w.
Heb hier 4GB wat eigenlijk continu ~99% vol zit 
Om nog even terug te komen op de discussie 540 vs 555, ik wil terugkomen op mijn mening dat de verschillen niet significant zijn. Ik zie nu net de benchmarks op notebookcheck.net, en inderdaad, op sommige games is het verschil niet merkbaar (5% oid). maar bij sommige spellen scheelt het al snel een een FPS of 15 (bij een gemiddelde van 50 FPS)En een FPS of 10 verschil merk je echt wel.
Om nog even terug te komen op de discussie 540 vs 555, ik wil terugkomen op mijn mening dat de verschillen niet significant zijn. Ik zie nu net de benchmarks op notebookcheck.net, en inderdaad, op sommige games is het verschil niet merkbaar (5% oid). maar bij sommige spellen scheelt het al snel een een FPS of 15 (bij een gemiddelde van 50 FPS)En een FPS of 10 verschil merk je echt wel.
Verwijderd
Klopt het dat Asus stilletjes aan de N53 gaat uitfaseren (klopt dat woord?) en dus gaat vervangen door een nieuw model, namelijk de n55(sf)?
Waarom zouden ze niet (logischerwijs) overstappen naar de N54?
Waarom zouden ze niet (logischerwijs) overstappen naar de N54?
Het is denk ik wel duidelijk dat de n55 beter is dan de n53 dus het zou een opvolger kunnen zijn. Ik vraag mij alleen af waarom er nog zo weinig over bekend is en dat hij al te koop is bij de campusschop. Want als ik het zo lees op internet is er nog helemaal geen datum dat hij uit komt dus hoe kan het dan dat hij daar al te koop is ?
Verwijderd
Hoe kom je erbij dat de N55 beter is dan de N53? We weten nog niet eens wat de verschillen zijn en wat het prijspunt gaat worden...
als je kijkt naar de specificaties die nu bekend zijn dan lijkt mij de n55 beter. Natuurlijk weten we nog niet alles zoals het beeld kwaliteit of toetsenbord en noem maar op. Maar het lijkt mij logisch dat de n55 beter is dan de n53 hogere modellen zijn meestal beter.
Specificaties van de N55SF zijn hetzelfde als die van de N54SV-SZ404V, alleen zit er een 555M in en bose speakers. ( of speakers met bose technologie oid
)
Verwijderd
Het zegt helemaal niets dat er 'bose speakers' in zit... Een bepaalde thin en light van asus heeft ook B&O speakers, en die pompt alleen mono geluid uit
HP beats audio is leuk volgens de review, en waves max. van dell nog beter. Maar de asus lijn stelt niet veel voor qua geluid. Helaas, met al die reclame die ik voorbij zie komen.

HP beats audio is leuk volgens de review, en waves max. van dell nog beter. Maar de asus lijn stelt niet veel voor qua geluid. Helaas, met al die reclame die ik voorbij zie komen.
Heb je ooit fatsoenlijk geluid uit een laptop gehoord dan?
Verwijderd
Nee ik ben slechthorend. Maar de reviews zijn het er toch wel over eens dat de B&O sticker van asus niets voorstelt.
Verwijderd
I.D.D. Alleen enkele pop en klassieke muziek-nummers klinken wel redelijkVerwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:51:
Nee ik ben slechthorend. Maar de reviews zijn het er toch wel over eens dat de B&O sticker van asus niets voorstelt.
B&O is sowieso niks, imo. Paar Philips printplaatjes en wat kabeltjes en that's it, maar dat is dan weer andere koek.
sinds vandaag ook in bezit van een n53sv. de sz404 geloof ik. (deze vervangt mijn dell studio 1555)
Ben zeer tevreden over hoe het geheel er uit ziet.
prachtig afgewerkt alleen helaas wel een beetje lomp. net als de 120w voeding.
Ook het geluid vindt ik goed klinken. beter als dat van mijn dell studio 1555.
Edit: wel jammer dat er megaveel bloatware op staat.
Ben zeer tevreden over hoe het geheel er uit ziet.
prachtig afgewerkt alleen helaas wel een beetje lomp. net als de 120w voeding.
Ook het geluid vindt ik goed klinken. beter als dat van mijn dell studio 1555.
Edit: wel jammer dat er megaveel bloatware op staat.
[ Voor 8% gewijzigd door Jackxl op 12-07-2011 23:44 ]
Verwijderd
Hoe vind je de kwaliteit van het scherm in vergelijking met je oude laptop. En welk scherm had je daarop? (standaard, of de 1080p upgrade).
Aangezien ik nu een laptop moet hebben en ik al enige tijd aas op de N53SV-SZ404V keek ik bij de Tweakers Pricewatch en zag dat Redcoon 1 van de 2 winkels was die de laptop direct leverbaar had. Ik dus naar de Redcoon website en de productpagina bekijken, inderdaad, direct leverbaar. Hun ge-emaild met de vraag of de laptop echt direct leverbaar is omdat de laptop verder overal is utiverkocht en weken duurt voordat die weer binnen is, geen antwoord op gekregen na een hele dag wachten dus heb de laptop uiteindelijk maar gewoon 10 voor 6 's avonds besteld.
Nu (de volgende dag) is het alweer bijna 1 uur maar ik heb nog steeds geen Track & Trace nummer, ook zie ik dat Redcoon compleet uit de lijst is verdwenen hier.
Nu (de volgende dag) is het alweer bijna 1 uur maar ik heb nog steeds geen Track & Trace nummer, ook zie ik dat Redcoon compleet uit de lijst is verdwenen hier.
[ Voor 4% gewijzigd door Dylan93 op 13-07-2011 13:27 ]
ik had in mijn dell 768 beeldlijnen.
1080p ziet er dan ook zeer strak uit.
ik ben zeker tevreden over de kwaliteit van dit scherm. maar heb ook nooit klachten gehad over mijn dell.
( had alleen wat lichte vlekken links en rechts onderin me scherm )
ik zal later vandaag de laptops eens naast elkaar zetten en met een schema op kleuren bekijken.
heb nu geen hdd in mijn dell zitten.
1080p ziet er dan ook zeer strak uit.
ik ben zeker tevreden over de kwaliteit van dit scherm. maar heb ook nooit klachten gehad over mijn dell.
( had alleen wat lichte vlekken links en rechts onderin me scherm )
ik zal later vandaag de laptops eens naast elkaar zetten en met een schema op kleuren bekijken.
heb nu geen hdd in mijn dell zitten.
ik henb ook de sz404v via redcoon gekocht. ik heb 840 euro betaald. en zat de prijzen ook al weken in de gaten te houden.Dylan93 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:27:
Aangezien ik nu een laptop moet hebben en ik al enige tijd aas op de N53SV-SZ404V keek ik bij de Tweakers Pricewatch en zag dat Redcoon 1 van de 2 winkels was die de laptop direct leverbaar had. Ik dus naar de Redcoon website en de productpagina bekijken, inderdaad, direct leverbaar. Hun ge-emaild met de vraag of de laptop echt direct leverbaar is omdat de laptop verder overal is utiverkocht en weken duurt voordat die weer binnen is, geen antwoord op gekregen na een hele dag wachten dus heb de laptop uiteindelijk maar gewoon 10 voor 6 's avonds besteld.
ik heb hem 30 juni besteld.
kreeg tussendoor een kennisgeveing van vertraging.
de 8e is ie verstuurd. en gister had ik hem binnen.
Raar, als ze op de site aangeven dat de laptop direct leverbaar is hoop ik toch echt niet dat ik nu een week zonder computer ga zitten...Jackxl schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:37:
[...]
ik henb ook de sz404v via redcoon gekocht. ik heb 840 euro betaald. en zat de prijzen ook al weken in de gaten te houden.
ik heb hem 30 juni besteld.
kreeg tussendoor een kennisgeveing van vertraging.
de 8e is ie verstuurd. en gister had ik hem binnen.
Ze geven zelf aan, levertijd 24 tot 48 uur en ik heb geen verdere mails ontvangen op betalings bevestigingen na.
Op Redcoon zelf is de status "Uw opdracht bevindt zich in de verzendafdeling".
bij mij werd toen op de website aangegeven dat de levering binnen 8 dagen verwacht werd ofzo. maar iig niet direct leverbaar.Dylan93 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:32:
[...]
Raar, als ze op de site aangeven dat de laptop direct leverbaar is hoop ik toch echt niet dat ik nu een week zonder computer ga zitten...
Ze geven zelf aan, levertijd 24 tot 48 uur en ik heb geen verdere mails ontvangen op betalings bevestigingen na.
Op Redcoon zelf is de status "Uw opdracht bevindt zich in de verzendafdeling".
Oke, nu staat de laptop in elk geval op direct leverbaar binnen 24 tot 48 uur.Jackxl schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:45:
[...]
bij mij werd toen op de website aangegeven dat de levering binnen 8 dagen verwacht werd ofzo. maar iig niet direct leverbaar.
Door een lokale winkel werd me het 'nieuwe' model N53SN-SZ251V aangeboden, die is hardwarematig bijna exact hetzelfde als de N53SV-SZ404V, maar met 8GB RAM in plaats van 6 en een GT 550M i.p.v. de 540M
Die laptop bood hij me aan omdat de N53SV niet beschikbaar was met azerty toetsenbord en de prijs maar 10 euro van elkaar ligt (ik vind het wel een passend toetsenbord bij die N- reeks, dus een chiclet toetsenbord aanschaffen wil ik niet)
Vermits er over dat specifieke model op het internet zo goed als niets te vinden is maak ik me wel zorgen dat er onaangename verrassingen kunnen zijn, zoals het hebben van een ander toetsenbord dat niet hoort bij de algemene stijl van de laptop (random azerty toetsenbord erop) of dat de specs toch net iets meer afwijken (Op de websites die het model wel aanbieden wordt er niet specifiek gesproken van een full hd scherm)
Is mijn wantrouwen terecht? Of zal alles met die laptop wel in orde zijn
Die laptop bood hij me aan omdat de N53SV niet beschikbaar was met azerty toetsenbord en de prijs maar 10 euro van elkaar ligt (ik vind het wel een passend toetsenbord bij die N- reeks, dus een chiclet toetsenbord aanschaffen wil ik niet)
Vermits er over dat specifieke model op het internet zo goed als niets te vinden is maak ik me wel zorgen dat er onaangename verrassingen kunnen zijn, zoals het hebben van een ander toetsenbord dat niet hoort bij de algemene stijl van de laptop (random azerty toetsenbord erop) of dat de specs toch net iets meer afwijken (Op de websites die het model wel aanbieden wordt er niet specifiek gesproken van een full hd scherm)
Is mijn wantrouwen terecht? Of zal alles met die laptop wel in orde zijn
Dat klinkt wel iets te veel van het goede, een 550M gooien ze normaal al een hogere prijs voor bij op en ook nog eens 8 GB RAM ipv 6...HuRRaCaNe schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:06:
Door een lokale winkel werd me het 'nieuwe' model N53SN-SZ251V aangeboden, die is hardwarematig bijna exact hetzelfde als de N53SV-SZ404V, maar met 8GB RAM in plaats van 6 en een GT 550M i.p.v. de 540M
We hebben het hier wel over €988,xx tegen €999,00
Het is in ieder geval al een hoge prijs in vergelijking met nederlandse webwinkels
Voor die prijs krijg ik wel 3 jaar garantie, das dan ook weer leuk meegenomen.
Het is in ieder geval al een hoge prijs in vergelijking met nederlandse webwinkels
Voor die prijs krijg ik wel 3 jaar garantie, das dan ook weer leuk meegenomen.
ik heb wel wat minpuntjes.. er staat verschrikkelijk veel bloatware op.. wat allemaal maar half of niet functioneerd.
de meeste multitouch functies op het touchpad werken half of niet. ( kan natuurlijk ook aan mij liggen, wat zijn de ervaringen van andere wat betreft dit? )
en regelmatig staat me graka lampje op wit terwijl ik gewoon in windows zit en grafish niet veel belastend werk doe. dit snap ik niet helemaal.
de 2630QM daarentegen is wel superieur
de meeste multitouch functies op het touchpad werken half of niet. ( kan natuurlijk ook aan mij liggen, wat zijn de ervaringen van andere wat betreft dit? )
en regelmatig staat me graka lampje op wit terwijl ik gewoon in windows zit en grafish niet veel belastend werk doe. dit snap ik niet helemaal.
de 2630QM daarentegen is wel superieur
Complimenten voor Asus hoor.
Ik had in januari de N53Sv gekocht.
Komt in februari Intel met de mooie SandyBridge bug.
Netjes gemeld bij Asus.
I.v.m studie niet eerder kunnen omruilen.
Vorige week opgehaald. Vandaag weer terug. Nieuwe laptop
Prima service van Asus......
Ik had in januari de N53Sv gekocht.
Komt in februari Intel met de mooie SandyBridge bug.
Netjes gemeld bij Asus.
I.v.m studie niet eerder kunnen omruilen.
Vorige week opgehaald. Vandaag weer terug. Nieuwe laptop
Prima service van Asus......
Na problemen met Asus K53S (keyboard en touchpad failures) heb ik de laptop kunnen omruilen voor N53S
Hoewel ik met de K53S ook tevreden was, is dit een mooie verbetering (i5 ipv i3). Hoewel ik van beide merk dat de HDD de bottleneck is.
Ik heb een clean install gedaan maar ik miste de programma Sonic Focus op de Asus download site, kan ik deze ergens apart downloaden? Gebruikt iemand uberhaupt dit programma'tje? Ik vind hem trouwens zonder Sonic Focus "aan" ook wel goed klinken. Over het algemeen vind ik de speakers iets beter dan de gemiddelde laptop speakers, niet heel bijzonder maar wel goed genoeg dat ik mijn speakerset kan wegdoen.
Die flex in die keyboard is makkelijk op te lossen door hem eruit te halen en dan "hol" te buigen, weer terug inzetten en dan drukt de keyboard zichzelf op de laptop zodat de flex eruit is.
Ik heb een clean install gedaan maar ik miste de programma Sonic Focus op de Asus download site, kan ik deze ergens apart downloaden? Gebruikt iemand uberhaupt dit programma'tje? Ik vind hem trouwens zonder Sonic Focus "aan" ook wel goed klinken. Over het algemeen vind ik de speakers iets beter dan de gemiddelde laptop speakers, niet heel bijzonder maar wel goed genoeg dat ik mijn speakerset kan wegdoen.
Die flex in die keyboard is makkelijk op te lossen door hem eruit te halen en dan "hol" te buigen, weer terug inzetten en dan drukt de keyboard zichzelf op de laptop zodat de flex eruit is.
ik denk dat je Asus SonicMaster bedoelt.. en ik merk wel degelijk verschil.. geluid is stukken beter als het aan is.
Ok bedankt. Ik kan het tooltje niet vinden op de Asus site: http://support.asus.com/d...hashedid=Gjsm3Kp4pjz9iJM1Jackxl schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:27:
ik denk dat je Asus SonicMaster bedoelt.. en ik merk wel degelijk verschil.. geluid is stukken beter als het aan is.
Het lijkt erop dat ze het weg hebben gehaald aangezien ik gisteren voor de K53S wel kon vinden..
Als iemand mij eraan kan helpen, stuur mij een PM'tje. Alvast bedankt!
Gister mijn N53SV-SZ404V binnen gekregen.
Inderdaad zoals Jackxl ook al zegt, met de standaard installatie is de laptop net een Pentium 4.
Het eerste wat ik dan ook gedaan heb is de harde schijf formatteren en vervolgens mijn eigen (legale) Windows 7 Professional 64 bit erop gezet, de drivers installeren en klaar.
De laptop is echt bloedsnel, de i7 2630QM komt ongeveer overeen met een desktop i7 930.
Overigens heb ik geen probleem met Nvidia Optimus, je kunt per applicatie instellen of het programma de Nvidia of Intel GPU moet gebruiken, dit doe je in het Nvidia control panel.
Ik moet wel even zeggen dat ik het geluid in de laptop totaal niks vind, of het ligt aan mijn EQ o.i.d. maar ik kan er geen fatsoenlijk geluid uit krijgen, heb het gevoel dat mijn Acer Aspire One nog beter geluid heeft. Als ik de laptop op mijn surround set aansluit dan heb ik overigens fantastisch geluid.
Ander minpunt vind ik zelf dan is de plaatsen van poorten als USB en de audio uitgang, de laptop is al ontworpen voor rechtshandigen (te zien aan de positie van het touchpad) maar dan plaatsen ze de poorten aan de rechterzijkant van de laptop, waar je met de muis zou zitten als je een externe gebruikt.
Op die minpunten na vind ik het een fantastische laptop, blijft lekker koel en de batterij gaat ook lang mee.
Inderdaad zoals Jackxl ook al zegt, met de standaard installatie is de laptop net een Pentium 4.
Het eerste wat ik dan ook gedaan heb is de harde schijf formatteren en vervolgens mijn eigen (legale) Windows 7 Professional 64 bit erop gezet, de drivers installeren en klaar.
De laptop is echt bloedsnel, de i7 2630QM komt ongeveer overeen met een desktop i7 930.
Overigens heb ik geen probleem met Nvidia Optimus, je kunt per applicatie instellen of het programma de Nvidia of Intel GPU moet gebruiken, dit doe je in het Nvidia control panel.
Ik moet wel even zeggen dat ik het geluid in de laptop totaal niks vind, of het ligt aan mijn EQ o.i.d. maar ik kan er geen fatsoenlijk geluid uit krijgen, heb het gevoel dat mijn Acer Aspire One nog beter geluid heeft. Als ik de laptop op mijn surround set aansluit dan heb ik overigens fantastisch geluid.
Ander minpunt vind ik zelf dan is de plaatsen van poorten als USB en de audio uitgang, de laptop is al ontworpen voor rechtshandigen (te zien aan de positie van het touchpad) maar dan plaatsen ze de poorten aan de rechterzijkant van de laptop, waar je met de muis zou zitten als je een externe gebruikt.
Op die minpunten na vind ik het een fantastische laptop, blijft lekker koel en de batterij gaat ook lang mee.
Dan download je hem toch bij de K53S? Asus heeft zijn drivers nog nooit netjes op orde gehad. Iemand moet hem speciaal toevoegen voor de N53Sv ipv dat ze gewoon kijken welke laptops voldoen aan de eisen...
@Chiii
volgens de file list op mijn driver CD zit sonic master bij de audio drivers:
Software\Audio\Realtek\ALC269_SM\Vista32_Vista64_Win7_32_Win7_64_6.0.1.6257 Audio Driver with Sonic Master for Win7 32/64 bit
ik heb eens mijn dell studio 15 naast mijn n53sv gezet. de een heeft een 768p scherm en de ander een 1080p
als ik op beide laptops deze site open:
http://www.lagom.nl/lcd-test/nl_contrast.php
valt het mij enorm op dat bij de dell vooral de kleur groen (te)helder is. en de rest juist zwak.
op beide schermen lijkt blauw een lastige kleur om de overgang in verschillende waardes te zien.
maar de asus geeft hier duidelijk een beter beeld..
de Dell is ook al 2 jaar oud.. ik weet niet of dat iets uit kan maken.
wat betreft het geluid. heb ik niets te klagen. mits sonicmaster aan staat.
en ik kan me niet voorstellen. dat mijn n53sv ( waarvan ik er vanuit ga dat ie goed in orde is ) slechter geluid produceert als een acer one ( is een 10" laptop toch? )
volgens de file list op mijn driver CD zit sonic master bij de audio drivers:
Software\Audio\Realtek\ALC269_SM\Vista32_Vista64_Win7_32_Win7_64_6.0.1.6257 Audio Driver with Sonic Master for Win7 32/64 bit
ik heb eens mijn dell studio 15 naast mijn n53sv gezet. de een heeft een 768p scherm en de ander een 1080p
als ik op beide laptops deze site open:
http://www.lagom.nl/lcd-test/nl_contrast.php
valt het mij enorm op dat bij de dell vooral de kleur groen (te)helder is. en de rest juist zwak.
op beide schermen lijkt blauw een lastige kleur om de overgang in verschillende waardes te zien.
maar de asus geeft hier duidelijk een beter beeld..
de Dell is ook al 2 jaar oud.. ik weet niet of dat iets uit kan maken.
en ik kan me niet voorstellen. dat mijn n53sv ( waarvan ik er vanuit ga dat ie goed in orde is ) slechter geluid produceert als een acer one ( is een 10" laptop toch? )
Precies, dit vind ik dus ook al raar, maar nu je het zegt, ik heb alleen de standaard audio drivers van de Asus site gehaald en ik heb geen SonicMaster of iets in die trend draaien.Jackxl schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:46:
Zou vanavond wel even kijken op de driver CD.
de Asus SonicMaster app staat bij mij wel onder ProgramFiles(x86).
mijn laptop is nog fabriek af. heb er geen nieuwe windows op gegooid.
mijn laptop is nog fabriek af. heb er geen nieuwe windows op gegooid.
Op de K53S kon ik het tooltje ook niet (meer) vinden. Ik heb de CD bekeken en ook de audio driver van de cd geïnstalleerd maar Sonic Master werd helaas niet mee geinstallleerd. Ik heb ook de realtek drivers van de Asus geinstalleerd, ook hier is Sonic Master niet mee geinstalleerd..
edit: ik heb het programma eindelijk op mijn laptop
CD gebruikt maar dan via de autorun setup de drivers + sonic master geïnstalleerd. Dus niet in de CD gaan browsen en vanaf daar de realtek setup opstarten.
edit: ik heb het programma eindelijk op mijn laptop
[ Voor 27% gewijzigd door Chiii op 15-07-2011 14:46 ]
en.. is het geluid inmiddels beter?Chiii schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:37:
Op de K53S kon ik het tooltje ook niet (meer) vinden. Ik heb de CD bekeken en ook de audio driver van de cd geïnstalleerd maar Sonic Master werd helaas niet mee geinstallleerd. Ik heb ook de realtek drivers van de Asus geinstalleerd, ook hier is Sonic Master niet mee geinstalleerd..
edit: ik heb het programma eindelijk op mijn laptopCD gebruikt maar dan via de autorun setup de drivers + sonic master geïnstalleerd. Dus niet in de CD gaan browsen en vanaf daar de realtek setup opstarten.
Ehm, ik heb het inmiddels ook gevonden, en hetzelfde setup programma staat onder:Chiii schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:37:
edit: ik heb het programma eindelijk op mijn laptopCD gebruikt maar dan via de autorun setup de drivers + sonic master geïnstalleerd. Dus niet in de CD gaan browsen en vanaf daar de realtek setup opstarten.
"<CD>\Software\Audio\Realtek\ALC269_SM\Vista32_Vista64_Win7_32_Win7_64_6.0.1.6257\ASF3GUI"
En daar kies je vervolgens ASF3SM
Moet zeggen dat ik nu wel prachtig geluid heb
[ Voor 3% gewijzigd door Dylan93 op 15-07-2011 19:02 ]
Verwijderd
Ik heb ook een probleem met het geluid van mijn N53SV-SZ129V. Er komt een krakerig geluid uit. Zou het aan de speakers kunnen liggen of staat er een instelling bij mij niet goed? Als iemand het weet, dan hoor ik het graag!Msniekers schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:02:
Ik vind het geluid van de luidsprekers erg tegenvallen, het lijkt wel alsof er ergens een 'noise' optie aanstaat; redelijk wat ruis en een soort van resonantie. Asus sonic master heb ik al uitgezet, alle andere verbeteropties ook, zie ik iets over het hoofd of ligt het aan de speaker? Met een hoofdtelefoon is het een stuk beter.
ik heb nog wat vragen.
wanneer ik op de play/pauze knop druk start windows media center.
kan ik dit niet uitzetten? ik wil namelijk gewoon mijn winamp op play/pauze zetten.
en zo ook met de audio buttons bovenaan. ik moet ze blijven klikken en kan ze niet gewoon inhouden. is hier iets voor?
mvg
Jack
wanneer ik op de play/pauze knop druk start windows media center.
kan ik dit niet uitzetten? ik wil namelijk gewoon mijn winamp op play/pauze zetten.
en zo ook met de audio buttons bovenaan. ik moet ze blijven klikken en kan ze niet gewoon inhouden. is hier iets voor?
mvg
Jack
Ik heb nu nog een probleem, ik word echt gek van de geluidsinstellingen en ik kan maar niet vinden waaraan het ligt:

1, Het algemeen geluidsniveau van het apparaat.
2, Programma's die zich hier ook aan houden,
3, Programma's die doodleuk hun eigen niveau hebben en niet het algemeen niveau aanhouden, ik kan deze handmatig omhoog en omlaag gaan zetten maar als ik het geluid dan weer harder/zachter zat begint het hele riedeltje opnieuw.
Heeft iemand hier misschien een oplossing voor ?

3, Programma's die doodleuk hun eigen niveau hebben en niet het algemeen niveau aanhouden, ik kan deze handmatig omhoog en omlaag gaan zetten maar als ik het geluid dan weer harder/zachter zat begint het hele riedeltje opnieuw.
Verwijderd
Als je een willekeurige mediaplayer opent en je zet het geluid van windows op 50%, en het geluid van de mediaplayer ook op 50%.
Dan je het resultaat 25% geluidsniveau. Dat lijkt mij de bedoeling?
Binnenkort wil ik ook een N53SV kopen, zoals eerder vermeld in dit topic.
Ik twijfel nu tussen 2 laptops. De Asus N53JQ-SZ191V en de Asus N53SV-SZ507V.
De eerste heeft een i7 740QM en een GT425M.
De tweede heeft een i5 2410M en een GT540M.
Zit er veel verschil tussen de i7 en de i5?. Ik geloof dat de 540M beter is dan de 425M.
Het prijsverschil is eigenlijk verwaarloosbaar.
Ik ga er nog wel extra geheugen en een SSD (in een caddy) bijplaatsen.
Ik ga de laptop gebruiken voor:
Photoshop CS5
Lightroom
HD films
Downloaden
School werkzaamheden
De Dell xps15 is geen kandidaat, want die vind ik niet mooi en die mist het numpad.
Ik twijfel nu tussen 2 laptops. De Asus N53JQ-SZ191V en de Asus N53SV-SZ507V.
De eerste heeft een i7 740QM en een GT425M.
De tweede heeft een i5 2410M en een GT540M.
Zit er veel verschil tussen de i7 en de i5?. Ik geloof dat de 540M beter is dan de 425M.
Het prijsverschil is eigenlijk verwaarloosbaar.
Ik ga er nog wel extra geheugen en een SSD (in een caddy) bijplaatsen.
Ik ga de laptop gebruiken voor:
Photoshop CS5
Lightroom
HD films
Downloaden
School werkzaamheden
De Dell xps15 is geen kandidaat, want die vind ik niet mooi en die mist het numpad.
Verwijderd
De i7-740m kent een verschrikkelijke accuduur en is trager dan de i5-2410m tenzij alle 4 cores worden belast (dan scheelt het 5% ongeveer).
Lijkt mij een makkelijke keuze.
Hoezo zou het geluidsniveau 25% zijn ? Mijn Windows geluid staat op 50% dit gaat gewoon via de volume regeling van de laptop zelf. Dan wil ik ook dat programma's 50% aanhouden en niet dat het volume van een programma op de 1 of andere manier zachter is.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:55:
Als je een willekeurige mediaplayer opent en je zet het geluid van windows op 50%, en het geluid van de mediaplayer ook op 50%.
Ok duidelijk. Omdat i5 geen dual core is, kan er alsnog een 64-bit installatie op toch?Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 14:29:
De i7-740m kent een verschrikkelijke accuduur en is trager dan de i5-2410m tenzij alle 4 cores worden belast (dan scheelt het 5% ongeveer).
En klopt het dat de adapter kleiner is dan bij een i7 model?
bravo asus. na 3 dagen op de bijgeleverde windows te werken.
werkt avast, quicktime, itunes alle asus meuk die er bij zat niet meer.
de pc is verschrikkelijk langzaam en heb al 2 BSOD's gehad.
in 2 jaar tijd op een gecrackte windows 7 nog niet zoveel problemen gehad als in 3 dagen tijd op een legale windows. + nu heb ik last van updates wanneer ik me computer opstart. updates wanneer ik mijn computer af wil sluiten. en uiteraard updates tijdens het werken.. en popups over dat me computer over 15 minuten gaat afsluiten.
vanavond de hele zooi er af flikkeren en een gecrackte windows 7 ultimate er op. met gecractke office 2010.
alleen nog even een cracked visual C# profesional downloaden op een illigaal kanaal.
<== is boos!
in 2 jaar tijd op een gecrackte windows 7 nog niet zoveel problemen gehad als in 3 dagen tijd op een legale windows. + nu heb ik last van updates wanneer ik me computer opstart. updates wanneer ik mijn computer af wil sluiten. en uiteraard updates tijdens het werken.. en popups over dat me computer over 15 minuten gaat afsluiten.
vanavond de hele zooi er af flikkeren en een gecrackte windows 7 ultimate er op. met gecractke office 2010.
alleen nog even een cracked visual C# profesional downloaden op een illigaal kanaal.
<== is boos!
Ik heb een i7 2630QM er in zitten en heb iig er een 120 watt adapter bij gekregen.GerbrandR schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 14:56:
[...]
Ok duidelijk. Omdat i5 geen dual core is, kan er alsnog een 64-bit installatie op toch?
En klopt het dat de adapter kleiner is dan bij een i7 model?
Ding is verschrikkelijk lomp en zwaar.
Verwijderd
De i5 is wel een dual core, maar met hyperthreading waardoor je twee virtuele cores extra hebt. 64-bit installatie werkt sowieso, is standaard al geïnstalleerd. Ik weet overigens niet of dat iets met de processor te maken heeft.
Ik bedoelde quad core
. Duidelijk, ik geloof dat 32-bit ook max. 3GB geheugen kan zien.
Dit vond ik dus ook de eerste keer dat ik de laptop met bijgeleverde installatie opstarte.Jackxl schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 15:01:
bravo asus. na 3 dagen op de bijgeleverde windows te werken.
<== is boos!
Ze gooien er zo veel troep op dat het net een Pentium 4 is.
Dat heb ik dus ook gedaan, mijn eigen Windows 7 Pro 64 bitVerwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 15:21:
Het eerste wat ik doe met een nieuw computer is windows opnieuw installeren...
Verwijderd
http://windows.microsoft....stall-reinstall-uninstallVerwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:35:
Hoe doe ik dat, Windows vervangen?
Je kunt je eigen versie installeren als je zelf een legale versie hebt (of minder legale) OF je download ergens een OEM dvd van Windows 7 Home Premium 64 bit en gebruikt de key die aan de onderkant van de laptop staat.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:35:
Hoe doe ik dat, Windows vervangen?
Dat komt doordat de ingame geluiden niet hetzelfde zijn als de geluiden van Steam...Dylan93 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:52:
Ik heb nu nog een probleem, ik word echt gek van de geluidsinstellingen en ik kan maar niet vinden waaraan het ligt:
[afbeelding]
Straks na alle problemen met me computer geprobeerd nieuwe windows er op te zetten.
Bij de installatie van win7 ultimat x64 vanaf usb. kreeg ik een melding dat een cd/dvd driver ontbrak en de installatie niet gestart kon owrden.
een 32 bit versie van dezelfde windows kon ik wel installeren.. maar dat wil ik natuurlijk niet.
toch maar geprobeerd de x64 variant er weer op te zetten..
met succes.
alleen na het opstarten van windows telkens een blue screen.
winxp sp3 geeft tijdens de installatie al een blue screen..
Toen geprobeerd de herstelpartitie te gebruiken en dus weer die asus meuk er op te zetten.
Hier kreeg ik een mega groot ERROR omdat hij het OS niet kon verplaatsen.
Dit kwam omdat ik met een vorige windows installatie een 100mb partitie aan heb moeten maken. en dit de eerste partitie is die volgt na de herstelpartitie en daar geen windows op past.
dus heb ik de hardeschijf er uit moeten halen en op een andere pc die 100mb partitie verwijderd..
hierna met succes me pc hersteld.
nu maar met revo uninstaller alle rotzooi er af halen. en direct de updates uitgezet.
Bij de installatie van win7 ultimat x64 vanaf usb. kreeg ik een melding dat een cd/dvd driver ontbrak en de installatie niet gestart kon owrden.
een 32 bit versie van dezelfde windows kon ik wel installeren.. maar dat wil ik natuurlijk niet.
toch maar geprobeerd de x64 variant er weer op te zetten..
met succes.
alleen na het opstarten van windows telkens een blue screen.
winxp sp3 geeft tijdens de installatie al een blue screen..
Toen geprobeerd de herstelpartitie te gebruiken en dus weer die asus meuk er op te zetten.
Hier kreeg ik een mega groot ERROR omdat hij het OS niet kon verplaatsen.
Dit kwam omdat ik met een vorige windows installatie een 100mb partitie aan heb moeten maken. en dit de eerste partitie is die volgt na de herstelpartitie en daar geen windows op past.
dus heb ik de hardeschijf er uit moeten halen en op een andere pc die 100mb partitie verwijderd..
hierna met succes me pc hersteld.
nu maar met revo uninstaller alle rotzooi er af halen. en direct de updates uitgezet.
Verwijderd
Dat heb ik ook gehad, om dat op te lossen moet je de DVD op een lagere snelheid branden. Ik was het echter zat en deed het gewoon met een oude laptopschijf die ik nog rond had slingeren.Jackxl schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 21:26:
Straks na alle problemen met me computer geprobeerd nieuwe windows er op te zetten.
Een usb stick voldoet ook.
ik installeerde van een usb stick.. die kan ik maar op 1 manier brandenVerwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 21:30:
[...]
Dat heb ik ook gehad, om dat op te lossen moet je de DVD op een lagere snelheid branden. Ik was het echter zat en deed het gewoon met een oude laptopschijf die ik nog rond had slingeren.
Een usb stick voldoet ook.
ik kwam op een ander forum een linkje tegen om Sonic Master te downloaden.
http://www.asustreiber.de...4-realtek-hda-sonicmaster
Eh, als je aangepaste installatie pakt bij het installeren van Windows7 kan je gewoon je partitie's verwijderen/toevoegen waaronder ook die 100 MB partitie, dus je hoeft de volgende keer geeneens je harddisk eruit te halen.
Als je de audiodrivers van de site van Asus installeerd dan krijg je vanzelf ook de Sonic drivers geinstalleerd, waarna je daarna via Realtek de audiodriver zelf nog eventueel kan updaten naar versie 2.62.Jackxl schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 22:25:
ik kwam op een ander forum een linkje tegen om Sonic Master te downloaden.
[ Voor 52% gewijzigd door Roel1966 op 16-07-2011 22:36 ]
Steam was in dit geval een voorbeeld, het gebeurd bij meerdere programma's waaronder spelletjes, Windows Media Player en Google Chrome.g0ulash schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 17:37:
[...]
Dat komt doordat de ingame geluiden niet hetzelfde zijn als de geluiden van Steam...
Het geluid is inderdaad wel beter, het went snel
[ Voor 39% gewijzigd door Chiii op 17-07-2011 00:10 ]
Sorry, overheen gelezen!Dylan93 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 23:30:
[...]
Steam was in dit geval een voorbeeld, het gebeurd bij meerdere programma's waaronder spelletjes, Windows Media Player en Google Chrome.
Is het niet zo dat net als bij mij, wanneer Ik een Skype gesprek aan neem Skype andere volumes te stil zet ?Dylan93 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 23:30:
[...]
Steam was in dit geval een voorbeeld, het gebeurd bij meerdere programma's waaronder spelletjes, Windows Media Player en Google Chrome.
Zou kunnen, enige probleem is dat ik uberhaupt geen Skype heb geinstalleerdJackxl schreef op zondag 17 juli 2011 @ 15:51:
[...]
Is het niet zo dat net als bij mij, wanneer Ik een Skype gesprek aan neem Skype andere volumes te stil zet ?
het probleem kan misschien ook door andere communicatie programma's veroorzaakt worden.
kijk eens naar deze settings..

heb gisteravond dus opnieuw de asus windows er op gezet via de herstel functie F9.
en nu werken me hotkeys niet meer.. krijg ik allerlei vage foutmeldingen bij het opstarten van windows.
en ik lagg spikes van 2 seconden in LoL.
ook heb ik gemerkt dat met deze asus windows het verschrikkelijk lang duurt om af te sluiten of om in sluimerstand te gaan.
ben maar een nieuwe windows aan het downloaden. hopen dat ik nog ergens een dvdtje kan vinden!
en nu werken me hotkeys niet meer.. krijg ik allerlei vage foutmeldingen bij het opstarten van windows.
ook heb ik gemerkt dat met deze asus windows het verschrikkelijk lang duurt om af te sluiten of om in sluimerstand te gaan.
ben maar een nieuwe windows aan het downloaden. hopen dat ik nog ergens een dvdtje kan vinden!
ik heb een N53SV - SX003V als ik het goed heb.. ik vind het geluid prima voor een laptop hij start binnen 20 seconden op en alles doet het prima nadat ik er een schone installatie van gemaakt heb.
totaal geen problemen met het apparaat dus.
maar ik heb een vraagje, hoe kan ik mijn 4gb ram naar 8gb ram upgraden in mijn laptop want ik krijg die kap met geen mogelijkheid open en in de handleiding kan ik niets vinden (of ik kijk niet goed)
maar ik heb een vraagje, hoe kan ik mijn 4gb ram naar 8gb ram upgraden in mijn laptop want ik krijg die kap met geen mogelijkheid open en in de handleiding kan ik niets vinden (of ik kijk niet goed)
[ Voor 29% gewijzigd door SupremeRick op 17-07-2011 21:10 ]
PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i
Mmm, dat was het ook niet want dat staat op Geen actie ondernemen.Jackxl schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:52:
het probleem kan misschien ook door andere communicatie programma's veroorzaakt worden.
[afbeelding]
Ik zou echt een totaal schone Windows erop zetten. De hotkeys werken trouwens via "ATKACPI driver and hotkey-related utilities" onder het menu "ATK" op de ASUS driver pagina voor de N53.heb gisteravond dus opnieuw de asus windows er op gezet via de herstel functie F9.
Lagg spikes in League of Legends, hoe bedoel je lagg spikes ? Netwerk lagg of FPS lagg ? Ik draai League of Legends op 60 fps zelf op de Intel kaart, welliswaar op 1280 x 720 en geen 1920 x 1080 maar goed.
onder de 2 rubberen voetjes zitten 2 schroeven.. als deze er uit zijn moet je de kap er af schuiven dit gaat vrij losjes..SupremeRick schreef op zondag 17 juli 2011 @ 21:09:
ik heb een N53SV - SX003V als ik het goed heb.. ik vind het geluid prima voor een laptop hij start binnen 20 seconden op en alles doet het prima nadat ik er een schone installatie van gemaakt heb.
en er zitten nu waarschijnlijk 2 kaartjes in van 2 gb.. en daar kun je dan nog 2 kaartjes van 2 gb bij plaatsen
dus niet trekken ! xD
@Dylan.
het zijn meer freezes. van 2 seconden. en wanneer ze voorbij zijn hersteld mijn fps van 2 naar 50 ofzo.
en in 2 seconden kan er veel gebeuren want die freezes komen alleen voor op bij clashes enzo.
ik draai op 1080p met alles op full 50 fps. dat gaat over het algemeen prima. behalve dan als ik me laptop gereboot heb en hij gek gaat doen.
[ Voor 5% gewijzigd door Jackxl op 17-07-2011 23:16 ]
En je draait met de Nvidia chip ? Dat is raar want ik draai het spel ook voluit op 1080p op 60fps met de Nvidia chip.Jackxl schreef op zondag 17 juli 2011 @ 23:15:
[...]
@Dylan.
het zijn meer freezes. van 2 seconden. en wanneer ze voorbij zijn hersteld mijn fps van 2 naar 50 ofzo.
en in 2 seconden kan er veel gebeuren want die freezes komen alleen voor op bij clashes enzo.
ik draai op 1080p met alles op full 50 fps. dat gaat over het algemeen prima. behalve dan als ik me laptop gereboot heb en hij gek gaat doen.
Ik zou er eens Windows taakbeheer en Resource Monitor (Weet de exacte Nederlandse naam niet) bij houden om in de gaten te houden wat er gebeurd op het moment dat het spel 2 seconden freezed.
hoe weet ik zeker dat ik iets op me nvidia chip draai of niet? dit is me niet echt duidelijk.Dylan93 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 08:35:
[...]
En je draait met de Nvidia chip ? Dat is raar want ik draai het spel ook voluit op 1080p op 60fps met de Nvidia chip.
Ik zou er eens Windows taakbeheer en Resource Monitor (Weet de exacte Nederlandse naam niet) bij houden om in de gaten te houden wat er gebeurd op het moment dat het spel 2 seconden freezed.
Dit topic is gesloten.